Awesome. NASA stuurt drone naar Titan
En nu maar hopen dat Iran 'm niet neerhaalt
De toekomst komt eraan mensen. En het wordt fantastisch. In 2034 landt Dragonfly op Titan, de door Christiaan Huygens ontdekte maan rond Saturnus. Dragonfly is een soort draak vlieg drone die lekker een beetje op Titan (VVV-info daarrr) gaat rondneuzen. Even lekker weg in eigen zonnestelsel. Volgens NASA gaat de missie ons meer vertellen over hoe leven op aarde is ontstaan (misschien woont God wel op Titan hè, weten wij veel) maar het is natuurlijk vooral super vet cool gaaf dat we een drone naar een maan van een andere planeet kunnen sturen. Mensheid +1. Nu jullie weer, eikenprocessierups.
Reaguursels
InloggenHet vliegtuigje uit Rendezvous with Rama dat werd gebruikt om het interieur van het buitenaardse ruimtetuig Rama te verkennen heette ook Dragonfly.
Nasa gaat ons rijk maken
Psyche 16, an asteroid with enough gold in it to make everyone on Earth a billionair
www.foxnews.com/science/nasa-headed-t...
Dragonfly is een echte libelle, en leuk om te zien.
Ontzettend vet plan en dat is ook wat de NASA moet doen. Groots denken en uitvoeren. Ik vrees wel, dat er een hoop commotie gaat ontstaan, wanneer het bij iedereen doordringt dat die drone op kernenergie draait en dat de NASA dus een atoombom gaat lanceren vanaf de Aarde. Nu Roskosmoss nog terug naar Venus en de ESA naar Uranus/Neptunus, en ik ben echt heel gelukkig.
Een atoombom en een nucleare reactor zijn twee heel verschillende dingen. Je kan de ene niet omtoveren tot de andere.
misschien woont God wel op Titan... en heet hij Titan.
Aan het landschap te zien woont god daar niet, allah waarschijnlijk wel.
Kan mij wat bommen! Pas in 2026 gelanceerd en in 2034 (!) op zijn bestemming. Begrijp niet waarom ze altijd voor de lange duur wat onderweg zijn betreft kiezen. Nee, dan liever Musk met zijn Starship. Als alles goed gaat vliegt hij met passagiers in 2023 rond de maan en zou er echt een nieuw tijdperk kunnen aanbreken.
Titan is nogal ver weg... dus niet meer dan logisch dat de sonde lang onderweg is. En... je doet net alsof door deze sonde alle andere ontwikkelingen en onderzoeken stil komen te liggen. Musk gaat ook door met de ontwikkeling van zijn starship.
@JeronimusChaoticus | 28-06-19 | 15:35: Ik heb een half jaar met een sonde geleefd, maar de meuk zat binnen een seconde in mijn maag.
Vergeet vooral ook niet de reuzen teken, die zijn nog veel gevaarlijker als die harige rups.
Doe maar drone naar Titan,
we weten immers wat er
met dronen gebeurt boven Iran
Wat denk je dat er met een vijandelijke drone boven Amerika gebeurt? Juist.
Fake! Nobody believes this shit anymore!!
Gaan we weer.. Who believes this shit
Over tietan gesproken... bijna de vrijmibo!
Kan ik jou van dienst zijn met een linkje voor wat voortijdige verlichting?
@McMarx | 28-06-19 | 13:56:
Bedankt voor het aanbod, maar ik wacht netjes op de apotheose van de vrijdag. Tot die tijd kijk ik wel even naar Asha ten Broek als natuurlijke potentieverlager.
@McMarx | 28-06-19 | 13:56: Mij wel, iig
Diamanten naald van je PickUp op één van de schijven van Saturnus die er rondom draaien….en dan hoor je vast heel zachtjes een liedje van de Deurzakkers…
15 jaar? Kan dat niet wat rapper?
In 15 jaar moet het Nederland wel lukken om het hele land weer naar het jaar 600 n.Chr. te brengen. Ook heel knap, kuch.
2034.
Zou de aarde nog bestaan, tegen die tijd?
De aarde wel.
Volgens AOC en El Goor zijn we dan allemaal allang dood en uitgestorven wegens hittedroogte en overstromings des doods. 12 years left. Eigenlijk nog maar 11,5.
youtu.be/usIXDp2eUrI
Vreemd genoeg zijn er dan daarna nog wel kleinkinderen, als de wereld is vergaan, om iets aan te moeten leggen. Of zo. Misschien dat die dan op Titan wonen.
Geen idee hoe AOC dat voor zich ziet.
Dus... de NASA gaat naar Titan, de maan die bewijst dat het broeikaseffect eigenlijk niet bestaat. notrickszone.com/2018/02/05/shock-pap...
Zucht.... flat earthers hebben weer een nieuwe hobby gevonden.
Het broeikaseffect is een natuurlijk verschijnsel. Op Aarde. Ongetwijfeld bestaat er ook zoiets op Titan, zij het vermoedelijk heel anders door de andere samenstelling van de atmosfeer en vooral de veel grotere afstand tot de zon.
@Hetkanverkeren | 28-06-19 | 13:47: Het schijnt dat er mensachtige wezens ontwikkeld worden die in afwijkende atmosfeer kunnen leven.
@Hetkanverkeren | 28-06-19 | 13:47: Er zijn vele planeten met enorm hoge oppervlakte temperaturen vanwege het broeikas effect. Dat het een natuurlijk fenomeen is wil niet zeggen dat mensen het niet kunnen versterken natuurlijk.
@Bin Bash | 28-06-19 | 13:46:
Falsificeer het maar. article.sciencepublishinggroup.com/pdf...
Is nog niemand gelukt, maar deze paper is ook nog maar 2 jaar oud.
@Stormageddon | 28-06-19 | 13:57: Lijkt mij niet de moeite waard. Heb je het zelf echt wel goed gelezen?
@Bin Bash | 28-06-19 | 14:03: Het broeikas effect wordt veroorzaakt door heel goed begrepen natuurkundige principes.
@Bin Bash | 28-06-19 | 14:05: En dat niemand het de moeite waard vind om te debunken wil niet zeggen dat het niemand lukt om te debunken.
@Hetkanverkeren | 28-06-19 | 13:47:
VANWEGE het broeikaseffect? Goh, welke dan?
(Je gaat Venus zeggen, weet ik al. Dit “debat” heb ik al talloze malen gevoerd met mensen die niet weten waar ze het over hebben).
clivebest.com/blog/?p=4386
Zonder broeikaseffect was het op aarde een stuk kouder. Dus dat broeikaseffect bestaat wel degelijk.
@D-Fens_1963 | 28-06-19 | 13:52: Titan. Inderdaad niet bepaald de beroerdste Netflix original.
@Bin Bash | 28-06-19 | 14:03:
Binnen 6 minuutjes kun je dat al beoordelen? Goh. Dan kun je vast ook uitleggen waarom het niet de moeite waard is. Met argumenten.
@Bin Bash | 28-06-19 | 14:05:
En welke principes zijn dat dan? Dat weet je dan vast ook. En hoe dat dan gebeurt, met welk mechanisme. Kun je vast uitleggen.
@Bin Bash | 28-06-19 | 14:06:
Ik zou zeggen: ga je gang. Wat klopt er niet?
@JanVergoor | 28-06-19 | 14:16:
Dat is een cirkelredenering op basis van niets meer dan een aanname, die verder niks verklaart.
@Bin Bash | 28-06-19 | 13:56: Ik ben zo iemand die denkt dat de mens wel degelijk een zeer negatieve invloed heeft op de atmosfeer. Het is ongetwijfeld niet de enige verklaring, maar wel de enige verklaring waar we als mens wat aan kunnen en moeten doen. Tegelijkertijd zie ik de volmaakt onzinnige bemoeienis van allerlei politici, die een nuchtere, praktische en vooral onderbouwd doeltreffend pakket aan maatregelen in de weg staan. Het probleem is dat de machtigste mensen op Aarde de minste baat (letterlijk: winst) hebben bij de voor de hand liggende oplossingen. Zowel links als rechts, de meest prominente politieke acteurs in dit drama zijn wederom vooral nuttige idioten. Voor zover al niet volledig moreel en financieel corrupt, dan toch zeker niet al te intelligent.
@Stormageddon | 28-06-19 | 14:15: Denk alsjeblieft om je hart Stormageddon, je bent mij als pientere, belezen medereaguurder zeer dierbaar. Ik gebruik het woord vanwege nergens en Venus staat zo dicht bij de zon dat een broeikaseffect letterlijk een druppel op een gloeiende plaat zou zijn. Venus heeft ook een atmosfeer en daarmee houdt de vergelijk met onze Aarde wel zo'n beetje op.
Voor de goede orde: ik gun iedereen zijn stokpaardje (ik heb er zelfs 2: de vvd en de jsf), dus leef je alsjeblieft helemaal uit op het topic klimaatverandering. Maar hou er alsjeblieft dan wel rekening dat je tegen(broeikas)gas kunt krijgen. Dat schijnt in volwassen kringen wel vaker voor te komen toch? En neem anders alvast een heerlijk koele goudgele rakker. 'T is bijna weekend tenslotte.
@Hetkanverkeren | 28-06-19 | 14:31:
Ik ben volkomen rustig. Ik zit in de tuin, onder de parasol. Kopje koffie erbij.
Heb wel copy-paste foutje gemaakt, die reactie was voor @Bin Bash, die schreef:
“Er zijn vele planeten met enorm hoge oppervlakte temperaturen vanwege het broeikas effect.”
Nou, ik ken er geen één, maar hij kent er zelfs vele. Ben nog steeds benieuwd.
Venus staat dan wel,dichter bij de zon, maar krijgt slechts een kwart van het zonlicht aan de oppervlakte. De TSI is stukken minder dan op aarde, doordat de atmosfeer op Venus een zwaveloxide wolkendek van vele kilometers dik heeft. Het meeste zonlicht wordt teruggekaatst de ruimte in. Wat maakt het dan zo warm (740K) aan het oppervlak?
CO2 roepen de zelfbenoemde klimaatdeskundigen in koor. Maar hoe dan? Om warmte “vast te kunnen houden” zal het zonlicht toch eerst het oppervlak moeten verwarmen de IR worden teruggekaatst.
De enige verklaring voor de hoge temperatuur van Venus is de enorme dichtheid van de atmosfeer, niet de samenstelling. CO2 heeft ee niks mee te maken. Met een atmosfeer van dezelfde dichtheid bestaande uit stikstof en dezelfde hoeveelheid reflecterende wolken (dus dezelfde hoeveelheid w/m2 TSI op het oppervlak) was de temperatuur van Venus óók 740K.
En zo zou de aarde net als nu ook 290K zijn als de atmosfeer dezelfde dichtheid had en dezelfde albedo, en 98% CO2, ipv 78% N2 en 20% O2.
@Stormageddon | 28-06-19 | 14:17: Ik kan dat wel. Er staan teveel stomme fouten in. Zoals:
"Of that 33 K greenhouse effect, 20.6 K is imagined to derive from water vapor droplets in the atmosphere (1,000 to 40,000 parts per million [ppm] by volume)"
Het broeikasmodel gaat uit van waterdamp, dus water in gasvorm. Niet van druppels. Nogal een essentieel verschil.
Verder staat er in dat "Holmes" onderzoek bergen flauwekul:
" The further away from the surface, the less gravity/pressure there is and the cooler it gets. And vice versa."
Het verschil in zwaartekracht tussen 1km van het oppervlak van de aarde en 60km van het oppervlak van de aarde is verwaarloosbaar. Het verschil in temperatuur en druk is enorm. Maar nog hoger en je komt in de thermosfeer en dan *stijgt* de tempratuur maar daalt de druk nog verder. Op zulke momenten weet ik genoeg: geraaskal.
Overigens is het gepubliceerd door Science Publishing Group en die publiceren letterlijk alles als je maar betaald.
en.wikipedia.org/wiki/Science_Publish...
Natuurlijk bestaat het broeikaseffect.
Ga maar eens vragen in het Westland, daar zijn ze er zielsgelukkig mee.
@Stormageddon | 28-06-19 | 14:51: Gelukkig, ik maakte me al zorgen. Goed weekend!
Goed om trouwens te lezen dat mijn magnetron gewoon op infrarood draait, ik heb dat elektromagnetisme nooit vertrouwt. Niet vergeten om houtskool te halen voor mijn inductieplaat trouwens, maar dat terzijde.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-06-19 | 15:22:
En waar zit dat glazen dak rond de aarde? Weet NASA daarvan?
@omanders | 28-06-19 | 15:11:
Poisoning the well. Er zijn tientallen academici die hun werk in “reguliere” tijdschriften niet gepubliceerd krijgen, omdat het is gekaapt door de global warming activisten. Open source publishing is dan de enige manier.
En het verschil in zwaartekracht/luchtdruk is wel degelijk een factor die de lapse rate bepaalt. De vermindering van druk wordt veroorzaakt door de zwaartekracht. Welke andere kracht is er die een atmosfeer rond een planetair lichaam vasthoudt? Magische elfjes die de atmosfeer omlaag duwen? Of wat? Welke elementaire natuurkracht doet dat dan?
En inderdaad, de temperatuurgradiënt is geen rechte lijn. Dat zou het wel zijn zonder water. Maar dan nog is dat geen broeikaseffect, want die straling wordt niet teruggekaatst naar het oppervlak, zoals de AGW voorstanders zeggen, om het oppervlak nog een keer te verwarmen. De hoeveelheid licht van een gloeilamp verdubbelt ook niet in intensiteit door er een spiegel achter te zetten. Er komen niet meer joules energie via de spiegel dan er door de lamp zijn verzonden. De AGW theoretici zeggen dat CO2 dat wel gewoon doet. Die tellen de weerkaatste IR straling gewoon op bij het totaal wat de aarde ontvangt van de zon om “Global Warming” te verklaring.
Hoe dan ook... als Holmes nou de enige was.
Maar er zijn tientallen artikelen. Hier nog eentje, met dezelfde conclusie.
www.omicsonline.org/open-access/new-i...
@Stormageddon | 28-06-19 | 16:23:
"De vermindering van druk wordt veroorzaakt door de zwaartekracht. Welke andere kracht is er die een atmosfeer rond een planetair lichaam vasthoudt? Magische elfjes die de atmosfeer omlaag duwen? Of wat? Welke elementaire natuurkracht doet dat dan?"
O de zwaartekracht houdt de atmosfeer wel vast. Maar de atmosfeer is in de stratosfeer niet ijler omdat daar de zwaartekracht lager is. Kom op zeg!
@Stormageddon | 28-06-19 | 16:23:
"En inderdaad, de temperatuurgradiënt is geen rechte lijn. Dat zou het wel zijn zonder water. "
Dan zou de thermosfeer niet bestaan? Of wat precies?
"De hoeveelheid licht van een gloeilamp verdubbelt ook niet in intensiteit door er een spiegel achter te zetten. "
Maar de warmtebalans verandert er wel door. Kijk, de clou is dat de atmosfeer *doorzichtig* is voor zichtbaar licht, de bulk van de straling van de zon. Dus zonlicht verwarmt de atmosfeer helemaal niet zoveel. Maar de atmosfeer is relatief *ondoorzichtig* voor infrarood. Dat wordt geabsorbeerd.
Wat gebeurt er dus? De aarde, maar niet de atmosfeer, wordt verwarmd door de zon. En de aarde straalt dat voornamelijk in infrarood uit, wat geabsorbeerd wordt door de atmosfeer. En zo verwarmt de aarde weer de atmosfeer.
Er zijn satelietbeelden gemaakt van de aarde in waterdampabsorbtiegolflengte.
@omanders | 28-06-19 | 18:15:
Omdat de druk daar lager is. Hoe komt da?
There we are.
@omanders | 28-06-19 | 18:24:
En ook van Titan... zonder CO2 in de atmosfeer. Wat gebeurt er dus? Convectie. Niet een mysterieuze magische terugkaatsing van IR, of warmte “vasthouden” door gasmoleculen.
@Stormageddon | 28-06-19 | 18:57: Niet doordat de zwaartekracht daar minder is. De zwaartekracht trekt gassen ineen totdat de druk hoog genoeg is dat er tegenkracht wordt geleverd.
Heb je natuurkunde gehad op de middelbare school?
@Stormageddon | 28-06-19 | 19:01: Dat is een.. nietszeggende zin. Er wordt geen IR teruggekaatst. De aarde warmt op en straalt *dus* IR uit. De atmosfeer is ondoorzichtig daarvoor op bepaalde golflengtes. De zogenaamde absorptielijnen in het IR-spectrum. Daar is niets mysterieus aan. Dat is standaard natuurkunde.
Nogmaals, heb je natuurkunde op school gehad?
@omanders | 28-06-19 | 21:16:
Laat ik "de aarde warmt op" even uitleggen: Gedurende de dag warmt de aarde op door het zonlicht. Daardoor straalt het IR uit.
@omanders | 28-06-19 | 21:16:
Ah. Dus CO2 weerkaatst IR niet. Nou, da’s alvast winst. En wat gebeurt er wel dan met de geabsorbeerde IR? En hoe kan dat mechanisme de rest van de atmosfeer opwarmen? Want tja, je kunt ook niet oneindig IR toevoegen. Op een gegeven moment is het wel verzadigd. Een spons houdt ook niet oneindig veel water vast onder een kraan.
@omanders | 28-06-19 | 21:17:
En dat straalt gewoon weer de ruimte in. Zero sum game.
@Stormageddon | 28-06-19 | 22:11: Nee, dat wordt omgezet in warmte. Ga maar eens onder een IR lamp staan. En omdat warme dingen IR uitstralen (*niet* reflecteren!) straalt de aarde dat ook weer uit. Maar er is wel een hogere temperatuur voordat dat evenwicht wordt bereikt. Die temperatuur is te berekenen met de wet van Stefan-Boltzmann. Die is overigens wederkerig. Voor een zwart lichaam [1] om meer IR uit te stralen moet de temperatuur wel stijgen en als de temperatuur stijgt straalt een zwart lichaam meer IR uit. Zie het zo: In de IR golflengte die geabsorbeerd wordt door water en CO2 is de atmosfeer zwart. Overigens is dit helemaal geen thermodynamisch gesloten systeem ("zero sum game") omdat de zon constant energie levert die ook vrijelijk het systeem weer uit kan vloeien door uitstraling.
[1] Met *zwart* wordt niet zozeer een kleur bedoelt maar meer een object dat niets reflecteert.
@omanders | 29-06-19 | 07:37:
Ja, maar de aarde draait. De helft van de tijd wordt GEEN energie toegevoegd (daarom wordt het ‘s nachts kouder). Duh. In totaal is het een zero sum game. De atmosfeer, welk gas ook, voegt geen energie toe. En dus ook geen warmte.
Dus we zijn er.
@Stormageddon | 29-06-19 | 10:43: Dit slaat echt helemaal nergens op. Het wordt 's nachts inderdaad kouder omdat er *uitgestraald* wordt. M.a.w. de aarde verliest dan de aan de zonkant verkregen energie in IR straling die in het universum verloren gaat. Dat maakt het geen "zero sum game". Sterker nog, die afkoeling is nu juist een van de doorslaggevende bewijzen dat het *geen* gesloten systeem is.
De atmosfeer is doorzichtig voor zichtbaar licht maar grotendeels ondoorzichtig voor infrarood licht. Je kan met spectraal onderzoek meten dat CO2 IR absorbeert. Die energie moet ergens blijven.
Enfin, lees maar eens na: www.astronomy.ohio-state.edu/~pogge/As...
"Nu jullie weer, eikenprocessierups."
Wij zijn met meer.
De reactie van rups Cor (Niet zijn echte naam) staat op De Speld: "We kunnen er toch over praten?"
@Mammeloe | 28-06-19 | 13:33: Hehe, nou moet ik weer aan Theo denken.
@kwark001 | 28-06-19 | 13:34: Sorry.
Het buiten de aarde brengen van massa heeft gevolgen voor de aarde
Enig idee hoeveel ruimtepuin/stof dagelijks op aarde neerdaalt?
inderdaad. wellicht verliezen we onze baan....
je zou maar zo'n hobby hebben. Geweldig!
De mens zou eerst eens moeten leren Meester over zichzelf te worden vooraleer hij de ruimte gaat koloniseren. En tot het zover is geen mensbedreigende ontwikkelingen introduceren die in 'verkeerde'handen kunnen vallen. Zie Iran c.s.
Hè ja, lekker blijven navelstaren en alle vooruitgang tegenhouden. Net als in Iran.
@koeberg | 28-06-19 | 13:25:
Welke vooruitgang? Betaald voor grof geld bij de buren gaan eten omdat je eigen keuken te klein geworden is?
Maak met dat geld je keuken groter en je eet weer gezond..
@koeberg | 28-06-19 | 13:25: Nice one! Spijker, kop...
@koeberg | 28-06-19 | 13:25: In Iran gebruiken ze iig geen elektrische auto's.
Er zijn bronnen die beweren dat de details van die aanstaande Amerikaanse aanval op Iran zijn doorgegeven aan de Pezen door NAVO-partner .... Duitsland. En nu moeten wij grondtroepen leveren in Syrie. Kan iemand Trump bellen?
Trump zit op Titan.
doe eens een linkje geven dan
Geweldige film, Titan A.E.
Nou en?
Gewoon omdat het kan !
En omdat techniek altijd gaaf is, dat ook.
Lekker de ruimte gaan verkennen terwijl we t hier nog maar net aan levend kunnen gaan houden komende eeuw..
Toch knap dat de knappe koppen van NASA het hele zonnestelsel in kaart hebben gebracht terwijl ik niet eens weet wat er allemaal in mijn voorraadkast/opbergschuur ligt.
Verkennen en ontdekken is wat al de hele geschiedenis van de mens gebeurt. Waarom zouden we het bij alleen de aarde houden, als we een heel universum hebben.
@usb stok | 28-06-19 | 13:22:
Omdat zolang je niet kan ademen buiten de dampkring bij je eerst maar eens moet zorgen dat je binnen de dampkring wel kan blijven ademen..
Wedstrijdjes ver pissen laat ik graag aan hippe stadse nono's over..
@schoon-schip-maken | 28-06-19 | 13:25:
"dat je binnen de dampkring wel kan blijven ademen"
Gaat alleen lukken met stoppen van bevolkingsgroei. Lukt wel in westerse wereld, niet in de rest.
@schoon-schip-maken | 28-06-19 | 13:25:
Een drone hoeft ook niet te ademen ;). Daarnaast zorgt de ruimtevaart ook voor verdere ontwikkelingen voor problemen hier op aarde. De aarde is vroeg of laat toch gedoemd, kan beter te vroeg dan te laat beginnen met mogelijke alternatieven.
@usb stok | 28-06-19 | 13:48:
Zodat we t nog verder de gallemiezen in kunnen helpen? Neuh je voorganger was right met z'n geboortebeperking. Verder allemaal gelul in de ruimte.
@Bucket of Shit and P | 28-06-19 | 13:40: Heeft niks met wijsheid te maken maar alles met welvaart. Fact. Nog even wachten, wet van de remmende voorsprong komt eraan.
@usb stok | 28-06-19 | 13:48: Alternatief is er niet. Elite verkloot de wereld, de ruimte is de volgende. Er zijn prachtige dingen ontstaan uit de ruimtevaart, maar dit is niets anders dat kapitaal vernietiging op grote schaal!
@Bin Bash | 28-06-19 | 13:52:
U denkt dat Afrika ooit welvarend gaat worden?
Dat Pakistan, India en dat soort achterlijke landen ooit minder gaan voortplanten?
Gaat niet gebeuren.
Fact.
@Bucket of Shit and P | 28-06-19 | 15:28: Je weet wat het engelse woord fact betekend he? Ik heb het vermoeden namelijk van niet. Maar ja, dat denk ik niet alleen het is al gebeurende maar het is niet iets van jaren maar enkele generaties.
Je gebruik van facts slaat werkelijk nergens op. Koop een geschiedenis boek, lees het en dan wil ik je met alle plezier uitleggen.
@Bin Bash | 28-06-19 | 16:11:
"Je weet wat het engelse woord fact betekend he? Ik heb het vermoeden namelijk van niet."
Kijk, aan zo'n grammaticale misconstructie als hierboven zie ik dan dat ik met een verward type te maken heb.
Uit de zin erna begrijp ik dat je zo'n wensdenkend figuur bent. Ik hoop dat U die "enkele generaties" nog in leven zult blijven om uw ongelijk zelf te kunnen waarnemen.
En dan weer wartaal: "Je gebruik van facts slaat werkelijk nergens op. Koop een geschiedenis boek, lees het en dan wil ik je met alle plezier uitleggen."
Leuk dat U heeft leren typen, de bedoeling is alleen wel dat de inhoud van uw schrijfsels begrijpelijk zijn voor uw medemens. Daar gaat 't mis...
Door de ontwikkeling van onze planeet, ons zonnestelsel, Melkwegstelsel en rest van het universum te bestuderen leren we ook over onszelf. We zijn onderdeel van dit universum. Van hetzelfde spul gemaakt. Alles materie die je om je heen ziet is in een ster ontstaan, gedurende de levensloop of dood van een ster. (bv supernova). En dan bedoel ik niet het sterretje waarmee je poept.
Allang al gedaan. In het spel Millennium op de Amiga.
Bij mijn C64 zat een gratis cartridge van Jupiter Lander. Volgens mij ben ik nooit veilig geland. Achteraf maar goed ook want Jupiter is een gasplaneet.
Uiteindelijk heel het universum veroverd met het spel Spore.
Mooie apparaatjes, die Commodores
A nuclear powered drone. Hell yeah!
Drones in Space! Prima idee van NASA. Daar worden ze waarschijnlijk ook niet lastiggevallen door trauma helicopters.
In je auto op een verder verlaten kruispunt voor rood licht moeten wachten. Laten ze dáár eerst eens wat aan doen.
Je kunt daar zelf ook iets aan doen. #burgerlijkeongehoorzaamheid
Op Titan is het rond de 90 K, verder bestaat de atmosfeer uit meer dan 90% N2 (stikstof) en Methaan.
Wat moet je daar?
Lijkt me een ideale planeet om naar toe te gaan om te zeuren over het klimaat.
Mooie omgeving voor een AZC toch.
@keestelpro | 28-06-19 | 13:13: min 183 Gr. Celsius is een uitkomst voor de opwarmidioten.
Inderdaad. Een hemellichaam met een atmosfeer die voor het overgrote deel uit stikstof bestaat? Ik moet er niet aan denken.
@robert1 | 28-06-19 | 13:18: Ik zou al stikken bij 1 procent stikstof. *kucht*
Een methaantankstation bouwen om verder te kunnen vliegen...
@keestelpro | 28-06-19 | 13:21:
Ga maar gauw dood dan, de aardatmosfeer is 78% stikstof.
Omdat Titan sporen heeft van huidige of vroegere organische verbindingen. Het methaan op deze maan een soortgelijke kringloop heeft als water op aarde. Verdamping, neerslag, etc. Volgens wetenschappers lijken de omstandigheden op Titan op die van de Aarde vroeg in haar ontwikkeling.
NASA, misschien nog wel 1 van de weinig bastions nog niet compleet kapot gemaakt in de USA met hun war on diversity shit. Want ja, bij NASA daar werken tot op heden nog wel de echte wetenschappers. Enige wetenschappelijk instituut waar ik nog enige waarde aan hecht en wiens bevindingen ik nog oprecht geloof.
Hahahaha.
Wat klets je nou. De NASA staat in dienst van het ministerie van defensie.
@Willem_Oltmans | 28-06-19 | 13:47: oh je bent een aluhoedje-samenzweringtheorie-gekkie
Jeukwoord van het jaar 'processierups'. Als er geen processierupsen op Titan zijn zou ik graag mee willen als test dummie.
REAGEER OOK