Sjoerdsma gaat kafirs beschermen tegen islam

Sjoerdsma ('66), contemporaine Batman
Volgens Sjoerd Sjoerdsma en zijn makkers van D66 moeten Blok, Kaag en het kabinet zich steviger uitspreken over de rechten van onderdrukte niet-religieuzen. Zonder man en paard te noemen (command+f islam = 0 resultaten) snapt iedereen wel dat Sjoerdsma met z'n bleke koppie en z'n brilletje de jihad uitroept over de boze baardmannen die in hun grot met de koran in de ene hand en een zwaard in de andere op zoek zijn naar de hoofden van kafirs - hoe de koran denkt over kaffers is wel bekend. "Vooral in landen waar veel ongelovigen worden vervolgd, zoals in Saudi-Arabië (islam, red.) of Pakistan (islam, red.). Maar ook in landen waarmee Nederland van oudsher sterke banden heeft, en waar het in toenemende mate slechter gaat met atheïsten, zoals in Indonesië (islam, red.) en Bangladesh (islam, red.)." Nou zeg, iemand die indirect en met een hele omweg dingen durft te benoemen zonder ze eigenlijk te benoemen, dat zal wel heibel opleveren in de partij van de islamfellatio.
Reaguursels
InloggenIk snap de SGP, CU en CDA niet. De Tien Geboden beginnen met: Gij zult naast mij geen andere goden hebben. En nu wordt Allah eigenlijk op een hoger voetstuk gezet als onze lieve heer zelf. Zoals de Joden zonder veel verzet naar het oosten werden vervoerd, gaat de westerse wereld nu ook zonder veel verzet naar de kl.. ten.
Onderdrukte religieuzen, hoe zit het daarmee, @mosterd? Je bedoelt weer gelovigen en ongelovigen. Hardleers, hoor!
Allemaal ver van zijn bedje maar vergeet dat dit zijn eigen land ook treft. Helaas durft deze fantsoensnerd daar niets over te zeggen. Wat een kneuzenclub is D’66 toch.
Dat zal bij Jihadistenhoerrr Kaag wel hard binnenkomen.
Is het verkiezingstijd?
Heel goed, dat was mijn eerste gedachte ook. Gisteren ging Mark Rutte ineens miljarden in de economie pompen en nu ineens is D66 islamkritisch geworden. Nu nog GroenLinks die twijfels uit over klimaatverandering, de ChristenUnie over of er wel een God bestaat, de PvdA of ze nog wel nodig zijn en het CDA met een banga lijst minderjarigen en het feest is compleet.
D66 geloofde heilig in de Kroonjuwelen, maar de gebeden van de partij werden niet gehonoreerd. De laatste jaren heeft D66 nog maar weinig aanbidders. Er zijn dus nog heel wat zieltjes te winnen. Christenen durven zich uit te spreken voor hun geloof in God, Moslims idem met betrekking tot Allah, maar durft D66 zich ook echt uit te spreken? Ook ongelovigen hebben (soms) behoefte aan duidelijkheid.
Het is gelukkig niet veel meer, maar hier in de panelen hangt er nog wel een trosje dicipelen rond. Dus kom er maar in en brand maar los ArjenZH, Beste_Landgenoten, Andrew Deen, Meneerdemesmaeker en nog een paar die me zo gauw niet te binnen schieten. D'r op jongens, jullie Islamsprookjesknuffelfort wordt bedreigd ende in den zeik gezet!
Dat ik niet in sprookjes geloof maakt mij geen 'ongelovige'. Ik noem het liever een zelfstandig denkende. Religie is 'm.i. niets meer of minder dan massahysterie. Het zijn gewoon sektes, hoe je het ook wendt of keert. Noem het islam, christendom, hare Krishna, scientology, het bespeelt mensen die wanhopig leiding cq invulling nastreven. Omdat ze blijkbaar niet genoeg zelfvertrouwen hebben, en hun eigen moraal kompas niet durven vertrouwen hebben ze niet genoeg aan de regels en wetten die voor allen gelden.
Nee, er moet ze ook voorgekauwd worden wanneer ze wat mogen eten, wat voor kleding ze dragen, hoeveel sekspartners je mag hebben, en van welk geslacht die sekspartners moeten zijn. Het is volslagen belachelijk dat religie überhaupt nog bestaat eigenlijk. Voor de duidelijkheid, dat is mijn mening erover.
Dat het toch nog bestaat vind ik behoorlijk hinderlijk, vooral omdat ik er te pas en te onpas mee geconfronteerd word.
Door boerka's, of Jehovagetuigen, of idioten die op een straathoek luidkeels de bijbel/koran citeren.
In deze tijd zou godsdienst sowieso niet gefaciliteerd moeten worden door de overheid. Het zou verboden moeten zijn op scholen en andere leerinstituten, en kerken, moskeeën en tempels zouden verboden moeten worden.
Het zijn samenscholingen, die soms gevaarlijk blijken. Dat is denk ik de enige adequate oplossing voor alle problematiek rondom religie.
Je God kan het heus niet tegen je gebruikten als het niet meer massaal kan, dat bidden en zo.
Klopt veel hebben sekte-achtige trekken: de Pinkstergemeente bijvoorbeeld, IS of dat groepje waar die vrouw van de Partij voor de Dieren lid van is. De engste sekte van allemaal en potentieel de gevaarlijkste zijn mijn inziens militante atheïsten: agressief, opdringerig, betweterig, arrogant, egoïstisch enz. Werkelijk elke slechte eigenschap komt in hen samen. Ook behandelen ze hun 'leiders' als profeten. Dawkins is een god voor ze en zijn boeken (en die van Hitchens) zijn niets minder dan heilige boeken.
Zonder religie (of: zonder geloof in een gemeenschappelijke mythe) zaten wij mensen nu (in het beste geval) als slaven van de sterkere en handiger Neanderthalers hun knopen te tellen. Religie is ons succesverhaal, gaf mensen de mogelijkheid hun gedrag en verhaal snel aan te passen aan omstandigheden en te strijden tegen een gemeenschappelijke vijand, als groep. Gott mit uns.
Maar inmiddels is het een remmende voorsprong geworden, wegens de nare kantjes aan die religie: Het onvermijdelijke degraderen van ongelovigen. Eerst een noodzaak om anderen te overheersen, nu een plaag.
Maar ik vrees dat we nog heel lang gedoemd zijn te leven met die inmiddels in onze genetica vastgezette religieuze voorkeur. Ik zou ervoor zijn die onzin af te schaffen, maar je schaft homosexualiteit ook niet zomaar af. Dus we zullen ermee om moeten gaan.
Amen!
@koter | 22-08-19 | 13:04: Elke persoon of groep die vindt dat hun mening de enige juiste is, en dat met harde hand wil opdringen is m.i. fout.
Maar er blijkt toch elke keer dat massaal religie (willen) beleven heel verkeerd kan aflopen. Daarom denk ik dat anno 2019 het de hoogste tijd is om kerken en dergelijke af te schaffen.
Persoonlijk vind ik elk boek heilig, in die zin dat niemand mag bepalen dat boeken verboden moeten worden. Dus ook de bijbel niet, of de koran. Alleen het massaal beleven van religie zou het beste afgeschaft kunnen worden. Dan kunnen haatpredikanten, christen of moslim iig weinig meer beginnen. Dat elk individu boeken op zijn eigen manier interpreteert is een feit. Maar als mensen dus zelfstandig mogen bepalen wat er nou precies gezegd wordt in zo'n religieus schrijven denk ik dat het voor iedereen beter is.
@Beste_Landgenoten | 22-08-19 | 13:09: Homoseksualiteit vergelijken met religie gaat nergens over natuurlijk. Homoseksualiteit is aangeboren, religie aangeleerd. Verder zal het in de middeleeuwen misschien zijn nut gehad hebben, maar nu veroorzaakt het allemaal alleen een hele hoop ellende. Hoe goed ik mijn best ook doe, ik kan werkelijk niets positiefs vinden in religie. Het gaat zogenaamd over naastenliefde, maar als er ergens gediscrimineerd en gehaat wordt is het wel door verschillende religies onderling, met als gemeenschappelijke vijand 'de ongelovige'.
Tsja. Het is zo zonde van hun tijd en geld. Maar je gaat ook niet tegen een 5-jarige zeggen die trots komt laten zien wat hij/zij van sinterklaas heeft gekregen dat sinterklaas helemaal niet bestaat en dat pappie/mammie of een oom/tante het in de winkel heeft gekocht. Dan gaan ze janken en stampvoeten. Net als een 'gelovige' als je verteld dat het eigenlijk allemaal onzin is, zeker als je zo'n religool hebt die denkt dat de aarde maar 6.000 jaar oud is en de dinosauriers nooit bestaan hebben ("al die fossielen heeft gghhhjod geschapen om je geloof te testen").
Maar dan zitten we met 'waar ga ik heen als ik dood ben' (je bent dood, gaat nergens heen, het is over en uit) en 'mamma lacht naar mij vanuit de hemel en we zijn gauw weer bij elkaar' (nee, mamma bestaat alleen nog maar uit de herinneringen en de dingen die ze heeft nagelaten). Daarom vertellen gelovigen, tegen eigenlijk beter weten in, hetzelfde verhaaltje, want het alternatief staat ze niet aan. Dus slikken ze de blauwe pil en de illusie blijft bestaan.
@Beste_Landgenoten | 22-08-19 | 13:09: Interessante zienswijze Beste, dank en ik ga er eens un peu over (proberen) na te denken. Maar eerst nog eens lezen, ik snap inmiddels al bijna waar je hier ver terug vandaan komt.
bij gebrek aan religie is er nu de klimaatreligie. Voor de nieuwe gelovigen. Apocalyps! De wereld vergaat! Waarom zijn ze eigenlijk nog niet begonnen met het verhogen van de dijken i.p.v. met het verhogen van de (klimaat)belastingen? We zouden toch overstromen hier?
Sjoerds eigen partij is religieus, onderdeel van de Linkstergemeente. In de USA heb je binnen de Pinkstergemeente gelovigen die met slangen dansen, overtuigd van Gods bescherming, in Nederland hebben we de Linkstergemeente, waar gelovigen met moslims dansen, overtuigd door het Deugen te worden beschermd. Sjoerd moet oppassen niet voor ketter te worden aangezien.
Lulletje zal binnenkort wel teruggefloten worden, want als je A zegt moet je B benoemen, en dan moet je man paard noemen, en dat kan en mag echt niet, zeker niet van zijn eigen laffe wegkijkers partij, 'wharever you do, don't ever mention the Islam'
Smerige landverraders.
www.youtube.com/watch?v=bmATcGJ3uJE
Beetje hypocriet, Sjoerd. Reden: Israel is ten aanzien van seculieren een baken van verlichting midden in een vijandige Arabische wereld, desniettemin steunt een aantal prominente d66-ers, waaronder Thom de Graaf, de BDS beweging. D66? Bah. Geef mij dan maar de PVV. Geert uit zich misschien minder eloquent dan de quasi-intellectuelen bij jouw partij, maar hij is wel consequent.
Dhr Sjoerdsma lijkt wel een beetje op mr. Smeets. Mooie vergelijking!
Zal weinig zoden aan de dijk zetten als je eigen minderheden in de praktijk beduidend minder rechten blijken te hebben. Leuk dat het op papier goed geregeld is maar wie zien in de praktijk nog steeds veel achterstelling als het gaat om arbeidskansen, wonen, strafrecht, onderwijs enz. Eerst dus maar eens je eigen huis op orde krijgen voordat je de huishoudkwalititeiten van je buurman gaat bekritiseren.
Wat lul jij een onzin.
Om welke minderheden gaat het hier? Wie worden achtergesteld? Zwarte kousen kerkgangers, Hells Angels, asielzoekers, uitgeprocedeerden, homofielen, de lijst is eindeloos. Allemaal krijgen ze enorm veel rechten, vaak zelfs voorrechten omdat het minderheden zijn. Juist omdat het minderheden zijn is het ook enorm moeilijk om ze aan te pakken als ze de grenzen van de wet opzoeken, of over de schreef gaan. Een werkgever die een lid van een minderheid onwenselijk vindt voor zijn bedrijf krijgt bakken met stront over zich heen van de goegemeente, waarbij de beladen termen discriminatie, racisme en fascisme ze om de oren vliegen. Dus "beduidend minder rechten" lijkt me geen houdbare stelling. Dus eerst de onderbouwing op orde hebben graag, voordat jouw linkse stokpaardjes op hol slaan. Bij voorbaat dank.
@TheOrangeLion | 22-08-19 | 12:41:
Paar voorbeelden:
www.mensenrechten.nl/nl/toegelicht/di...
www.rtlnieuws.nl/nederland/artikel/26...
www.trouw.nl/nieuws/allochtone-dader-...
@Wiebenick | 22-08-19 | 12:41:
Weet niet waar je deze onzin vandaan haalt maar vrijwel alle studies wijzen erop dat in Nederland op veel vlakken etnische minderheden zwaar worden achtergesteld. Dat Nederlanders in dit opzicht minder lomp zijn dan bijvoorbeeld Amerikanen en een stuk diplomatieker zijn wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Sterker nog het gebeurt in Nederland op grote schaal. Wat betreft arbeidskansen scoort Nederland zelfs het slechts van Europa.
" In een vergelijkbare ranglijst over arbeidsparticipatie van de OESO met iets andere definities, is de kloof tussen buitenlanders en autochtonen in Nederland zelfs het grootst van alle OESO-leden."
www.volkskrant.nl/economie/allochtoon...
En waarom is dat zo denk je? Misschien omdat sowieso 99% van de moslimvrouwen niet mogen werken van hun man? Om maar even iets te noemen.
@paartjehop | 22-08-19 | 13:08:
Discriminatie komt voor bij allochtonen in het algemeen niet alleen moslims. Het gaat ook niet alleen om arbeidsmarktdiscriminatie zoals ik eerder aangaf.
"Met een gelijke brief en cv maakt een sollicitant met een Nederlandse naam in Den Haag veel meer kans te worden uitgenodigd voor een gesprek dan een werkzoekende met een Marokkaanse of Hindoestaanse naam. Dit blijkt uit het rapport Op afkomst afgewezen van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), gemaakt in opdracht van de gemeente Den Haag."
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@koter | 22-08-19 | 12:48:
"De kans op een veroordeling bleek het grootst bij de verdachte die geen Nederlands sprak en een niet-Nederlands uiterlijk had."
Als je in Nederland woont en de taal niet machtig bent spreekt dit feit alleen al boekdelen. Je komt nergens aan de bak, dan krijg je een uitkering. Daar kan je geen patserbak van kopen en peperdure merkkleding en dito telefoon zijn ook buiten bereik. Tja, dan is de criminaliteit de enige optie. De kans is dus zeer groot dat het niet (willen) beheersen van de taal samengaat met een niet-Nederlands uiterlijk én onwenselijke praktijken. Dat blijkt ook telkens weer uit de torenhoge criminaliteitscijfers bij niet westerse allochtonen, ook na enkele generaties. Het niet *willen* assimileren heeft onmiskenbaar te maken met de islam. Dat is kennelijk nieuw voor jou, dus je hebt nog wat achterstallig onderhoud te verrichten. Succes!
@Wiebenick | 22-08-19 | 13:30: Amen!
@koter | 22-08-19 | 13:15: Tja, Marokkanen zijn nu eenmaal sterk oververtegenwoordigd in alle criminaliteitsstatistieken. Ze hebben schijt aan westerse regels, aangezien wij ongelovige honden zijn en moslims derhalve superieur, wat de islam ook nogal dwingend voorschrijft. Veel aansporing is echter niet nodig, aangezien deze indoctrinatie van generatie op generatie wordt doorgegeven. Misschien wel een beetje logisch dat een werkgever hier niet op zit te wachten.
@koter | 22-08-19 | 12:48:
Dan staat er in zo'n artikel dat allochtone vrouwen het wel goed doen op de arbeidsmarkt dus van racisme is geen sprake. Eerder zelfbehoud en economisch strategisch handelen gebaseerd op realisme. Veel allochtone mannen hebben een slechte presentatie en taalvaardigheid. Zijn veeleisend en hebben het vooral over hun rechten. Daarnaast zijn er tal van voorbeelden hoe allochtone werknemers de boel belazeren , zelfs in vertrouwensfuncties, waar ze toch een goed salaris verdienen.
Verder zijn het weer 3 van die typische linkse huil verhaaltjes waar eigen verantwoording en initiatief ver te zoeken zijn. Ik kan me zo voorstellen dat de onderzoekers alle antwoorden op de vragen die in de enquêtes gesteld werden blindelings voor zoete koek aannamen, om zo een mooi zielig slachtoffer-verhaal te creëren.
Als het allemaal zo verschrikkelijk is in Nederland voor ze, waarom zijn ze dan toch zo gelukkig hier ?https://www.telegraaf.nl/c/895716/
Het niet *willen* assimileren heeft onmiskenbaar te maken met de islam.
@Wiebenick | 22-08-19 | 13:30:
Waarom zijn niet-moslim minderheden zoals Polen, Hindoestanen, Molukkers en Chinezen dan niet geassimileerd?
Assimilatie gaat in de praktijk ook niet lukken al zou de wil er zijn. Sommige minderheden zijn "zichtbare minderheden". Je kan dus aan het uiterlijk al zien dat ze van origine niet van hier zijn. Een Pool kan dus onder de radar blijven... bij een Molukker of Marokkaan zal dat niet op gaan.
Huh? Comma ND?
Het Ctrl-F domme patat!
Appeltje F, sukkel. Kijk eens rond en je komt er echt achter dat er nog meer bestaat dan alleen Microsoft-junk.
Wereldwijd zijn de christenen anno nu de meest vervolgde geloofsgroep. Tot het niveau dat door velen nu al gesproken word over 'genocide'.
En wat doet NL. Die maakt zich druk om de rechten en vrijheden van atheïsten.
Over christenfobie durft NL niet te spreken.
uhm, D66 praat niet voor Nederland. D66 praat voor D66. D66 heeft niets met christenen. Dus praat D66 niet over christenen.
Jank niet zo! Gewoon al het geloof afschaffen. Je bent sowieso zwakzinnig als je in een religie geloofd. Op basis van wat? Waarschijnlijk op basis van angst, die je is aangepraat door andere mensen (waarschijnlijk je ouders). Geloof is gif, wat mij betreft hetzelfde mee omgaan als alcohol. Leeftijdsgrens 18! Daarna mag je zelf bepalen of je kiest om zwakzinnig te zijn of niet!
Ik heb een gelooffobie. Hoor je ook niemand over
Islam is het debiele broertje van het christendom; een volkomen uiterlijk beleefde religie met alle kenmerken van een sekte. Al die religies hebben geprobeerd iets fundamenteel belangrijks voor de mens te bewaren maar islam heeft het het in het tegendeel veranderd waardoor het menselijk potentieel verloren gaat. Er is een rode draad die mensen 70000 jaar in de tijd en in de geografie verbindt. Maar wie niet (meer) zoekt...... zal nooit vinden!
Jij doet het verkeerd; je denkt, dan ga je twijfelen en kom je in de hel. Je moet niet denken, maar gewoon geloven, dan kom je in de hemel. Bovendien hoef je dan ook niet meer te zoeken ;-).
@Blauwpetje | 22-08-19 | 12:29: Het Groote NIX
Er is basaal gezien erg weinig verschil in christendom en islam. De uitvoerder ervan verschilt en de tijd waarin het wordt beleefd. Het Christendom werd voor de Azteken niet bepaald een vrolijke ontmoeting. En nog niet zo heel lang geleden schoten de Noord-Ieren elkaar erom dood. Daarbij waren bomaanslagen een bijna wekelijks fenomeen. De stad London was een bijna belegerde stad.
Uit het uitstekende Manifest - Islam in Nederland van de Staatkundig Gereformeerde Partij:
"Alle mensen zijn gelijk geschapen. Dat is een fundamenteel uitgangspunt in de Westerse traditie. Alle mensen hebben dus gelijke rechten. Ook voor moslims moet Nederland een veilige plek zijn. Sterker nog, we hebben iedere naaste zo lief als onszelf. Die waarde mogen we nooit loslaten. Alleen, dat is geen reden om krampachtig vast te houden aan de gelijkheid van alle godsdiensten. Het is hoogst onverstandig om alle godsdiensten over één kam te scheren. Daarvoor zijn redenen te over.
Ongemakkelijke verschillen dringen zich namelijk onvermijdelijk aan je op. Het liefdegebod van Jezus Christus en het geweldsgebruik van Mohammed vormen een verschil van dag en nacht. En denk aan het gegeven dat de sharia zich presenteert als concurrent van de rechtsstaat. Niet-moslims worden dan tot tweederangsburgers gedegradeerd en geweld tegen hen wordt gelegitimeerd. Rechtspraak verwordt tot willekeur.
De aanwezigheid van de islam vraagt van de overheid een heldere reactie, met duidelijke grenzen."
Ik kan het zelf niet beter verwoorden.
@de IJsman | 22-08-19 | 18:13: Dat klopt, islam is een op onderwerping gerichte totalitaire religie waarin staat en rechten centraal staan en natuurlijke theologie anathema is. De subjecten van de moslimstaat worden tot op het niveau van individuele gedachten gecontroleerd en geïndoctrineerd. Afwijkingen van de norm worden niet getolereerd en indien niet gecorrigeerd met lijfstraffen verwijderd met openbare terechtstellingen zodat de gemeente continu bij de les kan worden gehouden.
Dat is het vanaf het ontstaan, een korte en tot bepaalde elites beperkte adempauze in het kielzog van de Vertaalbeweging uitgezonderd, zo geweest. De sindsdien (met name sinds de 13e, 14e eeuw) voortdurende degeneratie in fundamentalisme in islam gaat inderdaad zoals Landgenoten vergoelijkend probeert aan te brengen met horten en stoten. In dit tijdgewricht is men een behoorlijke spurt bezig in de richting van die verzieking en anti-menselijkheid en is er nergens zoals bij het christendom wel het geval is sprake van voldoende tegenwicht, intern noch extern.
Zekerheidshalve heeft Sjoerd zelf zich alvast een haatbaard aangeschaft en zijn vrouw een kale poes, je weet tenslotte nooit hoe de hazen lopen.
Typisch d666 ruggengraatloos als het over fundamentele zaken gaat.
Wees geen Sjoerd en benoem het probleem, wel eens van zachte heelmeesters en stinkende wonden gehoord?
Wat een laffe, laffe partij is dat D’66 toch. Beetje vaag doen over “ opkomen voor”. Dat is dus gewoon “geschokt zijn” wat de TK blijkbaar in 2018 203 keer is geweest. Niet het probleem aanpakken, bovendien waarom alleen atheïsten beschermen? Christenen hebben het zwaar in de wereld, zeker in moslimlanden. Er zullen zeker ook atheïsten en andersgelovigen het leven moeilijk gemaakt worden door Christenen en andere niet islam gelovigen, maar iedereen weet, ook bij D’66, GL en PvdA dat dit peanuts is vergeleken bij de islam. Die onverdraagzame godsdienst gaat ook in Europa zich steeds openlijker roeren, dat doen ze bovendien u al op een eng hoog niveau. Het gaat alleen maar erger worden.
Doe daar wat aan, en ondersteun eens de gematigde moslims, want ook die zijn er.daar ligt een belangrijke sleutel. Tot nu toe worden die in de steek gelaten en krijgen ze in de linkse msm geen podium.
Idiote term eigenlijk, 'ongelovigen'. Heeft een negatieve connotatie, net als onrein, onnodig of ontucht. Het gaat uit van de premisse dat gelovig zijn de regel is en niet-gelovig de afwijking is.
Dat zou andersom moeten zijn. Niet-gelovig zijn is de norm, dat hoef je dus niet apart te benoemen. Je hebt dus gewone mensen en daarnaast moslims, christenen, hindoes etcetera.
In dit specifieke geval zou je het moeten hebben over niet-moslims. Die worden bedreigd door (militante moslims).
De gore Populist. Die moet op het matje komen bukken bij Jetten, dat is zeker.
Ja maar, gelovigen hebben een streepje voor in dit land, dus als ongelovigen last hebben van gelovigen, dan moeten ze daar maar mee leren leven. Onze eigen Jehova's gaan ook niet zachtzinnig om met hun afvalligen, maar deze Amerikaanse sekte mag zich al decennialang verheugen in onze genereuze mantel der liefde. Dit veroorzaakte een paradijselijke toestand voor pedofielen, zoals onlangs bleek. Een onderzoek was niet meer te vermijden. Eerder onderzoek liep met een sisser af, en dat zal ook nu weer gebeuren. De belangen van de boven ons gestelden zijn kennelijk te groot, en hun macht reikt ver. En religie speelt daarin een grote rol, veel groter dan wenselijk is. In zo'n context hebben ongelovigen het nakijken. Tenzij zij een geduchte tegenmacht gaan vormen, en daar lijkt het in de verste verte nog niet op. Dus is het bukken, zwijgen en slikken in de luwte tot de wind draait. Het is niet anders.
Buitenland.
kan ook niet anders; binnenland is immers opgeheven en weggegeven.
"Ongelovigen" zonder aanhalinstekens. Toemaar. Ga maar mee in de retoriek dat iedereen die iets anders gelooft een ongelovige is, en dus minderwaardig en strafbaar als afvallige.
Moslimschap is een soort EU-staatsburgerschap.
Opgelegd bij geboorte en onvervreemdbaar.
Evengoed. een positief beginnetje.
Christenen in het Midden-Oosten , vooral in Irak en Syrië, vragen zich wanhopig af waarom de Westerse mens hen laat uitroeien door de islam. Kerken worden vernield, de mensen verjaagd of afgemaakt. Waarom wij meer geven om pandabeertjes? Maar goed, Frau Merkel schijnt nu ook ineens te vinden dat Syrische vluchtelingen die in Duitsland asiel genieten maar desalniettemin vrolijk heen en weer vliegen naar het andere vaderland om er vakantie te
vieren, eigenlijk geen recht hebben om in Duitsland te verblijven. Laat dit het begin zijn van het gezond verstand. We helpen de verkeerden.
Dat was niet Merkel die dit zij,maar een zekere hooggeplaatste politicus uit beieren genaamd Seehofer.
Allereerst wil ik even duidelijk stellen dat ik dat niet vind. De mening van het gekke wijf in Berlijn, dat meent mijn nick te kunnen misbruiken, is een ander verhaal.
Seehofer heeft juist het tegenovergestelde beweerd: www.focus.de/perspektiven/faktencheck...
Seehofer was ook degene die een actie om een bus met vluchtelingen naar Berlijn te sturen steunde. www.spiegel.de/politik/deutschland/la...
Dat is eigenlijk wat we met alle asieleisers en Amsterdam en Den Haag zouden moeten doen.
In Bayern wordt het asieleisersverhaal wat kritischer gevolgd en is men niet zo blij met de koers van de Berliner SJW-Jugend. Aangezien Bayern een van de weinige netto-betalers is en feitelijk de economische motor van Duitsland vormt hebben ze aardig wat in de melk te brokkelen in Berlijn. Seehofer zit inmiddels in Berlijn als minister.
Te laat te laat, zei Winnetou..
... Islam is al naar binnen toe.
@Schoorsteenveger | 22-08-19 | 11:18: Klopt. Er is intussen zoveel onaangepast tuig binnen dat dit de maatschappij beïnvloedt. Omdat we ze niet willen/kunnen uitzetten of tegenhouden is dit een onomkeerbaar proces. Bovendien zijn institutues als politie en bestuur al hevig geïnfiltreerd.
Zo gaat het altijd. We zien waar het echt fout zit, we weten ook redelijk waarom het fout zit, maar we durven er schoorvoetend pas iets van te zeggen als het ergens binnen het gebied waar het fout zit zó ontzettend fout gaat dat niemand het meer kan ontkennen. Zo ook hier. Sjoerdsma benoemt de extremen, maar dan op zodanige wijze dat het gebied, de invloedssfeer waarbinnen het uit de hand loopt niet benoemd wordt. Eigenlijk zegt Sjoerdsma: "Ik weet het, het is de Islam, en we zouden ons zorgen moeten maken en die zorgen met elkaar in alle openheid moeten delen, maar ja, u begrijpt net zo goed als ik dat dat niet mogelijk is, dus probeer ik het maar via een omweg, in de hoop dat de wal het schip zal keren."
Benoem het Sjoerd, benoem het als je durft, niets is onmogelijk voor een democraat in hart en nieren..
Zijn er ook mensen met een dubbel geloof?
Ik ben selectief gelovig telt dat ook? Als er voordeel te behalen valt op basis van vrijheid van godsdienst, dan wil ik nog wel eens faken dat ik een Hindoestaan ben.
Gaat D'66 nu ineens populair doen na alle kwakzalverij?
Nou gaat het over rechten van ongelovigen in het buitenland. Maar wat dacht SJoerd er van om ongelovigen en anders denkende tov de Islam hier te lande te beschermen. Ene Angela die uit een bus is gezet durft wel in een advertentie werk te vragen in de huishouding waar geen man aanwezig dient te zijn.
Volgens mij is dat hetzelfde als een werkgever er de voorkeur aan geeft om geen moslim in dienst te nemen. Juist om conflicten op het werk te voorkomen. Maar de werkgever mag hier geen keuze in hebben maar als Angela dit eist hoor ik niemand “verbijsterd zijn”. Of niet Eva J. ?
Het meest maffe is dat angela zowel de naam draagt van een katholieke heilige als een boerka.
@wijsvinger | 22-08-19 | 11:15: Het is net als met mensen die stoppen met roken: bekeerlingen zijn vaak volkomen doorgedraaide fanatici.
Angela biedt geen werk aan maar vraagt werk. Dat is het essentiële verschil. Als een werkgever (m/v) haar niet aanstaat is ze vrij het aanbod niet aan te nemen. Maar je hebt in zoverre gelijk: voor een werkgever die een baan aanbiedt zou hetzelfde moeten gelden.
En als homoseksuele gelovige val je weer mooi buiten de boot, of beter gezegd, van het dak.
Prima idee, begin in Nederland bepaalde sharia wijken schoon te vegen en neem een wet aan die het tegengaan van de islamisering als speerpunt heeft voor toekomstig beleid....
Zo simpel.
Volgend kabinet incl. PVV en FvD om de daad bij het woord te voegen.....
SS bedoelt natuurlijk de "stijgende islamofobie" in India. En de Rohingya in Myanmar.
Wat vindt Sigrid Kaag hiervan?
Sigrid wordt onderdrukt. Dus geen mening die interessant is.
Tja, dan hebben we nu dus een nieuw woord, " een sjoerdje doen". Over iets lullen waar ik totaal geen interesse en kennis in heb maar er politiek op vooruit hoop te gaan en om er later op terug te kunnen wijzen. Dat van een d66er waar de D voor "Diepgezonken" staat.
En onderdrukking van niet-gelovigen in ons eigen koude kikkerlandje. Maar ja, we zijn blijkbaar nog niet zover dat dit benoemd kan worden. We gaan ons eerst weer lekker tegen al die anderen aan bemoeien.
Sjoerd zit straks bij de lijst Otten, de new-VVD.
Zou hij het Zweden scenario voelen hangen?
Hij zou de daadkracht van Trump moeten hebben. Die pakt de machthebbers in Saoedi Arabië tenminste aan en weigert consequent dat land van wapens te voorzien.
Volgens mij zit dat anders. Kan de bron niet meer vinden, maar heb dit onthouden:
Obama had een deal gemaakt van 600 miljard. Trump ging binnen enkele maanden zijn zwaarddansje doen en zei: "voorlopig mogen jullie 100 miljard kopen en als jullie je netjes gedragen, kijken we weer eens verder". Praat me svp even bij als ik het mis heb.
@papillon46 | 22-08-19 | 11:10: Je hebt gelijk, alleen een nulletje teveel. Het was 60 miljard.
www.trouw.nl/nieuws/de-verenigde-stat...
Show voor de volgende verkiezingen.
ja - zeteltje veilig stellen…….. roep maar wat - kun je altijd later nog sorry zeggen
@J135 | 22-08-19 | 10:52:
Reken maar dat D66 de bui voelt hangen.
Wat als je nu gelovig bent dan? Kun je als boeddhist bijvoorbeeld gewoon de tering krijgen als je onderdrukt word?
ja
Hangt van je geloof af. Onderdrukte christenen krijgen nog wel eens wat aandacht. Onderdrukte boeddhisten minder. Maar sommige onderdrukte moslims hebben over aandacht niet te klagen: denk aan de oeigoeren of de rohingyas.
Ik schreef trouwens “sommigen”, omdat de groep onderdrukte moslims verreweg het grootst is, maar het overgrote deel daarvan krijgt ook nauwelijks aandacht. Dat is de groep die door hun soortgenoten wordt onderdrukt.
@Muxje | 22-08-19 | 10:53:
Volgens D66 hebben onderdrukte christenen het gewoon aan zichzelf te danken hoor.
Fanatieke Moslims - dat is tenslotte de olifant in de kamer waar Sjoerdsma vakkundig omheen werkt - erkennen maar één geloof. De rest is dus automatisch ongelovig.
Tja, niet alleen de tering maar ook de pokken, kinderverlamming, bof, difterie, kinkhoest, mazelen enz. waar je je niet tegen inenten wilt.
@MickeyGouda | 22-08-19 | 11:02: Gewoon uit alles het extremisme uitgooien, uit links, rechts en de diverse geloven lijkt me al een goed begin.
@frank4444 | 22-08-19 | 11:04:
In ieder geval één God, inderdaad. Maar op de weg daarnaartoe is bij andere gelovigen soms wel ruimte voor andersdenkenden. Moslims betrap ik maar zelden op ruimdenkendheid en tolerantie.
@Muuke | 22-08-19 | 11:12:
Een wereld zonder uitwassen. Het klinkt als een weldaad van rust en normaliteit, Muuke. Ik droom ervan.
Gaat de goede kant op zou ik zeggen….. Laat D66 nu maar eens een bindend referendum uitschrijven waarin de bevolking zich hierover kan uitspreken. Dat was toch ooit de grondslag voor deze partij? … Meer inspraak - oh nee … dat was voor Pehtold en Ollongren ……. het is nu D(ictatuur)66.
Enne…….. de grootspraak van deze meneer gaat ook nergens over.
Oei, een kritische houding tov de islam bij D66... Dat is zo ongeveer als vloeken in de kerk. Ongetwijfeld zal Sjoerdsma door types als bijv. Kaag worden weggezet als "islamofoob". Of misschien wordt hij wel uit de partij gebonjourd. Ben je niet zuiver in de leer, dan lig je er uit, zo werkt dat tegenwoordig in de linkse kerk.
Kan nog meevallen. Als je heel hard roept dat we ‘het klimaat moeten gaan redden’ en dat stoïcijns blijft doen, mag je vast blijven. Nederland moet namelijk kapot. Er is ingezet op islam, maar door het klimaatsprookje als katalysator erbij zal het werk van D66 eerder klaar zijn.
De Palestijnse Autoriteit heeft alle activiteit van de LHBT-community verboden .
Heeft Kaag daarover al iets gezegd?
Natuurlijk niet. Dat is Buitenland, daar hebben we toch niets mee te maken?
Wat is dit voor natte scheet? De regering “moet zich steviger uitspreken”. Nee, spreek *jij* je maar eens steviger uit. Wat is jouw idee om ongelovigen beter te beschermen, en heb je daar ook concrete maatregelen bij? Roepen dat de regering “iets” moet doen kunnen wij ook wel, daar hebben we geen volksvertegenwoordiger voor nodig.
Dat is het verschil tussen politiek en D66.
Bescherming D66 style: pafpafpaf...
Tandeloze tijgert.
Verkiezingstijd is coming.. De antidemocraten van D66 gaan niets doen aan de Islam en het kabinet 'maakt zich sterk' voor meer koopkracht.
Dat laatste betekend dat een onbenul iets gaat roepen dat een procent meer koopkracht heel veel en dat met name de lage en middeninkomens er dit keer echt iets van gaan merken.
Vervolgens komt het 'eerlijke verhaal' na de verkiezingen.
Het plan is reeds in de maak om de NL pensioengelden, een deel van de pensioenpot 'tijdelijk' te gebruiken om verschillende tekorten in zuid europa te compenseren.
laatste zin, lees ik vaak hier, maar hoe gaan de NL pensioengelden dan naar zuid europa en van welke pensioenfondsen ?
@thephysicist | 22-08-19 | 11:02:
Hoe?
Nou... wij dumpen het in een bodemloze put. En die put komt toevallig uit in Zuid-Europa.
www.nrc.nl/nieuws/2016/07/24/van-al-h...
Ik voel een FOEI-gesprekje aankomen.
Lol.
Het is zeg maar de geo-politieke versie van het FOEI-gesprek.
Dat zal ze leren.
Fotofinish, ik wil de beelden zien, waar is de VAR?
Ghehe als je knop "oudste eerst" switcht naar "nieuwste eerst" heb je gewonnen.
Ja ja, een beetje op typisch Nederlandse wijze gaan vingerwapperen in de richting van islamitische dictaturen - Sjoerdsma noemt Saudi-Arabië, Pakistan, Indonesië en Bangladesh - om ze aan te sporen zich beter te gaan gedragen.
Kost niks, is lekker vrijblijvend, en je legt er veel eer mee in. En het mag hoor, ik ben er niet tegen, maar het zou D66 sieren indien ze zich eens wat sterker maakten tegen de voortschrijdende islamisering van Nederland. In dat hele boerkaverbod debat heb ik ze niet gehoord. Als ik ze eens krachtig zou horen pleiten tegen de terugkeer naar Nederland van al die IS ratten, en dat het misschien te overwegen zou zijn om een eind aan de jaarlijkse toestroom van "vluchtelingen" - waarvan een groot deel moslim is - te maken, dan doe je tenminste iets concreets aan het veilig stellen van de verdraagzaamheid en het beschermen van bepaalde groepen - andersdenkenden, "alfabet"mensen - hier in Nederland.
Ja precies. Hij kan wel gaan jammeren over Bangladesh, maar wat mogen wij verwachten van D66 om te voorkomen dat dit ook in Nederland gebeurt?
Retorische vraag uiteraard.
Ben ongelovig geworden in politici, telt dat ook mee?
wat een verrassing, heb ik ook al last van.
Op de een of andere manier schijnt dit soort "kwaak" Politici het word - onbenul - een nieuw elan te geven.
Me too. Eerst zien dan geloven. Klinkt mooi, maar dat zal het waarschijnlijk niet worden. Maar dat ze de bui al voelen hangen, = groot zetelverlies, daar kan ik inkomen als je van die partij bent. Mooie woorden nogmaals, maar van mij mag die partij per onmiddellijk opgeheven worden.
De islam is als een klopboor die aangaat precies op het moment dat de ongelovige de elektrische tandenborstel in de mond heeft gezet en aanzet.
"Zich steviger uitspreken over rechten van niet-gelovigen". Ja, nee, tuurlijk, evident en tevens logisch toch ? en iets anders "moeten we toch echt niet willen met z'n allen". En onderschat uiteraard dat "stevig uitspreken" niet hè, dat snijdt echt hout, zet zoden aan de dijk en schopt stevig kont bovendien. Gaaaap. Tot zover het D'66 geroeptoeter vanonder de politieke kaasstolp en dan nu weer terug naar de realiteit & actualiteit.
knap van dit d66 lid. voor mij is dit een wassen neus als je het probleem in Nederland niet eens wil zien.
Dit gaat duidelijk over de Hare Krishna.
Vervelende lui zijn het ook.
Racist.
Want in dit ooit zo mooie en vooruitstrevende, maar nu totaal afglijdende en door IQ-lozen bestuurde en bewoonde land, is Islam een ras zoals wij allen weten.
Alaaf!
Heb eens nagedacht of ik een woord kende dat begint met de letter D en recht doet aan deze partij.
Ik kon hem niet bedenken. Zelfs niet met hulp van de Van Dale. Als ik al iets kan verzinnen dan wordt dat een uitgebreid epistel over schofterig verrijkingsgedrag, liegen, zetelroof, anti democratisch gedrag en zo meer.
Dit verhaal van deze kluivenduiker in de erwtensoep geloof ik dus ook niet.
Next.
Debielen
Tja, heb het ook geprobeerd en kwam op Debielen, Penthouse... oh wacht, Deemoedig, Dienstvaardig, diep.......... en toen had ik het. Diepgezonken zou het kunnen zijn!
Domoren
Dodo’s
Duf
Depressief
@jan huppeldepup | 22-08-19 | 10:39: Diepgezonken is inderdaad een goede. Met dictatuur op de tweede plaats.
Devious
Ik vind onderdrukking van de bevolking door regimes gesteund door het westen bijna net zo erg als onderdrukking door christenen of atheisten.
Ja, inderdaad. Weet je wat ook kut is? Islam.
Hoe kan ik voorkomen dat 'het boze westen' regimes steunt? Wat mij betreft bemoeien we ons helemaal nergens mee buiten onze grenzen. Geen cent aan uitgeven. Krijgen we ook geen aanslagen omdat 'wij' een of ander baardmans regime 'steunen' in een zandbak welke mij gestolen kan worden.
Hoe doen atheisten dat? Meppen ze de bijbel uit je hand, 'niet lezen hoor!', ofzoiets?
En, belangrijker, hebben ze wel feestdagen?
.. misschien wel het allerbelangrijkst.
Onderdrukking door christenen? Waar dan?
@Goofje | 22-08-19 | 10:38:
iedere vrijdag in de moskee
Window dressing.
Sjoerdsma wil ook even zijn 5 minutes of fame bij Eva Jinek in het programma. Verder volkomen geneuzel van een dronken aardbei.
Penthouse '66, ooit begonnen met een leugen, daar altijd consequent mee doorgegaan,
Nu dus met ene Sjoerdsma, als frisse wind uit het achterwerk van het kartel.
Laat meneer Sjoerd maar eerst bij zich zelf beginnen met het scheren van zijn gezicht. Die (moslim)baard; ook zo'n raar modedingetje bij de meeste dertig en veertigers. Morgen heten we allemaal Ali ( vrij naar Gerrit Komrij).
Gelukkig nog iemand die zich ergert aan die stomme baardjes. Dacht waarempel dat ik de enige was dus dat valt weer mee.
Tja, voor dat baardje kan hij niks. Hij wil zich eerst weer scheren als zijn vrouw haar boerka uittrekt en ze is nogal koppig.
Inderdaad!! Ik word niet goed van die stomme halve baardjes. Als vrouw kan ik zeggen: mannen kap er mee, afscheren die handel, het is héél onaantrekkelijk!
Ik vind het ook niks, maar bij dit soort kerels verbloemd het beetje de babyface erachter.
@Muuke | 22-08-19 | 11:15: een naar boven trapt.
@Muuke | 22-08-19 | 11:15:
U was mij net voor. Het verbergen van een blote billen gezicht is tot daaraan toe, maar een politiek nietszeggend lulverhaal over de islam met zo’n halfbakken baardje is wel heel erg droevig, temeer omdat hij er ca. een half jaar over deed om het nestdons op zijn wangetjes te vervangen door echte haren....
Wel vrij bizar dat je als 'ongelovige' een nieuw soort groep lijkt te vertegenwoordigen. Terwijl degenen die daar nog wel 'ronddwalen met meer vragen dan antwoorden' eigelijk de apartelingen zouden moeten zijn.
Maar goed, het kan ook zijn dat er een klein groepje mensen wat zeteltjes nodig heeft, en zeau even op de bres springt voor de goodlookings.
Het zou beter zijn dan helemaal niks doen als het niet precies dat was.
"Straks gaat hij nog voorstellen om een bindend referendum in te voeren in Nederland."
Ik geloof er niks van, ik geloof het wel.
Zet een schaal met leverworst op de tafel. Je kan je hond duizend keer wegsturen, maar hij blijft terugkomen.
@Nivelleermarionet | 22-08-19 | 10:25:
Je zou een soort hondenmuur kunnen bouwen.
Dan noem je het gewoon 'de grens' waar ie niet overheen mag.
@NiCeY | 22-08-19 | 10:36: Tja, met honden prikkeldraad en een bordje " Honden zijn hier niet gewenst".
Volgende week in de peiling; +10 zetels voor D66. Want zo rollen stemmers eenmaal.
Royement in 3, 2, 1....
Het is eerder een verkapte poging de voorstellen van de christelijke partijen uit te hollen. De eerdere voorstellen waren om voor vervolgde christenen op te komen, bij de VN nota bene. Een verlengde van de moslimbroederschap.
U begrijpt het.
Dus wij moeten ongelovige honden in islamitische landen in bescherming nemen. Maar dat doen we toch al? Nederland ontdoet hele landen van de islam door zoveel mogelijk islamieten hierheen te halen. De ongelovigen in andere landen kijken met genoegen toe hoe Nederland hun land ontdoekt, ontbaardt, ontjurkt en ontsandaalt.
Ik vind een schone blonde zonder kopvod in een (moderne) jurk best leuk best bezienswaardig hoor #teamjurkjes
Tis toch pas volgend jaar verkiezingstijd?
Om het relateren daaraan te vermijden, nu al deze wassen neus.
Wat gratuite uitspraken van een beroepsopportunist. Leidt nergens toe.
En door islam worden voorheen vrije democratieën in het westen ook steeds meer poepgatlanden. Of is dat te veel benoemen?
B(atman)66?
Dit gaat alleen over verre buitenlanden; poepgatlanden.
Ze gaan er wat van vinden, en dat moet nog via een wetsvoorstel ook.
En dan? Een foei-gesprek met Pakistan
Die gaan dan weer de vlag van Frankrijk verbranden.
@2voor12 | 22-08-19 | 10:20: Ja sorry daarvoor. De reporter had even geen andere vlag bij de hand. Een Amerikaanse vlag had ook gekund (die ligt een stapeltje, al geïmpregneerd met benzine, klaar in de reportersbus) maar dat viel echt te veel op.
"... hoopt Sjoerdsma. Ook wil hij dat Nederland een campagne start om de doodstraf voor godslastering uit te bannen...'
Uit Trouw:
"Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met het D66-voorstel om het verbod op majesteitsschennis en het beledigen van een bevriend staatshoofd uit het wetboek van strafrecht te schrappen.
Het beledigen van de koning valt voortaan in dezelfde categorie als het beledigen van ambtenaren als politieagenten, ambulancepersoneel of militairen."
Dus de koning een dief of roofridder noemen mag nog steeds niet. Weer een staaltje d666 symboolpolitiek.
En zo verdwijnt er steeds meer fatsoen uit de wetten.
Tja, dat is goed nieuws. Ik mag willem nu dus in zijn nieren slaan tot hij bloed en aanspugen zonder dat me wat gebeurt. www.retecool.com/agent-in-rug-getrapt...
ja, hoe zit het met Nederland dan? Begin daar eens de Islam aan te pakken. Hoeft niet weg voor mij maar word zo langzamerhand eens tijd om ze keihard wijs te maken dat ze zich hier aan onze regels moeten houden. Als dat klaar is mag je je met het buitenland bezighouden. Lul.
Mee eens, laten de politiek eerst maar eens de uitzonderingsposities van gelovigen ten opzichte van niet-gelovigen aanpakken in Nederland.
Waarom de ongelovigen als een separate groep zien? Waarom een roep om gerechtigheid beperken tot het leed dat één groep voelt? Precies zoals Christelijke groeperingen het over onderdrukte christenen plegen te hebben? Heeft een onderdrukte atheïst in morele zin meer recht op steun dan een onderdrukte christen, jood, rohingya of aanbidder van het Flying Spaghetti Monster?
Omdat gelovigen meestal niet op D66 stemmen wellicht? Omdat ongelovigen de broeders en zusters binnen het D66-geloof zijn?
Ik wil hier toch even inkoppen: "positieve discriminatie is ook discriminatie".
Spuit 11 zegt ook eens wat. Man man wat een armoedige bende is die politiek ook in Nederland.
Begin met het slopen van de haathutten hier.
Ja want zoals Knutsel al opmerkte, hij heeft het hier dus alleen over het buitenland. Niet over Nederland. Daar moeten we er wat aan doen (ze zien hem al aankomen) ... Hier is alles ok, geen problemen hier.
Of nog onheilspellender, zijn gedachtengang is als volgt: "Als we het nu daar beter maken en de Islam even omtoveren tot een vredelievend geloof, dan hebben we als we ze straks hierheen laten komen, en dat gaan we doen, geen problemen meer mee.
Die gedachtengang is zo ziek en wereldvreemd dat het best nog wel eens zou kunnen kloppen bij die gekke D66'er.
Alleen in het buitenland? In Nederland blijft de islam haar bevoorrechte positie dus behouden als het aan D66 ligt?
De haat jegens de kafir lijkt mij inderdaad overal in gelijke mate aanwezig. Verschil is natuurlijk dat in absolute zin de gelovige broeders en zusters het hier nog niet voor het zeggen hebben.
En zoals aan de overkant van het Kanaal...
@Schoorsteenveger | 22-08-19 | 10:14:
Er zijn genoeg wijken in de grote steden waar de facto de islam wel al de regels bepaald. Stuur je dochter maar eens zonder hoofddoek door 020-Gaza en je ziet wat ik bedoel.
@2voor12 | 22-08-19 | 10:18:
Dat weet ik. Daarom zei ik ook 'in absolute zin'. Het is een teken aan de wand, en zou ons moeten waarschuwen voor wat er gebeurt als de Islam hier werkelijk politieke macht gaat krijgen.
Trouwens reaguurderTs... toen ik hier ooit meldde dat ik Christelijk was werd ik compleet afgeslacht door 98%... alleen Indoneesje nam het voor mij op.
Weet eigenlijk niet wat ik verder mee wil zeggen maar toch.
Ja de ongelovigen hier laten zich door geen enkele religie onderdrukken. :)
Ik kan prima leven met mensen die christelijk zijn......... uiteindelijk hebben de autochtone Nederlanders vrijwel allemaal die achtergrond.
Het is behoorlijk hypocriet. De tolerantie voor christenen is erg laag hier, kijk maar onder een topic over vaccinatie. De VN doctrine met 'rechten van de mens' is een nieuwe religie geworden en is even intolerant als de islam.
@Frau Merkel | 22-08-19 | 10:22:
Bij vaccinatie gaat het er om dat niet-gevaccineerde kinderen een gezondheidsrisico vormen voor babies die nog niet gevaccineerd kunnen worden. Niet zo zeer om het feit dat ze christelijk zijn.
Ieder het zijne. Maar geloof veroorzaakt een hoop shit. Of begint het gelazer pas als je zegt dat je niet gelovig bent.
@Frau Merkel | 22-08-19 | 10:22: Hear hear. Misschien wordt die soep op GS wat christenen betreft niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend maar ik ben er zeker niet gerust op. 'Leven en laten leven' is natuurlijk een prachtig principe maar 'loop mijn mening niet voor de voeten' want dan blijkt er niets meer van over te zijn.
@Fatwabuster | 22-08-19 | 10:17:
Spreek voor uzelf...
Precies. Vrije woord en meningsuiting maar wel in precies het juiste straatje.
@2voor12 | 22-08-19 | 10:25: In die topics staan legio reaguursels waarbij alles en iedereen met betrekking tot religie en geloof voor rotte vis uitgemaakt wordt, zonder enige referentie naar vaccinatie. Een inhoudelijke discussie is daar zelden mogelijk. Het is inmiddels klikbait en een stokpaardje van de redactie. De vaccinatie discussie zou inhoudelijk en los van religie gevoerd moeten worden. Er zijn een hoop medische argumenten tegen rücksichtlos vaccineren die niets met religie van doen hebben. Dat onderscheid snapt ook de redactie niet.
Geloof wat je wilt, als we op openbare plaatsen elkaar maar niet willen beïnvloeden.
@Frau Merkel | 22-08-19 | 10:41: erm ja, het is toch zo dat de zwaar christelijken allang niet vaccineerden, en dat er nu een nieuwe groep, mag ik ze voor het gemak hipsters noemen, is die dit helemaal los van religie doet?
@SterF... | 22-08-19 | 10:35: Wat bedoel je?
1e zin begint met 'ik' en in de 2e zin staat het woord 'vrijwel'.......
@Frau Merkel | 22-08-19 | 10:22:
Als mensen niet vaccineren vanwege hun christelijke geloof, dan heb ik iets tegen het geloof van de mensen die niet vaccineren. Niet van hun christelijke buurman die wel vaccineert.
Ik kan wel heel politiek correct elke keer gaan uitleggen wat ik precies bedoel om niemand per ongeluk op zijn teentjes te trappen, maar daar ben ik mee gestopt.
Idem aan dat ik gestopt ben met (of eigenlijk nooit begonnen ben aan) zeggen: Islam is een kutgeloof, maar er zijn ook echt wel goeie Islamieten, en Marokkaantjes zijn tuig van de richel, maar er zijn ook wel goeie marokkaantjes hoor, en die GL'ers sporen voor geen meter met hun klimaatreligie, maar er zijn ook GL-stemmers die wel deugen (no pun intended), etc etc etc
@Kleine_Deugniet | 22-08-19 | 10:45: Het heeft weinig met hipsters van doen, eerder met het niet blindelings geloven wat je voorgeschoteld krijgt. Er zit een hoop onzin tussen en er zitten mensen met duidelijke financiële belangen tussen. Ook op medisch gebied is het nodige af te dingen.
@peterdh | 22-08-19 | 11:14: Ik kan weinig begrip op brengen voor argumenten die zuiver en alleen bestaan uit het beroepen op een religie of dogma, zoals bij de islam vaak wel het geval is. Bij vaccinatie ligt dat genuanceerder en die nuances lees ik in de reaguursels niet terug.
D66ers menen toch nooit wat ze zeggen, kijk maar eens wat er over is van hun verkiezingsprogramma...
En vervolgens haast de leiding van D66 zich naar de moskeevereniging om een stemmentrekker voor de turkse of marrokaanse doelgroep te werven.
D66. Trap. Er. Niet. In.
Als hij nou eens begon met de rechten van niet-gelovigen, lees niet-islamieten, in Nederland te verdedigen. Die moeten ook nog al eens wijken voor de inzichten van ware gelovigen.
Toch drie woorden waar je snel overheen leest: In het buitenland.
Scherp, knutsel. Had er inderdaad overheen gelezen. Voelt diepe schaamte nu.
Ach, ik neem aan dat dit een voorloper voor de 2e-kamer verkiezing is?
Tuurlijk Sjoerdsma..... dan moet je vooral bij Kaag zijn, die is tenslotte ervaringsdeskundige en getrouwd met zo'n baardmans...... *proest*
Prima voorstel Sjoerd en nu doorpakken met die DDR66 club van jouw.
Ontwikkelingshulp naar dit soort landen (lees alle landen dus) meteen stopzetten!
Onderscheid islamisten en Islamaanhangers.
Ik was al bang dat D'66 zich als liberale partij tegen religie-terreur ging keren. Maar alleen buiten Nederland. Weer lekker superieure vinger wijzen maar niets doen in eigen huis.
Precies.
Ondemocraten66, dus dit is enkel leuk voor de bühne. Zijn er soms verkiezingen binnenkort?
@Mosterd Ja dat zeg jij nu wel, dat ze het natuurlijk over de Islam hebben, maar ik zou er echt niet vreemd van opkijken als dat he-le-maal niet het geval is.
God-verre-domme wat een mooi nieuws! Mijn stem krijgt D66 vanaf nu hoor!
Ik geloof er geen kudt van.
Hahaha, Sjoertsma wordt zodadelijk gewoon weer zijn hok in geknuppeld door de hoge '66 bobo's en als hij lief is/blijft en geen rare Wilders/Baudet praatjes gaat maken, wacht hem een mooie carrousel baantjes in het vooruitzicht! En zo niet dan is dit het laatste wat je ooit nog van Sjoerdsma hebt gehoord.
Nou zo garistelijk ben je ook weer niet...
@swassannuf | 22-08-19 | 10:21:
Hoezo niet? En wie zegt dan dat ik nog Christelijk ben? Anyway... mijn hele leven vloek ik al bij uitzondering. Niks lekkers dan een Godverredomme vanuit de onderbuik.
@Halul gebakken | 22-08-19 | 10:11:
Ja. Alsof ik ook echt van plan was om op die bedriegers te stemmen.
Nederland (islam,NN.)
Heel makkelijk: scheiding kerk en staat. Daarmee staat de seculiere wet boven de religieuze wet: one law for all. En religie is prive. Dus. Iedereen die het daar niet mee eens is kan sterven. Geregeld.
Trap er niet in! Wees geen Sjoerd....
Hahaha
Sjoerdsma is klaar. Die gaat het bedrijfsleven in en zien we nooit meer terug.
Bachelor sociologie, politicologie en geschiedenis. Master in internationale betrekkingen.
Daarmee heb je je zelf klaargestoomd voor een leven lang bij de overheid...
@libertat | 22-08-19 | 10:28:
Met hoogconjunctuur is er nog wel ergens een plekke binnen het bedrijfsleven met zulke pretstudies, maar aangezien de recessie al onderweg is, rest alleen de overheid of ZBO.
REAGEER OOK