Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VOET VAN HET GAS! 'Snelheid met SPOED omlaag'

Ze doen maar wat

Het is zoooooo grappig dat sukkels van regeringspartijen op het Malieveld hun steun uitspreken aan demonstranten die protesteren tegen het beleid van de regering terwijl op een geïmproviseerd podium leden van de regering het regeringsbeleid staan te verdedigen. Ze weten het gewoon niet meer. Ze doen maar wat. Vier jaar lang hollen als een blind paard en dan weer vier jaar lang stilstaan omdat er niks van klopt. Nu zit iedereen weer met z'n hoofd in een stikstofhoop en dus komen Rutte (wie?) & co met een stel 'spoedmaatregelen'. Zoals snelheid drastisch omlaag. In 2012 mochten we ineens 130 rijden en dat was volgens Schultz van Haegen (o ja dat was die) 'een historische stap'. "De weggebruiker krijgt de ruimte en mag harder rijden, rekening houdend met veiligheid, natuur en milieu." HAHA yeah right, en een paar jaar later is het complete paniek in de tent, is 130 sinds 1 oktober op een paar plekken al helegaar geen 130 meer en moet alles anders wegens 'spoedmaatregel', en straks bedenken de volgende opportunistische clowns weer wat anders. Echt. Ze doen maar wat.

Reaguursels

Inloggen

Als verkeersborden maker zou ik VVD stemmen. Dat is mooi verdienen bij al die wijzigingen en aanpassingen die over elkaar tuimelen

batvoca2 | 01-11-19 | 08:34

Tevens is er ook nog het zgn. broeikasgas Co2 probleem wat volgens ene reaguurder John Moose in bijgaande link onderuit gehaald word dat dat de aarde opwarmt,
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

steekmug | 01-11-19 | 07:03

Over 100 kilometer snelweg in Nederland is de tijdswinst dat je eerder aankomt gemiddeld maar 10 minuten tussen 130 en 100 rijden denk ik er zo over.
Laatste voorbeeld, www.rtvdrenthe.nl/nieuws/152240/Wij-r...

steekmug | 01-11-19 | 06:43

"een toename van het aantal regels is een goede indicator voor het ontbreken van een plan" (dixit Leon Trotzki)

kindapaas | 01-11-19 | 02:45 | 1

Precies, er is helemaal geen plan, het zijn korte termijn denkers, amateurs!

pjisonline | 01-11-19 | 07:25

Och, gewoon je niet druk over maken. Het waait wel weer over en dan komt er weer wat anders. Politici moeten nu eenmaal iets verzinnen om ons te tergen. Dat is hun werk.

Patatter | 31-10-19 | 21:18

En daarom hebben we directe democratie nodig. Snap echt niet wat ons als land bezield, om de hele boel te laten lamleggen door wetgeving waar helemaal niemand op zit te wachten en die elk weldenkend mens met één pennenstreek naar de prullenbak zou verwijzen.

Dr. Vigilante | 31-10-19 | 21:02

Wat een idiotie. Ik dacht dat Douwes er niet eens bij was. Het is wel echt meten met twee maten, want allerhande linkse activisten komen overal mee weg.

Dr. Vigilante | 31-10-19 | 21:00

Wie gaat dat betalen?

Van 130 km/uur terug naar 100 km/uur, dat is algauw 15% minder brandstof voor dezelfde gereden kilometers.
Meer harmonisatie van de snelheid (tussen vrachtverkeer en personenwagens) geeft minder files.
De accijnsinkomsten vallen zo veel lager uit.
Je zult in de (wegen)bouw werken, dan heb je morgen geen baan meer. En is er plots geen geld meer voor uitkeringen

BraadWorstLul | 31-10-19 | 20:52

We moeten onderscheid maken tussen elektrische en fossiele brandstof auto’s. 140km/u voor elektrisch en 100Km/u voor fossiele brandstof en alleen in de linker baan.

Ernstige Zaken | 31-10-19 | 20:30

Hallo luitjes! Jullie zijn het fijnstof vergeten (slecht voor astma en longziekte patiënten) in de CO2/fijnstof discussie. Uitsluitend voorhanden in de Randstad, mede dankzij de haven R’dam met zijn Heavy Fuel Oil uitstoot. Laat de Randstad fijn stapvoets rijden. Wat hebben wij niet-Randstedelingen met deze onzin te maken? Bij hogere temperaturen neemt overigens de hoeveelheid CO2 in de lucht af... welke hoge temperaturen? Klimaatverandering ? Ja het wordt kouder ipv warmer. Nachtvorst eind oktober? Kan mij niet herinneren dat het ooit in oktober vroor. Maar ja,klimaat en het weer zijn verschillende dingen.

Eendragtmaaktmagt | 31-10-19 | 20:04 | 1

Kan mij wel herinneren dat er nachtvorst eind juni 2018 was...

steekmug | 01-11-19 | 06:22

130 is dan ook onzin. Je wint er geen tijd mee, het kost veel meer benzine en het is onveiliger. En, leuk detail: mensen die het belangrijk vinden hebben over het algemeen een kleine piemel. Echt.

beldewouten | 31-10-19 | 20:00 | 1

Jij hebt zeker helemaal geen piemel, zeikwijf.

kwakindezak. | 31-10-19 | 23:07

Als ik een scheet laat moet ik dat dan compenseren door gedurende 15 minuten
2 km/u langzamer te rijden?

justtheblues | 31-10-19 | 19:31

Ik voel een automobilisten actie aan komen. Allemaal met de auto naar Den Haag over de A12... Maar dat was al een feit elke ochtend eigenlijk.

Mark van Leeuwen | 31-10-19 | 18:58

Cijfertjes... Het een omlaag, kan het ander omhoog. Niets meer.

Mark van Leeuwen | 31-10-19 | 18:54 | 1

Klopt helemaal. De grenzen zijn bereikt, alle natuurlijke knelpunten hebben hun tolerantie grenzen bereikt. Ieder voordeel voor de een betekent daardoor automatisch een nadeel voor een ander, en inderdaad een afname aan de ene kant betekent automatisch een toename aan de andere kant.

kindapaas | 01-11-19 | 03:20

Deze hele toestand doet mij terugdenken aan eind jaren 60, toen ik net begon met autorijden en als je op de snelweg het witte bord 100 met een streep erdoor zag, daarna lag het aan je auto hoe hard je kon rijden, bij de meest gangbare middenklassers hield het wel op met 160.

Mooie tijd was dat en al dat gezeur over het milieu doet mij denken aan een stukje uit de show van Youp v/h Hek, citaat : Mijn Turbo gaat ZO hard, de bomen merken het niet eens als ik voorbij kom.

Keyboardspeler | 31-10-19 | 18:34
-weggejorist en opgerot-
Michiel85 | 31-10-19 | 18:06 | 3
-weggejorist-
Michiel85 | 31-10-19 | 18:22
-weggejorist-
Michiel85 | 31-10-19 | 18:25
-weggejorist-
Michiel85 | 31-10-19 | 18:28

Wat een minister toevallig ergens leest of opvalt wordt beleidsvoorstel, morgen weer iets nieuws. Never a dull moment.
Er zijn geen diploma’s vereist voor ministerschap, wel dat je De Partij genoeg gepleast hebt.

Nichtsneues | 31-10-19 | 17:45

Euro-5 en lager maximaal 80. Dat scheelt pas uitstoot en/of de mensen gaan hun vieze wagen eindelijk eens vervangen door een schone.

happen_maar | 31-10-19 | 17:38 | 2

Wat vind jij een schone wagen? Toch niet zo’n stekkerauto, want dan ben je af.

Alco-de-Holist | 31-10-19 | 17:42

Volgens die norm moet iedereen diesel rijden.

donkieshot | 31-10-19 | 17:51

Ach met 100 kom je der ook wel.

Omebert | 31-10-19 | 17:15 | 1

Met de fiets ook

Mark van Leeuwen | 31-10-19 | 18:52

When gov says ur top priority..

Shareholder II | 31-10-19 | 16:47

En 1 km verder over de grens in Duitsland rijden ze gewoon vrolijk 190 km +. Wat een totale idioten, zijn de regie volledig kwijt.

HaatbaardKnipper | 31-10-19 | 16:42 | 1

Hallo, deugen staat in Nederland op hoog nivo!

donkieshot | 31-10-19 | 17:55

Een bedrijf dat zo aan het rondkloten is gaat failliet en deze prutsers gaan gewoon door want ambtenaren (vriendjes, nepotisme, clientelisme etc). Wat te denken van een Pechtold die de crisis bij het CBR moet gaan oplossen? Kereltje had geen baantje, nu wel. Niet de juiste man op de juiste plek maar degene die voor in de rij staat mag het doen. Vandaar dat we ons niet meer verbazen over zoveel wanbeleid.

kalescheet | 31-10-19 | 16:30 | 1

Inderdaad. Faalhazen worden omhoog gepromoveerd. Alleen zo kom je van ze af blijkbaar. Of ze zijn zo makkelijk te manipuleren..

Michiel85 | 31-10-19 | 18:17

Snelheid terug naar 110 of 90 op drukke wegen, werkt perfect voor een snelle doorstroming.

the Jackdawn | 31-10-19 | 16:06 | 1

Lazer toch op pussy, je rijdt zeker in een 2cv of zo? Idioot

LonelyWanker | 01-11-19 | 00:19

Zijn jullie daar nu pas achter dat ze maar wat doen? Het is gewoon echt de waan van de dag die regeert.

Dirk III | 31-10-19 | 15:53

Alle CO2 en stikstof op de automobilist afschuiven want snelheid. En dan gaan er vast geen boeren en bouwers naar het Malieveld. Hebben ze weer mooi opgelost.

grom | 31-10-19 | 15:53

Rutte zit ergens in een hoekje zich een ei uit te lachen.

Deksmaat | 31-10-19 | 15:47

Daarom ben ik een voorstander van een zo klein mogelijke overheid en ambtenarenapparaat dat zich enkel bezig houdt met de kerntaken. Wanneer de macht van de overheid wordt geminimaliseerd en de vrijheden van burgers worden gemaximaliseerd, dan zal de burger weinig last hebben van een regering die dwaas beleid wil voeren.

SicSeb | 31-10-19 | 15:41 | 4

Fantastisch voorstel, maar de hoeveelheid ambtenaren die stemmen tegen dit soort voorstellen (door stem uit te brengen op het kartel) is al te hoog om echte veranderingen via democratie te willen regelen. De overheid kan nu alleen nog maar uitdijen en nog meer geld oppotten dat eigenlijk al lang aan de burgers zou moeten worden besteedt. (Zie ook Christine Lagarde die Nl op de vingers tikte hierover vandaag)

Beefbus | 31-10-19 | 16:11

@Beefbus | 31-10-19 | 16:11:
Mevr. Lagarde wil interen op de financiele reserves van de kleine vermogensbezitters, vergelijkbaar met de opgevorderde graanvoorraden van de gulaggen destijds begin jaren 20 in de opkomende SU. Het gevolg: er werd minder zaaigoed uitgestrooid voor het volgende seizoen en de bestaande voorraden werden verkocht aan speculanten. We kennen het gevolg: de laatste reserves werden aangesproken om mensen te laten wennen aan de nieuwe hongernorm. Zodra die voorraad ook op was volgde massale hongersnood.
Lagarde&global friends doen het via een monetaire omweg zodat de schuldvraag niet gesteld kan worden wanneer het mis gaat; de hongernorm is vervangen door een renteopbrengst van 0% over tegoeden maar een ander percentage over schulden. Hoe dat af loopt is goed te zien aan Libanon: "Weak economic growth limits tax revenues, while the largest government expenditures remain debt servicing, salaries for government workers, and transfers to the electricity sector." (CIA World Factbook 2018-2019).

kindapaas | 01-11-19 | 03:35

@Beefbus | 31-10-19 | 16:11: helaas waar. Er zijn teveel mensen die zich afhankelijk hebben gemaakt van overheidsgelden

SicSeb | 01-11-19 | 06:25
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte kan goed lullen. Dat is het enige dat hij goed kan, verder is het een ruggengraatloze, visieloze plucheplakker. Dankzij hem zitten we met dure lelijke windmolens, warmtepompen, biomassastokers en elektrische auto’s waar klimaat noch milieu ook maar ene neuk aan hebben. De immigratietrein dendert door, het pensioenprobleem is nijpend, en het land is vastgelopen op volslagen idiote milieuregels.
Maar er is hoop. Het land gaat gered worden. De maximum snelheid gaat omlaag.

Zeddegeizot | 31-10-19 | 15:28 | 2

Gepresenteerd met een reeks probleemoplossingen maakt dit kabinet altijd consequent de keuze voor de oplossing met het minste burgerbelang, de hoogste kosten en het hoogste gehalte symptoombestrijding.

ChatBot | 31-10-19 | 15:34

De maximum snelheid is volgens hen in den Haag de snelste methode om uit de administratieve problemen te komen. Volgens mij is het aanpassen van de norm nog sneller, want geen bordjes vervangen enzo.

Peerkeoud | 31-10-19 | 16:41

Meetpunt boven rioolgemaal weg en riooloverstorten dicht. Vliegreizen afschaffen en Tata steel gaat al weg. Klaar.

Mart6037 | 31-10-19 | 15:24 | 2

Okay en die belachelijk lage norm omhoog. En wie moet die effecten doorrekenen. Het RIVM? Wat een klucht.

Mart6037 | 31-10-19 | 15:41

@Mart6037 | 31-10-19 | 15:41: Precies, die norm, die norm. Snelste manier om uit de administratieve problemen te komen. Die norm aanpassen. Snel en wel nu gewoon.

Peerkeoud | 31-10-19 | 16:42

Mark onze held, blijf vooral op hem stemmen. Timmermans is toch ook een succesnummer.

bijna_raak | 31-10-19 | 15:21

Overbevolking op zo'n klein stukje aarde is hét probleem.
15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde, die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde.......inmiddels ruim 17 miljoen mensen.
Bij 12 miljoen zei koningin Juliana al dat Nederland vol was.....
17 miljoen en dan heb ik de illegalen niet eens meegeteld, gek he dat het hier op alle fronten spaak loopt en iedere week komen er honderden bij, hoe dan?? Vertel me, .... hoe dan??? We graven ons eigen graf onder leiding van Rutte die loopt te kutte.

Polly1 | 31-10-19 | 15:21

@Boerk. Tjemig, echt veel stikstof in 1972. Maar goed, toen ging het ook wel echt heel slecht met de natuur. Toch?

Zeddegeizot | 31-10-19 | 15:31

@Zeddegeizot | 31-10-19 | 15:31: Dat we het toen overleefd hebben. Ben daar nog steeds dankbaar voor. Mijn ouders hebben me vaak verteld over die verschrikkelijke stikstoftijd.

Mart6037 | 31-10-19 | 16:22

@Mart6037 | 31-10-19 | 16:22: Zelf meegemaakt. Als je dan 's zomers op je fietsje bij een stedelijke omgeving aankwam, dan zag je boven die bebouwing een gelige waas hangen. Toen was de wereld op sterven na dood. Nu is de wereld springlevend als je het vergelijkt met toen.

Maar ja, het kan altijd beter, ook al zijn we met steeds meer.

Peerkeoud | 31-10-19 | 16:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, ga toch weg, ik bedoel letterlijk...ga toch weg!!

Polly1 | 31-10-19 | 15:10 | 1

Wie, waar, wat?

SterF... | 31-10-19 | 17:03

vvd wordt gewoon weer de grootste partij na de verkiezingen met d666 en groen slinks in haar kielzog. Let maar op, nederthalerland verdient niks beters.

Schuldenbrau | 31-10-19 | 14:57 | 1

Ja, wat wil je. Iedereen en z'n moeder wil erg graag bij horen en van de MSM krijg je te horen dat dat toch wel de norm is, om voor deze onzinnige maatregelen te zijn. Iedereen en z'n moeder stemmen dus op de kartel partijen die dit aanhangen. Logisch toch.

Wel jammer dat GS niet tot de MSM behoord.

Peerkeoud | 31-10-19 | 16:47

Alle wagens electronisch begrenzen als ze door een “snelheids poortje rijden”
Nooit meer een bekeuring met administratie kosten.
Maar dat zal de regering niet fijn vinden.
Want geen verkapte belasting meer te innen

Het leven is zwaar | 31-10-19 | 14:56

In het weekend pakte ik een stukje veluwe-snelweg waar je nu 120 mag ipv 130.

Next.

Papa Jones | 31-10-19 | 14:50

20 jaar terug reed mijn auto 1 op 10.
10 jaar terug reed mijn auto 1 op 20.
Heden rijdt mijn motorscooter 1 op 35.

Conclusie: we worden weer eens belazerd.

padbuffel | 31-10-19 | 14:49 | 2

Joh, de mijne deed 20 jaar geleden 1:10 en nu nog steeds.

Peerkeoud | 31-10-19 | 16:48

Dus omdat een stel onbekwame beleidsmakers met een dokterstitel geen beleid kunnen maken en heel Nederland naar de klote helpen moet ik straks inleveren op mijn snelheid? Fijn!

Het lijkt mij het beste om niks te doen. Alles laten zoals het nu is en de bedrijven failliet laten gaan, dat heel Nederland de pijn voelt. Misschien dat er dan het besef komt bij het volk dat we helemaal verkeerd bezig zijn in Nederland, dat ze allemaal spontaan het licht gaan zien. Dan is de tijd rijp voor nieuwe verkiezingen en dan gaat er ook echt wat veranderen. Tenminste, dat hoop je dan maar.

Brulaapje | 31-10-19 | 14:46 | 4

@Polly1 | 31-10-19 | 15:12:
Moet je eens opletten wat er gebeurt wanneer alle ondernemers een keer de BTW afdracht overslaan.

ChatBot | 31-10-19 | 15:20

@ChatBot | 31-10-19 | 15:20: Dan krijgen ze allemaal een dikke boete, het is niet dat ze hints snappen in Den Haag.

voldemort | 31-10-19 | 15:31

@voldemort | 31-10-19 | 15:31:
Boete kwijtschelden of nog een keer niet afdragen. Ze kunnen nu eenmaal niet iedereen opsluiten.

ChatBot | 31-10-19 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

As we speak wordt de vaderlandsche economie moedwillig gesloopt. De schade zal die tot nu toe is aangericht zal vele kwartalen naijlen. Waar is Rutte eigenlijk om dit geniale beleid eindelijk eens helder toe te lichten? Ik snap het niet meer.

Computer_says_no | 31-10-19 | 14:41 | 2

*zal - mag weg

Computer_says_no | 31-10-19 | 14:42

Rutte verstopt zich en misschien ook maar beter voor ons én voor hem. Wat mij betreft helemaal opstappen. Hij gaat zich wéér verkiesbaar stellen, als de VVD weer aan de macht komt dan vreet ik mijn schoenzolen op en vermoed op zijn minst een complot en vervalsde verkiezingen, zoveel onvrede in het land en dan tóch de macht grijpen dat begreep ik bij de afgelopen verkiezingen al niet. Maar genoeg is ook écht genoeg. Nederland zit al 12 jaar in een dip en dat ligt niet aan de veel te hard werkende burgers, het ligt aan Den Haag/Brussel. (en Straatsburg niet te vergeten). Dat maandelijkse verhuizen moet ook maar eens afgelopen zijn........kost kapitalen.
Stelletjes idioten zijn het.

Polly1 | 31-10-19 | 15:16

De forens, waaronder ik, heeft weer het nakijken. Nog langer onderweg cq. minder thuis. Welke partij had het ook alweer over gezin en hoeksteen van de samenleving. Langer werken, langer reizen en dan lekker onder de aarde gaan liggen. Dit land en deze regering zijn kapodt!!!

VerganeGlorie | 31-10-19 | 14:39

Zelf een probleem creëren en het dan niet kunnen oplossen. Er worden mensen voor minder weggestuurd.

Cor Netto | 31-10-19 | 14:36

Er is helemaal geen stikstofprobleem en ook geen probleem met PFAS, geen woningtekort, geen tekort aan leerkrachten, zorgpersoneel, politieagenten, onvoldoende infrastructuur en waarover allemaal nog meer geklaagd wordt. Dat is allemaal, misschien een beetje krap maar wel voldoende aanwezig voor de oorspronkelijke Nederlandse bevolking. Wat wel een probleem is, is het gigantische overschot aan immigranten die hierheem komen, achterover gaan zitten en menen recht te hebben op alles wat maar voorhanden is. Gratis. Vandaar de tekorten die er eigenlijk niet zijn. Oh ja, het overschot aan verstandelijk beperkte politici binnen het kartel helpt ook niet echt.

Elessir | 31-10-19 | 14:36

Weer lekker kneuterig, Nederland op z’n kleinst.
Ga nou eens proberen zoveel mogelijk vracht verkeer s’nachts te laten rijden
Maar LPG goedkoop om te rijden.

Datgingniegoed | 31-10-19 | 14:35

Het is tenenkrommend. Volstrekt incapabele eigenpijpers. Als dit volk voor eigen rekening en risico zijn geld zou moeten verdienen zitten ze binnen 6 maanden in een faillissement / schuldsanering. Wat een lachertje.

Julius Pace Car | 31-10-19 | 14:31

Ik heb dit kabinet (en voorgaande) nog nooit kunnen betrappen op lange termijnvisie, of Überhaupt visie.....

Nederlanddraaitdoor | 31-10-19 | 14:30

Een maximumsnelheid van 90 km/u op alle A-wegen zou het "stikstofprobleem" in één klap oplossen. De brandstofbesparing zou enorm zijn, zo groot dat de opbrengst aan accijns en btw op brandstoffen duidelijk zou afnemen. Een kabinet Rutte wat zou kiezen voor vermindering van de belastinginkomsten voor de overheid! Hahahahaa!!

Rhenium | 31-10-19 | 14:22 | 4

Heel Nederland één woonerf.

Cor Netto | 31-10-19 | 14:33

Vermindering belastinginkomsten als we naar 90 op de snelweg gaan? Wat denk je nou zelf? Gewoon 50% er bovenop want de overheid kan niet zonder geld! O ja, en die verhoging is zooooo goed voor het milieu en het klimaat!

5611 | 31-10-19 | 15:07

Ik had niet de indruk dat de accijns op de brandstof is aangepast nu 10% uit waterige ethanol bestaat.

voldemort | 31-10-19 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dit doet slechts op papier wat aan het verminderen van stikstof uitstoot. Wie rijdt er nu daadwerkelijk 130km/h?

Duifmans | 31-10-19 | 14:13 | 1

Teveel mensen, als ik op de snelweg rijd.

Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 14:27

Idd wat een ontluisterend optreden van dit kabinet: max. snelheid omlaag, gemeenten die de PFAS-normen zelf maar aanpassen. En dan nu halsoverkop de bouw vlot trekken door aanpassing veevoer. Terwijl al jaren bekend is dat methaan emissie van herkauwers met 99% kan worden gereduceerd door zeewier

donkey kong | 31-10-19 | 14:11

Volgens mij kijken de Aziaten stomverbaasd toe hoe wij door zelf opgelegde normeringen geheel vrijwillig onze eigen economie om zeep helpen. Stikstofnormen, CO2 uitstootminimimalisering, fosfaatbeperking, melkquota, fijnstofregelingen, PFAS limieten, energietransities. Daar hebben zij ongetwijfeld van gehoord maar nooit gedacht dat er idioten zijn die ze allemaal willen implementeren.
Nog even, en de Chinezen kunnen hier voor een appel en een ei onze hele infrastructuur overnemen, net zoals ze in Afrika doen.

Alco-de-Holist | 31-10-19 | 14:06 | 4

@Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 14:28: Yep, daar rijden de F1 auto's gewoon over straat. Bouwen ze een week of 2 aan, inclusief de verlichting, nodig voor de televisieopnames.
Leuke stad, hoewel Hong Kong levendiger is. Shanghai trouwens ook.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:35

@Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 14:28: Zeker, heel vaak zelf op dat kleine eilandje. Wel eens in de rest van Azie geweest? Of in Afrika? Midden- en Zuid Amerika? Anders nog iets Fuikje?

donkieshot | 31-10-19 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb er geen probleem mee, het zijn vnl busjes-tokkies, plebs en asociaal leasebakvolk wat 130 rijdt.

Coño de Barbaar | 31-10-19 | 14:04 | 3

Hup hup! Terug naar Joop jij!

Goed-hardt | 31-10-19 | 14:06

Onder welke groep deelt u zich zelf in?

zuurtjeregen | 31-10-19 | 14:15

Wat Spaanse Kut zegt.

Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 14:28

Ze zijn ook bezig om de V1, rotate snelheid van vliegtuigen voor het milieu aan te passen.

penis-aqua-rosA | 31-10-19 | 14:04 | 1
-weggejorist-
zuurtjeregen | 31-10-19 | 14:18

En net over de Oostgrens heeft men besloten dat de snelheidslimiet niet ingevoerd gaat worden en men gewoon ongelimiteerd hard mag blijven rijden.... Eén Europa, ja mijn oma!!! Laten we dit kabinet zo snel mogelijk uitzwaaien en de heren Wilders en Baudet de kans geven om de schade te herstellen! En dan reken ik op een snelle NEXIT!

kommabijmebinnen | 31-10-19 | 14:03

De NOx (bronnen verkeer&bouw) is de afgelopen 20 jaar drastisch gedaald. Ofwel 20 jaar geleden was er een groot natuurprobleem dat nu dan al gehalveerd is. Ofwel de NOx heeft de hersenen in Den Haag zwaar aangetast.

Winter_is_coming | 31-10-19 | 14:01 | 2

Als ik de NOx-kaartjes van Nederland en omgeving bekijk dan springt het Roergebied er met stip op 1 uit. Ex aequo 2, 3 en 4 Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen. De rest stelt niets voor buiten de uitwaaiering van die 4 gebieden. En dan hebben we nog geluk dat de wind niet zo vaak uit het oosten komt. Dus waar die kreet vandaan komt dat wij de NOx-viespeuk van Europa zijn, begrijp ik niet.

5611 | 31-10-19 | 15:11

Die hele 130 was toch al niks voor mij want je moet zo vaak van snelheid veranderen op de 'snel 'weg dat ik van pure ellende maar achter een vrachtwagen blijf hangen. Leve de Duitse autobahn.

penis-aqua-rosA | 31-10-19 | 14:01 | 1

De beroemde Autobahnen zijn een karikatuur van zichzelf. De 3 vanuit Arnhem: een wegdek waar Wallonië zich voor zou schamen. De 3 tussen Frankfurt en Keulen: om de 10 km weer een andere snelheidslimiet. De 1 van Bremen naar Munster: iedere 10 km een Baustelle. Verderop bij Keulen-Noord: Rijnbrug staat op instorten. Vrachtauto's verboten, personenauto's mogen er nog voorzichtig met 60 overheen. Zo ongeveer alles in het Roergebied: een grote bouwput. De 7 tussen Hamburg en Hannover schijnt ook de hel op aarde te zijn. Er bestaan zelfs kaarten voor vrachtauto's welke stukken Autobahn niet meer te berijden zijn.

De Nederlandse snelwegen zijn een paradijs vergeleken met de Autobahnen.

5611 | 31-10-19 | 15:17

Dat krijg je met 4 partijen in het kabinet. Valt niet te regeren. En de volgende verkiezingen gewoon vijf partijen. Weimarrepubliek 2.0.

El Gouda | 31-10-19 | 13:59 | 1

U ziet het verkeerd toch. Geweldig voor snelle adequate probleemoplossing en besluitvorming... hoe meer zielen hoe meer meningen hoe sneller een akkoord wordt bereikt

Slough | 31-10-19 | 14:54

Met die drukte en inhalende vrachtwagens kunnen ze er net zo goed 90 van maken.

Moonwarrior | 31-10-19 | 13:55

Heeft de commissie Remkes ook invloed over de grenzen?
Stikstof in ieder geval wel.
Voortaan iedereen op de remkes.

Kijkeensaan | 31-10-19 | 13:53 | 1

Nee hoor. Stikstof is geen lid van de EU en zal derhalve bij de grens worden tegengehouden door de Douane.

DeJemelscheet | 31-10-19 | 13:55

En opnieuw, volledig niet in kennis of wetenschap gegrond beleid. Gewoon losse vingerwerk. Kijk eens naar De Buren, die wel onderzoek deden: www.ad.nl/auto/duitsers-mogen-blijven...
Citaatje: "Tegenstanders wijzen echter op een onderzoek van de Duitse overheid waaruit blijkt dat bij een maximumsnelheid van 120 km/u de totale CO2-uitstoot in Duitsland met slechts 0,27 procent zou dalen. Een maximum van 130 zou volgens het onderzoek zelfs geen enkel effect hebben. "

Maar wij moeten met fietssnelheid. Omdat Klaver het zegt of zo.

DeJemelscheet | 31-10-19 | 13:53 | 4

U moet helaas nog veel bijleren, feiten doen er niet toe. Waarden en een goed gevoel, en vooral deugen, daarrr draait alles om.

therealbraindump | 31-10-19 | 14:02

@litebyte | 31-10-19 | 14:01: Klaver& co kunnen niet rekenen. Dan heeft onderzoek ook geen zin. Logisch dat ze dan maar wat roepen

Winter_is_coming | 31-10-19 | 14:02

@litebyte | 31-10-19 | 14:01: U bent echt een optimist: onderzoek doen, ga weg! Effecten van een ingreep inschatten, hoezo? Als je maar deugt!

5611 | 31-10-19 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon weer verkapt geld innen. Onduidelijke snelheidslimieten en duiding is weer meer boetes. De Ambtenaren kunnen nix, doen nix, weten nix, zijn nix en worden nix. De overheid een grote clusterfuck.

harverster | 31-10-19 | 13:53

Langere remweg, nieuw wegdek

Dit is precies het beleid van het kabinet.

Olleke | 31-10-19 | 13:53

Welvaartsziekte 'de ziekte van deug' heerst in Den Haag en komt per hoofd van de bevolking nog iets vaker voor in Amsterdam. Het uit zich door het afwezig zijn van enige logica, besluiteloosheid, verwarring, het omdraaien van feiten, boosheid, gebrek aan humor, maar ook drammerig en wereldvreemd gedrag.

donkieshot | 31-10-19 | 13:51 | 2

Aha, dat zegt alles. Is daar ook een behandeling voor?

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:38

Iedereen die 130 wil met bolide en al naar het Malieveld. Dat zal ze leren.

Waakvlam | 31-10-19 | 13:49 | 2

Ja, of met z'n allen stil gaan staan op de snelwegen 's morgens en 's avonds.

Mr_Natural | 31-10-19 | 13:51

@Mr_Natural | 31-10-19 | 13:51: Elke dag weer, totdat ze het door krijgen dat we ook in de spits 130 willen rijden.

Winter_is_coming | 31-10-19 | 13:59

Beleggingstip: koop aandelen in een verkeersborden fabriek.
In feite laat deze maatregel zien dat het alleen maar een papieren probleem is.

Zatkniss | 31-10-19 | 13:49

Ze doen maar wat ja. En het ergste is; het interesseert ze ook geen flikker meer. Mij maakt het niks uit, of je nu 130 of 120 rijd.

Maar het heeft geen nut verder. Het is pure symboliek. Dus ze laten gewoon zien dat het allemaal symboliek is, en geven gewoon toe dat het vrijwel nutteloos is. Dat hele klimaat akkoord is vol-ko-men nutteloos op mondiaal niveau. Dat zeggen zelfs de ontwerpers ervan gewoon hardop. Dat geldt voor dit stikstof gezever evenzo. Minder hard rijden maakt niets uit, maar het staat leuk en is het meest laaghangende fruit wat ze kunnen pakken. De maatregelen die écht de uitstoot van stikstof verlagen zijn allemaal véél te ingewikkeld, en daarmee politiek te gevoelig. Niemand van onze politieke "helden" durft dáár zijn vingers aan te branden. Dus dan maar weer autootje pesten.

En men verwacht tegelijk dat het maatschappelijk draagvlak voor de steeds absurder wordende klimaatmaatregelen niet lijd onder dit staaltje van nihilisme en desinteresse wat de politiek tentoon spreid hiermee.

Bespottelijk is het, werkelijk bespottelijk. Wát een onkunde.

Macroglossum | 31-10-19 | 13:49 | 1

Je vraagt je af bij wie dit zooitje onbenullen in dienst zijn; werken ze voor de BV Nederland of bij SBS 35 aan een nieuwe aflevering van Peppie en Kokkie?

Het is inderdaad van de zotte dat op mondiaal nivo het werkelijk geen reet uitmaakt.
Zolang er bv 30% van de mensen in India van minder dan 1 euro per dag moeten leven, denk je dat zie zich drukmaken om enige uitstoot.
Maar hier, om een niet aantoonbaar verschil van 0.0000003 graden verwarming af te wenden in het jaar bla bla, moet er meer dan 1000 miljard in deze schijnoplossing geinvesteerd worden. Om over de rest van de onzin nog maar te zwijgen. Wat moet je met dit soort wereldvreemde figuren die dit soort oplossingen verzinnen?
Het is voor het eerst dat ik merk, ook op linkerzijde, dat men deze deug idioterie zat begint te raken.
Obama is al om.

donkieshot | 31-10-19 | 14:21

En over een half jaar snelheid weer omhoog. Ik zeg: nu snelheid verder omhoog. De snelheid van corrupte, volksvijandige ambtenaren eruit gooien. De BEZEM!

Mart6037 | 31-10-19 | 13:48

Die laatste zin zegt eigenlijk alles.

Ze weten het ook niet meer nu de onderbuikgevoelens van de deugers steeds meer aanhang krijgt. Die aanhang wordt als maar groter, want er komen wel eens waar steeds meer academici bij in ons land, maar wat leren die tegenwoordig nog? Het bedienen van een Ipad is al voldoende.

Peerkeoud | 31-10-19 | 13:47

Ah, een topic waaronder ik mijn grieven kwijt kan over de snelheidsbeperkende maatregelen vanwege 'werk aan de weg'. Wie die borden plaatst heeft niet door dat het geen effect uithaalt wanneer die borden er staan terwijl er nog niet of niet meer gewerkt wordt aan de weg. Verplicht wegenbouwers eens te werken met dynamische borden. Waarom 's nachts langzamer moeten rijden terwijl er alleen overdag gewerkt wordt, om maar wat te noemen. Waarom borden alvast neerzetten, terwijl nogal aan de klus begonnen moet worden. Waarom is het niet strafbaar als vergeten wordt de bebording weg te halen?

Kijk, als hier consequent mee omgegaan wordt, misschien, heel misschien dat de mensen zich ook een gaan houden aan de snelheden die de snelheidslimieten op de borden aangeven. Amen.

mozaard | 31-10-19 | 13:47 | 3

Een betoog afsluiten met 'amen' maakt het niet sterker, integendeel

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:49

Heb je wel door dat daar waar gewerkt wordt er vaak ook minder ruimte is?

Als je alleen rijd dan kan je inderdaad onbesnut hard een werkzone met zonder werkers voorbij razen, maar dat geldt natuurlijk ook als er geen wegwerkzaamheden zijn. Waarom überhaupt niet ongelimiteerd als het rustig is. Nou ja, om de stikstof zullen we dan nu maar zeggen.

Peerkeoud | 31-10-19 | 13:50

Ik vind dat nog wel meevallen. Een wat langdurigere wegafzetting plaatsen ben je sowieso wat langer mee bezig plus gaan de werkzaamheden zelf redelijk snel. Zelfs in Vlaanderen hebben ze binnen een half jaar 20 km jaren 70 betonplaten bij Turnhout vervangen door strak asfalt. In Wallonië (Luik) en Duitsland duurt het daarentegen eeuwen..

5611 | 31-10-19 | 15:29

"Spoedmaatregelen" van de regering komen neer op het volgende
- belastingen omhoog op drogredenen en valse urgentie
- snelheid omlaag op drogredenen en valse urgentie
- het hiermee gegenereerde geld verdwijnt in een op drogredenen en urgentie gegraven gat
- het gegraven gat genereert meer drogredenen en urgentie
- wat weer meer spoedmaatregelen van de regering noodzakelijk maakt.

"hahaha", aldus de woordvoerder van het planbureau

Jan Passant mk2 | 31-10-19 | 13:44

Hoe zit het met de elektrische auto's ? Die moeten dus meelijden met de rest ?

Zwizalletju | 31-10-19 | 13:43 | 3

Om de stikstofuitstoot van cobaltmijnen te compenseren.

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:48

Voor electrische auto’ s wordt de linkerweghelft gereserveerd.

Glasgow Argus | 31-10-19 | 13:56

Weet u wel hoeveel stikstofuitstoot het gevolg is van de verbranding van biomassa..

therealbraindump | 31-10-19 | 13:57

Hoe hard mogen Formule1-auto's eigenlijk?

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:41 | 3

Zo hard als ze willen, ze hebben toch geen kentekenplaten.

Mr_Natural | 31-10-19 | 13:48

Bilderbergconnecties.

Mart6037 | 31-10-19 | 13:49

Oké helder. De stikstofnorm gaat dus niet worden aangepast.

de visser | 31-10-19 | 13:40

Tja, je kon erop wachten. De burgers achter de boeren, de burgers achter de bouw. Nou klootjesvolk, dit is stap 1, nu de max snelheid (droeftoeters zat die dat prachtig vinden, omdat ze toch nooit harder rijden in de Agila van hun moeder) maar wacht maar tot ze de CV van je zolderkamer aftrekken en je zit te blauwbekken bij je straalkachel waar je €10 per KwH betaald.

Of zijn er ook hier nog simpele zielen die geloven dat de norm aangepast of op Schiphol of iets elders vandaan gaat komen? Dit gaat gewoon geld kosten, en jij en ik gaan dat betalen. Hoop maar niet om een politieke omslag, het gebeurt nu niet, ook niet over 5 jaar. Er gaat niemand "wakker" worden, minder koopkrachtig, dat wel.

Diepstrotje | 31-10-19 | 13:38 | 1

Op schiphol rijden ze met elektrische auto's rond. Het aandeel van het vliegverkeer wordt ook graag overdreven. Per passagier valt het reuze mee een groot deel van de ticketprijs is de luchthaventax.

voldemort | 31-10-19 | 15:25

Al die nieuwe bordjes maken en plaatsen.
Hoeveel stikstof uitstoot produceert dat wel niet?

watergeus | 31-10-19 | 13:37

Lul maar wat, en gooi er maar 'duurzaam' en 'CO2' tegenaan; altijd goed joh

Geno | 31-10-19 | 13:37

Alle zwembaden dicht. Nooit meer te dikke wijven in bikini's en nooit meer zwemles met je kids.

Rest In Privacy | 31-10-19 | 13:36

Het is niet het liegen, valse beloften en gestructureerd populisme (door Rutte aangeduid als goed populisme)
Het is niet de hypocrisy
Het is niet de valse naiviteit
Het is niet het valse begrip en meelevendheid
Het is niet de doorzichtigheid van bovenstaande punten

Het is vooral de enorme incompetentie die verantwoordelijk (politiek) bestuurders uitstralen.

litebyte | 31-10-19 | 13:36

Gaan ze in Duitsland ook de snelheden omlaag brengen?

Swaffelkaffert | 31-10-19 | 13:34 | 3

Nee, daar blijft het gehandhaafd, is recent besloten.... de Needrlande politieke dooddoener is dan altijd "je kan de vergelijking met Duitsland niet maken, dat is een veel groter land en loopt voorop in andere sectoren als het gaat om allerlei uitstoot reducties."

litebyte | 31-10-19 | 13:42

Zoals het sluiten van kerncentrales en meer bruinkool verstoken. Het is een gave om de waarheid niet te willen zien.

voldemort | 31-10-19 | 15:22

@voldemort | 31-10-19 | 15:22: Ja, ga eens 20 km over de grens bij Sittard kijken. Dagmijnbouwputten zo groot als Utrecht en als je om je heen kijkt zie je tussen een woud van windmolens een handvol enorme bruinkoolcentrales liggen. Typisch GLD666-landschap.

5611 | 31-10-19 | 15:33

Het grote stikstof verdeel en heers spel is begonnen.

Colin.Fart | 31-10-19 | 13:32

Huh met al die files mag ik blij zijn als ik de 30 haal. Overigens was die 130 ingesteld omdat auto's dan meer benzine verbruiken en zo de staatskas meer gespekt werd.

Zapata10 | 31-10-19 | 13:32 | 3

Die van jou misschien, de mijne is juist zuiniger als ik 130 kan rijden. 140 is nog beter.

Super Vaagstra | 31-10-19 | 13:34

Kon je ergens dan 130 rijden? Gelukkig dat dit wordt afgeschaft, scheelt een hoop onduidelijkheden. Kost de overheid wel inkomsten wegens minder boetes

Rotterdammert1965 | 31-10-19 | 13:29 | 1

Niet in Rotterdam e.o., de hele dag trouwstoeten.

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:32

"De snelle maatregelen leveren geen enorme stikstofwinst op, maar de opbrengst is wel genoeg om een deel van de woningbouwprojecten door te laten gaan." Ja, 200 woningen om precies te zijn, volgens hetzelfde artikel. Nou, dat zet lekker zoden aan de dijk. 200 fucking woningen, welk deel van het woningtekort los je daamee op, welk deel van de bouwsector red je daarmee? Wat context: we moeten volgens de Nationale Woonagenda de komende 5 jaar zo'n 700.000 nieuwe woningen realiseren.

Dit is symboolpolitiek. We "moeten nu iets doen", niet omdat het probleem zo opgelost wordt, ook niet op de korte termijn, maar omdat het politiek zo uitkomt. Met een maatregel die later slechts met heeeel veel politiek gedoe teruggedraaid kan worden, en waarschijnlijk dus voor altijd staat. Vroem-vroempartij m'n reedt.

Muxje | 31-10-19 | 13:28 | 1

Welk probleem wil je dat ze oplossen. Is er een probleem dan, behalve dat één of andere wacko een verkeerde norm heeft vastgesteld?

Peerkeoud | 31-10-19 | 13:56

Creëer een crisis en het volk zal je volgen....

Sjorsch | 31-10-19 | 13:28

Stap 1 : bekijk deze wereldkaart : en.wikipedia.org/wiki/File:Gall%E2%80...
stap 2 : bekijk de grootte van NL ten opzichte van de rest van de wereld en beoordeel onze invloed.
Stap 3 : einde

God Zelf | 31-10-19 | 13:27 | 2

Een beetje dezelfde verhouding tussen hersenen van de huidige politici (pvv - fvd uitgezonderd) en die van een weldenkend mens.

Harrie7949 | 31-10-19 | 13:41

Ach ja, iedereen moet inleveren en de (milieu-) politiek, draagvlak.

ratelaar | 31-10-19 | 13:26

Met de door de overheid gecreëerde “klimaatcrisis” als excuus wordt het volk genaaid met “noodmaatregelen”. DDR-praktijken.

Koning Willy | 31-10-19 | 13:26

Zoals een mevrouw in Brussel voor de CDA ook al (jaren ??) roept onze hogere heren (en dames) zijn veel verder gegaan met al die beschermde natuur dan van Brussel moest. Bv. aan de grens (Groningen) graven ze in Duitsland veen af, terwijl ze hier wanhopig proberen veen in stand te houden. Waanzin. Je kunt niet iedere kever beschermen terwijl we doorgroeien naar 18 miljoen inwoners.

percy | 31-10-19 | 13:23 | 1

Wat zeg je nu? Niet alles kunnen beschermen terwijl we doorgroeien. Dat zal als een schok komen bij de "ik ben voor economische groei en ook heel erg voor het beschermen van het milieu want ik moet nu eenmaal in een coalitie regeren"-VVD onder heer Rutte.

Enige dat de mens kan doen voor de natuur is zichzelf als wezen opheffen. Zolang dat niet gebeurd gaat het milieu zwaarder belast worden. Dinosauriërs zijn ook uitgestorven (niet de schuld van mens) dus onze tijd zal ook wel eens komen.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:04

Rijd geregeld op wegen met trajectcontrole waar 100 gereden mag worden en moet zeggen t'rijd heel relaxt. Eind van het liedje kom je net zo snel op plaats bestemming als op wegen met zigzaggende snelheidsidioten. Scheelt ook nog een stuk in brandstof en uitstoot, win-win-win dus.

janleuk | 31-10-19 | 13:23 | 5

Juist, rijd perfect.

Zapata10 | 31-10-19 | 13:33

Je snapt natuurlijk dat wat jij zegt niet klopt. Harder rijden is eerder ergens komen. Basisschool. Wat jij bedoelt is dat de tijdswinst die je behaalt voor jou niet belangrijk is. Met nadruk op voor jou

Mokum Kosher | 31-10-19 | 13:46

Ik rijd geregeld op wegen met trajectcontrole waar 130 gereden mag worden en moet zeggen t'rijd heel relaxt, en lekker snel. Cruise control op 140 (dat is in mijn auto 130 in het echie) en gaaaan.

John McClane | 31-10-19 | 13:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet "ze doen maar wat"
eerder "ze voeren uit wat EU hun opdraagt"

Van de gevolgen hebben ze tijdens de zittingen van het tribinaal nooit geweten. En we hadden geen keuze(lol) want befehl ist befehl.

hallevvezool | 31-10-19 | 13:23 | 3

Weet iemand of de EU in andere landen ook zo'n zooitje maakt voor wat betreft milieu ? Of staan we weer vooraan met geld en deugen ?

Koning BongoBongo | 31-10-19 | 13:31

@Koning BongoBongo | 31-10-19 | 13:31: De vraag stellen is hem beantwoorden.
Opgedragen door de EU, die zelf 2x per jaar naar Straatsburg MOET verhuizen

Olleke | 31-10-19 | 13:34

@Koning BongoBongo | 31-10-19 | 13:31: In de andere landen deugen ze wat minder snel.
Europees aanbesteden bijvoorbeeld. Daar zijn andere landen niet zo van.
Stikstofverbindingconcentraties. Daar zijn andere landen wat toleranter in.
Veiligheidsvoorzieningen der arbeiders enzo. Daar zijn andere landen wat minder snel mee.
Baantjes naar elkaar toe schuiven. Daar zijn ze overal even goed in.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:08

En dan meteen graag even 1 snelheid voor heel Nederland. Want die verschillende snelheden overal is kudt.

SoepKip | 31-10-19 | 13:23 | 2

Die onduidelijke verschillen zijn een verdienmodel voor flitsen.

2voor12 | 31-10-19 | 13:25

Met deelnemen aan het verkeer speel je automatisch mee met de CJIB loterij.

Reebensteeltje | 31-10-19 | 13:27

Geen probleem mee, ik rij lekker gerelaxed en voordeliger! Wat ze wel moeten aanpakken zijn de trage rijders op de 80km wegen waar niet mag worden ingehaald.

Ko Ranzig | 31-10-19 | 13:22 | 2

Wat ze moeten aanpakken is dat je met 81 km/uur al geflitst word. Dus gaan mensen de hele tijd op hun teller letten om er voor te zorgen dat hij een stuk onder die 80 blijft staan. Waardoor je effectief 70 rijd.

2voor12 | 31-10-19 | 13:24

Heb je pech gehad want ook op provinciale wegen zal de maximum snelheid omlaag gaan..........60 wordt het nieuwe 80

hxl | 31-10-19 | 13:26

Helemaal mee eens. Incompetente bestuurders en politici waar dit land rijk aan is. Maar wie zijn hier debet aan. Precies de kiezers. Het boeit hen kennelijk niet en blijven stelselmatig op de gevestigde orde stemmen die de afgelopen 30 jaar verantwoordelijk is van de puinhopen die zo langzamerhand niet meer te overzien zijn.

De Evangelist | 31-10-19 | 13:20 | 1

Misschien wel het grootste faalkabinet ooit. Dat krijg je als het land een man zonder visie keer op keer kiest en erger nog Blijft kiezen. Ongelooflijk waar ze allemaal mee weg komen.

sprietatoom | 31-10-19 | 13:23

Grenzen dicht tegen stikstof.

En dan bedoel ik, stoppen met immigratie.

Kaas de Vies | 31-10-19 | 13:19 | 7

@Superior Bastard | 31-10-19 | 13:24: meer mensen = meer uitstoot, moeilijker is het niet bastard

therealbraindump | 31-10-19 | 13:35

@Kaas de Vies | 31-10-19 | 13:29:
Een oplossing verzinnen voor iets fictiefs. Dan ben je lekker nuttig bezig. Is iets therapeutisch zeker?

Superior Bastard | 31-10-19 | 13:51

@Superior Bastard | 31-10-19 | 13:51:
Ik maak graag van een fictieve nood een deugd.

Kaas de Vies | 31-10-19 | 16:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Moet altijd denken aan toen de Overheid Henk Kamp inzette om de Groningen verzakking problematiek wel ff aan te pakken, er gebeurde jarenlang helemaal NIKS.
In ene staat daar weer, een Remkes op het Podium, om ons te vertellen dat we een MEGA PROBLEEM hebben , genaamd Stikstof vervuiling.
In Duitsland gaat de Maximum snelheid niet omlaag...
Ondertussen komen 70,000 toekomstige buitenlandse Uitkeringstrekkers er jaarlijks bij, die nog minder affiniteit hebben met ons Milieu dan sHELL..

Torquemada | 31-10-19 | 13:18

Als de doorstroming beter gegarandeerd is, als er controle op is ( om vervelende opgefokte drukkertjes dus echt meteen van de weg af te halen ) en als het echt effect heeft zodat we andere dure en idiote maatregelen niet hoeven te nemen kan ik leven met 100 km p/h. Anders een dikke middelvinger. En wanneer kappen we met auto-permastay na 5 jaar voor al die import-CO2 en stikstoffabriekjes die allang weer terugkunnen?

Graaisnaaiert | 31-10-19 | 13:16

Compleet van de wereld. Ipv de normen te normaliseren met Duitsland komen de f*cking prutsers met deze ook weer papieren shit die op papier dan het door hen gemaakte probleem een beetje zou kunnen oplossen. Het meest kloterige kabinet dat er ooit gezeten heeft , met aan het hoofd een warhoofd dat onderduikt.

Zwizalletju | 31-10-19 | 13:16 | 4

@pibasso | 31-10-19 | 13:18: Het zal hem wel zijn afgeraden. Als je ziet hoe de andere leden van het kabinet en 2e kamerleden van kabinetsondersteunende partijen zoals het hypocriete GL en d'66 bejegend worden kan ik het me voorstellen.

Zwizalletju | 31-10-19 | 13:22

@Zwizalletju | 31-10-19 | 13:22: Ik denk inderdaad dat Caroline het hem heeft afgeraden. Zo'n mensenmassa lach je niet even weg inderdaad.

pibasso | 31-10-19 | 13:38

@pibasso | 31-10-19 | 13:18: Inderdaad, waar is onze filiaalbaas? Zit zeker weer in Brussel om de afdracht van 5 miljard extra in orde te maken en om nadere orders te krijgen.

5611 | 31-10-19 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

paniekvoetbal door het kabinet die zichzelf net in de voet geschoten hebben...

coolgen | 31-10-19 | 13:16

Het trieste van dit bericht is dat er geen verlaging komt van het stikstofakkoord. Er komt alleen een uitruil, minder hard rijden betekent een stikstofvermindering, wat tot aan de gehate norm mag worden aangevuld door bijvoorbeeld nieuwe bouwprojecten. De bouwprognose van 2020 ziet er niet goed uit. De Telebelg meldt al dat de stikstofcrisis 10.000 huizen per jaar kost. Er wordt dus schaarste gecreëerd, terwijl er 40.000 vluchtelingen per jaar (!) bijkomen. Hoe dan???

pibasso | 31-10-19 | 13:16 | 4

Dit is simpel te verklaren. Na de geimporteerde crisis in 2008, welke hier helemaal niet nodig was geweest, is men hier hetzelfde gaan doen als wat men pre-2008 in de USA deed. Banken moesten ineens veiliger posities gaan aanhouden, dus zijn de hypotheken verschoven binnen hetzelfde bedrijf van bv. 'bank' naar 'verzekeraar'. De huizen zijn in NL minimaal 100% te duur, een huis wat qua bouw 80k kost, wordt verkocht voor 450k. Ook door dure (overheids)grond. Alleen zijn ze dat absoluut niet waard.

Dus moet de huizenmarkt kunstmatig hoog gehouden worden, want als die instort, stort er teveel in. Dan blijken pensioenen en verzekeringen ineens vuistdiep in ongedekte hypotheken te zitten op objecten die nog niet de helft van het geld waard zijn.

Dus leg je je bouw stil en importeer je zoveel mogelijk volk. Win/win. Meer stemvee, want die komen direct aan het staatsinfuus te hangen en zullen dus altijd links blijven stemmen, en je huizenmarkt blijft overspannen.

Zo valt het niemand op dat er tegenover die, wat, 1200mlrd aan pensioenkapitaal in werkelijkheid maar 400mlrd aan huizenwaarde staat.

nippenkeuker | 31-10-19 | 13:22

De bouw van het aantal woningen (10.000 per jaar) misschien, maar als die extra woningen produceren ook nog eens extra Co2/stikstof. Of denk je dat die woningen en mensen die erin wonen geen Co2/Stikstof of van andere voorzieningen gebruik maken.

Atlantis-95 | 31-10-19 | 13:23

@nippenkeuker | 31-10-19 | 13:22:
Het lijkt een New World Order/Bilderberg complot, maar het bewust schaarste creëeren op de woningmarkt is zeker in het belang van regering en burgers (niemand gaat het leuk vinden dat de Vinexhut met een hypotheek van 400.000 uiteindelijk voor 200.000 op de markt kan)

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Totaal los gezongen symboolpolitiek.

william7055 | 31-10-19 | 13:16

Ik loop met een trager tempo over straat om minder CO2 uit te stoten, zo help ik mee aan een beter klimaat, begint tenslotte bij jezelf en wij hebben nog maar 12 jaar te gaan volgens deskundigen. Dus door langzamer te lopen hoop ik er 15 jaar van te maken.

Dunning-Kruger | 31-10-19 | 13:14 | 1

Dank

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:13

WAT een geestelijke armoe van dit kabinet

Hemmenaar7 | 31-10-19 | 13:13

Uit het AD artikel

"De stikstofruimte die dat oplevert"

Wat een totale bullcrap. Net alsof 120 rijden ineens alles oplost.

menage | 31-10-19 | 13:12 | 2

Het maakt nul komma nul verschil. Als auto's al zuiniger zijn, is het verschil tussen max snelheid op de snelweg, nihil tot onmeetbaar. De grote uitstoters rijden al sinds jaar en dag 90 (vrachtverkeer) en die paar auto's die hun snelheid daadwerkelijk zullen aanpassen, verandert echt helemaal NIETS.

Maar Nederland werkt anders. We gaan niet echt meten ofzo, nee ben jij gek. We gaan berekenen. Alles wordt in NL berekend, praktisch niets gemeten. Het voordeel van berekenen, is dat je je berekeningen kunt aanpassen tot het door jou gewenste resultaat eruit komt. Wat dus ook gebeurd.

Ik heb zelf voor een automatiseringspartij gewerkt met deze berekeningen, in mijn geval over het geluid wat het spoort veroorzaakt en of ze binnen de normen blijven. Ik weet hoe dat werkt. NIETS is gebaseerd op werkelijkheid, alles is gebaseerd op berekeningen. En als er dan iets uitkomt wat de linkse politiek liever niet hoort, dan past men de rekenwijze aan. Of gaat men cijfers "her-ijken", wat politieke praat is voor 'aanpassen aan het door ons gewenste gelijk'.

nippenkeuker | 31-10-19 | 13:18

@nippenkeuker | 31-10-19 | 13:18: Ik weet precies waar jij het over hebt. Als bij ProRail de uitkomst niet bevalt, dan passen ze liever de berekening aan dan dat ze naar den Haag gaan voor meer geld omdat den Haag regels heeft gemaakt waar ProRail aan moet voldoen. Nee, aanpassen van de berekening is makkelijker.
Zag je ook bij de berekeningen over Lelystad Airport. Klopte ook helemaal geen kloot van, maar ja, anders te duur.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:17

Het is links wensdenken en nergens op gebaseerd. Er is geen enkel onafhankelijk eenduidig onderzoek gedaan naar de invloed van snelheid op een daadwerkelijk bestaand traject met écht verkeer, op doorstroming en millieu. Er is geen enkele onderbouwing voor dat 130 bv. 'slechter' zou zijn dan 120, 110, of 100. Nul, komma nul niets. Met het idee van luchtweerstand die exponentieel toeneemt met snelheid, klínkt het wel logisch, en het past in de linkse kerk, dús is het waar.

Het is echter niet waar. Voor moderne auto's maakt het in uitstoot amper tot niet meetbaar uit of je nu 100 of 130 rijdt. Wat veel schadelijker is, zijn wisselende snelheden. 100 hier, 130 daar, enz. En dan van die mongolen die 90 gaan rijden ( "de club van 90").

Feit is dat het elke keer wijzigen van de borden rondom de weg alleen al meer schade doet, dan om het even welke besparing op het verkeer dan ook ooit, zou kunnen opleveren. Al het papierwerk, documentatie, werkorders, enz.

Het is groenlinks. De auto is slecht en moet weg. We moeten allemaal in het onrendabelenvervoer. We leggen te weinig wegen aan en gaan dan roepen "zie je wel, files, slecht voor het millieu". Onzin als "te hard rijden levert niets op" waar men je , geheel tegen de natuurkunde in, leert dat harder rijden de reistijd niet verkort. Einstein zou het knap vinden.

nippenkeuker | 31-10-19 | 13:12 | 7

@HamsterDarkroom | 31-10-19 | 13:59: 7 biljoen? Wel heul errug veul. Dat duurt nog wel even. 7 Miljard zal je bedoelen.

Iets minder Steven Hawking (ja zo heet hij) lezen.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:21

@Peerkeoud | 31-10-19 | 14:21: Excuses, denkfoutje maakt iedereen wel eens. Maar je begrijpt mijn punt denk ik wel hier. We zitten met veel mensen op deze planeet die dagelijks gevoed moeten worden allemaal. Werken is een vorm van moderne slavernij.

Maar zolang de uithoeken van de aarde niemand geen reet geeft over uitstoot en verbranding van fossiele brandstoffen en de gevolgen ervan duurt het nog lang voordat het een beetje door zal dringen.

Ik rij minder, ik loop meer. Nergens voor nodig om de auto voor amper 1km supermarkt te pakken.

HamsterDarkroom | 31-10-19 | 14:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoon auto waar Fred Flinstone in reed, die ging nog best hard trouwens, is dat niks?

streknek | 31-10-19 | 13:12 | 2

Normaliter speel ik niet de taal-nazi, maar "zoon auto" ipv "zo'n auto" of "zo een auto" gaat wel erg ver.

Gaz21 | 31-10-19 | 13:28

Zoals ik bij de blokkeer Friezen plempte, nog meer blokkades.

am*dam | 31-10-19 | 13:11 | 3

Juist, als er iets beter is dan adviessnelheden is het helemaal stil staan.
Wanneer staan we waar, neem jij koffie en broodjes mee en wat zeggen we wanneer ze vragen gaan stellen?

NiCeY | 31-10-19 | 13:21

@NiCeY | 31-10-19 | 13:21: Koffie en broodjes zijn klaar, overal stilstaan en verder rijden voordat men gaat vragen.

am*dam | 31-10-19 | 13:31

Dit kabinet is alleen maar aan het schuiven. Lost totaal geen probleem op. Wat een rotzooi!

lachenjoh | 31-10-19 | 13:10

eerst boeren dan de bouwvakkers... en nu is de rest van nederland de sjaak

coolgen | 31-10-19 | 13:09

Je zal maar zonnepanelen op je dak hebben geplaatst aan de hand van al die gunstige regelingen...

Bac | 31-10-19 | 13:09 | 1

een "oude" meter doet wonderen

oplooprem | 31-10-19 | 13:26

Ze moeten Brussel eens duidelijk maken dat je niet alle landen met dezelfde grove kam kunt kammen. Zowel wat normen van vervuiling als wat 'natuur' en 'natuur'-bescherming betreft. (En tegelijkertijd iedereen massa-immigratie opdringen!?!)
Hele branches van de economie staan ondertussen op instorten.

Aristotalloss | 31-10-19 | 13:09 | 1

Precies. Waarom wordt er überhaupt gekamd? Eigenlijk zou je in stedelijk gebied helemaal niets meer mogen doen, om de natuur terug te brengen. Dat zou nog eens een zegen zijn voor wie er daar dan ook maar weer een slaatje uit kan slaan.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:24

En dan niet alleen omtrent de stikstof problematiek maar werkelijk op alle vlakken. En ik zeg het nogmaals het komt vanwege de uitsluiting van rechts, de balans is zoek. #bedanktrutte

roy3573 | 31-10-19 | 13:08

Handjeklap met Groenlinks.

Larousse | 31-10-19 | 13:08 | 1

Precies en Hamas is ook een “goed doel” of niet dan?

eerstneukendanpraten | 31-10-19 | 13:12

Dit 'beleid' is geen wanbeleid.
Met opzet zoveel verwarring zaaien dat geen mens door de bomen het bos nog ziet. Tussen de bedrijven door knallen ze er nog wat nadelige wetgeving doorheen en zitten we uiteindelijk met de gebakken peren.

Of bovenstaand waar is, geen idee. Maar ik mag toch hopen dat het allemaal opzettelijk is, anders is het nog treuriger dan ik al dacht.

Croxifoxio | 31-10-19 | 13:08 | 3

Het is nog treuriger dan je allemaal al dacht. Laat dit feit je dag niet verpesten overigens.

Cobalt bomb | 31-10-19 | 13:10

Bomen in NL zijn ook al de Sjaak, geen bos meer die verbranden we.

am*dam | 31-10-19 | 13:12

Wat is er eigenlijk mis met gebakken peren? Die zijn best lekker.

Lochos | 31-10-19 | 15:59

Aangezien om de 100 meter de limiet veranderd, de benzine niet meer te betalen is en de politie achter elke boom staat te laseren rijd ik al tijden gewoon rond de 100-110 km/uur.
En het rijd een stuk relaxter zonder noemenswaardig veel meer tijd kwijt te zijn. Sorry dat ik op deze manier minder aan de belasting en CJIB afdraag.

2voor12 | 31-10-19 | 13:07 | 7

Doe ik ook en ik kan het iedereen aanraden. 100 is stiller, zuiniger en relaxter.

JTKDM | 31-10-19 | 13:18

Ik doe ook al gezellig met je mee. 100/110 km/h is een prima snelheid op de snelweg en je komt nog relaxter en minder vermoeiend aan op je eindbestemming. En het mooie is je komt helemaal niet veel later aan op je bestemming het gaat soms maar om enkele minuten. Mocht ik een vrachtauto inhalen en er komt een 130 rijder aan geef ik natuurlijk wel gas bij. Dus niemand heeft last van mij.

simpel_vruchtje | 31-10-19 | 14:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoelang geleden is het dat een Nederlandse regering een visie had? Nu zijn het alleen nog maar ad hoc-besluiten. Hollen achter de waan van de dag.

Likmereep | 31-10-19 | 13:07

Ik verwacht snelheids stickers in de steylloze sjop. Die secretaresse op de foto heeft ze al.

Cobalt bomb | 31-10-19 | 13:07

Maar ze zitten daar toch ook juist, OMDAT ze niks kunnen? Anders ging je in het bedrijfsleven wel 4x zoveel verdienen.

Behangdelul | 31-10-19 | 13:06 | 1

4 x maal zo veel "verdienen" is nogal overdreven. Je moet dat namelijk wel in vergelijking zien tot de inspanning die je ervoor moet leveren.

Cobalt bomb | 31-10-19 | 13:08

Zelden stapten zoveel politici op wegens malversaties en incompetentie en het eind is ook nog niet in zicht. Het huidige kabinet klooit inderdaad maar wat aan met op elke ministers- of stas-post iemand met een Schoevers opleiding of gelijkwaardig maar niet ter zake kundig.
Ze doen maar wat. Ik denk dat het zo prima is samengevat.

Busverhuur | 31-10-19 | 13:06 | 2

Het kabinet is er voor de politieke verantwoordelijkheid. De onkunde bevindt zich in het linkse ambtenarenleger.

jan99 | 31-10-19 | 13:25

@jan99 | 31-10-19 | 13:25: Ja, maar als je aantreed als minister, dan kun je toch wel eens een competentieinspectie langs je ministerie doen en elke ambtenaar die je geen fatsoenlijk antwoord kan geven op straat gooien.
Het ambtenarenapparaat zal worden gedecimeerd, maar de ingehuurde experts zullen gewoon rapporten blijven schrijven. Deze worden enkel nu niet meer gefilterd door de weggestuurde ambtenaar die van toeten nog blazen weet.

Peerkeoud | 31-10-19 | 14:29

Omdat Henk en Ingrid langer op hun Vinexhut moeten wachten en daarom geen VVD meer willen stemmen, moeten u en ik dagelijks veel langer onderweg naar loonslavensilo of klant.

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:06 | 3

Eerder omdat Bikkel, Willem-Jan, Elisa-Claire, Achmed, Yusuf en Mohamed.

Graftak | 31-10-19 | 13:07

Precies ja!

Superior Bastard | 31-10-19 | 13:07

Die 20km of 30km omlaag. Mij maakt het weinig uit.
Één ding is me wel helder dat het alleen maar symboolpolitiek is.
Het zal nagenoeg geen positief effect hebben op de co2 uitstoot.

zuurtjeregen | 31-10-19 | 13:04 | 7

Met opgefokt bedoel ik dat je steeds moet afremmen en versnellen en zo goed als nergens op cruisecontrol kan rijden. Het is gewoon te druk daarvoor.

2voor12 | 31-10-19 | 13:35

@2voor12 | 31-10-19 | 13:35:
Uw referentiekader (Randstad waarschijnlijk), in de "Rest van Nederland", enkele uitzonderingen daargelaten (Den Bosch, Breda, Arnhem-Nijmegen, Maastricht), kan de rechtervoet of cruisecontrol langdurig op maximum staan.

kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:39

Iedere, maar dan ook iedere ‘klimaat-’ of ‘milieu-maatregel die wij in dit kikkerlandje verzinnen is volkomen futiel, ineffectief en zinloos. Of wij nu windmolenparken hebben of niet, of wij nu 100 rijden of niet, of wij bomen planten of niet, of wij milieuzones hebben of niet: iedere ‘ maatregel’ wordt teniet gedaan door de bevolkingsgroei op deze aardkloot.

bisbisbis | 31-10-19 | 18:30
▼ 4 antwoorden verborgen

daar mag je straks 50 op de snelweg

Behangdelul | 31-10-19 | 13:07

Op de A6 wordt het 120 stukje ook steeds korter.

voldemort | 31-10-19 | 15:13

Aangesteld door onszelf. Dus loop even paar keer tegen de muur, misschien schrik je nu wel wakker...

Sjorsch | 31-10-19 | 13:03 | 2

amen. ongetwijfeld is er veel ad hocpolitiek. soms kun je het ook voortschrijdend inzicht noemen. de ene dag heb je meer coulance met het menselijk onvermogen dan de andere.

KUNdevis | 31-10-19 | 13:14

elk volk krijgt de leiders die het verdiend..

oplooprem | 31-10-19 | 13:23

Ik blijf 130 rijden... bekijk het maar

Gaz21 | 31-10-19 | 13:02 | 5

Zozo,130 maar liefst,en een Audi of een andere pauperbak rijden?

miko | 31-10-19 | 13:52

Helemaal mee eens. Terugdraaien is geen veiligheidsmaatregel maar een boekhoudkundige oplossing voor een probleem dat eigenlijk geen probleem is.
Om die reden accepteer ik die verlaging niet.
Wel ben ik zo laf om goed uit te kijken naar flitsers en onopvallende auto's met 2 heren er in.

Nuchternederland | 31-10-19 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze kunnen echt helemaal niets.
Maar ze zitten er wel.

Kaas de Vies | 31-10-19 | 13:02 | 4

@kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:12: de gemiddelde beta's willen niet in de politiek. Politiek is een kneuzenkermis voor de bestuurskundigen en politcologen. Je weet wel, vreselijke mensen.

Nederland80 | 31-10-19 | 13:52

@kapotte_stofzuiger | 31-10-19 | 13:12: In de politiek is vakkennis verdacht. Het enige wat telt is dat je weet hoe de hazen lopen en je netwerk. Daarom bestaan studies als bestuurskunde. Je leert hier inhoudelijk helemaal niets, maar wel liegen en bedriegen, framen, bagatelliseren en je geweten uitschakelen. Nederland is geen kenniseconomie maar een kennisseneconomie.

5611 | 31-10-19 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken