CORONAVIDEO. Handen Wassen Doe Je Zo
BELANGRIJKE BOODSCHAP VAN ALGEMEEN NUT!
Social
Dus u denkt dat ze daar bij het RIVM de hele dag uit hun coronavrije neusjes aan het eten zijn? Mooi niet. Ons eigenste echte Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft de allerbeste handenwassers van de wereld bij elkaar geroepen voor een handenwashbrainstorm en daar is bovenstaande Handenwassen Doe Je Zo video uitgerold. Morgen komt minister Hugo de Jonge met een Lesje Virus Vrij Veter Strikken en demonstreert Mark Rutte hoe je een papieren zakdoekje in de shredder laat verdwijnen. De Cursus Voorhuid Naar Achter Bewegen Bij Het Plassen van Paul Blokhuis slaan we over. We zijn toch niet gek?!
Hoewel...
Pica via en aangezien de mondkapjes op zijn, KOOP DIT NU IN BULK, want: schone handjes én je kunt ze prima voor je bek plakken.

Reaguursels
InloggenLees net Iets wat ik al wist: Gebruik van antibacteriële zeep verzwakt immuunsysteem. Succes jongens!
Stikstof is nu dus uit de mode.
Nieuwe hype: Corona
Laten we de veestapel halveren, dan hoeven we minder dicht op elkaar te zitten.
Ik hoor/lees niets meer over het stikstofprobleem?!
Ik heb zelfs ex-collegas gezien die na de grote boodschap/poepen/kakken/schijten hun handen niet wassen. Lekker. Nu weet je meteen waarom dat virus zich verspreidt: de smeerlappen verspreiden het.
Voor elk virus dezelfde aanpak. Kunnen we op school aanleren. Voor griep ook niet gek: 250.000 doden per jaat (wereldwijd) en een godsvermogen aan niet gewerkte maar wel betaalde uren.
Ja, dank u, maar dit had ik al eens ergens gezien met een tekenfilm.
Het mag allemaal wel een beetje minder, deze hysterie. Zoals deze Italiaanse viroloog zegt: '' Er heeft een collectieve hersenspoeling plaatsgevonden”, aldus Gismondo. Haar kijk op de zaak is hard nodig www.telegraaf.nl/nieuws/776050036/vir...
Vergeet niet, geen enkele viroloog die nu werkzaam is heeft een nieuwe airnborne pandemie zien ontstaan. Zij is ook onervaren
Zonet op het nos journaal, een nuchtere Nederlander die net uit de supermarkt kwam. Hij deed geen extra inkopen, want zeg nou zelf: "laten we een beetje optimistisch blijven."
Alsof je debiel bent.
En is Americca al weer Great Again?
Ze kunnen beter eens wat voorlichting gaan geven wat wel, of niet, helpt. Hier in het noorden een apotheker die zegt dat er geen mondkapjes meer zijn en dat mensen ze maar moeten halen bij de bouwmarkt. WTF.. Dat zijn ffp1 maskers, leuk als je gaat schuren, maar 0% effectief tegen virussen en bacteriën..
Als je er drie over elkaar doet heb je wel FFP3.
@lekgoot | 27-02-20 | 18:10:
dit is een grapje
Als je er zes over elkaar trekt heb je FFP6 en kun je de voorbipsbosschages van Erica Terpstra gaan scheren, ná haar wekelijkse squash-sessie...
Ik lees meerdere reacties over het muteren van het Coronavirus. Ik dacht laat ik eens zoeken of ik wat interessante info kan vinden en toen kwam ik dit artikel tegen met als titel: "Why are RNA virus mutation rates so damn high?" Daarin staat onder andere dit: "The 3D:G64S strain also has measurably less genetic diversity during infections, which has suggested a link between population diversity and virulence as well as the adaptability that is conferred by having more standing genetic variation and being able to more rapidly create more variation. However, these conclusions are largely correlational and theoretical, as it has been difficult to conduct experiments to definitively prove that it is indeed the reduced mutation rate of 3D:G64S and not other effects of this mutation causing the reduced virulence and fitness observed in experiments." en "Altogether, this new work suggests that the 3D:G64S strain has a lower fitness because of slower replication, not its reduced mutation rate. RNA viruses like poliovirus likely have higher mutation rates than what would be optimal for the organism because higher mutation rates are, in part, a byproduct of selection for faster genomic replication." Afijn zoek het maar op interessant artikel wat betreft mutaties bij RNA-virussen.
Ruig
Ik was vanmiddag even bij de Action en het viel wel heel erg op hoeveel mensen desinfecterende producten kochten. De meeste schappen waar dergelijke producten in staan waren zo goed als leeg. Maar ook de natte doekjes en zakdoekjes zo goed als uitverkocht.
Het kan ook dat de Action zuinig is met zijn voorraad. Als al deze producten uit China komen dan komen de aanvoerlijnen hiervan onder druk te staan.
Straks krijgen we nog filmpjes over hoe je onder de tafel moet duiken als er een atoombom in de buurt ontploft.
Onder de trap, met vergiet op uw hoofd, wat heb ik gewonnen?
@Canis.bonus.es | 27-02-20 | 17:16:
De bible of the flying spaghetti monster.
Leesvoer voor onder de trap, mijn dank is groot
Omdat de schijt en de pis die uit je lij komen de afvalstoffen zijn die niet goed zijn voor je lichaam. Als je die op je handen hebt en je daarna lekker met je hand op je wang op de tafel zit te leunen bijvoorbeeld duurt het ook niet lang voordat je bek onder de puisten zit. Bovendien, ook al zou jou lichaam resistent zijn tegen beaalde bacterieen in de afvalstoffen van je lichaam. Die van een ander hoeven dat niet ze zijn. Of anderen hebben een zwakker immuun systeem, zijn ouderen, of houden gewoon niet van schijt en pis aan hun handen als je ze een hand hebt gegeven. Misschien vind je je eigen stront en pis aan je handen wel lekker ruiken, maar je directe collega's kunnen daar anders over denken. Moet ik nog even door gaan?
Maar niks over de reinigende werking van het virus zelf.
Niets, nada, coronada
En zo wordt maar weer haarfijn geïllustreerd hooe uw overheid over u denkt:
-
U bent een argeloze randdebiel, (die onder andere werkeloos toekijkt hoe belastinggeld over de balk wordt gegooid)
Beter kan men het niet omschrijven. Wat een prutsers.
Leuk kaartje, wel. Je kunt precies zien waar de verrijking het hardst heeft toegeslagen.
Dan nog een paar tips;
www.youtube.com/watch?v=TpXoY_1EG8Y
Copycopiër
Het demasqué van het RIVM zou ook moeten betekenen dat ze club niet meer mee mag doen met klimaatmaatregelen.
Staat RIVM voor Rijks Instituut Voor Mongolen ofzeau...
je discrimineert nu wel een bepaald ras hoor.. heb je dat wel dfoor?
Het effect van handenwassen is om de virussen (en ander vuil) in te kapselen in de zeep en vervolgens door de gootsteen weg te spoelen. Je maakt (met gewone zeep) virussen niet "dood" of "kapot".
Eventueel nabehandelen met desinfectiemiddel om de achterblijvende virussen ook onklaar te maken. De ethanol uit Sterillium bijv. sloopt de structuur van het virus waardoor deze geen kwaad meer kan.
Ow, je handen wassen!! Waarom waste ik steeds mijn voeten?
Goed voor bacteriële bestrijding
@Pleegzuster B | 27-02-20 | 16:35: dat gat in de wc is toch net groot genoeg voor je handen?
Vond neuken doe je zo leuker
Mag ik ook in de elleboog van een ander hoesten? Blijft de mijne tenminste schoon.
Turkije is GEEN lid van de EU!! En ook geen europees land.
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lidst...
Cyprus WEL. Waarom staat dat land er niet bij??
Opzouten met die turken.
Bril nodig?sorry ik krijg het niet aangepast Groot gelijk heb je.
@dagpauwoog | 27-02-20 | 17:51: denk dat Kaan zich hier persoonlijk mee bemoeid heeft.
Ik heb het idee dat we vooral met z'n allen paniek aangepraat krijgen. Hoe veel maal dodelijker is dit virus t.o.v. een normaal griepvirus? Wat zijn de omstandigheden van de dodelijke corona slachtoffers, is het puur coroma of is er bij deze patiënten meer aan de hand?
Het zou fijn zijn als de beleggers niet zo paniekerig zouden doen. Het is maar geld immers
Een belegger krijgt nu voor hetzelfde geld meer aandelen in bezit. Als je niet per se acuut hoeft te verkopen is er niets aan de hand.
Koop (dividend)aandelen met een horizon van minimaal 5-10 jaar. Dan is dit juist een mooi koopmoment.
Het is vooral de hysterie van de ambtenarij eromheen. Van Oef is nu aangekomen in de lounge van de airport. Lekker rustig.
@Duifmans | 27-02-20 | 16:14: nog even wachten, gaat nog iets naar beneden. En dan inderdaad weer groot instappen.
@van Oeffelen | 27-02-20 | 16:23:
Kun je even de bel luiden als hij op de bodem is ?
Wacht tot de US of A epideemt...
In Italië vooral ouwe en/of zieke Corona-doden. Dus trek zelf je conclusies.
@Duifmans | 27-02-20 | 15:56
"Hoe veel maal dodelijker is dit virus t.o.v. een normaal griepvirus?"
Laatste schatting van 15 maal. Maar het is niet overal hetzelfde.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-02-20 | 17:18: Je weet niet wat ze al onder de leden hadden en hoe ze daar mee omgingen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-02-20 | 17:18:
Begon het niet met een voorheen fitte 38-jarige in Italië ?
Het was beter geweest als die chinezen dit allemaal in acht hadden genomen. Kunnen we ze al soeen?
"Ben je de Bob, zeg het hardop", ook zo'n briljante mededeling van de overheid.
Ding flog bips ook zoiets vreemds
De mentaal gemankeerheid spat er van af.
En van wie was ‘ Europa best belangrijk’ ook al weer?
Daar ga je dan met een waterallergie.
Je pakt dus eerst met je besmette jatten de kraan vast mept dan op de bacteriebunker c.q. zeeppompje en wast je handen. Vervolgens pak je de besmette kraan weer vast. Echt goed over nagedacht.
Ik gebruik een automatische zeepdispenser en mijn kraan doe ik met mijn mouw aan.
Eerst de kraan wassen met zeep, daarna je handen.
Toch nog even handen wassen. Allereerst, gebruikt u gewoon zeep in vaste vorm. Dat is en goedkoper en gaat veel langer mee. Op de oppervlakte ervan hebben bacteriën geen schijn van kans. Dit in tegenstelling tot het pompje van uw vloeibare zeep. Ten tweede: die handdoek. De term regelmatig verschonen zegt niets. Er is een reden dat u in openbare gebouwen oftewel van die Torkrollen ofwel heteluchtblazers tegen komt.
Ten derde: ook uw handen hebben net als de rest van uw huid een eigen bacteriële huishouding. Die beschermt de huid. Een beruchte vernieler daarvan zijn de gels op alcoholbasis. Maar in de meeste gevallen volstaat stomweg uw handen afspoelen met water. Houdt u daarnaast vooral ook uw nagels kort.
En schaft u een fatsoenlijke kwaliteit toiletpapier aan, evenals inderdaad schoonmaakdoekjes voor uw persoonlijke hygiëne. En dan heb ik het over een ander plekje dan uw handen.
Pontius Pilatus was niet voor niets de eerste calvinist (Ik was het niet, u doet het zelf!).
Heteluchtblazers zijn 1 van de smerigste virus en bacterie verspreiders die er bestaan algemeen bekend. Papieren handdoekjes zijn nog het meest hygienisch.
@litebyte | 27-02-20 | 15:30:
Nooit bij stil gestaan maar je blijkt gelijk te hebben die jetblazers nog erger, mits dit klopt want misschien willen ze wel handdoek systemen verkopen.
servicemanagement.nl/vsr-luchtdrogers...
@litebyte | 27-02-20 | 15:30: Serieus? Ook bij contactloos drogen? Dat moeten dan heel erg bijzondere bacteriën zijn. Want airborne en zo. Van virussen is dit wel bekend, maar bacteriën? Zelfs bij de pest was aerosol het beste wat er vanaf kon.
Maar ook op dit punt laat ik me zeer graag corrigeren.
@sprietatoom | 27-02-20 | 15:45: Waarmee ik dus inderdaad gecorrigeerd sta gelukkig. Maar de manier van meten is vreemd. Want ik wijs er maar op dat airconditioning de gewoonste zaak van de wereld is in ook ziekenhuizen. Over besmettingshaarden gesproken dan.
@litebyte | 27-02-20 | 15:30: zijn lullen drogers, zodat je hem droog kan terug hangen.
Wel potverdriedubbeltjes! Het RIVM zegt toch duidelijk VLOEIBARE zeep!
*wachten gaat op FvD complotdenkers die denken dat dit spotje deel van de EU omvolkingstactiek is*
Ik was mijn handen voornamelijk in onschuld
Ruikt ook prettig fris
Van die gewassen handjes uit het instructiefilmpje zou ik wel eens een kweekje willen afnemen van duimen en polsen... Ik snap dat niet iedereen zijn handen even minutieus hoeft te gaan wassen als een chirurg die de OK op moet, maar deze instructie is maar half werk.
In veel restauranrts dragen koks ook geen ringen, armbanden of horloges....
@litebyte | 27-02-20 | 15:31:
Maar wel een baard.
Ik was mijn handen altijd voordat ik naar het toilet ga. Dan blijft je leuter tenminste goed schoon.
LOL +1
Dat doen de turkse koks in de pizzarias ook, daarom moet je daar nooit saus bij de sharma nemen, daar zitten zeer vaak sporen van urine, poep en sperma in volgens de regelmatige checks van de consumentenbond.
@TriestGeval | 27-02-20 | 15:51:
Dan zou ik de shoarma zelf ook niet vertrouwen. Beter alleen nog bij de Zwitser eten.
Straks heeft iedereen smetvrees.
Voel je je dan minder speciaal?
@WammesWonder | 27-02-20 | 15:24: hihi
Volgens het RIVM moet je ter voorkoming van verspreiding:
Je handen wassen
In je elleboog niezen.
Volgens mij moet je ter voorkoming van verspreiding naar het ziekenhuis of in quarantaine.
Maar goed, ik moet dus wanneer ik corona heb in de volle metro in mijn elleboog niezen. Aldus het RIVM
Of ze gaan er in tegenspraak van hun communicatie toch vanuit dat je besmettelijk bent wanneer je nog niet 'ziek' bent of de symptomen vertoont.
Zoek eens op Q-koorts en type dan ook in RIVM. Het was dezelfde dienst die deze dodelijke geitenziekte ook downplayde waar tto op de dag van vandaag mensen nog steeds last hebben.
Paniek zaaien is niet goed, maar dit is het andere uiterste.. een soort van melaatse rust uitstralen omdat dit dan professioneel en betrouwbaar naar de bevolking over moet komen.
@litebyte | 27-02-20 | 15:17: Ik denk dat ze er van uit gaan dat straks alle ziekenhuisbedden en quarantaineplaatsen tjokvol zitten. Het feit dat ze geen voorlichting geven hoe je kunt voorkomen dat je besmet wordt geeft aan hoe hopeloos het is volgens hun.
@Premier Trutte | 27-02-20 | 15:34: Hoe hopeloos zij zijn.
@litebyte | 27-02-20 | 15:17:
Ik heb al een paar weken een berichtje geplaatst waarin staat dat de Nederlandse nonchalance ons waarschijnlijk gaat opbreken.
Over je handen pissen is goed tegen de wratten.
Ik wil je wel even ontsmetten hoor..
@Premier Trutte | 27-02-20 | 15:14: nee u niet. U heeft ons al vaak genoeg in de bek gepist.
En ook tegen pijn na een kwallensteek.
@Sinterbikske | 27-02-20 | 15:53: Ik ben hier reuze humaan, sociaal en mild volgens mijn psychiater. Ik maak kennelijk echt vorderingen. Zeikerd.
@zwenkwieltje | 27-02-20 | 16:09: Dus als ik een kwallensteek in mijn been of rug krijg moet ik over mijn handen pissen om van de pijn af te komen?
Die Italiaanse heaumeaus en hypochonders hadden het het eerst
Vaffanculo van Oef, je zou vliegen, doe dan.
@ristretto | 27-02-20 | 16:20: van Oef zit in de lounge. Even wat eten.
Waarom handen wassen en in binnenkant elleboog niesen, we hebben toch geen Cortina.
Corona
Is nieuw, dat is geen cortina maar dat heet een hype. Zo fckng flex cool man.
Cortana?
Ik heb broekhoest, mag ik in uw elleboog?
Als ik, met mijn reuma, op die manier mijn handen zou wassen zouden mijn vingers daarna zodanig in de knoop zitten dat ik ze er niet meer uit kreeg.
U tikt toch nog vrij aardig.
Als ik op een achterafweggetje mijn bolide parkeer om ergens op een rustig plekje mijn hengeltje uit te gooien zie ik ook vaak een enorme hoeveelheid papieren zakdoekjes. Hoe zou dat toch kunnen want toen was SARS al geweest en Corona bestond nog niet...
En als je wat beter kijkt dan zie je ook allemaal van die nog niet opgeblazen ballonnetjes liggen.
@VanBukkem | 27-02-20 | 15:13:
Oh, en wat zijn dat dan?
Hotspot voor verkouden genderneutrale linkse mensen. Je herkent de plek aan de zooi die ze achterlaten.
Virusontmoetingsplekken
Of ze gaan er stiekem toch vanuit dat 'gezonde' mensen het ook kunnen verspreiden. Ondanks dat ze dat in andere communicatie niet toegeven.
"Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog."
Dat is dus als het voor jou wellicht al te laat is.
Je mag ook in je knieholte hoesten
En eindeloos die kraan laten lopen natuurlijk.
Arghhh !!!
Koelkast...
Deur dicht !!
Nederland is altijd al een goor en smerig land geweest... daarom worden we ook zo oud, veel weerstand en weinig smetvrees.
Vroeger anders niet. Mijn oma sopte iedere week het huis van boven tot onder. Ook ramen schrobben/straatje/ enz. Ieder kind werd iedere dag van boven tot onder geschrobd én in de douche gezet. Iedereen schrobde zijn handen voor het eten. Er gingen liters bleekwater door het huis iedere week. Oh ja, de wc werd iedere dag schoongemaakt, er werd iedere dag afgestoft en gestofzuigd. En nee, ik heb dat gelukkig niet geërfd.
@Grasgriezel | 27-02-20 | 15:38: Na tien jaar waren alle muren een centimeter dunner.
WHO persco met Dr Tetris ( geen grap )
De who met als opperhoofd een man die meerdere cholera uitbraken afdeed als buikloop niks ernstig. Gevolg vele onnodige doden. De who is een grap.
@Boerenlogica | 27-02-20 | 15:08: The Who is cool. m.youtube.com/watch?v=qjN5uHRIcjM
Wat kan ons binnen de veilige grenzen van de EU gebeuren!
Hygiëne begint met staatshygiëne. Wij geven jaarlijks steeds meer miljarden aan Brussel - en daarvan maken zij gezonde regelgeving waarmee CO2 stikstof het complete klimaat en ook een virusje beheerst worden.
Bolle Hans doet dat met 1 vinger in zijn neus, staande op een keukentrapje. In 7 talen tegelijk.
Je haalt de smetvrezers er hier zo uit. Je handen goed wassen na touchering van het reproductievlees is natuurlijk prima, maar we moeten niet gaan overdrijven. Ter voorkoming van degradatie van ons aller weerstandsmechanismes. Die worden wat lui als ze te weinig te doen krijgen.
wordt er moe van. laat maar komen dat coronaars virus
@frank4444 | 27-02-20 | 15:00: Vind dit wel iets voor een liedje. Coronavoor, Coronanananana, (kan een hit worden Frank).
Op twitter lees ik ernstige dingen dat het virus in je lichaam blijft zitten en je er dus niet meer vanaf komt. En dat het een rustig plekje opzoekt en later weer in je longen kan toeslaan. Dit n.a.v. De japanse dame die voor de tweede keer is besmet. Heavy shit.
Dat geldt alleen voor de zwakke schakels in de bevolking.
Op twitter zeg je ? Dan is het zeker waar !!!!1!
ik las ook op twitter dat de aarde plat was (is!). holy shit.
Je ballen verschrompelen ook. Hoorde ik van een reaguurder.
Staat gewoon in de krant: channelnewsasiapuntkom
"TOKYO: A woman working as a tour-bus guide in Japan tested positive for the coronavirus for a second time, Osaka's prefectural government said on Wednesday (Feb 26), the first person in the country to do so amid growing concerns about the spread of the infection."
"The woman, a resident of Osaka in western Japan, tested positive on Wednesday after developing a sore throat and chest pains, the prefectural government said in a statement, describing her as being in her forties. She first tested positive in late January and was discharged from the hospital after recovering on Feb 1, according to the statement."
@Bucket of Shit and P | 27-02-20 | 15:04:
*noteert er weer drie voor de Darwin Awards*
@Bucket of Shit and P | 27-02-20 | 15:05: op Twitter?
Ook op het AD Corona blog
Doet denken aan een pak toiletpapier dat ik onlangs kocht.
12 of 16 rollen Page als ik me niet vergis.
Op de achterkant van de verpakking staat hoe je dit spul moet gebruiken. Jawel. Instructies.
I shit you not (pun intended).
Ik knip er altijd een gat in en plak het papiertje om mijn aars.
In alle talen, behalve Nederlands ?
En?
@HogeNood | 27-02-20 | 14:55: Ricky heeft onlangs iets geleerd. Lol.
Inderdaad. Ik weet nu hoe ik handen moet wassen en mijn kont moet vegen.
De volgorde heb ik nog moeite mee grapo. Instructies aub. Liefst in een filmpje.
@RickyLaRue | 27-02-20 | 15:16: Lol Ricky, filmpje gaat ff niet, ben vanochtend om 5:30 al geweest. Maar hier de instrukties: 1. Was uw handen 2. Laat uw broek op de enkels zakken 3. Hurken, persen en peopen. 4. Snuit uw neus in toiletpapier. 5. Ga verder met uw activiteite, wel eerst ff broek ophijsen.
Bijdrage voor de integratie.
Grappig, ik keek toevallig (voor een ander item) naar het BBC news van tien uur. Daar op het nieuws een keurig rustig item over waar het virus inmiddels allemaal was aangekomen, inclusief de aantallen (ook in de UK!!). Ook een onderwerp dat twee scholen uit voorzorg waren gesloten omdat de kinderen van een schoolreis uit de besmette delen van Noord-Italië waren teruggekomen. Daarna een kort onderwerp wat er aan hygiëne was te doen op verschillende vlakken en wat de overheid aanraadde te doen (ook nog wat van geleerd o.a. dat mondkapjes niet helpen). Rustig zonder paniek en professioneel gebracht. Zo kan het ook...
Eens kijken hoe de NPO het er wat dat betreft afbrengt vanavond.
Nederlanders zijn de viespeuken van Europa. 50% bah. Ik heb medelijden met mensen die op flexplekken moeten werken.
Door al die gezonde Hollandse kost ploept de drol uit onze aars zonder ook maar een spoor achter te laten.
Ik wil je eigenlijk vragen wat je bedoelt met je tegel. Waarom zijn Nederlanders viespeuken? Maar, "ïets" houdt me tegen. (bang voor een smerig antwoord).
@lezeres | 27-02-20 | 15:41: Oh stom, zie het nu pas.
Nederlanders zijn eerlijk.
We kunnen natuurlijk wel afgeven op het RIVM, maar we zouden er meer aan hebben als China eens een Voedsel- en Warenautoriteit in het leven roept. Ter voorkoming van medium-rare gebakken vleermuisdijtjes op de lokale Chinese markt.
Juist want dat deden ze nooit rare dingen eten, maar sinds Trump en de brexit eten ze zelfs ook kat en hond.
Behalve dan dat je bij dit virus schijnbaar twee keer besmet kan raken.
Mensen die genezen waren verklaard zijn nu weer in quarantaine.
@bcsk | 27-02-20 | 14:56: nee, dan zijn ze te vroeg genezen verklaard.
@Cuban8 | 27-02-20 | 14:58:
Dat weten ze dus niet... of ze zijn inderdaad te vroeg genezen verklaard.. ofwel je kan twee keer besmet raken.
Ze zeggen ook dat de gevallen met een incubatietijd langer dan 14 dagen wellicht door een tweede infectie komt..
Dus ze weten 't gewoon niet, maar de kans bestaat wel.
Dit is ook geen normaal virus zoals sommige mensen hier je willen laten geloven.
@frank4444 | 27-02-20 | 15:05:
Ooit van Google gehoord? niet zo moeilijk om dit in betrouwbare bronnen terug te vinden..
@frank4444 | 27-02-20 | 15:05:
Hier wat hulp Google: Coronavirus twice.
En: cured patients back in quarantine.
Ook: Incubation time coronavirus 27 days, in dat raport staat een mogelijke rede hiervoor.
Ook hadden veel mensen op 't cruiseschip geen symptomen maar toch positief getest.
@frank4444 | 27-02-20 | 15:17:
Zoek het eerst eens op voordat je zo arrogant gaat doen ;)
Die zwitsal zegt helemaal niks over de feiten die ik opnoem.
Alle informatie die ik geef komen van officiele bronnen..
Van ziekenhuizen in China, 't cruiseschip dat in quarantaine lag en onderzoeken die gepubliceerd zijn..
Niet van Alex Jones ofzo...
@bcsk | 27-02-20 | 15:12: Google ? Echt waar ?
Maar wat nou als je je handen niet goed wast en in deze Coronabestendige auto stapt?
www.ad.nl/dossier-alledag/deze-auto-i...
Blijf vooral ook van leuning van de roltrappen, in grote warenhuizen/winkelcentra.
En vermijd Franse toiletten, maat dat was al jaren bekend.
Wat een viezerikken zijn dat.
Volgens mij komt er weer een WHO persco aan. Ik zag wat mensjes zitten.
En dagelijks je duizend-dingen-doekje na het afwassen 5 minuten laten weken in de gootsteen met heet water en flinke scheut bleek. Hygiëne. Best belangrijk. Als er iets goor is in een gemiddeld huishouden dan is het wel het duizend-dingen-doekje in de keuken.
Apart mandje voor en dagelijks vervangen. Daarna de hele bak op 60 graden in de wasmachine. Negentig als ik het als viesch bestempel.
Zo heb ik ook meerdere afwasborstels, maak de asbak echt niet schoon met dezelfde borstel als voor mijn borden en glazen ofzo.
Nee joh, een vies aanrecht is juist goed voor je weerstand. Je moet je afweersysteem scherp houden door het constant bloot te stellen aan kleine in principe onschuldige bedreigingen, zoals een vies aanrecht en dat duizend-dingendoekje.
Bij veel restaurants in NL maken ze met de zelfde vaatdoek war ze de tafels mee schoonmaken ook de dienbladen schoon.
@VanBukkem | 27-02-20 | 14:56: Urine is steriel. Eet smakelijk.
@BootleggersSmurf | 27-02-20 | 14:51:
As is juist schoon.
@BootleggersSmurf | 27-02-20 | 15:10: Paay wist dat al lang.
Hier ook een aantal van die ranzige dapen op het werk die na het afvegen de strontvingers niet wassen. En dat met gedeelde werkplekken. Ik wens ze de acute E. coli buikloop toe.
Je moest eens weten hoeveel mensen zeggen dat zij hun handen wassen en dan slechts de vingertoppen afspoelen.
Mensen zijn gore wezens.
@BootleggersSmurf | 27-02-20 | 14:52: vandaar ook die instructievideo. Even je handen onder de kraan is niet handen wassen.
@Muxje | 27-02-20 | 14:55: Om in de denkwijze van de doelgroep te blijven: Ik ben toch niet ziek?
Verder ben ik het wel eensch met jou.
Figuren die niet het logisch denkvermogen hebben om dit zelf al te snappen, schaar ik onder de diarree van de samenleving. Echt ffs
Daarom ga ik ook nooit op het aanbod van anderen in om koffie voor me te halen.
Ondertussen wordt minister Blok patient zero in Nederland. Ga je niks van horen verder, of hij moet de hele ministerraad dinsdag heben aangestoken : )
Blok in quarantaine: eindelijk rust. Rutte en ZM de Koning vliegen komende maand > Jakarta voorheen Batavia. Gezellig met z’n allen in een drukcabine 18 uur lang. Wie hoest wordt in het vrachtruim opgesloten. Ben benieuwd of WA ziek wordt na terugkomst. Toch best een risico zo’n vlucht. Er wonen 4/5 mio Chinezen in en in de buurt van Jakarta.
Jammer ,k vind Blok eigenlijk wel sympathiek.
De opmerking over Blokhuis wordt in de volksmond ook wel het "armeluisorgasme" genoemd.
Handen wassen is niet nodig. Ik was mijn lul altijd.
Neemt u geen pauze?!
Tot de volgende cursus waarbij gastwasser Rutte u leert om de handen in onschuld schoon te krijgen.
Die cursus is niet voor het volk. Die cursus wordt verspreid onder de ambtenarij en politiek.
Lui die hun klauwen niet wassen, na toiletgebruik, zijn viespeuken.
Vaak ruiken ze wel even aan de vingertjes. Bleh!
Gewoon hygiëne mensen.
Scheelt een hoop ziektes.
En dat terwijl het zo simpel is: natmaken, pompen, uitsmeren en afdouchen.
Tja, eerst zeggen dat er niks aan de hand is in Limburg, en nu blijkt dat de Duitsers in goed Duits 'lost track of the virus' rond Gangelt. En dan nu iedereen de les lezen over handen wassen? Het is vast een afleidingsmanouvre; ze weten dat het virus komt, of er zelfs al is.
En daarna meteen weer die vieze smartphone oppakken om verder te gaan met je o zo belangrijke social mediabestaan.
Ik haal altijd de handen was volgorde door elkaar.
Dit soort voorlichtingscampagnes van de overheid doen me denken aan de tijd dat de Koude Oorlog op zijn hoogtepunt was en de wereld, althans volgens sommigen, op het randje van een kernoorlog stond. Het moet ergens rond 1961 zijn geweest dat elke burger een boekwerkje kreeg thuisgestuurd waarin te lezen viel hoe je jezelf beschermde tegen de atoombom door onder je bureautje te kruipen:
2.bp.blogspot.com/-8nyIDo0CRh4/UwX4bT...
Geheid dat je daardoor de thermonucleaire explosie van Nikita Chroejtsjov zou overleven!
In de decennia na uitgifte van dit boekwerkje is er heel wat over afgelachen.
Bij elke ramp moet je onder de tafel kruipen is mij geleerd.
Die bureautjes van toen waren overigens wel zeer solide, dus ik snap het wel.
@HoerieHarry | 27-02-20 | 14:38: of er op als je tafel wegdrijft.
@Cuban8 | 27-02-20 | 14:40:
Als mn schoonmoeder binnenkomt kruip ik ook altijd onder de tafel.
Die ligt hier op zolder in 'n doos. Met de armband van "Bureau Ontruiming" en die van "Voedselvoorziening in Oorlogstijd".
Binnenkort maar 's opzoeken die laatste twee...
'Het moet ergens rond 1961 zijn geweest dat elke burger een boekwerkje kreeg thuisgestuurd waarin te lezen viel hoe je jezelf beschermde tegen de atoombom door onder je bureautje te kruipen:'
Wat eng dat ze dat van je wisten! Dan moeten er toen veel stasies/verklikkers zijn geweest.
Ik flambeer mn handen altijd, maar dit kan ook natuurlijk.
Doe ik altijd met m'n eikel - dan voel je veel meer.
Mensen zonder handen lopen dus gelukkig geen gevaar..
Elk nadeel heb z'n voordeel.
Dat kun je op je vingers natellen. Ow wacht...
Trouwens, ik was mijn handen voordat en niet nadat ik naar het toilet ben geweest. Ik wil niet dat ie vies wordt namelijk.
Met schone, natte handen wat rond sprenkelen - de paniek dan!
@HogeNood | 27-02-20 | 15:14: Ik heb voor in de trein een flesje water waarmee ik mijn voorhoofd nat dep. even in mijn elleboog niezen en zitplaatsen zijn voor het kiezen.
Hoe om te gaan met rimmen in het tijdperk van corona ?
En fi******ing?
Eerst een klysma met een hele waaier aan krachtige chemicaliën (zou ik sowieso eisen voordat ik er überhaupt over wil denken).
@Harry.Langezwaal | 27-02-20 | 14:41: Wat een romanticus ben je toch.
Zeep uit een pompje? Mag ik ook een blokje zeep gebruiken?
Pompje is beter, dat kunt u voor de helft bijvullen met alcohol 70%. Maar als u de enige bent die van het blokje zeep gebruik maakt lijkt mij dat wel o.k.
Alleen onder de douche, waarde buksquat.
Zeker. Ook al maken meer mensen gebruik van dat blokje.
Dat maakt nl bewezen niet uit.
Snel, stuur dat filmpie door naar de paus! www.dailymail.co.uk/news/article-8051...
Kun je wel veilig met je tong je lippen rondom bevochtigen? Ik vraag dit voor mezelf.
Volgens een vriend is dat toch minder veilig.
Als je erbij kunt geen enkel probleem. Mijn vrouw vraagt mij altijd haar lippen rondom te bevochtigen met mijn tong want ze kan wel bukken maar haar tong is tekort.
Volgens mij moet je ter voorkoming van de verspreiding in quarantaine of het ziekenhuis.
Of mis ik iets?
RIVM is toch lugenpresse
Ze zijn betrekkelijk laat met het voorlichten van het volk.
De Noord-Koreaanse staatstelevisie deed dat al weken geleden, En je kan van die commies zeggen wat je wil maar ze legden het op een duidelijke manier uit.
www.youtube.com/watch?v=PfpmaAWtqds
In Japan dragen ze al een mondkapje als ze onschuldig verkoudheidje hebben omdat het 'onbeschoft' is om jouw bacteriën door te geven. Hier moeten we elkaar gewoon goed fatsoen uitleggen. Best veelzeggend.
Dat is wat ze zeggen.
Wat heeft dit gekost eigenlijk?
Je hoeft trouwens maar 1 keer te pompen en als je de handen op de getoonde wijze wast wordt links schoner dan rechts. Toeval? Als je naar de muziek luistert niet, life hack anyone?
Ik was mijn handen minimaal 10 keer per dag, iedere dag, al decennia. Met zeep. Ben dus ervaringsdeskundige.
Fout filmpje: de duimen moeten apart extra ingezeept worden.
@ofarim | 27-02-20 | 14:29: Oh, ik zeep de borsten altijd extra in.
@ofarim | 27-02-20 | 14:29: Heb je gelijk in!
Was mij nog niet eens opgevallen door de overige fouten en kutdmuziek.
@ikbenerweer! | 27-02-20 | 14:33: Zeer belangrijk inderdaad. Goed controleren op knobbeltjes ook. Veiligheid voor alles!
Links is haram
Mensen, houd je geld in de knip. Tenminste als er nog wat overblijft om uit te geven na aftrek van álle belastingen, accijnzen, btw, gemeentelijke heffingen, wegenbelastingen, eh enfin etc. Geld schijnt echt één grote bacterieverspreider te zijn.
Dat is wel zo. Daarom betaal ik alleen nog contactloos bij de supermarkt en ontsmet mijn pinpas bij thuiskomst. Dat went echt snel. En natuurlijk meteen handen ontsmetten o.a. vanwege de supermarktkarretjes.
@Lupuslupus | 27-02-20 | 14:34: Je ontsmet de wc ook niet na elk gebruik toch?
Als ik ergens op bezoek ga, of thuiskom, is het eerste wat ik doe mijn handen wassen. Met zeep!
Gelukkig is corona een virus
@Lupuslupus | 27-02-20 | 14:34: voor de grotere bedragen toetst u uw pincode in ?
Hard nodig om het volk dit te leren. Vuige ransapen.
Ja, het laat weer eens zien waar het met de opleiding hapert.
Hé, nog geen 5 uur joh. Ga eens even wat bonnekes uitschrijven voor eh eh overtreding van ademhalen in een openbare ruimte door een blanke racist...
Oud gezegde:
Na het poepen of het plassen, altijd goed de handen wassen.
@Zeiss | 27-02-20 | 14:29: Jouw adem is inderdaad een milieudelict.
Sunscreen
Vreemd dat deze filmpjes dan weer niet in het Marokkaans Turks Swahili en Ethiopisch zijn.
Dat zou verspilde moeite zijn....
IK klik bewust op partner linkjes omdat ik Geenstijl een warm hart toedraag
Als stagiair bij dat perfide RIVM heb ik ondanks de uitgebreide handwas-routine's (zeep&ontsmetting) die me als MBO-bacterioloog vanaf dag één heb aangeleerd toch nog een besmetting opgelopen tijdens het werken met proefdieren. In dit geval muizen besmet met het koortslip-virus.
An sich geen drama, maar ga mij niet vertellen dat bovenstaande maatregelen voldoende garantie geven.
Gewoon niet naar een potentieel besmette locatie gaan is de enige redelijke zekerheid die je kan hebben.
Met andere worden, doe zo snel mogelijk hamsteren, en blijf thuis.
Koortslipvirus is hepathitus B en daar komt u dus nooit meer vanaf. Dat u zich bezig houdt met dierenmishandeling laat ik maar voor wat het is.
Weet u dat u nu tot de risico groep 2% deaud behoort met deze ernstige herpes afwijking. Wellicht bent u met wat aclovir gered mocht u dit chem virus oplopen.
Een koortslip van een muis gekregen. Weet niet wat je allemaal aan het doen bent maar ik heb andere hobby's.
Hallo Nutteloze Kut Burger! Het mag dan wel zo zijn dat u met z'n allen onze begroting bij elkaar werkt, toch blijven wij u als kleuter bejegenen. Groetjes van uw Regering.
Nekubu een afkorting die ze bij de KM gebruiken. Welkom Sobat !
@Lexus01 | 27-02-20 | 14:35: Die afkorting gebruiken ze daar inderdaad. SlaZa in je LiBoZa en gaan met je kadaver.
Maar nog steeds geen antwoord op de prangende vraag hoe ik na het handen wassen de kraan weer dicht draai zonder er met mijn tengels aan te zitten. Want reken maar dat die kraan ook helemaal onder de virussen zit.
Een ander laten doen..
Geef je em een euro of zo.
Daarom hebben ze op laboratoria dan ook alleen maar kranen met elleboogbediening en ook nooit warme-lucht-handendrogers. Ik denk dat die lab-peoples bij het RIVM daar even niet aan gedacht hebben.
Eerst wat zeep op de kraan smeren.
gebruik een wegwerpkraan
Vervang in handen" de "h" door de "t" en draaien maar met die lippen om die kraanknop, VanBukkem.
Oh wacht...
@HoerieHarry
Ik laat het water gewoon stromen.
Er komt vanzelf iemand die hem dichtdraait.
Met je elleboog. Filmpje is onvolledig. De duimen moet je ook apart extra wassen. Stomme fout!
Daarom zou een kraan met een grote hendel verplicht moeten zijn. De ene kant raak je aan voor open, de andere kant om m dicht te doen.
@ofarim
Zo lenig moet je maar net zijn. Bovendien: ik moet ook al hoesten in mijn elleboog. Dus dan krijg ik het virus alsnog binnen via mijn elleboog.
Nee, hier kan ik niks mee, met dit antwoord.
@ofarim | 27-02-20 | 14:24: Ja het is echt de NLse versie van handen wassen. Voor de complete methode ga naar WHO. Op werk is het op de spiegel boven de wasbak geplaatst - wel zo handig.
www.who.int/gpsc/5may/Hand_Hygiene_Wh...
Je hebt toch wel standaard doekje voor al je activiteiten bij je. Of neem wat van de rol of trek papieren handdoekje uit dispenser en draai daar de kraan mee dicht. Vervolgens met elleboog en voet de deur open.
@Feynman
Stop bij de eerste de beste pomp in Duitsland en ga naar de plees en je ziet dat ze daar tegenwoordig alles al contactloos hebben. (hoe anders dan hier in het UMCG, waar je overal nog gewoon met je tengels aan moet zitten. maar dit terzijde.) Hee, ze hebben daar in Duitsland zelfs pleebrillen die zichzelf schoonmaken na gebruik. Je weet niet wat je ziet.
@VanBukkem | 27-02-20 | 14:34: precies. het is hier in Duitsland over het algemeen best in ordnung.
Wat een wijvenpraat hier met jullie handjes wassen en hoe dat aanpakken.
Wanneer gaan jullie naar de huishoudbeurs?
Het probleem is de deurklink om de toiletruimte weer te verlaten.
Oplossing: handen wassen voordat je de toiletruimte binnengaat om je handen te wassen. Simpel toch?
@Here's Freddy | 27-02-20 | 14:26: Die toegangsdeur trap ik altijd met mijn voeten open. Alleen laatst bij een Shell-station zat er geen drammer op voor de verandering en achter die deur stond er eentje bij een urinoir. Die stond dus even met losse handen te pissen. Daar was ie niet blij mee.
gewoon je eigen deurklink meenemen.
Goed wassen is nog niet zo simpel als het lijkt. Alcoholgebruik om te desinfecteren (thuis hoeft dat niet) idem. Vaak wordt bv de duim of de bovenzijde vd handen en vingers vergeten. En te weinig alcohol gebruikt.
Te weinig alcohol is wel vaker het probleem.
Alcohol ies Haram.
Spiritus, 85%, lekker goedkoop en nog overal te koop...
Goddank, we zijn gered!
Nuttige informatie en vreemd om daar ze neerbuigend over te doen.
Dat zit in de aard van de Hollander: men wenst niet aangesproken te worden. Maar intussen wel met z'n allen die wasbak links laten liggen na het pissen of kakken.
@KlunsJohannus | 27-02-20 | 14:27: Ik pis altijd in de wasbak.
Inderdaad, handen wassen (regelmatig en grondig) verkleint de kans op infectie met 30-50%
@Grapevine | 27-02-20 | 14:38: Het belangrijkst is de handen niet in het gezicht of in openingen te brengen (van jezelf). Niettemin beter met ontsmettende zeep te wassen.
@ikbenerweer! | 27-02-20 | 14:28: lk ook. Wel een klimpartij elke ochtend als vrouw zijnde.
@MaarFeitelijk | 27-02-20 | 15:37: Hmm.... ik wil hier een voor de hand liggende vraag stellen, maar nee, ik laat het toch maar gaan, (stoute lezeres, foei!).
Gelukkig zijn er mensen die er net zo over denken als ik. Italiaanse viroloog in 'oorlogsgebied'. Citaat: "Mondkapjes zijn hoe dan ook een bron van verwarring. Gismondo draagt er geen tijdens het vraaggesprek. Niet nodig, is ze resoluut. Ze vindt dat juist mensen in de gezondheidszorg kalmte moeten bewaren. ,,Wie zich met gezondheidszorg bezighoudt, heeft de plicht het uit te leggen. Zodat alle vaders en moeders kalmeren. Maar als mensen overstelpt worden met video’s van uitgestorven steden, van ambulances met gillende sirenes enzovoort, dan creëer je paniek. De enorme hoeveelheid maatregelen die de Italiaanse overheid genomen heeft, lijken uit wetenschappelijk oogpunt overdreven. Maar mensen hebben een antwoord nodig. En verder wordt gezondheidszorg op politiek niveau vaak gebruikt voor eigen doelen. Daar zeg ik verder maar niks over. Behalve dat het onacceptabel is.” Op de vraag hoe lang dit virus doorgaat: ,,Ik denk niet dat we volgende week niet meer over het coronavirus praten. In Italië hebben we maar erg weinig mensen die ziek zijn van alleen het coronavirus, die zijn op de helft van één hand te tellen. De anderen zijn patiënten met een afweersysteem dat al was aangetast door andere ziektes en die vanzelfsprekend ook complicaties zouden hebben gekregen van een gewone griep. De paar mensen die zijn overleden hadden kanker in een vergevorderd stadium of waren al levensgevaarlijk ziek. Eén ding moeten we niet vergeten, en dat is handen wassen."
Vandaag heeft Israël de grens gesloten voor Italianen.
Het virus zal endemisch worden. En dan maar hopen dat er niet al te kwalijke mutaties ontstaan.
Serieus? Handen wassen?
@Lupuslupus | 27-02-20 | 14:22: waarschijnlijk is dat wederzijds
@CalamityJane | 27-02-20 | 14:29: Jep op het ziekenhuis zag ik tijdens een cursus een keer een hilarisch filmpje van een vrouwen-WC waar het overgrote deel van de vrouwen hun handen niet waste na toiletgebruik maar wel met hun handen hun haar goed stonden te doen voor de spiegel. Oh en waarom denk je trouwens dat al die broodjes shoarma en kebab BOMVOL bacteriën zitten. Die gasten wassen nooit hun handen!
@Roadsurfer | 27-02-20 | 14:50: Maar dan hebben we hier dus de afgelopen 20 jaar een enorme weerstand opgebouwd tegen alles wat er op handen zit, door elke zaterdagavond een bak shoarma te gaan halen.
Je kunt eventueel ook regelmatig schone kleding aantrekken, zodat je handen niet meteen smerig zijn als je je broek aanraakt.
Het toppunt van betutteling dit. Alsof we allemaal een stel kleuters zijn. Laat ze dit filmpje vooral vertalen naar het Arabisch zodat de nieuwkomers het ook snappen.
Racist
Dat van die kleuters met beperkt hygiënische besef klopt wel aardig hoor, bij het beeld van de gemiddelde Nederlander. Let er maar eens op in de gemiddelde openbare plee. Dit soort heropvoeding is hard nodig. En nu, hup, je handjes wassen!
@KlunsJohannus | 27-02-20 | 14:21: Openbare herentoiletten is de zeep altijd voorradig. Bah. Bij de dames bijna altijd op.
Misschien een filmpje: rochels niet op straat spugen.
De handdoeken zullen wel hard over de toonbank gaan nu?
Meteen fout. "maak de handen eerst goed nat" is dus NIET hoe je goed je handen wast want je gebruikt vloeibare zeep. Dat doe je gewoon zo op je droge handen, niet teveel, een normaal dotje vloeibare zeep, lekker inwrijven, en afspoelen met water. Dan maak je je handen goed schoon doordat je de zeep maximaal zijn werk laat doen zonder die eerst -volkomen onnodig- te verdunnen en gedeeltelijk weg te laten lopen van je reeds zeiknatte handjes.
Wat een verspillers daar bij dat RIVM.
Lol. zeep heeft als enige functie om de oppervlaktespanning van water te verlagen zodat het verder doordringt in de poriën. Daarom eerst handen nat maken.
Niet dus. je hebt water nodig om dat spul te activeren. Al heb je wel gelijk dat vochtig een beter woord zou zijn.
Twee keer pompen is wel verspilling. Dus: Vochtig en pompen om het goed te doen...
Ik rochel altijd lekker in mijn handen, hoef ik de kraan niet aan te raken.
Voor een vriend vraag ik:
Kun je het ook van vingeren krijgen?
Zolang je vriendje ondertussen z'n vingers niet in z'n mond stopt kun je je eindeloos door laten aarsvingeren. Veel plezier.
Niet als je dat niet doet. Je vriend is dus veilig.
Je kunt die vriend gewoon vingeren.
Niet als je vingercondooms gebruikt.
www.1ehulpwinkel.nl/vingercondoom-med...
@grmblll | 27-02-20 | 14:34: lol
Neem dan wel ph-neutrale zeep, anders ben je op de lange duur juist extra gevoelig voor virussen en ziektes.
Als ik vis heb gegeten was ik altijd mijn handen vóór de plas...... je wilt toch niet dan je jonkheer de hele dag naar de vis ruikt, daar gaat de jonkvrouw dan ook weer vragen over stellen. Is daar ook een filmpje over?
Is er al een speciale manier van bukken?
Ja, eerst je anus dichtplakken met maandverband en ductape
Is erg ook een instructievideo hoe je moet niezen?
Ik vraag het voor een vriend.
Laten ze beter op Schiphol en elders eens beginnen met meten of er Corona rondloopt.
Nederland nog geen besmette personen?
Ja dat kan ik ook als je niet meet!
Er wordt gemeten, ook standaard bij bv de griep peilstations. Niets gevonden tot op nu.
@Nichtsneues | 27-02-20 | 14:22: .. tot op noch of nu? das nogal wat anders immers.
Maak je niet druk. Ik heb net gehoord, dat alcohol het virus dood. Hips!
Dit is hard nodig, want ik zie minstens 30% van de mensen geen handen wassen na het toiletbezoek, of na bijvoorbeeld niezen in hun handen. We zijn vergeten hoe basishygiëne ook alweer moet.
Dus je plast altijd over je handen, viespeuk! Daarbij heb je de kranen al eens onderzocht op bacterien in openbare toiletruimtes, deze zijn behoorlijk vies.
@Psycho3 | 27-02-20 | 14:15:
Ja, tuurlijk. Geil toch. En die vieze kranen komen meer door het slechte schoonmaken.
www.youtube.com/watch?v=CgxDdsiXf8U
Handen wassen hoeft dan toch pas als je symtomen hebt omdat je dan pas besmettelijk bent? Of heb ik dat verkeerd begrepen van het RIVM?
En dit pareltje natuurlijk: www.facebook.com/ClaudiaMoManChing/vi...
Geweldig!
Als ik in Turkije naar de wc ga, was ik voor 't plassen mijn handen met zeep
Haha. Doe ik ook. Raar toch om met je vuile klauwen je klabanus vast te pakken. Dat is wel de laatste plek waar je ebola wilt verwelkomen.
@kokkie klaphaak | 27-02-20 | 14:17: inderdaad je weet niet wat er aan de deur zit daar
Hebben ze daar zeep dan?
Is het wat om niet/nooit meer naar Turkije te gaan? Geen euro meer gunnen, die halve ISers?
Handenwaspercentage ligt hoog in de landen met armoe, geen geld voor wc-papier.
Viespeuken is wel 1 woord.
PANIEK!!11! Allemaal gillend door huis rennen en uitbarsten in ongecontroleerd huilen en schreeuwen!!
Pfff... SARS, MERs, varkensgriep, vogelgriep, Ebola enz enz enz... Waar kunnen we inzetten voor waar we volgend jaar allemaal deaud aan gaan?
Het klimaat...?!
Ahhhhhh Ahhhhhh we gaan deauddd preppennn Aktionnnn
@Witte_Willem | 27-02-20 | 14:12:
Nee, daar zijn we in 2019 al allemaal door verzopen.
apnews.com/bd45c372caf118ec99964ea547...
2021 is nog wat moeilijk te zeggen. Maar als de klimaatdrammers hun zin zouden krijgen en iedereen vervoert zich binnen 10 jaar elektrisch dan gaan we in 2030 vast allemaal dood aan lithium vergiftiging.
Dan zijn we allemaal nazi’s met onze vervuilende EV’s en moeten we maar flink via de portemonnee bloeden. Misschien dan de auto op waterstof.
En dan in 2050 gaat we opnieuw allemaal dood door opwarming, want waterdamp is een enorm broeikastgast, en door onze waterstof economie verzadigen we de lucht met dit broeikasgas der dood. Dus zijn we allemaal nazi’s met onze vervuilende waterstofauto's en..
We gaan volgend jaar allemaal dood aan de Phytophthora, en daarmee is dan ook de hele patat/friet discussie afgelopen.
Prachtig, volgende video wil ik van hoe je een met corona besmet lijk uit je appartement kan donderen zonder je eigen auto te beschadigen.
Eerst in een tapijt rollen...!
Genieten
In China liggen de lijken netjes verpakt voor de deur van de apartementen, klaar om opgehaald te worden. Zoals bij ons de vuilcontainers. En wat handen wassen betreft: ik heb 2 liter alcohol 70% en daar vul ik voor de helft mijn zeep dispencer mee. Deurknoppen, stuur van mijn auto etc. dagelijks met een doekje puur chloor. 3 maanden voorraad, boodschappen doen om 8 uur s morgens om hordes te vermijden. Zodra het virus in Ned. is (officieel) is het boodschappen doen voorlopig voorbij.
Je auto elders parkeren alsdan bij je stopkontaktlaadpaal ?
@grapo | 27-02-20 | 14:43: of het door arbeidsmigranten laten doen natuurlijk.
@Lupuslupus | 27-02-20 | 14:19: Het stuur van je auto niet met chloor doen! Dan blijft er niet veel van over.
Ik laat voor degene die het horen wil, het waterkraantje altijd even lopen voor het idee. Ik doe ook niet na het vingeren mijn handen wassen en was mijn bek ook niet als ik net heb liggen rimmen of beffen.
Geldt tuurlijk niet voor moslims die geen wc papier mogen gebruiken van hun geloof.
Vreemd. Ik dacht altijd dat ze daarvan aan het citeren waren.
Ze mogen niet met rechts afvegen, da's wat anders.
@KlunsJohannus | 27-02-20 | 14:15: Je kont afvegen met links is inderdaad een goed idee.
Nou als ik hier op kantoor vanuit de plee hoor hoe kort de buurman zijn handjes af spoelt of zelfs zo weer door loopt dan valt er nog een hoop op te voeden hoor.
Dan heb je geluk, want een groot deel wast überhaupt z'n vieze handjes niet.
Mooi toch, al die hysterie? Goed ook voor media. Kijk, luister en leescijfers schieten omhoog.
Topicje!
Goed van de media dat ze ons vertellen onze handen te wassen. Ik vraag me serieus af wie de simpelen zijn. Ik ervaar het als kwaadraardige onderschatting.
Ik sluit me hier bij aan.
Geyl filmpje voor alle mysofobiërs
Toch, Kuif, die hoogleraar van het Erasmus zei gisteravond ( ik geloof bij Jinek ) precies hetzelfde als ik hier al een paar dagen doe over o.a. het slepen met en van mensjes over de hele wereld. Het is niet de vraag of het hier uitbreekt maar wanneer. En dan zien we vanzelf wel hoe of wat...
@Graaisnaaiert | 27-02-20 | 17:02: Welke telefoon heb jij? Waar komt je laptop vandaan? En je auto? Waar ga je heen op vakantie?
Gisteren nog in het Belgische Terzake hoe naast een ziekenhuis een ziekenhuis voor Coronapatienten uit de grond wordt gestampt. Daarin staat een medewerker naast een karretje met materiaal.
Gisteren ook de Duitse minister die roept dat ze er klaar voor zijn. De voorraden zijn echter zielig.
Het valt wel mee met de voorraden hier in Duitsland. Althans hier in Hannover, Niedersachsen.
De meeste kliniejen hebben een vrij grote voorraad. In elke landeshauptstadt wordt (of is reeds) sinds afgelopen maandag een laboratorium ingericht uirsluitend om op covid19 te testen, zodat het het niet allemaal naar Berlijn meer hoeft.(was tot nu toe het geval) Verder is er een algehele voorbereidingscampagne gestart. Personeel in reiniging hier in Hannover bijvoorbeeld is vanmorgen om 09:00 uur bijeen geroepen om extra instrukties en andere desinfectie middelen te ontvangen, alsmede persoonlijke beschermings middelen. Ook is er een 'noodmaatregel' landelijk geaktieveerd die het werkgevers mogelijk maakt om in geval van ziekte door covid zijn personeelskosten te verhalen op de staat. lonen worden in zulje gevallen voor zeker 6 weken gegarandeerd. Ook zullen voor thuiswerk mogelijkheden ingevoerd worden. Wel is landelijk bekend gemaakt dat bij preventief thuisblijven er geen doorbetalings verplichting is voor werkgevers tenzij het een door de staat opgelegde mastregel betreft.
Duitsland treft op dit moment ovetigens vooral maatregelen mbt tot het gevaar voor de economie in de vorm van onder andere bevoorrading etc. In de medische wereld is men redelijk goed up to date. Totnu toe zitten er zo'n 100 mensen in quarantaine in NRW en zijn er 29 bekende besmettingen in de laatste 2 dagen.
Bij onszelf in de firma zijn inmiddels desinfectiemiddelen en mondkapjes ter beschikking gesteld. En besichtigungstermine voor verhuur van woningen worden noch slechts door 1 persoon gedaan en de afhandeling met de rwst van de firma wordt digitaal gedaan. (Ja, ik doe de bezichtigingen, heb me daarvoor vrijwillig aangeboden overigens, ik heb het vandaag wel een beetje drukker alsdan normaal. Maar vanaf volgende week doe ik bezichtigingen nog slechts op 2 dagen in de week zodat ik de rest van de week van huis uit alle papier zaken kan doen en de collega's geen mensen hoeven te ontvangen. Risiko inperken op die manier)
Het verschil met NL us overigens dat men hier zelf voorraden aanlegt en niet wacht op verstrekking of advies van de staat.
En daar zijn waarschijnlijk 162 ambtenaren mee bezig geweest, om het vervolgens door een commerciële partij te laten maken voor 2 ton. Ja, zo creëer je wel banen.
REAGEER OOK