NTR geeft in elkaar geslagen homo trap na
Marokkanen Kansarme jongeren, dat zijn de echte slachtoffers
Het echte slachtoffer van de homomishandeling in Eindhoven is natuurlijk niet de man die een flinke klap op zijn rug en een harde trap op zijn knie kreeg, maar de Marokkaanse Kansarme gemeenschap in Nederland. Gelukkig hebben wij het programma De Nieuwe Maan van de NTR, dat aan Bart uitlegt dat het feit dat hij in elkaar is gemept hem nog niet het recht geeft zomaar te vertellen wat hij heeft meegemaakt. En ons leert dat je in Nederland geen 'Marokkanen' zegt, maar 'Kansarme jongeren'. Bedankt NTR!
Reaguursels
InloggenWas dit overigens dezelfde interviewer die een tijdje terug, toen we de aanwezigheid van 50 jaar Marokkanen moesten 'vieren', nietvermoedende voorbijgangers vroeg wat de Marokkanen hen allemaal gebracht hadden en een meisje na lang denken uitbracht: 'Turkse pizza?'
Stigmatiserend? Kom maar op met die grafiekjes.
Werkelijk tenenkrommend dit. Dit programma wordt betaald door de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. De interviewer is zo "gekleurd" dat elk interview bij voorbaat 1 kant op zal gaan. En de enige (!) blanke in het filmpje heeft het verstand van een tennisbal. Ga. Weg. Met je kanlozen.
Conversatie draaide 360 graden?
Fix aub het geluid.
En straatinterviews zijn zo ongeveer de slechtste manier van journalistiek bedrijven: mensen schrikken zich kapot, gooien er een politiek-correcte mening uit, dat wordt door de editor naar believen vernaggeld in de gewenste richting.
Goed zo meisje! #DurfteVragen
Baggerinterview op het NPO. Ach.. je kunt niet alleen maar kansenparels hebben, toch?
Al die blanken zijn gewoon echt bang in beeld, en de blanken die anders reageren zijn eruit gefilterd. Van die buitenlanders verwacht ik niet beter want die zijn altijd gekwetst, de daders waren ook gekwetst door die homo. En die homo is gek dag hij net die gast überhaupt praat.
Gewoon net als Hans Nijenhuis doen dus: geen enkele omschrijving van de daders geven en dan weet iedereen toch waar het gezocht moet worden...
www.ad.nl/ede/reljeugd-oud-en-nieuw-e...
Incogniti openen, is premium. Een zoveelste alinea 'marrokaans-nederlandse gemeenschap'.
Toch maar wel benoemen?
Ziehier de Nieuwe Maan, geen mooier voorbeeld van het "succes"van de multi-culturele samenleving. Ja, ook Nederlandse jongeren van Nederlandse afkomst kunnen homo's belagen en mishandelen maar vaker wel dan niet zijn het onopgevoede achterlijke rifapen, die net uit hun ei komen en nul tolerantie hebben voor iedere homo, lesbienne, jood, zwarte, modern geklede vrouw etc.
Maar beter dan het probleem benoemen, gedrag van jeugdige Neder-Marokkaanse jongens, gaan we de afkomst en achtergrond van de daders ontkennen. Ja, zo heeft de Nieuwe maan het probleem bijna opgelost.
Kansarm, serieus!?!? Dit is buitengewoon stigmatiserend voor Afke, Foppe en al die andere jongeren uit een kansarme omgeving!
Je ziet aan alles dat meneer de interviewer op zijn teentjes getrapt is doordat meneer verteld dat die door Marokkaanse jongeren is mishandeld. Gaandeweg het interview begint meneer de interviewer op een meer intimideremde toon en houding het interview voort te zetten. Hoe bekrompen ben je om dan vervolgens de straat op te gaan om mensen te vragen of het nodig is om de etnische achtergrond van toepassing is. Je eigen gelijk creëeren en opdrukken aan beeldbuis kindertjes. Fantastisch.
En hij is ook helemaal niemand tegengekomen die vond dat je het wel moest benoemen. Bonus, de man herkende het Marrokaanse woord voor homo.
Doei belastinggeld. Wat een geweggooi is dit zeg. Zet die Marokkaan dan ergens aan een loopband ipv hem selectief mensen lastig te laten vallen. Wedden dat ie alle antwoorden eruit knipt die hem niet bevallen
' jongeren met zwart haar '
Je bedoelt Bontkraag.
Waarom vraagt die journalist niet of het zinvol zou zijn om te kijken of in een bepaalde cultuur dit soort gedachten in stand worden gehouden.
Is inmiddels een open deur, waarom naar vragen als vrijwel iedereen (op de bekende groepen ter linkerzijde van het politiek spectrum) al lang in de gaten heeft dat een bepaalde groep extreem oververtegenwoordigd wordt als het gaat om haat jegens homos, joden, politie, en als het even kan ook de doorsnee Nederlander?
Maar door het te negeren, zelfs weg te moffelen verdwijnt het helaas niet.
De waarheid is niet leuk om te horen. Ga marokkanen op straat eens vragen wat ze van homofilie vinden: tegen. Is wel zo.
Jezus, die gast intimideert het slachtoffer. Wat een vies misbruik van positie.
Wist u het zeker dat het Marokkanen waren?
Hallo?
Zo zeker, als u weet dat Allah bestaat, was het juiste antwoord.
Het lijkt intussen een heel simpel patroon bij criminelen: Afkomst heel erg belangrijk bij voordeel of intimidatie, heel erg onbelangrijk bij nadeel.
Verder is het verzwijgen of downplayen van afkomst inzake criminaliteit helemaal niet bevorderlijk voor de integratie.
Je kunt en wilt namelijk niet integreren, als je je niet aan de regels wilt houden. En wie niet wil integreren, maakt zich kansarm.
"Als je ze het predikaat kansarme jongeren geeft, gaat het weer helemaal goed komen met de integratie".
Maar het wrange is dat ze totaal niet 'kansarm' zijn. Ze zijn in Nederland geboren, hebben Nederlands onderwijs genoten - dat helaas op de wereldranglijst wel wat geduikeld is in vergelijking met 4 á 5 decennia terug, maar nog steeds tot de betere stelsels in de wereld hoort - waar welwillende, gewetensvolle docenten er alles aan hebben gedaan om ze hun 'talenten' te laten ontwikkelen, en ze naar het diploma te begeleiden. Ook hebben ze via stages kennis kunnen maken met het bedrijfsleven, hun latere werkkringen (en ja, er zullen er heus wel eens een paar geweigerd zijn door stagebedrijven, maar dat geldt echt niet voor de meerderheid). En lukt eea echt niet, dan zijn er altijd sociale vangnetten in Nederland, zodat niemand onder een brug hoeft te slapen en uit vuilnisbakken hoeft te eten.
Tegenover al deze 'kansen', 'rechten' en 'verworvenheden' staan wel een paar verplichtingen: je doet je best en maakt je school/opleiding af; je gaat geen rottigheid op straat uithalen (en al helemaal niet de criminaliteit in); je accepteert de algemeen geldende normen en waarden van het land waarin je woont, zoals democratie, moderniteit, seculariteit (dus scheiding kerk en staat; dus geloven achter de voordeur en in het clubhuis), VvMU, gelijkheid van man en vrouw, vrije partnerkeuze (ook indien het iemand van hetzelfde geslacht betreft).
Daarom is het bijvoorbeeld ook zo'n grote onzin om te beweren dat die IS ratten in Syrië een 'tweede kans' verdienen. Ze hebben hier vanaf hun geboorte kans na kans na kans gekregen. Hebben Nederland en de Nederlanders en alle hierboven genoemde normen en waarde verworpen, en willen nu weer graag terug om het voor de 'tweede keer' te proberen? Ja, dáhag!
Dat dus. Bedankt scheelt mij typewerk.
Precies! Dat.
Dat kansarme zit in het feit dat ze zich zelf buiten de maatschappij zetten, niet buiten hun eigen kring komen, vanuit het gezin slecht of geen Nederlands meekrijgen tot ze op hun vierde naar groep 1 gaan.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden!
Ze zijn wel degelijk kansarm. Ze hebben niet de vaardigheden om vooruit te komen in onze maatschappij.
Grappig is dat. Op YouTube reaguurt ene "Jalal Elmachout" 18 uur geleden met het commentaar "Mietje."
Ik reageerde daarop, maar mijn commentaar is verwijderd. Blijkbaar mag je wel bij de Nieuwe Maan homo's bashen, maar mag je van de NPO daar niets kwaads over zeggen.
Tom Staal al op weg voor contra-expertise?
Hopla! Evocatus
De ondervraagden die zeiden dat het wél gerust benoemd mag worden zijn vakkundig weggelaten zeker?
Nee lekker dan. Dus als jongeren een homo in elkaar slaan omdat hij homo is, dan zijn ze per definitie kansarm? Alsof dat niet stigmatiserend is. Want kansrijke jongeren doen dat nooooit, of zo.
Trouwens over stigmatiserend gesproken. Op 4.15 min. Hahahaha
Aha. Dus de Marokkaanse jongeren mogen zich wel Marokkaans noemen, met een Marokkaanse vlag zwaaien, Marokkaans spreken en voor het Marokkaanse voetbalteam juichen en/of spelen. Maar zodra ze weer eens een homo of ander (meestal blank) persoon, intimideren, beroven in elkaar timmeren, lek steken of kapotschieten, dan ineens mogen de slachtoffers ze NIET als Marokkaan benoemen. Ja, ja.... echt super logisch.
Als je ze het predikaat kansarme jongeren geeft, gaat het weer helemaal goed komen met de integratie.Kuch.
Die mevrouw die zegt dat het onnodig is om de afkomst te melden maakt ongewild ineens duidelijk waar het probleem zit: “Ik vind het onzin om te benoemen waar iemand vandaan komt, ze zeggen er toch ook niet bij dat ie Henk of Harrie heet?”
Zo kun je alles monteren. Werd vroeger heel vaak gedaan, bijvoorbeeld door ministers van propaganda. Het slachtoffer wordt op deze manier nog een keer gepakt door de montage. Fijne editor daar achter zijn computer en fijne redacteur daar op de stoel ernaast. Achterbaks is het juiste woord voor truc.
Eerst word je gemept door een stel Marocs en dan komt er ook nog even een Maroc met een microfoon je de les lezen. Het kan in Nederland.
Inderdaad, ongelofelijk. De zelfreflectie van de Marokkaanse gemeenschap schommelt hier weer ergens tussen volledig afwezig en anderen de schuld geven.
Volghens mij waren al die mensen speciaal uitgezocht om dat te zeggen.
De nieuwe maan, is dat niet dat programma waar die "vrijgevochten" burkamevrouw een vaste plek aan tafel heeft?
En dan nog een tip aan de redactie van Nieuwe Maan: huur die Bart in als interviewer. Hij kan luisteren, staat open voor andere meningen en raakt toch de draad niet kwijt. Het zal niet de eerste keer zijn dat een in elkaar geslagen homo een - ik wilde bijna zeggen - nieuwe carriere begint als presentator en televisiemaker, zie Wilfred de Bruijn.
Kromme berichtgeving dit. Wat is de essentie nu van zoiets onnozels?
Nozems hier?
Tja, als je faalt een probleem aan te pakken, kun je altijd nog proberen te ontkennen dat er een probleem is. De politiek is alle grip al lang kwijt op Marokkaans tuig en doet er alles aan de realiteit te verdraaien. De omroepen hobbelen daar braaf in mee. "Wiens brood men eet diens woord men spreekt".
Goh het is wel weer fijn dat ze zo begripvol zijn voor het slachtoffer.
Vreemd is ook het omgekeerde en volkomen onterechte gebruik van "kwetsbaar". Na allerlei grote en kleine misdaden wordt van de dader verteld dat hij hoort tot een "kwetsbare" groep. Zo noemen ze een fors gebouwde man van 1 m 85 die loopt te zwaaien met messen en pistolen "kwetsbaar". Uitkijken maar, voor die kwetsbare mensen.
Ze vinden het maar wat mooi om zo behandeld te worden want zandbakvlegels hebben absoluut geen ambitie om er wat van te maken.
Ze eisen echter wel 'respect' op.
In mijn woordenboek moet je respect verdienen maar goed dat lijkt ook wel iets van vroeger.
Ze zijn 'kwetsbaar' in de zin dat ze nogal snel gekwetst zijn, in de zin dat ze tenen hebben van hier naar Casablanca, of van hier naar Mekka, want het geldt in het algemeen voor al die kutmoslims.
Kwetsbaar is één van die woorden die in de loop der tijd iets heel anders is gaan betekenen. Zo zijn de woorden 'tijdelijk' en 'voorlopig' in asielcontexten gaan betekenen: 'voor altijd', 'permanent'. Ook woorden als 'weldenkend' en 'fatsoenlijk' zijn verworden tot lege 'signaalwoorden' waarmee Gutmenschen slechts aangeven dat ze de 'juiste', policor opvattingen hebben.
Red shirt | 09-01-20 | 14:58
Raad eens, dat doen echte Nederlanders al.
En wat is dan een echte Nederlander? Iemand met de merites die de ander in z'n waarde laat, gelijk zo die zelf in z'n waarde wil gelaten.
Is dat zo? Volgens mij mag er wel een tandje bij. Wellicht niet bij u maar ik weleens iemand moeten ontslaan omdat hij structureel een homoseksuele collega aan het pesten was en, ondanks waarschuwingen, hiermee door bleef gaan. Maar ik hoop dat u gelijk heeft. Het maakt mij niet uit of iemand een 'echte' Neder lander is, of niet maar we laten elkaar, zoals u zegt, elkaar in onze waarde. We kunnen een discussie hebben en het oneens zijn en wellicht pas ik mijn standpunt aan wanneer u sterke argumenten heeft. Maar over iemands 'zijn' kan geen kritiek bestaan.
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet (aan)." is de Gulden Regel die onderdeel is van het Christendom en het Boeddhisme, maar niet van de islam. Dat maakt islam-aanhangers potentieel gevaarlijk.
@Red shirt | 09-01-20 | 16:20: Tja, je bent een marxist of niet, je bent blind of niet, je bent een homo of niet. Je bent een homohater of niet. Ongeacht je afkomst.
Eindhoven is dat niet die plaats met dat plantsoen waar je als latente homo voor een gering bedrag een marrokaans schandknaapje in de kont kan bonken?
U is kenner?
Je bent kansarm omdat je homo’s mept, niet andersom. Stop je met meppen en andere domme dingen dan gaan je kansen vanzelf omhoog.
Wil je echt hoge kansen hebben, doe dan net of je een Nederlander bent die in Nederland woont.
.... voorkeur is walgelijk. Mijn vrouw is Russisch en in Rusland is homoseksualiteit een taboe. Ik ben dan trots een Nederlander te zijn. We moeten massaal achter onze homo's etc gaan staan.
Of juist ervoor gaan staan. Dan heeft u zelf ook nog wat aan.
@Geil Kippetje | 09-01-20 | 15:02: U doet uw naam eer aan. Maar u begrijpt wat ik bedoel.
haha, slaap? is slaan, toevallig. beter gemikt dan deze rare typo.
De enigen die voor het lelijke Marokkanenstigma zorgen zijn die poten rammende Marokkanen. En hun overlap met rovende familie.
En dat eeuwige verongelijkte - ja bij wie moet ik nou horen met 2 paspoorten?
Aha! Dus die luxe geeft tegelijk hun permanente identiteitscrisis aan.
Welnee, fuck dat. Ze worden van kindsbeen af geleerd dat ze Marokkaan zijn, ook nog moslim, en omdat ze hier nu eenmaal wonen zijn ze ook nog Nedrrlandrr.
Anekedote. Afgelopen zomer was ik met ludiek grote rackets een balletje aan het slaap op het pleintje. Leuk, paar kinderen wilden meedoen. Prima.
Ik leer ze wat technieken. De enige die het maar niet te pakken kreeg, ondanks m'n geduld en behulpzaamheid, zegt op een goed moment: Ik ben Marokkaan.
Het was alsof er tegelijk nog drie tekstballonnen rond z'n uilige koppie op plopten. Jij kiest mij omdat ik Marokkaan ben! (Nee, ik help je zodat je mee kunt spelen). Wacht maar tot m'n grote broers! (En dan? Kunnen die wel tennissen of zo?). Jij mag mij niks zeggen, want geen Marokkaan! (Ha, dat laatste klopt).
Zomaar out of the blue. Ik was er even beduusd van. Waar sloeg dat op?
Intussen heb ik het antwoord wel. Deze gozertjes worden thuis zo gedrild dat ze bij de minste zweem van correctie door derden hun enorme eer moeten laten gelden. Ook al is het dus een type correctie waarmee ze leuke vaardigheden kunnen verbeteren - die verdomde eer staat het gewoon in de weg.
Ik zei: "Ja, en?". Hij zei verder niks, liep weg.
Met mijn ballonnetje er achteraan - je bent een halve Marokkaan, als je zoiets in het Nedrrlands zzecht...
Heb ik ook gemerkt. Die jochies voelen zich al bedreigd als je ze gewoon iets wilt leren, in dit geval was het door met een houtje te draaien een vuurtje te stoken. Ze stonden er met de armen over elkaar bij en toen het lukte - niet door hun, maar door degene die het voordeed, liepen ze weg. Pas op het einde waren ze weer van de partij, en gooiden dozen in het vuur.
Ik ben helemaal niet iemand die anderen snel zal veroordelen. Maar iemand achterstellen of erger, mishandelen vanwege haar of zijn sexuele
De halve maan kan beter een thema-uitzending maken, WAAROM altijd dezelfde denominatie. Hand in eigen kruis steken lijkt met onderhand meer voor de hand liggen...
Liep ff op de markt in Rdam zuid een tijdje geleden. Leek de zuidpool wel: alleen maar pinquins....
Ik zag ook wel een aantal ijsberen.
En verder wilde ik nog even zeggen dat die sturende en agressieve Marokkaanse interviewer daar bij Nieuwe Maan weg moet. Hij werkt stigmatiserend naar andere Marokkanen.
En zo kunnen we, zonder de docu ook maar ff te bekijken, weer even lekker losgaan op die nare lichtgetinte buitenlanders?
Valt allemaal reuze mee. Vooral als je nooit naar opsporing verzocht gaat kijken.
Dat programma moet een waarschuwingssticker krijgen : """Kijken en luisteren op eigen risico, kan dodelijk zijn !"""
... En zo worden we steeds meer onder de verstikkende mag-niet-cultuur van de volgers van de Halve Maan platgedrukt. Door onszelf gesubsidieerd, ook nog.
Nu mag de homo nog zeggen dat ie slachtoffer is.
Maar al niet meer dat ie slachtoffer is van de islamitisch geïnspireerde homo-haat van Marokkanen.
Nog even, en geslachtofferde en in elkaar geslagen homo's worden geafficheerd als daders. Daders van zedelijk bederf en immoreel gedrag.
De volgende stap is geïnstitutionaliseerde verkettering en vervolging.
Het gaat de goeie kant op met de islamisering.
Mede dankzij de welwillende steun ván, en het faciliteren dóor de NPO en de linkse elite die moslims behandelt als een exotische, beschermde diersoort.
Als een bepaalt "RAS,, zich keer op keer misdraagt, dan hoort iedereen dat te weten. Pas dan kunnen we naar een oplossing zoeken. Ja het kan dan ook zomaar wezen, dat bij een stemming dat "Ras,, niet meer welkom is. So be it. U zegt , niet over een kam scheren? Als het meer dan 80% is, vind ik dat 100% de dupe mag zijn. De schade is vele malen hoger dan openbaar gemaakt wordt.
Het benoemen van iemand objectief gezien moslim, marrokaan is, wordt stelselmatig vermeden door de 'kwaliteits'-MSM. Of omdat het slecht afstraalt op de moslim, danwel het beeld bevestigt dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn (én blijven?) in de misdaadstatistieken. Kortom: niet-benoemen, want dan bestaat het niet, of hooguit in de marge. En dus verandert er bitter weinig in dit land.
Nou als een voetbalspeler van Marokkaanse afkomst scoort zijn ze opeens allemaal wél Marokkaans. Mag natuurlijk, maar dan niet janken als het bij homogeweld genoemd wordt. En dat cultuurverschil is er hoor je ook van leraren die het onderwerp homosexualiteit in de klas willen behandelen. Als je dat cultuurverschil niet benoemt hoe wil je het probleem dan oplossen?
Wegkijkende smeerlappen bij de 'NTR' ,wat dat ook voor policor deugomroepje mag zijn. Degenen die waarschijnlijk wel zinnige en relevante opmerkingen hadden zie je niet.
Kap toch eens met kansarm, die gasten hebben kansen zat: coke handel, wiet smokkel, pillen persen, piefpafpoef handel enz enz.
Wat een tenenkrommend en schandalig item. Daders zijn weer slachtoffers en vice versa. Je moet inderdaad niet zeggen dat het Marokkanen zijn, je moet zeggen dat het wéér Marokkanen zijn. Want dáárom is het relevant. Als criminaliteit en hufterigheid netjes verdeeld zouden zijn over de groepen in onze samenleving, alleen dán zou het niet relevant zijn. Het is relevant, omdat het steeds maar weer Marokkanen zijn. Juist reden om etniciteit meer te gaan monitoren, om duidelijke probleemgroepen doelgerichter te kunnen bereiken.
Nou geenstijl kom maar op met de "profilering pol" met foto en gesproken tekst en kijken we statistisch uit welk land iemand komt.
Iek fint ook niet dat belangraik ies dat marokkann zijn.
We zain allmall niederlander.
Warrom altait schould bai marokkann? Ander niederlanderr ook zain kunnen.
Wat een flut interview. En natuurlijk willen ze maar 1 mening laten horen, en dat is dat het niet uitmaakt dat het allochtonen zijn, want dat straalt zo slecht af op die handvol die geen vlieg kwaad doet.
Want stel je voor dat het wel benoemd wordt dat er een probleem is met allochtonen op alle manieren die je kunt bedenken, dan kan dat zo maar het verkeerde populisme versterken...
Dan ook niks meer over 'Nederlanders' zeggen, he.
Marokkanen betekent nog iets, maar ze betekenen niets....
Natuurlijk is het niet belangrijk om te afkomst te benoemen maar het is toch typisch dat alleen turken en marokkanen naar mijn achtergrond vragen. Maar dan weigeren ze te geloven dat ik een Indo bent. Oh, dus je komt uit India ?! Stelletje randdebielen.
Je doorziet het spel. De interviewer duwt de daders direct in een slachtofferrol en spreekt er omfloerst schande van, dat de daders marokkanen genoemd worden. Je weet eigenlijk van te voren hoe dit gaat lopen. Nog even wat usefull idiots interviewen en zijn nieuwsitem is af.
Een probleem erkennen is er in deze groep echt niet bij.
Doe je pet eens af vent. En natuurlijk willen mensen correct zijn tegen een Marokkaanse interviewer. Maar ondertussen zijner gewoon buiten de liberale hoogopgeleide blanke bubbel een hoop culturen waar men moeite heeft met homoseksualiteit.
De veel interessantere vraag is: wanneer zijn etniciteit en afkomst wel relevant?
Het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die nu vinden dat de afkomst van de jongeren geen rol speelt maar tegelijkertijd dezelfde achtergrond benadrukken om begrip voor deze jongeren af te dwingen, subsidies binnen te halen of een speciale behandeling te bepleiten. Politiemensen, medici en beleidsmakers zijn maar een paar voorbeelden van beroepsgroepen die hiermee worstelen. Momenteel pleit hoogleraar Braakman (Uni Tilburg) ervoor om etniciteit mee te wegen bij diagnosticering en behandeling van tbs-cliënten. Wat vinden de NTR en de opponenten van Bart daarvan: ook tegen?
Inderdaad, iedereen is gelijk en afkomst maakt niet uit, behalve als er weer eens positief gediscrimineerd moet worden voor de "verbinding".
Moslim die moslims interviewt of het terecht is dat de homo-meppers als mocro/moslim worden benoemd. En de consensus in hun antwoorden zal niemand verbazen. Nee dat is VOLKOMEN onterecht...
Homo's zijn sinds de komst van al dat moslim volk hun leven niet meer zeker maar dat heeft natuurlijk niets met Islam te maken.
Zucht...
gesubsidieerde gemeente kickbokslessen voor hangjongeren bestaat al een poos. Tijd dat de gemeente subsidie geeft aan homo's, lesbo's en onzijdig in krav maga, brazilian jiu jutsu, sambo om om te gaan met kansarme jongeren gegeven door oud, ex-, buiten dienst voormalige experts man tegen man en in dit geval lgbtq tegen kansarme jongeren
Met zijn zevenen tegen één zijn per definitie Marokkanen. Daar wil ik een lief ding om verwedden. Nederlanders zijn daar niet laf genoeg voor.
Voortaan ook niet maar niet meer noemen wanneer jongens uit Duindorp komen. Of uit Den Haag. Of uberhaupt uit Nederland. Of dat het jongens waren. Want daar neem ik als Nederlandse jongen aanstoot aan.
Ten eerste ben ik heel benieuwd wat iedereen had geantwoord als er een interviewer had gestaan die niet zo sturend had geïnterviewd en geen Marokkaan was, ten tweede blijft Bart prima bij zijn standpunt. Hij is de enige die rustig en eerlijk praat, de rest wil alleen maar een soort ideologisch punt maken, of het interesseert ze niet. En dan die lesbienne, die eerst zegt dat Bart niet mag zeggen dat hij door Marokkanen is mishandeld, en vervolgens zegt dat ze zelf door skinheads in elkaar is geslagen. Mag dat dan wel? Zo zet je alle skinheads in een kwaad daglicht!
Spreken we niet al jaren van ‘Finnen’?
Wat een hemeltergende treurnis, en dat gefinancieerd van onze belastingcenten.
Dit filmpje is duidelijk van een allochtonen programma, ze vinden het allemaal niet zo belangrijk dat de etniciteit wordt benoemd, nee natuurlijk niet want dan wordt duidelijk dat het weer om allochtonen gaat bij deze homomishandeling. En ook typisch dat de dan meteen zeggen "Als het blanke jongeren waren zou het niet in de media komen."Die lui die zo denken hebben echt een bord voor hun kop, want er is ook wel eens in de media geweest dat het om Nederlandse jongeren ging.
"Als het blanke jongeren waren zou het niet in de media komen." Stel nou echt dat er een mishandeling van een homo plaatsvindt vanuit extreme rechtse hoek of uit Orthodox-Christelijke hoek. Dan zou de media het er2 maanden later nog over hebben. Allen dit gebeurt nooit
@Fijn_dat_je_er_bent | 09-01-20 | 14:07: Toch zit daar wel enige logica in. Finnen die potenrammen is dagelijkse kost en eigenlijk dus amper nieuwswaardig. Gaan gristenen aan het potenrammen dan is dat bijzonder en dus wel nieuws.
Dus van nu af aan is het synoniem voor marokkaanse jongeren , kansarme jongeren?
Je zal maar een trotse marokaanse jongere zijn met een goede baan / bedrijf , dan vraag ik mezelf af wat nou stigmatiserend werkt? Welke Nederlandse-Marokkaan voelt zich nou als kansarme juist aangesproken?
Wat een ongelovelijk flut interview is dit zeg.
Doorspoelen! En daar bedoel ik niet Fast forward mee.
Blijft toch een rare paradox waar links probeert uit te komen. Als het uitkomt zetten ze maar al te graag de hele lhbt++ groep in de slachtoffer rol neer. Als blijkt dat zowat de enige groep die de lhbtq-ers niet accepteert niet-westerse allochtoniers sign, de favoriete slachtoffer groep voor links, moeten ze kiezen. Dan blijft die homo een blanke man en kan hij de tifus krijgen
Zo is het. Net als die lul van #boos mogen ze van mij opbergen. Leeghoofd.
Hier is ooit een zeer raak essay over geschreven door Bart Croughs: "In de naam van de vrouw, de homo en de allochtoon, het geloof der intellectuelen."
Het komt erop neer dat als links moet kiezen tussen het opkomen voor zgn. onderdrukte groepen, er een vaste rangorde is. Als er gekozen moet worden tussen homo's, allochtonen en vrouwen, komen de de vrouwen op de laatste plaats, de homo's op de 2e plaats, en de allochtonen op 1.
www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...
@Snoess | 09-01-20 | 14:48: Iets wat later 'oppression olympics' zou gaan heten.
Geweldig schrijfwerkje, las het in 1 ruk uit.
"Kansarm" beschrijft de daders niet. "Kansarm" omschrijft het EXCUUS van de Marokkaanse interviewer voor zijn gewelddadige homofobe mede-Marokkanen.
Haha 360 graden omslaan, begint het weer bij startpunt.
Marokkaanse/Turkse jeugd met strafblad zou per direct het NL paspoort moeten worden ontnomen en in een hechtenis worden gezet totdat ze vrijwillig oprotten.
Geen uitzonderingen. Kappen met al die middelen verspillen aan het tuig, dan komt er ook meer aandacht vrij voor degenen die het goed doen.
30 jaar te laat hiervoor...
Het lijkt godverdomme wel satire...! Grappig als het niet zo verdomde diep en diep triest zou zijn...!
Het had zo een scene uit Monty python kunnen zijn en dan had ik er wel hartelijk om kunnen lachen.
Toegegeven: het zou inderdaad accurater zijn om te spreken van islamitische jongeren. Islamitische onverdraagzaamheid is in dit geval de bindende culturele factor bij het overgrote deel van homofoob geweld.
Door onrechtmatige handelingen te verklaren vanuit de suggestie dat de betreffende handelingen voort zouden komen uit extrinsieke, “kansarme” omstandigheden, kan de dader zelf nooit verantwoordelijk gehouden worden.
Het maakt voor die vent geen hol uit of hij klappen krijgt van een moslim of niet-moslim. De pijn is hetzelfde. Alleen de kans op klappen van een moslim is waarschijnlijk groter vanwege achterlijke cultuur. Nederlandse tokkies zijn er ook meer dan genoeg. Dus we moeten van elk incident gaan registreren wat de culturele achtergrond is zodat we gewoon nuchter naar de cijfers kunnen kijken. Maar dat mag natuurlijk weer niet ivm privacy of etnish profileren enzo.
Leuk ook dat alleen maar medestanders van niet noemen van achtergrond aan het woord werden gelaten. Al met ik wel zeggen dat ik het iet helemaal heb uitgekeken om dat ik er misselijk van werd. Daar betaal ik dus aan mee.
O ja, 360 graden draaien is uitkomen bij het vertrek punt dus als de sfeer 360 graden draait dan is die na het draaien weer hetzelfde, da's wel een dingetje.
Tenenkrommend hoe de man door die interviewer gekapitteld wordt en letterlijk in de hoek wordt gedreven. En aandoenlijk is het hoe hij zich probeert te verdedigen, inclusief een afgedwongen verontschuldiging dat hij wellicht best wel een beetje stigmatiserend bezig is geweest. Hij probeert, zo horen we als we goed naar hem luisteren, te begrijpen waarom die Marokkaantjes zijn zoals ze zijn en wil vanuit dat begrijpen een zp positief mogelijke houding aan te nemen. Je moet het maar kunnen. Maar, hij wordt desondanks door die lul de grond in getrapt. Treurig.
Het is raar dat bij het uitdelen van geld en subsidies opeens wel de etnische achterstand kaart kan worden getrokken. Kwestie van dubbele boekhouding?
@boerzoektscheet | 09-01-20 | 13:31: dubbele boekhouding begint al bij dubbele nationaliteit,
Hij had beter moslims kunnen zeggen, dat had nog meer verklaard
Is er een nieuwe Maan? Ik vind de huidige met haar 22 jaar nog prima te pruimen.
Het is wel zo dat 'naffers' een betere omschrijving is, wij zien niet altijd of het mocro-arabieren, -berbers, tunesiërs, algerijnen, lybiërs of egyptenaren betreft.
nos.nl/artikel/2145143-twee-mannen-in...
"" Homo's moeten worden geëxecuteerd", schijft Hicham Elmajdi in een reactie op de Facebookpagina van Morocco World News."
Maar wie zegt dat deze Hicham geen PVV-er is, die onder een valse naam Marokkanen een slechte naam wil geven?
De koning en zijn gemaal aldaar? Goh breaking news
@Giraf01 | 09-01-20 | 13:21: ja Opsporing Verzocht staat ook bol van de Marokkanen dankzij de PVV natuurlijk! Ik hoorde zelfs dat het FvDers waren die in Syrie en Irak homo's van flatgebouwen deden gooien om de islam een slechte naam te geven! Of PVVers die elkaar liquideren verkleed als Marokkaan in de hoop dat de goede naam van Marokkanen wordt aangetast...
@Giraf01 | 09-01-20 | 13:21: Ja nog ff joh, wie zegt dat Timmerfrans geen Griek is die Nederlanders een slechte naam wil geven!
Hoe weten ze zo zeker dat het jongeren waren? Is dat niet heel stigmatiserend naar die leeftijdsgroep toe? Hoeveel jongeren zijn er niet die deugen, maar steeds maar in de krant moeten lezen dat zij het zijn die Nederland naar de filistijnen helpen? Dan zakt de moed je toch in de schoenen, als jongere zijnde?
"Denk je dat het stigmatiserend kan werken voor jongeren in Nederland?"
Binnenkort staat Henk Krol met z'n 50+ op bres met:
"onze achterban steekt ook wel eens met messen, slaat ook wel eens een homo in elkaar, dus stop nu eens met dat geframe van 'jongeren'!"
De donkere kant van de halve maan
Halve moet zijn Nieuwe maan
@Carlos_I | 09-01-20 | 13:10: En halve zool
Nieuwe maan spannend concept.. ga naar de daders er vraag waarom ze het gedaan hebben en hun eigen volk zo te kijk hebben gezet.
Dit doet me wel heel erg denken aan Geert Mak, toen die na de moord op Theo van Gogh verontwaardigd was over de wijze hoe in Nederland gereageerd wordt op de islam.
Of aan neo-nazi’s, die klagen dat het altijd maar weer de Duitsers zijn, die in films over WOII als de bad guys worden afgeschilderd.
Al met al lijkt het erop dat satire door de werkelijkheid is ingehaald.
Was mij ook opgevallen, dat die skinheads als Nederlanders weggezet werden. Wat wel weer grappig is, is dat de programmamakers die uitspraak er gewoon in hebben gemonteerd. Dat zegt genoeg. Dat zegt dat het hen helemaal niet om het probleem van stigmatisering als zodanig gaat. Er mag gestigmatiseerd worden dat het een lieve lust is, behalve als het om Marokkanen gaat.
Wegkijken van echt fout gedrag wordt dus gestimuleerd door het Partijkartel en de Staats-tv. En de boze witte man is voor alle ingebeelde leed verantwoordelijk. Duidelijk.
Kansarme jongeren? Ik word oud... dat waten toch Finnen?
waten? waren!
Excuus
Ik vind ook dat artsen een ziekte tegenover een patiënt niet meer moeten benoemen.
We moeten gewoon een algemene behandelmethode ontwikkelen waarmee we alle ziektes te lijf kunnen gaan en niet per ziekte een specifieke oplossing moeten zoeken.
Het is natuurlijk enorm stigmatiserend als je als patiënt hoort dat je astma hebt en moet stoppen met roken. Iedereen in de buurt weet dan gelijk dat er iets met je longen en gaat dan gelijk uit van het ergste. En je moet niet willen dan gaan denken dat je longkanker hebt.
Voorts wil ik dat het KNMI stopt met stormwaarschuwingen af te geven voor locaties in het land.
Dat heeft een negatieve impact op organisatoren van festivals.
Ook bij files mag de locatie niet meer worden benoemd benoemd omdat hierdoor alternatieve routes teveel belast worden.
Het journaal zou alleen maar moeten melden dat er 'dingen' hebben plaatsgevonden 'ergens' in het universum zodat paniek zoveel mogelijk beperkt blijft.
Het benoemen van koude feiten levert data op en als je daar genoeg van hebt kun je die data analyseren en er conclusies uit trekken.
Terwijl het benoemen van de etniciteit van daders het juist makkelijker maakt om ze op te sporen, lijkt me...
Opsporen van daders? Dat doen we niet meer in 2020, memo niet gekregen?
Ik zie het bovenstaand beweerde helemaal niet terug in deze korte docu.
Waar wordt dit dan gezegd?
Geintervieuwden wordt gevraagd of etnicitiet vermelden bij homo-mishandeling gewenst is. De meesten antwoorden van niet. En dat wanneer Marokkanen enkel genoemd worden in deze gevallen, dit negatief werkt op het beeld van niet-gewelddadige Marokkanen. En dat lijkt me een heel logische en terechte constatering. Maar zo te lezen hieronder heeft niemand de docu ook echt bekeken.
Klopt, ben halverwege afgehaakt omdat ik zoveel deugpunten verzamelaars ik niet meer trok. Je zegt niet gewelddadige Marokkanen. Ik ken ze niet en ik hoor ze ook niet over hun wel gewelddadige broeders en zusters. En geweldige Marokkanen lijken niet te bestaan. Ik wordt regelmatiger in mijn vooroordelen bevestigd dan dat ze ontkracht worden.
Marokkanen worden niet enkel genoemd in deze gevallen; maar voornamelijk in deze gevallen. Iedere keer betreft het weer Marokkanen en voornamelijk Marokkanen. Het is aan de hele Marokkaanse gemeenschap om hier iets aan te doen. Als ze niet constant negatief in beeld willen komen, wordt het niet eens tijd om elkaar op die enorme kutmentaliteit aan te spreken?
Als het turken waren geweest had dat ook best benoemd mogen worden.
Maar dat waren het niet, zeml.
Geselecteerd.
Quote from Winston Churchill: “When Muslims are a minority they are very concerned with minority rights, when they are a majority there are no minority rights”
Mooie
Stockholm syndroom. Wat is dit in anderhalve generatie tijd met dit land gebeurd ?
Niet meer mijn land.
Als de interviewer gewoon een blonde man met blauwe ogen was geweest waren er denk ik wel andere antwoorden gekomen. Om het het hier een Marokkaanse interviewer betreft is men bang om de waarheid te benoemen.
Gelukkig sloeg de sfeer geen 180 graden om, anders had het helemaal fout afgelopen.
Het echte slachtoffer is niet de homo of de “kansarme” maar de waarheid.
Was het nu kansarme of kansloze?
Want de VVD.....
Is dit dezelfde nieuwe maan als die facebook groep die alleen maar moslim propaganda verkondigd?
Ik ga mijn tijd dan niet eens verspillen aan het kijken van dat filmpje.
Dus uiteindelijk zou het argument zijn om de etniciteit niet te benoemen, dat ook Marokkanen Nederlandse staatsburgers zijn.
Ik zou zeggen: gedraag je dan als een Nederlandse staatsburger. Maar nee, dat is dan natuurlijk weer teveel gevraagd.
Zum kotzen.
Haha wat een focus ook weer.
Maar kansarme jongeren is opzich een goede term voor alles wat gespuis is. We weten precies welke groepen we er mee bedoelen..
Komen we alleen geen steek verder richting een oplossing..
Het is de 2e WO, de nazi's kwamen het land binnen maar gelukkig hadden we het nooit over nazi's. Het waren kansarme buren die lebensraum nodig hadden. Alle islamitische aanslagen zijn aanslagen gepleegd door verwarde mensen, alleen als het Andreas Breivik is dan wordt wel alles wat bij hem hoort uitgebreid vertelt. Dat het meeste dan niets eens klopt, maakt niet uit. Het is ten slotte een blanke man met een christelijke achtergrond. Dit is het land waarin wij terecht zijn gekomen. RIP
En hier gaan dan mijn belasting centjes naartoe. Zum kotsen.
Het is vast erg confronterend om te horen dat veel van je landgenoten tuig zijn. Jammer dan.
Er zijn kansen genoeg als jongere dus de term kansarme jongeren is onjuist. Het zijn luie flikkers die er niets van willen maken en liever hosselen dan carrière maken in de BV Nederland. Wolla
Kansarm. Een term die te pas en onpas wordt gebruikt. Er zijn kansen genoeg, in de vorm van scholing en werk. Net zoals de term " minderheden. Welke dan? Wie dan? Ben je als moslim een minderheid , zelfs als meer dan de helft van de wereldbevolking moslim is?
@MoonBeebe | 09-01-20 | 12:47: hey Beebe
Als Marokkanen zwaar zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit of het aanvallen van homo's (sprak Diederik Samson niet van een "etnisch monopolie") dan is die achtergrond dus wel relevant. Want hoewel de meeste Marokkanen geen crimineel zijn, zijn de meeste criminelen wel Marokkaan. Het zal toch geen toeval zijn?
Overigens ontzettend laag om dan een item te maken met allemaal mensen die niet ingaan op het anti-homogeweld uit meestal Marokkaanse kring, maar dan alleen maar een serie mensen op te voeren die eigenlijk zegt dat we de afkomst nooit zouden moeten vermelden. Zo wordt het slachtoffer, Bart, opeens neergezet als dader.
Hoe weet je dat? Dat de meeste Marokkanen niet crimineel zijn? Is ook een aanname.
Nee hoor dat is helemaal niet nodig om de afkomst van het tuig te vermelden aldus de lesbische mevrouw met haar zware shag stem. Ok, dat is jouw opinie en dat mag maar verkondig dan niet een minuut later dat je ook wel eens in elkaar bent geslagen door een paar Nederlandse hardcore skinheads want dan spreek je je eigen tegen.
Ook dat nog, het niet vermelden van etniciteit gaat één kant op.
Na een fysiek pak slaag nog een verbaal pak slaag door een kut verslaggever. Arme man.
Ach, in 2060 zal dezelfde NRT in interviews de vraag stellen of homo's van het dak flikkeren nog wel kan in deze tijd, of euthanasie via een spuitje toch humaner is.
"Tegelijkertijd kwam het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) met nieuwe prognoses over de ontwikkeling van het aantal inwoners in Nederland met een migratieachtergrond. Hun aantal stijgt van 4,2 miljoen inwoners nu naar 7,6 miljoen in 2060. Dat is 1,3 miljoen hoger dan de verwachtingen van de bevolkingsprognose uit 2017."
www.nrc.nl/nieuws/2020/01/08/demograf...
Is dat inclusief of exclusief 3e, 4e, 5e generatie? 3e generatie wordt nu namelijk niet meer meegeteld. Kun je wat van vinden, maar geeft wel duidelijkheid over aantallen als je definitie scherp hebt.
Tegen die tijd zijn de Deltawerken zo zwaar verwaarloosd, dat half Nederland onder water staat.
CBS rekent een groot gedeelte niet meer mee omdat de hier geborenen niet meer tellen als migrant.
'I don't care modderfockahs'
Lijkt me echt zo'n milieuman die z'n zeven zussen probeert te bewegen geen airco te kopen tijden zijn vakantie in Zambia.
Ook zoiets. Als je in kranten lees over de aangestoken brand bij het CBR (de meeste kranten melden deze brand trouwens niet eens) dan gaat het om een 36-jarige Hagenaar die dat heeft gedaan. Er wordt niet bij gemeld dat het gaat om een Syriër die kennelijk boos is omdat hij al zeven keer gezakt is voor zijn rijbewijsexamen. Dit moet je hier op GeenStijl en sommige andere sociale media lezen. Begrijp oprecht niet wat de “normale” media bezielt. De eerste vraag die je in zo’n geval stelt is toch: wat voor figuur steekt het CBR in brand en waarom doet hij dat. Als je op die vragen geen antwoord geeft dan ben je verantwoordelijk voor het verspreiden van nep-nieuws. Dat geldt ook voor het verzwijgen van de achtergrond van homo-schoppers.
Volgens zeggen liep hier laatst een met een pistool zwaaiende 'Fries' in de binnenstad. Getuigen die ik ter plekke sprak zeiden dat hij herkenbaar was aan 'krulletjes' en een 'zwarte jas'.
Wat schetst mijn verbazing tijdens het aanschouwen van arrestatiefilmpje: gewoon weer een 'broer'-roepende Berber.
Achteraf gezien had ik het door die 'krulletjes' kunnen weten.
Het is groen en het kwaakt
Allah kwakbar
mijn vrouw in een regenpak.
Khalid de Kikker?
Mohammed de kikker.
Het superliegebeest.
Jesse Klaver?
Als dezelfde interviewer het hier op GS zou vragen krijg je een andere uitslag.
Manipulatie dus.
Mag best heur, had niet anders verwacht.
De Marokkaantjes zijn zielig.
Klopt helemaal! Ik vind het een zielig volkje.
Allemaal? Nee, niet allemaal. Mag ik het dan wel zeggen?
Ja, wie zichzelf niet herkent als zielenpoot mag gewoon doorlopen.
De rest zou zich aangesproken mogen voelen.
Pfff meneer de homo een beetje op z’n geweten inbeuken! Teringhufters.
Hebben ze de daders al gepakt en een interview afgenomen?
Nee, want dat straalt slecht af op de anti-homo lobby uit Nador.
Waarom krijg ik nou nooit die microfoon onder mijn snuffert. Ben een paar jaar terug door een groepje van 4 Noord-Afrikaans tuig (dus zeer waarschijnlijk Marokkanen) in Amsterdam Centrum, komend uit de Reguliersdwarsstraat, van mijn portemonnee en telefoon verlost. Ik had die interviewer wel verteld dat het belangrijk is uit welke hoek het komt. Ik kijk namelijk ook nog altijd uit ‘s avonds laat wat er in mijn buurt loopt zodat ik nog van route kan veranderen. Voor de duidelijkheid, ik zie er niet 1-2-3 uit als zijnde homo.
Zelfs al krijg je die microfoon onder je neus... je overleeft de montage niet... snap je wel. Want jij bent een niet inclusieve racist.
Je praat ze naar de mond met je " zeer waarschijnlijk Marokkanen".
@MoonBeebe | 09-01-20 | 12:42: Tja volgende keer om legitimatie vragen, dan weet je het waarschijnlijk zeker.
zie er niet 1-2-3 uit als zijnde homo.... Dus je moet nog goed kijken ook om te zien dat je een homo bent?
Om op de vraag te antwoorden: natuurlijk is het belangrijk de culturele achtergrond te benoemen, aangezien deze vaak de grootste aanstichter is.
Om moedeloos van te worden dit. Al die deugreacties van mensen. Die man wordt gewoon in een hoek gedreven. Alles moet benoemd en vastgelegd worden. Hoe kun je anders goed beleid maken t.a.v. een probleem/probleemgedrag. Het is zoiets als een daderprofiel willen maken van verkrachters, maar niet mogen benoemen dat het gaat om mannen. Niet helemaal hetzelfde misschien, maar toch....
"Denk je dat het stigmatiserend kan werken voor Marokkanen in Nederland?" vraagt de interviewer zonder blikken of blozen. Hij zoekt uiteraard naar een "ja" dat acheraf in de eindmontage goed gebruikt kan worden.
"Ik weet niet precies wat dat betekent.." zegt de geïnterviewde in alle eerlijkheid, ".. maar ik denk het wel, eigenlijk, ja".
De interviewer lacht schaapachtig (no pun intended).
"Ja, haha, ja? Ik vind het wel mooi dat je het wel dénkt, haha."
"Gokken hè, dat hoort er ook bij" weet de geïnterviewde nog uit te brengen.
"Prachtig!" besluit de interviewer. "Haha".
Prachtig gewoon, vooropgezette driedubbel dikke framing, en sans gêne. De mensen een mening aanpraten. Ze zullen ongetwijfeld ook andere reacties gehad hebben, maar die hebben kennelijk geen van allen de eindmontage gehaald. Maar dit twijfelgeval was te leuk om eruit geknipt te worden, moet men bij de Halve Zool, excuus, de Nieuwe Maan, gedacht hebben. Fijn, want die vrolijke opname toont glashelder wat er aan de aanpak niet deugt.
Mijn hemel. De geïnterviewde weet het eigenlijk niet, maar denkt het wel, en dat is een gok. Hij wil zo graag het goede antwoord geven.
Of zoals Goethe zei:"hoe heerlijk is het om je eigen mening te horen uit mond van een ander'
Er is hier in Eindhoven een parkje waar deze kansjongeren wat zakgeld bij elkaar proberen te verdienen en ja zijn best lief zie het als een soort stage(afwerkplek) .
Hoi Fons hoe gaat het tegenwoordig met je?
@Bamberger Reiter | 09-01-20 | 12:17: Mogen we niet meer over praten sinds het zo goed gaat met PSV, overigens is het gevonden ID-pasje van Demmink in dat park veel interessanter maarja, journalisten verliezen hun baantje na 2 regels.
Er liggen 100 drollen in mijn huis. Ik weet dat er 95 van de kat zijn en 5 van de hond. Maar toch ga ik de hond net zoveel aanpakken als de kat, en net zoveel letten op de hond als op de kat. Want wat maakt het nou uit van wie ze zijn?
Problemen diagnosticeren en daarna in elk geval proberen op te lossen...? Dat moeten we helemaal niet willen in deze tijd.
Ha ha, super voorbeeld dit!
Denk je dat het stigmatiserend kan zijn werken voor katten in het algemeen?
In dat zelfde item hebben ze natuurlijk nadrukkelijk besproken dat homo-haat niet goed is. En hebben ze een imam, de vaders van die jongens en de jongens zelf (onherkenbaar) laten uitleggen dat dit niet kan en dat het helemaal oké is om homo te zijn. Toch? Of is alleen de homo zo dwingend geïnterviewd? En komt de "journalist" niet verder dan dat de homo de doelgroep heeft benoemd? Wat natuurlijk veel erger is dan een homo in elkaar hossen. Begrijp mij niet verkeerd...
En ja hoor ... het zoveelste "reversed racism" gevalletje.
Huh? Leg uit. Ok.
Het item zegt dit:
Als autochtoon kan je NIET zeggen dat je slachtoffer bent geworden van geweld dat is gepleegd door iemand met een andere afkomst dan jijzelf. En zeker niet als het allochtonen zijn want als Nederlander vertellen dat je door allochtonen slachtoffer van geweld bent geworden is racistisch! Boeh!
Weet u zeker dat u aangifte doet? De politie ontraadt het u. Vervolging voor een hate-crime? Mooi niet. Toedelokie. Rot op.
Als allochtoon kan je WEL zeggen dat je slachtoffer bent geworden van geweld dat is gepleegd door iemand met een andere afkomst dan jijzelf. Kan? Nee, moet! En zeker bij Nederlandsers want als die het geweld hebben gepleegd moet het wel een hate-crime zijn en als je de etniciteit van die Nederlander niet benoemt dan gaat de politie het niet vervolgen als een hate crime.
De ongelijkheid zit hem erin dat gelijke gevallen verschillend worden behandeld. O.b.v. afkomst (of huidskleur).
Dat is op zich wel racisme, maar niet als u een blank, NLs, autochtoon slachtoffer bent.
De vrijbrief voor racisme geldt alleen voor “onderdrukte” minderheidsculturen. Dat zeg ik niet, dat zeggen sociologen in hele dikke rapporten.
Het bewijs wordt ook in het filmpje zelf geleverd. Al die geïnterviewden zijn er tegen dat de etniciteit van Marokkanen wordt benoemd bij misdrijven, maar één geïnterviewd meisje, dat kennelijk lesbisch is, heeft er geen enkele moeite mee te verklaren dat ze "een paar keer" in elkaar geslagen is door...."skinheads". Als ze consequent was geweest, had ze nu ook moeten zeggen: 'door jongeren'.
Racisme is slechts een onderdeel van discriminatie. Alle mensen discrimineren namelijk onbewust. Turken houden bv niet van Marokkanen of moslimmen houden niet van heeameaus.
@Dr_Johnson | 09-01-20 | 12:33: Scherp, ik voelde dat er iets niet klopte maar kon de vinger er niet meteen opleggen.
@Dr_Johnson | 09-01-20 | 12:33:
U was me voor, Let wel: Nederlandse hardcore skinheads waar ze zachjes aan ook een politieke doelgroep suggereerd.
@Muxje | 09-01-20 | 12:13:
Dat zeg ik ook niet. Dus We zijn al meet twee.
En wat racisme is volgens die rapporten is vaak niet overeenkomstig wet of jurisprudentie daarover zegt.
Maar ja, sociologen zijn ook geen juristen. Ze DENKEN dat ze juristen zijn, maar dat is iets heellllll anders!
@Datgingniegoed | 09-01-20 | 12:45:
Ach, ik wil best van dat meisje aannemen dat ze wel eens is lastig gevallen door skinheads, en dat mag ze van mij zo benoemen ook, maar dan niet zeggen dat bv Bart niet mag benoemen dat hij werd aangevallen door Marokkanen.
Alleen, als ze zegt "een paar keer" in elkaar geslagen te zijn door skinheads, dan begin ik eigenlijk al een beetje te twijfelen aan haar verhaal: een paar keer maar liefst, en telkens skinheads? Allemaal wel heel toevallig, hoor.
@Dr_Johnson | 09-01-20 | 13:28: Ja, dat klinkt vrij ongeloofwaardig inderdaad.
Tja niet zo katte op die arme man, hij heeft dagen lang door allehande steden moeten lopen, honderden kilometers achter zich gelaten om eindelijk die vier uit duizende te vinden die het met hem eens zijn. Kudtberoep hoor, journalist.
Reporter vindt allemaal mensen die er hetzelfde over denken, dan zal de opmerking van Bart wel heel radicaal zijn. Verder is de reporter zeer neutraal en stelt hij goede open vragen. Zie hier een duidelijk voorbeeld van een reporter die een stage plek heeft gekregen wegens zielig i.p.v. kunde.
'Is dat belangrijk?'
Waarom zou dat niet belangrijk zijn als je weet wat islamieten vaak met homo's en lesbiennes doen? Namelijk, ze van een gebouw af tiefen.
Nederland wordt steeds dommer.
Vooral niet benoemen dat bepaalde subculturen en achtergronden specifiek ongewenst gedrag vertonen. Dan kun je ook geen op maat gesneden bijsturing ontwikkelen en blijft alles bij hetzelfde.
Van een programma 'de hele Maan' dat de ontwikkelingen van de islam in Nederland en met name de Marokkanen centraal stelt kun je natuurlijk niet verwachten dat ze zelfreflecterend op het gedrag van Marokkanen reageren. Wat denken die homo's wel!
Er wordt flink gemodereerd in de comments daar op Youtube in ieder geval. De comments van FrietPiet zijn in ieder geval van een "stille" van het kanaal.
Ik weet niet wat NTR is. Maar ik krijg de indruk dat ik er wel ongewenst aan mee betaal.
Ja hoor, vooral de etniciteit achterwege laten. Daar pleit meneertje met microfoon voor, en alle op straat geïnterviewden.
Als je het maar hebt over 6 'Eindhovenaren' die Bart in elkaar gebeukt hebben, 3 Amsterdammers, een groep Haagse jongeren, etc, etc, dan hebben we het 'veilig' over een 'algemeen Nederlands' probleem, waar Marokkanen onopvallend schuil gaan in de landelijke statistieken, en het lijkt of er geen Marokkanenprobleem bestaat. De meeste mensen weten in ieder geval wel beter.
Behalve op de Radboud Universiteit. Daar denken 'wetenschappers' dat het gedeeltelijke boerkaverbod leidt tot geweld tegen moslima's:
"Daarnaast versterkt de wet sociale spanningen tussen bevolkingsgroepen, en heeft als bijwerking – zoals onder andere door het platform Meld islamofobie! gedocumenteerd – een toename in het publiek beledigen en verbaal en fysiek lastigvallen van islamitische vrouwen in algemene zin en ongeacht waar ze zich bevinden. Zichtbaar islamitische vrouwen – met én zonder nikaab – worden nageroepen, bespuugd, hardop beledigd, bedreigd, alsook op straat geduwd en getrokken door voorbijgangers en fietsers."
Ik kan me vergissen, hoor, maar is er in het half jaar sinds de afkondiging van dat verbod ergens op tv, in de krant, op internet, een voorbeeld geweest van zo'n 'belaagde' moslima?
Met of zonder bewijs?
Het is natuurlijk van het grootste belang om wel te benoemen dat Marokkaanse jongens een probleem zijn. Het is natuurlijk wel degelijk heel erg cultureel bepaald dat zij homo's in elkaar slaan, Joden haten en vlees eten van doodgemartelde dieren. Deze bevolkingsgroep is een probleem. Maar Nederlanders zijn laffe mensen, die graag politiek correct wegkijken.
Bij honden benoemen we het ook altijd, bijtincidenten per ras.
OT: grip2 station Leeuwarden vanwege verdacht pakketje in trein
Ik hoor de sirenes.
OT Een fantastische cartoon over "NASA ontdekt planeet met aardachtige omstandigheden" doorbraak.be/wp-content/uploads/2020/...
LOL!
Bart heeft het volste recht om zijn verhaal te doen en ook expliciet te benoemen wie hem pijn hebben gedaan. Als het een stel autochtone pummels waren geweest hadden we het breeduit in de media gehoord. Hoewel ik aanvankelijk de ernst van de mishandeling in twijfel trok, heeft Bart mij in dit interview overtuigt dat hij vooral een discussie op gang wil brengen over het feit dat het geweld tegen homo's vaak uit de zelfde hoek komt. Als de agressor vervolgens de slachtofferrol wil afpakken, dan sta ik vierkant achter alle homofiele mensen die met dit straatgeweld te maken hebben. Offtopic: kan die voormalige kamelenjongen op 4:34 gevraagd worden of hij wellicht beter kan terugkeren naar zijn zandbak ? "I don't care. I don't care m***." Verstoort het straatbeeld in Eindhoven zo'n schlemiel.
IDD JUIST dan zou de ethniciteit worden vermeld.
Van de moffen waren we na 5 jaar van af, maar die marokkanen blijven maar hier.
Tja en Trump schiet ze een voor een af, gaat ook niet helpen.
@jan huppeldepup | 09-01-20 | 12:29: was wel een domino-effect. Trump schiet er een paar af, bij begrafenis gaan er 60 dood.
Normalisatie van dit soort geweld ondersteund van onze belastingcenten is blijkbaar nodig. Aangezien de overheid ook wel door heeft dat dit soort geweld de nieuwe straat norm is en door het wegkijken het oplossen hiervan niet meer te doen is.
Het is toch juist goed om zoveel mogelijk kenmerken te noemen (ze reden op..., ze droegen .... ze spraken... ze kwamen uit de buurt etc etc? Straks kun je ook niet eens meer zeggen dat het jongens waren want dan wordt eigenlijk elke jongen gestigmatiseerd. En Ik walg van die softe houding. Wanneer staan nu eens de marokkanen op die zeggen: "U heeft helemaal gelijk, ik ben Marokkaan en ik schaam me diep voor mijn verwanten, we zijn naar Nederland gekomen en werken er keihard aan om te integreren, als ouders en docenten gaan we deze homofobie keihard aanpakken"
Dat dus. Zeg gewoon: 'godverdomme, weer mijn landgenoten, ik word er kotsziek van'. Maar nee - het gaat om de eer van je volk, en die is schade aangedaan door degene die er slecht over bericht, en dus ben je slachtoffer. Deze clash is dus precies het probleem van de multiculturele samenleving. Eer/schaamte cultuur vs schuld/vergeving cultuur.
@bleached | 09-01-20 | 12:08: Exact. Het Marokkanenprobleem zit werkelijk tot in de diepste vezels, omdat ze blijven opereren binnen hun schaamtecultuur. Slechts zeer weinigen hebben dat weten af te leggen. De belangrijkste regel voor een succesvolle integratie is dan ook als eerste te 'ontmarrokaniseren'.
Homo´s los laten!! Zijn we van dat gezeur ook af.
Goed! Noemen we ze voortaan Berbers.
Een hoog wij van WC eend gehalte...
Kansloze jongeren. TOT het moment dat ze zelf slachtoffer zijn en dan moet je ze eens horen. MAMA.... Er zijn al zoveel slachtoffers voor ze geweest die hun mening hebben bijgesteld.
Niemand is hier kansarm mits je je handjes laat wapperen.
Flikker op.
Precies dit.
Ik las: "mits je je handtasje laat wapperen"
"Anne weet je zeker dat die mannen die jou op de trein hebben gezet Duitsers waren?"
Scherp!
Dat vileine, dat geslepenen, die gave om de groots mogelijke hypocrisie als deugend te weten verkopen, waar leren die hoernalisten dat? Lenie Riefenstahl zou jaloers zijn op de professionele wijze waarop leugens als propaganda gebruikt worden tegenwoordig.
Vandaar Ongehoord Nederland
Dit is geen journalist. Dit is een kansarme die met behulp van subsidie zijn tijd verdrijft en zijn volk verdedigd. Twijfel aan wat erger is. Dit tijdverdrijf of homo's in elkaar slaan.
Na 2 minuten het filmpje maar uitgezet.
Mijn ontbijt begon naar boven te komen.
Ik heb ook altijd last na een full English breakfest
@HoerieHarry | 09-01-20 | 11:55:
Het is gewoon een "full English" en zeker geen fest ;-)
Iedereen krijgt kansen , ook de zogenaamde nieuwelingen .
Ze benutten is dan wel een heel ander verhaal
1) Ik red het niet om langer dan 1 minuut hier naar te kijken, na dat lesbische mokkel ben ik afgehaakt. 2) Ik hoop dat de volgende keer dat dubbele paspoort tuig haar zodanig 'aanspreekt' dat ze vervolgens wel de achtergrond zal benoemen. Zolang dat criminele tuig dubbele paspoorten heeft moeten we dat blijven benoemen.
U heeft helemaal gelijk! Hoe dom kun je zijn als lesbienne om het probleem niet te (willen) zien? Maar het zal wel een Groenlinksig vrouwtje zijn en die hebben vaak moeite met de realiteit.
Wat raar, bij ons in het dorp zou hij precies de tegenovergestelde antwoorden krijgen.
Dit soort "kansenparel-NTR-medewerkers doen zich doorgaans enkel voor de buhne "kansrijk" voor, hun achterlijke opvattingen zijn niet weg, slechts bedekt, zodoende pluis hun sociale media-verleden maar eens uit op uitspraken die niet door de beugel kunnen, kan er weer een nieuwe kansenparel kans maken op die baan.
Het heeft 1 voordeel. De meesten vallen vroeg of laat door de mand. Dat levert weer een mooie topic op.
In Iran worden letterlijk homo's opgehangen maar veel media hebben sympathie met het Iraanse bewind en de generaal die deze islamitische theocratie ondersteunde.
In plaats van kritisch te zijn op deze islamitische theocratie richtten veel media hun pijlen op Trump als grote boosdoener.
Dat ligt sinds een paar dagen helemaal anders. Ze eten nu nootjes uit de hand de chef van de vrije wereld.
Homo's mogen blij zijn want in die woestijnlanden gooien ze homo's van flats af hangen ze homo's op want lieve tolerante islam. Dat ze dat hier (nog) niet doen is dus geluk. Is dat een goede NTR redenatie?
Tja ze hebben een beetje gelijk, als rutte bijvoorbeeld zou worden doodgeschoten interseert het mij dit niet uit welk land de dader zou komen.
Er is al eens een premier doodgeschoten in NL. Marcel van Dam is er nog steeds trots op. Oh wacht, Volkert was net op tijd.
Wie kent deze nog; Wilt u zitten, ik kan staan.
Kan gecheckt worden waar die camera vandaan komt?
belachelijk interview. Als Marokko voetbalt lopen ze allemaal met vlagen te zwaaien en mag het wel benoemd worden. Zeer voor ingenomen interview
juist. Als Marokkanen iets goed doen dan zijn we daar in Nederland blij mee en trots op. Als Marokkanen iets fout doen dan mogen we daar niets over zeggen?
@small_town_dude | 09-01-20 | 12:02: *achum* Badr Haarie *proest*
@All_Anonymous | 09-01-20 | 12:06: Die verdient gewoon een keer een goed pak slaag. Oh wacht.
@small_town_dude | 09-01-20 | 12:02: Tja net zo een mop van die twee jongens die naar Parijs wilde, ze gingen niet is de mop Als twee marekanen iets goed wilden doen, maar ze doen het nooit.
Heb het lef maar eens als het een Marokkaan is die je dat vraagt. Laf leger.
Jaren terug eens gelezen over misbruik van allahjongens binnen de familie. Het bleek dat 1 op de 5 hiervan slachtoffer is. Binnen de fam en het heeft nix met homosex te maken. Huh???
Dat heet de familieband aanhalen.
@HoerieHarry | 09-01-20 | 11:47: Tja of een hart onder de riem steken.
@Janhuppelpup
Hard onder de riem steken.
@Cunts-en-kitsch | 09-01-20 | 11:55: maar wel met respect.
@Langshetrandje | 09-01-20 | 11:58:
Met een beetje varkensreuzel erop...
@HoerieHarry | 09-01-20 | 12:01: wow. Creatief!
BinAardig: Dat heeft te maken dat meisjes maagd moeten blijven tot het huwelijk en die knullen moeten toch wat. Dat gebruiken ze gewoon elkaar, of een schaap dat kan ook.
Kijk eens achter het CS in amsterdam, allemaal moslim jongens die de mannen wel even willen verwennen.
Strikt genomen heeft de interviewer wel een punt. Afgaande op het uiterlijk kunnen het Algerijnen, Egyptenaren, Tunesiërs, Syriërs of andere Noord Afrikanen zijn. Er zijn zelfs Surinamers en Turken die op Marokkanen lijken. Direct spreken over Marokkanen is niet handig, behalve als je het 100% zeker weet.
Surinamers kunnen hier overigens over meepraten. In de vorige eeuw waren alle donkergekleurde mensen Surinamers, ook in de media.
De criminele Antillianen en Afrikanen lachten zich dood. :-)
Nee hoor die mensen noemde je gewoon neger. En mensen met een iets lichtere kleur waren Molukkers.
@straatsurfer | 09-01-20 | 11:54:
Ja, de wereld was toen erg overzichtelijk...
Slachtoffer Bart is zelf half Marokkaan....
In Engeland is het nog veel erger. Daar worden Paki's en India'ërs als 'Asians' aangeduid. De relatief goed presterende India'ërs gruwen er van dat zij in dezelfde koker zitten als het Paki tuig.
Ja ja... totdat je camera wordt afgepakt en marokkanen ziet bij opsporing verzocht... pff
Allemaal gecast op wenselijke antwoorden. Etniciteit is wel degelijk belangrijk om te noemen, anders zie je niet dat we een levensgroot Marokkanen probleem hebben, hé Rutte ?
Tja dat is het zware leven van een interviewer, 2000 mensen gevraagt en maar drie geven de goede antwoorden.
@jan huppeldepup | 09-01-20 | 11:52:
Gevraagt?
Viel mij ook al op, er is er geeneen die aangeeft dat etniciteit wel benoemd dient te worden, dus die zijn er lekker uit geknipt of men heeft het gewoonweg niet opgenomen.
Het is Totaal Verziekt! Net alweer een flinke klapper (boemmm 9 jan 20) in de omgeving. Dit land is zlh onleefbaar geworden voor grote groepen mensen! Menigeen is blij dat ie inmiddels al ver over de helft is!
De sfeer sloeg 360 graden om. Helemaal goedgekomen dus..?
Ja, 180 graden was genoeg geweest.
Tja hij werkt bij als ventilator.
Voxpopt een Marrokaan op straat; 'Marrokanen benoemen?', wat verwacht je dat mensen zeggen?
95% procent gaat maatschappelijk correct antwoorden. Ook als ze er anders over denken. Alleen die griet uit bovenstaand filmpje denk ik niet. Die lijkt mij echt zo gek als een deur met een betonnen plaat voor haar kop.
Eindeloos blijven zaniken over 'islamofobie' en zielige 'gediscrimineerde' moslims is echter wel toegestaan bij dit soort hypocriete programmaatjes
Natuurlijk is het belangrijk om het wel te benoemen. Marokkanen hebben een sterke band met Marokko, en daar verdwijn je als homo de gevangenis in als je seks hebt. Dus veel van die NederMarokkaantjes zijn zwaar gehersenspoeld als om de Herenliefde gaat. Wil je dat probleem tackelen, dan is doelgroepenbeleid nodig en dat begint met benoemen.
Waarom benoemen?
Alleen Islamieten molesteren homo"s hier.
Dat weten we onderhand wel.
Blijkbaar rust er nog een taboe op het benoemen.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-01-20 | 11:43:
Vanuit de VVD wel ja.. Heb die hofnar Rutte nog nooit wat hierover horen zeggen. Ook hij had vroeger de mond vol hierover (heeft zelfs een veroordeling achter z'n naam staan wegens discriminerende opmerkingen!).
Wat een stukje kansarme TV.
Journo: "is dit stigmatiserend voor Finnen?"
Man: "ik weet niet precies wat het betekend maar ik denk het wel..." haha
Ja, práchtig.. zegt die malloot ook nog.
Wat. een. volk.
NTR; NUL Leden, hoogste budget, 100% multicul.
Ongehoord Nederland 51478 leden, geen seconde zendtijd. Kunnen ze nog een jaar bashen die npo ambtenaren.
Och, ondertussen weten we allemaal het policor vertaalprogramma te bedienen.
Vul je de term "jongeren", "groep jongeren", "kansloze jongeren", "getinte jongeren", "bontkraagjes", of "scootertuig" in dan vertaalt het programma het ALTIJD weer als "M A R O K K A N E N".
Goed he, zo'n automatisch programma!
Vraag SIRI of je je vrouw mag slaan als allochtoon
Je hebt 'Jongeren' en 'witte jongeren', ik weet niet wat het verschil is.
Tja volgens mijn woordenboek is
Jongeren= lichtgetint
Witte jongeren= blanke jongen mensen
Jongeren zijn vaak 18/20+ en hebben een zwart baardje.
Althans, als ik de media moet geloven*
Over 30 jaar zijn in Nederland de "buitenlanders" in de meerderheid.
Maak je borst maar nat alvast.
Bye, bye Nederlandse cultuur en tradities.
Ach, dan zijn Mark Rutte tezamen met zijn vazallen deaud en begraven of genietende van een riant pensioen. Het wordt serieus tijd om deze problematiek eens goed aan te pakken en dan bedoel ik ook écht goed. Oplossingen zijn al genoegzaam naar voren gebracht, maar wat ermee doen is een tweede.
Ben benieuwd hoe de geïnterviewden naderhand zelf zouden praten, als zij een beuk hadden gekregen in plaats van die meneer. Vast niet "i don't care" zoals dat figuur van 4.34min. tot 4.41min, dat gedrag herken ik maar al te goed, mensen met precies die mentaliteit moet ik altijd dienen als lakei op mijn werk. Mijn vrouwelijke collega's krijgen meestal daarna ook nog een groene rochel in hun gezicht geflatst.
Wat moet je er nog van zeggen? Het is niks en het zal nooit wat worden met die ratten, dat is mijn mening naar aanleiding van pakweg 20 jaar slechte ervaringen met dit volk.
Het slachtoffer, Bart, vind ik zeer redelijk overkomen in deze video. Het is inderdaad natuurlijk belachelijk hoe alles wordt verdraaid. In plaats dat ze toegeven dat Marokkanen vaak agressie hanteren gaan ze het hebben over het niet noemen van de achtergrond. Heel slim om het zo te spelen maar ook weer typisch en daarom heeft een groot gedeelte van NL zo langzamerhand er genoeg van. Waarom zou Wilders geen: Minder Chinezen roepen? Omdat die wel normaal doen bijvoorbeeld. Altijd die slachtofferrol, om te kotsen. En zeker ook die blanke Nederlanders die met het verhaaltje dat de achtergrond niet mag worden vermeld meegaan, ook om te kosten.
De nieuwe maan? Het nieuwe slaan....
Maar even serieus programma's zoals dit en drugslab horen toch helemaal geen zendtijd te krijgen? Wat is hier het maatschappelijk doel van?
Polariseren, dat is het doel.
De nieuwe Halve Maan lijkt me een veul betere titel.
Tenenkrommende televee. Maar ze hebben dus wel stemrecht. DENK, GL en de PVDA, kom er maar in.
De witte vlag in plaats van de driekleur. Als je je overgeeft dan wel de duidelijke overgave.
Kansarme Marrokanen dan?
Als je niet integreert en niet mee doet met de samenleving heb je je kansen verspeelt. Dan ben of je nou allochtoon bent of autochtoon gewoon pech. Helaas is de groep allochtonen oververtegenwoordigd en is het tekenend dat ze vaak het zelfde geloof aanhangen, je kan hier spreken over een patroon.
Nederlandse overheid en samenleving in het algemeen is veel te permissief voor alle jongeren - groepen waar thuis minder toezicht is en geen normen en waarden worden geleerd, zie je de uitspattingen buiten huis.
Nederland zou gebaat zijn bij minder 'alles mag, alles kan' en veel beter toezicht - een goede start zou gemaakt worden met het aanstellen van hoger profiel van politiemedewerkers (nu zelf voor een deel afkomstig uit de kansarme jongeren groep) met bijbehorende hogere salarissen. Betere controle en hogere celstraffen - en 0 respect en tolerantie voor jongeren en ouderen die agressief gedrag goedpraten.
Je zou denken dat de basis van het politiewerk zit in het clusteren van risicogroepen zodat je hier doeltreffende interventies op kan loslaten. Schijnbaar volstaan de tags #jongeren #minderjarig.
ja, anders krijg je de stortvloed aan tags #discriminatie #racisme #daderisslachtoffer #julliezijnmetmeer #hebikrechtop #acab #komtdoortrump #komtdoorwilders #komtdoorbaudet #wij_is_ok_niederlandies #etcetera #enzovoorts #and_so_on
Dit land is stuk. Mag ik een nieuwe..
Nee dat mag niet, je moet en zal blijven werken voor deze kansarme groeperingen
Intelligente dame met principes, dat is duidelijk:
0:29 "Ik vind niet dat het belangrijk is cultuur of achtergrond van de eventuele daders te benoemen."
3:23 "Ik ben zelf ook wel een paar keer in elkaar geslagen"
3:36 "Door skinheads, hardcore types. Nederlanders"
Ja, je mag alleen geen achtergrond vermelden van groepen waarvan je geweld of terreur veracht he!
Net zoals vroeger mensen over 'K' spraken inplaats van kanker.
@Premier Trutte | 09-01-20 | 11:33:
Gelukkig zeggen we nu KK.
Ik vind het juist wel belangrijk dat we benoemen uit welke cultuur dit soort mensen vooral komen. Daarmee kan de overheid de ouders aansturen of kunnen we een conclusie trekken dat geloof helemaal niet verbind maar vaak eilanden creëert. We hebben ook niks van de geschiedenis geleerd!
Ze leek wel opgelucht dat het tenminste geen Marokkanen waren. Het zal dan wel bij een enkel duwtje zijn gebleven, i.p.v. een gangbang door een roedel laffe hyena's...
@Lekker nie opgerot | 09-01-20 | 11:41:
"Daarmee kan de overheid de ouders aansturen"
Wat een grap ... de overheid die iets zou kunnen doen.
@James Lastig | 09-01-20 | 12:08: De overheid is ook goed in het weggeven van kinderbijslagen dus ze bemoeien zich er in direct mee.
Overigens vind ik kinderbijslag samen met de discussies op links over CO2 en stikstof niet verenigbaar je zou het hypocriet kunnen noemen.
Als ik iets niet meer zie zijn het skinheads, geen idee waar die gebleven zijn. Vroeger had je die nog best wel wat in het straatbeeld maar nu geen enkele meer.
@Moonwarrior | 09-01-20 | 13:12: Waarschijnlijk woonde je naast Constant Kusters. Ik ben van eind jaren 60 en ben in mijn hele leven slechts 1 keer skinheads in georganiseerd verband (1990-4 stuks kuch) tegengekomen. Op zich niet vreemd aangezien zowel toen als nu het aantal aanhangers daarvan rond de 200 wordt geschat. I.t.t. Engeland en Duitsland kent Nederland, zowel geen conservatieve stroming (helaas), maar ook geen rechts-extremisten (gelukkig).
In Duitsland mogen ze koeterrasse tegen Duitsers zeggen.
Gaaf toch,uitspraak rechter.
Is een scheldwoord van Turken in Duitsland tegen autochtone Duitsers: Köterrasse. Fonetisch 'Keuterrasse'. Het Duitse Köter betekend straathond.
De gegeven/verzonnen/slinkse/laffe argumentatie echter is dat Duitsers een volk is dat graag honden als huisdier hebben. Was natuurlijk gewoon 'lief' bedoeld hoor.
In Nederland zijn geen kansarme jongeren. Dat is gelul. Er zijn wel veel luie jongeren, stelende jongeren, met een raar accent pratende jongeren, blowende jongeren enzovoort. De kansen die ze hadden was even groot. Ze hebben de kans niet gepakt.
Die kansen worden hun aangeboden vanuit een maatschappij die ze verachten. Dus ze mogen die kansen niet pakken, want dan zouden ze zomaar tot die verachtelijke maatschappij behoren - en daarmee uit hun culturele/religieuze kring gestoten worden.
Er is nooit eerder een groter aanbod aan onderwijs geweest. En het niveau holt desondanks achteruit. Hoog tijd voor vergemakkelijking Nederlands om te beginnen.
Moet de term “homo” persé? Noem het “regenboogmens”.
Homo Sapiens, mag dat nog wel? Of zullen we gewoon weer Neanderthaler zeggen?
Wat een gekken!
Lekker niet benoemen wordt trending in 2020.
Dus als in elkaar geslagen homo moet je vooral de daders niet benoemen want anders verdien je die klappen eigenlijk wel.
Ben er wel een beetje klaar mee. Laat er maar een partij rechts van de PVV en FvD opgericht worden, als tegenhanger van dit soort BS.
Het echte slachtoffer.... je zegt toch ook niet "de water" bijvoorbeeld.
Over een paar jaar wel hoor. Dan zeggen we ook allemaal 'die meisje'.
Ik stond pas op een tram te wachten in Utrecht en daar hoorde ik alle blanke Nederlandse jongeren Marokkaanse straattaal spreken met exact hetzelfde accent als hun rifvriendjes. “Hé broerrr, zie daar die meisje, ik zweer jou broer, ik ga keihard met mijn pampa in die chica. Inshalla.” Dus de invoering van deze nieuwe vorm van “ABN” gaat sneller dan iedereen denkt...
Kansarme jongeren in NL bestaan niet. Hooguit luilakken die niks zinvols uitvreten en zielig doen. Kansen zat zolang je maar bereidt bent om te rammen met je kadaver.
Ik denk dat je jongeren best wel kansarm mag noemen als beide ouders zwakbegaafd en werkeloos zijn, al je ooms en neven een flink strafblad hebben, al je vrienden agressieve klootzakken zijn uit dezelfde omgeving.
Aan de andere kant: die demografie komt wel verdomd toevallig overeen met een bepaalde bevolkingsgroep, die best wel benoemd mag worden.
@Wilhelm Tell | 09-01-20 | 12:10: Ga ik met je in mee maar ik wil toevoegen: als je zelf wél wilt maar de kans niet krijgt.
Maar dit volk wil niets doen, kans of geen kans.
@Wilhelm Tell | 09-01-20 | 12:10:
Ook dan zijn er kansen zat ondanks dat de rugzak al behoorlijk vol zit.
@Sprinkhaan | 09-01-20 | 12:13: Met een gestoorde familie en vrienden heb je verdomd weinig kans. Dan ben je beter een Chinese boer.
Wat een montage: alleen de jou welgevallige meningen laten zien
Dus? Hier noemen we ze Finnen.
Dus straks alle kansloze jongeren terug naar Kanslozië.
Finnen ... o ja die hebben we ook nog.
Was trouwens deze zomer ook leuk toen deze cultuurverrijkers de zwembaden teisterden.
"Marokkaanse" jongeren was racistisch, maar "Belgische" jongeren niet.
De naam van het ene land noemen is dus racistisch, maar van een ander land mag wel.
Dat heten toch "roetveeg Nederlanders" tegenwoordig?
REAGEER OOK