Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister Dekker gaat radicale clubs verbieden

Maar welke?

GEEF TERUG

Onze democratie verdient bescherming. Daar waar vrijheden worden misbruikt om onze rechtsstaat en democratische waarden aan te tasten, moeten we een duidelijke grens trekken. Wij kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie. Aldus Sander Dekker, minister met fopportefeuille "Rechtsbescherming".

Domlinks meteen in polonaise. Want PVV en FVD kunnen opgeheven worden

Domrechts meteen in polonaise. Want Antifa, GreenPeace, Natuurmonumenten, Urgenda en de NPO zijn de sjaak. 

Maar beste mensen, lees die quote nog eens goed. Wij kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie. Waar kennen we die zin ook alweer van?

Retourtje Mekka voor de goede inzenders!

Hier. Dit is pas een radicale club

Reaguursels

Inloggen

De hoogste graad van tolerantie is bereikt wanneer wijzelf niet meer getolereerd worden door hetgeen wij tolereren. In principe zouden we dan intoleranter moeten worden als het mechanisme van zelfbescherming goed werkt.

Tiscali-2 | 21-12-19 | 10:07

Enfin, Pritt bedoelt waarschijnlijk inderdaad (iemand zei het al) oud-VVD politica Ayaan Hirsi Ali, die destijds zo verketterd en bedreigd werd om haar opvattingen, dat ze eieren voor haar geld koos en naar de VS vertrok.

Schulzie | 21-12-19 | 08:34

Puur uit belangstelling, zou Volkert zich eigenlijk bij Urgenda hebben aangesloten? Hadden we dat maar in míjn tijd, zal ie hebben gedacht.

Schulzie | 21-12-19 | 06:58 | 3

Ik vraag me af of Urgenda niet al met Volkert contact heeft, voor het geval het kabinet niet naar haar pijpen wil dansen. De man is immers weer 'beschikbaar'. Met dank aan een ander vriendje bij de rechtbank van ze.

Een stille staatsgreep is het. De gekozen volksvertegenwoordiging buitenspel gezet door D66 rechters met een uitgesproken groene, activistische signatuur.

Professor Superhirn | 21-12-19 | 07:30

@Professor Superhirn | 21-12-19 | 07:30: Dat weet ik niet hoor, maar dat het kabinet zich heeft laten gijzelen door een soort juridische kimaat-jihad lijkt me niet eens zo vergezocht. #bytheballs

Schulzie | 21-12-19 | 07:37

Het zou wel een bak zijn als Urgenda nog een hoop subsidie krijgt van de overheid ook. Dan betaal je clubs die dat geld gebruiken om te procederen tegen de staat.

Schulzie | 21-12-19 | 07:49

Ons gaan ze verbieden, de gele hesjes.

LateStageCapitalism | 21-12-19 | 06:33

Ik hoop trouwens niet dat dit goed gerekend wordt, want ik zou nog niet eens uitgestrooid willen worden in Mekka.

Schulzie | 21-12-19 | 04:02

Minister Dekker kan met deze gespierde taal voortaan beter mediaparken mijden. De heer P. Fortuyn liet zich destijds in soortgelijke bewoordingen uit en dat vonden vooral quasi-progressieve meningsintoleranten niet fijn.

Schulzie | 21-12-19 | 03:21

D66 en GroenLinks zijn ook gevaarlijk!

Lexus01 | 21-12-19 | 01:15

Welke moskeeën worden nu gesloten ?

Eddy67 | 21-12-19 | 00:07 | 1

De Tweede Kamer?

Frau Merkel | 21-12-19 | 01:45

Geloof me het komt helegaar goed met mevr. Imane Nadif. Groenlinks zal een uitermate streng foeigesprek met haar hebben en ze zal eigener beweging haar raadszetel opgeven, want ze zal heel goed begrijpen dat ze helemaal verkeerd gehandeld heeft.

Groenlinks heeft het beste met ons voor op democratisch gebied, dus de partij zal deze kapitale ondemocratische uitglijer, wat heet, minilawine, onmiddellijk stoppen en er alles doen om het geloof in democratie binnen de partij en onder het volk te verstevigen. Heus, dat gaat vast gebeuren.
Toch, toch? Evocatus

Evocatus | 20-12-19 | 23:41 | 1

Als GL iedereen die domme ondemocratische dingen zegt uit de gelederen moet verwijderen kunnen ze het volgende congres organiseren in een biobak.

Mazzelstof | 21-12-19 | 07:22

Oh gaan we minder tolerant doen jegens intolerantie ?

Dus we gaan nu het beestje bij zijn naam noemen en eindelijk iets doen aan islam-gerelateerde problematiek ?

pinochetairways | 20-12-19 | 23:04
-weggejorist-
pinochetairways | 20-12-19 | 22:55 | 3

zie ik het nou goed..? heeft die knakker nou weer een ander kapsel of gel..............?

grapjasz | 20-12-19 | 22:55

En als je ze verbiedt bestaan ze niet meer?

knutsel_ | 20-12-19 | 22:51 | 1

Klopt. Maar het wijkt toch in positieve zin af van het standaard kiekeboeisme dat de Nederlandse politiek normaliter domineert. Er zit nu een extra stap vóór het wegkijken. Dat het een volstrekt nutteloos gebaar is waarvan de bedoelde symbolische waarde op voorhand al gesmoord is in welverdiend ongeloof neemt dat in de praktijk niet waarneembare onderscheid toch nèt niet helemaal weg.

Mazzelstof | 21-12-19 | 07:19
-weggejorist-
De waard zijn gast | 20-12-19 | 22:22

Fervent Falende Flapdrol.....

Elder of Z. | 20-12-19 | 22:07

Sander Dekker is een enorme kneus. Zelfs een beetje stoere praat van hem wekt erg op de lachspieren. Als hij serieus is, zou die moeten beginnen om de invloed van religies binnen de politiek te verminderen en de bewegingsvrijheid van één als religie vermomde ideologie in het bijzonder. Dat heeft echter geen schijn van kans, dus misschien zou die gewoon zijn mond moeten houden en terug kruipen onder zijn steen.

Ruikbaard | 20-12-19 | 21:52

Ik mag alles zeggen, als ik maar geen haat zaai en niemand beledig (mijn interpretatie van de Grondwet)
Maar ik mag dus gerust van mening zijn dat een zekere god het uitermate verwerpelijk vindt dat mensen die niet in die god geloven geen zuivere en volledige mensen zijn. Om die reden zeg ik dat alle groenteboeren, die in die god geloven, geen aardappels meer dienen te verkopen aan mensen die niet in die god geloven want dat is god een doorn in het oog.

Koos Knak | 20-12-19 | 21:48 | 1

U wist nog niet dat alle mensen uit dezelfde bron komen?

SlimmeBelg | 21-12-19 | 05:34

Maar het klopt.....
We moeten intolerant zijn tegenover intolerantie.
Daarna nog even zeggen wat gaat vallen onder intolerantie.
De verkeerde uitleg:
Intolerantie is alles wat afwijkt van mijn mening, en wat ik als gevaarlijk ervaar.
De goede uitleg:
Intolerantie is feitelijk-geweldplegende dwang en moreel-chanterende onderwerping van anderen aan.....(tromgeroffel).......
denkstelsels die de uitkomsten van democratie en de rechtstaat niet erkennen als de hoogste richting gevende macht in een soeverein land.
Kijk.
Zo overzichtelijk is 't wél.
De democratie heeft echt een stok nodig om de invasie van allerlei primitieve 'denkstelsels' te kunnen afstoppen, ... en onderwerpen aan de hoogste macht; de democratische rechtstaat.
(en dan mag je echt denken als 't je niet aanstaat, Nederland is geen gevangenis, je bent hier te gast, anders ...... je maar op naar 't land waar je vandaan komt)
Dát komt de rechtstaat toe, de grootte van de speeltuin te bepalen.
Zoals er spelregels bepaald worden door de rechtstaat.
Zelfs primitieve mensen kunnen dat accepteren, en leren wat beschaafd is; de uitkomst van 'n democratisch besluit. Ook als het hen niet aanstaat.
Grow up. This is life.
Not your version of some religion.
Not your version of some ideology.

Der Paulie | 20-12-19 | 20:59 | 4

Ja maar Zwarte Piet, ja maar slavernij verleden, ja maar "jij bent welkom"...
Ho zit het daar dan mee?

zwellevertje | 20-12-19 | 21:57

@zwellevertje | 20-12-19 | 21:57:
Die hele 'zwarte-Piet-discussie is alleen maar propaganda vanuit minderheden die 'hun wijsheden' willen opleggen aan de meerderheid; 'dat is dus intolerantie waar onze democratische intolerantie tegen moet kunnen worden ingeroepen....(sorry voor 't toontje) om die primitieve intolerantie mee te kunnen stoppen. Ze mogen democratisch gereguleerd demonstreren, ze mogen roepen wat ze willen, maar géén geweld plegen, en geen morele chantage plegen. Anders; stop en exit.

Der Paulie | 20-12-19 | 22:41

Dus elke politieke partij die grondwetondermijnende punten op het verkiezingsprogramma heeft staan mag verboten worden?
Zo zo.. en dat op GeenStijl...

Epistulae_Morales | 21-12-19 | 01:27
▼ 1 antwoord verborgen

En wie precies bepaalt dan wanneer je wel of niet tolerant hoeft te zijn tegen welke intolerante opvatting? Hoe intolerant ben je dan zelf eigenlijk wel of niet? Dit gaat tot volledige willekeur leiden van links dat gewoon merendeel rechts tot extremistisch framed en tot intolerant gaat bestempelen. Is dat ook niet precies wat toen in Duitsland gebeurde met de Nationale Socialistische Duitse Arbeiders Partij (NSDAP) die anderen de maat namen door te framen?

Jan, Leiden | 20-12-19 | 20:37

Zo benieuwd hoe de rechterlijke macht intolerantie gaat uitleggen. Gewoon weer een een-tweetje tussen de rechterlijke macht en de eu-fascisten.

Arnold9638 | 20-12-19 | 20:14 | 1

De huidige rechters zijn al niet eens staat de verouderde wetgeving te interpreteren en recht te doen aan de slachtoffers. Dit gaat ze helemaal boven de pet.

Ruikbaard | 20-12-19 | 22:08

Hij heeft het over de Jehova getuigen.

Deze door misleiding en uitbuiting puissant rijke multinational houdt ook in Nederland kindermisbruik onder de pet. Er is een interne rechtbank waarbij pedofielen vrijuit gaan. Ten eerste zijn er 2 getuigen nodig. Ten tweede is het een zonde die vergeven kan worden. Ten derde wordt aangifte doen sterk ontmoedigd. Zie Zembla: Misbruik op weg naar het paradijs.

Krijg ik nu een gratis reisje naar het hoofdkantoor in New York?

Wiebenick | 20-12-19 | 20:05 | 2

Kindermisbruik is een inherente eigenschap van alle religiën. Hoe vromer en meer verlicht de geredde zielen, hoe verdorvener de buitenwereld, hoe groter de omvang en ernst van het kindermisbruik. Dit is een natuurwet. Er is geen uitzondering en er zijn geen clausules.

Mazzelstof | 21-12-19 | 07:07

@Mazzelstof | 21-12-19 | 07:07:
Dus eigenrichting moet worden getolereerd, want dit is een natuurwet. Religie is een natuurverschijnsel, ze mogen hun eigen regels bepalen. Deze club heeft zelfs een ANBI status. Hoe dit te rijmen valt met onze democratie en rechtsstaat, gaat mijn pet te boven.

Wiebenick | 21-12-19 | 11:32

nl.wikihow.com/Je-eigen-staat-stichte...
totaal vuurwerk verbod in apeldoorn...
de stad van volkert.
een belasting dienst die iedereen beroofd en bedonderd.
een president die alleen linkse vrinden kent...
een staatsomroep die de marakeshpact uitvoert.

tijd voor een eigen enclave

Triple2K8 | 20-12-19 | 20:04

GroenLinks zegt het.
De VVD denkt het.

Professor Superhirn | 20-12-19 | 20:02

We kunnen ook gewoon de olifant benoemen, de islamned tot ideologie verklaren en het hele zaakje opdoeken. Dat gaat een stuk eenvoudiger.

Frau Merkel | 20-12-19 | 19:57 | 3

Dan heb je wel 90% van het probleem te pakken.

Heiner | 20-12-19 | 20:05

@Frau Merkel | 20-12-19 | 20:20: Andere wat meer uitgesproken clubs zullen minder uitgesproken worden als er op een andere manier met Moslimorganisaties en hun doctrine wordt omgesprongen. De socialisten in Denemarken bewijzen dat. Sinds zij niet meer automatisch bukken voor de Islam en haar volgelingen, hebben ze stemmenwinst en de rechts extremisten stemmenverlies. Alleen de Moslims zijn pissig, maar niemand dwingt ze om in Denemarken te blijven,

Heiner | 20-12-19 | 21:12

Het enige dat democratie in de weg staat is de overheid zelf de laatste 20 jaar.

Claude_Vieaul | 20-12-19 | 19:54

Dit voorstel heeft dezelfde achtergrond als het D66-voorstel om in de grondwet vast te leggen dat Nederland bij de EUSSR hoort. De bedoeling is de huidige machthebbers voor eeuwig aan de macht te houden en alle oppositie de kop in te drukken. Het partijkartel moet wel totaal in paniek zijn dat het met dit soort wetgeving komt.

MAD1950 | 20-12-19 | 19:51 | 1

Ik zou maar eens in Brussel gaan kijken. Meestal komen dit soort voorstel plotseling in alle EU landen min of meer tegelijkertijd.

Frau Merkel | 20-12-19 | 19:55

Het is de lijfspreuk van marxist Herbert Marcuse, van de Frankfurter Schule, in 1940, naar de USA(!)gevlucht voor de Nazies.

Bolder | 20-12-19 | 19:45

Dit is een EU dictaat van een handjevol ongekozen mennekes met de bedoeling EU onwelgevallige politieke partijen te verbieden. Daarover is op 16 april 2014 een persbericht verschenen. Dekker gaat het karwei van Opstelten en Grapperhaus afmaken, let maar op. Want haathuizen blijven beschermd en kunnen in 2020 nieuwe subsidierondes tegemoet zien.
Het is wel een hele opluchting dat we iets ondernemen tegen D66 cs die zich met het intrekken van de referendumwet schuldig maakte aan het realiseren van anti democratische doelstellingen; Palestijnse bankier van ons geld Kaag kan dan ook aangepakt worden wegens ondermijning. Nu ik er over nadenk, Dekker kan zijn hele eigen partij en D66 opruimen. Doet hij natuurlijk niet maar als je de memorie van toelichting leest en kijkt naar wat er achter ons ligt, dan hebben ze de reacties hier goed gelezen en worden we verneukt waar we bijstaan.

eastender | 20-12-19 | 19:45 | 2

Sorry, geen link want ui.

eastender | 20-12-19 | 19:45

Ik neem aan dat enge sektes dan ook verboden worden ?

Het leven is zwaar | 20-12-19 | 19:44

En wie gaat bepalen wat radicaal is? Sander Dekker?

Rest In Privacy | 20-12-19 | 19:40 | 2

Sander Dekker is wel radicaal in zijn voorstel om dit te gaan verbieden. Wat zijn de consequenties voor hem?

Frau Merkel | 20-12-19 | 19:56

Ja interessant. Radicaal is wellicht al de PVV.. verkiezingsprogrammapunten die rechtstreeks tegen verschillende grondwetsartikelen ingaan lijkt me wel radicaal.
Uiteraard is het juist de bedoeling dat het nooit tot een meerderheid kan komen, of tot coalitie, en dat heeft uiteraard tot doel om langer te blijven ‘benoemen’ of anders gezegd, aan t pluche blijven plakken.. lekker cachen

Epistulae_Morales | 21-12-19 | 01:35

Ik zeg pareto princiepe toepassen.

watergeus | 20-12-19 | 19:32 | 1

Dat kun je niet toepassen, dat is een ‘wetmatigheid’
Je munt wel je beleid erop afstemmen dat het zo blijft.

Epistulae_Morales | 21-12-19 | 01:37

oja, iets met vrijheid van meningsuiting...
weer zo'n hopeloos idee, zoals dat boerka verbod dat nooit gehandhaafd wordt

boerk | 20-12-19 | 19:27

Komen we eindelijk van de EU af.... wie had dat gedacht !

Koning BongoBongo | 20-12-19 | 19:23

Damn eindelijk een leuk golftopic op GeenStijl was ik zelf aan het golfen. *zucht*
Elke golfclub die ik hanteer verandert in een radicale club.
En zo nemen ze je hobbies af.

keestelpro | 20-12-19 | 19:22

Um, om het selectieproces wat opjectiever te maken,
kunnen kijken naar "clubs" die wekelijks onze ***wetten*** overtreden.
Bijvoorbeeld ten aanzien van vrouwen, homo's, anders / niet gelovigen.
.
Dat zijn dus feitelijk al, nu gedoogde. criminelen,
waarbij de bestaande wetten alleen maar *gehandhaafd* hoeven te worden.
.
Heeft iemand wellicht suggesties voor kandidaat clubs.....?

hotmint | 20-12-19 | 19:21 | 2

Juist. Daar maar eens mee beginnen. En met rechters die te slap tolerant zijn naar intolerante criminelen.

kaasfondue | 20-12-19 | 19:56

Moet je lid zijn van zo’n ‘club’, of is kamerlid zijn van die club genoeg?

Epistulae_Morales | 21-12-19 | 01:38

Wordt Feyenoord nu verboden dan?

Nuuk | 20-12-19 | 19:14 | 1

Of PSV voor radicaal teleurstellende resultaten.

keestelpro | 20-12-19 | 19:23

Ik zou zeggen begin met:

De VVD
De Medicijnen maffia
De NPO graaiers
De Brusselse graaiers
De Goede doelen graaiers
Etc.

WTSHTF | 20-12-19 | 19:12 | 1

De VVD is alles behalve radicaal, dat is juist het hele probleem. VVD is tegenwoordig een mix van GroenLinks tot conservatief.. overigens dankzij Wilders.

Epistulae_Morales | 21-12-19 | 01:42

Ik ben ook kaal en heb dus recht op bescherming.

quigg | 20-12-19 | 19:04

Hoog tijd dat de Bond tegen het Vloeken een keer verboden werd gohvedegohvedegohvedommuh. Goed bezig Dekkert.

suscrofa | 20-12-19 | 19:04

Echt een maatregel die willekeurig gebruikt gaat worden, om z.g te deugen.
Heel erg gevaarlijk

dubbletjes | 20-12-19 | 19:01

Kut, nu ben ik zelf verboden.

steefbeen | 20-12-19 | 19:00

Laat me raden, alles wat rechts van VVD is?

lagelander | 20-12-19 | 18:53 | 1

Daar zit tegenwoordig zelfs de PvdA

Blauwpetje | 20-12-19 | 18:58

Even iets anders. Heeft iemand nog iets van Ollogren vernomen??

Harrie7949 | 20-12-19 | 18:50 | 4

@Kuifje-in-de-EU | 20-12-19 | 18:52: Maar als ik bij mijn bedrijfsarts kom, zal hij mij toch geen maanden verlof geven voor chronische ontsteking bijholtes? Een lullige kwaal waar je niet dood van gaat

ik_wacht_niet | 20-12-19 | 19:11

Misschien is die ziekte van Ollie wel een manier om haar te lozen zonder al die heisa zoals bij Harbers en Snel.

MAD1950 | 20-12-19 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik gok alles wat niet deugt.

Dirk III | 20-12-19 | 18:47

Inderdaad, onze democratie verdiend bescherming tegen idiote politici die onder elkaar wel uitmaken welke partij er verboden moet worden en welke bestaansrecht heeft. Die partij van Rutte, de Vereniging Voor Dieven gaat samen met de linkse Gristenen en DDR’666 wel uitmaken op wie u wel/niet mag stemmen. Wie geen lippendienst pleegt aan de Bilderberg-adepten is niet salonfähig en wordt uitgesloten. Dan blijkt er plotseling ook geen bankrekening meer te zijn voor zo’n partij. Als dit voorstel er ooit door komt wordt het langzaam tijd om vuurwapens aan te gaan schaffen, want vanaf dat moment regeert de willekeur.” Een volk dat voor tirannen zwicht...,daar dooft het licht.”
Ongelofelijk dat de VVD en het CDA denken dat wij niet in de gaten hebben waar zij mee bezig zijn. Onze Vrijheid wordt door deze Sander Dekker en zijn wetsvoorstel bedreigt.

Eendragtmaaktmagt | 20-12-19 | 18:44 | 3

Verdiend=verdient

Eendragtmaaktmagt | 20-12-19 | 18:45

Met vuurwapens bedoel ik natuurlijk een klapperpistool of iets in die geest. En alleen maar met vergunning uiteraard.

Eendragtmaaktmagt | 20-12-19 | 18:51

Is u nu klaar? Dan kan ik beginnen te lezen.

tis_wat | 20-12-19 | 18:59

Leuk, maar zonder context kan je alle kanten op met die quote. Het zegt precies niks.

Onno Barendsen9337 | 20-12-19 | 18:43

Ik draai het om en ben al tijden intolerant tegen al die doorgeslagen tolerantie... Ben ik nu verboden...?!

Nemo_Tenetur | 20-12-19 | 18:35

De implementatie van de euronatie.

De luis | 20-12-19 | 18:33 | 1

bedoeld u euro Nazi's

dubbletjes | 20-12-19 | 18:57

lol @ geef terug @ plaatje leenplu

Is dit nog nieuws? | 20-12-19 | 18:32

Kunnen we dus officieel zo'n beetje alle politieke partijen verbieden. Mooi.

Cyrax1301 | 20-12-19 | 18:31

Lijkt mij onnodig om hier nadere regels aan te stellen. Hoogverraad is immers al opgenomen in het strafrecht.

Doodeng deze maatregel.

J.Luns | 20-12-19 | 18:19 | 5

@Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:31:
Dat geloof ik dus niet. Tolerantie wordt gebruikt als glijmiddel. Het is ze eigenlijk te doen op het andere element in de redenering, nl. zorgen dat de rechtsstaat etc niet aangetast wordt.

En juist om die rechtsstaat te beschermen hebben we al wetten.

J.Luns | 20-12-19 | 22:22

@J.Luns | 20-12-19 | 22:22: Zeggen we dan niet hetzelfde? Of is het nu voor mij te ingewikkeld? Dat kan hè.

Ignatius J Reilly | 21-12-19 | 00:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig gaat dit wetsvoorstel niet door. Immers niet juist omschreven. Valt dit wel te handhaven, nu de maten van Taghi vrij rondlopen. Het een jaar duurt voordat een wel geregistreerde aangifte via femmes for freedom eindelijk in behandeling wordt genomen.

Volgens mij is het na het afschaffen referendum en het beschermen van de Koran aanhangers niet haalbaar.

Moestuinier | 20-12-19 | 18:16

Goh, staat "recht van vereniging" niet in de Grondwet? Dit wordt totaal afgefakkeld als je het naar een Constitunioneel Hof brengt.

Oh wacht..

Lumenatra | 20-12-19 | 18:02

Groenlinks en D66 kunnen dan ook wel weg met hun radicale klimaat gekte.

echtpaul | 20-12-19 | 17:58

Het tolerante beleid van links heeft intolerantie veroorzaakt volgens links en dat moet nu weg.....

Troyan horse | 20-12-19 | 17:55

Hup, Geenstijl weg. Stelletje intoleranten.

Overmar | 20-12-19 | 17:49

Gelukkig, de Islam wordt verboden!

Harrie7949 | 20-12-19 | 17:44

Vraag is natuurlijk; wanneer noem je iets intolerant en wat noem je tolerant.

kloopindeslootjijook | 20-12-19 | 17:44

Dat zou wat zijn zeg. Dom rechts, Dom links, Dom argrarisch en Dom religieus het land uit. Wat gaat het gezellig worden hier.

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 17:39 | 5

Te beginnen met de VVD!

duh! | 20-12-19 | 18:16

@duh! | 20-12-19 | 18:16: Nou nee toch? Want gewoon eerlijk verkozen in vrije verkiezingen en grondwettelijk getoetst. Net als PVV en FVD.

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij bedoelt vast niet linkse intolerantie want daar is natuurlijk niks mis mee.

Overmar | 20-12-19 | 17:39 | 1

Als het goed is maakt het hem niet uit wie er intolerant is.
Maar daar komt hij niet helemaal mee weg.
Ga het maar eens invullen. Want waar ligt de grens.
En VVD-ers willen liever niet verstrikt raken in menselijke waarden en gewetenskwesties. Dat gaat maar knagen en zo.

kloopindeslootjijook | 20-12-19 | 17:57

"niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie."
Dat klinkt nogal Carl Popper
Maar Ayaan Hirshi Ali heeft het ook aangehaald.

kloopindeslootjijook | 20-12-19 | 17:38 | 2

Dus de overheid gaat zichzelf verbieden, begrijp ik...?!

Nemo_Tenetur | 20-12-19 | 17:38

Wil Dekkertje nu echt de belastingdienst gaan verbieden?

Graaisnaaiert | 20-12-19 | 17:36 | 1

Ik denk dat hij daar radicaal in gaat schrappen. Keep dreaming tegen mezelf.

tweetybird | 20-12-19 | 17:38

Kom op Dekker. Doe eens radicaal en spreek uit dat je voorstander bent voor het R-woord.
Referendum.

luto333 | 20-12-19 | 17:35

Wij kunnen niet tolerant zijn tegen intolerantie.

Dat is al een heel mooi uitgangspunt. Het zijn woorden naar mijn hart, nu ernaar handelen!

letopuwzaak | 20-12-19 | 17:35

"Onze democratie verdient bescherming. Daar waar vrijheden worden misbruikt om onze rechtsstaat en democratische waarden aan te tasten, moeten we een duidelijke grens trekken. Wij kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie."

Ik ken toevallig zo'n club.
Die vindt 'democratie' net zoiets als een soort TGV; je stapt op - uiteraard zonder te betalen - en je stapt uit wanneer je doel is bereikt: een religieus-totalitair systeem.
De club misbruikt de Vrijheid van Godsdienst; die is alleen handig om de Vrijheid van Godsdienst van anderen af te pakken.
De club misbruikt allerlei vrijheden om de vrijheid van anderen in te perken.
'Vrijheid' is een vies woord voor de aanhang van deze club. Want stel je voor dat je die vrijheid gebruikt om een kritische geest te ontwikkelen die alle regels en zogenaamde zekerheden van de club onderuit haalt.
De club beoefent 'intolerantie' als core-business: intolerantie tegen andersdenkenden, intolerantie tegen anders-gelovigen, intolerantie tegen afvalligen, intolerantie tegen vrouwen, intolerantie tegen homo's, intolerantie tegen de westerse samenleving.

Lijkt me een helder verhaal.
Gesneden koek.
Die club beantwoordt precies aan alle criteria.
Ik hoef de naam van die club niet eens te noemen.
Althans, voor de goede verstaanders.
Maar daar zijn er veel minder van dan je zou verwachten.

Want...
Tot verbijstering van velen...

"We kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie".
Pardon??!!
We dóen al decennia niet anders.
Onze tolerantie is allang bezig onze ondergang te worden.

Peter Emile | 20-12-19 | 17:29 | 3

Nou, dat dus!!!!

Moeimaker | 20-12-19 | 18:16

Dat lijkt dus bar veel op de visie van Erdogan!

Harrie7949 | 20-12-19 | 18:47

De "filantropen" achter die kleine investeringsfondsen en NGO's, goed voor biljoenen euro's/dollars, die alles bepalen wat grote banken en regeringen doen, zijn een veel groter gevaar voor onze wereld dan alle terroristen en "extremistische groepen" bij elkaar.

Sendis | 20-12-19 | 17:22

Retourtje Mekka voor de goede inzenders?

Mogen wij niet eens in joh! Enkel Mo's en Aisha's...

Enrique C | 20-12-19 | 17:22 | 2

Mogen is één, willen iets anders. Mag je na een avondje stappen in Mekka met je zatte harses tegen die grote steen gaan staan zeiken?

NeedIsaymore? | 20-12-19 | 17:55

Men dient tolerant te zijn voor sissen want dat staat in dit eigenaardige land gelijk aan een mening. Maar als dat sissen overgaat in gefluit dan kan dat wellicht worden opgevat als een intolerante mening waartegen de overheid met alle middelen rechtens zal optreden. Daarbij zal rekening worden gehouden met toonhoogte en timbre van het geluid.

isitsoornot | 20-12-19 | 17:19

Was het niet Kuzu in het denk propaganda filmpje die iets in de strekking zei "Wij kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie."

Dikke | 20-12-19 | 17:18 | 1

Die uitspraak bestaat al heel lang, en is bij uitstek bedoeld om de intolerante cultuur die hier in ons midden gezeteld is geraakt te betitelen als intolerant en ongepast.
Dus Denk kan me wat met hun opportunisme!

letopuwzaak | 20-12-19 | 17:37

Heel gevaarlijk dit, heel gevaarlijk. In de praktijk zal blijken dat extremistische clubs heel eenzijdig uitgelegd gaat worden....

trottle | 20-12-19 | 17:18 | 1

Je moet er niet aan denken dat er een GL/D66 regering komt die deze wet gaat gebruiken. Dan gaat hun huidige georchestreerde 'Mob-justice' wel even een paar tandjes hoger. Brrrr

Grachus | 20-12-19 | 18:46

Ik durf al niets meer te zeggen. Betekent dit dat mijn mening al radicaal is???

Leffe Blonde | 20-12-19 | 17:17 | 2

Überhaupt een mening hebben is al radicaal.

NeedIsaymore? | 20-12-19 | 17:56

Ik heb u nog nooit kunnen betrappen op het hebben van een mening. U heeft wel een onderbuik.

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:36

vvd loze kiezersbelofte?
.
Dat urgenda gijzeling of die kipnap door die extreemlinkse nijmeegse milieuterrorist www.gelderlander.nl/nijmegen/door-dez...
.
Dit land is een onbestuurbare titanic dat wordt gegijzeld door Rechtspraak, zoals Thierry terecht zegt, een dikastocratie.
.
dikastocratie (de, dikastocratieën) staat waarin de hoogste macht berust bij de rechterlijke macht, synoniem rechtersstaat, gevormd van Grieks dikastḗs (rechter) + –cratie

Mijnbescheidenmening | 20-12-19 | 17:10

Fijn, alle mosketen dicht. Lekker bezig, pik.

Piet Karbiet | 20-12-19 | 17:06 | 1

Dat zijn toch die extreme tweedehandse schoenenclubs. Zie ze altijd uitgestald staan op vrijdagmiddag.

tweetybird | 20-12-19 | 17:18

De belastingdienst is ook vrij radicaal..

tiku99 | 20-12-19 | 17:05

BNN vara verbieden, is een radicaal linkse club.

BozePaarseMan | 20-12-19 | 17:05 | 6

Waar houden zij zich niet aan de grondwettelijke waarden dan? Ik vraag het maar even hoor.

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:37

@Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:37: Ze pleiten vandaag zelf op hun site voor een cordon sanitair richting FvD.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 18:54

@Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:37: Niet zozeer de grondwet, maar wel de gewone wet. De mediawet in dit geval, verbied financiering van eigen, niet zijnde uitzend zaken gerelateerde activiteiten. Oorsponkelijk zat het hier wel onder. Later heeft VARA/BNN voor de vorm dit maar snel overgeboekt naar de VARA/BNN stichting. Dan kwam er weliswaar minder budget beschikbaar voor al die VARA toppers, maar die konden dat dan weer via hun privé BV'tjes aan de TV productiekant terughalen. Boekhoudkundig is de truc gelukt. Maar de ware intentie is nog duidelijk zichtbaar op Joop (althans een jaar geleden), want rechtsboven in op de pagina staat zonder enige duiding het NPO logo. Als onze staatsomroep 'fair en balanced' is, dan maken ze hier gelijk een juridische zaak van voor oneigenlijk gebruik van het logo en het doen voorkomen alsof het behoort tot belastinggeld gesponsorde deel van de publieke omroep.

Grachus | 20-12-19 | 18:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Pompom. Tumtum. Wat zijn "radicale clubs" in de ogen van onze volkomen betrouwbare Deugreuzen.
Toch vast niet extremisten als Antifa en Greenpeace, met hun vrijbrieven tot geweldpleging als onofficiële enforcers van klimaat/Deug/diversiteiten-beleid.

Jan Passant mk2 | 20-12-19 | 17:04 | 2

Nope dat zijn alle clubs straks die de VVD niet aan staat. Ze doen dan even een opsteltje naar het OM en gefixt.

tweetybird | 20-12-19 | 17:27

Toch staat het er duidelijk iets met waarden en de grondwet. Ingewikkeld dat geef ik toe maar probeer het toch eens te begrijpen. Of vraag het je opa of oma. Die weten wel wat dat zijn.

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:40
-weggejorist-
frank4444 | 20-12-19 | 17:03 | 1

Ik heb niet de moeite genomen even de reaguursels door te spitten, maarre:
De paradox van tolerantie stelt dat als een samenleving onbegrensd tolerant is, haar tolerante karakter zal verdwijnen onder invloed van de intoleranten.
En dat moet je over het hele spectrum niet willen. Idealistisch wensdenken is ook van het hele spectrum, echter links doet dat op een hele onbezonnen, blinde en dictatoriale manier. Waarmee ze niet alleen hunniezelf in de poot schieten, maar de hele rest gewoon door de kop.

NiCeY | 20-12-19 | 17:02 | 2

Vandaar de grondwet om e.e.a. aan te toetsen. En de lange weg om die aan te passen. Nooit staatsinrichting gehad?

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:42

@Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:42:
Ja, laten we de volgende verkiezingen iets doen aan de staatsinrichting.
Want een inrichting 'lijkt' het af en toe zeker.

NiCeY | 20-12-19 | 20:15

Wanneer wordt de overheid nu eens gehalveerd en gaat ze zich bezig houden met haar kerntaken? Stelletje parasieten zitten overal met hun poten tussen.

Dutch_Holland | 20-12-19 | 17:02 | 1

Grondwet geen taak van regering en overheid?

Ignatius J Reilly | 20-12-19 | 18:43

Politieke Partij Radicalen zijn volgens mij in GL opgegaan. Dus doe je werk Dekker.

Earl_of_Doncaster | 20-12-19 | 17:02 | 1

Harry van Doorn en Jaques Aarden (Founding fathers van de PPR) draaien zich om in hun graf als ze zien wat voor puinhoop het nu in dit land is, met dank aan Klaver en de "liberalen"

Heiner | 20-12-19 | 17:12

Het werd tijd, hopelijk pakken ze de postzegel vereniging Nunspeet is aan.

dhrat | 20-12-19 | 17:01

D66 en VVD!

[x]-Ongeschikt | 20-12-19 | 17:01

Die kan in het rijtje van een broos vaasje, een hele goedemorgen zeggen, touwtje uit de brievenbus hangen, etc.

Schemerlamp | 20-12-19 | 17:00 | 1

En weer 'beleid' waar de burger helemaal niet op zit te wachten.

Eierbal-is-fijn | 20-12-19 | 17:02

Die guppenkop slaat nog geen deuk in een pakkie boter.
Hij loopt al langere tijd rond in het Haagse en gebruikt soms grote woorden en hoera! daar is een cameraploeg en ik mag in Nieuwsuur en... dat was het dan.
Het Sharon Dijksma effect.

leo de pejo | 20-12-19 | 17:00

De grap is nog dat Dekker dus eigenlijk zegt: we moeten intolerant(!) zijn tegen bepaalde opvattingen.
Maar dat is een catch 22, want intolerantie mag niet meer.

Gerf | 20-12-19 | 16:59 | 2

Overiogens zou dit ook moeten betekenen dat een cordon sanitair tegen PVV en FvD niet meer mag, laat staan het ontslaan van leraren, alleen vanwege FvD deelname.

Gerf | 20-12-19 | 17:05

Straks komen de verkiezingen en kunnen partijen als PVV en FVD buitenspel worden, ter ere van Prutte voor de volgende vier jaar.

Jan70 | 20-12-19 | 16:58

Als ik die kop van Dekker zie moet ik altijd aan voorvocht denken.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:58 | 2

Dat zelfde heb ik ook maar zie het sochtend als ik om kijk in de wc. He . Daar ligt weer een dekkertje.

tweetybird | 20-12-19 | 17:21

Dag no-fap beweging en het fappen op mensen die niet fappen

Papierversnipperaar | 20-12-19 | 16:58

Wie is intolerant.
Vorige topic: Een vrouw wil een meneer niet als 'vrouw' beschouwen. Ze wordt ontslagen, want ze is kennelijk intolerant.
Maar degene die aandringt op haar ontslag is daarmee ook al intolerant.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:57

Rechtsbescherming. Dus rechts wordt beschermd?
Ik vraag dit voor een vriend.

Schietmijmaarlek | 20-12-19 | 16:56

Mooi: Groen links, d'66 en de NPO kunnen dus worden opgeheven. Prima wet lijkt me.

Zatkniss | 20-12-19 | 16:54 | 1

Trek het samen en het heet VVD.

tweetybird | 20-12-19 | 17:22

Het begrotingstekort is al zo opgelopen dat hij z'n plu moest lenen. SAD!

Eierbal-is-fijn | 20-12-19 | 16:54

Als een zin beging met: "Onze democratie verdient bescherming..." is mijn eerste gedachte daarna: "Dit gaat ons vrijheid kosten."

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:54 | 3

Yepp

tweetybird | 20-12-19 | 17:10

Als er aan de deur wordt geklopt en er staat een man (mens) die zegt:"Ik ben uw regering en ik kom u beschermen" knal dan de deur in zijn gezicht dicht en ren via de achterdeur het huis uit.

piloot47 | 20-12-19 | 17:16

Niet tolerant jegens intolerant is dus intolerant jegens intolerant, dus intolerant jegens jezelf. Of zoiets. Is er nog een plaatsje voor hem vrij op de gesloten afdeling van een gekkenhuis?

isitsoornot | 20-12-19 | 16:52

Ik kan me voorstellen dat PSV en Feyenoord worden verboden.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:52 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

"Wij kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie."

Rechts realistische politici (FvD, PVV) roepen dit al jaren over de islam, maar het is aan dovemansoren gericht. Ware intolerantie wordt met bakken tegelijk geïmporteerd, terwijl deze boodschappers vergeleken worden met nazi's om de realiteit maar niet onder ogen te hoeven te komen...

Burgerinitiatieven die teveel aan momentum winnen (zoals de boeren nu) kunnen hiermee "geëlimineerd" worden, door gebruik te maken van subjectieve termen als "oproepen tot haat" en "democratische waarden die aangetast worden"... Dát is de werkelijke agenda van dit totalitaire tuig.

_Roy_ | 20-12-19 | 16:51

Kan ook roepen dat 1 van de kippen samen met de geit achteruit de straat zijn overgestoken en daarom de brievenbus van de buren ontploft is terwijl Evelyn 3 er naast tussen de tulpen stond, slaat ook nergens op, maar met genoeg bier op klinkt het heel interessant

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:47

Nou breekt vast onder sommigen de discussie los dat een dergelijk verbod ook opgaat voor GS.

Arne-Koning | 20-12-19 | 16:46 | 1

Nope hier kan niks gebeuren. Wij spreken alleen zalvende woorden.

tweetybird | 20-12-19 | 17:23

Zal wel net zo'n succes worden als het slisverbod in Rotterdam.

El Rico Grande | 20-12-19 | 16:44 | 2

Dat was nogal een discrimerend verbod voor mensen met een spraakgebrek.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:46

Sisverbod. Slissen is nog steeds toegestaan.

BozePaarseMan | 20-12-19 | 16:49

Tolerant tegen of tolerant voor?

Gelly P. Sprite | 20-12-19 | 16:44

Ik vind goudvissen ook zo radicaal.

MistaRazista | 20-12-19 | 16:43

Ook wel genoemd de "Hoe krijgen we Wilders er toch onder nu het proces tegen hem helemaal in de soep loopt" wet.
Zodra die wet er door is komen er nieuwe voorbedrukte aangifteformulieren op elk politiebureau te liggen. Agenten Mohammed, Yusuf en Aïda helpen u met het invullen als u niet kunt lezen of schrijven.

2voor12 | 20-12-19 | 16:42 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou dan zal deze mooie roze webstek ook wel op zwart gaan

boerenvla | 20-12-19 | 16:41

Clubs verbieden die je niet aanstaan?
Ik ken er een paar.
-Salafisten
-Ajax
-Frietfanaten
-GroenLinks
-Hema
-Samsunggebruikers
-Mountainbikers
-Pedofielen
En verder alle andere clubs die niet vinden wat ik vind.
Welnee DekkerT, gewoon de wetten volgen.
Iedere boerenlul, die zich niet aan de regels houdt, vervolgen en voor de rechter laten komen.
Verbieden klinkt mooi voor de bühne, in praktijk is het zinloos en tast juist de democratische waarden aan.

Ruimedenker | 20-12-19 | 16:41 | 9

@Papa Jones | 20-12-19 | 17:03:

Zou best kunnen. Bij de VVD lopen ze allemaal met een chinese telefoon.De elite.

tweetybird | 20-12-19 | 17:14

Iileku patatkneurft!!! Friet FTW!

zwellevertje | 20-12-19 | 21:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar kun je ook toestaan dat de democratie wordt gebruikt door anti-democratische partijen?
Volgens mij hebben we al wetgeving tegen haat en oproepen tot geweld.
En we hebben ook al wetten voor wanneer de intolerantie tot actie overgaat.
Dus wat is nieuw.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:41 | 1

Dat hier weer wat extra regels inkomen om je in de toekomst nog harder te naaien en onderdrukken als je mening hun niet bevalt. Nederland heeft een zeer zwakke pols.

keistad | 20-12-19 | 17:22

Ik hoop vurig dat hij in deze moeilijke missie zal slagen

Jonkheer-Carolus | 20-12-19 | 16:41

Wanneer van die tolerantverfiguren de grenzen gaan bepalen staan ze meestal wijd open voor de andere randfiguren.

Premier Trutte | 20-12-19 | 16:40 | 3

tolerantfiguren dus

Premier Trutte | 20-12-19 | 16:41

Ik zou graag een vergelijking willen maken, maar als ik dat doe wordt ik uitgesloten van de discussie is door de PvdA besloten.

Sinterbikske | 20-12-19 | 16:47

@mexicano + satesaus | 20-12-19 | 16:47: Ja, zwijgen kost zilver, spreken kost goud.

Premier Trutte | 20-12-19 | 17:11

O Dekker. ,yep een zeer gevaarlijk knuppeltje der VVD. Zeer slinks ook. Dus die kun je per definitie niet vertrouwen. Alles wat uit die knuppel zijn handen komt heeft een dubbele bodem. U bent gewaarschuwd.Dit worden een hoop verboden voor wat hun niet uit . De wet om de laatste democratie om zeep te helpen alsmede de vrije meningsuiting. Al naar gelang het hun niet uitkomt. Voor dat u het weet brnt u een radicaal element. Let maar op mijn woorden. Ik heb u gewaarschuwd. Dit erdoor en de democratie is letterlijk ten einde.

tweetybird | 20-12-19 | 16:38 | 3

Gevaarlijk? Slinks? Moehahaha, je overschat deze natte scheet schromelijk.

Super Vaagstra | 20-12-19 | 16:53

@Super Vaagstra | 20-12-19 | 16:53:

Nee hoor . Geloof mij maar. Een zeer gevaarlijk iemand voor de democratie.Daar heeft deze knuppel werkelijk niks mee op. Ik heb gewaarschuwd.!

tweetybird | 20-12-19 | 16:57

@Super Vaagstra | 20-12-19 | 16:53: In het geheel niet. Ook in Belgie wordt dit in wet omgezet want de EU is de motor hierachter.

eastender | 20-12-19 | 20:15

Ik heb woensdagavond even met Sander gesproken en toen ook het lijstje ingediend dat ik samen met partijgenoot Berbaar had opgesteld. Hij beloofde er goed naar te kijken en aangezien Sander een serieuze minister is, verwacht ik er veel van.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:38 | 3

Er zit nu poep op dat lijstje.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:39

Nou, kom maar op met dat lijstje.

Ruimedenker | 20-12-19 | 16:42

@Gulliver | 20-12-19 | 16:39: Misschien dat er nog wat extremisten uit het oh zo gevaarlijke Ecuador ontbreken :-)

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:43

Ik duld veel maar zeker geen tolerantie

DeviousDick³ | 20-12-19 | 16:36

Op zich lastig baantje voor S. Dekker. Juridische nota's beoordelen als bestuurskundige.

paridae | 20-12-19 | 16:35

Die Dekker wordt met de dag gekker.

oakmont | 20-12-19 | 16:33 | 1

Met de dag gekker. Nou u bent te aardig!

tweetybird | 20-12-19 | 17:15

Was het niet DENK of NIDA die openlijk zeiden dat ze de van de democratie gebruik maakten totdat ze de meerderheid hadden om de sharia in te voeren? Dat lijkt mij het toonvoorbeeld van radicaal en antidemocratisch, dus verbieden.

En wie definieert 'radicale club'? Wordt dat gedaan door columnisten die laatst Eva Vlaardingerbroek en FVD nog 'radicaal rechts' noemden, gaan de talkshows daar over, mag een Minister die de oppositie monddood wil maken dat bepalen of krijgt bijvoorbeeld de Nationaal coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid de teugels in handen? Dit is weer zo'n geval van de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

GroetenVanUrk | 20-12-19 | 16:31 | 1

Extreemrechts, extreemlinks en wat salafische clubjes, vermoed ik.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:39

Je gaat gewoon tot 2 jaar de bak in als radicale clubbestuurder. Stel je hebt een belangengroep voor iets en opeens wordt die als radicaal aangemerkt door persoon of organisatie X. Dan zit je gewoon tot je proces vast.

sjef-van-iekel | 20-12-19 | 16:31

"Wij kunnen het ons niet veroorloven tolerant te zijn tegen intolerantie."

Als je een pokkkehekel hebt aan anderen mag je hem best terug verwachten.
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van oorzaak en gevolg or andere meningen. Daar moet de overheid zich echter niet mee gaan bemoeien.

Daarnaast is tolerantie natuurlijk gewoon een kut woord, Ik "tolereer:, nou nou, knap van je.

menage | 20-12-19 | 16:30

Postcodeloterij of worden sponsors van radicale clubs geweerd?

MorgenEenAnder | 20-12-19 | 16:30

Bedoelt Sannie nou echt de EU?

Ruimedenker | 20-12-19 | 16:30 | 1

Lachen

Tojo5156 | 20-12-19 | 16:46

Een wat directere link: www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer... Het venijn zit al vrij vroeg in de pdf: de verantwoordelijke toetsing komt bij het OM te liggen, met "verlichting" van de bewijslast.

Het sleepnet sluit zich, mede dankzij onze liberale minister van "rechtsbescherming". Geen spoor van toelichting van wat een antidemocratische organisatie zou moeten zijn, slechts een quasijuridische inbedding in het BW (2.20), de GW en het EVRM. En een hoop poeha daarna.

Yeah, right (pun intended).

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:28 | 1

Yepp. Had hem ook al gezien.

tweetybird | 20-12-19 | 16:47

Tja wat is met GS?? Ik ken geen grotere bron van ellende als GS. Zit iedere keer de arme vlijtige jongeren in de zeik te nemen om nog maar te zwijgen over hoeveel vvd'ers ze over de kling hebben gejaagd. Ik denk dat het ook van gaat komen want domlinks heeft zijn mouwen al opgestroopt.

jan huppeldepup | 20-12-19 | 16:28

Uit het Nos artikel:
"Verschillende maatschappelijke organisaties hebben naar het wetsvoorstel gekeken en hun oordeel gegeven. Zoals bijvoorbeeld mensenrechtenorganisatie Amnesty International en de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak.

Zij hebben gewezen op het gevaar dat de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vereniging in gevaar kunnen komen. Amnesty noemde ontwikkelingen in China, Turkije en Ethiopië waarbij ongewenste organisaties vrij eenvoudig als staatsgevaarlijk worden aangemerkt."

Wat amnesty zegt (Het is één van die momenten dat die stilstaande klok precies de juiste tijd aan geeft)

ZoekEenVrijeNick | 20-12-19 | 16:25 | 5

@JackStick : het gaat niet om de spreker maar om de argumenten. Amnesty komt hier met sterke.

ZoekEenVrijeNick | 20-12-19 | 18:53

@Arachne | 20-12-19 | 18:17: Het gaat er niet om dat ze in dit geval gelijk hebben of niet, maar dat de overheid particuliere activisten hierin betrekt. Als mijnheer Dekker werkelijk advies wil gaat hij naar een hoogleraar recht e.d. Niet aan een club die aan mensensmokkel over de Middelandse zee naar de EU doet.

Grachus | 20-12-19 | 19:09
▼ 2 antwoorden verborgen

En het bewapenen van terroristen? Is dat ook zoiets radicaals?

obominotie | 20-12-19 | 16:24

Mooi man zo'n papieren tijger, ziet er imposant uit en
kun je voor bijna alles inzetten, zolang het maar niet gaat regenen Dekker!!!

Plorkface | 20-12-19 | 16:21

Als de rechter al een simpel sisverbod van tafel veegt dan zal dat met deze papieren tijger ook wel gebeuren.

Colin.Fart | 20-12-19 | 16:21 | 3

De rechter heeft niet gezegd dat zoiets niet kan worden verboden, wel dat het de wetgever is die moet doen; het kan niet middels een APV

Muxje | 20-12-19 | 16:28

Mag ik u wijzen op het feit dat dit uitsluitend op procedurele gronden van tafel is geveegd?

OverdaanDerOnderheid | 20-12-19 | 16:29

@Muxje | 20-12-19 | 16:28: waar staat dat de rechter dit verboden heeft? Hij heeft bepaald dat het sisverbod niet via een APV mogelijk is. Dus heeft ie dat van tafel geveegd.

Colin.Fart | 20-12-19 | 16:59

Ondertussen is zwarte Piet een 'christmas' character geworden dankzij baltrapper Wijnaldum;
edition.cnn.com/2019/12/20/football/w...
Ik neem aan dat KOZP ook tot de verboten groepen behoort dan, aangezien die het halve jaar onderhand de boel vergallen en iedereen voor racist uitmaken.

Yumi | 20-12-19 | 16:21

Sander Dekker moet eens langs gaat bij de firma Euro-toupet in Den Haag.
Dan hoeft ie zijn haar niet meer over zijn kale plekje te kammen.

Osdorpertje | 20-12-19 | 16:20

Dus je kunt niet tolerant zijn en je bent dus intolerant. De VVD dan maar verbieden want een intolerant clubje.

sprietatoom | 20-12-19 | 16:20

Wel beste vrinden van GeenStijl, het was leuk u gekend te hebben en succes bij wat u hierna gaat doen.

jemagookniksmeer | 20-12-19 | 16:19 | 1

Dank u! De leegte......

DeutschlandUberAlles | 20-12-19 | 16:20

Het lijkt mooi, wie kan hier nou tegen zijn...
'Het gaat om extremistische organisaties die aanzetten tot haat of geweld, zoals bijvoorbeeld jihadistische organisaties, motorbendes of radicale dierenactivisten''
Maar ze vergeten de gehuwde mannen, ik eis meer bescherming.

28 | 20-12-19 | 16:18

Wat een potentiele bron van ellende.

appeltjesgroeneweide | 20-12-19 | 16:18

Er is niet veel wat Sander Dekker kan. Hij heeft in zijn leven bijna alles wat met de "polletiek"te maken heeft verneukt. Met veel vertrouwen zie ik een en ander tegemoet.

pibasso | 20-12-19 | 16:16

Rustig allen:

"Het gaat om extremistische organisaties die aanzetten tot haat of geweld, zoals bijvoorbeeld jihadistische organisaties, motorbendes of radicale dierenactivisten."

Daar komt dus geen kut van terecht. Amnesty is zich al hard aan het maken voor de jihadisten.

Mazzelstof | 20-12-19 | 16:16 | 2

Me dunkt dat het bestanddeel "aanzetten tot haat" enorm ver kan worden opgerekt. Men neme bijvoorbeeld vrijwel iedere uitspraak van vrijwel iedere politicus.

OverdaanDerOnderheid | 20-12-19 | 16:26

Radicale dierenactivisten zitten in het parlement, de rechterlijke macht, de politiek, het onderwijs, de kerken (ja!), NGO's en alle geledingen van ambtenaren/semi-ambtenaren.

Arachne | 20-12-19 | 18:15

Ik zie mezelf als een club met een radicaal lid, kan ik dan ook verboden worden?

Mr_Natural | 20-12-19 | 16:16 | 6

Welke club ben jij? Ik ben ‘club bizar’. Misschien kunnen we samenwerken.

Sinterbikske | 20-12-19 | 16:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens de deugers is alleen rechts radicaal dus.........

de uitbater | 20-12-19 | 16:15

Mooi kloten, had net een clubje opgericht. Vereniging MARTIJN.
Zal wel opgeheven worden dunkt me.

Toetsenbordcomplex | 20-12-19 | 16:13 | 1

Die zijn juist iets té tolerant toch?

Papa Jones | 20-12-19 | 16:14

Mooi, het kartel wordt verboden wegens intolerantie tegen andersdenkenden.
De enige die overblijft is de PVV die intolerant tegen intolerantie als lijfspreuk heeft. En FvD in mindere mate, maar die mogen ook blijven... De rest moet weg...
Incl de islam..... Begin maar met inpakken, hier maken we een grondwet van..

dijkbewaker | 20-12-19 | 16:12

Je weet nu al welke kant dit opmoet. De verkeerde. Straks moeten alle 'inteloranten' een roze logo op hun jas borduren.

Hadena | 20-12-19 | 16:11 | 1

Je mag dus niet meer vergaderen met de PvdA of zoiets.

Mazzelstof | 20-12-19 | 16:19

Mijn intuitie vertelt me dat hier een oude politieke truuk gebruikt gaat worden: een heel algemene regel instellen op basis van universele waarden waar iedereen het wel op zijn minst een beetje mee eens is, en die regel vervolgens uitsluitend handhaven tegen politieke tegenstanders en niet tegen politieke bondgenoten ook al overtreden die die regel veel erger. Maar dat wordt gewoon doodgezwegen.

petersteenkamp | 20-12-19 | 16:10 | 2

Een beetje zoals de EU, zeg maar.

HA BIER!1! | 20-12-19 | 16:54

Precies zoals u zegt zal het gaan....

Wering | 20-12-19 | 20:13

Sander dekkert zich alvast in tegen mogelijke concurrenten.

Carryon | 20-12-19 | 16:10 | 2

Elke minister/staatssecretaris moet een (beleids)onderwerp hebben waaraan hij herinnerd wordt tijdens zijn ambtsperiode.... nu is dat bij Snel al duidelijk,
Maar bij zo'n kleurloze incompetente populistische droeftoeter (VVD'er) als een Dekker niet... dus dit is zijn puntje waaraan hij herinnerd gaat worden....

litebyte | 20-12-19 | 16:26

Er is niks mis met het tolereren van intolerantie. Elk mens heeft een gezonde dosis intolerantie in zich. Van alles maar tolereren gaat je eigen identiteit en de zaken waarvoor je staat verloren.

Leptob | 20-12-19 | 16:09 | 4

Daarbij is intolerantie niet hetzelfde als geweld gebruiken.

Papa Jones | 20-12-19 | 16:11

Precies dat.

L. Vis | 20-12-19 | 16:16

Eensch

zwenkwieltje | 20-12-19 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Dat klimaatclubjes hiermee kunnen worden verboden is wel weer leuk natuurlijk.

Papa Jones | 20-12-19 | 16:09

Ach gut knulletje toch!

Al zo vaak hier aangetoond: de VVD is een ***populistische kleurloze windvaan partij.*** Als het electoraal nodig is zijn ze een: veiligheidspartij, boerenpartij, bouwvakkerpartij, milieupartij, autopartij, ondernemerspartij, lerarenpartij, visserspartij, een strengere straffen partij, een geen IS terugkomst partij (vul zelf naar wens in)

Het enige wat de VVD altijd is, is een hoerenpartij. Er is geen andere partij (zelfs het CDA en D66 niet) dat zich zo ongegeneerd als hoer politiek te koop zet en alles voor je wil zijn als je maar op die godvergeten hoerenpartij stemt.

VVD'ers zijn electorale hoeren, ALLEMAAL

Loop dus geen politieke SOA op de volgende keer, stem gewoon iets aan de randen van het politieke spectrum - of dat nu links of rechts is, maakt niet uit. Die staan in ieder geval politiek nog ergens voor en proberen uit te komen in het midden... ipv er al jarenlang te zitten.

litebyte | 20-12-19 | 16:08 | 3

Relax, litebyte. Iedereen die een coalitie vormt is een hoer.

Papa Jones | 20-12-19 | 16:10

@Papa Jones | 20-12-19 | 16:10: U begrijpt het verschil tussen gewillige personen en leugenachtige 'i many many love you' hoeren wel hoop ik?

Toenadering zoeken en er samen uitkomen is iets heel anders. Dit kabinet was al gesmeed voordat de stemmen goed en wel geteld waren... een groot kleurloos bordeel.

litebyte | 20-12-19 | 16:20

Komt dit voorstel van dezelfde rechten- en vrijheidsontnemende club die het referendum afschafte, verkiezingsuitslagen negeerde middels cordon sanitaire (pl) en je oogballen eruit rost zonder jouw toestemming terwijl je hart nog warm is? Ik bedoel, als we het toch over 'rechten' en 'vrijheden' hebben....

Ramses Sappie | 20-12-19 | 16:08

Goed plan!
Hoe laat wordt D66 verboden?

Ruimedenker | 20-12-19 | 16:08 | 1

Té laat

Papa Jones | 20-12-19 | 16:38

Per direct totaalverbod op de ideologie genaamd islam. Moskeeën ombouwen tot zwembaden en koran op de brandstapel.

Scorpyo | 20-12-19 | 16:08 | 4

Spijker. Kop.
Hier het bewijs: zo'n 450 voorbeelden waar andersdenkenden gedehumaniseerd worden. En erger!
En een kleine 450 redenen - dus - om je nooit, maar dan ook echt (!) helemaal n-o-o-i-t met de islam in te laten.
ex-moslims.nl/

Aristotalloss | 20-12-19 | 16:47

Disco

Wekkertje | 20-12-19 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi man, in één keer de gehele belastingdienst afgeschaft!

Kapitein Stijlvol | 20-12-19 | 16:06

Nou, daar gaan we dan als reaguurders. Het was een fantastische tijd.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:06 | 1

Daar valt zeker iets voor te zeggen. Hoeveel corrupte politici hebben zich al verslikt in GeenStijl en vrienden? Een aantasting van de democratie, zeg ik U!

LiniaalRectaal | 20-12-19 | 16:22

Maak er een enkeltje Mekka van!

balustrade | 20-12-19 | 16:05

Voor de bühne...

Ciconia | 20-12-19 | 16:04

Karl Popper .

Zwizalletju | 20-12-19 | 16:04 | 9

Dank voor de info, kende 'm nog niet. Maar eigenlijk is dit toch geen paradox maar een logisch gevolg of bekijk ik 't nou te simpel ? Volgens mij gebeurt 't trouwens hier en nu, we staan erbij en kijken er naar.

Vesta | 20-12-19 | 17:02

Dank, had geen tijd en mogelijkheid want in een meeting.

Zwizalletju | 20-12-19 | 17:35
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl