Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU bouwt eigen social media voor 100 miljard

Wat een verspilling. Weet je hoe vaak Timmerfrans uit eten kan van dat geld?

Politico heeft een "gelekt document" van de EU in handen (lees: gewoon gekregen, ze zijn hét persbureau van Brussel) waarin staat dat Junckeropvolger Frans Timmermans Ursula von der Leyen ONE HONDRED BILLION EUROS gaat stukgooien op een nieuw, internet bestormend social media bedrijf. De EU wil Europese burgers namelijk bevrijden van het digitale juk van techreuzen de VS en China beter kunnen controleren met eigen middelen, en dat mogen we zelf gaan financieren want de EU is zoals u weet geen gezond renderend bedrijf met een beursnotering, maar een geldverslindende oligarchie die uw belastinggeld stuksmijt in de eigen zwijnenstal. Als het niet zo duur en ohja: DOODENG was, kon je nog lachen om een bestuursmoloch die denkt dat ze met ONE HUNDRED BILLION EUROS een succesplatform met een Google-of Amazon-achtige marktpositie kan kopen, om honderd procent controle te krijgen over wat de burgerslaven van Brussel op internet mogen zeggen: "In het document staan nog veel meer voorstellen. Onder andere staan er regels in die vanaf de tweede helft van 2020 moeten gelden en die sociale netwerken verplichten beter zorg te dragen over wat gebruikers op hun platform publiceren." Waar je dus moet lezen: Enge Ursula (een gristenboomende internethater die in Duitsland de "toegangsbemoeilijkingswet" invoerde) wil dolgraag een rode knop in het nieuw te bouwen EU Online Monopoly, waarmee """klimaatontkenners""", migratiecritici, """realisten""" en eurosceptici die het Hans Brusselmans-filmpje geliked hebben gepermabanned kunnen worden. Iemand alvast een naamsuggestie voor het koddige klikbeetplannetje van de nieuwe Keizerin?

Reaguursels

Inloggen

Ik ben allang weer gestopt met socialmedia. Enge crap

Omebert | 24-08-19 | 16:42

Van mijn belastinggeld dit soort onzin bekostigen.
Het wordt tijd om me eigen uit te schrijfen want ik weiger hier aan mee te betalen.

Datgingniegoed | 24-08-19 | 13:59
-weggejorist-
Cool Pete | 24-08-19 | 12:37

Faecesbuch

Pretzel Logic | 24-08-19 | 12:03

Zit er ook een Chinees sociale score systeem ingebouwd? Die weer gelinkt is met je digitale paspoort en je bankrekening?

Hiesjes | 24-08-19 | 10:12 | 1

Inderdaad. Dat is wat dat "EU"-konstrukt wil .................

Cool Pete | 24-08-19 | 12:38

Dit is toch al een oud plan, dacht ik? Ik meen me iets te herinneren dat consultants de belastingdienst hadden geadviseerd DigId overboord te doen, en iedereen met z'n facebook of twitter account te laten inloggen. Ze hebben nu dus eigenlijk besloten om al die overheids inlog vehicles om te vormen naar één europees ding, waar dan wat extra functionaliteit inzit, waarvan ze dan hopen dat mensen dit gaan gebruiken.

hotnot | 24-08-19 | 09:57 | 1

Waar de overheid wel weer goed in is, en dat moet ik ze nageven, is het creëeren van bureaucratie.

BozePaarseMan | 24-08-19 | 11:25

Ik voorspel nu al een door de EU gesponsorde 'smart' speaker om gezellig mee te luisteren met het plebs als het zo uit komt. En om politiek correctie antwoorden te geven op vragen van de gebruiker natuurlijk.

Sqbar | 24-08-19 | 09:34

Aangezien talloze ICT projecten bij de overheid mislukken zal ook dit geen succes worden. Wat we wel vooraf kunnen voorspellen is dat het veel gaat kosten.

BozePaarseMan | 24-08-19 | 09:34 | 1

en dat veel ICT-boeren nu al staan te kwijlen over de facturen die ze kunnen gaan sturen wetende dat ze nooit hoeven op te leveren omdat de stekker na een aantal jaren er uit wordt getrokken

otjemans | 24-08-19 | 10:00

IK denk dat Ursula geen schijn van kans heeft

pomodorus | 24-08-19 | 09:22

En dat alles met Huawei apparatuur natuurlijk...

Guust Kadaver | 24-08-19 | 09:01

Meinreich.nu is nog beschikbaar

frickY | 24-08-19 | 08:58

Domme bureaucraten. Ze willen nieuwe topbedrijven. Dat doe je als overheien door de belasting te verlagen en je er vooral niet mee te bemoeien.

In brussel denken ze als bureaucraten iets te kunnen stimuleren door belastingen te verhogen en subsidies. Dom volk in Brussel , oliedom.

Tee Of Cup | 24-08-19 | 08:40

Heeft iemand Hyves nog op een back-up USB-stickje staan? Onze Leiders vallen sowieso voor die dansende banaan..

Knisperende_Tissue | 24-08-19 | 08:36

Social Network, dus: sn.eu

Jos Tiebent | 24-08-19 | 08:17 | 5
-weggejorist-
HanDWerKTrekkerT | 24-08-19 | 11:55

Hijs fijn!

vic_typh | 24-08-19 | 11:57

Prachtig!

Jan, Leiden | 24-08-19 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Google lukte het al niet, hoe kan om het even wie het dan doen ook al beschik je over al het geld in de wereld? Ik ben benieuwd wanneer deze Ivoren “E.U.” Toren breekt.

Short | 24-08-19 | 07:08

Dat is 200 E per persoon, dus voor een gezinnetje met 2 kinderen 800 E extra belasting, en dat zijn nog maar de geraamde opstartkosten; de ervaring leert evenwel dat overheidsprojecten altijd duurder uitvallen; en bovendien is het nog maar de vraag of het systeem kostendekkend zal zijn zodat er extra kosten dreigen voor de burgers die toch al kromliggen door o.a. het idiote klimaat-geloof en het Euro-echec.
En wat zit er achter: welke vriendjes in welk bedrijf wil men helpen met ons geld: wellicht die in Duitsland, waar het niet goed gaat met de economische motor nl de auto-industrie?

CiTy3 | 24-08-19 | 06:51 | 3

Die kinderen betalen zelf geen belastingen. Uitgaande van 2 voltijd werkende ouders, kom ik op 400 per werkende. Per uur dat je werkt minimaal een tientje extra erbij aan belastingen

ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 07:59

@ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 07:59: En waar moeten die andere 400 E volgens uw 'rekenmethode' dan vandaan komen? Nog meer inflatie aanjagende geldcreatie door Frankfurt? U bent politicus?

CiTy3 | 24-08-19 | 10:08

"Nee u bent een groot licht... "Uitgaande van 2 voltijd werkende ouders, kom ik op 400 per werkende."

ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 14:48

Ik zie hier wel een kansje voor Geenstijl.
Even door pakken en een hoop subsidie naar binnen scheppen.

NatNiks | 24-08-19 | 03:01 | 1

De echte experts hebben geen kans. Het geld gaat allemaal naar sosjal miedieja adviesbureautjes van de politieke en ambtelijke elite. En natuurlijk naar de allergrootste oplichters in IT land zoals Cap Gemini, Accenture, etc

BASinnic | 24-08-19 | 05:03

Niets ruikt zo veel naar fascisme als de niet aflatend verlangen van links voor steeds grotere, machtiger, bemoeizuchtige, censerende, en alles bepalende overheden die ongelimiteerd hun gang kunnen gaan met ons geld. Dat terwijl linkse hypocrieten iedereen die in vrijheid wil leven de label "fascist" geeft.

unshift | 24-08-19 | 01:20

Had de EU ook niet ook ooit z'n eigen GPS bedacht? En ik dacht, maar dat weet ik niet zeker, een eigen Google? En nu gaan ze investeren in Hyves begrijp ik.

Als het niet zo schunnig, smerig, arrogant, en vies was was het bijna grappig geweest.

Arjan | 24-08-19 | 01:19

Dit is nou juist een Europees project dat zou kunnen werken. Met Amerikaanse bedrijven nu hebben we namelijk wel de Amerikaanse privacystandaarden, maar wel Europese regeltjes en enge linkse groepjes op cruciale plekken. Je ziet nu in de praktijk dat die censuur niet echt effectief is (landen zoals Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn ontzettend blij dat ze al die mogelijkheden tot censuur en tegengaan van piraterij hebben, terwijl landen zoals Tsjechië, Estland en Nederland die regels laten voor wat ze zijn) dat censuur vooral uit economische redenen worden gedaan en niet vanuit politieke. Het gaat daarnaast om een investering die terugbetaald moet worden, ook wel in de volksmond bekend als "lening". Investeringen zijn nodig om de gigantische datacenters te kunnen bekostigen of om van die gigantische ontwikkelingslabs op te kunnen zetten die Apple, Samsung, Huawei, Microsoft, Amazon, etc. hebben. Ursula is inderdaad een eng vrouwtje, maar gelukkig ook incompetent en daarom ben ik niet bang dat dit niet tot meer beknelling leidt.

Alexander des Burgus | 24-08-19 | 00:36 | 1

wtf wat heb jij gebruikt dan?

2tribes | 24-08-19 | 01:22

Overheid + ICT = Faal. Zeker met al die landen die er hun plasje over willen doen.

Quichegerechtigde | 24-08-19 | 00:29 | 1

En wanneer de overheid faalt, is het de belastingbetaler die betaald.

unshift | 24-08-19 | 01:22

GeinSteil.eu?

Beste_Landgenoten | 24-08-19 | 00:23

joop.eu

ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 00:11

Ze hebben hun eigen fakenieuwssite in ell geval offline gehaald: euvsdisinfo.eu/

Quichegerechtigde | 24-08-19 | 00:03

Rusland heeft Vkantakte, China Weibo, en Amerika Facebook. Waarom zouden wij geen persoonlijke data op ons eigen beschaafde continent houden? Wat dat betreft ben ik voor een Europese Facebookkiller. Omdat hier net wat netter met persoonsgegevens wordt omgesprongen dan elders.

Diotima | 24-08-19 | 00:01 | 5

@ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 00:14:
Als puntje bij paaltje komt, nemen de geheime diensten van die landen toegang tot de persoonsgegevens. Kan hier ook gebeuren. En dan heb ik liever dat het maar hier gebeurt, dan dat onze gegevens toegankelijk zijn voor een concurrerend land.

Diotima | 24-08-19 | 09:35

@Diotima | 24-08-19 | 09:35:
Die gegevens zijn vrij uitwisselbaar tussen geheime diensten, want ons kent ons. Amerika hoeft maar te vragen en wij staan paraat om ongefilterde data met hen uit te leveren. Daarnaast is het ook nog eens verrekte handig omdat je daarmee niet meer te maken hebt met die vervelende bewaarplicht.

Zegt niet ik, maar een authoriteit op dit gebied: www.security.nl/posting/559701/%22Geb...

ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

De NPO moet het met een schamele € 800.000.000 doen.

de honden blaffen... | 23-08-19 | 23:51

Zozo, daar gaan een klein aantal mensen heel erg rijk van worden.

Patatter | 23-08-19 | 23:47 | 1

En ik heb zomaar het vermoeden dat dat mensen gaan zijn die Ursula via via kent..

Knisperende_Tissue | 24-08-19 | 08:38

Geenstijl maakt hier fouten.. Ik begrijp dat het niet gaat om één bedrijf, zoals van Rossem schrijft, maar het oprichten van een fonds, dud voor vele bedrijven. En de EU zou maar een gedeelte betalen, de privé zou mee moeten doen. Bovendien staat in het artikel dat de EU dit gaat uitvoeren, terwijl het gewoon één van vele ruwe ideeën lijkt te zijn.

Dat staat gewoon in de link naat Politico, in het artikel van van Rossem. Denkt Geenstijl dat we niet kunnen lezen of zo?

En nee, ik ben niet pro-EU. Maar dit is zo duidelijk fout van Geenstijl.
(PS: kudo's voor Geenstijl als dit niet gejorist wordt)

Hume | 23-08-19 | 23:45 | 8

@Hume | 24-08-19 | 10:52:
Dat zie je niet goed. De EU is niet geheim. De wijze waarop produktie en consumptie op elkaar worden afgestemd, met inbegrip van produktontwikkeling, is evenmin geheim: met produktschappen, precies zoals we dat ook ooit in NL deden (produktschap voor groente en fruit bv, zie de wetteksten, is geen geheim).
Als je voortbrengingsketens horizontaal voorwaarts en achterwaarts integreert, centraal coördineert en onderbrengt in produktschappen in een centraal gecoördineerde interne markt dan lijkt dat wel heel veel op de ideeën die zijn voorgesteld in het boek van Sölter. Dat men wat terughoudend is met het vermelden van in ieder geval deze bron kan ik mij overigens goed voorstellen. Veel mensen schrikken daar toch van en laten hun afweermechanismen de vrije loop (Freud weetjewel: verdringen, ontkennen, overdekken door het tegendeel, wegdenken, projectie, vervanging enz). Blijf kalm en lees je in, vermijd samenzweringstheoretici en lees alleen oorspronkelijk werk.

kindapaas | 24-08-19 | 12:50

@kindapaas | 24-08-19 | 12:50:
Correctie: waar ik zeg horizontaal bedoel ik verticaal LOL maar dat had je zelf ook al gezien, toch?

kindapaas | 24-08-19 | 13:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Putin komt met een Russische en neuqt ze allemaal de moeder...!

Nemo_Tenetur | 23-08-19 | 23:26 | 1

Zou Puti zijn eigen naam foutloos kunnen schrijven?

Kuifje-in-de-EU | 24-08-19 | 01:05

jan roos zegt dat gs gaat sluiten dus ik vind dit eigenlijk wel fantastisch.

donald_en_ronald | 23-08-19 | 23:17

En vanaf 2023 moet iedere EU burger verplicht gebruik gaan maken van dit EU social network. Ook uw belastingaangifte, vliegreis en hypotheek regelt u via dit social network. Tenzij u natuurlijk op de foto staat bij aanwezigheid van een demonstratie in een geel hesje of door rood de weg bent overgestoken te voet. Dan kunt u nergens meer aan mee doen bij 3 strafpunten.

mexicano + satesaus | 23-08-19 | 23:08 | 1

Sociaal krediet kunt u opbouwen door positief over de EU te reaguren, de naam van de leiders dagelijks te scanderen, bruine hemden te dragen en oude omaatjes te helpen oversteken (ook al hoeven ze niet naar de overkant)

ScumbaggusMaximus | 24-08-19 | 08:04

Zwitter ZWITTER!

Nee dus! | 23-08-19 | 22:55 | 1

Shitter...!

Nemo_Tenetur | 23-08-19 | 23:25

Kriijg ik dan voortaan de foto van Timmerschwanz op de Rijk gewordeb van de Bitcoindaytradeteakplantagelaaienlichterssites?

Shoarmamasutra | 23-08-19 | 22:55

Pravda!

dugo | 23-08-19 | 22:34

ik pleur mijn geld weg en word groenrinks.. dan is er niets meer aan de hand

Common_Sense | 23-08-19 | 22:23 | 1

Hahaha. Goed idee.

Schuldenbrau | 23-08-19 | 22:27

100 miljard euro. Dat is meer dan het hele BBP (dus de waarde van alles wat er in een heel jaar in een land geproduceerd wordt) van ruim een derde van de lidstaten van de EU... Voor één of andere propagandamachine.... Hieronder een lijstje van landen in de EU met een BBP kleiner dan 100 miljard euro...

SLowakije, Estland, Letland, Litouwen, Luxemburg, Bulgarije, Kroatië, SLovenië, Cyprus, Malta,

Antiquerulant | 23-08-19 | 22:06 | 5

Estland, Letland, Litouwen moet je eignelijk niet meer meetellen. De enige die er nog wat doen zijn Russen, de rest bezopen bejaarden.

En de snuivende zuipende jeugd zit voornamelijk in Duitsland en Nederland.

litebyte | 23-08-19 | 23:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar die EU-social media hè, daar zit toch twee jaar Europese garantie op? Als je niet tevreden bent dan breng je het gewoon terug. Toch?

Nivelleermarionet | 23-08-19 | 22:04

tweutteur, feucebeuk, leunkedeun, eunsteugreum, geugle, sneupcheut en geunsteul zijn de social media van de toekomst

Antigoog | 23-08-19 | 22:00 | 1

Jammer dat social media überhaupt een toekomst heeft...

SterF... | 24-08-19 | 02:03

Hoeveel had K (sorry) Rutte voor komend jaar gepland aan investeringen?
... vooral bedoeld voor de middennkomens...
... zzp-er staat onderdanig et de pet klaar...

ZZP-er | 23-08-19 | 21:55 | 3

zzpers hebben al een groot belastingvoordeel.

botbot | 23-08-19 | 22:15

@botbot
Toen mijn inkomensafhankelijke zorgbijdrage van 500 naar 2000 euro per jaar ging, als zelfstandige, was het ook prima. Geen 1 nieuwsberichtje erover. Maar laat een nietsnut tien euro per jaar meer voor de zorgverzekering betalen dan is het schande toch? Kranten stonden er bol van. Och, kleine rooie rakker van me.

Ofzo2 | 23-08-19 | 22:40

@Ofzo2 | 23-08-19 | 22:40: botbot gaat uit van de 15% zelfstandigen met poen, niet de zelfstandige zonder poen...

Als zzp'er ben je eigenlijk een veel groter gevaar voor de beleidsbepalende elite en het groot kapitaal dan diegene die helemaal niets doet. Werklozen kan je nog afkopen met een 'bijdrage' dat ze net niet in opstand komen of zich massaal richten op de criminaliteit.

litebyte | 23-08-19 | 23:40

Maakt mij niet uit. Geef me 10% en ik begin met bouwen. Zoiets hoeft toch nooit af te komen.

A la snackbar | 23-08-19 | 21:53

Heerlijk dit soort corruptie. 100 miljard down the drain. Amices zullen er heerlijk van vreten en vergaderen tot dat geld op is.
Als u al iets echt nieuws zou kúnnen bedenken.. zorg dan als de wiedeweerga dat u in Azie of Amerika terecht komt. Houdt hier de klep stijf dicht tussen al die grijze bloedzuigers.
Die 100 miljard verandert geen kut omdat geld niet het probleem is.

Shareholder II | 23-08-19 | 21:51 | 1

Noted.

o)+ | 24-08-19 | 00:49

Totaal van God los. En dan durven ze ook nog te vragen om een bijdrage voor hun pensioen omdat ze zelf te beroerd zijn die te hoesten van hun riante vergoedingen en inkomens.
Of zeuren over de ondemocratische prijsverhoging in de kantine. En nu dus een newspeakmachine. Wat een waanzin. Het zoveelste bewijs dat ze er niet voor ons zijn.

Deflatiemonster | 23-08-19 | 21:41 | 2

De klok wel horen luiden maar niet weet.....

botbot | 23-08-19 | 21:50
-weggejorist-
Berbaar | 23-08-19 | 21:55

Nieuwe naam? Censuur

L.E. Raar | 23-08-19 | 21:40

Preupagandeu.
De Europese zoekmachine.
Niet om zelf iets op te zoeken maar om gezocht te worden.
Nu net gratis wangslijm ID.

Ruimedenker | 23-08-19 | 21:39

Doodgeboren initiatief. Van boven opgelegde 'innovatie' die burgers moet verleiden om hun ziel en zaligheid in te exposeren. Totaal kansloos.

van heinde en verre | 23-08-19 | 21:39 | 1

Behalve dat je 100miljard feestgeld bij die paupers uit hun handen trekt. Met dat geld kan bijv Henk Otten zijn partij inrichten. Zo zal het wel ongeveer gaan. En de mensen staan te juichen en zij betalen grif hun tienden.

Shareholder II | 23-08-19 | 21:57

Hebben jullie hetzelfde artikel gelezen ? Ik vond het allemaal wel positief wat er in staat. Alleen de uitvoering.... brrr , bibber .. Maar vooral de chinezen penaliseren ( barbarisme+leenwoord ? ) om de steun die ze krijgen uit Bejing !! SUPER !

Kim-Jung-Un | 23-08-19 | 21:34

Unseren welt

Gijsbert | 23-08-19 | 21:30

Nou zit ik VI te kijken, zit er al bewaking, voor D.
Wat een land, iedereen wordt straks bewaakt.

gato | 23-08-19 | 21:29 | 1

Ach, zolang je een linkse mainstreammening hebt is er niets aan het handje.

BozePaarseMan | 23-08-19 | 21:43

Was dat niet de helft wat nodig was voor die CO2 opslorpende herbebossing?

Just saying..

omanders | 23-08-19 | 21:28 | 2

Wereldwijd worden de kosten van herbebossing geraamd om 4,6 biljoen dollar.

MickeyGouda | 23-08-19 | 21:42

Haha en op dit moment komt naar buiten dat Trump ook iets gaat doen waar amerika greater van gaat worden. Hadden wij maar zo’n president .... want gvd echt waar? Is DIT echt alles wat ze kunnen verzinnen? Ik heb 1000x meer vertrouwen in Zuckerberg/Trump dan in Timmerfrans/Sargentini-achtigen.. dus dat gaat m voor mij echt niet worden. Tenzij mijn onderhuidse EU chip daaraan gelinkt wordt zodat ik boodscahppen mag doen en soms naar buiten kijken.

Bali Lovert | 23-08-19 | 21:22 | 2

Ik heb er wel een hekel aan als een grootbek me het eten van tafel stoot.

botbot | 23-08-19 | 21:35

Zuckerberg en Trump in 1 zin met vertrouwen...

litebyte | 23-08-19 | 21:52

100 miljard..., die lui zijn niet goed snik!

wiener mit pommes | 23-08-19 | 21:19 | 8

@2x bot. De grote prangende vraag die Arjen zelf zeer regelmatig stelt aan anderen die zijn mening niet delen en waar Arjen zelf nog steeds geen antwoord op heeft gegeven. Nee, geen dictee dus. Verder nog vragen..?

vic_typh | 23-08-19 | 21:57
▼ 5 antwoorden verborgen

RMVP of noem het gewoon Goebbels

litebyte | 23-08-19 | 21:16 | 1

Dan Jozef G. 2.0.

AlexanderVissers | 24-08-19 | 16:46

Dit had men eerder moeten doen. Ik vind al lang dat je minimaal twee keuzes moet hebben: of je betaalt, laten we zeggen 20 of 30 euro per jaar en dan kun je een Facebook achtig sociaal medium gebruiken met gegarandeerd respect voor je privacy en zonder advertenties etcetera, of je gebruikt het gratis en dan betaal je met je privacy.
Als je de winst van Facebook deelt door het aantal gebruikers kom je ongeveer op 20 dollar per gebruiker per jaar dacht ik, dus dan is 30 euro mooi betaald als je daarvoor in de plaats privacy garanties krijgt.
Maar goed, bij een Europees bedrijf kunnen Europese regels beter afgedwongen worden dan bij Amerikaanse techreuzen, dus prima idee.

Hedieho | 23-08-19 | 21:15 | 2

Behalve dan dat jij en ik op voorhand al 100 miljard bij elkaar moeten hoesten?

NumbNuts | 23-08-19 | 21:32

Of de telegraaf doet dat....

SterF... | 24-08-19 | 02:09

Dit is fake nieuws.
De EU gaat zelf helemaal geen nieuw social media bedrijf of wat dan ook opzetten.

Volgens het persbericht gaat men geld steken in kansrijke Europese new technology/ internet startups om tegenwicht te bieden tegen de ontwikkelingen in China en de USA.
Lijkt me een goede zaak om onze afhankelijkheid te verkleinen.

ArjenZH | 23-08-19 | 21:14 | 8

Een door de EU gestuurd sociaal netwerk zou ik nooit gaan gebruiken. Censuur zal het eerste doel zijn, wat ze nu al proberen bij FB. Daarna komt er een deug/strafpuntensysteem voor al dan niet links welgevallige posts. Brrr, wegblijven van die griezels uit Brussel.

Één voordeel: het zal drie keer zo lang duren en helaas ook drie keer zo veel geld kosten. En uiteraard volgt daarna een mislukking aangezien mensen in 2030 wel uitgekeken zijn op sociale netwerken.

5611 | 23-08-19 | 21:45

@litebyte | 23-08-19 | 21:17:
De gangbare en dus "hackable" technieken en als je eenmaal binnen bent dan heb je ook gelijk een leuk database'je te pakken. Zo zullen er velen over denken, dus een Cambridge Analitica scenario ligt al te wachten....

the namster | 23-08-19 | 22:07

Hoe weten we nu of ons geld ook werkelijk in de kansrijkste initiatieven wordt gestoken? Dat weten we niet, dus moet je er niet van overheidswege aan beginnen. Laat de markt gewoon zijn werk doen en de eigen broek ophouden. De DDR is geschiedenis en geen handleiding.

tipo | 23-08-19 | 22:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben gewoon niet van de Social Media, doe wel sociaal, maar niet via die aandachtshoeren websites..

Bij een nieuwe opdrachtgever : "Wij kunnen niets vinden op social media"..

Antwoord : "Wil je mijn skills, of verspilde tijd lezen op Faecesboek ?"

Wijze uit het Oosten | 23-08-19 | 21:13

Lijkt me volle tevredenheid te gaan brengen voor de strijders op het linksfront. Het lang bevochten knechtingsideaal doel bereikt. Er zal toch wel een soort nieuw links opstaan .Tenzij zelfs de kiemen die kunnen leiden tot verzet er uit geindoctrineerd zijn.

CalamityJane | 23-08-19 | 21:07

Naam voor verstikkend eurointernet: China

apekind | 23-08-19 | 21:07 | 1

EUron...

litebyte | 23-08-19 | 21:54

Die tekst op tweakers komt wat genuanceerder over dan wat hier op GS staat (en dat moet ook). Investeren in Europese techbedrijven lijkt me niet verkeerd. Zo'n platform moet natuurlijk geen verlengde worden van de EU. Het bedrag vind ik wel erg hoog. 100 miljard gedeeld door ongeveer 500 miljoen Europeanen komt neer op zo'n 200 euro p.p. In werkelijkheid is het bedrag natuurlijk hoger omdat hieraan effectief alleen de netto betalers gaan meebetalen.

lekgoot | 23-08-19 | 21:05 | 2

"Zo'n platform moet natuurlijk geen verlengde worden van de EU. Het bedrag vind ik wel erg hoog."
1 + 1 = ?

Toos Doos | 23-08-19 | 21:20

Het is uitermate verkeerd natuurlijk. De overheid, en zeker niet EUrokraten, behoren niet aandelenhandelaar'tje te spelen. Daar behoren ze ver vandaan te blijven. En ArjenZH is natuurlijk extreem naiëf. Een grote aandeelhouder die geen invloed uitoefent op bedrijfsbeleid heeft. Droom lekker verder. De wetgevende macht en aandeelhouder, lekker regels in eigen voordeel maken. Dit nieuws is absurd en eng.

Grachus | 23-08-19 | 22:34

Ik vind Frans Brusselmans een vervelende, irritante **this is not how we treat each other in Europe**

kotelet | 23-08-19 | 21:02

WWW.EinVolkEinReichEinInternetz.EU

bakermat | 23-08-19 | 20:57

Skynet

zabbiman | 23-08-19 | 20:56

Zou er op zo'n site ook nieuws komen te staan in de trant van 'Baudet verliest weer een FvD'er aan Henk Otten'?

Kuifje-in-de-EU | 23-08-19 | 20:55 | 6

@botbot | 23-08-19 | 21:29: Vooral op de VVD blijven stemmen, komen altijd hun beloftes na en worden we allemaal beter van.

5611 | 23-08-19 | 21:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Wordt onze moedertaal Frans of Duits?

marrretje | 23-08-19 | 20:48 | 6

Heb gehoord dat er nog eens 100 miljard wordt uitgetrokken voor een nog te ontwerpen EU taal met alleen woorden die door de EU zijn goedgekeurd .

Koning BongoBongo | 23-08-19 | 21:10

@zabbiman | 23-08-19 | 20:57: Is historisch waar. Toen de Germaanse Franken het huidige Frankrijk veroverden namen ze de taal van de zittende, geromaniseerde bevolking over.

5611 | 23-08-19 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Betalen wij dus hieraan mee... en we vinden dit allemaal best?..

All_Anonymous | 23-08-19 | 20:47 | 1

Ja natuurlijk , what's not to like ? It's all for the greater good !

Koning BongoBongo | 23-08-19 | 21:12

Mijn God ik hoop dat GS hier zit te stoken en dit echt nepnieuws is? Een voordeel is dan dat nadat Madame Lagarde haar printknopje mag betasten nadat Draghi er klaar mee is gekomen die 100 miljard euro een stuk minder waard zal zijn. Soort Lire, maar dan Europawijd.

De usual suspects zullen dit wel weer geweldig en begrijpelijk vinden, want het smoren van oppositie is geen probleem in de eeuwige strijd tegen "extreem"rechts (alles rechts van de VVD) en Euroskepsis. Dat bedreigt immers de wereldvrede, als we niet één almachtige Europese superstaat krijgen die een wedstrijdje verpissen en de wereld platbranden kan winnen van de VS, Rusland of China. Zoveel beter dan een neutraal vrijhandelsverbond met een NAVO-achtig defensiepact natuurlijk.

Dus krijgen we straks het ideale Europa. Duitse machtshonger, Franse regenteske arrogantie, Italiaanse muntkwaliteit, Spaanse tolerantie voor autonomie en afscheidingsbewegingen, Zweede open grenzenpolitiek, Oost-Europese en niet de vergeten Islamitische, Derde Wereldniveau homotolerantie, Nederlandse wegkijk- en weg met ons mentaliteit, Grieks arbeidsethos en begrotingsdiscipline en Roemeense politieke onkreukbaarheid.

En wie dat Vierde Rijk niet blieft, is een nazi, duidelijk? En wie dat tegenspreekt is een fascist. Verder natuurlijk torenhoge boetes voor elk mediabedrijf en elke webstek die niet vooraf voor publicatie intolerante of onjuiste, niet door de politiek benoemde rechtbank goedgekeurde opmerkingen censureert die anonieme (niet lang meer natuurlijk) bezoekers schrijven, zodat elk bedrijf alles eerst stuk voor stuk moet bekijken en filteren of uit voorzorg helemaal geen reacties meer toestaat. Censuur vooraf druist natuurlijk minstens in tegen de geest van de Nederlandse Grondwet, maar zoals Rutte en Ursula ongetwijfeld eens zijn met Bush I: "it's just a goddamned piece of paper". Behalve het Verdrag van Lissabon, dat is heilig, want kun je alle kanten mee op, vooral hun kant.

Kon allemaal niet gebeuren hè Eurofieltjes? Niet in Europa, overgoten met de Heilige Geest van vrede en liefde. Nee hoor, er zou niet één volk, één staat, één politiek, één leger en één "waarheid" komen, dat was allemaal paranoïde aluhoedjesgezeik. Niet gewoon een voorspelbaar gevolg van het mengen van feilbare mensen met macht en dan ook nog steeds meer onverdeelde en niet beconcurreerde macht. Niet te verwachten voor iemand die ooit een geschiedenisboek heeft gelezen en begrepen of de actualiteit gevolgd. Of de geschiedenis van de VS maar zijdelings kent.

En omdat het plan nog niet volledig werkelijkheid is, zal het allemaal vast meevallen, toch? Tot het voltooid is, met jullie bezielend enthousiaste hulp als acclamerende, nuttige idioten. Dan hebben jullie je zin en mogen alleen "jullie soort mensen" met "de juiste mening" hun bek opendoen om de gebruikelijke onzin te spuien. Maar dan ook alleen die onzin, voorgoed... Je mag bijna voor jezelf hopen dat jullie echt zo vastgeroest zitten in je eigen wanen, want dit wordt anders een hele pijnlijke harde landing in de realiteit.

Wol | 23-08-19 | 20:47 | 11

Dat kun je ook in 1 zin zeggen, Wol.

Kuifje-in-de-EU | 24-08-19 | 01:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Brussel ziet geloof ik overal gevaar in behalve in de dingen die echt gevaarlijk zijn. Maar ja, zoals elk project van de EU zal ook dit niet van de grond komen of in elk geval falen voor veel geld.

professorinopleiding | 23-08-19 | 20:44

Iemand alvast een naamsuggestie voor het koddige klikbeetplannetje van de nieuwe Keizerin?
Censuur, begrijpen ze in elke taal.

bwanabanjo | 23-08-19 | 20:42

Het zou eng zijn als ICT en overheid niet een instant fail combinatie zouden zijn. Nu is het gewoon een enorme berg geld door de plee spoelen. Als de EU zo graag taxpoet wil verbranden geef het dan maar aan de Grieken of zo.

ZonderNaam | 23-08-19 | 20:42

großer Bruder.eu

Kernsplijter | 23-08-19 | 20:41

Voer het sociale punten-systeem á la China maar in... Dat is toch het uiteindelijke doel.
Miljoenen, ietwat zwakzinnige juichaapjes, zullen dit omarmen alsof ze de Ark ontdekt hebben...

Desmoulins | 23-08-19 | 20:40

O, o, ooh, die 'Van Rosem' - hij ziet zichzelf zo graag schrijven.

HogeNood | 23-08-19 | 20:38

Ik hoop wel dat het dan Hyves gaat heten.

Hadena | 23-08-19 | 20:35

HONDERD MILJARD... Als je even nagaat wat je met dat geld kan doen... Medicijnen uitvinden en ontwikkelen voor chronische ziekten (reuma, Parkinson, MS, ALS etc.). De oceanen reinigen van al die plastic teringzooi die er in drijft waardoor flora en fauna kunnen worden gered voor de toekomst. Stroperij bestrijden zodat ook toekomstige generaties nog mogen genieten van tijgers, neushoorns en olifanten. Ultra modern openbaar vervoer ontwikkelen zodat mensen eindelijk die auto eens laten staan. En zo kan ik nog wel even doorgaan... Maar nee, waar wil zo'n Duitse deugdoos van de EU het aan besteden ? Aan een fucking social media bedrijf... Echt, de wereld wordt bestuurd door dwazen. Dit soort berichten maken me moedeloos.

Motleycrew | 23-08-19 | 20:31 | 1

Messi, Neymar en Ronaldo kopen.

Gulliver | 23-08-19 | 21:11

We krijgen nog eens spijt dat Frans het niet geworden is.

CalamityJane | 23-08-19 | 20:30 | 2

Welnee, Frans is net zo eng.

Wasbakplasser | 23-08-19 | 20:39


Op zich geen slecht idee. In het Politico artikel gaat het om een fonds 100 miljard, bij elkaar te brengen via private en public funding, en te stoppen in aandelen van bestaande bedrijven die zouden moeten kunnen concurreren met de US en China giganten waar altijd ,en terecht, zoveel om te doen is.
Maar om dat nu aan de f*cking EU over te laten is een ander verhaal.

Zwizalletju | 23-08-19 | 20:30

Ik geef de EU nog 20 jaar en dan is het net zo eng als China. En over 30 a 40 jaar is de EU verscheurd in een burgeroorlog. Nee, mijn glazen bol is niet vrolijk vandaag..

Wasbakplasser | 23-08-19 | 20:23 | 5

Uw glazen bol is niet vrolijk? Ik geef het nog geen 5 jaar..

Toos Doos | 23-08-19 | 20:29

U bedoelt toch 2 jaar hoop ik.

CalamityJane | 23-08-19 | 20:33

Tjezus, zo te lezen ben ik nog positief ingesteld.

Wasbakplasser | 23-08-19 | 20:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen U en Ik gewoon even Rail Away de winnaar van die vreselijk lelijke gods gruwelijke televiezier ring maken ?

Dan maken we de wereld weer even netjes.. Eventjes maar dan he..

U en ik kunnen dat.

Gokmaar | 23-08-19 | 20:23

€100miljard voor iets in de EU wordt €200miljard voor een totale faal. Gezien de omvang van de totale Nederlandse pensioenpot is er geld voor zeven van dat soort projecten. Rutte zegt toch wel ja.

Pyrolobus | 23-08-19 | 20:23

is het verstandig om nog te reaguren? kan de eu straks met terugwerkende kracht critici identificeren en vervolgens met een druk op de knop je bankrekening en bsn deleten ?

etwaboy | 23-08-19 | 20:22 | 1

Niemand kan vooruit kijken. Maar het begint hele enge trekjes te krijgen......

kotelet | 23-08-19 | 21:12

Goed idee. Een soort GS voor Eurofielen. Ik zet um meteen onder mijn favorieten.

Kuifje-in-de-EU | 23-08-19 | 20:21 | 3

Een soort joop.nl

peterdh | 23-08-19 | 20:26

Nee, veel professioneler.

Kuifje-in-de-EU | 23-08-19 | 20:34

Krijg je als je daar reaguurt ook betaald dan?

Antiquerulant | 23-08-19 | 21:53

De tekst “internet macht frei” boven je login-scherm

Messerschmitt | 23-08-19 | 20:21

Wie gaat dat betalen? Wie gaan hier heel rijk van worden?

spamzuiger | 23-08-19 | 20:16 | 4

@Henk P | 23-08-19 | 20:18:
Voor hoeveel doet u het? Dan kan ik daar onder gaan zitten.

spamzuiger | 23-08-19 | 20:22

Wie dacht je dat dat gaat betalen?

peterdh | 23-08-19 | 20:26

spamzuiger | 23-08-19 | 20:16
Diezelfde software boys die al die prachtige, op tijd af, min. 3x kostenoverschrijdend en dan nog niet werkende softwareprojecten bij de div. overheden keer op keer weten te slijten

the namster | 23-08-19 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

NSN - National Socialist Network

jacobh-59 | 23-08-19 | 20:16

Goh, wie had dát nou bedacht?
Dit zagen we niet aankomen hoor. Die lieve EU met hun sacred duty om de lieve vrede in Europa tot in den eeuwigheid te waarborgen. Op geheel democratische wijze natuurlijk. De wil van het volk, en welvaart die niet op kan.
www.telegraaf.nl/nieuws/416261304/som...
Als we nu eens uít de EU gaan, dan kunnen de overige EU-landen 'campagne voeren' voor onze overtollige 25k migranten.
En als we níet uit de EU gaan, dan kunnen we voortaan dit soort nieuws niet meer aan elkaar laten zien op internet.

Moeten we na gaan denken. Observeren. Andere dingen doen. En dan?
Wordt vast hartstikke gezellig. Geweldig, de EU. Echt, helemaal top.

Toos Doos | 23-08-19 | 20:14 | 9

Niet zo pathetisch, Toos.

Kuifje-in-de-EU | 23-08-19 | 21:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Europrop.eu

wijsvinger | 23-08-19 | 20:14 | 1

Euseless(dot)eu

the namster | 23-08-19 | 20:18

Sicherheitsdienst óf Gestapo.

Peter_la_Selie | 23-08-19 | 20:14

Jeujtube.eu.
Herkenbaar signatuur, en direct te vinden voor alle EU-juichapies.
Ook voor de eeuwige middenweg-bewandelende EU-twijfelaars, die geheid als een blok ervoor zullen vallen na dit propagandeske plannetje.
Plus de derde categorie: aanstormende EU-juichapies (want die moeten er meer, meer, meer komen, toch, Bruxelles?).

De waanzin. En dan geloof dat ik dat IK gek word?
*hond slaat alarm/*vliegensvlug naar buiten stormt en lucht diep opsnuift*

chicago river | 23-08-19 | 20:13

Lijkt me op het eerste gezicht helemaal niet verkeerd.

Berbaar | 23-08-19 | 20:11 | 18

In de DDR en Venezuela was die staatsgeleide economie ook al zo een goed idee. Op het eerste gezicht dan he?

tipo | 23-08-19 | 21:36

@Kuifje-in-de-EU | 23-08-19 | 20:53:
Haha spot on, tegen mensen die dingen (nog) niet weten kan ik prima maar aan domme mensjes heb ik een tyfushekel.

Berbaar | 23-08-19 | 21:43
▼ 15 antwoorden verborgen

Censuur bij Proxy zoals het een fascistische dictatuur als de EU betaamt.

Tarak | 23-08-19 | 20:09

Nieuwe naam: imperatritsa.su

BTW. Had Tim Berners-Lee niet een nieuw privacy initiatief voor het Internet, genaamd Solid? Ik weet niet wat de status daar nu van is. Berner-Lee is in ieder geval een voorvechter van een vrij Internet en een hoeder van privacy. Hopelijk biedt zijn vernieuwing tijdig soelaas. Beter dan Brussels Lof.
solid.inrupt.com/

hetgingperongeluk | 23-08-19 | 20:07

Doodeng. Hoe verzinnen ze het.

Schuldenbrau | 23-08-19 | 20:06 | 2

Wat is er niet doodeng aan de EU?

Mr_Natural | 23-08-19 | 20:08

neen, ze gaan het ook doen.

rechtsdwalendeautist | 23-08-19 | 20:19

Dit is 1984, The Matrix & The Truman Show in 1.

Feynman | 23-08-19 | 20:04 | 3

De Apenplaneet gaat ook over mensen.

Mr_Natural | 23-08-19 | 20:06

@threeheadedmonkey | 23-08-19 | 20:08:
Als ik mag kiezen, kies ik voor de Christelijke hel, de Islamitische hel is mij te heet en ik denk niet dat ik daar vrienden tegenkom.

Mr_Natural | 23-08-19 | 20:12

Of u zich iedere dag even wilt aanmelden op dit EU Social Media platform voor de inname van uw dagelijkse portie EU propaganda.
Dagelijkse aanmelding is verplicht.
Misbruik zal worden bestraft met intrekking van uw sociale burgerrechten. Dit betekent geen stemrecht en geen hypotheek of recht op een uitkering.

Bolder | 23-08-19 | 20:04

Is dit betaald met het begrotingsoverschot dat op aandringen van Lagarde gebruikt diende te worden?.. Of investeren we dat straks in de Deutsche bank.

Welles! Nietes! | 23-08-19 | 20:04

Steusi.eu?

chicago river | 23-08-19 | 20:03

Kunnen ze heel wat vriendjes in de banencaroussel van meloenen voorzien.

A.I. van Dee | 23-08-19 | 20:01 | 1

Bananencaroussel bedoelt u?

Mr_Natural | 23-08-19 | 20:05

Goebble

Schoorsteenveger | 23-08-19 | 20:01 | 1

Briljant! Ik proestte het uit.

atje | 23-08-19 | 20:04

1984. Doodeng. En verplicht afnemen en alles controle zeker? Ollongron zal er blij mee zijn. Noord Korea deel 2 is begonnen. 100 miljatd? Hopelijk is het vals nieuws? Een proefballon? Krankzinnig anders. Graag Nexit, weg onder dat sektariache EU griezels juk.

Jan, Leiden | 23-08-19 | 20:00 | 1

Hear hear.

Muuke | 23-08-19 | 20:07

Babylon
Ministry of Truth
Kotsb.eu

OverdaanDerOnderheid | 23-08-19 | 20:00 | 1

Die laatste, geweldig!

J-van-de-Bontekoe | 23-08-19 | 20:11

Nepnieuws is veel duurder dan echt nieuws,

Mr_Natural | 23-08-19 | 20:00 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Tegen de tijd dat dat klaar is zitten we allang in een world wide war.
www.3 dus

frank4444 | 23-08-19 | 19:59 | 1
Pimp my Voortuin | 23-08-19 | 20:23
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 23-08-19 | 19:59

Zoals Frank Zappa ooit zei: "Frogwash, I say!"

threeheadedmonkey | 23-08-19 | 19:58 | 1

Nieuw Algemeen Zelfhaat Internetgame 4

Welles! Nietes! | 23-08-19 | 19:58

Een eigen leger, europese politie en eigen social media, want de tv zenders zijn niet meer toereikend. Ze hoeven straks alleen nog maar een paar knopjes om te zetten en we leven in de EUSSR.

marrretje | 23-08-19 | 19:58

Er staat ook een Europese WW-uitkering in dat document en dat kost nog veel meer. Dat betekent dat er een transferunie komt van Nederland (3,5% werkloos) naar Frankrijk (8,7%werkloos) en Griekenland (17,6% werkloos).
Nexit, nu.

tipo | 23-08-19 | 19:57 | 3

Denkje dat ze daar in Brussel niet over nadenken? Een Nexit kan relatief makkelijk pootje gehaakt worden door een nog smeriger afhandeling van zaken zoals bij de Brexit, gevolgd door een handelsverbod en eventueel militair ingrijpen om de westerschelde voor België en de Rotterdamse haven voor Duitsland beschikbaar te houden.

Dezenaamhier | 23-08-19 | 20:11

@Dezenaamhier | 23-08-19 | 20:11: Nee hoor, Duitsland is voor zijn goederenstromen en voor zijn grondstoffen veel te afhankelijk van aanvoer door NL. Antwerpen en Hamburg hebben bij lange na niet de capaciteit dat op te vangen. Handelsrestricties EU vs. NL veroorzaakt de ergste crisis in Duitsland sinds de Weimar republiek.

plaspop | 23-08-19 | 20:28

@plaspop | 23-08-19 | 20:28: Militair ingrijpen is al helemaal geen optie. Het Duitse leger is er nog erger aan toe dan het Nederlandse. En zonder Duitsland doet de EU niets.

plaspop | 23-08-19 | 20:31

Der Joseph.

pjotr nicknaamtov | 23-08-19 | 19:56

Het kanaal!

EPPO; - Europese Propaganda en Psychologische Oorlogsvoering.

kwark001 | 23-08-19 | 19:54

H... h... honderdm... m... miljard euro?!

VanBukkem | 23-08-19 | 19:53 | 2

Als je het snel zegt lijkt het minder. Maar Griekenland, Ierland, Spanje, Portugal en Cyprus pakken vast graag hun deel van de rekening op. Oh wacht, ...

MickeyGouda | 23-08-19 | 20:11

Er gaan dagen voorbij dat ik het niet in m'n broekzak heb.

Mr_Natural | 23-08-19 | 20:13

Youfouk.

Leon Tosti | 23-08-19 | 19:52

Gewoon een eu-internet maken en de rest verbieden.
Ook geen last meer van die gele hesjes

rechtsdwalendeautist | 23-08-19 | 19:52 | 2

Bij een verbod moet je wel kunnen handhaven.
De toegang tot de transatlantische verbindingen blokkeren is makkelijker.

Ing. eslapen | 23-08-19 | 19:57

@Ing. eslapen | 23-08-19 | 19:57:
ja dat bedoel ik ook

rechtsdwalendeautist | 23-08-19 | 20:14

Ach ze doen maar. Als ik maar GS kan blijven lezen en TPOdcast kan blijven luisteren. Het gaat toch een kant op en dat is niet de kant van meer vrijheid.

Elzenkoning | 23-08-19 | 19:51 | 2

Je mag dan alleen websites bezoeken die goedgekeurd zijn. Ik denk meer die kant.

rechtsdwalendeautist | 23-08-19 | 20:18

"Ook wil de Europese Commissie Chinese bedrijven buiten kunnen sluiten bij aanbestedingen als straf voor de subsidies die ze krijgen van de Chinese overheid." En wat wil de EU nu zelf gaan doen?

Patje2011 | 23-08-19 | 19:51

"Großraumkartellapp" lijkt mij niet ver ernaast

kindapaas | 23-08-19 | 19:50

Wellicht als domeinnaam Leni punt EU

JaringElshout | 23-08-19 | 19:49

Op zich verstandig dat Europa ook een eigen social media platform optuigt, anders ben je wel erg afhankelijk van China en de VS. Minder briljant dat de EU dat gaat regelen. Ambtenaren en innovatie, dan weet je dat het te duur en te matig in kwaliteit gaat zijn. Dahaag belastingcentjes...

ratelaar | 23-08-19 | 19:48

Het is natuurlijk ook een groot probleem dat de jeugd op school volledig pro-EU geindoctrineerd worden maar dat ze in hun vrije tijd op de internets kunnen lezen hoe corrupt en anti-democratisch de EU werkelijk is. Op die manier kan je natuurlijk nooit een EU-Pioniers kweken die op USSR-communistische wijze hun ouders gaan verraden als die door hun betrapt worden op EU-kritisch gedachtengoed. Brussel wil een heel leger aan Pavlik Morozov-jes kweken.

2voor12 | 23-08-19 | 19:48

Een beetje eng is het toch allemaal wel. Een gewone website volstaat niet voor het indoctrineren?

MickeyGouda | 23-08-19 | 19:47 | 9

@Berbaar | 23-08-19 | 20:13: nou kom eens met feiten mensch ,verlos ons van ons onwetende reaguurders brein oh grote berbaar ..

bowlfabriek | 23-08-19 | 20:51

@Berbaar | 23-08-19 | 20:13:
In geen enkele van uw reacties in dit topic en eerdere topics kom ik van u iets inhoudelijks of feiten tegen.
Dus u heeft gewoon niets nuttigs te melden, of wel Berbertje?

Ishetnueensgenoeg | 23-08-19 | 21:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik lees louter verstandige voorstellen in dat stuk op Tweakers.

Superior Bastard | 23-08-19 | 19:45

Waar Hitler faalde, gaat von der Leyen met haar nieuwe EU-nazisme wel slagen.

smdyasc | 23-08-19 | 19:44

Mordornet.

van stampij | 23-08-19 | 19:44 | 1

Winnaar!

JanVergoor | 23-08-19 | 19:47

Doet een beetje denken aan minitel, een soort internet maar dan Frans en kut en uit 1982.

tipo | 23-08-19 | 19:43

sie sind wieder da !!!.......

2CVOcean | 23-08-19 | 19:43

Overheid en ICT... dat wordt dus
450.000.000.000 en dan werkt het nog niet!

MeneerGuggenheimer | 23-08-19 | 19:42

We maken het wiel nog ronder. Het kost ons wat maar dat zal die ouderwetsche wielmakers leren.

janzegtut | 23-08-19 | 19:41

Ze hebben de Joop toch al, wordt ook met belastinggeld betaald, is volkomen integer en treedt streng op tegen alle vormen van feitelijke nieuwsgaring gebaseerd op realiteit.
Een EU-ministerie van Waarheid met zijn eigen "nieuws"orgaan. Toe maar.

Jan Passant mk2 | 23-08-19 | 19:40 | 3

De Jeup

AvocadoDelDiablo | 23-08-19 | 19:41

Jij dacht dat het op zou houden met die euvsdisinfo.eu en 1 miljoen?

Milanus Maximus | 23-08-19 | 19:45

Heeft joop een app??Ik vraag het voor mijn dyslectische broer.

flesje | 23-08-19 | 19:56

Ministerie van internetvrijheid zou Orwell het in 1984 hebben genoemd.

Gulliver | 23-08-19 | 19:40

De electronische toren van Babel.

BrutusBosch | 23-08-19 | 19:38

ignorance is strength.eu oftewel iis.eu

Zapata10 | 23-08-19 | 19:37

Jazeker: das vierte Reich

bisbisbis | 23-08-19 | 19:37 | 1

Reichbook lol

Binkoo | 23-08-19 | 21:31

Two Minutes Hate.

postmodernismisdead | 23-08-19 | 19:36 | 2

Dat is meer van toepassing op hoe de media Trump presenteert en het volk er op reageert.

Gulliver | 23-08-19 | 19:42

Jaaahhh!
Uitgestorven zoals Google+
Of dood zoals Hyves
Mensen kiezen, mensen willen niet opgedrongen krijgen.

Is dit nog nieuws? | 23-08-19 | 19:36 | 2

Wie zegt dat je straks nog wat te kiezen hebt.
* Kijkt naar de chinese firewall *

Ing. eslapen | 23-08-19 | 19:40

Mensen laten zich alles opdringen zonder het zich bewust te zijn. Daar zijn uitgekiende tactieken voor.

CalamityJane | 23-08-19 | 20:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken