Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

O jee. Politie krijgt meldpunt intimidatie

Proefballonnetje voor de bühne want kudt in de praktijk

De politie opent een onafhankelijk intern meldpunt voor agenten die lastig gevallen worden door collega’s op het werk. Dat is godverdomme handig voor die agenten die weggepest worden door hun eigenste makkers! In de praktijk gaat een melding van ongewenst gedrag ongeveer zo.

"Hallo is dit het Onafhankelijk Meldpunt Politie? Ik wil graag een melding doen"

- Hallo meneer uw melding kan pas over drie weken gedaan worden

"Maar dan is de urgentie er toch af?"

- Ja maar toch, zie je over drie weken

(drie weken later)

"Hallo hier ben ik weer ik wil graag melding doen. Collega Albertine krabde mijn ogen uit, schopte me in mijn ballen en noemde me mietje"

- Vul deze 900 formulieren in en je hoort over drie weken

(Vult formulieren in, drie weken later)

- Sorry dat heeft geen prioriteit

"Pardon?"

- Dat heeft geen prioriteit

"Jamaar hier heb je nog vijftien getuigen, 15 gigabyte camerabeelden en een geluidsopname dat de dader toegeeft dat ze mij heeft mishandeld"

- Sorry meneer we kunnen u niet helpen, los het zelf maar op, wij zijn effe iftarren

(Lost het zelf op)

Tatu tatu tatu

Reaguursels

Inloggen

Vanuit welke moskee werkt die commissie..........?

Elder of Z. | 03-08-19 | 01:55

Diep tragisch, de organisatie heeft al vele jaren vertrouwenspersonen die juist kunnen adviseren en/of handelen bij dit soort misstanden. Dit alles met duidelijke waarborgen omgeven. Ik weet dat er ook goed gebruik van gemaakt wordt. Wat ik niet begrijp is dat er toch mensen zijn die zich niet veilig genoeg voelen om hier gebruik van te maken. Aanleiding tot het instellen van een nieuw instituut "vertrouwenspersoon" zou op basis van geluiden/klachten zijn. Ik ben erg nieuwsgierig waarom Akerboom , terwijl er een goed instituut is, toch tot dit besluit is gekomen? Volgens mij gaan er legio klachten over andere zaken naar Akerboom waar dan, voor zover bekend, geen actie op wordt ondernomen. Het zal toch niet zo zijn dat de korpsleiding juist voor dit onderwerp extra gevoelig is omdat het het goed in de media gaat doen...........................................

Eminent | 02-08-19 | 19:40

Als de minister van J&V politieke problemen krijgt met de politie is Akerboom de eerste die gaat. Akerboom begrijpt dit en hangt nu de flinke jongen uit zodat hij zijn baantje kan houden.

Vula | 02-08-19 | 19:34

Melden mag, een klok luiden is ten strengste verboden.

Mart6037 | 02-08-19 | 19:18

Daar héb je wat aan..... werk eerst die 16.000 aangiftes even weg die door "personeelstekort" blijven liggen.....

lilluke halve hoan | 02-08-19 | 17:55

De politie had altijd al in elk korps een vertrouwenspersoon, waar je met je problemen naartoe kon. Is die persoon nu niet meer te vertrouwen????

Leffe Blonde | 02-08-19 | 15:33

Hallo Meldpunt, met Hallevvezool ik wil graag pliesieintimidatie melden.
De pliesies lopen met blaffers over straat, is heel intimiderend en drijft een wig in de samenleving.

Vanwege de Handhaving van de wet geeft u aan ?
Jaa, een dialoog op gelijke voet is nogal onmogelijk hè, waar de EU- of iftar- vertegenwoordigende partij een kogel als argument kan inbrengen.
Wat? of ik niet meer wil bellen?
Wat bedoelt u?
Niet-Steeds-Bellen
.. tuut-tuut-tuut.. (verbinding verbroken einde transscript)

hallevvezool | 02-08-19 | 15:12

Is dit een foto van de Anal Pride?

Cobalt bomb | 02-08-19 | 14:38

Lees de ervaringen van (oud-)agent Jacco Bezuijen:
https://jacco-bezuijen.nl/was-ik-een-racistische-politieagent/

Zou er voor zulke ervaringen ook een meldpunt bestaan?

michelpen | 02-08-19 | 14:11 | 1

Dank!

De Profundus | 02-08-19 | 18:09

Treffende beschrijving van die niksnutten bij de politie, en dan vooral de recherche. Het maakt niet uit met hoeveel bewijs je komt, ze doen toch niks.

Gewinflipt | 02-08-19 | 13:48

De politie heeft al sinds de jaren 90 een vertrouwenspersoon waar wantoestanden gemeld kunnen worden. Door intimidatie, een zwakke politietop, onnozele medewerkers, etc., was dat geen onverdeeld succes. Blijkbaar moet het nu over een andere boeg.

eastender | 02-08-19 | 13:15

Moeten ze ook een afspraak maken om "aangifte" te doen?
Liggen er voorbedrukte formulieren en wellicht vooraf ingevulde formulieren klaar? (i.v.m. afschaffen taaltesten etc).
Kan er eigenlijk ook een klacht ingediend worden tegen de intimidatie van hogerhand die, stelselmatig de competenties, geschiktheid, kennis, kunde,vaardigheid, verbale uitdrukkingsvaardigheid e.d. bewust negeren omdat er koste wat kost een (zelf) opgelegd game changing beleid gevoerd moet worden . Doorspekt met het New Speak SJW Lingo die weliswaar inclusiviteit en verbondenheid propageert maar feitelijk mensen, opdeelt in categorieën, niet als individu maar als collectief beoordeelt (goh waar kennen we dat ook al weer van) en veroordeelt door ze zgnd. gemeenschappelijke eigenschappen toe te kennen.
Resultaat: om het simpel te houden verdeeldheid en een organisatie die niet langer effectief en professioneel kan reageren met werkplekken die inmiddels als onveilig beschouwd kunnen worden nu de gedachtenpolitie een meer prominente rol toebedeeld heeft gekregen en die op zeker grijpen gaat.

Geef mij zo'n werkgever, permanente reorganisatie met iedereen om de haverklap op cursus, aangepaste doelstellingen (bv diversiteit) waarbij de core business uit het oog verloren is / lijkt te zijn (misdaadbestrijding) en die door manipulatie van cijfertjes (misdaadstatistieken) en het frustreren van het doen van aangiftes / opvolgen van aangiftes, krampachtig de schrikbarend lage oplossingspercentages onder het tapijt probeert te vegen en luidkeels de vermeende triomfen voor het voetlicht tracht te brengen.
Tekenend in mijn ogen is dan bv als blijkt dat geen van de 36 camera's op het CS plein in Amsterdam, wegens onderhoud/ niet ingeschakeld/ anders gericht, iets van een zekere calamiteit hebben geregistreerd en dit met droge ogen als volstrekt normaal verkocht wordt. Mocht het waar zijn: dat is het dus niet, echter het lijkt er sterk op dat men doelbewust het verhaal, moslim rijdt Israelische toeristen aan, niet in de publiciteit wenste en er voor koos om eventueel bewijsmateriaal waaruit doelbewust of toch een hypo uit af te leiden zou zijn bij voorbaat onder de pet te houden.
Roept bij mij geen vertrouwen op.
Lijkt mij dan ook iets teveel op een onderdeel uit het MH17 schandaal waar betrokken partijen melden dat geen van de radarstations werkte ivm onderhoud en er derhalve geen "beelden" zijn.
Die pet Akerboom cum suis, past ons allang niet meer allemaal en jullie doelstellingen worden dan ook niet langer massaal gedeeld, voor waar een prestatie, niet een om trots op te zijn, maar toch een hele prestatie.

bwanabanjo | 02-08-19 | 13:03 | 1

Bingo!

De Profundus | 02-08-19 | 18:04

Lach er allemaal maar om, maar het is om te janken.

Diep- en dieptriest hoe sommige instanties in dit land gezonken zijn tot eenzame diepte.

Realism Is All | 02-08-19 | 13:00

Kijk ze allemaal joelen om de chef, hahaha, wat een gotspe dit. Deze club van "leidinggevenden" die meer op hebben met hun diversiteit projectje dan met de manschappen zijn van het socio soort, derhalve geen solidariteit naar de eigen mannen en vrouwen die kennelijk allemaal geïntimideerd worden.

lanexx | 02-08-19 | 12:42

Er zijn nog 120 wachtenden voor u. Wanneer u besluit te wachten wordt er een halve snipperdag in rekening gebracht.

bolletje kaas. | 02-08-19 | 12:37

Met de blik gericht naar binnen heb je geen onveilige burgers meer nodig.

Euriool | 02-08-19 | 12:27

TPO
Korpschef Akerboom gaat discriminatie binnen politie keihard aanpakken: met een meldpunt
Onduidelijk wanneer hij bossages gaat schouwen en snoeien en of er ook een app komt

Hemmenaar7 | 02-08-19 | 12:22 | 1

Wiens bosjes worden er gesnoeid? en suggereert u nou dat dit per app beoordeeld kan gaan worden?

bwanabanjo | 02-08-19 | 13:06

Erik Akerboom a.k.a Akkerboom. Het zou mijn niets verbazen als hij binnenkort een Bo van Spilbeeckje doet. Of hij is een omgebouwde vrouw die zich nu als man door het leven

begeeft. Dat zou de overdreven empathie richting zielige moslims en slijmerige deelname aan de jaarlijkse iftar verklaren. Lekker meevaren op de gay-pride en niet optreden tegen het verven van zebrapaden door doorgedraaide drammende deuggemeentes. Die hiermee de wegenverkeerswet met voeten treden. Binnenkort dienstvoertuigen in zacht blauw en lichtroze uitvoering. Want ja , solidair met de minderbedeelden. Je zult zo’n leidinggevende hebben als welwillende diender. Een geweldsmonopolist die meer bezig is met deugen ,verbinden en een linkswijzende vinger dan met de belangrijke taak waarvoor de organisatie is opgezet .

ja,diedus! | 02-08-19 | 12:21 | 2

Goh wat leuk he al die "valse" meldingen die ze nu over elkaar gaan doen. Nog een meldpunt erbij aangeboden door de wraakbrigade en subsidie slurpers, en politiek benoemde walgelijke uitvoerders.

Ja ja hoe krijgt u de burgers/samenleving en nu ook het politieapparaat ontwricht? Nou heel simpel door meldpunten. Lekker met zijn allen melden, van alles melden over elkaar, en het maakt niet uit of het waar is of niet. De wraak kliklijnen vieren hoogtij dagen.

Arme politie! Alles moet kapot dus bij deze jullie ook... succes met die politiek benoemde lapzwans.

ja-ja-nee-nee | 02-08-19 | 13:42

Ik raad u aan om geen aangifte te doen. Dit kan de situatie namelijk doen escaleren

David000000007 | 02-08-19 | 12:16 | 1

LOL!

eastender | 02-08-19 | 13:18

ik ben (gelukkig) geen agent maar ik zou me toch echt rotschamen als men vond dat er een meldpunt voor me nodig was. Wat ben je dan voor een zielig eitje? Zitten echte agenten hier echt op te wachten? Ik kan het me niet voorstellen.

jan-lul-de-behanger | 02-08-19 | 12:12

Ik zie het al voor me. De gebruikelijke reactie bij J&V is om de melders vervolgens als klokkenluider te gaan vervolgen: :').

Mickdestok | 02-08-19 | 12:08

-"Dit nummer kost €1,50 p.m, met een starttarief van 0.10 eurocent. Welkom, bij het meldpunt intimidatie! Dit gesprek kan worden opgenomen voor service-en kwaliteitsdoeleinden. Toets nu uw 9-cijferig dienstnummer in, en sluit af met een hekje".

kotelet | 02-08-19 | 11:58 | 1

“U krijgt nu een keuzemenu”. Toets 1 wanneer u voor vieze homo bent uitgemaakt”. Toets 2 wanneer er denigrerend over uw hoofddoek is gesproken. Toets 3 wanneer uw collega op 5 december voor Zwarte Piet speelt. Toets 4............

Ridde Rogter | 02-08-19 | 12:09

Als daar ook de keren geregistreerd worden dat de politie door rifratten geintimideerd worden komt de politie niet meer aan werken toe. Grenzen dicht, tuig eruit, Nexit! Het zelfreinigende vermogen van rifratjes wordt prima gestimuleerd als de hele familie er last van heeft. De hele clan kan dus terug naar dubbel paspoortië.

Frau Merkel | 02-08-19 | 11:49

Mo:
"Ja hallo, met mij. Ik word altijd gestoord als ik in werktijd en achter de pliesiePC met m'n achterban overleg en ze van tips voorzie. Dan noemen ze me ook nog vuile verklikker...."

Elder of Z. | 02-08-19 | 11:48

Politiemensen en militairen zijn toch de laatste linie tussen onze beschaving en anarchie? Dan heb je toch bepaalde eigenschappen nodig wil je de sollicitatie overleven? Een beetje als het volgende:
"My heroes are always ready, willing, and able to execute moves necessary to get themselves out of deep trouble".
Dus: "Jij mij intimideren? Ik zal jou eens ware intimidatie laten meemaken".
Maar goed, kennelijk kan je als sneeuwvlokje tegenwoordig ook bij de politie

BASinnic | 02-08-19 | 11:48

Positief discrimineren op basis van huiskleur, dat is wat de politie doet. Hebben ze ooit één INHOUDELIJKE reden gegeven waarom blanke westerse dominantie niet goed zou zijn?

JackStick | 02-08-19 | 11:46 | 4

@arie-hoax | 02-08-19 | 11:49: Op deze constatering geldt dus dezelfde vraag: waarom zou dit niet goed zijn? Wordt dit überhaupt toegelicht?

JackStick | 02-08-19 | 12:00

@JackStick | 02-08-19 | 12:00:
Zo'n coach zal een programma hebben tot her-opvoeding richting politieke correctheid. Hij moest honderden toptalenten "begeleiden", maar stapte uiteindelijk op wegens de "dominantie van de witte mannen" of zoiets.

arie-hoax | 02-08-19 | 12:26

@arie-hoax | 02-08-19 | 12:26: De "dominantie van de witte mannen" puur vanwege huidskleur dus? Dat is toch geen argument? Oh wacht, dat is het blijkbaar dus wel.

JackStick | 02-08-19 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Tijdens het vrijdagmiddaggebed in de moskee gaat de imam luid roepen:
"De politie is onze beste kameraad."

rijk | 02-08-19 | 11:40

Is dit een deugmeldpunt of juist niet? Ik weet niet meer wat ik moet denken bij meldpunten. Het ene is schandalig en het andere juist niet. Linkse leraren aangeven is een schande en NSB praktijk, maar hitsige collega’s aangeven is wel in de haak? Ik vind kliklijnen en meldpunten maar ingewikkeld.
Ben er principieel tegen, denk ik.

Stormageddon | 02-08-19 | 11:37 | 1

Er zijn zeer ernstige vormen van getreiter die door een chef niet altijd worden opgepikt of zelfs worden toegejuicht. Daar moet soms hulp aan te pas komen. Helaas is de praktijk dat daders worden weggepromoveerd en slachtoffers met ontslag worden gestuurd. Als 30 jaar verzuimen MvJ en Binnenlandse zaken om straffe culturen te ontmantelen en blijven ze op incident niveau rommelen.

eastender | 02-08-19 | 13:27

Het meldpunt bevindt zich op Rottumeroog, is geopend op maandagochtend tussen 7:45 en 8:00 uur. U moet zich minimaal twee weken en van tevoren aanmelden via een papieren procedure, u moet alle bewijs meenemen, bankpasjes en identificatie meenemen een recente foto van uzelf inleveren... Alle trucs om het doen van aangifte zo moeilijk mogelijk te naken.

Koning Willy | 02-08-19 | 11:33

Akerboom heeft het lek boven!
En zo'n originele aanpak.
Ja, die is zijn geld dubbel en dwars waard hoor.

demaup | 02-08-19 | 11:31

Die foto is genomen bij een iftar bijeenkomst in de plaatselijke haathut.

komtdatschot | 02-08-19 | 11:30 | 2

Nee, bij een optreden van de Village People.

Tilburgse bluf | 02-08-19 | 11:33

@Tilburgse bluf | 02-08-19 | 11:33:
Zou ook zomaar kunnen.

komtdatschot | 02-08-19 | 11:37

maar nu een echt belangrijke vraag: waar zijn het tweetoverzicht aan de rechterkant gebleven?

Fedde71 | 02-08-19 | 11:30

“Wat zegt u? Meisje de bosjes ingetrokken en een hoop geschreeuw? Ja, dat hoor ik ook. Schikt het dat we om vier uur even langs rijden? Te laat? Ja maar we hebben nu geen mensen. Er is vanochtend een collega voor kontneuker uitgemaakt. Slokt nu even al onze capaciteit op. Wat? Kunt u wat harder praten? Ik versta u niet met die krijsende vrouw op de achtergrond. Kunt u zich even redden? Ja, bedankt voor uw begrip. Goedemiddag meneer. Fijne dag nog”.

Ridde Rogter | 02-08-19 | 11:29 | 3

U schetst een correct toekomstbeeld..

Wijze uit het Oosten | 02-08-19 | 11:34

Vervolg:
Tja, hallo, wat zegt u, oh dat met dat meisje wat in de bosjes getrokken is. Oh we hoeven niet meer te komen omdat u de dader met een knuppel ze harses ingeslagen heeft. Maar meneertje toch, we komen gelijk langs met zes politie auto's om u te arresteren. Eigen Justitie wordt bij ons streng bestraft. Hallo, hallo, bent u daar nog?

jan huppeldepup | 02-08-19 | 11:43

Vervolg
“U kunt niet blijven staan? Fout geparkeerd? Vanaf hoe laat? Al een kwartier? U blijft nu waar u staat en verroert zich niet. Wie denkt u dat u godverdomme wel niet wie u bent?”

Ridde Rogter | 02-08-19 | 11:51

nederland is op alle fronten, bestuurlijk, totaal failliet!

vluchtelingallergie | 02-08-19 | 11:22

Dit soort meldpunten zijn tegenwoordig doorgaans bedoeld om blanke, CIS-gender, niet-moslimmannen ergens de schuld van in de schoenen te kunnen schuiven. Bijvoorbeeld een bedrijfscultuur die niet zou deugen, want nog niet aangepast aan het deuggehalte dat wordt voorgeschreven door de door SJW'ers gedomineerde zachte wetenschappen.

Schulzie | 02-08-19 | 11:16

Hahaha. Trap er niet in. De zogenaamde vertrouwenspersoon. Nou daar heb je niets aan want die wordt betaald door de organisatie waarin je zit ditmaal dus de politie overal hetzelfde bij de overheid. Niet te vertrouwen totalitaire monopolisten die koste wat kost de macht willen houden

ecologiste | 02-08-19 | 11:13 | 2

Vetrouwenspersoon staat in direct contact met Akkerboom als het mij niet vergis....

neonreclame | 02-08-19 | 11:16

Hallo? Met de politie? Ik wil graag een kapotte flitscamera melden. Tatuuutatuuutatuuu we zijn al onderweg meneertje.

Nivelleermarionet | 02-08-19 | 11:10

Via Crimesite.nl
“Volgens berekeningen van de politie produceerden criminelen in Nederland in 2017 voor bijna 19 miljard euro aan xtc en amfetamine. In de Volkskrant komen politie, justitie en een advocaat aan het woord over deze Nederlandse pillendraaier.

Rëeel zijn
Het vernietigen van vuurwerk drugs en productieplaatsen van drugs kost de overheid nu al tientallen miljoenen per jaar. In 2018 werden 82 drugslabs opgerold en 79 opslaglocaties gevonden. Het aantal dumpingen van drugsafval steeg van 206 in 2017 naar 292 in 2018.”

Verder lezen op Crimesite.

theo-is-dood | 02-08-19 | 11:08 | 1

Er is werk aan de winkel dames en heren van de politie. U moet boeven vangen en heeft helegaar geen tijd voor weer een meldpunt.

theo-is-dood | 02-08-19 | 11:10

De Politie is de organisatie die ons moet beschermen tegen o.a. terroristen, hooligans, motorbendes, straattuig en andere pareltjes van de maatschappij. Zouden de Hells Angels of IS ook zo'n meldpunt hebben? Afijn jullie begrijpen mij wel.

Bennie Boos | 02-08-19 | 11:06 | 7

@Bennie Boos | 02-08-19 | 11:32:
Nee je hebt hem zojuist zelf al ingekopt.

Rest In Privacy | 02-08-19 | 11:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zie de inrichting van het kantoor van dit meldpunt al voor me.
Bureau, secretaresse, computer en archiefkast met ingebouwde volautomatische papierversnipperaar.

pa_niek | 02-08-19 | 11:01

Gelukkig dat die agenten niet zelf voldoende weerbaar hoeven te zijn. Op straat krijgen ze immers nooit te maken met agressie, intimidatie, pesterijen en scheldpartijen.

Jan Slot | 02-08-19 | 10:58

‘Kies de vertrouwenspersoon die bij je huidskleur past, anders krijg je last, jaag je mensen op de kast’.

JackStick | 02-08-19 | 10:57

Leuk donker hoekje om die procesverbeteraar naar weg te promoveren.

Schoorsteenveger | 02-08-19 | 10:57

Zie hier het inhoudsloze resultaat van 200 uur dik & duurbetaalde "consultancy", commissietje hier, paar dure daagjes op de hei daar waarbij de papieren intimidatiemeldingen (politie en ICT = fail) in een bakje terechtkomt die rechtstreeks op de kliko is aangesloten.

Grijskijkert | 02-08-19 | 10:56 | 2

De coach die de organisatie verwijt dat "de witte mannan" de cultuur domineren. Dat is de grote splijtzwam en irritatiefactor. Dan worden onbekwameren voorgetrokken vanwege een verplicht "diversiteitsqoutum".
Ik zou mij ook rot ergeren als ik zulk beleid zou zien.
Je wilt gewoon vakbekwame collega's, meer niet.

arie-hoax | 02-08-19 | 11:06

@arie-hoax | 02-08-19 | 11:06: En puur op basis van huidskleur he, nooit op inhoud. Als ze nou een logische reden zouden hebben waarom deze dominantie niet goed zou zijn, maar die hebben ze dus niet.

JackStick | 02-08-19 | 11:43

Politie is een enorm faal organisatie en dat komt vooral door een incompetente top die alleen maar bezig is met kleurtjes, diversiteit en moslims paaien.......

De normale politieman is hier van altijd de dupe, dat er überhaupt nog mensen zijn die als verlengstuk van de belastingdienst willen fungeren en als boksbal voor het gajes op straat.........

Fatwabuster | 02-08-19 | 10:55 | 3

Precies !!

vmk | 02-08-19 | 11:04

Heel goed verwoord!

vluchtelingallergie | 02-08-19 | 11:23

Is inderdaad onbegrijpelijk.
Een politietop die deugen belangrijker vindt dan het welbevinden van de gewone diender..

Wijze uit het Oosten | 02-08-19 | 11:32

"hallo, met de kliklijn...?"
"ja, zegt u het maar."
"ik voel me gediscrimineerd door X."
"Heel vervelend, we gaan er alles aan doen om dat gevoel bij u weg te halen."

Kanarie_Geil | 02-08-19 | 10:54

Hoe groot is dit probleem (kwantitatief) bij de politie nu werkelijk? Wat ik uit de verhalen tot nu proef is dat met name leidinggevenden die dankzij het diversiteitsbeleid van onze dunne blauwe linie leuk carrière maken door collega's op hun verdienmodel worden aangesproken. Speelt dit ook veelvuldig op de werkvloer? Rotte appels zul je altijd hebben maar pad die dan gericht aan.

Maar als je niet beseft dat je allemaal hetzelfde uniform draagt juist omdat je eerst en vooral politieagent bent, ben je dat uniform niet waard. En keiharde humor is een wezenlijk overlevingsmechanisme als je dagelijks in aanraking komt met de vreselijkste taferelen. Dus hup wouten: jullie verdienen een leiding die als eerste reactie wel voor zijn eigen mensen gaat staan. En gericht ingrijpen als er daadwerkelijk sprake is van misstanden in plaats van de oren te laten hangen naar de Eva Jineks van deze wereld.

Hetkanverkeren | 02-08-19 | 10:52 | 1

Ablenkung,is het beste woord hiervoor.
Sinds het in dienst nemen van quota bevolkingsgroepen is een downgrade van hier tot Tokio ontstaan.
De een na de ander valt door de mand,en die integere oudere agent moet zijn bek houden.
Een top die dat echt wel weet,maar alles in de doofpot flikkert.
Ja,dan krijg je spanningen onderling,is dat vreemd?

De Profundus | 02-08-19 | 11:18

Helemaal waarrrrrr. Voor mijn bedrijf aangifte gedaan van diefstal, met camerabeelden, naam van het bedrijf waar de dief voor werkt etc. Na 6 weken het standaard briefje dat ze "onvoldoende aanknopingspunten hadden om actie te ondernemen". Toen zelf maar naar de werkgever van de dief gebeld, camerabeelden opgestuurd en nou werkt hij daar niet meer. Maar wel weer ergens anders waar hij gewoon door kan gaan met zijn praktijken omdat de politie "onvoldoende aanknopingspunten" (en geen zin in werken) heeft.

Dieselboem | 02-08-19 | 10:50 | 3

Stuur je toch een mail naar zijn huidige werkgever.

Deflatiemonster | 02-08-19 | 10:55

Pleur de camerabeelden op Dumpert

theo-is-dood | 02-08-19 | 11:12

@theo-is-dood | 02-08-19 | 11:12: Dan is Dieselbloem waarschijnlijk strafbaar. Wegens schending van privacy of zo. Dat de privacy van slachtoffers extreem geschonden wordt is dan weer niet zo aan de orde.

Cammy | 02-08-19 | 12:16

Het is een wassen neus. Simpelweg omdat alles wat de politie en de politietop doen blijkbaar in de krant moet staan en de meningen van allerhande 'experts' daarbij vermeld moeten worden. Dat klopt niet. Het is geen nieuws, maar propaganda.
Als je langdurige problemen in een overheidsorganisatie goed wil oplossen dan betrek je er zelf helemaal geen media bij. Het doel van media is namelijk altijd hetzelfde: het volk een bepaalde indruk geven. Deugen, goede sier maken, of extra geld verdienen. Voor de krant, de top en de 'experts'; propaganda is blijkbaar erg lucratief in meerdere opzichten.
Zo propaganda-moe, echt waar.

Toos Doos | 02-08-19 | 10:47

Laten we de angst cultuur nog maar eens fijn aanwakkeren dacht meneer de korpschef.

Sprinkhaan | 02-08-19 | 10:46

'Tatu tatu tatu' > 'Tatoe, tatoe, tatoe'

HogeNood | 02-08-19 | 10:44 | 1

Psst, Psst,psssst

Acidstain | 02-08-19 | 10:46

De juridisering van de maatschappij gaat doorrrr
Net zolang tot iedereen z'n bek houdt

Rest In Privacy | 02-08-19 | 10:43 | 5

@Hollende_Kleurling | 02-08-19 | 10:53:
Hoezo, veilig. Misschien krijg je het direct terug, maar lucht is sneller geklaard. Bovendien heb je samen dezelfde doelen. Het zijn roch geen watjes?
De meeste agenten zijn goeie mensen; rechtuit en nuchter.

arie-hoax | 02-08-19 | 11:29

@arie-hoax | 02-08-19 | 11:29:
De lucht is dan niet altijd geklaard. Dat is het probleem. Ga jij maar eens een meerdere ongevraagd feedback geven in een hiërarchische omgeving. Succes.

Rest In Privacy | 02-08-19 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Vast bedacht door zo’n linkse knuppel die dat heeft geleerd op z’n studie aan de UvA.

Osdorpertje | 02-08-19 | 10:42

Gelukkig kan de schaarse capaciteit nu vrijwel volledig op interne zaken worden ingezet. Daar hebt u als slachtoffer van inbraak, overval of openbare geweldplegimg uiteraard alle begrip voor.

Ridde Rogter | 02-08-19 | 10:39 | 1

"Sorry we hebben even niemand beschikbaar om de overvaller van uw winkel op te pakken. We zijn bezig met een geval waarbij een mannelijke agent een vrouwelijk voor stomme koe heeft uitgemaakt."

2voor12 | 02-08-19 | 10:45

'Proefballonnetje voor de bühne want kudt in de praktijk'
Het is wel de week van de proefballonnetjes voor de bühne bij de politie.

Ardbeg | 02-08-19 | 10:38

Haha
En dan handhaven?

Is dit nog nieuws? | 02-08-19 | 10:37

Denk eerder aan hallo met Henk ik heb gesolliciteerd naar een functie als leidinggevende maar nu is de ongekwalificeerde Ibrahim het geworden vanwege de allochtonen quota.

Barkruk2 | 02-08-19 | 10:35 | 3

"Mustafa vroeg mij om een dossier door te mailen naar zijn neef. Dat kan niet zomaar?"

Beefbus | 02-08-19 | 10:57

@Beefbus | 02-08-19 | 10:57: Ja,dat kan tegenwoordig.
De groepsdruk onder allochtoniers is van oudsher nogal groot.
Daar dienen wij ons aan aantepassen.

De Profundus | 02-08-19 | 11:09

@Beefbus | 02-08-19 | 10:57:
@De Profundus | 02-08-19 | 11:09:
Sterker nog tegenwoordig moet je blij wezen dat de neven van Mustafa geïnteresseerd zijn in het politiewerk. Zoals waar zijn de safehouses, wie word er in de gaten gehouden dat soort dingen.

Barkruk2 | 02-08-19 | 11:12

Waarom als ze al vertrouwenspersonen hebben?
Het korps heeft meerdere vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen op de thema’s pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie, agressie en geweld. Als je ongewenste omgangsvormen hebt ervaren of gesignaleerd, kun je je tot één van hen richten. Jij bepaalt vervolgens of en welke stappen je wilt ondernemen. De vertrouwenspersoon omgangsvormen zal je daarin adviseren en bijstaan.

Patje2011 | 02-08-19 | 10:35 | 2

Dit is een directe lijn naar Erik Akerboom volgens het artikel. Ben benieuwd hoe die omgaat met de klacht: "Net in de kantine zei Mohammed zei tegen mij dat ik geen brood mocht eten tijdens de ramadan."

ChatBot | 02-08-19 | 10:45

Vertrouwenspersonen, daar hebben ze bij de Groene Khmer ook zulke goede ervaringen mee.

Osdorpertje | 02-08-19 | 10:48

Wellicht niet helemaal hetzelfde en een beetje off-topic, maar bij ons op het werk hebben we een vertrouwenspersoon. Dat is toevallig onze HR-manager die de beoordelingsgesprekken voert en dus bepaald of ik volgend jaar nog een baan heb of niet...

Air van Boven Dorens | 02-08-19 | 10:34 | 2

Een vertrouwenspersoon hoort onafhankelijk te zijn. Als je dit bij ontslag aankaart zul je altijd in je recht staan en werkt het in jouw voordeel.

Hangtietsmurfin | 02-08-19 | 10:38

@AvBD: U werkt op de afdeling HR? Zo niet, dan is het een beetje vreemd dat de HR-manager de beoordelingsgesprekken voert. Dat zou uw eigen manager moeten doen, evt. ondersteund door HR als hij/zij/X daar niet capabel genoeg voor is. Een vertrouwenspersoon heeft ervoor getekend dat hij/zij/X vertrouwelijk met de hem/haar/het verstrekte informatie om moet gaan. Wanneer de vertrouwenspersoon ook u moet beoordelen op uw functioneren, kunt u bij een eventueel ontslag zeer aannemelijk maken dat dit beïnvloed kan, zo niet zal zijn door de dubbele pet die de manager op heeft.

GWB | 02-08-19 | 11:16

Hoe kan dit meldpunt in de praktijk kudt zijn als het nog niet eens bestaat?

Acidstain | 02-08-19 | 10:34 | 1

simpel: Politie

GWB | 02-08-19 | 11:17

Als er een probleem is waar snel politie bij nodig is moet je gewoon melden dat er een auto verkeerd geparkeerd staat. Dan komen ze direct want levert een boete op. Agent kan zo zijn quotum binnenhalen en de overheid weer wat geld voor in de bodemloze put.
Je ziet wel de teleurstelling in hun gezicht als blijkt dat het bijvoorbeeld maar om een overval ging.

2voor12 | 02-08-19 | 10:33

Hahahahaha die foto, epic

Beau ter Ham | 02-08-19 | 10:32 | 1

Gay pride boot.

Acidstain | 02-08-19 | 10:36

Meldpunten, ook een hele industrie geworden.

Jan Passant mk2 | 02-08-19 | 10:31 | 1

Sorry, je zit op het verkeerde meldpunt!

JeSuisErKlaarMee | 02-08-19 | 10:45

Sinds de zinloze reorganisatie naar een landelijk korps is er onzekerheid en zelden opleidingen of promoties. Wil je meer bij de politie zal je moeten vechten om die uitzonderingen. Een beetje hunger games, expeditie robinson en island in 1. De sfeer is al jaren totaal verziekt. De landelijke politiek gaat dat nooit oplossen en de lokale politiek staat op een zijspoor. Dit komt nooit meer goed en al helemaal niet met een meldpunt.

Feynman | 02-08-19 | 10:31

Tja, waarom zal het bij politie anders gaan als met ons, meestal wordt je toch bij zoiets doorverbonden met je chef die dat dan in een groep gaat bespreken. " Ik heb hier een klacht van Hans dat jij Piet hem steeds in zijn kond knijpt en Karel, jij grijpt hem steeds bij ze ballen. Willen jullie dat niet meer doen, en nu aan het werk". Waar kan ik mijn beklag doen over het meldpunt?

jan huppeldepup | 02-08-19 | 10:31

We willen nou niet dat justitie in eigen hand genomen word, jongens.

negerinnenzoenen | 02-08-19 | 10:30

Die foto is wel erg ondivers en exclusief. Bij politie denk ik altijd aan lieve blonde meisjes met een paardestaart, om zo afschrikkende werking bij de kwaadwillende burger te vermijden.

skoftig | 02-08-19 | 10:29 | 1

ik zie alleen maar slanke en blije jongetjes op die foto

KeesZet | 02-08-19 | 11:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken