'NexitPartij wordt niks want geen vliegdekschip'
#gehoordopderedactie
Een nieuwe omroep erbij, een stad als Leiden erbij, wereldkampioenen erbij en nu ook een nieuwe partij erbij. De Nexit Partij. 2019 kan niet meer stuk. Jaren geleden - in 2016 - waren we ook heel dichtbij een Nexit. En al helemaal dichtbij een referendum over een Nexit. Toen was namelijk een meerderheid (54%) voor een referendum. Anno 2019 hebben we geen referendum meer (afgeschaft na de eclatante overwinning van Het Volk in het Oekraïne Referendum) en wil D66 ons lidmaatschap van de EU in de Grondwet vastleggen, terwijl die dekselse Britten gewoon vertrekken na de BoJo Landslide. Dus ja, zo gek is het niet dat er nu een NexitPartij is. Dit weekend werd het partijprogramma van de NexitPartij gepresenteerd, en daar zitten echt pareltjes tussen (immigratiestop, Koningshuis foetsie, driekwart ministers weg.) Er mist alleen 1 cruciaal dingetje. Namelijk Het Vliegdekschip. Ooit door eurosceptische partij Artikel50 ook al eens op het partijprogramma gezet, en nog steeds een verdomd goed idee. Alhieronder alvast wat modelletjes om uit te zoeken.
Reaguursels
InloggenPunt 19 is echt fout. Da's nou jammer
Mijn 3D printer maakt overuren, vliegkampschip bijna af.
'... zolang er geld aan verdient wordt.' Hmm, niet zo handig zo'n spelfout in je partijprogramma.
21 Afschaffing kofschip. Je hoort een t dus je schrijft een t.
En ik vind punt 19 eng.
Mee eens!
Sorry voor de ongetwijfeld goede bedoelingen van de opstellers, maar ik zou zeggen: Next...
Heel merkwaardige mengelmoes van deels zinnige en onzinnige standpunten.
1. Goed, al is een grondig hervormde EU tot bond van vrije soevereine staten mij ook best. Niet dat ze daaraan mee zullen werken, dus Nexit om het af te dwingen, goed plan.
2. Mits men zich wel realiseert dat een volk dat steevast het huidige “Kartel” van gevestigde partijen in het zadel houdt, allerlei nonsens slikt voor zoete koek, en de meerderheid der mensheid in het algemeen niet zaligmakend wijs is. Leef liever in een vrij land waar mensen hun eigen keuzes maken. Als je echt een beslissing móet maken die iedereen aangaat, dan vind ik een referendum prima. Wel graag zoveel mogelijk om dwang, hogere lasten en verboden of geboden af te kunnen schieten, niet om er nog meer in te voeren…
3. Beetje vaag? Kan iedere boerenlul of huppeltrut de Kamerleden gaan spammen met halfbakken ideeën en moeten ze die ook allemaal antwoorden op straffe van een dwangsom?
4. Ook vaag. Wat versta je hieronder en wat is de concrete meerwaarde?
5. Half goed. Vooral indammen die instroom, zeker voor profiteurs en handophouders of mensen die gelijke rechten en vrijheden afwijzen, maar waarom een totale migratiestop? Als elk land dat doet kan geen mens ooit meer emigreren, zelfs als men wél bijdraagt en zich aanpast.
6. Nou nee, Nederland heeft voor mij wettelijk gezien geen Christelijke basis. Het heeft invloed gehad op onze cultuur, maar scheiding van Kerk en Staat is een groot westers goed dat ons enigszins onderscheid van gekke theocratische landen.
7. Goed idee, maar onze Grondwet is broddelwerk, dus heb je niet veel aan. Elk fundamenteel “negatief” grondrecht (“de overheid mag niet...”, “de burger is vrij”) wordt teniet gedaan met “positieve rechten” (recht op bed, bad, brood, uitkering, gezondheidszorg, woning met wachtlijst, overheid die zich met elk aspect van je leven mag en moet bemoeien). En achter elk grondrecht staat een listig zinnetje dat het wordt bepaald en beperkt bij (gewone) wet.
8. Waarom per se die traditie eruit smijten? Laat dat leuke stukje folkloristische live performance art gewoon bestaan. Van mijn part op eigen kosten. Bijstand mogen ze aanvragen als ze door hun eigen vermogen heen zijn, net als gewoon voetvolk. Majesteit maait zijn eigen gazonnetje maar.
9. Oh leuk, een symboolsokpop die niemand kent en niemand boeit (kent iemand de namen van de afgelopen drie Duitse bondspresidenten zonder te Googelen?) of een figuur die veel meer macht heeft dan een symbolische koning, wat me nogal riskant, onvrij en ondemocratisch lijkt.
10. Ook een beetje naïef vertrouwen in het panacee van democratie. In landen waar men alles kiest, tot rechters aan toe (de VS bijvoorbeeld) kent men ook corruptie en elites die lak hebben aan de burger. Maar op zich beter dan de incestueuze baantjescarrousel, dus ok.
11. Je wordt al overal bespioneerd met camera’s en sleepnetten en de politie mag al heel erg veel en ver gaan. En dan nog worden juist de goede wetten waar vrijwel iedereen het mee eens is niet gehandhaafd en de slechte, overbodige of omstreden wel. Legaliseer alle drugs zodat je die uit een slijterij kunt krijgen achter een toonbank, hebben we capaciteit zat in de bestaande gevangenissen. Je kunt ook eventueel het leger in vredestijd politiemissies in eigen land laten uitvoeren, maar wel volgens dezelfde regels als waar de politie zich aan moet houden.
12. Absoluut breekpunt voor mij. Een vrij land dat de moeite waard is te verdedigen gebruikt haar burgers niet als onvrijwillig kanonnenvoer of huurmoordenaar. Je kunt eventueel een vrijwillige diensttijd invoeren waarbij je bijvoorbeeld alleen recht hebt op een verkiesbare functie of baan bij de overheid als je die dienst, of bij gewetensbezwaar een vreedzaam alternatief, hebt uitgevoerd.
13. Aardig idee, maar waarom per se 6? Zwitserland heeft geen president maar een staatsraad van 7 ministers met roulerend voorzitterschap. Werkt ook prima.
14. Dat zeggen ze allemaal. Concrete ideeën?
15. Waarom is dit per se een apart speerpunt? Zorg gewoon dat we uit de EU en de Euro met haar nulrentegeldverdampbeleid komen en we alleen onze spaarders redden bij een omvallende bank.
16. Waarom onderzoeken? We hadden eeuwen eigen munten, meerdere naast elkaar zelfs en zwakkere landen dan de onze hebben ook een eigen munt.
17. Waarom een specifieke obsessie met pedofilie? Dat is al verboden (om te praktizeren).
18. Alsjeblieft niet nog meer gendergelijkheidsgedram. Vrouwen hebben al gelijke rechten en vrijheden. Ze moeten alleen wel zelf geëmancipeerd genoeg zijn om er gebruik van de maken en zelf kiezen wat ze willen.
19. Beetje extreem en tikje onmenselijk. Wordt je verliefd op een ander, mag je niet trouwen zonder het land uit geschopt te worden of rechteloze vreemdeling in je eigen land te worden? Zo’n bloed en bodem nationalist ben ik niet.
20. Goed idee, maar beetje tegenstrijdig om leerplicht af te schaffen en dienstplicht in te voeren? En religie uit scholen verbannen klinkt leuk, maar betekent dat de overheid en de rechters gaan bepalen wat “neutraal” onderwijs is… En is nu ineens punt 6 niet relevant meer? Terwijl je ondertussen nog steeds je kinderen thuis kunt indoctrineren, tenzij je zo ver zou gaan om alle kinderen op een staatskostschool te plaatsen 24/7. Lijkt me ook niet fijn.
Dus aardig bedacht, maar heeft wel wat aanpassingen nodig zou ik er ooit op durven stemmen.
Punt 6 met zijn 'christelijke basis' vervangt u terecht door 'Scheiding van Kerk en Staat'. In Frankrijk heet dat 'laïcité', maar de oorsprong van deze gedachte is merkwaardig genoeg: Calvinistisch. Jean Calvin wilde de macht van de Katholieke Kerk breken door de macht te breken in 'Kerk' en 'Staat'. Dankzij deze Calvinistisch-humanistische inslag kon de Republiek van de Zeven Provinciën een vrijplaats van vrijdenken worden.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-12-19 | 11:52:
Was de Hervormde Kerk niet de officiële Staatskerk tijdens de Republiek en Katholicisme de jure (maar minder de facto) verboden?
Maar inderdaad, scheiding van Kerk en Staat (dus eigenlijk ook geen partijen op Christelijke of Islamitische grondslag) zou wel beter zijn. Al vinden ze natuurlijk altijd wel een omweg. Zoals in de VS politiek ook schaamteloos Christelijk kan zijn (of doen alsof) ondanks grondwettelijke "no establishment of religion".
Vol goede moed begonnen met lezen. Zou het dan toch? Helaas...., na de eerste spel- en stijlvaud was het me duidelijk dat de goede wil er wel is, maar dat de verdere uitwerking dient te worden vervolmaakt door personen die wél hun lagere school hebben afgemaakt en enigermate genuanceerder kunnen denken.
Chapoo.... lol
Misschien is de Titanic een beter idee..
Heel veel goede punten maar de FvD en PVV dekken al veel af. Helaas zal geen van deze punten landen. Punt 5 echt uitvoeren zal heel veel schelen maar er zit inderdaad een hele industrie achter die er geen baat bij heeft. Punt 19, zoals andere ook schrijven, is natuurlijk belachelijk opgeschreven. We begrijpen wat ze bedoelen maar zo'n punt tref je ook Jan met de Pet die een Belgische of Russische wil trouwen.
Hmm... door nummer 3 kon het wel eens erg druk worden bij de ontvanger en nummer 19 is volgens mij niet goed over nagedacht . Bovendien past alles op een A4-tje en dat kan niet en mag niet want overzichtelijk.
De doodgeboren kindjes vliegen ons om de oren.
Eérst een "nieuwe" omroep ON. En nú dit weer, de NEXIT partij.
ja , de wanhoop is groot . Bosma for president.
is er al, bestaat al: PVV is duidelijk Nexit.
Lijken wel subversieve praktijken van het zittende partijen kartel.
Hoe meer versplintering op "rechts" des te kleiner de kans dat zij een deuk in een pakje boter zullen slaan. Verdeel en heers in optima forma.
Deels jaren 50 standpunten.
Staat Rusland's vliegdekschip in brand?
Dat is punt 21, voor MH17.
Dus trouwen met een buitenlander leidt tot verlies van je paspoort? Stompzinnige maatregel. Als je wat aan schijnhuwelijken wil doen, dan moet je iets doen aan de kennelijk te mooie positie die het huwelijk oplevert en niet van dit soort totaal onhaalbare en feitelijke belachelijke maatregelen bedenken.
Een vliegdekschip nu, is wat slagschepen waren in wo2: verouderd.
Ik vraag me af waarom de amerikanen er nog zoveel hebben.
Met de helft minder hebben ze er nog genoeg.
En kunnen ze het geld beter investeren.
Dom die versplintering in de hand werken, Daarmee bereik je niets. Er is nu een hele goede partij, FvD, die een sterk tegenwicht levert t.o.v. de huidige partijen. Tel daar de PVV bij op en je kunt sterk worden en ook iets bereiken. Maar niet als iedere gek weer met z'n eigen partijtje aan komt zetten met nuance verschillen.
Mooie lijst punten. Zo’n opsomming begint altijd ok met de kernpunten en verzandt in geneuzel.
Het meest in het oog springende zit in 6: “christelijke” en 20: “religie”.
gekozen politie leiding.... als je "the confession killer" hebt gezien weet je waarom niet. poppenkast ook, al die populariteits-onzin.
Bij veel van die punten komt bij mij de vraag "hoe wordt Nederland hier beter van" boven. Beetje hetzelfde gevoel als bij het programma van GroenLinks.
Zou me niets verbazen als dit een soort false-flag is, zodat je alle tokkies in het zie-je-wel hoekje kun zetten...
Ik opteer voor zo'n huge Amerikaans ding want GROOT!! En GROOT is binnen het leger altijd het beste want wekt ontzag!!
nee, hier stem ik niet op.
Het valt mij wel op dat het Russische en Chinese vliegdekschip erg op elkaar lijken van boven, maar wie heeft nu het model van de ander gekopieerd?
Ach het gaat om de intentie. En die is goed.
Iedereen met gezond verstand wil Nexit.
De bevrijding van de Britten zal ons inspiratie en moed geven ook te ontsnappen aan de waanzin van Brussel.
Je kan dan wel lullig gaan doen over de aanloop problemen van kleine beginnende partijen met weinig politieke geslepenheid.. Maar om daarom nou in de EU dictatuur te blijven? Nee bedankt. De EU verlaten is prioriteit nummer één!
Bravo!! Maar hieronder staat 0 zetels ... en vrees dat het daar op uit draait . Het volk vindt het allemaal wel prima . Zelfs een tegenhanger van die Wegkijk NPO krijgt amper 50.000 leden. En vergeet niet dat zelfs het FvD door de meesten ( met dank aan de MSM) al te radicaal wordt gevonden .. Nee , de geest van Abraham Kuyper is nog aanwezig ... nog!
Ik denk 0 zetels
Allen om punt 8 zou ik er al op stemmen.
Zitten wel wat goede punten tussen maar wel wat vreemde zaken als art. 19 en een hele hoop vaagheden "onderzoek doen naar..."
Nou dan stem ik wel op een partij die wel een vliegdekschip wil aanschaffen.
Hahaha vooral artikel 6 van dit schoolkrantwaardig lijstje. De rechter moet gaan toetsen of een immigrant wel voldoende onze normen en waarden naleeft? Ben heel benieuwd naar de richtlijnen en zo'n onderzoek. Eet meneer boerenkool? Wat staat er op het tegeltje boven de kachel? Kijkt meneer op zondag voetbal? Ajax of Galatasaray? Met welke hand veegt meneer de bips?
Proppen of vouwen?
Geen strafblad en een baan zou al dikke winst zijn.
Nou, deze partij is met regel 19 wel af voor mij. Ik begrijp de achterliggende gedachte maar het zou betekenen dat ik, waar mijn voorvaderen nog in het Staatse leger van Prins Maurits gediend hebben, mijn paspoort zou kwijtraken omdat ik al 25 jaar getrouwd ben met een Zuid Amerikaanse vrouw. Mafklappers.
Inderdaad lekker doorslaande trieste bedoeling
Kijk Greet,
prioriteiten.
Als er ooit nog verkiezingen worden uitgeschreven ga ik mischien een stem uitbrengen.
Zo nog een partij erbij. En zeker ik ben voor het verlaten van de EU. Maar wat wel is dat er een niet al te grote opkomst is bij de verkiezingen en deze kiezers spreiden uit als een olievlek over alle partijen. Terwijl bijna alle moslims moslimaanhangers en denkaanhangers op 1 partij stemmen en dat zal denk zijn. Wie gaat de grootste worden bij de volgende verkiezingen? Grote kans is dat denk in de volgende regering zit. Laten alle Geenstijlers tactisch op één partijstemmen.
Voor een one issue partij vind ik het een behoorlijk breed verkiezingsprogram. Hulde daarvoor.
En daar verliezen ze het dus ook. Een one issue partij moet zich richten op 1 ding en niet 20 nutteloze punten.
Ik zie liever uitbreiden onderzeeërs naar acht, waarvan 4 voortgedreven met nucleaire voortstuwing.
Goeie diesel elektrische boten zijn ook fluisterstil. Nog altijd de belangrijkste eigenschap van een duikboot.
@Lt-Kol Kilgore | 23-12-19 | 07:04: Wat een onzin. Het gaat erom of ze milieuvriendelijk zijn.
Uitstoot en zo.
Klimaatverdrag Parijs, remember?
Grenzen dicht, geen geld meer naar Brussel, en gratis kinderopvang voor 2 werkende ouders ! En dan moet er nog wel geld over zijn voor een vliegdekschip. Als ie maar groter is dan alles wat de Amerikanen hebben, en dat ze tevens duikboten kunnen lanceren , en amfibische voertuigen met tanks erin, gewoon, lekker compleet.
Een die met een raketje naar de zeebodem verdwijnt zodat we in één klap compleet weerloos landje zijn... Nee, geen goed idee. Tenzij we er meteen 25 van bouwen.
Het is gewoon getorpedeerd boerenverstand
Waar gaat het eigenlijk over?
Dit moet wel haast een hoax zijn: punt 19, ‘Het trouwen met een niet Nederlander… ‘ En als het geen hoax is, dan is het organisatorische niveau qua Staatsinrichting minstens bedenkelijk te noemen. Helaas koppelt deze pseudo-jurist er de naam ‘Nexit’ aan. Dom of een hoax, een v.d. twee.
Een Nexit is niet wenselijk, Nederland is hier simpelweg te klein voor. Wel zou het aan te bevelen zijn een Unie met een aantal omringende landen aan te gaan. Grenzen kan men ook flexible bewaken door middel van ‘vliegende teams’ bv. Dit gebeurd nu nog te weinig, elke halve zool kan nu vrij in en uit lopen, dit met alle negatieve economische gevolgen van dien.
“Een Nexit is niet wenselijk, Nederland is hier simpelweg te klein voor.”
Want u weet dat gewoon?
Klinkt als gebrainwashte kartelpolitiek, zo’n stellige, discussie dodende stelling.
Nederland ging best lekker zonder de idioterie uit Brussel/Straatsburg. Soeverein, baas in eigen land, geen opgedrongen wetten vanuit een bastion met een dronken pinda aan het hoofd, economisch ging het ok. Het grootste deel, meer dat 70%, van de wetten komt nu uit Europa.
Het lijkt me niet wenselijk dat de invloed van de nl'er in eigen land gereduceerd wordt tot vrijwel niets. Er zijn oorlogen gevoerd om minder. De beroerde linkse wind die waait draagt ook niet bij tot een vrolijk toekomstbeeld in deze.
Het enige positieve wat Europa nu brengt is vrij verkeer van goederen en diensten, daar zitten ook flink wat nadelen aan zoals u ook terecht stelt.
Maak je nu de berekening wat Europa ons oplevert dan ziet dat er niet goed uit.
"dit gebeurd". Eikels groeien in het bos op tot boom.
Terwij de grenzen voltijds worden bewaakt door FTE's.
EUxit
Heroverweging van alle verdragen die onder de knoet van brussel zijn gesloten en opzegging van al die "verdragen" die niet het doel hebben Nederland wederom great te maken.
Bilaterale verdragen met landen.
Nederland te klein? Hoe doet Zwitserland dat dan? Of Noorwegen ? Beide landen zijn kleiner dan Nederland en doen leuk mee.
@Joker1977 | 23-12-19 | 08:39:
Precies mijn gedachten .
Dat Nederland te klein is kunnen we dus afserveren als nonsens .
Ja, dat weet ik. En dit om de volgende simpele redenen:
1) Nederland is een doorvoerland bij uitstek.
2) Bevriende Natiestaten vallen elkaar niet aan.
3) Een veranderende Wereld vraagt om nieuwe visies.
Natuurlijk ben ik niet voor het monsterlijke gedrocht wat de EU nu is, zeker het onnodige kapitaal (rooie heffingen naar arme landen) wat o.a. Nederland die kant op schuift is exorbitant hoog. Bijkomend werkt de centrale regelzucht verstikkend, immers wat goed is voor Zuid-Europa is nog niet goed voor Nederland. Vandaar dat ik liever kijk hoe we oude waardes in een nieuw model kunnen vatten. Het Schengen en Marrakesh verdrag is in ieder geval niet goed uitgepakt voor Nederland, hier had een volks raadpleging voor uitgeschreven moeten worden, dan was het hele feest mogelijk afgeblazen. Dit maakt dat Nederland nu snel aan het afglijden is…
Persoonlijk denk ik dat het veel effectiever is om alle linkse partijen (Internationale Socialisten) er uit te wippen, hierna kan men pas meters t.g.v. Nederland en haar bevolking maken. Dit mag wat mij betreft samen met Engeland (voor zover zij nog meedoen), Ierland, Duitsland, België, Luxemburg en Denemarken. Eventueel Polen en nog wat Noord-Europese landen.
Grensbewaking is eigenlijk kapitaal bewaking, dit moet heroverwegen worden. Samenwerking en alle neuzen dezelfde kant op, daar gaat het werkelijk om. Een Nexit kan enkel nuttig zijn als transitie om uit de EU te geraken, richting een nieuwe Noordelijke (Handels en Samenwerkings) Unie.
Voor de rest neem ik bovenstaande opmerkingen ter kennisgeving aan.
"De goede soevereine burger" is het uitgangspunt. Wie bepaalt of een burger "goed" is en wanneer is een burger "soeverein"? En waar is de financiële onderbouwing? Hoe wil je op deze manier in ons land de welvaart borgen? "Ontplooiing gaat voor scholing". Kennelijk heeft de opsteller van het stuk niet voldoende scholing gehad en moet de ontplooiing nog op gang komen.
Bij de eerste taalfout nam ik het al niet meer serieus. Jammer, volgende keer beter!
Dan neem je heel veel dingen in het leven niet serieus. Half Nederland hangt aan elkaar van de taalfouten.
De taal is goed. Het is gewoon Nederlands. Of had U het liever in het arabisch gehad? Kan ook hoor.
@jitro | 23-12-19 | 05:33: Als u bedoelt dat het begrijpelijk is : ja . Correct Nederlands : nee . Als iemand zegt " ik weet waar jouw huis woont" begrijp ik het ook .
Wat een treurnis. Ik snap ook niet zo goed wat deze mensen in eerste instantie denken toe te voegen aan het publieke debat naast de gevestigde eurosceptische partijen PVV en FvD.
Auw... goede intenties, belabberde uitwerking.
Is dit een truc van de VVD. Gewoon een heel slechte variant op poten zetten en compleet belachelijk neerzetten zodat iedereen denkt... Jezus, wat is dat voor tokkie zooi, daar wil ik niet bij horen!
Koningshuis weg? Flikker toch op man. Dan zeker zo'n gladde aal als president?
Die hebben we nu ook of was het cynisch?
Een president kan je ook louter ceremoniële functies geven.
Dus lintjes doorknippen enzovoorts. Je geeft hem max 2 ton per jaar en dat is het wel. Zijn we af van een hele familie corrupte ruifvreters die zichzelf adellijk noemen.
De Tegûhpagtêhhh...
Jacobse en Van Es ... lol
13. Wat is het voordeel van minder ministers? Of is dat gewoon een principe-dingetje?
Je kan nog wat ministeries samenvoegen. Dat scheelt een boel geld.
Fortuyn vond dit een goed idee. Dan zal dit ook wel een goed idee zijn, toch? Minder ministers lijkt mij geen goed plan. Zo krijgen we nog minder van onze topambtenaren te zien bij de overheid.
18. Wat is in godsnaam een "cognitieve afname van vrouwenemancipatie"???
19 is bezopen. Weet iemand in welke inrichting dit is bedacht?
Kost je €71,37 voor een nieuwe.
Eens slaat nergens op.
12. Herinvoering dienstplicht.
De opsteller mag in de eerste lichting.
Zie daar het nut ook niet zo van in. Immers wat deed je anders in dienst als je rijbewijs halen, in de kroeg hangen, voor de twintigste keer per jaar die vrachtauto schilderen en verdere nutteloze zaken.
@Zapata10 | 23-12-19 | 00:53: Primaire objectief is op papier altijd geweest : "Om het land te verdedigen". De uitwerking in het verleden diende de NATO de UN en de EU. Werkgelegenheidsplan:
"dit is een grenspost, dit is je slagboom. Dit is je je zij-arm. dit is de zak blauwe bonen, toegang tot het land is er uitsluitend voor wie er al wonen"
Hoeveel geld houden we in ons land m.b.t betalingen aan Brussel. Hoeveel geld houden we over door minder, minder,minder, deze kunnen naar de oudere, zorg, energie,. Ook onze tradities komen dan weer in zicht. Nederland wat ben je mooi.
Welke traditie mis je het meest?
@wapster | 22-12-19 | 23:40:
Ooit door een ruzie in de familie is ons traditionele familie-uitje gesneuveld. Dus ik kijk al uit naar een Nexit.
Oh ja, want binnenkort gaan in de UK ook de miljoenen richting de zorg stromen.
Om hoeveel ging het ook alweer volgens de Brexit campagne?
@RandyBiel | 22-12-19 | 23:44:
18 miljard, maar de dag na het referendum gaven ze al toe dat dit een foutje was. Maar verder liegt vooral links hoor!
@Erikjan79 | 22-12-19 | 23:55: Alle politici liegen. Immers ze streven naar macht en dus moeten ze altijd knollen voor citroenen verkopen.
Miljarden voor een varende blokkendoos lijkt me een nogal overdreven argument om een nexit te bewerkstelligen..... de vraag is worden die gevuld met piepschuim modellen, amateur drones of met alle vliegtuigen die we hebben waarna er nog ruimte over is....
Een nexit is niet nodig om toch fundamentele veranderingen voor elkaar te krijgen.
Alles is mogelijk als de wil er is..... Kijk naar Trump..... Boris...
Tegen de stroom in roeien kan prima met genoeg personen die hetzelfde doel voor ogen hebben en op het juiste tijdstip aan het "gevecht" beginnen.
7. Borrelpraat. Er zijn wel meer landen waar niet getoetst wordt aan een grondwet. Engeland bijvoorbeeld.
Dat neemt niet weg dat een toetsing aan de grondwet geen slecht idee is.
19. Waarom moet ik een nieuw paspoort aanvragen als ik met een Belgische trouw? Of mag ik helemaal de grens niet meer over?
Dat laatste waarschijnlijk.
dan trouwen we toch lekker niet?! gewoon lekker een economisch partner contract tekenen samen.. wat eeb armoe dit pamflet.
4. "Goede, soevereine burger".
Wat is een precies een goede burger?
5. De IND is incompetent omdat de wet het gelukszoekers toestaat eindeloos te procederen? Nou, logisch redeneren was zeker niet je sterkste vak?
De redenatie is inderdaad kut. Toch is IND wel incompetent, weet ik uit ervaring.
8. Stuur je eindelijk die Duitse uitvretersfamilie weg, krijg je bij 9. een even overbodig presidentje ervoor terug.
Niet helemaal. Een president kan ook een zuivere ceremoniële functie hebben. Kost je twee ton per jaar maar je bent dan wel af van die Duitse familie van oplichters en uitvreters die tientallen miljoenen per jaar kost.
We moeten af van conventionele oorlogsvoering zoals vliegdekschepen. Easy targets in een tijd van rocketwarfare. Meer dingetjes doen met sorcery en witchcraft. Klinkt ook lekker creepy. Vijand wordt er bang van. Houdt immigranten buiten de deur. Die houden er ook niet van. A country of Witchers. Cool toch ?
En nou in fatsoenlijk Nederlands.
3. Stuur al je vragen rechtstreeks naar @tweedekamer.nl.
Het is namelijk altijd goed je vraag aan 150 man tegelijk te stellen. Wie weet geeft er iemand wel antwoord!
Even afwachten hoe het met het VK afloopt.
Daarna kan men over een Nexit gaan nadenken.
VK wordt weer een arm land, vrees ik.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:05:
Angst is een slechte raadgever Kuif.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:05:
En door de paniek om maar een Brexit te hebben hebben de arbeiders een rechtse partij gekozen, die natuurlijk niets voor hen gaat doen. Dat wordt lachen dus.
Het lijkt hier wel Jeaup.....
@Erikjan79 | 22-12-19 | 23:08: Wat ook opvallend is: een deel van de Britse kritiek op de EU was dat Brussel teveel macht naar zich toe trekt en dat de EU veel te centraal geleid wordt. Vervolgens stappen ze uit de EU en trekt Boris binnen het VK alle macht naar Londen toe. Hoe hypocriet wil je het hebben?
Maar als bojo het verkloot kunnen ze hem bij de volgende verkiezingen verjagen. Gaat hem met Timmermans niet worden.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:11:
Het is al die tijd al een machtsspelletje geweest die alleen verliezers op kan leveren.
Kijk maar eens naar het pond.
@botbot | 22-12-19 | 23:21: Dat mensen zo'n idioot als Farage serieus namen...
@botbot | 22-12-19 | 23:21:
Pond staat nog steeds op zo'n 10% waarde afname sinds Brexit referendum.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:23:
Dat snap ik wel op een gegeven worden de mensen boos over dat getouwtrek, en woede is nu eenmaal een slechte raadgever.
@RandyBiel | 22-12-19 | 23:28:
Dat snap ik niet ergens moet bij die gasten een lampje gaan branden van dit gaat niet goed.
@Erikjan79 | 22-12-19 | 23:08: Labour heeft de afgelopen 30 jaar ook niet veel voor ze gedaan. Dat is dus lood om oud ijzer.
Het wordt een interessant experiment, alhoewel je het VK niet met dit land kunt vergelijken. Maar we gaan het zien, blij dat als het mis gaat het daar gebeurt en niet hier.
Haha gaan we extra gevangenissen bouwen, zodat er nog meer leeg komen te staan? Hilarisch die NEXIT knakkers
Mogelijk wil deze partij dat misdadigers daadwerkelijk worden opgesloten. En wellicht wat langer dan hedendaagse fopstrafjes.
Gaat die NEXIT partij straks ook met terugwerkende kracht het paspoort van Geert Wilders afnemen?
Wat een kolder.
E.e.a. in de voorstellen is al in de huidige wetgeving geregeld. Alleen de handhaving ontbreekt.
Eerlijk gezegd, het zijn kneusjes die Nexit-partij willen oprichten. Voor de behoorlijke en verstandige dingen - o.a. Nexit - ga naar de FvD, PVV. Voor degene die een vliegtuigschip willen oprichten, ga naar Turkije. Daar zit nu een Ottomaanse islamist, Erdogan. Misschien kan die je bijstaan.
Uiteraard. Gefaald op vele punten in het leven. Maar dat is natuurlijk niet hun eigen schuld, maar die van de EU.
En in de illusie blijven dat ze straks wel in ene succesvol zouden zijn als er een recessie volgt...
Proest, een Nexit. Het recept om meteen de Rotterdamse haven af te schrijven.
.. ik zie ze inderdaad in staat om Rotterdam weer zo aan te pakken, gewoon uit narrigheid
Alsof de EU zonder de Rotterdamse haven zou kunnen. Proest.
@benjeallanggek | 22-12-19 | 23:09:
Jij blijft vrolijk extra betalen voor onnodige checks van je containertje, ipv gewoon naar de EU via Antwerpen of Hamburg te sturen?
In 3 a 5 jaar kunnen die aardig uitbreiden, want echt snel kan je die NEXIT / brexit kneuzen niet noemen.
@RandyBiel | 22-12-19 | 23:25: Alleen Hamburg dus. Voor Antwerpen moet je eerst nog door de Nederlandse Westerschelde.
.. maar goed. Nexit is vermoedelijk te hoog gegrepen. Nederland is klein genoeg om een serieus oor aangenaaid te krijgen door vijandige regenten. De vorige lichting Verenigers van 1 Europa fikste dat in 5 dagen.
Links heeft ook een aantal splinterpartijen (Denk, dierenpoes, groenlinks) met debiele standpunten. Maar maken de club ‘links’ gezamenlijk wel zó groot dat zelfs de vvd in het linkse spectrum politiek voert. Ik hoop dat er nog heel veel meer van dit soort rechtse splinterpartijen komen om zo hetzelfde voor elkaar te krijgen aan de rechterkant. Zolang nexit, anti zandbak, en klimaatrealise maar in hun programma’s staat is het mij prima!
Punt zes,... zucht, gaan we weer. Nee klojo's ons recht heeft een oudere geschiedenis in ons land dan die zandbak religie. Het meeste van ons rechtsstelsel is ontleend aan oud Germaans en romaans recht. Geld eigenlijk voor heel veel dingen van de opzet van de dorpen,het rechtssysteem,de feestdagen,wat we eten en de houding ten opzichte van vrouwen.
Dat rare christelijke geloof is ons door Kareltje opgelegd en voltooid met het bloedbad van Verden
Fijne samhain, Kelt.
@suscrofa | 22-12-19 | 22:44:
Hehe,hoewel Samhain eigenlijk het nieuwjaars feest is na de derde oogst is het natuurlijk in Oktober.
Laten we maar gewoon de zonnewende vieren en wat suscrofa braden.
;-)
@miko | 22-12-19 | 22:48:
Dat is genocide. Maar ik gun je mijn dierlijke vetten en dartbuikersbuikje van harte. Pas je wel goed op met mijn cholesterol ? Dat train je niet zomaar weg met wat jogging beste vriend. Daar heb ik lang over gedaan die verzameling lichaamsvetten, zit s8nds mijn adolescentie als herboren doopsgezind zwijn toch zo'n veertig jaar vreetwerk in. But, i am not the worst, be my guest.
miko | 22-12-19 | 22:27 |
Totale nonsens. Maar geloof vooral wat u wilt.
@de IJsman | 23-12-19 | 00:24:
Ik waardeer vooral je argumenten. Ik zou zeggen,lees eens wat. Kort geding komt bijvoorbeeld al uit het Thing,een Germaans gerecht, De meeste wetten met betrekking tot waterschappen,eigendom,huwelijks recht waren al vastgelegd voor 800,de tijden van kerstening. Maar je weet niet zoveel blijkbaar.
China bouwt als een malle vliegdekschepen. En de vloot daaromheen. Ook subs.
Daar was Nederland ooit één van de besten in (mede dankzij schoonpa).
Als we iets willen betekenen op het wereldtoneel, dan is een vliegdekschip een sitting duck voor een goede sub.
We hebben een sterk bestel nodig. En bevolkingsbeperking. En een militair apparaat met tanden. Geen vrouwelijke mindef meer. Tenzij ze Thatcher heet.
Ja of Kim Holland kan ook wel.
@Omebert | 22-12-19 | 22:42:
Nou die wou ik wel als ouder scheepsmaatje hebben. Het dek doppen
@suscrofa | 22-12-19 | 22:47:
soppen en daarna doppen
@suscrofa | 22-12-19 | 22:47:
Pokkewerk.
@Deksmaat | 22-12-19 | 22:49:
Met een ouwe ziltige rot in 't vak als Kim wordt dat dikke pret. Wil ik wel wedden voor twee flessen brandewijn en een dode papegaaj.
Zomaar een ideetje. BBBB&BB. Bange Burgers, Boeren, Buitenlui en Brigitte Bardot. Die laatste wil ik nog mee praten. Dierenpartij electoraat is toch ook goed voor stuk of wat stemmen met het vertrek van Marianne. Vind het ook een eer om Kees en Wim als medestander te hebben bij deze nieuwe politieke beweging.
Bed,Brood,Bad,Bevoorrechting & Buitengewoon Behoorlijke wasmaschine ?
Maar dat krijgen ze toch al? O wacht..
Ik hoor die Rutte al zeggen..... zie je nu wel, dat wij van de vvd het niet zo slecht doen, het kan altijd weer gekker.
Wat dat betreft jammer dat het niks is geworden met die psychiaters&internistenpartij. Die hadden Mark het vuur aan de schenen gelegd in de tweede kamer over zijn nonsexualiteit.
@suscrofa | 22-12-19 | 22:24:
U weet wel. Hem dishen op freudiaanse versprekingen.
@suscrofa | 22-12-19 | 22:26: Is het nou dishen of dissen?
Een vliegdekschip heb je nodig als je kolonies overzee hebt en/of als je offensieve ideeën hebt en de oorlog bij de voordeur van je vijand wil uitvechten.
Hoeveel mensen gaan er op een vliegdekschip ? Misschien zijn we een paar meer nodig als de Noordzee over onze dijkjes klotst.
@suscrofa | 22-12-19 | 22:30:
Of als de happy few snel aansluiting gaat zoeken bij Groot-Brittanië. Tegen die tijd misschien Klein-Brittanië, maar dat zijn details.
@Deksmaat | 22-12-19 | 22:47:
Ik zeg je een ding. Als ze 'm er tussen uit knijpen naar hogere gronden. Dan bouwen ze hun eigen fregat maar, zoals Peter de Grote. Toevallig weet ik dat onze koning de hamer links beet houdt terwijl hij rechtshandig is. Dat wordt een teleurstelling. Hoe dan ook, ze komen niet op de onze aanmonsteren.
Heb je trouwens met JSF's nog wel een vliegdekschip nodig? Die hebben toch geen aanloop met elastiek meer nodig?
Uiteraard, de verticale variant 'Lightning II' is niet door ons afgenomen.
Na verticaal is de actieradius nog 5km.
@Peter_la_Selie | 22-12-19 | 22:05:
Hahaha echt? Hahaha omfg we hebben het debiele broertje gekocht dus. Ow dear. En dat voor hoeveel fucking miljard? En vet over budget heen ook nog.
Met Rusland als vijand (dankjewel Mark) heb je helemaal geen ene zak aan een vliegdekschip. Die ligt binnen no time op de zeebodem. Die paar jsf's zijn echt niet opgewassen tegen de kwantiteit van de Russische luchtmacht. Sturen ze 10 tot 50 kisten op een van onze kisten af. Snappez vous ? Weggegooid geld.
@suscrofa | 22-12-19 | 22:42:
Die Russische -kisten- (volgens u) kunnen heel wat meer dan die navo-gehackte-computer-pruts-allutjes hoor. The great US-AirForce staat aan de grond genageld moest er ooit een confrontatie komen.
Daar komt nog bij dat de Russen geavanceerde S-400's goedkoop leveren aan een ieder die ze wil hebben. Daarmee haal je vrijwel alles uit de lucht tot 400km, op termijn ook onze JSF.
Nederland beleefde een gouden eeuw in de zeventiende eeuw door vrijhandel met andere Europese landen. De Nederlandse gouden eeuw eindigde onder andere toen groot Brittannië en Frankrijk de handel met Nederland flink duurder maakten, het mercentalisme. Met een vertrek uit de EU zullen onze producten ook duurder worden door invoertarieven en douancontroles. Zou een vertrek het einde betekenen van de huidige gouden eeuw waar we ons nu in bevinden?
Meer een klatergouden eeuw. Met veel hoempa en inderdaad een hoop geld voor de Deugbrigade.
Met de groeten namens de deplorables: www.youtube.com/watch?v=afMofYie4Lc
Oh en ook een kerstgroet voor de wijze regentenklasse die over onsch welzijn waken: www.youtube.com/watch?v=f2zJ8vaB5jo:
Houzee kameraden, morgen weer op het appèl om te spijbelen voor het klimaat?
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 21:57:
Leg je denkwijze dan uit ipv op dat hoge paard te klimmen.
(*inb4dat heeft druif al gedaan, lol. Maar iets minder arrogantie svp)
@Jan Passant mk2 | 22-12-19 | 22:12:
Denk je dat het gewone volk in de zeventiende eeuw het goed had/
@Aap Noot Miesje | 22-12-19 | 22:13:
Kuif verliest een beetje zijn geduld met de nay-sayers en laat zijn masker en zijn lollige broek zakken. Hij lijkt wel wat op Hans Brusselmans zo.
@Jan Passant mk2 | 22-12-19 | 22:20:
He still here though ;) dat respecteer ik wel.
@miko | 22-12-19 | 22:19:
Nee malle. Toen was er nog geen EU die het hele klimaat kon redden voor de gewone burgers. Vandaar dat het toen zo koud was.
@Aap Noot Miesje | 22-12-19 | 22:21:
Het is een volhoudertje, dat moet gezegd worden. Een missionaris met een doel, zeg maar.
@Aap Noot Miesje | 22-12-19 | 22:13: Nederland heeft een erg grote export-sector. En die goederen en diensten gaan voornamelijk naar EU-landen. Als je uit de EU stapt, dan verlies je allerlei voordelen, bijvoorbeeld omdat er dan tarieven worden geheven over jouw producten, of omdat jouw producten aan allerlei tijdrovende procedures worden onderworpen, voordat ze in die EU-landen op de markt kunnen worden gebracht. Dat levert heel veel economische schade op. Dus niet doen. Probeer de EU van binnenuit te hervormen, dat levert veel meer op.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 22:30:
Die EU kan niet van binnenuit hervormd worden, omdat driekwart van de deelnemende landen corrupt en / of failliet is. Het vierde kwart bestaat uit landen met redelijk gezonde economieën, vertegenwoordigd door corrupte machtswellustelingen à la Timmerfrans en van Baalen.
En nu?
Nexit is de beste oplossing.
Die EU-landen zijn net zo afhankelijk van ons, als wij van hen.
Uiteindelijk wint de handel het van de corrupte EU-dictatuur.
@Dandruff | 22-12-19 | 22:41: Natuurlijk kan je wel van binnenuit hervormen. De landen met geld zijn ook de landen met de minste corruptie. Dus het overwicht is er al. En daar moeten we gewoon gebruik van maken.
1) we hebben we geen gouden eeuw, zie de voedselbanken in NL
2) DL heeft ons nodig voor de doorvoer dan hogen we toch ook die tarieven op? Dit is 18% van ons BNP
3) Shell doet 14% van onze export, dat zal niet veranderen
4) Het VK en de USA tesamen 17% van onze export, dat verandert ook niet
5) 92% van onze economie wordt gegenereerd door het MKB, dat verandert ook niet
@Tuinhekje | 22-12-19 | 22:49: Voedselbanken zijn vooral voor mensen die slecht met geld kunnen omgaan. Duitsland kan ook via Antwerpen invoeren. 17 procent VK en VS is veel minder dan 75 procent EU. MKB exporteert ook, dus daar gaan er dan een boel failliet.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 22:30:
Ben het tot op zekere hoogte met u eens. Zowaar. De interne hervorming gaat ook grote problemen geven.
Een reset naar de beginselen van de EEG zou een goed begin zijn.
Het borrelt in veel EU-landen. De weerstand tegen de politieke EU neemt toe.
Macron in best wel problemen. Merkel op haar laatste benen. Rutte die interviews in de telebelg zet die wijzen op een snelle val van het kabinet. België niet in staat een nieuwe regering te vormen.
En dan heb ik alleen nog maar de buurlanden benoemd. UK verder geen commentaar.
En wat als BE naar nieuwe verkiezingen gaat en Vlaanderen stapt uit de EU? Dan zijn de rapen pas echt gaar in Brussel.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 22:57:
Duitsland kan niks via Antwerpen invoeren als NL daar geen toestemming voor geeft.
@reservebelgië | 22-12-19 | 22:58: Ik volg België met grote interesse. De Wever vind ik helemaal niet zo verkeerd. Die Waalse Socialisten komen echt met achterhaalde economische plannen uit de jaren 70. Daar valt toch geen coalitie mee te vormen?
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 22:48:
Sorry, maar 1/4 geeft geen overwicht op 3/4.
We laten ons al decennialang door de hele wereld uitbuiten en schofferen, zie Turkije en onlangs weer eens Marokko. En in de EU gaat het er net zo aan toe.
Bovendien, nogmaals; Nederland wordt vertegenwoordigd door figuren als Timmermans en van Baalen. Duidelijker kan de noodzaak van een Nexit niet beschreven worden.
@Dandruff | 22-12-19 | 23:11: Van Baalen is al uit het EP. We moeten inderdaad steviger optreden, en dat kan veel beter in Europees verband, want dat maakt veel meer indruk. En wie betaalt, bepaalt.
Nooit uit de eu gaan, wie betaald bepaalt, het kartel heeft hier nog nooit van gehoord, die liggen geknield met gezicht naar Brussel heil eu te roepen !
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:08:
De Wever is een realpolitieker. Met een behoorlijk scherp zicht op wat moet en wat nodig is.
België zit op een kruispunt in de geschiedenis. Wallonië aan de susidietiet van Vlaanderen die steeds onhoudbaarder wordt. Vlaanderen die dat spuugbeu is en steeds verder wegdrijft van de BE-natiestaat. Brussel wat bestuurlijk wegzinkt in wat een veelbesproken US-president ooit eens een hellhole noemde.
De kortse samenvatting is dat Vlaanderen eigenlijk niet zonder Brussel kan. Wallonië niet zonder Vlaanderen en in Brussel weten ze het echt niet meer maar men klampt zich vast aan het franstalige.
Maar, Macron wankelt. Magnette speelt russisch roulette en de Wever zit met een Vlaams Belang als grootste in de peilingen.
Mooie tijden.
Af en toe.
Niemand, niemand. Geen enkele BE-politiek duider heeft nog een idee.
@reservebelgië | 22-12-19 | 23:23: Chaos troef. Ik heb een digitaal abonnement op De Morgen, maar halleluja, wat een linkse en ouderwetse krant is dat. Ik heb soms het idee dat ik satire lees, maar ik vrees dat het allemaal toch erg serieus bedoeld is.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:27:
Belgische media is dieptriest. De VRT is qua deugen nog ernstiger verkrampt dan -onze- NPO. Doe krampachtige pogingen het volk dood te zwijgen. Van de kranten is de Tijd nog een beetje realistisch. HN sensatie tabloid en de rest vooral erg policor. Zodanig zelfs dat het gewone mensen de griezels bezorgd.
De NVA en VB verspreiden hun nieuws dan ook via social-media. Alles in Vlaanderen ter rechterzijde van SPa neemt geen dode boom of staatsmedia serieus.
@reservebelgië | 22-12-19 | 23:36: Kan ik me iets bij voorstellen. Ik ga regelmatig naar Brussel en koop ook wel eens een los krantje. Maar krijg bij lezen altijd de associatie met Marxisme. Heel links, heel gedateerd en heel politiek correct. Wie leest dat soort kranten nog?
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:46:
Het land is stilaan tot op het bot verdeeld. Ze zakken op dit moment door in deugen want het is weer de warmste week. De VRT heeft geen ander nieuws meer. Het is de deugshow.
De BE radio1 haalt nooit het niveau van de willekeurige regionale omroep in NL. Men laat een paar afgeserveerde MNM of StudioBrussel chiks babbelen over internationaal deugen en aan serieuze nieuwsduiding wordt amper gedaan. Want, die meisjes babbelen toch zo leuk? En ze hebben toch gelijk?
Zelfs het grote Jounraal, om 7 uur, is tweederde warmste week. De gotspe.
Dus het alternatief is FB en Twitter. Bij gebrek aan een BE-GeenStijl. En wat daar losgaat wilt u, zelfs u als bitter cynicus eigenlijk niet weten. GS is een policor gestuurde webstek in vergelijking daarmee.
Met andere woorden. De deugcultuur is daar nog veel ernstiger losgezongen van de werkelijkheid dan in NL
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 23:46:
En, het zit diep. Dacht dat het vrijdagavond was, of zaterdag. Bij Terzake, soort 1Vandaag, had uw zusterpartij, de OpenVLD gemeend Karel de Gucht te moeten sturen. De man zat letterlijk met het schuim op de lippen te verkondigen dat het de schuld is van de kiezers. Want DIE stemmen op de verkeerde partijen. En DAAROM gaat het fout. Echt waar. De spetters zaten op de lens. Wat een vertoning.
De gevestigde elite aldaar schijt bagger. Als De Wever het op een akkoord gooit met Tom van Grieken raakt daar de spreekwoordelijke poep de ventilator.
Met, naar mijn inschatting, wel eens gevolgen voor de hele EU-structuur.
@reservebelgië | 23-12-19 | 00:08: Ik ben ook niet zo'n fan van Guy. Veel te pathetisch. Terwijl de Vlamingen die ik ken, op mij vaak een nuchtere en realistische indruk maken.
@Kuifje-in-de-EU | 23-12-19 | 00:14:
U verwart Guy -da joenk- Verhofstad met de ondiplomatieke ex-minister van BuZa de Gucht. Den Guy was goed in de Vlaamse politiek. Mooie woorden. Maar heeft zich nog erger gediskwalificeert dan de VVD-vanBaalen. Heeft in Vlaanderen totaal afgedaan. Is Euro-waanzinnige. De overtreffende trap van eurofiel. Het is het soort Timmermans effect. Verhofstad is door zijn waanzin en waanzinnige rants medeverantwoordelijk voor de intense afkeer van het EU-carroussel. De boomerang dus.
Maar de Gucht doet zn best. Om boomerang te zijn.
@reservebelgië | 23-12-19 | 00:33:
En ja, begrijp de verwarring. Den Guy spettert ook altijd.
@Kuifje-in-de-EU | 23-12-19 | 00:14:
En de nuchtere realistische Vlamingen weten ook niet meer of ze nou de realpolitiek van de schakende de Wever moeten steunen of dat ze all the way moeten gaan met Tom van Grieken.
Een beetje de staat van het land.
@reservebelgië | 23-12-19 | 00:33: Ik haal ze niet door elkaar, maar ik bedoelde dat ik onze bloedbroeder Guy- want liberaal- ook een vreemde snuiter vind. Ach, Willy de Clercq, waar ben je gebleven...
@Kuifje-in-de-EU | 23-12-19 | 00:42:
Verhofstad als liberaal kwalificeren is het niveau van Rutte als liberaal boegbeeld verheerlijken.
Op deze late avond nog nostalgisch terugkijken. Inderdaad de legendarische de Clerq. Coveliers Ward Beysen Schiltz.
U weet dat ik liberaal aangelegd ben. Oud. Wiegel. Bolkestijn.
The times, they are changing.
Als je mij met twee vrienden en een blocnote in de kroeg zet, heb je na een uur ook zo'n programma. Maar wij kijken wel uit om dat als serieus te gaan presenteren.
Dus?
@Kladderadatsch | 22-12-19 | 21:53: Dus denk ik dat het programma van de Nexit Partij op dezelfde manier tot stand is gekomen. Maar mijn vrienden en ik kunnen relativeren.
@MAD1950 | 22-12-19 | 22:28:
Als u naar het partijprogramma van d66 kijkt valt u helemaal van uw stoel. Dat was geen gezellig kroegonderonsje met een biertje and some chips and nuts maar moet een surrealistische lsd-party zijn geweest !
@MAD1950 | 22-12-19 | 22:28: is een clubje van de vvd !!!!
Als Mark "Prez" Rutte doodleuk aan kan kondigen dat het kabinet een pot van vele miljarden gaat lenen voor ' de toekomst` kan een poste-restante voor een drijvend vliegveld er ook wel bij hoor. Ik weet niet of zijn baas Frau von der Leijert er ook blij mee is maar hey, helikoptergeld... zoemzoemzoem.. strooien maar, Jan modaal lapt wel via een Co2 excuus iod...
Nog een paar jaar en dan mag/hoef je niet meer te stemmen...
zijn wij allen moslims.
@Hoorneslaan | 22-12-19 | 23:26:
Zijn we allemaal dood ja...
Een volwaardig vliegdekschip a la Fordklasse en voorgangers is te veel (kernenergie, 10.000 man, lanceersystemen en wel 80 vliegtuigen). Enige ietwat haalbare is een LHD met F-35Bs maar dan heb je ook weer meer fregatten nodig.
Met zoveel schulden maakt een extra aircraft carrier meer of minder ook niet meer uit.
vliegdekschip is wat gortig voor nl. zo'n bootje waar je een aantal f35 kort kan laten opstijgen staat mij wel aan. verder zijn een aantal punten behoorlijk 'te' voor mij.
Gewoon een paar satellieten met een laserwapen.
Haaien met laserwapens op hun hoofd geplakt.
*moehahahah moehahahahha*
@miko | 22-12-19 | 22:16:
Helemaal nog niet zo gek bleek dat nadat ik eens hard moest lachen om naval units uit red alert (2 dacht ik, het is in rl zo ongeveer geprobeerd - ik moet op een te lange zoektocht nu voor de linkjes maar miss mocht ik me vervelen later mik ik ze hier).
De drol die dit verzonnen heeft kan beter gewoon vorkheftruckchauffeur blijven.
Een vliegdekschip is hopeloos ouderwets. Tegenwoordig hebben we vlieKAMPschepen. Daar kan je ook benedendeks je vliegtuigen opslaan.
Met de komst F35 zijn carriers als het ware de slagschepen van WW2 geworden.
Die F35 is echt een zeldzaam domme investering. Aangezien dat ding toch geen luchtgevechten aan kan en dus alleen kan bombarderen, hadden we net zo goed een shitload kruisraketten kunnen kopen. Een Joint Faal Figther kost 160 miljoen, een Tomahawk 1,6. Dus voor ieder vliegtuig hadden we 100 kruisraketten kunnen kopen, waarvoor geen duur onderhoud, vliegvelden, een bulk personeel, kerosine en ellenlange trainingen nodig zijn.
We hadden als Europeanen een Europese oplossing moeten kiezen. Eurofighters of Saabs. Eigen industrie eerst. Maar nee, wij moesten weer trans-Atlantisch denken.
@Bigi Bana Boy 22:05: Sowieso Saabs. Ik heb er zelf thuis ook één.
@wapster | 22-12-19 | 21:29: Waarom zou een kruisraket 1,6M kosten? Voor dat bedrag zou ik ook gewoon barrels uit een helikopter keilen.
weer een nieuwe kans voor alle kansloze wannabe-politici om aan de macht te komen en de boel van binnenuit op te blazen. Zijn inmiddels een aantal voorbeelden van. Dus maar niet doen, hoe leuk het er ook uitziet. Kansloos.
Tedje van Es en F. Jakobse gaan het nog eens opnieuw proberen?
Een nieuwe Karel Doorman ( vliegdek schip) waarvoor? Als luchtbrug voor de Engeland vaarders als het hier grandioos uit de klauwen loopt?
Het paard van Troje staat allang binnen hoor.
Een vliegdekschip is een varende polder.
Ik wil ook een varende polder.
Als Schiphol in Zee nou ook eens flinke turbines krijgt aan de onderkant, dan kunnen we dat ook als vliegdekschip gebruiken.
Ik wil ook een vliegdekschip.
Punt 2. Herinvoering bindend referendum. Ik wil best een bindend, maar naar mijn weten is er hier nooit een bindend referendum geweest. Dus herinvoering...
Brain fart van 20 punten
De twee afgebeelde UK gevallen zijn inmiddels tot conservenblikken verwerkt...
We hebben geen nieuwe partij op "rechts" nodig, maar een nieuwe partij pragmatische partij op links die in staat is om stemmen weg te roven bij D66, Groenlinks, PvdA etc. Maar wel op een gezonde pragmatische manier coalitie kan vormen met PVV, FvD.
Dat is nieteens een slecht idee. Soort VVDlinks.
Precies
Jaaaaa! Nieuw links!
@Diotima | 22-12-19 | 21:30:
Groen Rechts
Goed idee dat ze zich de Nexit Partij hebben genoemd. Op deze manier haal je mogelijk nog wel 19.869 stemmen bij de verkiezingen. Als ze zich toch de OVP hadden genoemd (Onhaalbare Voorstellen Partij) was de teller waarschijnlijk blijven steken op 761 stemmen.
Wist niet dat er zoveel tekst op een bierviltje past.
Kwestie van de lettergrootte aanpassen..
Met nanotechnologie past zelfs de bijbel op een kant van een bierviltje
Het enige dat zo'n partijtje gaat doen is een paar zetels bij PVV en FvD wegsnoepen. 'Verdeel en heers' werd nog nooit zo makkelijk gemaakt.
Een paar zetels nog wel. Optimist, jij bent.
Herstel: Ik heb het programma nog eens doorgelezen en het zou me verbazen als ze überhaupt zetels pakken. Wat een armoede. Vooral puntje 19 is krom:
Waar het misschien bedoeld is als artikel tegen importbruiden die hier als babybaarmachine naartoe komen, is het verder compleet niet haalbaar.
Ik ken genoeg mensen met een Britse, Franse, Amerikaanse, of Duitse partner.
Los daarvan vind ik dat de engheid van zo'n regel het doel voorbij schiet.
@Je_zeulende_zusje | 22-12-19 | 20:56:
Haha, ik zat net een correctie te typen terwijl je dat gepost had.
Je hebt gelijk.
Vliegdekschepen zijn de moeite niet waard, je moet gewoon een containerschip ombouwen tot drone platform en daar honderden goedkope massaproductie bewapende drones op zetten. Dan kun je als klein rijk land gewoon lekker meedoen met projectie van kracht.
Waar blijft gvd mijn favoriet, Greg ? Geen zin meer in kerst zo..
Ik dacht dat Japan ook een vliegdekschip had..
Jan Nagel ook weer vd partij?
Och die arme floeber.. net een door Disney geanimeerde nagel van zijn eigen kist.
Vliegdekschip altijd plus een
Vliegdekschip altijd plus een
Behalve als bouwpakket
Van snijdbaar hout
Min één
Ik zou neigen naar het dan maar doen zonder vliegdekschip. We hebben tegen de ongebreidelde immigratie uiteindelijk ook niet veel aan zo' n ding gehad. De pensioenpotverdelings richting het zuiden zijn er ook niet echt door gestuit. De verkiezingen zijn er ook niet al te gunstig bepalend door beinvloed. Hij is wel groot genoeg om er visvakanties voor grote groepen die kleine zeevissen willen vangen voor te organiseren. Voor de grotere vissen is het dek weer te hoog. Voor een indrukwekkend vliegdekschip heb je eigenlijk ook wel masterlijk materiaal nodig om op te tentoonstellen. Tentoonstellen kost dan weer een hoop doeoe. Doekoe die wel weer met elk huishouden na de vvd lastenverzwaring door eerder, bovengenoemde besluiten, opgerocheld dient te worden. Doekoe is een hoop geld.
Een paar rare punten zitten erin. NL kent een christelijke basis, ja, maar die religie komt oorspronkelijk ook uit het midden-oosten en op wat daar vandaan komt zit ik niet echt te wachten. Trouwens, Jezus de Verlosser heeft nog nooit iets echt verlost en heeft zijn ideetjes nooit bedoeld als religie. Dat hebben anderen ervan gemaakt. Oorspronkelijk was het een practical joke vol fake news bedoeld om te lachen, maar waar omheen anderen om hen moverende redenen een religie hebben gebouwd. Schrappen dus. Bovendien, alle zogenaamd openbare scholen hier zijn in feite al religieus: de klimaatreligie, compleet met hogepriesteres Greta en al. Dat is al erg genoeg. En paspoort kwijt als je met een buitenlandse trouwt? Dan was ik, als serieel polygamist, al tig keer statenloos geweest of zoiets want er zat geen enkele NLse bij, althans voor zover ik me kan herinneren. Lekker dan. En verder, bureaucratie is hardnekkiger dan voetschimmel, dus dat opruimen is een utopie, vrees ik.
“Grondwet toetsing” “politie leiding”
Wat te doen met mensen die geen Nederlands kunnen?
Leerplicht verlagen is kennelijk echt wel hun dingetje, zeg maar
Echt, hoe reageer je op dat soort waanzin zonder onaardig te worden.
Artikel 19, knettergek. Gaat lijnrecht in tegen de vrijheid van partnerkeuze.
Dubai heeft deze regel ook.
Vertel dat maar in de zandbak dan.
@Tronald_dump | 22-12-19 | 20:48:
En een aantal landen rondom Dubai ook. Is om schijn -en uithuwelijken tegen te gaan. Blijkbaar moet dat hier allemaal mogen.
@Tronald_dump | 22-12-19 | 20:48: Vandaar dat Taghi niet getrouwd was met zijn Aziatische vriendin.
Bindend referendum, nee danku.
Ja,graag wel.dat linksmenschen zo graag voor dictatuur zijn,heb ik niet zo veel mee.
@anti-fatwa | 22-12-19 | 20:39:
Ja, want tussen een bindend referendum en een dictatuur zit geen enkel alternatief. Alles is zwart wit en al het slechte in de wereld is links. Het feit dat er mensen zijn die dit denken, zijn nu juist de reden voor mij nee danku. Bedankt voor het aandragen van dit argument.
@ZureKoek | 22-12-19 | 20:41:
Geen dank. Ik ben meer voor de minig van het volk. Wat heeft u gestemp? En wat is ervan waargemaakt?
@anti-fatwa | 22-12-19 | 20:50:
In een ideale werels ben ik het met je eens, maar de gemiddelde mens is nou eenmaal niet in staat te bepalen wat goed voor ze is. Ik incluus overigens. Het huidige systeem is natuurlijk alles behalve zaligmakend met die grinnikende jokkebrok in z'n torentje voorop. Ik heb volgens mij nog nooit 2 keer op dezelfde partij gestemd, want zoals je zegt, 90% van de afspraken worden weggepolderd. Mijn laatste stem was uit protest SP. Niet omdat ik een socialist ben, maar meer als middelvinger.
@ZureKoek | 22-12-19 | 20:53:
'Maar de gemiddelde mens is niet in staat om te bepalen wat goed voor ze is'. Wie ben jij om te denken daar überhaupt over te kunnen oordelen?
@ZureKoek | 22-12-19 | 20:53:
In verschillende landen heeft men bindende referend en dat gaat niet echt fout hoor. Verder heb je in de VS ook verkiezingen waarbij je voor een heel hoop dingen moet stemmen. Gaat ook prima.
@miko | 22-12-19 | 22:13: Opkomst in de VS ligt wel erg laag. Zelfs bij Presidentsverkiezingen.
@Aap Noot Miesje | 22-12-19 | 21:59:
Ik zou zeggen, ga eens naar buiten en oordeel zelf.
Waarom niet gewoon als Nexit-partij maar één programmapunt hebben, namelijk: een Nexit? Dat je zogenaamd een partij opricht dus, hetgeen in feite gewoon een verkapt referendum is. Een referendum in schaapskleren, zeg maar. En nadat de Nexit heeft plaatsgevonden, kun je de partij dus weer opheffen, en kunnen de mensen bij de volgende verkiezingen gewoon weer op de partij stemmen waar ze normaal op zouden stemmen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Goh, veel reaguurders lopen altijd te brallen dat ze een Nexit willen, minder import, de euro eruit enzovoort.. Komt er een club die deels aan de wensen tegemoet komt, deugt het ook weer niet. Je moet ergens beginnen en in ieder geval eindigen met het VVD beleid.
.
"Klagers hebben geen nood" zei wijlen opa Ommezwaai altijd en zo blijkt maar weer.
Denk de dat deze lui het lukt om ook maar een letter foutloos in een wetsvoorstel te krijgen?
"Ich wollte nur zur Aussicht gehen
Und in den Abendhimmel sehen"
Stem gewoon pvv. Nexit!
Dit is geen begin, maar een parodie. En dan ben ik nog positief.
@tipo | 22-12-19 | 20:44:
Da's een andere discussie. Op z'n minst worden wat spreekwoordelijke knuppels in het hoenderhok geworpen. Wellicht bestaat er nog een politiek partij die hier wat uit kan destilleren.
Met zo'n vrienden heb je geen vijanden meer nodig bedoel je?
Kijk nou toch eens: het vliegdekschip 'Karel Doorman' dat we in 1970 aan Argentinië verpatst hebben...
Hollands Glorie, potverdorie!
bootmodel.nl/wp-content/uploads/2014/...
Daar is niet veel meer van over, na de jarenlange zelfhaat- en weg-met-ons-campagnes van Links.
Tja als we het nog hadden zou het nu als onderzeeboot worden omgebouwd.
Met enige politieke vrinden overweeg ik de oprichting van een hele nieuwe politieke beweging "Whatsnext?". We zijn tamelijk moe tesaam van al dat gepolitieke geneuzel als we saampjes des avonds van onze Beaujolais genieten na een overvloedig culinair orgasme aan de dinertafel van mijn vrouw en mijn niet zo bescheiden monumentale pand die ik in de hoogtijdagen van de btc op de kop kon tikken. Wij willen graag weer terug naar een 0 agenda. Een schone lei. Van daaruit dit prachtige land een mooie goudglans geven. Wetende dat wij in die optiek niet zoveel verschillen in het gedachtegoed en toekomstverwachtingen van onze liberale opponenten.
Oja... de britten vertrekken 31/01 dus niet.
Ze leveren alleen hun stemrecht in, voor de rest blijft alles gewoon hetzelfde.
1 vliegdekschip is niks. Doe er dan 2. Ford-klasse kopen in de VS. Flink wat vliegtuigen er bij. 1 eskader (vliegdekschip, 2 onderzeers en wat oppervlakteschepen) bij de Antillen. Andere eskader in de Golfregio.
Kun je net zo goed een extra vliegveld op de Antillen maken. Stuk goedkoper dan zo een schuit.
Kansloos, maar elke nieuwe partij die religie weer achter de voordeur zou schoppen en uit de politiek en een bepaalde ideologie zou gaan verbieden zou een stuk interessanter zijn. Maar dat is een mening en een mening hebben mag van de rechter.
Stel dat we vijf jaar geleden een Nexit gehad hadden, dan was de hele klimaatwet niet aangenomen, de CO2-, PFAS- en stikstofwaanzin niet aan de hand en had de zorg en de pensioenen nog gered kunnen worden en stonden we niet iedere dag in de file en konden nog 130 km/u rijden.
En met het geld (nu 8 miljard... gaat 13 miljard worden) konden we de politie, de leerkrachten,de mensen in de zorg etc. geven waar recht op is.
@Gemeen Mosje | 22-12-19 | 20:18: En dan hadden we een groot deel van onze export-sector kunnen opdoeken, dus hoge werkloosheid en een veel lager Nationaal Inkomen. Een soort van Albanië aan de Noordzee.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 20:21:
Nee, laten we doorgaan alle industrie kapot te maken en alle land- en tuinbouw en kapot te maken en alle bouw en logistiek, wat ben jij voor dom iemand?
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 20:21
Argumenten? Napratend propaganda orgel
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 20:21:
Dat is de vraag of een groot deel van de export zou wegvallen. Hetzelfde geldt voor de UK en die willen net als Nederland blijven handelen.
Laten we afwachten hoe het de UK vergaat. En ik denk dat de UK er uit gaat komen, ondanks de aanzienlijke tegenwerking van Brussel. We gaan het meemaken.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 20:21:
Welnee man kap toch eens met je globalistische vvd gebral. Onzin.
@Gemeen Mosje | 22-12-19 | 20:39:
Ja precies.
@smdyasc | 22-12-19 | 20:25: Nederland is heel succesvol met export en dat resulteert in een overschot op de Lopende Rekening van 10 procent. Niemand in Europa doet ons dat na. Maar driekwart van die export gaat naar EU-landen, en een Nexit betekent dat die landen forse tarieven mogen heffen op onze producten. Met als gevolg dat onze concurrentiepositie fors verslechtert. In gewoon Nederlands: we verliezen heel veel afzet. En dat leidt tot lagere economische groei, verlies van werkgelegenheid, een zwakke munt - want we moeten dan ook uit de Euro - en noem maar op.
@Gemeen Mosje | 22-12-19 | 20:39: Het VK importeert meer dan dat het exporteert. Nederland daarentegen exporteert veel meer dan dat het importeert. Dus Nederland heeft veel meer te verliezen.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 20:48:
Jij denkt dat de export minder word als we uit de EU gaan? My ass.
@anti-fatwa | 22-12-19 | 20:53: Ja, want onze goederen en diensten worden dan veel duurder. En dan gaan buitenlandse consumenten niet-Nederlandse producten kopen. We prijzen ons dan uit de markt.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 20:45: Het merkwaardige is dat dezelfde mensen die de EU vanwege de export belangrijk vinden, tegelijk vinden dat de landbouw gedecimeerd moet worden omdat ze grotendeels exporteren.
@5611 | 22-12-19 | 21:02: Een van de argumenten van tegenstanders van het verkleinen van de landbouw en de veeteelt is dat onze voedselvoorziening in gevaar komt. Maar dat klopt niet, omdat een groot deel geëxporteerd wordt. Maar: als je die agrarische sector aanpakt, moet je wel zorgen voor alternatieve economische activiteiten.
@Kuifje-in-de-EU |21:01: Als Nederland uit de EU gaat, zal NL zich net als Zwitserland moeten richten op high-tec export in plaats van bulkgoederen. Dus geen vlees en tomaten, maar chips, machines en schepen van Nederlandse makelij met Nederlandse patenten.
@tipo | 22-12-19 | 22:41: Zwitserland zit in Schengen - dus net als Nederland geen grenscontroles- en volgt bijna alle EU-richtlijnen. Wat schiet Nederland er dan mee op om uit de EU te treden?
@Kuifje-in-de-EU 22:51: Soevereiniteit. Zwitserland kan morgen uit Schengen als Erdogan de grens open gooit. Nederland niet morgen al.
Aanvulling punt 20: scholing loskoppelen van elke vorm van religie. Religieus gestoeld onderwijs verbieden maar in ieder geval zelf betalen, nooit met overheidsgeld.
Punt 6 'Omdat Nederland een christelijke basis kent' is een bodemloze bewering. Tegenwoordig zijn een bepaald soort basisscholen afgekort tot CBS zonder puntjes ertussen, in navolging van de VPRO. Op de CBS wordt nagestreefd dat hun kindertjes brave burgers worden, iets waar de Openbare scholen kennelijk met de fez naar gooien.... Nederland kent een burgerlijke basis.
Een EEG+ zou een beter alternatief zijn dan Nexit denk ik. De politici en de ambtenarij hebben zich echter al zodanig ingegraven in de EU dat het associaties oproept met met “Animal Farm” van George Orwell.
Maar daar heb je medewerking van de andere deelnemers voor nodig.
Dus Nexit, zien we in de nasleep van de diverse exits wel wat er te redden valt. Of je begint alvast je eigen EEG+ door die met de VK te vormen.
@Eierbal-is-fijn: Een Nexit is erg onwaarschijnlijk omdat Duitsland en België onze grootste import en export partners zijn.
Next!
Het lijkt erop dat deze partij een soort militaire regime wil met veel discipline en gehoorzaamheid. Nee, van mij part mag er wel een partij op recht bijkomen, maar die moet juist libertarisch van aard zijn.
Er moet eerst een hoop veranderen in de wereld voordat libertarisme eventueel een optie wordt. Zo ver zijn we nog lang niet.
"intensieve aanpak bureaucratie" haha. Ja, zet daar een miljoen ambtenaren op.
16. HERINVOERING GULDEN.... oh wacht, eerst een onderzoek of invoer gulden haalbaar is.
(En dan niet als digitale munt)
En dat terwijl het helemaal niet mogelijk is om de euro aan te houden als men uit de EU stapt. M.a.w.: zonder de gulden geen nexit. Wat een lulkoek dit programma. Waarom verlies ik mijn paspoort als ik een amerikaanse, britse of duitse griet wil? Ben ik dan statenloos als ik hier blijf wonen?
Wat overigens een goed punt uit dit programma is: grondwettoetsing. Het wordt hoog tijd voor een constitutioneel hof hier in ons koninkrijk. En de politiek gaat het ons niet geven, want dan kunnen door hun gemaakte wetten plots aan de grondwet getoetst worden. Wat een bullshit eigenlijk he; we hebben een grondwet, maar wetten kunnen er niet door de rechterlijke macht aan getoetst worden. Maar wel door de wetgevende macht, die dan weer democratisch gekozen wordt. Als een meerderheid van het volk dus kiest voor een partij die kutwetten verzint die in tegenstelling staat tot de grondwet, dan hebben we pech?
Ik mis 150 als maximumsnelheid
En de Negerzoen terug in de schappen naast de koetjesrepen en chocoladesigaretten.
Gaat een Jodenkoek te ver ?
En de elfstedentocht. Die moet gewoon elk jaar.
@Wekkertje | 22-12-19 | 20:15: Jodekoek, alsjeblieft. Er is een consolidatie geweest in jodekoek-land en daar is de situatie niet beter van geworden.
Zelfs iemand als Baudet zou zich schamen voor dit soort standpunten. En dat zegt natuurlijk wel wat.
Maar als Markje een keer door zijn partij gedumpt wordt, dan zou hij zomaar lijstduwer kunnen zijn van de NexitPartij, de gruwel.
Maar gelukkig zijn er partijen die wetten ondertekenen die gebaseerd zijn op aannames en verdragen ondertekenen dje ze niet begrijpen of hebben gelezen. God zij dank
Door standpunt 19 wordt de helft van de PVV-fractie statenloos gemaakt, inclusief Geert Wilders.
Is het niet om de standpunten dan wel om de stijlfouten en woordkeus. Het kattebelletje is kwalitatief vergelijkbaar met de uitwerpselen van Greta Långstrump.
@tipo | 22-12-19 | 20:07: Ja, Geert wordt hier vast ook niet vrolijk van.
Daar dacht je 12 minuten geleden nog anders over........ ben jij Opstelten?
@Fatwabuster | 22-12-19 | 20:13: Punt 19.
Pffffff. Ben jij beste landgenoten zn zwakzinnige broertje ofzo? Ik als nNederlander schaam me voor jouw socialistische kameraad Trutte.
Een mooi vliegdekschip zou natuurlijk geweldig zijn voor ons zelfvertrouwen. Zo van Nederland stuurt vliegdekschip naar de Golfregio.
Zo'n bovenmaatse dekschuit stoot CO2 uit. Alle keren als die uitvaart moeten we ergens achterin Verweggistan een zooi bomen planten. De ZMS Klaver sturen, daar is ook niemand van onder de indruk.
Ze willen een nexit maar vooralsnog de euro blijven gebruiken? Dat wordt een lastige
eh.... is er een relatie tot uw nick....?
Volgens mij kan dat ook niet.
Dus als je een niet-Nederlander of een Nederlandse trouwt, verlies je je paspoort. Opmerkelijk
Wilt u meer of minder Nederlanders?
Lastig, want waar laat je dan al die staatlozen?
Dan verliest iedere Nederlandse hetero die trouwt toch zijn paspoort? Volgens punt 19 kun je alleen als Nederlandse man met een andere Nederlandse man trouwen én je paspoort houden. Homo's.
Van wie ben je nou af als je je paspoort verliest? Heb het nog niet helemaal begrepen
Ik ben het eens met standpunt 1 en 2 en oneens met standpunt 3 tot en met 20. Uit standpunt 19 blijkt dat het racisten zijn die dit vod opgesteld hebben. Next.
Zijn Nederlanders ook al een ras tegenwoordig?
@Ramses Sappie 20:06: Ga jij het Geert Wilders uitleggen dat ie statenloos wordt dankzij de nexitpartij?
@tipo | 22-12-19 | 20:08: Jij denkt ook dat je volgend jaar nog een pak bekeuringen krijgt omdat je dit jaar regelmatig 120 hebt gereden?
@Bugblatter De overgangsregeling miste ik even. Maar in de toekomst mag je niet met een Nederlandse trouwen volgens punt 19. Blijven alle Nederlandse vrouwen dan ongetrouwd?
@tipo | 22-12-19 | 20:08: Statenloosheid is niet toegestaan, dus je Nederlanderschap verliezen kan alleen als je al een andere nationaliteit hebt.
@tipo | 22-12-19 | 20:20: Tja, v.w.b. de taal is er wel meer mis met dit "programma". Hier en daar zie ik de goede bedoeling erachter wel maar dit stukje is overduidelijk in een baldadige bui en na de nodige drankjes geschreven. Doet iedereen wel eens maar een verstandig mens wacht met publiceren tot de volgende dag na de koffie.
@Ramses Sappie 20:29: Okay, dus een Nederlandse vrouw kan nooit met een buitenlander trouwen. Terwijl een Nederlandse man wel met een buitenlandse kan trouwen. Dat staat in punt 19. En ze zijn voor verplichte emancipatie. Dit is door VARA-cabaretiers geschreven, toch?
Laten we zeggen dat ongeveer de helft hout snijdt.
pak 'm beet ja.
Brazilië wil van z'n vliegdekschip af: nationalinterest.org/blog/buzz/wanna-...
Kneuzen aller landen, verenigt u! Maar dan wel met je eigen politieke partijtje alsjeblieft.
Na een lange dag slaat de vermoeidheid helaas nu hard toe. Ik lees dat medereaguurders de kolder van de standpunten genadeloos en accuraat fileren. Na de koffie morgenochtend wellicht wat aanvullende opmerkingen over vliegdekschepen en de staat van de Koninklijke Marine. Die is overigens merkwaardig: zowel de Franse als de Britse marine moeten bij Nederland bedelen om "fregatten" ter escorte van hun vliegdekschip (Frankrijk) en dat stervensdure rare ding van de Britten.
En wij gaan onze onderzeeboten laten bouwen door de Fransen.
@Olleke | 22-12-19 | 19:57: Dat zou zo maar kunnen. Zie alsjeblieft de interessante discussies op marineschepen.nl en de paar laatste "reportages" op youtube van de Waalse strijdmakkers van Naval News/ Navy Recognition. Het feit dat Damen in Nederland is gevestigd (hoi Kommer!) is wat anders dan dat de Koninklijke Marine er is om Roemeense lassers aan het werk te houden. Let alsjeblieft op de besmuikte commentaren van IHC Caland.
En nogmaals, de afgeleverde klassen door Damen (van de LPD's, LCF's, OPV's en de JSS) grossierden in ondermaatse prestaties. Vooral met betrekking tot de aandrijving, technologie die op zich 150 jaar oud is.
Oftewel een gebrek aan kwaliteitsbeheersing die de Marine noodzaakt tot voor Damen lucratieve voortijdige renovaties en onderhoud. Ik vermoed dat dit de werkelijke onderliggende reden is voor de aarzelingen van Defensie c.s. om het broodnodige investeringsprogramma voor de KM nu door te zetten.
Mogelijk ben ik nu trouwens te optimistisch wat betreft het economisch-strategisch inzicht van onze oorlogsoma en haar trouwe ambtenaren. Ik kan het stomweg niet weten. Maar me des te beter verbazen.
Nixit koffie. Best lekker. Zit helemaal niks in. Kun je gwoon weer een pintje vatte na een bakske.
Puur water met een wolkje melk en suukr as 't u zo blieft. Lekker intermezzo heur.
Met jalousie gekeken op de BBC naar een serie over hun nieuwe vliegdekschip de HMS Queen Elizabeth. Speciaal voor hun f-35’s gebouwd. Bij ons blijven een aantal schepen in de haven omdat ze niet meer werken.
Als we volgens de 'partij' uit de EU gaan, scheelt dat 8 miljard per jaar. Dit gaat zelfs 14 miljard worden. Nou voor dat geld kun je wel een vliegdekschip bouwen... toch ?
Punt 19: Het trouwen met een niet-Nederlander of Nederlandse, leidt tot verlies paspoort?
Wat zijn dat voor wappies?!
Nederlandse staatsburgers stateloos maken is in strijd met onze wetgeving.
En dat is niet voor niets want zonder geldig paspoort kan men geen bankrekening openen, geen hypotheek afsluiten, geen rijbewijs halen, geen erfgenaam zijn, etc.
Daarbij, een paspoort verliezen is niet gelijk aan het verliezen van staatsburgerschap
Inderdaad een idioot standpunt. Rest kan ik me wel in vinden.
Een verloren paspoort kun je vervangen toch? Maar goed, de NVU heeft dit vod opgesteld blijkbaar.
Koningshuis als staatshoofd?
Bij de afschaffing van het koningshuis waren ze mij kwijt. Zinloze overgang naar gekozen president lost weinig issues op die er nu spelen.
Alles wat geld spaart is meegenomen.
Het koningshuis is nu het nationale voorbeeld stellen dat het helemaal a-o.k. is om van de staat te leven. Nexit. Wimlexit.
Terug naar de tekentafel, boys (m/v). Met dit lijstje gaat het niks worden.
Op de afschaffing van de leerplicht hebben ze al een voorschot genomen. In artikel 5 kunnen ze een d nog niet van een t onderscheiden (verdienT). Er zijn toch echt betere mensen voor nodig dan halve analfabeten.
Zo zeg, die nummer 19. Zo gek maakten de nazi’s het niet eens.
Is door een stel simpeltonnetjes opgesteld, maar de intentie is goed. Ze moeten wat meer intellect binnenhalen, dus sluit u aan.
Bij 12. Dienstplicht is niet afgeschaft, maar opgeschort.
Sinds 1 mei 1997 is echter de opkomstplicht opgeschort, wat betekent dat zolang de regering de opkomstplicht niet heractiveert dienstplichtigen zich niet hoeven te melden, en gewoon kunnen blijven leven in de burgermaatschappij. De dienstplicht is niet afgeschaft, en daarom worden dienstplichtigen nog ingeschreven.
Is dat een wintersportgebied daar in het midden? Ik ben voor!
Dat is een drol
De Spanjolen hebben er twee?!?!? En waar is onze Karel Doorman gebleven?
Ergens in een Chinese hoogoven, samen met zijn schip en de rest van zijn bemanning.
@Bigi Bana Boy | 22-12-19 | 19:46:
Door de Argentijnen omgedoopt tot Veinticinco de Mayo en ingezet tijdens de Falklandoorlog. Omdat ze bang waren dat de Engelsen haar stuk zouden maken is ze teruggetrokken.
Omdat in Argentinië de centjes op waren, is ze naderhand niet meer gemoderniseerd en uiteindelijk op het strand gezet bij Alang (India) en daar door armoedzaaiers gesloopt.
@Bigi Bana Boy | 22-12-19 | 19:46:
Wat de oude Karel zélf betreft heb je gelijk.
Het inderdaad een schande dat de Chinezen de oorlogsgraven in de Javastraat hebben geschonden en het ijzer hebben gejat.
"to all ships: Follow me"
Famous last words.
@Kapitein Sjaak Mus | 22-12-19 | 19:55: Hee, verpest mijn grappen nou niet hé? LOL!
Ik lees de standpunten, en het meeste heeft niets met een Nexit te maken. Veel standpunten lijken een goed idee, maar zijn niet echt doorgedacht, andere zijn ronduit slechte ideeën of niet haalbaar.
Dit is kul jongens.
Bij zo'n partij vraag je je altijd af. Ok, en als de nexit een feit is. Wat dan daarna. Nope een partij die nexit heet vertrouw ik sowieso not!!
Punt 18; Er is een cognitieve afname van vrouwenemancipatie te constateren.
Daar snap ik dus helemaal niks van, komt waarschijnlijk omdat ik teveel achter het aanrecht sta, dan snap je die dingen niet meer zo goed.
Hiermee bedoelen ze waarschijnlijk, dat de meerderheid van de immigranten een religie aanhangt, waar vrouwen (vrijwel) niets te zeggen hebben.
@Gemeen Mosje | 22-12-19 | 19:52:
Hebben ze nog iets gemeen met de SGP.
@Erikjan79 | 22-12-19 | 19:58:
Precies.
Ja, geweldig, een Nexit partij, krijgen wij ook onze eigen Trump of BoJo. Veel beter dan Rutte uiteraard.
Alles is beter dan Mark Rutte, zelfs een blinde aap die pijltjes gooit op beleidsvoorstellen.
Veel te lang, niet gelezen.
En dan heb je een vliegdekschip, nu nog vliegtuigen die er op kunnnen
zweefvliegtuigen en luchtfietsen
@Bakschuif | 22-12-19 | 19:57: kunnen die wel vliegen in gebakken lucht?
@Olleke | 22-12-19 | 20:03:
ja zeker, zitten VVD armpjes aan die door de dikke dampen wapperen....
Hebben jullie dit al aan de staatssecretaris van Defensie doorgegeven?
Voor 1,2,3,4,5,7,10,11 ,12,13,14,16,17,18,
Tegen danwel belachelijk 6,8,9,15, 19,20
Zelfs een derdewereldland als Thailand heeft een vliegdekschip.
Zo'n carrier is leuk voor conflicten van beperkte omvang met een inferieure tegenstander. Bij een volledig treffen tussen twee supermachten liggen alle carriers binnen 24 uur op de bodem. Onverdedigbaar tegen moderne wapens.
Yep, kansloos. Een beetje fighter hoeft maar een paar seconden boven de carrier's radarhorizon uit te komen, een tweedehands "fire and forget" Exocetje of zoiets te lanceren van een gigantische afstand want "van hoog naar laag" voordeel en exit carrier. Niet te missen. Jane's Missiles of the World, kunt u er eentje uitzoeken.
@Kinkfactor | 22-12-19 | 19:46: dan schiet het vliegdekschip toch gewoon met blusschuim
Ach.. een twitterpartijtje.. *Weer doorloopt*
Wat heeft deze partij trouwens al, behalve een hashtag en een lijstje met punten? Wie zit er in/achter.
Baudet laat een proefballonnetje op.
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 19:51: Tuurlijk.... Baudet, de vijand van de VVD..... daar was ik zelf nooit opgekomen.
Bedankt Kuif.... *proest*
@Kuifje-in-de-EU | 22-12-19 | 19:51:
Nope. Daar hebben we dijkhoff voor.
De oprichter draagt een Mexicaanse sombrero en loopt met een prairiehond te wandelen? Was journalist maar is ontevreden?
Jaa goed idee! De ZKH Sylvana Simons, een enorm intimiderend vliegdekschip..
Met Vreer als Admiraal, die zelf niet weet van welke kant die is, zal die sloep alle kanten behalve de juiste opvaren
Donkergrijs gespoten hoop ik?
@Olleke | 22-12-19 | 19:38: Haha bedankt, wist niet wie dat was. Zie hem al staan op de brug in z'n rokje, de vijand slaat en masse op de vlucht
@Bon-sens | 22-12-19 | 19:39:
Of bruin
Punt 10: Gekozen politiechef, leuk. Graaf Denkula heeft wellicht nog wel een neef in Rotterdam die zich verkiesbaar wil stellen.
Punt 11: Is me wel duidelijk dat jullie hier in elk geval niets van snappen.
Punt 13: We hebben een hoop problemen, maar een overschot aan ministers is er daar niet 1 van.
Punt 14: Succes.
Punt 15: Wat??? En als je toch achter zulke instituties aan gaat, dan kan je echt niet met goed fatsoen de verzekeraars niet noemen.
Punt 17... leuk feelgoodpuntje maar geen maatschappelijk probleem dat op een 20-puntenmanifest hoort.
Jammer, zit wat rare punten bij.
Nummer 2, herinvoering van iets wat er nooit geweest is. Slimme jongens!
Punt 2 is fout geformuleerd. Er was (helaas) geen bindend referendum. Dus dat kun je ook niet HERinvoeren.
Ze bedoelen dus het invoeren van een bindend referendum.
Nope was raadgevend
Slecht geschreven pamflet inderdaad. Zowel grammaticaal als inhoudelijk. Alhoewel ik de bedoeling van deze partij i.o. wel snap, zal dit meer kwaad dan goed doen. Over zulke dingen lacht links zich dan weer kapot, dus nee, liever niet.
Het bindend referendum is gesloopt voor dat het tot ontplooiing kwam, mede door d'66/
@Zwizalletju | 22-12-19 | 19:40: Iets wat niet was, kan niet gesloopt worden. We (lid van D66) zijn nog steeds voor een bindend referendum, maar daar is, nog altijd, geen kamermeerderheid voor.
@ho4x | 22-12-19 | 19:48:
En mag dat bindend referendum dan ook gaan of we in de EU willen blijven ? Of wil D66 dat uitsluiten ?
@Gemeen Mosje | 22-12-19 | 19:57: Tuurlijk mag dat.
@ho4x | 22-12-19 | 21:15:
Nou eerst zien ,dan geloven, want als het aan Jetten ligt verankeren we het lidmaatschap in de grondwet.
En een referendum kan niet de grondwet of delen daarvan wegstemmen. Maar goed we gaan het hopelijk ooit meemaken dat er een bindend referendum komt.
Wie tekent de ondersteuningsverklaringen bij de gemeentes?
GO van Henkie O. maakt meer kans en haalt straks 0 zetels.
De Russen hebben BBQ aan boord?
In Rusland hebben ze geen klimaatdrammers die de BBQ willen afschaffen, dus ja.
@Olleke | 22-12-19 | 19:27:
Zou wel de ultieme trol actie zijn. Poetin met ontbloot bovenlijf aan het barbecueën op dat vliegdekschip, vlak voor onze territoriale wateren.
Nee, het enige vliegdekschip van de Russen staat erom bekend dat ie vreselijk rookt (uitstoot van turbines?) en je m daarom van verre al ziet aankomen. Ook vaart er regelmatig een sleepboot mee vanwege de onbetrouwbaarheid van de motoren / turbines (echt waar).
De Admiraal Kuznetsov staat in brand. www.fontanka.ru/2019/12/12/048/ En die brand is vrijwel onblusbaar, want het fikt in de kabelleidingenkokers. Dus alle elektriek is naar de haaien. Het ongeluksschip zit vol met asbest en ging in 2018 bijna mee naar de bodem toen het droogdok, waarin het zonder 4 schroeven lag, onverwachts afzonk naar de zeebodem bij Moermansk. De Chinezen hebben het op zich fraaie ontwerp gekopiëerd, maar wel wijselijk eigen scheepsmotoren en bewapening erin gezet.
Oké, dus geen BBQ. Het is gewoon een varende Lada Niva.
Punt 20. Net wat we nodig hebben. Nog meer ongeschoolden in Nederland
Die lopen al met bakken de grens over. Dweilen met de kraan open, dus dan dit maar.
Wat leest het trouwens kut.. of moet ik toch echt naar hans parel ?
Wat de Nexit partij wil mag helemaal niet. Daar hebben wij zelf voor getekend in Brussel. D66 wilde het Nexit verbod nog in de grondwet vastleggen, maar dat is niet nodig omdat dit al op Europees niveau is vastgelegd
En de UK dan ? Die gaan er toch echt uit, terwijl jij aangeeft dat het niet zou kunnen ?
@Gemeen Mosje | 22-12-19 | 19:59:
Het kan wel, maar het mag niet.
Lekker leesbaar ook.
Was me net voor, scheelt me weer een gratis montuur, glazen haal ik altijd uit de glasbak
Dit is gewoon een truuk van links /D66 om de nexit in een kwaad daglicht te stellen
Eens. Is eerder een poging tot verkoop van spierverslappers om kromme tenen te ontspannen.
Ah, zijn dit Jacobse & van Es ineen eigentijds jasje?
Ja haha, die hadden er zelfs een liedje over.
Wat een mongolenpartij.
Weer een partij op rechts, precies wat er niet nodig is.
Een partij op links dan wel ?
Een partij voor mensen die de lagere school niet hebben afgemaakt. Next.
En ja hooooooor.... daar gaat ie weer... trolololol
Het merendeel van deze lijst waren ook ooit speerpunten van de VVD. Waar is het toch fout gegaan met die partij en hun kiezers?
Is wel zo.
@Ommezwaai | 22-12-19 | 20:20: is wel zo
Wat enorm achterlijk.
Het trouwen met een niet Nederlander leidt tot verlies van het Nederlands paspoort?
Een paspoort verliezen is niet zo erg. Dan vraag je een nieuwe aan
Scherp
Volgens rutte moeten de buitengrenzen beter bewaakt worden dus je mag aannemen dat er snel ingegrepen gaat worden in de bewaking van ons land en onze handelsroute’s beschermd worden tegen vijandelijke mogendheden.
Vrees dat Pinokkio de grenzen van de EUSSR bedoelt.
Wat een kansloos epistel.
Een lachertje....
Punt 13 is gaat alleen werken als punt 21 wordt toegevoegd: ontsla alle topambtenaren van alle ministeries.
Jezus Christus, zo'n punt als 19. Deze partij is bij voorbaat al af.
Precies mijn gedachte.
Juist niet! Als je als volwassene je huwelijkspartner kunt kiezen, dan kan je ook zeer weloverwogen de consequenties afwegen. Moet maar eens ophouden met die gedwongen influx van profiteurs.
Mooi programma dat velen zal aanspreken.
Maar Rutte gaat gewoon weer een kabinet bakken hoor! 6-7-8 partijen
Komt allemaal goed, hij is namelijk de meest ervaren man voor de positie van MP.
Is wel zo.
Meest ervaren is niet automatisch de meest bekwame
@Olleke | 22-12-19 | 19:26: dus dat
@Bon-sens | 22-12-19 | 19:29: Dat gezegd hebbende, het hangt er natuurlijk vanaf wat de doelstellingen zijn. Voor de EU is hij wel het meest bekwaam. Voor de burger niet
@Olleke | 22-12-19 | 19:34: dus dat!
Wat moet men dan doen om waanzin te stoppen?
Juist, maak mij Kolonel.
Slechter wordt het niet, wel grappiger.
Team kaas! Ik wil wel aan het hoofd van iets staan. Ben ik dan kop kaas?
Voor een Kolonel slaap je wel erg lang uit, Kaas.
@Henk P | 22-12-19 | 19:17: je begint onderaan. Dus tenenkaas.
Dus: het maakt de waanzin grappiger...? Hmm... ach, waarom ook niet?
Ligt eraan Kaas. Ben je voor of tegen Nexit? #teamBaasKaas
@Schriever | 22-12-19 | 19:43: kolonel schimpie meldt zich
@Joey Finkleberry | 22-12-19 | 20:38:
Ik ben voor een #iedereenexit. Alleen Nederland blijft in EU, met het geld.
grappiger dan dit comic sans-ballet met spelfouten?
Ongezien de tyfus Kaas,we willen het beter krijgen,niet grappiger.
REAGEER OOK