Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Clean Air Nederland wil rokers kapotprocederen

CAN gestopt met rokers

dood gaan we toch

Dit kon er ook nog wel bij in het Tijdperk van de Dramprofeten: “Belangenclub Clean Air Nederland (CAN) wil rokers zélf aansprakelijk gaan stellen voor veroorzaakte schade, bijvoorbeeld gezondheidsschade voor de buren.”  CAN (een stichting met 2 zielige mensen (man en vrouw) die eigenlijk aangeklaagd moeten worden voor het gebruik van de Engelse taal in Nederland) is een particuliere club, die particulieren dus wil vervolgen voor het vertonen van particulier gedrag, zodra andere particulieren zeggen dat ze last hebben van dat gedrag. Talk about creating... pardon: zo kweek je wel een verklikkerscultuurje voor rancuneuze kleinburgers in een overvol landje, ja. In hetzelfde artikel is staatsorgaan Holland Casino (de longen van de schatkist) overigens de plafonds uit hun gokhallen aan het slopen om rokers te behouden voor het rijk. Rookruimtes verboden? Ook dat lossen we samen wel op.

Reaguursels

Inloggen

CAN hanteert methodes die een man met een klein snorretje in de jaren 30 van de vorige eeuw ook toepaste om een groepje mensen het leven zuur te maken... en het wrange is dat er ook nu best veel menschen ontvankelijk voor zijn....

Nederlanddraaitdoor | 01-02-20 | 17:00

Meestal zijn het zulke mensen die zelf gestopt zijn.En nu gaat dat clubje zich met JOU peuk bemoeien.Het zijn de ergste.Bij ons is de kantine altijd leeg omdat de niet rokers altijd met de rokers meegaan.Wel zo gezellig.Wat weer een gezeik om niks.Wat is het volgende?

flesje | 01-02-20 | 16:10

CAN (een stichting met 2 zielige mensen (man en vrouw) ....


Die de boel verzieken en verantwoordelijk zijn voor uitsluiting, geweld, discriminatie en door buiten in de kou roken veroorzaakte gezondheids-SCHADE van miljoenen rokers verantwoordelijk zijn!

Waar kan ik mijn claim tegen CAN indienen.

gaffelbaard | 01-02-20 | 13:57

Misschien tegen aangifte doen... Ivm laster/smaad ik wordt nu zwartgemaakt en in een negatief daglicht gezet.

TilburgDeGekste | 01-02-20 | 13:50

Als mijn buren denken zich te kunnen gaan bemoeien wat ik in mijn huis doe, dan is het burenoorlog!

Gandalph | 01-02-20 | 12:40 | 1

Da's ook precies wat enge clubjes als CAN teweegbrengen. Wind zaaien, storm oogsten.

Cor Netto | 01-02-20 | 13:03

Het is hoog tijd dat een groep psychotherapeuten een behandeling gaat ontwikkelen voor allerlei figuren die vanuit hun eigen krampen en angsten ánderen allerlei beperkingen willen opleggen. Is het de ontkerkelijking, waardoor de angst voor de toekomst wild om zich heen grijpt, terwijl levensverwachting, gezondheid, welvaart, voedsel en energiezekerheid, klimaatschade (ja!), weerextremen, etc. allemaal gunstiger zijn dan ooit? In elk geval begint de massahysterie kenmerken van een epidemie te vertonen.

Harry.Langezwaal | 01-02-20 | 12:32

Nu gaat het nog om roken, straks komt de klimaatbrigade checken of je te lang douchet, vlees eet en teveel lichten in huis laat branden.

elco485 | 01-02-20 | 12:22 | 1

Vergeet suiker en alcohol niet

Gandalph | 01-02-20 | 12:35

Helaas wordt ik omringt door hetzelfde type NSB buren

The Russian | 01-02-20 | 12:01 | 2

Wist niet dat NSB mensen linkse ideeën hadden.

Henri | 01-02-20 | 13:32

Gaat inderdaad dus om een triest koppel dat zo'n triest leven heeft dat ze zich met dit soort dingen bezig houden. Ze zouden gestraft moeten worden omdat ze anderen erbij naaien. Maak daar maar eens een wet voor.

Rinkone | 01-02-20 | 11:15

Van Rossum (niet die stinkerd van TV of toch wel?) is zeker een roker, dat is zo iemand die niet binnen mag roken (is andere vergiftigen omdat je zelf zo zwak bent dat je het niet kunt laten) en dan pal voor de ingang van kroeg, vliegveld, supermarkt en zo voorts de lucht gaat staan verzieken. Normale mensen met kinderen moet door de chemische haag van giftig gas. Vervolgens flikkert hij en zijn mede lotgenoten zijn peuken op de grond en loopt hoestend (ook leuk in tijden van coronavirus) weer naar binnen. Waar je precies kunt rijken wie gaat sterven aan longkanker en wie niet (als deze niet teveel met rokers omgaat tenminste).

ADVIZEUR | 01-02-20 | 10:45 | 2

Vliegveld! En wat voor gif stoot een vliegtuig uit? Of een auto? Wat een kleinzieligheid!

Cammy | 01-02-20 | 11:24

@Cammy | 01-02-20 | 11:24:
Dat vliegveld kies je om heen te gaan en die lucht in te ademen
Je kiest er niet voor om door die stinkende muur van rook heen te moeten lopen

penis-aqua-rosA | 01-02-20 | 11:47

Als je in Nederland woont en je bent automobilist en je je toch druk blijft maken over 'roken'... man, man, man....

Pierre Lebon | 01-02-20 | 10:41

Ze moeten gaan fuseren met stichting brein.

BrokenTipi | 01-02-20 | 09:27

'De organisatie die eerder met succes de rookruimtes in de horeca via de rechtbank wist te verbieden, richt de pijlen nu op de roker zelf.'

Het kan ook gaan om rokers die stug de regels overtreden op festivals en in discotheken en daarmee goed bedoelende ondernemers met enorme boetes opzadelen. '

Wat een valse aanname en betrokkenheid; die boetes hebben de ondernemers natuurlijk niet aan de roker te danken, maar zoals in het artikel letterlijk staat aan de juridische strijd van Clean Air.

Clean Air mag dan voor zogenaamde "zuivere" lucht zijn, zuivere koek is het niet; pretenderen iets om uw gezondheid te geven, maar waar het hen werkelijk om gaat is de controle uitoefenen in de openbare ruimte stap voor stap tot en met achter de voordeur. Is de lucht uiteindelijk gezuiverd richt men de pijlen op een willekeurig ander iets; naamsverandering naar Clean Society en klaar is kees. Ik heb er nu al zin in!

Piraaat | 01-02-20 | 08:48

Ja ach mensen zijn wijsgemaakt dat roken dodelijk is. Er wordt zo'n 1500 jaar gerookt kanker is iets van de laaste 50 jaar. Kwam met de opkomst van de industrie mee. En werd erger na chernobil. Voor iedereen die tankt. Jullie creëren kanker niet de rokers.

peetjoh | 01-02-20 | 08:36 | 4

Onzin. De Egyptenaren, Grieken en Romeinen beschreven kanker al.
De cultuur waar in gerookt werd (Indianen in de Caribbean) had geen schrift, dus kon geen kanker beschrijven. Kanker is vooral een ouderdomsziekte, vroeger gingen mensen vroeg dood aan infecties, tegenwoordig leeft men lang genoeg om kanker te krijgen.

en.wikipedia.org/wiki/History_of_canc...

The earliest known descriptions of cancer appear in several papyri from Ancient Egypt. The Edwin Smith Papyrus was written around 1600 BC (possibly a fragmentary copy of a text from 2500 BC) and contains a description of cancer, as well as a procedure to remove breast tumours by cauterization.[1]

Hippocrates (ca. 460 BC – ca. 370 BC) described several kinds of cancer, referring to them by the term karkinos (carcinos)

Word je van roken soms ook dom en goedgelovig?

Tapu | 01-02-20 | 09:05

Wauw

JanAmsterdamEnzo | 01-02-20 | 09:42

Zo dan als je jezelf dit kunt wijsmaken als roker dan begrijp je de verslaving als buitenstaander nog beter!

penis-aqua-rosA | 01-02-20 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland procedeert zichzelf kapot. Want de mogelijkheden zijn eindeloos.

Cor Netto | 01-02-20 | 08:14

Fascistische club die zich tot doel heeft gesteld het leven van anderen te bepalen en te verzieken. Ronduit walgelijk. Bemoei je met je eigen leven.

pjisonline | 01-02-20 | 08:07

Ik vind rokers lief, ze betalen een hoop belasting en tegen de tijd dat ze AOW zouden krijgen gaan ze dead. Dus meer meer. Ik heb eigenlijk weinig last van ze, nou ja alleen als ik af en toe op hun begrafenis moet.

jan huppeldepup | 01-02-20 | 02:11

Nederland anno 2020. Een Nederlandse anti-rookclub die blijkbaar voor schone lucht ijvert noemt zich geen Schone Lucht in Nederland maar Klien Err Nederland.
Of we nu links of rechts zijn, Engels moet. Weg met ons, weg met het Nederlands.

JvanDeventer | 01-02-20 | 01:15

Ik ben donateur van CAN. Fuck jullie allemaal met jullie rookterreur. Mijn hele jeugd mee mogen genieten van die verslaving van jullie. Slappe junks.

Bigi Bana Boy | 01-02-20 | 01:11 | 8

Volgens mij bent u al veel zieker dan alle rokers bij elkaar kunnen worden..

mr.money | 01-02-20 | 08:48

Lekker beschaafd om anderen kanker te wensen. Debiele proleet

Rinkone | 01-02-20 | 11:20

Neem een sigaartje wordt je rustig van

The Russian | 01-02-20 | 12:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Rooknazies.
Ik had zo een als bovenbuurvrouw, die zich ook inzette als verlicht mantra-blaffer en bhajans-jodel.
Die kreeg niet alleen psychotische woedeaanvallen bij de geur van cigarettenrook, maar vooral bij verbeelde rook.

MistaRazista | 31-01-20 | 23:54 | 3

Pas maar op met je woorden! Want Godwinnen, het Naz_-woord toewerpen, mag vanaf 2020 alleen maar één kant op worden ingezet. De andere kant op is strafbaar!

SaintNick | 01-02-20 | 00:51

@SaintNick | 01-02-20 | 00:51:
Oh. My bad.
Dan neem ik bij deze alle woorden met het voorzetsel Nazi terug en vervang deze met het voorzetsel Nattzie, en als dat niet mag met Natschi. Het laatste met mondkapje natuurlijk.

MistaRazista | 01-02-20 | 01:19

@MistaRazista | 01-02-20 | 01:19: Echter, je gebruikte het Naz_-woord in dit geval als achterzetsel. Daar wordt in de 2e kamer nog over gedebatteerd.

SaintNick | 01-02-20 | 17:52

2020 is echt het jaar van:
Drammen en deugen.
Er komt nog vèèl meer ben ik bang dat verboten wordt.
Bedenkt het maar.. neem nou de wc.
We gaan allemaal maar schaamteloos onze behoefte doen op de pot, en het gaat zo in het riool in..

deugnietmee | 31-01-20 | 23:42

"“Belangenclub Clean Air Nederland (CAN) wil rokers zélf aansprakelijk gaan stellen voor veroorzaakte schade, bijvoorbeeld gezondheidsschade voor de buren.” "

Als dit kan jegens rokers dan moet dit al helemaal kunnen jegens die asociale houtkachel- & vuurkorvenstokers die letterlijk hele wijken onder de rook zetten.

ProAsfalt | 31-01-20 | 22:08 | 2

Klopt, als dit dan ook dat. De mogelijkheden zullen dan eindeloos zijn.
Hele samenleving zou vastlopen.

Je_zeulende_zusje | 31-01-20 | 22:17

En dieselrijders, en benzinerijders en.. en.. en,,,,,Vliegers en schepen... Maar we blijven natuurlijk wel sectief he.. Ik ben 5 maanden geleden gestopt met roken, rook alleen nog graties mee.Ik weet hoe moeilijk het is,dus laat ik mijn rokende medemens gewoon met rust.Ik hoop wel dat iedereen stopt voor zijn / haar EIGEN gezondheid.Jaag maar achter de echte drugs-gebruikers aan die je huis leeg halen zonder toestemming.Daar hebben we pas echt last van.

Ben5570 | 01-02-20 | 10:04

- Naar ander topic gejorist -

Je_zeulende_zusje | 31-01-20 | 22:01

Ach, CAN weer.. 22 jaar geleden stonden ze bij mij in de zaak om een afzuigkap te verkopen/verhuren.. Dat was een paar jaar later natuurlijk lang niet afdoende en moest er de rookruimte komen, met natuurlijk weer een afzuigkap..
Stapje voor stapje, vinger, hand arm.. ze gaan maar door.. Roken? we lossen het samen wel op?

photto | 31-01-20 | 21:48 | 2

Beetje zoals de milieu nazi's.

peetjoh | 01-02-20 | 08:37

@peetjoh | 01-02-20 | 08:37: Gewoon zoals de nassies hoor.De jaren 40 herleven gewoon.Intussen veranderd er maar weinig qua fossiel energiegebruik.Komt wel natuurlijk als de dramklubs de juiste manier van drammen hebben ontdekt..

Ben5570 | 01-02-20 | 10:07

Schade aantoonbaar en toerekenbaar maken lijkt me kansloos.
Overigen heerlijk biertje gedronken in Stad in een geheel overdekte binnentuin met haardvuurtjes en terraswarmers en rokers overal. Overheid maakt ondernemen steeds lastiger, maar ze vinden een manier.

Je_zeulende_zusje | 31-01-20 | 21:47

Het is goed dat mensen in ons land naar de rechter kunnen gaan en de politiek dwingen iets te doen. Maar het is heel triest dat als dit wordt misbruikt, de ovrheid te laf is om tegengas te geven. Vroeger was er vrijheid van keuze, meningsuiting, religie, je was vrij om je te uiten hoe je maar wilde en kon in principe overal naakt op het strand. Tegenwoordig moet je een bepaalde mening hebben, mag je een aantal onderwerpen niet ter discussie stellen, is er nog maar één invloedrijke religie, is iedereen preuts, en mag je niet meer over je eigen lot beslissen. Ik hoop dat de millenials nog tot inkeer komen maar het begint hier in de EU knap veel op China te lijken.

1nfidel | 31-01-20 | 21:35 | 1

op China 100 jaar geleden ja.

SlimmeBelg | 01-02-20 | 03:16
-weggejorist-
Arnold Layne | 31-01-20 | 21:21 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Tis bij wet niet verboden om te roken.

De kans dat je hiervoor veroordeeld gaat worden, is net zo groot als de kans dat roken verboden wordt.

Gewoon je WA dekking in de gaten houden, zolang je je buren niet opzettelijk blauw zet, maakt niemand je iets.

NumbNuts | 31-01-20 | 21:15

Ik publiceer geen NAW, enkel en alleen informatie die vrij opvraagbaar is bij de kvk, vanwaar die Joris?!

varkenskebab | 31-01-20 | 21:07 | 1

Is mij ook al eens overkomen. It is what it is.

SaintNick | 01-02-20 | 00:55
-weggejorist-
varkenskebab | 31-01-20 | 20:59

We zouden 's aan Peter R. de Vries kunnen vragen hoe het in clubs geregeld is qua roken. Pijpen is geen probleem daar dus een sjekkie zou ook moeten kunnen zou je zeggen. Wie weet steken we er wat van op !

Vesta | 31-01-20 | 20:58 | 2

R de vries pijpen valt onder geestelijke wreedheid.

jan huppeldepup | 01-02-20 | 02:26

@jan huppeldepup | 01-02-20 | 02:26: Bovendien komt Peter R nooit gratis

Pierre Lebon | 01-02-20 | 10:34

Direct korte metten mee maken met dat zeurvolk. Voor je het weet zijn ze net zo machtig als KOZP. Het is als woekerend onkruid, zolang het in het beginstadium verkeerd, is het nog prima te bestrijden. Geef je het de vrije hand, kom je er nooit meer vanaf.

Kopieerapparaat | 31-01-20 | 20:45

De rechters in deze communistische heilstaat zitten al handenwrijvend klaar. Stichting? Subsidie?

Fi-Bu-Bla | 31-01-20 | 20:37

Geen leesbril.. fusilleren

Ray69 | 31-01-20 | 20:35

Mijn dochter zegt tegen mij dat de moeder van haar vriendin morgen dood gaat. De dokter is iets eerder dan afgesproken aan het bed en vraagt zullen we het nu doen of zal ik straks terugkomen. Doe maar nu zegt ze. Dat is longkanker.

Schilder58 | 31-01-20 | 20:34 | 6

inderdaad emo trap. Ik neem aan dat dit net zo gaat met iedere willekeurig andere sterfteoorzaak? Of wil je nou zeggen dat het alleen bij rokers zo gaat?
Mag ik jou en al mijn collega levenden er lief aan herinneren dat IEDEREEN dood gaat?

SaintNick | 01-02-20 | 00:58

@nick roken geen bezwaar, ontkennen ook geen bezwaar en plezier hebben ook geen bezwaar. Alleen heb je dan gemiddeld 13 jaar minder plezier. Succes met stoppen.

Schilder58 | 01-02-20 | 08:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Urgenda gewoon gebruiken om sigarettenverkoop te stoppen! Ben je gelijk klaar van 95% van alle rokers. Die overige 5% haalt t dan bij een dealertje. Tot dan rook ik lekker door in de buitenlucht waar ik wil!

DutchGP | 31-01-20 | 20:31 | 1

Draai die percentages maar gerust om.

SlimmeBelg | 01-02-20 | 03:20

Alleen de naam al, na vertaling, is misleidend. Je zou hen verwachten in de Botlek, langs de A12 bij Zoetermeer, bij Schiphol of in een middelgrote stad zich hard makend voor een schonere lucht. Maar nee, het kleine cafeetje moet het ontgelden, waar iedereen de rokerslucht als primaire behoefte beschouwd voor gezelligheid

Mark van Leeuwen | 31-01-20 | 20:30

Nog paar maandjes en dan staat iedereen gezellig 's nachts op straat te roken en luidruchtig te praten. Kijken wat de bewoners naast de kroegen dan vinden van deze geweldige anti rookruimte overwinning van Clean Air Nederland

Stevo365 | 31-01-20 | 20:24 | 1

Dan heet dat overlast en gaan de kroegen om tien uur 's avonds dicht. Je denkt toch niet dat gemeenten daar een probleem van maken? Ambtenaren schuiven het probleem gewoon door naar de eigenaar van de horecagelegenheid. En can begint dan weer een actie waarbij roken op straat verboden wordt. Dat tuig stopt niet voordat ze tot in de slaapkamer van jouw huis zijn doorgedrongen om je daar nog de wet voor te schrijven; het is namelijk een gesubsidieerd verdienmodel waar een aantal mensen een vet salaris aan verdient.

me163komet | 31-01-20 | 20:53

Ik wens iedereen van CAN van harte een chronische verstopping toe, die alleen met nicotine kan worden verlicht!

LiniaalRectaal | 31-01-20 | 20:22 | 4

Ja duh. Ik praat uit ervaring. Roken 9/10.

LiniaalRectaal | 31-01-20 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

Goede verkiezingsslogan wel. "No, we CAN't."

threeheadedmonkey | 31-01-20 | 20:11

Lekker ouderwets bakkie pleur gezet met het barista setje, GS op breedbeeld en peuk op m’n lip. Goh, wat een geneugten zo op het begin v.d. avond. Waar ging het topic trouwens over..?

Veluwse-Eikel | 31-01-20 | 20:09 | 1

nu nog inhaleren.

SlimmeBelg | 01-02-20 | 03:22

Laatst heb ik de rookpaal, waar het personeel hun stresspeukjes staan te roken, laten verplaatsen naar een plek zonder afdak, dan stinken ze maar in de regen, dat stelletje verslaafden. Moet wel zeggen dat een zware Van Velle af en toe erg lekker is.

Ongeblustekalk | 31-01-20 | 20:07 | 10

Ha, op het werk al net zo'n misselijke vent als hier, jij zult wel veel gedaan krijgen bij je personeel.

zwellevertje | 31-01-20 | 21:33

Bij ons heeft men besloten de rook regel te verwijderen. Super idee. Nu liggen er 100.000 peuken die eerst netjes in een daarvoor bestemde tegel lagen. Al is het maar om te fucken ik zou als ik bij u werkte lekker onder het afdakje blijven staan. U kinderachtig dan ik ook!

mr.money | 01-02-20 | 09:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Aanklagen wegens illegaal gebruik Engels.
Niets is irritanter dan dat, in de reclamewereld doen ze het ook. Sterkt mijn vermoeden dat ze dat expres doen> de irritanste boodschappen blijven het beste "hangen".
Dan wordt het nog uitgesproken alsof dat al eeuwen zo gebeurt, de galg voor ze.
Zo sla je dus wel twee vliegen in 1 klap.

snapal | 31-01-20 | 20:05

Zullen wij nu eens ophouden met de gesubsidieerde heksenjacht?
-
Als je voor sommige publicaties van CAN het woord 'Jood' zou invullen in plaats van 'roker', dan hadden de voorbedrukte aangifteformulieren al klaar gelegen.

bisbisbis | 31-01-20 | 20:04 | 2

Daarom staat er ook roker, verslaafde, slappeling. En niet jood. Je snapt duidelijk het verschil niet.

Busverhuur | 31-01-20 | 20:13

U noemt het slap maar jezelf willens en wetens de kanker roken daar is wilskracht voor nodig.

mr.money | 01-02-20 | 09:26

Nog niet zo lang geleden iemand van 49 jaar weggebracht. Ik ben zo vreselijk klaar met dat gerook.

Strange Glue | 31-01-20 | 20:04 | 6

Vorige week meisje van 4 begraven; aangered en door een niet-roker. Haar opa leeft nog (102) en rookt nog steeds....

canis lupus | 31-01-20 | 21:53

@Veluwse-Eikel | 31-01-20 | 21:13: Tien padden steken de weg over. Negen worden te pletter gereden. Slechts één pad haalt wel de overkant. Conclusie, je kunt als pad prima en veilig de weg over steken. Kijk maar eens naar deze pad. Zie hier de “ik had één kettingrokende opa....” parabel van de verstokte rokers.

Bigi Bana Boy | 01-02-20 | 01:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Reauken... al weer tien jaar mee gestopt en niet meer naar getaald (nee, echt niet!). Er is geen enkele logische reden om mee te beginnen - ja, dat gold ook voor mij - maar er zijn meer logische redenen om mee te stoppen. Veel mensen komen zelf tot dat inzicht en anderen niet of nooit, soit. C'est la vie.
Edit: zin in neauken nu.

Geil Kippetje | 31-01-20 | 19:57 | 3

Neauken?

Ja, dat lijkt moet echt zo'n: "End of Times" bezigheid zijn.

Ken ik meedoen?

Bucket of Shit and P | 31-01-20 | 20:04

@Bucket of Shit and P | 31-01-20 | 20:04: U is doable?

Geil Kippetje | 31-01-20 | 20:08

Natuurlijk zijn er goede redenen om te roken. Vraag uw plaatselijke indiaan.

LiniaalRectaal | 31-01-20 | 20:26
-weggejorist-
Vlaan | 31-01-20 | 19:51 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Thuis heb ik zo'n douchegordijn.

Piet Karbiet | 31-01-20 | 19:51

Wat schuift dat qua schadevergoeding? Als het een beetje leuk is dan heb ik iedere week last van iemand anders

JanVergoor | 31-01-20 | 19:51

Nog even en ze stellen voor om rokers te fuseren in de duinen.

Ray69 | 31-01-20 | 19:49 | 6

Bijeen drijven in kampen.

de honden blaffen... | 31-01-20 | 19:54

@deja_view | 31-01-20 | 19:53:
Met de tabaksindustrie zodat de tabaksindustrie middels de rokers een stem krijgt in onze democratie. Waar burgers en niet organisaties stemrecht hebben en degenen zijn die het laatste woord hebben. Stel je eens voor dat je een "belangenorganisatie" opricht die vervolgens gaat bepalen wat de wetgever wel en niet moet doen. Dat zou niet alleen in strijd zijn met onze rechtsstaat maar ook regelrecht indruizen tegen de democratie. Geluk is een dergelijk scenario niet realistisch in een sterk democratisch land als Nederland..

Re:Kniftig | 31-01-20 | 19:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Man ik zou nog eens een mooie tekst typen.... faalapp

Petroselinum crispum | 31-01-20 | 19:48 | 1

Kop op, niet zo chagrijnig

DeutschlandUberAlles | 31-01-20 | 19:49

Test

Petroselinum crispum | 31-01-20 | 19:48 | 2

succes!

Geil Kippetje | 31-01-20 | 20:01

Gelukt!

Bon-sens | 31-01-20 | 20:11

Verbieden en via de rechter je zin doordrijven gaat nog een ding worden in Nederland. Intolerant zijn mag als je deugd. Als het op andere onderwerpen maar inclusiviteit eerst blijft. En betaald wordt want deugen doe je liefst uit andermans portemonnee. Moraalcommunisten.

Nog meer mensen die zich in het nauw gedreven voelen?

Kladderadatsch | 31-01-20 | 19:47

Kansloze actie van Clean Air. Milieudefensie claimt dat iedere Nederlander dagelijks vijf 'sigaretten' rookt door het inhaleren van fijnstof. In steden met veel luchtverontreiniging schiet die meter nog hoger uit.

Nehemia | 31-01-20 | 19:44

Dat roken niet het slimste is wat je kan doen is voor iedereen duidelijk. Maar verdienen die twee er ook een beetje leuk mee of is het puur hun fetisj om anderen te laten procederen?

Veepert | 31-01-20 | 19:42

Laat alle lekkere wijven maar betalen aan de nekklachten, die ik ieder jaar oploop.
Vrouwen in burka krijgen korting op hun premie.

Ruimedenker | 31-01-20 | 19:40

Er zijn echt heel veel maar dan echt heel veel, enge mensen in Nederland.

Ik_ben_geen_robot | 31-01-20 | 19:40 | 2

Zag je ook in de oorlog. Meer NSB'ers dan verzetstrijders.

LiniaalRectaal | 31-01-20 | 20:27

Waar gaat dit naar toe? Volgend jaar een club tegen mensen die ademhalen?? Ivm stikstofcrisis??

DeutschlandUberAlles | 31-01-20 | 19:39 | 2

Je kunt er rekening mee houden dat Timmerfrans een zuurstofbelasting gaat heffen.

Nehemia | 31-01-20 | 19:46

@Nehemia | 31-01-20 | 19:46:
Zo gek is dat niet als je bedenkt dat een belasting op zonlicht (raambelasting) al een tijdje geleden bedacht was. Daarom zie je in bijvoorbeeld in 020 van die geblindeerde dicht gemaakte ramen bij monumentale panden. Toen waren er ook al Timmerfranzen.

aflaatverkoper | 31-01-20 | 20:35

Ik vind die rokende mevrouwen op Pornhub altijd wel fijn...... ben door hun ook zelf gaan roken, beetje soulmate gevoel samen.

de directeur | 31-01-20 | 19:38 | 1

Geijl

Ommezwaai | 31-01-20 | 20:03

Haha, bij dit soort topics altijd die zielige rokers die hun verslaving verdedigen met "betutteling", "maak ik zelf wel uit", "ik betaal accijnzen" en die opa van 100 die altijd gerookt heeft, zat die er ook bij? Roken is gewoon goor en rokers stinken een uur in de wind.

Punksmurf | 31-01-20 | 19:38 | 13

@Bon-sens | 31-01-20 | 20:14: Daar weet Francisco Joleau (of hoe die ook heet) toch alles van? Witte onderbroek zijn voor mij echt een afknappert.

Geil Kippetje | 31-01-20 | 20:47

@Ruimedenker | 31-01-20 | 19:52: de ergsten zijn juist degenen die zelf gerookt hebben. Omdat zij niet meer kunnen of willen genieten en geen enkel middel hebben om van de stress af te komen, gunnen ze het een ander ook niet. Bovendien is er geen wetenschappelijk overtuigend bewijs dat zelfs met een bovengemiddeld gebruik roken de oorzaak is van ziekten. Kanker zit namelijk bij ieder mens in het bloed. Bij de een komt het er tijdens het leven uit en de ander heeft geluk of sterft aan iets anders. Ik heb gesproken.

SlimmeBelg | 01-02-20 | 03:28
▼ 10 antwoorden verborgen

Laat ze eerst eens bij de Tata Hoogovens langsgaan...

Torquemada | 31-01-20 | 19:37

Kinderen krijgen is ook slecht voor de lucht.
Uiteindelijk gaan die ook werken. Plastic-soep rotzooi die per stinkboot bij Ali Expres bestellen en wat niet al.
Misschien kan de CAN daar ook nog iets in beteken.

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 19:37

Er zijn straten in dit land,waar,als je er een tijdje loopt, evenveel troep in je longen krijgt als enkele sigaretten,alleen zitten er dan meer fijnstoffen in.
Daar praten ze liever niet daar over.
Ben nu naar het subjectieve geluid van DWDD over de Brexit aan het kijken.
Ze laten alleen tegenstanders horen en hebben het niet over de massale winst van Johnson.
NPO is,alleen 1 mening is belangrijk!

pejoar | 31-01-20 | 19:36 | 2

programma zonder dialoog = saai.

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 19:38

De NPO is een Marxistisch bolwerk. Inschakelen betekent indoctrinatie.

Nehemia | 31-01-20 | 19:47

begin eens met het actief bekeuren voor het op de grond gooien van de peuken.. het zou rokers sieren als ze dat al eens niet meer deden.

aardt | 31-01-20 | 19:35 | 1

Hallo 112? Ja iemand gooit hier een peuk op de grond....

Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:45

Twee man ? Da's een overduidelijke minderheid en dus wordt dit serieus genomen door linkse adepten en iets later onze regering.

Koning BongoBongo | 31-01-20 | 19:34 | 1

Hoe kan het dat een clubje van 2 mensen zoveel aandacht krijgt (en kreeg) de afgelopen jaren? Werken ze voor de Overheid? Mij honden en kat zijn ouder geworden dan hun soortgenoten, en verkeerden permanent in rooklucht. Naar mijn mening wordt de schade toegebracht door roken zwaar overdreven. En al helemaal als het om meerokers gaat.

Frans1156 | 01-02-20 | 00:01

Als om de buren schade toebrengen gaat kunnen we er nog wel wat betere verzinnen voor de CAN.
Begin eens bij
- Biomassacentrales
- Schiphol
- Wat zware chemische industrie zoals stiekem 's nachts uitbraakt
Dat gaat dag en nacht en overal door. Aan een roker kun je nog vragen ergens anders te gaan staan.

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 19:34 | 1

- inbraken
- schietpartijen
- steekparijen
- opvoeden van kroost

Bon-sens | 31-01-20 | 20:17

Perfect, rokers moeten in een schoorsteen wonen en werken.

metagod | 31-01-20 | 19:32 | 1

Daar zit zwarte Piet al.
Overdrijf niet zo.

Ruimedenker | 31-01-20 | 19:36

fuck roken

JanAmsterdamEnzo | 31-01-20 | 19:30 | 2

Juist! In die volgorde.
Fuck, roken en douchen.

Ruimedenker | 31-01-20 | 19:34

Darwinistisch gezien is roken best interessant. Daar kom he met en simpele 'Fuck' niet vanaf.

aflaatverkoper | 31-01-20 | 20:25

Van mij kunnen ze ongezien de Corona virus krijgen.

ikbenerweer! | 31-01-20 | 19:29

Maar hoe moet dat straks met al die snelfietspaden langs rijks,en provenciale wegen? Wie gaat al die daaruit volgende kankergevallen ophoesten?

hier openen | 31-01-20 | 19:28

www.cleanairnederland.nl/
Maar eens even spitten of ze wel zo clean zijn voor de air en de ground.
Die Voeten bijvoorbeeld, hoe komen ze van a naar b, en wat is hun ecologische Voetenafdruk ?

grapo | 31-01-20 | 19:26

Kunnen we CAN verrassen met een bolknak-rokersreünie in de tuin van hun buren ? Het ruikt best wel lekker nostalgisch. Ome Dirk gevoel.

suscrofa | 31-01-20 | 19:26 | 2

Ome Dirk werd lachend 90.. Dat moeten deze zure zulten nog maar zien te halen. Dirk was relaxed en genoot van het leven met een sigaar of sigaret. Deze lieden hebben niets aan hun leven.

Ommezwaai | 31-01-20 | 19:58

@Ommezwaai | 31-01-20 | 19:58:
Dirk was een mooie kerel! Zo hoop ik ook te worden.
Als ik dan nog er mee weg komen kan om jongen meiden een knijpje te geven met een lach, dan hoor je mij niet klagen.

aflaatverkoper | 31-01-20 | 20:17

Ik ga hier niet eens inhoudelijk op reaguren.
Debiel plan.

VanBukkem | 31-01-20 | 19:25 | 10

@VanBukkem | 31-01-20 | 19:54:
En dan door het kiertje de rook uitblazen naar de achterligger die ook z'n raampje op een kier heeft en waar het ongenadig naar binnen komt.
Ik ga ervoor!

aflaatverkoper | 31-01-20 | 20:10

@aflaatverkoper | 31-01-20 | 20:10:
En als we uitgerookt zijn dan mikken we onze nog brandende peuk gewoon uit het raam, zo hoppa, per ongeluk onder de pothelm van die Hell's Angel. En dan maken dat we wegkomen.

VanBukkem | 31-01-20 | 20:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Zullen we dan meteen iedereen direct aansprakelijk houden. Gebruik van fossiele brandstoffen is foei, kleren kopen primark dubbel foei, geen biodynamische eten tripel foei, meer dan 1 kind quadrupel foei

Sporters die door hun sportblessures niet op werk verschijnen ieder uur salaris in vijfvoud terug betalen aan de werkgever.

Puriteinisme 21ste eeuw is niet veel anders dan de 20e, 19e, 18e, of 17e eeuw. Ze zijn zo wappie dat ze niet door hebben dat ze pseudofascisten zijn.

Dauthi | 31-01-20 | 19:22 | 3

Dit. Door de individualisering van de maatschappij is leven en laten echt heel ver te zoeken. Best snel gegaan, 20 jaar geleden zag de wereld er nog heel anders uit.

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 19:25

@LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 19:25:
20 jaar geleden trok ik voor een enkele gulden nog en kroket uit de muur. Dat is nu 1.90 EUR. Dat is godverdomme 4.28 gulden in de omrekening.

aflaatverkoper | 31-01-20 | 19:57

Uitlaatgassen van auto´s? De schade die rutte veroorzaakt, kunnen we hier ook iets mee?

piet12345 | 31-01-20 | 19:21 | 1

Een miljoen Euro voor elke woord dat uit z'n bek komt lijkt me een redelijke schadevergoeding.

aflaatverkoper | 31-01-20 | 19:43

Prima! Als ik dan alle autorijders ook verantwoordelijk mag stellen voor de vuiligheid die ze in mijn lucht uitstoten. Mijn vermoeden is dat de balans naar mijn voordeel draait. Over wijven en naffers in het dagelijkse verkeer met hun overdadige parfum maar niet te spreken.

aflaatverkoper | 31-01-20 | 19:21 | 5

@Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:44: De overheid kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de geografische ligging van een land.

Nehemia | 31-01-20 | 19:50

@Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:44:
Ook niet!
Maar, een aflaat kopen kan altijd.
*Nu in de aanbieding met een vijftal wierookstokjes voor bij het Boeddhabeeld in de tuin*

aflaatverkoper | 31-01-20 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraag me oprecht af wat voor soort mensen dit zijn, die zo'n clubje opricht. Hoe leeg moet je leven dan zijn, dat je dan maar gaat kankeren en zeiken op wat andere mensen doen?

Krijgt deze club trouwens subsidie? Betaal ik hier straks als roker nog aan mee ook..

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 19:21

Dus als 1 van hun longkanker krijgt, hoe gaan ze dan bewijzen dat hun rokende buurman aansprakelijk kan worden gesteld voor het ontstaan ervan? Gebakken lucht, toedels!

Jan, Leiden | 31-01-20 | 19:19

Gisteren drie jaar geleden gesopt met roken, beste stap ooit. Dat andere roken vind ik prima moeten ze zelf weten, ik heb er niet veel last van. Waar ik vele malen meer last van heb is de lucht van die houtkachelstokers die niet weten hoe ze hout moeten stoken. (zeik nat hout en/of bewerkt hout en/of troep) Ik krijg het Spaans benauwd van die lucht en kan er moeilijk voor weg lopen als ik in mijn eigen huis zit of bij mijn eigen op de oprit sta. Bij rokers kan ik weg lopen. Kortom doe daar wat aan en laat de rokers lekker met rust.

DerkArie-ut-de-Achte | 31-01-20 | 19:19 | 2

Vent, de mensheid is gekomen tot wat 't is, alleen en echt alleen, door het onder de knie krijgen van 't maken van vuur. Honderdduizenden jaren, ja echt, zaten Uw en mijn voorouders in de rook. In grotten, in kleihutjes, in plaggenhutjes, rond het kampvuur, rond de BBQ.
Evolutie en natuurlijke selectie hebben flink huisgehouden rond al die vuurtjes, en als je er NU NOG NIET TEGEN KAN HEB JE EEN DEFECT...

Bucket of Shit and P | 31-01-20 | 19:27

@Bucket of Shit and P | 31-01-20 | 19:27: U en mijn voorouders werden over het algemeen ook niet erg oud mede omdat de omstandigheden en de wetenschap toen niet bekend waren. Voortschrijdend inzicht heeft behoorlijke helderheid gebracht en de wetenschap is nu dat rook per definitie GIFTIG is. Maar goed ik heb liever dat jij dat zegt dat ik een defect heb als iemand met echt verstand van defecten. Prettig weekend van een COPD lijder.

DerkArie-ut-de-Achte | 31-01-20 | 20:00

Door dit bericht ben ik in totale shock geraakt en zal ik nooit meer kunnen werken. Werken? Ik zal nooit meer buiten kunnen komen...

Ik stel de stichting CAN per heden en alhier dan ook geheel aansprakelijk voor deze onoverkomelijke en traumatiserende gevolgen van hun aangekondigde plannen.

Maandag aanstaande wens ik 200 miljoen euri te ontvangen op mijn bankrekening, en per dag dat de stichting CAN in gebreke blijft een aanvullende 10.000 euri, per onmiddellijk uitvoerbaar/opeisbaar.

Dank U, edelachtbare...

Bucket of Shit and P | 31-01-20 | 19:18

Ik woon onder Schiphol....

ik2! | 31-01-20 | 19:18 | 3

"Fijnstof opstijgend vliegverkeer Schiphol tot in Vondelpark gemeten"

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 19:20

Hoe diep?

Forex | 31-01-20 | 19:22

En dan ga je met de roltrap naar boven om buiten te komen?

Knufter | 31-01-20 | 19:23

Hoi, ik ben Hallie. Het is dloge januali en ik heb het al moeilijk genoeg zo. Stoppen doe ik pas weel in stoptobel.

Langshetrandje | 31-01-20 | 19:16 | 1

Haha, LangshetLandje.

sprietatoom | 31-01-20 | 19:21

Stop gewoon met roken junkies. Simpel zat. Dat CAN gaat wel weer erg ver overigens, maar ja, aard van de mens, overdrijven

ZureKoek | 31-01-20 | 19:15 | 10

Toe maar junkies nog wel. Als u denkt dat ik wat u zegt nu nog voor zoete koek slik heeft u het mis hoor. Ongezien de longtyphus met u.

grapo | 31-01-20 | 19:32

Rokers gaan doorgaans sneller dood. Dat is weer gunstig voor de collectieve oudedagsvoorziening.

Nehemia | 31-01-20 | 19:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Rokers dragen per pakje sigaretten dat ze roken al voldoende bij in de schatkist om voor hun eigen ziektekosten vooruit te betalen. Alleen wil het rijk deze accijnzen nog wel eens voor iets anders gebruiken.

Osdorpertje | 31-01-20 | 19:11

Hoe zit het met bijvoorbeeld alcohol en rijden?
Of vertraging op het spoor door springers?
Of regeringen die de burgers niet beschermen door te korten op sociale zekerheid?

Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:10

Ik vind ook dat alle hartpatiënten getest moeten worden op koffiegebruik.

Ik vind dat alle patiënten met levercirrose getest moeten worden op alcoholgebruik.

Iedereen betalen!!1!!11

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 19:10

Hebben ze een auto? Want als oud roker die al 9+maanden vrij gemakkelijk de peuk laat staan moet ik zeggen dat er telkens als er een auto voorbij komt, en ik die dampen zie ik aan dampen denk. Dampen. Zie? DAMPEN! Verrek. Zelfs door dit topic wil ik weer een peuk. Schuld van hun dus. Waar kan ik soewen? Ik wil ook wel wat aandacht en geld toe.

DeJemelscheet | 31-01-20 | 19:10 | 1

Ik rij 100% elektrisch... Maar ik reauk dan weer wel.

Ommezwaai | 31-01-20 | 19:54

walgelijk volk die anti-rooknazi's. Ze gaan net zolang door tot ze in NL en later elders hun zin krijgen. Walgelijk

langzullenweleven | 31-01-20 | 19:09 | 1

Nederland rookvrij is een nastrevenswaardig doel. Maar de manier waarop is niet zo fraai.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 19:22

Een tevreden roker is geen onruststoker. Moge CAN de permanente burenbroekhoest te verduren krijgen. Zo bidden wij.

suscrofa | 31-01-20 | 19:08

Antirooknazis zijn het

PlatgetrapteEierdoos | 31-01-20 | 19:07

Dampen, vapen is geen roken.
De waterdamp in je uitgeademde lucht word zichtbaar.
In de ov-bus hangt een bordje met een sigaret.
Toch zal vapen niet in goede aarde vallen in het OV.
(de gezondheidsklachten onlangs kwamen doordat iemand zelf een damp-vloeistof had gemaakt met per ongeluk daarin heftige bestrijdingsmiddelen. helaas maken de artsen geen verschil tussen dampen an sich en de variatie in de daarbij gebruikte vloeistoffen).

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 19:07 | 2

Dat vapen gedoe is nogal controversieel in bijvoorbeeld Amerika.

Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:14

@Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:14:
Ja, onterecht dus blijkbaar.

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 19:18

Ben er 100% voor om alle rokende mensen apart in een ziektekostenverzekering te plaatsen. Volgens mij heb je in een uur uitgerekend hoeveel meer medische kosten de gemiddelde roker veroorzaakt en dat moeten ze dan ook maar zelf betalen. En nee, ik rook niet.

eerstneukendanpraten | 31-01-20 | 19:07 | 12

@hier openen | 31-01-20 | 19:25: alle nationaliteiten/culturen ?

grapo | 31-01-20 | 19:35

@grapo | 31-01-20 | 19:35:
Ja, die ook. En ook kok's van 1,2,3 4, en 5 sterren restaurants alemaal een aparte zorgverzekering want hoe meer sterren des te beter de afzuiging.
Alles, maar dan ook alles apart zodat WIJ niet mee hoeven te betalen aan eerstneukendanpraten z'n behandeling over ca. 5 a 10 jaar.

hier openen | 31-01-20 | 19:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Weet je wie roken ook niet vond kunnen?
En van vlees moest diegene ook niks hebben.

Toetsenbordcomplex | 31-01-20 | 19:07 | 7

Je vrouw?

hier openen | 31-01-20 | 19:26

Wen meinst du?

lezeres | 31-01-20 | 20:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Gokken zonder te roken is ook echt niks.

Forex | 31-01-20 | 19:07 | 4

Roken is ook wel beetje gokken. Maar ik heb er al 50+ binnen vanaf mijn 15e.

suscrofa | 31-01-20 | 19:20

Gokken is gewoon erg stressvol, logisch dat men wil roken.

LiniaalRectaal | 31-01-20 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is nog maar het begin. Ook alcoholgebruik zal steeds minder worden geaccepteerd en door de toenemende gezondheidszorgkosten zal fatshaming toenemen

lingo star | 31-01-20 | 19:06 | 1

U eet vlees?
How dare you...

Is dit nog nieuws? | 31-01-20 | 19:12

Gelukkig mag je bijna nergens meer roken.
Roken prima, maar dan wel achter de voordeur en de zorgpremie flink verhogen. Waarom zou ik moeten betalen voor iemand die zichzelf en zijn omgeving aan de kanker probeert te krijgen.

Ardbeg | 31-01-20 | 19:05 | 16

De hele wereld weet dat je van linkse gedachten hersenkanker krijgt. Waarom moet ik dadelijk meebetalen aan de poging U in leven te houden?

Bucket of Shit and P | 31-01-20 | 19:22

Dat achter de voordeur houden was jij al gewend toch?

hier openen | 31-01-20 | 19:51

OK prima goed plan dan ook de accijns eraf want dat betaald gewoon ook mee aan de zorg kosten en rokers aow en pensioen premie terug betalen maken ze toch geen Gebruik van

Idiot456 | 31-01-20 | 23:13
▼ 13 antwoorden verborgen

Hoe gaan ze bewijzen dat het door jouw roken komt trouwens? Bij voorbaat al kansloos.

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 19:05 | 1

Juist.
Onmogelijk en veel te duur.

Ruimedenker | 31-01-20 | 19:09

Ik blijf gewoon paling roken.

van stampij | 31-01-20 | 19:05 | 1

Vroeger toen er nog voldoende paling te vangen was veel gedaan. Niets lekkerder dan vers gerookte paling, zo uit het vat...

eerstneukendanpraten | 31-01-20 | 19:08

Mooi. Ik ga alle shisha-lounges in Nijmegen aansprakelijk stellen. Kijken of het dan ook werkt.

Deksmaat | 31-01-20 | 19:05 | 1

Jazeker lekker slapen

niv01 | 31-01-20 | 19:15

Hahahaha, wat een ontiegelijke nazipraktijken. Fuck it dat het een godwin is.

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 19:02

Ik ben erg tegen roken, maar die lui van CAN zijn te fanatiek. Dat doet afbreuk aan de goede boodschap die ze uitdragen.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 19:01 | 1

Het riekt naar fascisme ipv naar een goede corona.

LiniaalRectaal | 31-01-20 | 20:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken