Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aboutaleb wil doorrrr. Zeg het maar

De Rotterdamse huissalafist Aboutaleb wil graag door als eindbaas van Rotterdam

Nog eens ZES JAAR. Over zes jaar is je pasgeboren dochter al 6, Bridget Maasland 92 en Feyenoord nog steeds geen kampioen. Geliefd, gehaat, Rotterdammer, Amsterdammer, Nederlander, Marokkaan, salafist, grote mond tegen radicale moslims, eerste islamitische burgemeester van een grote Europese stad, PvdA'er, bruggenbouwer, praatgraag. U moet kiezen.

Aboutaleb wil doorrrrr

Zeg het maar


Poll is Verlopen.

Aboutaleb wil doorrrrr

Zeg het maar

Reaguursels

Inloggen

2 paspoorten blijft vreemd, je kijkt wie er gaat winnen en gaat dan meedoen.

piet7003 | 05-12-19 | 17:20

Kan die jaar tabak term 'burgervader' er eens uit, we staan op de drempel van 2020. Burgemeester is al erg zat, gemeentemanagers zijn het. Dat relativeert meteen iconisering door politieke aanhang.

eastender | 05-12-19 | 15:18

Waarom niet een burgemeester van Leefbaar Rotterdam ?
Deze partij zit niet in de coalitie dus onpartijdig.

Nerderlander | 05-12-19 | 11:15

Eerst de fik in dat Marrekanenpaspoort. Dan praten we verder.

Spartaan1888 | 05-12-19 | 09:37
-weggejorist-
ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:25

Van mij mag Abou er nog wel een termijn aan vastknopen, al is het alleen maar om dat hele kleine risico uit te sluiten dat we dadelijk zitten opgescheept met Alexander pechtold, the horror!

BadLieutenant | 05-12-19 | 09:21 | 3
-weggejorist-
ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:27

Alles is beter dan een 3e termijn Abou.

Zelfs Peggold.

gaffelbaard | 05-12-19 | 15:45

Burgemeesters worden in NL (en Noord-Korea) niet gekozen, en hebben ook niet veel te vertellen. Dat gezegd hebbende, heeft Aboutaleb nou niet bepaald een onuitwisbare indruk gemaakt in Rotterdam.
Het openbaar vervoer is voor Oost-Aziatische maar ook Amsterdamse begrippen belabberd, het is er vaak een totale verkeerschaos, ik rijd soms door verpauperde buurten, de lokale voetbalclub speelt in een prehistorisch stadion...

drs. Levi Samsonov | 05-12-19 | 09:19 | 1

Hoe kan dat met een stad met 42.000 uitkeringstrekkers?

ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:31

burgemeester is tegenwoordig een totaal leeg gefantaseerd staatsbaantje dat wordt weggegeven als beloning voor trouwe dienst voor partijlievelingen met partijboekje van VVD=PvdA=CDA=D66=GL=CU om nog even flink te cashen, net zoiets als Nederlandse trainers in de oliewoestijn. Wat doet een burgemeester nou helemaal ?

wlodek | 05-12-19 | 09:15 | 1

hear hear

drs. Levi Samsonov | 05-12-19 | 09:16

Onverkozen burgemeesters die zelf bepalen hoe lang ze ergens blijven plakken, ja we zijn een echte democratie!

Moonwarrior | 05-12-19 | 09:06 | 4

@drs. Levi Samsonov | 05-12-19 | 09:20: gestemd? Ha ha ha.

ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:32

Grootste partij leefbaar Rotterdam niet in coalitie. En iedereen doe maar of Abou zo populiar is in Rotterdam , maar vraag dat eens aan autochtonen bevolking.

speed48 | 05-12-19 | 09:42

2 termijnen is genoeg.
Daarna wegwezen.

gaffelbaard | 05-12-19 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon wegwezen. Het zou niet mogelijk moeten zijn dat iemand met een dubbel paspoort op zo een positie zit.

The7thGuest | 05-12-19 | 08:43 | 1

Volledig mee eens, en ieder wel denkend mens. Zou het daarom alleen in Nederland mogelijk zijn?

ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:34

Nu zijn de Surinamers aan de beurt , daarna de Molukkers en dan voor de lol een Belg !

Minus Richels | 05-12-19 | 05:21 | 3

Draai het om en ik maak het werk af.

SlimmeBelg | 05-12-19 | 06:54

Prem!

merel veld | 05-12-19 | 08:14

Ik ben voor!
Dan krijgt 010 weer een uitgaansleven, minder betutteling, word er niet moeilijk gedaan als je een blow rookt/ dronken van de Surinaamse rum word. Leuke feesten in de stad. Lekker eten.
Ik ben voor!
Dat klinkt al veel beter dan die salafist die met zijn reli onzin 10 eeuwen terug in de tijd leeft.

gaffelbaard | 05-12-19 | 15:50
-weggejorist-
Rens003 | 05-12-19 | 04:05

Zolang er geen blanke Nederlander met dubbel paspoort burgervader is in Marrakesh of Casablanca, dan is er ook geen plaats voor een Marrokaan met dubbel paspoort in een Nederlandse stad in datzelfde ambt. En ja, de PvdA is zwaar oververtegenwoordigd in het burgemeesterschap... veel te zwaar...

Nederlanddraaitdoor | 05-12-19 | 03:17 | 1

Onzin. Ik wens geen vergelijking met de woestijn. Waarom zou de woestijn onze maatstaf moeten zijn? Ambitieloos?

Inferi0r | 05-12-19 | 04:21

Mocht ooit die carnavalszot van een Pechtold hier burgemeester worden dan moet zijn ambtswoning in de Pannekoekstraat komen.

JvanDeventer | 05-12-19 | 00:38

hij doet het 100x beter dan Opstelten

Johan1235 | 05-12-19 | 00:17 | 2

100x0=0

pieterS | 05-12-19 | 05:40

Dattuh, eu, dattuh, ik eh denk, uuuh, denk an, laat ik et uh zo zegge uh, dattuh, Rotter uh dam....

A.S. Perien | 05-12-19 | 09:05

Hij is bij zijn volle verstand lid van de PvdA.
Hij heeft twee paspoorten.
Hij is ondanks al het vrolijke moslimnieuws van de laatste 30 jaar nog steeds moslim.
Hij vindt dat iedereen een beetje een salafist is.
Allemaal redenen om hem niet als burgemeester te willen.
Joost Eerdmans is degene die we hier moeten hebben.

JvanDeventer | 05-12-19 | 00:15 | 3

He-le-maal mee eens.

lekkende-ontlasting | 05-12-19 | 02:40

Eerdmans.

Goede keuze.

gaffelbaard | 05-12-19 | 15:51

Ik ben voor het Belgische systeem van burgemeesters. Laat de grootste partij bij de gemeenteraadsverkiezingen de burgemeester leveren. Geen benoemingen meer uit de Haagse stolp. Dat levert alleen maar ellende op....

FrankOngerust | 04-12-19 | 23:10 | 4

... inzetten. Hoewel het woord besmet is: respect

zijvanhiernaast | 04-12-19 | 23:23

Een beter systeem als nu mits alleen de burgemeesters functie en niet allerlei nevenfuncties worden uitgevoerd.

SlimmeBelg | 05-12-19 | 06:58

Een burgemeester moet boven de partijen staan. Hoe kan dat als je lid bent van een partij. Alleen neutrale mensen, die kijken naar de problemen die getackeld moeten worden en niet naar de partijbelangen zouden burgemeester moeten kunnen worden.

ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

Een van de beste burgemeesters die ik ken en in jaren gezien heb.

Bigi Bana Boy | 04-12-19 | 23:01 | 2

Exact. Dit is een man die de naam burgervader recht doet. Chapeau dat hij blijft.

zijvanhiernaast | 04-12-19 | 23:26

Jij woont toch in spanje?

Dirty-Harry44 | 05-12-19 | 07:30

Als alle finnen zo waren (ook al is hij PvdA) dan hadden we een stuk minder problemen!

hangtiet met knoop | 04-12-19 | 22:46 | 2

Eensch. Zie het als een begin. Iedere grote reis begint met 1 enkele stap.

zijvanhiernaast | 04-12-19 | 23:13

@zijvanhiernaast | 04-12-19 | 23:13: u bedoeld alles in handen van moslims en alle steden naar de gort. Verpaupering, verloedering maar wel iedereen een uitkering.

ADVIZEUR | 05-12-19 | 09:42
-weggejorist-
Amsterdamsko | 04-12-19 | 22:16 | 1
-weggejorist-
selectief verontwaar | 04-12-19 | 22:13 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Zijn laatste termijn zal hij niet uit zitten over 3 jaar gaat hij lekker met pensioen mooi moment om dan een burgemeester te zoeken met een andere nieuwe visie. Boven de partijen luisterend naar iedereen. Niet alleen naar zijn eigen mening. Het is geen gemakkelijke baan. 24/7 gezeik aan je hoofd ga er maar aan staan.

Die 132 Pechtold-stemmers die worden meteen "gejorist en opgerot" neem ik aan?

Hetvolkspreekt! | 04-12-19 | 22:01

Als ik zou moeten kiezen tussen Aboutaleb en Pechtold; nou geef mij dan maar Aboutaleb. Aan Pechtold hebben we, als het er echt op aankomt, helemaal niks.

oliebolletje234 | 04-12-19 | 22:00

Dit gaat allemaal om veel meer. Als Aboutaleb (moet) stoppen dan gaat Rotterdam naar D66 en is de PvdA 1 van haar parelsteden kwijt. PvdA is heel goed in het misbruiken van de media voor haar eigen doeleinden. PvdA is nu terecht een marginale landelijke partij geworden, die moet je niet belonen.

SchweinchenDick | 04-12-19 | 21:50

Nee, dubbele, driedubbele agenda, opportunist. Heeft de schijn tegen van lange arm.

captainobvious | 04-12-19 | 21:50

Nee, bedankt, doe mij maar een nieuwe.

Kotjung | 04-12-19 | 21:13

Nee. Weg ermee.

Toename van: daklozen, mensensmokkel, criminaliteit, polarisatie, overtredingen risicovolle bedrijven, milieuklachten, files buiten de spits, autoinbraken, politiegeweld, huiselijk geweld, vuurwapengeweld, geweld door verwarde mensen, ouderenmishandeling, corruptie, woningnood. Controleer.

In he.elsnaam WAAROM denken idioten dat het een goed idee is als Aboutaleb burgemeester van Rotterdam blijft.

Rotterdam heeft een nieuwe burgemeester nodig. Geen Aboutaleb.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:11 | 5

Vergeet de mariniers van perron 0 niet

popeye-de-zeemeermin | 05-12-19 | 00:13

@Shoarmamasutra | 04-12-19 | 21:30:
Ja, het oude CS ken ik nog maar dat was al heel lang verbouwd jaren voordat Aboutaleb er kwam en dus is dat NIET een verdienste van Aboutaleb.
Aboutaleb is geen burgemeester voor alle Rotterdammers.

gaffelbaard | 05-12-19 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BeschimmeldKaasje | 04-12-19 | 21:04 | 1

Prima.

ZoltarTheMagnificent | 04-12-19 | 21:02
-weggejorist-
janleuk | 04-12-19 | 20:50 | 1

Als deze man uiteindelijk moet kiezen zit hij in het moslimteam.
Dus Ja! Doe maar een burgermeestertje...

Ali Bi | 04-12-19 | 20:50

Volgens mij een goede vent voor Rotterdam. Laat hem nog maar eens 6 jaar doorgaan.

vangodlos | 04-12-19 | 20:42 | 1

Woon je zeker niet in Rotterdam...

kunnenzedanniks | 04-12-19 | 20:51

Goeie vent, doet het al jaren goed in 010. Komt vaak onder de burgers zonder veel gedoe.
Helaas wel 2 man in kogelwerende vesten in de buurt maar zo rolt de maatschappij nu eenmaal met veel gekken aan linker en rechter zijde. Hield ooit samen met zijn chauffeur een crimineel aan, dan ben je voor mij een top burgemeester

Drkildare | 04-12-19 | 20:34 | 2

Een crimineel, was toch een winkeldief? Maar toch kudo's.

basweetutwel | 04-12-19 | 21:01

Goed in 010?
Waarin dan?

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:15

Ik vind hem niet heel bijzonder goed, maar als ik kijk naar burgemeesters die je in andere grotere steden ziet/zag (Halsema, Broertjes, Krikke..) dan valt hij nogal mee.
Die semantische discussie over salafisme was natuurlijk niet handig, maar hih staat er niet als een Broertjes mee te voetballen en ze vrij spel te geven.

Shoarmamasutra | 04-12-19 | 20:33

Het interesseert me echt geen ene reet!

McFlym | 04-12-19 | 20:32

Aboutaleb verpest het voor z'n hele gemeenschap.....

Elder of Z. | 04-12-19 | 20:31 | 1

Gemeenschap moet je hebben

Shoarmamasutra | 04-12-19 | 21:32

Heeft Fortuyn aan Auschwitz gekoppeld. Wolf in schaapskleren.

janleuk | 04-12-19 | 20:30 | 5

@basweetutwel | 04-12-19 | 21:04:
Ja, dat was nadat hij daarvoor eerst met zijn andere PvdA-matties Fortuyn letterlijk had dood-gedemoniseerd. Toen ging hij mooi weer spelen, ja.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

En niemand heeft het over de 400 mln die hij in Amsterdam over de balk gooide.

Overigens is hij al voldoende geïntegreerd dat z'n dochter met een niet-mohammedaan mag trouwen?
Indien niet: burgervader in de Westelijke Sahara worden en opzouten !

Elder of Z. | 04-12-19 | 20:29 | 1

Juist.

captainobvious | 04-12-19 | 21:52

De grootste belediging voor Rotterdam: een amsterdamse marokkaan als burgemeester.
En het eerste wat hij deed was de danceparade afschaffen.

Francisca | 04-12-19 | 20:28

Aboutaleb mag wat mij betreft door op een voorwaarde; Marokkaanse paspoort inleveren.
Principekwestie.
Laat Alexander er maar lekker een zooitje van maken.

ristretto | 04-12-19 | 20:17 | 1

Ik ben op het punt dat ik nog 1000x liever Pechtold als burgemeester krijg, dan dat we nog eens 6 jaar met Aboutaleb opgezadeld zitten.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:20

Beter Aboe Talib dan Peggold. Ondanks eerstgenoemde religieuze aandoening.

oplichter | 04-12-19 | 20:17 | 1

Nee. Dan liever Pechtold.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:20

Hij is al een beetje lang aan de macht in Rotterdam, deze zonnekoning.

lingo star | 04-12-19 | 20:02 | 1

Klop, Aboutaleb is helemaal geen goede burgemeester, omdat de andere burgermeesters helemaal niks zijn is het net of Aboutaleb top is .

steefbeen | 04-12-19 | 20:08

De enige PvdA'er die een béétje te pruimen is. Zegt nog niet veel, ik weet het. Maar je kan alleen maar slechter treffen met een ander dus ik zou zeggen, vooruit dan maar.

Sans Comique | 04-12-19 | 20:00 | 1

Pappen en nathouden dus volgens u. Ook maar Rutte 4 dan? Dit land gaat naar de kleauten. Of ben je ook van de 'gaaf land' doctrine?

HaatbaardKnipper | 04-12-19 | 20:12
-weggejorist-
Mubbenschonster | 04-12-19 | 19:59

Doe maar Pechtold. Hij moet z'n vingertjes ergens laten friemelen en in Rotterdam kan hij weinig kwaad. Sterker, hij zal in aanraking komen met realiteit die de volledige D66-bijbel onderuit haalt.

Nederland80 | 04-12-19 | 19:57 | 4

De missie van Pectold zou zijn proberen de Rotterdamse realiteit en realisme volledig naar de knoppen helpen helpen en vervangen voor zijn D66 wereldburgerschap-crap.

Sans Comique | 04-12-19 | 20:02

@deugfoob | 04-12-19 | 20:01: Kan niet als burgervader. Dan moet je ter plekke gaan kijken, praten met de mocro's, bekogeld worden, uitgescholden, bedreigd door mocrodrugsmaffia, alles.

Nederland80 | 04-12-19 | 20:02

@deugfoob | 04-12-19 | 20:01: merkt er niks van?
Wake up.
Dat lukt je niet meer in 010.
En dat komt door Aboutaleb.
Dat is de erfenis van Aboutaleb.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

Gezien het feit dat 52% van de bevolking buitenlander is, lijkt het logisch dat Aboetaleb burgermeester blijft. Wij kunnen helaas de klok niet terugdraaien maar naar ik begrepen heb heeft Aboetaleb het niet slecht gedaan. Beter is natuurlijk een gekozen burgemeester.

Eendragtmaaktmagt | 04-12-19 | 19:54 | 2

Dan zou Abu ook waarschijnlijk winnen, wanneer de helft van de bevolking achter hem staat. De rest wordt dan uitgesmeerd over splinterpartijen.

Hiesjes | 04-12-19 | 20:07

Naar ik heb begrepen ...
Dan heb je denk ik heel veel MSM gelezen en heel weinig met de Rotterdammers zelf gesproken.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:24

Dubbel paspoort = NEE.

HaatbaardKnipper | 04-12-19 | 19:52 | 1

1.000.000.+hes.

gaffelbaard | 04-12-19 | 21:25

Ik woon niet in Rotterdam...

Quib | 04-12-19 | 19:49

Dubbel paspoort. Dus sowieso, nee!

Mogwai | 04-12-19 | 19:42

Ben niet echt een fan van Aboutaleb, maar we hebben rottere bazen gehad in 010. En wie weet wat voor ergers ze zenden als ie weggaat?
Als ze Peggold de ketting omdoen, moet ik 6 jaar lang de hele stad onderkotsen.

ZonderNaam | 04-12-19 | 19:32 | 9

Of in de gracht

deugfoob | 04-12-19 | 20:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Van Marwijk net ontslagen bij een of andere islamitische dictatuur. Doen.

Piet Karbiet | 04-12-19 | 19:32 | 1

Die is gewend om met een zeer divers stel ondergeschikten grootse dingen te doen. Ik zeg doen.

Shoarmamasutra | 04-12-19 | 21:35

Rotterdam kan wel een beetje jihad gebruiken. Go Ahmed!

Kuifje-in-de-EU | 04-12-19 | 19:31

Ik ben een beetje tegen salafisme, weet verder te weinig van abu talep dus de Rotterdammers mogen zelf kiezen.
Alleen mogen ze dat niet van Den Haag.
Ook daar ben ik een beetje tegen.

NiCeY | 04-12-19 | 19:30

PvdAert??? nope.
Die zitten al decennia lang veel te diep met hun krent in de baantjes carrousel.

Zapata10 | 04-12-19 | 19:28

Het was, in de woorden van Abu T.: "In elke moslim (soenniet, sji'iit) schuilt een salafist."
Maar hoe WEET hij dat?
En hoe kan dat? Schuilt er in elke katholiek/gristen/reformatoor een Kruisridder/Tempelier?
Ik durf te beweren, hier en nu, dat minstens de helft van de mohammedanen totaal ongelovig is, maar uit druk van "de gemeenschap" (altijd weer die klotige gemeenschap van ze) DOET alsof ze het braafste jongetje/meiske van de mohammedaanse klas zijn.
Groepsdruk FTFW voor hun.
Ik kan dat weten, want ik heb met meerdere mohammedaanse dames het bed gedeeld (laat papa tüútertúrk het maar niet horen!), en die lustten er wel pap van.
Plus, ze waren veelal benieuwd naar het hoe en wat, want ja, als je tot je 24e geen piemOl hebt gezien, maar er WEL eentje wilt, ja, dan gaan de dingen snel,. op een avondje met grote glazen raki en meloen.
-
Los daarvan; iedreen weet dat (jonge) mohammedaanse dames hem in hun arie nemen/krijgen totdat ze officieel getrouwd zijn.
Fijn hypocrietje spelen weer.
Vind het prachtvrouwen vaak (incl. de dikke konDt), maar de lelijkheid van die relgie/cultuur....

chicago river | 04-12-19 | 19:27 | 1

Het zijn allemaal verhalen. Ondertussen is dit wat het is...

Quib | 04-12-19 | 19:50

Jules Deelder

Hallalieheliaal | 04-12-19 | 19:25 | 1

hmm, zo'n alcoholist en speedfreak als burgermeester van de belangrijkste stad van Nederland? laten we dat maar niet doen.
Dan nog liever Aboulaadklep.

me163komet | 04-12-19 | 19:35

Iemand die het salafisme openlijk als onschuldig voorstelt "iedere moslim is een beetje salafist) en zelfs "ik ben een salafist", heeft een bord voor zijn kop of voelt zich onaantastbaar. Burgemeester Aboutaleb ziet de jihad ook vooral als "een geestelijke strijd", erg jammer dat sommige moslims dat anders zien. En zo speelt hij zijn woordspelletjes waarop hij niet te vangen is.

Terwijl:

De gewapende strijd of gewapende ‘jihad’ is een van de uitingen het salafisme, een fundamentalistische stroming in de islam. De AIVD heeft de pogingen om het salafisme te verspreiden bestempelt als onwenselijk vanwege de ‘onverdraagzame, isolationistische en anti-democratische boodschap.

Ach, iedere moslim gebruikt wel eens een beetje taqiyya.

Wiebenick | 04-12-19 | 19:22 | 1

er is maar 1 één 01 islam

Hallalieheliaal | 04-12-19 | 19:26

Het is Abou of Peggold. Doe Abou dan maar, want Peggold is een lul.

robot from 1984 | 04-12-19 | 19:20 | 4

@Zapata10 | 04-12-19 | 19:35: Rotterdam is vooral allochtoon. Dus dan wordt het alsnog een PvdA/GroenLinkser.

Premier Trutte | 04-12-19 | 19:48

@Premier Trutte | 04-12-19 | 19:48:
Leefbaar heeft anders best wel wat aanhang onder bepaalde groepen allochtonen in 010.
Denk dat er in Kralingen meer GL gestemd wordt.

ZonderNaam | 04-12-19 | 19:54

Een politicus die openlijk salafist is moet oprotten en op de zwarte lijst, net als die andere politicus die naast ontzettend ijdel ook corrupt is, rond neukt en te dure cadeaus aan nam voor tegen prestaties. Beide zijn geen dienaar van het volk maar machtsgeile idioten die alles doen voor geld, sex, en achterlijke geweldsdoctrines.
Peggold is overigens net zo'n vrouwenmepper als Abu, maar dan met woorden.
"Ik maak je kapot!"

Flappie2006 | 05-12-19 | 00:04
▼ 1 antwoord verborgen

En wat is er mis met Gerard Cox?

Schriever | 04-12-19 | 19:20 | 2

Dát zou mooi zijn!

halfvolle glas | 04-12-19 | 19:22

Zijn leeftijd, burgemeester mag je zijn tot aan 70 jaar.
Simpel feitje dat U zo had kunnen/moeten weten.

Berbaar | 04-12-19 | 19:34

Niet vergeten, het is een 100% Bilderberger.

Piet Karbiet | 04-12-19 | 19:18 | 2

En mocro en PvdA en salafist.

HaatbaardKnipper | 04-12-19 | 19:54

Hij staat bij Soros op de loonlijst, dat is algemeen bekend. Ik kom hem wel eens tegen bij de maandelijkse borrels.

Kuifje-in-de-EU | 04-12-19 | 20:00

Een Burgemeester wordt gekozen door de inwoners van de stad. Niet aangewezen door het kartel of het old gay boys network met aan het hoofd koning " k ben een vriend van Andrew maar niemand mag het weten" Alexander, en dan nog iets met Oranje. Dus Abou is geen burgemeester, hij is een dienaar van de Keuning.

merkdolden | 04-12-19 | 19:14

Goeie kerel. Heeft zich via stapelen van studies techniek vanuit Molenwijk alhier opgewerkt tot burgemeester. Dat vergt veel doorzettingsvermogen en is een grote prestatie. Met de opmerking 'ik ben salafist' wilde hij destijds radicale islamisten die valselijk claimden salafist te zijn de wind uit de zeilen nemen. Hij bedoelt het goed maar wordt vaak verkeerd begrepen.

isitsoornot | 04-12-19 | 19:14 | 5

Sure. Laat hem met al deze talenten burgervader van Marakech worden, het paspoort heeft hij er al voor.

HaatbaardKnipper | 04-12-19 | 19:59

@merkdolden | 04-12-19 | 19:15: Ja maar toch. Zou hij burgemeester van Amsterdam zijn geweest dan had die stad er aanzienlijk beter voorgestaan. Maar ik denk dat hij nog liever levend begraven zou willen worden dan 1e burger te zijn in een stad vol divers-inclusieve navelstaarders.

isitsoornot | 04-12-19 | 20:09

Eens. Hij wilde een theologische discussie voeren, maar in goddeloos Nederland begrijpt men dat niet. Verder volgens mij prima burgemeester. Houden dus.

Gazelle | 04-12-19 | 20:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn Amsterdamse relaties dringen aan op Femke H.

Gratis op te halen.

Kapitein Sjaak Mus | 04-12-19 | 19:14 | 1

Ekmef Ameslah met klem aangeboden

Hallalieheliaal | 04-12-19 | 19:24

Fake. Uitslag is ongeldig.

Baron Clappique | 04-12-19 | 19:14

Alles beter dan Pechtold, Halsema en dat soort, zullen ze in Rotjeknor denken. Ivo weet niet meer waar Rotterdam ligt. John de Wolf is uiteraard de droomkandidaat, behalve dan dattie uit Schiedam komt.

Guido | 04-12-19 | 19:13

Nee. het gevaar van nepotisme ligt op de loer, zeker gezien de bevolkingssamenstelling van Rotterdam. Daarnaast is hij en een salafist ( beetje salafist bestaat niet ) en moet die levensgevaarlijke stroming zsm verboden worden en ook horen bestuursfuncties niet in handen van mensen te vallen die hier niet geboren zijn.
Als hij zich oprecht nuttig voor dit land wil maken gaat hij maar buurtvadertje spelen en zich inzetten om de grote groep afvallers van allochtone komaf weer bij de les te slepen. Dan ben pas echt je nuttig bezig en hoeven we ons ook geen zorgen te maken om het dienen van 3 heren, namelijk het land van afkomst, de Islam en dit land. Noforn, iemand?

Graaisnaaiert | 04-12-19 | 19:11

Aboutaleb is de beste Burgemeester van Marokko.

merkdolden | 04-12-19 | 19:10 | 1

Da's waarschijnlijk waar.

Shareholder II | 04-12-19 | 19:12

Het grootste probleem is dat hij van de PvdA is, op dit ogenblik een middenpartij maar wel met heel veel politieke macht. Sleutelfiguren op de juiste posities terwijl ze electoraal geen meerderheid van stemmen hebben. Niet de man, maar de partij, daar heb ik twijfels bij.

NaughtiusMaximus | 04-12-19 | 19:10

Och hemel, nee. Geen PvdA-er meer. Doe maar een gekozen iemand. Deze functie heeft toch geen macht. Toch?

Piet Karbiet | 04-12-19 | 19:09 | 4

@enfant_terrible | 04-12-19 | 19:11: Klop, kom er nooit. Maar doe eens iemand van een partij die wel populair is. We leven toch in een democratie. Toch!?

Piet Karbiet | 04-12-19 | 19:17

@Piet Karbiet | 04-12-19 | 19:17:
Die mogen ook solliciteren maar of die een meerderheid weten te vinden in de vertrouwenscommissie en de gemeenteraad waag ik te betwijfelen.

Berbaar | 04-12-19 | 19:21

@enfant_terrible | 04-12-19 | 19:11: oh? Je bedoelt niet corrumpeerbaar of anderzins voor de gunsten kar te spannen? Klinkt bijna als een integere witmans. Ik snap die Mokers wel, die hadden hele andere plannen.

bakermat | 04-12-19 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Van mij mag ie. Ik heb Ivo gestemd omdat ie hinderlijkheid goed bestrijdt.

Shareholder II | 04-12-19 | 19:08

Heeft hij al een aanbevelingsbrief uit de golfstaten?

Sitting_targets | 04-12-19 | 19:04

Als politicus houd je je tegenstanders onder de knoet, karaktermoord je erop los en ken je de old boys beslissers, ik hoorde een week geleden dat dijkhof het wilde proberen.

28 | 04-12-19 | 19:02

"Aboutaleb" al was maar om Pechtold in zijn hondenhok te houden.

0112358 | 04-12-19 | 19:00

Marokko aan de Maas is oke.

Poesman | 04-12-19 | 18:57 | 1

dat doen ze maar lekker ergens anders. Luik, ofzo.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:59
-weggejorist-
Hetkanverkeren | 04-12-19 | 18:57

Prima burgervader.
Zal geen probleem zijn die herbenoeming.

Berbaar | 04-12-19 | 18:56 | 9

@Berbaar | 04-12-19 | 18:56 Klopt.

Zwizalletju | 04-12-19 | 19:17

@roosvrij | 04-12-19 | 19:18:
Meestal een kwestie van 2019 evalueren en afspraken maken voor 2020.
Daar zijn de maanden november en december voor.
Overleg, aandacht, hapje eten, kerstcadeautje en de business is meestal weer in de pocket.
In de huidige markt is dat niet zo moeilijk ook.
Life is good :)

Berbaar | 04-12-19 | 19:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe erg is het wanneer je liever een Salafistische moslim als baas hebt van Nederlands grootste haven dan een rondneukend miezerig mannetje.
En nog erger, die keuze is er niet.
Wie was er ook weer voor de gekozen burgemeester?

koolteer | 04-12-19 | 18:56 | 1

Thom de Graaf, voordat hij in Nijmegen werd benoemd.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:58

Als geboren Rotterdammer zeg ik nee.
Geen salafistische BM, geen Danceparade maar wel Tropisch Carnaval etcetera enzovoort. Gewoon een stevige burgemeester die orde op zaken stelt.

roosvrij | 04-12-19 | 18:52

Als ik door Rotterdam loop, komen er regelmatig mensen naar me toe en vragen of ze met me op de foto mogen.

Mr_Natural | 04-12-19 | 18:50 | 2

Ben jij willy batenburg ?

dhrat | 04-12-19 | 19:29

@dhrat | 04-12-19 | 19:29: dat zou inderdaad heel bijzonder zijn, aangezien Willy al bijna 20 jaar dood is.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 19:35

Ik ben tegen elke niet gekozen burgemeester. En zeker tegen deze salafist in schaapskleren.

RickRD | 04-12-19 | 18:49

Overigens ben ik in Rotterdam nog eens op stap geweest met zijn zoon. Die hield, gezien zijn consumptie's die avond, er niet bepaald salafistische principes op na, om het zo maar uit te drukken.

JJMS | 04-12-19 | 18:45 | 2

Dat lees ik ook steeds wanner er weer een uitting van het geloof van de wrede is geweest. Hoeren en snoeren en dan toch iets doen wat zijn moeder niet kan geloven, van haar prins.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:47

Met zijn dochters op stap gaan , zal een stuk moeilijker zijn. (indien je snikkel nog niet half geamputeerd is)

Rico Tampeloerus | 04-12-19 | 18:59

Wat heeft hij zijn handen op een vreemde manier in elkaar gevouwen. Is hij onderdeel van de ILLUMINATIE?! Ik ben ff Jensen tippen.

JJMS | 04-12-19 | 18:43 | 2

Dat is het DENK-logo.

Muxje | 04-12-19 | 18:44

Heb hem ooit tijdens een presentatie op een HBO-instelling gehoord. Tenenkrommend hoe hij tevreden met zichzelf was. Denk ook nog even hoe hi denkt over zij dochters.

Leo* | 04-12-19 | 18:43 | 3

*hij *zijn

Leo* | 04-12-19 | 18:46

@Leo* | 04-12-19 | 18:46: Je hoeft je niet te corrigeren, we zijn niet achterlijk. Je taalfout is an sich een straf. Verder lullen we er niet over. Alleen taalnazi's maar die zijn hier nit.

Sans Comique | 04-12-19 | 20:09

@Sans Comique | 04-12-19 | 20:09:
*niet* z... ah fuck it

Sans Comique | 04-12-19 | 20:11

De media houden Aboutaleb in ere. Aangezien ik de media niet vertrouw.....

Mr.Crowley | 04-12-19 | 18:42

Charlois, Tarwewijk en Feijenoord vallen niet onder zijn ketting. Dat was half jaren tachtig al van de Turken. Fuck Rotterdam. Geboren en getogen maar ik herken mezelf er niet meer. Verkracht en vernederd is die stad. Ik wou dat het anders was maar er is geen stad in Nederland waar je meer het risico loopt om als Nederlander in elkaar getrapt te worden.

vanPruikem | 04-12-19 | 18:42 | 4

Sedert lang heeft geen krijgsvuur gevlamd langs uw stroom,
Sedert lang rust uw zwaard in de schee,
En geen bloedroode lauwer versiert thans uw krans,
Gij geniet steeds den kostliken vree!
Maar door eendracht en vroomheid en moed houdt gij stand,
Fiere spruit van oudhollandschen stam:
Daarom hebben we u lief en wij zingen uw roem,
Want daar is toch maar één Rotterdam!

Mr_Natural | 04-12-19 | 19:06

@chicago river | 04-12-19 | 18:58: wow, kwam in de jaren 70 wel in Hoogvliet, was toen nog mooie beleving maar werd met de jaren grimmiger.

WitteGrunneger | 04-12-19 | 19:11

Nou, persoonlijk moet ik zeggen dat ik het Rotterdam van vandaag de dag een stuk veiliger vind dan het Rotterdam van pakweg 20 jaar geleden.

ZonderNaam | 04-12-19 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen

Oh nee. Oh nee.
Nee hoor.
Oh nee.
Gewoon: niet.
De socialistsalafist van de PvdA nog eens 6 jaar op het stadhuis?
-
Je kunt deze pefect ABN-reutelende, PvDA voorbeeldig-aangepaste mohammedaans-conservatieve kwast, ik meen elke woensdag, beluisteren/aanhoren op Radio Rijnmond.
Beantwoordt daar dan vragen van Rotterdam-Rijnmonders (niet).
Zegt op elke vraag: "gaat ik voor u uitvogelen mevrouwtje (niet), "en dan kom ik met mijn politieke crew later bij u terug mevrouwtje" en komt daar dan een hele uitzending lang mee weg.
-
Vraag eens aan Frenk v/der Linden wat die te zeggen heeft over Abu T.
En de dood van z'n zusje, en het hoe, en waarom.
En z'n islam-conservatisme.
En z'n jankverhaal over met blote poten door de woestijn lopen in de Rif.
Onbetrouwbaar sujet, dat vind ik het.
Maar hij weet het mooi te verbloemen, dat geef ik hem.

chicago river | 04-12-19 | 18:42 | 1

spot on!

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:44

Moslim burgemeester van een moslim stad.
Wat maakt het nog uit.

KutFilosoof | 04-12-19 | 18:40

*Besneden pik toch. En verder is het 'gewoon' een salafist met een ambtsketen.

Kapitein Stijlvol | 04-12-19 | 18:39

Alles is beter dan Pechtold. ALLES.

guru_meditation | 04-12-19 | 18:37 | 1

D66 heeft momenteel meer macht dan de PvdA dus het zal wel Pechtold worden

straatsurfer | 04-12-19 | 18:44

Niets op aan te merken, prima kerel!

Peter_la_Selie | 04-12-19 | 18:36 | 2

Zijn dochters mogen niet thuis komen met een Nederlander?

KutFilosoof | 04-12-19 | 18:40

Heeft Eren Yilmaz al werk?
010 is toch een filiaal van Ankara?

Ruimedenker | 04-12-19 | 18:36

Als we daar mee 6 jaar lang het burgemeesterschap van Arrogander Pechtold kunnen blokkeren dan graag.
Stuur Arrogander maar naar Schubbekutteveen of Kuttekrabbendam.

Osdorpertje | 04-12-19 | 18:35 | 3

Aan de andere kant is het ook wel genieten om m nog ns op z'n bek te zien gaan.

schoon-schip-maken | 04-12-19 | 18:36

Meppel lijkt me een mooie plaats voor Pechtold.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:37

Theo Wesselo lijkt me ook wel wat.

Harry Turtle | 04-12-19 | 18:32

Laat de Rotterdammers zelf maar kiezen.
Oh nee, dakannie.
Joost Eerdmans dan maar.
Ach, med en één zonder is ook prima.
Denk alleen, als pvda deze stijgende lijn vasthoudt, Aboe naar Den Haag gaat.

Ruimedenker | 04-12-19 | 18:30

PvdA.... dus nee . Zo radicaal ben ik dus geworden door het 'PVV NEE !' van links.

Koning BongoBongo | 04-12-19 | 18:29 | 1

En mijn mening wordt versterkt door de comment van SB hieronder. Dus is mijn keuze de juiste.

Koning BongoBongo | 04-12-19 | 18:30

Prima kerel.

Superior Bastard | 04-12-19 | 18:29 | 1

Weet het niet. Hoor de rotterdammers er weinig over. Iets wat mij een goed teken lijkt. Lijkt mij zeer zeker een betere burgervader als wat er in 020 zit.

tweetybird | 04-12-19 | 18:46

Burgemeester van Marrakesh zou ook mooi zijn, voor de verandering.

padbuffel | 04-12-19 | 18:27

FvD hebben geen gemeenteraadslid, dus Meeuwissen van de PVV.

Thoth | 04-12-19 | 18:25

Nee, Abou' Taleb heeft zijn tijd gehad. Mijn stad mag nu uiteindelijk een competente bestuurder. Eentje van het kaliber Thomassen of Van Walsum.

Met Van der Louw, Peper, Opstelten en Abou' Taleb heeft de stad al genoeg te lijden gehad.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:24 | 6

@Muxje | 04-12-19 | 18:39: bij de VVD zijn ze opzichtig Laetitia Griffith aan het spinnen. 15 jaar gebackbenched in de tweede slaapkamer, Raad van State, commissariaat ABN AMRO. En gisteren genoemd door Berbaar als kiss of death.

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Tijd voor iets nieuws. Er zouden gemaximeerde ambtstermijnen moeten komen in dit land voor ALLE hogere publieke functies. Twee termijnen premier is wel genoeg, een termijn burgemeester is ook wel genoeg, één termijn (vier jaar) secretaris-generaal zelfs uiterst wenselijk (en géén 'roulatiesysteem', graag!) . Vers bloed, alstublieft.

bisbisbis | 04-12-19 | 18:23

Joost Eerdmans, hallo wakker worden en als de sodemieter solliciteren zou ik zo zeggen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-12-19 | 18:22

John de Wolf blijft natuurlijk veruit de meest geschikte kandidaat.

VanBukkem | 04-12-19 | 18:21 | 3

als 2 uur nuchter per dag zijn genoeg is, dan kan Deelder ook.

skoftig | 04-12-19 | 18:24

@skoftig | 04-12-19 | 18:24:
Dat zou helemaal geniaal zijn.
Islamsterdam is ook beter af met een burgemeester als Herman Brood.
Over je graf heen regeren gaat nog eens heel groot worden.

schoon-schip-maken | 04-12-19 | 18:30

Ik kasn mij niet geheel aan de gedachte onttrekken dat zelfs een dooie Brood effectiever zou besturen dan een levende Halsema aankan.

bisbisbis | 04-12-19 | 18:35

Gewoon door laten gaan! Er vallen minder doden en er is minder maffia en er zijn minder liquidaties en rare protestmarsen en we-are-here gekkies dan in Amsterdam. Hij doet het goed!

Tuinhekje | 04-12-19 | 18:21 | 3

Tja, als je de lat zo laag legt

witwas | 04-12-19 | 18:29

Zou dat niet meer met het arbeidsethos van de Rotterdammer tov de Amsterdammer te maken hebben?
Gemiddeld beide ruk maar toch.

schoon-schip-maken | 04-12-19 | 18:32

"eerste islamitische burgemeester van een grote Europese stad"
Istanbul?
Tirana heeft ook een half miljoen inwoners, Sarajevo ook zoiets.
Maak er maar EU of West-Europese Stad van.

Hemmenaar7 | 04-12-19 | 18:19

Snap wel dat ie nog een tijdje door moet. Als je ziet waarmee zijn dochters mee thuis mogen komen dan blijf je nieuwe spullen kopen.

skoftig | 04-12-19 | 18:18

Mag blijven, niet perfect , maar dat is niemand. Kent zijn Pappenheimers .

Zwizalletju | 04-12-19 | 18:17

Ik denk dat hij een goede is. Geen corporale of socialistische betweter voor zover ik kan waarnemen. Welke PvdAer is better? Welke VVDer? Halbe of een van de zovele fallen angels? Och jee het MOET natuurlijk een vrouw zijn.
Nee joh, mooi laten zitten. En Rotterdam is echt lekker opgeknapt op veel fronten ook dankzij het college wat er zit. Mooie stad.

Overnijd | 04-12-19 | 18:17 | 2

nu je erover begint, waar is Halbe eigenlijk?

Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:25

@Glasgow Argus | 04-12-19 | 18:25:
-
'strategiedirecteur' bij Volker-Wessels. De Volker-Wessels van de overheidsopdrachten - die, dus.

bisbisbis | 04-12-19 | 18:28

En wanneer gaan we nu eindelijk eens stemmen voor burgemeester. Thierry, doe er wat aan!

Vula | 04-12-19 | 18:16

Aboutaleb is een PvdA'er. Die hebben, gezien hun aantal stemmen laatste verkiezingen, eigenlijk nergens recht meer op bestuurlijke functies. Dus ik zeg: opzouten daar.

De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:15 | 3

And.... they're Back

Overnijd | 04-12-19 | 18:19

Precies, als A. de opgedane ervaringen in NL ten goede wil laten komen voor de M. mensen laat hem dat in M. doen, hier lijkt het me wel mooi geweest zo, hoe je het wendt of keert de beste man is geen NL-er.

Uw Verzekeringsadvis | 04-12-19 | 18:20

@Overnijd | 04-12-19 | 18:19:
Ja dus? Dan mag het omgekeerde ook waar zijn: Straks wellicht een grote partij maar weinig bestuurlijke functies. Leuker kan ik het niet maken voor je, wel eerlijker.

De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:23

Iemand die neerkijkt op de 90% niet-moslims die in Nederland wonen, ze niet goed genoeg vindt voor zijn dochters. Een man die een groepje moslims een Nederlander ziet kopschoppen en denkt dat die kopschoppers een betere partij voor zijn dochters zijn dan het slachtoffer. Zo´n man is inderdaad geschikt als burgemeester.

spanarchist | 04-12-19 | 18:15

Aboutaleb heeft geen zin om een nieuwe baan te zoeken. Als hij nog 6 jaar door kan kan hij mooi op 64 met pensioen. Ik gun Rotterdam vers bloed. Iedereen praat elkaar na hij een goede burgemeester terwijl hij wethouders laat vallen en af en toe met stoere quote komt. De media houden daarvan en herhalen dan heel de tijd dat het toch zo een fijne burgemeester is.

Vula | 04-12-19 | 18:14 | 4

Pvda-ers zoeken geen banen. Zij krijgen banen toegeschoven

Olleke | 04-12-19 | 18:26

Van der Laan was ook zo'n goede burgemeester. Totdat de lijken uit kast begonnen te donderen.

witwas | 04-12-19 | 18:31

@witwas | 04-12-19 | 18:31: Cohen. "Geweldig bestuurder". Totdat bleek dat alle problemen onder zijn bewind alleen maar verergerden.

spanarchist | 04-12-19 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

En toch, Rotterdam had het slechter kunnen treffen qua burgemeester. De meeste burgemeesters die vaak in het nieuws komen zijn nog grotere flapdrollen dan Aboutaleb.

VanBukkem | 04-12-19 | 18:14 | 2

Maar ook beter. 12 jaar is genoeg. Er zijn redenen waarom sommige functies maximaal 2 termijnen vervuld mogen worden.

Vula | 04-12-19 | 18:18

U geeft precies aan waarom sommige burgermeesters vaak in het nieuws zijn.

Mubbenschonster | 04-12-19 | 23:10

Zet Bin Laden er neer. Rotterdammers houden van Salafisten.

obominotie | 04-12-19 | 18:13 | 4

@De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:16: Voor zover ik weet is er geen enkel bewijs dat hij dood is, noch dat hij bij de vissen slaapt.

Eierbal-is-fijn | 04-12-19 | 18:24

@Eierbal-is-fijn | 04-12-19 | 18:24:
Geen foto's en video's. En we moeten de yanks op hun woord geloven. Maar als Bin Laden nog had geleefd dan had hij de VS geen grotere klap in hun gezicht kunnen geven dan op enig moment te laten weten dat hij nog leeft. En zelfs, in het onwaarschijnlijke geval dat hij gevangen genomen is door de Amerikanen, gaan we nooit meer wat van hem horen.

De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:33

@De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:33: Tenzij hij een CIA operative was. En dus ergens zit met een nieuw uiterlijk.

Arachne | 05-12-19 | 03:00
▼ 1 antwoord verborgen

Aboutaleb, Femke Halsema... tsja gooi maar in mijn pet. Als je niks kan en je wilt carrière maken, dan ga je de politiek in.

azijnseikerT | 04-12-19 | 18:11

Gerard Cox lijkt me wel een goeie kandidaat.

Harry Turtle | 04-12-19 | 18:10 | 1

Yep, die. Maar die stond er niet tussen.
Hij had destijds een geniale uitspraak:
www.youtube.com/watch?v=IXA9-z-y6Aw
Alleen daarom al :D

De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:18

Een burgemeester waarvan de dochters niet eens met een gezonde Hollandse jongen thuis mogen komen?
Flikker toch op met die vijfde colonne vertegenwoordiger.

zwellevertje | 04-12-19 | 18:10 | 4

@azijnseikerT | 04-12-19 | 18:12:
I have more respect for a man who represents the genuine Dutch, than the two types you mention.

De waard zijn gast | 04-12-19 | 18:20

En waar kwam zijn dochter mee thuis? Ik snap wel dat hij zegt als vader dat hij de voorkeur heeft voor iemand uit dezelfde clan. Heb ik namelijk ook omdat je verwacht dat dat makkelijker gaat. Niets menselijker dan dat. En ook dat z'n dochter dus juist met een Nederlander thuis kwam.

nelson | 04-12-19 | 21:55

Dochters die doen wat hun vader wil moet je helemaal niet willen hebben. Krijg je last mee.

Mazzelstof | 05-12-19 | 05:25
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker laten zitten. Na Rotjeknor zou Den Haag ook een allahtoon als bm moeten hebben. Later ook Utrecht, Gouda, Breda... Culturen komen, gaan.....

BinAardig | 04-12-19 | 18:09

Tijd voor een LPF burgemeester. Oh wacht, die worden bewust buiten de deur gehouden in de coalitie daar....

Jan, Leiden | 04-12-19 | 18:08 | 1

Niet zo janken. Sommige mensen zien de LPF niet zitten. Dat mag en dat kan.

kloopindeslootjijook | 04-12-19 | 18:24

We hebben gezien bij van der Laan wat er gebeurt als iemand te lang op een machtpositie zit.

Mr.Crowley | 04-12-19 | 18:08
-weggejorist-
Meesteres Belgie | 04-12-19 | 18:07 | 1

Als hij nog 16 jaar doorgaat kan hij het volgende kampioenschap van Feyenoord meemaken.

Gulliver | 04-12-19 | 18:06 | 1

haha 16 jaar... optimist.

pieterS | 04-12-19 | 18:24

PvdA. Islamiet. Beter van niet.

Eierbal-is-fijn | 04-12-19 | 18:06 | 2

Beter een goede fatsoenlijke islamiet dan een radicale. Abou is echt wel een ruimdenkende progressieve politicus die zich zelfs ooit bij de LPF aansloot. Bovendien is hij duidelijk tegen extremistische uitingen zoals de boerka.

keestelpro | 04-12-19 | 18:19

@keestelpro | 04-12-19 | 18:19: Dat is wat hij zegt. Maar als het er dan om gaat ( zijn dochters ), is hij wel gewoon radicaal.

Abou-exit.

Eierbal-is-fijn | 04-12-19 | 18:26

Volgens mij is hij verder een prima burgemeester van Rotterdam. Ongeacht zijn afkomst.

SanderEvers | 04-12-19 | 18:06

Hij doet t relatief goed, itt die VVD rampfiguren in ons ooit zo mooie denhaagje.

Civetta | 04-12-19 | 18:06

Personen kunnen te lang op een sleutelpositie van de macht zitten.
Ik heb verder niets tegen Aboutaleb.
Laat iemand anders het maar een keer proberen.

Mr.Crowley | 04-12-19 | 18:05
-weggejorist-
Yumi | 04-12-19 | 18:04

Als alle islamieten zo weloverwogen als hij worden, teken ik bij het kruisje...
*wakker worden doet*

SterF... | 04-12-19 | 18:04

Het is vast een leuke schoonvader als je tot de "goede" clan behoort.

Egerius | 04-12-19 | 18:04 | 1

Het is ook een goede burgervader. Welbespraakt en welgemanierd. Ook niet te links. Een voorbeeld voor menig allochtoon en een verbindende persoon in deze multiculturele stad.

keestelpro | 04-12-19 | 18:15

Per definitie zou iemand in een machtspositie ALTIJD na 4 - 6 jaar moeten vertrekken. Dat houdt de zaak een beetje fris en schoon om niet te zeggen wat minder door en door corrupt.

van heinde en verre | 04-12-19 | 18:03 | 5

@VanBukkem | 04-12-19 | 18:14:
FDR van 4 maart 1933 tot 12 april 1945 is 12 jaar?
Was ook een buitengewone situatie vanwege WW II

Mr.Crowley | 04-12-19 | 18:31

@Mr.Crowley | 04-12-19 | 18:31: Nee, de wet kende geen beperking. Het was tot dan algemeen gebruik dat men na 2 termijnen stopte. FDR was dol op macht.

Arachne | 05-12-19 | 02:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Doe mij maar een pita kaas.

RickTheDick | 04-12-19 | 18:03 | 4

Tis wel Rotterdam: Kapsalon!

Hemmenaar7 | 04-12-19 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Alternatief is zoniet nog kutterder in het keuzelijstje.

Wim Venijn | 04-12-19 | 18:03

Macht corrumpeert. Het kan niet zo zijn dat iemand vijftien jaar de baas is in een stad. Het is simpelweg te lang. Wie het ook is.

Dr_Prepper | 04-12-19 | 18:02 | 3

Een burgemeester heeft nul komma nul macht.

Montgomery Burns | 04-12-19 | 18:44

@Montgomery Burns | 04-12-19 | 18:44: Op papier ogenschijnblijk niet nee maar, ondertussen bepaald zo iemand wel degelijk het gezicht van de stad doordat hij in de driehoek zit.

McMarx | 04-12-19 | 19:20

Van mij mag ie. Sympathieke gast. Alleen jammer van dat salafisme. Maar hey dat heeft ie ook niet zelf verzonnen.

keestelpro | 04-12-19 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken