Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Britse ambassadeur in Washington stapt op na zeggen waarheid over Trump in gelekte memo

JOBS JOBS JOBS!

maar hoe kwam The Mail on Sunday hieraan?

Met de Engelse politiek gaat het slecht, maar verder gaat het goed. Nu stapt de ambassadeur in de VS Kim Darroch op, nadat hij al dagen onder vuur lag omdat wegens aan The Mail on Sunday gelekte memo's waarin hij over de regering-Trump onder meer schreef: "We don't really believe this Administration is going to become substantially more normal; less dysfunctional; less unpredictable; less faction riven; less diplomatically clumsy and inept". Iedereen boos dat die arme man zijn ontslag moet indienen terwijl hij gewoon deed waar hij voor werd betaald, namelijk in geheime memo's zeggen wat hij vindt. Maar het staat natuurlijk niet echt sjiek tegen een president die je net een vorkje hebt laten meeprikken met de Queen en waarschijnlijk keihard nodig gaat hebben om post-Brexit een beetje gezellig internationaal mee te handelen als je de schrijver van dergelijke teksten laat zitten. Vandaar dat Boris Johnson ook *kuch* dapper alle vragen over Darroch ontweek, waarmee de positie van de ambassadeur helemaal onmogelijk werd. En nu heeft Darroch eggs for his money gekozen en zijn ontslag ingediend. Komt mooi uit want wij hoorden laatst van iemand die het niet kan weten dat Darroch een 'pompous fool' is. Thank you, Mr. President!

Very stupid guy

Reaguursels

Inloggen

De "waarheid" over Trump? De werkloosheid is onder de zwarte bevolking nog nooit zo laag geweest, de economie draait op volle toeren, er staat een ambassade in daadwerkelijk de hoofdstad van Israel, er is voor het eerst in decennia echt diplomatiek contact met Noord-Korea en er is ondanks een directe aanval een oorlog met Iran voorkomen. Wat is daar "dysfunctional" of "inept" aan?

His Lordship | 11-07-19 | 10:20 | 2

hearhear !

ivanhoe bergs | 11-07-19 | 10:21

De waarheid is dat Trump nog al vaak de waarheid vertelt en dat vinden 'ze' niet de bedoeling.

Plaktong | 11-07-19 | 12:14

Het onderliggende verhaal is dat de UK Amerikaanse burgers heeft bespioneerd met medeweten van deze beste man. He's trying to run while he still can.
quodverum.com/2019/07/191/trump-s-rev...

God Zelf | 11-07-19 | 07:56 | 1

Wow, ongelovelijk. Maar nu Rex van quodverum dit stuk citizen journalism heeft geproduceerd, en met inside information van niet de minsten, maar informed observants van spygate, dus bronnen die we allemaal kunnen checken, zijn de schellen me van de ogen gevallen.

Carlitros | 11-07-19 | 10:55

meningen zijn feiten ok
verder draait het daar prima verder in amerika, journo's van the usual suspects media daaro keffen en stuiteren een beetje maar dat is nooit anders geweest

niemand specifiek | 11-07-19 | 07:48

Is er al een James Bond die over de grens van Noord-Korea loopt met Kim die toekijkt?

Ikbeneenzelfbouwer | 11-07-19 | 01:15

Knutseljournalistiek van de Daily Mail. Waarom worden die memo's niet gewoon gepubliceerd? Downloadbaar? Leesbaar in extenso voor ons gewone mensen, opdat we zelf onze conclusies kunnen trekken?

Lekken van niks. WikiLeaks die lekte prima. Wat is hier aan de hand? Naar mijn onbescheiden idee heeft iemand een rekening te vereffenen met die men. Darroch.

Kortom flutwerk van die krant, de ambassadeur zichzelf gewipt.
Daar ging het om. Evocatus

Evocatus | 10-07-19 | 23:14

Laten ze eerst maar eens uitleggen wie Mifsud is

Lumenatra | 10-07-19 | 21:50

Nou nou, die Trump heeft toch wel behoorlijk wat fan boys hier.... zie zelfs regelmatig de beste POTUS sinds Teddy Roosevelt voorbijkomen. Groot leider, geweidig beleid, USA weer booming.

Even terug naar zijn verkiezings campagne. HIj beloofde dat hij in 8 jaar de nationale schuld zou aflossen!! Onder Obama was die bijna verdubbeld tot 19 biljoen dollar. Dankzij Trumps beleid is de staatsschuld echter niet afgenomen, maar gestegen tot meer dan 22 biljoen dollar. En zijn de eigen berekeningen van het witte huis van de effecten van Trumps beleid laten zien dat deze staatsschuld zal stijgen tot meer dan 29 biljoen dollar binnen nu en 4 jaar. Katsching!

Geweldige leider, die Trump. En zijn toespraken doen het beste van Lincoln verbleken. Afgelopen week nog, met de 4th of July parade, zijn toespraak, hoe het Amerikaanse leger tijdens de Amerikaanse Revolutie in 1775 ongelovelijk dapper eerst de vliegvelden op die slechte Engelsen veroverden, voordat ze - onder de rode gloed van de raketten, de overwinning opeisten.

www.theguardian.com/us-news/video/201...

Meesterlijk.

Carlitros | 10-07-19 | 21:24 | 5

Procentueel gezien is de staatsschuld niet extreem gestegen. Daarnaast doet de economie het uitstekend onder Trump. Het is moeilijk te accepteren voor de Trump haters maar het gaat gewoon goed met de VS sinds zijn aantreden. En je kunt die democraten kandidaten toch niet serieua nemen: ze zijn zonder uitzondering van mening dat illegaal de grens oversteken geen strafbaar feit zou moeten zijn en dat we zelfs gratis zorg moeten leveren aan illegalen. Die zijn echt wereldvreemd en los van de werkelijkheid.

Sir Hackalot | 11-07-19 | 08:17

@Sir Hackalot | 11-07-19 | 08:17:
De staatsschuld stijgt net zo hard als onder Obama, met ca1 biljoen per jaar. De laatste 2 jaar onder Obama ging het al prima met de Amerikaanse economie, dus de vraag is of Trump niet gewoon de mazzel heeft dat Amerika in een hoogconjuctuur zit.

Ben het met je eens dat de kandidaten van de Democraten ook weinig hoop voor een betere toekomst geven. Net als in de UK, te triest voor woorden dat na May, 1 van de slechtste PMs ooit in de UK, het beste waar ze mee kunnen komen om dat op te volgen, de clown Boris Johnson is, of de onbenul Jeremy Hunt (regelmatig "verspreken" Engelse journalisten en tv presentatoren zich, en spreken uit Jeremy Cunt. Dusdanig veel, dat een paar weken geleden Hunt smeekte in de pers of ze dat vanaf nu aub niet meer konden doen). Tegelijkertijd staat aan het hoofd van de oppositie in de UK een NOG grotere onbenul, Jeremy Corbyn. Normaliter zou de oppositie, na een regering die er zo een puinhoop van heeft gemaakt, mijlen ver voor moeten staan in de peilingen, maar niet Labour, die nog steeds nek aan nek met de Tories lopen. Corbyn, die - ondanks dat zijn ouders een fortuin hebben betaald aan prive scholen, niet verder kwam dan 2 E beoordelingen tijdens zijn A level examens (in Engeland kennen ze geen cijfers 1 tot 10, maar F (Failed) to A). Dus tijdens zijn examens had hij 2x een 5.5 of 6-, en voor de rest onvoldoendes. En dit zou bij een verkiezing die Labour zou winnen de Prime Minister van het VK worden.

Het is allemaal te triest voor woorden.

Carlitros | 11-07-19 | 08:43

@Sir Hackalot | 11-07-19 | 08:17:

De Nederlandse staatsschuld daalt sinds 2014 dankzij de aantrekkende economie.

Het is mede dankzij Obama dat de economie in de VS bloeit. De Republikeinen hadden de Amerikaanse auto-industrie tijdens de crisis gewoon failliet laten gaan.

BigKnor | 11-07-19 | 10:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump is wel onhandig, onzinnig, disfunctioneel en onvoorspelbaar genoeg om de grootste kinder seks exploitant, kinderverkrachter en afpersing moloch aller tijden in de bak te gooien, nog voordat het proces is begonnen. Men spreekt erover dat een voormalig Britse Premier Minister (vermoedelijk Tony Blair) door Epstein werd gechanteerd. Hier is het kleine zwarte boekje van Epsten s3.amazonaws.com/s3.documentcloud.org... waar de naam van Tony Blair in voorkomt.

rmstock | 10-07-19 | 21:12 | 3

Maar Trump houdt wel een minister in dienst die betrokken was bij plea bargain waardoor Epstein nog meer dan tien jaar van zijn vrijheid kunnen gebruiken om nog meer slachtoffers te kunnen maken. Trump heeft ministers voor minder ontslagen.

BigKnor | 11-07-19 | 10:57

@BigKnor | 11-07-19 | 10:57: Acosta? Ik heb gelezen dat deze vraag bij zijn sollicitatie aan Acosta gesteld is. Antwoord was dat hem destijds gemeld was dat de Epstein zaak boven zijn payroll lag en hij zich er niet mee hoefde te bemoeien.

Ir. Wilhelmus | 11-07-19 | 12:42

Commentaar gisteren l in de Daily Mail,dat het commentaar van de Britse ambassadeur in de VS eigenlijk beter paste bij de Amerikaanse ambassadeur in Engeland bij het beschrijven van de escapades van de Engelse regering o.l.v. Theresa May en niet onbelangrijk dat dat dan spot on zou zijn.
Meeste reacties klonken ook zo, Trump heeft helemaal gelijk.
Vanavond op de BBC Panorama over antisemitisme binnen Labour, over een open riool gesproken.

bwanabanjo | 10-07-19 | 21:00

Wat een hypocrite bende , die zgn hoogbegaafde buitenland bende. In je gezicht "beleefd" omdat ze je nodig hebben. Achter je rug de meest smerige praatjes naar je baas schrijven. Dat is smaad met hoofdletters. Strafbaar...
De hele elitaire goegemeente op de britse TV maar ach en wee roepen om die arme man.Deed zo zijn best... . Ik vind dat de hr.Trump zich nog netjes gedragen heeft. Open en eerlijk recht in zijn gezicht lik op stuk geven. Ik had hem een schop onder zijn dikke britse linkse reet gegeven.
Goed gedaan Trump, op naar het volgende presidentschap. Clean the swamp.
Engeland heeft mi maar 1 probleem: "het ligt precies 3m te hoog boven de waterspiegel".

Goedzo | 10-07-19 | 20:41 | 3

Die Britse ambassadeur moet vertrouwelijk rapporteren wat de Britse regering kan verwachten van de Amerikaanse regering . Dat is zijn taak .
Als Trump een beetje nivo had hij dit genegeerd en had de USA een betere onderhandelingspositie gehad .

elevator | 10-07-19 | 20:51

@elevator | 10-07-19 | 20:51: huh? Engelse diplomatie maakt er een bende van en dat is de schuld van de VS én zij zouden daar schade aan ondervinden. Het is een wonderlijke analyse elevator. Ik snap er helemaal niets van en heb drastisch behoefte aan een gedegen uitleg.

Langshetrandje | 10-07-19 | 21:08

Het is wel leuk hier in America! Groetjes!

Fiets | 10-07-19 | 19:55 | 3

Omdat Trump het zegt ?

elevator | 10-07-19 | 19:59

Het is een keurig geregisseerde actieweek: slechte behandeling van gelukszoekerskinderen, ooit wel eens op de foto geweest met een pedofiel en een heuse ambasadeur van een serieuze bondgenoot vande VS vindt hem niet capabel. Linksom of rechtsom: Trump moet en zal weg. En dat gaat voorlopig niet lukken. Maar die foto met die pedo van twaalf jaar geleden.... gaat wél een hoop schade aanrichten bij zijn kiezers.

bisbisbis | 10-07-19 | 19:51 | 1

12 jaar? er stond 1996 bij die ene die ik zag.

Gijsbert | 10-07-19 | 22:37

Ok. Laat ik een bekentenis doen. Ook ik ben niet de grootste fan van Trump. Accepteer alleen wel de loop van wat kennelijk het Amerikaanse democratische proces is. Het meest zorgwekkende vind ik niet zozeer een aanstaande herverkiezing van Trump, maar de absurde situatie dat een nog oudere heer, met een negatief track record als presidentskandidaat als enige echte alternatief door de democraten naar voren kan worden geschoven, terwijl ze toch echt drie jaar de tijd hebben gehad om een adequate strategie te bedenken. Als dit exemplarisch is voor de slagkracht van de democraten dan zou ik bij een volgende verkiezing als ik in het bezit zou zijn van een stembriefje vol overtuiging voor Trump gaan.

Langshetrandje | 10-07-19 | 19:50 | 5

@elevator | 10-07-19 | 20:01: grappig dat je dit nu schrijft. Alsof dit niet eerder is voorgekomen in het voordeel van de democraten. Maar dat is al gauw bij links als de democratie niet hun kant op rolt

Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 21:21

@elevator | 10-07-19 | 20:01: Er is een goede reden waarom het systeem zo werkt daar. Dat heeft te maken met het feit dat het niet gewoon één land is, maar een verzameling van staten. Wanneer je de zgn. 'popular vote' (dus gewoon alle afzonderlijke stemmen op een hoop, zoals bij ons) laat bepalen wie president wordt, dan hebben al die dunbevolkte staten praktisch geen invloed meer op de uitslag. Doordat er nu in feite een verkiezing per staat is die gewonnen moet worden om geen nulscore te halen, is het effect van in al die staten geen meerderheid halen vele malen groter. Daardoor moeten de kandidaten/partijen hun aandacht wel degelijk óók richten op al die 'onbelangrijke staten'. Anders hebben ze alleen nog maar aandacht voor een paar dichtbevolkte staten aan de oost- en westkust. Er is destijds echt wel over nagedacht.

Dr. Snoepjes | 10-07-19 | 22:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen het briefhoofdje boven dit item wat stelt dat de anti-brexit ambassadeur van Engeland de "waarheid" over Trump verkondigd is erg vooringenomen mennekes van GS, wat de anti-brexit ambassadeur verkondigd is zijn mening en inzicht over het management en verkozen President van een ( nog ) bevriende natie, de politieke voorkeur van stukjestikker Ronaldo interesseert mij niet bijster veel en vooral niet omdat ik de hele dag dat Trump bashing in m'n porem krijg.

swebe | 10-07-19 | 19:42

Eventjes afgezien van alles. Je/JIJ moet je altijd ernstig zorgen maken over gekken die zichzelf aanspreken in de derde persoon.

Als je echt niet snapt hoe ziek dat is?

Nou dan moet je naar de huisarts; OF TBS-kliniek.

Andrew Deen | 10-07-19 | 19:37 | 2

Ik snap er niets van

Terugkruizen | 10-07-19 | 19:54

Of president worden van de USA

elevator | 10-07-19 | 20:04

Als je als Britse overheid en regering de door het volk opgelegde Brexit er niet doorkrijgt ben je zelf incompetent of, als het ter kwader trouw is, ondeugdelijk. De onvoorspelbaarheid van Trump is juist zijn kracht. Hierdoor staan mensen en organisaties die altijd wat veel te korte lijntjes hadden iedere keer buitenspel.

down | 10-07-19 | 19:31 | 1

Trump moet zich niet bemoeien met binnenlandse politiek . Hij heeft echt niet het beste voor met de Britten

elevator | 10-07-19 | 19:58

Ik wordt zo moe van dat Trump gebash.die man is een held.. groot leider en hard als het moet.. beter dan al die slappe zakken wat het hier voor het zeggen hebben

RedwhiteNick | 10-07-19 | 19:22 | 4

RedwhiteNick | 10-07-19 | 19:22 |
Heel Nederland heeft helaas niet genoeg moed om iemand anders dan een glijmiddel/slappe zak te kiezen.
De enige keer dat dit anders dreigde af te lopen werd er dan ook direct geschoten.

Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 19:53

@Andrew Deen | 10-07-19 | 19:30:Nog nooit in de USA geweest zeker? Jij kijkt alleen naar de NPO CNN etc... ga hier ook niet op in dus blijf lekker in je wereldje ;)

RedwhiteNick | 10-07-19 | 22:09

@Andrew Deen | 10-07-19 | 19:30: de economie draait wel aardig hoor maar dat is zeker niet noemenswaardig? Nee, jij weet vast wel een pasr feiten die iets anders aantonen. U klinkt als een man van feiten.

Vlerk | 10-07-19 | 22:16
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, Rutte gaat volgende week op bezoek bij de Commander in Chief, hij zal hem wel even weer terechtwijzen.

polgroningen | 10-07-19 | 19:13 | 1

"hahahaha"

Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 19:56

Jullie boy toch, Trump?

Weet wel dat de Britse regering gezegd heeft het aftreden te betreuren én dat ze achter hun ambassadeur staan. Dat is de diplomatieke manier om te zeggen dat zij ook vinden dat Trump een simpele idioot is. Zo simpel dat het hem zelf waarschijnlijk totaal ontgaat.

Bigi Bana Boy | 10-07-19 | 19:12 | 6

@Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 19:57: Ik zag net anders May geen afstand nemen van de voormalige ambassadeur.

Bigi Bana Boy | 10-07-19 | 20:19

@Bigi Bana Boy | 10-07-19 | 20:19: exact. en trump 2.0 gaat haar opvolgen.

Langshetrandje | 10-07-19 | 20:24

Al is de voltallige Britse regering het oneens met de mening van de ambassadeur dan nog moeten ze achter hem blijven staan.

Er is door het lekken al een gevaar ontstaan dat andere ambassadeurs ook voorzichtiger gaan worden in hun interne communicatie, als de regering deze man nu ook zou laten vallen kunnen ze helemaal wel vergeten ooit nog nuttige informatie uit hun ambassades te ontvangen.

ZonderNaam | 10-07-19 | 20:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik Trump af en toe bezig zie, dan snap ik eerlijk gezegd niet altijd helemaal hoe dat geweldige beleid van Trump er komt. Maar het beleid is geweldig. En daar gaat het om.

Sitting_targets | 10-07-19 | 18:52 | 5

@Andrew Deen | 10-07-19 | 19:31: Gast, leer eerst eens schrijven.

Sitting_targets | 10-07-19 | 20:49

@Andrew Deen | 10-07-19 | 19:31:
Trollen worden hier afgebrand tot onder hun voetzolen, dus stop er mee..
Ga inhoudelijk reaguuren of houd de muil dicht.

Gokmaar | 10-07-19 | 20:59

@Andrew Deen | 10-07-19 | 19:31: Wat is een schermwerper? Echt?

Vlerk | 10-07-19 | 22:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb anders nog nooit gehoord dat een ambassadeur in het land waar hij zijn eigen land moet vertegenwoordigen, het desbetreffende staatshoofd kan of mag beledigen. De bedoeling is 'diplomatie', vandaar dat ze 'diplomaten' genoemd worden. Het lijkt mij geen goed plan om in die functie een beetje de SJW te gaan zitten uithangen. En laten we wel wezen, zij hadden Theresa May, en wij hebben Mark Rutte. Ik heb nog geen ambassadeur hier een piep horen uiten over onze meest uitverkoren aartsleugenaar.
Ook niet erg slim, want de Britten zaten achter het fake dossier van Fusion GPS waar in 2016 een Foreign Intelligence Surveillance Act rechtbank mee om de tuin werd geleid en dat belachelijke en kostbare Mueller onderzoek mee werd opgestart. U hoort er weinig over maar nu worden de onderzoekers onderzocht. Dus als je als UK zo nauw betrokken bent bij een poging tot een staatsgreep, is het des te dommer om dan een loose cannon ambassadeur met een grote muil te hebben die verhoudingen tussen de VS en UK nog verder verziekt. Dan zou ik gaan denken dat je een 'Putin-vriendje' bent ;-)

Voor de psycho's op links geldt dat, als het Trump en zijn familie betreft, er geen regels zijn en alles geoorloofd is. Je mag dan grof zijn over Ivanka, je mag je pedofantasieën over Barron Trump vrijelijk op Twitter uiten, er zitten geen consequenties aan. En als die beste man straks de verkiezingen wint, kunnen we wederom een Lee Harvey Oswald verwachten.

Datsun_Cherry | 10-07-19 | 18:44 | 4

Diplomaten moeten diplomatiek zijn in het openbaar. Achter de schermen zijn ze juist vrij direct en vaak ook hard in hun oordeel - het was Darroch's taak de Foreign Office in te lichten over het functioneren van de Trump administratie, dat heeft hij gewoon gedaan zoals elke diplomaat het zou doen. Het echte schandaal is toch echt de lek van deze geheime documenten, die hadden nooit openbaar moeten worden. Dit ondermijnt het functioneren van de Britse buitenlandse dienst. Als ambassadeurs hun meningen niet meer kunnen geven (nogmaals, in geheime documenten, in de publieke ruimte moeten ze juist beheerst en sympathiek zijn) uit angst dat het ze hun carriere kost, dan kunnen ze de boel wel opdoeken.

Supermuis | 10-07-19 | 18:59

Het betreft gelekte interne communicatie. En het is de taak van een ambassadeur om analyses te maken van de politieke situatie van het gastland tbv de regering van zijn eigen land. Van beledigen is derhalve geen sprake.

Bigi Bana Boy | 10-07-19 | 19:14

De dag dat uit een links of communistisch land een andere Popeye opstaat met als 1 doel het uitschakelen van Trump wegens dezelfde redenen als Volkert (zgn.voor het landsbelang denkend) sla ik een kruisje voor Trump.

steekmug | 10-07-19 | 20:10
▼ 1 antwoord verborgen

Verstandig ook om een ambassadeur met TDS in Amerika te stationeren.

naraga | 10-07-19 | 18:42

Trump is een baas!

MurkRatte | 10-07-19 | 18:37 | 11

@cugel | 10-07-19 | 19:25:
U gaat vooral voor uiterlijk merk ik, maar nu even inhoudelijk graag.

Mr_Natural | 10-07-19 | 19:45

@Mr_Natural | 10-07-19 | 19:45: Nummer 4, 7 en 9 zijn inhoudelijk. Dat zijn vrouw hem niet mag kun je als uiterlijk beschouwen, maar ik denk dat het misschien meer over Trump zegt dan al de andere dingen. Oke, dus nog 1 inhoudelijk ding: Kim Jong-un heeft niets op moeten geven maar opeens is hij iemand die gezien wordt door de internationale gemeenschap. Wie heeft er daar gewonnen? Eigenlijk idem met zijn verhouding met Iran en Rusland: wat heeft Trump bereikt?Hij heeft natuurlijk wel bereikt dat Europa denkt dat ze niet meer op Amerika kunnen rekenen. Goede score.

cugel | 10-07-19 | 20:13

@cugel | 10-07-19 | 19:42: Oké, overheen gelezen. Maar... omdat je het verder met Deen eens bent kom ik niet verder dan een.... beetje... sorry!

CalamityJane | 10-07-19 | 20:19
▼ 8 antwoorden verborgen

Een diplomaat die zijn land dient door een accurate beschrijving te geven van de regering Trump wordt onder de bus gegooid. Logisch dat ie het veld ruimt. Maar dat doet niks af aan de accurate omschrijving.

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 18:36

Een beetje Trump de diplomaat nemen. Eng land.

Premier Trutte | 10-07-19 | 18:28

De Britse ambassadeur noemde geen feiten maar gaf zijn mening. Een mening die doorspekt was met haat voor Trump.

Immers deze man is zeer anti-Brexit en nam Trump kwalijk dat hij het verdrag met Iran opzegde. Om maar een paar dingen te noemen.

Als we kijken naar de afgelopen 2 jaar van Trump dat heeft hij veel bereikt. Een sterke economie; lage werkeloosheid, belastinghervorming; gevangenis hervorming, onderhandelingen met o.a. NK, enzovoorts.

Tot nu toe heeft Trump de VS bij een enkele oorlog betrokken. Dat kunnen we niet zeggen van Obama die de VS bij twee oorlogen heeft betrokken; Libië en Syrië.

Swieberj | 10-07-19 | 18:26 | 8

Als het niet publiek was gemaakt, dan had Darroch er gewoon nog gezeten. De regering van het VK vond kennelijk dat deze, wellicht belangrijkste diplomaat want VS, uitstekend functioneerde.

Bigi Bana Boy | 10-07-19 | 19:17

@Langshetrandje | 10-07-19 | 19:12: Best wel goed eigenlijk die één enkele oorlog. Die tussen links en rechts. Beter gezegd, die van links tegen rechts.

CalamityJane | 10-07-19 | 19:17
▼ 5 antwoorden verborgen

CNN wordt in Amerika gemiddeld door slechts 1,5 miljoen mensen bekeken op prime time tijden. Dat is dus 1 op de 250 Amerikanen! Meer niet!
Alleen in het buitenland en Europa wordt CNN als betrouwbare bron gezien. Echter is het puur nep en haat zaaien wat ze doen. Ze lijden aan een soort Trump Syndrome. Kijk eens naar Fox News.com. voor de broodnodige nuances.

070 | 10-07-19 | 18:26 | 4

CNN is inderdaad een vreselijke zender geworden bah!

joppo0 | 10-07-19 | 18:32

Wie zijn zin begint met ‘Echter’ hoeft niet serieusgenomen te worden, wel?

doedeljantje | 10-07-19 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

POTUS bepaald wel wat goed is voor de britten.
De britten hoeven alleen te luisteren.
Straks bepaald trump ook als britse soldaten naar iran moeten...

panthoseen | 10-07-19 | 18:24 | 1

Wedden op een goeie fles wijn dat die oorlog er niet komt?

Sitting_targets | 10-07-19 | 18:53

De man is verplicht op te stappen. Hoe onprofessioneel allemaal! En hoe brutaal.
Dat zinloze Trumpgebash altijd. Doet me denken aan leugenaar Halbe Zijlstra die Putin probeerde te bashen met zijn leugens. Oh wacht... die stapte ook op.
Volgens mij hebben de mensen Trump democratisch gekozen. Respect dus of houd gewoon je mond.

Accident_Prone | 10-07-19 | 18:18

Die Engelsen zijn met hun zinkende eiland wel de laatste die kritiek mogen hebben op Donald Trump, de beste POTUS sinds Teddy Roosevelt.
Niet meer dan terecht dat die ambassadeur opkrast.

VanBukkem | 10-07-19 | 18:10 | 1

Deze ambassadeur heeft een lange geschiedenis als EU fan en was op zeer goede voet met Barack Obama. Het is niet zo heel gek om te denken dat hij beseft dat zijn tijd als diplomaat erop zit bij de keuze voor de twee kerels die nu voorligt in VK. Dus maar even zijn doopceel lichten en laatste keer service bewijzen aan de politieke vrienden waar ie echt in gelooft. Hij zal er vorstelijk voor beloond worden.

Langshetrandje | 10-07-19 | 18:15

een engelse diplomaat denkt vanuit een lange conservatieve traditie. Trump hoeft zich geen zorgen te maken. That was then.

very_bad_poet | 10-07-19 | 18:06

Alles wat de man zegt volledig in lijn met alle miljoenmiljard reeds bestaande bronnen. Met extreme snowflake Trump kan je dit verwachten en moet ie het veld ruimen.

Uqbar | 10-07-19 | 18:05 | 3

Dus een democratisch gekozen iemand moet het veld ruimen??? Wat een rare gedacht.

Accident_Prone | 10-07-19 | 18:21

Bedoel je met die miljoenmilhard reeds bestaande bronnen soms de media? Ja, die van die impeachment enzo, honderdmiljard keer op een dag.

Vlerk | 10-07-19 | 22:36

Wat een eikel ben je , als je van zelf zegt dat je het allerbeste bent .

elevator | 10-07-19 | 18:02 | 3

Heel Amerika vindt van zichzelf dat ze de beste zijn. Trump is een product van Amerika.

halfvolle glas | 10-07-19 | 18:09

Waarom zou je president willen worden als je niet van jezelf vindt dat je de beste bent?

Mr_Natural | 10-07-19 | 19:46

"Trump radiates insecurity".
Als dat je observatie is, ben je een dwaas, of iemand die bewust liegt. Weg er mee.

Fijnstoffer | 10-07-19 | 18:02 | 1

Nee exacte beschrijving. Hij moet steeds weer veren in zijn eigen kont steken. Hij kan geen moment voorbij laten gaan. Het is pathologisch.

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 18:38

Engelse honden moeten vooral lullen over de politiek van anderen :)
Terzijde Boris en Donald worden geheid matties straks. Uit hetzelfde sluwe hout gesneden en niet bang om grof in te zetten en spaanders te maken.

Shareholder II | 10-07-19 | 18:00 | 1

De Britse politiek in het moeras van besluiteloosheid aangaande de Brexit. Radiates security?

Sitting_targets | 10-07-19 | 18:56

Diplomaten zijn om diplomatiek te zijn, niet om de waarheid te vertellen.

janzegtut | 10-07-19 | 17:57 | 1

Het zijn gelekte memos. Reken maar dat die altijd heel duidelijk zijn. Diplomatiek is voor de buitenwereld.

Risingson | 10-07-19 | 18:26

Tja, maar Trump is er nog en pechtold is weg, verdwenen, onzichtbaar, onder de tafel,foetsie, machteloos en vooral een lul met peren.

jan huppeldepup | 10-07-19 | 17:59

Trump is een groot man. Een totale planbaas.

Shareholder II | 10-07-19 | 18:07

@jan huppeldepup | 10-07-19 | 17:59: ik raad Alexander ook aan dergelijke filmpjes eens terug te kijken. Gaat ie ontdekken waar het mis ging.

Langshetrandje | 10-07-19 | 18:10

Deze ex-ambassadeur moet gearresteerd worden en vervolgd wegens het beledigen van de beste President en leider van de vrij wereld sinds jaren. Hoop tevens dat Trump herkozen wordt.

Stratum | 10-07-19 | 17:37 | 14

@koeberg | 10-07-19 | 18:10: Misschien weet ie dat bij PM wissel in London zijn tijd in Washington sowieso over is. Dat soort dingen dus.

Langshetrandje | 10-07-19 | 18:11

Vervolgen wegens belediging, toevallig het account van een bekende geitenneuker?

RandyBiel | 10-07-19 | 19:51
▼ 11 antwoorden verborgen

Meneer gokt, net als alle andere corrupte deep-state slugs, dat "the swamp" in the end te sterk en te vol met krokodillen zal blijken voor zelfs president Trump.

Ik hoop dat hij, net als zijn soortgenoten in de media, ongelijk & ontslag mag krijgen. Ik hoop dat voor een betere wereld. Een wereld waarin niet de Brusselmannen bepalen wat gedacht, gezegd en gegeten mag worden.

Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 17:37 | 1

Ongelijk? wat gaat u me nu beweren?

botbot | 10-07-19 | 17:52

Kim Darroch is een typische representant van de globalistische stroming binnen de diplomatieke kringen van tegenwoordig.

Zoals de Sigrid Kaags, Brams van Ojik, de Frans Timmermansen en Petra Stienens. Darroch is een remainer, voormalig vertegenwoordiger bij de EU en nauw betrokken in alles wat de EU in Oekraine heeft gedaan.

Niet echt een neutrale figuur als diplomaat. Blijkbaar vonden meer mensen binnen de UK diplomatieke dienst dat en werden Kim Darrochs interne memo’ s op straat gegooid. Is dat verraad of klokkenluiden?

Glasgow Argus | 10-07-19 | 17:36 | 6

@ristretto | 10-07-19 | 18:31: exact. Die babbelden wat smoother. Maar het gaat niet om de woorden in deze wereld. Het gaat om het resultaat.

Langshetrandje | 10-07-19 | 18:36
▼ 3 antwoorden verborgen

De in deze panelen zeer geliefde president Macron heeft het ietsie beter aangepakt met zijn staf. Pamperen van Trump rondom 14 juli 2017, terwijl de rest van de europese regeringsleiders nog moesten bijkomen van de ellende. Effect: Frankrijk is zeer snel gegroeid qua buitenlandse kapitaalinstroom.

Langshetrandje | 10-07-19 | 17:34 | 11

@Langshetrandje | 10-07-19 | 18:16:
Lijkt me onwaarschijnlijk, de memo's bevatten grof taalgebruik maar zijn er wel degelijk op gericht om het VK het maximale uit de relatie met de VS te laten halen.
Het lekken zorgt voor het tegenovergestelde effect

ZonderNaam | 10-07-19 | 18:27

@ZonderNaam | 10-07-19 | 18:27: Uw eigen interpretatie. Vind ik prima. Deze mijnheer had het beste voor met de VS VK relatie en nu is ie weg.

Langshetrandje | 10-07-19 | 18:31

@litebyte | 10-07-19 | 17:49: het gaat daar echt geweldig, magnifique!! Zo niet dan is dat uitsluitend de schuld van de populisten.

Vlerk | 10-07-19 | 22:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Waarheid? Lol!
Pathetische echo chamber en dat al vanaf de allereerste dag. Trump 2020!

Desmoulins | 10-07-19 | 17:31

Had hij zich maar niet zo trumperig moeten gedragen, dat krijg je ervan.

litebyte | 10-07-19 | 17:28

Ik vind de berichten van deze ambassadeur nogal vreemd. Wat je ook van Trump & Co. vindt, de zittende regering heeft een aantal bijzondere lastige issues weten op te lossen in het voordeel van de USA en heel veel landen profiteren daarvan. Waaronder de UK.
Dat Trump onorthodox is, goes without saying. Maar het is geen gek. Die fout hebben heel wat mensen gemaakt. Clinton en Obama werden zwaar overschat.... Reagan/Bush/Bush werden zwaar onderschat. Trump trumps it all.
Wie kan zich nog herinneren hoe Reagan werd afgeschilderd in de Europese media in de tachtiger jaren van de vorige eeuw? De beste man was -op zijn best- een zwakzinnige b-acteur uit Hollywood. Inmiddels geldt hij als één van de grootste presidenten van de VS.
Overigens vind ik dat de klojo die vertrouwelijke diplomatieke berichten lekt, een knal voor zijn harsens dient te krijgen.

balustrade | 10-07-19 | 17:27 | 11

.. maar goed. Alle aanhangers van een moerassige Deep State zijn grote tegenstanders van de president. Alleen dat al geeft aan dat een Trump 2020 noodzakelijk is, om te voorkomen dat de Brusselmannen het licht doen doven.

Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 18:52

@Hetkanverkeren | 10-07-19 | 18:14:

Ik kan je zo een lijst van honderden dingen geven die hij voor elkaar heeft inmiddels maar het is inderdaad niet automatisch zo dat andere landen daar van profiteren. Trump doet alles vanuit een zero sum game. Wel heeft hij die stille brave Chinezen een beetje ontmaskerd, veel landen kijken niet meer zo met een roze bril naar die nederige Chineesjes die feitelijk wereldleider willen worden. Heb dan toch nog liever de Yanks in die rol want die Chinezen zijn helemaal niet te vertrouwen.

sprietatoom | 10-07-19 | 19:11

@sprietatoom | 10-07-19 | 19:11: Tegen beter weten in: kom maar door met je lijst kerel. Ik ga Blade Runner 2049 netflixen. Ik zie je lijst morgen wel.

Hetkanverkeren | 10-07-19 | 19:24
▼ 8 antwoorden verborgen

pinkring.....enough said

pigadaki | 10-07-19 | 17:25 | 1

Nee, vertel ?

Wijze uit het Oosten | 10-07-19 | 17:31

Ja, is ook niet handig! Maar omdat het interne informatie betreft, heeft iemand zitten lekken! Lijkt me procedureel ook niet helemaal juist! Daarnaast moet je op dit soort posten geen trekpoppen hebben!

DeutschlandUberAlles | 10-07-19 | 17:24

Ambassadeurs zijn de diplomatieke vertegenwoordigers van hun land. Afzeiken en zwaar wegende kritiek horen daar niet bij. En al helemaal niet als je de discretie procedures niet onder controle hebt. Opstappen lijkt mij een prima gekozen consequentie.

Pierre Lebon | 10-07-19 | 17:23 | 2

Ambassadeurs moeten in hun geheime (!) communicatie naar het thuisland juist wel zo eerlijk en direct mogelijk zijn.
Kijk nu het uitgelekt is, is opstappen inderdaad de enige logische keuze. Maar het probleem zit bij de persoon die deze memo's aan de krant heeft doorgespeeld.

ZonderNaam | 10-07-19 | 17:27

> Ambassadeurs zijn de diplomatieke vertegenwoordigers van hun land. Afzeiken en zwaar wegende kritiek horen daar niet bij.
Deze ambassadeurs heeft niet het land dat hij vertegenwoordigt afgezeken.

koeberg | 10-07-19 | 17:51

Een ambassadeur likt konten. Dat is de functie omschrijving.

van heinde en verre | 10-07-19 | 17:22 | 2

Helaas verdienen deze trekpoppen meer dan ik met mijn modale inkomen! Jammer dat dit soort lieden niet een prestatie salaris ontvangen

DeutschlandUberAlles | 10-07-19 | 17:26

In het Engels heet dat met een diplomatieke term 'ass worship'.

Mr_Natural | 10-07-19 | 17:28

Trumpaloompa is een mafklapper maar ik prefereer hem nog steeds ver boven Hitlery Clinton.

Kritiek caster | 10-07-19 | 17:21 | 5

Wat dat zegt Van Rossem ook...
Geen enkel benul van wat er nou eigenlijk speelt.

Desmoulins | 10-07-19 | 19:46

@Kritiek caster | 10-07-19 | 18:52:
Yeah, hij heeft er enkel weinig van opgestoken.

Ravian | 10-07-19 | 21:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach. Het is het tijdperk van incompetente zakken hooi. Trump is zo incompetent als maar kan. Het enige wat de man kan is schaamteloos liegen en de krediet opstrijken voor andermans werk. Is niets nieuws. Doet de man al jaren. Het is vooral triest dat m.u.v. Rutte geen van de (wereld)leiders durft dat zak hooi te confronteren want belangen. Het is en blijft een wanstaltige vertoning. Het meest schokkend is en blijft dat Trump zo goed is in het besodemieteren van de simpelen der geest dat hij het voor elkaar heeft gekregen dat men in de persoonlijkheidscultus van Trump is vastgeroest. Da's best knap. Maar uiteindelijk blijft Trump een oplichter die dat echt al zijn hele leven doet. Oplichten van banken, beleggers, onderaannemers, alles en iedereen.

Droevig. Het is en blijft dus kennelijk gemakkelijker om iemand op te lichten dan iemand te laten inzien dat ze zijn belazerd.

Andrew Deen | 10-07-19 | 17:21 | 19

Ach. Zijn volgers zijn al exact zo. Lomp, bekrompen, xenofoob. Maar bovenal dom. Helaas zijn daar veel van in de VS (en zo te lezen hier ook best een paar) dus hij zal herkozen worden.

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 18:41

Inderdaad, die Obama, dat was een kanjer !

Wekkertje | 10-07-19 | 19:05

Je vriend Rutte is blijkbaar nog knapper dan Trump, want bijna iedereen ziet in dat hij of zij door Rutte wordt belazerd

magjewellie | 10-07-19 | 22:11
▼ 16 antwoorden verborgen

Mooi een baantje voor Tommy Robinson

zoefff3 | 10-07-19 | 17:19

Britannia rules the waves. Een nieuwe absurdistische serie vanaf heden op NETFLIX.

Langshetrandje | 10-07-19 | 17:18 | 3

Britain waves the rules zul je bedoelen...

Eendragtmaaktmagt | 10-07-19 | 18:12

By Jove,he kicked my ass ! Diplomaat op de hoogste post in de wereld nl Washington en dan over gelekt commentaar struikelen. Dom en slecht voor de relatie Engeland-VS. Ik ben ook geen Trump fan,maar helemaal gek is Trump ook weer niet. Zijn actie met Kim in Noord-Korea is historisch te noemen. Verder is de VS een ongelijd projectiel geworden met b-acteurs en warmongers als Pompeo en Bolton en niet te vergeten de Halleluja-roeper VP Pence.
Trump steekt daar weer met kop en schouders boven uit.

Eendragtmaaktmagt | 10-07-19 | 17:17

Pompous fool versus pompous fool begrijp ik, met daaromheen een dun laagje diplomatiek chroom. De kunst voor de Engelsen is nu om te veinzen dat datgene wat gezegd is niet datgene is wat iedereen inmiddels denkt, op zodanige wijze dat het voor Trump cum suis acceptabel is.

Schoorsteenveger | 10-07-19 | 17:16

Je kunt zo'n fanboy van Trump zijn als je wil maar dit is zo'n beetje hoe 90% van de wereld over Trump denkt.

zwellevertje | 10-07-19 | 17:16 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Achter iemands rug lullen is nooit sjiek.
We doen het allemaal.
En als het uitkomt heb je wat uit te leggen.
Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden en woorden.

Ruimedenker | 10-07-19 | 17:16

Hadden wij hier maar iemand van het Trump kaliber, alles, maar dan ook alles is beter dan het godvergeten leugenachtige tuig wat er nu zit.

swebe | 10-07-19 | 17:14 | 3

Harry Mens for President!

Hetkanverkeren | 10-07-19 | 17:35

swebe | 10-07-19 | 17:14
Geert dus. Maar het stemvee hier is nog dommer dan een koe. Met excuses aan de koeien.

hoogstetijd | 10-07-19 | 18:17

Alles wat deze ambassadeur stuurde is de waarheid en wij moeten zeker geen idioten als Trump, Farage of Boris hier in de regering hebben. Anderzijds hebben anderen gelijk dat Trump geen oorlogen begonnen is en je weet nooit waar hij of een Brexit goed voor is. Maar ik ben tegen, het is alleen zo dat ik niet overtuigd ben dat ik gelijk heb, mijn ervaring is dat dat meestal niet zo is.

cugel | 10-07-19 | 18:18

Diplomatiek. Het woord zegt het al. Als je dus als Engelse diplomaat je niet meer diplomatiek kan uiten, wat ben je dan eigenlijk waard als diplomaat?

omanders | 10-07-19 | 17:13 | 5

@omanders | 10-07-19 | 17:18:
Het lek had nooit plaats mogen vinden, daar zit het probleem (en ongetwijfeld iemand met kwade bedoelingen)

ZonderNaam | 10-07-19 | 17:20

Dit was waarschijnlijk de meest diplomatieke manier om zijn mening over Trump te verwoorden. Ofwel hij heeft zich ingehouden.

koeberg | 10-07-19 | 17:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is te triest om er om te lachen.
Wat denkt zo iemand? wat gaat er in zo iemands hoofd om?

hotnot | 10-07-19 | 17:13

Klokkenluiders zijn vaker de pineut

priwax | 10-07-19 | 17:13 | 1

Een klokkenluider is wat anders, deze man is gewoon anti Trump en over het algemeen zijn dat slechte “verliezers”.

Dutch_Holland | 10-07-19 | 17:52

Had je maar een trump ipv idiote trekpoppetjes

rein9576 | 10-07-19 | 17:12

Typisch een beginnersfout, men kan wel alles denken maar niet alles zeggen, zo werkt de politiek.

botbot | 10-07-19 | 17:12 | 9

@Langshetrandje | 10-07-19 | 18:08:
Kan je sarcastisch gaan zitten doen, maar ik zeg alleen maar dat dit soort memo's meestal niet in diplomatieke taal geschreven worden.

ZonderNaam | 10-07-19 | 18:16

@ZonderNaam | 10-07-19 | 18:16: Het verbaast me echt enorm en dat is geen sarcasme maar oprechte en pure verbazing.

Langshetrandje | 10-07-19 | 18:26

@ZonderNaam | 10-07-19 | 18:05: Er zal steeds vaker gelekt gaan worden. Één manier om de smerige strijd, die aangedreven wordt door de niet-.acceptatie van een gekozen republikeinse president, van links onderuit te halen.

CalamityJane | 10-07-19 | 19:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Rupert Murdoch draait zich om in zijn graf. Wellicht dat the right honorable Kim Darroch een beetje bij kan verdienen bij CNN.

Hetkanverkeren | 10-07-19 | 17:12

Voor de diplomatieke verstandhouding tussen beide landen verstandig dat hij opstapt.
Maar het VK zou ook boven water moeten halen waar het lek vandaan komt en die persoon aan de schandpaal moeten nagelen.

ZonderNaam | 10-07-19 | 17:12 | 3

Nee, want dan ettert het maar voort.

hotnot | 10-07-19 | 17:14

Jammer voor hem, hij had gelijk. Die zuigtrump is nu eenmaal een domme logge zak.

KielzogGrrrr | 10-07-19 | 17:11 | 4

Trump is de beste hork sinds jaren.
Het beste voor Amerika.
Je kunt zeuren over style en inhoud, hij krijgt dingen voor elkaar.

Ruimedenker | 10-07-19 | 17:23

Tot nu toe de enige president die geen oorlog begonnen is, en hard op weg is er een te beëindigen. Zijn stijl en persoonlijkheid spreken mij ook niet aan, maar hij is momenteel de beste keuze voor de USA.

ijsaartindeoven | 10-07-19 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

owjah @Ronaldo was een trump bahser.. even vergeten

Henk P | 10-07-19 | 17:11

En dan een Engelsman die het zegt, om je te bescheuren.

Mr_Natural | 10-07-19 | 17:10

Tsja, waarheid wordt niet altijd gewaardeerd.
Lijkt onze regering wel..

Wijze uit het Oosten | 10-07-19 | 17:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken