Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Belastingaangifte doen gaat geld kosten'

Leuker kunnen ze het niet maken. Wel duurder

De rouwkaart hadden we al

Dat krijg je er van als Pieter Omtzigt de zwartgeldstroom stopt, dat de capo’s van de Belastingdienst uit onschuldige toeslagburgers wrongen. Dan moet de dienst op zoek naar alternatieve geldbronnen. Dus is het niet ondenkbaar dat je in de toekomst moet gaan betalen om belastingaangifte te mogen doen. Belasting betalen is immers een service van de burger aan de alsmaar uitdijende overheid, en services kosten nou eenmaal geld. “Gratis bestaat niet”, zoals een van de zeventien vervangers van Kajsa Ollongren (op doorbetaald ziekenverlof - red.) het treffend samenvatte. Of denkt u soms dat het de overheid niks kost om een derde tot ruim de helft van het inkomen van alle werkende burgers af te pakken? Geen zorgen, zoals altijd verpakt de overheid het slim zodat u de pijn niet voelt: er wordt een nieuwe digitale inlogdienst opgetuigd en om die te gebruiken, moet u betalen. Daarna mag je aangifte doen, en nee: dat wordt niet vrijblijvend en je abonnement opzeggen mag ook niet. Het is de Postcodeloterij niet hè.

Let op die 'als het aan mij ligt'

Social

Over Ollongren gesproken...

Martin Bosma deed nog een schitterende staatsrechtconference in de Kamer vandaag, rond de vraag waarom we momenteel twee ministers van Binnenlandse Zaken hebben en dat zulks helemaal niet kán volgens onze Grondwet. Nou, daar heeft Keesje Vee natuurlijk geen antwoord op, wat het des te vermakelijker maakt voor de kijker belastingbetaler thuis, die al die ministerssalarissen én de riante vergoedingen van alle plenaire pipo’s natuurlijk wel moet betalen.

Reaguursels

Inloggen

Tja, iemand moet de salariseisen van Alexandra van Huffelen opeisen. Was bij GVB al grootgraaier.

Feitenpliesie | 06-02-20 | 18:29

NL: 1 belastingmedewerker voor elke 583 inwoners.

Zweden: 1 belastingmedewerker voor elke 909 inwoners.

VS: 1 (federale) belastingmedewerker voor elke 4432 inwoners.

Anomiemus | 06-02-20 | 16:51

De overheid is je grootste vijand en niet de Russen !

piet7003 | 06-02-20 | 16:47 | 1

Second Amendment invoeren?

Bolder | 06-02-20 | 18:28

1 April

dielight | 06-02-20 | 15:12

Volgens mij heeft Van Rossem nog nooit geprobeerd om de postcodeloterij op te zeggen.

zuurtjeregen | 06-02-20 | 14:01

Oud-hoogleraar belastingrecht Jaap Zwemmer van de Universiteit van Amsterdam noemde dat eerder zelfs 'machtsmisbruik'.

Het signaal naar de belastingbetaler: 'zorg dat je wegkomt met je geld!'
Stelletje achterlijke kloothommels. Mensen met geld hebben simpelweg de keuze om belasting te ontduiken. Dan kan je je beter niet voordoen als een niets ontziende st(r)aatrover.

van heinde en verre | 06-02-20 | 12:53

Compleet mesjokke. Belasting betalen en dan nog eens betalen om je belastingaangifte te doen. Zit dat geld niet gewoon al in de belasting die we betalen en afdragen.

Gaat het niet dan? | 06-02-20 | 12:50

Belastingaangifte is een plicht, geen dienst.
Wij zijn het die de dienst leveren met het invullen en dus betaald zouden moeten krijgen.

Trenjeska | 06-02-20 | 12:47

Dikke hulde weer voor Bosma, Zimbabwiaanse taferelen. Moehaa!!

Piet Karbiet | 06-02-20 | 11:40

Wel eens iets besteld via Ebay US? Als de inhoud meer dan €25 waard is betaal je BTW - an sich al twijfelachtig. Maar: voor het opmaken van dat factuurtje betaal je ook, "inklaringskosten." Minimaal €6.... Het fenomeen is dus niet helemaal nieuw, maar kan natuurlijk altijd uitgebreid worden om de burger nog meer te naaien.

Goldfinger | 06-02-20 | 11:39 | 1

Heb je wel eens een auto ingevoerd uit Duitsland?
Je gaat naar het RDW zij keuren de auto en sturen hun info door aan de belastingdienst om de verschuldigde bpm te bepalen. De invoerder moet echter een formulier downloaden, zelf gaan invullen, uitprinten en met een postzegel erop naar Heerlen sturen. Na een dikke week krijg je dan een kenteken opgestuurd. (auto mag ondertussen niet op de openbare weg staan en lastig te verzekeren)
Vroeger kon je alles aan het loketje van de rdw regelen. Puur ontmoedigingsbeleid

zuurtjeregen | 06-02-20 | 14:06

Als we die verantwoordelijke Stas van financiën nou ff laten betalen van dat dikke salaris. Betalen om genaaid te worden het is godverredomme de hoerenbuurt niet!

mr.money | 06-02-20 | 11:25

3x "Dat gun ik hem" om vervolgens dat af te kraken en dus niet te gunnen.....

lulleficatie | 06-02-20 | 11:08

Het zou mij niet verbazen als de jonkvrouw een jonkheer is geworden.

arlen | 06-02-20 | 10:59 | 1

Kajsa komt terug als Kees?! :"-)

BadPatNL | 06-02-20 | 11:30

Neemt trouwens niet weg dat het van de gekke is dat je wederom dubbele druk ervaart. Je moet je kunnen legitimeren, en daarvoor moet je een legitimatiebewijs aanschaffen. Daar moet je voor betalen, maar je moet er ook vrij van je werk voor nemen.

Dat dit "een dienst" is en het dus "logisch is, dat je ervoor moet betalen" is natuurlijk klinkklare onzin, als wij als bedrijf een jaarlijkse heffing gaan invoeren om klant te 'mogen' zijn, dan houden we morgen geen klant meer over.

Heeft iemand enig idee welke politicus zich hard maakt tegen dit soort onzin (behalve G. Wilders)? Diegene verdient een stem.

Pontius Vulgaris | 06-02-20 | 10:32

Waxinelichtjesfeest, ter ere van de schijnheiligen.

hallevvezool | 06-02-20 | 10:21

Ik vulde het tot nu toe altijd zelf in maar als ze daadwerkelijk kosten in rekening gaan brengen en ik ook in aanmerking kom om het door de belastingdienst te laten invullen mogen ze voortaan mijn aangifte invullen!

Vacuumbom | 06-02-20 | 10:11

Het is weer overduidelijk: in Nederland is de burger er voor de overheid en niet andersom.

Tapu | 06-02-20 | 10:08

Hoezo betalen wij niet voor het aangeven van belastingen? Waar denken die ambtenaren waar hun salaris vandaan komt? De poen om het kantoor te betalen? De pecunia om falende software projecten van te bekostingen?

Ze lijden echt allemaal aan een ernstige mentale aandoening.

Solar666 | 06-02-20 | 10:00

Die "alsmaar uitdijende overheid" valt wel mee. Er zijn minder agentschappen en wat dies meer zij die direct onder overheid vallen. Daar zijn allerlei "commerciële jongens" handig op ingesprongen en zij laten zich grif betalen door dezelfde overheid, wier taken zij dan overnemen tegen een 'marktconform tarief'.

Als daar nou eens mee ophouden, dan zou er een heleboel geld vrijkomen voor taken die veel beter door een overheid kunnen worden uitgevoerd, zoals zorg betaalbaar houden, onderwijs centraal verbeteren, enz. enz.

Pontius Vulgaris | 06-02-20 | 09:34 | 3

Die uitdijende overheid valt heel erg niet niet mee. Heel veel nutteloze raamambtenaren zijn omgezwendeld naar Publiekrechtelijke Bestuursorganen of naar pseudocommerciele instanties. De bureaucratie is de afgelopen decennia alleen maar toegenomen en wordt met dingen als de algehele klimaathysterie alleen maar erger. Je hoort ook geen hond meer over het terugdringen van de overheid.

5611 | 06-02-20 | 13:22

Juist: het enige wat erger is dan een grote overheid is een kleine overheid (die zich noodgedwongen laat bijstaan door commerciële partijen die de overheid als een vet varkentje zien).

Hou de boel dan maar liever in-huis: dan kun je tenminste controleren en regels opleggen (zoals opdragen dat de prijs van treinkaartjes omlaag moet, en dat verpleegsters fatsoenlijk betaald krijgen)

******** | 06-02-20 | 13:31

@5611 | 06-02-20 | 13:22:
Dat is precies wat ie zegt: veel overheid is overgegaan naar pseudo-zelfstandigheid. Waardoor er minder directe ambtenaren zijn maar juist meer mensen die indirect uit de schatkist snoepen.

******** | 06-02-20 | 13:34

Wil de inbreker die vorige maand bij mij heeft ingebroken zich melden bij mij?
Dan kun je je bankrekeningnummer doorgeven en kan ik je nog vergoeding sturen voor alle moeite die je hebt gedaan.
Vraagje: wanneer was die emigratiebeurs ook alweer?

René5934 | 06-02-20 | 09:28 | 1

Dit weekend, ik word ermee doodgegooid.

Pontius Vulgaris | 06-02-20 | 09:34

Ach ja, kan er ook nog wel bij. We moeten ook al betalen om een boete te betalen bovenop de boete zelf. Misschien dat ze in de toekomst ook geld kunnen rekenen voor het uitbrengen van stemmen. Dan kunnen alle vervelende dwarsliggende paupers geen roet meer in het eten gooien.

ZureKoek | 06-02-20 | 09:24

Raymond Knops = CDA > dus komt het er wel.... !

Herr Oberst | 06-02-20 | 09:23

Ze kunnen doen wat ze willen, dat laten ze ook goed zien. We zijn overgeleverd aan de dictators.

Cocorico | 06-02-20 | 09:15

Zou de telefoon er dan voortaan niet meer opgegooid worden als je de belastingdienst belt om een vraag te stellen? "De wachtrij is te lang, u kunt niet achteraan de rij geplaatst worden, wij verbreken nu de verbinding, probeer het later opnieuw."

Watching the Wheels | 06-02-20 | 08:59 | 1

Straks is er een gratis nummer wat niet opgenomen wordt, een duurbetaald nummer waar je in ieder geval iemand aan de lijn krijgt en een nog duurder nummer waar iemand met verstand van zaken zit.

5611 | 06-02-20 | 13:25

Is er een alternatief. Het oude papiertje bv. Het is nu niet mijn keuze om digitaal te gaan. Waarom moet ik dan betalen.

ET007 | 06-02-20 | 08:37 | 2

Van de site van het Nibud: "U kunt aangifte doen via Mijn Belastingdienst of met de aangifte-app. Op papier via een formulier is ook nog steeds mogelijk. Een papieren formulier kan aangevraagd worden via de BelastingTelefoon: 0800-0543."

Succes!

Pontius Vulgaris | 06-02-20 | 09:57

@Pontius Vulgaris | 06-02-20 | 09:57: Zou een stunt zijn om massaal te doen. Zullen ze niet blij mee zijn.

5611 | 06-02-20 | 13:25

Bosma is een lichtend voorbeeld hoe dit rariteiten kabinet moet worden benaderd. Verhoeven en D66 in het algemeen zijn er alleen voor zichzelf, en expliciet niet voor het volk, de arbeider en de kleine zelfstandige ondernemer. Het zal D66 een reet roesten of er nog een Nederlandse economie is.

rmstock | 06-02-20 | 08:05

Wat betreft die opmerking van Knops: een natte hersenruft (brainshart) van een ongelukkige lichtgewicht die ook maar per ongeluk minister van Binnenlandse Zaken is geworden en in die hoedanigheid een onbegrijpelijk standpunt en daaruit voortvloeiende werkwijze moet verdedigen. Ik had Feeks Ollongren hier graag mee zien worstelen.

de IJsman | 06-02-20 | 07:49 | 1

Die heks heeft dat in het kader van haar algemene burgerhaat zelf verzonnen en had deze uitzuigerij met valse liefde graag zelf verdedigd.

5611 | 06-02-20 | 13:30

Beetje zotte vertoning. We betalen er al voor. DigiD is ontwikkeld van Belastinggeld. Er is niet zoiets als "ons" geld en het geld van de overheid.

McFlym | 06-02-20 | 07:38

Het moet niet gekker worden. Dan maar weer terug naar aangifte op papier, hoef ik ook nergens in te loggen. Smerig van de werkelijkheid losgezongen tuig daar in den Haag.

Vanilla | 06-02-20 | 07:00

Ach, ik snap het wel. Vorig jaar slechts € 45.000,- loonbelasting hoeven betalen. Ik snap best dat dat niet kostendekkend is voor de belastingdienst. Een extra premietje betalen om van die 45k ongeveer 4k aan HRA terug te krijgen lijkt mij heel normaal.

Badderbeest! | 06-02-20 | 06:56

Kajsa is ziek zo horen wij. Ze blijkt langer niet in staat om haar ministerstaak uit te voeren.
Ze wordt, want dat is nog niet officieel minister zonder portefeuille.

Lastig. De ziektevervanging snap ik. Dat laatste niet. Ze is gewoon ziek. Klaar.

En qua werk; het is een verademing dat ze er niet is. Incapabel en ongezonde politiek bedrijven ipv staatsvrouw te zijn. Wens haar en iedereen het beste toe.
Ik zal haar niet missen.

ristretto | 06-02-20 | 06:56 | 3

Waarom denk ik bij de ziekte van Ollongren steeds aan een mislukte cosmetische operatie?

jansma28542681 | 06-02-20 | 08:20

Wanneer criminaliteit doordringt tot in de hoogste regionen, krijg je dit soort dingen. In Amerika is het zelfde aan de hand met RBG www.smobserved.com/story/2018/09/27/p...

rmstock | 06-02-20 | 08:28

Ja en haar vervanger is ook niet helemaal gezond in de bovenkamer lijkt het..

mr.money | 06-02-20 | 11:34

Gratis bestaat niet? Nou vraag dat aan asielzoekers! Die krijgen alles gratis, zonder ooit enige bijdrage te hebben betaald.

jochum1980 | 06-02-20 | 06:52

Ongelooflijk. Wat een ontzettende zak hooi is die Kees Verhoeven ook. Hij kan niks onderbouwen en wat doet die vervolgens? Hij gaat Martin Bosma betichten van politieke spelletjes.

Nehemia | 06-02-20 | 06:13

Betalen om aangifte te mogen doen, twee ministers op een departement, het volk kiest elke 4 jaar haar eigen vijand door te blijven stemmen op het partijkartel.

scorpio777 | 06-02-20 | 02:50

Ik moet ineens denken aan asterix en obelix waar iemand in het romeinse leger
een gerucht hoort dat men voortaan moet betalen om in het leger te mogen dienen, en een sukkel roept dan ook iets van "als we maar over de prijs
kunnen onderhandelen", dus al zou de belastingdienst geld in rekening
brengen om belasting te mogen betalen, dan gaat de bevolking dat nog pikken ook, als het maar niet te duur is, dat weer wel.

von sokkenstopfen | 06-02-20 | 01:32 | 1

Het is altijd een genot om Martijn Bosma te horen. Dhr. Verhoeven heeft geen teen om op te staan. Men wordt om de oren geslagen met de grondwet en in plaats van deemoedig het hoofd te buigen en te erkennen dat dhr Bosma gelijk heeft en hij het in eerdere instantie met hem eens was, gaat dhr. Verhoeven in de tegenaanval door ongeargumenteerd het betoog van zijn opponent tot onzin te verklaren.

Ja, het doet natuurlijk pijn iedere keer te moeten aanhoren dat de verkwanseling van het oude, dus nog steeds frisse, gedachtegoed van D-komma-66 weer eens bewezen wordt. Ik heb Eric Visser een van de mannen van het eerste d'66-uur persoonlijk gekend en Eric draait zich in zijn graf om, wat ik je brom.
Grommm. Evocatus
.

Evocatus | 06-02-20 | 00:36

Kolderiek slechte PR vanuit de overheid. Als vanouds.

Waarom verhogen ze eerste belastingschijf niet gewoon met een 0,01%. Huppa iedereen automatisch betaald.

de Voorzittert | 06-02-20 | 00:17 | 1

Omdat er jaarlijks tientallen miljarden worden verkwanseld én er alsnog 10 miljard overbleef afgelopen belastingjaar. Volgens mij betalen we wel genoeg belasting. Als een bedrijf op consument geld te kort komt gaan ze bezuinigen. Als de overheid geld te kort komt gaan ze meer uitgeven zodat ze kunnen rechtvaardigen dat de belasting omhoog moet.
-
Gaaf land, ik stem nevernooit geen VVD meer zoals ik dat wel deed tot 2014.

Badderbeest! | 06-02-20 | 07:03

“Gratis bestaat niet”

Als ik zou mogen kiezen zou ik van geen enkele dienst van de overheid gebruik willen maken. Al die diensten zijn gruwelijk duur, en ze presteren zeer slecht.

Maar ja, overheid, dus gedwongen winkelnering hè.

Peter_K | 05-02-20 | 23:57

ze mogen best een euro meer vragen als ze dan maar eindelijk gvd een keer fatsoenlijk bereikbaar zijn.

En ze moeten ook ophouden met dat belerende uit de hoogte doende zeik- en zuigtoontje aan de telefoon.

Schwanzeleber | 05-02-20 | 23:55

Het is als de 50 cent op een schoteltje in een kroeg nadat je er voor een godsvermogen hebt opgezopen

bier(d)op | 05-02-20 | 23:50

Dit is de ultieme middelvinger naar de werkslaven.

WarremeWors | 05-02-20 | 23:44 | 2

Ik vrees dat er nog vele ultieme middelvingers gaan volgen.

SNAFU | 05-02-20 | 23:54

De horigen zijn nog niet genoeg vernederd. Ze moeten weten wie hun meester is.

Nehemia | 06-02-20 | 06:15

Ik heb die zes, negen, twaalf (?) Euro 'administratie kosten' bij een bekeuring ook nooit zo begrepen voor een dienst die al volledig gefinancierd wordt omdat het een overheids orgaan is. Daarnaast vraag ik mij af welke specifieke handelingen verricht moeten worden bij een automatische verwerking van een snelheidscontrole welke dit rechtvaardigen

Mark van Leeuwen | 05-02-20 | 23:35 | 5

@tsjajaja | 06-02-20 | 01:01: En feitelijk onwettelijk ook nog aangezien iedere andere instantie verplicht is mensen in de gelegenheid te stellen een rekening zonder aanhangende kosten te kunnen voldoen.

Pierre Tombal | 06-02-20 | 09:08

Heb al een tijdje gelukkig geen post meer gehad van he CJIB maar zullen we allemaal van nu af aan gewoon die administratiekosten gewoon niet meer betalen? Het is te bezopen voor woorden dat je nog eens 7-12 euro aan administratiekosten moet betalen als zeg maar een boete bovenop een boete. En het wordt allemaal binnen een poep en een scheet electronisch afgehandeld. Een beetje hetzelfde als dat je apart moet afrekenen bij de slager voor een onsje ham maar de snijkosten er apart overheen gerekend krijgt.

clockandhammergame | 06-02-20 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Verhoeven gaat weer goed nat. Zuigen en draaien als de partijspelletjes aan het daglicht blootgesteld worden. Goed werk Bosma!

Frau Merkel | 05-02-20 | 23:22 | 2

Verhoeven kent zijn controlerende taak als Kamerlid niet.

GroetenVanUrk | 06-02-20 | 05:20

@GroetenVanUrk | 06-02-20 | 05:20: Het illustreert weer dat politici die hun vak verstaan zeer dun gezaaid zijn en als ze geen antwoord paraat hebben dan kan men de scheldknop indrukken.

Nehemia | 06-02-20 | 06:18

Hmm... Maf. Jaren terug had men het over een terugtrekkende overheid. Waarschijnlijk in betrokkenheid, niet in innen

Mark van Leeuwen | 05-02-20 | 23:21 | 2

Ook met innen is de overheid ver teruggetrokken. Alleen bij grote bedrijven dan...

* Il Principe * | 05-02-20 | 23:45

Daar hoor je ook helemaal niets meer van. Nou kwam daar toch al niets van terecht want het bleef maar uitdijen. Bemoeizucht is voorwaarde voor een ambitieus politicus. Maar nu wordt aan een ontwurging van de overheid zelfs al geen lippenduenst meer bewezen.

5611 | 06-02-20 | 13:35

En als je aangifte niet kan betalen, kan je subsidie aanvragen om aangifte te doen.

echtpaul | 05-02-20 | 23:18

Niet dat die paar tientjes nog wat uitmaakt als 90% van je inkomen al door de rovers is meegenomen. Maar leuke afleiding weer, gaan we het weer over dit soort onzinnigheden hebben.

omwenteling | 05-02-20 | 23:13

Is het niet een beetje te vroeg voor 1 april? Alhoewel de grap me sowieso ontgaat...
Verder een dikke grijns door de "Zimbabwiaanse toestanden" van Bosma.

knutsel_ | 05-02-20 | 23:11

Martin Bosman heeft gewoon keihard gelijk , Kees Verhoeven is echt een lul met vingers die er alles aan doet met zijn graaiende kneuzenclub Destructie 66 om NL naar de kloten te helpen.

tsjajaja | 05-02-20 | 23:11

Weet iemand of deze kosten aftrekbaar zijn?

Roeieber | 05-02-20 | 23:03

Die belastingaangifte kost me jaarlijks toch veel vrije tijd. Hoeveel per uur kunnen we claimen en kan dat ook met terugwerkende kracht misschien ?

Archimedes-2 | 05-02-20 | 22:58

Wees blij dat ze de nieuwe inlogvereiste uitbesteden aan een commerciële partij die wel iets kan. Als de overheid dit zelf zou moeten opzetten qua ict zou het een factor 50 meer kosten. Alleen zou je dat niet direct zien, maar zou dit verrekend worden met de normale belasting/accijns/noem een andere belasting. Dat het debiel is, dat is iets waar we het allemaal mee eens zijn.

brawler | 05-02-20 | 22:56 | 1

Die factor 50 mag dan wel terug te zien zijn ergens

Mark van Leeuwen | 05-02-20 | 23:23

Wie is trouwens die plaatsvervangende (?) kamervoorzitter, die het zeer duidelijk maakt dat hij de PVV/Bosma haat ?. De naast hem zitten jaknikker met die smerige grijns laat dat ook duidelijk blijken.

Penus Decoratus | 05-02-20 | 22:29 | 1

Een schoenenmiljonair uit het oosten van het land. VVD.

arlen | 05-02-20 | 23:11

Tja, je moet ook al jaren administratiekosten betalen om een boete te betalen. Ik zei een keer dat ik ze die administratiekosten graag wilde besparen,. maar helaas...

Gerf | 05-02-20 | 22:28 | 1

Kun je wellicht alle boetes in 1x betalen, krijg je dan stapelkorting!?

boerk | 05-02-20 | 23:01

Ja mensen, Update in den Telebelg, iets over verwarring:

www.telegraaf.nl/nieuws/1115376725/ve...

BTW ik denk dat Orwellonkreng een beetje verkeerd bewogen heeft bij het scharen. Kan best link zijn voor de dames.

Kinkfactor | 05-02-20 | 22:27 | 1

Heeft ze een knietje gekregen

boerk | 05-02-20 | 23:01

Wacht maar tot de EU straks alle belastingen gaat heffen!

Harrie7949 | 05-02-20 | 22:14 | 2

Kijk! Dat probeer ik mijn omgeving ook al tijden duidelijk te maken

Het brein erachter | 05-02-20 | 22:27

Dan gaat het andersom. Uw inkomen wordt naar de belastingdienst overgemaakt en u krijgt zakgeld en als het helemaal geweldig gaat vouchers om eten te kopen.

Heiner | 05-02-20 | 23:56

Over Kajsa Ollongren gesproken.

Daar is vast meer mee aan de hand dan wij (NL volk) weten of vermoeden. Die is veel te lang uit de running. Dit stinkt.

snars | 05-02-20 | 22:13 | 3

Bepaald niet een capabele minister en zeker, blijkens diverse metingen, niet een van de populairste, zacht uitgedrukt. Zelfs haar eigen fractie laat wel eens bedenkingen horen.
Hoe dan ook, en los van dit alles is het gewoon een verschrikkelijk mens, geen minister, toen en nu, die dit gedrocht qua ellendigheid kan evenaren.

Broadsquire | 05-02-20 | 22:25

@Broadsquire | 05-02-20 | 22:25: Het zou mij niet verbazen als we haar niet terugzien. Ik denk dat de reden voor haar afwezigheid een smoes is

snars | 05-02-20 | 22:34

Dat bedacht ik mij ook

Mark van Leeuwen | 05-02-20 | 23:24

Ollonkreng is geen minister zonder portefeuille, ze is een minister zonder verstand, zonder gevoel, zonder democratische eigenschappen en zonder kennis en kunde.
Kortom een passend D'66 profiel.

Broadsquire | 05-02-20 | 22:05 | 2

Ze heeft wel wat opgelopen, met al dat gelik.

Oprisp | 05-02-20 | 22:15

Zonder enig menselijk gevoel.

5611 | 06-02-20 | 13:37

Als ik het goed zie kan een particulier de aangifte inkomstenbelasting nog steeds op papier doen. Zou een mooie vorm van protest zijn als ineens een miljoen mensen dit zou doen.

witwas | 05-02-20 | 22:05 | 2

Nou, die maas in de wet wordt dan tzt nog wel even dicht gemaakt. Ik gok dat een wetje daarvoor zo tussen de koffie van tien uur en de lunch erdoorheen geloodst wordt. Het is immers in het nadeel van de burger, dan kan ineens alles.

me163komet | 05-02-20 | 22:10

Als GS hier even een slinger aan geeft, ik doe wel mee.

hustler01 | 05-02-20 | 22:58

En een entreekaartje voor de supermarkt, wat kost dat?

Poesmobiel | 05-02-20 | 22:03 | 3

Entree betalen bij uw stadhuis om uw rijbewijs te mogen verlengen.

BP Richfield | 05-02-20 | 22:05

5€ servicekosten om te mogen tanken bij Shell. Want om die 50miljard winst uit te keren aan de Oranjes kost ook geld

Stevo365 | 05-02-20 | 22:42

@BP Richfield | 05-02-20 | 22:05: Twee euro voor het nummertje uit de nummertjesautomaat op het "burgerplein",

5611 | 06-02-20 | 13:38

Goed idee, mijn baas gaat vanaf nu mij betalen als hij mijn salaris stort.

Wasbakplasser | 05-02-20 | 22:02 | 1

nee, volgens het logisch denken van den politiek .zou je je baas dus moeten betalen .dan pas krijg jij je loon

bowlfabriek | 05-02-20 | 22:18

Maar dan heb je ook wat.

Kuifje-naar-Brussel | 05-02-20 | 22:00

Hopelijk leggen de BOEREN morgen het hele land plat zij durven tenminste wel, ze laten zich niet naar de slachtbank leiden zoals de meeste hardwerkende Nederlander wel doet.

likdoorn | 05-02-20 | 21:51 | 4

jij hebt dan ook geen tractor

me163komet | 05-02-20 | 22:11

@oakmont | 05-02-20 | 22:08: het is net als de meeste van zijn collega's een carrière maker die de gevolgen van hun handelen niet overzien. Hij heeft ook carrière gemaakt, maar ten koste waarvan? De uitlevering van zijn land aan Brussel en daarmee aan Afrika en Arabië.

SlimmeBelg | 06-02-20 | 07:14

De overheid gaat kentekens op tractoren verplichten. Zodat men overlastgevende tractoren makkelijker kan opsporen. En dat is pas stap 1.

[x] Ongeschikt | 06-02-20 | 08:18
▼ 1 antwoord verborgen

Als je echt alles belastingen optelt, 50% op je inkomen, van wat je koopt 21%, echt alles zoals belasting op een erfenis die betaald is met geld waarover belasting is betaald dan kom je op een 90% belasting uit.

Ik vraag me alleen nog af wat ze met al dat geld nou eigenlijk doen.

Patatter | 05-02-20 | 21:50 | 4

Uitgeven natuurlijk. En het mooie is: de bron is nog niet opgedroogd.

ArieR68 | 05-02-20 | 22:05

In Amsterdam krijg je subsidie van de gemeente als je kat ziek wordt. Google maar: "Regeling Adam"

theo-is-dood | 05-02-20 | 22:33

U vergeet de bpm, een volstrekt unieke, nergens anders voorkomende, onnodige belasting. EU, ha ha, je moet eens een auto in Duitsland kopen. Dus, volstrekt geen vrije handel door oa fiscale belemmeringen. Hadden ze daar maar wat aan gedaan. EU, laat me niet lachen. Maar wel fijn de volle mep betalen aan die kaffers.

SlimmeBelg | 06-02-20 | 07:20
▼ 1 antwoord verborgen

Goh als ik het werk zelf moet doen wat eigenlijk het werk van een belastingambtenaar is dan stuur ik gelijk een factuur mee die gelijk staat aan de belastingheffing X 140 % . Oh en uh.... dat is dan exclusief BTW.....

pajot38 | 05-02-20 | 21:39

Ja , leuker gaan ze het echt niet maken , is de nieuwe belastingdienst slogan

Banenenrepubliek | 05-02-20 | 21:38

Nog een paar kansen:
- Belasting per uitgesproken mening.
- Belasting op je Nederlandse identiteit.
- Belasting op je witte privilege.
- Belasting op hangmatten.
- Belasting op de negatieve rente van de bank.
- Belasting op je gewicht.
- Belasting op het niet stemmen op D66.
- Belasting op je ongevraagde reclamepost van de Postcodeloterij.
- Belasting op het doen van aangifte bij de politie.
- Belasting op de kleur roze.
- Belasting op je moeder.

lulkoekhapper | 05-02-20 | 21:36 | 2

Bestaat al jaren paspoort gestolen 100 euro boete voor jou +de kosten voor een nieuw paspoort

likdoorn | 05-02-20 | 21:57

Ik ben blij dat je belasting op bezine vergeet. Je zou ze eens op ideeën kunnen brengen

Mark van Leeuwen | 05-02-20 | 23:28

We leven in een schitterend land schrijft iemand hieronder, ja klopt, maar vertel dit ook even aan de mensen die snoeihard zijn aangepakt door deze dienst. Of is iedereen spontaan de "Belastingdienst in de toeslagaffaire vergeten" ?.Leg het die mensen uit. Huis kwijt, geld op, veel schulden, relatie stuk ect. Goh alleen hierom al verdienen ze geen cent extra !

Realist-1 | 05-02-20 | 21:34

Het punt is dus dat het gros van de mensen helemaal geen aangifte hoeft te doen omdat de Belastingdienst reeds over alle gegevens beschikt en de verschuldigde belasting ook al heeft geïncasseerd. De enigen die een aangifte invullen zijn ZZP'ers en mensen die om wat voor reden dan ook teveel hebben betaald en dus geld terug moeten krijgen.

Pierre Tombal | 05-02-20 | 21:33 | 2

ZZP-ers moeten al betalen om in te loggen met eHerkenning.

Patatter | 05-02-20 | 21:51

Het grootste probleem dat ik met belasting betalen heb is de wijze waarop een aanzienlijk deel het geïncasseerde geld besteed wordt. Ik vind 1000 euro voor een Miele wasautomaat per gelukszoeker plus alle andere 'benefits' die zulke lieden krijgen, zonde van het geld. Wachtgeldregelingen; mag flink het mes in.
Mislukkingen op ICT gebied een ander putje waarin veel geld verdwijnt en zo zijn er nog veel meer. Belasting moet worden geheven naar draagkracht en binnen de kaders van fatsoenlijk beheer van de BD, en dat laatste is ver te zoeken. Betalen om aangifte doen = krankzinnig!
Overigens smullen van die opgeblazen D'66 pipo die het maar niet kan winnen van Bosma, en zijn irritatie getuigt van zijn zwakte. Ach ja D'66 en democratie het is water en vuur.

Broadsquire | 05-02-20 | 21:33

Er zitten toch evjt wel iedere keer sujetten op die pist. Hoe haal je t in je hoofd.
Het is goedkoper dan ooit tevoren, bedrijven storten je loonheffing al vanzelf en de aangifte is vaak vooral een keer OK drukken voor alle geautomatiseerd ingevukde datavelden.
En dan willen ze geld voor hun prime eigen taken, waar je die belasting al voot betaald?
Wat is het volgende, een accept giro van de politie als ze naar je huis moesten omdat je 112 belde om een zoveelste niet opgevangen verwarde man?

Shoarmamasutra | 05-02-20 | 21:33

Al die geld verspilling van de overheid begint natuurlijk met als die sufk"tten die in het kabinet zitten, en niet capabel zijn.
Daarom vind ik het idee van de FvD om de juiste personen op de juiste plek te zetten wel wat hebben. Kijk nou de vorige minister van Defensie, met een Schoevers opleiding??
Zet daar nou gewoon een oude ijzervreter, die weet waar hij het over heeft, en af en toe vloekend op de tafel beukt.
Nog zo iets, op een gegeven moment moest ( voor de vorm ) een Saab Viggen straaljager worden bekeken. Nederland stuurt er twee potten er naar toe, maar die vonden het maar niets, " Ik vind de kleur niet mooi! " of iets dergelijks.
En al dat gepruts met stompzinnige projecten waarvan iedereen op zijn klompen kan aanvoelen dat het niet werkt. Vandaag weer ergens gelezen dat er méér subsidie naar windmolens moet.
Als iets subsidie nodig heeft, dan klopt er iets niet.
Witheet kan ik er soms van worden. Pisnijdig!
Zó! Dat wilde ik even kwijt.

SNAFU | 05-02-20 | 21:29 | 4

@SNAFU | 05-02-20 | 21:29 | 1 | reageer
Je krijgt in Amsterdam al subsidie als je een zieke parkiet hebt. Google "Regeling Adam" als uwes het niet gelooft..

theo-is-dood | 05-02-20 | 21:37

Ja, maar wat zeurt u nu? Ik bedoel, gezien uw nick. De situatie is toch inderdaad gewoon normaal ende kut met peren? Verbaasd in dit kapotte vaasjesland? Nah, ech nie.

Kinkfactor | 05-02-20 | 22:10

@Kinkfactor | 05-02-20 | 22:10: Toch leuk dat u mijn nick goed leest. ( Situation Normal, All Fucked Up) De k"t ende peren is op te lossen door de juiste mensen op de juiste plaatsen te zetten. Dat hoeft niet inclusief te wezen, met bijv. een kleurling, een homo, een transseksueel, een Inuit, een Afrikaan, een kunstenaar, een boer, en noem maar op.
Zet g@dverdomme de beste mensen op de de goede plekken.

SNAFU | 06-02-20 | 00:14
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwe Digitale Inlokdienst?
Hoe-zo?
Watskebeurt met de, ja, na lang soebatten, wonder boven wonder TOCH op orde systeempje digi-d?
Ordinaire geldklopperij vanuit de Staat.
Steeds.Maar.Weer.
.
Maja, je moet wat, als Staat, als je steeds meer monden hebt te voeden.
Niet alleen langer monden van je eigen kinderen, en je geadopteerde kinderen (massa-immigratie) maar nu ook nog de kinderen van de buren rechts van het gangpad en de benedenburen (EU). Godenzijgedankt dat waar de linkerburen woonden, nu een permanente opslagplaats komt voor verweesde spullen en zielen die een tijdelijke stilteplek nodig hebben of een luisterend oor (grown-ups from UK).

chicago river | 05-02-20 | 21:28

De belastingbelasting, mag ik een nieuw ambtenaren apparaat en nieuwe politici aub?

Terra | 05-02-20 | 21:25 | 2

'Gratis bestaat niet', per inwoner van NL int de overheid bijna 15.000 euro,

Terra | 05-02-20 | 21:28

Op mijn steun kun je rekenen

likdoorn | 05-02-20 | 21:32

'Als het aan mij ligt.' Leuk he, al die politieke woordgrapjes?

RickRD | 05-02-20 | 21:22

Kopgeld

Ray69 | 05-02-20 | 21:14 | 1

Precies: het is om te huilen dat de belastingdienst hiermee steeds meer de kant op gaat van die van de politie en de NS die destijds samen ongewensten hun eigen treinkaartje lieten betalen.

smdyasc | 05-02-20 | 21:22

En dit alles om te maskeren dat de overheid niet in staat is enig ICT project tot een goed einde te volbrengen waardoor ze een derde partij moeten inhuren die zo'n belachelijk dure offerte hebben gestuurd dat ze achterover vielen bij de belastingdienst tot een briljante geest zei. Dan innen we toch gewoon nog meer!
45 voor bedrijven en ik gok eerst 10 en later 15 voor burgers.
als ongeveer 14 miljoen mensen aangifte moeten doen kom je op: 210.000.000 per jaar! Das best veel geld voor een login dienst per jaar.
**** *** incapabele k u t overheid.

Dirk III | 05-02-20 | 21:14 | 2

De vraag is of dat bedrijf dan zelf ook moet betalen om in te loggen op hun eigen systeem om aangifte te doen van hun extreme bedrijfsinkomsten.

Dirk III | 05-02-20 | 21:16

Breng om te beginnen je spaargeld buitengaats:
bankaccounts.io/personal-accounts

Beatel is voor de dommen, zo schreef Flip de Kam. Bel met Flag Theory.
Flag Theory™ is a registered trade mark owned by Far Horizon Capital Inc. Our registered offices are in the British Virgin Islands and Singapore, but we are a distributed team with staff in over 8 different countries.

theo-is-dood | 05-02-20 | 21:28

Valt niet uit te leggen. Het is duurder voor de belastingdienst om zelf in je boeken te kijken, daarom moet jij zelf aangifte doen. Je levert als belastingbetaler een dienst aan de belastingdienst en niet andersom. Als je dit niet begrijpt heb je niets op een bestuurlijke functie te zoeken. Aftreden.

BrokenTipi | 05-02-20 | 21:14

Tijd voor actie,
laten we beginnen met een langzaamaan actie,
allemaal wachten tot de laatste inleverdatum van de aangifte en dan massaal aangifte doen.

Een jaar later, omdat men uiteraard de boodschap niet gaat erkennen, maar eens met z'n allen ijzerenheinig helemaal niet meer betalen totdat ze nederig excuses aanbieden en nieuwe verkiezingen uitschrijven,
op z'n minst.

vander F | 05-02-20 | 21:13

Hop, ik ga terug naar een papieren aangifte.

Eerst alles digitaal laten doen, dan moeten wij betalen. Echt niet

edo2018 | 05-02-20 | 21:10 | 1

Sorry. Per 1 november 2019 sturen wij geen papieren acceptgiro's meer toe.

RickRD | 05-02-20 | 21:25

Tsja. Dat krijg je als je geen centen meer krijgt ivm gas omdat wat Greuningers klaagden. Men krijgt binnenkort ook heel veel minder inkomsten via accijns op benzine want iedereen moet van fossiele brandstof af en aan de elektrieke auto en warmtepomp. Normaal zou je denken dat ambtelijk Den Haag ook eens gaat bezuinigen want minder inkomsten. Maar nee hoor. Niks snijden in eigen vlees. Ze verhogen gewoon de belastingen of laten mensen voor een service betalen (die we eigenlijk zelf al betalen) om het verschil te compenseren. Maar blijf vooral op dat gesjeesde ex-Unilever personeelszakenbaasje stemmen. maar ga niet achteraf janken als je weer eens voorover moet buigen (het doet echt geen pijn). Man man man.

Basil Fawlty | 05-02-20 | 21:10 | 1

@Basil Fawlty De Kip met de Gouden Eieren is nu weg (GB). Dan moet er toch gespaard worden om alle hongerlappen in Zuid en Oost Europa te onderhouden.

Heiner | 05-02-20 | 21:39

Dat je zeg maar een boete krijgt en dat je moet betalen om die boete te kunnen betalen... oh wacht..

Mesmer | 05-02-20 | 21:08 | 1

Gelukkig tieven ze je rustig in de cel als je je boetes of belasting niet kan betalen. Alleen moet je dan wanneer je weer vrij komt uiteraard wel die boete (+ verhoging) alsnog betalen.

LangeNeus51 | 05-02-20 | 21:46

Betalen om te mogen betalen.
Die ga ik ook op m'n factuurtjes zetten, schitterend plan. Eerst komt de toegangsverschaffende administratiekostenfactuur en pas daarna komt de echte dithebikgekost factuur. Eerste niet betaald? Boete ter hoogte van 2x het echte bedrag plus natuurlijk alsnog de verplichting om te betalen. Ik ga zooooo rijk worden jonge, wat kan er toch mis gaan?

elfenstein | 05-02-20 | 21:08

Nog mazzel dus dat bij parkeren alleen een uurtarief geldt.

toperwtje | 05-02-20 | 21:07

Is de PVV of FvD hier tegen?

Brokeboon | 05-02-20 | 21:06 | 1

Wat denk je zelf?

elfenstein | 05-02-20 | 21:09

Stemmen gaat ook geld kosten, hoeveel hangt af van wie U stemt.

revolte | 05-02-20 | 21:04

"Als het aan mij ligt".... Maar wie hakt de knoop door, Knops?

Jan, Leiden | 05-02-20 | 21:04

Grote kans dat dit gaat gebeuren. Islamisering, woningnood, haat tegen boeren, open grenzen, peperdure immigratie, het opgeven van eigen land en cultuur, de onderwerping aan EU/VN, de linkse dwaasheden zoals gasverbod, bomen verbranden, etc. Dit slappe passieve kortzichtige volk slikt alles en is allang rijp voor de slacht, dus kan dit er ook nog wel bij.

Fijnstoffer | 05-02-20 | 21:01 | 3

Want een paar euro overwaarde op de hut en voldoende geld voor twee vakanties per jaar en een kekautootje.

Langshetrandje | 05-02-20 | 21:02

@Langshetrandje | 05-02-20 | 21:02:
Die overwaarde is na de warmtepomp en de solaranlage wel foetsie, dat kekkeautootje mag u inleveren bij Jesse Klager en op vakantie met het vliegtuig levert u min 100 punten op de sociale kaart op. En toen kwamen ze voor u....

elfenstein | 05-02-20 | 21:13

Het is als het graven van je eigen graf, waarna je door de bezetter in je nek geschoten wordt.

Baron Clappique | 05-02-20 | 21:00 | 1

Nadat je de kogel betaald hebt. Was dat niet in China waar je nabestaanden een rekening krijgen voor de verschoten munitie, of is ook weer een - eigenlijk best plausibel klinkend - broodje aap verhaal?

Synecdoche | 05-02-20 | 21:08

Ik zeg mijn abonnement gewoon op.

Vonkentrekker | 05-02-20 | 21:00

What's next? Extra betalen voor voorrecht om accijns op brandstof te betalen?

Conan de Rabarber | 05-02-20 | 21:00 | 3

Beste Conan, ik vind deze briljant en wil u graag een baan bij de belastingdienst aanbieden. U kunt uw sollicitatie sturen naar plukzekaal[at]belastingdienst.nl onder vermelding van "Dirk weet ervan". We zitten verlegen om ruimdenkende mensen zoals u!

Dirk III | 05-02-20 | 21:06

Dat is er al, dat heet BTW, en dat is 21 procent op de benzineprijs plus de accijns....

Delfts Blauw | 05-02-20 | 22:22

@Dirk III | 05-02-20 | 21:06: Nee, dat moet zijn afpakjesdag[at] belastingdienst.nl.

5611 | 06-02-20 | 13:46

Belasting is diefstal, behalve dan legaal, zeggen libertariërs (en mensen met gezond verstand) al jaren.

En nu hebben de capi di tutti capi bedacht: weet je wat, het innen van al dat beschermgeld om te voorkomen dat jouw winkel niet onverwacht afbrandt, of andere nare dingen gebeuren, dat kost best wel mankracht, kapitaal en moeite. Je moet dus maar een dienstverleningsvergoeding gaan betalen voor het feit dat je geld aan ons móet betalen.

Leuker kunnen we het niet maken, wel belachelijker.

Wol | 05-02-20 | 20:59

Als het aftrekbaar is. Anders betaal ik niet.

suscrofa | 05-02-20 | 20:58

De middelvinger naar de burger wordt steeds dikker.
Wie roept deze idioten een halt toe?

Here's Freddy | 05-02-20 | 20:55 | 2

Niet, ze stemmen er juist op.

Jan, Leiden | 05-02-20 | 20:57

Het is wachten op een voorstel van GL of D66 waarin uw voltallige loon wordt ingehouden en u bij het belastingkantoor mag bedelen om teruggave in de vorm van voedselbonnen en misschien een maandelijkse klimaataflaat.

De verwarde man | 05-02-20 | 20:58

Straks mogen we ook nog gaan betalen om het in ontvangst te laten nemen, en vervolgens om het te laten controleren. En dan om de beslissing in ontvangst te mogen nemen. En ga zo nog maar even door.
Uitmelken die burgers!

ArieR68 | 05-02-20 | 20:55

De roverheid maakt gebruik van de belastingdienst .... Is er iemand onder u brave reaguurders die de belastingdienst daadwerkelijk heeft kunnen betrappen op het leveren van een dienst?
Is er vervolgens iemand onder u die er wel eens over heeft gefantaseerd om een eigen belastingdienst op te zetten? Een dienst die niet levert en 10 procent afdracht vraagt. Ik wel... Wedden dat mijn belastingdienst meer klanten krijgt immers ik ben stukken goedkoper.
Fascinerend toch wel he, dat de grote goegemeente er eigenlijk helemaal nioet koud of warm van wordt. Betalen om te mogen betalen.
Wat een ongelooflijk doortrapt en onzalig plan weer. Waarom sturen we dat tuig niet weg? Zijn we bang dat we niet zonder regering kunnen?

de Jager59 | 05-02-20 | 20:55 | 2

Belastingdienst is een soort geldwisselkantoor.
U levert grof in en met wat moeite kunt u wat knaken terugkrijgen.

De verwarde man | 05-02-20 | 20:59

de Jager59 | 05-02-20 | 20:55 Is er vervolgens iemand onder u die er wel eens over heeft gefantaseerd om een eigen belastingdienst op te zetten?
De Maffia?

RickRD | 05-02-20 | 21:27

Feitelijk is het daadwerkelijk verdienen van geld in Nederland dus een overtreding. Net zoals een marginaal gemiddeld te hoge snelheid voeren op des rijks wegen. De sanctie moet dus net zoals de correctieve maatregel vanuit het CJIB worden opgehoogd met administratieve leges.

Ik begrijp het discussiepunt dus niet.

Joffri | 05-02-20 | 20:52 | 2

Je betaalt voor het product wat je afneemt. In dit geval is dat het bedrag aan belasting dat je betaalt. Dat je vervolgens zelf je gegevens doorgeeft is een service die jij als burger verleent, want eigenlijk ligt die controle bij de belasting, die nu je 'slechts' je aangifte controleert. De controle die wordt uitgevoerd is de functie van de belastingdienst en dat is vergelijkbaar met de afdeling administratie van het bedrijf waar je je product van hebt afgenomen. De overheadkosten bestaan onder andere uit de controlekosten die de belastingdienst maakt. Dat zit dus al gewoon in de prijs inbegrepen en is een zaak van de ondernemer. De prijs is in dit geval de belasting zelf die je betaalt.

Als er wordt gesproken over service kosten, dan komen de kosten toe in de vorm van een korting aan de belastingbetaler. Net zoals kortingen die je worden bij straight through processes, wanneer je een deel van de administratie voor je rekening neemt.

Omgekeerde wereld dus. Niet steek houdend.

BrokenTipi | 05-02-20 | 21:09

Je word dus gedwongen een betaalde dienst bij een bedrijf af te nemen om belastingaangifte te doen.
Massaal voorgedrukte bezwaarschriften indienen.

de honden blaffen... | 05-02-20 | 20:52

Maar is het ook aftrekbaar?

abnormal me | 05-02-20 | 20:51

Stuur wel een factuurtje aan de BD met de uren die ik aan die onzin moet besteden. Gratis bestaat niet.

Brokeboon | 05-02-20 | 20:51

Dus nu moet je zelfs betalen om genaaid te worden. Er hebben wat tussenbureaus flink lopen lobbyen want zij gaan deze kosten bepalen voor hun diensten.
Daarbij, hoezo moet jij jouw privedata eerst langs een commercieel bureau loodsen om die vervolgens naar de bel. Dienst door te hevelen.

Olleke | 05-02-20 | 20:51

Verhoeven jankt over Bosma. Daarbij vergeet ie dat D'66, bij gebrek aan inhoud jarenlang niets anders heeft gedaan met PVVers. Neukertje Pechtold voorop.

Heiner | 05-02-20 | 20:50

Het punt met eHerkenning is dat Nederland het *enige* land in Europa is waar de eIDAS verordening wordt uitgevoerd door private partijen met Logius als grote man erboven. Je hebt het dan bijvoorbeeld over een KPN of Connectis (een commercieel bedrijf van SIDN, je weet wel die lieve stichting van het Nederlandse puntNL domein). Gezien de Belastingdienst ook een eIDAS inlogmethode van een ander land moet accepteren zou je dus ook kunnen proberen om het authenticatiemiddel van Estland aan je eigen bedrijf te koppelen. Overigens deze hele opzet verklaart ook waarom voor iedere succesvolle DigiD inlogpoging nu 14ct(!) wordt betaald door zorgverzekeringen, gemeentes, overheden, etc. En dat is best duur, zeker als je het vergelijkt met een willekeurige commerciële dienst.

Skinkie | 05-02-20 | 20:50 | 1

Kun je dan een link geven van een systeem uit Estland dat betaalbaarder is dan eHerkenning? Dat e-Residency is namelijk niet zo goedkoop te noemen: e-resident.gov.ee/start-a-company/ En ook in Estland heb je zo'n vervelende fintech tussenpersoon nodig die ook nog eens pak 'm beet 70 euro per maand vraagt buiten de tussenpersoon van de brievenbusfirma: e-resident.gov.ee/marketplace/service...

Dit betalen voor de Belastingdienst is allemaal mede mogelijk gemaakt door de EU met hun vervloekte Zuid-Finse fintechlobby.

Alexander des Burgus | 05-02-20 | 22:58

Belasting verhogen kan heel makkelijk, en valt niet op als je het goed doet. Maar als je je onderdanen haat dan laat je het ze voelen. Dan laat je ze verplicht betalen voor diensten om verplicht belastingaangifte te kunnen doen. Ach, als ik teveel betaal dan hoeft de belasting geen rente te betalen, andersom mag ik natuurlijk een fictieve rente betalen die al jaren niet meer bestaat.

minnenman | 05-02-20 | 20:50

Linksom of rechtsom betaal je het toch. Het is alleen niet goed doordacht. Belasting betalen is al niet het leukste op aarde, en nu wordt het nog minder leuk. Najah, klein bier.

beldewouten | 05-02-20 | 20:49 | 6

Ik zeg oe, ze hebt oe, ze nemt oe en ze kriejt oe.

Oprisp | 05-02-20 | 20:59

Punt is dat ambtenaren niet echt iets bijdragen aan het BNP. Het zijn slehts passagiers op de trein van de economie. Lagere ambtenaren als jij krijgen geld verdiend door werkende mensen in de private sector en tikken vervolgens belasting af zonder pijn te voelen.

Beefbus | 05-02-20 | 21:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel grappig dat aangezien Nederland geen constitutioneel hof heeft, dat de D66-minister, een D66'er heeft aangesteld als het hoofd van Raad van State (koning niet meegerekend) zodat in het geval verschillende D66-rechters keer op keer niet tot het juiste D66-oordeel komen dat er dan uiteindelijk toch nog een D66'er is die toch nog uiteindelijk tot het enige juiste juridische D66 oordeel komt in al u geschillen met onze D66-overheid...

Antiquerulant | 05-02-20 | 20:49

Wiebes heeft een hele reeks ambtenaren met een gouden vertrekpremie uitgekocht. En die worden nu tegen dubbel tarief weer ingehuurd. En dat kost geld. En daar is een betaalde belastingaangifte de oplossing voor. Zo simpel ligt het.

Ridde Rogter | 05-02-20 | 20:48

Wat een zure opmerkingen weer, we leven in een prima land!

Ok, het was een fantastisch land voordat het een geweldig land werd, en daarna een goed land, maar het is nu een prima land.
Volgend jaar is het waarschijnlijk alleen nog maar een land, voordat het een officiële EU-provincie wordt, maar dat ter zijde.

Nuchternederland | 05-02-20 | 20:48

Voor niets komt de zon op, zij mijn opa altijd. En daar moet hij eerst voor onder gaan. Het CJIB rekent ook €7,50 administratiekosten per transactie, dus waarom de BD niet ook. Betalen zal je!

RickRD | 05-02-20 | 20:48 | 7

@vander F | 05-02-20 | 21:01:

Zouden ze weer in moeten voeren dan gaat het politieke landschap er heel anders uit zien lijkt me, PVV zal er voornamelijk van profiteren.

sprietatoom | 05-02-20 | 21:42

Alleen begraven worden is hier nog een grondrecht.

Nehemia | 06-02-20 | 06:23

@sprietatoom | 05-02-20 | 21:42: Stil nou, dadelijk gaan ze dat verplichte stemmen weer invoeren inclusief een pinautomaat naast de stembus voor de verkiezingskosten.

5611 | 06-02-20 | 13:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou iemand mij kunnen vertellen of die nieuwe DigiD al voor de komende belastingaangifte gebruikt moet worden? Ik kom namelijk pas in het najaar terug naar Nederland, wil wel graag aangifte doen in mei, maar kan niet van de nieuwe DigiD gebruik maken zonder eerst tig mijl naar een ambassade te zeilen / vliegen om mezelf te identificeren, een code te krijgen en e.e.a te aktiveren.

Varende_Reaguurder | 05-02-20 | 20:47 | 7

@RickRD | 05-02-20 | 21:06: Dat klopt. Ben tijdelijk eemigreerd. Maar heb nog wel inkomsten uit Nederland.
Zo te lezen kan ik mijn borst natmaken.

Varende_Reaguurder | 05-02-20 | 21:13

Als je een BV hebt of een stichting wel. Dat moet zo van de Europese Unie.

Alexander des Burgus | 05-02-20 | 23:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Is dat dan belasting belasting? Er is toch ook geen geld tekort ofzo met al die overschotten? Ik heb het idee dat dit niet van de grond gaat komen.

sjef-van-iekel | 05-02-20 | 20:45 | 1

Of misschien gaan ze de belastingaangifte, en collecteren van belastinggeld Europees aanbesteden.

sjef-van-iekel | 05-02-20 | 20:48

Ik denk dat een nipte meerderheid van dit volk nu wel erg dichtbij het punt staat om wellicht op het idee te komen om te overwegen te besluiten dat dit heel misschien niet langer zeau door moet gaan.

NiCeY | 05-02-20 | 20:45

Ik zeg: voor die gedwongen orgaan"donatie" mag toch ook wel iets worden bijgedragen om de kosten te dekken? 1.500 euri of zo, te verrekenen via de erfbelasting

tectonicos | 05-02-20 | 20:45

Sorry mannen, ff off topic. Een maat ik voelen ons bedrogen inzake het hele gebeuren rond Marco en Leontine. Die zanger en bordjesomdraaier bedoel ik dan. Ik zou het normaal niet in de groep gooien maar sinds het coronavirusgebeuren voel ik me mega verbonden met jullie. Wat vinden jullie ervan? Marco moet zich toch als een kerel gedragen?

De_fluitlokker | 05-02-20 | 20:44 | 3

Waar de heilige neuk heb jij het over?

elfenstein | 05-02-20 | 20:56

@vander F | 05-02-20 | 21:03: Alles liep hier door elkaar heen. Zal me niet meer gebeuren.

De_fluitlokker | 05-02-20 | 21:09

Gelukkig heb ik heel veel aftrekkosten.

King of the Oneliner | 05-02-20 | 20:44 | 1

Ken ik. Gewoon net als mij overstappen op re-usable sokken.
En die hoef je na een paar keer alleen maar met de was mee te laten draaien.
*Deze krijg je voor nop van me.

NiCeY | 05-02-20 | 21:56

In Nederland dubbel genaaid door belastingdienst, maar criminelen die hebben wel bescherming tegen dubbele naaiers.

Wie beschermd de burger tegen deze kwakzalvers?

Gijsbert | 05-02-20 | 20:43

Ah, daar is Wollongren, vroeg me laatst al af waar ze was....

Waar wordt de belastingdienst nu van betaald dan ? Ik denk dat we beter massaal moeten stoppen met belasting te betalen !

Kim-Jung-Un | 05-02-20 | 20:43

WTF is verkeerd aan Digid? Zeker ook al gehackt (ala DigiNotar) maar nog niet bekendgemaakt? Zou mij niet verbazen met die ICT puinhoop van de belastingdienst. Eigen huis niet in orde hebben en dan maar doorbelasten naar de burger. Waar betaal ik in vredesnaam dan nog belasting voor?

Beefbus | 05-02-20 | 20:42 | 2

Verkeerd? De prijsstelling (14ct per inlogpoging)? De beschikbaarheid voor partijen aan de overheid gelinieerd waardoor de volgende identificatie dienst iDIN (gehost door banken, die toevallig ook een aanleiding hebben in een wet om gegevens van hun klanten te registreren). Als de BV Nederland gewoon een gelijkwaardig alternatief voor Google Auth of Facebook ID zou lanceren is IEDEREEN blij. Maar DigiD moest weer een eigen appje hebben, met een eigen twee factor troep.

Skinkie | 05-02-20 | 20:55

@Skinkie | 05-02-20 | 20:55:
Het gaat om het principe dat de overheid extra geld vraagt voor iets dat een kerntaak is. Wat volgt: de overheid die wachtlijnen gaat exploiteren voor telefoonnummers van de overheid? Betalen om in de file te mogen staan, doen we feitelijk al, maar dan via een file toeslag? Betalen om geboorteaangifte te doen?

Waar betalen we dan nu feitelijk belasting voor? Ik zou nu graag een specificatie willen zien die duidelijk maakt wat de overheid met mijn belastinggeld doet.

Beefbus | 05-02-20 | 21:03

Eerst pakt de roverheid 1/3 tot 1/2 van je geld. Van het restant mag je dan ook nog BTW op alles betalen, accijnzen op brandstof, alcohol, nicotine etc. Als je dan nog wat spaart pakken ze daar weer een deel van af. En als je sterft pakken ze van dat kleine beetje dat je nalaat ook weer een groot deel af.

Winter_is_coming | 05-02-20 | 20:42 | 1

Waar denkt u dat de wegen en politie en het leger van betaald worden?
(juist, door de automobilist. De motorrijtuigenbelasting+accijnzen benzine+bpm/CO2 opbrengst is voldoende voor bovenstaande 3)

Nuchternederland | 05-02-20 | 20:52

De brandweer heeft nu een betaal telefoon, als u opbelt voor brand eerst even u visa kaart nummer doorgeven. Ook wordt de alarmrit naar uw huis per kilometer afgerekend. Gratis was vroeger.

jan huppeldepup | 05-02-20 | 20:42

De eerste keer dat ik echt heb genoten van Bosma. Al die andere keren verpest ie het met stomme schmierende opmerkingen. Deze keer niet, hulde aan hem en ga zo door.
Verder nog een belangrijke zin in het artikel: 'de alsmaar uitdijende overheid". Daar zit de grootste oorzaak van de aftakeling van Nederland. Teveel mensen hebben een duurbetaalde bullshit baan. Denk in eerste instantie aan de miljarden verslindende asielindustrie, in tweede instantie aan de klimaatzwendel met het verdienmodel als oorzaak van haar bestaan en daarnaast nog alle musea, natuurgebieden, parken, en semi-collectieve voorzieningen als zwembaden en buurthuizen. De parasiterende schil rondom de overheid is zo omvangrijk geworden dat de gastheer bijna overleden is. Maar de parasiet is door de bank genomen een vijftiger die beslist met een termijn van 15 jaar in gedachten. Dit gaat nooit meer goed komen, wel nog heel veel slechter worden. Nederland is reeds opgegeven, palliatief, terminaal, geef het een naam.

hustler01 | 05-02-20 | 20:42 | 2

Dat is de ware tweedeling in NL: ambtenaren vs. de private sector. De eerste groep parasiteert op de tweede. Het wordt hoog tijd dat de bedrijven echte vertegenwoordigers gaan zoeken ipv. de aloude werkgeversorganisaties die bij de ambtenaren in bed liggen en geheel andere belangen hebben dan die van hun leden. Werkend NL zou de overheid weer terug in het hok moeten jagen.

Beefbus | 05-02-20 | 20:47

@Beefbus | 05-02-20 | 20:47: klopt maar ik bedoel niet alleen de ambtenaren maar ook de bedrijven die hun omzet voor meer dan negentig procent bij de overheid realiseren. Verkapte ambtenaren eigenlijk. Het kent elkaar altijd en de ene hand wast de andere.

hustler01 | 05-02-20 | 22:56

Ik vind wel dat arme mensen gecompenseerd moeten worden en dan belastingkostentoeslag moeten terugkrijgen.

Vanzelfsprekend kost het aanvragen daarvan geld maar daar verzinnen we dan ook weer een toeslag voor.

Knufter | 05-02-20 | 20:41 | 4

Dit.

vander F | 05-02-20 | 20:54

Lekker PvdA Groen links,
voor een kudtwet/regel zijn en vervolgens compensatie vragen voor mensen die die belachelijke aanpassing helemaal niet kunnen trekken.

Maar dit is werkelijk té bizar, maar we gaan akkoord,
we betalen zelfs voor ons eigen verplichte ausweis.

ID kaart in Frankrijk bv is gratis want verplicht.

vander F | 05-02-20 | 20:59

@vander F | 05-02-20 | 20:59: Dat is misschien wel de reden dat ie hier niet verplicht is. Je moet hem doorgaans wel kunnen tonen, ook al is ie niet verplicht.

Heiner | 06-02-20 | 02:25
▼ 1 antwoord verborgen

Even opgezocht via voor de zzp'ers onder ons, zie
www.security.nl/posting/635853/Knops%...

"Zzp'ers en eenmanszaken kunnen hun loonaangifte ook na 1 januari 2020 via DigiD blijven doen en zijn niet verplicht om eHerkenning te gebruiken, zo heeft minister Knops van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor andere ondernemers en bedrijven is het gebruik van eHerkenning wel verplicht."

Totaal vreemd om dit uit de media te vernemen, geen enkele brief van de fiscus
qua informatie.

thephysicist | 05-02-20 | 20:41 | 3

toetsenbord doet raar, via voor -> voor

thephysicist | 05-02-20 | 20:42

Niet helemaal waar, ik heb wel een brief mogen ontvangen over de vpb en e-herkenning. waarin staat dat het met e-herkenning MOET. Alleen die e-herkenning heb ik nog steeds niet van kpn. Ook al kost het me 250 euro.

Nuchternederland | 05-02-20 | 20:54

@Nuchternederland | 05-02-20 | 20:54: en dus ook voor BTW en loon-aangifte mogen ontvangen dat -herkenning voor mijn bedrijf MOET. Brief in december ontvangen en aangifte moet volgende maand dus lekker snel van de (r)overheid. Alleen dat werkt niet en zijn de wachttijden lang en bijvoorbeeld loonprogramma's die de loonaangifte doen zijn hier nog niet op aangepast en vragen om digid-id. Daar komt bij dat als boekhouding door derden wordt gedaan (zoals bij mijn bedrijf) die derde de e-herkenning moet aanvragen. Alles bij elkaar weer niet goed over nagedacht...

kunnenzedanniks | 06-02-20 | 09:03

Tegen die tijd doe ik wel weer gewoon aangifte per post. De tijd dat automatisering on geld bespaarde ligt blijkbaar alweer achter ons.

ZoltarTheMagnificent | 05-02-20 | 20:39

En een pinautomaat in het stemhokje. Zo wonen we straks vanzelf in het Koninkrijk der VVD.
En dan nog wat, als niks gratis is, hoeveel moeten mantelzorgers straks gaan betalen?

Leptob | 05-02-20 | 20:38

>en services kosten nou eenmaal geld. “Gratis bestaat niet”

Dingen die nu nog gratis zijn, maar hey - de overheid is een "dienstverlener" en gratis bestaat niet.

Politie: Aangiftevergoeding, staandehoudingsvergoeding, identificatieplichtbijslag.

Gemeentewerken: Afvalbakleegpremie, aanharkkosten, opveeg en weghaal tantieme.

Brandweer: Aanrijdt en opsteltarief. Bluswater afrekenen met Liter-vergoeding, voertuiguitkniptarieven (groot, middel, kleine auto. Te voldoen via PIN voor aanvang knippen)

Kan nog wel even doorgaan.

harry21 | 05-02-20 | 20:37 | 1

Het rijden met sirene en zwaailicht moet ook maar eens door iemand betaald worden.
Dure vloeistoffen zitten daar in.

Gijsbert | 05-02-20 | 20:45

Wederom, en voor de zoveelste keer, toont de PVV zich zoveel beter en betrouwbaarder dan D66. Omdat de PVV de betogen altijd onderbouwt met realistische argumenten en D66 een doodenge beweging is die blijft wegkijken van de realiteit.

hoogstetijd | 05-02-20 | 20:35

Hahahaha .... rupsje nooit genoeg .... betalen voor wanpresteren

FapMaster | 05-02-20 | 20:34 | 1

Het is ronduit een provocatie. Als we zien hoeveel leed de Belastingdienst veroorzaakt heeft afgelopen jaren bij heel veel mensen past enige nederigheid wel de komende tien jaar.

Nehemia | 06-02-20 | 06:26

Dit bewijst maar weer eens hoe KNETTER-GEK en gehersenspoeld Nederlanders zijn.

Betalen voor een belastingaangifte om de neo-communistische Maakbare Samenleving mee te financieren.

En de Nederlanders? Ach, die halen hun schouders op en gaan verder met Temptation Island & het NOS journaal kijken...

Klassenfeind | 05-02-20 | 20:34

Even een vraag namens mijn n overbuurman.
Weet iemand een goed aders voor de aankoop van een dorsvlegel en een hooivork?

Kapitein Sjaak Mus | 05-02-20 | 20:33 | 1

Ja hier, die dorsvlegel is reteduur maar je krijgt er gratis 4 hooivorken en een paar fakkels bij.

skinart | 05-02-20 | 20:35

Ik wist inmiddels wel dat er in Heerlen gekken zitten maar dit zou helemaal nuts worden. Die E-Herkenning krijgen ze niet eens fatsoenlijk van de grond laat staan dat ze dit straks willen invoeren voor de particulieren sector.

luukeeeeeert | 05-02-20 | 20:33

Geen rente meer op je spaargeld, er wel voor worden aangeslagen, voorgedrukte belastingformulieren en nu dus ook eerst betalen voordat je überhaupt aangifte mag doen van de belasting. De vernedering gaat steeds verder.

Van Duyvenbode | 05-02-20 | 20:33 | 5

@Papa Jones | 05-02-20 | 20:35: Waarmee aandelen? Zolang ik de verliezen met aandelen niet kan opvoeren in mijn belastingaangifte blijf ik ver weg van die gok handel.

A.I. van Dee | 05-02-20 | 21:10

@A.I. van Dee | 05-02-20 | 21:10:
Gewoon in meerdere sectoren en over langere tijd, kun je je geen buil aan vallen.

Papa Jones | 05-02-20 | 21:16

Dat aangeslagen worden voor gefantaseerd rendement op spaargeld (dat je dus niet hebt), kun je compenseren door minder uit te geven: immers, zodra je 476,- euro uitgeeft, ben je 100,- BTW armer.
Ofwel: iedere 100,- euro VRH die je (geheel ten onrechte) moet betalen, zou je kunnen compenseren door steeds 476,- euro minder uit te geven.

Wering | 06-02-20 | 00:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen denken gewoon dat álles gratis is !!

De belastingdienst heeft een prachtig online aangifteprogramma en daar betaal ik graag voor.

Papa Jones | 05-02-20 | 20:32 | 7

Voor niets gaat de zon op wordt er wel eens gezegd. Maar ik denk dat het niet lang meer voordat we daar ook belasting over moeten betalen. Hee, we betalen nu ook al belasting voor iets zoals CO2. Dat had je honderd jaar geleden moeten voorspellen. Dan hadden je ze voor g3k verklaard.

VanBukkem | 05-02-20 | 20:38

Nou voor mij is dat wel aantrekkelijk, alles al ingevuld. Alleen moet je het wel nakijken

lingo star | 05-02-20 | 20:41

@papajones: inderdaad ben je in Nederland in tien minuten klaar met je aangifte IB. In sommige buitenlanden ben je uren zoet met ingewikkelde papieren aangiftebiljetten. Dat is de andere kant van de medaille

theo-is-dood | 05-02-20 | 21:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Wij willen dat jíj belastingaangifte gaat doen, en dat ga jíj betalen! Dat klinkt een beetje als Trump, Mexico en de muur...

Cheesy Poof | 05-02-20 | 20:31 | 3

Trump erbij halen, helemaal zelf bedacht ?

Penus Decoratus | 05-02-20 | 20:42

Pilletje

Zeiss | 05-02-20 | 20:53

Met 1 klein verschil, Mexico heeft nog iets in te brengen.

LesPaul | 05-02-20 | 21:04

Belasting betalen is een feest

lingo star | 05-02-20 | 20:31

Voor vennootschappen kost het al geld, met die e-herkenning onzin.
Vroeger ging het toch ook goed, ga weg met die onzin. Wat is er mis met een gratis 2 factor authorisation? Beetje bitcoin site kan het ook (gratis).

Pimp my Voortuin | 05-02-20 | 20:31 | 2

Klopt, ben in afwachting (al weken) van e-herkenning van KPN voor 250 euro voor 5 jaar.
Om aangifte te mogen doen...
Wat verplicht is als bv...

Nuchternederland | 05-02-20 | 20:45

Mag toch hopen dat er ook BTW over die kosten heenkomen,

Belasting betalen over een belastingaangiftevergoeding zodat je belastingaangifte kan doen.

We leven in een land.

harry21 | 05-02-20 | 20:31 | 1

Lol Harry, het lijkt wel een klucht

Canis.bonus.es | 05-02-20 | 20:43

Eigenlijk zijn we gewoon knettergek dat we überhaupt nog belasting betalen.

VanBukkem | 05-02-20 | 20:31

Ben geen fan van die vaak stotterende Bosma maar dit is prachtig. Mooi debatje met Kees Vee en beiden zijn goed op dreef moet ik zeggen. Helaas zie ik dit soort parlementaire steekspelen veel te weinig.

ik_wacht_niet | 05-02-20 | 20:29

Verhoeven is overigens een uiterst onsmakelijk stuk vreten nu verwacht ik van een politicus niet veel integriteit maar bij Keesie ontbreekt deze totaal. Schitterend hoe Bosma hem bijna tot schuimbekkende razernij brengt.

bijna_raak | 05-02-20 | 20:29

Maar je mag de kosten dan toch wel weer aftrekken? Box 1?

De verwarde man | 05-02-20 | 20:29 | 1

dat verhoogt de kosten aftrekken in Box 1, waardoor je 3,99 extra kosten moet betalen voor het verwerken van die kosten, daarover betaal je weer BTW maar die BTW mag je weer aftrekken in Box 1, echter moet je dan 3,99 extra kosten betalen, ad infinitum.

harry21 | 05-02-20 | 20:33

Wil de inbreker die vorige maand bij mij heeft ingebroken zich bij mij melden en zijn bankrekeningnummer doorgeven? Kan niet zo zijn dat je gratis mijn spullen hebt gejat!

René5934 | 05-02-20 | 20:28 | 1

Is een tikkie ook goed?

Bill le Koek | 05-02-20 | 20:52

20 januari 2020 - "Onder meer CDA, ChristenUnie en VVD zijn niet te spreken over de kwestie, zegt de NOS.

Oud-hoogleraar belastingrecht Jaap Zwemmer van de Universiteit van Amsterdam spreekt zelfs van 'machtsmisbruik' door de Belastingdienst. Volgens hem is het systeem onwettig, omdat het nog niet is goedgekeurd is door de Kamer"

Wie heeft er een royale beurt gekregen om dit idee toch uit te voeren? Namen en rugnummers alstublieft.

BakkerHenk | 05-02-20 | 20:28

Prachtig, Martin Bosma was weer vlijmscherp.
Blij dat we nog een oplettende volksvertegenwoordiger hebben .

Datgingniegoed | 05-02-20 | 20:28

De Politie bellen via 0900-8844 kost straks vast 1, 50 euro per minuut. De politie moet ergens van betaald worden en zo komen er minder meldingen binnen zodat de werkdruk omlaag gaat. En in de cijfertjes komt dan naar voren dat alles beter gaat in Nederland.

Patje2011 | 05-02-20 | 20:28 | 1

Met zo'n doorkies belmenu.

Toets 1 wanneer u met een inbreker in gevecht bent
Toets 2 wanneer de buren overlast hebben
Toets 3 wanneer de lijn verbroken is
Toets 4 u eigenlijk een dikke lul kunt krijgen

Oprisp | 05-02-20 | 20:50

"mensen betalen nu niet voor het doen van belastingaangifte"
lol, grappenmaker. Wie betalen er dan wel voor?

noerg | 05-02-20 | 20:27 | 1

Het geeft feilloos weer hoe politici en ambtenaren heden ten dage denken en redeneren.

jemagookniksmeer | 05-02-20 | 20:29

Raymond Knops... die moet of van de VVD zijn of van het CDA, beide is het 1 leugenachtige populistische incompetente bende.

litebyte | 05-02-20 | 20:26

Ik vind 45 euro voor een ondernemer wel meevallen, die reken je gewoon door.
Een beetje ondernemer anticipeert en rekent dan minstens 90 euro door.

Voor burgers lijkt mij een eigen bijdrage van een tientje wel voldoende.
Zeker als het een goed functionerend system betreft en het je de ergernis van het papieren invullen bespaard.
Dan ben je ook zo een tientje kwijt aan kopieën en gummetjes om je fouten uit te vlakken.

Maya de Blij | 05-02-20 | 20:25 | 13

Je moet van die gefermenteerde honing afblijven, Maya, daar ga je raar van praten en typen.

lovekila | 05-02-20 | 22:44
▼ 10 antwoorden verborgen

De burger zou natuurlijk voor ieder belastingaangifteverzoek een factuur voor in rekening gebrachte administratiekosten terug kunnen sturen.

Claude_Vieaul | 05-02-20 | 20:25 | 1

Arbeidsloon rekenen of de rekening van de Consulent declareren. Ehm, doe maar maal twee vanwege de ergernis aan die smerige corrupte roversbende. Het kon toch niet gekker? Nou, u ziet het wel weer, toch?

Kinkfactor | 05-02-20 | 20:40

Die Spikkel mag wel een beetje aan zijn bloeddruk denken.

Langshetrandje | 05-02-20 | 20:25

Zeg eens menschen, even tegen uw zere been schoppend: je betaalt toch ook niet de porto op die blauwe envelop? Nou dan! Of maak ik nu slapende ̶a̶m̶b̶t̶e̶n̶a̶r̶e̶n̶ waakhonden wakker?

Maar goed, het zijn schoften: wanneer je teveel betaald hebt houden ze het tot een jaar vast voor je iets renteloos terugkrijgt, maar mocht je te weinig hebben betaald dan moet je nog uitkijken dat je daarna niet een veelvoud moet terug betalen want: boete. Of een incapabele medewerker. Heb ze ook wel eens aan de lijn gehad met een vraag m.b.t. hypotheekpotjes bij aflossing: als ik naar die gast had geluisterd had ik nog even een naneukheffing gehad, maar gelukkig had een vriend van mij meer verstand van dat soort zaken.

De waard zijn gast | 05-02-20 | 20:24

Hier kan ik zo kwaad over worden. Dit zijn echte Maffia praktijken. Waar betalen we dan belasting voor. Blijkbaar niet om iets van een service niveau te bieden aan burgers.

JanFTE | 05-02-20 | 20:24

De immigratie beurs gaat het druk krijgen met al die vermogende Nederlanders die willen vertrekken uit dit kudt land......

FrankOngerust | 05-02-20 | 20:24 | 1

Als je vermogend bent, heeft Nederland een uitstekend belastingklimaat, en heb je beslist geen reden om te emigreren.
Het zijn de loonslaven tot plm 2,5x modaal die reden hebben om hier zo snel mogelijk weg te wezen.

jemagookniksmeer | 05-02-20 | 22:13

Misschien kunnen we dan ook airmiles erbij krijgen?

Blasfemie | 05-02-20 | 20:23 | 1

Of korting als je het in een klap samen met je aanslagpartners doet?

De verwarde man | 05-02-20 | 20:30

Dan wil ik ook graag nu

Piraaat | 05-02-20 | 20:23

Kunnen we al stemmen?

lachenjoh | 05-02-20 | 20:22

ik schijn blijkbaar nog in aanmerking te komen van / voor een helehoop toeslagen en kortingen over de afgelopen 9 jaar. gelieve deze op mijn bnknr te storten . mvg . burger.

newray | 05-02-20 | 20:22

Je hoeft hiet natuurlijk niet te wonen.... is een keuze he, je MAG hier wonen.

litebyte | 05-02-20 | 20:22 | 1

Iedereen heeft het recht om te emigreren. Is een mensenrecht.
Maar ja, geen land hoeft je als inwoner te accepteren.
Nu ken ik wel een feminien, dociel landje dat een beetje de weg kwijt is - zelfs als u daar illegaal verblijft, mag u blijven en wordt van alles voor u geregeld.
Maar ja, dat schiet in dezen niet zo op.

De verwarde man | 05-02-20 | 20:32

Las het nieuws vanmiddag voor aan Portugese vrienden op het terras, want het is hier heerlijk 24 graden, en ze geloofden het gewoon niet. Sterkte daar, en lieve groeten vanaf het Iberisch schiereiland.

Bom-Petisco | 05-02-20 | 20:21 | 1

Vandaag was het koeler. Ik vertoef hier al 5 jaar. Beste beslissing ooit. Betalen om je geld weg te brengen. Moet ik flikken bij mijn klanten. Ik heb 5 euro extra bij mijn factuur toegevoegd. Factuurkosten.

EmilioEsteves | 05-02-20 | 20:27

Waar zijn die dierbare vriendinnetjes als je ze nodig hebt.

niels5142 | 05-02-20 | 20:21

Betalen om te betalen. Juist ja. Ik ga dat mijn klanten ook voorstellen denk ik.

1977 | 05-02-20 | 20:20

Wat een godvergeten totaal idioot kutland is Nederland aan het worden zeg... en dan als kleurloze incompetente (corrupte) cartel-middenpolitiek je nog steeds afvragen waarom zoiets ala Baudet volle zalen trekt.

litebyte | 05-02-20 | 20:20

Komt er dan ook concurrentie / een vrije markt voor belastingaangiftes in de EUSSR, of wereldwijd ??

Helaas vrees ik dat Nederland toch voor elite partijen met dit soort ideetjes blijft stemmen.

Winston1 | 05-02-20 | 20:19

Tja.... onze asielzoekers, de klimaatonzin, de leugenachtige NPO, de zakkenvullers in DenHaag het moet allemaal ergens van betaald worden.

Mich2007 | 05-02-20 | 20:19

Wat is die Bosma toch een prachtvent. Een van de beste kamerleden die we hebben. Misschien wel de beste. Verhoeven daarentegen..

OuweOuweLekkerMauwe | 05-02-20 | 20:19 | 7

Jammer dat er zoveel fobofoben zijn; mensen die bang zijn om een -foob te zijn en daarom maar op hun eigen vijanden stemmen.

obominotie | 05-02-20 | 20:36

@obominotie | 05-02-20 | 20:36:
Fobofoben: mooi woord! Zelf bedacht? Zo ja, dan draag ik je voor voor een vroege ontzwitsalling.

De waard zijn gast | 05-02-20 | 20:50

@De waard zijn gast | 05-02-20 | 20:50: Wel nicksverandering dan. ‘Fobominotie’. Zwitsal af.

OuweOuweLekkerMauwe | 05-02-20 | 20:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De Koning van het zuigen WeesGeenKees(V), zuigt en likt zelfs de godganzige dag aan ijsjes en stagiaires. Want dat is wat Kees doet, zuigen en likken, en als het kan ook klikken. Bahbah.

InSight | 05-02-20 | 20:18

Betalen om te kunnen betalen wat je moet betalen..

Mesmer | 05-02-20 | 20:18 | 2

Mafia praktijken. Geen keus, want anders gevangenis en vrijheidsberoving

Wim Venijn | 05-02-20 | 20:28

Ja en snel! Doorlopen graag!

Betterworld | 05-02-20 | 21:19

Super dom idee.
.
Het is weer extra administratie, en dus werkverschaffing voor ambtenaren, waarvan de kosten uiteindelijk ook weer door de belastingbetaler opgehoest moeten worden.
.
Laten we de andere kant op gaan:
Alle toeslagen en verschillende soorten uitkeringen worden **afgeschaft**.
Alleen de bijstand blijft over, waarin deze toeslagen verrekend worden. De bijstand uitkering wordt dus een flink stuk hoger.
.
Dan kunnen we de helft van de ambenaren ontslaan,
die zich hier nu dagelijks mee bezig houden.
En de ICT kosten worden ook minimaal gehalveerd
en de systemen worden betrouwbaarder.
.
Deze werkwijze is ook eerlijker, want iedereen met een laag inkomen is dan "even zielig". Geen verschillende soorten zieligheid dus. Dat is nl discriminatie.

hotmint | 05-02-20 | 20:18 | 2

[snik] Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

VanBukkem | 05-02-20 | 20:27

Halveer de bijstand. Zet alle bijstands trek kers, met of zonder hoofddoek 5 dagen per week aan het werk bij de Gemeentes. Bos schoonmaken, papier prikken etc. Dan kunnen ze hun bijstand weer naar 100 % brengen. Afschaffen van alle toelagen en de 1e Inkomsten belasting schijf naar 0 brengen.

FrankOngerust | 05-02-20 | 20:28

Geen nut om aangifte te doen toch?

grapo | 05-02-20 | 20:17

Die Verhoeven dijt ook steeds meer uit.

Oprisp | 05-02-20 | 20:17

Binnenkort moet je verplicht meedoen met de postcodeloterij want die steunen goede doelen als urgenda , clinton foundation, de mensensmokkelaars van artsen zoder grenzen en zo nog 104 anderen.

bijna_raak | 05-02-20 | 20:16

De vraag is: is het aftrekbaar?

De waard zijn gast | 05-02-20 | 20:16

Het is trouwens “zwartgeldstroom die”.

DrumPiet | 05-02-20 | 20:16

Ik wil niemand op ideeën brengen, maar eh ...
Misschien een idee om voor het aanvragen van toeslagen ook geld te gaan vragen?

ArieR68 | 05-02-20 | 20:14 | 4

@jemagookniksmeer | 05-02-20 | 20:15:
Mooi idee, de IND en het COA kunnen straks van al het geld dat ze de gelukszoekers gaan berekenen de zorg voor alle Nederlanders betalen.

smdyasc | 05-02-20 | 20:18

@jemagookniksmeer | 05-02-20 | 20:15:
Leuk idee, denk alleen dat diegene die echt asiel nodig heeft dat niet kan betalen. Maakt de procedure dan wel een stuk sneller en makkelijker. Wie wel kan betalen kan dan gelijk afgewezen worden.

ArieR68 | 05-02-20 | 20:37

@ArieR68 | 05-02-20 | 20:37:
Als je niet kan betalen kan je een toeslag aanvragen. Om een toeslag aan te vragen dien je over een BSN te beschikken...... Dát is pas ambtenaren-logica!

BekiekUtMoar | 06-02-20 | 08:18
▼ 1 antwoord verborgen

Soms denk ik wel eens dat ik wakker ben geworden in een aflevering van Monty Python's Flying Circus.

VanBukkem | 05-02-20 | 20:14 | 2

Raar, want ik moest daar altijd hartelijk om lachen.

De waard zijn gast | 05-02-20 | 20:17

It's a sign!

Betterworld | 05-02-20 | 21:17

Beetje een fophef, voor burgers gaat dit echt niet gelden. Maar dat dit voor ondernemers nu al wel geldt is een schandaal. "... het niet meer dan logisch is dat betaald moet worden voor het afnemen van een dienst." Het afnemen van een dienst?! Belasting betalen is geen dienst maar een plicht.

Muxje | 05-02-20 | 20:13 | 6

@De waard zijn gast | 05-02-20 | 20:19: Dat kwartje van Kok is naderhand weggeluld met een "toezegging" dat de accijnzen op brandstof de jaren daarna niet verhoogd zouden worden ter compensatie. Gelul dus, want dat is niet meer te bewijzen. Je werd in het pak genaaid.

Droogloopmat | 05-02-20 | 21:14

@Droogloopmat | 05-02-20 | 21:14:
Wat wel te bewijzen is is dat dat kwartje (die 10 €urocent voor de nieuwkomers op aarde) nooit verdwenen is.

De waard zijn gast | 05-02-20 | 21:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Zal ik ook maar vast aangifte renteaftrek voorstellen voor de aangifte zelf?

Jan, Leiden | 05-02-20 | 20:13

Toch lijkt het er niet op dat er snel betaald moet worden om aangifte te doen. "Ik ga niet zeggen dat er tarieven in rekening worden gebracht voor burgers. Ik zie dat niet op korte termijn."
Dusss.

DrumPiet | 05-02-20 | 20:13 | 2

'Op korte termijn'.... Ik weet genoeg.

Lupuslupus | 05-02-20 | 20:17

Lekker naïef weer.

Baski | 05-02-20 | 20:31

Ehh.. we hebben DigiD toch? Dat werkt toch prima? Waarom moet er nu weer een andere inlogdienst voor particulieren komen?

JB86 | 05-02-20 | 20:13 | 2

Omdat FOX-IT en Capgemini ook rijk moeten worden, zodat uitgerangeerde politici daar dan weer een Raad van Commissarissen stoeltje kunnen krijgen.

TeeJee | 05-02-20 | 20:21

De eigenaar van het ICT-bedrijf dat deze "dienst" gaat leveren zal geheel toevallig een VVD'er blijken te zijn.

Ivoren Toren | 05-02-20 | 20:29

Dus als het financieel niet zo lekker gaat, dan kun je geen aangifte doen wegens geldgebrek? Waarna je boetes krijgt, die je niet kunt betalen? Waarna gewapende mannen aan je deur komen? Die misschien op je gaan zitten totdat je stopt met ademen als ze vinden dat je je verzet?

Typisch weer...

DezeNicknameBestaat | 05-02-20 | 20:12 | 2

Ze nemen je mee naar een duistere kliniek waar ze vervolgens orgaanroof op je plegen

boerenvla | 05-02-20 | 20:16

@boerenvla | 05-02-20 | 20:16: In ieder geval niet naar een kliniek waar je in de tuin blowtjes kunt roken totdat er een meisje voorbijkomt dat je van de fiets kunt trekken. Die klinieken bestaan niet voor belastingfraude.

DezeNicknameBestaat | 05-02-20 | 20:33

Ik vraag de papieren versie wel op. Zouden meer mensen moeten doen.

Wim Venijn | 05-02-20 | 20:12

Het voelt als meebetalen aan je eigen veroordeling.

Patje2011 | 05-02-20 | 20:12

Dance monkey dus

rein9576 | 05-02-20 | 20:12

Het heeft nog lang geduurd na de administratiekosten van de/het CJIB.

Johan_Voorhaar | 05-02-20 | 20:11 | 1

Dat is voor het jaar erop

boerenvla | 05-02-20 | 20:17

En de banken?

Rente op spaargeld?

Wel betalen voor geldopname

Geld ophalen bij andere bank? LOL beide rekenen kosten aan.

Overal wordt gezocht naar een verdien model.

Buitengewone gezonde gedachte, echter gaat het nu over de rug van,.....{de bel gaat}

Meesteres Belgie | 05-02-20 | 20:11

Oh ja en dat bedrag mag je dan wel weer van je aangifte aftrekken. Of, kun je het niet betalen, kun je hiervoor een belastingaangiftetoeslag en of een belastingaangiftesubsidie aanvragen.

PieterPassant | 05-02-20 | 20:11

Keesje is zo zuur dat hij zo hard te grazen wordt genomen op zijn eigen incompetentie. Wat een afgang weer.

Wees geen Kees.

TeeJee | 05-02-20 | 20:11

Hahahaha!
Waarom nou weer een aparte heffing hierop invoeren?

Is dit nog nieuws? | 05-02-20 | 20:11

We betalen nu al veels te veel voor onze ondergang. Gaat dat nog meer worden?

Brokeboon | 05-02-20 | 20:10 | 1

Tuurlijk niet joh, de volgende kabinetsperiode gaan de belastingen drastisch omlaag.
Mits u weer met zijn allen VVD stemt natuurlijk.

jemagookniksmeer | 05-02-20 | 20:19

Nieuwe VVD verkiezingsslogan:
"Bij ons blijft belasting betalen gratis!"

Kamikazepiloot | 05-02-20 | 20:10 | 1

D66: " Nu 40% korting op de je uitvaart bij een Levertransplantatie"

Brokeboon | 05-02-20 | 20:13

Eerst maar even afwachten lijkt me.

HoerieHarry | 05-02-20 | 20:10

Gaat het goed daar? Belastingdruk is gemaximeerd en nu gaat vadertje staat graaien in uw portemonneetje na belastingen (de warmtepomproute smaakt naar meer kennelijk).

Langshetrandje | 05-02-20 | 20:09

Overigens: Geen aangifte doen kost je ook zo'n 370 euro (zucht).

zetje01 | 05-02-20 | 20:09

Het bericht klopt niet. Je gaat niet betalen om aangifte te doen. Je gaat betalen aan een private partij om toegang te krijgen tot de beveiligde omgeving van de fiscus.

Crossing_The_Rubicon | 05-02-20 | 20:07 | 5

Klopt. Is net zo erg overigens.

Ivoren Toren | 05-02-20 | 20:32

Hoeveel verzoeken tot inzage van verzamelde gegevens zouden er nodig zijn om zo'n bedrijf in de problemen te brengen?

BakkerHenk | 05-02-20 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig komt het beleid tegenwoordig uit Brussel,getekend door vvd-premier en daarmee alle collega’s overbodig maakt,dus binnenkort zullen de kosten wel dalen.

van stampij | 05-02-20 | 20:07 | 1

Brussel cq eu en dalende kosten?????? Als die het gaan regelen betaal je 30 tot 50% aan belasting over je inkomen en zijn de kosten 0 tot 70%

Idiot456 | 06-02-20 | 09:23

Het voelt al als meewerken aan je eigen veroordeling. Mag niet.

GormSuil | 05-02-20 | 20:07 | 1

Uw tegel blijf ik even onthouden..

Crematorium-de-Asbak | 05-02-20 | 20:12

Spatie wil niet, als filmpje uit zichzelf begint af te spelen. Meer mensen met dat probleem?

Normpje | 05-02-20 | 20:06 | 3

Jaikhebookgeenspatie

1977 | 05-02-20 | 20:25

Neetotaalgeenlastvan.

keestelpro | 05-02-20 | 20:29

Bij mij beginnen sommige filmpjes vanzelf te spelen en dan werkt de spatie niet meer. Dat is een complot van Links. Kan niet anders. De zaak afschieten en herstarten helpt. Vuile linkse saboteurs. Ik zal het toch wel tegen Geert zeggen hoor.

Nivelleermarionet | 05-02-20 | 21:06

Niemand die meer aangifte doet.. Zouden meer mensen moeten doen.. dan trekken ze deze keutel wel in.

Crematorium-de-Asbak | 05-02-20 | 20:05 | 2

Als je je aangifte niet doet gaat de belastingdienst schatten. En daar zijn ze heel slecht in als je begrijpt wat ik bedoel.

keestelpro | 05-02-20 | 20:28

@keestelpro Dat dus! Zit je de rest van de leven in de schuldsanering als de belastingdienst gaat schatten.

born2killn00bs | 05-02-20 | 20:57

Wachtgeld voor Menno Snel moet toch ergens vandaan komen....

born2killn00bs | 05-02-20 | 20:04

De overheid blijft steeds meer nemen en steeds minder geven.

smdyasc | 05-02-20 | 20:04 | 3

Nou, je krijgt er steeds meer nieuwe buren voor terug!

Ruler | 05-02-20 | 20:06

Overhead

Mr. Squits | 05-02-20 | 20:18

Overheid steeds groter? Door welke partijen zou dat toch komen...

TheBurnerMan | 05-02-20 | 21:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken