Cybertruck: Tesla presenteert bizarre driehoek
Het ding heet 'Cybertruck'
Goeie genade wat een megalomane jekkel. Alsof de designer van Lamborghini uit de inrichting is gehaald om 'm na een paar opdoffers van een Tesla Coil helemaal loco te laten gaan op een cocktail van Mad Max en Back to the Future. Maar hey. Als de presentatie van je auto in de ochtendtrends het door aandachtsgeil Nederland omarmde niemendalletje 'Goedemorgen' alsook Twitter-fav 'Marokko' verslaat, dan doe je het goed. Vannacht was de presentatie van de Cybertruck, de pick-up en supposed to be F150-killer van autoboer Tesla. Volledig krasvrij, onbreekbaar gepantserd glas (dat tijdens de presentatie wel gewoon brak) en als we 'm zo zien stealthmodus om met 900 km/h onder de snelheidsradar door te warpen. Nu gaan we het ding in Nederland alleen zien in Dalfsen en Hasselt en omstreken, maar in Amerika rijdt het halve land in een F150 of een Silverado. Benieuwd hoe deze elektroruft zich tussen die slurpende totaaliconen in gaat wurmen. De esthetische kwestie, die laten we wel aan de kenners over - jullie. Roept u maarrrrr..
CYBERTRUCK
Zeg het maar
Poll is Verlopen.
CYBERTRUCK
Zeg het maar
Reaguursels
InloggenMet 2700kg van 0 naar 100 in 2.9 seconden is dan wel weer bruut.
Wat heeft deze idioot eigenlijk gedaan voor de mensheid, behalve het uitvinden van een betalingssysteem (paypal) waar hij zelf rijk van is geworden ?
Bill doneert tenminste nog gigantisch aan goede doelen.
Roestvrijstalen, electrisch aangedreven Hummer! Wordt een wereldhit!!!!
Ik denk dat het gewoon een "grap" is: nu praat iedereen over dit opvallend (slecht) ontworpen wagentje, en later komt de definitieve versie die er ineens wel normaal (wellicht voorspelbaar/saai) uitziet. Ondertussen doel bereikt, want heel de wereld praat over Tesla. Dat truukje genaamd "foutje met onbreekbaar glas" had niet eens gehoeven, want de pickup is al zo lelijk dat het trending werd.
het nazi-logo ontbreekt er nog op
Lekker veilig, dat onbreekbare glas.
Alle stukjes zijn nog heel.
36000 euro voor een pick- up is geen gekke prijs mits hij natuurlijk wel geweldige prestaties heeft. Visueel ziet het er natuurlijk niet uit, maar of de gemiddelde hillbilly dat veel uitmaakt is afwachten. Ben vooral benieuwd naar de off- road pereformence.
Tot slot is dit natuurlijk wel de perfecte IS auto, dan kan de Nederlandse overheid bij de volgende levering van auto's aan terroristen mooi een duurzame Tesla sturen i.p.v. een toyota.
Je was me voor daar dacht ik als eerste aan. Dit is de pickup die de volgende keer naar terroristen wordt gestuurd.
In 3 jaar moest de taxi 33 keer terug naar Tesla.
Lees en huiver.
www.nrc.nl/nieuws/2019/11/20/in-3-jaa...
Besteld. Bij deze kunnen al die jaloerse sloebers tenminste niet in mijn lak krassen.
En als je een gele Fort-Ka of Smart van de weg drukt dan hou je er een paar mooie strepen aan over. 2.9 seconden voor 0-100 is ook niet mis voor een Merkel-blok op wielen.
De smakeloze PC Hoofd Hufter moet ook bediend worden.
Dit is de overtreffende trap van de allerlelijkste auto ever..... pfff
Sommige merken blijven het gewoon proberen. Ze hebben een schare fans e zetten steeds absurdere producten op de markt. Apple doet het met een telefoon van ca. 1300 euro die hetzelfde kan als een telefoon van 1/5 van de prijs, maarja... apple hè... die fans kopen het wel en apple lacht zich rot.
Nu dit wanstaltige product. Bij mij op het werk zou dit nog net de status van fumo zijn, maar tesla mikt het zo op de markt enlacht de ballen uit z'n broek... men wil het toch wel want er staat tesla op... en de fans... die blijven het kopen.
Maarja je moet wat hè... snel je geld binnenharken voor iedereen over is op waterstof...
als waterstof een goed idee was, zouden Tesla's op waterstof rijden. Er is serieus naar gekeken door Tesla en het is resoluut als te inefficiënt en dus te duur afgewezen. En zelfs Volkswagen heeft dat nu ook door.. en BMW, en Mercedes, en als die anderen die niet op waterstof maar op Battery EV inzetten..
de enigen die roepen dat waterstodf een goed idee is zijn de waterstofboeren … de Shells,. Gasunies en Essos etc.
waterstof en sich is nog wel een goed idee voor opslag thuis maar niet voor auto's... totdat blijkt dat LiIon batteruijen ook daar gioedkoper zijn
"alleen zien in Dalfsen en Hasselt en omstreken" ... Westland vergeten? Daar rijden nu veel F150's en andere gas guzzlers rond
Voor die Daihatsu Cuore van 765 kilo betaal je vreemd genoeg meer wegenbelasting dan voor deze 3 ton wegende zeepkist. Kan iemand mij dit uitleggen?
In attractiepark Nederland bedoel je? De rest van de wereld lacht ons keihard uit.
Ja. Er is veel op linkse kut partijen gestemd, dan krijg je al die bizarre voordeeltjes als je meeloopt met de klimaathysterie, want dan word er niet meer realistisch nagedacht.
@peterdh | 22-11-19 | 13:15: volgens mij is het toch echt de VVD achterban die vrijgesteld is van autobelastingen.
Oeps, daar gaat je 'alles kan'-imago
Die van Simone Giertz vind ik mooier.
Beetje overdreven aandacht voor Musk. Vanuit zijn oogpunt dan wel weer goed natuurlijk. Maar door het bereik zou ik in NL nooit elektrisch gaan rijden.
Maar ik woon op Aruba, daar rij je nooit meer dan 80km op een dag. Dus ik zoek een auto met minder accu en veel bagageruimte. Dan wil ik wel elektrisch rijden.
Kan ik als arme sloeber nooit betalen (ondanks subsidie), maar in dit geval niet erg zo te zien. Wat een grafbak.
Nou, doe mij dan maar 'The Marauder'. Ook een Zuid-Afrikaans product, maar dan wel bestand tegen boze mensen.
Al moet je jezelf natuurlijk altijd wel afvragen wat je anderen misdaan moet hebben om dit nodig te hebben...
Het enige dat je daar in SA voor hoeft te doen, is wél werken.
In Zuid Afrika is blank en succesvol zijn meer dan genoeg reden om je zwaar te bewapenen!
Mijn eerste & enige ervaring met elektrisch rijden was de proefrit die ik maakte in een Toyota Prius, één van de eerste in Nederland, voor een artikel in het dagblad waarvoor ik werkte. Dat was ergens eind jaren '90.
Ik was enthousiast. Afgezien van de stuitende lelijkheid & tuttigheid van het uiterlijk van de auto.
Desondanks heb ik me ooit voorgenomen om pas over te gaan tot de aanschaf van een e-auto, als ik daarmee in één dag minstens 800 km (mét de airco aan) kan afleggen zonder onderweg uren kwijt te zijn bij oplaad-palen. Als je die al kan vinden in het buitenland.
Jeremy Clarkson, kom er maar in www.youtube.com/watch?v=QWBvjbIXQwc
Als ik die taxichauffeurs hoor over hun Tesla, die constant bij de garage staat, en waar geen rolkoffer in kan, dan wacht ik nog heel effe.
Sinds wanneer is een Tesla de ideale taxibak?
@Winter_is_coming | 22-11-19 | 12:32: Sinds Schipholtaxi een deal heeft met Schiphol om alleen met Tesla's te rijden. Dus als taxichauffeur heb je de simpele keuze: een Tesla kopen of niet op Schiphol rijden.
Die show heeft een nogal gay luchtje over zich. Veel leren pakken, maar weinig echte kerels.
Mis eigenlijk alleen Hans Klok nog.
Nee, gewoon lekker door kachelen in de Skoda. Op peut, allicht.
Ik snap niet dat wiebes miljarden subsidie heeft uitgegeven aan elektrische patser bakken en nu de kleine elektrische auto beschikbaar is voor de massa (30k range) is over 5 weken de soepsidie afnemend voor de kleine lease rijder, vanaf 2024 geen vrijstelling bpm meer voor jan modaal. Kortom de elite heeft schofterig geprofiteerd van elektrische soepsidie en dit heeft niets bijgedragen aan het milieu, waarmee het gelul begon. En Tesla heeft geweldig financieel inzicht dat hij milieu doelen heeft omgezet naar patser bakken, ook geen enkel klein autootje met de ecologische voetafdruk van een pissebed ontwikkeld, niks.
En de wegenbelasting voor de elektrische auto komt er ook aan. Daarbij nog een beetje rekeningrijden en de auto is nog steeds de melkkoe. Straks komt er een verwarde gepensioneerde leraar die met een rechtzaak die de overheid dwingt tot een extra afvalstoffenheffing op oude accu's.
Wiebes heeft vorig jaar wel de fiscale waarde voor de bijtelling verlaagd zodat de elite minder voordeel heeft. En de kleine lease rijder kon dit jaar ook al Ioniqs en Leafs leasen. Goed, met flinke beperkingen in range, maar daar is de verlaagde bijtelling ook voor, als financiele prikkel om ongemakken voor lief te nemen. Het heeft wel geholpen. De verkoopcijfers van Tesla's (o.a. vanuit Nederland) van de afgelopen jaren heeft de andere merken wakker geschud ook elektrische auto's te maken. Dat was zonder Tesla niet zo snel gebeurd.
En nu er volgend jaar beter bereikbare auto's komen met minder beperkingen kan het belastingvoordeel ook omlaag. Het was nooit de bedoeling om autokopers te matsen, alleen maar om je tot EVs te verleiden zolang de markt dat niet deed.
@edTheDodo | 22-11-19 | 12:31: Een oude elektrische auto zoals de prius betaald al 300 kilo meergewicht aan accu's in de wegenbelasting want uitstoot meer dan 50 gram en dat is natuurlijk evil! (had dat als overheid zacht gepromoot, de massa had dan zo over kunnen stappen ipv 100% eis) en de 100% elektrische van bv renault hebben een lease accu die max 15k per jaar en 60 euro per maand kost, wel vervanging als accu onder 70% laadcap komt. Maar mijn 3 cyl is voordeliger op benzine.
Ik was in den haag en wiebes heeft duidelijk al de partijen gevraagd hem aan te spreken op de subsidie, gaf aan het het een vuile regeling te vinden, maar geen een partij heeft dat gedaan! Want met 15k per maand waren kamerleden zelf nog het meest gebaat bij deze regel!
En koeberg, de kleine lease rijder kon eigenlijk niks want de werkgever zal het niet toestaan, leae is vaak inherent aan veel kilometers maken en verrek dan kom je weer uit bij diesel. Het is oplichterij geweest van de bovenste VVD plank. Dat nederland iets heeft veranderd aan de mening van fabrikanten betwijfel ik, toen de nieuwe kleine tesla niet beschikbaar kwam in nl omdat wij zo stom zijn om de grote bijna gratis mee te geven. Musk had goed door dat de kleine beter naar landen kan waar geen groene khmr ខ្មែរក្រហម de baas is.
@28 | 22-11-19 | 14:30: Het zou eerlijker zijn om de wegenbelasting te baseren op het gewicht met een volle accu danwel een volle tank.
Tenzij stroom wat weegt weet ik niet of dit troll taal is of slecht uitgelegd? een prius die zo verrekte goed is voor het milieu is toch 300 kg zwaarder dan een auto zonder accu dus de overheid pikt die benzine besparing weer in via de wegenbelasting. zo maf als een deur beleid, het milieu is werkelijk totaal niet gebaat bji links geblaat, groene stemmers hebben geen idee en dan heb je nog partijen die proberen te denken wat een koe denkt.
@28 | 22-11-19 | 19:32: Elektrische auto's zijn vaak zwaarder maar het verschil lijkt extra groot omdat de wet er van uit gaat dat benzine en diesel auto's met een lege tank rondrijden. Het zou eerlijker zij om met een (half) volle tank te rekenen, of bij elektrische auto's het gewicht van de accu niet mee te tellen.
He jammer, het is getint glas dat is hier niet toegestaan.
Is getint glas niet racistisch?
Jammer van die barsten in de ruiten, zo is ie net niet 100% reddingsdienstproof..
Lijkt op de Aston Martin Bulldog en de Maerati Bommerang. Na die hoekige mode werden de ontwerpen steeds ronder totdat ze wel gesmolten leken, zoals de Ford Scorpio II, toen kwamen er steeds meer vouwen en knikken in, en nu is het kennelijk weer tijd voor recht en hoekig.
Wat ik al zei 5 minuten geleden, de one offs van Bertone en Giugiaro...(al is de urraco een van de weinige modellen die het naast de esprit tot productie gehaald heeft.)
@Nuchternederland | 22-11-19 | 12:09: Inderdaad, ere wie ere toekomt! Maar uw reactie stond er nog niet toen ik begon met typen en opzoeken hoe die dingen ook alweer heetten, want zo goed heb ik die kennis niet paraat.
Diegene met paard en wagen vonden de koets net benzinemotor ook helemaal niets in den beginne van het gemotoriseerd verkeer. Zo het commentaar nu ook op de electrische auto. Wen er maar aan jongens en ga er eens een weekje in rijden ipv al die kritiek.
De elektrische auto bestaat al 100 jaar.... maar alleen door de enorme belastingvoordelen slaat het aan in Nederland.
Het meest hypocriet is Tesla, die met een gigantisch vermogen en daardoor 600 kilo extra, een extreem snelle wagen neerzet. En de bestuurder maar goed zijn voor het milieu als hij al die stroom uit kolencentrales er door heen ragt.
Wees dan een vent, en ga 100 rijden op de rechterbaan met je Tesla.
De gehele wereld voorraad van de Mitsubishi outlander PHEV (trekgewicht 1500 Kilo!) ging naar nederland, 80k auto in 5 jaar op de zaak afschrijven naar 9k, 4 soorten groene subsidie viel ie onder. En jan modaal rijd voor dat geld nog geen 3e hands panda.
Ik wil best een week rijden in een Tesla, maar niet in deze Tesla. Godsamme wat is die lelijk!
@28 | 22-11-19 | 12:29: En inmiddels zijn de exemplaren die uit de lease gekomen zijn allemaal naar het buitenland verdwenen.
Ben helemaal tegen elektrische auto's buiten de stad want onzin zolang we geen kernenergie gebruiken.
Maar het ontwerp van deze truck bevalt me wel, kruising tussen een LM002, een Urraco en een Boomerang. Oftewel Giugiaro meets Bertone.
Een auto. Tuut.
500 mijl actieradius.. juist, ja. Wel even geduld, bij de laadpaal
Batterij is 100kW, supercharger doet 250/u, dus reken maar uit. Je begint meestal wel bij 10% en de laatste 15% gaat langzamer, dus stel dat je 75% erbij doet onderweg: 75/250=20 minuten. En dat elke 500-600km, is niet zo'n probleem.
@Upendo | 22-11-19 | 12:16: elke 500 km moet ik toch stoppen om te pissen en wat te eten.
@Upendo | 22-11-19 | 12:16: 500 mijl = 800 kilometer. Volgens Autoblog moet voor EV's daar 25% eraf voor een realistische actieradius, dus heb je een praktische actieradius van 600 kilometer. Dat betekent dus dat je sowieso 75% weer daarvan betekent dus dat je iedere 450 km aan de laadpaal moet. En die 450 km bijladen gebeurt niet altijd aan een V3-laadpaal. Wat ik een beetje zie is dat 150kW een wat meer realistischere oplaadsnelheid is. 75/150=30 minuten.
Maar hoe weet je trouwens dat het een 100kW accu heeft? Iets zegt me dat dit de concurrentie aan moet gaan met Rivian. Hun truck heeft zo'n 640 km actieradius met 180 kW accu. www.activlease.nl/informatie/autoleas... Die 640km zijn volgens Rivian niet opgeblazen. youtu.be/J-falgJE1xg Ik verwacht dan ook dat Tesla met een accu van 175kW of 200kW aan komt zetten. Dan sta je dus ((175*0,75)/150)*60=53 minuten of zelfs ((200*0,75)/150)*60=60 minuten aan de laadpaal! Sta je aan een V3-paal, dan is het nog maar((200*0,75)/250)*60=36 minuten aan de laadpaal en 32 minuten met 175kW.
@Alexander des Burgus | 22-11-19 | 13:24: En dan heb ik ook nog aan te vullen dat je met zo'n grote accu serieus problemen gaat krijgen met thuisladen of bij laadpalen met 16A-3 fasen. Met 16A-1 fase doe je 54 uur om 200kW op te laden, dus die negeer ik maar helemaal. Maar goed, met 3-fasen is het nog steeds dik 18 uur. Als aannemer moet je dus met enige regelmaat toch gaan snelladen. En als je besluit in het oosten van het land gaat wonen en in Amsterdam gaat werken, dan heb je dit probleem ook.
@Alexander des Burgus | 22-11-19 | 13:38: Met 16A-1 fase op 240 Volt ga je helemaal nooit 200kW laden. Nu niet, over 54 uur niet, nooit niet.
@koeberg | 22-11-19 | 13:44:
Eh, Jawel.
En met een 25A 3fase lader duurt het 11 uur.
35A nog 8 uur.
Kost wel 50 euro per maand meer aan vastrecht.
@Gijsbert | 22-11-19 | 16:56: Veel elektrische auto's kunnen de laadsnelheid aanpassen aan het verbruik van de rest van de woning, zodat je op een goedkope aansluiting wel met 3x25A kan laden. Maar met 3x16A is een helemaal lege 100 kWh accu ook goed te laden in een nachtje.
De vrolijke extravaganza is kennelijk definitief voorbij.
Allemaal bepantserd is de nieuwe tijdgeest.
Wat is de leaseprijs?
Bijtelling 8% moet te doen zijn :)
Het heeft nog het meeste weg van een stealth fighter. Ergens vindt ik het wel iets hebben, in gunmetal grey bvb maar dan wel met een dikke flat six erin.
subaru tribeca heeft een dikke flat six. Te koop voor een lousy 5k.
www.marktplaats.nl/a/auto-s/subaru/m1...
Restwaarde nihil, boekhouder schreeuwt NEE.
De restwaarde van een Tesla is (helaas) bijna de nieuwprijs. Nergens een leuk 2e-handsje te vinden.
Daarmee de gemiddelde socialistisch despoot probleemloos 'klimaatneutraal' en veilig door de vernielde stad rijden. Bij defensie wiilen ze hem als opvolger van de Bushmaster (nu nog de laadpalen in Irak).
Je schiet met een geweer een gat in de accu en hij vernietigd zichzelf in een regen van blauwe vonken.
@Lt-Kol Kilgore | 22-11-19 | 11:46: daar heb je bepanstering voor. Zit om dezelfde reden ook om benzineverbruikende auto's.
Een .50 maakt gehakt van elk onbepansterd vervoersmiddel.
Alleen in Hollywoodfilms zijn ze niet effectief.
@watergeus | 22-11-19 | 11:52:
-
Troost u: een .50 maakt ook gehakt van dit apparaat. Voornamelijk van wat er in zit.
@watergeus | 22-11-19 | 11:52:
Alleen in Hollywoodfilms vliegen auto's in de brand als de tank lek geschoten is, in de echte wereld nooit. Mythbusters heeft daar nog eens uitgebreid mee getest.
Bij een Li-ion batterypack is het gegarandeerd succes om de boel te zien branden.
Wil hem hebben. Ruil hem per direct in voor mijn Lada Niva.
Ik wacht even op de stationwagon.
Nope, het is een pickup. Misschien komt er nog eens een dubbele cabine :)
Even wachten op de Passat dus
www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-raa...
Tering.
Is dit een inzending voor Ter land, ter zee en in de lucht?
Die achterkant is net een zeepkist.
Lol.
Liever een auto van rond de 15-20k, actieradius van rond de 500 kilometer en qua grootte zeg als een Golf.
Oh en heel belangrijk: genoeg plekken om hem ('s nachts) op te laden in de straat zodat ik niet elke keer een uur bij een winderig en kaal laadstation aan de snelweg moet wachten.
Tot die tijd blijf ik wel gewoon benzine rijden.
Success met wachten. En oh ja, die benzine Golf begint bij 29K euro.
Die paar arme sloebers die geen eigen garage hebben regelen maar iets met de gemeente.
Mad max? Qua uiterlijk misschien. Maar waar laadt je dat ding op in een postapocalyptische wereld?
Knijpkat
Al die verlaten zonnepanelenvelden en windmolens blijven het nog wel even doen.
Skynet heeft ook stroom nodig.
Amerikanen kunnen geen auto's ontwerpen. Iedere Duitse auto heeft meer uitstraling dan die plastic rotzooi uit Palo Alto.
Zelfs als je er geen verstand van hebt, kun je er altijd nog een mening over hebben, nietwaar? Lees je ook wel eens iets, of toeter je alleen maar?
Soort van Prince Andrew interview op wielen
Maar wat weegt ie? Ik kan het nergens vinden en dit soort verzwarende poeha lijkt mij nou niet echt nodig en ook zeker niet in het belang van de actieradius.
Dus dit is weer gewoon een fantasiespeeltje om mee te scoren onder de hipsters terwijl er in werkelijk helemaal niets nuttigs of zuinigs aan is.
The pickup has a weight estimated to be around 6000 lbs and estimated horsepower of around 775 HP.
Inclusief inzittenden: 3 ton
@wapster | 22-11-19 | 11:42: O, dat is wel slecht voor de wegen, die slijten extra hard en voor de banden, die slijten ook extra hard. #fijnstof
@watergeus | 22-11-19 | 11:55: Oh, maar dat is niet belangrijk, zolang het maar elektrisch is , is het altijd goed. Zelfde gevoel als vliegen; dat is ook niet slecht zolang je maar boven de 914 meter vliegt....
Zijn eigen escape-car voor als de margin-call komt.
Mooi of niet mooi, het is een concessieloos design met een briljant prijspunt en een moderne twist aan de pick-up. Deze gaat het dus heel goed doen, zeker in de VS.
Jij begrijpt het. In de design-specs stond vast niet als "moet passen in een parkeervak op de Amsterdamse gracht". Waarschijnlijk meer iets als "rules the web the day after the launch".
The Stealth Tesla om 130 km/u te kunnen blijven rijden.
Een beetje een militaire stealth-achtige look; dit gaat genoeg mensen aanspreken. En veel concurrentie is er niet qua dit soort elektrische auto’s. Je hebt de Rivian die er vriendelijk uitziet, of de stoere Bollinger, ook in roestvrij staal. Maar de Rivian kost 2x zoveel als het basismodel van de Tesla, en de Bollinger 4x zoveel. Dit ding gaat prima verkopen.
De nieuwe intimidatiebak voor de marktlui en sportschoolhouders.
En Finnen.
Een auto met een "stealth vorm". Handig niet zichtbaar voor radar. Handig voor de mocromaffia. Je kunt je tegenstander niet zien op radar, maar wel doodschieten als je hem gevonden hebt.
Anything goes when it promises to take my schoonmoeder.
Ramkraak
Proletenbak. Ik zie Gordon er zo in rijden.
Ja inderdaad, of al die huizenmelkertjes van de VVD..
In roze...
Tesla bestaat 16 jaar. In deze totale periode hebben ze tweemaal een kwartaal winst gemaakt.
Zelfs ik heb de afgelopen 16 jaren meer winst gemaakt en netto belasting afgetikt dan Tesla. Met 15 m/v.
Nou en, ze doen toch leuke dingen.
De zich "socialist" noemende Elon Musk, is de meest overschatte figuur
uit het zaken-leven.
Hij borduurt alleen voort op bestaande zaken. Technisch brengt hij niets nieuws,
en niets dat efficiënt is.
Alles is voortborduren op vorige generaties. Efficiëntie, dat is pas een fabeltje.
Ah! U bedoelt dat u pisnijdig bent dat u (met subsidie) nog niet eens een Tesla kan rijden.? En dan even het bekende 'socialist' uit de kast trekken om hem persoonlijk zwart (rood) te maken.
Geeft niets knul, als je strakjes je rijbewijs hebt dan is electrisch rijden al lang en breed ingevoerd, grotendeels dankzij het succes van Musk.
@litebyte | 22-11-19 | 11:39: @Polarisator en @litebyte :
lees nu nog eens, wat ik hier boven schreef.
Als je dit beweert, dan zou ik je toch eens wat meer in hem verdiepen.
Voor hem was er geen paypal, bijvoorbeeld.
Marty McFly: Relax, Doc, it's me, it's Marty.
Dr. Emmett Brown: No, it can't be, I just sent you back to the future.
Marty McFly: I know you just sent me back to the future, but I'm back. I'm back from the future.
Dr. Emmett Brown: Great Scott!
And we call it.... Karst Tates or the Pedestrian Killer.
De Lorean on acid gemaakt voor de preppers.
Flux capacitor is optie.
Droom auto voor elke would be criminal....
'Ultra Hard Cold Rolled Stainless Tesla Steel'
Voor een perfecte pasvorm en een unieke smaaksensatie!
Design thinking USA .. zelfs een willekeurige Koreaan kan dit verbeteren ..
Overigens mogen dit soort auto's bij Amerikaanse shopping malls ook niet vlakbij de ingang parkeren maar op verder gelegen parkeerplaatsen voor trucks e.d.
Daar hebben ze nog ruimte.
Ietwat te lomp om een succes te worden in Europa. Gaat een enorm succes worden in USA, Midden-Oosten en Azie.
Bij Toeterturken en Mocro gangstertjes misschien.
En aannemers die tussen de stikstofregels door moeten werken. Ieder apparaat dat geen diesel gebruikt geeft meer stikstofruimte op de vergunning. Toch?
Ik houd het nog even bij mijn VW Golf.
Dit is een grap toch?
Musk benadert de auto-industrie op de Silicon-Valley manier: (1) disrupting en (2) platform.
Disrupting door iets te doen waar alle andere leveranciers niet mee kunnen concurreren: én een elektrische truck én volledig ander ontwerp. De huidige bestuurders van een F150 zijn zo conservatief als een Porsche 911 afficionado: vroegah was alles betuh. Die zijn niet interessant voor hem, het is juist het publiek dat vandaag niet voor zijn werk in een truck rijdt, maar de vrijetijds-cowboys, mensen die het voor het imago en voor buiten spelen hebben. Die vinden dit geweldig! Er zijn al ontwerpen voor overlanding met een geïntegreerde tent.
Platform: zijn geheime wapen is het elektrische platform. Dit is gewoon een body erbovenop. Hij kan er nog wel 10 maken, ware het niet dat productielogistiek hem verhindert. Andere leveranciers hebben benzine- en diesel platforms (in meerdere varianten) te onderhouden, dealerkanalen, ondersteuning van oude modellen. Heeft Tesla niet.
Gooi er nog wat showmanship bij (bulletproof! kan niet krassen!) en je hebt voor miljarden aan gratis publiciteit. Zoals hier! Nog nooit wat gelezen over welke Ford of Chevrolet truck dan ooit; maar Tesla krijgt haar eigen poll.
PS: hij mag morgen op de oprit bij mij. Geweldig ding.
Welke oprit bedoel je. Vanuit je studentenkamer heb je uitzicht op de parkeerplaats van de Lidl?
Waarom zou je iets nieuws kopen wanneer het geen verbetering is?
De ultieme sportwagen had Porsche al in de jaren 60 en de ultieme terreinwagen had Land Rover al in de jaren 40. Mik er een moderne dempers, moderne banden en remmen in en nieuwe auto's kunnen daar moeilijk tegen op.
Amerikanen zijn dol op personenauto’s op het onderstel van een vrachtwagen.
Dus waarom zou dit niet mogen kunnen?
Elon, steek er nog eentje op!
Dat is mijn design uit 1990 (ik was toen 4)
Ok boomer!
Cybertruck? Eerder cyberruk
De bekende Tesla strategie. De flinke verliezen en teleurstellingen bij beleggers overschreeuwen met weer een nieuwe hersenscheet.
En iedereeen staat er weer bij te juichen.
www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4...
Maar ze hadden net winst gemaakt.
@John McClane | 22-11-19 | 11:21:
Eerste helft van het jaar 1,1 miljard verlies, laatste kwartaal 143 miljoen "winst". Dus alsnog gewoon bijna een miljard verlies dit jaar.
Kan ik mijn daf33 inruilen?
Deze Tesla kan niet in zijn achteruit.
@Acidstain | 22-11-19 | 11:19: Software tweaken. Dan heb je geen garantie meer, maar dan kun je wel net zo achteruit als vooruit.
Ideaal voor een madmax wereld. Of wacht, zonder werkende oplaadpalen? ding is een beetje een stukje tegenstrijdigheid.
Afgaand op de reacties op een internationaal forum dat ik frequenteer, gaat deze truck zeker goed verkocht worden.
Er zijn daar ook mensen die betwijfelen of dit model wel in EU verkocht kan worden ivm voetganger-veiligheid. In de VS is daar geen enkele regelgeving over.
Top! Maarruh.. Hoe parkeer ik dat op de gracht?
bovenop een fiat 500.
Niet, je kunt hier gewoon mee in de gracht.
Gewoon, op 3 andere auto's?
In de gracht.
Een Delorean voor de nieuwe Back to the Future film.
Da's gewoon awesome, maar ik zou me wel doodongelukkig voelen in zo'n ding waar iedereen naar *moet* kijken. Want zo is het wel, die gaat niet echt ongemerkt voorbij, ondanks z'n stealth-uiterlijk.
Het is dan ook bedoeld voor aandachtshoeren.
Make it electric. Groene sticker erop.
Vroeger was een bakfiets voor kampers, nu voor kakkers.
Tesla nu ook in 8-bit uitvoering verkrijgbaar
Spuuglelijk, zoals alles wat oplichter en psychopaat Musk aanraakt.
Hij heeft zeker een tekening gepikt van zijn zoontje van 4.
Tering wat een gedrocht van een design.
Nee, een zoontje van 4 tekent dit als auto (is gelukkig niet in productie genomen)
www.autocar.co.uk/slideshow/autocar-r...
@Grmblbarf | 22-11-19 | 11:09:
LOL da's een zoontje van 3. Laat Musk het maar niet zien. Die neemt het meteen in productie en maar er een Jupiterlander van.
@Grmblbarf | 22-11-19 | 11:09: Off topic, maar ik merk dat ik steeds vaker sites wegklik vanwege te opdringerige cookie popups.
lees je even in over de structural engineering die hierin zit. Er is mede aan ontworpen door gasten die de luchtstromen rondom een in de dampkring terugkerende raket besturen. Dit ding heeft bijvoorbeeld automatische downdraft, zonder een spoiler.
@ole guapa | 22-11-19 | 11:21:
Meer beta-reaguurders! Maar van uw shizzle-dizzle begrijp ik weinig.
Het is n.m.m. wel een verbetering ten opzichte van de Model X.
Dat gedrocht doet pijn aan de ogen
de gedachte dat zoiets ons straatbeeld komt vervuilen vervult me met intense droefenis
PS1 Lara Croft heeft hem al besteld
REAGEER OOK