'Minderheden zijn helemaal niet zielig'
Kijk. De redding van links is een Turks-Nederlandse vrouw uit Deventer, die beter Nederlands spreekt dan wij. En Kamerlid was voor de PvdA!
Allochtonen zijn niet zielig. De hele PvdA wist dat Kuzu en Özturk op gewiekste wijze de conservatieve islam politiek aan het promoten waren. Islamitische scholen kweken extremisten, en als we Artikel 23 niet snel herschrijven dan komt het sowieso niet meer goed in dit land. En je mag Mark Rutte best een lul noemen, ook nog. De ene heldere waarheid na de andere rationele observatie rolt er over de lippen van ex-Kamerlid Keklik Yucel, die nu namens VrijLinks een waakvlammetje voor de sociaaldemocratie laat flakkeren. Als invechtend links zichzelf wil redden van zichzelf, is dít het narratief dat ze zoeken.
Reaguursels
InloggenEen progressieve turk die anti-islam is, dat is zoiets als een Engelsman die anti-katholiek is: de haat tegen 'die ander' is met de paplepel ingegeven.
Bij zo iemand als Ayaan Hirsi Ali lag dat anders: die is in een moslim-omgeving met moslim-ideologie opgegroeid. Als je dan zegt 'de islam is kut' dan heb je als ervaringsdeskundige echt recht van spreken.
Minderheden zijn helemaal niet zielig', klopt. Sterker nog ze hebben een enorme grote bek.
Roderick Veelo bakt tegenwoordig aardige tegeltjes bij RTLZ. Al jaren en toppertje met Bert Brussen in de TPO potcast
Mooi verhaal, start maar een politieke partij en graai de zetels weg bij traditioneel links, na de verkiezingen een coalitie met PVV en FvD en we zijn van het gezeik af.
Inderdaad, dit is de enige mogelijke oplossing. Dan wel op basis van grootste partij om te voorkomen te worden meegetrokken in het moeras van de gecorrumpeerde staatsinrichting.
Ik wil hier toch even een ander geluid laten horen.
Die nadrukkelijke manier van spreken, alsof ze op een spreekgestoelte staat, compleet met ingestudeerde gebaren en overdreven gezichtsuitdrukkingen, en dan die boomlange vent die aan haar lippen hangt, it gives me the creeps, als ik zo vrij mag zijn.
Dat geaffecteerde toontje, dat zorgvuldig gecoiffeerde kapsel dat kennelijk steeds herschikt moet worden, kortom, ze lijkt zich steeds bewust te zijn van haar uiterlijke en gedrag en welk effect ze daarmee genereert. Dat wekt geen vertrouwen. Alsof het niet van binnenuit komt.
Wat de inhoud betreft: een aaneenschakeling van waarheden als koeien, gebracht met het aplomb van de moedige vrijspreker. Wilders is dat al 20 jaar, Fortuijn ging hem voor en moest dat met de dood bekopen. Haar optreden heeft dus een hoog "spuit elf" gehalte. Het citaat van Veelo over "zielige minderheden" letterlijk nemen is ook een minpuntje, wat mij betreft.
Dat deze vrouw het zo lang heeft uitgehouden in de linkse slangenkuil is mij eveneens een raadsel, Turkse of geen Turkse. Dit nieuwe (f)linkse gedoe vertrouw ik voor geen meter. De linkse ziekte is buitengewoon hardnekkig en kan vele vormen aannemen.
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Ook een waarheid als een koe.
Mee eens, waarom zit zij bij links als er al jaren partijen bestaan die precies hetzelfde zeggen. Roderick Veelo is een van de weinige mainstream journalisten die niet bang is voor zijn eigen mening uit te komen. Hij is waarschijnlijk blij een links iemand tegen te komen die niet meteen hysterisch wordt en met dezelfde non-oplossingen komt als de afgelopen 40 jaar.
Chapeau; uitstekende observatie en goed verwoord!
Yucel is cool.
Wijze woorden uit de mond van een PvdA-er.
En mooi dat ze toegeeft wat ik al vele jaren vermoed; dat de ontelbare problemen met de islam al jaren bekend zijn in de politiek. En waarom ze er dan niks mee doen?
Ik vermoed puur sociale druk. In linkse kringen is het not done om meer intelligentie te hebben dan een aardbei. Het belangrijkste linkse dogma van eind 20e en begin 21e eeuw is immers "feitenkennis = fascisme".
Toch zou het juist voor die linkse kerk goed zijn als ze feitenkennis weer zouden legaliseren. De islam heeft immers ook weinig positiefs voor hen in petto. Er is letterlijk geen islamitisch land te bedenken waar de linkse kerk niet vervolgd wordt. Linkse partijen en vakbonden zijn overal verboden, en mensen die zich socialist of feminist noemen zitten voornamelijk in gevangenissen.
Dus wat gaat er met de linkse kerk in West Europa gebeuren als de islam hier de baas is?
Juist ja.
Links kan wel denken dat ze "vriendjes" kan worden met islam door hier actief joden en islamcritici te vervolgen, maar volgens allah zijn linksdrammers ook ongelovigen. In het beste geval worden ze straks apart opgehangen. Maar zelfs die kans is nihil.
Gisteren nog in het nieuws: alleen al in Rotterdam 40 moskeeën met geldstromen van islamitische overheden. Koolmees doet niks want is bang dat hij islamitische overheden voor het hoofd slaat. Een bewindsman van de partij die destijds op haast fundamenlistische wijze scheiding tussen kerk en staat propageerde. Maar als het er op aan komt om de scheiding tussen moskee en staat te bewaken in ons land geeft ie niet thuis. Deze mevrouw heeft helemaal gelijk, het is shocking dat de politiek het zo laat zitten. Zich voor de bühne even geschokt tonen, desnoods even hand in hand met Pechold over het binnenhof lopen. Maar voor de rest achtoverhangend toezien hoe dit land langzaam maar zeker afzakt naar een land met enorme tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen, waarvan de gevolgen niet zijn te overzien.
Een niet-islamitisch land dat alle religies aanpakt om islamitische problemen op te lossen is een Tibet wat het Tibetaanse boeddhisme aanpakt om de 0,4% islamitische problemen op te lossen.
Één van de vele rake interviews van Veelo. Pracht programma met slimme mensen die een helderder kijk op de wereld en haar problematiek hebben dan de gemiddelde deuger die maar wat achter de meute aanholt...
Zal dit eens doorsturen naar mijn linkse kennissen. Echt, die gasten hebben de complete deltawerken voor hun kop en waarschijnlijk zal er geen 1 luisteren. Als je in die kringen vertoeft ben je helemaal idolaat van het absoluut moeten deugen en zeker geen minderheidsgroep veroordelen hoe verrot en discriminerend tegen vrouwen die ook in de werkelijkheid is. Dom links gaat niet luisteren.
Dan maar voelen. Zo luidt een oud gezegde
"The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities". Ayn Rand.
Zolang het woord soevereiniteit niet valt is ieder verhaal mbt organisatie van enige samenleving nutteloos.
En, soevereiniteit sluit socialisme uit daar een centraal geleide samenleving het zelfbeschikkingsrecht ontkent.
Er is vast wel iemand in Nederland die dit begrijpt!
En om het verhaal compleet te maken; een bestuursvorm van democratie sluit een staatsvorm van monarchie uit.
Klopt, echter een persoon redt het niet zo lang de meerderheid mee blijft doen in de sociale polonaise. Of de zogenaamde hoogopgeleide media (Volkskrant, Pauw), want o, o, o, wat doen die alsof ze zo intelligent zijn, moet eens een ander geluid laten horen.
Eens.
U: "... een persoon redt het niet ...".
Reactie: omdat er geen vangnet is ingebouwd voor de soevereine geesten in de vorm van het recht op afscheiding.
Om deze reden zijn vrije burgers gedwongen om te emigreren en hun geboortegrond te verlaten; om Nederland te verlaten.
Respect.
Een lichtpuntje.
Het is al zo vaak op de agenda gezet, we wisten het al heel lang. Het enige schokkende is dat de regering het schokkend vind dat na jaaaaaren van berichten steeds weer dezelfde refelex heeft. We moeten stoppen met naar de regering kijken en zelf de problemen oplossen. Want ook dit heldere licht gaat geen omwenteling veroorzaken.
Straatterreur oplossen met je eigen buurtwacht, gewoon erop slaan, in je gezicht getuft erop slaan. Participeren dat is wat er nodig is. Op de staat hoef je in ieder geval niet te rekenen blijkt al deccenia.
Dat heb ik al vaker gezegd, zelf de problemen oplossen in je buurt. Die Piloten bende: burgerwacht organiseren. Maar ja, Nederland ers, laf volkje...
" Het is shocking dat wij er niets aan doen " , in goed Nederlands : Het is schokkend dat wij er niets aan doen .
Hallo Turks-Nederlandse vrouw uit Deventer : Doe er wat aan ! NU !
Misschien is het al gezegd geweest, heb niet alle reacties gelezen.
Deze mevrouw heeft tenminste het licht gezien, en is niet blind voor de problemen die zie stellen qua intergratie, nog net iets te dromerig in mijn opinie, maar zeer zeker op de goede weg.’ Hulde. Trouwens, ben er van overtuigd dat, indien er een socialistische partij in Nederland zich zou aanbieden die op de Deense leest geschoeid is, dat die hogere ogen zou gooien dan PVV of FVD tezamen .( en ja, grammaticaal rammelt het, maar het is ook erg laat)
Keklik Yucel neemt geen blad voor de mond, en zegt (dus) rake dingen. Een dergelijke vrouw wordt natuurlijk gehaat door de DENK-vleermuizen, alleen daarom al verdient ze ons respect...
Klare taal,en ze zit wel heel vaak bij de kapper denk...
Leuk om te horen, ook leuk om te lezen, behalve dan dat vreselijke modieuze "narratief". Verhaal, betoog, standpunt, gedachtegang, alles is beter dan het zoveelste letterlijk vertaalde Engelse modewoord.
precies zoals ze het zegt....
Ik stel voor rechts immigratie te geven en links dan maar het milieu. Dan hoor je ze niet meer en kan rechts orde op zaken stellen.
"ik stel voor links de he economie en de middenklasse te laten slopen"
Nee bedankt
Hulde voor deze vrouw!
Over zielige minderheden gesproken... omdat ik op Dumpert iets schreef over het IQ van die Turk die een agent knock-out sloeg, werd ik, reaguurster van het eerste uur, twee weken verbannen en gebrandmerkt als Zwitsal. Hoe lang nog, weet iemand dat?
Als het net gebeurd is nog een week of 2 gok ik !
@Jimmy Mc Clure | 12-10-19 | 01:18: lol
"Jongeren" aanspreken kan dodelijk zijn in Ruttelandje;
www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/j...
Is ook wel een aanwinst.
Als ik stel, dat dit de schuld is van jaren tomeloos toelatingsbeleid in combinatie met pappen en nathouden, reageren collega's vaak :'ja maar ook de Hollandse jongetjes doen dit'
Waar ze aan voorbij stappen, is dat deze Hollandse jongetjes veelal de straatcultuur volgen.. moeten volgen, omdat ze anders zelf het mikpnt worden.
Ik spreek met ouders van dat soort kinderen, die zich vertwijfelt afvragen wat er in vredesnaam aan de hand is. Helaas, onze Hollandse cultuur is voor de jeugd al lang en breed iets voor de bejaarden. Wat we zien is een mix van Hollands schoffie en keiharde islamitische/Noord-Afrikaanse geweldscultuur.
Dat hebben de mensen die jarenlang riepen dat iedereen maar welkom is in ons land, op hun kerfstok.
We kunnen er zoals gebruikelijk bij al die gestudeerden in dit land van alles van vinden maar het heeft enkel maar te maken met LAFHEID bij links om de conservative politieke islam te benoemen en als zodanig aan te pakken.
Tsjonge, we hebben er weer een. Jaren in de kamer gezeten, jaren de kans gehad er wat aan te doen en geen ene fuck gedaan, behalve demoniseren van andersdenkenden, Wilders niet in de kaart spelen enzovoort. Nu ze daar weg is weet ze het opeens wel te verwoorden. Next!
Exact! Next!
Dat nieuwe VrijLinks olv van oa Terstall is niks anders dan PVDA-light. Let maar eens op, a la minute dat die partij een succes wordt vervallen ze weer in hun oude gewoontes.
Sorry, maar dot klopt echt niet. Zij heeft zich enorm ingezet voor emancipatie voor met name allochtone vrouwen en hun onafhankelijkheid in haar 2e langere termijn. Toen zij voorjaar 2016 een kritisch stuk schreef over de lange arm van Erdogan sloot Facebook haar pagina. Dit is echt wel iemand die altijd kritisch is geweest. Niet dat ze nu ineens het licht zou zien, zat er bij haar altijd al in.
@Jan, Leiden | 11-10-19 | 23:29:
Sorry mate, maar als ze echt seculier was geweest had ze nooit bij de PVDA gezeten want dat is de partij die in het verleden (en nog steeds lokaal) als geen ander gelovige allochtonen (AKP believer) konten heeft gekust en kust voor stemmen. Remember Kuzu en co.? Ze stond erbij en keek ernaar en pas later ging er een lichtje branden bij haar dat Erdo toch niet zo aardig was. Misschien had ze met mijn Istanbulse schoonmoeder moeten praten die op de dag nadat Erdo voor het eerst landelijk was gekozen zeer cynisch zei: "Dat wordt feest". En wat deed de PVDA de eerste 5 a 6 jaar van zijn bewind? Ze waren dol op de AKP en Erdo en dwongen via de EU erop aan via de Sociaal Democratische fractie (waar de PVDA in zit) ism met de Christen Democraten (vreselijk domme muts Ria Oomen als Turkije rapporteur) dat de macht van de seculieren en het leger moest worden ingetoomd want Erdo was de held voor ze, ieder ander signaal werd volledig genegeerd en afgebrand want de seculieren waren de rijke elite in Turkije (niet waar maar een gemakkelijk frame), dus fout volgens de Sociaal Democraten. En wat blijkt nu? Erdo is dus toch niet zo aardig. Ah joh!.
@Basil Fawlty | 12-10-19 | 00:02:
Nu projecteert u anderen, een heel PvdA op haar. Dat is vreemd. Hou me zelf bij wat ze zelf heeft gedaan of gezegd. En dat zal niet altijd in lijn zijn geweest met PvdA.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald...
@Jan, Leiden | 12-10-19 | 00:16:
Mijn beste, ze was onderdeel van de partij die dol was/is op de Turkse religieuze stem en dat al was ver voordat ze daar carriere maakte. Sterker nog, de PVDA wist vanaf dag 1 dat de eerste Turkse immigrant hier arriveerde als goedkope arbeidskracht (zoals haar vader) dat ze te maken hadden met de economische en religieuze Anatolische onderkant van de Turkse maatschappij (vandaar dat ze goedkoop waren) en dat dat mogelijk stemvee voor die partij zou worden. En de PVDA faciliteerde dat door tegen die mensen te zeggen dat zij zich niet hoefden aan te passen in de hoop dat ze die stem kregen, eerst lokaal en later landelijk. Stroop om de mond smeren. Zij had zich in een vroeg stadium achter de oren moeten krabben, effe nadenken en naar bijvoorbeeld de SP moeten gaan als ze dan toch links was/is.
Prima, maar ga niet achteraf huilen. Ze wist het.
@Het brein erachter | 12-10-19 | 00:41: Beter een half ei dan een lege dop?
Precies
Exact
OFF TOPIC: Wil gaan proberen om te stoppen met "de blanke man", "de autochtoon" in een hoek te drukken dat het allemaal ooit ten koste van ons zou gaan, want het zou raar zijn dat we onszelf daarmee in een soort van toekomstig "slachtofferrol" plaatsen, waar vooralsnog helemaal geen sprake van is. Zo.
ON TOPIC: Dam deze vrouw, we weten het al jaren, doen geschokt in de media, maar wat doen we eraan? Blijkbaar te weinig. Het beoogde salafisme dat zich tegen onze maatschappij keert en dat christenen en/joden, heidenen bedreigd moet gewoon zeer sterk uitgesproken wetgeving opleveren (ik zeg: van verbod in strijd met onze wetgeving). precies zoals mevrouw dit hier zegt. Het duurt te lang. Al decennia lang.
Ook Seegers van kabinetspartij CU gaf dit aan. Economische binding met landen zoals Saudi-Arabië zijn niet belangrijker dan onze grondwet, vrijheid, normen en waarden zoals we die nu kennen. We kunnen niet in ons land eerst iets heel kleins toelaten dat later eens enorm groot kan gaan worden. Of dat op termijn op kleiner schaal ons al over pakweg 10 jaar met aanslagen ons kan bedreigen. Alleen is daarom wetgeving nog dit jaar zeer noodzakelijk. Precies ook de reden dat Seegers vandaag ervoor expliciet de camera opzocht, hij vond geen gehoor aan de urgentie van dit kabinet in de nota bene wekelijkse overleggen.
Van dat DENK extreem-rechts zou zijn boeit mij wat minder. Dat ze vooral in ideologie een verlengstuk zijn van Turkije is zeer zorgwekkend. Nu met de inval in Syrië en de (mogelijke) moorden op Koerden (strijders en bevolking) helemaal. Het is buitengewoon ernstig dat Kamerleden die het belang van Nederland zouden moeten dienen de belangen van een ander land dienen door hun ideologische denkbeelden in ons parlement. Het parlement duikt hiervoor te veel weg en moet antwoorden zien te krijgen waar deze heren nu staan en dit met ferme retoriek bestrijden. Dit moet zo sterk in de schijnwerpers komen dat niemand meer uit schaamte er nog op ZOU willen stemmen. Zo veel schijnwerpers op Wilders vanwege aantal zetels en DENK laten groeien? Dat moet nu al in de kiem worden gesmoord, evenals scholen en moskeeën die zich tegen onze maatschappij vijandelijk afzetten.
Als Greet een sticker maakt gaan we in saoedi arabië sorry zeggen.
Seegers zal er het zijne van denken, maar is als de dood dat enige vorm van inperking van islam direct een beperking van zijn eigen sprookjeswereld tot gevolg heeft. Dus doet hij niets.
@marcoplarco | 11-10-19 | 22:46: CU houdt zich bezig met schaamharen tellen. Walgelijk clubje hypocrieten.
@marcoplarco | 11-10-19 | 22:46:
Kijk dan 1Vandaag eens terug. Wed dat hij bang is.
@Zapata10 | 11-10-19 | 23:02:
Ze komen hoe dan ook wel op voor godsdienstvrijheid, westerse normen en waarden. En bewaken die ook. Wellicht ook uit angst, maar ze doen het wel.
@Jan, Leiden | 11-10-19 | 23:14: Alleen in het woord, als het op daden aankomt gaat toch altijd dat geloof voor.
Vergeet het maar. Drie kwart van de Nederturken zijn idolaat van Erdogan en zullen des te fanatieker DENK gaan stemmen. De oplossing is dat je maar in 1 land stemrecht kunt hebben.
@5611 | 12-10-19 | 00:15:
Wanneer ze sumphatie hebben met Erdogan vdrdwijnt dat niet als je alleen maar in Nederland mag stemmen. Dan stemmen ze alsnog DENK.
@Zapata10 | 12-10-19 | 00:10:
Geloofsvrijheid is een groot goed, maar wanneer een geloof deze geloofsvrijheid aanaantast en je waarden en normen en een bedreiging wordt om te leven wordt het wel degelijk tijd om daar een grens ervoor in te bouwen in de wet
Maar of de Kamer die urgentie wel snapt, valt te betwijfelen.
Wat een topwijf. Geweldig gewoon.
En grote complimten voor Veelo, die haar voortdurend onafgebroken aan het woord laat maar wel met rake vragen stuurt om haar boeiende verhaal te houden.
Het enige wat misschien een beetje mist, zijn de credits aan het adres van een Wilders en anderen, maar die geeft ze wel aan zijn kiezers door te zeggen dat die heus niet popoulistisch rechts (of links) zijn maar gewoon bezorgde mensen die in het nauw zitten.
Dank voor het delen hiervan, GS en Van Rossem.
Ook dat, een lichtpunt na deze beroerde week dit!
Even kort resumerend; Goede islam is links. En slechte islam is rechts. Dus is het toch weer de schuld van Geenstijl.
Zo goed?
Er bestaat geen goede islam, er bestaat geen goede godsdienst. (islam is overigens een ideologie) het is allemaal bagger bedacht om te kunnen overheersen, te stelen en te moorden.
Godsdienst is altijd slechts een excuus. De gedragingen van de extremere zogenaamde aanhangers, hebben nooit wat te maken met de "leer" werkelijk staat. Dit geldt voor de islam, het christendom, jodendom, hindoeïsme en verder voor elke religie. Tijd om te stoppen met vermeende bovennatuurlijke macht ook invloed te geven in onze samenleving. God, doe er wat aan!
Allemaal zo makkelijk he, om alles wat slecht is op het rechtse bordje te gooien.. Het Nationaal Socialisme is met succes ook al op het rechtse bordje gegooid.
@Wasbakplasser | 12-10-19 | 08:44:
Vind het sowieso wat simplistisch in deze tijd om alle bestaande politieke en religieuze ideologieën te reduceren tot de smaken links en rechts. Hoog tijd ook voor herijking van de begrippen progressief en conservatief: wat 30 jaar geleden progressief genoemd werd (bv islam is cultuurverrijking, christendom is stom, collectief belangrijker dan individu), is dat al lang niet meer en andersom geldt dat misschien ten dele ook wel: denk bv strenger handhaven en straffen. Aan een zekere mate van politieke labeling ontkom je als maatschappij niet, maar de containerbegrippen links en rechts schieten al decennia hun doel voorbij maar voor de gevestigde orde en daaraan gelieerde is dat wel zo makkelijk natuurlijk.
@2tribes | 12-10-19 | 14:46: daaraan gelieerde media.
De problematiek van de sociaal democratie is dat hun politiek berust op cliëntelisme. Net zoals dat van andere politieke stromingen.
Maar met het omarmen van de derde weg en het afschudden van de ideologische veren verlieten ze hun oude electoraat (Jan met de pet). Dat was sociaal economisch niet meer de doelgroep. Immers Het einde van de geschiedenis was daar. Dus moesten ze ander electoraat aanboren, en zie daar, de identiteitspolitiek was geboren en tal van minderheden moesten geknuffeld worden en weten dat ze veilig waren in de armen van de sociaal democratie.
Van homo tot haatbaard, allen welkom in het warme nest van de sociaal democraten. Minderheden waren electoraal de toekomst.
Wat natuurlijk nogal wat contradicties met zich meebracht. Immers orthodoxe moslims zijn extreem rechts. Maar de oplossing was al snel gevonden. Maak iedereen uit voor extreem rechts en populist die vragen durft te stellen over de nogal vreemde samenstelling van het hedendaagse electoraat van de sociaal democraten.
Hadden ze zichzelf maar opgeheven toen het einde van de geschiedenis daar was. Dat had een boel kopzorgen gescheeld in de toekomst.
"De problematiek van de sociaal democratie is dat hun politiek berust op cliëntelisme. Net zoals dat van andere politieke stromingen."
@Zapata10
Bovenstaande is een zeer goede opmerking van je. Daarom kan ik ook niks met deze dame. Ze spreekt met meel in haar mond. Maar als een echte "sociaal democraat" (ex-PVDA) verward ze Islamo-fascisme (van Erdo) met rechts. Islamo-fascisme is buiten het omarmen van wat centjes verre van rechts. Het is vrouw over het algemeen in de keuken (ja ze mag aan de lopende band zitten in de fabriek), kinderen werpen (liefst 5), bek houden en iedereen moet slaafs als collectief de leider volgen onder het mom van verheffing, Waar hebben we dat in de basis eerder gezien? Marx-Engels. Ook die vonden dat de arbeider met een kluitje het riet in moesten worden gestuurd en dat ze geleid moesten worden door een partijpolitieke elite. Lees Das Kapital er maar op na.
@Basil Fawlty | 11-10-19 | 23:04: Dat is dan ook de grote denkfout van het Marxisme, meer eigenlijk van het Marxisme-Leninisme. Why the fuck zou je een elite vervangen door een andere elite. Daar schiet je geen zak mee op en zoals de geschiedenis heeft laten zien waren ze alleen maar slechter af. Er bestaan geen elites, we zijn allemaal mensen en de zogenaamde elite ook. Die moeten ook in de ochtend die drol eruit persen, snurken ook, zijn net zo liederlijk en behept met alle menselijke zwakheden die u en ik ook hebben.
Het verschil tussen links en rechts kan de facto alleen maar gezien worden naar het verdelingsvraagstuk. Links en rechts zijn beide even fout en bloederig geweest in de geschiedenis. Maar sociaal economisch was het links wat de verdeling van alles wat waarde genereert wou spreiden over een ieder die daar aan bijdroeg terwijl rechts dat juist voor een kleine groep wou laten culmineren. Dat en niets anders is het verschil tussen links en rechts.
Dat is de sociaal democratie uit het oog verloren, dat hebben ze van zich afgeworpen. Daarmee heeft ze haar bestaansrecht verloren.
Erdo is wel rechts. Want hij heeft gevoegelijk schijt aan het verdelingsvraagstuk en bouwt gouden paleizen voor zichzelf. Islam is ook rechts want uiteindelijk streeft het een maatschappij na waar de macht en rijkdom culmineert bij een kleine groep van geestelijken en adellijke lieden.
Bek houden en kinderen werpen en in de fabriek werken kennen we overigens nog uit de nachtwakersstaat en die was echt niet links.
De voorbeelden die je dus aanhaalt geven geen diepere kijk of iets nu links of rechts is. Alleen sociaal economische thema's kunnen dat.
Islamo-fascisme fascisme maar ook communisme (staatskapitalisme) zijn voor mij rechts omdat ze niet het vraagstuk van de verdeling van middelen centraal stelden maar de staat of godsdienst/ideologie centraal stelden.
Jouw redenatie volgend zouden we een instituut als de monarchie nog links kunnen noemen.
@Zapata10 | 12-10-19 | 00:37:
Jein. begrijp wat je bedoelt maar ben het niet eens met islamo-fascisme als rechts. Fascisme in de kern was links. Mussolini was een oud communist. De partij-ideoloog van het fascisme Giovanni Gentile was een groot fan van Marx-Engels. Maw Fascisme en communisme schurken zeer dicht tegen elkaar aan. Verschil is dat Fascisme meer corporatisme kent dan communisme. Fascisme was overigens ook niet antisemitisch in den beginne (lees aub "The Italians" Briljant boek over de Italianen door Luigi Barzini. www.amazon.com/Italians-Luigi-Barzini... ). D'r waren behoorlijk wat Italiaanse joden lid van de fascistische partij. Tij keerde toen Mussolini hulp nodig had van Hitler. Maw opportunisme van die ouwe kale ex-communist.
Maar al die systemen stellen de staat als almachtige boven individu. Waarom wordt fascisme als rechts beschouwd? Briljante frame van Stalin en co. nav de Duitse NSDAP. Stalin moest verkopen dat zijn tegenstander diagonaal tegenover hem stond, terwijl behalve het antisemitisme van de NSDAP beide systemen heel erg op elkaar leken. Mussolini was maatje met Hitler ivm hulp die die lelijke kale nodig had, dus dat werd door Stalin op een hoop gegooid. Overigens de communisten waren ook niet vies van een potje antisemitisme.
Duitsers hebben een mooi gezegde: "Was sich liebt, das neckt sich."
Waarom kon men anders het Ribbentrop-Molotov smeden als men elkaar zogenaamd haatte?
Nogmaals, die stromingen stonden zeer dicht bij elkaar.
C.D.A. was hier ook ooit grootste. De rede zal overwinnen..
Het electoraat van het CDA is binnen nu en 20 jaar echt wel letterlijk uitgestorven. Terwijl half de VS wiet legaal verkrijgbaar heeft, hier de coffeeshops willen afschaffen. Over wereldvreemd gesproken...
Keklik Yücel doet denken aan Nebahat Albayrak. Achter de façade van schone schijn schuilt een ander belang, eigenbelang. En het mag zo zijn dat een aanzienlijk deel van de Nederlanders vanbinnen sociaaldemocraat is, maar dit is allerminst reden om de PvdA te steunen. Deze partij is niet sociaaldemocratisch maar extreemlinks.
Deze mevrouw is al langer bezig met zinnige dingen te zeggen. De Albayrakjes hadden een agenda, daar heb ik deze mevrouw nog nooit op hebben kunnen betrappen.
@Graaisnaaiert | 12-10-19 | 00:26: Geduld, het gaat echt gebeuren.
Asscher is naar Denemarken gegaan en heeft gezien hoe de sociaal democratie uit de put kan komen. Maar hij verdomt het, want hij wil allochtonen knuffelen. Er zit immers een hele industrie aan vast die het kader van GroenLinks en PvdA vormen. Deze partijen steken een dikke middelvinger op naar de blanke man en kiezen uit naam van diversiteit voor een politiek die de blanke man haat.
Zeer juiste analyse, Asscher is benoemd en wordt betaald om de pvda klein en hanteerbaar te houden. Dat levert in alle opzichten meer op dan het dienen van Nederlandse Belangen, laat staan de democratie.
@De Briemusketier | 11-10-19 | 21:57: De Hond schreef jongstleden zondag: "+11" van 9 naar 20.
@Man-Van-De-Rekening | 11-10-19 | 22:12: De PvdA profiteert van de malaise bij de SP en de wonderlijke capriolen van de Jessias die zelfs zijn fanclub te gortig wordt.
@Man-Van-De-Rekening | 11-10-19 | 22:12: Stel je voor dat Asscher het Deense sociaal democratische model volgt, dan is de electorale ramp niet te overzien.
Laten we hopen dat de nieuw te vormen Boerenpartij samen met de pvv en de fvd Asscher de pas afsnijdt, we weten inmiddels wat de beloften van kartelpartijen waard zijn. De pvda is een wormstekige rotte leeggevreten appel, die uiteindelijk een knol blijkt nadat ie als een zure citroen is verkocht aan demense.
@lingo star | 11-10-19 | 22:31:
De sp, wat een slappe hap, met een liberale superlul als rutte aan het roer, en er dan electoraal geen garen bij spinnen, dan ben je geen politieke partij maar een rare sekte. Met excuses aan de hare krishnaas. Sorry mafketels!
@De Briemusketier | 11-10-19 | 23:37: wie koopt er nou een zure citroen??
Inderdaad, tijd voor een groen rechtse partij, meer groen, maar wel voor ons..
Deze stem wordt te weinig gehoord, de meeste Turken willen heel graag weg uit Turkije, maar ja, geen paspoort. Letterlijk. Heel duur. Wie het voor het zeggen hebben in Turkije? Dom stemvee, zoals hier het stemvee dat op de vvd stemt.
Ooit was Turkije namelijk een westers gericht land, met vrijheid en geluk, en werd religie uit de politiek geweerd maar toen kwam er een soort van vvd, dat trok domme schapen aan als Berbaar, die kozen een grote boze Dictator, die bouwde toen een paleis met duizend kamers, waardoor de Berbaren nog harder gingen klappen. Eind goed al goed?
Welnee! De Berbaren en hun held Rutte gingen de Turkse Dictator heel erg steunen om boos en Kwaadaardig te zijn! Ze gaven gratis geld en de belofte tot devEU te horen, en nu begint er een nieuwe oorlog! Met miljoenen nieuwe migranten!
Die linea recta naar Nederland mogen komen! Want migrant, ik bedoel vluchteling!
Iedereen blij, behalve iedereen die gen Berbaar heet. Ondertussen mompelt Berbaar: er is geen serieus alternatief.
Eind goed, al goed.
Stem vvd, en Turkije komt u toe!
Nou Berbaar, kom er maar in!
@Oprisp | 11-10-19 | 21:48:
berbaar is links en wil de vvd in diskrediet brengen vanuit pure haat.
@Oprisp | 11-10-19 | 21:48:
Haha, lagaan joh, dergelijke frustraatjes sla ik doorgaans lekker over.
@Berbaar | 11-10-19 | 21:54:
Nee, je oordeelt gefrustreerd. Is niet laten gaan en overslaan. Doe eens gek en verlicht ons klootjesvolk eens?
Tja als je de VVD nog rechts noemt, dan ben heb je al lang in de slaapstand geleefd !! De VVD is net zo naïef als Groen Links in deze. Voeren nu ook met verve het beleid van Klaver uit. Dus Erdogan treft alleen maar een knielende Rutte voor zich aan en heeft niets te vrezen van deze VVD charlatans .
Ataturk richtte zijn land op het westen omdat het oosten op dat niets te bieden had. Hij zag het voordeel daar liggen. Niettemin was hij door en door Turks en vocht 2x omdat zo te houden. Hij weerde de religie NIET uit de politiek, hij plaatste religie onder toezicht van de overheid. Diyanet.
De meeste Turken willen graag weg uit Turkije? Dank je de koekoek.
Er is daar genoeg plek; wij zitten vol. Problemen met hun leider? Die lossen ze zelf maar op. Wij hebben Rutte, Jetten en Klaver. Dat zijn onze problemen.
Gematigde Islam, politieke islam, salafisme, wahabisme, islam is liefde en meer van dat soort rookgordijnen. Islam = islam. Verrot tot op het bot.
Die hete brei, dat is niet Claudia toch?
Dan had er "lauwe brei" gestaan.
Toch draait ze om de hete heen...
Ik zou best wel op vrijlinks kunnen stemmen.
Het kan wel, maar gelukkig bent u slim genoeg om er niet in te trappen.
Alles op kosten van de staat/belasting betaler kun je niet zielig noemen inderdaad....
De meeste slachtoffers van minderheden zijn minderheden. Minder minder minder minderheden!
Ik zou heel graag willen dat u zich morgen meldt bij uw lokale politiekantoor (graag voor u binnen gaat even schoenen uit) voor afname van uw DNA. Alvast bedankt!
Leuk dat ze het nu zegt, maar ze had dit (harder) moeten zeggen toen ze nog in de Kamer zat.
LOL. Geenstijl begint steeds vaker van baan te veranderen. Nu een hardcore feminist als Yucel promoten. Over een paar maanden krijgt Jesse Klaver een vaste column op dit blog.
Graag! Dat wordt lachen.
Ik heb het idee dat sommigen teveel hun oren laten hangen naar de opinie van vrouwen.
Heeft wel als voordeel dat er hele interessante onderwerpen aan bod komen, zoals vrouwenvoetbal.
@Ongeblustekalk | 11-10-19 | 21:36: wat zou er interessant moeten zijn aan vrouwenvoetbal? Niveau nihil
@azijnseikerT | 11-10-19 | 21:40:
Nou nou, niet zo negatief. Vrouwenvoetbal is naar mijn ervaring een uitstekend slaapmiddel.
Kan je niet zo goed tegen hè, sterke vrouwen. Komt wel vaker voor bij allochtoontjes.
Ja, of we kunnen het dagboek van een uitkeringstrekker lezen. Dat is ook leuk.
@EefjeWentelteefje | 11-10-19 | 21:42: Welke sterke vrouwen?
Die net zolang zeuren bij mannen tot ze hun zin krijgen als wederdienst. Die?
@EefjeWentelteefje | 11-10-19 | 21:42:
Als ze zo sterk zijn zouden ze niet constant bedelen om gelijke rechten en kansen. Een sterk persoon bedelt en smeekt anderen niet maar creëert zijn eigen kansen en mogelijkheden.
meer van dit soort power vrouwen.
Ze is links. Laat je nakijken.
We zijn beter af als ze het land uitgejaagd wordt.
liever linkse vrouwen die redelijk en recht door zee zijn, dan linkse of rechtse gekkies.
@Schepvogel | 11-10-19 | 21:34:
Liever normale vrouwen, de 20% van de populatie. Alleen een idioot is socialist.
helaas hebben we nu eenmaal gekke socialisten, Ben er zelf ook geen fan van. Maar dan alsnog liever zoiets, dan linkse gekkies die de zakdoek voor hun ogen houden.
Na het verorberen van 5 eetlepels klaagzaad verandert een vrouw automatisch in een feminist.
Natuurlijk zijn minderheden niet zielig. Ik voel me niet zielig hoor.
Ik ben geen 100% Nederlander, maar ik word wel zo gezien.
Kwestie van aanpassen en meewerken. Je bent tenslotte te gast.
Als je meedoet ben je geen gast meer, dan ben je een onderdeel, gefeli ermee.
@Foxcave | 11-10-19 | 21:28:
Eh, dank u?
Het is maar wat jij zelf wil, beste LiniaalRectaal. Ook al zou je een kleurtje hebben, ook al komen je ouders, grootouders niet allemaal uit Nederland. Wat mij betreft ben je wel 100% Nederlander wanneer jij je aanpast en meewerkt. Je een Nederlands paspoort bezit, Jezelf op een eerlijke manier van een boterham verschaft. Jij je geloof of cultuur niet dwingend op een ander projecteerd. Misschien dan geen 100% kaaskoppende Hollander, maar toch zeker wel een 100% Nederlander. :-)
@BadPatNL | 11-10-19 | 21:34:
Zelf zeg ik altijd dat Nederlanders de mensen zijn met de Nederlandse mentaliteit, de Nederlandse normen en waarden. En die vind ik prima.
@LiniaalRectaal | 11-10-19 | 21:34: Je hoeft niet te danken, ondanks alle idioterie zie ik Nederland nog altijd als 1 van de beste landen om te zijn en te beleven, de vrijheid die we toch nog steeds hebben, de mogelijkheden etc etc.
Dus dank is niet nodig, je doet mee, das voldoende.
Ik kan je verklappen dat je echt niet zo wordt gezien. Het is meer beleefdheid. Wat ook meehelpt is je uiterlijk. Als je niet direct kan zien dat je ergens anders vandaan komt, laten we zeggen een land als Polen, kan je je wat makkelijker voortbewegen in de samenleving. Als je een zichtbare minderheid bent zal je zonder meer de negatieve gevolgen ondervinden. Alles wordt dan toch een stuk lastiger, moeizamer en frustrerender.
@koter | 11-10-19 | 21:49:
Ik zie er uit als een Marokkaan. Heb wel gewoon een Hollandse naam. Dat scheelt veel denk ik. Ik had al een Marokkanencoup voordat ze de straat onveilig maakten.
@LiniaalRectaal | 11-10-19 | 21:51:
Je bent dus een lichte Hindoestaan? Een Hollandse naam helpt inderdaad.... in ieder geval om je voet tussen de deur te krijgen.
@koter | 11-10-19 | 22:03:
Bijna goed. Lichte creool.
Eens, Lineaal rectaal!
Same here. En het is heel misschien heel soms beleefdheid bij een eerste ontmoeting, maar ik ben ook kaaser dan kaas en een leuk mens met diepe banden met de mensen om mij heen en in de muziekscene waar ik inzit.
Niemand die mij als een allochtoon ziet, (incluis mezelf) al ben ik een marokkaans uitziende jongedame.
Ik ben ook niet te gast, dit land is mijn enige thuis en heb net zoveel blankblonde familie als getinte.
Wie een andere cultuur uitdraagt zal wellicht wat hinder ondervinden. Dan moet je inderdaad aanpassen en zo goed mogelijk je best doen.
Die interviews van Roderick Veelo waar hij al wandelend de mensen interviewt zijn bijna allemaal de moeite van het bekijken waard. Niet dat schreeuwerige en snelle van "aan tafel !" maar veel meer diepgang.
Ah ik dacht dat het Boris van der Ham was. Ze lijken erg op elkaar. Maar leuke tip, eens kijken of die afleveringen op YouTube te zien zijn.
"De politieke islam is gewoon rechts-exrtremisme!"
Juist ja, inderdaad! Wanneer worden al die Grijze Wolven in NL nu eens bestempeld als een rechts-extremistische organisatie?
Daarvoor moet het minstens nog een paar keer uit de hand lopen.
De grijze wolven zijn al al jaren terug als extreem betiteld. Maar niemand doet wat.
On topic: er zijn genoeg Turken die zich helemaal kapot schamen om Erdogan en vooral de religekkies die op hem stemmen. Helaas is de lange arm van Ankara lang, en vooral ook omdat door de doorgedramde GoDsDIeNsTVriJHeID de bruinhemden ieder moment binnen kunnen komen vallen. Maar ja, zo ‘asielig’ als je één of ander exotisch geloof aanhangt, alsof het Boedisme is, of Bagwan, terwijl er helemaal niets tolerant of vredelievend is aan hardcore Islam. Islam is geen handicap, het is een serieus probleem. Aldus 400 jaar oorlog in het Midden-Oosten. En dat is alleen nog islam tegen islam ...
90% schaamt zich niet voor erdo de dictator en stemt op zijn partij.
@Ongeblustekalk | 11-10-19 | 21:29:
73 procent van de uitgebrachte stemmen stemde op Erdogan. 46,2% van de stemgerechtigden kwam opdagen. www.ad.nl/buitenland/meeste-nederland... #Nuance
@Hollende_Kleurling | 11-10-19 | 21:35:
En dat is nuance?
@Ongeblustekalk | 11-10-19 | 21:43: Ja
Juist de islam aanhang die zich best zou willen aanpassen.. dat zijn mensen die dagelijks over hun schouder moeten kijken, of niet een andere aanhanger een mes in hun rug steekt.. angst vanuit de extreem islam kant is veel te groot, en vergeet niet veel familie woont nog in het land van eerwraak, onderdrukking en dictatuur.
@Hollende_Kleurling | 11-10-19 | 21:45: wiki nuance en lees dan jouw gelul nog eens knotje
De Turken komen uit Azië. Zij zijn geen MO bewoners, geen arabieren. Dat plaats de oorlog in iets ander perspectief. Het Ottomaanse rijk deed aan gebiedsverovering t.b.v. zichzelf.
@Ongeblustekalk | 11-10-19 | 21:43: Feit....
Keklik Yucel moet telkens omhoog kijken naar Roderick Veelo. Daar zit haar kracht. Georg Simmel zette de sociologie op poten vanuit het zichtperspectief van een kikvors. Vanuit het Froschperspective ziet Keklik vliegensvlug of men neerbuigend doet over 'minderheden', of men 'minderheden' wil ronselen voor stemmen, of 'minderheden' nodig heeft voor tearjerker verhalen. Bij Thierry Baudet gebeurt het maar al te vaak dat hij vanuit een vogelvluchtperspectief begint te oreren over 'het mooie, vlakke Nederland'. Daar is niets mis mee, wanneer hij ook kan afdalen in laagbijdegronds onrecht. Aan de andere kant durven PvdA-ers en ander linkse vogels niet hoog te vliegen. Keklik durft dat wel.
Vlieg met me mee naar de regenboog, totdat het verboden wordt want kwetsend voor regenboogaanbidders. Ofzeau.
@eeuwig op vakantie: reaguur dan gewoon niet, als je niets te zeggen hebt.
Een breinbreker, maar zeker een mooie kettingmetafoor.
@Analia von Solmsch | 11-10-19 | 21:21: U reaguurt knorrig/bozig. Keklik heeft het in haar gesprek met Veelo meerdere malen over haar verbazing dat zelfs premier Rutte niets naders weet over de Erdogan-Gülen tegenstelling. Rutte bekent dat hij grote lancunes in zijn kennis van de Turkse (en andere) minderheden bezit. Nu wordt de Nederlandse samenleving om de haverklap op deze wijze geconfronteerd met deze kennislacunes bij de overheidsdienaren t.o.v. 'minderheden'. Waarom blijven ze zo verbaasd? Mijn bewondering gaat uit naar mensen als Keklik die wél dingen doorzien.
Links wil minderheden graag zielig houden.. Je moet toch niet willen dat ze zelf gaan nadenken ofzo.
Doe mij deze mevrouw maar in plaats van Femke.
De vrijmibo is al drie topics geleden, ga daar gluren.
Wat deze mevrouw zegt heb ik al eerder gehoord van goed geïntegreerde Turken en Irakezen. Die begrijpen niets van dat pappen en nathouden en vinden Nederland in dit opzicht veel te soft.
Toch ben ik blij dat er tegenwoordig wat vaker van deze realistische geluiden doordringen in opinieland van mensen met wortels in niet zielige minderheden.
@Hollende_Kleurling | 11-10-19 | 21:13:
Idem. Dat geeft de burger moed.
Zeker! En het is heel erg dat media bewust gekozen hebben deze redelijke stemmen jarenlang te negeren, om zo de publieke opinie te kunnen beinvloeden.
Exact, dat soort geluiden hoor ik dus ook regelmatig, gelukkig.
Met name de collega van Iraanse afkomst.
Gruwelde volledig bij die bezopen burka-discussie.
@Hollende_Kleurling | 11-10-19 | 21:13:
Jazeker!
Mevrouw heeft ongelijk. Het is geen rechts extremisme maar links extremisme. Rechts extremisme gaat over geweld willen gebruiken om dat wat was te kunnen behouden. Islam daarentegen is hier nooit geweest maar is iets dat men vanuit een idee van progressie zou willen toepassen, dat is dus uitgesproken links.
Mensen die alles over één as in twee hoekjes willen drukken. Heel vermoeiend.
Het is extremisme. Conservatief Extreem, Economisch Extreem, Sociaal Extreem, Religieus Extreem. Nog even doorgaan?
Ja! Ga er vooral een stempel opdrukken, links, rechts ... er zijn mensen die Hitler wegzetten als links ... Rot toch op!
Rutte is een even erge dictator, of hij dat doet onder het mom van links of rechts dat doet er helemaal niet toe.
Lees Animal Farm. Daar komt jouw richtingen verkeer geheel niet voor. Wel dat kapitalisme corrumpeert, maar dat is een menselijke eigenschap, al wil ik daar Rutte daar niet van beschuldigen. Psychopaat, dat dan weer wel.
Lacht Alles Weg.
@frank4444 | 11-10-19 | 21:18: Tot op zekere hoogte juist. Punt is dat als niemand iets wil veranderen, rechts extremisme geen doel heeft. Het initiatief ligt dus altijd bij degenen die wel iets willen veranderen, hetgeen in de regel wordt aangemerkt als "vooruitgang". Anders gezegd: links.
@Analia von Solmsch | 11-10-19 | 21:29: rutte is een even erge dictator ?? Ik ben geen fan van die bochel, maar een dictator gooit mensen in de gevangenis of laat ze vermoorden, verzamelt mensen om zich heen die angst voor hem hebben of de doelen onderschrijven. De positie van de Nederlandse minister president is niet te vergelijken met die van een Hitler, Stalin, Poetin, Mugabe, Idi Amin, Pol Pot, enzovoorts. Rare tegel Analia.
@Analia von Solmsch | 11-10-19 | 21:29: Hitler was een socialist en dat plegen wij gebruikelijk als links te duiden. De enige reden dat Hitler in de geschiedenis als rechts is benoemd is omdat degenen die bepalen hoe ons niveau van onderwijs wordt getoetst van mening zijn dat de wijze waarop zij socialisme willen implementeren niet dezelfde catastrofale resultaten zullen gaan opleveren als onder Hitler. Hetgeen uiteraard ook opgaat voor Stalin en Pol Pot, maar die zijn nu eenmaal minder opzichtig gelinkt aan partijen zoals onze eigen SDAP, tegenwoordig bekend als PvdA.
@Returnofthemac | 11-10-19 | 21:44: Apart dat u Poetin in het rijtje van met bloed doordrenkte dictators zet. De vraag is: welk slachting heeft hij teweeg gebracht?
Tip: voeg Clinton en Bush2 (W) aan uw rijtje toe.
@Pierre Tombal | 11-10-19 | 21:49: Het heeft er ook mee te maken dat de USSR (communistisch - socialistisch, dus links) aan "onze" zijde vocht. Om een vijandsbeeld te creëren, moest de propaganda met iets op de proppen komen. Dat werd fascisme en rechts.
@Pierre Tombal | 11-10-19 | 21:49: Lol. Een socialist en tegelijkertijd grote bedrijven als Krups, Thyssen, Siemens, etc niet dwingen om betere arbeidsvoorwaarden.
De wereld is niet zo verdomd makkelijk in je links/rechts neurose in te delen kerel.
@Pierre Tombal | 11-10-19 | 21:49:
Geen echt socialisme zeggen ze altijd als het fout ging.
@Trans_Fimmermans | 11-10-19 | 23:31: Het is niet mijn links/rechts neurose, vriend. Het generieke vijandbeeld waar alles onder past dat jou niet bevalt dient slechts jouw politieke doctrine, zoals satan in de abraham-geloven fungeert. We spreken dan ook niet voor niets over de linkse kerk.
Het mag?!? Nou, komt ie: Rutte is een enorme lul. Een slappe ook. Maar afgeschermt door de MSM en de politiek en de beliebers als Berbaar en Kuifje.
Als ‘vluchteling’ aka migrant kom je hier in een warm bad. Je kunt hier zijn wie je bent, hoewel, je buurman kan zomaar de aartsvijand zijn waarvoor je ooit je land ooit voor ontvlucht. We zijn immers ook een warm welkom voor de oorlogsmisdadigers uit hetzelfde land. Liegen mag hier, graag zelfs Hirshi Ali loog over alles maar kreeg een huis, opleiding, en beveiliging tegen moslims die zich hier en in haar thuisland haar konden bedreigen. Gelukkig zijn er nog genoeg oorlogen en slachtoffers en daders die we met geld helemaal zullen doodknuffelen. Geeft niets, we verhogen de btw en de energiebelasting en we verzinnen nog wel iets om nog meer geld weg te kunnen geven! Afschaffing van de vennootschapsbelasting of zo.
Ik zou wel een slappe lul willen hebben, die dan nog enorm is. Wat een geluksvogel die Kutte.
De meest onderdrukte minderheid in het westen is het individu.
Kom eens op voor mij! En vooral die 17 miljoen anderen in NL! En voor die 500 tot 1000 miljoen westerlingen in de wereld!
Interview gezien. Goed verhaal.
Wanneer Asscher wakker wordt en de Deense koffie ruikt staat de pvda in no time op 40 zetels, gelukkig zit ie aan de roodmerk van Unilever, en hij spaart deugzegels bij de shell.
www.youtube.com/watch?v=jPY6PA9mH3c
Bedankt zeg!!
Met de asbak op tafel. Kon toen nog.
Sorry mevrouw maar de PvdA is de reden dat we de PVV hebben, Vogelaarwijken, Mocro maffia, DENK, Grijze wolven, Turkse vlaggen parades, KOZP etc etc. Nooit zal ik stemmen op deze waardeloze club socialistische honden. Linkse politiek leidt uiteindelijk altijd tot genocide, altijd!
De rest van het kartel, inclusief de vvd, hebben hier net zo hard aan meegewerkt.
Alleen wijzen naar de PvdA is een beetje simpele voorstelling van zaken.
Mensen die zich wentelen in het slachtofferschap zijn vaak vervelende lieden
Roderick Veelo en Vrij Links altijd top.
Precies. Meer hiervan:
www.rtlz.nl/opinie/video/4861756/het-...
Artikel 23 uit de grondwet, nog beter.
Eerst maar artikel 1 afschaffen.
Nee
@HogeNood | 11-10-19 | 21:11: Wijzigen: Zij die zich in Nederland bevinden wordt Nederlanders.
Je kunt lullen wat je wilt, het helpt toch allemaal niets. Tribalisme zit in de mens. Past gewoon als een oude schoen.
Met een beetje sturing en inprenting krijgt men de aloude rode waas weer voor de ogen en begint het dehumaniseren en met stront gooien naar 'de vijand'. Die 'stront' kan ook van laffe stukkieschrijvers als Elfie Tromp komen die in Urkenaren een makkelijk doelwit zien.
Pessimist. Sowieso, wat is de tribe? Als Germaanse blanke heb ik niet veel met sommige stamgenoten, maar meer met sommige mensen van kleur. Het gaat om mentaliteit.
Turkse mevrouw = racies!! Nooooo...
Politieke partijen hebben zielige mensen nodig. Daar komen ze voor op.
Vroeger waren dat de arbeiders, die werden uitgebuit door de kapitalisten.
Tegenwoordig zijn de arbeiders helemaal niet zielig meer dus moeten er nieuwe zielige mensen gevonden worden. Dus zijn de buitenlanders ineens zielig. Hebben een achterstand op zowel de arbeidsmarkt als de woningmarkt. Dat is de schuld van de blanke man omdat die hier al langer woont en een voorsprong heeft. En die zielige buitenlander moet vooral dankbaar zijn dat de politiek voor hem opkomt en zich er verder niet mee bemoeien.
Filmpje doet mij trouwens denken aan de Turkse groenteboer van Koot & Bie.
Exact. Het is gewoon stemvee. "Kom erbij, en neem je ooms, tantes, neefjes en nichtjes gezellig mee.," Totdat.... ze voor zichzelf gaan beginnen. Dan krijg je Denk en Simons..... Dat is nou eenmaal eigen aan opportunisme: op een dag keert het zich tegen je....
Buitenlanders een achterstand op de woningmarkt? Uhm...
@Joey Finkleberry | 11-10-19 | 20:54:
Over het algemeen verdienen ze minder dus kunnen ze minder hypotheek krijgen.
En als ze huren is het toch vaak in de wat mindere buurten. Kleine, tochtige jaren 50tig woningen waar ze met veel ste veel kinderen wonen omdat de huren zo lekker laag zijn.
Nou, hup (vrij) links dan maar lol
Goed dat je meedoet met coming-out dag, ruik ik daar een vervolg van in de late avonduurtjes?
Waarom zou iemand de redding van links willen, het socialisme moet met wortel en tak worden uitgeroeid omdat het een kwaadaardige ideologie is met mensen die een storing in hun hoofd hebben als meeloper.
Volledig met je eens, beste Kalk.
Pensioen, ziektekostenverzekering, lasten en belastingen om publieke functies te vervullen zijn socialistische (Door Duitsland in de oorlog geïntroduceerde) verworvenheden. Veranderingen daarin hebben catastrofale gevolgen. Zeker als een land als nederland met de bevolkingsdichtheid van een legbatterij.
Best gek eigenlijk, dat wanneer iemand gewoon eens normaal praat, dat als opvallend gezien word....
Kan je nagaan hoe diep we hier in NL al gezonken zijn.
Overigens, vrouw naar mijn hart.
Exact. Ook gek is hoe snel dat veranderd is. Zo lang geleden was dat toch niet. Voor mijn gevoel een paar jaar geleden.
@dirk diggler | 11-10-19 | 21:05: Het is misgegaan met Paars. Daardoor zijn alle partijen volkomen inwisselbaar geworden en komen verschillen van mening niet meer aan bod. Democratie bestaat juist bij de gratie van meningsverschillen.
Tjemig wat een geknipt en geplakt.... Vroeger kon je blind varen op een artikel van GS. Tegenwoordig betrap ik me er steeds vaker op, dat ik eerst het hele artikel uit de link lees, alvorens te reaguren. Mag het iets inhoudelijker a.u.b, i.p.v die goedkope Telegraaf-saus?
Hee, ik had het net over je, ouwe communistische zeurkous.
Maar eventjes dat narratiefje waarvan je wist dat ie zou komen doorgedeeld.
Ga dat maar eens op de Joop verkondigen.
Krijg je meteen een ban.
@frank4444 | 11-10-19 | 20:50:
Ik vermaak me uitstekend op die site.
Andersom waag ik het te betwijfelen.
Ik ben politiek schizofreen en reageer al enkele jaren op Joop. Soms ga ik wat te ver door mensen met een redelijke mening meteen als 'radicaal rechts' en nationalistisch Baudet-vriendje te bestempelen, maar ik ben nog steeds niet verwijderd.
Ja ik ben inmiddels door mijn e-mailadressen heen.
Dit valt onder het rubriek:
"*No Shit Sherlock!*"
Er is nog hoop...
Is er altijd wel geweest hoor. Een klein groepje opgevertjes heeft het over dan maar emigreren. Of dat dit land al verloren is.
Dach et nie vriend.
Hoop is er zeker, maar dan moeten we op het roze blog ook ophouden met zo'n mevrouw Turks Nederlands te noemen. Dit is gewoon een Nederlandse, dat heeft ze wel laten zien en horen vind ik zo.
REAGEER OOK