Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kloosried superdomme tweet Frans Timmermans

Frans met een tweetje voor de show

Social

"Europeans love to travel by rail" - Haha nee

"and this sector will play an important role in the #EUGreenDeal" - Leuk voor je

"But sometimes it’s more complicated or more expensive to take a 🚆 than to get on a ✈" - Sometimes ja

"Yesterday I met with railway industry CEOs to discuss the challenges and opportunities ahead" - Nou en

PS. "Ik ga niet voor de show met de trein"

VERDOMD

Social

Reaguursels

Inloggen

Hier uit blijkt maar weer eenmaal aan de top kan je dom blijven doen zonder dat iemand wat op valt........

Banenenrepubliek | 21-02-20 | 21:21

Socialisme is er voor de arbeider, die mag gelukkig met de trein.
Diegenen die meer gelijk zijn dan de rest mogen met het vliegtuig.

Bolder | 21-02-20 | 19:05

Timmermans reist alleen nog per flight simulator.

ManusMann | 21-02-20 | 18:46

Timmerfrans VB en MB - voor baard en met baard. Wat is het toch ook een modetijger die man

Slough | 21-02-20 | 16:22

Tussen grote steden zijn treinen ideaal - mits je enigszins in de buurt van het station woont... Tussen grote steden die wat verder uit elkaar liggen zijn hogesnelheidstreinen ideaal - mits je enigszins in de buurt van het station woont...

Nederland en Vlaanderen zijn echter vooral een netwerk van dorpen, kleine stadjes en middelgrote steden van pakweg 150.000 man, met vanwege de populatie daarbinnen geen hoogfrequent openbaar vervoer.
De steden liggen ook niet op 1 lijn, en als je de grens over gaat moeten 2 spoorwegen --- vaak nog staatsbedrijven met politieke belangetjes --- zaken doen.

Vanuit de trein gedacht is dat natuurlijk minder ideaal dan een traject op 1 lijn met grote steden met daarbinnen vaak hypermoderne metrosystemen. Denk aan dit traject in Taiwan:

New Taipei (populatie 4 miljoen) - Taipei (2,6 miljoen) - Taoyuan (2,2 miljoen) - Hsinchu (500.000) - Taichung (2,8 miljoen) - Tainan (1,8 miljoen) en Kaohsiung (2,8 miljoen). Keelung wordt nog aangesloten (350.000).

Vanzelfsprekend is een traject Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Lille (Rijsel) - Parijs in theorie ook vrij doelmatig. Maar: 3 nationale spoorwegen en dus belangen en uiteindelijk het gezamenlijke besluit het aanbod te beperken en het als 'premium service' voor de hoofdprijs te verkopen. Met als resultaat dat ik als laatboeker vanuit Antwerpen vaker met de auto dan de trein naar Parijs of Amsterdam rijdt...

drs. Levi Samsonov | 21-02-20 | 14:56 | 1

Het heeft natuurlijk ook te maken met de niet volledig geliberaliseerde spoormarkt... als de NS de NMBS zou kunnen overnemen bijvoorbeeld, zou dat zaken al vereenvoudigen.... edoch, met name de Zuiderse landen - plus la Belgique - houden vast aan 'nationale' systemen.
Als Timmermans wat wil bereiken, moet hij niet alleen burgers bestraffend toespreken of spoorwegen vragen wat meer hun best te doen, maar vooral Macron, Wilmes etc. aanspreken op het feit dat ze hun spoormarkt zo goed als gesloten houden.

drs. Levi Samsonov | 21-02-20 | 15:03

Zit die vetklep nu serieus in een fucking vliegtuig met NS stickers achter hem geplakt?
Uhu.. en niemand die dat ziet?
Wat een hypocriete.. grrr

boerk | 21-02-20 | 13:05 | 4

We snappen hopelijk wel allemaal dat dát gefotoshopt is?

KopfSchmerz | 21-02-20 | 14:14

Het is hilarisch, en immens sneu tegelijk.
Hoe dom denkt hij dat mensen zijn?

Noltie | 21-02-20 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

Tjonge, die foto, veel fouter kan het niet ....

Wekkertje | 21-02-20 | 12:46 | 2

Dat stalinistische 'tafelkleed' ook... brrrrr !

2tribes | 21-02-20 | 14:06
-weggejorist-
Noltie | 21-02-20 | 16:35
-weggejorist-
Schottelboot | 21-02-20 | 10:56 | 1

Hij heeft gelijk. Ik zou ook nooit met de trein gaan. O wacht.

Rest In Privacy | 21-02-20 | 10:45 | 1

Kijk dat heel GroenLinks met de trein pendelt (wel 1e klas natuurlijk!) tussen de grachtengordel in Amsterdam naar Den Haag moeten ze zelf weten, maar ik......

pollo1 | 21-02-20 | 12:29

Hoeveel jaar moeten we nog naar de tronie van die Timmermans kijken?
En naar zijn hypocriete gewauwel luisteren? En ja, ik weet het, er zit een knop aan dat apparaat, maar ze komen iedere keer weer met hem aanzetten.

KeesBruin | 21-02-20 | 10:31 | 1

Ik kijk liever naar mijn landgenoot Guy. Overigens heb ik de neiging wel eens te liegen.

Rest In Privacy | 21-02-20 | 10:46

Ons Frenske vindt weer wat en roeptoetert zijn wijsheden richting het "gewone volk". Boeit dat ? Neuh... De trein is leuk als je geen haast hebt, last hebt van teveel geld en graag de hele reis staat tussen halfgewassen smeerpeuken, blont volk wat de mobiel vol kwebbelt of zwaar gemankeerd tokkievolk. Nee dank u.

Grijskijkert | 21-02-20 | 10:28

Ik krijg altijd een jeukaanval als ik deze man zie. Kan GS zijn foto niet met een balkje of zo in beeld brengen. Ik schrik er iedere keer weer van.

HoniSoit | 21-02-20 | 10:18 | 1

Wel met een wit (blank) balkje.

pollo1 | 21-02-20 | 12:30

Ik woon in Zuid-Frankrijk. 18 uur met de trein naar Nederland. Anderhalf uur met het vliegtuig. Bij het station kan ik mijn auto niet kwijt, op het vliegveld wél!
En de trein is ook nog 6x zo duur als het vliegtuig.
Oplossing van TimmerFrans: maak het vliegtuig duurder!!

pollo1 | 21-02-20 | 10:11

Weet je wie ook veel met rail verkeer deed?

Vanilla | 21-02-20 | 09:12 | 2

Eerste die ik hier lees, ik moest lachen, dank

Danold_Trump | 21-02-20 | 09:27

En raad eens welk bedrijf daar maar al te graag aan wilde meewerken.

Victor_GS | 21-02-20 | 09:44

Ik ging een weekendje Munchen boeken. Retourtje KLM danwel Lufthansa: ongeveer 170 euro rechtstreeks. NS International: 340 euro en 2x overstappen. deur tot deur reistijd was 4,5 uur voor vliegen t.o.v. 9 uur voor treinen.
Nu in Munchen niet een heel klein stadje in Duitsland dus als je alleen al daarvoor 2x moet overstappen en er volgens planning 2x zo lang over doet dan kun je vliegen nog zo veel duurder maken maar dan vlieg ik toch echt gewoon.

Al met het Verdrag van Chicago in 1947 (!!!) wist men wereldwijd het vliegen en vliegreizen te harmoniseren. 1947. In de EU lukt dit niet in 2020 ondanks dat hier al jaren en jaren over wordt gepraat.

Zalluf | 21-02-20 | 09:08 | 4

@brabant altijd -1 | 21-02-20 | 09:59: de laatste 500 km moest je zeker lopen.

Rotterdammert1965 | 21-02-20 | 10:39

@brabant altijd -1 | 21-02-20 | 09:59: Enkeltje?

ristretto | 21-02-20 | 10:50

@brabant altijd -1 | 21-02-20 | 09:59: Ja dat zeggen ze ook over de vliegtickets naar Alicante.
Maar ik moet niet naar Berlijn en ook niet naar Alicante.

pollo1 | 21-02-20 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een pleuris debiel zeg... mensen in de EU vinden de EU en vooral al het Brusselse politieke tuig niet leuk. Maar dat doettie dan weer niet tweeten. Treinen zijn niet leuk, stinken, te laat, te vol en gewoon duur. Kan iemand deze plucheklever de weg naar de uitgang wijzen. Want deze totaal malloot heeft een nieuw verdienmodel, lees de zakken van Frans, het klimaat..

radbraker | 21-02-20 | 08:50

Hij bouwt het betoog wel op maar als je denkt nu komt het blijken het gewoon willekeurige oprispingen te zijn. Deze man verdient echt geen podium,zeker niet op GS. Overigens infrastructuurprojecten met spoorverbindingen duren ook zonder stikstofcrisis minstens 25 jaar dus waar hebben we het over?

AlexanderVissers | 21-02-20 | 08:39

Wat een gezeik hier om een goed punt. Lubach legde laatst ook al haarfijn uit dat het mooi zou zijn als het treinnetwerk in Europa beter aansloot en betaalbaarder zou worden. Ik zit echt heel wat liever in de trein dan al het gedoe bij het vliegveld om vervolgens in zo'n sardienblikje geduwd te worden. Goed dat dit wordt aangepakt.

Kevf | 21-02-20 | 08:35 | 3

Ah linksoide wensdenkmensch. Je denkt dat er niet dezelfde Controles bij treinen komen als dat massaal wordt?
Betaalbaarder? Je bedoelt dat je eerst geldt betaalt in belasting, zodat het kaartje goedkoper lijkt?
Betaalbaarder is namelijk als de kosten omlaag gaan, niet de prijs van het kaartje...,
En het is geen sardineblikje, het is even ietsjes krap zitten, maar in Europa meestal niet langer dan 2-2,5 uur waarin je prima een boek leest, wat werk doet of een film kijkt.
Tov de bestemming valt dat mee,

Braco.me | 21-02-20 | 09:56

Eens. Een goede treinverbinding is zoveel prettiger dan welk vliegreisje dan ook.

brabant altijd -1 | 21-02-20 | 10:01

Is de EU opgericht voor de 'Green Deal'? Nee. Wil de EU-bevolking het? Lijkt me sterk. En hebben de meeste (of alle, weet ik het) EU-landen al niet getekend voor dat dwaze Parijse Klimaatakkoord? Ja. Doen we de dingen nu niet dubbel?Ja. Dus gelijk mee ophouden en Timmermans chef lege dozen maken.

JP Balkenbrij | 21-02-20 | 08:30

"Soms is het goedkoper om een astronautenhelm te nemen dan een vliegtuig"? Die gozer spoort niet.

Watching the Wheels | 21-02-20 | 08:30

.. het kost wat, honderdduizenden extra politici en ambtenaren om de democratie te beëindigen en een grote logge bureaucratie op te tuigen.
Zelfs de koffiejuffrouw van de EU wordt miljonair gemaakt en is ook al net zo enthousiast over het Vierde Rijk als Hans Brusselmans.

De trekschuit en de trein zijn de toekomst, wanneer visionairs als onze taartjesvreter het voor het zeggen krijgen. En dat krijgen zij.

Houzee kameraden, maandag weer spijbelen voor het klimaat.

Jan Passant mk2 | 21-02-20 | 08:29

Het blijft fenomenaal hoe iemand door zijn oneindige lichtheid zo hoog kan stijgen. Weer zo’n volgevreten PvdA’er die uitsluitend kan praten. Zou wel een goed koppel zijn met Sharon Dijksma. Alhoewel, dat wordt dan niet zo’n duurzaam kartonnen bedje vrees ik. Ondertussen zitten we wel midden in Animal Farm natuurlijk: “zij” (i.e. Thieme, Klaver, Jetten, Halsena, Timmermans enz.) in het vliegtuig, wij in de cattle class (veewagons)...

Feitenpliesie | 21-02-20 | 08:17

Waarom wordt z’n baard steeds puntiger?
Is dat om z’n bolle kop te camoufleren of om z’n sympathie voor een religie die volgens hem zoooo bij Europa hoort te pleasen. Of beide?Question,questions,questions..

Euriool | 21-02-20 | 08:13 | 1

De hoorns op z’n bolle rotkop komen later nog

djs | 21-02-20 | 10:03

Ze proberen de Antwerpse haven en die van Hamburg te stimuleren en de Rotterdamse haven af te remmen. Ze houden niet van gezonde concurrentie. Bij gezonde concurrentie wordt de meest efficiënte weg gevonden. Beter varen boten nog een stukje om en is er extra infrastructuur nodig om de subsidies op te maken en dan alsnog een slechte concurrentiepositie in te nemen. Dat is nou verspilling en vervuiling.
Landbouw beleid zelfde liedje. In het droge Bergachtige Zuiden van Italië worden de subsidies voor veeteelt uitgedeeld, maar in het land van de sappige weiden en efficiënte boeren bedrijven Moet de veestapel halveren. Ook zoiets leuks. EU beleid en dan indirect de lokale regeringen dit laten uitvoeren zodat die de schuld krijgen.

Tapioca pudding | 21-02-20 | 08:12 | 1

No worries... zolang die havens nog te diep landinwaarts liggen geen probleem. Tijd wordt meer en meer kritisch voor de rederijen tegenwoordig. Een zo kort mogelijk ports tay waarbij de rederijen tegenwoordig al rekenen vanaf loos tot loods af..

radbraker | 21-02-20 | 08:54

Deze Godwin mocht niet ontbreken:
"No, no. Travel by rail was all the rage during the previous European Unification project. Europeans didn't love it."

marcoplarco | 21-02-20 | 08:00

Daar gaan we weer. Hou op!

Nederland is voor een groot deel afhankelijk van beroepen die vanwege het werk NOOIT met het OV zullen kunnen reizen. Of ziet u het volgende al voor zich?

Steigerbouwers die met hun materiaal om 5 uur 's ochtends wegrijden om daarna om 6u30 of 0700 ergens een steiger moeten opbouwen. >> met de trein.
Schoonmakers die met materialen naar 5 verschillende adressen moeten. >> met de trein.
Ambulancebroeders? >> met de trein.

Wat Frans wil is meer geld. Van de autobezitter. Want: greendeal. Want: klimaat.
De beroepen die ik net noemde, en dat zijn nou niet echt beroepen met een dik salaris, eerder laag- , worden onevenredig hard gepakt.

gaffelbaard | 21-02-20 | 07:53 | 3

De ambtenaar die 's-middags controleert of de steigers wel divers en inclusief zijn, kan makkelijk met trein en tram komen. Hij/zij/het wel.

Guido | 21-02-20 | 07:59

@Guido | 21-02-20 | 07:59: Behalve als het een random dorp buiten de randstad is, waar openbaar vervoer een niet bestaand iets is.

DoOne | 21-02-20 | 08:30

Jezus de Messias, onze verlosser is terug op aarde in de vorm van Frans Timmermans, aldus een zekere heer F. Timmermans

tsjajaja | 21-02-20 | 07:50

Zet hem een kaboutermuts op en zet hem achter een kruiwagen in het sprookjesbos.

Jan, Leiden | 21-02-20 | 07:45 | 1

Ik hoop dat Gargamel hem opeet.

Tapioca pudding | 21-02-20 | 08:04

Frans Timmermans, heeft nog niet door dat het schip dat EU heet al water maakt. De rampspoed die ons staat te wachten door klimaatverandering is een metafoor voor de rampspoed die de (corrupte) bemanning op de brug van het schip (het EP) te wachten staat.
Er wordt al een tijdje geroepen vanaf de lagere dekken dat er averij is opgelopen. Maar Frans houdt stoïcijns zijn ogen en het roer op de (groene) horizon.
Machinekamer, verhoog de snelheid nog maar wat. En negeer die muiters met hun thee, paraplu en bolhoedje op het reddingsbootjes. Wij hebben een hoger doel! Wij zijn op koers naar utopia!

ratelaar | 21-02-20 | 07:40 | 2

Dat het schip lek is, zou verlopen kunnen worden, de stupiditeit van de huidige EU structuren zorgt er alleen voor dat ze met oogkleppen de bestaande lekken ontkennen en hopen dat ze vanzelf weg gaan door er zelf nieuwe lekken bij te prikken.

Ik ben zo benieuwd naar de scripties die scholieren over 50 jaar over
"Hoe de megalomane EU kon falen" gaan schrijven. Onze lerares zei bij voorbaat "alle onderwerpen zijn toegestaan maar niet weeeer de Maya's". Waarschijnlijk zeggen ze dat over de EU scripties ook na de 1e 100 die allemaal dezelfde kinderlijk eenvoudige analyse maken waarom het mislukte.

een_mike | 21-02-20 | 07:50

@een_mike | 21-02-20 | 07:50 |
Het is altijd weer hetzelfde liedje, hoogmoet komt voor de val. Kinderlijk eenvoudig. Net als de conclusie van de scripties straks.

ratelaar | 21-02-20 | 08:02

Hey Timmerfrans wat geniet je toch geweldig van jouw geweldigheid. Die gebakjes voor jou en je gasten: was er iemand jarig die (op eigen kosten) taartjes had meegomen?

Leptob | 21-02-20 | 07:15

Gaat Frans nu steeds meer op Vader Abraham lijken?

Sjompie | 21-02-20 | 06:52 | 3

Professor Barabas uit Amoras.

Baron-barry | 21-02-20 | 07:22

Lui verhaal voor een Nederlander. Pak gewoon de fiets.
Voordeel van fietsen is dat hij door fietsbewegingen zijn gezondheid enigszins kan oppeppen waardoor hij zijn overtollige kilo's na vestiging in Brussel door genoegzaam rijkelijk bediend van de gesubsidieerde geserveerde EU-kantinemaaltijden eraf kan fietsen. Uiteraard geen elektrische fiets maar een trapfiets voor de green deal promotor.

drs.Nee | 21-02-20 | 02:46 | 1

Poeh dan mag je wel bijtijds vertrekken als je van Amsterdam naar Parijs moet.

DrachiR | 21-02-20 | 06:41

Ik moest eens geheel onverwacht en in grote haast van Brussel naar Parijs. De Thalys stond op het punt te vertrekken, ik vertelde aan de conducteur dat ik aan boord wel een kaartje zou kopen. Dat kostte 88 euro voor een biljet in de tweede klasse, de conducteur schaamde zich het mij te moeten vragen. Hij was wel zo aardig om me vervolgens plaats te laten nemen in de eerste klasse, wat het leed wat verzachtte...

Rhenium | 21-02-20 | 02:43 | 1

Goed verhaal. Lekker kort.

Mr Dixit | 21-02-20 | 07:25

Als je de komende maanden of jaren nou eens grofweg turft wat het kost om alle kots van die paap tot ons te krijgen (EU media budget), dan ben ik bang dat je daar alleen al een gemiddeld EU land mee met gratis zonnepanelen kan voorzien. We gaan nog eindeloos veel meer van die man zien, en Samsom natuurlijk. EIN-DE-LOOS!

Denkhetnjet | 21-02-20 | 01:48

Franz, een volgevreten salonsocialist die nooit genoeg heeft. Zaken doen met CEO's in de treinindustrie = Greendeal-subsidie uitgeven aan deze bedrijven. Zelf alvast in de aandelen gestapt Franz? Jouw pensioen is veilig. Je bankrekening vandaag de dag ook al. Heel toevallig had eergisteren het Franse Alstom het Canadese Bombardier (treinen-tak) overgenomen. De eerste miljarden rollen al.
15 januari EU parlement neem Timmermans Greendeal aan
22 januari Alstom overweegt Bombardier over te nemen
19 februari Overnamedeal beklonken
20 februari Timmermans praat met de CEO' s van deze sector over meerdere 'kansen'.
Hier wordt op politiek (individuen zoals Franz) en zakelijk niveau zo smerig veel geld aan verdiend. Het geld uitgeven is begonnen, het snel rijk worden van deze lieden idem dito.
Wij domvolk betalen volledig rekening.

rectormagnificus | 21-02-20 | 01:43 | 1

Enkelen gaan heel rijk worden van die Green Deal, natuurlijk zijn het ook de beleidsmakers en hun vriendjes zelf.

sprietatoom | 21-02-20 | 01:54

Die Timmermans is volgens mij nu echt zo iemand die zichzelf keer op keer bekijkt op tv, in de spiegel en multimedia.
Hierdoor krijgt hij een harde en daarna om dit te verhelpen, middels een " lozing " overzichzelf.
Met zijn treinen, ik weet nog wel een trein voor deze " Paulus ", maar dat was een trein met bepaalde wagons van vroeger, meer ga ik niet zeggen.
Want ik ga door deze engnek hierdoor geen ban kweken.
Volgevreten ongekozen/hypocriete/narcistische/machtsbeluste engerd vind ik het.
Zo, dat lucht best wel op en nu ga ik slapen, weltrusten iedereen.

Bad - Casey | 21-02-20 | 01:34 | 3

Timmermans geilt inderdaad op zichzelf en zijn status. Dat schuift hij ook niet onder stoelen of banken. Op al zijn social media uitingen druipt zijn zelfverheerlijking er af.

Arijane | 21-02-20 | 01:48

@Arijane | 21-02-20 | 01:48:

Vind vooral de reacties hilarisch vaak onder zijn twitter berichten, vraag me af of hij die überhaupt leest.

sprietatoom | 21-02-20 | 01:52

@sprietatoom | 21-02-20 | 01:52: Die reacties zijn inderdaad kostelijk. De mooiste is natuurlijk die waarin beschreven wordt hoe de Frenske uit Brussel op en neer vliegen van Brussel naar Straatsburg en hun dikke dienstauto's met chauffeur leeg naa Straatsburg rijden om de Frenske van het vliegveld aldaar af te halen. Lelijke volgevreten parasieten!

5611 | 21-02-20 | 04:41

Trouwens wel mijn eerste vakantieliefde in de trein ontmoet, dat gaat al moeilijker in een vliegtuig omdat iedereen vaste plaatsen heeft. De bewegingsvrijheid in een trein is een voordeel.

sprietatoom | 21-02-20 | 01:00 | 5

@Fooak | 21-02-20 | 03:33:

Puur vanwege de prijs, de ene keer de auto en de andere keer de trein, net hoe het uitkomt en of je veel te vervoeren hebt. Maar zoals gezegd het is ook wel lekker om wat biertjes te kunnen drinken als je in het weekend reist. Ook eerst de bus om op het station te komen dus zo dichtbij is het ook weer niet.

sprietatoom | 21-02-20 | 04:13

Probeer maar eens voor die prijs 'smorgens naar je werk te komen. Je komt de deur niet binnen. Dus hoe fijn het is om voor 10 euro 1e klas te reizen valt bij deze jongen binnen het Timmermansiaanse logica.

loser | 21-02-20 | 08:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Als lieden als Timmermans en Nijpels zich gaan bemoeien met het milieu, dan weet je dat je in je hol genomen wordt.

Manstein | 21-02-20 | 00:56

Paus Fransiscus Timmerfrans de 1e , spoort niet en ziet ze vliegen.

Datgingniegoed | 21-02-20 | 00:48

Dit soort overleg tussen politiek en bedrijven is hoe het corporatisme tot stand komt. Grote bedrijven houden van grote overheden, samen zorgen ze goed voor elkaar. De rest wordt fors benadeeld.

Peter_K | 21-02-20 | 00:37

Leuke photoshop die tweet, ik moest wel effe twee keer kijken.

Borrom | 21-02-20 | 00:32 | 1

Toch geshopt dus... zag er al raar uit.

sprietatoom | 21-02-20 | 01:02

Trein is prima tot circa 300 km, daarna bah
Trein is stuk duurder dan vliegen, doe daar dan is wat an franske

Duck Twacy | 21-02-20 | 00:30 | 2

"... doe daar EENS wat aan", eventueel afgekort tot "... doe daar 's wat aan", maar NIET "... doe daar is wat aan".

Rhenium | 21-02-20 | 02:37

Het enige wat deze volgevreten l*l kan verzinnen is vliegen net zo krankzinnig duur maken als de trein.

5611 | 21-02-20 | 04:43

Kreeg net een geweldig idee: containertransport met vliegtuigen. Dan is er ook geen reden meer voor vliegschaamte. Denk u eens in: een Boeing met 4000 containers. Ali Baba was nog nooit zo snel.

JvanDeventer | 21-02-20 | 00:10

Treinen zijn geweldig. Ze brengen je voor een veel te hoge prijs vanaf een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn op een tijd die je niet uitkomt.

Patatter | 21-02-20 | 00:01

Fijn dat Timmermans voor alle eu burgers kan praten. Gelukkig hebben we iemand met kennis achter een groot deel van onze belasting centen.

Struikrover3 | 21-02-20 | 00:00 | 1

Vraag me serieus af voor wij hij deze tweets neer zet? Voor zijn broodheren zodat ze het idee hebben dat hij wat uit voert? Heb nou niet het idee dat dit hem helpt onder de bevolking

Struikrover3 | 21-02-20 | 00:06

De trein is alleen te betalen wanneer je een paar maanden van tevoren boekt.

Papa Jones | 20-02-20 | 23:51 | 2

Niet dat ik fan ben van de trein, maar datzelfde geldt voor het vliegtuig.

Joostmochtnietsweten | 21-02-20 | 00:07

Leuk ! Per trein naar De Antillen of bijvoorbeeld de Canarische eilanden. Of wat denk je van even een weekendje naar Kos !

glaaf | 20-02-20 | 23:46

De trein blijft duur maar we maken auto en vliegtuig nog duurder zodat meer mensen met de trein moeten. Dat is de logica dom linkse figuren zoals Timmermans.

BozePaarseMan | 20-02-20 | 23:38 | 2

Durf ook te stellen dat de trein per saldo meer vervuiling veroorzaakt dan het vliegtuig. Als je nagaat dat het net continue onder stroom moet staan. De duizenden km rails om de zoveel tijd vervangen moeten worden. Al het personeel wat nodig is om de trein operationeel te houden en alle uitstoot wat hier bij komt kijken. Vliegtuig is vele malen efficiënter en schoner.

Re:Kniftig | 21-02-20 | 00:01

@Re:Kniftig | 21-02-20 | 00:01: Valt wel mee hoor. Beetje rails gaat best 100 jaar mee (op wissels na) en energie wordt alleen afgenomen als er een trein rijdt (die de kring sluit). Natuurlijk zijn er kosten, maar tenzij je perse 300 km/u wilt vallen die wel mee. Ik blijf erbij een trein voor 300 km is prima alternatief (mits betaalbaar en lokaar vervoer voorhanden voor de laatste 10-20 km). Vooor mij hoeft zo'n trein niet harder dan 150-160km/u, als ie maar betrouwbaar is

Duck Twacy | 21-02-20 | 00:36

Timmerfrans spoort niet.

Carryon | 20-02-20 | 23:35

Treinen zullen altijd veel duurder moeten zijn gezien de gigantische infrastructuur tussen punt A en B die aangelegd en onderhouden moet worden en die dan nog een heel beperkte capaciteit heeft. En dat hele aanleg in onderhoudsplaatje wordt waarschijnlijk niet meegenomen in het maffe CO2 /Greendeal gelul van deze clown.

Zwizalletju | 20-02-20 | 23:34 | 1

U als fascistisch klimaatontkenner stelt teveel vragen. Wij van de greendeal kijken naar het brutoresultaat.

BozePaarseMan | 20-02-20 | 23:51

Wanneer wordt timmerfrans door 2 potige kerels in een dwangbuis afgevoerd? Dat wordt toch onderhand tijd, dunkt mij.

Wobbelplatte | 20-02-20 | 23:34

Wilde pas een internationaal treinticket kopen... kon maar twee maanden vooruit boeken... tja... dan maar vliegen... is goedkoper, sneller en je kunt een jaar vooruit boeken...

Heisenberg74 | 20-02-20 | 23:32

Die Trans Fimmermans is net zo betrouwbaar als een pyromaan, zonder toezicht, in een luciferfabriek.
Maar hij gaat helemaal niet over Europa, maar over de ondemocratische EU die stiekem de macht van de lidstaten willen verminderen tot er geen weg meer terug is. Dan woont u ineens in de Verenigde Staten van Europa geschoeid op Chinese lijst. En geleid door zijn soort figuren. Brrrr.

benjeallanggek | 20-02-20 | 23:24 | 1

Klinkt fair, ik stem voor.

IkBen9 | 21-02-20 | 00:14

Het Verhofstad virus is besmettelijk. Blijkbaar.

Macroglossum | 20-02-20 | 23:22

Wat gebrukt deze minkukel om toch in zijn zelfverzonnen sprookjes te blijven geloven?

BRR76 | 20-02-20 | 23:12 | 4

Enorm veel en vooral vetrijk voedsel

drekzooi | 21-02-20 | 00:10

Scherp

Joostmochtnietsweten | 21-02-20 | 00:11
▼ 1 antwoord verborgen

kabouter plop is een racist

Bill Cosby | 20-02-20 | 23:06

Het is bijna grappig zoals men heel hardnekkig blijft volhouden dat wij ons allen "Europeaan" moeten voelen.
Volgens mij werkt het alleen maar averechts.

Wering | 20-02-20 | 22:55 | 3

ook typisch links: klotefransoos, kloteduitser maar allemaal goede Europeanen..

Troumoetblijcken | 20-02-20 | 22:57

Tja europa was ooit redelijk eensgezind over het buiten de deur houden van mossels.... maar ja, brussel heeft die enige verbindende europese kernwaarde zelf bij het grofvuil gezet

trottle | 20-02-20 | 23:16

Om hem en de kliek in Brussel te moeten zien of horen is al reden genoeg om mij te schamen in Europa te wonen. Laat staan om er aan te moeten denken dat ik een Europeaan zou moeten zijn.

loser | 21-02-20 | 08:33

Waar zouden we zijn zonder de trein?
Hoe was onze kans zonder die Frans?

grapo | 20-02-20 | 22:49 | 1

Waar zouden we zijn zonder de trein ? Vrij en blij in mijn auto volgeladen richting mijn vakantiebestemming.

loser | 21-02-20 | 08:34

Hoe kan die darmtoerist toch dit soort onzinpraatjes volhouden? We gaan niet met de trein op verre vakanties Frans. Typisch linkse praat: het gaat tegen de menselijke natuur in maar het moet anders.

Troumoetblijcken | 20-02-20 | 22:46 | 3

Vlissingen is ook een mooie vakantiebestemming.

Rest In Privacy | 20-02-20 | 23:00

Is die homo?

Johan1235 | 20-02-20 | 23:45

Bedankt voor dit topic GS. Nu heb ik het hele weekend weer overal bulten 😩

zweeperover | 20-02-20 | 22:46 | 4

Tip: geen smileys gebruiken anders lig je er zo uit.

Sinterbikske | 20-02-20 | 22:52

@grapo | 20-02-20 | 22:50: leesbrilletje? BuLten, niet buiten (hoofdletter i is hier niet echt bruikbaar om aan te duiden dat geen geen i is maar een l).

borgmonster | 20-02-20 | 23:15
▼ 1 antwoord verborgen

Die vliegtax binnen de unie zal de eerste echte EUropese belasting worden. Is voor het milieu/klimaat, dus is het goed. Gaat naar boeren en defensie, maar dat vertellen we niet.

Rest In Privacy | 20-02-20 | 22:46

Het enige wat ik nog mis op deze foto is een zuurstofmasker.

Sinterbikske | 20-02-20 | 22:46 | 1

hij stoot pure stikstof uit.

Rest In Privacy | 20-02-20 | 22:52

Eigenlijk zegt hij het al, hij wil vliegverkeer zwaarder belasten om het zo oninteressant mogelijk te maken. Straks is reizen naar verre oorden alleen nog maar voor de rijken en narcist frans timmermans. De rest mag 2 weken vakantie opnemen om met de trein een stedentripje te kunnen doen.

Arijane | 20-02-20 | 22:40 | 4

Maar de treinen rijden op steenkool, heb ik Rutte zelf horen zeggen en voor deze ene keer heeft Rutte ook gelijk.

revolte | 20-02-20 | 23:00

@revolte | 20-02-20 | 23:00: Volgens mij was je dronken toen je moest bekennen dat Rutte gelijk had. Maar dan nog geloof ik die engnek niet.

loser | 21-02-20 | 08:37
▼ 1 antwoord verborgen

Raar toch dat bepaalde personen zomaar boven komen drijven en nog heel veel macht hebben ook. Zonder dat ik ooit een stembiljet met zijn naam heb mogen zien. Zelfs dictators houden nog fake verkiezingen met hun naam erop.

Tuinhekje | 20-02-20 | 22:39 | 1

Bij de Europese verkiezingen?

piloot47 | 20-02-20 | 22:58

Fantastisch toch die miljoenen EU euro s uit Brussel voor OV Kan je eindelijk met goed fatsoen Friesland en Groningen ontsluiten. Dat gaat dan ook onder Groot Amsterdam vallen. Gewoon over die dijk doortrekken. Uurtje naar de randstad vanuit een goedkope woning in t Noorden.

Kellyanne | 20-02-20 | 22:38 | 1

Die miljoenen gaan naar CEO's, managers, project managers, nog meer managers en uiteindelijk komt er niets van terecht.

loser | 21-02-20 | 08:39

Stelletje azijnzeikers hier. Zou toch fantastisch zijn als we eindelijk in Europa ook een bullet-train gaan krijgen? In 2 uur naar Barcelona? In China liggen ze ver voor op ons.

* Il Principe * | 20-02-20 | 22:37 | 7

@* Il Principe * | 20-02-20 | 22:50: Uw pis smaakt zeker naar Rieussec 2001?

Rest In Privacy | 20-02-20 | 22:54

@Langshetrandje | 20-02-20 | 22:53: helemaal correct. Ik wil niet naar Barcelona maar naar Pisa. En ook niet naar Milaan, ik wil rechtstreeks naar Pisa. Vanuit Frankfurt trouwens, niet vanuit Stuttgart. Dat is probleem met treinen, het is zo inflexibel als wat.

borgmonster | 20-02-20 | 23:19

@borgmonster | 20-02-20 | 23:19: exact. En in die snelle Chinese trein zitten alleen maar slaafjes van de regering die dus naar de plek moeten waar ze heen gaan en snel ook nog. Het overige klootjesvolk zit dagen in de trein of de auto.

Rest In Privacy | 20-02-20 | 23:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Kunnen ze die fascistoïde vergaderlocatie Straatsburg eindelijk schrappen. Die kleaute Franse spoorwegen staken de helft van het jaar. Hoewel le Crocodile een aardig restaurant was.

Rest In Privacy | 20-02-20 | 22:36

Green Goeroe Timmerfrans. Het begint sektarische vormen aan te nemen.

Betterworld | 20-02-20 | 22:34
-weggejorist-
down | 20-02-20 | 22:33

Ken je die mop van dat dikke chauffeurszoontje met jihadbaard die voorzitter van de Europese Commissie wilde worden?

Bab01 | 20-02-20 | 22:30 | 1

Dat bleek geen mop maar nachtmerrie.

revolte | 20-02-20 | 23:04

BeschrijvingDe Reichsregierungszug of Führersonderzug was het mobiele hoofdkwartier van Adolf Hitler tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hitler, Himmler, Göring en Von Ribbentrop hadden evenals het oppercommando van de Wehrmacht hun eigen speciale treinen en het geheel daarvan werd Führerhauptquartier genoemd

Habe das Gewust | 20-02-20 | 22:27 | 1

En een speciale treinwagon om de overgave te tekenen (wie zich overgaf hing van het volgnummer van de oorlog af).

piloot47 | 20-02-20 | 23:01

Enkeltje Krim met je hele EU trein

oldskoolhollander | 20-02-20 | 22:27

Begin maart Bratislava met het vliegtuig, eind maart Sevilla met het vliegtuig, en half mei Rome met het vliegtuig. Pak zelf maar een keer de trein Frenske, kontenlikker van Jc Juncker die zat te janken dat ie geen EU privéjet had.

Sinterbikske | 20-02-20 | 22:25

Frans is een zonnekoning en in Brussel het nieuwe Hof van Versailles.
Een tegenreactie uiteindelijk onafwendbaar. De vraag is wanneer.

Rest In Privacy | 20-02-20 | 22:24

De schepping

-In den beginne schiep Frans Timmermans den hemel en de aarde.

-De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Frans Timmermans zweefde op de wateren.

-En Frans Timmermans zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

-En Frans Timmermans zag het licht, dat het goed was; en Frans Timmermans maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.

-En Frans Timmermans noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.

-En Frans Timmermans zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren!

-En Frans Timmermans maakte dat uitspansel, en maakte scheiding tussen de wateren, die onder het uitspansel zijn, en tussen de wateren, die boven het uitspansel zijn. En het was alzo.

-En Frans Timmermans noemde het uitspansel hemel. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de tweede dag.

-En Frans Timmermans zeide: Dat de wateren van onder den hemel in een plaats vergaderd worden, en dat het droge gezien worde! En het was alzo.

-En Frans Timmermans noemde het droge aarde, en de vergadering der wateren noemde Hij zeeen; en God zag, dat het goed was.

-En Frans Timmermans zeide: Dat de aarde uitschiete grasscheutjes, kruid zaadzaaiende, vruchtbaar geboomte, dragende vrucht naar zijn aard, welks zaad daarin zij op de aarde! En het was alzo.

-En de aarde bracht voort grasscheutjes, kruid zaadzaaiende naar zijn aard, en vruchtdragend geboomte, welks zaad daarin was, naar zijn aard. En Frans Timmermans zag, dat het goed was.

-Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de derde dag.

-En Frans Timmermans zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!

-En dat zij zijn tot lichten in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde! En het was alzo.

-Frans Timmermans dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren.

-En Frans Timmermans stelde ze in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde.

-En om te heersen op den dag, en in den nacht, en om scheiding te maken tussen het licht en tussen de duisternis. En Frans Timmermans zag, dat het goed was.

-Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de vierde dag.

-En Frans Timmermans zeide: Dat de wateren overvloediglijk voortbrengen een gewemel van levende zielen; en het gevogelte vliege boven de aarde, in het uitspansel des hemels!

-En Frans Timmermans schiep de grote walvissen, en alle levende wremelende ziel, welke de wateren overvloediglijk voortbrachten, naar haar aard; en alle gevleugeld gevogelte naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.

-En Frans Timmermans zegende ze, zeggende: Zijt vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de wateren in de zeeen; en het gevogelte vermenigvuldige op de aarde!

-Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de vijfde dag.

-En Frans Timmermans zeide: De aarde brenge levende zielen voort, naar haar aard, vee, en kruipend, en wild gedierte der aarde, naar zijn aard! En het was alzo.

-En Frans Timmermans maakte het wild gedierte der aarde naar zijn aard, en het vee naar zijn aard, en al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.

-En Frans Timmermans zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

-En Frans Timmermans schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van Frans Timmermans schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

-En Frans Timmermans zegende hen, en Frans Timmermans zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!

-En Frans Timmermans zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!

-Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

-En Frans Timmermans zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.

Brabeaulander | 20-02-20 | 22:22 | 5

En toen nam Frans Timmermans een rib uit het lijf van Jean-Adam Juncker, en boetseerde daaruit Eva von der Leyen. Jean-Adam toonde haar vervolgens de taksboom met de verboden vrucht, het geld van de mensen in Europa. Een lispelende slang, Guy Verhofstadder, verleidde Eva ertoe van de taksboom te nemen zoveel zij maar begeerde. Frans Timmermans was WOEST - hij wilde de taksboom voor zichzelf houden - en hij verbande Eva en Jean-Adam uit de hof van Brussel en stuurde ze naar Straatsburg. Maar snel kwamen ze weer terug. Frans Timmermans besloot toen beiden en hun 650 kinderen elke maand naar Straatsburg te sturen gewoon omdat het kan. En ze mochten van Frans Timmermans niet met de trein, want die is voor het gepeupel.

Professor Superhirn | 20-02-20 | 22:35

Weten we eindelijk hoe De Schepper er uit zag

Schriever | 20-02-20 | 22:35

Gij zult geen andere leiders voor mijn aangezicht hebben. Gij zult u geen voorstelling maken van enige andere wetgeving dan die van Frans Timmermans, niet buiten de EU noch binnen de EU, noch in de wateren rondom de EU. Want Ik ben Frans Timmermans, een afgunstige leider die de stikstofuitstoot der vaderen zal verhalen op de kinderen, tot in het derde en vierde geslacht, al zullen zij mij hierom haten.

Tuinhekje | 20-02-20 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet "sometimes", altijd. Trein is duur & internationale ritten heel duur. Vliegtuig is niet comfortabeler maar veel sneller en vaak goedkoper en eerlijk gezegd zit je als je voor comfort en goedkoop gaat nog beter in een Flix-bus. Er moet heel wat veranderen voordat de trein de rol van andere vervoersmiddelen zelfs maar ten dele kan vervangen. Dat wordt een hele dure grap.

Onno Barendsen9337 | 20-02-20 | 22:21 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Zat ie maar vaker in een stilte wagon. Waar ie z'n domme hoofd moet houden....

Fanshitter | 20-02-20 | 22:20

Ik heb wel zin in een crowdfundactie. Met zijn allen doneren om zoveel mogelijk vliegtickets Brussel-Straatsburg te kopen. Maar niemand vliegt mee. Een leeg vliegtuig als dikke middelvinger naar Frans.

Professor Superhirn | 20-02-20 | 22:17 | 4

@Nonkel Frituur | 20-02-20 | 22:32:
Ow. Maar bedankt voor het opzoeken. En goed u weer te zien, Nonkel.

Professor Superhirn | 20-02-20 | 22:43

@Professor Superhirn | 20-02-20 | 22:43: Insgelijks. En als u een vlucht zoekt met massa's vetbetaalde EU-bobo's, dan zou ik de avondvluchten tussen Frankfurt en Brussel aanbevelen. Die zitten stampvol met dat soort sprinkhanen. Ook parlementsleden van de zogezegde Groenen overigens. Die eten dan vegetarisch in business class, op hun vlucht die 40 minuten duurt.

Nonkel Frituur | 20-02-20 | 22:55

@Nonkel Frituur | 20-02-20 | 22:32: wel via Parijs. Waar je drie kwartier bezig bent met van deel A naar deel C te verplaatsen. En maar hopen dat je bagage het ook haalt...

borgmonster | 20-02-20 | 23:24
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie ook meer treinen wilde laten rijden?

Kapitein Stijlvol | 20-02-20 | 22:16 | 2

Geef eens een aanwijzing, het is zo moeilijk...

Klinisch dood | 20-02-20 | 22:20

Mussolini. En op tijd.

piloot47 | 20-02-20 | 23:05

Als Frans nou eens wat minder zou schransen dan zou de rest van de wereld wat meer te eten hebben. Wat een een vreselijk ijdele, narcistische schrokop is het ook.

Bab01 | 20-02-20 | 22:16

Trein.

Is dat zo'n geel ding die pijn doet als je die in je oog krijgt?

GKJP | 20-02-20 | 22:15

Vanaf April rechtstreeks van Amsterdam naar London, per trein. 4,5 uur.
Gaan we doen. Gewoon voor de lol.
Vanaf 6 uur reistijd per auto is gewoon vliegen.
Gisteren, hier op GeenStijl een Jetpack.
Wat zou er gebeuren als je de kruk/kurk uit Franz z’n dikke reedt trekt?

Ruimedenker | 20-02-20 | 22:14 | 1

Maar dan moet ik eerst vanaf Düsseldorf het vliegtuig naar A'dam nemen. kan ik dan niet beter vanaf D'dorf het vliegtuig naar London nemen? Ben ik er in een uurtje en ja, ook nog een stukje met de trein. Maar voor een fractie van de kosten van de trein. Dus! Het subsidiespook gaat weer los!

Tikkie Terug | 21-02-20 | 01:08

Het OV is sowieso een totale ramp. De bus + trein + tram kosten mij anderhalf uur naar mijn werk terwijl ik het op mijn Honda MSX 125 (die ook nog eens 1:55 rijdt) het van deur tot deur in een half uur doe en als ik alle stoplichten mee heb zelfs in 23 minuten. Dat scheelt mij dus 2 uur reistijd per dag en ik werk 4 dagen per week = 18 dagen per maand = 36 uur reistijd is meer dan één werkweek per maand. Joehoe!!!!

Roadsurfer | 20-02-20 | 22:10 | 1

Ik heb altijd alle verkeerslichten mee. Die verschillende kleuren zijn slechts een suggestie

Repliek_in_stijl | 20-02-20 | 22:35

Een beetje leedvermaak is hier ook wel op z'n plaats. Deze man had serieus gehoopt om Oppercommissaris der Vereenigde Staaten van Euroopa te worden, en overal oorlog te gaan voeren. En nu bestaat zijn levenswerk slechts uit het plaatsen van infantiele tweetjes op twitter.

Reaguurdeskundige | 20-02-20 | 22:09 | 2

Met een baard waarmee hij zo de Suske & Wiske in kan.

Reaguurdeskundige | 20-02-20 | 22:10

Op de foto zit Hans Timmerfrans niet in de trein maar in de vlieg trein,hoe stom en arrogant kun je zijn,weer een poging van de marxist om de opinie te beïnvloeden.

Hij mag met z’n logge corpus wel voor twee betalen,eigenlijk drie want zijn broek vriend samson is er ook bij

Coolcalmcollected | 20-02-20 | 22:21

Paar keer met de trein naar België en Duitsland geweest, elke keer ellende, trein stuk en/of vertraagd, omgeleid wegens eeuwige werkzaamheden, ICE die sowieso stapvoets rijdt door Nederland, bijbetalen om überhaupt op een stoel te mogen zitten, opstappen in NL ellende als je het station niet in kan met je uitgeprinte ticket, en als je niet oppast mag je 4x overstappen en duurt je reis 8 uur in plaats van vier...

Analia von Solmsch | 20-02-20 | 22:07 | 3

En dan zit je ook nog tussen de tokkies.....

Slipsnifter | 20-02-20 | 22:16

Oja, geen WiFi (WLAN) in Duitsland, want stel je voor dat een gekkie een bomrecept zoekt op jouw netwerk, nou, dan ben je mooi toch medeplichtig!
Je loopt leeg op je internettegoed.

Analia von Solmsch | 20-02-20 | 22:25

@Analia von Solmsch | 20-02-20 | 22:25: een papieren boek doet wonderen voor uw internettegoed!

borgmonster | 20-02-20 | 23:27

Wat is het toch ook een paardenlul. Dat die zich nou niet eens in een kroket verslikt of zo, tijdens een van die dagelijkse copieuze EU-lunches.

Repliek_in_stijl | 20-02-20 | 22:05 | 2

Bitterballen werken beter. Als hij zich niet verslikt, kun je altijd nog hopen dat de vulling veeeel te heet is :)

Het leven is zwaar | 20-02-20 | 22:08

Obesitas wordt een mens niet oud mee.

5611 | 20-02-20 | 22:28

Met dit soort tweets heb ik de neiging om alleen maar meer het vliegtuig te pakken! Fuck Timmermans.

born2killn00bs | 20-02-20 | 22:05 | 1

Dan ben je ook makkelijk beïnvloedbaar. Laatste deel: eens!

SomsGenuanceerd | 20-02-20 | 22:08

14 blanken waaronder 1 vrouw. Diversiteit en inclusiviteit?

Peter_la_Selie | 20-02-20 | 22:04

Ryanair is trouwens aardig duur geworden retour Faro in mei of juni 200 pp

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-20 | 22:04 | 7

@Uw Verzekeringsadvis | 20-02-20 | 22:20: Dus?

Analia von Solmsch | 20-02-20 | 22:26

Volkomen juist. En dat was te voorspellen. Ryanair heeft hoe langer hoe meer een monopolie, en dat beginnen ze uit te spelen. Bovendien hebben ze een tekort aan vliegtuigen. Minder aanbod, maar de vraag blijft gelijk. Dus hogere prijzen. En 1 klein koffertje gratis aan boord? Nee, niet meer sinds dit jaar. Er komt zowaar 42 Euro bovenop voor een retourvlucht.
Ook de andere luchtvaartmaatschappijen maken dankbaar gebruik van het algemene tekort aan vliegtuigen. Zij hebben hun prijzen ook de hoogte in gejaagd. En dat terwijl de brandstof zelden zo goedkoop was.

Nonkel Frituur | 20-02-20 | 22:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je de inhoud even los ziet van de persoon (soms helpt het, echt), staan er geen hele gekke dingen toch? Trein kan lekker snel en comfortabel zijn, zonder het gedoe van douane en ellenlange wachten tot je vlucht gaat. Ik zie ook wel een mooie toekomst voor treinen als transport tussen Europese landen.

Timmerfrans vind ik ook een lul, maar dat terzijde.

SomsGenuanceerd | 20-02-20 | 22:03 | 10

"Do as I say, not as I do." Dat is wat er mis is aan die Tweet. En aan Frans Timmermans in het algemeen.

Professor Superhirn | 20-02-20 | 22:23

Het maakt allemaal niets uit. De slots die vrijkomen als wij massaal het vliegtuig naar Frankfurt, Londen, Parijs e.d. inwisselen voor de trein worden direct opgevuld door intercontinentale slots voor mensen zoals Robojet, die iedere 2 maanden op verre vliegverkansie moeten.

5611 | 20-02-20 | 22:32

@Synecdoche | 20-02-20 | 22:15: Hahaha, inderdaad! ...ook niet zulke kromme wanden en ruime stoelen in de 2e klas. Of pantries met gordijnen tussen de treinstellen.

Gezonde_Roker | 20-02-20 | 22:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Een scheet van Frans en we hebben geen gletsjers meer nodig.

Poesman | 20-02-20 | 22:03

Het vleesgeworden niets

Cumswapfiets | 20-02-20 | 22:01 | 1

Staatsgevaarlijk die Frans, vroeger schoot de CIA zulk soort gekken af, maar dat mag niet meer anno 2020.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-20 | 22:07

Dat accijnsargument voor kerosine is onzin. Voor elektriciteit betalen de NS'en van Europa ook geen belasting maar gewoon ca. 5 cent per kWh. Vliegtuigen hebben gewoon geen dure rails of asfalt nodig.

Gezonde_Roker | 20-02-20 | 22:00 | 2

En ze hebben verschrikkelijk veel kWh nodig. Zo's snelle trein verstookt gruwelijk veel, en dan nog uren langer dan een vliegtuig.

Synecdoche | 20-02-20 | 22:19

Daarnaast is accijns een nationale belasting. Dat gaat Schiphol (AFS) niet leuk vinden als toestellen met voldoende brandstof voor de retourvlucht aankomen.
Lieden die over BTW en accijns op internationaal transport/vervoer praten moeten zich eerst even in de wetgeving daaromtrent verdieoen. Met name onze 2e (slaap)kamerleden die notabene zelf die wetgeving in elkaar geknitseld hebben...

paost712 | 20-02-20 | 22:40

De Timmerfrans.
Waarom zegt nou niemand in Europa die man gewoon eens de waarheid?

de Voorzittert | 20-02-20 | 21:59 | 2

Lees de reacties op zijn tweets eens, voor de lol.

lirft | 20-02-20 | 22:07

Een Narcist leest geen kritiek op zijn ideeën of mening.

Het leven is zwaar | 20-02-20 | 22:11

Nog ff dan komt Frans in zijn eigen EU trein 070 CS binnen denderen.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-20 | 21:58 | 1

Weet u wie ook een eigen trein had......

Habe das Gewust | 20-02-20 | 22:22

Captain EUghlo, rotte vis.

Patje2011 | 20-02-20 | 21:58

Het kutte van die treinen van Frans is dat ze vanuit het oosten en zuiden alleen maar naar het westen rijden.

Sinterbikske | 20-02-20 | 21:57

Reizen per trein is erg prettig. En in Europa doet men het dan ook veel. Was is het punt?

beldewouten | 20-02-20 | 21:57 | 12

@beldewouten | 20-02-20 | 22:02: Binnen een land treinen is geen probleem, zodra je de grens oversteekt wordt het een ander verhaal. Duurder en omslachtiger.

Kuifje-naar-Brussel | 20-02-20 | 22:34

@Kuifje-naar-Brussel | 20-02-20 | 22:34: en daarbij hanteert de NS belachelijke tarieven als je bv een dagje naar Keulen wilt. Beter in Sittard in de Duitse automaat een retourtje Sittard Keulen apart kopen. Een keer gedaan, moest het vervoer ook nog deels per bus. Was nog net op tijd voor het concert van Leonard Cohen in Keulen gelukkig, maar er gingen ook geen treinen terug meer!!! Vriendelijke mensen uit Sittard leren kennen met wie we met de auto mee terug konden rijden en zelfs mochten blijven slapen. Ik wil nog een keer de trans Siberië express nemen, maar voor de rest blijf ik ver bij treinen uit de buurt.

Sinterbikske | 20-02-20 | 22:41

Reizen per trein is k*t. Vertrekt vanwaar je niet bent en gaat naar waar je niet zijn moet en bolle Frans weet dat.

revolte | 20-02-20 | 23:27
▼ 9 antwoorden verborgen

En ik maar denken dat we met Guy Verafstoot de prijs voor de grootste idioot gewonnen hadden.
Blijkt die eerste prijs alsnog naar Nederland te gaan.

Nonkel Frituur | 20-02-20 | 21:56

Hoe lang duurt het nog voordat de aarde openscheurt en deze hufter levend verzwelgt?

Reaguurdeskundige | 20-02-20 | 21:56

Beste Frans, weet je wie ook van treinen hield?

Sinterbikske | 20-02-20 | 21:54 | 3

Jean Fleischmann ?

sprietatoom | 20-02-20 | 22:05

Bob den Uyl, wat heb ik nu gewonnen?

Klinisch dood | 20-02-20 | 22:11

@Klinisch dood | 20-02-20 | 22:11: een railrunner kaartje.

Sinterbikske | 20-02-20 | 22:44

Animal Farm in optima forma.

Diezelfde Frans neemt voor 80 meter verplaatsing een complete colonne met politiebegeleiding. Dat mag van mij maar waar zijn die kritische MSM journalisten dan?

Stonecity | 20-02-20 | 21:53

Frans hou gewoon je bek ,er komt namelijk stront uit .

Wat heb ik een hekel aan lieden die voor mij wel even bepalen wat ik leuk vind .

Modi | 20-02-20 | 21:53

Weet je wie ook gek was op treinen?

lirft | 20-02-20 | 21:52 | 2

Kudt je was me voor. Maar is wel zo.

Sinterbikske | 20-02-20 | 21:55

Schoothond Frenske's nieuwe bazin, Eurokanzler Von der Leyen heeft de greendeal de snelle Eisenbahn nodig om haar natte droom, een Europese Wehrmacht snel te kunnen verplaatsen naar rebelse uithoeken van het Vierde Rijk. En Frenske maakt er wel een lulverhaal van in 15 talen, desnoods met een mondkapje op.

B.Spiritus | 20-02-20 | 22:21

Vermoeiende man gewoon negeren en niet meer op die eikels stemmen die hij vertegenwoordigd.

pajans | 20-02-20 | 21:52

Die doorwoekerende baard doet bij mij de vraag rijzen of Timmerfrans niet stiekem een salafist is geworden.

MickeyGouda | 20-02-20 | 21:50 | 3

Lijkt sterk op Paulus de Boskabouter.

Crankhead | 20-02-20 | 22:14

Ja, klimaatsalafist

Harry.Langezwaal | 20-02-20 | 22:20

Ik word altijd ontzettend geil als Frans Timmermans het over treinen heeft.
tsjoeke-mf-tsjoek

Rest In Privacy | 20-02-20 | 21:49 | 3

Beviel het?

harry19612 | 20-02-20 | 22:03

Fransie, onze eigen Dagny Taggart van 2020.

harry21 | 20-02-20 | 21:48

Beste Frans, spreek niet namens mij aub!
Ik bepaal zelf wel hoe ik reis en wat ik wel en niet fijn vind.
En ik heb trouwens een pleurishekel aan de trein

laurentius | 20-02-20 | 21:46 | 2

Reken maar dat Frenske en de zijnen het vliegen behoorlijk aan banden gaan leggen - en dat het tegen de tijd dat hij klaar is met corrigerend optreden kan uitsluitende de élite (zoals hijzelf) zich nog veroorloven om te vliegen. U zult geen keuze hebben.

bisbisbis | 20-02-20 | 21:54

Ome Bis werkt geregeld in Fontainebleau en in Londen. Het vliegtuig is op zich al erg genoeg, maar na een uurtje mag je er weer uit. De trein (ALS het ding het al doet, niet in Antwerpen overvallen wordt of de tunnel gestremd is) is een vijf uur durende bezoeking. En zie eerst maar eens dat je op het Gare du Nord of St Pancras komt. Nog nooit mee gemaakt dat het ding werkelijk op tijd reed. En de prijs staat in geen enkele realistische verhouding tot het gebodene.

bisbisbis | 20-02-20 | 21:46

Breng de D-treinen weer terug. De Holland Scandinavië Expres, (ScanDex, voor spoormensen) De Warschau, De Holland Italië, ik kan het rijtje nog wel verder afmaken. Allemaal vermoord. In tegenstelling wat de naam Expres je doet vermoeden: het waren langzame treinen, "ruim in de jas" zoals (alweer) spoormensen plegen te zeggen. Maar lange afstand treinreizigers hebben geen haast. Als je haast hebt, neem je het vliegtuig. Al die langeafstandtreinen zijn doelbewust geruimd. Er waren wat particuliere initiatieven, de autotrein, de Skitreinen, en niet te vergeten de Lourdes trein. Die hebben ze vakkundig de nek omgedraaid door veels te hoge tarieven voor spoorgebruik te berekenen. Zo'n NSR krijgt dat grotendeels terugbetaald, een commerciële partij mag het gewoon ophoesten. Daarbij: NSR en de andere europese spoorbedrijven houden er gewoon niet van dat private partijen treindiensten gaan rijden. Dat hebben we bijvoorbeeld, nog niet zo heel lang geleden, zien gebeuren met de Benelux dienst, A'dam-Brussel. NSR verschoof die naar de HSL, waardoor Haagse ambtenaren die geregeld de Benelux trein gebruikten, hun directe verbinding verloren. Een private partij toonde belangstelling, en zie, NSR kwam met een oplossing. Ze willen geen concurrentie. De reiziger heeft het nakijken.

hotnot | 20-02-20 | 21:46 | 2

Ja, de internationale trein naar Brussel, Bordeaux rood met geel, stopte ook in Delft, handig.
Das war ein mahl.
Thans de faaltrein op de HSL.
Je bent snel in Rotterdam en gelukkig ook snel weer weg, als die rijdt tenminste.

Analia von Solmsch | 20-02-20 | 22:35

Wat-ie zegt is eigenlijk:
"We gaan Henk en Ingrid de trein in pesten, het vliegtuig houden we uiteraard voor onszelf en de onzen."

Schoorsteenveger | 20-02-20 | 21:45 | 1

zo kennen we de pvda weer. Den Uyl maakte het mogelijk dat elk gezin een auto had. Onder Kok werd vliegen voor de gewone man betaalbaar. En nu blijkt dat het toch eigenlijk alleen voor de elite is en mogen ome Arie en tante Cor (die inmiddels van pvda overgestapt zijn naar de pvv) hun privileges weer overboord gooien ..

small_town_dude | 20-02-20 | 22:23

Tieft op Frans, ik ga nooit met het onrendabelenvervoer. Altijd met de auto. Voor de deugpunten vlieg ik nooit, want dat is ook een soort onrendabelenvervoer, zeker die charters. Niets meer dan een vliegende bus.

pibasso | 20-02-20 | 21:45 | 1

Oh geen problemen mee.
Ik reis altijd op een manier die mij op dat moment het beste uitkomt. Wat die mafklapper in zijn ivoren toren daarvan vindt, zal mij een zalige zorg wezen

Kopieerapparaat | 20-02-20 | 22:25

Ik weet niet aan wie ik een grotere hekel heb. Guy Verhofstadt of Timmerfrans.
Lastig, lastig...

Brabeaulander | 20-02-20 | 21:44 | 6

Ik heb een wiskundige oplossing voor je probleem, Brabeau. De irritatiegraad van zowel Guy als Frenske verkrijg je door hun zelfingenomenheid te delen door hun onbaatzuchtigheid. Aangezien dat laatste in beide gevallen nul is, gaat de irritatiegraad naar oneindig en valt niet aan te wijzen wie de irritantste is. Quod erat demonstrandum.

Professor Superhirn | 20-02-20 | 22:02

Ex aequo, of gelijk spel. Wil bij sport nog wel eens voorkomen.

Synecdoche | 20-02-20 | 22:24

Frans heeft nog een kleine schattigheidsfactor en Guy is alleen maar bezeten agressief en machtsbelust. Frans komt bij mij zelfs na de zuipschuit Jean-Claude de arrogantie dat je denkt met je zatte kop de EU te kunnen besturen en de lafheid van de leiders van de lidstaten dit te pikken. Na de eerste keer aangeschoten te verschijnen had hij weggejorist moeten worden.

AlexanderVissers | 21-02-20 | 08:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is vaak vermakelijk om de tweets van Don Arturito te lezen.
Van Amerongen moet er een satanisch genoegen aan beleven om kabouter Frenske weer eens voor løl te zetten liggend in zijn hangmat in de Algarve met de honden om hem heen.
(R.I.P. Raya)

leo de pejo | 20-02-20 | 21:44 | 1

VK lezer in de panelen.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-20 | 21:59

Teleportatie lijkt mij veruit de fijnste manier om te reizen.

MickeyGouda | 20-02-20 | 21:43 | 1

Frans kan dat met zijn professor Barabas-baard zo regelen.

gestoptmetroken | 20-02-20 | 22:40

Ik heb al jaren niet meer gevlogen, maar in mei pak ik dan toch weer het vliegtuig. Zomaar om Frenske mit et penske te fokken

shimanski | 20-02-20 | 21:43

Gaan er eigenlijk nog koppen rollen daar.Als je het voor elkaar krijgt om de Engelsen als nettobetaler met ruzie weg te laten gaan en verder het met zo’n beetje iedereen in de wereld ook aan de stok te krijgen zit er toch een zooitje incompetent volk daar.

van stampij | 20-02-20 | 21:39
-weggejorist-
Kopieerapparaat | 20-02-20 | 21:39 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Frans, hoe laat gaat de trein naar Tel Aviv? Stopt die ook in Athene?

small_town_dude | 20-02-20 | 21:39

Leuk die jihadbaard.. deze man wordt met de dag enger en gevaarlijker

limburgOkeDan | 20-02-20 | 21:38

Diezelfde dikbuik is een islam-knuffelaar. Het is een leugenaar, een landverkwanselaar, een idioot.

Fijnstoffer | 20-02-20 | 21:37

"Europeans love to travel by rail."

Ze reizen inderdaad heel wat keertjes op en neer per jaar tussen Brussel en Straatsburg.

Varende_Reaguurder | 20-02-20 | 21:36 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als je hem zo ziet, wordt het steeds meer een zonderling.

cor123 | 20-02-20 | 21:36 | 2

Paulus de Buskabouter.......

Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 21:42

@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 21:42:
-
Wilt u zoiets nóóóít meer zeggen als ik nét een slok Chita in mijn mond heb? Die zit nu via de nasale weg op mijn scherm....

bisbisbis | 20-02-20 | 21:48

Volgende week vertrek ik vanaf Brussel Noord per trein naar Bourg St Maurice voor de wintersport. 125 pegels voor een enkeltje. Ruim 7 uur onderweg, van deur tot deur denk ik 9 uur, al is het per Thalys een stuk ontspannender dan in een koekblik van Ryanair.

JJMS | 20-02-20 | 21:36 | 4

een enkeltje. Je blijft daar? Trouwens de Thalys maakt mensen lekker met enkeltjes naar Parijs voor 10 euro. Maar ja, de terugreis kost dan weer gewoon 125 euro

small_town_dude | 20-02-20 | 21:44

@small_town_dude | 20-02-20 | 21:44:
-
De lokkertjes van de Thalys zijn pure oplichterij. Knappe jongen als u voor de geadverteerde prijs heen en terug naar Parijs of Brussel komt.

bisbisbis | 20-02-20 | 21:57

@small_town_dude | 20-02-20 | 21:44:

Nee ik ga met de auto terug. Ik wilde aangeven dat het inderdaad nog tyfusduur is, maar best relaxt zou kunnen zijn. Als als als, u kent het riedeltje. U kunt mijn reisverslag volgen op waarbenik.nl

JJMS | 20-02-20 | 22:21
▼ 1 antwoord verborgen

Usefull idiot

paulis | 20-02-20 | 21:35 | 2

Absoluut! De echte!

Oetiohnegentechnik | 20-02-20 | 21:42

Laat dat Usefull maar weg. Gewoon idioot volstaat ruimschoots.

Andersdenkend | 20-02-20 | 22:10

Stop met dat continue verhuizen van en naar Straatsburg. Stelletje verspillers.

Rico Tampeloerus | 20-02-20 | 21:35 | 2

En dat is alle kloosried die je nodig hebt bij dit verhaal. Chapeau.

elfenstein | 20-02-20 | 21:37

Dat moet, anders worden de frambozen boos

Kopieerapparaat | 20-02-20 | 22:33

En dan ook maar gelijk even kijken naar woon-werkverkeer. Met de auto 42 minuten (55km) en met de trein 1 uur en 50 minuten: bus-trein-trein-trein-metro. Doei!

Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 21:34 | 2

Ja inderdaad, al die lui die een goeie verbinding hebben willen dat iedereen met de trein gaat. Imbecielen.

Harry.Langezwaal | 20-02-20 | 22:32

@Harry.Langezwaal | 20-02-20 | 22:32: De enige goeie verbinding die ik heb, is mijn internetverbinding op zolder. Meer heb ik ook niet nodig tenslotte.

Kopieerapparaat | 20-02-20 | 22:35

Leuk dat de dame van de catering ook op de foto mocht van Bolle Frans.
En verder, Timmermans, de man die ons in 7 talen kan toespreken over hoe fijn de trein is, hoe waardevol islam de afgelopen 20009!) jaar voor Europa is geweest en dat dat Green deal echt niet alleen om groene eurobiljetten gaat ( die een normaal mens niet eens meer uit de pin kan trekken ).
Frans, je bent een lul En daar heb ik geen 7 talen voor nodig.

Graaisnaaiert | 20-02-20 | 21:34 | 3

Dat!

Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 21:35

Als hij komt met een plan om van die 1000 miljard in 15 jaar een paar honderd kerncentrales uit de grond te stampen, dan kunnen we hem serieus gaan nemen.

Muxje | 20-02-20 | 21:35

Vliegverkeer is goed voor 3% van alle broeikasuitstoot. Geen reden om je te schamen of om in de trein naast Greta te gaan zitten.

Muxje | 20-02-20 | 21:33 | 5

@Muxje | 20-02-20 | 21:51: Ja. Of is dat weer zo'n rekenkundige truc. Volgens mij wordt bijvoorbeeld stikstofuitstoot boven de 2000 voet niet meegerekend. Right. Alsof die dingen boven die grens geen uitstoot meer hebben...

Enter Yeti | 20-02-20 | 22:23

@Enter Yeti | 20-02-20 | 22:23: Jawel, maar we doen alsof, logisch toch?

Harry.Langezwaal | 20-02-20 | 22:33

@Enter Yeti | 20-02-20 | 22:23: Hangt af van wat je precies becijfert. Voor uitstoot van transport binnen Europa nemen ze de uitstoot boven de oceaan niet mee (en wellicht die boven 2000 voet ook niet, zou kunnen). De cijfers van het IPCC over de totale uitstoot gaan gewoon uit van de totaal door de luchtvaart uitgestoten CO2, die tellen alles mee. Heb je het niet over CO2 maar over broeikasgassen, dan komt de luchtvaart er weer iets gunstiger uit (2.5% volgens het IPCC): een vliegtuig stoot geen methaan uit. Kijk je naar de relatieve invloed op het broeikaseffect, dan komt het weer iets hoger uit (maar nog steeds slechts een paar %). Het IPCC heeft daar een uitgebreid model voor.

Muxje | 20-02-20 | 22:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb niet op die man gestemd, ook niet op kunnen stemmen trouwens. ik heb ook niet op zijn beleid kunnen stemmen. Ooit heb ik er wel eens tegen gestemd dat dit soort figuren er zouden komen, maar die stem was fout en werd gelukkig net op tijd genegeerd. Spring gewoon voor de trein Frans.

Blauwpetje | 20-02-20 | 21:33 | 2

U had natuurlijk wel gewoon op Frenske kunnen stemmen. Dat was de lijsttrekker van de PvdA. Of u bent niet woonachtig in Nederland, danwel geen Nederlander. Dat kan natuurlijk ook.

Enter Yeti | 20-02-20 | 21:37

@Enter Yeti | 20-02-20 | 21:37: ook Nederlanders in verre landen kunnen stemmen, ga er alleen niet de moeite voor doen ik heb er geen belang bij

Idiot456 | 20-02-20 | 21:46

Ligt het aan mij of gaat Timmerfrans steeds meer lijken op die ene palestijnse grootmoefti die zo ontzettend fout was in de tweede wereld oorlog.
Qua uiterlijk is het evident, maar dat als het alleen om uiterlijk zou gaan, zou het wat te makkelijk zijn.

De verwarde man | 20-02-20 | 21:32 | 2

Hij wil van iedereen geld stelen, komt dat in de buurt?

Harry.Langezwaal | 20-02-20 | 22:37

Ik lees dolf-jansen.
wat heeft die nu weer te maken met onze eigen oliebol.

Jan Dribbel | 20-02-20 | 21:32

Ik reis liever per trein dan met de vliegtuig, maar het doet nog wel steeds pijn aan mijn portemonnee.

lingo star | 20-02-20 | 21:31 | 2

Lidwoorden, lastig.
Reizen per trein is per saldo qua milieu-belasting belastender dan vliegen...

Erratio | 20-02-20 | 22:00

Zou je een trein kunnen laten rijden op stikstof?

small_town_dude | 20-02-20 | 21:31 | 1

Kunstmest is stikstof met een kleine toevoeging moet dat lukken

Idiot456 | 20-02-20 | 21:44

Ik ken een Fransman die de trein geweldig vindt.
Echter ken ik ook een Portugees die er een teringhekel aan heeft..

Turbulentie? | 20-02-20 | 21:30 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ligt het nou aan mij of is die feministische Frans zijn achterban alweer vergeten nu de buit binnen is? Ik zie alleen maar mannen op de foto.
En verder is het spoor in.nld erg prijzig.

Gazelle | 20-02-20 | 21:29

Ik zoek me suf naar het juiste emoticon voor
"Wat is die Timmermans toch een ontzettende * *".

JvanDeventer | 20-02-20 | 21:29 | 1
-weggejorist-
Turbulentie? | 20-02-20 | 21:30

Geinig NS logo !

avbacchus | 20-02-20 | 21:29

Dus 1000 miljard super-staatssteun voor de trein die hij zelf niet neemt... gewoon weer een lobby van een stervende industrie...

bakermat | 20-02-20 | 21:29

Vooruitgang! Want wat is beter dan vervuilde, overvolle treinen die niet op tijd rijden? Inderdaad: GROENE, vervuilde, overvolle treinen die niet op tijd rijden.

Varende_Reaguurder | 20-02-20 | 21:28

Ja. Een beetje jammer dat het je een nier en twee ribben uit je lijf kost als je met je gezinnetje met de trein ergens naar toe wilt...

Enter Yeti | 20-02-20 | 21:28 | 6

@Co7699 | 20-02-20 | 21:52:
Privevervoer valt altijd te prefereren boven veevervoer... OV is voor mij een noodzakelijk kwaad, dus echt alleen als het niet anders kan.

Graaisnaaiert | 20-02-20 | 22:23

Er wordt veel reclame gemaakt voor goedkoop reizen naar Parijs of Londen met de trein maar als je gaat kijken wat dat kost, dan is een privé helikopter nog goedkoper.
Je moet eerst op zo'n tochtig station zien te komen en dan kost het je stukken van mensen om heen en weer te mogen reizen in een iets te vieze trein.
Mijn auto is beduidend goedkoper en de reistijd is korter. Sorry Frenske maar dit gaat m niet worden.

Busverhuur | 21-02-20 | 08:12

Groepstickets zijn spotgoedkoop voor langere afstanden. Naturlijk niet met zn vieren op saldo reizen want dan is het inderdaad veel te duur.

AlexanderVissers | 21-02-20 | 08:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Europeans bestaan niet. En de EU is niet Europa.

keestelpro | 20-02-20 | 21:28 | 3

Dat klopt.

Kuifje-naar-Brussel | 20-02-20 | 22:35

Happy treinreizigers bestaan ook niet
je hebt alleen geïndoctrineerd dom stemvee in dito wagons

Tobi | 20-02-20 | 22:57

Zwitsers en Noren zitten ook graag en veel in de trein, Europeans bestaan wel al is natuurlijk het Europese burgerschap een gotspe.

AlexanderVissers | 21-02-20 | 08:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken