Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie genadeloos tegen strandslapers

Sukkel je lekker net met een halve peuk in je mik en je duim in je reet je weg in de zilte zomeravondlucht na een avondje vol afwijzing en overige subtiele vernedering, en ja hoor: the long dick of the law in je nek.

Mag ook niks meer. Maar liefst dertien bekeuringen van 140 euro de neus deelde Politie Den Haag vannacht uit aan wanslapers. Want zelfs in je slaap sta je op de overheidslplantage, dat u het weet! Maar goed, zoals wel vaker in de geschiedenis, je hebt ook goeden hoor. "Waarom de politie met het oog op de hitte voor de strandslapers niet met de hand over het hart kon strijken, weet de politiewoordvoerder niet. 'Ik weet de omstandigheden niet precies, maar soms veroorzaken mensen overlast en kan dat een reden zijn om ze toch te bekeuren.'" Maar goed, vraagje voor juristen hè. WAT NOU ALS JE DAAR IN BOERKA LIGT TE SLAPEN HÈ WAT DAN?

In ander nieuws

Social

Reaguursels

Inloggen

En nog trots posten ook ? ga boefen vangen man of doe wat aan die finnen die met 100 km/uur over de boulevard scheuren of vrouwen lastig vallen.

WegmetdeEU | 27-07-19 | 10:03

Mmjah, de default moet toch maar handhaven zijn.
Geen camperende zwervers op het strand graag.
Ik ben zelf ook door de Griekse politie bij de dageraad ferm van het strand af gemaand.
daar liggend met een zeer recent Duits vriendinnetje .
Was prima hoor, het "leed was al geleden" ;-)))

hotmint | 26-07-19 | 22:58

30 jaar geleden deed ik de nachtdienst op een strandtent. Beetje kleedjes wassen, bijvullen etc etc. . Ik, en mijn daar slapende werkgevers zouden het ook niet fijn gevonden hebben om slapers te hebben. Ook nooit gehad ook.

Promedio | 26-07-19 | 22:21

Omdat het hier in Nederland in mijn huis niet uit te houden was heb ik besloten om samen met een kennis om naar Duitsland te vertrekken en daar 3 nachten te gaan (wild)kamperen.

2 uren hebben we gereden totdat we op een geschikte locatie uitkwamen om onze tocht te voet voort te zetten. Matras opgeblazen, slaapzak uitgerold en inslaap gevallen onder de sterrenhemel en de passerende satellieten.
Heerlijk, en de enige sporen die we achter hebben gelaten is van de luchtbedden die het gras hadden ingedrukt.
Maar waarom wildkamperen en geen camping?
Geen huilende&gillende kinderen, geen muziek die ik niet wil horen, geen buren, eigenlijk helemaal niets & niemand die iets van ons wou hebben of ons lastig wou vallen. Lekker rustig en op jezelf, fantastisch.
Nu ben ik net weer terug thuis en heb (heerlijk) mogen genieten van de onenigheden die de buren hebben, waarvan iedereen in de buurt mag of eigenlijk moet meegenieten. De jankende kinderen en geluidsoverlast moet nog komen maar dat zal binnen 24 uur gebeuren.

Al typende denk ik, was ik maar langer gebleven of zal ik morgen maar weer terug gaan?
En ohja, tanken, voedsel & drank is trouwens STUKKEN goedkoper in Duitsland.

Brabeaulander | 26-07-19 | 22:17 | 1

Niks achtergelaten in 3 nachten/4dagen? Had je dan een chemisch toilet mee?

Cum infamia | 27-07-19 | 10:04

Wie waren die politielieden? Wat was hun motief? Vragen, vragen....

mozaard | 26-07-19 | 22:14

Er wordt altijd voor de makkelijkste prooi gekozen om geld te verdienen omdat wij als Nederlanders ons in houden en niet laten gaan. Geef eens een verbaal aan een andere cultuur. Begint met discussie, dan volgt belediging . Schelden, niet mee werken enz. Waar kies jij voor bij de politie?

foxhunter | 26-07-19 | 20:10

Ze zouden is beter binnen de zwembaden is gaan surveilleren. Of zou dan hun Iftar maaltijd 2020 in gevaar komen.

Rotterdammert1965 | 26-07-19 | 19:31 | 2

Denk je dat de gemiddelde politieagent zit te wachten op een iftar?? Die zit liever bij moeder de vrouw Netflix te kijken.

koeberg | 26-07-19 | 20:44

Uw begrip van het werk, de voorkeuren en de bevoegdheden van de politie (tenminste, als u die bedoelt met “ze”) is op het zelfde niveau als uw kennis van de Nederlandse taal. Het woord “is” heeft slechts één betekenis: de vervoeging van het werkwoord “zijn”, tegenwoordige tijd, derde persoon enkelvoud. U heeft het woord dat u bedoelt waarschijnlijk regelmatig horen gebruiken, maar nooit de moeite genomen om de juiste spelling of herkomst op te zoeken. Waarmee we vanzelf weer uitkomen bij uw intens domme opmerking over de “ze” die zich volgens u zorgen maken over een iftar in 2020.

Mr Dixit | 27-07-19 | 02:07

De bontkragen raggen de halve nacht over de boulevard met hun typhusscooters en vallen mens en dier lastig gooien hun teringzooi op straat zeiken tegen elke pui die ze tegenkomen maar ertegen optreden door onze hermandad ho maar, ga godver werken voor je geld in plaats van de tolgaarder uit te hangen.

kwakindezak. | 26-07-19 | 19:31 | 1

Ik geloof het pas als berber het ontkent of jou kleineert. Hij woont daar tenslotte in de buurt en laat daar zijn tekkels uit.

Promedio | 26-07-19 | 21:23

Wat een ontzettend lekker geyl wijf. Fapperdefap........

Kukooo1 | 26-07-19 | 19:06 | 1

Kijk, dit zijn nou de comments die mn vrijmibo halve liter nog beter doen smaken. Proost.

Reaguurst | 26-07-19 | 19:45

Groot gelijk om dit aan te pakken. Kwestie van prioriteiten stellen. En dan staat dit al snel bovenaan.

ArieR68 | 26-07-19 | 18:35

Een boerka die op het strand slaapt krijgt een bekeuring omdat ze op het strand slaapt.

Rest In Privacy | 26-07-19 | 17:59

Goed om te lezen dat de plaatselijke veldwachters aan het handhaven zijn

van Dam | 26-07-19 | 17:54

Weet er iemand de naam van deze bloedmooie mevrouw in groene bikini?

theo-is-dood | 26-07-19 | 17:18 | 1

Laaghangend fruit plukken, de tijd is blijkbaar rijp.

Eppo | 26-07-19 | 16:55

Die lui van dat koffiehuis in Utrecht hebben het niet slim aangepakt. Die hadden een hoofddoek om moeten doen of een djellaba aan moeten trekken. Dan had dat badje wel gemogen.

MAD1950 | 26-07-19 | 16:27

" I saw two guys wearing matching outfits and adked them if they were gay. They arrested me..."

Eendragtmaaktmagt | 26-07-19 | 16:19

Handhavers.
Een pindabrein in uniform.
Dat is natuurlijk vragen om dit soort ongewenste onzin.

Ray69 | 26-07-19 | 16:05

Zeik niet zo. Die gasten liggen op/in iemands duur betaalde eigendom. Als zo'n mafklapper het in zijn hoofd haalt om in mijn tuin te gaan liggen zou ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om mijn terrein te verlaten.

De_dorpsgek | 26-07-19 | 16:03 | 3

En dat rechtvaardigd €140,- ?
Ik weet niet hoor, maar hoevaak wordt een dakloze bekeurt voor het op straat slapen?

pickalilly | 26-07-19 | 16:20

Tja dat kan je beter als prioriteit hebben dan zorgen dat vrouwen en meisjes veilig kunnen zwemmen

Rotterdammert1965 | 26-07-19 | 19:33

Spijkers op laag water zoeken, zeker dat badje voor die koffietent. De maat is helemaal zoek en handhavers pakken alleen laaghangend fruit. En er zijn dus ook mensen die je hiervoor aanschijten, zelfs al krijgen ze er geen kopgeld voor. Pure kif.
Want een land is dit geworden.

Busverhuur | 26-07-19 | 15:58 | 3

Niet echt, dit is bewust je terras vergunning overtreden en verontwaardigt zijn als er wordt gehandhaaft. Ze hebben een vergunning voor 1m buiten de gevel (staat gewoon in het artikel) en gaan daar overheen. Bij de bouwmarkt meerdere kleine speciekuipjes halen bank tegen de gevel en het netto resultaat was het zelfde alleen binnen de afgegeven vergunning.

Mellita, domi adsum. | 26-07-19 | 17:09

@Mellita, domi adsum. | 26-07-19 | 17:09:
Het is al te gek dat je overal een vergunning nodig hebt. Wie zijn die ambtenaren dan?

SmaritesII | 26-07-19 | 17:55

@Mellita, domi adsum. | 26-07-19 | 17:09: je zal best gelijk hebben als de op de komma neukt maar het is zelden 40 graden, moet je dan echt zo nodig optreden tegen vriendelijkheid ?

eastender | 27-07-19 | 00:10
-weggejorist-
LuNaTeeQ | 26-07-19 | 15:57 | 2

Een boerka lijkt erg op een tent, is eigenlijk een tent. Een boerkadraagster mag het strand op, toch? Dus een zwarte tent met een brievenbus op het strand is dan eigenlijk geen tent in de ogen van de handhavers. Is het een idee om een strandtentje op de markt te brengen in de vorm van een boerka? Zo'n ding kun je dan overal neerzetten, in Amsterdam zelfs in de tram, want er wordt toch niet gehandhaafd.

Schoorsteenveger | 26-07-19 | 15:40 | 1

Superidee. Met scheerlijnen eraan, zodat manlief zijn vrouw achter zich aan kan trekken.

Papa Jones | 26-07-19 | 15:57

dacht dat reaguurders dat wel zouden waarderen van de politie, ze staan meestal ook achter de mariniers die hippies van de dam veegden.

Satria | 26-07-19 | 15:35 | 2

Dat ongewassen linkstuig zorgde idd voor overlast en kregen toch géén boete

KlauwnBassie | 26-07-19 | 15:51

Wie geen appel heeft, lust vast graag een peer. Er hangt een klepel in de klok, maar waar?

eastender | 27-07-19 | 00:13

En weer is Nederland een stukje veiliger geworden.

ProAsfalt | 26-07-19 | 15:18

ook echt gaan zoeken naar mensen....

En dan niet het boerkaverbod gaan naleven....

MeneerGuggenheimer | 26-07-19 | 15:17

Illegaal, pardon, ongedocumenteerd een huis krakan mag dan weer wel van de popo. Om je rot te lachen, pardon, kotsen.

TheBigKirth | 26-07-19 | 15:17

En daar gaat Utrecht ook van het lijstje 'leuke steden om te bezoeken af'. Dat geld kan elders ook besteed worden.

Frau Merkel | 26-07-19 | 15:07 | 1
-weggejorist-
eastender | 27-07-19 | 00:19

Boerka: politie slaapt. Strandslapers, dat is pas de echte shit!

negerinnenzoenen | 26-07-19 | 15:00

Ik zou als eigenaar van een strandtent tijdens het seizoen ook (vertrouwde) mensen "op de zaak" laten slapen. Al was het alleen maar al omdat de resterende 364 dagen van het jaar je niet op de politie hoeft te rekenen. Als er in je tent ingebroken wordt bv.

D-Fens_1963 | 26-07-19 | 14:59

Heeft alles te maken met de veiligheid.
Enzo. Ofzo.

Is dit nog nieuws? | 26-07-19 | 14:57

We mogen alleen nog maar consumeren en belasting en boetes betalen. Daarnaast moeten we heel diep bukken voor massa immigratie en de klimaathysterie. Dat is het 'leven' van de moderne burger.

miss error | 26-07-19 | 14:51 | 3

Heb je allemaal aan jezelf te danken

Cobarde | 26-07-19 | 14:57

@Is dit nog nieuws? | 26-07-19 | 14:58:
Of Christenunie. Of VVD. Of GroenLinks.

Papa Jones | 26-07-19 | 15:12

Het is een mooie tip voor tijdens de F1: overnachten op het strand. Zat plekken waar buiten de strandtenten de al dan niet gestapelde ligbedden uitkomst bieden.
En als de hermandad verhaal komt halen was je per ongeluk in slaap gevallen terwijl je genoot van de rust en het uitzicht.

De waard zijn gast | 26-07-19 | 14:46

Bij de volgende coalitie de Politie maar samenvoegen met de Belastingdienst, daar zijn ze toch de meeste tijd voor bezig. En maar steeds meer selectief optreden en handhaven.

SugarCandyMountain | 26-07-19 | 14:43

Dat verhaal in Utrecht... dan verbied je aangeboden verkoeling op dagen dat mensen letterlijk dood gaan van de hitte... wat een vertoning van openlijke kleinzieligheid. Handhavers moeten welhaast mannen zijn met de allerkleinste pikkies known to mankind. Als er dan producten in een afgesloten auto achtergelaten dienen te worden met dit weer... ach laat maar.

De waard zijn gast | 26-07-19 | 14:42 | 2

Ik kan wel een aantal redenen verzinnen wat dit verbod rechtvaardigd. Maar het is warm en ik heb geenzin om lange verhalen te schrijven.

cees2025 | 26-07-19 | 17:13

@cees2025 | 26-07-19 | 17:13: Maar ook hier wordt weer met twee maten gemeten. Was het een Turkse 'supermarkt' geweest, had de eigenaar de hele stoep vol mogen zetten.

Cammy | 26-07-19 | 17:47

Gewoon een boerka aantrekken.. doen de lafaards je niets..

MINDER | 26-07-19 | 14:41

Visvergunning, vishengeltje, lekker veldbedje en dan legaal tukken aan het water. Gewoon zeggen dat je tijdens het vissen en lezen (want hele tijd in het donker staren is ook poep) in slaap bent gevallen.

Zuma | 26-07-19 | 14:29 | 3

Op het terras van een strandtent die niet van jou is?

SynthetischBismut | 26-07-19 | 14:33

@kotelet | 26-07-19 | 14:36: Ach stretcher paar meter van de vloedlijn. Strandtent moet je idd met poten vanaf blijven.

Zuma | 26-07-19 | 15:25

Simpel. Er is 1820€ binnen geharkt. Het gaat om het geld niet om het wanslapen.. burka liggen is de polite te bang om te bekeuren. Wordt de imam boos.

Breakdance | 26-07-19 | 14:28 | 3

Wat kost die 10 FTE in de nachtdienst dan ?

KlauwnBassie | 26-07-19 | 14:34

Nog steeds goedkoper dan een airbnb in Schevingen, maak stampij en je mag in de cel uitslapen en dan kun je s'ochtends na zielig verhaal en berouw tonen vast na een kop koffie weer weg.

Overigens als wildslapen overal in NL verboden moet de overheid dan geen gratis onderdak bieden ? Iets met mensenrechten enzo... ?

KlauwnBassie | 26-07-19 | 14:17 | 1

Het is niet goed of het deugt niet. De regering biedt al gratis onderdak aan de hele wereld en dan wordt er nog geklaagd.

Nivelleermarionet | 26-07-19 | 14:25

Als je de popo hoort komen dan ga je gewoon rechtop zitten en klaag je dat je een pilsje hebt besteld maar dat de bediening weer zo traag is. Dan is hun bewijsmateriaal weg en kunnen ze je niet bekeuren.

Nivelleermarionet | 26-07-19 | 14:15 | 3

lol

KlauwnBassie | 26-07-19 | 14:18

*Meneertje wat doet u?
#Ik ben aan het bijbruinen agent.
*Het is nacht meneer.
#Ja, mijn huid is erg gevoelig en ik moet geen risico nemen zegt de dokter.

KlauwnBassie | 26-07-19 | 14:22

Vaak zat buiten overnacht - in stad, dorp, bos/strand/duin/berg-gebied, in en buiten Europa.
Les nr.1: zorg dat je onzichtbaar bent.
Geen vuur, geen geluid, geen overlast, niet koken, gewoon: bivakje/tarpje/overkappingkje *bouwen*, ja, *bouwen* in een (on)bewoonde omgeving.
.
Tis een beetje de rafelranden opzoeken, maar niemand die je wat doet, niemand die je wat maakt, op een enkele benieuwde boswachter of verdwaalde passant na die je vraagt of alles ok is.
.
Je gaat toch niet 's nachts in een private strandtent je bivak opzetten, of gewoon maar gaan liggen? Welk een onbehoorlijk gedrag.
En dan als eigenaar, in de ochtend, zeker allemaal slapende semi-dronkaards wakker schudden, al dan niet met geweld tot gevolg?
Je kunt ook een stukkie lopen, en bij de eerste de beste persoon met een tuin aankloppen om te vragen of je daar op hun grond mag overnachten, verder geen eisen of vragen, gewoon gewoon doen, en hoppa, daar lig je dan, chill en relaxed.
In het beste geval is het een aantrekkelijke huis-eigenaresse op leeftijd die, al dan niet lonkend vraagt of je toch niet binnen een glas wijn wilt meedrinken met haar...
#hikermodus/OFF
*KLOK!*

chicago river | 26-07-19 | 14:09 | 1

Juist! Die eigenaar mag om 6:30 zijn (vieze) kussens komen terugslepen en de rotzooi opruimen, omdat mijnheertje de snowflake een dronken nacht achter de rug heeft. Hup, opsodemieteren! Graaf jezelf lekker in onder het (warme) zand en boetseer een kussen. Dat kun je ook nog wel met 20 bier in je mik.

kotelet | 26-07-19 | 14:16

Ga toch boerkaas vangen...

Scorpyo | 26-07-19 | 14:05

Lekkere klabatsen heeft die exotische mevrouw....

Nemo_Tenetur | 26-07-19 | 14:05

Blijf gewoon van andermans spullen af. Luie stinkhippies!

kotelet | 26-07-19 | 14:02 | 1

Precies. Misschien waren het wel zwervers. Die zou ik ook niet in mijn tuin, boven op mijn tuinkussens willen.

Europees_Aanbesteed | 26-07-19 | 14:06

Lekker belangrijk om je daarom druk te maken als politie. Een taak van van terras eigenaren om een eigen terras af te sluiten. Niet een taak van de politie. Beter steken ze hun energie in het veilig houden van Nederlandse zwembaden en stranden dat lijkt mij een stuk productiever

lacucaracha | 26-07-19 | 14:00 | 1

mee eens. Niets met veiligheid te maken, maar geld binnen harken.

XiniXofXialles | 26-07-19 | 17:33

Als de politie s nachts een burka ziet op het strand, wordt er gewoon bekeurd, want nep.
Ondenkbaar dat het vrouwtje ontsnapt is.

snapal | 26-07-19 | 13:59

Volgens de medewerker van de strandtent wordt er niet of nauwelijks overlast veroorzaakt. Dus wederom sneue flauwekul actie van de politie. En wat doen ze trouwens op het priveterrein van de strandtent als die nergens om gevraagd heeft?

Schmalz | 26-07-19 | 13:59

16-jarige 'Haarlemmer' opgepakt... Dan weet je het wel... Kudtvolk zijn wij 'Nederlanders'...!

Nemo_Tenetur | 26-07-19 | 14:02

En gisteren ook al in Huizen : m.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20190726_...

Slim opgeschreven, maar het was een groep op weg naar het zwembad. En uiteraard weer “jongeren”

MediastadInwoner | 26-07-19 | 14:48

Als je geld hebt gaan ze je plukken en daar zijn altijd manschappen voor beschikbaar.
Kudtpolitie zal niet zeggen:, het is zo n extreme weersituatie, we zien het door de vingers.
Neuh niks ervan, ze zien al genoeg door de vingers, de illegaal gaat vrijuit want kale kip.
Ook> dat moeten we niet willen, straks gaat iedereen buiten slapen, zoek dan maar eens uit wie er illegaal is...

snapal | 26-07-19 | 13:49

En overlastgevers in zwembaden kunnen gewoon hun gang gaan.

Mr.Crowley | 26-07-19 | 13:47 | 4

Komt door de hitte. Iederéén doet nu asociaal, als je afgaat op facebook.

Papa Jones | 26-07-19 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

terecht, met je bakkes weg blijven van andermans eigendom als de toko dicht is.

Schepvogel | 26-07-19 | 13:46

Gijn om te zien dat onze politie af en toe wel tot kordaat optreden in staat is.
Neem aan dat bij de volgende overwinning van een turkse voetbalclub diezelfde politie ook zo goed gaat optreden?

2voor12 | 26-07-19 | 13:45

Niet meteen zo in die Telegraaf-kop happen!
Zij vermelden dat 'strandslapers' bekeurd werden, maar het ging dus alleen om lieden die overlast bij strandtenten veroorzaakten.
Nou zeggen ze er wel bij dat 'echt' strandslapen verboden is (wat natuurlijk belachelijk is), maar da's in dezelfde strekking als dat je ook niet overal mag kamperen hier in NL.

Gazzerop | 26-07-19 | 13:45

Daar mag ze me best mee om de oren slaan....

A333aan | 26-07-19 | 13:44

Nederland is een flink stuk veiliger op geworden. Wees er maar trots op.
Wel prio aan dit soort onzin stellen, maar de echte onveiligheid veroorzaakt door integraalhelmen, en boerka's daar wordt dan weer niets aan gedaan.

Wim Venijn | 26-07-19 | 13:44

O, wat fijn om te lezen dat Nederland weer een stukje veiliger is...

Stijlicoon | 26-07-19 | 13:43 | 2

Ik denk dat ik paranormaal begaafd ben. Dat wordt een blauwe soepjurk voor mij. (Zie hierboven).

Wim Venijn | 26-07-19 | 13:47

@Wim Venijn | 26-07-19 | 13:47: Ik ben gewoon normaal en niet begaafd.

Rest In Privacy | 26-07-19 | 13:49

Dit gaat niet over strandslapers maar over gasten die heel brutaal op het terras van een strandtent gaan liggen pitten en daar ook nog eens de aanwezige stoelkussens gaan misbruiken om als matras te dienen. Ook laten dat soort gasten een hoop troep achter en als je pech hebt hebben ze ook nog om de hoek zitten bouten. Kortom; een goeie actie van de politie.

Jackson | 26-07-19 | 13:41 | 3

heb hier niets aan toe te voegen.

Schepvogel | 26-07-19 | 13:48

Lul niet, daarmee proberen ze het goed te praten. Omdat ze weten dat het nogal sneu is om strandslapers op de warmste x nacht ever te bekeuren.

Politie ga boeven vangen, of desnoods boerkadragers bevrijden

New Quacka | 26-07-19 | 13:49

@New Quacka | 26-07-19 | 13:49: O, dus die foto's zijn in scene gezet? Geloof je het zelf?

zuiderduin | 26-07-19 | 14:00

Prima zaak.
Dadelijk komt er een boot van sea watch aan vol met permanente toeristen..... wat moet die wel niet denken als er mensen op het strand liggen te slapen??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 26-07-19 | 13:41

Zin in een groene bikini nu.

Rest In Privacy | 26-07-19 | 13:38

Dat badje staat midden op straat op de stoep bestemd voor wandelaars, die dan de straat op moeten? Weg ermee. Kan gewoon niet. Gewoon handhavend bezig de politie. Goed werk.

Jan, Leiden | 26-07-19 | 13:38

Nouja waarschijnlijk alle dertien van die Spaanse ongewassen drugstoeristen, die mag je gerust ff met de politielaars de zee inschoppen.

Harry Turtle | 26-07-19 | 13:36

Wie bedenkt zoiets? Buiten slapen is verboten??
Ik kan me voorstellen dat overlast geven of rommel achter laten beboet wordt.
Maar slapen op een strand?
En heeft de politie daar WEL tijd voor?

Gerf | 26-07-19 | 13:34 | 5

lees even goed, ze liggen op een gesloten terras. oftewel iemands eigendom. daarbij pakken ze lukraak kussens (andermans eigendom) en gaat men slapen.
als het hun eigen kussen was en op het strand zou het moet gebeuren, maar zo leest u het wel.

Schepvogel | 26-07-19 | 13:49

Keer in A'dam, trein gemist en in het nachtnetgat beland, wat rondlopen, Febootje en halfuur voor tijd op tijd weer op CS. Enig zitje was tramhokje. In slaap gevallen en wakker gemaakt voor boete. Grommmm

Hemmenaar7 | 26-07-19 | 13:52

@Hemmenaar7 | 26-07-19 | 13:52:
Prima.
Zo doen ze dat met provincialen die denken dat zomaar alles mag in Amsterdam.

Kapitein Sjaak Mus | 26-07-19 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Kudtpolitie, het was vannacht een bizarre situatie hier, vannacht werd het opeens 5 graden WARMER!! Rond middennacht gebeurde er iets heel vreemds.
Temperatuur steeg van 28 naar 33 graden in een paar minuten, wat gepaard ging met een loeihete wind.
Weet dat geen hond dat gelooft, het zij zo,
Walgelijke kutmeeuwen waren ook de hele nacht aan het krijsen, zei het levende lijk.

snapal | 26-07-19 | 13:34 | 2

Wat u zegt is door meteorologen bevestigd. Iets met valwinden vanuit hogere, hetere luchtlagen.

Nivelleermarionet | 26-07-19 | 14:21

Hete curry gegeten, mijn excuses...

KlauwnBassie | 26-07-19 | 15:37

Typisch tendentieus stukje, waarvan hulde.
Als praktisch op het strand opgegroeid heb ik er wel zo een blik op.
Juist met zo’n hete nacht kan een dronken of juist uitgedroogde strandslaper iets overkomen.
Daarnaast wil men nogal eens extra baldadig worden, de stoelen, terras, interieur, spullen verplaatsen of op andere manier de boel versjteren.
En dan de uit de hand gelopen kampvuurtjes, opkomende water, verdrinkende nachtzwemmers (plotse stroming).
Zo onschuldig is het niet.

Braco.me | 26-07-19 | 13:34 | 2

Dus gedraag je niet als een idioot, dan is het goed toch? Als mede praktisch op het strand wonende.

donkieshot | 26-07-19 | 13:46

zolang je met je poten van/uit andermans eigendommen blijft. Maar daar wringt de badslipper...

GWBA | 26-07-19 | 13:52

Maar handhaven van het boerkaverbod doen ze niet.

leo de pejo | 26-07-19 | 13:34 | 1

Dan is er nog altijd de mogelijkheid van art. 12 Strafvordering. Wanneer staat dat verbod in het Staatsblad?

theo-is-dood | 26-07-19 | 13:38

Ik zie kansen, in plaats van de bedjes verhuur overdag nu bedjes verhuur s'nachts!

Barkruk2 | 26-07-19 | 13:32

Dat is wel een hele kleine boerka

van heinde en verre | 26-07-19 | 13:32 | 1

Met zeer fraaie rondingen.

Rest In Privacy | 26-07-19 | 13:39

Ben ook zo benieuwd naar 1 augustus "Met de politie"ik wil aangifte doen, weet u dat zeker bel over 3 weken nog eens terug. Maar ik draag een boerka! Oh stuur vanmiddag nog een agent langs.

dedwarsligger | 26-07-19 | 13:30

Behalve als de moskee een illegale halalbbq met muziek en 500 toeterturken organiseert. Dan zie je niemand.

Sliptong | 26-07-19 | 13:29

De politie is nu eenmaal fanatiek op zoek naar blanken mensen en hoopt die te betrappen op een overtreding.
Dit om de statistieken te beïnvloeden.

pejoar | 26-07-19 | 13:27 | 1

straks krijg je staafdiagrammetjes bij het CPB: wit tegenover gekleurd. Wedden dat wit dit niet gaat winnen?

GWBA | 26-07-19 | 13:57

Laatst op het werk een plenaire mededeling; een reorganisatie was aanstaande. Een gutmensch stond op en vroeg of er voldoende rekening werd gehouden met de informatievoorziening richting de nieuwe Nederlanders. Waarop een Mocro op stond en hen toe snauwde waar het voor nodig was? Vond hij soms dat Marokkanen achterlijk waren? Je zag de twijfel in zijn ogen. Hij stond toch juist aan de goede kant van de streep? Hoe kon dit nu toch gebeuren, vroeg hij zich zichtbaar af toen ook andere mensen vroegen waarom hij in godsnaam over afkomst begon, terwijl het over de toekomst van het bedrijf ging. De man had zich zo voorgenomen te deugen, maar besefte langzaam dat hij een enorme droeftoeter was, gekneed door en voor de staat. Zouden de agenten zich nu ook zo voelen? Dat vraag ik me af. Nu ga ik wat drinken, fijn weekend allemaal!

opblaasschaap | 26-07-19 | 13:24

Geen volk 'Duitscher' dan de Nederlanders. befehl ist befehl en regels zijn regels.
Wanneer hebben we nou eens door dat we een kudtvolk zijn? Althans, 90% van ons volk? 50% zal zeggen: 'Tja, dat zijn de regels' en die andere 40% zal erom kunnen lachen, zo van: 'Haha, hebben ze een boete van 140 euro, hahaha'. Maar die staan wel zelf in de rij met een bonnetje voor een gratis zaterdagkrant. Wel zelf alle voordeeltjes meepikken maar lachen als een ander iets moet betalen....
De maker van het persoonsbewijs in den oorlog was een Hollander die het zo ontworpen had dat het moeilijk te vervalsen was. Waar reden de treinen op tijd? Waar zijn relatief de meeste joden opgehaald? Waar zat iedereen na de oorlog in het verzet? Waat zat iedereen tijdens de oorlog in hun broek te schijten? Precies, in Nederland. En de koninklijke lafaards zaten bij de eerste schoten al op de boot naar Engeland! De enige die wilde blijven was de Bernhard. Niet omdat hij zo moedig was maar die dacht: 'Mij doen ze niks, ik ben Duitser en heb bij de SS gezeten en dan kan ik als stadhouder mooi de macht over nemen!'.

Pete_1968 | 26-07-19 | 13:22 | 8

nou hebben jullie het wel de hele tijd over die Nederlanders, maar die Duitsers... dat waren ook geen lieverdjes hoor!1!!

GWBA | 26-07-19 | 14:03

Nederlanders afzeiken is dan ook weer heel Nederlands.

SmilingBhudda | 26-07-19 | 14:43

@theo-is-dood | 26-07-19 | 13:35: Duitsers hebben een enorm zwak voor de Nederlanders. We kunnen er geen kwaad doen. Beroepsmatig spreek ik dagelijks met veel Duitsers. Ik moet toegeven, ze zijn erg gemakkelijk en erg beleefd (laat het mijn inmiddels gestorven ouders maar niet horen) maar we kunnen deze generatie toch ook de fouten van hun grootouders en nog verder weg niet aanrekenen. Daarom heb ik ook geen tijd voor de donkere medelander die maar blijft doorzeveren over de slavernij. Ook weer niet omdat ik dat goedpraat maar het was zo'n klein gedeelte van de bevolking die zich daardoor verrijkt heeft terwijl de rest zelf in bittere armoede leefde en omdat het 150 jaar geleden is afgeschaft. Zo nou effe uitrusten na dit epistel.

Slough | 26-07-19 | 15:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Hadden ze bij Frontex maar zulke handhavers.

drs. P | 26-07-19 | 13:22

Maar wordt er ook zo hard opgetreden tegen parkvervuilers?

Deflatiemonster | 26-07-19 | 13:21 | 2

Handhaven prima. Maar handhaaf dan ook ik de Haagse parken waar heel Allochtonië in het weekend zit te barbecuen. Alle, maar dan ook alle afval wordt achteloos op het gras geflikkerd.

theo-is-dood | 26-07-19 | 13:29

is cultuur.

Schepvogel | 26-07-19 | 13:51

Gewoon terecht. Ik zou als ondernemer ook geen stinkende junk met incontinentie op mijn meubels willen hebben. Kun je de dag daarna de remsporen eraf gaan vegen.

boonmoi | 26-07-19 | 13:20 | 1

Precies, fukking ranzig en asociaal gedrag.

Bvdb | 26-07-19 | 13:30

De politie heeft haar prioriteiten weer geweldig op orde.... Las vanmorgen dat ze lopen te zweten in hun pakkies. Mooi!

Goofje | 26-07-19 | 13:20 | 2
-weggejorist-
ot_de_bever | 26-07-19 | 13:22

@bever: nee, niet door het pakkie. Donkerblauw reflecteert de warmte zo lekker... Oh!1!!

GWBA | 26-07-19 | 14:06

Die bolle strandkussens, waar koop je die? Ik vraag het voor een vriend.

Deflatiemonster | 26-07-19 | 13:20 | 1

Hahahaha goeie!

Slough | 26-07-19 | 13:36

Ja, beter in de zwarte kampeertent des doods op het strand slapen, want dan hebben ze ineens een capaciteitsprobleem kwa handhaving.

Vod Kanockers | 26-07-19 | 13:18
-weggejorist-
ot_de_bever | 26-07-19 | 13:18 | 2

Het zijn geen strandslapers maar mensen die je bedrijfsruimte gebruiken als slaapplek.

Ardbeg | 26-07-19 | 13:18 | 1
-weggejorist-
ot_de_bever | 26-07-19 | 13:21

Kijk lui, jullie maken je wel min0of-meer druk over deze daad van de politie, maat het heeft te maken met inkomsten voor de staat. Bekeuren is het nieuwe collecteren en net als in de kerk gaan de centjes na de inzameling naar de machthebbers. Nu wil het geval dat het overdag gewoon te warm is om buitensbureaux bekeuringen uit te delen, dus doen ze dat 's nachts. Daar zit normaal wel een probleem door het gebrek aan publiek op straat, maar in dit geval bleek er ineens een oplossing voor het probleem, vrijwillig stelden enkelen zich ter beschikking om de inkomstenstroom niet helemaal op te laten drogen. Onder deze vrijwilligers bevonden zich geen hoofddoekdragers, noch nektasjesdragers, vandaar dat de politie hier ook geen onderscheid hoefde te maken. Nu nog even allemaal van het aardgas af en aan het lachgas en we snappen meteen dat het allemaal deugd. Groeten van Falske Hemkema.

ugur | 26-07-19 | 13:17

Wijze les, neem altijd je Boerka mee!

drs. P | 26-07-19 | 13:16 | 1

Precies, dan word je niet bekeurd.

Schuldenbrau | 26-07-19 | 13:17

Jeetje "nieuws", de politie treedt hier echter al maanden op tegen tuigh dat denkt te kunnen slapen op/onder strandterrassen of in de duinen.
Ksssstt wegwezen, er is een daklozen opvang voor dat soort types.

Berbaar | 26-07-19 | 13:16 | 4

Hee, weer bovenwater ouwe zoetwaterpiraat? Welkom terug.

Cobalt bomb | 26-07-19 | 13:29

@Cobalt bomb | 26-07-19 | 13:29:
Tnx maar zal spaarzaam zijn.
Druk in de verkansie met ons nieuwe toekomstige huis.

Berbaar | 26-07-19 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Er worden in Scheveningen soms feesten gegeven en daar komen dan in een weekend 4000 mens op af en de meeste gebruiken wel iets. Een van de laatste keren werd er geschoten en ook nog gestoken met een mes. Hier sta je dan met 2 politiemensen want ze hebben niet genoeg personeel voor Scheveningen. Vroeger was het vechten om een autosleutel, nu kan je kiezen welke auto. Info uit betrouwbare bron.

Welzijn | 26-07-19 | 13:15 | 1

" Vroeger was het vechten om een autosleutel, nu kan je kiezen welke auto" ?

Baron Clappique | 26-07-19 | 13:18

Ja, maar wacht even. Liggen transpireren op kussens van andermans strandtent doe voor overdag zijn bestemd op andermans terrein. Klopt ook niet. Maar gezien de hitte hadden ze ook gewoon kunnen worden weggestuurd. Meteen een boete? Weet het niet.

Jan, Leiden | 26-07-19 | 13:14

"Volgens een politiewoordvoerder zijn strandtenten eigen terrein van horeca-eigenaren. 'Daar mag je niet zomaar op slapen.'"

Klopt, en de politie mag zich daar niet zomaar begeven, en ook al niet zomaar prenten uit gaan schrijven. Tenzij die strandtenteigenaren daar om verzocht hebben.

Peter_K | 26-07-19 | 13:14 | 2

Precies dat dus. De politie mocht daar helemaal niet komen. Die boetes kunnen zo de prullenbak in.

Frau Merkel | 26-07-19 | 13:21

Volgende keer komen bij u thuis. Boete voor plakkerig slapen.

Wim Venijn | 26-07-19 | 13:21

Het is in ieder geval makkelijker handhaven dan een roedel doorgedraaide ‘moskeebezoekers’.

BozePaarseMan | 26-07-19 | 13:13

Hmm met een boerka in een strandtent slapen... lijkt mij dat er een keukenhulp niet op de juiste plek is opgeborgen.
Tentception Spartacus, tentception.

Cobalt bomb | 26-07-19 | 13:13 | 1

Een tent in een tent dus.

Sinterbikske | 26-07-19 | 13:15

Als je daarentegen zonder documenten net bent aangespoeld uit Noord Afrika of zo, dan brengen ze je snel naar een opvanghotel met airco.

Baron Clappique | 26-07-19 | 13:13 | 1

Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit bericht las.

Leon Tosti | 26-07-19 | 13:24

Die dame met die groene bikini mag best bij mij komen pitten, mijn vrouw slaapt graag buiten.

Ingpe | 26-07-19 | 13:12

Met een burka ben je overduidelijk aan het wildkamperen.

elco485 | 26-07-19 | 13:11

Wat een lekker snoepie op die tweede foto.

SmaritesII | 26-07-19 | 13:11

13 x 140 = 1.820‬ euro. Dat levert tenminste wat op. Zeikerds die om een woninginbraak bellen, maken maar een afspraak. Maar liever niet.

Crusher | 26-07-19 | 13:07

Iets met letter en geest van de wet en discretionaire bevoegdheid

witwas | 26-07-19 | 13:07 | 3

Tis hetzelfde als schrijven voor niet dragen autogordel. Lekker makkelijk.
Het bonnenboekje moet wel vol natuurlijk.

hotnot | 26-07-19 | 13:10

@hotnot | 26-07-19 | 13:10: Als u een ongeluk krijgt (of het nu wel of niet uw schuld is) zonder uw gordel om, betaalt iedereen (via premies) mee aan uw letsel. Terecht dus dat daarvoor geschreven wordt.

Wat de overlast is van strandslapers (financieel of anderszins) is mij niet duidelijk, tenzij ze de boel onderkotsen.

2Little2Late | 26-07-19 | 13:16

Verkeerde foto natuurlijk. Geen strand te zien. Duinen daarentegen....

goedverstaander | 26-07-19 | 13:07

Als de politie een prent wil geven aan iemand die in een boerka ligt te pitten, dan doen ze dat zeker NIET.
Anders mag de agent in kwestie drie keer op het matje komen bij de teamchef, de teamleiding en de korpschef, wat een klacht van discriminatie betreft, die hij/zij aan zijn kont heeft hangen.

De-Glijdende-Rechter | 26-07-19 | 13:05

Mijn handhaaf knuppel zou haar nog ff laten liggen

Dirk III | 26-07-19 | 13:04

Wat ik je zeg.

watmagjenogwel | 26-07-19 | 13:04 | 5

@ritter vn hüpfburg | 26-07-19 | 13:12:
Was u die koene ridder tussen twee (na de nacht niet-meer-zo-jung)frauen?

Hemmenaar7 | 26-07-19 | 13:36

@Baron Clappique | 26-07-19 | 13:15: Maar ze waren wel naakt.

ritter vn hüpfburg | 26-07-19 | 16:50

@HeHelaas niet.mmenaar7 | 26-07-19 | 13:36:

ritter vn hüpfburg | 26-07-19 | 16:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Strandslapers zijn net als Damslapers. De mariniers er overheen wat mij betreft.

RickRD | 26-07-19 | 13:03

De wereld is weer een stukje veiliger geworden vannacht dankzij dit doortastende optreden van de Hermandad. Waar die tegenwoordig allemaal capaciteit voor heeft, zeg, sjongejonge.

Hedieho | 26-07-19 | 13:03 | 1

Was mening dat die snachts slapen immers de politiebureaus zijn ook allemaal gesloten, en ze hebben 1 surveillancebak voor een gebied met een straal van 50km. Maar ja dit is echt onveilig, daar moet je wat aan doen als roverheid.

watmagjenogwel | 26-07-19 | 13:06

Zou willen dat ze echt waren. Zijn ze niet.

RickTheDick | 26-07-19 | 13:03 | 1

Zijn ze zeker wel!
Googlet u Vivian Chau maar even.. Jam!

eekeek | 26-07-19 | 14:31

Toen ik nog op Scheveningen woonde - Den Haag heeft geen strand - was er overigens heus wel een goede reden om het strandslapen te verbieden: iedere nacht werd het zand door grote machines gezeefd, en daar wil je geen lichaamsdelen in hebben.

Guido | 26-07-19 | 13:03 | 1

Hahaha, heel erg scherp.

De-Glijdende-Rechter | 26-07-19 | 13:06

Neuqen op het strand mag dan weer wel? IK vraag dit voor een vriend......

Fatwabuster | 26-07-19 | 13:02 | 7

Als u uw eigen fietsenhok meeneemt mag het.

Frau Merkel | 26-07-19 | 13:22

Nee, dat kost je (max) € 4100,-
Per persoon...

42 | 26-07-19 | 13:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Handhaven daar waar het echt nodig is.

Baron Clappique | 26-07-19 | 13:02 | 1

Precies!

Rest In Privacy | 26-07-19 | 14:33
-weggejorist-
Superior Bastard | 26-07-19 | 13:02 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland