Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou ja zeg. Meer asfalt helpt tegen files

Als er veertig man in de rij staan gooi je ook een extra kassa open

Een....

Twee...

Plons

Veel plezier op de vernieuwde en verbrede A6, die een jaar eerder open gaat dan gepland!

Reaguursels

Inloggen

We gaan het fileleed vervangen door OV-leed.
Begin nou eens gewoon met de reden waarom mensen zich uberhaubt verplaatsen.

kloopindeslootjijook | 08-07-19 | 23:34

Je kunt beter met een diesel over dat asfalt rijden, dan met een benzine-auto. Omdat een diesel MINDER CO2 uitstoot dan een benzine-motor.
Check the facts!

Lentehaas | 08-07-19 | 20:55 | 1

LPG heeft 0 roetuitstoot, dus daarom doen ze daar moeilijk over bij oldtimers.
Groen Links logica.

kloopindeslootjijook | 08-07-19 | 23:36

Er bestaan allang volautomatische scheidingsinstallaties om uw afval veel beter te scheiden dan u het ooit kunt doen. Maar we moeten nog steeds week in, week uit verplicht scheiden. Gewoon omdat het moet, en zogenaamd om u op te voeden. Want u bent een slecht mens.

SugarCandyMountain | 08-07-19 | 18:21

Toch stemt half Nederland op GL. En de vvd doet wst GL wil. Dus staat iedereen lekker in de file.

Pislinq | 08-07-19 | 16:12

Zo zie je maar, als de normale mens de tijd krijgt dan valt alles op zijn plek en komt de echte waarheid naar boven. Vooral de leugenachtige en helemaal nergens op gebaseerde verhalen van GroenLinks, de dierenpartij en D’66 worden ontmaskert. De laatstgenoemde partijen vallen weer eens door de mand!

Rdock | 08-07-19 | 15:52

Dat er wat gaat veranderen ja, mee eens. Maar op de korte termijn zal toch meer asfalt nodig zijn. Binnen 10 a 15 jaar gebeurt er niks in de ov wat een verbetering is en waardoor mensen met het ov zouden gaan. Wel in A'dam natuurlijk aangezien ze daar een norm halen van 0,3 auto per huishouden!
En over prijzen van benzine... Ja die zal stijgen maar niet naar de 10 euro de liter dat kost stemmen en die kan de vvd hard gebruiken. Tevens zal rekening rijden niet gebeuren, kost ook stemmen namelijk!

Thijsz | 08-07-19 | 15:24 | 1

Oeps... Verkeerd gereageerd....

Thijsz | 08-07-19 | 15:26

economie, economie, economie, economie.. alles draait om economie. Of het nu het migranten probleem en de daarvoor bedachte oplossing zo is dat ook met alles wat in Nederland een probleem is.. dus voor het probleem van de aso veiliglandiers.. meer asoveiliglandiers, etc etc dollartekens.. en bedenk het rekening rijden in deze meer snelwegen oplossing.. meer en meer moet er over lands wegen rijden zodat er meer in rekening kan worden gebracht

fikkieblijf! | 08-07-19 | 13:59

De A2 loopt tegenwoordig ook prima door, behalve dat stuk bij leidsche rijn, waar zonodig een totaal nutteloze tunnel moest komen, die bij drukte dicht gegooid wordt.

GOEM | 08-07-19 | 13:04 | 3

Waarschijnlijk ook een groen links “oplossing”

Urbanus_2.0 | 08-07-19 | 14:25

Ja bizar die tunnel, in het werkseizoen tijdens de avondspits vaak goed voor file op de A2 van Abcoude tot Utrecht. Eerst voor miljarden 5 banen breed een racebaan tussen Amsterdam en Utrecht aanleggen en daarna zet je in de spits bij de tunnel aan het eind 2 of 3 banen dicht. Dan is die verbreding meteen totaal nutteloos.

Spiderman1 | 08-07-19 | 14:42

Ik hoop toch zo dat die vent van Rijkswaterstaat een keer 220volt door z'n donder krijgt op het moment dat hij de knop van dat rode kruis van die tunnel in drukt...

Clubber | 08-07-19 | 16:16

Het is waar, maar de grote vraag natuurlijk.. is het ook wenselijk? Het is natuurlijk redelijk makkelijk om iemand anders een snelweg in zijn achtertuin te gunnen, maar zit je hier zelf ook op te wachten?
Denk dat we vooral eens moeten kijken naar minder mensen en naar minder onnodige autoritjes. Misschien is het een idee om grote steden gewoon autovrij te maken en voldoende parkeergelegenheid buiten de stad te creëren waarvandaan men de metro/tram kan pakken. Voor de leefbaarheid van mijn mooie Nederland is het belangrijk dat we het niet geheel asfalteren, waar het moet prima maar ook kijken waar het soms weg kan.

zeertegendradig | 08-07-19 | 12:47 | 1

Ja. Daar zitten we op te wachten. We willen allemaal in de auto rijden.
Ken jij iemand die zijn auto heeft weg gedaan vanwege de huidige klimaathysterie?
Niemand, niemand, niemand doet dat.

Lentehaas | 08-07-19 | 20:49

Meer mensen (immigranten) betekent meer huizen, meer verkeer. Enige oplossing is dus extra huizen, extra asfalt, dus minder natuur. Zo logisch als het maar kan zijn.
Tevens tekorten aan mensen, zoals leerkrachten, vooral is de grote steden, want huizen voor deze leerkrachten zijn er niet en daarnaast zijn de klassen met kinderen met taalachterstand en andere cultuur (islam) verre van aanlokkelijk.

Archimedes-2 | 08-07-19 | 12:43 | 1

Die merkelkinderen kosten wel huizen, maar gaan nooit werken. Ze rijden zwart met het OV, maar nooit in een auto in de spits. Die hebben dus geen invloed.

Frau Merkel | 08-07-19 | 13:59

- Meer water door grotere leiding...
- Meer mensen door grotere poort...
- Meer koffie door meer koffieapparaten...
- Meer hamburgers door grotere bakplaat...
- Meer dieren door meer begroeing....

- maar niet betere doorstroming verkeer door meer wegen??
Wat is links toch onlogisch...

Braco.me | 08-07-19 | 12:27

Bouw je meer ziekenhuizen, dan krijg je meer zieken. Leg je een bypass rond een dichtgeslibde ader, dan komt er meer bloed. Echt waar hoor, want de Linkse Kerk zegt het.

Sendis | 08-07-19 | 12:18

We hebben juist minder asfalt nodig. Over een tijd heb je geen auto meer maar stap je in een zelfrijdende auto die je brengt waar je wezen moet. Die pikt dan daar weer iemand op. Dan hebben er nog maar een fractie van de vervoersmiddelen nodig.

MeneerGuggenheimer | 08-07-19 | 12:11 | 4

Ik ben het met u eens dat u over een paar jaar geen auto meer nodig heeft, maar ik denk dat dat komt omdat de brandstofprijzen gigantisch zijn gestegen.

Tel Aziaat | 08-07-19 | 12:16

Duurt nog even... En er is meer dan alleen Amsterdam in Nederland! (echt waar) Er is niet overal zoveel OV als daar.. Dus zolang dat niet geregeld is blijven auto's nodig... En dus meer asfalt

Thijsz | 08-07-19 | 12:41

@Thijsz | 08-07-19 | 12:41:
Er zit een gat in uw redenering, namelijk: Het extra asfalt wordt voornamelijk aangelegd in en rondom Amsterdam, terwijl het bezit van een voertuig juist daar extreem duur aan het worden is. In de rest van Nederland, waar het bezit van een voertuig een eerste levensbehoefte is, valt het met de files meestal wel mee.

Daarnaast lach ik u keihard uit als u denkt dat het gebruik van een auto niet binnen de kortste keren fors duurder zal worden. Nu gaan de milieuzones nog over Dieselauto's van voor 2001 en LPG/Benzineauto's van voor 1992, maar we hebben in Duitsland al gezien dat 2001 in no-time 2015 werd. Daarnaast denkt nu zelfs ook de VVD na over rekeningrijden.

Benzine zou over 10 jaar wel eens 10 euro per liter kunnen kosten (net zoals dat een bakje aardbeien nu ook al 6,59 gulden kost) en daar bovenop komt dan nog 10 tot 20 cent per kilometer door het rekeningrijden.

Maar vooral blijven dromen over autonome en elektrische auto's en ondertussen steeds meer asfalt neer blijven leggen, in plaats van nadenken over waar u woont en een fatsoenlijk OV-netwerk.

Tel Aziaat | 08-07-19 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Als je files meet in kilometers, dan is het niet zo vreemd dat er ineens half zoveel files staan als je de weg twee keer zo breed maakt. Netto staan er nog steeds evenveel auto's vast.

De echte problematiek komt van de op en afritten die wij hier niet normaal lijken aam te kunnen leggen.

Tel Aziaat | 08-07-19 | 11:44 | 2

Je meet het in minuten vertraging. Meer rijbanen is hetzelfde als de kraan verder opendraaien. Er kan meer door. Als je jouw theorie volgt dan kunnen we met 1 rijbaan ook lekker naar ons werk. Zucht.

nerugaer | 08-07-19 | 11:52

@nerugaer | 08-07-19 | 11:52: Minuten vertraging lijkt mij ook niet de juiste maatvoering.

Minuten vertraging per persoon is dat wel, maar ik zie nergens tellers langs de weg die elke auto in kijken om te tellen hoeveel mensen erin zitten.

Het op 1 na beste dat men dus kan doen, is het aantal minuten vertraging per voertuig meten, maar het feit dat er geen eenduidige meetmethode is, vertelt mij dat ook dat niet de meetwijze is die men gebruikt.

Het feit dat er nog steeds geen fatsoenlijke manier is om het aantal files te meten, betekend dat men de data zo kan masseren dat men iedere willekeurige conclusie hiermee kan onderbouwen. Dit was het punt dat ik maakte met mijn vorige tegel.

Tel Aziaat | 08-07-19 | 12:11

Ach ja, feiten zijn ook maar meningen volgens onze linkse medemensen.

Blauwpetje | 08-07-19 | 11:34

En dan te bedenken dat de eerste snelweg niet door de bloksnor werd aangelegd maar door Konrad Adenauer. Hij liet als Burgemeester van Keulen de eerste snelweg aanleggen tussen Keulen en Bonn. nl.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_...
Tot zover onzinnige kennis. Ghehehe.

Basil Fawlty | 08-07-19 | 11:21 | 2

Weetje van de dag... Bedankt

Thijsz | 08-07-19 | 12:42

Weetjes... altijd leuk!

CalamityJane | 08-07-19 | 12:57

Blijft toch grappig die argumentatie dat meer asfalt meer verkeer zou aantrekken. De enigen die dat namelijk kunnen bewerkstelligen zijn de planologen en daar zit dan in de regel een of andere beleidsadviseur aan vast wiens naam je niet zelden in zijn of haar eigen woonplaats op de kieslijst kunt aantreffen onder hetzij GroenLinks of D66. Lekker zelf je eigen argumentatie uit laten komen, dan heb je geen glazen bol meer nodig.

Pierre Tombal | 08-07-19 | 11:20 | 2

Ik maak de afweging trein / auto regelmatig. Als je weet dat alles doorrijdt pak je eerder de auto. Dus ja, meer asfalt trekt meer verkeer aan. Hoezo is dat grappig?

JvanDeventer | 08-07-19 | 11:36

@JvanDeventer | 08-07-19 | 11:36: Dat is dus dezelfde hoeveelheid verkeer. Er komt niks bij en er gaat ook niks af. Je verandert alleen jouw persoonlijke reismethode..

Pierre Tombal | 08-07-19 | 12:59

De linksen voeren dan ook een ideologische oorlog. Het gaat niet om wat in de praktijk werkt, maar wat zij vanuit hun extremistische geloof vinden dat zou moeten werken. Dat moet worden opgelegd, ongeacht de kosten, ongeacht de slachtoffers, het linkse geloof is heilig en de mens is niet meer dan een mier in het geheel.

UHeeftGelijk | 08-07-19 | 11:11

Het is toch ook gewoon logisch? Maar ja, links en logica... Links gaat liever uit van een gedroomd ideaalbeeld dan van feiten, wetenschap en logica. Zie ook: klimaat, immigratie, criminaliteit.

Tapu | 08-07-19 | 11:06

Zo heb je ook mensen die geloven dat auto's ontstaan door de aanleg van asfalt.

obominotie | 08-07-19 | 11:05

Er was eens een geweldige aflevering Van Gewest tot Gewest op de NPO aflevering heette Nederland is Vol. Daar werd per-fect uit de doeken gedaan dat het gewoon simpel is; een brede weg neemt helemaal niet zo extra veel ruimte in beslag dan een smalle weg, maar de brede weg heeft wél heel veel voordelen. Misschien moet D66er Jetten maar eens uit het vliegtuigraampje kijken; als je al een klein beetje bent opgestegen zie je nieteens meer het verschil tussen een 2 of 10 baans snelweg. Groenlinks zou eigenlijk voorstander moeten zijn van meer asfalt, want bredere snelwegen nemen nauwelijks leefruimte in van dieren, maar lost wel het fileprobleem op = gigantische milieuwinst.

Mijnbescheidenmening | 08-07-19 | 10:57

Minder mensen in dit land helpt beter.

Nichtsneues | 08-07-19 | 10:47 | 1

Ze rijden 's nachts met een R6 maar een Duitse geldautomaat, dat is buiten de spits hoor.

vinzepinz | 08-07-19 | 10:54

Het volstrekt schizofrene aan Groen Links is, dat ze op het standpunt staan dat meer asfalt niet helpt (ik denk dat ze niet eens weten waarom ze dat vinden) terwijl hun omvolkingspolitiek Nederland transformeert in een soort Lagos, Dacca of Djakarta. Je zou zeggen, neem daar eens een kijkje, maar waarschijnlijk komen ze dan nog steeds stralend terug en vertellen ze ons dat er nog wel zestig miljoen negers bij kunnen.

JvanDeventer | 08-07-19 | 10:38

En het staat in de Telegraaf, dus is het waar.

IJsbrekert | 08-07-19 | 10:36 | 1

Ik rij zelf over die snelwegen en kan bevestigen: het is waar.

Papa Jones | 08-07-19 | 11:37

"Groenlinks wil bestaande wegen beter benutten." Nooit meer gehoord hoe. Wat dan? Pop up stalletjes langs de berm met macrameekunst? Plantenbakken per zigzag over de weg met bijvriendelijke struiken?

GormSuil | 08-07-19 | 10:24 | 4

Zoek eens op de term smart mobility. Voorbeeld1: Sensoren die de bandenspanning en het profiel van vrachtwagens meten en een waarschuwing geven aan de bestuurder dat deze zijn banden moet laten controleren. Scheelt ongelukken met vrachtwagens en daardoor minder files. Voorbeeld2: volgsystemen voor vrachtwagens zodat ze op automatische piloot in colonne rijden. Scheelt brandstof en er zijn minder vrachtwagens die elkaar inhalen, wat ook weer minder files tot gevolg heeft.

MFvGeel | 08-07-19 | 10:37

@MFvGeel | 08-07-19 | 10:37: Vrachtwaggies die in colonne rijden zijn weer superlastig in te halen voor mensen in gewone waggies. Ieder voordeel, weetjewel.

Van_der_Schuylnaem | 08-07-19 | 10:56

@MFvGeel | 08-07-19 | 10:37: In- en uitvoegen tussen dat soort karavanen is super lastig. Slimmer benutten is een eufemisme voor we doen lekker niks.

5611 | 08-07-19 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

GL wil bestaande wegen beter benutten, zie je, daar is dus niemand op gekomen alleen maar gl. We gaan de wegen nu beter indelen: De bovenkant is nu voor personen auto's, de onderkant voor vrachtwagens en de zijkant voor bestelauto's en motorrijders. Probleem opgelost, dank je gl. Klaar voor het volgende probleem, zwembad bv, een muur in het zwembad bouwen, links jongens, rechts meisjes misschien.

jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:17

Ze sluiten alle doorgaande wegen in de steden af en moet je van de ene wijk naar de ander moet je nu via de snelweg, maar die verbreden ze niet, dus loop het rond de steden helemaal vast.

Dan hoor je GroenLinks, PvdA en D66 roepen als een kip zonder kop, er komen steeds meer auto's wat niet waar is en daardoor loopt het vast, maar zij zijn juist de genen die daar voor zorgen, dat alle verbindingswegen binnen de steden gesloten worden en dat als je van de snelweg afkomt waar eerst een drie banen verbindingsweg liep, nu nog maar een eenbaansweg met verkeerslichten, die maar per keer drie auto's door laten. Dan vinden ze het gek dat alle snelwegen/autowegen vol lopen en er file ontstaat.

Dan kijk ik naar die bus banen waar hele bruggen zijn voor aangelegd waar drie A vier bussen per uur over heen rijden in Utrecht en waar ze de Prins Claus brug hebben aangelegd van Kanaleneiland naar Papendorp vier banen waar van twee banen voor de bus waar vier bussen per uur overheen rijden en op de overige rij banen rijden per dag +/- 150 auto's want je komt van nergens en gaat naar nergens toe, maar deze brug heeft meer dan 18 miljoen gekost voor die paar bussen en auto's die er over heen rijden. en zo verhaal kan ik ook nog wel over de De Dafne Schippersbrug fietsbrug waar fietsers en elektrische scooters over heen mogen maar geen scooters met een verbrandingsmotors, want dat is te gevaarlijk, snap u het nog!!!!!

Niet links | 08-07-19 | 10:14 | 2

dan hoor je groen-links pvda en d66 roepen als een kip zonder kop,er komen steeds meer auto,s wat niet waar is;
Niet Links,en toch komen er steeds meer auto,s,echt waar.

Jee-dee | 08-07-19 | 10:31

Om je vraag te beantwoorden: nee, ik snap geen snars van je bericht. Misschien eens wat meer interpunctie proberen.

Oele | 08-07-19 | 10:45

Milieuvriendelijk vervoer op zijn GroenSlinks is met een aantal personen in een ruimte zitten met wie je dat nooit had gewild.

Wekkertje | 08-07-19 | 10:13

Files worden voornamelijk veroorzaakt door het gedrag van mensen en zelden door de capaciteit van de weg. Men zou moeten investeren in automatiseren van auto's/verkeer i.p.v. wegen.

Maxx! | 08-07-19 | 10:09

Alle auto's met een even nummer op even dagen en die met een oneven nummer op de oneven dagen.
Zo! probleem opgelost.

McMarx | 08-07-19 | 10:09 | 2

Moet ik nu nog een auto kopen voor de even dagen?

jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:20

Dat moet ik even afstemmen met mijn werkgever die mij 5 dagen per week verwacht.

Maytheforcebewithyou | 08-07-19 | 14:23
-weggejorist-
Solar666 | 08-07-19 | 10:09 | 3

Groenlinks is gewoon een partij die probeert op allerlei manieren Nederland Economie kapot te maken.Ze hebben overal een grote bek over maar oplossingen hebben ze niet Als het aan de linker vleugel ligt mogen de gewone mensen niet meer vliegen ,auto rijden en het liefste allemaal werkloos worden.
En hunne lachen zich kapot in hun grachten huis .Het bewijs is er al Nu proberen ze Amsterdam kapot temaken.

gerrit5042 | 08-07-19 | 10:08 | 1

Bleef het maar bij Amsterdam!!!!

Niet links | 08-07-19 | 10:17

Voor Extra artikelen moet je betalen dmv een abonnement als je boven een bepaald aantal gelezen artikelen zit , ja. Niet is gratis. Dus niet De Telegraaf maar jij zelf zuigt , prutser.

Zwizalletju | 08-07-19 | 10:55

Voor meer auto's heb je meer asfalt nodig en dat is slecht voor het milieu. Het Nederlandse spoor is overvol, dus gaan meer mensen met de trein, zullen er ook meer rails moeten komen, ook dan verdwijnt er weer groen. Schiphol schijnt ook voor de economie erg belangrijk te zijn, voor de hardwerkende mens is het goed om op vakantie te gaan, dus daar is ook meer ruimte nodig. Nederland is gewoon te klein. Uitbreiding van het grondgebied is essentieel. België maar (weer) annexeren of een deel van de bevolking verplaatsen naar het Caribische gedeelte van het Koninkrijk?

Mannes | 08-07-19 | 10:06 | 1

ik moest laatst met de bus, metro en trein van Utrecht naar Rotterdam, waar ik met de auto 28 minuten over zou doen, duurde het met het openbaar vervoer inclusief half uur lopen alleen al op de heen weg 2,46 minuten. Ook stond ik in de trein als haringen in een ton en ook in de metro en het was alles behalve goedkoop ritje. Maar dan moet ik ook nog eens terug, Pfffff, het openbaar vervoer is heel erg leuk, als je een hekel aan je zelf heb.

Niet links | 08-07-19 | 10:22

Uiteraard werkt meer asfalt. De vraag is alleen voor hoe lang. Meer capaciteit trekt weer meer verkeer aan. Waar je eerst op vier banen stilstond, sta je over een jaar op zes banen stil.
De vraag is ook ten koste van welke andere dingen je dat extra asfalt wilt aanleggen.
Zo kan Schiphol ook ongelimiteerd groeien, als we Amsterdam, Badhoevedorp en Hoofddorp ontruimen en platgooien.
Nederland is overbevolkt, Nederland is vol. Zolang je daar niet over wilt nadenken, zolang je vindt dat er jaarlijks 200.000 immigranten bij kunnen is meer asfalt neerleggen een hoop dwaasheid. Die Somaliërs willen ook in een auto rijden. Meer huizen, meer asfalt. Eerst een sterilisatieprogramma en een gewapende grenswacht, dan pas huizen bijbouwen en meer asfalt.

JvanDeventer | 08-07-19 | 10:01 | 3

gerard1945.wordpress.com/2015/10/02/n...

Was toen al bekend dat dit land met 10 miljoen al te vol was.. vraag me nog altijd af of we dit hun nog voor de voeten kunnen gooien want ook dit is bewust gedaan..

All_Anonymous | 08-07-19 | 10:14

@All_Anonymous | 08-07-19 | 10:14:
De opeenvolgende regeringen wisten dit wel en begrepen ook wel dat dit een groot probleem was, maar weigerden de consequenties te trekken en maatregelen te nemen. Te moeilijk. En zoals altijd, als een probleem te moeilijk is, dan kijk je weg. Iedereen weet dat problemen verwdijnen als je maar consequent wegkijkt.

JvanDeventer | 08-07-19 | 10:29

@JvanDeventer | 08-07-19 | 10:29:

Oh ja dat was het .. zou bijna vergeten dat door het weg te kijken cq verzwijgen alles weggaat! Wat een mooi sprookje leven we toch in niet waar!.

All_Anonymous | 08-07-19 | 10:41

Ik zou best bereid zijn om met de trein te reizen mits ze iets gaan doen aan die torenhoge tarieven. In mijn herinnering reizen er doordeweeks voornamelijk studenten en loonslaven van de overheid. Mag wat kosten dat ambtenaren apparaat.

Sprinkhaan | 08-07-19 | 09:59

Waarom is een wegverbreding slecht voor de natuur? Het verlies aan natuur is 50 meter x de kilometers die je verbreedt = weinig. En 1 rijbaan in de file is veel slechter voor het milieu dan 3 die er doorrijden.

van heinde en verre | 08-07-19 | 09:56 | 1

Het gaat om het principe bij links. In de Groene Oorlog is elke centimeter asfalt een nieuwe genocide, elke nieuwe auto een extra vijand. Ondertussen vliegen die klootviolen de hele wereld rond om zichzelf te vinden en exotische culturen op te snuiven. Om nog maar te zwijgen over de extreme milieuschade die hun vegetarische levensstijl met zich meebrengt. Maar goed, het gaat altijd om de ander, nooit om henzelf.

UHeeftGelijk | 08-07-19 | 11:29

Vrij logisch natuurlijk dat meer asfalt werkt. Heb je twee rijstroken en daar staat 10 km file en je maakt daar 4 rijstroken van is de file nog maar slechts 5 km.
Theoretisch gezien dan hè.

Boris die Sauertopf | 08-07-19 | 09:49 | 4

Goeie oplossing, bij 128 rijbanen hebben we nog maar een file van 156 meter, dat is te doen. Leg deze oplossing bij mij af onder " diverse".

jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:28

@jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:28:
Alleen een kruising en de stoplichten worden wat lastiger bij 128 rijbanen.

JvanDeventer | 08-07-19 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Als meer asfalt niet zou helpen, zou omgekeerd minder asfalt toch ook geen effect hebben.
Iedereen snapt dat dat laatste niet het geval is.

RandyBiel | 08-07-19 | 09:41 | 1

Behalve Groenlinks want die lopen met hun hoofd in de roze wolken en dat verhindert contact met de realiteit. Dat vinden ze zelf een pluspunt, ze durven immers wat nieuws voor te stellen.

Nichtsneues | 08-07-19 | 10:42

Je wist dat het ging komen, die deur die jaren reeds openstaat.
Weet u, ze (dat ambtelijke zooitje) zijn inmiddels 40 jaar aan het zeiken over het verbreden van de Merwedebrug. En 2 jaar geleden stond het min of meer op instorten.....
En heeft u al voorbereidingen gezien?
Ik denk dat het gereed komen van die verbreding ik niet meer mee gaat maken.
Fijn land hè.

watmagjenogwel | 08-07-19 | 09:39 | 2

Doortrekken van de A4 achter Delft: heeft ook meer dan 40 jaar gekost voor een lullig stukje weg van niks. En nu ligt het er eindelijk. Helpt het? Ik weet in elk geval wel dat de A13 die al zo'n 30 jaar elke werkdag vanaf 3:30 helemaal vol stond, nu lekker doorstroomt.

Muxje | 08-07-19 | 09:42

@Muxje | 08-07-19 | 09:42: En nou die A 4 ook naar het zuiden richting Antwerpen doortrekken om de A 16 te ontlasten.

swassannuf | 08-07-19 | 09:59

Meer belastinggeld is ook zoiets wat niet werkt. Oh dat horen jullie natuurlijk niet in de politiek zeker?

grom | 08-07-19 | 09:39

Die linkse clubjes hebben van die vastgeroeste credo's, puur ingegeven door idealisme.

Terwijl elke automobilist de verkeerssituatie ziet verbeteren bij meer asfalt, blijven ze zoiets roepen.

En zo is het met zoveel dingen bij die clubjes. Alle migranten zijn vluchtelingen, alle energie kan uit hernieuwbare bronnen komen, criminelen kunnen gefixt worden, bedrijven kun je zwaarder belasten zonder gevolgen voor werkgelegenheid, etc.

Bvdb | 08-07-19 | 09:39

De wereld vreemde Kmers zeggen altijd rare dingen. In een land met zoveel verwarde figuren slaat het nog wel aan gezien de stemmers op een communistisch partij, die het hele land wil verarmen. D666 is over zijn houdbaarheidsdatum heen, nadat ze hun partij juwelen geveild hebben. Ze kunnen beter hun mond houden, kunnen de mensen zich ook niet ergeren aan hun vreemde verzinsels.

wallenberg | 08-07-19 | 09:36 | 1

Ik overweeg ook gl te gaan stemmen, het land naar de verdommenis helpen, belastinggeld gaat bijna naar nul want benzine 20 euro de liter, sigaretten 2 euro per stuk. Geen geld voor subsidies en uitvreter vluchtelingen meer (die gaan van armoede weer naar huis), bijna geen politie. Er komt een moment dat het stemvee wakker wordt. Dus allemaal gl stemmen dan zijn we misschien in 10 jaar weer meer en de baas in een beter land. Beter laat dan nooit.

jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:37

Minder mensen en minder auto's zijn de oplossing voor files.
(In mijn achterstandswijk rijdt iedere baanloze een auto (van de kinderbijslag gok ik.)

Gewone_mevrouw | 08-07-19 | 09:33 | 1

Die rijden in ieder geval niet in de spits.

Maytheforcebewithyou | 08-07-19 | 12:34

Grappig om te zien hoeveel mensen hier niet weten hoe een trechter werkt. Je kunt de snelwegen wel allemaal 10-baans maken, maar dan loopt het dus vast bij de toegangswegen naar de binnensteden. Fijn dus dat er minder files op de A6 staan, maar een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Bij veel steden is juist het invoegend en uitvoegend verkeer hetgeen wat de files veroorzaakt.

We hebben meer aan het aanpakken van de doorstroming binnen steden dan aan nog meer asfalt voor snelwegen. Die eerste en laatste paar kilometer van elke reis kosten relatief het meeste tijd.

MFvGeel | 08-07-19 | 09:33 | 5

Er zijn legio voorbeelden dat er meer banen gewoon de doorstroming heeft bevorderd. Vaak sta je in de file met met mensen die vijf kilometer verderop een andere richting op moeten. Die files kun je al voorkomen met meer banen.

Bvdb | 08-07-19 | 09:41

Beide is nodig. De auto als melkkoe levert meer dan genoeg belasting daarvoor.

beniknouzoslim | 08-07-19 | 10:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je waardoor ook minder files ontstaan, wanneer vrouwen/mannen thuisblijven en voor de kinderen zorgen.

Dauthi | 08-07-19 | 09:30 | 2

Vroeger was de belastingdruk en het loon inderdaad afgestemd op een werkende man en een vrouw die voor het huishouden zorgde. Helaas heeft de overheid dat verandert waardoor je nu 2 inkomens nodig bent waar je vroeger met 1 inkomen toekon.

Tuinhekje | 08-07-19 | 09:50

of alle niet-werkenden verbieden tijdens de spitsuren op de weg te zijn.

Bread_Pitt | 08-07-19 | 09:59

Ach het zijn maar feiten, niet belangrijk dus, het gevoel telt.

flashforward | 08-07-19 | 09:26

Het zou ook schelen als iedereen in de spits (van 06.00 tot 20.00 tegenwoordig) gewoon 80 zou rijden. Niemand hoeft meer in te halen, linkerbaan niet meer overvol, midden- en rechterbaan beter benut, laag brandstofverbruik, minder uitstoot.

Veel relaxter weggedrag, minder ongelukken.

En kom maar op met jullie opmerkingen als 'ja maar als je sneller rijd ben je eerder van de weg af en heb je minder files' --> bewezen onzin

Nummer 14 speciaal | 08-07-19 | 09:26 | 5

@Blonde Nel | 08-07-19 | 09:31: Stelling bevestigd

Nummer 14 speciaal | 08-07-19 | 10:04

Systeem werkt in Amerika maar daar heb je dus ook files. Moet echter zeggen uit ervaring dat je daar een andere cultuur in het autorijden hebt, geen ellebogen werk maar iedereen houdt rekening met iedereen. Daarom gaat het daar vlugger, ook bij files. Die paar ellebogen werkers die ik daar gezien heb stonden een paar kilometer verderop aan de kant, gestopt van politie.

jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

GL gelooft ook niet in marktwerking, tenzij het natuurlijk boetes en belasting betreft.

Tronald_dump | 08-07-19 | 09:26

Dat we het zo ver hebben laten komen: Dat - na decennia-lang groenlinkse onzin - een no-brainer als dit het nieuws haalt. Maar goed, het is een begin en we zijn op de goede weg.

Chuck the plant | 08-07-19 | 09:26

Meer, meer, meer GroenLink en alles lost uiteindelijk op. En da´s natuurlijk ook een oplossing.

squadra | 08-07-19 | 09:24

Hoeveel jaren heb ik dat moeten horen van groen slinks; zeker veertig jaar " hoe vaak moeten we het nog zeggen: meer asfalt helpt niet".

orban | 08-07-19 | 09:22

Verbreding van wegen zijn bewezen verbeteringen. Maar de echte winst zit hem in een cultuuromslag van de werkgever en het onderwijs. Zolang jouw baas maar blijft verlangen van je dat je van 9 tot 5 fysiek aanwezig moet zijn komen we nooit verder. Er zullen beroepen zijn waar dit niet anders kan. Maar voor alle andere beroepen geldt: ga in hemelsnaam tijd en plaats onafhankelijk werken.

Woelige Wimpie | 08-07-19 | 09:11 | 9

@Muxje | 08-07-19 | 09:26: het zijn lapmiddelen, dat weet de politiek ook. Maar als corrupte VVD met veel 'leden' die in infrastructuur en bouwbusinewss (en de talloze adviescommissies) zitten ga je natuurlijk niet in je eigen achterban snijden...

ECHTE oplossingen om het file probleem op te lossen is om het private gebruik en bezit van de auto drastisch te veranderen, daar wordt nu hard aan gewerkt - maar niet door sociaal geograaf Cora van N.

litebyte | 08-07-19 | 09:35

@Dirk III | 08-07-19 | 09:25: Doe allemaal eens niet zo sneu hier met schijn oplossingen die een ander hun vrijheid ontnemen. Uiteindelijk passen jullie je aan aan de gekte. Hoeveel niet-links zijn jullie?

CalamityJane | 08-07-19 | 13:05

@Blonde Nel | 08-07-19 | 09:28: Laat Dirk maar met het OV reizen.

CalamityJane | 08-07-19 | 13:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat zou het toch mooi zijn als alle werkende auto rijders een week hun auto laten staan om dan allemaal het openbaar vervoer te nemen.
De chaos zou compleet zijn en binnen twee dagen stort de hele economie al in elkaar.

komtdatschot | 08-07-19 | 09:11 | 4

@litebyte | 08-07-19 | 09:24: Wat zou het mooi zijn als we het hele jaar door met dezelfde hoeveelheid mensen het werk zouden doen als dat we doen tijdens vakantietijd...

swassannuf | 08-07-19 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hoorcollege gehad in ‘95 van een hoogleraar van faculteit Civiel techniek Delft over files: meer asfalt trekt meer auto’s aan, en bovendien staat het dan tien kilometer verderop vast.

Analia von Solmsch | 08-07-19 | 09:09 | 2

Dat is vaak zo. Autobezit (evenals autogebruik) gaat de komende 10 jaar enorm veranderen. Daar zijn miljarden investeringen voor nodig, niet voor de stupide VVD-verbredingen

litebyte | 08-07-19 | 09:27

Al helemaal als de bevolking door blijft groeien. Het eerste wat de nieuwkomers willen is een eigen heilige got!

CalamityJane | 08-07-19 | 13:17

wie had dat nou verwacht??? Kijk als je Groenlinks hun programma uitvoert kan bijna niemand meer een auto betalen, dat lost natuurlijk ook het probleem op! vandaar hun standpunt.

ikworstelengadouchen | 08-07-19 | 09:07

Er zijn 2 oplossingen: 1-meer asfalt
2- minder auto's incl. vrachtauto's
Bij 2 kan het een gevolg zijn van minder woon-werk verkeer, dus werken waar je woont. Of simpel minder inwoners.
De webshops waarvoor duizenden bestelauto's heen en weer rijden levert meer druk op dan de klant die de auto niet gebruikt om te winkelen.
Ook economische groei brengt meer drukte op de wegen.
Nederland is nou eenmaal een doorvoer land.
Voorbeeld: Bloemen worden vanuit de gehele wereld per vliegtuig Naar Nederland vervoert, dan naar de veiling in Aalsmeer. (grootste ter wereld) Vandaar gaan de bloemen naar de bloemenverkooppunten per vrachtauto.
In Nederland en de rest van Europa. Meer bloemen, meer vluchten en vervoer over asfalt....

dijkbewaker | 08-07-19 | 09:07

Het is ook een -bewezen- feit dat meer asfalt meer verkeer aantrekt. Het lokt mensen uit het OV, zorgt voor minder spreiding (in tijd) van het verkeer en trekt bedrijven en mensen aan zich daar te vestigen. Allemaal niet vreemd of verkeerd. Maar daardoor -blijkt uit onderzoek- zorgt asfalt dus voor meer verkeer.

Controllos | 08-07-19 | 09:03 | 6

Want OV brengt je vaak van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn. Dus als het effe kan dan ga je met iets dat wél voor je werkt, Minder tijd kost, efficiënter is etc.

Zwizalletju | 08-07-19 | 09:10

weet je wel wat OV kost? Lelystad-Rotterdam-Lelystad bijna 70 euro voor 2 personen. Daar rij je ongeveer 700 kilometer voor met de auto.

Tuinhekje | 08-07-19 | 09:52

@Tuinhekje | 08-07-19 | 09:52: Leuk zo’n vergelijking, maar daar wil ik weleens een ander rekenmodel tegenover zetten. Een bescheiden middenklasser kost zo’n €3.000 per jaar (privé-lease bij 10.000 km), waarbij je de brandstof (minimaal €1.000) nog bij mag optellen. Ergo: €0,40 per kilometer. Afstand Lelystad-Rotterdam retour 243,8 km x 0,40=€97,52. Dat is wat realistischer. De keuze voor auto versus OV wordt niet alleen op financiële gronden gemaakt; luxe, gemak en ‘personal space’ spelen ook een grote rol. Daar hebben velen (waaronder ook ikzelf overigens) met genoegen het geld voor over. In mijn rekenvoorbeeldje tel ik gemakshalve overigens niet de parkeerkosten mee. Fijne dag met het verder rekenen!

andalucia | 08-07-19 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

We waren jaren bevriend met een groen links stel. Op een gegeven moment konden we niet meer tegen hun mening over bepaalde zaken en gingen tegengas geven. We zijn ons rot geschrokken wat er toen uitkwam, je wilt niet weten hoe dat volk denkt. Echt mensen, die lui sporen niet en nee ik ben niet extreem rechts.
Ze zijn in staat om alles waar onze ouders voor geknokt hebben kapot te maken onder het motto van moeten deugen en met elkaar meelopen.

Misterspok | 08-07-19 | 09:01 | 2

Ik wil het eigenlijk wél weten.

Zwizalletju | 08-07-19 | 09:13

@Zwizalletju | 08-07-19 | 09:13: tijdens een discussie over integratie en het feit kansloze economische asielzoekers voorzien van een levenslange verzorging door de staat zeggen dat dit niet geeft en NL eigenlijk toch niet meer bestaat. Complete gezichtsbedekking? Moet kunnen. Overlast door bepaalde groepen jongeren? Bestaat niet,.Is verzonnen. Integratie gaat niet zo lekker samen met moslims, Kijk eens wat wij hebben gedaan vroeger met kolonies stichten in Afrika e.d. enzovoort..

Misterspok | 08-07-19 | 09:27

De D'66 en GL consultants adviseren hun cliënten (tegen een marktconform dus torenhoog tarief) altijd aan om "uit de box" te denken. Zelf doen ze dat natuurlijk niet; altijd maar weer mantra's oplepelen en nooit eens kritisch naar de eigen standpunten (klimaat, immigratie, verkeer etc.) kijken

batvoca2 | 08-07-19 | 08:58

Joh! Je raadt het niet

SicSeb | 08-07-19 | 08:58

Volgens de milieu-jihadisten van de Groene Khmer gaan er meer mensen auto rijden als je het fileprobleem oplost. Mensen die naar hun werk moeten en alleen ergens in een vinexwijk nog een huis konden krijgen.
Volgens de Groene Khmer is het een onoverkoombare ecologische ramp als een snelweg of een rijksweg 3 meter breder wordt. Hele bossen zullen sneuvelen en herten zullen dood gaan. Herten, je weet wel, Bambi en z'n moeder.
Maar als je nu kijkt naar het totale oppervlakte van Nederland dan is nog geen 1% in gebruik als weg. En zelfs die ene procent is ons niet gegund door de Groene Khmer. Die zien ons, die kiezers, liever in een pre-industrieel boerenbestaan. Met paard en wagen. En wegen van modder.

Osdorpertje | 08-07-19 | 08:56 | 1

En het opperhoofd gaat 100 kilometer verder van zijn werk wonen. De hypocriet.

Langshetrandje | 08-07-19 | 08:58

Die klimaatgekkies willen iedereen in het OV proppen om vervolgens zelf in hun gesponsorde elektrische karretje over autobaan te kunnen scheuren.

Peter_la_Selie | 08-07-19 | 08:55

Sowieso. Dat gezeur over "extra rijbanen gaan ten koste van de natuur".

Een extra rijbaan bij een bestaande weg is een strook van zo'n 3 meter breed bij een al bestaande onderbreking van de natuur.

Dus een 20 km lange extra rijbaan kost 20000*3=60000 m2 = 6 ha = 0.06 km2 natuur. Dat is ongeveer 0.4% van het kleinst nationale park van Nederland, De Groote Peel (wat zo'n 4 km in alle richtingen is), of 0.016% van het grootste nationale park, de Oosterschelde. En nationale parken zijn significant kleiner dan natuurgebieden (vgl veluwe vs De Hoge Veluwe).

(bron: wikipedia en je tikt zelf maar "lijst met natuurgebieden" in)

Leyrann | 08-07-19 | 08:55 | 2

En in de grote Peel kun je ook niet vd paden want dan verzuip je in het moeras.

horsteknots | 08-07-19 | 09:04

@horsteknots | 08-07-19 | 09:04: Hee dat is interessant. GL-folder maken doet met bezichtiging grote peel, op plekken buiten de wandelpaden waar u nooit meer vandaan wilt.

jan huppeldepup | 08-07-19 | 10:54

> er veertig man in de rij staan gooi je ook een extra kassa open
Wel als je je klanten wil behouden. Als het je doel is om zoveel mogelijk klanten weg te jagen dan gooi je geen extra kassa open. Misschien gaan ze dan van ellende maar naar de 'Nare Supermarkt'. Dat is de GroenLinks strategie.

koeberg | 08-07-19 | 08:53

Groenlinks heeft een hekel aan logica, of feiten en statistieken of alles wat hun deugbeeld zou kunnen verstoren.

b3n | 08-07-19 | 08:53

Nee, het groen wat we nog hebben kun je beter volplempen met windmolens en zonneparken Veeel beter en ook nog een mooi gezicht, vooral als je staat te wachten tot er een laadpaal vrijgekomen is voor je elekrieke autootje.

antonconstandse | 08-07-19 | 08:51 | 2

Eerst een paar bosjes en struikjes kappen, dan laadpaaltjes plaatsen. Twee vliegen in één klap: Nederland is Veiliger en elektrischer.

Langshetrandje | 08-07-19 | 08:53

-

-=PyP=- | 08-07-19 | 08:55

De boel gaat letterlijk vastlopen.
BAM gaat in economische hoogtijdagen rode cijfers draaien, omdat de kosten van eerder aangenomen werk de pan uit rijzen en de gedane offertes de boel niet trekken. Dit heeft alles te maken met dichtslibben van de infrastructuur, het overuitgenut zijn van personeel en middelen. Wen er maar aan. Het wordt nog veel erger. Geen leraar, geen dokter, geen niks. Laat staan op tijd, want file.

Langshetrandje | 08-07-19 | 08:46 | 8

@langshetrandje, ik noem een loonwerker. geen werk? moet ik serieus alle werkzaamheden opnoemen van een loonbedrijf? de verhuur van mobiele kranen, rups kranen, en sjofels. is bijzaak op hun eigen werkzaamheden en aangenomen werken.

zeeuwsekamikaaz | 08-07-19 | 09:28

@hadena, dat kan met zeker met 18 mensen minder. misschien wel met 19 mensen minder. ander voorbeeld. een ZZP stratenmaker. neemt een particulier karwei aan. daarbij is gaat het om 150m3 straatwerk, egaliseren naast gelegen grond, aanbrengen graszoden. stellen stapelblokken tbv plantenbak. het aanleggen van riool en plaatsen lijngoot. Wie gaat dit uitrekenen denk jij? de zzp'er zelf of huurt hun voor iedere klus 20 man in voor de calculatie en offerte?

zeeuwsekamikaaz | 08-07-19 | 09:36
▼ 5 antwoorden verborgen

En iedere keer kijk je weer naar die oplossingen van groen links en weet je als gemiddelde Nederlander dat ze de plank mis slaan. Welke wereldvreemde idioten stemmen daar nog op.

Merlanni | 08-07-19 | 08:46 | 1

Hetzelfde soort volk dat op de evenzeer door ideologische verblinding van de realiteit weggedreven utopisten van FvD stemt. Les extrêmes se touchent.

Ridde Rogter | 08-07-19 | 09:07

Over een jaar of 2 als de economie in elkaar is gedonderd dan wordt het rustiger op de wegen, zijn de files ook een stuk minder in de spits, het begint al in Duitsland daar worden momenteel al massa ontslagen aangekondigd, zie Deutsche bank 18000, de auto industrie waar half Duitsland van leeft gaat ook duizenden banen schrappen dan komt nog de toelever industrie waar dan ook duizenden er uit vliegen, dus geduld duurt niet lang meer en het wordt rustig toeven op de autowegen zowel hier als in Duitsland.

Jan70 | 08-07-19 | 08:45 | 5

Deutsche bank had andere oorzaken. Bovendien is het mij een raadsel hoe een bank nog zoveel mensen aan het werk kan houden. 10 jaar geleden was ik er voor het laatst omdat ik perse een wachtwoord moest ophalen in persoon.

Repetitive Beats | 08-07-19 | 08:50

Duitse economie loopt als een tierelier. DB probleem uniek .Goed dat ING zich heeft ingehouden bij dit geval. Kortom kletspraat.

Zwizalletju | 08-07-19 | 08:59

@Zwizalletju | 08-07-19 | 08:59:
De volgende crash staat voor de deur, en die zal een graatje heftiger zijn dan die van 2008.

Tronald_dump | 08-07-19 | 09:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Als auto's zelfrijdend zijn hebben we genoeg aan 1 strook. Allemaal met 130 invoegen op 5cm van elkaar en doorknallen.

Repetitive Beats | 08-07-19 | 08:39 | 3

Ook zo n onzinnig plan.

joppo0 | 08-07-19 | 08:47

Onzinnige gedachte.... Maargoed ik ga er eventjes in mee. Dan zal eerst iedereen een zelfrijdende auto moeten hebben. Tenzij we die allemaal morgen graties krijgen, lost het dus niets op. Dan zal eerst het besteedbaar inkomen er op vooruit moeten gaan voor de gehele werkende bevolking. Gaat dat gebeuren? Nee. Dus hoe denk jij dat we allemaal een zelfrijdende auto gaan krijgen? Denk je dat dat vanzelf gaat?

Dat is hetzelfde als zeggen: het fileprobleem wordt vanzelf opgelost als we allemaal vliegende auto's hebben. Dan hebben we geen snelwegen meer nodig, ergo geen file.

Of als we allemaal morgen thuiswerken. Hebben we ook geen file meer. Tja heel leuk, maar het is niet zo. Het is een wensdenkgedachte die de aankomende 50 jaar niet het geval is, en daarna waarschuijnlijk ook niet. Terwijl de files er gisteren en vandaag al staan.

peterdh | 08-07-19 | 08:57

En nog een smallere strook ernaast. Voor de motorrijders

euroka | 08-07-19 | 09:06

Het grote domme deugdenken van links. Het kan nog veel erger:
Begin jaren 90 is er een gloednieuwen brug gebouwd over de rivier de Zaan in Zaandam. Destijds was de PvdA nog groot. Wat was nu het deugplan: Deze brug zou expres voorzien worden van slechts twee rijstroken. Want, was het idee, méér rijstroken zou te veel autoverkeer aantrekken (!!!). Er was dus tegelijkertijd ontmoedigingsbeleid om inderdaad over die brug te gaan rijden. Ze noemden het ding de Joop den Uylbrug.

Inmiddels is het ding verbouwd en heeft het gewoon vier rijstroken. Heeft miljoenen gekost.

Papa Jones | 08-07-19 | 08:39 | 3

Ik snap niet dat ze dat plan dan niet gewoon doortekken, met die rubberen ruggegraat van ze. Gewoon *geen* snelwegen. Dan hebben we ook geen files. Als we auto's gewoon illegaal maken dan zijn alle files opgelost.

peterdh | 08-07-19 | 08:59

Zelfde manier van denken bij de aanleg van de wijk Woudhuis in Apeldoorn: veel te weinig parkeerplaatsen en auto's kunnen de wijk alleen in en uit via een dwaze omweg. En binnen een paar jaar gaan de bewoners rebelleren.

euroka | 08-07-19 | 09:09

@euroka | 08-07-19 | 09:09: Parkeerplaatsen probleem komt door het zich houden aan stupide lage aantal per nieuwe woning via een landelijke norm. En waarschijnlijk gaat men daar weer onder zitten met deugende drogredeneringen vanwege milieu klimaat whatever.

Zwizalletju | 08-07-19 | 09:20

Bij GroenLinks is alleen het probleem de oplossing en nooit de oplossing zelf. Want dat is te makkelijk.

tipo | 08-07-19 | 08:39

Op feiten of doordachte dingen zul je GroenLinks niet betrappen. Maar het voelt zo fijn he om te zeggen minder asfalt!

Repetitive Beats | 08-07-19 | 08:38 | 1

Minder asfalt zodat er veel files zijn eat weer uitstekend is voor de luchtkwaliteit. Aldus GL logica.

Dirk III | 08-07-19 | 08:45

De redenering is das meer wegen kort een verlichting geven, maar dan meer mensen in de auto stappen waardoor de files snel weer even lang zijn. Deels zou dit waar kunnen zijn. Rekeningrijden zal zeker helpen. In een normale markteconomie heeft alles een prijskaartje, als iets schaars wordt (ruimte op de weg) dan wordt het duurder. Ik denk dat je beide moet doen: wat meer wegstroken op strategische plaatsen (overal heeft geen zin, je verplaatst het probleem vaak), en prijsverhoging totdat vraag en aanbod in evenwicht zijn.

Het is wel heel raar dat de VVD, kampioen van de markt, dit bij 1 vorm van transport (auto) uit wil schakelen. Lijkt een soort probleem willen kreeren om stemmen te kunnen winnen en tegen anderen te kunnen mekkeren.

autocraat | 08-07-19 | 08:36 | 7

Het idee is leuk, achter het rekeningrijden. Haal 6% van het verkeer van de weg en het stroomt weer door. Kan makkelijk, want die pensionado's hoeven helemaal niet op weg in de spits. Probleem is dat die pensionado's dat nu al niet doen. Die zijn niet gek! Aansluiten in bekende files, dat doe je alleen maar als je geen andere keuze hebt. In de woonwerk file zie ik zelden moeders met kinderen, opa en oma's in de auto zitten. Wel meer of minder verkrampt kijkende forenzen.
We willen gewoon meer reizigerskilometers maken met zijn allen dan dat de Nederlandse infrastructuur op kan hoesten. Daar krijg je files en uitvallende treinen van.
Misschien toch eens denken aan een vestigingsbeleid met aandacht voor bereikbaarheid en vooral de belasting van de verkeersinfrastructuur.
Of, mijn favo: op naar minder inwoners. Wat is er eigenlijk gebeurd met de club van 10 miljoen?

DebraCadabra | 08-07-19 | 09:10
-weggejorist-
Arachne | 08-07-19 | 09:31

@tipo | 08-07-19 | 08:45: Precies dat. En reken maar dat je dadelijk én accijns én rekeningrijden gaat betalen. Voor elektrische auto's kun je iets anders regelen want rekeningrijden zoals het nu gepresenteerd wordt heeft heeft niets met filebestrijding te maken maar alles met het op peil houden van de overheidsinkomsten.

Overigens zie ik dat rekeningrijden niet voor 2030 gebeuren. Ten eerste gaan ze natuurlijk weer een enorm ICT-debacle optuigen en daarna kunnen we het altijd nog kapot procederen op privacy of ongelijke behandeling (zie Duitsland).

5611 | 08-07-19 | 14:37
▼ 4 antwoorden verborgen

De patiënt heeft al jarenlang trombose - en wij houden z’n aderen dicht.

bisbisbis | 08-07-19 | 08:35 | 1

Wekt als een malle toch? Als je een paar dagen zijn aderen dicht houd heeft hij binnen de kortste keren geen last meer van trombose.

peterdh | 08-07-19 | 09:07

GroenLinksers en al die klimaatbangepoepers zijn totaal van de pot gerukte, niet zo snuggere stinkdrammers. Als ze al werk hebben is het meestal een subsidie gerelateerde fopbaan die parasiteert op de door hun zelf in het leven geroepen klimaatfobie.

Conan de Rabarber | 08-07-19 | 08:34

Binnenkort zijn toch alle auto's electrisch? Nou dan. Hup, overal 10 rijstroken, kan helemaal geen kwaad voor de panda's en de zielige ijsbeertjes. Jeez, zelf nadenken is moeilijk hè?

Nivelleermarionet | 08-07-19 | 08:33

Extra fietspaden aanleggen in steden ziet GroenLinks ook niet zitten.

JI-HAAT | 08-07-19 | 08:31 | 3

Juist, en groener wordt het er ook niet op
de bomenkap hier in 020 gaat bv onverminderd door

Tobi | 08-07-19 | 08:42

Zeg, redactie, is het komkommertijd? Dat de firma's Klaver en Jetten zachts gezegd een wat vertekend beeld van de werkelijkheid hebben mag nou niet bepaald een verrassing heten..

Knisperende_Tissue | 08-07-19 | 08:31

oplossing fileprobleem d66 en groenlinks: Nederland omvolken met louter mensen die niet naar hun werk hoeven.

Langshetrandje | 08-07-19 | 08:30 | 2

Ja. Van werken gaat de wereld ten onder.

Jan Passant mk2 | 08-07-19 | 08:31

Heel geestig maar je schetst wel heel nauwkeurig waar hun beleid op neer komt.

ballenkraker | 08-07-19 | 08:36

Door energie schaars en duur te maken; door boeren te doden/verjagen; door rijstroken te verminderen; door onderzoek naar kernenergie en voedselproductie te boycotten; door klimaatbelasting te heffen; met massa-immigratie uit vijandige poepgatlanden worden uiteindelijk ALLE fileproblemen opgelost.

Dat veroorzaakt op den duur vanzelf grote sterfte onder de mensheid. Dat lijkt het doel te zijn.

Jan Passant mk2 | 08-07-19 | 08:28

GL en D666 hebben helemaal geen goed beeld van NL, EU en de wereld. klaar!!

Ik snap er niks van! | 08-07-19 | 08:27 | 2

GL en D^^ hebben vooral een goed beeld van de wereld zoals die moet worden. Zoals een klein meisje ervan droomt ballerina te worden. En een jongen brandweerman. (al zal dat in de door GL en D66 gedroomde werkelijkheid dan wel weer andersom zijn.)

Dr_Prepper | 08-07-19 | 08:38

Minder mensen is de oplossing.

Acidstain | 08-07-19 | 08:26 | 3

Klopt. ExtreemGroenlinks is daarmee aan het werk.

Jan Passant mk2 | 08-07-19 | 08:30

@Jan Passant mk2 | 08-07-19 | 08:30: Te verschijnen; De Verborgen Toekomst. Robba Klavt

CalamityJane | 08-07-19 | 08:48

@Jan Passant mk2 | 08-07-19 | 08:30: Welnee, die willen alleen op hun handen zittende, religieus gemotiveerde doorneukers met negen jong naar binnen halen en de werkende gematigden met slecht een en heel soms twee kinderen daarmee om volken .
Zelf weten ze eigenlijk ook niet waarom maar het voelt goed en je linkse vrienden vinden je dan stoer .

Castor12 | 08-07-19 | 08:54

Echt politiek gelul van D66. "Het is eerlijker dat mensen betalen voor het gebruik van hun auto dan voor het bezit". Schijnbare tegenstelling. We betalen voor het gebruik van de weg niet voor het bezit van een auto. Betalen voor het gebruik van je eigen auto slaat nergens op. Hooguit zou je het gebruik van de weg diverser kunnen belasten. Maar iedereen loopt dit zo vaak te herhalen dat niemand straks meer die vraag stelt. De weg is een gedeelde voorziening, mijn auto niet!

McFlym | 08-07-19 | 08:25 | 5

De auto is immers de gemakkelijkste melkkoe. Slechts de helft van de inkomsten wordt besteedt aan het wegennet.

Inkomsten BPM = 2,5 miljard
Inkomsten brandstofaccijns = 5 miljard
Inkomsten wegenbelasting = 6 miljard

Budget Infrastructuur = 7 miljard

Roege | 08-07-19 | 08:59

Als je 5 auto's bezit kun je er nog steeds maar 1 tegelijk rijden, dan is het gebruik belasten toch eerlijker dan het bezit ?

KlauwnBassie | 08-07-19 | 09:06

@KlauwnBassie | 08-07-19 | 09:06: Kwestie is het niet of het terecht is maar of het moet worden ingevoerd. De stelling is dus dat het er allang is en dus niet nog een keer ingevoerd kan worden.

Langshetrandje | 08-07-19 | 09:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik rij op mijn oude dag die stukken nog wel eens waar ik vroeger in de file stond. Brug bij Gorinchem, Nijmegen naar Arnhem, Rotterdam naan Moerdijk. Mens, de files zijn meer dan dubbel zo groot. Vreselijk hoe jelui daar nu doorheen moeten. Zorg maar dat je job op fietsafstand vindt. De politiek profiteert van het feit dat de huidige auromobilist niet meer weet hoe het 20 jaar geleden was. Anders was iedereen nu aan het staken gegaan.

DitjaarkrijgikAOW | 08-07-19 | 08:24 | 2

Maar toen had je geen DAB+!

Langshetrandje | 08-07-19 | 08:40

De huidige woningschaarste in/rond de grote steden leidt ertoe dat mensen op grotere afstand van hun werk wonen. Niet alleen in de Randstad maar ook bv. Eindhoven waar de A50 vol staat met forensen uit Veghel en Uden. Die mensen gaan daar wonen omdat er in Eindhoven te weinig gebouwd wordt ten opzichte van de groei van de werkgelegenheid. En dan roept dat zelfde linksvolk ook nog dat niet iedereen in Amsterdam hoeft te wonen als het over de hoge huren gaat. En dat hoogbouw viesbah is maar dat we ook niet in de wei mogen bouwen en dat we ieder jaar 100.000 immigranten moeten huisvesten. Tsja....

5611 | 08-07-19 | 14:45

Het is een genot die verbeterde A6!

Ouwe Jood | 08-07-19 | 08:23

Dat weet toch iedereen? Werkte vroeger en nog steeds in de SimCity games. File problemen? Meer wegen! Issue opgelost

Kees netals me Broer | 08-07-19 | 08:23 | 2

Precies even met de bulldozer door de wijken en de parken en gaan met die banaan. Vervuiling geeft een stuk minder gezeik dan road rage.

KlauwnBassie | 08-07-19 | 09:09

En veel politiebureaus bouwen!

Jos Tiebent | 08-07-19 | 09:16

De Raad van State maakte een belangrijke dwaling rond stikstofoxiden. (de Raad schreef extra uitstoot van stikstof, wat al totalitaire onzin is, aangezien de lucht voor tachtig procent uit stikstof bestaat, er wordt NOx bedoeld) nos.nl/artikel/2286818-raad-van-state... en www.abab.nl/nieuws/raad-van-state-ver...

Er mag geen extra asfalt worden gelegd, want extra asfalt leidt tot extra uitstoot van stikstofoxiden is de gedachte. Wat vergeten wordt is dat een auto in de file per gereden kilometer meer brandstof verbruikt, en dus meer uitstoot heeft. Ook is die verbranding ongunstiger, dus meer vervuilende onderdelen zoals stikstofoxiden. Aangezien meer asfalt files oplost, DAALT in kwetsbare natuurgebieden de uitstoot. De magistraten zouden moeten juichen in plaats van blokkeren.

Rutte heeft de mond vol van een vestigingsklimaat voor bedrijven in Nederland. Vervolgens is Nederland een hartpatiënt met tweemaal daags een compleet verkeersinfarct. Compleet onbetrouwbare reistijden.

Daarbovenop komt nu een compleet onbetrouwbaar klimaat rond bouwvergunningen. Ook al ken je alle regels, met een pennenstreek werden ruim duizend projecten in de ijskast gezet. www.cobouw.nl/infra/nieuws/2019/06/st...

Terwijl wij economisch suïcide plegen, staat nog totaal niet vast of andere landen ook draconische milieumaatregelen zullen nemen, of die maatregelen nog op tijd zullen zijn.

(als bijvoorbeeld de Russische permafrost ontdooit komt er idioot veel methaan vrij, dat is ook een broeikasgas. In het idyllische hypothetische geval dat dit milieubeleid fantastisch werkt, de temperatuur daalt en de permafrost weer bevriest, zit dat methaan niet mirakuleus terug in de grond) Al veroorzaakt de mens opwarming van de aarde, zegt nog niet dat de mens bij machte is die opwarming te voorkomen of terug te draaien.

Oh als D66-ers en GroenLinks met de trein zou gaan, laten we zeggen een kwart van het autoverkeer, dan hebben we drie tot vier keer zo veel openbaar vervoer nodig. Dat spoor mag OOK niet gelegd worden. Als iedereen die geen fysieke interactie met een klant, patiënt of product heeft lekker thuis gaat werken, hebben we dit gezeik niet. Lang leve internet en videobellen. Maar dat wordt überhaupt niet voorgesteld.

Nee we verbieden alles, zonder enige rekening te houden met alle verstikkende consequenties.

Feynman | 08-07-19 | 08:22 | 3

Dit is het antwoord op mijn eerdere vraag in deze draad. Vraag is hoe de rechters tot deze dwaling zijn gekomen. Zover mij bekend zijn de beraadslagingen en verslagen hiervan geheim.

LibertyCity | 08-07-19 | 08:35

"Aangezien meer asfalt files oplost" - precies dezelfde aanname die dit stukje op de hak neemt, maar die absoluut niet hard wordt gemaakt. De onderliggende economische analyse die tot de gebruikelijke conclusie leidt dat meer asfalt files *niet* oplost is toch vrij simpel: een toename van asfalt(wegen) maakt het bezit en gebruik van auto's aantrekkelijker, en dat leidt dus indirect ook weer tot een *toename* van de vraag naar asfalt(wegen). Ofwel, er is sprake van een (sterk) netwerk-effect. Dat voor het gebruik van asfalt(wegen) niet direct een prijs wordt betaald maakt het publiek goed-probleem van congestie op het netwerk nog groter ("the tragedy of the commons").

OverdaanDerOnderheid | 08-07-19 | 11:38

@OverdaanDerOnderheid | 08-07-19 | 11:38: En weer dat frame dat we niet voor gebruik betalen. We betalen al tegen de 10 cent accijns plus BTW op brandstof en dat is heel mooi variabel. Groen Links zeker!

5611 | 08-07-19 | 14:51

Files waren niet de oplossing omdat de files alleen waren in de spits.
Het is achterhaald nu ook buiten de spits steeds meer en langere files ontstaan

boerk | 08-07-19 | 08:22

Weet je wat goed helpt tegen files? Minder mensen op dit hele kleine stukje aarde..... Misschien moeten ze bij GroenLinks daar eens aan denken voordat ze weer de zoveelste boot migranten uit Afrika staan te verwelkomen. Helaas hoor je aan linkse zijde hier nooit iets over...

JP1973 | 08-07-19 | 08:22 | 1

Van die asieleisers heb je geen last tijdens de spits. Die werken toch niet maar liggen nog lekker in hun nest te rotten terwijl autochtoon Nederland hun uitkering bij elkaar zwoegt.

2voor12 | 08-07-19 | 08:37

GroenLinks en D66 hebben ongelijk, kan iemand me de nieuwswaarde daarvan uitleggen?

Joostmochtnietsweten | 08-07-19 | 08:20 | 2

Niet nieuws. Wel weer lache

Omebert | 08-07-19 | 08:21

Parijs-akkoord of klimaatakkoord is kansloos • Z zoekt het uit
www.youtube.com/watch?v=Zz1Dpb69v48
Het Kyoto-protocol is niet geratificeerd door Canada en de VS.

Flappie2006 | 08-07-19 | 18:13

Lekker alles asfalteren! Dood aan het milieu. Lekkere helderzienden hier. Ook Schiphol maximaal uitbreiden zeker.

-=PyP=- | 08-07-19 | 08:19 | 6

We kunnen Schiphol ook niet uitbreiden: gaan de vliegtuigen naar Düsseldorf of Brussel. Het milieu wordt er hier wel beter van, het klimaat schiet er niets mee op.

Maytheforcebewithyou | 08-07-19 | 11:31

Hoeveel bomen heeft u dit weekend gepland?

kapotte_stofzuiger | 08-07-19 | 13:48

@-=PyP=- | 08-07-19 | 08:58: En aan de uitkering zeker? Ja dan vind je het prima dat de mensen die jouw uitkering bij elkaar zwoegen ook nog eens gestraft worden omdat ze naar hun werk willen.

5611 | 08-07-19 | 14:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Heerlijk om daar weer door te kunnen rijden... bewijs dat meer rijstroken dus idd wel helpt. Moet er zeker 1 x per week langs vanuit het Noorden. Al blijft het raar om te zien dat RWS denkt dat de A6 richting het Noorden prima kan van 4 rijstroken naar 2....( samenvoeging A6 en A27)... Daar staat het dus nu elke dag vast...

Jarretank | 08-07-19 | 08:19 | 2

Gewoon niet meer gaan! Doe het niet!

-=PyP=- | 08-07-19 | 08:59

@-=PyP=- | 08-07-19 | 08:59: Helemaal gelijk. Helaas zorgt mijn werkgever dat ik regelmatig op kantoor moet zijn... Mooi bedrijf, helaas aan de verkeerde kant van de Ketelbrug.

Jarretank | 08-07-19 | 09:05

Staan de files nu niet gewoon iets verderop?

2voor12 | 08-07-19 | 08:19

Echt genieten, die paar keer dat ik naar Amsterdam moet ben je nu standaard veel sneller weg.

jip_86 | 08-07-19 | 08:19 | 1

Ja altijd genoeg peut mee. Voor je het weet moet je een nacht blijven. Parkeren kost je dan een miljard.

Omebert | 08-07-19 | 08:20

Trekt dat spoor van Alphen aan de Rijn naar Leiden dan maar eens door. Daar wordt ook al veertig jaar over gezanikt.

hooibergje | 08-07-19 | 08:16 | 2

Politiek is 1 groot gezanik.

Omebert | 08-07-19 | 08:19

Klopt helemaal!! Laten ze dan maar de N11 verbreden en die nieuwe flitspalen/trajectcontrole daarbij in de brand steken.

Ik snap er niks van! | 08-07-19 | 08:25

Nu ben ik vooral benieuwd of het doorrijdend verkeer voor minder concentraties uitstoot van stikstof en fijnstof zorgt dan het stilstaande verkeer.

LibertyCity | 08-07-19 | 08:16 | 4

Als ik met mijn dikke suv diesel in de file sta, geeft de boordcomputer aan dat mijn brandstofverbruik 0.0 is. Dus is mijn uitstoot ook 0.0. Of niet, GroenLinks?

Jos Tiebent | 08-07-19 | 09:12
▼ 1 antwoord verborgen

minder groen links is de oplossing voor het fileprobleem.
kunnen ze eindelijk de spoorlijn op enkele plaatsen verdubbelen en een busbaan aanleggen zonder dubbele moraal GL gezeiks.

captain-caveman | 08-07-19 | 08:15

Ja heerlijk doortrekken daar. Helaas mag je er door D666 nog maar 30 km per uur. Anders gaat er een baby panda deaud.

Omebert | 08-07-19 | 08:10 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken