Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turkse MinBuz: vanaf maandag sturen we IS'ers naar HUIS, aantal Nederlanders onbekend

Home is where the heart is.

En na een lange beproeving komen onze jongens dan eindelijk THUIS. Tenminste, als er een paar echte Hollanders tussen de 287 IS'ers zitten die Turkije tijdens sinds de invasie van Noord-Syrië oppakte, want dat is vooralsnog niet bekend. Hoe dan ook geen dag te laat, want in Syrië ruiken de IS-gevangenissen naar hout en in Turkije zal het niet heel veel beter te hachelen zijn. Ook zitten er nog twee IS-dames die zich met heimwee bij een Nederlandse ambassade in Ankara hebben gemeld, die het kabinet absoluut niet terug wil, dus die zijn ook voor de kerst thuis.

Update: precies hetzelfde maar dan met beeld & geluid.

Reaguursels

Inloggen

Hebben wij niet nog wat bijstandsturken over die we retour afzender kunnen sturen ?
Kunnen er misschien ook wat uitkeringen richting Turkye stop gezet worden ?

sparrow | 09-11-19 | 11:24

Mooi, mogen wij dan met gelijke munt terugbetalen? Alle onaangepaste, criminele en islamistische Turken terug naar hun geliefde leider en vaderland!! Dan houden we misschien 150 Turken over en is de woningnood ook meteen opgelost.

Rationa | 09-11-19 | 11:18 | 1

Ja, en dan kan DENK zichzelf ook meteen opdoeken. Win-win!

Toos Bevergeil | 09-11-19 | 12:42

Wat Harald Doornbos zegt.
Nederland vindt het schandelijk dat Marokko zijn mocro-zakkenrollers en mocro-uitvreters niet terugneemt, maar wil zijn eigen tuig niet terugnemen. Die dubbele standaard heeft twee oorzaken, die weinig worden erkend.
1) Ook als ze een NL-paspoort hebben beschouwt niemand ze als Nederlander.
2) Onze rechtspraak is volkomen onmachtig, met zijn taakstraffen en zijn begripvolle D66-vrouwen.

JvanDeventer | 09-11-19 | 10:22

Op de foto hierboven zien ze er nog wel stoer uit, stelletje uitkeringsjankers.

Wekkertje | 09-11-19 | 07:42 | 1

Ja maar je ziet dat ze daar gelukkig zijn. Straalt dwars door die leuke zwarte mutsjes heen. Twinkelende oogjes. Ze zijn daar op precies hun plek. Met alle die leuke islamitische attributen kunnen ze daar helemaal opgaan in de beleving van hun religie zoals het is bedoeld.

Mazzelstof | 09-11-19 | 08:06

'onze' jongens , meisjes en kroost moeten worden teruggehaald met een gecharterde minbuza vlucht. Bed, bad, brood en zakgeld krijgen na een foeigesprek. Vervolgens een deradicalisatie traject met een therapeut, dan reintegratie naar werk met een coach of als het niet echt meer gaat door ptss in de bijstand of zw afgekeurd. rechtsbijstand is ten alle tijden gratis

HetOorAakel | 08-11-19 | 21:57 | 2

Wrange is dat die kinderen die worden teruggehaald op geen enkele manier een band hebben of Nederlands zijn. Vaak genetisch al niet, en ook niet qua taal en cultuur. Wat dat betreft kun je bijna elk kind terug halen.

Wekkertje | 09-11-19 | 07:44

@Wekkertje | 09-11-19 | 07:44: Meer nog dan dat. Hun ouders zijn met kinderen Nederland ontvlucht precies om de reden dat het hier niet islamitisch genoeg is. Of hebben later pas kinderen gekregen toen het eindelijk veilig buiten Nederland kon. Voor die ouders was het een onverdraaglijke gedachte dat hun kroost onder de erbarmelijke onislamitische omstandigheden moesten opgroeien in Nederland waar hun zieleheil geen moment veilig is en hun kansen op eeuwig geluk na de dood onnodig geminimaliseerd. De ouders hebben gekozen uit deze nobele motieven voor een schitterende toekomst in het glorieuze kalifaat. Het is van een onmenselijke wreedheid om hen deze zo moeilijk verworven kansen op dat eeuwig geluk af te nemen.

Mazzelstof | 09-11-19 | 08:01

Regeren is vooruitzien.
Hij had de EU schoothond al aan de leiband met die Turkije deal, nu heeft ie de EU schoothond bij de ballen.
En wie nu nog steeds niet door heeft waarom hij dit doet en wat hij verder nog van plan is... succes met je nieuwe buren.

Schietmijmaarlek | 08-11-19 | 20:28 | 2

Gaat hij ook over wie ons land binnen mag dan?
De regels zijn helder: iemand zonder paspoort of zonder zelfs voldoende middelen kan bij de gate, nog voor de douane dus, linea recta terug worden gestuurd naar herkomst, op kosten brengende luchtvaartmaatschappij. ( die krijgen zelfs een boete)
Syriëgangers zijn vaak statenloos en kunnen ook geen Nederlands paspoort bemachtigen.
Voor het overige kan het sturen van mensen waarvan bekend is dat het terroristen zijn leiden tot het intrekken van landingsrechten voor de vliegmaatschappijen die vervoert.

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:17

#gate10ankaraairport, zouden we de beelden ooit te zien krijgen , hoe een grondstewardess probeert een paar oorlogsmisdadigers tegen te houden.

Returnofthemac | 09-11-19 | 00:32

Turkije heeft de EU bij de kloten en speelt daar nu ontspannen even mee. Wen er maar aan, want ik zie niks in ontwikkeling dat onze kwetsbaarheid gaat verminderen.
Als je een stapje terugdoet, dan zie je hoe absurd het is. Iemand roept, kijk, ik stuur deze boeven naar jullie terug. En wij in een kramp, alleen maar omdat we niet weten wat we met boeven aan moeten. Ons antwoord zou moeten zijn; Geen probleem, we nemen ze aan de grens over en dan de boeven de bak in tot ze oude mannetjes en vrouwtjes zijn. Dat wij dat laatste niet kunnen is niet de schuld van Turkije en dat ze ons er om uitlachen kan ik ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen.

Blauwpetje | 08-11-19 | 20:20 | 3

Turkije geeft de EU bij de kloten omdat ze dat laten gebeuren. Al een hele tijd en vooral sinds die laatste afkoop van wat was het, 8 miljard ? Geen wonder dat dit verdienmodel zich loont.

Wekkertje | 09-11-19 | 07:46

geeft=heeft (waar blijft de 1 minuut edit ?)

Wekkertje | 09-11-19 | 07:46

De EU heeft geeneens kloten.

jan den hollander | 09-11-19 | 09:47

Wat is hier nou het probleem dan?
Zorg maar dat die gasten DAAR berecht worden . Ik bedoel niet in Turkije maar in het land waar ze hun oorlogs misdaden hebben begaan.

Datgingniegoed | 08-11-19 | 20:12

Dit zijn niet mijn terroristen, vriend! Ok, flauw, maar ik vrees dat hij ze tussen de vakantiegangers zet om zo te voorkonen dat het vliegtuig niet mag landen.

Mark van Leeuwen | 08-11-19 | 20:09

Wat de EU zou moeten doen:
Geldkraan naar Turkije dicht, grens met Turkije dicht, tegoeden van Turkije binnen de EU bevriezen en totaal handelsembargo van EU tegen Turkije. Ieder land dat zaken doet met Turkije krijgt dezelfde behandeling.
Dan is de grote smoel van Erdogan na een week verdwenen.

JanVergoor | 08-11-19 | 20:02 | 1

Waarom denk je dat Erdogan Puttins handen heeft geschud ?

ewout56593235 | 08-11-19 | 20:18

Noem het chantage, maar eigenlijk heb ik er nog wel begrip voor.

Op de basisscholen leren ze ook kinderen om hun eigen rommel op te ruimen ...

FLP_du_Stok | 08-11-19 | 19:59

Ben onderhand wel klaar met de dreigementen van die abjecte turktator erdogan en z'n trawanten... ik hoop dat ons kabinet de ballen heeft de hufter de middelvinger te geven. Zo niet, dan moeten verkiezingen maar eens korte metten maken met dat provinciale, bal-loze Überlinkse knuffelkabinet. Nu denk ik dat de stikstof-heist en dit debakel voldoende anders zal doen/laten stemmen... maar ja..'t blijft Nederigland..

Nederlanddraaitdoor | 08-11-19 | 19:45

dan kunnen als eerste de TUUTERTURKEN terug lijkt mij, of mag dat niet ? Of is dat vloeken in een moskee waarvan het geluid niet doet ?

gebochelde | 08-11-19 | 19:43

Er is nog een optie:

Bij kamp ophalen. geboeid, met kap over het hoofd.
30km door de woestijn rijden.
Uit laten stappen op een desolate plek.
Geul laten graven.
Oog om oog tand om tand.
Geul dichtgooien.
Terug naar Nederland.

Geen haan die er naar kraait.
De wereld een stuk veiliger.
En wij spotgoedkoop uit.

Abject | 08-11-19 | 19:41 | 1

Ik help wel. Heel graag zelfs.

T.R.U.M.P. | 09-11-19 | 10:33

Mooi, sturen wij gelijk alle criminele Turken terug.

Jemoesteensweten | 08-11-19 | 19:38

Stuur ze naar GL.

Ko Ranzig | 08-11-19 | 19:34

Die lopen direct weer in het wilde los in NL. En qua berechting hoeven ze weinig te vrezen hier. Dat wordt bijzonder lastig om ze schuldig te verklaren aan wat dan ook. Geen bewijs, geen getuigen etc etc. Ze stonden in de keuken en wisten nergens van. Next! Welkom in NL. In onze brochure kunt u aanvinken wat nodig is. Huisje, uitkering, toeslagen en misschien nog wat smartengeld voor uw zieligheid?

Sprinkhaan | 08-11-19 | 19:34

En maar grappen en grollen. Erdogan heeft zoveel macht, dat hij makkelijk een vliegtuig vol met volk hierheen kan halen. En weten jullie, hij is ook nog zo gek om het te doen. Wat doen wij als er dinsdag 380 figuren op schiphol staan. Sturen we ze terug, of betalen we 50 miljard om ons veilig te houden van een horde wilden. Welk een ellende hebben we over onszelf afgeroepen.

Klappernoot | 08-11-19 | 19:21 | 1

Het zou wel eens kunnen dat ongeregistreerde passagiers het EU luchtruim niet in mogen, dus dan zou het vliegtuig moeten omkeren.

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:19

Enigste voorwaarde van links is dat ze niet wit zijn want er zijn al veel te veel van die enge witte mensen, vooral witte heteroseksuele mannen.

Nederlandfirst | 08-11-19 | 19:18 | 1

En als ze oud zijn is het al helemaal erg. Maar verder geen discriminatie of zo hoor

Mark van Leeuwen | 08-11-19 | 20:03

IS'ers zijn de huurlingen van Erdogan. Hij stuurt ze, nu ze klaar zijn met de Koerden, retour om wat te klussen in Europa, zo rond de Kerstdagen.

Baron Clappique | 08-11-19 | 19:09

Er zijn geen leegstaande sociale huurwoningen meer hier want die zijn geschonken aan gevluchte Christenen en Yezedi's zou ik zeggen.
En de nieuwbouw ligt nagenoeg stil vwb de sociale huursector want stikstof en koopwoningen bouw,tekort aan bouwpersoneel die met de handen werken en flink gestegen nieuwbouwkosten.

steekmug | 08-11-19 | 19:08

Haha hij kan bijna z'n lachen niet inhouden. Europa, wie z'n kont brand moet op de blaren zitten. Misschien toch de wetgeving actualiseren en beseffen dat de wereld geen rozengeur en maneschijn is.

SlimmerAlsJij | 08-11-19 | 19:05 | 1

Jammer alleen dat Rutte het 'niet bindend' Marakechverdrag heeft getekend. Verdragen gaan boven nationale wetten...

HaatbaardKnipper | 08-11-19 | 19:10

Ach die paar terugkeerjihadisten.... allemaal druppeltjes water op een hete plaat. In NL als Europa hebben we misschien wel miljoenen sympathisanten van IS dan wel een van de tig andere extremistische en terroristische moslimgroepen. Die erkennen onze rechtsstaat niet , als onze democratie en nee vrijheden. Bedenk je eens in hoe onfris het wordt als deze groep sympathisanten radicaliseert.... daar helpt geen D66 rechter of D66 PowerPoint tegen.

Hollandse_blauwe | 08-11-19 | 19:01

Alle advocaatjes ten spijt, is het nog altijd zo dat misdaden daar berecht en eventueel bestraft worden waar ze begaan zijn. Als jij als Nederlander in Spanje gepakt wordt met drugs, dan wordt je door een Spaanse rechtbank volgens het Spaanse recht vervolgd. Daar uit volgt dat Europeanen die zich in Syrië of Irak hebben misdragen, daar ter plekke vervolgd dienen te worden. Dat het negen van de tien keer in de doodstraf eindigt, soit. Zo is het dan maar. Ik kan een geen traan om laten. Wij zouden als Westen hoogstens steun kunnen geven om de rechtsgang daar ter plekke mogelijk te maken. Het betreft immers "onze" landgenoten. E voor de doodstraf betreft, daar ben ik ook geen liefhebber van maar er zijn zoveel landen die dat hanteren (VS, Singapore bijvoorbeeld) waar we ook gewoon diplomatieke en zakelijke betrekkingen mee onderhouden. En bovendien vind ik de misdaden van IS nog van een geheel andere categorie dan die van drugshandelaren, al heb ik daar ook geen greintje mededogen mee. Het zou die sociaal geëngageerd advocaatjes sieren als hun policor bekjes voor één keer hielden.

Bigi Bana Boy | 08-11-19 | 18:56 | 2

Dan moeten we maar het rechtssysteem van Turkije,Syrië en Irak met miljoenen euro's steunen zodat de rechtspraak in die landen niet overbelast raakt door al die aanstaande rechtzaken over IS'ers. Sarc off.

steekmug | 08-11-19 | 19:01

Leuk maar naïef reaguursel. Zo werkt dat niet in landen als Irak, Syrië etc.

Sprinkhaan | 08-11-19 | 19:30

Al zijn het er maar vijftien... ons rechtssysteem heeft er geen enkel antwoord op. Dat wordt geheid een jarenlang tranentrekkende vertoning met grijnzende advocaten, fopstrafjes en schadevergoedingen - waarna die kleaudzakken weer vrijelijk hun gang kunnen gaan en wijken kunnen beheersen - terwijl in de ons omringende landen dezelfde kleaudzakken twintig jaar halal-zakjes kunnen plakken.

bisbisbis | 08-11-19 | 18:53 | 2

Lopen zo weer rond in Amsterdam West: gebrek aan bewijs aldus de D 66 rechter van dienst. Let maar op.

HaatbaardKnipper | 08-11-19 | 19:13

Een vliegmaatschappij mag geen personen zonder paspoort vervoeren. Veel Syriëgangers zijn statenloos en kunnen geen (Nederlands) paspoort meer bemachtigen. Dus het is mogelijk het toestel om te laten keren of om iedereen terug te sturen na aankomst.

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:23

Vluchtelingen uit dat gebied worden hier al jaren verwelkomd, en nu zijn het ineens allemaal IS strijders ? Staat dat dan op hun voorhoofd of zo ?

Baron Clappique | 08-11-19 | 18:52 | 1

U bent niet de slimste zo te zien.

halfvolle glas | 08-11-19 | 20:11

Zouden ze van Turkije allemaal een gratis ticket krijgen?

EenGoedBegin | 08-11-19 | 18:46 | 2

Ja, hoor, die worden keurig verpakt in boeien en kettingen afgeleverd door Turkse agenten - misschien lassen ze er zelfs -als het er maar genoeg zijn - een extraspeciale vlucht met een Airbus 400 naar Eindhoven voor in. Hebben de vliegtuigspotters ook nog wat.

bisbisbis | 08-11-19 | 18:59

Ik ben benieuwd welke maatschappij ze denkt te gaan vervoeren en of die maatschappij mag landen in Nederland of zelfs maar het luchtruim in mag.

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:25

Lol dat heeft Trump toch weer mooi geregeld.. whahaha..

Rene046 | 08-11-19 | 18:43

Home is where the cut your heart out

RickRD | 08-11-19 | 18:53

Eigenlijk hebben die Turken ook groot gelijk. Flikker toch op met die moslim terroristen All over the World. Waarom Turkije opzadelen met al die idioten terwijl o.a. Nederland niets doet en ook niets zal doen om deze gasten veroordeeld te krijgen. Volgens mij maar 1 oplossing: Uitleveren en transporteren naar Irak en Syrie en daar voor de rechter brengen. En dan mag wat mij betreft er best wel 50 miljoen vanuit de EU gesponsert worden om dit voor elkaar te krijgen. Wij halen Joran en al die andere flapdrollen toch ook niet terug?

enkelereisretour | 08-11-19 | 18:28 | 3

Maar waarom...hebben wij Turkije zoveel geld gegeven om ze op te vangen met z'n allen daar in de zandbak van Sultan Erdogan? 3 miljard hier, 3 miljard daar en doe er nog maar 3..

etterletter | 08-11-19 | 18:38

@etterletter | 08-11-19 | 18:38: De EU had dus nooit met Erdogan zaken moeten doen maar al die miljarden moeten steken in het opvangen van de vluchtelingen (waar dat geld eigenlijk voor was bedoelt) in eigen regio. In ieder geval van een paar procent van al dat geld Irak en Syrie moeten helpen om ons van al dat tuig te ontdoen. Of praat ik nu onzin?

enkelereisretour | 08-11-19 | 18:44

Volgens mij is als Turkije een nest met terroristen bezet, het een Turks probleem.

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:26

"als IS-strijders zonder bericht naar Nederland worden gestuurd, worden ze alsnog tegengehouden door de marechaussee op Schiphol", aldus Rutte op zijn persconferentie."

Ja want die strijders gaan natuurlijk keurig met Corendon naar Schiphol en gaan netjes in de rij staan bij de paspoortcontrole op Schiphol. Rutte, onrealistische incompetente praatjesverkoper.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:28 | 3
-weggejorist-
etterletter | 08-11-19 | 18:32

Ah, het geitenpaadje van deze leugenaar dient zich aan 'we hebben bericht gehad'. Ja, dan kunnen we niet anders dan die misdadigers hier welkom heten.

HaatbaardKnipper | 08-11-19 | 19:08

Nou Correndon iig niet, die wil zn landingsrechten niet verliezen.
Statenloos is best wel kut.. je bent geen Nederlander meer. Veel van die Pipo’s zijn nu statenloos..

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:30

Zullen wij ook alle turken terug naar huis sturen dan?

snokkertje | 08-11-19 | 18:27 | 3

Nee alleen de turkse misdadigers ,oog om oog ,tand om tand .

iopeth | 08-11-19 | 18:35

Strak plan. Ze krijgen daar vast wel een kameel met tuuter als welkom terug cadeautje.

euhater | 08-11-19 | 18:40

Waarom niet, ze hebben allemaal nog hun Turks paspoort.. de Nederlandse intrekken en doei...

Rene046 | 08-11-19 | 18:49

Jij bent welkom, welkom in mijn land!

RickRD | 08-11-19 | 18:22

En de Leeuwinnen spelen tegen de Turkse Mutsen. Nu al 4-0 voor TeamNL. Due houden tenminste dd naam van Nederland hoog. Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

Leffe Blonde | 08-11-19 | 18:21 | 2

En 10 x beter dan 010

joppo0 | 08-11-19 | 18:22

Kijk je ook naar gehandicaptenvoetbal?

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:25

Mogen nu ook de eerste niet aangepaste erdogan-turken terug?

Nederlanddraaitdoor | 08-11-19 | 18:15 | 1

Jawel, de IS-ers hier de bak in. Maar dan de n.a.E-Turken eruit lekker in de warme armen van hun leider in Turkije.

Ray Skak | 08-11-19 | 18:18

Is er al een huldiging en een rondvaart door Amsterdam gepland?

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:08 | 1

Feestelijk onthaal op schiphol met balonnen en spandoeken.

halfvolle glas | 08-11-19 | 20:13

Gaat goed komen. Nederland heeft plechtig het verdrag te Marra-kech getekend. Daarin staat dat wij iedereen die zich vluchteling noemt op gaan nemen, tenzij de linkse rechter en de asielindustrie samen beslissen dat een vluchteling geen vluchteling is.
Dat wil dus praktisch zeggen dat elke vroeg-gepensioneerde koppensneller van ISIS, Al Qaeda en Boko-haram welkom welkom in mijn land is. Met recht op miele, bed, bad, huis, inventaris, inkomen, zorgverzekering en pensioenrechten. Gratis, uiteraard.
De stikstofcrisis heeft met de stikstof-actiegroep afgesproken dat vluchtelingen klimaatneutraal zijn, dus maakt u zich daar maar geen zorgen over.

Erdogan heeft voor een paar miljard een aantal "vluchtelingen" een poosje vast gehouden voor ons. Dat geld is op en de afspraak daarmee ook.

Jan Passant mk2 | 08-11-19 | 18:07 | 1

Heeft geen zal met dat verdrag te maken:
“Een asielzoeker krijgt een verblijfsvergunning als hij in zijn eigen land wordt vervolgd wegens: ... etc. Etc.”
De crux zit hem in ‘in eigen land’. Dat eigen land bestaat niet. Het is geen Syriër, geen Turk, geen Nederlander meer.
En omdat Turkije hem op t vliegtuig heeft gezet met als doel afvalverwerking, is het geen vluchteling, maar een illegaal, of nog mooier, te behandelen als een Turk zonder visum. Die mogen voor de douane al terug.. en ik heb het de marchausee zien doen.. uit de slurf, 4 uur in een stoel en terug met de terugvlucht

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:37

In Nederland komen wekelijks 700 economische migranten binnen gelopen en gedreven.. worden in AZC's opgevangen want een eerlijk PROCES al weten we allemaal dat ze hier geen asielrecht hebben.. Terugnemen na een jaar procederen en bakken vol met geld er tegen aan te hebben gesmeten dat doen ze niet.. Wij willen ze niet niet terug dus nee. vliegtuigen uit Turkijen.. niet op Nl grondgebied hun walgelijke inhoud laten droppen.. terug! Geen voet aan de grond laten zetten.. dan maar in het vliegtuig blijven zitten tot vanzelf het geheel terug gaat.. we willen ze niet terug, zij wilde niet hier zijn maar daar.. eigen keuze dan daar blijven.

fikkieblijf! | 08-11-19 | 18:06

Nou pardon hoor , met je spul retour afzender.
Als we zo gaan beginnen.
Wij hebben hier helemaal geen islam besteld !

nemeton | 08-11-19 | 18:05 | 2

Het zijn misschien bloeddorstige terroristen maar het zijn wel onze bloeddorstige terroristen.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:11

Naar huis sturen is prima. Maar dat is niet Nederland.

ZZP-er | 08-11-19 | 17:57

Bij de puinhopen van Rutte kan dit er ook nog wel bij. Stef Blok is tegen de doodstraf aldaar en het goedvolk wil ze hier berechten, maar de onschuldige piloot Poch moest wel in Argentinië berecht worden net als meer Nederlanders die in het buitenland hun misdrijven begingen. Kortom IS'ers berechten naar de wetten van het land waar zij hun misdaden begingen. Van Rutte mochten ze toch daar dood? Nou dan!

Een vrije paling | 08-11-19 | 17:56 | 2

Hier berechten?
Dat wordt een lachertje.
Ik ken ons rechtsysteem intussen wel aardig goed.

ZZP-er | 08-11-19 | 17:59

@ZZP-er | 08-11-19 | 17:59:

Dat wordt een forse schadevergoeding wegens administratieve fouten.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:15

Zo, nou kan onze 'daadkrachtige' regering weer even met de billen bloot! Die IS'ers komen straks mooi op Schiphol binnen. En dan gaat de Staat der Nederlanden ze 'straffen'. Dat wordt natuurlijk helemaal niets, omdat de bewijsvoering niet rond te krijgen is.
Nederland had een paar jaar geleden net als Frankrijk moeten handelen: zoveel mogelijk IS'ers uit eigen land door de Amerikanen koud laten maken. Dat zou mooi opgeruimd hebben, nu zitten we straks met de gebakken peren. Eerst dat gespuis in een dure gevangenis voor een vermogen bewaken en aan de kost houden en daarna worden ze weer op de Nederlandse samenleving los gelaten. Iedere druppel bloed die er door toedoen van dat tuig straks gaat vloeien in Nederland reken ik dit kabinet aan.

KeesBruin | 08-11-19 | 17:56

Een paar dingen die me opvallen: hoe komt Turkije ineens aan al die IS-terroristen? Zijn deze, met instemming van Trump, ineens allemaal opgepakt door het Turkse leger zodat zij allemaal terug gebonjourd kunnen worden naar Europa, alleen al om ons met onze grote muil, politieke correctheid en besluiteloosheid een lesje te leren? Wie gaat uitzoeken waar deze monsters vandaan komen? Ik kan me me voorstellen dat er een hoop zgn. 'Nederlanders' tussen zullen zitten, omdat ze weten dat onze weke regering erg mild zal straffen. Betwijfel of er ook maar iemand zal worden uitgezet naar bv Irak. Turkije heeft deze mensen waarschijnlijk opgepakt in buurland Syrië maar gebruikt hen nu om ons een lesje te leren? Er is geen enkel overleg geweest tussen de Turkse regering en de EU. Ook wil ik weten waar het kabinet deze oorlogsmisdadigers laat wonen na een 'geslaagde redicalisering' - wat niet gaat gebeuren. Tussen de burgers in? In een AZC tussen de slachtoffers van IS? Wat worden de maatregelen tegen de Turkse regering? Gaan zij nu ook criminele Turken terug nemen die in ons land leven en geen strobreed in de weg gelegd worden? Zo nee, waarom niet? Kunnen de IS-terroristen niet worden uitgeleverd aan de Yezidi en Peshmerga dit weekend? Zij hebben ongetwijfeld goede ideeën over wat ze kunnen doen met deze oorlogsmisdadigers.

Toos Bevergeil | 08-11-19 | 17:54 | 2

Lijkt inderdaad op ordinaire chantage.
En die Turk is een grotere vijand dan Poetin.

ZZP-er | 08-11-19 | 18:00

En nog iets: zou de EU nu niet gloeiende spijt hebben dat zij de Koerden in de steek hebben gelaten? Wat is dat lelijk ontploft in jullie laffe tronies.

Toos Bevergeil | 08-11-19 | 18:03

hahahah dat lach je als MP niet zomaar weg ! , bakken met geld erheen gestuurd . afspraken gemaakt , hahah, en staan die IS lui straks zomaar voor je op de stoep. en Trump zegt fik maar af met dat Europa tenzij hij er zakelijk voordeel uit kan halen . dat dan weer wel. MAGA !

Baron de laclou | 08-11-19 | 17:50

Ach, we zijn toch al helemaal naar kloten. Laat maar komen dan.
Voordeel is dan nog dat die Turken voor de zoveelste keer hun ware gezicht laten zien. Nu maar hopen dat de EU en Nederland daar dan een keer iets mee doen.

Ha ha ha ha ha. Sorry, dat laatste was natuurlijk een grap.

Lewis | 08-11-19 | 17:50

Westen zou ook arnoud al haathaat eens moeten berechten voor landverraad.

gijs geluk | 08-11-19 | 17:46

Ik denk dat de Rutte clan het goed bedoelt. Ze krijgen allemaal hockeyles op een Bloemendaals hockeyveld en worden gehuisvest in Wassenaar met per gezin een abo op Vrij Nederland.

ewout56593235 | 08-11-19 | 17:43 | 2

Het worden vast goede hakkiërs.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:14

Gezellig.
Krijg je rechtsongelijkheid. Iemand die daar potentieel iets gedaan heeft kan hier taakstraf krijgen en in ander land bijvoorbeeld de doodstraf.

Welkom welkom welkom.

Is dit nog nieuws? | 08-11-19 | 17:42

En die dertig zilverlingen dan......???

Elder of Z. | 08-11-19 | 17:39 | 1

Voorzitter: welke genocide? #denk

bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:42

In de oorlog hoef je op Turkije niet te rekenen.

O, wacht fascistisch NAVO-lid en ervaring met genocide...... !

Elder of Z. | 08-11-19 | 17:37

Rond asiel is een hele industrie opgebouwd waar veel mensen een goed belegde boterham verdienen. Waarom zou dat hier niet kunnen? Het is niet dat we in Nederland nou een tekort hebben aan psychologen en maatschappelijk werkers.
youtu.be/ylZqvNHRHzI?t=11

koter | 08-11-19 | 17:37

En zo zorgt Turkije ervoor dat die hele discussie over het wel of niet terugnemen van dit islamitisch vuil een gepasseerd station is geworden. Welkom dus!

Willibald von Klúúúk | 08-11-19 | 17:32

Hij heeft nog gelijk ook. Laten we wel wezen, wij hebben verzaakt om die gasten te laten integreren, 't zijn 2/4 generatie import die in een parallelle samenleving wonen.
Hoeveel Turken Marokkanen zijn er naar hé kalifaat gegaan rechtstreeks vanuit die landen?
Resultaat van 40 jaar beleid.

marrretje | 08-11-19 | 17:30 | 2

Nounou, u stelt het wat cru. Edoch blijft staan: wil de burger meer of minder islam.
Een gevolgtrekking hieruit zou kunnen zijn dat ‘godsdienstvrijheid’ ondergeschikt is aan de Nederlandse grondwet waarin allerlei plichten&rechten voor een ieder die deze democratische beginselen van de rechtstaat eerbiedigt vanzelfsprekend zijn.( met de paplepel zijn ingegoten zeg maar).

bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:38

@bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:38: vraag me af of dat de oplossing is, ze zijn gewoon met teveel. Zie gebedsoproep, dit zou nooit mogelijk zijn als zo een wijk een meerderheid aan gelovigen huisvesting.
Wijken in Amsterdam waar de gewone Amsterdammer niet kan wonen.

marrretje | 08-11-19 | 17:48

Lees en huiver de volgende reactie, die bij NU door de redactie ‘uitgelicht’ is:
“ Ik ben het helemaal eens met Erdogan.
Europese landen mogen wel wat meer doen. Ze spelen wel af en toe wat centen door naar Turkije. Maar met geld alleen kom je er niet. Actieve hulp. vluchtelingen opvangen verzorgen en proberen klaar te stomen voor een terugkeer als dat mogelijk is. En zo zijn er nog tig voorbeelden van wat Europa nog meer kan betekenen voor de vluchtelingen. Vergissen jullie je niet he. Turkije huisvest momenteel meer dan 3,5 miljoen (geregistreerde) vluchtelingen. Laten we die eens met zn allen naar Nederland laten komen en dat de eu ons dan al dat geld geeft. Zouden jullie dat doen?

Dat geld zouden wij zelf nooit zien en een paar jaar geleden klaagden a tig Nederlanders over de paar vluchtelingen die in Nederland werden gestationeerd.

Probeer even beide kanten te bekijken. Erdogan dreigt en zegt en roept, maar als we goed luisteren zijn dat gewoon wanhoopskreten omdat Turkije al die vluchtelingen en bijkomende zaken niet aan kan.”

JackStick | 08-11-19 | 17:29 | 2

Huisvesten in de regio. En Turkey schaft dass

bassieenadriaan | 08-11-19 | 17:33

Arme Turkjes ik moet er bijna van huilen.
Oh nee toch niet.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 18:18

Heerlijk. Laten we maandag met zijn allen gele linten gaan ophangen op Schiphol.

Dr_Johnson | 08-11-19 | 17:26 | 1

Ik ben daar al lang bezig. Waar blijf je??

Lewis | 08-11-19 | 17:54

Nu gaat ‘t over Nederland, al iets bekend van overige eu-lidstaten die onder deze zelfde knoet van erdog lijdzaam toezien?

bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:22 | 1

Oja, omdat vrij handelsverkeer van personen en goederen enzo.^ #schengen

bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:23

Tja rutte weer "We houden ze scherp in de gaten of ze geen bedreiging zijn voor de nationale veiligheid" boem boem aaaai, " we hebben ze scherp in de gaten gehouden en ze schijnen toch een soort bedreiging te zijn, we zijn geschokt over het aantal slachtoffers van deze verwarde mannen".

jan huppeldepup | 08-11-19 | 17:18 | 1

" ze waren in beeld.."

boerk | 08-11-19 | 17:41

We krijgen wat we verdienen met onze grote bek over alles en iedereen.

piet7003 | 08-11-19 | 17:17

Kunnen we dan vanaf nu ook iedere Turk die veroordeeld word voor een zwaar misdrijf terug sturen naar Ome Erdogan ??

nietoptimistisch | 08-11-19 | 17:13 | 4

en iedere Turk die zich meld bij het AZC direct terug hoppa in vliegtuig en doeiiii

fikkieblijf! | 08-11-19 | 17:23

Mbt onze Turkse medelanders (hoi DENK!) kunnen we het volgende tegen Erdogan zeggen: "Jullie hebben ze ooit zelf laten gaan, en wij geven ze jullie nu terug. Vanaf maandag sturen we ze terug."

AdPatat1960 | 08-11-19 | 17:58

Absoluut ! maar daar heb je wel een echte leider voor nodig ,niet die nichterige leugenaar die ook wel trutte genoemd word .

iopeth | 08-11-19 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte zegt: "we hoeven niet bang te zijn dat er ineens een terrorist op de Dam staat. Ze lopen op Schiphol eerst tegen de marechaussee aan..."
Meneer Rutte, ene meneer de Groot heeft een nummer voor u geschreven: www.youtube.com/watch?v=_5Cmw1NHUig

Verder heeft Harald Doonrbos 100% gelijk over de slappe aanpak van het Westen inzake jihadisten. En ik geef Erdo deze keer ook gelijk.

De waard zijn gast | 08-11-19 | 17:07 | 4

Ik weet niet of Erdogan gelijk heeft, ik weet wel dat hij de westerse zwakheden en terkortkomingen weer eens feilloos uitspeelt.
Doornbos heeft wel gelijk natuurlijk.

Lewis | 08-11-19 | 17:55

Twijfelachtig! Nl pakte paspoorten af, genoeg ronselaars aangepakt, ze moesten niet voor niets stiekem vertrekken over de grens!

DeutschlandUberAlles | 08-11-19 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zijn vast tot inkeer en tot rust gekomen;kunnen we ze misschien inzetten voor een vredesmissie.

Troumoetblijcken | 08-11-19 | 17:07

Prima hoor. Stuur dan ook meteen 287 AKP-terroristen terug naar hun Turkse spelonken, en onteigen al hun bezittingen.

obominotie | 08-11-19 | 17:07

Jullie hebben ooit heel veel Turken zelf naar Europa en Nederland laten gaan, en wij geven ze jullie nu terug. Vanaf maandag leveren we ze uit.

bassieenadriaan | 08-11-19 | 17:05 | 1

Inderdaad!

De waard zijn gast | 08-11-19 | 17:10

Deze keer kan ik Turkije wel begrijpen.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 17:03 | 2

Zonder de hulp van Turkije was ISIS een marginaal groepje gebleven. Dat vergeten de Turken voor het gemak maar even.

Heiner | 08-11-19 | 17:28

De IS kalifaat gangsters waarvan je wist dat ze gingen komen. Heeft Rutte al een plan de campagne om deze oorlogsmisdadigers aan te pakken? Die beesten hebben misdaden gepleegd waar Demjanjuk het benauwd van had gekregen. Iedereen het al vergeten? Die mensen die levend in een kooi in brand werden gestoken, de onthoofdingen die live gestreamd werden door deze pareltjes die nu weer terugkomen naar Europa. De nazi's viel een jarenlange vervolging ten deel, hoe tweestrijdig is het dat deze uitwassen zo terug mogen komen, dat die haat brood kippen ook terugkomen met hun haatlarven erbij. O o o wat vergeten we toch snel!

etterletter | 08-11-19 | 17:02

Geen probleem. Van harte welkom in NL. U zal worden teruggevlogen. Op Schiphol staat er vervoer voor u klaar.
???? Wie zou hier aangekomen moeten zijn? Geen idee. We hebben daar geen herinnering aan. Daar staat mij niets van bij (Rutte).

The2Amendment | 08-11-19 | 17:01

Kunnen we ons dan nu eens beroepen op dat heilige tweede paspoort? Dat kan toch ooit wel in ons voordeel werken?

Repetitive Beats | 08-11-19 | 16:56 | 3

Nope, omdat geboren en getogen in NL, DE, Be, Fr, et cet.

bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:00

lijkt mij ook nog wel een dingetje.. twee paspoorten maar naar welke Staat wie stuurt ie deze burgers terug..

fikkieblijf! | 08-11-19 | 17:25

@bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:00: statenloos is statenloos..

Epistulae_Morales | 08-11-19 | 23:42

Wat maakt het nou eigenlijk allemaal uit? Dit land is toch al verloren. Komen die koppensnellers terug, justitie houd ze allemaal in het oog, heb ik van horen zeggen.
De rechters geven ze een enkelbandje en het land is weer "veilig". Niets aan de hand, mensen.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:55 | 1

Dat is inderdaad ongeveer het plan. Naast dan subsidies verstrekken aan brainwash-beunhazen.

Mazzelstof | 08-11-19 | 17:19

Goh ik begrijp echt niet wat het probleem is, die gasten hebben hun nederlandse nationaliteit al lang verloren:

Intrekking van uw Nederlandse nationaliteit

U kunt uw Nederlandse nationaliteit ook verliezen doordat de Nederlandse overheid deze intrekt. Dit kan in de volgende situaties:

U hebt als meerderjarige na uw naturalisatie niet alles gedaan om bij uw eigen autoriteiten afstand te doen.
U hebt fraude gepleegd bij uw naturalisatieprocedure of optieprocedure. Bijvoorbeeld fraude die te maken heeft met uw identiteit. U pleegt fraude als u een valse verklaring aflegt, bedrog pleegt of belangrijke feiten verzwijgt. U bent Nederlander geworden door de fraude. U zou de Nederlandse nationaliteit niet hebben gekregen als u geen fraude had gepleegd.
U bent veroordeeld voor een misdrijf gericht tegen de veiligheid van het Koninkrijk. Bijvoorbeeld een oorlogsmisdrijf of een misdrijf met een terroristisch doel. Het gaat hierbij om handelingen die de belangen van het Koninkrijk ernstig schaden.
U dient vrijwillig in een krijgsmacht van een buitenlandse staat. En deze krijgsmacht vecht tegen Nederland of 1 van de Nederlandse bondgenoten.

Verlies door intrekking bij lidmaatschap terroristische organisatie

U verliest de Nederlandse nationaliteit als u veroordeeld wordt voor een terroristisch misdrijf in Nederland. Per 1 maart 2017 verliest u de Nederlandse nationaliteit ook als u zich in het buitenland aansluit bij een terroristische organisatie.

Dat is toch duidelijk de wet.

nickstert | 08-11-19 | 16:55 | 1

Eh, wat nu wanneer je je voor die datum hebt aangesloten bij een isis? Gelden er dan uitsluitingsgronden en/of overige regels die voor het o.m. niet toepasbaar blijken op internationale, leest: eu rechtsgronden?

bij gelegenheid | 08-11-19 | 17:09

Turkije is die oorlogsmisdadigers hartstikke dankbaar voor alle wreedheden die zij tegen de Koerden hebben begaan dus alle ISIS’ers mogen zonder straf naar huis. Cadeautje van ome Erdogan.

Osdorpertje | 08-11-19 | 16:53 | 1

Hoorde pas een Koerd zeggen dat turkije IS light is. Vond ik wel een mooie benaming.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:58

Om te beginnen geen landingsrechten meer voor Turkse vliegtuigen in Europa. Daarbij heeft Europa het ook wel laten zitten, want men had het probleem ook ter plekke goeddeels kunnen oplossen. Overigens weet ik niet waar die Turk al die ISers vandaan heeft, want de meesten zitten in Koerdische of Iraakse kampen. Dat er voor die Jihadisten een eindoplossing (vrij vertaald uit het Duits) moet komen, lijkt me niet meer dan normaal.

Heiner | 08-11-19 | 16:51 | 3

Dat ze ontsnapt zijn uit kampen is dan ook volledig aan erDOGan te wijten.

Sinterbikske | 08-11-19 | 16:55

@mexicano + satesaus | 08-11-19 | 16:55: Die gooide bommen op de omheiningen. Hij wilde zijn vrienden vrij hebben. Hij beschermt de andere Jihadisten in Idlib alsof ie op eigen grondgebied is.

Heiner | 08-11-19 | 17:30

@mexicano + satesaus | 08-11-19 | 16:55: Hij chanteert andere landen en regeringen en die regeringen durven er niets tegenover te zetten. Als men die Turken met hun eigen wapens gaat bestrijden, nl voor het blok zetten, is het gauw over. Tot nader order geen vliegverkeer meer van en naar Turkije is al een heel sterk argument. Dan geef je in één keer een goed signaal af. Geen Turken erin en geen Turken eruit, althans niet met Turkse airlines. Moet dan wel EU breed gelden.

Heiner | 08-11-19 | 17:37

Antwoord NLse Buz: Vanaf maandag accepteren we geen dubbele paspoorten meer, en worden alle NLse paspoorten ongeldig gemaakt, tenzij je dit weekend je Turkse paspoort doorknipt.

*droomt verder over hoe een gaaf land we hadden kunnen zijn*

Wim_Kut | 08-11-19 | 16:51 | 1

Er komt geen antwoord, want men weigert al die tijd al om er over na te denken. De beste Jihadist is een dooie Jihadist. Al jaren zegt iedereen met een beetje gezond verstand : "Doodt ze daar, dan hoef je het hier niet te doen." Dat was onbespreekbaar voor die redelijke politici in Europa. Nu moeten ze alsnog een goede oplossing vinden. Laten verdwijnen is de beste oplossing. Zonder een spoor achter te laten.

Heiner | 08-11-19 | 17:47

Dat Turkse varken zet m.a.w de poorten open, terwijl hij ze zelf ondersteund en voedt.

kotelet | 08-11-19 | 16:50 | 2

Het zijn zijn stoottroepen. Al die tijd geweest ook. Het waren Erdogan en die smerige DENK Turken die stonden te janken toen het Syrische regeringsleger Aleppo bevrijdde van ISIS. Vraag je af waarom. Het is Erdogan die gebied bezet houdt wat eerst door ISIS werd bezet. Vraag je af waarom. Het is Erdogan die zijn troepen laat helpen door Jihadistische doodseskaders. Het waren de piloten van Erdogan die steeds bommen op de Koerden gooiden, inplaats van op ISIS, zoals afgesproken. Dan is de vraag hoe de verhouding is tussen ISIS en Erdogan ook niet meer zo moeilijk te beantwoorden.

Heiner | 08-11-19 | 17:52

En zijn zoon is rijk geworden van door afname van IS olie.
Ook dat hoort u bij domoor angsthaas Pauw niet.

joppo0 | 08-11-19 | 17:54

Ze komen waarschijnlijk terug in witte Toyota’s Pick-up met CD-kentekenplaten. Die moesten vanwege de voorwaarden in Rutte’s leasecontract sowieso nog een beurt hebben.

B.Spiritus | 08-11-19 | 16:47

Wat nu als er isis-kalifaat tuigh Nederland wil binnenkomen vanuit turkije? Welke positie neemt vak K dan in en met welke gevolgen voor dit tuigh?

bij gelegenheid | 08-11-19 | 16:41

Leuke foto. Gezellige jongens, goed in tuinieren zo te zien. In de groenvoorziening dan maar, als onderdeel van het traject?

Graaisnaaiert | 08-11-19 | 16:41

Dus Erdogan heeft het beter voor met zijn volk dan Rutte met het zijne. Owkee

Repetitive Beats | 08-11-19 | 16:36 | 1

Een Nederlander mag strijden voor zijn idealen. Sinds GS dat inziet en z’n bannelingen terugneemt, ziet Erdo in dat hij dat niet te bieden heeft.

koperbij | 08-11-19 | 16:45

Kunnen we ze niet ruilen met wat stikstof?

Nuchternederland | 08-11-19 | 16:35 | 1

Wat bedoel je, moeten zij in het stof stikken? Ik ben even helemaal onzeker.

deja_view | 08-11-19 | 16:50

Goed idee van de snordragende genocideontkenners. Nu kunnen wij het moslimtuig hier terugsturen naar herkomst zonder ons druk te maken of dat land toestemming geeft.

K. Westergaard | 08-11-19 | 16:34 | 3

Gaan we niet doen want die mensen hebben net als U en ik een NL paspoort dan wel een verblijfsstatus.

Berbaar | 08-11-19 | 16:45

Brilsmurf is ook weer online?

Wim_Kut | 08-11-19 | 16:52

@Berbaar | 08-11-19 | 16:45:
Ja en ook een Turks, Marokkaanse of ander niet Europees paspoort. Dus ze moeten weer terug. Prima oplossing van Erdogan.

K. Westergaard | 08-11-19 | 16:55

De vorige keer dat de heer Erdogan zijn bijslaapje Excellentie Rutte uit zijn harem haalde om ons ook als kudtburgertjes te pleasen was bij de meest recente Tweede Kamerverkiezingen. Wat is hem door de eunuchs Trump en Poetin ingefluisterd, terwijl Assad hem oraal ter wille was? Een dictaat van de EU?

Paniek omdat zelfs de volmaakte flegmaticus Michael Bloomberg het namens de weldenkende Amerikanen welletjes lijkt te vinden? Of onze Emanuelle die ernstig misbruikt maakt van het feit dat de officiële Marianne met een beroerte in het hospitaal ligt om l'OTAN hersendood te verklaren? Voor de goede orde: Frankrijk committeert zich uitsluitend militair (zij het bewonderenswaardig goed) en niet politiek aan de NAVO.

Erdogan denkt ook: laat ik vooral de slapende hond Europa wakker maken. Goed gewerkt Recep en bedankt pik!

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:34

En zo, op deze manier, neemt de Islam het westen bij de strot. Ieder normaal denkend mens heeft dit jaren aan zien komen, behalve de boven ons gestelden. (ik griezel van die uitdrukking).

Argwanus | 08-11-19 | 16:33

Kan niet. Mag niet van Van Rossem.

beldewouten | 08-11-19 | 16:33

Soms stel ik me voor dat er vanuit buitenwereldse samenlevingen naar ons als wereldbewoners gekeken wordt en dan zie ik hen in gedachten hun hoofd zie schudden in ongeloof. Om onze kleinheid, primitiviteit, onbeholpenheid. En ´hoor´ iemand vragen ´moeten we daar niet eens orde op zaken gaan stellen, we kunnen ze toch niet door laten modderen zo´.
Opstarten die Ufo´s dan maar?

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:32

Sja, vanuit Turks perspectief snap ik het eigenlijk wel. Dat gezever over "te gevaarlijk" en "een tribunaal" snijdt geen hout. Zo'n tribunaal is het meest bureaucratische instituut wat er is met een output van 1 veroordeling per 10 jaar ofzo.

jasvanbus | 08-11-19 | 16:32

Voor iedere IS-er sturen we 50 tûtterturken terug zou ik zeggen....
maar ja wij hebben geen Recep Tayyip. Wij hebben Mark

boterhamtevredenheid | 08-11-19 | 16:31 | 1

Klopt, die verrekt geen ene moer. Toch weggejorist na dit jaar, NL boeit hem helemaal nul.

L. Hannes | 08-11-19 | 16:32

I had a dream.
Rutte ontbiedt de Marokkaanse Ambassadeur en verklaart:
Vanaf morgen gaan we alle Mocro's uit de AFC'en terugsturen.
En als jullie dat niet accepteren schorten we alle hulpprojecten op, leggen de AOW en alle Nederlandse uitkeringen naar Marokko stil, en zeggen we alle handelsovereenkomsten op, en meteen een antwoord, want ik heb hierna een gesprek met de Turkse Ambassadeur over het innemen van de Turkse paspoorten.
De ambassadeur gluurt even naar Rutte's haar, of dat plotseling niet oranje is geworden, en gaat tegensputterend akkoord.
I had a dream.

Roadblock | 08-11-19 | 16:30 | 2

Maar dan zegt de ambassadeur: prima, we houden geen enkele Afrikaan meer tegen die de Middellandse Zee wil oversteken. Ter info: er zwerven momenteel duizenden Afrikanen door Marokko, die allemaal de oversteek willen maken.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:40

Hartelijk welkom namens de ISlam-partij Groen Links (incl. hun aanhangwagen, de VVD natuurlijk), D66, CU en CDA en hun bestuurders en rechters, die hen snoeihard zullen aanpakken met taakstraffen van honderden uren, en met gratis huis, werk en desgewenst een import-wijf. De terugkeer-IS'ers zijn immers perfecte werktuigen voor de verdere sloop van Nederland.

Fijnstoffer | 08-11-19 | 16:29

Hoe dan ook, dit is een terechte 1:0 voor Erdogan, hoezeer ik die lul ook veracht.

zwellevertje | 08-11-19 | 16:29 | 3

U heeft helemaal gelijk.

Schepvogel | 08-11-19 | 16:30

Is natuurlijk waar.
Wat moet Turkije met dit schorem?

Ruimedenker | 08-11-19 | 16:36

Eens. De eu heeft indertijd beslist en verloren.
Nu nog alle neuzen dezelfde kant op qua veroordeling.

bij gelegenheid | 08-11-19 | 16:36

we hebben iemand nodig met een achtergrond in waste management.

donald_en_ronald | 08-11-19 | 16:28 | 1

We hebben wel een geschiedenisleraar, is dat ook goed?

Nuchternederland | 08-11-19 | 16:36

Zou mooi zijn als de bekende Syrie gangers dan ook op iedere abri worden neer gehangen zodat men weet wie die lui zijn. Verklaar ze vogelvrij, dan keren ze gauw genoeg weer terug naar Syrie voor zover mogelijk.

jokejacket | 08-11-19 | 16:28 | 1

En wie gaat ze hier dan afschieten?

Roadblock | 08-11-19 | 16:33

Geen probleem, dan heeft Turkije ook geen baat meer op aanspraak te maken op een EU stabilteitspact. Scheelt ons ook weer een hoop geld. Plat gezegd, je blijft zaken doen met Turkije als het uitkomt - ING is 2e bank van Turkije- en voor de rest laten we elkaar mooi met rust. Turkije hoort NIET bij de EU en hoeft dus ook geen geld te krijgen.
Kunnen we meteen grens sluiten met onze vrienden en wellicht weer een visumplicht.

De Turken schieten zich zelf weer eens in de voet... en ja het kost ons nu knaken maar op langere termijn scheelt het weer

zeg maar brabo | 08-11-19 | 16:28 | 1

Zo'n 80% van de Nederlanders buigt als een knipmes voor Erdogan, dus ook deze pil zullen ze met groot plezier slikken.

obominotie | 08-11-19 | 17:13

Als ze alle 287 in een Boeing 737Max gaan, is er nog hoop.

Ruimedenker | 08-11-19 | 16:28 | 1

Laat ze dan voor de zekerheid ook nog maar over Oekraïne vliegen.

Sinterbikske | 08-11-19 | 16:32

Ja, lastig …….. maar hee, het stikstof probleem wordt opgelost! Toch?!

doskabouter | 08-11-19 | 16:27

Deradicaliseringtrajectprojecten; kan zo naar de beurs ...
Well played eu jufferts.

bij gelegenheid | 08-11-19 | 16:27

Als ik van de gelegenheid gebruik mag maken: "stichting free Yezidi's" en/of "NL helpt Yezidi's". Tot dusverre zijn GS en reaguurders zo ongeveer de enigen die aandacht hebben voor de grootste slachtoffers van de IS genocide. Onze volksvertegenwoordigers helpen liever de daders.

Peter777 | 08-11-19 | 16:27 | 1

En potentiele nieuwe daders, die dagelijks en wekelijks met zijn zevenhonderden een hartelijk welkom wordt geheten in Nederland. En natuurlijk dankzij de vele vrijwilligers die zich hier met hart en ziel voor inzetten middels frequente bezoekjes aan de "kom maar binnen met uw knecht" kampen in het altijd zonnige Zuid-Europa.

Peter777 | 08-11-19 | 16:35
-weggejorist-
frank4444 | 08-11-19 | 16:25 | 1

Koerden worden gedecimeerd en dat IS tuig gaat vrijuit.
Laat ik het daar maar bij laten, mijn bloed kookt.

snapal | 08-11-19 | 16:25 | 1

Mijn idee, en dan hebben we hier ook nog politici die dat ok vinden. Denk voorop.

doskabouter | 08-11-19 | 16:26

Wedden dat rubberen Rutte gewoon buigt
Nu een beetje flink doen voor de buhne en volgende week met een vertrokken bekkie vertellen dat we geen keus hebben want eu bal bla bla
We worden compleet genaaid door dat schurftvolk daar in Den Haag

Kappie62 | 08-11-19 | 16:24

Luchtruim dicht en Schiphol op slot. Goed voor het klimaat, beter voor Nederland.

Bouwfraudeur | 08-11-19 | 16:24

Zijn ze mooi voor de kerst thuis. Zo te zien hebben ze fatsoenlijk materiaal om de kalkoen aan te snijden.

roevka | 08-11-19 | 16:22

Als ik de baas zou zijn zou ik zeggen "weet je wat, we nemen alle Turkse Nederlanders hun Nederlands paspoort af en sturen ze terug naar land van herkomst". Maarja, helaas, ik ben geen baas.

F1802 | 08-11-19 | 16:21 | 4

Alles lief en aardig maar over het intrekken van het paspoort beslist de rechter.

botbot | 08-11-19 | 16:33

@F1802 | 08-11-19 | 16:34:
Ik kan er weinig vreugde aan beleven als een advocaat naar de rechtbank stapt.

botbot | 08-11-19 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Tja er komt dus een rekening van alle advocaten en rechters, *kassa*.
Dan komen er nog psychihaters die de betreffende gaan genezen.*kassa*
De politie en geheimdienst die na een aanslag het al hadden verwacht want hij was in observatie.
En late but not least de begrafenis ondernemers en bloemen winkels die hier goed aan gaan verdienen.*kassa*
Dus het is goed voor de economie. (hoera, we krijgen nieuwe buren!).

jan huppeldepup | 08-11-19 | 16:21

Wat een zwakzinnige leiders hebben we hier ,echt niet te GELOVEN dit

WegmetdeEU | 08-11-19 | 16:20 | 1

Dat komt door een meerderheid aan zwakzinnige kiesgerechtigden.

obominotie | 08-11-19 | 17:16

Mogen wij dat ook doen met onze Turkse boefjes?

Mr_Pikibelly | 08-11-19 | 16:19

"Home is where the heart is". GS weet zelfs een romantisch tintje aan zoiets verschrikkelijks te geven.

Peter777 | 08-11-19 | 16:19

Ik ben benieuwd welke luchtvaartmaatschappij hier aan mee wil werken. Mensen die niet in het bezit zijn van een paspoort of visum mogen sowieso niet mee of worden bij de douane tegengehouden. De imagoschade voor de luchtvaartmaatschappij is niet te overzien lijkt mij, zeker niet als er later een aanslag gepleegd wordt door iemand die ze hier naartoe hebben gevlogen.Ook kan er gewoon een landingsverbod worden ingesteld.

Sinterbikske | 08-11-19 | 16:19 | 9

@Berbaar | 08-11-19 | 16:39: het grootste deel zal waarschijnlijk 2 paspoorten hebben, waarvan ze het Nederlandse vaak verbrand of weggegooid hebben.

Sinterbikske | 08-11-19 | 16:49

De EU kan vanavond nog een aantal maatregelen nemen om het plan van Erdogan een beetje te frustreren. Door bijvoorbeeld datgene te doen wat Oekraïne destijds naliet. Het luchtruim sluiten voor vleigverkeer van en naar Turkije en in een later stadium bijvoorbeeld een negatief reisadvies af te geven of het deviezenverkeer aan te pakken.

Heiner | 08-11-19 | 18:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Die IS'ers zaten lekker opgesloten in Syrie en zouden mettertijd wel worden opgehangen door de FSA. Echter, omdat het varken Erdogan het nodig vond om Syrie binnen te vallen, moest hij ze daar uit de gevangenissen halen? En nu heeft hij nog een grote muil dat hij ze onze kant op gaat sturen? Dit gedrochtig stuk ellende is erger dan de gemiddelde IS'er.

Arkan Sonney | 08-11-19 | 16:18 | 3

Tja voorlopig maar niet op vakantie gaan in de Turkije, kan zijn dat ze een paar vragen aan je hebben en ze praten daar heel lang.

jan huppeldepup | 08-11-19 | 16:30

Ik verdenk de turken ervan een dikke vinger gehad te hebben in IS. de schoonzoon van Erdogan is verdacht van kopen van olie van IS. En baghdadi is gevonden in een gebied dat onder controle staat van turkij ( of een proxy van turkije)

zeg maar brabo | 08-11-19 | 16:30

@zeg maar brabo | 08-11-19 | 16:30: Ze bombardeerden de Koerden die tegen ISIS vochten. Dat zou al genoeg moeten zeggen.

Heiner | 08-11-19 | 19:19

Goed plan en laat ze allemaal in A’dam vrij. Kan Femke ze verwelkomen op de cursus “de-radicalisering” en s’avond uitnodigen in de ambtswoning.......

Blonde Nel | 08-11-19 | 16:18

Ik snap die Turken wel. Hun gevangenissen zitten overvol. Met de halve legertop, de halve advocatuur, het halve OM, het complete journaille, parlementsleden maar toch.

Piet Karbiet | 08-11-19 | 16:18

'Jullie hebben ze ooit laten gaan, wij geven ze nu terug.'

Ha, deze beredenering bevalt mij Mehmet. Nu komen we ergens. Laten we een keer in alle rust om de tafel gaan zitten. Wij hebben namelijk ook nog het een en ander terug te geven.

Balabanov | 08-11-19 | 16:18 | 1

Ook hier is het antwoord simpel en dat kan binnen de grondwet. Stemmen is alleen mogelijk met een (1) paspoort en dat is een nederlands. ben je in bezit van meerdere paspoorten dan heb je pech. Ja dan mogen argentijnen ook niet meer stemmen. boeien. Qua wonen veranderd er niets alleen is de invloed die dubbelpaspoorters hebben teniet gedaan.

zeg maar brabo | 08-11-19 | 16:33

Tijd dus voor een “Holland-deal”:

Turkije wil dus Midden-Oosters en Noord-Afrikaans uitschot richting ons dumpen? Prima!

Dan hebben wij namelijk nog een x-tal honderdduizenden Erdogan-NederTurken in de aanbieding, die drie griezels van DENK (2x Turk, 1x Marokkaan) krijg je er gratis en boor niets bij.

Plus uiteraard een paar miljard euro (GEEN Turkse lira, die mag je onder je matras laten liggen) om dat uitschot hier te lande op Turkse kosten op te vangen.

En nou niet zeggen dat je dat niet hebt, want je off-shore bankaccounts hebben jij en je corrupte familie helemaal volgepropt met van de Turkse bevolking gejat geld.

Dus Erdogan, kunnen we ff vangen?

Ruilen is huilen, zoals we hier zeggen. Oh, enne, wel vooraf betalen uiteraard. Met jouw alleenheerserij kan het zomaar ineens afgelopen zijn, zoals we in 2016 bijna hebben gezien.

Kompromat | 08-11-19 | 16:17

Twijfel slaat toe. De nederlanders die zo oppertunistisch zijn en zich met elk kwaad inlaten onder mom van wie weet kan ik er toch op een manier aan verdienen. Na mij de zondvloed (zelfs als ze kinderen hebben) en daardoor dit probleem voor de kiezen krijgen. En terecht het is.
Of oproep doen om alle Turkse zaken te boycotten zodat Turken failliet gaan en terug naar Turkije moeten omdat ze geen werk en niets meer hebben.
Nhe nederlanders leren toch nooit doet maar hier heen sturen ghe. Blijven toch leugenachtige partijen als Vereniging Van Delinquenten, dom 66, partij voor de arbabieren, groenslinks etc. stemmen.

harverster | 08-11-19 | 16:17

Er loopt ook een kort geding syriëgangers. De rechter gaat maandag uitspraak doen.
Het zijn interessante tijden...

Edit: het gaat daarin om de kinderen, maar als je die ophaalt, krijg je de rest ook mee.

hotnot | 08-11-19 | 16:16

De deugers hebben liever deze is'ers dan rechtschapen Nederlanders want die mogen wat hun betreft het land uit, dat noemen ze win win. Dus wat valt er eigenlijk nog te zeggen, we rotten van binnenuit weg want dat schijnt fatsoenlijk en empathisch te zijn. Eerst wordt ons vanwege empathie opgedrongen hele volksstammen op te nemen en als dat gebeurd is wordt ons vanwege empathie opgedrongen op te rotten dan wel onze smoel te houden dan wel ons te onderwerpen en "onze" volksvertegenwoordigers zagen dat het goed was. Conclusie, opgedrongen massa psychose.

Hoeraatjes | 08-11-19 | 16:16 | 1

Islamofoob!

JackStick | 08-11-19 | 16:21

In tegenstelling tot de Turkse regering die hun onderdanen laat gaan maar niet wil loslaten Wilde we niet dat ze gingen maar deden deze mongolen het toch. Als je gaat hoef je niet meer te komen.

miko | 08-11-19 | 16:16

Geinig. Als wij criminelen uit willen zetten hebben we altijd medewerking nodig van zo'n land.

noerg | 08-11-19 | 16:15

En dan te bedenken dat
A) onze pliesie vééél te weinig mannetjes op de straat heeft
B) ons Openbaar Ministerie één grote bestuurlijke wanzooi is
C) Vreemdelingenzorg één grote winstbeluste geldbonanzaclub is

M.a.w. WELKOM IS-ers in het grenzeloze zorgparadijs Nederland!!!

Boris Poepnagel | 08-11-19 | 16:15

En dan " ontmoet de Nachtwacht" als eindreclame rofl
Mogen wij ze nu ook allemaal terugsturen? " Ontmoet Ali Baba en de 40000 rovers"

am*dam | 08-11-19 | 16:15

Spannend! Gebeurt er tenminste nog eens wat in dit land.
Kan niet wachten op het instellen van de noodtoestand en de avondklok.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:14

Mogen wij nu ook ongestraft criminele Turken terugsturen? Ongeacht ze nog de Turkse nationaliteit hebben?

Sikter_Git | 08-11-19 | 16:11 | 3

Hoezo alleen de criminele?

aliealaaf | 08-11-19 | 16:14

Ken een heleboel nette Turken die lijden onder het gedrag van hun neven...

Sikter_Git | 08-11-19 | 18:23

@Sikter_Git | 08-11-19 | 18:23: Maar dat wel verborgen houden, ondanks dat ze beter zouden moeten weten. Men koestert de achterlijkheid van de neven. Je zult nou nooit eens een nette Turk horen die openlijk toegeeft dat een te groot deel van "de neven" niet deugt.

Heiner | 08-11-19 | 21:04

Die hele f.cking EU is toch werkelijk een blaffende tekkel zonder tanden. Geef een paar miljard aan Irak om een Neurenberg 2 op te zetten en laat ze het daar in die zandbak uitzoeken. Met dit soort uitreisvolk is niks te beginnen, die hangen vanaf dag 1 aan het sociale systeem en het is gewoon wachten op de eerste plof kip. Alleen maar negativiteit en financieel verlies met hoge risico’s!

allesofniks | 08-11-19 | 16:09 | 2

Hoho “we” zijn tegen de doodstraf en dat krijgen en verdienen die honden van IS maar Nederland (who?) wil ze hier berechten terwijl we weten dat ze daar allemaal de post hebben rondgebracht, kok waren of de was hebben gedaan.....

Blonde Nel | 08-11-19 | 16:30

Erdogan toont daadkracht. Hij ruimt de tyfuszooi op wat hij tyfuszooi vindt. Het laat niets te raden over wat de stip op de horizon is van Erdogan. Erdogan is er altijd om zijn visie te verduidelijken.
Wij hebben Rutte.

Rutte en Erdogan zijn allebei teringlijers.

Leptob | 08-11-19 | 16:08 | 2

Tja maar rutte lacht meer en erdogan heeft nooit lol ( nou ja alleen als hij mensen foltert of zo).

jan huppeldepup | 08-11-19 | 16:11

@jan huppeldepup | 08-11-19 | 16:11: Rutte in een schapenvacht doet Erdogan dikke blij maken.

I.P standing up | 08-11-19 | 16:18

Als ik nou wat .357 wadcutter munitie opstuur dan kunnen we dat toch wel anders regelen?
Denk CO2 neutraal, denk weg.

schoon-schip-maken | 08-11-19 | 16:07 | 1

Wellicht wel CO2 neutraal maar in de regel wel lood he die wadcutters. Ook niet best voor het milieu. Doe maar in .38 met defensief kruit. Hou het maar op lekker tienen ponsen.

A.S. Perien | 08-11-19 | 16:15

Niet zo gek dat ze ons addergebroed niet willen houden.

GroetenVanUrk | 08-11-19 | 16:06

Tsja, als wij willen dat landen onze ongewenste vreemdelingen uit deze landen toelaten, zullen wij deze IS-ers ook moeten accepteren.

Alleen iets zegt mij dat als wij dit doen, die andere landen nog steeds niet meewerken.

Wanneer komen we eindelijk met een beleid van vastzetten of uitzetten? Geen andere opties.

SamV | 08-11-19 | 16:06

Slim van Turkije om in te spelen op de politieke verdeeldheid in NL. Zou ik ook doen indien sommige politici hier zelf vragen om het terugsturen van IS-ers.

Amsterdamsko | 08-11-19 | 16:06 | 2

Niet alleen hier maar in de hele EU. En als je ze hier vastzet zul je bewijzen moeten verzamelen om ze veroordeeld te krijgen en ben je weer van Turkije afhankelijk. Die Erdo is een sluwe vos.

Trumme | 08-11-19 | 16:08

En ze hebben een goed hart.

Het zou alleen gekookt op de rug moeten hangen, zo laag dat de honden er bij kunnen.

Joffri | 08-11-19 | 16:05 | 2

Dat IS-geteisem mag blij zijn dat ze levend gevangen genomen zijn.

theo-is-dood | 08-11-19 | 16:24

Eens even kijken wat er in die toolkit zit dan:

1. een klok (die je gelijk kunt zetten op komende islamitische aanslagen in NL);
2. de uurtje-factuurtjes van honderden 'experts';
3. ehhh ... dat was het eigenlijk.

Schulzie | 08-11-19 | 16:04 | 4

Vergeet gezichts herkenning niet.

am*dam | 08-11-19 | 16:17

5/ Kinderen aldaar geboren die over enige tijd de islam met u allen komen delen. Omdat ‘godsdienstvrijheid’

bij gelegenheid | 08-11-19 | 16:22

6. Over 5 jaar nog meer ex ISers hierheen ivm familiehereniging

Trumme | 08-11-19 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Worden ze dan geplaatst in wijken waar men overwegend links stemt..?

Ik denk het niet, Job.

Padjepejer | 08-11-19 | 16:03

Top, sturen wij alle criminelen met een Turks paspoort terug. Zwaai zwaai

B0kito | 08-11-19 | 16:03 | 4

Goed idee. Ze ( Rutte cs) luisteren vast wel naar u .

daytripper | 08-11-19 | 16:05

En alle trouwstoeten ook inschepen.

Joffri | 08-11-19 | 16:06

Daar zitten ze in Turkije echt niet mee hoor. Die gooien ze in de cel en ze gooien de sleutel weg. Zoals het hoort.
Het is ten hemelschreiend dat we het niet voor elkaar krijgen om die gasten hier in Nederland een passende straf op te leggen.

hoejeheette | 08-11-19 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

IS-ers met een Turks en Nederlands paspoort ook terug naar Nederland zeker?

hoejeheette | 08-11-19 | 16:02

Het heeft er alle schijn van dat het dreigen van terugsturen van IS-ers een chantagedrukmiddel is om meer geld aan Turkije te geven zodat de genocide op de Koerden (waaronder ook yezidi's, christenen en joden) in noord Syrië kan worden bekostigd?

Jan, Leiden | 08-11-19 | 16:01 | 2

Nehh not really. Geitenneuker Erdo dacht half Syrie wel ff te veroveren. De oproep voor oorlog klonk vanaf alle turkse moskeeen. Alleen de russen en Assad strooiden (godzijdank) roet in het eten. Weer een keer zag geitenneuker Erdo zijn droom van een nieuw groot ottomaans rijk in rook opgaan. Je zou bijna medelijden krijgen met die man. Het lukt hem elke keer net niet. Vandaar dattie pissig is.

IkWilOokWatZeggen | 08-11-19 | 16:08

De geopolitieke zet waar je op kom wachten. We kunnen proberen te weigeren en nu versneld nl paspoort afpakken maar ik zie een ingewikkeld foei gesprek aan komen. We, de EU, lopen zo schandalig achter de feiten aan als het op deze moordenaars aankomt. Lijkt mij iets om het kabinet op te laten vallen. Daarna een parliamentaire enquête, Iemand?

P-unit | 08-11-19 | 16:00

Die 3 die in Marokko ”aanzien bij IS ” zochten door daar 2 slapende Scandinavische toeristes te onthoofden hebben alle 3 de doodstraf gekregen,
We zijn gek hier.

pga | 08-11-19 | 15:59 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
frank4444 | 08-11-19 | 15:57 | 1

Als 1 zo’n terugkeerder hier een zelfmoordbomaanslag pleegt waarbij de darmen in de hekken komen te hangen komt Rutte er nog mee weg en verliest hooguit een halve zetel in de peilingen.

pga | 08-11-19 | 15:56 | 3

Rutte is de lachbagwan van Nederland. Hij is bijna godlike om ons dood te lachen.

I.P standing up | 08-11-19 | 16:03

@I.P standing up | 08-11-19 | 16:03:-
'godlike'
Spartacus, bent U het??

HogeNood | 08-11-19 | 16:18

Ik krijg het idee dat dat laatste ‘leugentje’ van hem deze week toch een hoop credits heeft gekost. Zou het eindelijk binnen de vvd gaan rommelen? Daar komen de ‘maatregelen’ omtrent de CO2 nog bij.

Trumme | 08-11-19 | 16:22

In principe kan die Rutte nog wat leren van die galbak. Onze wetten, waarden, principes of omgangsvormen tellen niet voor dat volk. Waarom zouden wij dan moeilijk doen?

Repetitive Beats | 08-11-19 | 15:56

Op Schiphol vliegtuig voltanken en naar Assad land en daar laten berechten.

Jan70 | 08-11-19 | 15:53

Gaat ons ook weer miljoenen kosten. Rechtszaken, bajes, ziektekosten, escorts etc etc.

BinAardig | 08-11-19 | 15:53 | 2

En dat voor een fopstrafje van max 3 jaar.......

Fatwabuster | 08-11-19 | 15:58

@Fatwabuster | 08-11-19 | 15:58: En daarna meteen een woning om rustig te deradicaliseren
Een wachttijd van 3 jaar ,alleen daarom zou de brave werkende burger al vrijwillig 3 jaar inbde bak gaan zitten

pga | 08-11-19 | 16:55

Wat komt dat komt. Er is gelukkig nog genoeg tijd voor o.a. Blokker om de keukenmessen uit de winkels te halen.

rmstock | 08-11-19 | 15:52

Ben papier aan het verzamelen voor de Ticker-tape parade.
Welkom terug strijders.
Jammer dat jullie verloren hebben, maar jullie blijven helden.
Het vergt veel moed, om onschuldige mensen te vermoorden.
Ik zou ‘t niet kunnen.

Ruimedenker | 08-11-19 | 15:52 | 2

Whoa, tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree
It's been three long years, do you still want me?
If I don't see a ribbon round the ole oak tree
I'll stay on the bus, forget about us, put the blame on me
If I don't see a yellow ribbon 'round the ole oak tree

Tie a ribbon 'round the ole oak tree
Tie a ribbon 'round the ole oak tree

Lalalala.

Mr_Natural | 08-11-19 | 15:56

@Mr_Natural | 08-11-19 | 15:56:
Kan Otis ook nog wel bij, veur de wegkiekmensjes.
‘Sittin' in the mornin' sun
I'll be sittin' when the evenin' comes
Watchin' the ships roll in
Then I watch 'em roll away again, yeah
I'm sittin' on the dock of the bay
Watchin' the tide roll away, ooo
I'm just sittin' on the dock of the bay
Wastin' time.’

bij gelegenheid | 08-11-19 | 16:14
-weggejorist-
frank4444 | 08-11-19 | 15:51

Hadden we hier niet een beetje veel last van ingebeeld stikstof ? Doe dat dan ook maar niet .

likmegaties | 08-11-19 | 15:50

Maar, hoe doen ze dat dan, en als zij het kunnen, kunnen wij het toch ook, of ben ik nu gek!?

PijlVader | 08-11-19 | 15:50

Dat word met de trekkers naar de landingsbaan dan. Klaar met die stikstof.

jip_86 | 08-11-19 | 15:49

De Miele, uitkering en een sorry van de regering komen er aan. De hoogte van de geleden schade door te moeten wachten aan de grens met Turkije gaan we binnenkort nog gezellig bespreken. We doen een openingsbod van €1000,- per dag. Maar kom eerst maar eens tot rust in je nieuwe woning met uitzicht op de moskee.

@NL | 08-11-19 | 15:49

En als iemand geen NL paspoort heeft (maar wel dubbel paspoort) kan je ze meteen doorzetten naar het desbetreffende land.
Of beter nog; waarom niet gewoon vliegtuig weigeren, op het moment dat er IS-ers inzitten, stuur maar terug. Turkije wilde Syrie binnenvallen, moeten ze het bijkomende probleem ook maar lekker zelf oplossen. Helaas zal Europa weer gewoon vooroverbuigen. Terwijl ze hard van achter genomen worden, hard piepen dat ze er alles aan doen om deze mensen niet toe te laten.

oh nee he | 08-11-19 | 15:48

Het radio1 gesprek hierover was weer tekenend.

Hoe gaat dat dan? Nee dan zetten ze in Istanbul zo`n terrorist op een vliegtuig, wij weigeren die niet, en tja, Turkije weigert dat zo`n terrorist weer terug te nemen....

Sorry, waarom kunnen wij NIET weigeren en hun WEL weigeren? Waar zit onze handicap?

Feynman | 08-11-19 | 15:47 | 4

Ze komen niet. Leest het artikel maar eens.

Superior Bastard | 08-11-19 | 15:50

Onze handicap zit op links. Het schijnt is dit gedeelte van de wereld heel erg belangrijk te zijn dat iedereen en zijn moeder hier binnen kan komen wandelen, opdat wij onze geschiedenis en cultuur verliezen. En als je daar een degelijk onderbouwd betoog over houdt dan ben je een racist.

netniet | 08-11-19 | 15:54

@Superior Bastard | 08-11-19 | 15:50: droom lekker verder. Wat Erdo zegt doet ie. Tis net Trump.

Trumme | 08-11-19 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen

Geen bewijs en dan lopen ze straks vrij rond. Wachten op het eerste bericht dat er een militair of een agent in z'n rug of nek is gestoken. Ik wens de piloot een parachute. Vlieg ze maar ergens heen.

klowiepowie | 08-11-19 | 15:47

Ik stel voor dat we allemaal ons paspoort naar Rutte terug sturen. Ik vrees alleen dat het politieke zooitje daar helemaal geen boodschap aan heeft...

Sjompie | 08-11-19 | 15:47

Zal ik een welkomstlied schrijven ?

tsjajaja | 08-11-19 | 15:46 | 1

Dat hebben Apeldoorners al gedaan.

BubbelWater | 08-11-19 | 15:49

En... hebben de Volkskrantlezertjes en NOS-kijkertjes wat geleerd van Erdo's penetratiepoging nummer 2?

Slogra | 08-11-19 | 15:44

Well played... Nu kan NL zeggen dat Turkije ze heeft gestuurd. Debat de prullenbak in.

Tom Hagen | 08-11-19 | 15:43

Wedden dat de boeing die ze terug moet vliegen er nét precies uitgerekend op dat moment mee ophoudt? God is er geloof ik een beetje klaar mee...

elfenstein | 08-11-19 | 15:42 | 4

Je eigen weddenschap terugverdienen door Godfried de vliegtuig monteur wat centjes toe te stoppen om de hoogtemeter te saboteren. +1

I.P standing up | 08-11-19 | 15:47

@SterF... | 08-11-19 | 15:45:
Ik had er niet bijgezegd welke god dat dan is he?
Een of ander exemplaar had in ieder geval genoeg humor in z'n goddelijke donder om die speakers te saboteren dus als die nou effe doorzet vliegt er helemaal niks deze kant op als het zover is. Het maakt me ook helegaar niet uit welke god het doet, shiva, allah, god-met-Hoofdletter G, G-unite, maakt me niks uit als ie het maar doet. Handig zou zijn als hij/het/zij zich dan ook even kenbaar maakt maar van de meeste goden weten we al dat ze niet zo van de persco's zijn.

elfenstein | 08-11-19 | 15:56

Als de piloot ook lijdt aan het syndroom van Allah wordt dit een aflevering van "Air Crash Investigation" waar ik eens goed voor ga zitten.

MickeyGouda | 08-11-19 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Als er iets is wat dom is dan is het een spreekwoordelijk pistool tegen je hoofd laten houden door een totale mafketel, en hem er nog geld voor betalen ook. Het enige wat ik kan verzinnen wat nóg dommer is, is hem een live pistool tegen je hoofd laten houden.

Slogra | 08-11-19 | 15:42

Kijk overheid. Zo doe je dat, terugsturen.

NerdAlert | 08-11-19 | 15:41 | 1

Dus 2e paspoort innemen en terugsturen naar Marokko, Turkije etc.
... van kastje naar de muur. Alhoewel een muur best te regelen valt met wat zandzakken voor de afketsers.

I.P standing up | 08-11-19 | 15:52

Staatsgevaarlijke figuren zonder toestemming hierheen sturen is daad van agressie
Trumpiaans oplossen,alle vluchten uit Turkije boycotten ,sancties afkondigen

Maar ja wij hebben Rutte ,dus weldra nieuwe buren

pga | 08-11-19 | 15:41

Onze daadkrachtige en altijd alerte overheid zou hier maar wat blij mee zijn. Toch al niet in staat de rug recht te houden en beslissingen te nemen kunnen ze nu met een fijn gevoel met de handjes in de lucht gaan zitten en heel hard wijzen naar de Türken. Zo, weer een probleem opgelost en ze hebben geen beslissing hoeven te nemen waar ze zich een buil aan kunnen vallen.

Ruikbaard | 08-11-19 | 15:41

Wie verre reizen maakt heeft veel te verhalen aldus mijn wijlen grootvader god hebbe zijn ziel.

Pedronegro | 08-11-19 | 15:41 | 1

Kon hij mooi vertellen over de Russische poesta of over zijn kampeer plaats bij Brunete in Spanje?

miko | 08-11-19 | 16:28

Tsja op zich wel te begrijpen want waarom zouden ze daar die rotzooi moeten houden? De oorzaak is dat we hier veel te slap zijn tegenover de islam en alles daar om heen. Daar kweek je dus extremisten mee die openlijk hun gang mogen gaan en anderen ronselen.

2voor12 | 08-11-19 | 15:41 | 3

Terugsturen naar Irak of Syrie
Assad heeft vast nog wat gratis huisvesting voorhanden

pga | 08-11-19 | 15:43

@pga | 08-11-19 | 15:43:
Die willen ze ook niet dus als ze in Turkije tot ongewenst worden verklaard dan gaan ze terug naar het/een land van hun paspoort.

Berbaar | 08-11-19 | 15:49

@Berbaar | 08-11-19 | 15:49: Erg interessant als er sprake is van een dubbele nationaliteit zoals een Neder-Turk.
Neemt Turkije dan de Turkse nationaliteit af bij het individu en verklaren deze dan als ongewenst? Nederland kan dat dus ook doen.

I.P standing up | 08-11-19 | 16:27

Iedereen die uitreist om voor een vreemde mogendheid te vechten, dient onmiddellijk zijn nationaliteit te verliezen. Meestal gaat het hier om mensen die ook Marokkaan zijn. Dan moet Turkije ze doorsturen naar Marokko, niet naar Nederland.
Hier zie je het gevolg van slap optreden door het kabinet. Linkse partijen zien de IS-beulen zelfs als slachtoffers i.p.v. de Yezidi-vrouwen bijvoorbeeld. Ik vraag me af, als we nu in 1945 zouden leven, of de linkse partijen SS-moordbrigades ook met open armen zouden hebben ontvangen of maken ze verschil tussen nazislam IS en nazi SS???

Angélica de Sancé | 08-11-19 | 15:40 | 12

@Angélica de Sancé | 08-11-19 | 15:46: Ik vermoed dat deze mensen allemaal op een Nederlands paspoort Turkije zijn binnengekomen. Dus staan ze in Turkije geregistreerd als Nederlander. Of ze meerdere paspoorten hebben, is lastig na te gaan voor de Turkse overheid. Dus worden ze bijna automatisch teruggestuurd naar het land van herkomst, 0031 dus.

Rest In Privacy | 08-11-19 | 16:43

@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 16:43:
De hamvraag Kuif: heeft erdogan willens en wetens meegewerkt aan het isiskalifaat opdat de Koerdische staat geen gestalte zou krijgen aldaar?

bij gelegenheid | 08-11-19 | 16:52

Ja. want 'socialisten' onder elkaar (en dat ze het nooit leren - dat bewijst Perzië - eerst gemene zaak met de mohammedanen en dan onder het zwaard vallen en in hun val de rest meenemen.

Maartenalsoptwitter | 08-11-19 | 18:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Klaagden die asieleisers in 2015 ook al niet dat de noodopvang in Nijmegen naar hout rook?
Waarom hebben moslims een aversie tegen de geur van hout?

Fatwabuster | 08-11-19 | 15:40 | 3

Iets met het kruis van Jezus?

Mr_Natural | 08-11-19 | 15:43

Die hebben meer met lijkengeur?

gemeentereiniging | 08-11-19 | 15:45

Waarom denk je dat er in heel het middenoosten geen bos te vinden is dan?
Er zou eens iemand op het idee kunnen komen om er een stabiel, stevig en prettig huis van te maken en zoals we weten wil allah niet dat mensen iets moois maken, dat mag alleen hijzelf.
*probeert te redeneren als moslim, lukt niet*

elfenstein | 08-11-19 | 15:49

Komt zo,n dubbele nationaliteit toch nog van pas.

Fenneck01 | 08-11-19 | 15:40 | 1

Maar waar haal IK die?

Nuchternederland | 08-11-19 | 16:33

Ik hoop maar dat ze ons nieuwe logo mooi vinden.

Mr_Natural | 08-11-19 | 15:40

Gezellig! En ondertussen is Hennis ook uitgekotst in Irak dus dat kan een knal gezellig feestje worden

etterletter | 08-11-19 | 15:40
-weggejorist-
De Evangelist | 08-11-19 | 15:39 | 1

Krijgt Wilders toch nog zijn zin, M van Marokko komt Voor N van Nederland.
Terug naar land van herkomst.

Fenneck01 | 08-11-19 | 15:39

Opwachten met een vuurpeleton, kuiltje graven en er met een buldozer overheen gaan. Wegewezen met de Islamitische SS brigades.

Indoneesje | 08-11-19 | 15:38 | 5

Je vergeet in varkenshuiden naaien in plaats van een kissie.

Musashi | 08-11-19 | 16:07

@Indoneesje | 08-11-19 | 15:55:
Oh nee, dan is het goed natuurlijk.
Man man man, hoe kun je elke keer zo het punt missen met je oliedomme vergelijkingen ?

Superior Bastard | 08-11-19 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben vooral benieuwd welke overheerlijke culinaire versnaperingen zich hier een intrede gaan doen.
Honger!
*Plop.

schoon-schip-maken | 08-11-19 | 15:38

Also, vak k crisis aanstaande ofwat?

bij gelegenheid | 08-11-19 | 15:38

Als je bij zo'n organisatie mee doet dan ben je wmb gewoon klaar in de samenleving, vroeger stuurde men onverbeterlijke criminelen naar Australië... Kunnen we ze nu niet als proef naar mars schieten ofzo? We kunnen daar ongetwijfeld iets van leren.

Terra | 08-11-19 | 15:38 | 1

Als je wilt dat je raket wordt gestolen en in onderdelen verkocht, dan is dat een prima idee.

Busverhuur | 08-11-19 | 16:26

Welkom! Welkom! Nog meer welkom! [even de Uzi oppoetsen doet]

Leeuwarder | 08-11-19 | 15:37

Ben al onderweg naar Schiphol, met de fiets uiteraard want groen, zodat we onze jongens een hartelijk welkom kunnen heten.

De vrouw heb ik opdracht gegeven het huis leeg te halen, want ze moeten wel ergens onderdak hebben natuurlijk.
Zo'n lange tijd in de zandbak gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Croxifoxio | 08-11-19 | 15:36

"oylu verweet Europa de Turken op te zadelen met het probleem van de gevangengenomen IS-strijders. Hij wees met name naar landen die IS-verdachten hun nationaliteit hebben afgenomen, zoals Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Nederland weigert tot nog toe IS'ers terug te halen uit het gebied omdat het er te gevaarlijk zou zijn. De Nederlandse regering wil dat IS-verdachten in de regio worden berecht.

Consequenties voor Nederland
Voor Nederland heeft de aankondiging nog weinig consequenties, zegt correspondent Lucas Waagmeester. Het is volgens hem nog even de vraag of Soylu de daad bij het woord voegt, of slechts de druk in onderhandelingen wil opvoeren.

Turkije heeft onlangs geen Nederlandse IS'ers heeft opgepakt in Noord-Syrië, zegt Waagmeester. Wel hebben twee vrouwen zich met hun kinderen gemeld bij de Nederlandse ambassade in Turkije. Het is staand beleid dat IS'ers in zo'n geval worden teruggehaald, zegt Waagmeester.

Wat Nederland met de vrouwen gaat doen, is nog niet duidelijk. De regering heeft gezegd een van de vrouwen niet terug te willen halen voor berechting omdat haar Nederlandse nationaliteit is afgenomen. Dat gebeurde kort voordat zij zich bij de ambassade meldde.

Of Nederland gaat vragen om uitlevering van de andere vrouw, is ook nog niet zeker. Premier Rutte wil eerst kijken of de Turkse autoriteiten haar willen vervolgen en als dat niet het geval is wordt de situatie opnieuw bekeken."

Voordat het gebrul weer losbarst.

Superior Bastard | 08-11-19 | 15:36 | 4

En je ziet nog steeds het zichzelf repeterend spelletje op hoger niveau niet? Wedden voor 2 bier dat ze gewoon hierheen komen.

lovekila | 08-11-19 | 15:57

Bastard de Turken bewaken diverse kampen in Syrië waar vele honderden IS’ers met familieleden zitten dus ze hebben zo een vliegtuig vol richting Amsterdam.

Trumme | 08-11-19 | 16:15

Wat je even vergeet is dat de Turken zonder mandaat buiten Turkije opereren, wat deze handelingen illegaal maakt.

Nuchternederland | 08-11-19 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

En terecht.
Laat de drol maar in het gezicht exploderen. Die ver van de bed show heeft geen effect gehad dus dan maar van dichtbij bekijken en ontwaken.
Hoop doet leven.

schoon-schip-maken | 08-11-19 | 15:36 | 1

Ja, maar dan blijft de NOS het stoïcijns 'verwarde mannen' noemen in de hoop het volk dom te houden terwijl de lichaamsdelen om ieders oren vliegen.

K. Letskoek | 08-11-19 | 16:49

En wij zenden ze retour afzender.

newray | 08-11-19 | 15:35

Tsja dat had ik al eerder gemeld, Turkije, Syrië en Irak willen deze mensen niet houden.

Berbaar | 08-11-19 | 15:35 | 1

En Marokko wil de marokkanen ook al niet, laten wij ze dan opnemen met onze toolkit!

Nuchternederland | 08-11-19 | 16:30

Hoe zit dat met Dubbele Paspoortiërs?

gemeentereiniging | 08-11-19 | 15:35 | 1

Een halve IS-strijder naar het ene land en een halve naar het andere, eerlijk is eerlijk.

Mr_Natural | 08-11-19 | 15:36

Vrijdagmiddagborrel wordt vrijdagmiddagbom, de afkorting blijft onveranderd.

Mr_Natural | 08-11-19 | 15:34

Eigen is-ers eerst!

Drama-king | 08-11-19 | 15:34

Erdolf heeft het wel mooi gespeeld, geld binnen en nog steeds voldoende ruimte om de EU te chanteren. Was allemaal niet gebeurd als de EU enige vorm van grensbewaking had, zowel aan de binnen als buitengrenzen.

Helaas, het had niet zo mogen zijn. De zaden voor conflict binnen de EU blijven maar opstapelen.

Nederland80 | 08-11-19 | 15:34 | 3

Hij doet gewoon wat zijn bondgenoot Trump hem heeft geadviseerd: Alle IS’ers terug naar hun land van herkomst en daar berechten.

Ridde Rogter | 08-11-19 | 15:36

De Turken hebben wel een punt wat betreft dat afreizen naar Syrië. 3 jaar lang deed men niets hier en liepen ze in de Schilderswijk met IS vlaggen.

Trumme | 08-11-19 | 16:12

@Ridde Rogter | 08-11-19 | 15:36: Afgezien van het feit dat het zijn bondgenoot niet is, klopt de rest wel. US heeft geen zin meer om de ondankbare taak van politieagent te spelen, en vertelde alle ouders van de vervelende deugnieten dat ze uit de ballenbak gehaald moesten worden.. Maar pa en ma komen maar niet, zodat de ballenbakbeheerder ze er maar uit zet. Goede reis huiswaarts!

Nuchternederland | 08-11-19 | 16:29

Is het nu tijdens of sinds Spartacus?

Superior Bastard | 08-11-19 | 15:34 | 1

Sinds tijdens.

Croxifoxio | 08-11-19 | 15:37

Alvast een *plop* maar dan. Er komen barre tijden...

SterF... | 08-11-19 | 15:33 | 3

Doe niet zo hysterisch. We hebben hiervoor een toolkit.

Pedronegro | 08-11-19 | 15:42

@Pedronegro | 08-11-19 | 15:42:
Ik neem gewoon het zekere voor het onzekere...
*plop*
Nog een...
Die nemen ze mij niet meer af

SterF... | 08-11-19 | 15:48

* bordjes richting Marokko plaatsen doet *

marcoplarco | 08-11-19 | 15:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl