Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laatste 2 IS Beatles uitgeleverd aan Trump Nation

De twee hoog-cerebrale Alexanda Kotey en El Shafee Elsheikh.

Benieuwd hoe Oranje ze staat, ook al gaan ze eigenlijk niet naar Gitmo maar gewoon keurig naar Virginia. Want gisteren uitgeleverd aan de VS waar ze in tegenstelling tot Koerdistan wél de doodstraf hanteren en die hen nu dus boven het hoofd hangt. Maakten deel uit van vier Britse IS-leden die zich ontfermden over o.a. vier Westerse gevangenen. Slechts een van hen overleefden het (na breek). Inmiddels zijn ze natuurlijk vol van niets dan berouw, dus de reclassering neemt het over vanaf hier! "‘It’s not something that I’m in agreement with and if there is anything that I have done which may have caused some kind of distress to her or her father while he was in detention then I apologise for that.’" Okay, zand erover. Bekentenis van rol in gijzeling, na de breek.

Het enige overlende slachtoffer van De Beatles.

Social

Reaguursels

Inloggen

Beat-less , zouden juist méér klappen verdienen !!

regenbuit | 12-10-19 | 21:05

Guantanamo baaai Guantanamo baaai!

Twisted_Faith | 12-10-19 | 18:39

Laat de Koerden het maar regelen, dan komt het allemaal goed.

cat22 | 12-10-19 | 13:09

Het enige wat je gaat horen van de regering na zo'n fop strafje I.S lafaard we zijn geschokt we wisten wie het waren we hadden ze al op de korrel , en daar mee moet u het doen tijdens het lopen met waxinelichtjes door de straten .

Jetstream | 12-10-19 | 12:41

Vandaag een deprimerend artikel in de Volkskrant over die IS ratten. Eerst maar weer eens even over de term "IS-strijders". Ik pleit ervoor, heb ik al vaker gedaan, om die term niet te gebruiken, het verleent een bepaalde heroïek die die lui totaal niet verdienen. Noem ze IS terroristen, of iets neutraler als je dat voor je krant wilt, ISers, maar geen "strijders".

Dat artikel is deprimerend omdat je tussen de regels door kunt lezen dat het al min of meer een fait accompli is dat die ratten - hoe dan ook - terug komen naar Nederland. En alleen komen in dat artikel weer belanghebbenden/voorstanders van terugkeer aan het woord: vader Achmed over zijn dochter en twee kleinkinderen (waarschijnlijk gewoon vader Hussein, die dacht ik ook de woordvoerder is van die club "Achterblijvers" die rechtszaken tegen de regering aanspant om ze te dwingen die IS ratten op te halen); terrorismedeskundige Edwin Bakker ( die een paar jaar geleden zei dat we die ISers moesten inhalen als "onze verloren zonen"; en advocaat André Seebrechts.

Tegenstanders komen niet aan het woord. Eén zinnetje slechts:

"Politiek is er nog altijd geen draagvlak voor het terughalen van de Syriëgangers. Vooral VVD en CDA zijn fel tegen en vinden dat IS-strijders moeten worden berecht in de regio waar ze hun misdaden begingen."

Nou ja goed, dat zijn twee zinnetjes. Maar als je dit soort dingen leest, weet je dat we verloren zijn:

"Achter de schermen wordt er op de departementen en bij de veiligheidsdiensten inmiddels serieus rekening gehouden met de mogelijkheid dat de Nederlanders in de kampen alsnog binnen korte tijd moeten worden teruggehaald."
"Het liefst zouden zijn cliënten door Nederland worden gerepatrieerd, zegt Seebregts. ‘Er dreigt een humanitaire ramp."
"Verschillende instanties in Nederland hebben zich de afgelopen maanden voorbereid op de komst van de Syriëgangers. In detentiecentra is voldoende ruimte om iedereen vast te zetten."

Jaja. Je wéét gewoon dat ze strkas allemaal Mickey Mouse strafjes krijgen en weer worden losgelaten in de samenleving waar ze in geen duizend jaar thuishoren. En dan weer die rare, voor mij onbegrijpelijke logica:

"Volgens Seebregts moet per individu worden bekeken of het om een gevaarlijk persoon gaat. ‘Maar stel dat het zo zou zijn dat er gevaarlijke personen bij zitten, dan is het beter dat ze gecontroleerd terugkomen."

Waarom is het beter ze "gecontroleerd" terug te halen? Als zo'n rat ongecontroleerd, stiekem, terugkomt, hoe lang zal hij/zij dan "onder de radar" kunnen blijven voordat de AIVD/politie daar lucht van krijgt? Ik schat een week, twee weken hooguit. Daarin kunnen ze echt geen grote aanslag voorbereiden en uitvoeren, hoor.

Nou ja, ik hou er maar over op. Ik word er te depressief van. En hierboven heb ik gisteravond ook al het nodige over geschreven.

Dr_Johnson | 12-10-19 | 11:37 | 6

Inderdaad heb je gelijk. En de reden waarom Nederland ze terughaalt, is waarschijnlijk omdat ze zelf ISIS van materieel hebben voorzien (de Toyota's voor Al Qaeda die toch bij ISIS terecht kwamen). Nederlandse politici gaven hier toestemming voor. Berecht je ISIS, gaan deze politici ook in het vizier komen.
Dat ze fopstraffen krijgen, is dus al zeker. We krijgen nu honderden Volkerts te verstouwen en het interesseert ze niets.
Je hebt ook gelijk over de gebruikte terminologie (ISIS strijder), maar de Nederlandse media heeft al sinds de jaren '60 sympathie met gewelddadige rebellengroeperingen. IRA terroristen werden hier ook 'IRA strijder' en we weten allemaal nog wel hoe die Tanja Nijmeijer hier werd geëtaleerd als een soort Jeanne d' Arc. Als de terreur links van aard is, is het prima en krijgt het zelfs subsidie.

Datsun_Cherry | 12-10-19 | 13:34

@Datsun_Cherry | 12-10-19 | 13:34:

Ja echt, ik erger me er dood aan. Ook bv zo'n term als "repatriëren" vind ik niet op zijn plaats. Het suggereert dat Nederland een dure plicht heeft om die IS "strijders", die een bijzonder zware, enerverende "tour of duty" in het kalifaat achter de rug hebben, variërend van 4 tot soms wel 6, 7 jaar, en waarbij ze moedig en volhardend ernaar streefden om hun religieuze idealen na te leven (oa door zoveel mogelijk ongelovigen en andersgelovigen de strot af te snijden, of levend te verbranden, of te verzuipen, of te "kruisigen", en door bv alle Jezidi meisjes en vrouwen - immers verfoeilijke satan-aanbidders - tot slaaf te maken), dat Nederland dus de dure plicht heeft om die "Nederlanders" op te halen uit die shitzooi daar. We mogen onze jongens en meisjes in deze "erbarmelijke" omstandigheden niet in de steek laten! Na al hun inspanningen daar hebben ze deze "stiefmoederlijke" behandeling door Nederland niet verdiend!

Nou ja, als ze inderdaad weer allemaal terugkomen, worden "wij", de echte Nederlanders, stiefmoederlijk behandeld door de boven-ons-gestelden.

Dr_Johnson | 12-10-19 | 14:09


Dat tuig heeft toch meestal 2 paspoorten ? Terug naar Marokko of waar ze ook vandaan komen, lijkt mij een prima oplossing.

Jackson | 12-10-19 | 18:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je dit soort problemen op je af ziet komen, dan moet je natuurlijk, als politiek, de boel gaan afleiden. Liefst een afleiding die voor de meerderheid sympathiek klinkt. Weet je wat dacht de politiek: Laten we het stikstofprobleem eens in de maatschappij droppen. Dan kunnen mensen zich gaan bezighouden met de boeren i.p.v. met de import van terroristen. Dat is een stuk beter voor ons als politiek. Het leidt de boel af en we worden vast herkozen. Dat is het vaste Haagse ritueel.

HoniSoit | 12-10-19 | 10:09

Ik had even last van een zwarte zwaan en de mujahedien maar door die persoonlijke ontmoeting ben ik wel wijzer in het leven geworden waarvoor mijn dank.

steekmug | 12-10-19 | 09:54

"work the homes here with a pair of pliers and a blow torch" waarom vervuilt dit afval onze zuurstof nog?

PIS-Alchimis | 12-10-19 | 09:33

Het doet me toch altijd weer goed als ik zo een gevangene in het buiteland zie, in plaat van een gezonde blos zien ze er altijd vermoeid en met dikke kringen onder de ogen uit. Laat het zwaard van demmocles er nog maar even boven hangen en als er genoeg informatie uitgerold opruimen die gasten.

marrretje | 12-10-19 | 09:29

En ondertussen bestoken de Turken Amerikaanse troepen die vervolgens miauwen 'niet doen'

AntonJensen | 12-10-19 | 09:14 | 1

Zelfs de NOS vertelt onzin niet zo onzinnig.

Jan Passant mk2 | 12-10-19 | 11:12

Haatsnor gaat vluchtelingen loslaten op Europa.. Mooi, krijgt ie -wat mij betreft- zijn Turken uit Nederland en Duitsland terug.

Ommezwaai | 12-10-19 | 08:51 | 5
-weggejorist-
sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:20

@sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:10:
Op zijn minst van Turkse IS-ers de Nederlandse paspoort afnemen.
Ook mag van mij Erdogan de criminelen onder de Turken terug krijgen. Gratis en voor niks.
Lieve buurmeisjes mogen dus blijven.

druipsmurf | 12-10-19 | 09:21

@sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:10:
Op zijn minst van Turkse IS-ers de Nederlandse paspoort afnemen.
Ook mag van mij Erdogan de criminelen onder de Turken terug krijgen. Gratis en voor niks.
Lieve buurmeisjes mogen dus blijven.

druipsmurf | 12-10-19 | 09:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus in de VS kunnen ze wel aangepakt worden. Wat is er met Europa gebeurd?

Rest In Privacy | 12-10-19 | 08:27 | 1

Verlichting. ..... *zucht*

BlowingBubbles | 12-10-19 | 16:44

Het Europese onvermogen om deelnemers aan massamoord, verkrachting en plundering in den vreemde te doen uitmonden in ferme straffen, is stuitend. De EU heeft er vaak om gejankt maar dit soort tuig hoort in een kooi ergens op een plek waar geen advocaat of mensenrechtenactivist toegang toe heeft.

drs. Levi Samsonov | 12-10-19 | 08:27 | 3
-weggejorist-
sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:25

Daarom mogen deze IS ratten ook in Irak of Syrië berecht worden van mij! Want de Nederlandse straffen staat gelijk aan in het gezicht spugen van hun slachtoffers! Dat doet meer recht aan de situatie! Daarnaast heb ik geen enkele IS rat oprecht spijt horen betuigen! In vergelijking, hoeveel nazi's zijn er ter dood veroordeeld in de Neurenberg processen! Waarom kan dat ook niet hier! Gelijke monniken, gelijke kappen

DeutschlandUberAlles | 12-10-19 | 13:05

Dus "gewoon" weg-jorissen eigenlijk ?

regenbuit | 12-10-19 | 16:20

Zo netjes en gedwee zijn ze in die onthoofdingsvideo's nou nooit. Dit interview zal wel nodig zijn, maar ik kan niet naar al die uitvluchten van dat laffe schorem luisteren. In één ding hebben ze gelijk: wij kunnen ons niet verplaatsen in de situatie daar. Daarom hoort berechting ook niet onder westers recht plaats te vinden, maar ter plekke onder de sharia-wetgeving.

MickeyGouda | 12-10-19 | 08:24 | 7

Onder de sharia wetgeving? Ik denk eerlijk gezegd dat ze in dan ontslagen worden van rechtsvervolging. Het is immers de pure islam die ze uitdroegen en uitvoerden. In de islamitische zandbak is het onderscheid soenniet - sjiiet bepalend voor je strafwaardigheid.

Buerman | 12-10-19 | 09:23
-weggejorist-
sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:29

@Buerman | 12-10-19 | 09:23:

Maar het conflict was wel tribaal en onderling zijn ze niet zachtzinnig, zoals we hebben gezien.

MickeyGouda | 12-10-19 | 09:30
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Not_again | 12-10-19 | 08:17 | 2

Geen doodstraf, levenslang opsluiten daar in de VS. Bubba en zijn maten weten wel raad met deze laffe wezels.

Misterspok | 12-10-19 | 07:57

Wedden dat ze bij oaankomst "vermist" zijn

Rest In Privacy | 12-10-19 | 07:22 | 1

Die weddenschap ga je verliezen. Dat was de Obama-methode.

kaasfondue | 12-10-19 | 08:01

'British IS fighters' lijkt me een beetje teveel eer voor deze laffe slagers.

Wekkertje | 12-10-19 | 06:30 | 1

Inderdaad ... altijd dat belachelijke woord " fighters" ... Hebben ze hier in weekdierenland ook een handje van : " strijders" ... mijn God!

daytripper | 12-10-19 | 08:27

Weerzinwekkend en volkomen idioot om The Beatles met dit soort lieden te associeren. Wie die bijnaam heeft bedacht begrijpt er echt helemaal niks van.

Motleycrew | 12-10-19 | 05:34 | 7

@Motleycrew | 12-10-19 | 10:14:

Hoe kun je daar nou in hemelsnaam iets van vinden ale zij dat, in die situatie, passend vonden?

Waarom vind jij daar uberhaupt iets van eigenlijk?

Ja_hoor | 12-10-19 | 10:19

@Ja_hoor | 12-10-19 | 10:19: Omdat ik al mijn hele leven fan ben van The Beatles. Zij stonden voor vrede, niet voor bruut geweld. Dat is alles.

Motleycrew | 12-10-19 | 10:40

Ja, oke. Jij bent er ongelukkig mee. Kan.

Ik snap wel dat deze mannen iets "vrolijks" kozen van thuis.

Ja_hoor | 12-10-19 | 12:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooie boel die Europese Unie.
Eentje van open grenzen, achterstallige betalingen, knoflookschulden, ruzie met de Britten, de Russen, de Turken en zowat alle Arabieren met hun lente.
En dan gek vinden dat Trump de achterboks aantrekt.
We hebben een veel te grote broek aangetrokken, en niet ingezien dat we een erfenisje met veel lijken in de kast hebben gekregen.

Maar dat we nog veel Gretha's mogen sturen en flink gaan strooien met sancties. En met de groeten van Robje Jetten, gemonsterd op De Bruyne Broeck als Hollands glorie.
Dat zal ze leren.

Oprisp | 12-10-19 | 03:17 | 6

@Misterspok | 12-10-19 | 08:06:

Mijn opa en oma hebben twee wereldoorlogen meegemaakt. Deze nieuwe invasie, en de aanloop daartoe, is ze gelukkig bespaard gebleven.

MickeyGouda | 12-10-19 | 08:29
-weggejorist-
sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:22

@sabinahogervorst | 12-10-19 | 09:22: Ze heeft wel degelijk een punt. Gelijk als in de jaren dertig wordt het dreigende onheil gebagatelliseerd. De clash of civilisations wordt de belangrijkste bron van conflicten. En zal op den duur onvermijdelijk hetzij tot oorlog dan wel tot teloorgang van de westerse samenlevingen leiden. Frankrijk, Noorwegen en Zweden zijn al aardig die weg ingeslagen. Al die lieve buurmeisjes van Sabinahogervorst ten spijt: als het er op aankomt staan ze ook tegenover je en zullen ze geen mededogen kennen.
NB: Joris, wat was er nu in vredesnaam mis met de reactie van Sabina?

Buerman | 12-10-19 | 09:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Hang 'em High.

Basil Fawlty | 12-10-19 | 03:09 | 2

Yeah!

IkwilJinekwel | 12-10-19 | 06:44

Maar laat ze eerst tegen elkaar boxen. Tot de eerste dood is. Oog om oog!

Rest In Privacy | 12-10-19 | 07:21

Gooi tijdens de reis even het vrachtluik open........

Elder of Z. | 12-10-19 | 01:43
-weggejorist-
Twisted_Faith | 12-10-19 | 01:25 | 1

Take all the rope in Texas
Find tall oak tree

InTheTube | 12-10-19 | 01:11

Dank , clip is mooi maar de muziek is van een Blue Band margerine kwaliteit :)

ewout56593235 | 12-10-19 | 07:15

Niet Berbaar pesten heh?
Hij heeft z'n mening en die mag ie hebben.

HoerieHarry | 12-10-19 | 00:31
-weggejorist-
chicago river | 12-10-19 | 00:31

Salve Regina: A Templar Chant.

Robert Haynes | 12-10-19 | 00:11

Hé, de baardjes zijn weggeschoren. Nette meneren hoor.

zijvanhiernaast | 12-10-19 | 00:10 | 2

Het zijn een soort van bruine nazi's, alleen dan verpakt in de dogma's van een religie/ideologie

litebyte | 12-10-19 | 00:33

Berbaar | 11-10-19 | 23:51
Maandverbandje, ghehe.

Het contextje in het aangestoken kruidvatje is alleen maar een breintje met een explosief talentje. Die zorgjes hebben Amerikaatje in ieder gevalletje niet.
Njah, boejuh.
Maar doe wel wat aan je neus joh - geen gezicht.

Kudtkip | 11-10-19 | 23:59
-weggejorist-
Kudtkip | 11-10-19 | 23:46 | 1

Zou het echt niet zo'n ramp vinden als de Koerden een praktische oplossing zouden vinden voor hun vluchtgevaarlijke jihadisten. Het is dat Nekschot geen welkome cartoonist is in die regio maar anders kreeg hij van mij een free pass.

Beste_Landgenoten | 11-10-19 | 23:41 | 3

De enige "praktische" oplossing is deze jihadisten doodmaken. Opruimen. Netjes als het kan, slordig als het moet. Dat weten we allemaal. Alhoewel je het niet expliciet zegt is het duidelijk dat ook jij het wel weet. Kudos voor jou hierom. En niemand die bij zijn verstand is heeft een probleem ermee, zolang iemand anders het maar doet. Liever in Irak waar ze na een kwartier bungelen, maar de VS waar ze dan langer over dat proces doen is het ook okay, zolang het maar dezelfde uitkomst is.
En dat is ook gewoon de enige oplossing voor dit soort lui. Het uitroeien van dat soort mensen wekt evenmin gewetenswroeging als het uitroeien van polio, malaria of pokken. En ongeveer even welkom.

Mazzelstof | 12-10-19 | 06:58

Weet je wat nou de makke is, Beste_D66-Landgenoten?
Weer veilig op een afstandje schone handen houden.
De Koerden moeten dus volgens jou alweer het vuile werk voor ons opknappen.
Zodra er gevraagd wordt, zou jij persoonlijk bereid zijn om het beulswerk te plegen op de Nederlandse Jihadisten, die aantoonbaar gemoord en gemarteld hebben, haakt men af.
Het is hier een laf soft zootje geworden.

Roadblock | 12-10-19 | 10:23

@Roadblock | 12-10-19 | 10:23: "zou jij persoonlijk bereid zijn om het beulswerk te plegen op de Nederlandse Jihadisten, die aantoonbaar gemoord en gemarteld hebben"

Ik zou er nog voor willen betalen ook om dat te mogen doen.

vincent uit groninge | 12-10-19 | 11:42

.. hoewel de originele Beatles echte voorgangers van de hedendaagse globalisten waren, waren zij toch te prefereren boven hun islamitische kameraden die hier later kwamen helpen met de broodnodige bestrijding van de westerse samenleving.
Hoewel de huidige globalisten natuurlijk veel erger zijn dan zelfs deze nieuwe Beatles.

Jan Passant mk2 | 11-10-19 | 23:37 | 7

@Beste_Landgenoten | 12-10-19 | 00:20:
Misschien even hulp zoeken voor je verslaving(en) want het gaat niet helemaal lekker met je.. ben oprecht bezorgd.’

Sanka4President | 12-10-19 | 01:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland moet als de wiedeweerga bij "haar" IS-ers en dubbele paspoorthouders de Nederlandse paspoort afnemen, voordat het te laat is.
Dan is het een zaak voor Marokko.
Of Turkije. Bij het laatste land mag ome Erdo het oplossen.

druipsmurf | 11-10-19 | 23:36 | 7

@Dr_Johnson | 12-10-19 | 00:46: We halen onze vijanden al 20 jaar zelf binnen in ons land. De 5e colonne van geiteneukers (zoals Theo van gogh hen noemde) zal er voor zorgen dat ons land beslist naar de verdoemenis gaat.

rijk | 12-10-19 | 01:08

@Dr_Johnson | 12-10-19 | 00:46: Azazel van den Berg volgt dat enge greenbirds op de voet,
https://twitter.com/writherazazel

AntonJensen | 12-10-19 | 01:10

Nederland is altijd te laat. Ze denken waarschijnlijk nog steeds dat het hier niet zo'n vaart zal lopen ondanks een recente aanslag en verwarde personen die met messen ssteken of iemand ondersteboven rijden.

Misterspok | 12-10-19 | 08:02
▼ 4 antwoorden verborgen

die zien we nooit meer teruggg..!

grapjasz | 11-10-19 | 23:35

Kill a man, and you're a murderer.
Kill many, and you're a conquerer.

chicago river | 11-10-19 | 23:17 | 2

Er hoeft er maar eentje dood, en die bestaat niet eens.

Aap Noot Miesje | 11-10-19 | 23:20

@Chicago river
Dat nummer ken ik niet. Van de Beatles neem ik aan?

frank4444 | 11-10-19 | 23:36

Zo zie je maar weer; all you need is love.

Aap Noot Miesje | 11-10-19 | 23:16

Wonderlijk dat Adrien Guihal niet meegenomen is in topic.
www.telegraaf.nl/nieuws/600131311/ont...
Nogal een IS cv.
Hoe dan ook, deze shit is dus precies wat die losgelaten valse hond van een Erdogan teweeg brengt. Onder de domme move van Trump.

Die fuckin' geest is uit de fles.
Klootzakken, met jullie domme sanctiegelul.
Opnieuw alleen maar onschuldige mensen, véél mensen, in horror storten.
Fuck Trump, fuck Erdogan, fuck Brussel.

Kudtkip | 11-10-19 | 23:15 | 1

Die Guihal is toch niet uitgeleverd dus wat is het verband?
Verder volledig in character, volgens Kudtkip is het allemaal kudt
lol

Berbaar | 11-10-19 | 23:34

Ik pleit voor de franse aanpak. Opzoeken en afschieten.

Frau Merkel | 11-10-19 | 23:12 | 9

Het enige verstandige wat ik een Merkel al heb horen zeggen..

Sanka4President | 12-10-19 | 00:59

@Langshetrandje | 11-10-19 | 23:52: Al langer hoor. Ik formuleer meestal iets omzichtiger voor het geval de Joris van dienst een losse muis heeft..

Frau Merkel | 12-10-19 | 02:54

@Sanka4President | 12-10-19 | 00:59: Verdorie. Nu zit ook zo mijn best te doen fraaie tegels te kleien en dankomt slecht deze opmerking door de keuring. Het leven is niet eerlijk (maar een doos chocolade)!

Frau Merkel | 12-10-19 | 02:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Altijd fijn, mensen in je gemeenschap te hebben, die een instrument kunnen bespelen.

Mogwai | 11-10-19 | 23:11

Totaal geen wroeging dus. Wanneer ze in die ene staat komen gaan ze een genadige dood tegemoet i.p.v. de rest van hun leven een lange complete hel is. Had het laatste graag gezien.

Indrukwekkend hoe die gegijzelde hulpverlener er nog was in de laatste dagen van de omgebrachte gegijzelde. Ondanks diens gruwelijke eind zal het zeker een verschil hebben gemaakt: nog iets humaans voor het niet te beschrijven sadistische einde.

Jan, Leiden | 11-10-19 | 23:08

Wie meerdere IS-video's heeft gezien weet dat er maar één oplossing is voor elke opgepakte IS-er.

Crusher | 11-10-19 | 22:54 | 2

De elektrische stoel! Uiteraard opgewekt middels zonnepanelen en windmolens.

Mogwai | 11-10-19 | 23:30

Wel graag deze popsterren klimaat-neutraal recyclen en daarna teruggeven aan de natuur.

Jan Passant mk2 | 11-10-19 | 23:40

Die krijgen geen doodstraf, want dat wordt dan een politiek dingetje. Nee, zij krijgen het gewoon te maken met de maxime van Bubba.

Oprisp | 11-10-19 | 22:52

Ze doen maar. Dan kunnen wij ons bezighouden met de vraag... was het een aanslag? na een aanslag.

RickTheDick | 11-10-19 | 22:50

Sorry Geenstijl, maar nu kom je aan mijn staat (Virginia). Het grote probleem is dat Europa niets doet. Want in het gehele verhaal laten jullie een cruciaal stukje weg:
"The Crown Prosecution Service says there is ‘insufficient evidence’ to prosecute them in the UK.". Ofwel de UK wou nog niet eens proberen de verdachten te berechten. Gitmo. Waren het niet de Europese politici welke in koor aangaven dat Gitmo illegaal was en dat verdachten allemaal zich zouden moeten kunnen verdedigen. Nou, dat is precies wat hier gebeurt. Uiteraard heeft de VS een staat uitgezocht met de doodstraf. Staten welke de doodstraf voeren, hebben namelijk een maximum celstraf! Wisten jullie niet he?! Dit betekend dat ze voor de rest van hun leven in de gevangenis kunnen komen. En anders dan de Nederlandse hotels, is een Amerikaanse gevangenis geen pretje en al helemaal niet als islamitische terrorist.

Oh en over de Turkse invasie in Syrie. Vorig jaar december gaf Trump aan zo snel mogelijk de Amerikaanse troepen terug te willen trekken uit Syrie, Irak en Afganistan. Uiteraard heel Europa was boos. Maar we zijn nu 10 maanden verder en wat heeft Europa gedaan? Europese landen hebben nog steeds het stokje van de Amerikanen niet overgenomen en begin deze maand gaf Rutte ook nog toe dat Nederland zelfs in 2024 nog niet aan de 2% norm zal voldoen..

Mochten jullie het gemist hebben. Over 12 en 2 weken zijn er Amerikaanse verkiezingen! Anders dan Nederlandse/Europese politici probeert Trump wel zijn agenda te volgen en een van de belangrijkste punten was dat hij Amerika uit de oorlogen zal halen. De VS is nu weg uit Syrie. Binnenkort zullen Afganistan en Irak gaan volgen. Eerder vandaag werd ook bekend dat de VS en China een gedeelte handelsdeal hebben bereikt. Hij heeft zijn 'moslim' ban gekregen, de muur met Mexico is langer geworden, een rechter heeft geoordeeld dat Trump asiel mag weigeren aan asielzoekers welke door Mexico zijn gereist, maar daar niet asiel hebben aangevraagd. Dit zijn ontzettend belangrijke punten voor Trumps aanhang. Het is ook belangrijk voor de beeldvorming, want de Democraten zijn alleen bezig met zijn impeachment. In maart hebben we al de 'super tuesday' van de primaries. Democratische kandidaten hadden eerlijk al moeite om zich te profileren door Russische inmenging. Inmiddels is een rapport uitgekomen dat de FBI op grote schaal de FISA rechtbank heeft misbruikt en momenteel doet een commissie onderzoek hoe de FBI is omgegaan met de bevelen rondom Trump en zijn team. Nu gaat het alleen maar over de impeachment. Maar andere punten van de kandidaten worden nu niet gehoord door de zwevende kiezer.. Daarnaast moet men de impeachment ook nog eens binnen een jaar hebben afgerond, want na de verkiezingen kunnen de Republikeinen weer de meerderheid hebben. Tussen november en januari (wanneer de nieuwe lichting begint) mogen geen controversiele beslissingen worden genomen omdat Congress dan demissionair is.. Waarom denk je dat Trump Pelosi heeft uitgedaagd om de impeachment procedure te starten? Hij weet ook dat als ze de procedure starten, ze geen tijd hebben voor de campagnes. Daarbij loopt de procedure ongeveer 6 maanden, en als hij de primaries wint, maar toch word afgezet, maar hij in november wel opnieuw proberen om president te worden..

TuurlijkNiet | 11-10-19 | 22:47 | 16

Ik dacht dat ik alles overzag , jouw plemp TuurlijkNiet , zet me aan het nadenken. Dank !

ewout56593235 | 12-10-19 | 07:22

Geweldig insider's inzicht. Voor reaguurders die zichzelf af en toe op de hoogte willen stellen van niet enkel de voorgekookte mening van de NYT of CNN: lees de bipartisan artikelen op bijvoorbeeld www.realclearpolitics.com/ dan wordt je in ieder geval niet alleen maar eenzijdig geïnformeerd. Zoals hier te lande helaas het geval is.

kaasfondue | 12-10-19 | 08:13

En ik maar denken dat ("tot u sprak" mr. G.B.J.) Hilterman overleden was!
Anyway, mooie analyse!

LucaBrasi | 12-10-19 | 09:48
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
thepinkpainter | 11-10-19 | 22:46

Da's het mooie van spijt, altijd te laat. Nooit op tijd.

Aap Noot Miesje | 11-10-19 | 22:46 | 4

@Frank1387 | 11-10-19 | 23:28: De waarheid is een raadsel maar het gaat als volgt, het is een goede vriend maar altijd te laat.

Sinaslolly | 11-10-19 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig aan de VS uitgeleverd. Je moet er niet aan denken dat ze hier komen.

Moestuinier | 11-10-19 | 22:44

In een dictatuur, zoals de islam.. zijn de moordenaars allemaal onschuldig..
want ze moeten het doen allemaal uit de naam van hun grote voorbeeld.
en owee als je daar iets negatiefs over zegt of een tekening van maakt.
En zo hou je iets honderden jaren in stand.. zonder ooit een einde in zicht..

Rene046 | 11-10-19 | 22:43 | 4

Soera 8 'de oorlogsbuit' : 17 Niet jullie hebben hen gedood, maar Allah heeft hen gedood en niet jij hebt geworpen toen jij wierp, maar Allah heeft geworpen.

wijsvinger | 11-10-19 | 22:58

@wijsvinger | 11-10-19 | 22:58: Afschuifsysteem. Geen enkele eigen verantwoordelijkheid. Dus die kunnen vrij-uit moorden (en dat gebeurt ook volop).

Goofje | 11-10-19 | 23:17

@wijsvinger | 11-10-19 | 22:58:
Ik vraag me soms af of onze leiders in Den Haag ooit eens in z'm boek gelezen hebben.. en als hij zo zou zijn... denken ze .. bah wat een akelige Nederlandse vertaling ... en ze dan op een vakantie tripje gaan naar z'n akelig land , en aan hun leiders vragen klopt dit wat daar staat.. " waarop ze antwoorden " nou nee dat moet je anders interpreteren.. zoiets doen we tegenwoordig niet meer zoals het daar staat"

Rene046 | 12-10-19 | 00:13
▼ 1 antwoord verborgen

waar blijft het artikel over Pechtol die nu het CBR gaat verkloten?

Scepterkus | 11-10-19 | 22:42 | 5

@Frau Merkel | 11-10-19 | 23:11: Ze hebben hun auto al verkocht en de verzekering opgezegd. Ze waren er helemaal klaar mee

AntonJensen | 11-10-19 | 23:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is toch altijd mooi om te zien hoe mensen tot inkeer komen en inzien dat ze verkeerd gehandeld hebben. Om vervolgens als modelburger terug te keren in onze maatschappij en zich in te zetten voor onze gekoesterde multiculturele samenleving...

Oh wacht..

marcoplarco | 11-10-19 | 22:36

Tsja die hebben niet al te beste vooruitzichten.
Geen medelijden mee.

Berbaar | 11-10-19 | 22:35 | 1

Boek, tour langs talkshows, verfilming, epische helden van de (anything-but) Liberals. Dat wordt flink harken. Dit zijn de nieuwe buren van Obama.

Mazzelstof | 12-10-19 | 06:27

Niks reclassering, die beulen gaan als honden in een hok tot ze sterven.
Veel te milde straf, maar he! Het vrije westen verlaagt zich niet tot hun niveau.

Ongeblustekalk | 11-10-19 | 22:29 | 1

"Men get arrested, dogs get put down"

Aap Noot Miesje | 11-10-19 | 22:54

Dung Beatles zijn het!

Olleke | 11-10-19 | 22:21

Ben benieuwd wat Trump gaat doen als er onbedoeld nog meer IS'ers naar de USA komen al stelt hij dat zij allemaal naar de EUSSR gaan (om gratis te werken net zoals de nabij toekomstige nieuwe Syrische vluchtelingen).

ProAsfalt | 11-10-19 | 22:21 | 4

Nou, die komen de U.S echt niet in...... Die komen allemaal hierheen.

kotelet | 11-10-19 | 22:32

@Dr_Johnson | 11-10-19 | 22:27 |
@kotelet | 11-10-19 | 22:32 |
Dacht men ook in 2001, al waren het meen ik grotendeels inheemsen.

ProAsfalt | 11-10-19 | 23:04

Geef ze gewoon een clubhuis, en dan komt het helemaal goed,,
Stel er komt een christelijke uprising in het midden oosten, waarschijnlijk zouden wij dan ook een plek krijgen, toch? Ik denk een ‘hangplek’.’

Sanka4President | 12-10-19 | 01:40
▼ 1 antwoord verborgen

Soms is het ook beter dat je geen strotten doorsnijd.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-10-19 | 22:18 | 1

Goed punt. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik zal er nog eens over denken, maar momenteel staat mijn hoofd er niet zo naar.

Frau Merkel | 12-10-19 | 02:59

Iek sweer, waz neef!

eerstneukendanpraten | 11-10-19 | 22:17 | 3

Of die rooie schoonmoeder van je uit israel.

Ongeblustekalk | 11-10-19 | 22:31

Ze voeren niets anders uit dan de wens van onze regeringen. Waarom zijn zulke lui anders welkom hier. Waarom geloofd men nog altijd de gespeelde ‘afschuw’ van onze eigen gekozen politici, het gelijk van onze media ( islam brengt veel goeds). Laat ze maar, laat ze maar moorden... de ogen van de sheeples gaan toch nooit open. Dit is de verkozen wereld waarin we moeten leven, vastgeketend aan ons huis met hypotheek, ondanks risico op narigheid met dit human waste enige vorm van ‘gelukkig leven’ jezelf proberen voor te houden. Welterusten allemaal.

Bali Lovert | 11-10-19 | 22:16

En als er dus geen majeure inspanning wordt geleverd om die smerige IS ratten buiten de deur te houden, zitten er straks ook ca 125 plus "kleintjes" (die overigens steeds minder klein maar wel groter worden) in ons land voor de vorm hun excuses aan te bieden en spijt te betuigen.

En bovendien, excuses en spijt, waarvoor? Omdat ze daar kok en schoonmaker zijn geweest? Omdat ze daar het huishouden hebben gedaan, voor hun kleintjes hebben gezorgd, en 's avonds een potje voor manlief kookten? Dit soort model citizens hebben we hier juist hard nodig, ivm de vergrijzing, en het feit dat autochtonen te weinig kinderen krijgen.

Dr_Johnson | 11-10-19 | 22:15 | 1

De halve wereld zit zo langzamerhand in Nederland met die achterlijke open grenzen. Hoezo vergrijzing!!

Goofje | 11-10-19 | 22:51

Tot het bot genetisch verrot, dat zie je zo. Tyfuslijders, tegen de muur ermee.

cor123 | 11-10-19 | 22:14

Klinkt oprecht... Volgens links gaat het altijd vooral om de 'toon', dus het is goed... Foeigesprekje...?!

Nemo_Tenetur | 11-10-19 | 22:13

Live and let die

Sitting_targets | 11-10-19 | 22:11 | 1

Sergeant pepper?

Croxifoxio | 12-10-19 | 00:42

Nou, zand er over dan.

azijnseikerT | 11-10-19 | 22:09 | 3

In een diep gat en dan veel zand erover.

peterdh | 11-10-19 | 22:38

Eerst zelf graven. Zo deden ze dat in WO2 toch ook?

schijtzat | 11-10-19 | 22:40

@schijtzat: alleen in de films.

Shareholder II | 11-10-19 | 23:13

Ik vrees voor Koerdistan: het is een ingewikkelde situatie. Want: waar was Europa, toen Trump vroeg om extra troepen in die richting? Desalniettemin: naar mijn mening heb je (naast een militaire) ook een morele plicht. Die Erdo is een 2e Hitler. Als die voet bij stuk houdt, wordt het een slachtpartij daar.

kotelet | 11-10-19 | 22:08 | 11

@Dr_Johnson | 11-10-19 | 22:35: Das een onderdeel. Maar vergeet niet dat Turkije de handelspoort naar het M.O vormt voor het Westen. Ik denk dat Trump daar mede op doelde...... Het zal best een klus worden om dat allemaal om te gaan lussen, maar Trump kennende houdt hij voet bij stuk... Wat dan rest is een spookdictatuur, alla Irak vroeger.......

kotelet | 11-10-19 | 22:44

Had jij NL troepen willen leveren dan?
Ik denk dat je favo politici Wilders en Baudet daar tegen waren geweest.

Beste_Landgenoten | 11-10-19 | 23:47
▼ 8 antwoorden verborgen

Get back, get back to where you really belong

lingo star | 11-10-19 | 22:06

Ondertussen zijn er door de Turkse bombardementen in Syrië 5 jihadisten, w.o. IS kopstuk Adrien Guihal, ontsnapt. Velen zullen er ongetwijfeld nog volgen.

AntonJensen | 11-10-19 | 22:05

Koerdistan, is dat een land?
Net zoals ‘Palestina’...
Die twee beroepsmoslims kunnen maar beter richting de eeuwige jachtvelden gezonden worden...

Desmoulins | 11-10-19 | 22:03 | 1

Koerdistan had een land moeten zijn maar is dat door een wat minder gelukte grensbestemming na de val van het Ottomaanse rijk niet geworden. Het zou een deel van het huidige Iran, Turkije en Syrië omvatten. Koerden zijn "bergturken", het is niet alsof Erdolf dat gebied zo hard nodig heeft. Het zijn ook vrij vaak Alevieten, minder diep in allahs achterste dan de gemiddelde soenniet.

Voorgeenchanterikpeu | 11-10-19 | 22:45

Welke imbeciel dat bedacht heeft, de fab 4 die zoveel muziek heeft gebracht vergelijken met koelbloedige moordenaars.

IkwilJinekwel | 11-10-19 | 22:03

De droom van links komt uit: de Beatles gaan weer touren!

keestelpro | 11-10-19 | 22:01 | 3

Stel je voor: er bestaan geen landen (Koerdistan is geen land)
Dat is toch niet zo moeilijk om te doen
Niets om voor te moorden of voor te sterven
En ook: er bestaat ook geen religie
(John Lennon, Imagine)
Tussen de Beatles en nu is een tijd verstreken waarin links is begonnen zich te vergrijpen aan het opium van het volk: religie. In linkse kringen & krochten is het taboe om kritisch zich te uiten over religie.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-10-19 | 22:29

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 11-10-19 | 22:29:
En links (socialisme) is ook een religie.
Ik was niet echt fan van de christelijke kerk maar liever DAT dan de linkse kerk. Tenminste wat er van gerworden is. Vreselijk!

keestelpro | 11-10-19 | 23:00

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 11-10-19 | 22:29: En vergeet het scherpe 'Revolution' niet van Lennon... dat liedje borrelt altijd op in m'n hoofd als ik de Antifa weer zie. "But if you go carrying pictures of chairman Mao.. You ain't going to make it with anyone anyhow"...

kapoerewiet | 11-10-19 | 23:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken