Cybertruck VERBODEN in Nederland
Jammer dan fanboys!
We hadden onze kampioenenkoerier Toyota Prius bijna ingeruild voor een Cybertruck maar door dit nieuws blijven we ons de komende jaren gewoon voortbewegen als Naruhito met een AA-batterij in zijn kont. Eet dat Elon Musk, met je wagen met ramen van papier-maché. De waanzinnige Cybertruck deed ons dromen van de tieten van Lara Croft (NA DE KLIK WAUW) maar nu fantaseren we alleen nog maar over een veilige omgeving voor onze passagiers. Het zit zo: die Cybercuck is zo stijf en sterk, dat er bij een botsing niks vervormt en alle krachten worden uitgeoefend op de ingewanden van de inzittenden. "Het basisconcept van deze Tesla is in tegenspraak met de gemeenschappelijke Europese veiligheidsfilosofie. De inzittenden voelen zich veilig, maar zijn het niet", aldus een mijnheer van de Duitse onderzoekers van TÜV. Nu zijn we in Nederland heel erg fappy op dingen die elektrisch zijn, dus die Cybertruck gaat er vast wel komen. Iemand al zo'n ding besteld trouwens?
Reaguursels
InloggenSorry hoor maar de Duitschers maken ook een “auto” die dit princiepe heeft. Geen keukzones, maar maakt gebruik van de keukzones van andere auto’s. Ja het is de Smart. Kijk maar eens op YouTube voor het effect.
Deze auto graag: youtu.be/OhnjMdzGusc?t=189
Schoonheid! Evocatus
Ga toch fietsen Overnijd
De auto's van Tesla worden voor de EU getest door de Nederlandse RDW. Als de TÜV kans wil maken op het uitvoeren van de keuringen van nieuwe Tesla modellen dan helpt het niet om voorbarige conclusies over ongeteste modellen te publiceren. Ook met een hoekige buitenkant is een prima kreukelzone te ontwerpen, helemaal omdat er bij een botsing geen groot motorblok het interieur ingeschoven wordt.
Leuk voor de maffia. Rijden gewoon over je heen zeggen sorry en worden eventueel veroordeeld volgens de wegenverkeerswet.
En oppassen met het middelvingertje als er zo'n tank naast je rijdt. Zelfs je shotgun zal je moeten verruilen voor een bazooka.
Een vriend van mij had zo'n Toyota Hilux en altijd maar opscheppen hoe sterk dat ding was en rijden alsof hij onkwetsbaar was in die grote bak. Op een gegeven moment is een iemand achterop geklapt met een Fiat Punto en waren er bij hem 2 nekwervels gebroken en de andere bestuurder had niets. Bij de Toyota deuk in dwarsbalk onderzijde en de Punto 1 meter korter aan de voorzijde. Daar was hij nog trots op ook.
Wat is nu je punt? niemand gaat geloven dat de Punto veiliger is. Ik vermoed dat je vriendje faked en geld wilt claimen. dat lijkt mij heel wat waarschijnlijker.
Heb zelf een Hilux, en tis is gewoon een zekerheid .. werkt altijd, sterk, pleurt niet uit mekaar, interesseert zich niet of de olie wel of niet ververst moet worden, en gaat niet stuk.
En een Punto die achterop klapt, denk dat ie alleen zichzelf onthoofd en dat ik het pas doorheb als thuis die achterklep open doe ..
Zit meer kreukelzone in dan jouw verhaal doet vermoeden.
@Langedweil | 15-12-19 | 02:36: dat is dus het punt.... dat de Punto veiliger is omdat de auto de energie van de klap kan verwerken en de Hilux niet.
Als je auto stijf, sterk is... gaat de klap direct naar het zwakste punt.... jij dus.
@Braco.me | 15-12-19 | 06:22: Een trein heeft geen kreukelzone en wel een hoog gewicht dus moet de andere partij de energie opnemen. De machinist zit hartstikke veilig.
Sorry dames, 4x4’s zijn mijn val en hobby. Alle auto’s met een ladderchassis zijn onveiliger dan auto’s met een zelfdragende carrosserie. De Hilux heeft een ladderchassis. Maar een ander punt is de keukzone van de Punto. Als je het even wetenschappelijk bekijkt is die keukzone bij deze aanrijding gedeeld door beide auto’s. De Toyota rijder heeft het nadeeld van achter aangereden te zijn, dat is altijd het gevaarlijkst. En hoe stond zijn hoofdsteun?
Mooi dat deze subsidieslurpers niet op onze wegen komen. Tezoj de toelatingseisen voor stekkervoertuigen ook bestaan uit een even hoge BPM en bijtelling.
Dat is knap, dat ze dat afleiden uit een mockup. Hele auto bestaat nog niet maar keuringsresultaten zijn er al. Net zo bij die Volkswagen Diesels en hun testresultaten.
Ja en de Stint, daar zat de RDW weer te slapen.
Oh, en die duitsers moeten oppassen bij het weigeren van de CBRTRCK.
Want dan kan het zijn dat Tesla geen nieuwe fabriek in Dld gaat bouwen.
Hummer ? En dan vooral de H1, dat is 1 brok staal en het enige wat meegeeft bij een crash is het slachtoffer, of dat nu een muur is of een alto.
Hebben de volgens Rutte gematigde rebellen al interesse getoond in een aanbestedingsprocedure via hun vrinden van de coalitie?
Links EU: Verboten und Steuer zahlen
Beste Elon, we hebben smakelijk gelachen om je grap. Zeer amusant! Maar het is wel leuk geweest zo, wanneer presenteer je het echte ontwerp?
Hier zie ik niks van het concept 'truck' in terug.
Kortom: wat is er nou zo truck aan deze 'truck'?
Ik zag van de week nog een Hummer. Die heeft dan wel overal keukelzones? Klinkt een beetje als een Duitse organisatie die lekker protectionistisch buitenlandse waar afkeurt. Net als ADAC die sjoemeldiesels hielp en nu blijkt ook dat winterbanden die door ADAC zo geprezen worden om hun resultaat, toch niet echt het resultaat leveren wat gepromoot wordt. Is vooral een cashcow dingetje. Aangezien ANWB een ADAC slaafje is zal er binnenkort wel ANWB nieuws over de truckla komen. Geen positief nieuws wordt dat natuurlijk. Blijft een parade van; Duitse autos zijn de beste en alles uit de USA is kut. Tot zover mijn nietszeggende rant. Ik ga zo even mijn Franse auto wassen ennpoetsen, dan lijkt het nog wat.
De Tesla Model X is onlangs in een EuroNCAP test (waarin o.a. ADAC en ANWB deelnemen) uitgeroepen tot veiligste auto ooit. En een Hummer is inderdaad geen veilige auto. Niet voor inzittenden en niet voor omstanders.
Zelfde gezeur waarmee de Landwind, die Chinese kloon van de Opel Frontera werd afgezeken. "Voldeed niet aan de botsproeven voor personenauto's." Maar het was een SUV, daarvoor gelden die regels niet. Voor geen enkele SUV trouwens. Kwak een Defender maar eens tegen een muur. Maar die Landwind was enorm goedkoop, en moest dus deaud.
@Lex Trumbauer | 14-12-19 | 13:40: Die Frontera was door Opel al teruggetrokken van de markt omdat hij het lachertje was in de botsproeven.
Jij bent kut, nee serieus koop eens een ford Raptor eens kijken of je dan nog zo praat.
@Lex Trumbauer | 14-12-19 | 13:40: die landwind was echt niet te vergelijken met iets wat hier op de markt was. Zelfs deuren vielen eruit bij botsproeven enzo. En 30 jaar achter op bestaande auto's van toen.
Waar ik woon rijden die Landwinds al jaaaaaaren (meer niet dat wel overigens) .. ben nog nooit zo bang geweest als in zo'n kreng zonder schokdempers.
Is motorisch trouwens gewoon 100% Mitsubishi L200
Het ziet er een beetje hetzelfde uit als voertuigen die je in slechte oude sci-fi films uit de jaren zeventig plachte te zien.
Het is wel duidelijk dat Elon Musk fan is gebleven van het spel Hunter van weleer: www.google.com/search?q=amiga+hunter+...
Iedereen waant zich de onkwetsbare berijder van het ding maar hoe vergaat het de slachtoffers als het ergens op inrijdt.
Nu had ik al dezelfde afkeer van Tesla als Jeremy Clarkson maar dit is ook nog eens een afgrijselijk ding om te moeten aanschouwen. Musk maakt zich totaal ongeloofwaardig door dit op de markt te zetten.
Als Donald bepaald dat wij dat ding hier krijgen gaat dat gewoon gebeuren. Anders weg NATO en een boycot er overheen als toetje. Zo behandel je EU lulletjes namelijk. Trump rules.
Wauw. Inderdaad, moment. Zo terug.
Wat een gedrocht. Ik geloof het gewoon niet. Het echte model gaat nog getoond worden t.z.t.
Ik rij nog liever in een Fiat Multipla.
topgear.nl/autonieuws/fiat-multipla-t...
Men mag dromen.
Dit is een berbaar comment, hulde.
Model kwam niet door de welstandscommissie.
Lijkt mij ook vrij logisch...
Als ik het goed begrijp heeft dit gedrocht het gewicht van ong 3500 kg?
Da's heel wat milieuverpestende houtsnippers verstoken in de centrale.
www.teslarati.com/tesla-cybertruck-we...
In je eigen link is te lezen dat ze hinten naar 10.000 lbs. Pounds. Nu doet een pound ongeveer 450gram. Dus zou een cybertruck ongeveer 4500kg wegen. Wat best zou kunnen gezien de mega berg 18650 batterijen die in de bodem gepropt zitten.
"EU Veiligheidsfilosofie".
Als er weinig concreets te melden valt, bedient men zich van zulke vaagheden.
Elektrisch = subsidie = faal
EV-rijders krijgen geen subsidie, ze betalen minder belasting.
@BillyBilridder | 14-12-19 | 12:26: dus subsidie want normale mensen betalen meer
Dat is nou echt zo'n vehicle met 1000 knopjes. Alles er op en eraan. En als je dan bij de apk komt blijkt dat vergeten zijn er veiligheidsgordels in te zetten en wordt hij afgekeurd.
De stealthstint?
? Een tesla heeft nauwelijks meer dan een knopje voor de waarschuwingslichten, omdat dat een knopje moet zijn. De rest gaat via touch-screen of de app.
Als de een niet kreukelt, kreukelt de ander iets meer. Dus maakt per saldo niets uit. Behalve bij een boomklapper. Waar andere auro's totallos zijn kan je (of iemand anders) gewoon weer verder rijden.
Voor een voetganger of fietser zal het wel wat minder fijn zijn.
Je zal die ander maar zijn.
Vergelijk het een beetje met de Smartphone , eerst een Kermit , toen ATF3 daarna GSM / Smartphone. uiteindelijk wordt het wel wat.
Het is maar goed dat het TTIP verdrag er nooit gekomen is. Anders kregen we nu een schadeclaim van een miljoen miljard aan onze broek.
Woestlelijk is belediging voor het woord.
Maar is het ding wel zichtbaar op een radar?
Ach, over 30 jaar lachen we hierom.
Wat een sukkels toen zeg.
Ach, dat hele elektrieke tijdperk staat relatief nog kort in de kinderschoenen,
dan krijg je goedbedoelde producten die niet om aan te gluren zijn!
Ga eens die polygoon beelden bekijken van "uitvinders" in de jaren '50 van de vorige eeuw
dan lach je jezelf ook een hernia! In 2070 zal dit zich weer herhalen.
Waarom is het nodig om goedbedoelde dingen zo LELIJK te maken? Dat kunnen we al decennia veel beter en is dus een onzin argument..
niet helemaal correct, de eerste auto's (1832) waren electrisch, die in het museum staan hoeven alleen maar opgeladen te worden en ze rijden weer, deze ontwikkeling is door de bank Morgan Stanley om zeep geholpen toen Nicola Tesla begin 1900 een lening vroeg om elektrische auto's via energiegolven daadloos van energie (gratis) te voorzien, Morgan zat in de olie, en wist niet hoe snel hij dit project om zeep te helpen.
Ik sta relatief nog lang in de kinderschoenen. Maar da’s dan ook slechts uiterst relatief.
ja inmiddels besteld, nice
Dit is laster en smaad, kijk naar een schade tesla en je ziet naast de wielen de kreukelzone die keurig ingedrukt is.
foto: www.schadeautos.nl/cache/picture/366/...
Dat zouden ze bij deze niet hebben ontwikkeld? Er komt vast wel een opname van de botsproef.
Voor 36k had ik deze wel willen kopen maar in fuk nederland zal het 80k worden.
In ieder geval als in 2025 de bpb vrij subsidie eraf gaat is het misschien voor veel mensen het overwegen waard om 30k in een elektrische auto te stoppen en dan 20 jaar rijden.
Vanaf 2025 hanteert de overheid een vast bpm-bedrag van 360 euro voor elektrische auto’s.
Wat een normale benzine (gas=dood, diesel=dwangbuis) aan bpm kost is mij onduidleijk, wat een wazige methode?
Bereken de Bpm door:
1. Trek de werkelijke Co2-uitstoot af van kolom 1
2. Vermenigvuldig de uitkomst met het bedrag uit kolom 4
3. Tel het bedrag uit kolom 3 hierbij op
link bpm berekenen: www.geld.nl/autoverzekering/service/w...
Simpel: een kreukelzone is voor dit pareltje voor het oog niet mee-ontwikkeld nee.
Deze Tesla. De pick up, niet een Tesla dus.
rvs dat kreukt. Interessant
Zo breng je fake-nieuws! Of kun je op al die Tesla modellen met een moker slaan?
Dus musk heeft de hele afdeling safety aan de kant gezet? In australie ook al gezeur. Ik vind het de grootste elitaire oplichting ooit; dat de belastingdienst elke rijke sul een tesla kado gaf en nooit een kleine tesla ontwikkeld.
Maar de idee dat er geen enkele safety inzit is toch debiel? Waar men over klaagt is niet de inzittenden maar de heilige bakfietsers buiten, als er daar minder van zijn is toch win win?
Overigens ik heb een oldskool 4x4 met ladder chassis en inderdaad, daar zit nog geen kreukelzone in (las ding zelf dus weet wat ik niet zie)
Zijn ze ook gepantserd leverbaar ? Vraag het voor mijn Marokkaanse buurman.
Had toch al de indruk dat de truck in twee minuten was ontworpen.
Ontworpen. Nee joh dit was hoe ik auto's tekende in mijn kleutertijd.Denk dat ze zo'n tekening hebben gevonden.
De decor op de achtergrond is ook niet helemaal goed gegaan. Iets met een rondvliegende op hol geslagen spuitbus of zo.
Als je de Europese auto industrie wilt redden, moet je de Amerikaanse auto`s buiten de deur houden.
de bedreiging komt uit het oosten.
@Pimp my Voortuin | 14-12-19 | 11:17:
Hear. Let op maar op. Opeens zijn er Chinese auto's. Massaal. En goedkoop.
@kloopindeslootjijook | 14-12-19 | 11:18:
Zijn Chinese auto`s zo veilig dan?
@Mr.Crowley | 14-12-19 | 11:21: Zolang er Chinezen inzitten wel.
Kleukelzone bij?
@Mr.Crowley | 14-12-19 | 11:21:
De nieuwste elektrische MG zeker ja.
Zoek maar op. MG ZS. En ja, MG is tegenwoordig Chinees
@YoMoms | 14-12-19 | 11:27:
MG is een Europees merk. Dat een Chinees eigenaar is doet daar niets van af.
@Mr.Crowley | 14-12-19 | 11:21:
Dat zeiden ze van Japanse spullen vroeger ook.
De kwaliteit wordt snel beter. Ze kopen alles op, Saab, Volvo, mensen erbij, bouwen alles na. Studenten uit China zitten hier op de TU.
Westerse adviesbureau's verkopen hun kennis. En niet alleen over auto's.
Ze zijn nu testen aan het doen in China zelf.
En straks is er pardoes een simpele auto die goed blijkt te zijn. Voor weinig geld.
@kloopindeslootjijook | 14-12-19 | 11:18:
Goedkoper hoeft het niet te worden. De Europese autoindustrie kan het EU klimaat akkoord inzetten als joker waarbij emissie heffingen op importproducten uit producerende landen gaat gelden.
Als de Europese autoindustrie (met name de Duitsers met hun diepe zakken) te lui zijn om zelf te innoveren, moet je dat vooral belonen door de Amerikaanse auto's buiten de deur houden. Ja dat lijkt me echt een goede oplossing man!
Wat een misbaksel. Door sommige techfans misschien aanbeden, verder zit niemand hierop te wachten. Goed dat er een verbod komt op dit levensgevaarlijk gevaarte.
Als niemand erop zit te wachten is een verbod ook niet nodig. Er waren eind november natuurlijk wel al 250k pre-orders, maar die zullen vast allemaal gecanceld worden.
De cybertruck onderwerpen aan de Euro Ncap test en sterren toekennen.
TUV lijkt meer van het conclusies uit de duim zuigen dan onderwerpen aan een test. (In het geval van Tesla worden die EU testen dan ook gedaan door de RWD, niet door de TUV)
Where am I?
You're in a Johnny Cab.
What am i doing here?
Could you please rephrase that question?
@R. Skickr | 14-12-19 | 11:12 |
U kent uw klassiekers! Totall Recall met Schwarzenegger, niet die waardeloze remake natuurlijk. "Get ready for a surprise!"
En wat denk je van de medeweggebuikers?
Dit moet een symbool ergens voor zijn: "Ik zit veilig, de rest kan naar de klote, maar ik red de aarde, want ik rij elektrisch".
Denk wel dat je een paar bakfietsen in je ravage mee kunt nemen als je ff onoplettend afslaat.
@R. Skickr | 14-12-19 | 11:15:
Waarmee hij dus eigenlijk weer erg klimaatvriendelijk is. Zag trouwens dat er wat bakfietsers de vliegende auto haven straks gaan bezetten. Iets met greenpeace(war) en schiphol.
Het 'diesel-schandaal' is in 2015 door de Amerikanen in stelling gebracht tijdens de TTIP onderhandelingen omdat er een Europees rapport lag waaruit bleek dat vrijwel alle Amerikaanse auto's qua veiligheid onder de maat waren. ( ik mag geen links plaatsen )
Ook als je nergens sneller mag dan 100 km/h ?
@kloopindeslootjijook | 14-12-19 | 11:19: Ook dan mag ik geen links plaatsen.
Dat is omdat de staalkeuring van de US niet in de EU erkend wordt.
Probeer maar een TUV te krijgen op een US boot trailer. Ga je niet krijgen.
'Eigenlijk geven alleen de kogelwerende zijruiten een beetje mee, zo lijkt het.' vind ik dan wel een grappige slotzin, en nog waar ook.
Total Recall, iemand?
“Johnny Cab”
www.google.com/search?q=car+from+tota...
Tja er moet meer naar de natuur gekeken worden. Mijn kleine Jan heeft in opgerichte toestand ook geen kreukelzone, daarna is het een en al kreukelzone. Kunnen ze niet zoiets inbouwen?
Welke klik?
Bumpers die een halve meter naar binnen kunnen schuiven zou ook meteen veel botsschade kunnen besparen aan de auto zelf. Maar het is natuurlijk geen gezicht qua design, en design is veel belangrijker, want het moet er wel uitzien. Dan maar de auto total loss.
O sorry, niemand weet meer wat bumpers zijn anno 2019..
Dat zijn die dingen voor en achter je auto die nu vervangen zijn door plastic kappen die bij het minste geringste tikje kapot gaan en waar je honderden euro's aan kwijt bent dan.
Nou, dan zet ik hem maar weer op marktplaats
Daarom heeft de landmacht ook geen tanks meer: ze hadden geen kreukelzone, en dat is dus levensgevaarlijk voor de inzittenden.
Ach ja, jammer voor de paar mensen die en kunnen betalen en en ook willen. Oor de rest:
Who cares?
@Is dit nog nieuws? | 14-12-19 | 10:56: De rest kan juigen dat er geen allesvernietigende moordmachines over de weg scheuren.
@frank87 | 14-12-19 | 11:11
Juigen?!
@Sjefke7807 | 14-12-19 | 11:24: Sorry... Juichen
En hoe zit het met de kreukelzone van gepantserde auto's waarin politici en criminelen in rijden?
Deze auto's beschermen je tegen handgranaten en tnt en lijkt mij niet handig dat je auto dan gaat kreukelen.
Padam tsss
Bij dat soort auto's rijdt de kreukelzone voor je.
Maar dat is eigenlijk economisch ook zo, dus.
It's hideous, I love it!
Nothing says 'f*ck you' more than a Cybertruck.
Dan maken ze toch gewoon een Europese variant met aluminium van blikjes..
Daarom bestaat er ook geen kreukelpatat. Het is friet.
ÜberVolvo
Een Könings Tiger zal ook vrij stijf zijn geweest.
Wat weten die moffen nou van auto's?
In ieder geval ziet het er wel wat christelijker uit dan die rijdende aquaria's van Tesla.. Man, man, wat een oerlelijke bakken zijn dat toch.
@Ommezwaai | 14-12-19 | 10:47: Christelijk is niet per sé beter. Maar je hebt gelijk. Gedrochten zijn het.
@Ommezwaai | 14-12-19 | 10:47: moet ze nageven dat ze wel hun eigen ding doen. Maar het interieur is wel heel erg saai vergeleken met welke auto dan ook.
@Ommezwaai | 14-12-19 | 10:47: aquariums of aquaria. Als je dan toch intelligent met meervoudsvormen wilt doen, doe het dan goed ;-)
Expert-propaganda voor de eenwording van het Vierde Rijk, dat werkt zo:
"Experts van de Duitse onderzoeksinstantie TÜV zeggen dat het er mogelijk helemaal niet van komt."
U krijgt 'nieuws' voorgeschoteld dat a) geen nieuws is (geen gebeurtenis), b) over een politieke ideologie gaat (EU vs VS) en c) waar een buitenlandse 'expert' die u niet kent een plasje doet in de gewenste opinierichting ('Europese veiligheidsfilosofie' - bestaat dus niet, sprookje, EU-propaganda).
Met de werkelijkheid in Nederland heeft het niets te maken.
Want alles dat geld, status en/of macht oplevert zal hier een plek krijgen.
Die graflelijke auto's dus ook.
Dat ziet u allemaal, heel goed. Zo doen ze dat.
[Overigens : zijn Tesla's waardeloze, milieu-vervuilende, onbetaalbare
shit-auto's.]
@Cool Pete | 14-12-19 | 10:52: Algemeen dEUgblad is geen krant.
Daar wil wil je als voetganger toch ook niet tegenaan lopen.
Niet naar kijken ook jezus wat een afzichtelijk ding.
Wel tegen een Prius?
Ook vandaag: meer CO2 in de lucht door aanschaf benzineauto's:
www.ad.nl/auto/nieuwe-auto-s-slechter...
Hoe is het nog uit te leggen dat dieselauto's zwaarder worden belast?
Het is ze ook helemaal niet te doen om klimaat maar om het uitpersen van het volk met belastingen.
En ook dit is dus een rekenmodel. Niet een getal voortkomend uit daadwerkelijke metingen. 'De berekening is uitgevoerd aan de hand van de gemiddelde uitstoot van nieuw ingeschreven auto's'
Het is theorie. Zoals zoveel van die rapportages.
@tweetybird | 14-12-19 | 10:44:
Het hele verhaal is, , omdat huidige politici niet in staat zijn echte problemen op te lossen, wordt er maar eentje verzonnen die ze vervolgens gaan oplossen door de bevolking uit te persen via hogere belastingen. Zo slaan ze twee vliegen in één klap, ze lijken daadkrachtig en het levert veel gratis geld op.
Wat is logica met dit soort dingen.
Dat LPG geen helemaal fijnstof-uitstoot heeft is geen reden om zoveel mogelijk oldtimers en auto's op LPG te laten rijden, ook al hebben we infrasctructuur en techniek en alles. Integendeel, we gaan er moeilijk over doen. Niet te volgen die GL-logica.
Tesla's stoten over de hele levensduur ongeveer net zoveel CO2 uit als een vergelijkbare benzine / diesel . Pas na 8 jaar breakeven punt :
Tesla battery emits 17.5tCO₂ in production
Equivalent to driving gas car 8.2 years
Only THEN you might emit less CO₂ :
twitter.com/bjornlomborg/status/87679...
en : Are Electric Cars Really Green? : www.youtube.com/watch?v=17xh_VRrnMU&a...
www.ad.nl/auto/wegenbelasting-naar-re...
uitgaande dat we nu ongeveer 3000 km asfalt in NL hebben..
2000€ per meter asfalt...
bloody shame ..
Nederland beschikt over ongeveer 135.470 km openbare wegen (2007). Hiervan zijn 5.012 km rijksweg, de provinciale wegen hebben een lengte van 7.899 km, en de overige (lokale) wegen 122.559 km.
CO2 gaat over klimaat, dat is niet interessant. De andere stoffen die diesels uitstoten zijn wel veel vervuilender. Het is maar net met wat voor bril je kijkt, de klimaatbril of de milieubril.
Ja maar de beloofde tetten dan?
Zit naar pixels te kijken....
Relevant XKCD: xkcd.com/598/
Lelijk kudt voertuig want een auto wil ik t geeneens noemen...
Auto. Nee dit is een nieuwe uitvinding. Het koekblik.
Voor trucks gelden toch ook andere regels dan voor personenwagens in de VS.
Een simpele F150 past hier al niet in een parkeervakje bij de supermarkt.
Wat je met een F150 moet, is mij een totaal raadsel.
@Bigi Bana Boy | 14-12-19 | 10:46:
Warme winters creëren, niet onbelangrijk.
Omdat de afmetingen voor parkeervakken nog uit de jaren 40 stammen.
Alles is Nederland is klein, behalve de mensen.
Is dat niet juist heel goed dat ie niet vervormd? Dat als je betrokken bent bij een aanrijding dat je er dan ongeschonden uit komt. Als je een auto wilt die heel erg vervormd kun je de Citroën 2CV nemen, daar beslaat de kreukelzone de hele auto.
Was toch ook dat probleem met die Volvo's dat ze zoveel kreukelzones hadden dat men mensen niet meer uit de auto's konden zagen o.i.d.
Let eens een keertje op bij natuurkunde en je begrijpt het.
Nee dat is niet goed. Een (beperkte) kreukelzone dient als extra buffer waardoor je lichaam (en inwendige organen) iets meer tijd krijgen om stil te komen staan en je niet alle kinetische energie over je heen krijgt. Anders ben je van binnen pudding.
@Osdorpertje | 14-12-19 | 10:35
Als de wagen niet vervormT bij een botsing om de energieoverdracht naar u als bestuurder/ passagier toe te beperken, doet ú dat omdat u dan alle vrijkomende energie absorbeert. Ik denk dat u zelf de gevolgen wel kunt raden. De kreukelzones zijn niet voor niets uitgevonden.
De kreukelzone vertraagt het vertragingsmoment voor de inzittenden. Zo hebben je organen meer kans intact te blijven. Het is óf je auto óf je ingewanden. Of een middenweg er tussenin.
Elon Musk : de grootste fantast en en gebakken lucht verkoper,
sinds Bernie Madoff.
p.s. : die accu's zijn zwaar milieu-vervuilen; en door hun gewicht
zakken ze door het wegdek.
Jammer. joh.
Eens, Tesla is inmiddels een cult geworden, gelijk Apple. Auto's bouwen is een drama met die gasten, maar iedereen geilt op die lelijke krotten...
@Ommezwaai | 14-12-19 | 10:49: Een schadelijke cult, voor dombo's met veel te veel geld.
@Cool Pete | 14-12-19 | 10:54:
Niet schadelijk, over smaak valt te twisten. Tesla en SpaceX en The Boring Company en wat 'ie al niet verzonnen heeft hebben over het algemeen meer voordelen dan nadelen voor de goegemeente, of je nu zelf in de markt bent voor dergelijke producten of niet. Het opvallende succes van Tesla heeft de markt voor volledig elektrische auto's opengebroken, SpaceX lanceert satellieten voor een fractie van de prijs die ULA vraagt, of het iets met zijn tunnelboorbedrijf wordt is nog niet duidelijk.
Ik zie Musk als een voorbeeld van iemand met veel geld die daar interessante dingen mee doet, een stuk beter dan de standaard-miljardair die nog maar een privé-eiland en een groter jacht koopt om mee te kunnen pochen bij z'n maten in de club of iemand als Soros die z'n geld gebruikt om zijn politieke visie over de wereld te verspreiden. Wat zie je liever, een Tesla bij het stoplicht of een door Soros gefinancierde 'Extinction Rebellion' groep die het verkeer tegenhoudt? Je mag ook 'geen van beiden' zeggen, dat is een legitieme optie. Nu moet ik daar wel bij opmerken dat die Tesla bij het stoplicht eigenlijk niemand tot last is, dit in tegenstelling tot de klimaatwappies van 'ER'...
@Voorgeenchanterikpeu | 14-12-19 | 11:49:
Het probleem is, is dat die producten van Elon Musk ,
helemaal niet vernieuwend zijn; en de auto's ook niet
milieu-vriendelijk. Verder is er miljarden subsidies in die
aandelen-koers-zendelaar gegaan.
Het klopt wel dat GeorgeSOROS duizenden malen gevaarlijker is :
van denk tanks, tot ngo's, tot RTL, tot "extindctionrebelleion" en "antifa".
Lijkt me dat de kinetische energie eerder op de aangereden auto, voetganger of fietser wordt doorgegeven. Behalve als je op een andere cybertruck knalt, dan ben je als inzittende de Sjaak. Lijkt me een kleine kans.
Als het vertragingsmoment 0 is bij een aanrijding met een loszittend voorwerp dan wordt het grootste deel van de energie inderdaad doorgegeven aan het voorwerp.
En in het geval van een boom?
Die komt er gewoon..
He bah, dan maar een met V8
Wegens te lelijk ja begrijpelijk
Pfoaw, wat is dat ding lelijk!
Verboden wegens wansmaak.
Geldt dit niet voor elke truck? Geen kreukelzone?
Idd. stap eens voor een stadsbus
@horsteknots | 14-12-19 | 10:39:
Zonder gordels voor de passagiers of airbag voor de bestuurder...
De EU houdt onvoldoende rekening met zombies, criminelen en junks.
Als ik kijk naar het gespuis wat er zomaar ongecontroleerd de EU mag binnenwandelen lijkt het me dat ze zelfs teveel rekening houden met deze groepen.
REAGEER OOK