Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Factcheck. Urk, Gorinchem & de Volkskrant

"Keken media weg bij kopschoppers?"

Social

Oef!

Keileuk Doe-Het-Zelf Weekend Topic! Want we kunnen u wel van alles vertellen en op de aapmouw spelden. Maar zelf dingen onderzoeken is tien keer beter (Lao Tse, 6de eeuw voor Christus). Ga naar Volkskrant.nl en tiep 'Urk' en 'Gorinchem' in de zoekbalk. Het antwoord (zie ook na de vouw) zal u niet verbazen. 

Joh!

Reaguursels

Inloggen

Even te nuancering. Op Urk kreeg de moeder een klap omdat ze voor haar zoon sprong en een klap opving die voor haar zoon was bedoeld. Blijven natuurlijk trieste figuren die dit deden en sowieso is iedere aanval met een groep tegen 1 persoon super laf.
Verder zie ik in dat filmpje alleen maar Noord Afrikaanse types rondlopen dus als die burgemeester het over een gemixt gezelschap heeft dan bedoeld ze waarschijnlijk iedereen die wortels heeft in Marokko, Tunesie, Algerije, Libie, en misschien nog een verdwaalde Turk.
Feit is dat de gevestigde media fungeert als poortwachters van de overheid en zij zullen het open grenzen en mulit culti evangelie blijven verkondigen. Negatief nieuws over en racisme van allochtone groepen zal dus ook zo lang mogelijk onder het tapijt worden geschoven.

drollewupper | 24-11-19 | 13:12

Zo dan!

Is dat even schrikken voor de MSM, de leugenpers van Ollongren en de Pinokkio-kabinetten Rutte ... de massa laat zich door de MSM niet meer in de maling nemen. Laat zich niet meer voorliegen. De MSM kan geen maatschappelijke consensus, over wat dan ook, meer creëren. En dat betekent dat de invloed van de (politiek-links gedomineerde) MSM op het maatschappelijk debat afgenomen is. Bijna geheel verdwenen is.

Dat is een goede zaak. Daar word onze maatschappij beter door.

gaffelbaard | 24-11-19 | 13:08
-weggejorist-
Rest In Privacy | 24-11-19 | 09:36

In de Zuurkrant wordt ene Don Weenink opgevoerd: "Socioloog Don Weenink, die aan de Universiteit van Amsterdam onderzoek doet naar groepen en geweld, heeft de drie filmpjes van de mishandelingen in Gorinchem herhaaldelijk bekeken.

Volgens Weenink zijn het geen geoefende vechters. „Het lijkt vooral bedoeld om te vernederen. Dat kun je bijvoorbeeld zien aan de tikken die een van de aanvallers geeft als hij op het slachtoffer zit: hij slaat hem niet heel hard. Hij lijkt vooral dominantie te willen tonen. Het ziet eruit als een strafexpeditie.”

Oh, t'is nie-erg-nie, want het zijn geen geoefende vechters. Nee, bij gweldsmisdrijven moeten het wel "geoefende vechters" zijn anders tellen we dat niet mee in Nederlandse statiestieken of zo? Strafexpeditie, wie doet dat nu graag niet, op zijn tijd?

Nog een stijlbloempje van deze socioloog: "De publieke verontwaardiging over de filmpjes is groot. Maar de heftigheid van de reacties is niet helemaal in proportie met de heftigheid van het geweld, hoe akelig de ervaring voor de slachtoffers ook is, zegt Weenink. Sociologen spreken dan van ‘morele paniek’. „Dit zegt niet dat het met Nederland bergafwaarts gaat. Geweld in de openbare ruimte neemt al geruime tijd af.”

Zo worden we weer eens geheel terecht gewezen. Of wij, het publiek, een beetje minder verontwaardigd willen zijn, want onze woede is disproportioneel als we kijken naar het slechts matige geweld van het Syrische ... oh, pardon, ... het matige geweld van die jongens. Da's gewoon een dominatiespelletje. Moet bijna kunnen, gewoon uitvloeisel van die zestiger jaren-mentaliteit.

Geweld neemt af. Wordt aardig gecompenseerd, door extreem toenemende heftigheid. Kom op heer Weenink ga eens gezellig in het kruisvuur van de AK-47's gaan staan.

Fijn dat deze socioloog, a.h.w. tussen neus en lipen door toch nog enige compassie met het slachtoffer er uit weet te persen. Bravo, Donny, goeiste jongen ben u, hoor.
Donder op ventje. Evocatus

Evocatus | 24-11-19 | 02:42 | 1

Wauw.

"... Maar de heftigheid van de reacties is niet helemaal in proportie met de heftigheid van het geweld,"

Mijn moeder leerde mij vroeger: "woorden doen geen pijn". Dat is stukje opvoeding die Weenink heeft gemist.

Zo'n Weenink, hoe geleerd ook, is geen brenger van een oplossing, maar onderdeel van het probleem.

gaffelbaard | 24-11-19 | 13:14

De deugziekte is een ernstige aandoening bij het deugvolk. Oogkleppen op, iedereen is zielig, tegengas geven mag niet dan wordt je uitgemaakt voor iets vies.

Maar ondertussen wel vergeten dat je een probleem pas kunt oplossen door het te benoemen en te accepteren.

Veel kneuzen op links zijn volslagen nutteloos en vergeten: uw zonen en dochters komen ook aan de beurt.

donkieshot | 24-11-19 | 01:19 | 1

Sommige linkse kneuzen zijn nog erger. Types die zich naar de buitenwereld presenteren als de deugende politicus. Echte wereldverbeteraars. Strijders voor het milieu. Pleisters voor asielzoekers, mensenrechten en sociale ongelijkheid. En natuurlijk ook tegen het kapitalisme.

Maar achter de schermen, stiekem en ondertussen, wonen ze in koophuizen van een half miljoen, zijn het vreemdgangers, zijn het de mishandelaars van hun vrouw en kinderen, plegen ze fraude of roven ze de kas van de vereniging leeg, en is voor hen het Oxfam Novib of AzG vrijwilligerswerk een rechtvaardiging voor seksueel misbruik van de vrouwen die van hun hulp afhankelijk waren.

gaffelbaard | 24-11-19 | 13:29

Ik las het artikel vanochtend en had al een gevoel dat het een topic zou worden hier. En terecht. De Hypocrisie van types als Tromp met haar verbeten grachtengordelbakfietsgutmenschbekje verbaast me dan ook niet. Ze weten niet beter. Ik heb het keer op keer geprobeerd om met die mensen een discussie aan te gaan puur of feiten. Maar ze zijn niet geinteresseerd in feiten. Men is volledig van zichzelf overtuigd en de linkse ubermensch onderbuik/zieligheidsemotie prevaleert.

Ga voor de gein op een zaterdagmiddag in Amsterdam eens langs bij cafes zoals Krom, de Oosterling, Heuvel, Scheltema, Stadsschouwburg etc. Keer op keer zie je dezelfde mensen die vol van zichzelf zijn. Een grote inteelt bende. Vrouwen slonzig gekleed met grijs piekhaar of kort pittig kapsel, Mannen met moeilijk kapsel, dito bril en gehuld in een slechtpassend en ongestoomd colbert met roos op de schouders. Het is allemaal muffig, zuur, arrogant en tot op het bot onaardig. Als de rekening komt wordt het tot op de cent verdeeld. Niemand geeft een rondje, gunt elkaar iets en geeft 1 a 2% procent fooi als men als "gul" is. Nou, nou, poe, poe.
Maar... als het gratis is? Dan zijn ze er als de kippen bij. Zelden zulke freeloaders gezien. En geloof me, ze weten precies wat, waar en wanneer iets gratis te halen is (Parool en de Groene als agenda). En dan staat men weer bij een opening van een (vaak gesubsidieerde) vernissage, boekonthulling voldaan, ubermoralistisch tegen elkaar aan te duwen. Ons kent ons wereldje. Echter, schijn bedriegt. Alles ziet eruit als koek en ei maar zelden een wereld meegemaakt die zo vilein is. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet. Ik ken toevallig de societeiten waar die knakkers komen. De Kring (bovenburen van Palladium) en Arti et Amicitiae (Rokin). Constant herrie tussen de leden over futiliteiten, geld en achterstallige contributie. Ze kopen nooit rondjes voor elkaar en inderdaad weer de rekening gesplitst tot op de cent.
Conclusie. Ze zijn bijzonder onaardig, arrogant, stijlloos (niet a la GS), ratterig, zuur, zuinig, moralistisch met calvinistisch/protestantse inborst maar absoluut vol van zichzelf. Maw mensen die je echt niet wilt kennen.

Basil Fawlty | 23-11-19 | 23:14 | 3

Heerlijk betoog. En herkenbaar, zie het type helemaal voor me....

Wering | 23-11-19 | 23:46

Geinig stukje..

donkieshot | 24-11-19 | 00:38

Die lieden willen alleen delen met mensen die meer hebben niet met minder. en zijn zo jaloers als de neten op iedereen die meer heeft.

Slough | 24-11-19 | 12:03

Onderstaande reactie is uit een artikel uit 2012 n.a.v. de dood van de scheidsrechter in Almere door Marokkaanse jongeren. En het is 7 jaar na dato nog steeds actueel.
Al meer dan dertig jaar worstelen we met het probleem van de Marokkaanse en Antilliaanse jeugdcriminaliteit. De vele incidenten zijn herkenbaar en grensverleggend. In het ene geval gaat het om ambulancepersoneel, in het andere geval is het een buschauffeur of een treinconducteur. Ook Sint-Nicolaas, al heeft de goedheiligman het christelijk kruis op zijn mijter afgezworen, is vaak het doelwit. Mannen in een uniform, bekleed met macht, zijn het doelwit en slachtoffer.

Gewone blanke Nederlanders, mannen en vrouwen zonder uniform, laten het wel uit hun hoofd om onbekende Marokkaanse jongemannen in het publieke domein aan te spreken op overlastgevend gedrag. Marokkanen beschikken immers over 'mobielwaarde'. Voordat je het weet heb je een groep trotse Marokkanen met korte-lontjesgedrag tegenover je.

Machocultuur
De daders zijn jongemannen die in een machocultuur zijn opgegroeid. In die cultuur ben je een slappeling als je een stap terugzet of onbekend Nederlands gezag accepteert. In een groepscultuur moet je ook reageren op ongewenste opmerkingen of commentaar, anders ben je het lachertje van de dag.

Soms is sprake van uitdagend gedrag. Dan zijn de slachtoffers gemakkelijke doelwitten, zoals vrouwen, homoseksuelen en joden.
De betrokken verdachten zijn vaak Marokkaanse jongemannen. Ze zijn in Nederland geboren en getogen, van huis uit krijgen zij een zeer negatief beeld mee over de Nederlandse samenleving. Dit type jongens tref je aan op plekken met concentraties van Marokkanen of Antillianen, zoals in Amsterdam-West. Ze hebben schijt aan de regels. Een autoriteit, anders dan van de vader, broer of familieoudste, wordt niet geaccepteerd. Waarom zou je integreren in een samenleving die je niet ziet zitten.

De Nederlandse overheid heeft het probleem lange tijd niet willen zien, bang te worden beschuldigd van racisme of discriminatie. De wetenschap sloofde zich uit in verklaringen, waarin geen plaats is voor etniciteit of cultuur. De overheid kwam een aantal jaar geleden met goedbedoelde imagocampagnes met prachtige kleurenfoto's van goed geïntegreerde Marokkanen. 'Hoe leuk zijn de Marokkanen?' Alleen al het stellen van de vraag had een teken aan de wand moeten zijn.
Een van mijn leidinggevenden, ook een blanke man met gezag en autoriteit, zegt mij dat hij van dit soort incidenten met een etnisch tintje buikkramp krijgt. Het is ook moeilijk het probleem in zijn ware proporties te zien en te erkennen.

Beklaagdenbank
In dit geval hebben we te maken met een diep verankerd maatschappelijk probleem. Het gaat om een probleem dat ook de Marokkaanse gemeenschap diep raakt. En zij ervaren het probleem als geen ander. Goed geïntegreerde Nederlandse Marokkanen worden door dit soort incidenten, waar hun 'landgenoten' bij betrokken zijn, in de beklaagdenbank gezet. Wat waren ze opgelucht toen de moordenaar van Pim Fortuyn een autochtone Nederlander bleek te zijn.

In wezen gaat het om opvoeding, het gaat om achterstandsgezinnen, het gaat om onzichtbare ouders, het gaat om een subcultuur waar eer een belangrijke rol speelt. Meer in het algemeen gaat het om de moeizame integratie van een etnische minderheid met een machocultuur.

seasicksteve | 23-11-19 | 21:06

Waarom niet het heft in eigen handen nemen? Zorg in een wijk, dorp of stad voor een centraal Whats app nummer. Stront aan de knikker? Direct erop af met een tiental mannetjes met wat sportartikelen. De politie en politici zullen altijd tegen de eigen bevolking acteren.

Daffyduckblowtook | 23-11-19 | 20:41
-weggejorist-
getdezire | 23-11-19 | 20:32

In Nieuwegein is afgelopen vrijdag een man het ziekenhuis in geslagen door 3 'jongens'. Zal ook wel weer onder het politiek correcte tapijt worden geveegd.
www.ad.nl/utrecht/sylvia-zag-de-afsch...

Leon Tosti | 23-11-19 | 20:19 | 1

De identiteit is ‘nog niet bekend’ terwijl er gewoon een ooggetuige was

BozePaarseMan | 23-11-19 | 21:16

Mogen we niet benoemen dat Marokkanen blanke kinderen molesteren? Oké, als dat slecht afstraalt op Marokkanen doen we dat niet.

BozePaarseMan | 23-11-19 | 19:34
-weggejorist-
Kerel38 | 23-11-19 | 19:18

Ze gaan er wat aan doen! Op school extra lessen goed burgerschap .. Weer zo linkse fall les wat totaal nergens over gaat

steefbeen | 23-11-19 | 19:02 | 1

Weet je wat helpt de kinderbijslag intrekken van zo'n losgeslagen kind , moet je opletten hoe snel de ouders het kind opvoed lessen gaat geven .

Jetstream | 24-11-19 | 13:45
-weggejorist-
greatplann | 23-11-19 | 18:44

Pijnlijk stuitende 1Vandaag (VVD/D66/Liander/anti-bladblazer/opvoedkunde) uitzending waar wel op zo'n infantiele manier de menseh wordt geinformeerd, dat idd veel minder geld naar Hilversum idd steeds minder raar wordt.

litebyte | 23-11-19 | 18:40

W a l g e l i j k, in Frankrijk zijn dit jaar al meer dan 130 vrouwen vermoord door hun (ex)partner, uitroepteken. Daderprofiel graag.
www.jpost.com/International/Tens-of-t...

BinAardig | 23-11-19 | 18:29 | 9

@EefjeWentelteefje | 23-11-19 | 19:00:
Klopt. Maar, let er maar eens op: wordt ook gebruikt als snelle route naar het krijgen van een eigen woning 'voor die zielige mishandelde vrouw met kind'.
Zodra ze eenmaal in hun huisje zitten en met de schuldsanering bezig zin, schuift die (mishandelende?) vriend gewoon weer gezellig aan.

De blijf-huizen (zoals het tegenwoordig heet, zeggen er niets van. Wat ooit startte als initiatief van vrouwen onder elkaar, is nu geïnstitutionaliseerde subsidiespons, dus die zullen wel doen alsof ze het allemaal niet door hebben. Behoud van baantjes....

Wering | 23-11-19 | 19:33

@Wering | 23-11-19 | 19:33:
Exact. Vrouwen met partner, vaak van buiten NL, die snel een huis willen, worden door hulpverleners vaak op dit geitepaadje gewezen. Bljf van mijn lijf huis knijpt een oogje dicht want verdienmodel. Perverse prikkels anyone?

2tribes | 23-11-19 | 22:20

Ik kan het daderprofiel ongeveer wel uittekenen.
Dat zal niet veel afwijken van het daderprofiel van de geregistreerde eerwraakzaken in Duitsland. Zie www ehrenmord de.
Een site waar op al dit soort moorden nauwkeurig gedocumenteerd worden. Betreft (uiteraard) een particulier initiatief, want ook in Dld wil 'men' het officieel liever allemaal niet weten..

michelpen | 24-11-19 | 01:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie betaalt bepaalt. Er heeft nooit een collectieve waarheid bestaan, maar er zijn veel mensen, dus men gelooft alles met een achterban boven de 100. Wie telt er nu nog tot 17 miljoen, we hebben toch rekenmachientjes?
Men telt het geld -het kwaad van de wereld. En blaat eigen waarheid, overal. Ook ik. Ook u. Ook GS. Ook krantjes. Ook uw buurman. Ook uw kind. Of uw opa.

Er bestaat een werkelijkheid, maar die is te groot en veelzijdig -te wiskundig, te dynamisch, te snel- om als 100 jaar oud wordend mensje objectief over te zijn. Deze revolutie is daarom broodnodig, evenals het onvermijdelijke gevolg ervan. En ja, daar hoort al 10 jaar zeer voorspelbare propaganda bij. Het zij zo, proost.

A.U.EnLeven | 23-11-19 | 18:14

Gewoon alles benoemen. Zijn het Marokkanen, benoem het. Zijn het Turken? Benoem het. Zijn het Nederlanders, Polen, Bulgaren, Roemenen? Benoem het.
Hoewel een Marokkaan of Turk ook een Nederlander kan zijn, dus dan ligt het allemaal iets lastiger. De identiteit is zonder nader onderzoek immers niet helemaal bekend.
Bij aangifte op een Duits politiebureau werd wel gevraagd naar het uiterlijk van de verdachte, en dan kon ik ook 'Turks' uiterlijk of Oost-Europees uiterlijk aankruisen. Dus er zijn wel mogelijkheden. Het gaat dan slechts om informatie waar een onderzoek iets aan kan hebben. Je moet tenslotte het onderzoeksveld kaderen.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 18:03 | 2

Onze suikerzoete linkse politici willen dat niet.
Die willen niet dat duidelijk wordt wie dat soort dingen doen.
Dus-Geen etnisch profileren.
Geen Mocro's maar "jongeren".

Roadblock | 23-11-19 | 18:18

"Jongeren"
Overleg met moskee (en kerk-alleen erbij gezet omdat het anders te duidelijk is)

Roadblock | 23-11-19 | 17:56

Nou, de politie gaat extra toezicht instellen. Dat zal ze leren.

Gomezlopez | 23-11-19 | 17:53 | 2

Ik woon in Gorinchem en toevallig op korte afstand van daar waar het over gaat. Vanmorgen stonden er in het park een stuk of 6 toezichthouders, tussen de middag geen en zojuist boodschappen gedaan in de nabij gelegen supermarkt; en u raadt het vast wel, jahaaa... geen toezichthouders te bekennen, wel veel Finnen met bontkraagjes.......

Nomenklatura2 | 23-11-19 | 18:21

Man, man, man. De Volkskrant factchecken for real? Niet weer zo Volkskrant promotie aktie.

Guust Kadaver | 23-11-19 | 17:40

Ach ja, linkse media en de waarheid, al een ongemakkelijke relatie sinds de Pravda van de SU.

Blauwpetje | 23-11-19 | 17:38

Heb ook even Neerlands’ grootste “nieuws”site gecheckt. Was niet eenvoudig nieuws over Gorinchem te vinden en ja hoor, na drie reacties ging de reactiemogelijkheid op slot. Eén van die drie beklaagde zich over censuur en kreeg te horen van de redactie: “ In jouw reactie zaten speculaties die niet met feiten onderbouwd konden worden. Daarom is deze niet geplaatst” Wat denkt zo’n moderator nou op dat moment, vraag ik me af? Hetzelfde als censoren in de Sovjet-Unie of de DDR vroeger? Eng volk...

kapoerewiet | 23-11-19 | 17:29 | 2

Als je nog nauwkeuriger had gekeken, dan had je gezien dat die ene reactie intussen 289!!! respectjes heeft ontvangen.
Dus gelukkig zijn er dus wel enkele lezers die door hebben dat de boel daar zwaar gemanipuleerd wordt. Maar meer dan 'stemmen' middels respectjes zit er niet in.
En de fout om die ene posting te laten staan, zal het Politbureau van NU geen tweede keer maken....

michelpen | 23-11-19 | 17:42

@michelpen | 23-11-19 | 17:42: Die site is ook zo ontzettend politiek correct, de kleur druipt er af. Erg jammer. Je ziet onder dat soort nieuwsberichten ook regelmatig "3 reacties" en dan staat er niets. Ondanks dat het het meest gelezen nieuws van de dag is.
Je kunt daar dus ook niet fatsoenlijk reageren op nieuws of een discussie voeren, want het tegengeluid wordt gecensureerd.

Shadowzz | 23-11-19 | 21:26

Is de afkomst al bekend van de jongens die op de trein hebben geschoten?
Daar is namelijk wel erg veel aandacht voor in de media.
Dus ik krijg zo'n vermoeden dat het hier om autochtonen gaat...

Wering | 23-11-19 | 17:25 | 2

Het gegeven dat wegkijksite NU er twee berichten aan wijdt én dat deze berichten open staan voor reacties, vormt een sterke aanwijzing dat het in ieder geval geen 'exotische' verdachten betreft.

Want betreft het de usual verdachten, dan wordt er óf geen artikel aan gewijd, óf de mogelijkheid tot reageren wordt direct geblokkeerd.

michelpen | 24-11-19 | 00:57

@michelpen | 24-11-19 | 00:57:
Oeps, in dat geval wordt het vást tot een heule belangrijke zaak gemaakt... dan komt er misschien zelfs wel een voorlichtingsfilmpje over van het OM (net zoals bij de blokkeerfriezen)

Wering | 24-11-19 | 01:07

Alle linksmedia gebruiken gewoon de term blokkeerfriezen. Kopschopmarokkanen kan dan sowieso.

Leptob | 23-11-19 | 17:24 | 1

Kwam er eentje Dorst en daar wonen nul Turken en Marokkanen dus zal wel een blanke boere'nknuppel zijn.

janleuk | 23-11-19 | 17:27

Ik kan me nog een voetbalvereniging uit Gorinchem (spreek uit Gorkum) herinneren, Groot Alexander, dat was een Griekse club. Groot Alexander uit, altijd lastig, ze konden er geen fluit van, schopten naar alles was bewoog, waren gemiddeld 1 meter 50 (en laat de rest maar zitten) en liepen tegen alles en iedereen te tieren en te vloeken.
Maar na de wedstrijd was het feest, met ladingen Ouzo en allerlei zelfgemaakte Griekse hapjes. Groot Alexander uit, altijd lastig terug naar huis rijden.

Mr_Natural | 23-11-19 | 17:18 | 2

wat dacht je van sc gorkum....
daar wilde niet dood tegen spelen..

wil je je kind normaal laten voetballen dan zet je hem bij gjs..
de rest zoals svw,raptim,unitas,sc gorkum is toch al verpest...
4 clubjes in een straal van 10 meter.....

Triple2K8 | 23-11-19 | 18:07

Jongeren moeten eensgezind handelen zoals de navo, begrijpen en eisen dat racistisch geweld erger is dan zwarte piet (schelden doet geen pijn, een klap op je bakkes wel) en dat feit kenbaar moet worden gemaakt op meerdere vlakken (media, lesmateriaal, openbare ruimte, politie aandacht) en hopen dat de kiezer inziet in wat voor linkse feelgood trog we gezonken zijn.
NAVO, artikel 5: een aanval op een van de lidstaten is een aanval op allen.

28 | 23-11-19 | 17:15

Wie multicul zaait zal ellende oogsten.

HijgentHert | 23-11-19 | 17:12

De vergelijking is zo krom als een banaan. Urk riep hevige reacties op omdat - exclusief - Nederlandse jongeren letterlijk een huis binnendrongen en zowel de beoogde jongen als zijn zus en moeder klappen kregen. De moeder verloor daarbij ook nog eens het bewustzijn. Ook kwam de politie vrij massaal optreden om de menigte uit elkaar te meppen. Wezenlijk verschil met Gorinchem waar een gemixte groep (volgens ooggetuigen zaten er ook autochtonen in de groep molesteerders) jongens in een parkje aan hebben gevallen.

koter | 23-11-19 | 17:12 | 13

@Roadblock | 23-11-19 | 18:14:

Dat afgrendelen gebeurde veel later pas. Toen het nieuws en de beelden zich via media en internet had verspreidt.

koter | 23-11-19 | 18:22

Dat klopt, er zaten autochtonen tussen, maar als toeschouwer en (vrijwel) allemaal niveau nihil en vrouwelijk, kortom loverboy slachtoffers in spe.

Nomenklatura2 | 23-11-19 | 18:26

@Roadblock | 23-11-19 | 18:14:
Indien iedere keer wanneer ergens in NL de hyena's zich excessief misdragen, er op wraak belsute autochtonen op af zouden gaan, dan zouden we in Nl in een constante staat van burgeroorlog verkeren.
Maar vreemd genoeg vergeet. 'toevallig', @Koter dit aspect van Urk te benoemen.
Het aspect waardoor Urk zo groot werd: heyena's en ander soortige autochtone agressie, dat 'verhaal' gaat verhalen.

michelpen | 24-11-19 | 10:23
▼ 10 antwoorden verborgen

Ondertussen in Gorinchem,

Volgens de burgemeester is het een gemêleerd gezelschap daders met niet enkel getinte mensen. Er is volgens haar een jongerenprobleem in de stad.
bron: NOS

janleuk | 23-11-19 | 17:10 | 8

tsja, overal zitten wel een paar D66 en GL rotte appels tussen..

Johan1235 | 23-11-19 | 17:54

De burgemeester probeert het Nederlandse volk aan te praten, dat als met Mocro-rioolratten ziet, het een gemeleerd gezelschap is.
Typisch CDA.

Roadblock | 23-11-19 | 18:00

burgemeesters uit gorinchem...
die kneus zit er pas net..

weten we het schietfeest in cafe bachus nog...
incident in gorinchem volgens burgemeester,geen afkomst vermelden....

nl.wikipedia.org/wiki/Bacchus-zaak

referendum voor opnieuw openstelling nieuwe hoven..
volk zeg ja..
burgemeester (want er woonde een ambtenaar)
doe maar niet,
hier pas het bestemmingsplan maar aan zodat we het lekker kunnen volbouwen.
ergo..
nog bij elke scheet staat gorinchem binnendoor vast...

referenda asielzoekerscentrum
burgemeester: als julle tegenstemmen ,denk dan maar dat ik ook kan besluiten hem in je achtertuin te plaatsen....
en zo geschiede het voor de dure wijk van gorinchem...

al sinds 1980 is de haarwijk/gildenwijk een smelkroes van nieuwkomers..
met alle problemen van dien....
vroegah waren de ambos uit leerdam die het tuig nog eens de tyfus in sloegen....
dan was het weer een paar maanden rustig....

zelfs stevie wonder ziet het al mijlen ver aankomen dat de rifgeneratie aangepakt moet worden.
zoals wilders het voorstelt ben ik het mee eens...

Triple2K8 | 23-11-19 | 18:20
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
HdJ | 23-11-19 | 17:10 | 2

Ik maak mij niet zo druk om die incidenten de laatste tijd, zou iedereen moeten moeten doen, ik ben er op voorbereid in zo een land leven nu immers.

de uitbater | 23-11-19 | 17:07 | 6

@EefjeWentelteefje | 23-11-19 | 17:47:
Wat denkt u zelf?
Als je voorrekent, dat alleen die bus Moldaviers(65) Nederland al 1.2 miljoen per jaar kost alleen voor de COA opvang dan trekt men geen consequenties.
Iedereen die een ziekenhuis bezoekt, ziet de oververtegenwoordiging van de allochtoonse bevolkingsgroepen.
Maar dat de gezondheidszorg niet te betalen is komt door de vergrijzing. Echt waar.

Roadblock | 23-11-19 | 18:23

@Roadblock | 23-11-19 | 18:23:
We denken hetzelfde.
Ongelooflijk zoals de autochtone ouderen worden geschoffeerd door het deugende gutmenschdom. En wij ook, doordat we lekker mogen doorwerken tot ons 70e.
Maar goed, het overgrote gedeelte van de bevolking stemt nog steeds kartel...

EefjeWentelteefje | 23-11-19 | 18:31

@EefjeWentelteefje | 23-11-19 | 18:31:
En dat is niet omdat we, zoals het CBS zegt te verwachten, allemaal minstens 86 jaar worden.
Het klopt dat de levensverwachting wat is gestegen, maar die is nu al aan het stagneren dan wel dalen.
En zelfs bij die huidige 80-ers (en ja, er zijn er meer dan vroeger want daarna waren er ook meer mensen die veertig tot vijftig jaar hebben gewerkt...)

Nagekeken: per 1-1-1999 had NL 569.561 inwoners van Nederlandse afkomst/achtergrond in de leeftijdsgroep 65-70 jaar oud.
Nu, precies 20 jaar later, zijn er in NL nog 223.004 Nederlandse ouderen van -nu- 85-90 jaar oud. Dat is dus 39.15 %

En al die gepensioneerden van straks betreft de generatie die vaak al jong ging werken en altijd zo braaf pensioen heeft opgebouwd, als 'uitgesteld loon'...
Daarover gaat de overheid straks nog flink wat 'uitgestelde IB' van ontvangen, zodat het wel mee zal vallen met de netto-netto uitgaven voor de ouderen. Althans, de Nederlandse ouderen.

Wat gigantisch zal toenemen is bijstand voor alle ouderen die nooit hebben bijgedragen en ook geen verblijfsduur van 50 jaar in NL hebben. En die toch 70 % van het wettelijk minimum loon gaan ontvangen - en niet te vergeten de hele rits aan toeslagen.

Wering | 23-11-19 | 21:37
▼ 3 antwoorden verborgen

En nog een tip: help je kinderen met huiswerk etc en zorg dat ze op havo/vwo komen. Wijs ze op hockey ipv voetbal en je hebt al 90% minder last van dat geteisem...

bovenste_plank | 23-11-19 | 17:06 | 4

Misschien ook een tip als je kinderen hebt: op veel scholen is een rugzak kind (netjes gezegd: een klerelijer) reden voor meer geld en die proppen ze zo naast jou kinderen, dan kijkt niemand meer om naar je kind. Dit zal tienduizenden kinders weghouden van vwo/gymnasium terwijl ze daar met normale begeleiding wel terecht waren gekomen, let op de scores die je in het rapport ziet, begrijp die, leer ze dat als ze een klap krijgen ze er direct een terug geven, helaas de enige manier en reken maar dat dat de beste gesprekken zijn op school, juffen haten reactie, de actie kijken ze voor weg.

28 | 23-11-19 | 17:28

nou nee, ga gewoon in een klein dorp wonen, heb je ook nergens geen last van. Buiten dat er "in de buurt " geen winkel is, maar daarom heb je ook geen last van een bepaalde bevolkingsgroep, er valt niks te halen

brie-de-penis | 23-11-19 | 17:59

Ja, de tip wees bereid om te verhuizen had ik verwijderd maar wij zijn meer dan 100 km verhuisd want denk je dat die school, met klassen met 38 kinderen, een fuk geeft om jou kind? neem je maatschappelijk verlies en wegwezen, huis in de verhuur en moet je kijken wat je voor dat geld verderop wat huurt.

28 | 23-11-19 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dat ’Gorinchem’ en ’Marokkanen’ donderdag trending waren zegt dus heel veel over de positie van de NPO. De meeste mensen weten dat de MSM tekort schieten in de nieuwsvoorziening. Wel elke dag die 15 racisten van FC Den Bosch uitkouwen en ondertussen de belangrijke kenmerken van Gorinchem verzwijgen of verhullen. Het nieuws van alle kanten, dan moet je niet bij de NPO zijn. Die hebben het nieuws al lang ondergeschikt gemaakt aan de wens om de beeldvorming van allochtonen zo positief mogelijk te beïnvloeden.

jochum1980 | 23-11-19 | 17:04 | 5

@Superior Bastard | 23-11-19 | 17:12: het woord ‘Marokkanen’ viel hierbij niet.

kapoerewiet | 23-11-19 | 17:13

@Superior Bastard | 23-11-19 | 17:22: Dus als er EEN (1) - nou vooruit TWEE (2) - oké, ik zal je matsen DRIE (3) niet- Marokkaantjes in de groep zit(ten) is het geen groep Marokkaantjes meer? Heel apart. Praat er eens over met je huisarts.

Wiebenick | 23-11-19 | 18:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zag gisteren nog een filmpje van Greet, in het kort komt het er op neer, criminelen met 2 paspoorten, oppakken en met familie en al het land uitzetten. Wat mij betreft, spijker op z'n kop, maarja....... ga dat maar eens aan D66 en groen links uitleggen.

Karel Kruizenruiker | 23-11-19 | 17:03

Al die kranten moeten een verplicht etiket op de voorpagina, net zoals bij rookwaar. "Deugdenken is schadelijk voor voor de gezondheid en kan..... (vul maar in)

Acidbrain | 23-11-19 | 17:02 | 1

en kan plaatselijke onrust veroorzaken die met ziektes scheld die je vaak van roken zou krijgen

brie-de-penis | 23-11-19 | 18:00
-weggejorist-
Roadsurfer | 23-11-19 | 17:02 | 3

Ouders horen dit op te lossen. Ik heb er 3 afzonderlijk gepakt na het lastigvallen van mn kind. En van 1 een behoorlijk ranzige foto gemaakt en gedreigd die te publiceren als ie nog es wat doet. Geen last meer gehad. Flikker op met dat kutvolk en geloof me, alleen zijn ze schijtensbenauwd.

bovenste_plank | 23-11-19 | 17:00 | 5

Oeh, da's een goeie.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik vast wel zeggen.

Gewone_mevrouw | 23-11-19 | 17:12

Een foto van iemand maken, en dan dreigen hem te publiceren vind ik een laag bijdegrondse methode en bovendien is chantage strafbaar.
Dan heb ik het nog niet eens over broeken van iemands reet trekken.
Bij mij zou u zware problemen hebben.

Roadblock | 23-11-19 | 18:28

@Roadblock | 23-11-19 | 18:28: Natuurlijk is het niet de meest nette oplossing. Maar het werkt. Waarom trek je je bek niet open over die marrokanen die zijn kinderen aan het teisteren zijn? Rot toch op met je goedgepraat en zie hier wat er steeds meer gaat gebeuren als de politiek en MSM zo weg blijven kijken "alsof er niets aan de hand is".
Pak godverdomme de oorzaak eens aan en houdt je niet zo bezig met het gevolg. Het gevolg zou geen issue zijn als de oorzaak ontbreekt.

Shadowzz | 23-11-19 | 21:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik krijg wat van die (u leest een) Premium artikel op de Telegraaf, sinds GS los van ze is, doen ze er alles aan om de lezers weg te jagen met dat gezeik over : "" u heeft 3 premium artikelen gelezen, sluit nu een abonnement af"".

De link hierboven van Pritt is er ook zo eentje, over mijn lijk dat ik een abbo neem op de Telegraaf.

Keyboardspeler | 23-11-19 | 16:59 | 7

Gewoon 'open in incognitovenster' gebruiken bij Chrome, heb je nergens last van.

EefjeWentelteefje | 23-11-19 | 17:09

@Dirk III | 23-11-19 | 17:05: Tja ik heb een duitse windows, met de rechter muis op de link gaat hier niet.

jan huppeldepup | 23-11-19 | 17:09

@jan huppeldepup | 23-11-19 | 17:09:
Cookies (van het betreffende blad) verwijderen wil ook nog wel eens helpen.
Ik zeg maar wat.

Roadblock | 23-11-19 | 20:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Er zijn weinig media zó racistisch als de DWDD en de Volkskrant. Die laatste bedrijft een wel erg bedenkelijke manier van journalistiek. Het lijkt er een racistisch algoritme op na te houden. Is/zijn de slachtoffer(s) blank? Zo ja, dan geen nieuws. En heeft/hebben de dader(s) een niet westerse achtergrond, dan is het al helemaal geen nieuws. Is het slachtoffer niet blank, dan nieuws. Is/zijn de dader(s) daarbij blank. Dan twee weken voorpaginanieuws en maandenlang spin-off artikelen. Ik ben tegen censuur maar verwerpelijk is de werkwijze van De Volkskrant wel. Stelletje racisten die de ketel verwijt dat die zwart ziet.

Bab01 | 23-11-19 | 16:57 | 1

Het diversiteit multikul is goed sprookje kan je alleen maar geloven zolang je nooit nuchter bent.
Voor ons die nuchter zijn blijft de kater.

captain-caveman | 23-11-19 | 17:05

Pools bier, geen hoofddoekjes, geen rutte of kaag, veilig over straat, life is good.

Mark_D_NL | 23-11-19 | 16:56
-weggejorist-
antifa777 | 23-11-19 | 16:55

In Berlijn zijn 6000 leden van criminele Libanese clans de baas.
Wir schaffen das.,,,,

joppo0 | 23-11-19 | 16:57

In opdracht van de Islam. Zaai angst en terreur. Je ziet in het filmpje dat de hoofddader eerst wacht op versterking. Dat soort dingen komt op Urk niet voor, dan halen ze de grens niet.

Tuinhekje | 23-11-19 | 17:14

Het incident op Urk leert ons de les dat we met enige terughoudendheid de feiten moeten afwachten voordat we overgaan tot de conclusie dat er rassenoorlogen zijn, maar ik ben niet zó naïef om te denken dat dat de reden is dat de media dit keer zwijgzaam toekijkt terwijl ze bij voorgenoemde incident de ether vervuilden met allerlei lasterlijke columns, speculaas items en opruiende haatzaaierij.

Het is voor mij evident dat de media er dit keer niet zo hijgerig bovenop springt omdat het geweld tegen 'witten' is en die hebben geen bescherming van activistische journalisten met een Bij1 wereldbeeld nodig. De witman zal het geweld wat hem toekomt wel verdiend hebben, want altijd onderdrukker en dader door het koloniaal slavernijverleden immers.

GroetenVanUrk | 23-11-19 | 16:51

Er bestaan geen kranten meer!
Nieuws, echt niet gekleurd nieuws is bijna niet te verkrijgen.
We moeten het doen met dit soort walgelijke dictatoriale opinie makers!

NjetNiet | 23-11-19 | 16:51 | 1

Ik lees sinds kort online Axios voor internationaal nieuws. Die doen alleen maar feiten. Verademing!

ole guapa | 23-11-19 | 18:45

"Politie houdt Turken aan wegens rel op Urk." Moet dat nou weer, toeristen aanhouden en dan ook nog de etniciteit vermelden?

TheseDays00 | 23-11-19 | 16:42

Er zijn dagelijks vechtpartijen waarbij aan 1 kant meerdere allochtonen betrokken zijn, tegen enkelingen, meestal van autochtone komaf. Maar links denkt: als we het niet benoemen , bestaat het ook niet.

Ko Ranzig | 23-11-19 | 16:41

Alweer: Heer Pritt: Stuur uw vragen ook naar Joop.nl. Ook zij mogen hun licht over deze materie laten schijnen. Verwacht geen antwoord overigens.

xavier | 23-11-19 | 16:39 | 1

Ik probeer ook wel eens te reaguren op de Joop
.Helaas worden mijn bijdragen daar niet geplaatst, of na een beoordeling van vier uur aarzelend neergezet

oldandwise | 23-11-19 | 16:48

Topkrant. Voor hetzelfde geld reppen ze ook over aanstaande burgeroorlogen zoals bijvoorbeeld de paniekzaaiers van de Tokkiegraaf. Ik heb al een abo, anders nam ik er één na al die reclame hier de laatste tijd.

Superior Bastard | 23-11-19 | 16:39 | 2

@inferior bastard,

Je als extreem flauwe grap vermomde belediging weerlegt niet de feiten.

Dandruff | 23-11-19 | 16:46

Het is de nestgeur. Zo ken ik iemand die het Nederlands Dagblad leest, terwijl zijn gereformeerde jeugd hem nog dagelijks parten speelt. Zijn verklaring: de nestgeur. Schijnt verslavend te zijn. Lijkt mij cognitieve dissonantie en/of het Stockholmsyndroom, maar geniet gerust van uw abo. Geenstijl houdt de stand van zaken wel bij.

Wiebenick | 23-11-19 | 16:55

Keti Kofi wordt gretig gevierd, iftars, suikerfeesten, noem maar op. Het wordt tijd om georganiseerd te demonstreren VOOR INTEGRATIE en tegen de segregatie. Hier kunnen de linkse deugneuzen nooit tegen zijn (want inclusief) maar zo wordt wel duidelijk gemaakt dat er een einde moet komen aan het gepamper en het omvolken van de autochtone bevolking. Ja, de meerderheid betaalt en bepaalt.

mis en bouteille | 23-11-19 | 16:37 | 2

Alleen is die meerderheid van Autochtonen al jaren zo stom als het achtereind van een koe... ze hadden in 2017 allang DE beslissing kunnen maken door niet meer op de kartelpartijen te stemmen, maar zie... de VVD 33 zetels (bijna 2 miljoen mensen) en FvD slechts 2 zetels (wat mij overigens toen een wenkbrauw deed optrekken, slechts 2 zetels??).
Ik vertrouw de kiescommissie ook allang niet meer.

Keyboardspeler | 23-11-19 | 17:05

overigens , de eerste aannemers vallen al om . in het grootstedelijke vorige week een grote aannemer waar de projecten stil liggen .. een bedrijf wat al jaar en dag bestaat. argument van andere aannemer die de failliet boedel heeft overgenomen .. ik vind geen mensen . hij nam 50% van de mensen over en 30% van de orders die open stonden .. die 30% hebben vergunning die overige 70% niet en zie hier het omvallen. 2008 begon ook zo .. aannemers vielen als eerste om .

Baron de laclou | 23-11-19 | 16:36 | 1

Ik dacht meteen toen die CO2 flauwekul begon: paar grote jongens gaan alles voor een appel en een ei overnemen, en over een jaar of zo lopen ze lachend binnen als de maatregelen worden teruggedraaid net voor de verkiezingen.

Ceeeeveeee | 23-11-19 | 16:45

Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!

HoogToontje | 23-11-19 | 16:35 | 1

Het zijn net anarchisten. Het soort mensen dat als eerste slachtoffer wordt zodra de wereld die ze proberen te creëren, werkelijkheid zal worden. Complete waanzin.

Shadowzz | 23-11-19 | 21:43

De mening van de Volkskrant net zo gekleurd als de abonnees blank zijn.

Mr_Natural | 23-11-19 | 16:34 | 3

En de redactie, vergeet de volledig blanke redactie niet. En dat het linkse landverraders,zijn, allemaal.

De Briemusketier | 23-11-19 | 16:40

De Omvolkskrant bedoel je.

piet7003 | 23-11-19 | 16:47

EU , links beleid en de vergrijzing is geld en mensen tekort in de toekomst , echter wat binnen wordt gehaald gaat niet integreren en niet werken en blijft zich een ander voelen (klopt) en schopt tegen NL aan .. en het haalt de economie versneld omlaag . het is niet wachten op een crisis , die komt soon. lange termijn perspectief ben ik ronduit somber . politire zorg leraren arbeiders werkende mensen .. die komen we tekort en dat blijft zo . dat los je nie top met geld smijten zoals links wil . het maakt het alleen maar erger omdat instroom ,als die er al is of komt, nog duurder wordt. neerwaartse spiraal door gekte en rattengedrag.

Baron de laclou | 23-11-19 | 16:33

Ik vroeg mij eerder al af waarom het gedoe bij het voetbal al een week wordt opgepompt naar treinennaarhetoostenproporties. En nu komt de discriminatieaap uit de mouw, het mag niet bekend worden dat Nederlandse kinderen door marrekane worden bejaagd en belaagd. Dan ben je als nsb-media fout na de oorlog, dit is mijn uitspraak en hier moet de msm nsb-media het mee doen.

*wegwerpgebaar maakt*

De Briemusketier | 23-11-19 | 16:33 | 3
-weggejorist-
De Briemusketier | 23-11-19 | 16:38

Nou ga je beste kerel, denk dat jouw gebaar na deze tegel toch duidelijk door OM als 88 groet weg gezet zal worden in de rechtbank. Zal je leren om kritiek te leveren op onze MSM!!

Lorejas | 23-11-19 | 16:40

Moet Mees maar niet in de billen van zo'n Is wijffie knijpen op de kermis van Halal.

Lorejas | 23-11-19 | 16:33

Mensen, allemaal gewoon doorlopen ..... niet aan de hand ........ de geimporteerde Apothekers en chirurgen hebben net zoals jullie ook wel eens een slechte dag en we moeten ze niet willen stigmatiseren op een paar eenvoudige akkefietjes.

Ervaringsdeskundige | 23-11-19 | 16:30

Het "jongerenprobleem" wordt er gesteld.
Toch alleen maar omdat mams naar de media stapte.
Jongerenprobleem dekt de lading niet> kaaskoppubers moeten goed op hun tellen passen, wanneer ze in de minderheid zijn.

snapal | 23-11-19 | 16:28
-weggejorist-
marrretje | 23-11-19 | 16:25 | 2

Je gaat bijna denken dat 5% van de Nederlanders malloot-links is.
Bijna dan.

Piet Karbiet | 23-11-19 | 16:25

Selectief aandikken en/of wegkijken lijkt de belangrijkste kerntaak van de media. Dat maakt ze zo betrouwbaar.
Achtergrond geruis dat beter op "uit" gezet kan worden. Doe ook de krant weg, dat is goed voor miljeu en klimaat.

Jan Passant mk2 | 23-11-19 | 16:21

Links:
vingers in de oren en heel hard achter elkaar: "tralala" roepen.

rechts:
wij constateren een probleem, hier is de oplossing

( staats )Media:
samen met links gezellig kop in het zand

zoiets......

Kamikazepiloot | 23-11-19 | 16:19

Oproep hackers: op websites van DWDD, Nieuwsuur, Pauw consequent bij "coming up" items plaatsen over kopschoppend tuig en black on white hatecrimes.
Ik wou dat ik een hacker was.

Madame Poitiers | 23-11-19 | 16:19 | 2

Toen ik als puber de film Hackers zag, wilde ik ook hacker worden. Maar dan meer om de kans te krijgen indruk te maken op de (toen nog) wonderschone Angelina Jolie.

threeheadedmonkey | 23-11-19 | 16:26

Madame Poitiers | 23-11-19 | 16:19 |
Wat zijn dat voor een linkse plannen ?

Rammstein | 23-11-19 | 16:49

Alle daders staan op beeld maar de burgemeester van Gorinchem verklaart na een paar dagen stilte dat ze er bovenop gaan zitten met het jongerenwerk.
Hier horen voordeuren ingetrapt te worden, daders van hun bed gelicht en in de cel gezet te worden. Dan kan uitgebreid de tijd genomen worden om precies uit te zoeken wat er gebeurd is en kan de strafzaak voorbereid worden.
Het station jongerenwerk is allang gepasseerd en heeft enorm gefaald. Dreigen met jongerenwerk is geen daadkracht maar getuigt van lafheid, waarschijnlijk uit angst om niet meer politiek correct over te komen en dan komt het volgende baantje van de burgemeester in gevaar.

JanVergoor | 23-11-19 | 16:17 | 4
-weggejorist-
haramkapsalon | 23-11-19 | 16:32

Clubhuizen leugdsozen, jongerencentra, adequate begeleiding, betere samenwerking tussen jeugdhulpverleningsinstanties, preventie-initiatieven door voorlichting op scholen en aan ouders, straatcoaches en centrale overkoepeling van beleid door raakvlakcoördinatoren.

Maar liever niet niet benoemen, optreden en straffen.

Ridde Rogter | 23-11-19 | 16:41

Die deuren worden juist ingeschopt als ze massaal worden opgepakt. Ze zijn als de dood voor horden Marokkanen en Turken. Eigenlijk zijn zij gewoon de baas en hoe langer er wordt gepapt en natgehouden, hoe erger het wordt. Het enige wat nog rest is zelf groepen vormen en actie ondernemen. De rechtstaat is namelijk kaputt.

WhiteShark | 23-11-19 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Uitleg hoeft er niet bij: Als ik lees opgeschoren haar, leren jas, grote bek en criminaliteit, dat is Peter R de Vries.

skoftig | 23-11-19 | 16:14 | 1

Ik zou bijna denken dat je het zelf hebt bedacht en niet een ander nalult.

Ridde Rogter | 23-11-19 | 16:43

Dit alles doet mij denken aan Voldemort.
Hij die niet genoemd mag worden.

Toetsenbordcomplex | 23-11-19 | 16:13

Integere column.
Ik hoor dit geluid vaker nu. Mensen krijgen het toch een beetje door..
Door de Mick Wely's etc..

letopuwzaak | 23-11-19 | 16:10

Dat racisme uitsluitend en exclusief is voorbehouden aan autochtone blanke Nederlanders is inmiddels bekend.
Dit zal voorlopig niet veranderen, vrees ik.
Te triest...

laurentius | 23-11-19 | 16:05

Een prachtig voorbeeld van selectieve berichtgeving van de volkskrant die voortkomt uit een verstikkende politieke correctheid. Het overgrote gedeelte van de MSM in Nederland is, net zoals in veel andere westerse landen overigens, failliet. Onwelgevallig nieuws weglaten is een vorm van zelfcensuur en de journalistiek onwaardig.

therealbraindump | 23-11-19 | 16:04

Negeren is voor links al een gevaarlijk en dus ongewenste woord.

hollandsevluchteling | 23-11-19 | 16:02 | 2

Het meervoud is negers.

BrutusBosch | 23-11-19 | 16:03

Tot neger tellen.

Lorejas | 23-11-19 | 16:31

Geenstijl vergeet voor gemakshalve even te melden dat de NOS uitvoerig hoogwaardig journalistiek onderzoek heeft gedaan en de "amokmakende jongeren" heeft ondervraagd, deze zeggen allemaal dat het gewoon een ruzie was tussen twee groepen dus er is niets aan de hand. Iedereen kan weer rustig slapen.

Diddykong92 | 23-11-19 | 16:00 | 2

Hebben de jongeren in Urk destijds verklaard bedoel je? Toch? Want dat hebben ze destijds ook gezegd daar, weet je nog? Of is dat je destijds ontgaan vanwege de onophoudelijke stroom berichten over Witte Urker boeren die arme zielige Marokkanen racistisch bejegenden...?

peterdh | 23-11-19 | 16:20

@peterdh | 23-11-19 | 16:20: Je hebt hopelijk wel door dat Urk daadwerkelijk om, in jouw woorden te blijven, één racistische bejegening ging, terwijl in Gorinchem nu al meerdere filmpjes circuleren met verschillende slachtoffers? Of is dat verschil jou niet duidelijk?

Diddykong92 | 23-11-19 | 16:45

De lafheid regeert.

MickeyGouda | 23-11-19 | 16:00 | 1

Laagvliegers regeren. Want makelijker prooi voor eu.. Rutte snapt dat. Zwakke mensen op bepaalde posities en je Wint.

Mark_D_NL | 23-11-19 | 16:04

Van de overheid of de MSM moeten we het niet hebben.

Het tij kan pas keren wanneer de goedwillenden vanuit de eigen gemeenschap overgaan tot het veroordelen van dit gedrag.
Snap overigens niet waarom zij dit nog niet doen, want het is duidelijk dat (behalve dan door de overheid en de MSM) de rest van Nederland er wel mee klaar is.

Ophouden met dat gedoe over etnisch profileren: daar waar het -bewezen- het vaakst fout gaat, controleer je nu eenmaal vaker. Klaar. Geen discussie over voeren maar gewoon dóen.

Wering | 23-11-19 | 15:57 | 2

Wering | 23-11-19 | 15:57,

Als de Nederlandse overheid, de Nederlandse MSM en de Nederlandse politici het probleem al niet erkennen; waarom zouden Marokkaanse ouders dat dan wel doen?

Heel Nederland is klaar met dit geweld, dat denk ik ook.
Maar 80% stemt nog wel op de kartelpartijen die dit mogelijk maken; goedpraten en zelfs aanmoedigen (door NL stelselmatig "racistisch" te noemen). 80% van de Nederlanders accepteert qua stemgedrag dat (seksueel) geweld met een "foei-gesprek" wordt afgedaan. Waarna vervolging en registratie van de daders onmogelijk wordt.

Als wij geweld tegen Nederlanders al niet serieus nemen... Tja.

Dandruff | 23-11-19 | 16:07

@Dandruff | 23-11-19 | 16:07:
Eens. Maar zij denken te deugen... (en/of verdienen er geld aan door als zachte heelmeester de wond alsmaar harder te gaan laten stinken).

Het gevolg is dat integratie steeds onmogelijker wordt.
Iedereen trekt zich terug op eigen terrein en prevelt, als dat nodig is, wat sociaal wenselijke c.q. politiek zogenaamd correcte antwoorden (en intussen groeit en groeit de weerstand en daalt de bereidheid om als NL handreikingen te doen).

Wering | 23-11-19 | 16:34

Onze overheid probeert nu zolang mogelijk te verdoezelen dat ze er meer dan 30 jaar naast hebben gezeten. Dit toegeven zou hun ondergang betekenen. Dictators vertonen ditzelfde gedrag tegen het einde van hun loopbaan.

piet7003 | 23-11-19 | 15:55 | 1

Krekt! Zeg maar 45 jaar...

BinAardig | 23-11-19 | 16:07

De parallelle journalistiek is al jaren een feit. Velen hebben reeds afscheid genomen van de mainstream media. En dat gaat alleen maar toenemen.

Colin.Fart | 23-11-19 | 15:55 | 1

@Colin Fart,

Ik hoop dat van harte, maar bij verkiezingen is dat nog niet te zien geweest.

Dandruff | 23-11-19 | 15:57
-weggejorist-
satansnightmare4554 | 23-11-19 | 15:53 | 2

Stel je voor dat we Geert Wilders in de kaart spelen. Wat moeten de <voeg zelf maar een minderheidsgroep met een meerderheid van issues> daar wel niet van denken?

ScumbaggusMaximus | 23-11-19 | 15:53 | 1

Straalt zo slecht af op....

5611 | 23-11-19 | 16:05

Ze krijgen het nog altijd niet uit hun strot.

marcoplarco | 23-11-19 | 15:53 | 5

@Wiebenick | 23-11-19 | 16:15:

Overigens had Arib daar gewoon een punt. In de kamer mag iedereen om de beurt wat zeggen, en Baudet mocht dat dus ook. Als Baudet spreekt moet de rest zijn mond houden, maar als een ander wat zegt moet Baudet dus ook eventjes stil zijn.
Ik was eerlijk gezegd verbaasd over het gedrag van Baudet, doorgaans een beheerst en beleefd debater.

Arib pakt de zuigertjes van *denk* precies ook zo aan.

Dandruff | 23-11-19 | 16:21

@Dandruff | 23-11-19 | 16:21:

Eigenlijk had het een debat moeten zijn. Baudet was alert en had hier de kern te pakken. Mocht even niet. Jammer maar helaas.

Wiebenick | 23-11-19 | 16:35

@Wiebenick | 23-11-19 | 16:35:

Baudet was alert, maar hij had die kern op een ander moment kunnen brengen. Het is inderdaad niet de bedoeling dat iedereen door elkaar heen schreeuwt in de tweede kamer.

Dandruff | 23-11-19 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Af en toe voel ik me ook een allochtoon in eigen land. Bij gebrek aan zelfmedelijden is gedeelde smart veel meer dan halve smart.

Disclaimer: beide aforismen zijn niet bedoeld als inzending voor de Zwarte Cross prijsvraag.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:51 | 1

Hoeveel Aforismen zouden we inmiddels in Nederland hebben? CPB niet geheel duidelijk. En waarom? Aforisme staat toch duidelijk op de lijst van veilige landen. Nederland met stip hoogste binnenkomer trouwens in lijst onveilig. Elke toerist zou ons rechts moeten laten liggen. Een grote shithole hier inmiddels na onze omvolking.

Lorejas | 23-11-19 | 16:37

Ik denk dat 2/3 van de problemen die we in Nederland hebben de Media in meer of mindere mate schuld is. Er is in de journalistiek niks meer observerend, het is louter opinie en sturend. Neem het zwartepieten gedoe. We gaan hier maandenlang schrijven over de mening van een buslading vol mensen. Over een grotere groep praten we niet. Het is de media die in dit geval de samenleving polariseert. En niet die onbeduidende groep nobodies.

azijnseikerT | 23-11-19 | 15:51

Wegkijken werkt. Zolang je het probleem niet benoemt, hoef je er ook niets aan te doen. Het bestaat tenslotte niet. Als je er niets aan doet, kun je er ook je politieke vingers niet aan branden. Zodra het uit de hand loopt roep je "WE hebben een probleem" en wijs je naar 'de samenleving' als schuldige én als degene die het probleem maar op moet lossen. Voordat het zover is heb je natuurlijk al jaren en jaren rookgordijnen opgetrokken met weasle talk, onderzoeken, nog meer onderzoeken en jij-bakken. In de meeste gevallen is heet probleem dan al dusdanig ontspoort dat er geen oplossing meer is, en dat is helemaal wenselijk want dan kun je 'de samenleving' voor een voldongen feit zetten, en stellen dat 'we' er nu eenmaal mee moeten leren leven.

Als oplossing kun je dan altijd nog zaken aandragen als 'extra subsidie' of het immer geweldige 'pakket maatregelen' en uiteindelijk, als je het echt niet meer snapt en er geen bál zin meer in hebt dan roep je gewoon 'koop een hond'.

Macroglossum | 23-11-19 | 15:51 | 2

Het "meer belastinggeld er tegenaangooi" argument. We snappen het probleem niet, dus gooien we er net zolang andermans geld tegenaan tot het ophoudt.

ScumbaggusMaximus | 23-11-19 | 15:54

@ScumbaggusMaximus | 23-11-19 | 15:54:
Je vergeet het belangrijkste argument om dat te doen. Je kunt je zo gigantisch lekker verschuilen achter het feit dat je miljarden in de aanpak hebt gestoken om dat probleem aan te pakken... Terwijl iedereen weet dat dat geld over de balk is gegooit en beland is bij verbindingsgroepjes, inclusiviteitstrainers, diversiteitsvertegenwoordigers en dat er toolkits van zijn ontworpen door afgestudeerde sociologen.

peterdh | 23-11-19 | 16:25

De Volkskrant is de Overheidselitekrant en kijkt vol dedain naar "het volk".

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:50 | 2

Dat is niet waar.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 16:32

Dit speelt overal en in alle uithoeken van het land. 'Het Grote Iets', dat niet benoemt mag worden, uitroepteken.

BinAardig | 23-11-19 | 15:49 | 1

Is het misschien wit en heeft het een heeeele lange slurf? Oh, dat.. Doet geen vlieg kwaad. Niet op letten, dan gaat het vanzelf weg.

Wiebenick | 23-11-19 | 16:40

Wel een artikel in VK om medelijden op te wekken met IS-ers, ook de mannen: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

En in VK (en de NOS etc.) natuurlijk de hele tijd het uitmelken van het Den Bosch racisme incident. En dat in verband brengen met Zwarte Piet. De strekking is: als je voor Zwarte Piet bent, dan ben je een racist. Het chagrin van links over dat 95% van de bevolking voor de traditionele Zwarte Piet is, daar komt het uit voort. En dan gaat links heel lelijk doen, met al die medemenselijkheid van de linkse ideologie. Kots.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:47 | 3

Ze moeten elke dag in het journaal een Yezedi het woord geven welke verschrikkingen zij heeft moeten doorstaan. Dan is het snel afgelopen met de sympathie.

azijnseikerT | 23-11-19 | 15:58

De NOS op NPOradio1 echt elke dag weer een discussie over racisme incident bij Den Bosch. Zelfs vandaag (Zaterdag) nog bij de taalstaat.

artie | 23-11-19 | 17:46

Dan wil ik Pauw toch voordragen voor de Televizierring. Hij was degene die in zijn uitzending zei dat het marokkaans uitziende jongeren betrof.

Leptob | 23-11-19 | 15:47 | 1

Op zich hoeft hij daarvoor van mij geen prijs. Iedereen die de filmpjes heeft gezien kon dat zelf ook duidelijk waarnemen.

Het brein erachter | 23-11-19 | 15:58
-weggejorist-
haramkapsalon | 23-11-19 | 15:46

Vroeger... Toen wist je niet of iets onderbelicht was. Want je las maar 1 krant. Wat een heerlijkheid. Mensen waren toen minder bezig elkaar te controleren en terecht wijzen. Anno 2019 zijn we vooral bezig met kijken wat een ander fout doet. Ik zie daar geen kerstgedachte in.

beldewouten | 23-11-19 | 15:45 | 6

Bent u beroepstrol, of is het meer een uit de hand gelopen hobby ?

Rammstein | 23-11-19 | 16:11

@threeheadedmonkey | 23-11-19 | 16:01: precies! Nog nooit is kennis zo vrij beschikbaar geweest. Maar we doen er maar bar weinig mee op sociaal vlak.
@rammstein: kan je betaald worden? En zeg maar je, het is hier geen herensoos. Behalve voor Berbaar, maar hij is zo geboren dus dan mag het.

beldewouten | 23-11-19 | 18:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik volg Karskens helemaal in zijn visie op de MSM.
Wat een hypocriete troep. Onleesbaar.

Zapata10 | 23-11-19 | 15:42 | 1

De kranten zijn bijna allemaal van De Persgroep Nederland. Die eigenaar zou geen invloed hebben op de redactie van de kranten. Dat geloof ik niet.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:50
-weggejorist-
chicago river | 23-11-19 | 15:42 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

iedereen rond gorinchem weet dat al sinds de jaren 90 de linkerkant van gorinchem een grote alakbarwijk is en ze alleen met de kermis over het water mogen naar de rechterkant..
daar waar je naar toe ga (of vertrek) zodra je een baan heb.

Triple2K8 | 23-11-19 | 15:40
-weggejorist-
frank4444 | 23-11-19 | 15:36 | 3

Galajurk?

Rudolph_Hesje | 23-11-19 | 15:33

Zoals ook duidelijk uit de beelden blijkt gaat het in Gorinchem om ruzie tussen twee groepen van zeer gemengde samenstelling.

obi1 | 23-11-19 | 15:32 | 2

Zeer gemengd met een lichte oververtegenwoordiging van.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:33

@Langshetrandje | 23-11-19 | 15:33: Zeker als je kijkt naar de etnische opbouw van de NL bevolking die ongeveer omgekeerd is aan de opbouw van de dadergroep in Gorinchem.

Heiner | 23-11-19 | 18:13

De hulpdiensten van EUcalypta draaien overuren en tollen duizelingwekkend snel in het rond. Ook zonder haar fysieke aanwezigheid

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:31

Urk urk urk
Een plofkraak zet je met een........

Kaas de Vies | 23-11-19 | 15:31 | 12

Kanariepiet?

Mark_D_NL | 23-11-19 | 16:00

Jurk

artie | 23-11-19 | 17:35
▼ 9 antwoorden verborgen

Elfie Tromp hield deze keer haar mond.

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:29 | 3

Mevrouw haar middelste naam luidt 'Hypocriet'.

EefjeWentelteefje | 23-11-19 | 15:34

Vermoedelijk hat haar mond in de lift vol met een bewezen meisjes aanrander . Elfie voelt zich feministe en is solidair, alleen even niet als haar mattie de aanrander is want zo rolt ze !

Castor12 | 23-11-19 | 15:48

Verbaast je dat?

Rest In Privacy | 23-11-19 | 15:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl