YES! Kabinet wil Volkskrant kapotdood maken
Echt wel het beste kabinet sinds de oorlog!
Het moet afgelopen zijn met de vele advertenties voor vliegvakanties in de Volkskrant. Dat staat in een concept "luchtvaartnota" die in handen is van de Volkskrant, dat vandaag maar een totale treiteradvertentie voor een moorddadige vliegvakantie naar Noord-IJsland bij het online bericht plaatste. Zie screenshot.
Het dagblad, dat iedere dag moord en brand schreeuwt over het milieu, over de branden in de Amazone, over de smeltende gletsjers en kreperende ijsbeertjes moet kappen met het aanbieden van spotgoedkope vakantiereisjes naar de Costa del Sol en omstreken. Zo niet, dan is de aarde over 12 jaar dood.
Idereen maar roepen dat het de boeren zijn die de boel op deze aardkloot vernielen. Maar het is natuurlijk de Volkskrant-lezer die 6 keer per jaar met Corendon naar Brazilië vliegt. Kan die Volkskrant-lezer ook niks aan doen. Dat komt door de vele advertenties voor goedkope vliegvakanties in de krant, en die dagelijkse mantra in de Volkskrant-kolommen dat je van reizen een beter mens wordt. Eerder pleitte GroenLinks al voor een advertentieboycot bij de Volkskrant. Die plannen neemt het kabinet nu over. Want Rutte doet gewoon wat Klaver zegt.
Als gevolg van de plannen van het kabinet wordt de Volkskrant een weekblad en het personeelsbestand gedecimeerd. Sheila Sitalsing, J.P. Geelen en Bert Wagendorp raken hun baan kwijt. Sylvia Witteman wordt culinair directeur bij de Persgroep (deeltijd). Peter de Waard gaat naar het FD, waar ze niet op hem zitten te wachten. Sportjournalist Willem Vissers wordt perschef van het Nederlands Elftal, wat-ie toch al was, en Margriet Oostveen vertrekt naar Libelle. Wat er met scribenten Heleen Mees en Nadia Ezzeroili gaat gebeuren is nog niet bekend, gevreesd wordt dat ze aan het werk moeten in het Westland. Na de break voorbeelden van die verschrikkelijke vliegvakantie advertenties in de Volkskrant.
Kan echt niet meer...
Niet meer van deze tijd...
Vliegen + Varen = Seriemoord
Reaguursels
InloggenAzijnbode lezerts dragen al jaren bij aan de verzuring van de aarde èn het publieke/politieke discours. Is het niet vanwege het badwater wat eenmaal per 3 weken van de meurende lijven afdruipt dan is het wel vanwege de zure "wij zijn links dus veul beter dan jullie"-dramrethoriek. Van jongs af aan een inmiddels behoorlijk diepgewortelde aversie ontwikkeld jegens de types "leraar Nederlands of Maatschappijleer", de ongehuwde sufkutjes in zelfgemaakte macramé vestjes, de linkschdraaiende fascistoïde ueberkneuzen met de zgn. maatschappij kritische attitude of de rabiate en vaak jeugdige beroepskrijsertjes die nog werkelijk geen ene moer gepresteerd hebben. Het VK moet definitief de houtoven in. Oh ja, en vanwege het hypocriete advertentiebeleid natuurlijk.
De overheid is groot aandeelhouder van Schiphol en inmiddels ook KLM. Verder is het Koninklijk huis groot aandeelhouder van Shell.
Het lijkt me sterk dat ze iets zullen veranderen in die hoek.
Ons koninglijk huis schenkt als groot aandeel houder van shell wat booreiland resten aan de Noordzee
De krant voor hypocriet links wordt op de fingers getikt door hun eigen imbiciele beleid.
Wel ff consequent blijfen natuurlijk daar moet ik GL dan gelijk in geven.
Niet 40.000 alleen groeien, maar ook nog eens 50.000 naar Lelystad, die tellen dus niet meer mee. Kortom, Schiphol krijgt er 100.000 vluchten bij. Maar wel de boeren aanpakken, hoor, grote jongens daar in het kabinet. Tegen de Schipholclub kunnen ze niet op. (of tegen de Zandvoortmaffia, of de Oranjes met hun talloze -geheimgehouden- vluchten). Komt op mij een beetje lafjes over.
Uiteraard is die rem op vakantievluchten alleen voor 'de anderen'.
Rem op vakantievluchten op Schiphol, want de groei aan vakantievluchten moet naar Lelykstad, dat is het echte nieuws. Soort Ruttiaans nieuw: we gaan er allemaal op vooruit! (maar op de energiebelasting hebben wij ons verkeken. ondanks dat wij gewezen werden op de fout.)
De burger is de maat genomen, en nu gaan ze elkaar de maar nemen. *LOL!*
Ik neem altijd maten. Hard. Van achter.
Het is maar weer hoe je het nieuws brengt. Het kabinet wil het vliegverkeer met 40.000 vluchten laten groeien. Het huidige maximum van 500.000 vluchten voor Schiphol wordt dus simpel opgeheven. Dus meer vluchten "om de omwonenden te ontlasten en de uitstoot van broeikasgassen te beperken"?
Waarbij het uitruilen van vakantievluchten voor.andere vluchten (indien al haalbaar...) natuurlijk niks uitmaakt, maar als je het verkoopt als een "rem op vakantievluchten" lijkt het nog wat en trapt men er weer massaal in.
Klopt. Net zoals op die propaganda dat vliegtuigen 'steeds stiller' worden. Wat ze er dan weer niet bij vertellen is dat een vliegtuig dat minder lawaai maakt, toch nog steeds een verschrikkelijke bak herrie is. Maar iéts minder verschrikkelijk dan voorheen.
Vliegen is aardig, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. Vroeger, toen waren wij in zo'n vliegtuig lekker onder ons. Maar tegenwoordig al dat tokkie-volk. Ik zag laatst zelfs een foto van die P.R-man van de Vries in een vliegtuig. Kan er nou niks aan ons soort volk voorbehouden blijven?
Gelet op de geniale geesten in dit kabinet, wordt dat: gewoon vakanties verbieden.
Helemaal juist. Lees maar: "Deze lokale regel is echter niet voldoende, schrijft Van Nieuwenhuizen volgens het dagblad. Europese regelgeving zou in de weg zitten om vakantievluchten echt een halt toe te roepen, aldus de minister. Van Nieuwenhuizen zal daarom naar Brussel stappen om meer bevoegdheden voor lidstaten los te peuteren". Meer bevoegdheden om vakantievluchten te beperken. Uiteraard zal het zakelijke verkeer van al die (EU)ambtenaren en politici ongemoeid blijven...
@kunnenzedanniks | 16-10-19 | 13:11: meer bevoegdheden voor lidstaten.... dit is gewoon een directe call for #nexit
Je kan in de toekomst in 3 voud een vakantie aanvragen leges 150 euro want voor niks gaat de zon op
Wat zou het fijn zijn een regering te hebben die zaken aanpakt die van nadelige invloed kunnen worden voor de burgers van dit land. In plaats van een regering die zulke zaken juist ontwerpt.
Zou bakken belastinggeld en onzin-maatregelen schelen. Ook minder AZC's vol ISIS strijders en andere verwarde mannen.
Ja man want de reden dat men op vakantie gaat is omdat advertenties ze zeggen dat het een goed idee is!
Wat een slap aftreksel van een oplossing is dit nou weer, dit is letterlijk gewoon minimale inzet zodat je kan zeggen dat je het geprobeerd hebt
Geen last van dit gedoe. Woon op nog geen 10 km van de Duitse grens gaan we toch naar Weze of Düsseldorf zelfs Frankfurt zou een optie zijn.
Bad Bentheim is ook leuk. Er staat ook een leuk kasteel dat de moeite waard is eens te bezichtigen.
Gewoon een goed plan (mits uitvoerbaar) niet normaal wat je hier in 020 over de daken ziet en hoort vliegen aan Transavia's en ander paupervervoer. De trein is een prima alternatief voor stedentripjes binnen Europa. Als ik voor werk naar Berlijn, Brussel, Keulen moet, kan ik in de trein rustig blijven voorbereiden, uit het raampje kijken. Geen gehang tussen vakantietokkies in galmende luchthavens. Verheug me op die nachttrein naar Wenen. Nee, van mij geen gezeik over deze intenties van het kabinet.
En geen last van die oude vervuilende 747's van KLM of Delta?
@Peter-Beensens | 16-10-19 | 12:26: Heus wel, maar voor verre vluchten is weinig alternatief voorhanden. Noodzakelijk of onvermijdelijk verkeer versus uit de hand gelopen massatoerisme: ik sta ook liever stil omdat een vrachtschip door de sluis heen moet dan dat de brug weer open is voor plezierjachtjes van een gezapig babyboomerstel. 'Recreatie' stamt als woord uit de 2e helft van de 20e eeuw - een lelijk woord voor een lelijk uit de hand gelopen verschijnsel.
ja als jij voor je werk naar de steden in de EU moet wordt dat voor je betaald, 1e klas en wellicht onder werktijd reizen.. Ga je als burger op verkansie dan is een stedentrip per trein dus onbetaalbaar.. ook 2e klas! En de tijd in dat OV dubbel dan met een vliegtuig.. een stedentrip is vaak of altijd een 3 of 4 daagse trip. Als je er al twee dagen aan reizen per trein kwijt bent is de lol er snel af
Maar al die mensen die niet meer vliegen, gaan wel massaal met de trein. Gedaan met je rust.
Haha, Pritt vecht tegen windmolens en snapt niet dat ie niet gaat winnen. Neem een lekkere boterham met pindakaas en gewoon blijven proberen joh.
Het is zo mooi hè dat de boeren het voor elkaar krijgen dat de regering nu eens een keer niet naar Jüncket en Tusk luistert maar naar het volk. Het zijn niet de boeren die het milieu en klimaat verpesten. Het is de Volkskrant die al die deugende mikieugekkies die intercontinentale vliegreizen laat maken.
Weet je wie nog meer de hoofdoorzaak is van het slechte klimaat?
1. Al die autootjes die 4x per schooldag de kinderen halen/brengen naar de basisschool.
2. Al die busjes die apart per teruggestuurd pakket in woonwijken moet rijden van al die verkeerde online bestellingen.
3. Al die autootjes die naar de huisartsenpost komen voor de griepprik. Geef die op de basisscholen als de ouders toch hun kind komen halen/brengen en de winkekcentra als de mensen daar toch komen voor hun boodschappen.
4. Al die auto's die individueel naar de milieuwerf komen. Laat de gemeente dat afval mee ophalen bij de wekelijkse ophaal.
5. Aantal stoplichten op drukke wegen minimaliseren en zoveel mogelijk groene golf om stoppen en optrekken van auto's te verminderen.
Juist!
Kunt u nog even aanvullen wat er met Asha ten Broeke moet gebeuren?
Die mag eerst in de marinade en dan op de barbecue.
Aan de header te zien begint VK een beetje op een pr0nblaadje te lijken, net als de Groene en VN.
U weet dat wat u aan advertenties krijgt voorgeschoteld, is gekoppeld aan uw eigen surfgedrag? Schijnt volgens bronnen op Niburu ook al op te gaan voor advertenties in screenshots. Zo zit ik in dit topic te kijken naar aanprijzingen van de herfstcollectie van biblebelt-seniorenapplicateur Beenhakker. Ik zie ook niet wat onze Pritt precies bedoelt met 'vliegadvertenties' trouwens....
Meer vluchten van Groningen Eindhoven Maastricht en Twente openen dan de vakantie vluchten verdelen en Leliestad vliegveld open dan is het probleem op gelost ,maar de milieu gekkies zullen wel weer protesteren.
Voor degenen die het gemist hebben, DDR_0.2.nl begon met roken mag niet meer.
En dat niet meer mogen, word alleen maar meer in de Greta-Cult. Dat is het beste voor iedereen.
Een industriecomplex in de maat van 1 triljoen global heeft altijd gelijk en er is geen sprake van eigenbelang, want dat mag je niet meer denken.
Nederland Regeltjesland.
Een smalend artikel schrijven over het boerenprotest in Friesland en vervolgens via advertenties stikstof promoten. Hypocriet zoals links altijd is.
Redactie en advertenties zijn gescheiden afdelingen, maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld voor je.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:47: Hahaha, uw argumenten worden steeds goedkoper.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:47:
Gescheiden afdelingen, hahahahahaha het wordt met de dag erger met je...
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:47: zou zomaar waar kunnen zijn. Veel visie, afstemming en beleid valt niet te verwachten bij die club.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:47: En je lichaam en je geest ook!
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:47: Links denken en zelf verantwoordelijkheid nemen zijn ook gescheiden afdelingen.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:47:
Je moet zelf op een gescheiden afdeling als het zo door gaat.
Ik trek me geen fuck aan van die 'vliegschaamte'. Ik werk me 49 weken per jaar het schompes, onder andere om al die beroepswerklozen en klimaathysterische nitwits die nooit maar iets aan de maatschappij zullen bijdragen, het hoofd boven water te houden. Die 3 weken dat ik er even tussenuit wil en daarvoor moet vliegen neemt niemand me af.
Maar ze willen zelf dat onbetaalbaar voor je maken.
@speed48 | 16-10-19 | 12:20: Gewoon de grens overgaan. Stemmen met een rood potlood helpt niet, stemmen met je portemonnee en je voeten wel.
Draai het eens om: ga nou eens niét vliegen: scheelt een hoop geld, en dan hoef je je minder hard het schompes te werken. Bovendien sta je dan minder voor lul met deze decadente redenering, die werkelijk kant nog wal raakt omdat-ie alleen maar egocentrisch is, en verder niks.
@speed48 | 16-10-19 | 12:20: Wie zijn ‘ze’?
Mensen mogen mijn vliegbroeigasrechten per jaar van mij kopen. Ik hou toch niet van vliegen.
Ik ben wel geïnteresseerd. Die van je vriendin ook?
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:48:
Prima! Het verhandelen van vervuilrechten van particulieren is de toekomst.
Ik ook niet. Ik sla ze altijd dood.
Mooi man, straks alleen mensen met geld nog vliegen. Eindelijk van dat plebs af.
Onze regering doet wel heel erg zijn best om minder te vliegen, ze zetten bijvoorbeeld nog amper uitgeprocedeerde asielzoekers uit.. Hulde! Marokko kan je ten slot van rekening ook een zomerbestemming noemen.
Volkskrant? Waar ken ik die naam toch van?
Oh ja, de kattenbak in het ouderlijk huis. Das lang geleden...
Tjonge wat een goeie grap.
KLM is met haar overstappers en intercontinentale vluchten juist de meest vervuilende maatschappij. Een vluchtje van Easyjet naar Barcelona is peanuts in vergelijking met een vlucht van Dubai naar Los Angeles via Amsterdam. En levert het laatste geval nou echt zoveel economisch voordeel op?
Bijzonder hypocriet van het kabinet, KLM moet juist keihard aangepakt en doodgemaakt worden. Laat zuinige maatschappijen gewoon lekker hun vluchtjes naar Spanje uitvoeren en pak die extreem vervuilende overstappers van de KLM aan.
Dit kabinet gelooft toch heilig in marktwerking ?! Dus waarom ingrijpen in het beleid van een onderneming ? Maar ja: 9 jaar Rutte en consequent zijn is toch een droom.
Ja, maar je moet ingrijpen bij marktfalen, en dat is milieuvervuiling natuurlijk.
Nee joh, het kabinet wil meer vluchten mogelijk maken voor de KLM en de grote jongens voor intercontenial vluchten en voor zakelijke EU vluchten.. daarvoor is nodig dat het plebs naar elders wordt getransporteerd.. Lelyveld en als daarover wordt gemekkerd net over de grens. Op die manier breidt je schiphol uit voor de boven het volk gestelde plebs die goedkoop naar de allincl naar Griekenland wil ( doei Grieken) en voorkom je gezeik over Co2 door de luchtvaartuitbreiding.. problemen opgelost op liberaal nivo met een randje GL
U heeft tenminste het artikel gelezen, kudos.
En ja structurele lijnvluchten leveren nu eenmaal meer op en zullen voorrang krijgen boven goedkope charters.
Je moet prioriteiten stellen als de groei van Schiphol beperkt is.
@Berbaar | 16-10-19 | 11:32:
En waarop baseer je dat structurele lijnvluchten meer opleveren? Heb er nog nooit enig bewijs voor gezien, alleen wat suggesties van KLM-lobbyisten zoals "Sony zit niet voor niks in Amsterdam" (ik denk dat ze er blijven zitten als KLM failliet is).
Daarom moeten vluchtjs naar Parijs of Frankfurt naar de snelle trein. Er komen dan slots vrij voor intercontinentale vluchten.
Het leuke is dat je dit bij die simpele zielen in Den Haag verkocht krijgt als klimaatwinst terwijl je in werkelijkheid meer uit gaat stoten.
Tot voor kort waren het juist linkse mensen die reizen aanprezen als verrijkend, want dan kwam je in contact met 'andere' culturen. Daarbij gold: hoe verder de reis, des te beter.
En nu? Nu mag het vliegen niet meer. Juist nu het 'plebs' zich ook een vliegreis kan veroorloven.
Gek dat niemand ter linkerzijde van de politiek hierover valt.
Dat gold ooit ook voor de auto. Iedere arbeider een auto, was ooit het adagium van de PvdA. Daar denken ze nu ook anders over.
Voor het in contact komen met andere culturen is een vakantie naar het buitenland niet langer nodig.
De prioriteiten zijn verschoven van de belangen van de Nederlandse arbeider naar het ideaalbeeld van de globalistische elite. Partijen als GL en D66 hebben niets met Nederland. Ze zijn hier per toeval gevestigd maar zetten zich in voor waanbeelden die betrekking hebben op de niet bestaande globale gemeenschap.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:33:
Eens. Kortom, zodra iets (vliegen, auto, eigen huis) binnen bereik van het plebs komt, breekt de pleuris uit en treden versobering of zwaardere belastingen in.
@EqutiX | 16-10-19 | 11:34:
Vertel: waar in Nederland kan ik een praatje maken met de Inca's of Saramaccaners?
@Nederland80 | 16-10-19 | 11:37:
Zit wat in maar het blijft gek dat juist zij zich verzetten tegen tourisme wat niets anders is dan globalisten die ook kennis komen maken met de NL-cultuur. Niks mis mee, zou je zeggen. Ach, ik snap die lui niet.
Tot voor kort waren het juist linkse mensen die reizen aanprezen als verrijkend, want dan kwam je in contact met 'andere' culturen. Kom gewoon dagje randstad b.v. wijken als feyenoord rotterdam schilderswijk den haag
Verdomd, zouden linksgekkies daarom al die andere 'culturen' naar NL willen halen?
Wacht maar. Over niet al te lange tijd gaat vliegen op de vliegbon.
U krijgt dan één vliegbon per 5 jaar.
Of een inkomensafhankelijke vliegtax. Groenlinksers betalen minimaal 5000 euro tax.
Wat sneu voor de Volkskrantmedewerkers, dan verdwijnt de personeelskorting ook.
Alles wat wij in NL aan "klimaat(wan)beleid" voeren scheelt, als het al zou werken, 0,0003 graden voor de temperatuur op aarde. Waar zijn we in godsnaam mee bezig? En waar zou het echt om gaan? Niet om het klimaat natuurlijk. Er moet meer achter zitten. Zo dom kunnen namelijk zelfs politici niet zijn.
Ja over 80 jaar, eind vd eeuw.
Zo’n verschil is niet of nauwelijks te meten. Kost wel n miljoenmiljard, dat is dan weer wel te meten.
economie.. en kassa voor multi nationals
Heerlijk, eindelijk krijgen de progressieve globalisten even te voelen wat hun beleid betekent. Nu nog een vliegverbod voor alle Volkskrant-lezers en GL-stemmers.
Het is niet de Volkskrant maar de linkse lezers van de Volkskrant die ervoor zorgen dat deze krant uitpuilt van de vliegvakantieadvertenties. Blijkbaar zit hier de vraag naar CO2 opdrijvend reisgedrag. Dus niet de Volkskrant afschaffen, maar haar lezers extra CO2 belasting opleggen.
Wordt met de dag enger. Een regering die gaat bepalen welke advertenties in een krant staan? Het klimafaat begint vorm te krijgen. Whats next? Openbare geseling van bbq gebruikers?
VK artikel dus niet gelezen? lol
voorspelbaar.
@Berbaar | 16-10-19 | 11:23: Wilde ik lezen maar ik krijg weer een advertentie om een account te maken. Nee, dank je wel.
@loser | 16-10-19 | 11:25: incognito venster of cookies wissen.
Wat een onzin. Ik las van de week nog dat Schiphol maar voor het luttele percentage van 0,1% van de stikstofuitstoot verantwoordelijk is. Als die dik half miljoen kerosine slurpers per jaar daar maar zo weinig uitstoot geven van N, dan kan de overige uitstoot dus nooit een probleem zijn.
Ik zou de regering dan ook aanraden om vooral juist het wegverkeer, niet het beroepsverkeer of de transportsector, want die vervuilen ook nul komma nul, maar dus specifiek de particulier met een auto KEIHARD te pakken te nemen want dáár komt me toch een rótzooi uit de uitlaat van die 3-cilinder 900CC Dacia Sandero. Dat wil je niet weten. Véél meer vuil als dat wat uit twee op vol vermogen draaiende CFM International LEAP high bypass turbofan motoren van een Boeing 737 MAX komt. Natuurlijk.
Mooie ironie, tja het RIVM... rekent sowieso al de "deken"van de 500D toestellen boven 600 meter niet mee.... tja zo ken ik er ook nog wel een paar, terecht dat de boeren het niet meer pikken, staatsbedrog.
Kijk naar de NOx-kaartjes (echte metingen, dus niet RIVM). Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en het Roergebied springen eruit, voor de rest niets aan de hand.
Toch een goeie krant, de VK. Ik lees um graag. Een breed palet aan opinies ook. Maar natuurlijk wel voor hoger opgeleiden, ik denk niet dat eenvoudige boeren met een simpele geest zullen snappen wat er allemaal in staat. Dat gaat hen -vanzelfsprekend- boven de boerenpet.
resource.wur.nl/nl/show/Boerenverstan...
Wat hebben wij als simpele zielen toch een vreselijke mazzel dat wij met een God als u in 1 land mogen leven zeg! Dank u,dank u.
Ik slechts op zaterdag Kuif.
Weinig mis mee eigenlijk.
jaren die krant gelezen. Nu niet meer. Mis niks. En ja: ik ben slecht universitair opgeleidt. Behoor ik dan ook tot de simpel boeren met een simpele geest ?
@Berbaar | 16-10-19 | 11:21: Hooguit een beetje links en een paar wereldvreemde opiniemakers. Maar daar staan ook erg goede columnisten tegenover.
Helemaal mee eens. En die vliegadvertenties lees ik altijd twee keer. Gewoon omdat het kan.
@loser | 16-10-19 | 11:27: Slecht of slechts? En opgeleidt of opgeleid?
De misvatting dat een hoge opleiding automatisch correleert met een hoog IQ blijft maar voorbestaan.
@MickeyGouda | 16-10-19 | 11:34:
*voorTbestaan*
Vond het vroeger toen ik nog jong en naïef was wel een goede krant. Dan spreek ik over de jaren 80 en 90. Naderhand besefte ik dat veel opinies nogal manipulatief zijn (het zijn tenslotte maar opinies) en begon de krant me steeds meer tegen te staan. Maar dat heb ik met bijna alle media.
Juist als hoger opgeleide hoef ik geen meningen van anderen te horen die binnen die meningen het denken van mensen proberen te beïnvloeden. Kranten maar ook televisie zijn in veel gevallen verlengstukken van groepen die hun belangen op de voorgrond willen plaatsen. Ik kan wel voor mezelf denken. Wil ik echte achtergronden weten of diepere oorzaken achterhalen dan is daar de bibliotheek, media van echte kwaliteit zoals vakliteratuur of een seminar volgen.
Voor mij zijn kranten al enige tijd achterhaalde media die in hun oppervlakkigheid en poging tot manipulatie slechts irritatie oproepen. Ben er meestal na een minuut of vijf wel klaar mee.
@MickeyGouda | 16-10-19 | 11:34:
"Hoge" opleiding...?
@MickeyGouda | 16-10-19 | 11:34: Maar met een laag IQ is het wel lastig om een 'hoge opleiding' te voltooien.
@Superior Bastard | 16-10-19 | 11:48:
Waar gaat je vraag specifiek over?
Zo is het, Kuif. Ik lees hem al ca 45 jaar. Eerst op de studentenflat in Leiden, en later als abonnee. Hoewel het in de jaren 70 en 80 zeker een heel linksistisch blad was, is daar in de jaren 90 verandering in gekomen (met bv columnist Gerry vd List, weet ik nog wel), en heeft het sinds deze eeuw inderdaad een "breed palet aan opinies". Meningen die lang niet altijd de overtuiging van de redactie weerspiegelen.
Advertenties doen dat uiteraard nog minder, de opvattingen van de redactie weerspiegelen. Moet je ze daarom uit je krant weren? Totale onzin. Ook de Volkskrant heeft advertentie-inkomsten nodig, net als iedere krant of tijdschrift. Dus die voortgaande hetze van GS in deze snap ik niet zo goed,
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:50:
Tja, het ligt eraan hoe je test. Zo zijn er mensen met een academische opleiding die taalkundig wel goed scoren, maar die op onderdelen zoals ruimtelijk en mathematisch inzicht in de categorie 'randje debiel' vallen (naam bij de redactie bekend). Omgekeerd ken ik lager opgeleiden die op IQ-testen onverwacht hoog scoren. Kortom, opleiding kan een indicatie zijn voor intelligentie, maar het is niet zaligmakend.
@MickeyGouda | 16-10-19 | 11:51:
Wat een "hoge" opleiding is. Is dat een school bovenop een wolkenkrabber of zo iets?
@Superior Bastard | 16-10-19 | 12:28:
"Mensen met een hoge opleiding hebben hogere scores op de schaal van welvaart en welzijn dan mensen met een lage of middenopleiding: zij voelen zich vaker gezond, zijn tevredener en verdienen beter. Dit blijkt uit een nieuwe studie van CBS."
@MickeyGouda | 16-10-19 | 13:27:
Ja, en?
@MickeyGouda | 16-10-19 | 13:27:
Eén hit op de tweede pagina van google is geen bron. Geen "hoge opleiding" gehad zeker?
@MickeyGouda | 16-10-19 | 12:00: Jij moet geen wis- of natuurkunde studeren, maar Frans is waarschijnlijk wel een optie voor je. Toch?
Wellicht is het je in je beperkte wereldbeeld ontgaan dat de gemiddelde boer tegenwoordig van de HAS of van Wageningen af komt. Dat kan ook niet anders gezien de snelle innovatie en grote financiële belangen in het boerenbedrijf.
@kuifie,
Light travels faster than sound.
That’s why some people appear bright, Until they open their mouth.
@Superior Bastard | 16-10-19 | 13:40:
Zucht. Het gaat om het gebruik van het bijvoeglijk naamwoord 'hoog' bij 'opleiding'. Ik citeer het CBS om te illustreren dat dit wel degelijk een collocatie is.
Boeren weg, vliegvakanties weg, maakindustrie is grotendeels al weg, jaarlijks 70k arme mensen er in. Mijn hemel waar gaan we van leven? My Little Pony scheten?
Simpel, nageltjes lakken en mediation.
Niet zo pessimistisch, daar komt een boel voor terug.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:13:
Die warmtepomp mag je steken waar de zon niet schijnt
Toerisme ? Als het een beetje opschiet met de opwarming ..
@Kim-Jung-Un | 16-10-19 | 11:17:
Delftsblauwe warmtepompjes verkopen aan Chinezen in Giethoorn?
En hoezo is toerisme deze kant op niet vervuilend?
@Hollende_Kleurling | 16-10-19 | 11:16: Ik ben ook niet zo'n fan van die warmtepomp. Maar kijk eens naar overzichten waar men in rijke landen het geld mee verdient. Daar zitten activiteiten tussen waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden of aan gedacht hadden.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:25:
We zijn een economische powerhouse, maar het lijkt wel of de invloedrijke bovenlaag van dit land z'n verstand aan het verliezen is. Ik zie het met lede ogen aan.
@Hollende_Kleurling | 16-10-19 | 11:20:
We verkopen een keer een warmte pomp aan de Chinezen, en de volgende dag staat ie op Ali Express voor eentiende van de prijs.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:13: Zoals diversity officers, burnout coaches, klimaatpsychologen en allerlei ander gespuis. Daar zit het buitenland op te wachten.
De enige vraag is welke bedrijfstak Mark Rutte volgende maand met zijn paniekvoetbal weer om zeep gaat helpen. Ik gok op de hoogovens, de (petro) chemie of de transportsector. Werken allemaal ook nog eens voor de export dus kan allemaal weg volgens ons beste kabinet sinds WOII.
Nu heb ik skypriority dus ik hoef al niet heel veel op de paupers te wachten.
Maar het mag best wat rustiger op Schiphol
paupers ?
Ik sta daar ook nogal geregeld... mij te verbazen hoe veel paupers (serieuze paupers, dus) er tegenwoordig miles blijken te sparen...
@vmk | 16-10-19 | 11:22:
-
Ja: paupers. Google it, als uw parate kennisniveau onvoldoende uitkomst biedt.
Skypriority is voor paupers. Van Oef heeft de Hon Circle.
@van Oeffelen | 16-10-19 | 11:27: 600.000 HON-circle-miles?
@bisbisbis | 16-10-19 | 11:26: de "arbeidersklasse/paupers" die wat met hun handen kunnen worden snel rijker dan menig marketeer momenteel. Op Aruba en Curacao (ook omdat het een stuk betaalbaarder is geworden) sterft het van de bouwvakkers/ loodgieters/ electriciens/ timmermannen.
Sorry allemaal. Ik zal me even nader verklaren. Paupers zijn de toeristjes die in de rij staan voor hun 19 euro transavia vlucht en dan zeuren over beenruimte.
Mensen die echt wat kunnen en daar hun geld mee verdienen zodat ze niet voor 19 euro op vakantie moeten. Dat zijn geen paupers. Of dat nu met je hoofd of met je handen is, dat maakt weinig uit voor mij. Sterker nog voor veel handwerk heb ik meer respect dan voor de "scrum-master" verschillende "managers" en natuurlijk de diversiteitsmiepjes en hr miepjes.
De doelgroep van de Volkskrant bestaat uit reislustige GroenLinksers die het liefst 4 keer per jaar op vakantie gaan (ze noemen zich geen toeristen maar reizigers), en die totale schijt hebben aan het milieu en de verandering van het klimaat. En als ze niet vliegen hebben ze wel een rokende diesel waarmee ze een paar keer per naar hun huisje in Frankrijk rijden.
Ze denken eerst dat het volk zo dom is dat ze hun vakantieplannen laten afhangen van advertenties en dat het verwijderen/verminderen daarvan een significant verschil gaat maken.
Daarna komen ze er, uiteraard later dan de rest van het volk, achter dat dit niet zo is en worden vakantievliegreizen stap voor stap, en eerst nog sporadisch, verboden. Wat ik je brom.
Het is een 'local rule'. Wat niet meer vanaf Schiphol mag vliegen wijkt simpelweg uit naar Lelystad.
Overigens, waarom blijft De Volkskrant volharden in het plaatsen van advertenties voor goedkope vliegvakanties? Omdat de Tour Operators weten dat het wérkt en graag willen adverteren. En dus omdat de gemiddelde Volkskrantlezer kennelijk graag voor een habbekrats het vliegtuig instapt om lekker vakantie te gaan vieren. Allemaal Martijntjes. "Après nous le déluge."
Tja ik pleit voor meer elektrische vliegtuigen, Schiphol moet dus omgebouwd worden zodat een 747 aan een oplaadpaal aangesloten kan worden. Ook moet de mogelijkheid onderzocht worden om een Airbus A380 om te bouwen als zweefvliegtuig. Als ze dat voor elkaar krijgen ga ik ook GL stemmen.
Kan het papier ook halal
Die vliegvakanties zijn tot daaraantoe maar dat magazine... mensenkinderen welke serieuze krant wil met zulke domme troep worden geassocieerd? Alhoewel... ze hadden ook Arnold Grundberg op de voorpagina. Dat zou een serieuze krant ook nooit doen.
Don't go chasing waterfalls
Wat Rick zegt.
@Kuifje-in-de-EU | 16-10-19 | 11:08:
Precies
& parked cars.
Ik mis Lisa "Left Eye" Lopes. Grappig vrouwtje was dat.
En al die arme bomen die geofferd worden om iets te drukken wat de inkt nog niet waard is; omVolkskrant.
Anders zouden al die lezertjes van de Azijnbode eens de auto (of de trein) naar Emmerich moeten pakken. Net over de grens en dan eens kijken hoe ze in Duitsland stikstofbeleid uitvoeren.
Voor de automobilisten, voordat ze de terugweg aanvaarden nog even goedkoop tanken. Voor de treinmobilista: een paar flessen billige drank inslaan, voor onderweg.
Prima, weg met die herriemakende pleurisvliegtuigen boven mijn hoofd de hele dag, slechts gevuld met stom klapvee op weg naar een of ander suf klote resort.
Ga eens lekker op fietsvakantie naar Drenthe of zo, ook mooi.
Ik land morgen weer op Schiphol Jan, kijk ik even op jou neer.
Op naar de Sint-Pietersbasiliek in Drenthe!...
"Ga eens lekker op fietsvakantie naar Drenthe of zo, ook mooi."
Of naar Ruinerwold. Lekker landelijk en rustig. Niemand die je daar lastigvalt.
@Schoorsteenveger | 16-10-19 | 11:16: Lol.
Dinsdag zit ik met mijn billen op het balkon van mijn appartementje op Lanzarote, met shangria, 27° en uitzicht op zee. Ik heb er zin an.
@Deksmaat | 16-10-19 | 11:35:
Lekker man. Geniet ervan!
Vergeet vooral niet de medewerkers van de NPO want die reizen om een lullig programma te maken ook de halve wereld af.
Die vliegen gewoon met een lijnvlucht van de KLM en die moeten juist prioriteit krijgen aldus de minister.
Lees het VK artikel eens.
@Berbaar | 16-10-19 | 11:12:
Dus omdat dat vliegtuig toch al vliegt maakt het niet uit?
Jer vergeet dat ze zeer veel meer bagage zoals camera's meenemen dat de gewone reiziger en dus navenant extreem veel meer milieuschade toebrengen door het zwaardere vliegtuig.
@2voor12 | 16-10-19 | 11:17:
Lamaar U heeft van het artikel weer eens niets begrepen, of niet gelezen dat kan ook.
We moeten thuis blijven, stil in een hoekje gaan zitten, niet bewegen, met als uitzicht landschaps verwoestende zonneparken en windmolenparken . De toekomst visie 2030-2050 van het GL kabinet van Rutte .
Gaat dit helpen ? Nee.
Is het nodig ? Ook al niet , het enige antwoord is om volledig op o.a. kernenergie in te zetten, te adapteren, (dat doen we al 1.000 jaar als je naar de zeespiegel kijkt) en langzaam om te schakelen van fossiel naar wat anders, over een periode van 100 jaar.
Ja maar dat rijmt niet met agenda 2100 of zoals het nu heet agenda 2030.
Iedereen een fiets en opgesloten in een stad. Al het platteland wordt afgesloten natuurgebied en u krijgt een fiets. Heel veel succes!
'De groei mag dus niet, zoals in het verleden te vaak gebeurde, opgaan aan extra vluchten naar zonbestemmingen aan de Spaanse of Turkse kust.'
Met andere woorden, de elite blijft lekker vliegen naar verre landen, Jan de Arbeider gaat maar lekker naar Terschelling.
Wat is er mis met Terschelling?
@Jan Lange3373 | 16-10-19 | 11:01: Niets, maar ze hebben er geen all in resorts
@RickRD | 16-10-19 | 11:08:
Nog ff en dan krijgen we een Preston palace op alle waddeneilanden, Renesse, Noordwijk en nog enkele andere plaatsen.
@Grmblbarf | 16-10-19 | 11:40: Hoop dam wel Preston Palace van 15 jaar geleden want die zijn ook hard achteruit gegaan.
Vliegen moet weer voor de elite worden. Het liefst een linkse elite.
Dus, voor Extingtion Rebel demonstranten die hun baby mee nemen en 6 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan. Voor Rob Jetten zolang er landen op de wereld zijn die hij niet bezocht heeft. En voor Jesse Klaver die geen zin heeft om met de Flix-bus naar Spanje te gaan en hoop dat niemand het door heeft als hij in de rij bij economie staat te wachten.
Adverteerders investeren alleen maar hun kostbare marketingbudget als ze ervan uitgaan dat de lezers van de Volkskrant ook daadwerkelijk de mensen zijn die geld neerleggen om in het vliegtuig te stappen.
Nog meer dan dat het het Gutmenschen-gedrag van deze krant etaleert, geeft het ook aan wat voor een types hun lezers zijn.
Mensen met een paar centjes die graag op reis gaan.
Vandaar dat de Volkskrant rijk gevuld is met vakantie adverteerders.
@Berbaar | 16-10-19 | 11:03:
Hypocriet volk dus want met hun abonnement willen ze uitstralen milieubewuste burgers te zijn.
@2voor12 | 16-10-19 | 11:10:
Een abonnement hebben om iets uit te stralen?
U leeft in een rare bubbel.
Krantenlezers: 55+. Babyboomers. Schaapjes op het droge en veel tijd over om te deugen en te reizen. Je ziet ze met hun vergrijsde lelijkheid inderdaad de rustieke plekjes van Europa bederven. Dat apres nous le deluge noemen ze savoir vivre. Past goed bij de CV2 en de gereviseerde Volkswagenbusjes. .
Daar gaat het verdienmodel van de azijnbode, lekker voor ze!
Joh, Corendon gaat binnenkort adverteren in de Groene.
Nee hoor, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RTL4 of nu punt nl hebben ze gewoon betalende abonnees, don’t worry.
Wel mooie gratis exposure voor de adendon cum suis.
Knap hoor, een overheid die de inhoud van kranten gaat bepalen.
Dat staat ook nergens, lees het VK artikel eens.
Blijft grappig die obsessie van de roze burelen met de Volkskrant.
Adverteerdersnijd?
@Berbaar | 16-10-19 | 10:58: Dat staat er wel! Advertenties zijn ook inhoud.
@Berbaar | 16-10-19 | 10:58:
Wie begon in deze, Berbaar Korsakov
@Berbaar | 16-10-19 | 10:58: Ah, onze huistrol is ook wakker. Nog boertjes gepest vandaag?
@kwark001 | 16-10-19 | 11:00:
Nope, gaat over het toewijzen van slots op Schiphol.
De Volkskrant is er weer eens aan de haren bij gesleept.
Lees het artikel en U zal het (misschien) ook begrijpen.
@RickRD | 16-10-19 | 11:03:
Boeren, welke boeren?
Nergens last van hier.
@Berbaar | 16-10-19 | 11:09:
Nou hier in den haag sterft het van de boeren,en gelijk hebben ze. Ze zijn meer dan welkom!
Weten de boeren dat de vvd op de maritskade zit? Kunnen ze daar even kiek'n
@anti-fatwa | 16-10-19 | 11:28: mauritskade.
Heleen kan gewoon ballen blijven likken voor geld.
Of anzichtkaartjes maken met dode vogeltjes.
De Azijnbode is zeg maar de Martijn Reintjes onder de dagbladen.
Zie zijn twitter van de 13e: "ja ik ben hypocriet en dat blijf ik".
Hij komt er in ieder geval eerlijk voor uit.
Dit kabinet maakt alles kapot. Zonder onderscheid links, rechts, boven, onder.
¿ Ik niet snap. Wij hebben rechts kabinet, wij krijgen extreemlinks beleid?
@keestelpro | 16-10-19 | 10:54:
We hebben, ongeacht wat voor type kabinet er zit, een uitsluitend brussels EU-beleid.
@keestelpro | 16-10-19 | 10:54: Blijkbaar worden hier mensen erg rijk van.
@keestelpro | 16-10-19 | 10:54: Sinds Rutte is de VVD naar links opgeschoven. Niet zo gek als je bedenkt dat hij in de VVD de linkervleugel vertegenwoordigt. Maar waarcshijnlijk net al u kan ik maar niet aan wennen dat huwelijk tussen "Liberaal" en die nieuwe vorm van communisme...
Aviation is de mooiste uitvinding van de mensheid. Meer vliegtuigen, meer avontuur, meer levensgeluk, minder groenlinks en hun leugenachtige spookbeelden.
Vooral jachtvliegtuigen en bommenwerpers (b.v. B 52) vind ik gaaf.....
@Blonde Nel | 16-10-19 | 10:59:
Ik proef een vleugje cynisme in uw comment. Ook straaljagers zijn inderdaad gaaf. Dit jaar nog met kippenvel naar de vliegshow in Volkel gekeken.
Wat niet gaaf is dat is bommen op onschuldige burgers gooien net zoals politieke tegenstanders boven zee uit een Boeing gooien. Dat doet niets af aan de schoonheid van de wetenschap en techniek van luchtvaart.
Jammer dat de verworvenheid van wetenschap door sommige regimes ingezet wordt voor onmenselijke laffe daden.
Moi topic! ik heb meteen 3x geboekt
REAGEER OOK