Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoi BN'ers: 'Logeerzoekers integreren beter'

Lekker inburgeren, Nijntje

Deze deur staat wijder open dan onze grenzen.

Schokkende bureaucratisch-wetenschappelijke bevinding door peinzende raamambtenaren uit meerdere overheidslagen: de knappe koppen van het Verwey-Jonker Instituut én de corruptiegevoelige omkoopambtenaren van het WODC hebben ontdekt dat de zogenaamde COA logeerregeling (via "TakecareBNB") bij gastgezinnen een gunstig effect heeft op de inburgering van asielzoekers. Potverdomme wat een wereldschokkende bevinding! Nobelprijzen, NU!

Nieuwkomers die de taal niet spreken en het land niet kennen, leren sneller de taal spreken en het land kennen als ze niet in een AZC worden opgehokt, maar logeren bij de Lokale Bevolking. Dat hadden we nou NOOIT met een natte vinger kunnen concluderen, daar hebben we in Nederland talloze ambtenaren, een onderzoeksvraag, literatuuronderzoek (?? Logeerboeken? Kampeergidsen? Waarbenjij.nu?) en een vuistdik rapport voor nodig, want de asielindustrie moet roken.

Voordat je denkt dat lokaal logeren dé oplossing is tegen de beroerde integratie van islamitisch gecultiveerde gelukszoekers, of de uitgeprocedeerde Halsema-illegalen: "Statushouders die kiezen voor logeren bij een gastgezin zijn vaak jong, hoger opgeleid, Engelssprekend en hebben voorafgaand aan het logeren al een duidelijk beeld van de manieren waarop zij in Nederland een leven willen opbouwen, vaak via een opleiding." Zeg maar de mensen die zelf ook horendol & knettergek worden van de verveling en de nietsnutten om hen heen in een azc, en sowieso alles aangrijpen om zichzelf uit die situatie te bevrijden, omdat ze dóórrr willen in het leven.

Waren er nu maar meer BN'ers die hun grote mond vertaalden naar een ruimhartig logeerbeleid. Meer opvang in de logeerzolderregio!

Reaguursels

Inloggen

Maakt mij niet uit welke manier beter werkt, ik wil ze hier niet!

Afrikanerhart | 10-07-19 | 20:39

Wat ik mis in het verhaaltje is de uitgekeerde vergoeding voor de lieve BN’ers.
Zij zijn toch altijd maar met één ding bezig, naast sex, Geld verdienen?

Bolder | 10-07-19 | 18:59

GeenStijl lijkt nog altijd niet te begrijpen dat wetenschappelijk onderzoek wordt bedreven om hypothesen te bewijzen.

Weerduivel | 10-07-19 | 18:03

Dnk dat een hoop BNers ineens weinig ruimte hebben in hun appartement van 200m2 in hartje Amsterdam om vervolgens vol verwijt naar de rest van NL te maken bij Jinek aan tafel.

Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 17:00

Politici en BN-ers verdienen genoeg om zo'n logee in huis te nemen. Ik zeg DOEN

frisenfruitig | 10-07-19 | 16:56 | 1

Ik zeg drie logees

Ridde Rogter | 10-07-19 | 18:08

Bijzonder waardevol onderzoek met verrassende resultaten. Binnenkort kunnen we wellicht ook een vuistdik onderzoeksrapport verwachten waarin eindelijk eens gedegen wetenschappelijk wordt aangetoond dat personen met een academische titel een hoger IQ hebben dan notoire analfabeten.

Ridde Rogter | 10-07-19 | 14:49 | 2

Ja of dat mensen zonder armen minder goed dingen kunnen tillen. Of dat een huis je minder dakloos maakt.

Omebert | 10-07-19 | 14:54

O dat je met een IQ boven de tachtig niet in aanmerking komt voor een baan als verkeersregelaar, althans niet in Zwolle

likdoorn | 10-07-19 | 19:23

Wouther (met een h ertussen ja) heeft zijn dochter sterre-bickhel ( met h er tussen) horen zeggen dat ze veel beter Engels spreekt na haar werkweek in Groot-Brittannië. Laat wouther nou op het ministerie van onbenullige onderzoeken en open deuren werken. Naast dat hij zijn dochter heeft opgezadeld met een naam waarvan ze altijd moet uitleggen dat het met een h ertussen is heeft hij ook nog tijd gevonden om dit onderzoek te doen nadat hij van dochterlief dit had gehoord. Wat een held die man.

Omebert | 10-07-19 | 14:29

Heeft dus niets met logeeradres te maken.
Maar alles met dat het een select groepje okay-migranten is.
Stop een gemiddelde asielzoeker op een logeeradres en binnen een paar dagen is er een verkrachting of ander vergrijp.
Weer een totaal verkeerd causaal verband gelegd om Nederlanders zo ver te krijgen dat ze logeeradres worden.
Ook wrijven ze er zo even fijntjes in dat wanneer gastvrijer zijn de integratie veel beter is.
Trap er niet in mensen.

Premier Trutte | 10-07-19 | 13:50

Toen Foppe de Haan jaren geleden nog onbetwist leider was van het boreaal noordelijke SC Heerenveen, wist hij dit al. De prima gescoute jonge voetballers uit oorden als Roemenië, Zweden of Finland werden daar steevast bij gastgezinnen geplaatst, want Us Foppe had geen gezin in ontspoorde jongeren in zn team die ook nog eens niet de taal spreken.

Nuuk | 10-07-19 | 12:44 | 2

Foppe is er 1 die het snapt.

Omebert | 10-07-19 | 14:32

Wat houdt je tegen om ze in huis te nemen.

Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 16:58

kunnen ze mooi logeren in die Amsterdamse opbouwtjes

rifraf | 10-07-19 | 12:42

kunnen ze mooi logeren in die Amsterdamse opbouwtjes

rifraf | 10-07-19 | 12:42

Het importeren van jonge goed of gemiddeld opgeleide mensen werkt de armoede en narigheid in de landen van herkomst in de hand. Die mensen zijn nl daar veel harder nodig dan hier.

Heiner | 10-07-19 | 12:10

Rn nu correleren met het geloof. Wedden dat er een nog veel sterker verband is?

Hadena | 10-07-19 | 11:48 | 1

Hang maar eens een crucifix boven de deur van de logeerkamer of zet er een menora neer. Kijken hoe lang het duurt.

Heiner | 10-07-19 | 12:06

Mag ik dan ook bij Hanna Verboom in bed logeren?

Ares | 10-07-19 | 11:28 | 1

Nee. Maar je mag wel met haar onder de douche, als je die zelf even aanschaft en installeert, en voor nop dus.

Nuuk | 10-07-19 | 12:40

Thuisopvang is bij baantjesjagend rechts salonfähig sinds Bel Nanninga een asielzoeker een warm plekje bij haar aanbood.

Ravissant | 10-07-19 | 11:27

Best een leuk verdienmodelletje voor m.n. linkse creatieve geesten!
En dan ook nog deugen! 't Kán niet op.

demaup | 10-07-19 | 11:12

Wat zich manifesteert is de normale blanke burgerman een EU leger induwen om als kanonnenvoer te dienen. Straks als La Lagarde ons cash geld heeft verboden,en ze kan afromen naar believen zal dat leger echte vaste proportie en vorm krijgen.
Dan mogen ze oefenen tegen dit inloop volk om haver en goed te beschermen.
Andersom zou het kunnen dat juist het binnen gevraagde testosteron zonder vrouw of kind de aanbieding krijgt om tegen ruime vergoeding Lagarde bij te staan in het neerslaan van eventueel protest bij haar diefstal van loonslaaf financiën en spaartegoeden.

Maar dat deert BNers niet... Dries neemt tegenwoordig poolshoogte op het binnenhof en de NPO tafels,dus zijn die BNers keurig op de hoogte van de belangrijkste politieke ontwikkelingen. Vegan,Vluchtelingen en VVD zijn hip hot en happening op dit moment.. volgens Dries.

Welles! Nietes! | 10-07-19 | 11:10

Ik ben fotokes aan het toevoegen aan mijn Linkedin account voor de meerdere eer en glorie van mijn arbeidsverleden en mijn huidige persoontje. Ik steek mijn oude klasgenoten lekker de ogen uit.

Ik ben blij dat GeenStijl eens duikt in de Albanees. Ik weet slechts dat ze daar 300 jaar geleden de laatste boom hebben opgestookt en sindsdien stoken ze alleen nog gedroogde geitenkeutels tegen de winterkou. En voor de rest is dat land zo arm als de neten en leven ze nog in de middeleeuwen.

DitjaarkrijgikAOW | 10-07-19 | 11:10

Dat heet een open deur intrappen. Maar het mag wat kosten natuurlijk. En die ambtenaren zijn weer even van de straat, of te wel zijn met iets bezig in plaats van uit het raam te staren. Anyway; er is zo iets als taalbegeleider voor de statushouders en dat is een zinnig iets. Iemand komt bij dat gezin één keer per week over de vloer om met de man en vrouw des huizes Nederlands te spreken. Je zou zeggen met toch een grote aanhang van het linkse gedachtengoed en de overvloed aan stemmen op de linkse 'wir schaffen das' partijen in dit land dat het storm zou lopen bij vluchtelingenwerk om zich aan te melden als vrijwilliger. Niet dus. Men zit te springen om vrijwilligers, maar ze komen niet. Ik als conservatief (FVD) zie het wel tot mijn taak om deze mensen te helpen met het integreren omdat het goed is voor het land, voor mij en voor de statushouders en hun kinderen. Gewoon praktisch omdat zij hier blijven. Dat was vorig jaar. Dit jaar ben ik bezig met statushouders, vrouwen, te leren fietsen. Dat was even schrikken in het linkse bolwerk waar deze lessen worden georganiseerd dat ik FVD lid ben. Dat kwam zo ter sprake. Ook voor het geven van de fietslessen heeft de linkse medemens (met uitzondering van de organisatie) geen tijd, of zin. Ik was de enige in de stad die zich had opgegeven als vrijwilliger. Tijdens de lessen praat ik uiteraard Nederlands met de vrouwen. Zo maar zonder een ambtelijk bericht en onderzoeksrapport, zo maar uit eigen inzicht. Dit zijn vrouwen die verder willen komen in deze maatschappij. Eén van de vrouwen, al wat ouder, wil graag leren fietsen zodat zij met haar zoontje naar voetbal kan, die uiteraard al kan fietsen. Ze doen het toch maar en met plezier. Om kort te gaan, het daadwerkelijk vrijwillig willen helpen van de asielzoeker door de linkse burger is ver te zoeken. Uiteraard een betaalde baan in de asielindustrie waar miljarden in omgaan, is wel aantrekkelijk. PS: Voor diegenen die negatief of positief reageren. Ik kan sinds ik een nieuwe laptop heb niet meer reageren op plemsels. Dus je zal het zonder mijn reactie op jouw reactie moeten doen, voor het geval dat.

forecastle | 10-07-19 | 11:07 | 2

Held! Maar wel met een rare laptop.

Poesmobiel | 10-07-19 | 11:10

Ik ken maar twer vrouwen die daadwerkelijk verder kwamen en dat zijn die twee Wimbledon tennis zusjes Williams!

DitjaarkrijgikAOW | 10-07-19 | 11:12

Alsof bners alléén maar preken en voor de rest niets doen. Belachelijk.

RickTheDick | 10-07-19 | 11:02 | 2

Ze teren ook vaak op belastinggeld inderdaad.

Tronald_dump | 10-07-19 | 11:07

Kindertjes op scholen duidelijk maken dat uithuwelijken gaaf en goed is. Je dochter aan een vluchteling uithuwelijken - probleem opgelost.

HogeNood | 10-07-19 | 11:02 | 1

Volgens Hiddema gaat dat werken.

Arachne | 10-07-19 | 12:31

Ja, dat doet de Volkskrant regelmatig: een soort "Goednieuwsshow" publiceren mbt asielzoekers, of liever gezegd, statushouders, want die "mogen" blijven, daarvoor moet de gemeente voor een sociale huurwoning zorgen (ze kregen altijd automatisch een "urgentie-verklaring"; daar is veel tegen geprotesteerd, dus misschien is dat inmiddels geschrapt, weet ik niet), ze hebben toegang tot onze state-of-the-art voorzieningen, en ze "mogen" werken. En lukt dat laatste nog "even" niet, dan krijgen ze een bijstandsuitkering.

Zo ook deze snuiter Mohammed Ahmed. En ik heb eigenlijk wel een soort bewondering voor dat gastgezin, moet ik eerlijk zeggen, die doen in ieder geval wat de Hannah Verbooms bij DWDD policor zitten te bluffen dat ze van plan zijn te doen, maar natuurlijk nooit echt doen, en die vervolgens overgaan tot de orde van de dag van hun luxe-leventjes.

Maar die Mohammed Ahmed....... ik weet het niet, hoor. Lees zijn beknopte levensverhaal(narratief) / vluchtverhaal(narratief):

"Vanaf zijn tweede woonde de uit Jemen afkomstige Mohammed in Saoedi-Arabië. Hij werkte er jaren als kledingverkoper maar werd in 2015 plotseling werkloos. ‘Veel mensen uit Jemen mochten niet meer werken’, zegt hij. Hij voelde zich er niet langer welkom.
Mohammed besloot weg te gaan. In 2018 kwam hij na omzwervingen door Turkije, Griekenland en Italië in Nederland terecht. In afwachting van zijn vrouw en driejarige zoontje – die beide nu in Jemen verblijven – bivakkeert hij in Baarn. ‘Ik mis ze heel erg.’

Vanaf zijn tweede in S-A, en dan toch als kledingverkoper werkloos worden? Nou ja, het kan, ik kan dat niet beoordelen. Maar werd hij daar met de dood bedreigd, zodat hij "moest" vluchten? (Is je "niet welkom voelen" inmiddels ook al een criterium om asiel te verlenen?) Hij "besloot" weg te gaan, en als een ware Odysseus bereikte hij na een zware Odyssee (oa door vele veilige landen) uiteindelijk ons kleine kutlandje. Zijn vrouw en kind zitten in Jemen - maar hoe gaat zoiets dan? Zei hij tegen haar: "Vrouw, ik ga nu proberen naar het rijke westen te komen, ga jij voorlopig maar naar Jemen. Als ik eenmaal in het rijke westen ben, laat ik jullie wel overkomen" - en hij zit in Baarn boven "een bord dampende pasta".

"Hij spreekt Engels, denkt na over toekomstig werk, eventueel nog een opleiding en bereidt zich voor op de komst van zijn gezin."

Nou, dat gaat vast een groot succes en een win-win voor zowel hem als onze samenleving worden.

(Kunnen die buitengrenzen nou eindelijk eens hermetisch dichtgetimmerd worden? Ik ben wel klaar met die massa-immigratie uit wezensvreemde culturen van lieden die hier alleen maar bakken met geld kosten).

Dr_Johnson | 10-07-19 | 11:01 | 1

Als je niet welkom voelen een reden voor vertrek is, waarom is het dan geen reden om ergens niet naartoe te gaan? Ik geloof nooit dat die zgn asielzoekers zich hier echt welkom voelen. Een uitkering maakt veel goed waarschijnlijk.

Cammy | 10-07-19 | 14:34

De enige oplossing is overbevolking tegengaan. Tegen de tijd dat een deuger een Afrikaan heeft opgevoed zijn er al 10 broertjes en zusjes geboren in Afrika. Een beetje hetzelfde effect als een warmtepomp verplichten in een piepklein landje.

Repetitive Beats | 10-07-19 | 11:01 | 1

U snapt het.

HogeNood | 10-07-19 | 11:05

Intelligente vluchtelingen die hier een leven opbouwen: braindrain voor hun land van herkomst. Minder intelligente vluchtelingen die in het gunstigste geval een slecht betaalde baan accepteren: het nieuwe kolonialisme.
Vluchtelingen kwamen hier schuilen. Het beste wat zij tijdens hun verblijf kunnen doen is bijleren, zich een vaardigheid eigen maken, werkervaring opdoen en zich richten op een glorieuze terugkeer naar hun vaderland.
Dit zou ook standaard beleid moeten zijn in een AZC. Als je echt, echt, echt niet en bewijsbaar terug kunt keren, dan pas kunnen we het over een leven in Nederland opbouwen hebben.

En kunnen nieuwkomers ook nog even een rijvaardigheidstest krijgen? Ik heb nogal last van baarden in Mercedessen die doen alsof ze helemaal alleen in een woestijn rijden.

Poesmobiel | 10-07-19 | 10:59

Prima idee. Nederland heeft nog heel veel mensen die Deugen. Registreer extreemGroenlinks- en anti-democraten '66 ambtenaren, rechters en werknemers van stichtingen - en geef die allemaal een paar islamitisch verwarde mannen om in te kwartieren. Als de multiKul dan NOG geen succes wordt, dan werkt niets.

Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 10:58

Hadewych Minis, Hanna Verboom en Frenk van der Linden kan ik me nog herinneren als de ultieme deugers die hun zolderkamers wel ter beschikking zouden stellen aan statushouders. Ze deden het uiteindelijk natuurlijk niet, die lafaards. Kent iemand er nog meer? Opdat we niet zullen vergeten.

Super Vaagstra | 10-07-19 | 10:56 | 2

Een zekere DO.Een of ander mislukt zangeresje die haar zolderkamertje wel wilde verhuren voor 2000 euro per maand.
Ze zat het met tranen in dr ogen te vertellen op de teevee.

komtdatschot | 10-07-19 | 11:02

Wacht eens.Anouk heeft toen 10 mannelijke stadhouders opgenomen,dus die valt niks te verwijten.

komtdatschot | 10-07-19 | 11:12

Leuk zo'n nieuwkomer te logeren totdat die op een dag met de noorderzon is vertrokken en je huis is geplunderd.

met klem | 10-07-19 | 10:54

Daarom snap ik nou niet waarom Femke Halsema haar onlangs verkochte woning niet beschikbaar heeft gesteld voor de huisvesting van deze lui.
Ze was daar in één klap moreel wereldvoorbeeld mee geworden. Stel je de internationale krantenkoppen eens voor: 'Amsterdamse GroenLinkse burgemeester stelt woning beschikbaar voor huisvesting van vluchtelingen'.
Het had zó mooi kunnen zijn, maar ja, evenals de platte gore kapitalist koos ze voor het grote geld. Arme vluchteling, arm Amsterdam...

Amsterdamsko | 10-07-19 | 10:53

Wat mij in het VK verhaal vooral verbaasd: de beste Jemeniet -nu 29- heeft sinds zijn 2e jaar in Saudi Arabie gewoond. Toen de Saudi's daar om onduidelijke reden klaar mee waren, is de man na wat omzwervingen (Turkije, Italie etc) hier terecht gekomen, waar hij nu zijn vrouw en kind wil laten overkomen.

Is dit dan een vluchteling, die hier opgevangen en geïntegreerd moet worden?

Dr_Prepper | 10-07-19 | 10:52 | 1

verbaasT

Dr_Prepper | 10-07-19 | 10:53

Annabel Nanninga ging al die BN-ers voor. Maar zij wordt desondanks weggezet als racist. Het is kennelijk niet de bedoeling dat er daadwerkelijk mensen een waardig bestaan kunnen opbouwen.

Deflatiemonster | 10-07-19 | 10:51 | 2

Jep. En ze stuurde haar kinderen naar een gemengde school, zoals in het gesprek met Remarque naar voren kwam. Terwijl uberlinkse Remarque met zijn pro-migratiekrant zijn eigen kinderen naar de blankste school van Amsterdam stuurde.

Madame Poitiers | 10-07-19 | 10:54

@Madame Poitiers | 10-07-19 | 10:54: Ik kan mij ook niet iemand anders dan Nanninga voor de geest halen die daadwerkelijk een asielzoeker maanden in huis heeft gehad. Uiteraard willen de opvang voorstanders wel asielzoekerscentra maar die moeten vooral bij dorpen ver weg in het oosten. De schade lossen de lokale bewoners en winkeliers maar lekker zelf op. Al die deugende grootbekken zijn dus ook nog eens laffe nimby's.

Deflatiemonster | 10-07-19 | 11:06

Bij elk bericht over asieleisers en dergelijke is mijn reflex "Waarom? Wat moeten die gasten hier? Waarom zou iemand überhaupt belangstelling moeten hebben voor die lui? Eruit met dat opdringerige zooitje." en het wordt, na tientallen jaren verkrotting van onze maatschappij, ook niet meer anders.

JvanDeventer | 10-07-19 | 10:50

PvdA-GroenLinks-D66 stemmers staan met grote getalen in de rij voor ter Apel denk ik. Vooral dit soort gezinnen willen natuurlijk asielzoekers opvangen.

Dr_antonickx | 10-07-19 | 10:49

Heel Europa fungeert als heropvoedkamp voor de Derde Wereld. Ik heb er echt genoeg van. Waarom mogen wij niet gewoon ons eigen leven leiden?

Madame Poitiers | 10-07-19 | 10:49

Misschien als mijn dakopbouw gereed is.

Wladimir 1928 | 10-07-19 | 10:48

Heb zojuist 2 IS koters geadopteerd. Komen volgende week al en das mooi want tis nogal druk in onze slagerij.

AntonJensen | 10-07-19 | 10:48

Jan Pronk had zijn zolderkamer ook ruimhartig ter beschikking gesteld.

matatwork | 10-07-19 | 10:48 | 1

Marcel van Dam gaat de inhoud van 10 snokkelboten op zijn landgoed op te vangen. Hij zoekt nog vrijwilligers om te koken en schoon te maken. Oh ja en om de tuin van 10 ha bij te houden

5611 | 10-07-19 | 13:43

Als de gastvr/eren nu ook nog levenslang financieel garant staan, en de gasten NUL naturalisatie krijgen, dan ben ik helemaal blij.

HogeNood | 10-07-19 | 10:46

Hoeveel zou Claudia "Mag ik dan bij jou" de breij er al in huis hebben?

Tronald_dump | 10-07-19 | 10:46 | 2

Moeilijk moeilijk, zoveel ruimte is er niet in haar monumentale stadsvilla van 188m² .

AntonJensen | 10-07-19 | 10:51

Ze heeft het oranjevrouwenelftal al. Ze zit vol.

Arachne | 10-07-19 | 12:28

Ze gaan ze letterlijk aan ons opdringen..
Zelfs tot over de drempel van je eigen huis.
Daar ben ik van overtuigt.

Ray69 | 10-07-19 | 10:45 | 4

Maak je niet druk.
Taalnazi’s hebben geen vrienden.

Ray69 | 10-07-19 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

stuur maar 2 leuke dames begin 20 christelijk, heb wel 2 slaapkamers over en een huishoudster is niet verkeerd.

Fedde71 | 10-07-19 | 10:44 | 1

Dit zijn geen slappe hap sorry dat ik bid voor eten Nederlandse nominale Christenen. U zult een cultuurverschil ervaren.

Arachne | 10-07-19 | 12:28
-weggejorist-
jan huppeldepup | 10-07-19 | 10:44 | 1

Maar ik lees dat ze wel netjes heeft meegewerkt aan alles in haar strafproces. Dikke pluim. Dus lagere straf. Yoehoe.

Realism Is All | 10-07-19 | 10:53

Overheden zetten de grenzen wagenwijd open voor een ongecontroleerde instroom van gelukszoekers en de burger moet het dan maar oplossen? Voor een echte vluchteling wil ik mij best wel inzetten maar voor gelukszoekers en haatbaarden blijft mijn deur gesloten.

BozePaarseMan | 10-07-19 | 10:42 | 3

En als er de komende decennia miljoenen echte vluchtelingen blijven komen uit Afrika, blijf je dat dan ook volhouden?

Crusher | 10-07-19 | 10:45

De echte vluchtelingen hebben ze allang weer terug gestuurd,dus dat gaat jou niet lukken.

komtdatschot | 10-07-19 | 10:47

Het mogen wat mij betreft ook de niet-BN’ers zijn die hun mond vol hebben van: we moeten ze opvangen. Eens kijken hoe snel dat ophoudt, maar dat zal nooit gebeuren uiteraard.

LuNaTeeQ | 10-07-19 | 10:41

De "doelgroep" is een ultiem selecte steekproef uit het totaal van nieuwkomers. "Zij gebruiken de logeerregeling om sneller het AZC te kunnen verlaten om aan hun doelen te kunnen gaan werken." Ja, zij zullen alles wat hen aan extra mogelijkheden aangeboden wordt gebruiken, gewoon omdat ze er iets van willen maken. Cherry picking dus. Prima hoor dat die enkele gemotiveerden zo weinig mogelijk belemmering ondervinden, maar de stelling dat het logeren als zodanig 'de' oplossing zou zijn voor het integratie-vraagstuk is tendentieus. De titel "Logeren: sleutel tot integratie?" is uitermate suggestief.

Schoorsteenveger | 10-07-19 | 10:40

Dit is precies de fout die domlinks 30 jaar geleden heeft begaan. Ze hadden de gastarbeiders als Nederlanders moeten behandelen. Hutspot moeten serveren. Bier laten drinken. Maar nee er werd couscous gehaald, moskeeën gebouwd en die mensen moesten vooral hun 'cultuur' meenemen en omarmen. En dat juichen ze generaties verder nog steeds toe terwijl dat er voor zorgt dat er een parallelle samenleving is.

Repetitive Beats | 10-07-19 | 10:39 | 2

Nee! Na gedane arbeid huiswaarts.

kwark001 | 10-07-19 | 10:40

Mijn gasten gaan altijd weer weg. Ik dacht dat gastarbeiders dat ook gingen doen. Mooi niet dus.

Cammy | 10-07-19 | 14:24

Ik heb er ook een paar, en die werken ook bij mij op het land.
Ze slapen in een hut, die staat iets verderop.
Die hut was ooit van mijn oom, genaamd Tom.

laurentius | 10-07-19 | 10:38

Asylum, schuilplaats of Asulon, vrijplaats. Of hebben we het over een Dieren-Asiel…

hetgingperongeluk | 10-07-19 | 10:36

Quote uit het onderzoek : "e. Eind januari 2019 waren er 4.510 statushouders die wachtten op een woning .De gemiddelde wachttijd was voor hen 20-24 weken"

Aanvulling (ik zeg maar wat hoor ) : Eind januari 2019 waren een ongeveer miljoen niet statushouders die wachtten op een woning. De gemiddelde wachttijd was voor hen 10 jaar.

Zwizalletju | 10-07-19 | 10:34 | 1

Dat noemden ze in de jaren 80 'positieve discriminatie' Ik weet niet hoe het nu heet.

Cammy | 10-07-19 | 14:22

Kennelijk is een braindrain gaande die wij dan willen aanwakkeren door onze huizen open te stellen voor niet vijandige hoog begaafde nieuwkomers. Gemiddeld heeft de Nederlander (die niet bestaat) 1,9 kamer tot zijn/haar beschikking. Zet de grenzen (die niet bestaan) dus wijd open, we zijn nog lang niet vol! Eindelijk weer een generatie die het beter gaat hebben dan hun ouders.

squadra | 10-07-19 | 10:34

Welk zinnig persoon neemt nou een vreemde uit den vreemde in huis? Gaat waarschijnlijk 99/100 niet fout. Maar je zou maar die ene zijn. Dan heb je het echt zelf gedaan.

sjef-van-iekel | 10-07-19 | 10:34

De hele dag dat kattengejammer en uiteraard geen varkensvlees in de koelkast.

kwark001 | 10-07-19 | 10:32 | 1
-weggejorist-
1984isnu | 10-07-19 | 10:37

De BN en regering leiders en 2e kamerleden hebben allemaal grote huizen dus hebben plaats zat ,maar bij mij komt er geen een in ,wil verder gelukkig leven en hen geen kamer richting Mekka

gerrit5042 | 10-07-19 | 10:31

Mensen boven een bepaald inkomen en met een bepaald aantal m2 aan woonruimte worden straks verplicht om een Islamitische barbaar in huis te nemen.

´Want dan integreren ze beter, en als ze dat niet doen dan plegen ze aanslagen, ook op kinderen dus als U geen gelukszoeker in huis neemt bent U verantwoordelijk voor dode kinderen.´ (En niet de Islam, red.)

Er zullen genoeg Neo-fascisten (lees: blinde Linkschen) zijn die vatbaar zijn voor deze argumenten.

Realism Is All | 10-07-19 | 10:30 | 2

Dat verplicht opnemen was toch al een SP partijpunt 10 jaar geleden?

sjef-van-iekel | 10-07-19 | 10:31

Ik las even ‘berbaar’ in huis nemen ipv barbaar. Die laatste gaat nog wel......

de directeur | 10-07-19 | 10:34

Bij mijn weten zijn er maar een paar BN'ers die hier hun mond over opentrekken. En dan ook nog voornamelijk op riool Twitter.

Superior Bastard | 10-07-19 | 10:29

*iets met een 020 dakopbouw tsunami mompelt*

Braco.me | 10-07-19 | 10:29

Ik zie het al helemaal voor me
deurbel gaat
open doen.
coa medewerker met 2 pliesie agenten.
U heeft volgens onze informatie nog een zolderkamer vrij.

komtdatschot | 10-07-19 | 10:28

Uit de categorie: 'uit onderzoek is gebleken dat water nat is.'

Crusher | 10-07-19 | 10:27

Ah vandaar die extra laag op Amsterdam, toch?

marrretje | 10-07-19 | 10:26 | 1

Volgens mij is dat bedoelt om geld te verdienen.
Denk niet dat je over asielzoekers moet beginnen, tenzij de overheid daar dik voor betaald. Zelfs dan nog.

Mr.Crowley | 10-07-19 | 10:45

Iedereen die D66 PvdA of Groenlinks stemt verplichten er minstens 1 in huis te nemen voor de minimale tijdsduur van 1 jaar. Effe kijken hoe sociaal ze dan na 1 jaar nog zijn. Oh zo makkelijk om verbaal te deugen maar om het deugen dan in de praktijk te brengen.... oeff!

Slough | 10-07-19 | 10:26 | 3

Dat roep ik al jaren. Die kiezers zijn medeverantwoordelijk voor het beleid dus die gaan ook maar meehelpen in de uitvoering.

BozePaarseMan | 10-07-19 | 10:37

Slough | 10-07-19 | 10:26 je hebt gelijk. Links is links en heeft alleen grote bek.

kwartjes | 10-07-19 | 10:48

Dat is een goeie! Stemt er straks ook niemand meer op. Twee vliegen in één klap.

Cammy | 10-07-19 | 14:19

Binnenkort komt er wellicht een “openhuis" subsidie voor een ieder die ruimhartig zijn deuren openzet voor deze zo graag geziene gasten, want wie wil er nou geen een raketgeleerde, tandarts of chirurg in huis hebben.
Dat alle belastingen dan weer omhoog gaan om dit te kunnen bekostigen is natuurlijk logisch.

tsjajaja | 10-07-19 | 10:25

Er zijn best wel SJW's die ook onvrijwillig kinderloos zijn en die nemen vast graag zo'n alleen reizend kind van 32 jr oud op in hun midden.

Conan de Rabarber | 10-07-19 | 10:24

In 'Terug naar de rimboe' of zoiets, hoe heette dat programma nou, zag je nog echte """wilden""" hier logeren. Die dus verbaasd over de kraan waren en bang voor wc doorspoelen.
Das veel leuker.

Carmelita | 10-07-19 | 10:24

Als ze geen Moslim zijn. Scheelt ook veel bij het vlot verlopen van de inburgering.

Ook geen dure bureau´s of quasi/intellectuele Groen/Links studenten voor nodig om dat te concluderen middels een talloze pagina´s tellend flut/rapport.

Realism Is All | 10-07-19 | 10:23

Wat dit onderzoek, zoals de vele anderen, niet doet is de hele grote Islamitische olifant in de kamer niet benoemen. Keurige Koerdische of Syrische gezinnetjes 'integreren' prima in Nederland, zij het in een AZC of bij een gastgezin thuis. Veelal Islamitische gelukszoekers uit veilige landen die hier alleen maar naar toe komen om rotzooi te trappen en de rest van hun miserabel leventje het handje open te houden voor onze oh zo geweldige verzorgingsstaat, zullen nooit 'integreren'. Open deur.

Le Roi | 10-07-19 | 10:22

"want de asielindustrie moet roken". Yes!!! De fik erin! En dan niet a la Schiphol, wel eerst even al die kansenparels retour zender sturen, liefst met facilitators en al.

Hetkanverkeren | 10-07-19 | 10:21

Hier willen alle jonge mannen uit het AZC ook graag in contact komen met mijn dochters maar heb niet de indruk dat het is om een goed leven op te bouwen in Nederland.

2voor12 | 10-07-19 | 10:21

Dit zou zomaar eens een verplichting kunnen worden. Veel mensen hebben wel een leeg kamertje of een schuur/garage/tuin, waar men makkelijk zo's figuur kan laten logeren. Daarnaast is het een pak goedkoper, dan die AZC's. Als er straks na de volgende verkiezingen een monsterverbond van linkse partijen de absolute macht heeft/kan hebben gegrepen, dan zie ik het dus in een wet gegoten worden.

LV-225 | 10-07-19 | 10:21 | 3

Verplichting ??!! Ik zou zeggen: doe een poging en ga er voor. Diegene die dat als wetsvoorstel gaat indienen kan vooral hoongelach en strontstorm aan kritiek verwachten.

Grijskijkert | 10-07-19 | 11:34

@Grijskijkert | 10-07-19 | 11:34: Onder militair recht kan de overheid prive eigendom vorderen. Nu zult u zeggen "we leven niet onder militair recht". U denkt toch niet dat ze zich daardoor laten tegenhouden.

Arachne | 10-07-19 | 12:22

@Grijskijkert | 10-07-19 | 11:34: Onderschat links niet. Gewoon framen dat u die lege kamer niet nodig heeft en derhalve beter voor de maatschappij ingezet kan worden.

5611 | 10-07-19 | 13:54

90% van de automobilisten overtreden niet de snelheidslimiet, zullen we dan maar ook alle snelheidscontroles afschaffen? Dank u.

boerk | 10-07-19 | 10:19

Wodc?
Kan je niet beter een paar hamsters in een doolhof loslaten als je iets wilt melden.

Earl_of_Doncaster | 10-07-19 | 10:18

Nou vooruit ik neem er wel eentje op van rond de 20 jaar uit oost Europa ofzo.

Barkruk2 | 10-07-19 | 10:18 | 2

Pawel is erg blij met uw gastvrijheid en breekt er gratis een muurtje voor u uit...

Enter Yeti | 10-07-19 | 10:26

@Enter Yeti | 10-07-19 | 10:26:
Dacht zelf eerst aan een Svetlana maar eentje die een beetje kan klussen is ook wel handig..

Barkruk2 | 10-07-19 | 10:35

Lekker belangrijk, wat we echt willen weten is of deze ‘betere’ asielzoeker ook gewoon je dochter verkracht en je huisraad steelt.

Kapitein Stijlvol | 10-07-19 | 10:18

Nu begrijp ik waarom ze in Amsterdam alles 1 verdieping hoger gaan bouwen.

mexicano + satesaus | 10-07-19 | 10:17

Ze mogen van mij, bewijzen van spreken, alles hebben.
Maar de zolderkamer is van mij, blijft van mij en daar gaat niemand wat aan veranderen.

*zoeken naar sloten doet

Het Licht | 10-07-19 | 10:16 | 1

Helemaal met u eens.

Het leven is zwaar | 10-07-19 | 10:52

Als ze nu is zelf dat gaan opbouwen waar ze ons echt niet mee hoeven te helpen.Dan komen onze blanke vrouwen ( eventueel door mensensmokkel )daarheen om een nieuwe toekomst op te bouwen.

van stampij | 10-07-19 | 10:16 | 1

De "je bent welkom in mijn land" blanke vrouwen zouden zeer waarschijnlijk graag daarheen gaan. En vervolgens een blog beginnen met "het leven in de Nederlands diaspora".

Arachne | 10-07-19 | 12:20

Alle lof voor Claudia die er zoveel heeft laten logeren! Oh wacht...

Man.man.man | 10-07-19 | 10:15

Ook in dit psuedo-onderzoek maakt de sociale wetenschap de bekende fout rond het nemen van een a-selecte steekproef.

De groep die het beter doet is beter opgeleid, heeft een persoonlijk ontwikkelingsplan, toekomstvisie en spreekt Engels. Natuurlijk doen die het beter. Dat ligt niet aan het gastgezin, maar aan die asielzoeker.

De conclusie hier is, dat de betere asielzoekers het beter doen. Niets meer, niets minder.

Feynman | 10-07-19 | 10:15 | 5

Ja, net zoals bijna alle kinderen van rijke of beroemde mensen, ook rijk of beroemd worden.
Een sloeber maakt geen kans

Het leven is zwaar | 10-07-19 | 10:35

@Het leven is zwaar | 10-07-19 | 10:35: Knoop een relatie aan met een Kardashian. Of Patricia Paay. Van niets naar iets in instagram - twitter bericht.

Arachne | 10-07-19 | 12:16

Helemaal juist. Dat deze zogenaamde wetenschappers niet (willen) zien, pleit eens te meer om dit soort studierichtingen te decimeren.

5611 | 10-07-19 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte woont alleen, kan er vast ook wel een paar laten logeren, misschien zit er wel een toekomstig vriendje bij.

Titje | 10-07-19 | 10:15

Er staat een paard van Troje in de gang.

kwark001 | 10-07-19 | 10:14

Hanna Verboom staat al klaar, het is alleen wachten tot iemand een nieuwe badkamer voor haar betaald.

Blijft toch een beetje vies om je eigen badkamer te delen met een migrant, laten we wel wezen.

DMaN | 10-07-19 | 10:14
-weggejorist-
Busverhuur | 10-07-19 | 10:14

Claudia !!!!

Het leven is zwaar | 10-07-19 | 10:13

Binnenkort wordt het verplicht om zo'n gelukszoeker te huisvesten op je zolder

pigadaki | 10-07-19 | 10:12

Niet bij mij thuis

Only the lonely | 10-07-19 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken