Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Terrorist Jawed Sultani voor de rechter

Zal wel verward zijn

Iemand in Nederland (Geert) had zijn profeet beledigd, hij zei dat god wraak zou nemen, hij stelde een testament op, deed op internet nog ff moeilijk over Geert, nam de moeite om naar Nederland af te reizen, mes & gebedskleed in de rugzak, kon Geertje natuurlijk niet vinden, reeg twee willekeurige personen aan zijn mes en bij de eerste zitting zei hij: "Waarom hebben jullie dat varken (Wilders, red) toestemming gegeven de profeet te beledigen? Ik ben naar Nederland gekomen om zijn eer te verdedigen. Als Wilders dit nog een keer doet, doe ik het ook nog een keer." En dan is de vraag in de rechtszaal: HAD JAWED EEN TERRORISTISCH MOTIEF??? Ingewikkelde vraag wel voor iemand die maar vier pijlers heeft in zijn leven: vrede zij met hem de profeet Mohammed, allesweter Allah, religie islam & de koran. De twee Amerikaanse slachtoffers zijn er ook en ze zullen een flinke schadevergoeding eisen, maar dan hebben die mooi pech dat dit Amerika niet is. Sterker nog. Dit is Nederland! Livetweets na de klik.
UPDATE: DUURT LANG, zaak begint pas om kwart voor 11. Ondertussen kijken wij even naar onderstaande reconstructie metinclusief de schietende agent.
UPDATE: Rechtszaak begint met gedoe over gebedstijden, haha.

Reaguursels

Inloggen

Ik als wildbeheerder schiet af en toe een ree, niets gaat verloren we eten het op. Een kogel kost 20 cent. Ik als wildbeheerder doneer graag 20 cent voor de oplossing .

1geheimereaguurder | 02-09-19 | 22:51

Zet die gast op zn knieën, laat m een laatste keer bidden en schiet 'm een kogel tussen zn ogen.

Balabanov | 02-09-19 | 18:12

Dat van die gebedstijden is geen 'gedoe', maar een grondrecht zoals alle voor de rechter verschijnende verdachten zijn (let op: mijnheer is alleen VERDACHTE tot de rechter uitspraak doet). Dit grondrecht geldt voor iedereen. Indien een katholiek eerst wil biechten, wacht de rechtbank; indien een protestant eerst wil bidden, wacht de rechtbank; indien een hindoe eerst wil offeren, wacht de rechtbank; indien een boeddhist eerst wil mediteren, wacht de rechtbank; enz, enz. Geen onderscheid tussen moslim en alle andere geloven. Toch? TOCH??? Of toch?

Overigens, de gevangenissen in Nederland zijn allang over of levensmiddelen alleen Halal; dus sowieso geen gehaktballen, ham of spek, en al het andere alleen volgens de regels van Halal. Want we zijn gelukkig een democratisch land, waarin de wil van de meerderheid geldt. En als de MEERDERHEID van de bewoners van een gevangenis Halal voedsel wil, dan krijgt de gevangenis Halal voedsel. Mooi toch, die vooruitgang?

Pyrolobus | 02-09-19 | 18:04 | 3

nou, echt prachtig.

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 18:26

@Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 18:26: Wellicht had ik vóór de tekst *sarcasme-knopje AAN* moeten zetten....

Pyrolobus | 02-09-19 | 18:29

Dat krijg je he als 80% van de gevangenen uit een bepaalde hoek komen :)

TilburgDeGekste | 02-09-19 | 19:07

Kunnen we de doodstraf niet meer invoeren, lijkt me goedkoper dan al die flauwekul rechtszaken.

oakmont | 02-09-19 | 16:51

Op the thumbnail van het bovenstaande filmpje richten beide agenten hun wapen op zijn ballen...
Wat een vooruitziende blik, want hij komt vast weer snel vrij en hij lijkt me inderdaad ook het beste als dit stuk genetisch vullis zich niet meer voorplant.

Chuck the plant | 02-09-19 | 16:37 | 1

De zusjes van de dader hebben vast nog wel andere neefjes, ooms, desnoods broers....

Pyrolobus | 02-09-19 | 18:30

Wanneer die vader het daadwerkelijk zo geweldig vond wat die zoon heeft gedaan zouden ze die materiële schade van miljoenen wat mij betreft op hem mogen verhalen. Jamner dat dit niet mogelijk is. Kunnen wij als samenleving dit ophoesten voor deze dader.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 16:33

Deze man is niet gek of ziek, althans niet medisch diagnostisch. Dit is een man met een radicale geloofsopvatting die daar consequent naar handelt. Wat dat in geval van de Islam betekent moge inmiddels bekend zijn. Daar hoeven we inmiddels niet meer van staan te kijken. De man is ongetwijfeld volledig toerekeningsvatbaar en te vergelijken met de moordenaar van Theo van Gogh. We zullen hier nog veel vaker mee geconfronteerd worden. Dit is (ook )de reëel existente Islam. Hoe verhoudt dit zich allemaal tot onze (westerse) normen en waarden, welke conclusies dienen daaraan te worden verbonden en welke maatregelen dienen vervolgens te worden genomen. ?

justinianus | 02-09-19 | 16:33 | 1

"Hoe verhoudt dit zich allemaal tot onze (westerse) normen en waarden, welke conclusies dienen daaraan te worden verbonden en welke maatregelen dienen vervolgens te worden genomen. ?"

Als je een paar stappen terug doet, en de "big picture" ziet, dan is de conclusie nauwelijks te ontlopen dat de islam en zijn vertegenwoordigers - ondanks het feit dat er een niet onaanzienlijk aantal is dat wél zijn best doet en zich redelijk aanpast - en de moderne, vrije, democratische, seculiere westerse samenleving totaal incompatibel zijn.

Dat bewijzen niet alleen de tientallen (honderden?) grote en kleinere aanslagen die er deze eeuw hebben plaatsgevonden, maar ook dat verbeten eisen stellen mbt het dragen van boerka's/nikaabs, het feit dat er ca 300 in Nederland geboren en getogen moslims - veelal Marokkanen - zich hier zo slecht thuis voelden dat ze ervoor kozen af te reizen naar Syrië om zich aan te sluiten bij een ijzingwekkende moordenaarsclub, en het verontrustende feit dat die lui nu weer allemaal, zonder uitzondering, terug naar dat verdorven, decadente Nederland willen, en het feit dat de moslimgemeenschap hier die wens ondersteunt (althans, ik heb geen pleidooi vanuit die hoek gehoord tégen het ophalen).

Er verblijven momenteel ca 26 miljoen moslims in een EU van ca 500 miljoen Europeanen, en niet netjes uitgesmeerd over de hele EU, nee, die 26 miljoen bevinden zich allemaal in de rijke West-Europese landen. Ze hebben in die 3 á 4 decennia voor buitengewoon veel problemen gezorgd, variërend van aanpassingsproblemen tot grote uitkeringsafhankelijkheid tot oververtegenwoordiging in de criminaliteit, en het meest zichtbare probleem natuurlijk, alle aanslagen.

De maatregelen die genomen dienen te worden, kan een kind bedenken: EU grenzen hermetisch dichttimmeren tegen nóg verdere instroom (en dus verdere islamisering) van moslims uit derdewereldlanden, en aanpassing van wetten die het makkelijk moet maken moslims die zich zwaar (lees: crimineel en/of godsdienstwaanzinnig) misdragen, te kunnen denaturaliseren (of verblijfsvergunning te cancellen) en de EU uit te trappen.

De makke is dat er in onze parlementen en in Brussel geen kinderen zitten en deze maatregelen dus niet bedacht gaan worden.

Dr_Johnson | 02-09-19 | 17:59

Rechter: "Lang niet iedereen was het eens met die wedstrijd, maar toch komt u hierheen om..."

Kijk en dat tekent nou de denkbeelden van die rechter. Ook al zou heel fucking Nederland voor die cartoonwedstrijd zijn, en zou elke freaking Nederlander, van baby tot oude vandagen 40 tekeningen hebben ingezonden en zou er op ieder marktplein in heel Nederland groot feest zijn ter ere van deze tekenwedstrijd, ook dan heeft die achterlijke terrorist geen gelijk! Ook dan is het gewoon een achterlijke terrorist met denkbeelden over samenleving, politiek en religie die haaks staan op wat wij hier over het algemeen in het westen vertegenwoordigen. Of sommige Nederlanders het nou wel of niet eens waren met die wedstrijd is volstrekt irrelevant. Sterker nog: wat wil die rechter hier nou mee zeggen? Dat als die twee amerikaanse toeristen met een Allah tekening in hun rugzakje op weg naar die tekenwedstrijd hadden geweest, dan had ie het wel kunnen begrijpen ofzo? What the fuck?!

peterdh | 02-09-19 | 16:16 | 1

Ja, dat zei die rechter. Vooral benadrukken dat er zowel moslims als niet-moslims tegen de cartoonwedstrijd waren, terwijl er ook genoeg Nederlanders zijn die nog steeds vinden dat een cartoon van Mohammed gewoon als karikatuur moet kunnen. Maar dát noemt hij expliciet weer niet. Viel mij ook zeker op. Wanneer niet alle goden in een land bespot kunnen worden met een tekening leef je niet meer in een vrij land lijkt me. Had de rechter dat maar genoemd.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 16:24

Ik ontkom niet helemaal aan het idee dat de politieopleiding wellicht ook eens wat meer aandacht aan risico beheersing en aanverwante zaken mag gaan besteden.

starbuck280 | 02-09-19 | 16:09

Zijn vader en het hele dorp is trots op deze terrorist. Opbergen die hap.

lingo star | 02-09-19 | 16:01

Moeten wij nu ook om 17.20u bidden?
Ik zal maar niet plempen wat ik ga vragen aan de bovengestelde aan ons.

Joris is scherp vandaag.

Het Licht | 02-09-19 | 15:49

Nergens waar de islam verschijnt is het aangenaam,, echt helemaal nergens. overal verandert de maatschappij in een van geweld, schenden van mensaenrechten, misdaad,onverstaanbare taal, schapenmartelarij en ouwe lappenmode.Zum kotzen.

paartjehop | 02-09-19 | 15:36 | 6

@A333aan | 02-09-19 | 15:39:
BL is een achterlijke mafklapper. Discussie met hem verloopt in het algemene stramien als volgt:

Pietje: Rood
BL: Nee! Blauw
Pietje: Lichtrood?
BL: Nee! groen!
BL: Jij bent een extremist!
Pietje: Lichtgroen dan?
BL: Nee! Geel!
BL: Met die rechtsextremistische denkbeelden van je! Roze! Lila! Beige!
Pietje: Wat is het nou?
BL: Zie je wel dat ik gelijk heb, je weet het zelf niet eens!

peterdh | 02-09-19 | 16:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze compleet waanzinnige is (neem ik aan) meegekomen met die hele stroom die door Europa marcheerde in 2015? Die tussen station Hongarije nix vonden, want het voer was niet halal? Met flessen water gooiden die uitgedeeld werden, want ze wilden naar Ger- Many? Hoeveel van die 2 miljoen die in Ger- Many zijn aangekomen, denken er net zo over als deze idioot?

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:11 | 2

Ach zeur niet zo, er zijn geen terroristen onder de arme, zielige vluchtelingen. Dat is allemaal hysterie.

peterdh | 02-09-19 | 15:24

Deskundige PBC: "pas als we de stoornis kennen, kunnen we een risico vaststellen".

Welnu, de stoornis is "Islam i.c.m. moslim"

R. Skickr | 02-09-19 | 14:54

Ik hoop dat deze meneer vrijgelaten wordt, met een blok beton aan z'n enkels midden op de Noordzee.

a4p | 02-09-19 | 14:52 | 3

Doe even normaal man, weet je wat beton kost?

kwark001 | 02-09-19 | 14:55

@kwark001 | 02-09-19 | 14:55: Ook zonder beton moet je goed kunnen zwemmen vanaf het midden. De zeebodem is dan wel weer heel herkenbaar zand.

W_F | 02-09-19 | 15:00

@W_F
Voor je het weet wordt ie opgepikt door een ngo hoor.

peterdh | 02-09-19 | 15:25

Zou al te fanatiek gelovige migranten niet beter eerst "verzocht" mogen worden hun geloof af te zweren alvorens toevlucht te zoeken tot "minder gelovige" landen?... 't is maar een idee hoor....

Walliewal | 02-09-19 | 14:49 | 2

Deze mafklapper kwam speciaal om de bloeddorst van het fantoom te stillen naar Nederland, meen ik. Dus geen migrant maar een soort bedevaartganger op zijn islaams.

DeEchteWaarheid | 02-09-19 | 15:21

De uitkeringen zijn goed bij de ongelovige....

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:44

Deze gruweldaad heeft werkelijk niets met psychiatrie te maken. Niet meer dan een moordmissie gevoed door haat vanuit een alom bekende bron.

Vrijhetzelaar | 02-09-19 | 14:44 | 2

Het constante "vrede zij met hem", niets dan ellende uit naam van die zgn. k. "profeet".

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:13

Dat is het erge, dat men zoekt en zoekt en zoekt totdat er een psychische afwijking cq stoornis is gevonden omdat het niet in de denkbeelden van de d66'er past dat gezonde weldenkende mensen tot terrorisme kunnen overgaan, simpelweg onder invloed van islamitische denkbeelden. Islam is een politieke, sociale, en religieuze ideologie die *ieder* aspect van de samenleving beheerst. Ze snappen niet dat dat genoeg is om vanuit een zandbak samenleving hier over te gaan op terrorisme. Het moet en het zal een ziekte zijn.

peterdh | 02-09-19 | 15:29

Citaatje:
"Zal wel 'verward' zijn."

Weet u wie voorál 'verward' zijn?
Dat zijn de lieden - óók aanwezig in deze panelen - die, zelfs na een halve eeuw wereldwijde islamitische terreur, waarvan de beestachtigheid vaak zonder weerga is, nog altijd de behoefte etaleren om op te komen voor een zogenaamde religie die als geen andere ter wereld zóveel geweld en ellende genereert.
En als ze er niet voor opkomen, dan buigen ze zich op zijn minst in de raarste kronkels om de zieke uitwassen van de islam te relativeren. Uitwassen die zo langzamerhand allang geen uitwassen meer zijn, maar symptomatisch voor dit geloof.

Peter Emile | 02-09-19 | 14:42 | 7

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 15:04: U moet niet zo jij-bakken, BL Hier is puur een discussie gaande, worden meningen verkondigd. Meer niet. Naar mijn mening doet U aan stemmingmakerij met uw ad hominems !

A333aan | 02-09-19 | 15:37

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 15:04:
Het doden van willekeurige "ongelovigen" omdat de proleet wordt beledigt is door de islam te rechtvaardigen, dat is niet een klein extreem groepje moslims die dat vindt, maar is vrij breed gedragen. Daarom is het relevant.

Alleen jou onvoorwaardelijke liefde voor de islam maakt dat je altijd in de verdediging schiet als er ook maar een beetje kritiek op de islam is.

Tronald_dump | 02-09-19 | 16:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Ha mooi: hij heeft in Duitsland asiel aangevraagd als wees, maar Nederland heeft telefoongesprekken met zijn vader afgeluisterd. Denk niet dat Duitsland om uitlevering gaat vragen voor iemand die ze na het uitzitten van straf alsnog moeten uitzetten.
Vervroegde vrijlating lijkt mij daardoor ook niet van toepassing omdat dat ook vervroegde uitzetting zou betekenen, waardoor controle niet meer mogelijk is.

Tevens nogmaals aangetoond dat Duitsland fouten maakt bij het beoordelen van asielverzoeken.

W_F | 02-09-19 | 14:39 | 2

De Duitse asielprocedures blijken een nog grotere clusterfuck:
Jawed S. zegt dat hij niet van plan was om te liegen. “Maar er waren mensen die mij dat voorkauwden, omdat ik anders zou worden teruggestuurd naar Afghanistan."

W_F | 02-09-19 | 15:12

Soera 8 : 12 “Hak in op de nekken.” Het is prachtig!

silletje | 02-09-19 | 14:36

Jawid de kamelen ridder is helemaal niet loco. Nee Jawid weet dondersgoed wat hij doet, ze willen hem alleen niet in de bak zetten maar in zijn verknipte gedachtengoed gaan peuren op de kosten van de staat. Zo'n achterlijke gek moet je vastzetten voor de rest van zijn leven, bouw geen huizen voor die klaplopers maar gevangenissen. Dat is een beter verdienmodel dan al die huizen. 1x over de schreef, game over. Vandaag is het Geert Wilders, morgen staat er iemand bij C&A in de rij bij de kassa die in zijn ogen net verkeerd kijkt en dan rijgt hij die weer aan zijn kromzwaard.

silletje | 02-09-19 | 14:31
-weggejorist-
Heppie-even-voor-mij | 02-09-19 | 14:04 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Deze man verdient natuurlijk een nekschot of een spuitje, maar ik voel een Foei-gesprek aankomen.

JvanDeventer | 02-09-19 | 13:53 | 1

Knieschot heeft hij al gehad bij aanhouding, maar wat hij echt verdient is met een schepje een nieuw kanaal graven van Maastricht naar Delfzijl. Of een hyperloop-tunnel.

W_F | 02-09-19 | 14:47

Mensen die vinden dat deze man krankzinnig, verward of psychotisch is, of dit willen onderzoeken, zijn zelf van Lotje getikt !
Hij is gewoon strikt in de / zijn leer.
Daar moet men mee aan de gang en niets anders.
We weten allen waar die leer in staat.
De ko 'r an !

A333aan | 02-09-19 | 13:46 | 15

@Andrew Deen | 02-09-19 | 14:23: ik heb dat geraaskal meer gehoord. Dat doen alleen religieuzen. Laatst nog twee van die fanatici aan de deur met de wachttoren. Het zijn religieus-gemotiveerden.

ristretto | 02-09-19 | 14:29

@Andrew Deen | 02-09-19 | 14:23: Helemaal mee eens. Doe maar gewoon de maximum straf en dan tbs longstay. Tegen mensen aks dit exemplaar moet de samenleving langdurig beschermd worden.

grapo | 02-09-19 | 15:17

@Andrew Deen | 02-09-19 | 14:15:

Islam liberaler en vrijer ???
Klaarblijkelijk hebt u nooit gehoord van de
honderdduizenden Europeanen die door moslims als slaven naar hun eigen landen zijn overgebracht ?

A333aan | 02-09-19 | 15:32
▼ 12 antwoorden verborgen

Jawed doet z'n stinkende best om te verklaren dat hij een terroristisch motief heeft, en niet aan geesteswanen lijdt, arme rechter, hoe moet hij dit nu ombuigen naar een tik op de vingers?

Abject | 02-09-19 | 13:44 | 3

Dat kan alleen een verwarde rechter !

A333aan | 02-09-19 | 13:49

Rechter kan het oordeel van het Pieter Baan centrum laten wegen boven de mening van de dader en hem alsnog krankzinnig gaan verklaren. Maar na wat ik allemaal heb gelezen in de tweets van 2 personen: hij wist dondersgoed wat hij deed. Zonder enige rancune. En daardoor zit nu iemand levenslang wellicht in een rolstoel. En beiden moeten leven met een trauma.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:51

Het hele dorp is trots op Jawed met een beetje mazzel komen er nog meer van die verwarde kamelen ridders deze kant op. Trots zijn ze, zijn mede Afganen laat maar vast aanrukken die Miele's

silletje | 02-09-19 | 14:33

Hoe kun je eigenlijk iemand beledigen die al bijna 1400 jaar onder de zoden ligt?

threeheadedmonkey | 02-09-19 | 13:38 | 4

@Andrew Deen | 02-09-19 | 13:51: Had je iets lolligs gezegd over Mohammed in een theehuis in Afghanistan dan had je kop op een spiets voor het etablissement gestaan tot het er vanzelf weer af viel sleepten luizige en zwaar verwaarloosde straathonden met je afgehakte ledematen door de straten en zaten er kinderen met stokjes te prikken in je verkoolde torso.

Mazzelstof | 02-09-19 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een geneuzel over gebedstijden, geloof en etiquetten. Gewoon Hans Teeuwen voor dat stuk verdriet neerzetten om hem verbaal af te maken en vervolgens naar Schiphol rijden voor een enkeltje Noordzee. Scheelt een hoop geld en weerzinwekkend geneuzel van advocaten.

De Pilsvogel | 02-09-19 | 13:33

En wat hebben we nu geleerd? Dat je als je zo een gast neerschiet je altijd het zo moet doen: tripple tap (2x borst + 1x hoofd) of double tap (2x hoofd).

Moonwarrior | 02-09-19 | 13:23 | 4

@Andrew Deen | 02-09-19 | 13:28: of wie ze drijft en bevoorraad etc...

starbuck280 | 02-09-19 | 13:46

@Andrew Deen | 02-09-19 | 13:28:
Weet U dat nú nóg niet ?
Ik weet wel een boekje voor U waar dat allemaal in staat.

A333aan | 02-09-19 | 13:51

@starbuck280 | 02-09-19 | 13:46:

Ook dat. Aan die eenzame eenlingen heb je niets maar je wil terroristen altijd levend vangen. Uiteindelijk is dat veel nuttiger.

Andrew Deen | 02-09-19 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het verslag van Saskia Belleman is echt veel naukeuriger en ze typt veel sneller. Waarom die AD verslaggever hier embedden?

Lochos | 02-09-19 | 13:20 | 3

Dank voor de tip!

Andrew Deen | 02-09-19 | 13:24

Inderdaad veel uitgebreider lees ik nu.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:29

Belleman al een tijdje niet meer embedded op GS.
Geen idee waarom, aangezien het inderdaad veel vollediger is..

NeetNormaal | 02-09-19 | 14:06

Nou ik heb de Tweets doorgenomen. Mijn lekenmening.

Jawed S. is totaal krankzinnig. Je kan nog eventueel zeggen dat hij een "show" opvoert (voor wat?) maar met deze "show" komt hij nooit meer vrij. Hij was boos op Wilders. Dus hij steekt twee negers neer. Ik bedoel. Kom op. De man is van Lotje getikt. Totaal krankjorem.

Andrew Deen | 02-09-19 | 13:16 | 12

@Andrew Deen | 02-09-19 | 14:04: Het is geen kwestie van 'extremistisch' interpreteren. Het is een kwestie van lezen of niet lezen, van serieus nemen of van negeren. De Koran is volgens alle moslims perfect en er mag niets aan worden veranderd. Er staat in wat er in staat en dat is verfoeilijk.

We mogen ons gelukkig prijzen dat een meerderheid van moslims niet lezen en zo maskeren wat het probleem is. Maar dat probleem blijft er. Dat is het grote probleem van islamhervormers, nog los van de mes in de rug die ze van linkse dwazen mogen ontvangen.

Mazzelstof | 02-09-19 | 14:25

@Andrew Deen | 02-09-19 | 14:06:

U bedoelt de meeste slachtoffers van islamitisch terreur zijn moslims. Dat neemt niet weg dat er wel degelijk veel christenen vermoord worden. Met name in Afrika !

ok, zo goed ?

https://www.google.com/search?ei=IhZtXY2TEYK3kwXO64TQBw&q=kerken+in+brand+gestoken+in+Afrika&oq=kerken+in+brand+gestoken+in+Afrika&gs_l=psy-ab.3...27697.50245..58319...0.2..1.204.3310.38j4j1......0....1..gws-wiz.......0i71j0i8i13i30j0i8i30.q79oRC2lBPk&ved=0ahUKEwiNrPK3nLLkAhWC26QKHc41AXoQ4dUDCAo&uact=5

Weet er nog wel een paar die terug in de realiteit moeten komen !

A333aan | 02-09-19 | 15:20

Gewoon: de gemiddelde moszlim denk ik...

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Hoezo zegt de officier van justitie bij "vindt u het wel erg als mijn profeet wordt beledigd": "daar gaat het vandaag niet over". Hoe dan? Daar gaat het wel over vandaag: 2 mensen neergestoken omdat Wilders een cartoonwedstrijd wilde organiseren in een vrij land en dat rechtvaardigde vanuit zijn geloofsovertuiging dat neersteken. Dus dat geloof van die meneer gaat het wél over toch? Officier van justitie? Niet te filmen dit. Juist die overweging vanuit zijn geloof maakt het terroristische aanslag.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:04 | 7

@Andrew Deen | 02-09-19 | 13:19:
Het gebruikte motief voor de moord gaat dit ook over: cartoonwedstrijd en verdediging van de profeet.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:34

@Mazzelstof | 02-09-19 | 13:19:
Vroomheid kan tot krankzinnigheid leiden. Maar op de vraag hoort u stemmen? Was het antwoord: niet in mijn hoofd, alleen wanneer mensen tegen elkaar praten. Deze man is verre van krankzinnig en weet donders goed wat hij zonder enige spijt heeft aangericht.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:37

@Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:34:

Met het enige verschil dat er geen moord is gepleegd. En dat de cartoonwedstrijd verder weinig van belang is want hij kwam naar Nederland om Wilders te vermoorden. Daar heeft hij niet eens een poging toe gewaagd. Hij heeft gewoon lukraak 2 mensen in hun rug gestoken.

Maar goed. Ik hap.

Trump zegt Mexicanen en andere immigranten sturen niet hun beste volk. Ze sturen verkrachters. Criminelen (allemaal niet waar trouwens)

Is Trump schuldig aan El Paso?

Of hebben we te maken met een labiele terrorist? Die zeer waarschijnlijk ook krankzinnig is?

Ik ga het breder stellen. Voor Trump president werd. Waren er toen al volksmenners druk bezig om niet-blanke mensen te dehumaniseren? Te demoniseren? Zoals ik noem maar iemand Tucker Carlson? Bijvoorbeeld?

Zie je. Het is allemaal wat lastiger als het niet in je simpele steegje ligt.

Andrew Deen | 02-09-19 | 13:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zou de samenleving bakken met geld en ergernis schelen als de politie instructie krijgt dit soort ongedierte ter plekke te liquideren. Een loden pil is de enige remedie tegen dit soort menselijk afval.

Jeroen65 | 02-09-19 | 13:00 | 1

AMEN.

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:48

Ik heb nu beide video's gezien.

Kan niets anders dan diep respect hebben voor "Roel", "Sam" en "Thijs". Zeker ook die jongste die niet eens een vuurwapen had. En verder heeft Femke het ook prima gedaan. Diep respect. Diep, diep, diep respect.

Andrew Deen | 02-09-19 | 12:55

Minstens 20 jaar wegstoppen.als dat kan obv de aanklacht. Meest enge is, dat dit een doorsnee moslim is.

R. Skickr | 02-09-19 | 12:55 | 2

U vergist zich. Dit is een doorsnij moslim

Achenwee | 02-09-19 | 13:52

Vrees het ook.

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:48

Een uurtje pauze voor de lunch, kan dat sujet gaan bidden.

kwark001 | 02-09-19 | 12:55

Kap met die nonsense, met religieus uitgedaagden discussieer je niet, veroordelen doe je ze wel, zoals in dit geval ,volgens de Tsjechische methodiek, direct uitspraak en richting bajes.
Kosten voor verblijf in Nederland worden aan Duitsland in rekening gebracht, die zijn verantwoordelijk in dit geval. Ook wordt er direct overleg gepleegd zodat we hem, zo snel mogelijk, aan hen kunnen overdragen zodat hij daar de hoofdmoot van de straf kan uitzitten.
Zij zijn dan ook verantwoordelijk voor zijn uitzetting naar Afghanistan.

bwanabanjo | 02-09-19 | 12:44

Nou, zelf laat hij er geen twijfel over bestaan: niet verward dus. Hoe komt dat Pieter Baan centrum dan hier op, stel sukkels. Hoop dat rechter dit gewoon aanmerkt als terroristische aanslag. Anders word ik na al die tweets kotsmisselijk. Word ik toch al.

Jan, Leiden | 02-09-19 | 12:41 | 3

Komt toch steeds meer beeld naar voren van een niet al teveel van de norm afwijkende vrome moslim. Bereid te moorden voor religie - check, bereid te sterven voor religie - check, stipte bidtijden check, geraaskal over dooie profeten - check, toffe actie, anderen schuld - check, moreel besef van een zieke brandnetel - check, totale minachting voor slachtoffers - check, ouders en hele geloofsgemeenschap trots op aanslag - check. Progressief Links druk bezig met andere kant op kijken - check. Verward dus. Totale waanzin zou ik zeggen, maar dat klinkt denk ik minder professioneel.

Mazzelstof | 02-09-19 | 12:47

@Mazzelstof | 02-09-19 | 12:47:
We hebben in Nederland een groot probleem met eerlijk zaken benoemen zoals ze zijn wanneer we het mogelijk straks wel verward gaan noemen inderdaad na uw opsomming. Misschien heeft die terrorist waneer hij verward wordt bestempeld wel gelijk dat wij hewoon niet eerlijk zijn. In ieder geval hierin. Toch een punt dan?

Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:13

@Jan, Leiden | 02-09-19 | 13:13: Het punt dat al veel vaker is aangehaald is het feit dat een onderscheid dat gemaakt kan worden tussen vroomheid en waanzin noodzakelijkerwijs arbitrair moet zijn, omdat misschien in werkelijkheid de twee fenomenen teveel overlappen.

Mazzelstof | 02-09-19 | 13:23

En door welke NGO is deze arme hulpbehoevende drenkeling aan wal gezet?

drs. P | 02-09-19 | 12:25 | 1

Merkel ?

A333aan | 02-09-19 | 14:10

Begrepen dat Jawed S al een behoorlijk tijdje in de gaten werd gehouden door een zgn. politiespotter, maar desondanks alle tijd had om op onschuldige slachtoffers in te hakken. Ofwel, had de politie dit stuk pus niet veel eerder moeten uitschakelen?

twijfelbewaren | 02-09-19 | 12:25 | 4

Kwestie van minuten..
Verslag Belleman:

"De agent maakt kort oogcontact met Jawed S., die hem lang nakijkt. Er komen binnen enkele minuten nog 2 agenten binnen. Tien seconden later, de agenten zijn nog op afstand, steekt Jawed S. zijn eerste slachtoffer."

NeetNormaal | 02-09-19 | 12:29

Wat wil je ermee zeggen gras? Binnen negen seconden een terrorist uitschakelen verdient een medaille.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Beetje jammer (maar wel geheel voorspelbaar) hoe de uitspraken en bizarre denkwereld van deze terrorist hieronder vaak 1 op 1 worden doorgetrokken naar al zijn geloofsgenoten.

iets wat dan weer (geheel voorspelbaar maar desondanks behoorlijk hypocriet) niet gebeurt met aanslagplegers van blanken huize. Zoals Brenton Tarrant.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 12:19 | 6

Blank is geen geloof. Islam is een geloof dat terrorisme en martelaarschap voorschrijft als hoogst haalbare religieus ideaal. Dat verhoudingsgewijs niet veel moslims hun geloof zo serieus nemen en nauwgezet volgen als deze vroomneus daarmee mogen we ons gelukkig prijzen, maar dat neemt niet weg dat de religie zelf de kern van het probleem is.

Mazzelstof | 02-09-19 | 13:00

@Mazzelstof | 02-09-19 | 13:00:
En dus wat?
Nu maar alle moslims deporteren?
Of iedereen met een religie?
Of wat wil je eigenlijk zeggen?

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 14:12

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 12:19

Je hebt natuurlijk zeker een punt dat niet zomaar alle moslims erop aangekeken / verantwoordelijk voor gehouden mogen worden voor wat enkele terroristische, dan wel "verwarde" geloofsgenoten in West-Europese landen uitvreten.

Maar er is m.i. toch wel een verschil tussen de Jawed Sultani's en de Brenton Tarrants van deze wereld, althans wat betreft de reacties erop. Bij aanslagen als die van Brenton Tarrant wordt onmiddellijk afschuw uitgesproken door de hele - blanke - wereld, er is niemand die zijn daad vergoelijkt / afkeurt maar wel "begrijpelijk" vindt, etc (wat zich in donkere cyber space krochten als Chan4 - of hoe heten die sites? - afspeelt, onttrekt zich aan mijn waarneming, maar lijkt me een te verwaarlozen minderheid).

Bij islamitische aanslagen is dat beeld toch wat diffuser, zou ik zeggen. Zeker, ik herinner me die emotionele, gloedvolle speech van Ahmed Aboutaleb na de aanslag op Charlie Hebdo (of was het Bataclan; weet niet meer zeker), maar ik weet ook dat na 9/11 veel moslims (lang niet allemaal, haast ik me erbij te zeggen) letterlijk dan wel figuurlijk dansend van vreugde de straat opgingen. Na de moord op Theo van Gogh kon je links en rechts onder moslims toch ook wel geluiden horen dat nee, geweld keurden ze af, maar Van Gogh had wel het geloof beledigd en dat mocht toch ook niet (dat hij zijn verdiende loon had gekregen, zeiden ze er nog net niet bij).

Ook in de lopende discussie over het terughalen van de zg "naieve" IS bruidjes en hun kalifaatkinderen hoor ik van moslimzijde eigenlijk alleen maar pleidooien dat Nederland dat verplicht is. Nooit eens een krachtig geluid dat die uitreizigers een keus hebben gemaakt, zwaar geradicaliseerd zijn, potentieel levensgevaarlijk, en dat ze dus maar beter buiten de EU gehouden kunnen worden.

Eea maakt dat ik over het algemeen wantrouwig sta tegenover die hele moslimgemeenschap, zowel in Nederland als in andere West-Europese landen. En nogmaals, ook ik vind dat je die hele gemeenschap niet op de terreurdaden van enkelingen mag afrekenen, maar een wat krachtiger stellingname tegen hun "eigen" terroristen - vergelijkbaar met het krachtig afstand nemen van de Breiviks en Tarrants door "hun" gemeenschap, de blanken, of witten - zou ik toch wel graag zien.

Dr_Johnson | 02-09-19 | 15:01
▼ 3 antwoorden verborgen

"Jawed S. voerde vanuit de gevangenis een gesprek met zijn vader. Dat werd afgeluisterd. Zijn vader vertelde heel trots te zijn op zijn zoon. En zei dat Jawed S. zijn geboorteplaats in Afghanistan heel trots heeft gemaakt."

Deze haat binnen alle generaties valt niet meer te veranderen...

NeetNormaal | 02-09-19 | 12:15 | 2

Jawel hoor, maar dat vereist drastische maatregelen en daar is de westerse wereld nog niet aan toe. Geef het 10 jaar en een veelvoud aan aanslagen en terreur hier, dan komen die maatregelen van overheidswege vanzelf wel. Hoeven wij alleen maar te wachten en braaf op de juiste partijen te stemmen.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 13:30

Al die moslims zijn gewoon compleet geshuffeld.

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:50

"Ik heb eerst alles over de cartoonwedstrijd en de belediging van profeet en religie gehoord. Dat mes heb ik niet zomaar gekocht. Niet om aardappelen mee te schillen”, zegt Jawed S"

"Met voorbedachte rade" kan men nu toch niet meer omheen, wel?

NeetNormaal | 02-09-19 | 11:59 | 1

Nee want de voorbedachte rade was om Wilders neer te steken/te vermoorden, toen hij Wilders niet kon vinden raakte hij verward en stak deze 2 passanten maar neer. Geen voorbedachte rade dus.

Cunts-en-kitsch | 02-09-19 | 12:02

De mensen die verantwoordelijk zijn voor zulke open grenzen en dit soort barbarij faciliteren en bekoddelen zouden berecht moeten worden voor wat ze dit land hebben aangedaan mbt gastarbeiders, derde wereld migranten en parallelle bevolkingsgroepen. Maar tzt zullen velen wel vertoeven in half gesloten kasteeltjes aan het water en juist niet leven tussen wat hun stemgedrag binnen heeft gebracht.

TijgerMuis | 02-09-19 | 11:55

Het bericht van Jawed: ,,Jullie zijn verwend, jullie zien iets heel snel als bedreiging." is toch een partij hypocriet..

Cunts-en-kitsch | 02-09-19 | 11:53 | 2

Wilde net hetzelfde plempen..
Volk met de meest lange tenen van allen...

NeetNormaal | 02-09-19 | 11:55

Compleet maf.

Wienerschnitzel mit | 02-09-19 | 15:51

Wat is er eigenlijk tussen Belleman en GS gebeurd?
Verslag van Saskia blijft veel vollediger..

NeetNormaal | 02-09-19 | 11:51 | 2

Weet ik ook niet, maar ik heb het er wel bij. Meer is beter.

Mazzelstof | 02-09-19 | 12:06

Dus als je moslim bent, en de profeet aanbid: Dat is dus volgens hun een vrijbrief om je niet aan de wet te houden, te dreigen, onschuldige mensen te vermoorden, de integratie omdraaien (wij aanpassen aan hun) Het is eenrichtingsverkeer met die gasten, want voor je het weet flipt er weer een uit.

arzal3138 | 02-09-19 | 11:49 | 1

Een goede moslim moet zich aan de sharia houden en daar past dit allemaal prima in, dus hij doet vanuit zijn wereldbeeld niets maar dan ook niets fout.
Hij heeft alleen pech, als de politie hem dood had geschoten was hij zeker van het paradijs geweest, nu moet hij wachten op een natuurlijke dood.

Blauwpetje | 02-09-19 | 12:56

Kwam naar Nederland om een "profeet te beschermen" en heeft het steeds over Wilders. Voor de rest kan ik hem niet helemaal volgen.

W_F | 02-09-19 | 11:48

Als dat geen schoffelen word!

SinisterNL | 02-09-19 | 11:48

Dit weekend in Frankrijk ook weer zo'n idioot met zogenaamd stemmen in zijn hoofd. En men trapt er weer in, want 'verwarde man, reden voor de aanval nog onduidelijk'. De overheden snappen blijkbaar nog niet dat die lui elkaar blijkbaar tips geven. Als je gepakt wordt zeg je dat een vogel opdracht gaf, dan krijg je een luizenleven van die stomme kaffers.

gekwetst | 02-09-19 | 11:35 | 1

Onze overheden zzijn totaal niet ingesteld hoe omte gaan met redlimaniakken die gewoon vanuit het niets om zich hen beginnen te steken, omdat ze door willekeurig wat harams worden getriggerd. En ja, onze samenleving is haram, voor de gemiddelde moslim uit arabierie moet die een heidens hellhole, een Sodom & Gomorra tot de 9e macht zijn en ja, dan weten ze niet waar ze moeten beginnen met het bestrijden van het kwaad. Kortom, slecht idee, die migratie vanuit Halvemanistan. Een heel, heel slecht idee.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:48
-weggejorist-
Tom Aatje | 02-09-19 | 11:33 | 3

Hij heeft geen grijntje spijt en hij herhaald letterlijk wat ie al eerder heeft verklaard. Die gaat voor gek worden verklaard en zal TBS gaan krijgen. Ok, het is een gok, maar we kennen de rechtspraak in ons land nu zo ondertussen.

LV-225 | 02-09-19 | 11:30 | 2

Misschien ben je voor de sharia. Gewoon zijn hand eraf. maar jouw stiekeme vriendin moet dan ook gestenigd, oke?

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 14:29

Tijdens gebedstijden met varkenslappen om zijn oren slaan. Imbeciel

frickY | 02-09-19 | 11:24 | 1

Zonde van die speklapjes, is een geit ook goed?

westcoast | 02-09-19 | 13:03

Een terrorist is toch per definitie verward?
Maakt allemaal geen reet uiteigenlijk. Probeer je mensen dood te maken (ook al lukt het niet), met wat voor reden dan ook, dan mag je van mij de doodstraf krijgen. Da's rechtvaardig en goedkoop. Doei!

Timide_Aso | 02-09-19 | 11:22 | 1

Iedere moslim is per definitie verward

Tom Aatje | 02-09-19 | 11:34

Dit kun je geen terreur meer noemen, eerder een standaard reactie wannëer een reli-gekkie uit Gahierweghistan op z'n teentjes is getrapt. Helaas (voor hem) kon hij Wilders niet doodsteken en waren het Amerikanen die, bij gebrek aan 'beter' dan maar dood moesten. Eerlijk gezegd begrijp ik de ophef niet, hoe erg het ook is; dit soort geweld/gekken faciliteren wij hier in Nederland onder het mom van 'vrijheid van godsdienst'.

Wil1971 | 02-09-19 | 11:13

Hij heeft iets met varkens. Wellicht is een dieet met enkel varkensvlees een extra optie in de eis?

Peter_la_Selie | 02-09-19 | 11:11

Denk je dan echt dat jouw god zo klein, zwak en teer is? Dat hij jou, als klein mensje op die grote wereldbol (Die hij nota bene gemaakt heeft als je de verhalen gelooft) nodig heeft om hem te verdedigen? Dat hij het niet zonder jou kan? Dat is eigenlijk een veel grotere belediging dan.

kapodtmakert | 02-09-19 | 11:04 | 1

Dit inzien zou van inzicht en reflectie getuigen, dat kun je niet verwachten van mensen die hardcore in een god geloven.

Timide_Aso | 02-09-19 | 11:16

Rechter neemt de planning van de dag door. Advocaat van Jawed: ,,Mijn client wil om 13.45u graag bidden, kunt u daar rekening meehouden." Rechter: ,,Dan worden juist deskundigen verhoord. Ik heb het nagekeken, die gebedstijd is tot 17.20u, dus ik stel voor dat u het uitstelt."

Dat is allahverdomme lef hebben...

General Dripple | 02-09-19 | 11:02 | 5

@Heiner | 02-09-19 | 11:31:
Ik geloof dat je als werkgever wel verplicht bent een ruimte/plaats te faciliteren waar ze hun schietgebedjes ( huh huh ) kunnen uitvoeren. Dus nee, huiswaarts sturen kan alleen als je ze ontslaat ( of, beter nog, gewoon niet aanneemt ).

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:50

@Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:50:
Nee, dat ben je als werkgever zeker niet verplicht. Je mag het wel faciliteren, maar het is beslist geen verplichting.

Lochos | 02-09-19 | 13:06

@Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:50 Dat moet je al "in de flexibele schil" doen, want dan kan je er weer vanaf als ze hun achterlijke praktijken meenemen naar het werk. "Jij voor de kat z'n k*dt op je mat drie keer per dag buiten de pauzes? Het zal toch wel niet. Zelfde als de inkakkende productie tijdens de Ramadan of de eisen met betrekking tot het opnemen van vakantie. "Ik moet (!) naar Turkije of Marokko en heb minstens vier of vijf weken nodig." Of drie weken en daarna een week (of twee) ziek.

Heiner | 02-09-19 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha, meneertje wil zijn middaggebedje om 15 uur doen.

Peter_la_Selie | 02-09-19 | 11:02

Morgen is Jawed Sultani ook weer te zien in de rechtszaal,maar dan als kroongetuige van het OM in de zaak tegen Geert Wilders.

komtdatschot | 02-09-19 | 10:56

Wat een verspilling van belastinggeld weer, deze hele rechtszaak.

Ontwikkel voor dit soort gevallen/figuren eindelijk eens een soort snelrecht, waarbij een eventuele eerder toegekende verblijfsvergunning wordt gecanceld en betreffende persoon meteen het land wordt uitgetiefd. Of iemand mensen neersteekt uit islamitisch-terroristische motieven, of omdat hij daartoe opdracht heeft gekregen van grote vogels, zou irrelevant moeten zijn. Relevant zou moeten zijn dat zo iemand uit een stoffig stinkland op de bonnefooi hierheen is gekomen voor asiel, en dan mensen begint neer te steken. Dan verspeel je ieder recht op aanwezigheid hier en ga je er ook onmiddellijk uit.

Jezus, hoe moeilijk kan het zijn?

Dr_Johnson | 02-09-19 | 10:56 | 2

Hij kwam uit Duitsland en had hier dus helegaar geen verblijfsstatus. Bij Goch over de grens zetten lijkt me een slecht plan, zeker gezien het feit dat meneer beweert het zo nog eens te doen.

Berbaar | 02-09-19 | 11:05

@Berbaar | 02-09-19 | 11:05: De enige manier om van dit soort volk af te komen is ze te laten verdwijnen. Zulke dingen gebeuren in een oorlog.

Heiner | 02-09-19 | 11:33

Niet verward, geen lage bloedsuikerspiegel, niet uitgelokt door het haram westen.

Het is een terrorist. Punt.

Nederland80 | 02-09-19 | 10:55

2 verzachtende omstandigheden: hij was verward en Wilders zijn schuld: had nooit cartoonwedstrijd mogen aankondigen. Paar jaar brommen en dan loopt die alweer vrij rond in Duitsland als erkend vluchteling?
Want aantal terroristische aanvallen teller mag vast niet oplopen van de EU? Dan allemaal maar verward?

Hoop zelf nog op gewoon straf voor terroristische aanslag, laten we de handen vouwen en bidden tot Allah? Worden we vast wel gehoord?

Jan, Leiden | 02-09-19 | 10:51 | 1

Asielaanvraag was afgewezen, liep hoger beroep.

bwanabanjo | 02-09-19 | 12:48

Het ironische van alles is dat ome Geert morgen ook moet voorkomen,maar dan voor iets heel anders.

komtdatschot | 02-09-19 | 10:47 | 2

Kan je aangaande de "zaak" Wilders, het Openbaar Ministerie, oftewel de desbetreffende Officieren van Justitie eigenlijk ook wraken/ontslaan wegens het schenden van de Trias Politica afspraken gemaakt hier in Nederland zoals vastgelegd in de Grondwet? Ik vind het wel een beetje neigen naar het begin van de vorming van een Deep State, mijn mening.

onesizefitsall | 02-09-19 | 11:06

@onesizefitsall | 02-09-19 | 11:06:
Volgens mij word het OM weer bestuurd door de minister van justitie en veiligheid.Dat is in dit geval gabberhouse en ik heb nou niet het idee dat gabberhouse zijn departement gaat afvallen door officieren van justitie te wraken of te ontslaan.
Wat ook telt is dat de zaak Wilders meer een politiek proces is dan een strafzaak dus wie moet je daar nou voor wraken of ontslaan.
Zoiets kan volgens mij enkel maar in het stemhokje.

komtdatschot | 02-09-19 | 11:26

NEE NOS nieuws! Het was een terrorist, een geloofsgek. Wel goed gevonden hoor, "hij was verward". Maar ja, feit blijft: vluchtelingen die een terroristische aanslag plegen, zijn net als niet-vluchtelingen die een terroristische aanslag plegen, een terrorist. Ach ja ze mogen alles in vraag stellen in de rechtbank. Maar als een terrorist een aanslag pleegt, maar hij blijkt later bij vonnis geen terrorist, omdat hij de opdracht van Allah ingefluisterd kreeg en DUS verward is zogenaamd, dan hebben we DUS ook bijna geen terroristen meer, wat een goede statistische truc! Later in het NOS-nieuws: aantal terroristische aanslagen in Europa flink gedaald, ja dank je de koekoek!! Gratis tip: verbied aub de Koran, want al die "verwarde" mensen halen daar nou juist hun motief voor het plegen van een aanslag uit, dus bij wet verbannen dat boek, pak het terror-probleem bij de bron aan. En voer gelijk maar de doodstraf in, in Nederland voor al die "verwarde" terroristen, niks celstrafjes, anders staan ze binnen no time weer buiten.

onesizefitsall | 02-09-19 | 10:42
-weggejorist-
I.P standing up | 02-09-19 | 10:37

Waarom is dat busje met dit uitschot te laat vertrokken?
Kunnen ze daar geen klok kijken.

kwark001 | 02-09-19 | 10:32

Hij mag blij zijn dat hij nog ademt. In Israël was zijn leven voorbij geweest.

nattegleufhoed | 02-09-19 | 10:27

Een moeilijk geval voor de verwarde geesten bij de rechtbank!

lanexx | 02-09-19 | 10:27

"vrede zij met hem de profeet Mohammed, allesweter Allah, religie islam & de koran."

Ah... Als je de bold underlined letters samenvoegt staat er V.E.R.W.A.R.D.

Andrew Deen | 02-09-19 | 10:19 | 2

Eh ja.. nou je het zegt zie ik het ook. Kom maar, rustig maar... We gaan nu mooi de eendjes voeren.

Mazzelstof | 02-09-19 | 10:55

Dat is meestal zo met wandelende tijdbommen. Die kerel in El Paso was ook een onopvallende ingetogen jongen. Die kerel in Dayton ook.

Andrew Deen | 02-09-19 | 10:17

Eigenlijk is deze rechtszaak een promotie om Wilders weer heel groot te maken.

blauwe zander | 02-09-19 | 10:05 | 1

Zie: Jan Passant mk2 | 02-09-19 | 09:56

Zult-eter | 02-09-19 | 10:30

Hé, ik wou dat wij een Amerikaans/Rusland's rechtssysteem hadden : kort proces, doodstraf en daarna hangen. Weg met de dader, de 'rechters', de MSN en nog meer... verwarde mensen.

Thoth | 02-09-19 | 10:02 | 3

Doodstraf op dit soort idioten toepassen geef je ze alleen maar mee wat ze willen.
"Het martelaarschap" De reden dat die twee toeristen er aan moesten geloven ligt hier aan ten grondslag. Geen geert?... Dan maar twee anderen in de hoop dat de politie hem om zou leggen en hij het martelaarschap zou bereiken.

normanius | 02-09-19 | 10:26

@normanius | 02-09-19 | 10:26: Wat moet je er anders mee dan? Al je ze in leven laat kost het lijf en levens van goede en nuttige mensen en als je dat vuilnis opruimt is het enige nadeel dat je ze hun zin geeft? Geef ze dan alsjeblieft hun zin.

Mazzelstof | 02-09-19 | 10:51

Probleem is dat de doodstraf in de VS niet "snel" is, sommige verdachten wachten al meer dan 20 jaar op de voltrekking van hun straf. De gouveneur van een staat moet namelijk die voltrekking goedkeuren en plannen en sommigen hebben daar geen zin in of niet zo'n haast mee. Los daarvan, dit soort beesten mogen voor mijn part de strop krijgen. Ons rechtssysteem is niet op barbarij ingericht, wij hebben nooit te maken gehad met een bevolkingsgroep die grotendeels structureel de trias politica niet erkent ( of op zijn minst niet uitdraagt en verdedigt naar buiten toe ), wij hebben altijd "barmhartigheid" met zwakkeren, andersgelovigen en andersdenkenden gehad en daardoor dus ook het "bestraffen" uitbesteed. Maakt op deze beesten geen indruk. Misschien het krijgsrecht maar toepassen, dat we ze als partizanen kunnen behandelen? Dan kunnen ze namelijk wel gewoon tegen de muur worden gezet of worden opgeknoopt of voor mijn part onder de guillotine. Zij hun zijn ( de marteldood ) en wij er definitief van af en het is ook nog eens de goedkoopste oplossing.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:19

Het uitgangspunt dat je óf terrorist bent óf verward lijkt me niet juist. Het sociale en het individuele kun je niet te pas en te onpas met elkaar verbinden of juist van elkaar scheiden. Elke samenleving creëert zijn eigen gekken, en elke gek draagt bij aan hoe die samenleving functioneert. Het kan best zijn dat deze jongen niet helemaal spoort, maar dan nog is het geen toeval te noemen dat die ontspoorde geest zich in alle detail als terrorist manifesteert. Sterker nog, ook al spoort-ie niet, hij is een gewillig instrument van de Islam en voert de opdracht die De Verhevene hem heeft gegeven met verve uit. Je mag je zelfs de vraag stellen of die Islam als systeem niet juist uitermate goed toegerust is om lieden die niet sporen voor zich in te nemen en hen tot martelaar uit te verkoren. Het lijkt echter dat wij hier de neiging vertonen om te vinden dat een ontspoorde, wanneer hij een terreurdaad pleegt, enkel lijkt op een terrorist, een terrorist nadoet, maar er eigenlijk geen is. Maar godsdienstwaan en martelaarschap liggen dicht bij elkaar, overlappen elkaar, bepalen elkaar, en sommige godsdiensten zijn aantrekkelijker voor de waanzinnige dan andere. Het is de geschiedenis die met terugwerkende kracht pas bepaalt wie profeet is en wie valse profeet, wie waanzinnig is en wie verlicht. Geen godsdienst kan groeien zonder de waanzin.

Schoorsteenveger | 02-09-19 | 09:57 | 5

Goed verhaal. Bij de Islam draait alles om verovering. Ze hebben buitengewoon effectieve manieren gevonden om de onderdanen zo gek te krijgen dat ze de verovering belangrijker vinden dan hun eigen leven. Niet iedereen is daar even gevoelig voor, maar veel te veel wel. Geen rechter of carrierepoliticus die in deze richting durft te denken, want het zou betekenen dat het een terreurhandleiding is. Dus verstoppen ze zich achter flauwe formaliteiten en nauwe definities. Ze zitten zo ongeveer te bekijken of de dader lid is van een groep, of hij het clubblaadje ontvangt en zijn maandelijkse contributie betaalt. Nee? Dan geen terrorist.

Vod Kanockers | 02-09-19 | 10:51

@Vod Kanockers | 02-09-19 | 10:51:
Exact. De vluchtweg is: "Als we hem tot verwarde man kunnen promoveren, dan is hier eigenlijk helemaal geen sprake van terroristische aanslag. Er zijn hier ten lande wellicht lieden die met hun volle verstand een terroristische aanslag plannen, maar dat is een ander soort mens dan deze verwarde, die slechts een terrorist spéélt."
Maar De Verhevene maakt echt geen onderscheid tussen geestelijk gezond en geestesziek, voor De Verhevene zit de menselijke geest heel anders in elkaar.

Schoorsteenveger | 02-09-19 | 11:07

Islam is een matras, een vangent voor mensen die helemaal niets van hun leven hebben gemaakt en als alle andere opties verkeken zijn ze uiteindelijk alsnog het paradijs kunnen betreden en van al hun zonden worden vergeven door de martelaarsdood te sterven. Ergo, een aanslag te plegen op de vijanden van Islam. En in hun ogen zijn dat er heel veel, hier. Iets met de kat niet op het spek binden maar vrij in de varkensslachterij te laten rondhopsen. Een kleinigheidje, dit kenmerk van islam, waar de boven ons gestelden niet aan hebben willen denken toen ze besloten de sluizen wagenwijd open te zetten voor massamigratie van Halvemaniakken. En nu is deze mafkees in het nieuwe, vorige maand Malek F en het wachten is op de volgende. September is net begonnen, hopen dat we het droog houden deze maand maar ik zet er geen tientje op in.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

.. maar goed. Ik begrijp waarom de linkse rechter nog vragen heeft over het terroristische motief. Meneer/mevrouw/dinges ziet ook wel de symboliek van deze aanval, die eigenlijk gericht was op Geert Wilders.

Geert Wilders, waartegen de media en regering i.s.m. het OM en de linkse rechter al jaren rechercheren om een (strafbare) terroristische grond te vinden.

Jan Passant mk2 | 02-09-19 | 09:56

Het motief was blijkbaar wraak. Als Geert de moeder van deze malloot had beledigd, was zijn reactie waarschijnlijk identiek geweest. De onderliggende doelen, noodzakelijk om te kunnen spreken van terrorisme, ontbreken. Dat maakt de man echter nog niet "verward". We moeten ophouden te meten met onze eigen maten wanneer we te maken hebben met culturen die gebaseerd zijn op Allah's sprookjesboek. Alleen al het feit dat de angst om te sterven volkomen ontbreekt bij dit soort fanatiekelingen, maakt dat we onszelf niet in hen kunnen verplaatsen en er lopen miljoenen van dit soort griezels rond. De dreiging is dus groot, zonder dat het daarbij om terrorisme gaat. Het enige wat we kunnen doen is zorgen dat ze niet te dichtbij komen en als dat tóch gebeurt, moeten ze gestraft worden op een wijze die hén afschrikt, niet ons.

Waagmeester | 02-09-19 | 09:55 | 3

Hij bevestigd heel duidelijk dat Wilders niet vrij kan rondlopen om wat hij wilde doen, Das volgens mij terreur.

marrretje | 02-09-19 | 10:08

@Waagmeester | 02-09-19 | 09:55 |
Uhm, nee. Dit heeft alles met de heilige plicht van iedere(!) moslim te maken om de profeet te wraken indien deze bespot, afgebeeld dan wel iets vergelijkbaars wordt. Het staat gewoon in de islamitische geschriften die ik hier op tafel heb liggen. Hij deed precies wat die geschriften hem opdroegen. Enkel alleen al daarom zou het goed zijn onze wetten uit het Jaar Kruik eens te updaten naar een wat meer hedendaagse variant zoals u al aangaf. Want nu gaan we er wederom niet komen.

En het gaat bij dit soort dingen altijd om terrorisme. Want één van de verzen in Sahih Bukhari (52:220) zegt het nogal onomwonden:

En de profeet zei "Ik heb door middel van terreur overwonnen."

Alleen al daarom zou de legaliteit van de islam in dit land als geheel tegen het licht gehouden moeten worden. Als je miljoenen mensen die deze boeken letterlijk volgen binnen je grenzen haalt is het wachten op ellende. Want er is altijd het risico dat men de daad bij het woord gaat voegen. Dat maakt de risico's voor de inheemse bevolking simpelweg onaanvaardbaar.

Sjefke7807 | 02-09-19 | 10:20

@Sjefke7807 | 02-09-19 | 10:20: Terrorisme: oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen. (bron: AIVD)
Naar mijn mening waren de motieven van deze dader vele malen banaler dan bovenstaande, namelijk dat de christenhond Wilders de profeet beledigd zou hebben en daarom dood moest. Natuurlijk komt dat wél voort uit een doctrine en daarom verder volkomen eens met je relaas.

Waagmeester | 02-09-19 | 10:59

Het Afghaanse verwardheidsvirus heeft inmiddels Lyon al bereikt,

Even voorstellen: Sultan Marmed Niazi, Afghaanse asielzoeker (‘verwarde man’) die in Lyon om zich heen stak
tpook.nl/2019/09/01/even-voorstellen-...

Jan Leul | 02-09-19 | 09:53

Als jullie dat in nu al twee topics zeggen dan zal dat wel zo zijn.

Super Vaagstra | 02-09-19 | 09:51

Eigenlijk is het wel mooi, volledig toerekeningsvatbare moslims wegzetten als compleet verward.
Deze belediging gaat een stuk dieper dan Geert z'n oneliners.

Harry Turtle | 02-09-19 | 09:51 | 4

In de slachtofferrol eten ze zelfs varken.

marrretje | 02-09-19 | 10:12

@Mazzelstof | 02-09-19 | 09:57: Vraag maar eens waar de loyaliteit ligt. Bij de kletskoek van zijn profeet of bij de mensen, normen, waarden en wetgeving van het land waar ie van vreet. Ofwel je krijgt een ontwijkend antwoord, ofwel helemaal geen antwoord.

Heiner | 02-09-19 | 11:44

@Heiner | 02-09-19 | 11:44: De vrome moslim in kwestie hier is anders heel helder. De rechtbank heeft nog een hele kluif om aangetoond te krijgen dat het allemaal niks met islam te maken heeft.

Mazzelstof | 02-09-19 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Verwarde man. Kan niet anders. Ontslagen van rechtsvervolging, een sorry’tje erachteraan en de hele clan uitnodigen lijkt me. Maar als je met een broodje beenham in de hand in een straal van 10km in de buurt van een AZC rondwandelt, zul je tien jaar brommen. Wat ik je brom..

FustViking | 02-09-19 | 09:51 | 3

Er volgt geen ontslag van rechtsvervolging. Bij ontoerekeningsvatbaarheid volgt een maatregel, i.c. een tbs. Dan is de man ook uit de roulatie. Overigens, wat is dat toch met veel reaguurders, "schreeuwen voor geslagen te zijn"?

Sierstrip | 02-09-19 | 10:15

Onmiddellijk vrijlaten.
Deze man is duidelijk verward.

De luis | 02-09-19 | 09:48 | 2

En zeker niet plaatsen op de terroristenafdeling in Vught. Voor je weet wordt hij beïnvloed en radicaliseert.

Jan Leul | 02-09-19 | 09:50

Je verward het niet...

keestelpro | 02-09-19 | 11:25

Op basis van voortschrijdend inzicht en op advies van zijn advocaat zal hij zijn eerdere uitspraken herzien en aangeven dat hij op het steekmoment niet wist wat hij deed. Advocaat zal aanvoeren dat deze messensteker een aaneenschakeling van psychoses had welke hebben geleid tot een langere periode van ongecontroleerde bewegingen van zijn arm. Hoe het dodelijke wapen in zijn hand terecht is gekomen kan deze messensteker zich niet herinneren. Uiteindelijke zal de rechter beslissen dat deze moordenaar er niets aan kon doen, het voor hem een nare beleving moet zijn geweest en excuses krijgt aangeboden voor de onterechte verdachtmakingen dat hij dit met opzet zou hebben gedaan. Een schadevergoeding is op zijn plaats.
Next case please!

otjemans | 02-09-19 | 09:48

Geert, Ja meer meer meer van Greetachtige Kamerleden in ons parlement.

AMX pri | 02-09-19 | 09:43
-weggejorist-
futurela | 02-09-19 | 09:40

Zal net als de aanslagpleger in Lyon en al anderen ook nu wel uitdraaien op een in geval van islamitische immigranten gewenste vorm van ontoerekeningsvatbaarheid. Dat is bij partijen gewenst zodat deze daad, natuurlijk onterecht, niet in verband kan worden gebracht met een hen ertoe aanzettende extreem-islamitische ideologie. Heel anders dan b.v. Breivik waar een ongewenste uitkomst van ontoerekeningsvatbaarheid gerapporteerd werd. Dit leidde ertoe dat de rechter daarom opdracht gaf dat andere psychologen het nog maar eens over moesten doen. Hierop volgde de gewenste toerekeningsvatbaarheid en kon er dus, natuurlijk terecht, een relatie met extreem-rechtse ideologie gelegd worden.

Arne-Koning | 02-09-19 | 09:40

Alle religieuze mensen zijn verward. Maar deze malloot is een gevaar voor de samenleving.

Mahatma | 02-09-19 | 09:38 | 2

Wat hen betreft niet. Scherpsteker bij het leger zullen ze vast bij hem vinden passen.

CalamityJane | 02-09-19 | 09:51

De meeste nazi's waren ook vredelievend. Jammer dat een kleine groep het verpest heeft voor de rest.

keestelpro | 02-09-19 | 11:24

Wat zullen de Amerikaanse slachtoffers schrikken van ons falende systeem. Eerst blijkt het geen terrorist meer te zijn, dan krijgt hij een uitermate lichte straf, wordt hij niet teruggestuurd en krijgen ze een paar knaken als schadevergoeding (als ze geluk hebben).

BozePaarseMan | 02-09-19 | 09:36 | 2

Heb er ook weinig fiducie in dat ze iets aan het imago van lafstaat zullen rechtbreien.

CalamityJane | 02-09-19 | 09:42

Idd. Effe de amerikaanse kanalen volgen. Eens horen wat ze zeggen.

horsteknots | 02-09-19 | 09:49

Slachtoffers komen uit USA. Laat die rechtszaak maar aan hen over. Wel even groots aankondigen dat die Afgaan twee amerikaanse toeristen heeft vermoord. Ik vraag me af of hij de reis van het vliegtuig naar de cel zal overleven.

Jos Tiebent | 02-09-19 | 09:35 | 21

@Berbaar | 02-09-19 | 11:46: Tuurlijk kennen we nu de feiten, maar dan zijn we het nog niet eens met wat je schrijft! .

AMX pri | 02-09-19 | 12:01

@Berbaar | 02-09-19 | 11:46: jawel hoor, heb helaas te veel tijd in de rechtbank doorgebracht. Zeer teleurstellend. Recht zal wel recht zijn of zo. Rechtvaardigheid is in alle gevallen ver te zoeken. Vrouwe Justitia is niet blind maar op de hand van de zittende politieke macht. Weer een institutie waarop ik nog enigszins vertrouwde omgevallen. En Berbaar, je legt de spelregels uitstekend uit! Maar daar is ook alles mee gezegd.

ristretto | 02-09-19 | 13:42

@Berbaar | 02-09-19 | 11:46:
“ De rechter bepaalt of het dat ook daadwerkelijk was.”
Dacht het niet. De rechter beslist of het ten laste gelegde voldoende bewezen wordt geacht. En dát, beste Berbaar, is iets geheel anders.

ristretto | 02-09-19 | 13:50
▼ 18 antwoorden verborgen

Tja, de rechters weten al dat bij vrijspraak Trump zich ergert, dus ik tip al vooraf dat ze Trump ontzettend gaan ergeren. Als ik binnenkort weer naar de VS ga, moet ik dus weer vertellen dat niet alle Nederlanders stomme klootzakken en domme toeters zijn die elke terroristische aanslag ontkennen en als oorzaak een verwarde suikerpatiënt noemen. Denk dat het weer vergeefse moeite is en ik weer voor paal sta. (make america great cab opzetten doet).

jan huppeldepup | 02-09-19 | 09:31 | 10

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 10:50:
Obama heeft uiteindelijk weinig tot niks blijvends voor elkaar gekrege, en op sommige gebieden juist verslechterd ( Midden-Oostenpolitiek ). Het enige wat zijn erfenis zal zijn is dat wanneer de volgende keer weer een Afro-amerikaan wordt gekozen de ophef wat minder zal zijn. Het is maar wat je belangrijk vindt.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:32

@Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:32: Dat was ook een belangrijk argument voor veel kiezers. Dat ie een neger is. Net zoals het voor veel Turken een argument is dat Kuzu en Öztürk Turken en Moslims zijn. De rest telt niet. "ons soort apen."

Heiner | 02-09-19 | 11:46

@Heiner | 02-09-19 | 11:46:
Pffff. Wat een heerlijk koloniale kijk op de zaken. Manmanman. Zucht. Maar goed Heiner, we weten nu wel weer wat voor vlees we in de kuip hebben.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 11:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik zie deze man na zijn vrijspraak wel worden aangesteld als deradicaliseringscoach voor de busladingen IS-ers die we invoeren.

Mazzelstof | 02-09-19 | 09:29 | 1

Instructeur afdeling bajonetten.

CalamityJane | 02-09-19 | 09:58

Afgezakt land zijn we ook, we laten van alles binnen.... En wat raken ze? Amerikanen en Israëliërs. Heeft allemaal niks meer met Nederlanders te maken. Een CS vol toeristen en een land vol asielzoekers, en bedankt

merel veld | 02-09-19 | 09:28

Wel een idee voor de groeiende toeristenindustrie uit verwarde landen, zie Nederland en zoek Den Geert.

De Briemusketier | 02-09-19 | 09:28 | 4

Tja, je zou er zo een computerspel van kunnen maken en met het velen geld wat we ermee verdienen nieuwe AZC bouwen, de oude azc worden dan de nieuwe bejaardentehuizen.

jan huppeldepup | 02-09-19 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn wij nou echt zo verward dat wij willen vinden dat deze meneer een terroristische aanslag heeft gepleegd? Ik denk bij een terroristische aanslag aan blanke mensen die een potje brandbare vloeistof op een grasveldje gooien en dan jaren de cel in gaan. Mensen neersteken is toch veel erger?

Leptob | 02-09-19 | 09:28 | 11

@peterdh | 02-09-19 | 11:41:
"En al is het er 1. Dan maak ik mij daar druk over ja. Want iedere moordaanslag is er 1 te veel."

Nou nee dus. Want jij maakt je niet druk over andere moorden en bijvoorbeeld over de (politieke) moord op de Duitse politicus heb ik je niet gezien. Toch een Pim Fortuyn-achtige aanslag en deze keer kwam de "kogel" van rechts. Doodse stilte hier.

Zo zie je maar, de ene moord is de andere niet. En ik ben geen linksextremist, maar voor jou zal alles ter rechterzijde van de PVV links-extremistfisch zijn. Maar goed dat de AIVD dat soort rechts-extremisten in de gaten houdt want de laatste tijd hebben ze de neiging nogal eens te ontsporen, AR-15 in het handje.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 11:56

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 11:56:

Ehhh "Want jij maakt je niet druk over andere moorden en bijvoorbeeld over de (politieke) moord op de Duitse politicus heb ik je niet gezien."

Laten we dat even vergelijken met de kop van dit artikel:
"LIVE. Terrorist Jawed Sultani voor de rechter"

Kun jij mij uitleggen hoe dit artikel te maken heeft met het door mij al dan niet reageren op een volstrekt andere gebeurtenis, in een andere context? En hoe in vredesnaam, behalve in jouw eigen links-extremistische gedachtegoed koppel jij dit aan mijn beweegredenen om zogenaamd hier niets van te vinden. Misschien heb ik wel degelijk gereageerd naar aanleiding van die moord. Weet jij veel. Misschien ook niet, en had ik wat anders te doen in plaats van tegels tikken. Misschien was ik wel op vakantie, of lag ik in het ziekenhuis. Daar weet jij niets van.

Maar dat jij er weer van alles bij sleept om op een of andere twisted manier je gelijk te halen, staat buiten kijf. Daarbij schuw je het meermaals ook niet om over compleet andere zaken te beginnen, zoals het een echte extremist betaamd. Niet linksom, dan maar rechtsom, maar jouw waanbeelden zullen en moeten aangenomen worden.

peterdh | 02-09-19 | 12:06

@peterdh | 02-09-19 | 12:06:
"Misschien heb ik wel degelijk gereageerd naar aanleiding van die moord."

Nee dat heb je niet. Weet ik honderd procent zeker! En nu kruip je in je schulp, ook prima. Maar ik heb gelijk, nietwaar, dat je bijna teleurgesteld zou zijn als die aanslag geen terrorisme was? Want dan kan je niet van leer trekken tegen de islam. Nu wel, dus tel uit je winst!

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 14:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is een belediging voor de Islam en de profeet om dit zomaar als verward af te doen.

BozePaarseMan | 02-09-19 | 09:27 | 1

Wat het erge is, is dat er volgens de rechter geen verwarde terroristen bestaan. Men is of verward, of terrorist. Terwijl het een het ander niet uitsluit. Sterker nog, die gaan in de regel hand in hand.

peterdh | 02-09-19 | 11:44

Op naar de TBS afdeling, al dan niet vooraf gegaan door gevangenisstraf.

Berbaar | 02-09-19 | 09:26 | 4

@De Briemusketier | 02-09-19 | 09:35: Tja zijn reaguursels wijzen toch op een tendens van lichte verwardheid en realiteitsverlies heen. Misschien dat TBS hier toch nog wat kan corrigeren.

jan huppeldepup | 02-09-19 | 09:41

@jan huppeldepup | 02-09-19 | 09:41: Ondersteboven aan een kraan, alleen koppie boven het zand of op de punt van een hek. Neem aan dat ie volgens zijn eigen wetten berecht wil worden.

Premier Trutte | 02-09-19 | 09:53

@Premier Trutte | 02-09-19 | 09:53:
@Berbaar heeft zijn eigen wetten, sjiek heur, en typisch vvd!

De Briemusketier | 02-09-19 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Iedere terrorist is toch verward? Hoe haal je het anders in je botte kop een ander iets aan te doen.

frickY | 02-09-19 | 09:25 | 2

En. Verwardheid is nooit een motief.
Het is hoogstens een middel om tot uitvoer over te gaan. Ipv "verward" kan je ook "onder invloed van paddo's" lezen.
En ik betwijfel toch dat het dan als verzachtende omstandigheid wordt gezien.

frickY | 02-09-19 | 09:27

@frickY | 02-09-19 | 09:27: Veel terroristen nemen na maanden voorbereiding een uur van te voren wat drugs zodat ze zich nog wat onfeilbaarder voelen.

Premier Trutte | 02-09-19 | 09:55

Sultani, voor op de fiets, in de trein of lopend. Dat voelt goed. Het ideale tussendoortje.

Jan Leul | 02-09-19 | 09:23 | 5

@De Briemusketier | 02-09-19 | 09:29: Arabische Liga!

Mosterd | 02-09-19 | 10:04

@keestelpro | 02-09-19 | 10:01: Dacht eens melk zo uit pak te drinken. Was het vla. Is ook gek. Was wel blij dat die 'melk' niet ook nog zuur was.

CalamityJane | 02-09-19 | 10:30

@keestelpro | 02-09-19 | 10:01:
Sultana, volgens mij was dat altijd vrijdagmiddagfantasy. U weet wel, we verpulveren de resterende grondstoffen van die productieweek in 1 grote mixer, flikkeren er wat bakkerijafval omheen en hoppa, we marketen het als delicatesse. Die idiote consument koopt toch alles.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Als het tot een behoorlijke straf komt, is het zeer waarschijnlijk dat de USA eea. heeft ingefluisterd bij Mark Rutte.

Beefbus | 02-09-19 | 09:23

Hoe achterlijk is het om de vraag of hier een terroristisch motief speelde pas te gaan beantwoorden in de rechtszaal? Er moet toch een sluitende wettelijke definitie zijn waaraan het OM de feiten toetst. De conclusie wordt vervolgens meegenomen in de aanklacht en de strafeis. Dit lijkt me niet iets dat een rechter met een natte vinger mag bepalen. Die moet zich beperken tot de feitelijkheden. Geen wonder dat dit soort rechtzaken zelden de uitkomst heeft die je redelijkerwijs zou mogen verwachten.

MickeyGouda | 02-09-19 | 09:22 | 10

@Berbaar | 02-09-19 | 10:23:

Ik heb het over de noemer, Berbaar, De Noemer. Zucht. De kracht van een zaak staat of valt met de manier waarop hij wordt gepresenteerd en daar laat het OM steken vallen.

MickeyGouda | 02-09-19 | 10:28

@MickeyGouda | 02-09-19 | 10:28:
Maar het OM heeft nog helemaal niets gepresenteerd, de zitting begint net.
"OM: Jawed S. wordt beschuldigd van 2 pogingen tot moord, met terroristisch oogmerk. En de de bedreiging van 3 agenten, daar liep hij ook met een mes op af" dat is waarvan men hem beschuldigd, straks mag men dat onderbouwen.
U begrijpt er werkelijk niets van.

Berbaar | 02-09-19 | 11:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Is het serieus een vraag of hij een terrorist is?
Ik denk dat iedereen, van links tot rechts, daar geen enkele twijfel over heeft.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 09:21 | 11

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 10:46:
Ik zal, nog een keer, tegel nummer 1 van deze draad, die jijzelf geschreven hebt aanhalen. Dit is waar jij, niet ik, maar jij deze draad mee begon:

Let op:

"

Is het serieus een vraag of hij een terrorist is?
Ik denk dat iedereen, van links tot rechts, daar geen enkele twijfel over heeft.
"

Zie je BL, wat je hier poneert als stelling? Jij begint over het feit dat *niemand* maar dan ook echt *niemand* , van links, tot rechts niet, inclusief jijzelf twijfelt aan het feit dat deze man een terrorist is. Daar begin *jij* over. Niet ik.

Ik zeg slechts: daar kan een rechter anders over denken, getuige Malek F. die ook mensen neer stak terwijl hij politiek/ideologisch/religeuze denkenbeelden had die ieder normaal mens onder de noemer terroristisch motief zou scharen als hij op basis daarvan een aanlag pleegt.

Dus je draait het om. Je probeert jezelf hier ergens uit te lullen, waar je jezelf ingelult hebt. En vervolgens, als je merkt dat je begint vast te lopen, haal je er allerlei onzonnige argumenten bij over mijn motieven waarom ik iets zeg. Lulkoek en onzin. Sorry BL. maar probeer dat even ergens anders.

peterdh | 02-09-19 | 11:08

@B_L: je bent pas een terrorist als de rechter je voor terrorisme heeft veroordeeld. Dat is dus terrorisme in de wettelijke zin. Net zoals , ook al heeft hij verklaard schuldig te zijn, hij nu nog verdachte is, evenzeer tot aan de veroordeling. Officieus maakt het natuurlijk niet uit wat voor label je eropo plakt, terrorist of knettergek, bottom line is dat dit beest nooit meer vrij mag rondlopen "want hij doet het zo weer". Overdragen aan de VS, maar, met als speciale toevoeging dat hij niet ter dood veroordeeld mag worden zou wellicht het beste zijn.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:26

@peterdh | 02-09-19 | 11:08:
Nee ik draai niks om. De vraag staat hier centraal of het om "terrorisme" gaat. Met als suggestie natuurlijk dat het linker deel van onze samenleving, inclusieif rechters, elite en de MSM en wat al niet meer tegen het zere been schopt van alt-right, de boosdoener is in dit verhaal, omdat die mogelijk vraagtekens zullen plaatsen bij het door het gezonde volk alreeds lang met de onderbuik vastgestelde conclusie.

Daar draait het allemaal om en waarom? Omdat het allerfraaiste natuurlijk zou zijn als een asielzoeker een terrorist blijkt te zijn maar nog allerfraaister, als links daar vraagtekens bij zou zetten, omdat links hier dagelijks op het hakblok ligt. Om alles. Maar vooral omdat links enige nuance probeert aan te brengen in de zucht naar rechtse "argumenten" ter genoegdoening van de primitieve angsten en onvrede.

Daar gaat het allemaal om, iedere dag weer en jij peterdh, lijkt geheel in dat plaatje te passen. Daarom steeds weer hameren op die zogenaamde twijfel bij de andere kant (die overigens nergens uit blijkt in dit geval, deze gast is gewoon een terrorist, al dient een rechter daar nog wat van te zeggen, zoals dat hoort nietwaar) en daarom altijd die stropoppen, over het zogenaamde "verwarde man" syndroom bij links. Dat er niet is, in dit geval.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 12:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Mensen die een sprookjesboek tot het summum van alles verheffen in hun gedachten hebben hier _niks_ verloren. Maar goed, dat zien ze in den Haag blijkbaar anders.

Vanilla | 02-09-19 | 09:20

Wordt hij na zijn straf uitgezet?

letopuwzaak | 02-09-19 | 09:18 | 4

Ja naar Kapelle aan de IJssel of iets dergelijks.

peterdh | 02-09-19 | 09:23

Met een Miele.

Acidstain | 02-09-19 | 09:47

Ik heb zojuist mijn Miele uitgezet.

keestelpro | 02-09-19 | 09:57
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht als die amerikanen schadevergoeding krijgen.
Maar verhaal die dan wel op alle mosketen en niet op de gewone belastingbetaler.

2voor12 | 02-09-19 | 09:18

Waarom moet hij helemaal naar Nederland komen om zijn "profeet" te beschermen?
Kan hij dat zelf niet ofzo? Hij is toch supermachtig enzo?

En dan wordt ie ook nog opgepakt en vervolgens helpt die "profeet" hem niet?
Als ik hem was zou ik toch ff achter mn oren krabben of alles wel waar is wat er in dat boekje staat.

b3n | 02-09-19 | 09:16 | 1

Helemaal vanuit Duitsland. Hij kreeg daar geen asiel maar zat nog in de bezwaarprocedure.

Peter_la_Selie | 02-09-19 | 09:20

Eh technisch gezien heeft geert de profeet niet beledigd. Tenzij geert ook tekeningen heeft gemaakt.

peterdh | 02-09-19 | 09:16

Met zoveel verwarde mannen kunnen ze de islam beter 'verwardisme' noemen.

Aristotalloss | 02-09-19 | 09:15

Wat riepen al die verwarde mannen toen ze zoveel mogelijk mensen probeerden te vermoorden?
A. Napoleon akbar!
B. Grote vogel akbar!
C. Insuline akbar!
D. Iets anders...

Vod Kanockers | 02-09-19 | 09:15 | 3

tja, E.schoen kapot, hakbar?

jan huppeldepup | 02-09-19 | 10:07

Grote grutten allah, wat liet je me nu doen.

CalamityJane | 02-09-19 | 10:37

E. Oh daar! Cognacbar!!

Aristotalloss | 02-09-19 | 11:01

Die Amerikaanse slachtoffers zullen opkijken van de straf: ik schat 3,5 jaar, blijft 2,3 jaar van over, gaat nog zijn voorarrest af af dus binnenkort staat hij weer op straat.

Ruud5 | 02-09-19 | 09:15 | 1

Met als beloning een extra gratis verblijfsvergunning en de import van de ganse familie......

Fatwabuster | 02-09-19 | 09:17

Gewoon een geertwilders-masker opzetten en in kanaleneiland Utrecht los laten.

Jos Tiebent | 02-09-19 | 09:14

.. sja, de linkse rechter zou Wilders ook dolgraag straffen wegens ongewenste woorden die het wensbeeld verstoren. In tegenstelling tot Jawed beseft die dus WEL dat lukraak messteekpijn niet MAG.
Nu nog begripvol de gedeelde maatschappelijke grond vinden tussen meneer Sultani en de Deugende Goedmensen.

"Terrorisme" kan dat om voor de hand liggende redenen niet zijn.

Jan Passant mk2 | 02-09-19 | 09:14

Het OM eischt onmiddellijke in vrijiheidstelling en belastingverhoging voor de zekerheid.

De Briemusketier | 02-09-19 | 09:13

Waarom hij 2 willekeurige mensen neerstak? Omdat hij een moordzuchtig monster is en omdat hij dat hier wel durft. Zijn profeet wordt in allerlei nafferlanden beledigd, maar daar hadden ze hem doodgefolterd als hij zijn moordzucht had botgevierd, en daar hebben die lafbekken nooit trek in. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Madame Poitiers | 02-09-19 | 09:13 | 1

Het is niet dat ie een waxinelicht naar de koets van Willy heeft gegooid, hij heeft slechts twee gewone mensen ernstig verwond. Dan is vrijspraak nogal logisch.

De Briemusketier | 02-09-19 | 09:21

Je vraagt je af in hoeverre onze rechtsstaat nog dieper kan zinken. Dit menselijk afval dient per direct tegen de muur gezet te worden of anders uitgeleverd te worden aan de VS. Kan die lekker de rest van z'n leven slijten in een maximum security prison of gezellig op GITMO. Justitie in Nederland doet er alles aan om maar vooral geen islamitische aanslagen achter de naam te krijgen. Doodsbang voor het ineenstorten van ons veilige liberale internationale imago. Rechters zijn er allang niet meer voor de burger, die zitten er voor hun eigen belangen en die van andere hooggeplaatste lieden. Steek bij wijze van spreken twee ambtenaren of hoge functionarissen neer en schreeuw erbij leve de PVV of FvD. Dan zult u vanzelf zien dat het direct benoemt wordt als terrorisme i.p.v. een incident door een verwarde man. De gehele Nederlandse rechtsstaat inclusief OM, Justitie en politie allemaal vijanden van het vrije volk.

Indoneesje | 02-09-19 | 09:12 | 6

@Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 09:34: Tolerant blijven tegenover intolerantie levert uiteindelijk alleen maar meer doden en geweld op. Idioten zoals jij snappen maar niet dat veel van dit soort volk ons vierkant uitlachen. Maar de doodstraf kan een prima onderdeel zijn van de rechtsstaat. Het zorg er namelijk voor dat een terrorist geen tweede kans krijgt en daardoor de samenleving beschermt word. Maar goed, u bent een VVD'er die behoren inmiddels ook tot het afval en uitschot van de maatschappij inmiddels.

Indoneesje | 02-09-19 | 09:45

@Indoneesje | 02-09-19 | 09:45:
Nou de eerste bij wie mijn tolerantie op grenzen zou stuiten zijn types als jij. Die graag de rechtsstaat even aan de kant zetten voor "speciale gevallen". We hebben in de historie zoveel voorbeelden gehad van situaties waarbij het landsbelang zogenaamd vereiste dat de burgerrechten eventjes werden opgeschort, waarna de repressie van alles wat ook maar rook naar oppositie werd aangepakt.

Wat deze vent deed is een misdaad en die komt voor de rechter, met of zonder label terrorisme, wat in zijn geval zeker zo zal worden gezien, zelfs door onze D66 rechters.

Beste_Landgenoten | 02-09-19 | 11:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Wij hebben de nazi's destijds compleet verkeerd ingeschat.
Die arme psychoten hadden gewoon hulp, warmte en liefde nodig.

keestelpro | 02-09-19 | 09:11

Alleseter Allah ???

Ik dacht dat hij geen varkensvlees at?

FasiscovanJole | 02-09-19 | 09:11

net als een bijtende hond, doet ie anders nooit!

rifraf | 02-09-19 | 09:09

Gelukkig wordt het langzaam weer kouder, dat helpt tegen de gestage instroom van verwardiërs.

Nivelleermarionet | 02-09-19 | 09:09 | 1

Mwoa, dan geven we ze toch gewoon twee warmtepompen. Of gewoon een goedwerkende gasaansluiting.

peterdh | 02-09-19 | 09:19

Iemand die dergelijke uitspraken in de rechtbank doet, waar toch over zijn directe toekomst beslist moet worden, is toch per definitie verward?
Geen gevangenisstraf dus voor deze verwarde persoon, wel permanente uitschakeling van de dreiging: opnemen op gesloten afdeling en dan niet in Den Dolder svp

paost712 | 02-09-19 | 09:08 | 4

Niet per definitie verward, misschien gewoon fanatiek en/of onwetend over wat je hier wel en niet mag. Zelfs in relatief vrije islamstaten zoals Maleisië kan je zeer zware straffen krijgen voor het beledigen van de proleet. Uit zijn uitspraken maak ik eerder op dat hij kalm en weloverwogen tot zijn daden is gekomen.

Is hij toerekeningsvatbaar, dan veroordelen voor terrorisme. Is hij ontoerekeningsvatbaar, dan opsluiten tot we zeker weten dat hij geen gevaar meer vormt. En wanneer zijn we daar zeker van...?

Muxje | 02-09-19 | 09:25

@Muxje | 02-09-19 | 09:25: Totdat Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Mochten die evenals Kerstmis wenselijk afgeschaft worden.

CalamityJane | 02-09-19 | 10:10

@MickeyGouda | 02-09-19 | 09:14:
U heeft het door. De boven ons gestelden ogenschijnlijk nog niet. Of het is een weloverwogen risico van het implementeren van Islam over de hele EU., dat er dan wel eens wat mis kan gaan. Zeg het maar.

Graaisnaaiert | 02-09-19 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

12 maanden voorwaardelijk en niet meer doen. Foei!

pibasso | 02-09-19 | 09:06

Nou dat is kat in het bakkie.
Zo onschuldig als een paar net gewassen blanke babybillen.
Een schadevergoeding omdat wij Geert hadden verstopt lijkt mij op zijn plaats.
En natuurlijk de welbekende troostprijs..... een verblijfsvergunning.

Pedronegro | 02-09-19 | 09:06 | 1

Ehh blanke babybillen zijn zo schuldig als wat. Hun voorvaderen waren immers slavenhandelaren. Of zoiets.

peterdh | 02-09-19 | 09:21

Het heeft zeker weer niets met het COA te maken.
Ik trap er niet meer in.
Asielzoekerscentra zijn als stroop. Hoe meer je er van hebt hoe meer vliegen je aantrekt.

keestelpro | 02-09-19 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken