Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Deze foto moet Amerika veranderen'

Wat een verdriet.

AP-achtergrondverhaal alhier. U kijkt naar het lichaam van de 25-jarige Salvadoraanse migrant Óscar Alberto Martínez Ramírez en zijn dochter Valeria van 23 maanden oud. Ze liggen op een oever van de Rio Grande in Matamoros, Mexico, waar zij over probeerden te steken naar Brownsville, Texas. Volgens hun echtgenote en moeder, de 21-jarige Tania Vanessa Ávalos, gebeurde het als volgt: Óscar was eerst samen met zijn dochter naar de overkant gezwommen, en zette haar daar veilig op de Amerikaanse oever neer. Vervolgens ging hij terug om zijn vrouw te halen, "but seeing him move away the girl threw herself into the waters. Martínez returned and was able to grab Valeria, but the current swept them both away.

De zoektocht werd zondagavond stopgezet wegens duisternis, hun lichamen werden de volgende dag enkele honderden meters van hun overstreek gevonden. Het gezin bezocht diezelfde zondag het Amerikaanse consulaat om een afspraak te krijgen voor een asielaanvraag. Maar zoals langs de hele grens staan er zo'n 800 tot 1700 namen op wachtlijst, en worden er maar 40 tot 45 per week in behandeling genomen. Het is onduidelijk wat er precies is gebeurd tijdens hun bezoek aan het consulaat, maar later die dag besloten ze de oversteek te wagen. 

Fotograaf Julia le Duc: “I was drawn to the girl’s arm on her father. It was something that moved me in the extreme because it reflects that until her last breath, she was joined to him not only by the shirt but also in that embrace in which they passed together into death.” Een soort Zuid-Amerikaanse Aylan Kurdi.

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Rene100100 | 27-06-19 | 12:05

Je bent gewoon een lul als je hier een foto van maakt.

Mahendra | 27-06-19 | 09:45

Euh. Een meisje van nog geen 2 jaar alleen achterlaten aan de oever van een blijkbaar wild stromende rivier?

Reaguurst | 26-06-19 | 23:13
-weggejorist-
Fi-Bu-Bla | 26-06-19 | 22:55

Het is allemaal de schuld van Wilders, of nee ik bedoel Trump, uh nee van de walgelijk harteloze links-volk weer die weigeren om te verhuizen met al hun hebben en houden naar Zuid-Amerika of Afrika zodat ze daar vrijwillig extra belasting kunnen betalen om die landen en volken daar te plekke te kunnen verrijken met geld, arbeid, en kennis. Of uh nee, toch niet, links heeft geen van die 3 kwaliteiten en van op deugen kan je geen belasting heffen.

unshift | 26-06-19 | 19:57

Hoe erg en triest ook, de oplossing ligt in hun landen. Grenzen zijn er voor iets. Als het hele Zuiden naar het Noorden trekt komt er heel snel miserie en oorlog van. Systemen hebben hun beperkingen. Nu zullen de globalisten deze foto uiteraard misbruiken.

Benesha | 26-06-19 | 17:48 | 1

De foto van dat verdronken jongetje uit Syrië van een paar jaar geleden ,dat keurig neergelegd was voor het beste effect , doet me hier aan denken , deze twee liggen net iets te keurig naast elkaar , een fake foto volgens mij ,maar de NPO en de vara/nieuwsuur/pauw/volkskrant zullen het zeker succesvol gaan gebruiken , geen twijfel .

Hurdy Gurdy Man | 26-06-19 | 18:08

Hoe kan het domme gedrag van de een de schuld van de ander zijn, denk ik dan.
Heel zielig natuurlijk weer want kindje, maar men kan niet het leed van de hele wereld op de schouder nemen en als de één de ander uitnodigt is die één zelf individueel verantwoordelijk voor de toekomst van de ander en kan dat niet op 'de instanties' afschuiven om het geweten te sussen en de handen in onschuld te wassen.

Sans Comique | 26-06-19 | 17:25

Wie kan mij voor 100% verzekeren dat dit geen fake news/ geënsceneerde foto is?

zwenkwieltje | 26-06-19 | 16:42

Van een walgelijk harteloze reacties van de PVV Tokkies hier weer. Werkelijk beneden alle niveau.
Mee eens hoor dat we niet meteen immigratieregels moeten gaan aanpassen op basis van een tragische foto.
Maar teksten als eigen schuld, pech gehad....

Denk je dat deze mensen voor hun lol zo'n rivier proberen over te zwemmen?
Je zou de de gemiddelde PVV stemmer toewensen dat hij zelf in Afrika of Midden Amerika geboren is..
Dan kunnen ze zich misschien een beetje proberen in te beelden hoe wanhopig je moet zijn wil je je eigen huis en haard verlaten, met het risicio dat je het niet overleeft.
Hoe zou je je voelen als je je eigen zoon, dochter of kleinkind zo in de rivier zag drijven.

Meneerdemesmeaker | 26-06-19 | 16:33 | 8

Wat een gelul man, democraten die valse hoop wekken en aanmoedigen grenzen over te steken dat is pas misdadig ten eigen faveure.

lacucaracha | 26-06-19 | 18:08

Als ik in Afrika was geboren, was ik waarschijnlijk lekker groenten en fruit aan het telen en aan Europa aan het verkopen. Behalve de Sahara, is het daar hartstikke groen.

echtpaul | 26-06-19 | 18:28

Er zijn miljoenen mensen die armer zijn, maar wel genoegen nemen met hun leven. Die mensen die de rivier overzwemmen willen gewoon meer. Begrijpelijk voor hun, maar erg dom als je ze daarom binnenlaat. Dan kan de halve Derde Wereld binnenkomen tot het hier even erg is als daar. Pathetisch roepen dat je toch ook niet je eigen kind als profiteur wilt zien drijven heeft niemand wat aan.

Wol | 26-06-19 | 23:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Tragisch, maar geen reden om nationaal beleid aan te passen.
Trump heeft de juiste insteek gekozen, hij moet enkel volhouden en niet toegeven aan de rabiaat extremistische tegenstanders in de VS en daarbuiten. 'Flyover country' is lang genoeg genegeerd door de politieke macht in Washington, Trump is het resultaat.

UHeeftGelijk | 26-06-19 | 16:12

Altijd wordt er op een verkeerde manier gebruikt gemaakt van dit soort foto's vanuit Linkse hoek. Zo ook laatst met dat huilende meisje in US en verdronken jongetje op het strand. Waarom laat links nooit de beelden zien van de omver gelopen grens van Spanje in Marokko? In mijn ogen is dit gewoon keihard misbruik maken van kinderen.. Morgen in de Volkskrant: Oh kijk is hoe slecht de blanke man is.. ze laten kinderen niet eens toe!

Blanke_Vlaai | 26-06-19 | 16:10 | 4

@Meneerdemesmeaker | 26-06-19 | 16:35: Je snapt mijn punt niet. Als men die foto van mijn kleinkind gaat gebruiken om aan te geven hoe slecht de blanke mens met vluchtelingen omgaat, dat is kwalijk.

Blanke_Vlaai | 26-06-19 | 16:39

@Blanke_Vlaai | 26-06-19 | 16:39: Er is gewoon een foto gemaakt van een verdronken kind. Dat die foto misschien door sommigen misbruikt gaat worden voor politieke doeleinden is uw interpretatie. Dat kunnen we de fotograaf toch niet verwijten?

Meneerdemesmeaker | 26-06-19 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Wat hebben Mexico en El Salvador met Zuid Amerika te maken?

Gulliver | 26-06-19 | 15:54
-weggejorist-
Musashi | 26-06-19 | 15:53

Persoonlijk drama werd destijds (2016) ook gebruikt om de weg te effenen naar een veel groter drama.
Met, zoals we nu weten (maar niet mogen weten), door heel Europa veel conflicten, polarisatie, geweld, agressie, aanslagen en doden.

Kijkeensaan | 26-06-19 | 15:31 | 2

Persoonlijk drama, al of niet geënsceneerd, wat voor het effect niet meer uitmaakt.
De emoties zijn getriggerd waarna de propagandamachine zonder al te veel weerstand kan draaien

Kijkeensaan | 26-06-19 | 15:35

Dat is in de VS ook al lang gaande. Er zijn al veel slachtoffers gevallen door illegalen, maar gek genoeg hoor je daar in de media nooit iets over.

Sir Hackalot | 26-06-19 | 17:27

Dat jongetje in Turkije was toch in scène gezet voor ter deug-inspiratie?

Joostmochtnietsweten | 26-06-19 | 15:28
-weggejorist-
GebaoreEnGetaoge | 26-06-19 | 15:20

Don't believe what you see, believe what you don't see....

ZwarteDag | 26-06-19 | 14:57

is natuurlijk wel lullig dat wij een lang weekend aan het kijken zijn naar een malloot die heel Friesland doorzwemt om een beetje geld bij elkaar te sprokkelen... terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen dood gaan uit pure armoede omdat ze de Rio Grande niet over kunnen zwemmen....

Heisenberg74 | 26-06-19 | 14:54 | 3

Ik zat er net nog aan te denken...

odolstoornis | 26-06-19 | 14:56

Ik voel mij direkt heel erg schuldig.
Weet u wat?
Laten we ze allemaal gaan ophalen met de airwatch 4 of zo.

Roadblock | 26-06-19 | 15:08

Dan hadden ze misschien eerst eens wat zwemles moeten nemen of oefenen.
In Breaking Bad zie je ze ook oefenen in het lange afstands kruipen.

voldemort | 26-06-19 | 15:14

ik neem aan Zuid-Amerika? daar komen al die migranten vandaan.... daar zit het probleem.... die zijn hier schuldig over... niet Noord Amerika.... die hebben het gewoon goed voor elkaar.... je hoeft je natuurlijk niet schuldig te voelen als je als samenleving een mooi en vrij land hebt gebouwd waar iedereen graag naartoe wilt migreren... je moet de schuld van deze vreselijke doden zoeken in de Tweede en Derde Wereld, waar nogal wat dictators en extreme partijen het voor het zeggen hebben... ik word zo moe van die weg met ons mentaliteit.... of dat alles de schuld van het westen is.... gelukkig leer ik mijn leerlingen wel iets anders... bij de vakken maatschappijleer en geschiedenis leer ik hen dat het niet gek is dat de halve wereld naar het Westen wilt... juist omdat wij een min of meer seculiere, democratische, kapitalistische vrije maatschappij hebben zoeken migranten ons op.... andersom gaan we alleen op vakantie naar goedkope bestemmingen of gaan linkse mensen (veilig in hun viersterren hotel) naar zgn derde wereld landen om wat van de cultuur van die mensen te leren... en nemen dan van die onooglijke handwerkjes mee die mijn dochter nu in groep 3 maakt... waarvoor zij graag teveel betalen.... zo kopen ze hun eigen schuld af... de schuld die er bij hen in is gehamerd vanaf de late jaren 60....
Nee laten we kijken naar de kansen waar deze verongelukte migranten vandaan komen..... is er zoiets als democratie, is de corruptie een beetje onder controle.... is er vrijheid.... meestal niet.... maar DAAR ligt het probleem... niet bij het Westen.....

Heisenberg74 | 26-06-19 | 14:50 | 2

Misschien moet je eens op een wereldbol kijken waar Mexico en El Salvador liggen.
Zuid Amerika zorgt voor zijn eigen vluchtelingen.

Gulliver | 26-06-19 | 16:23

@Gulliver | 26-06-19 | 16:23:
Ben in beide landen geweest. Mijn indruk was dat de bevolking het er oha beter had dan bijvoorbeeld op Cuba. Wel wat crimineler, drugsgerelateerd. vaak ook.

2tribes | 27-06-19 | 00:30

Zielig. Komt zo'n man met zijn hele gezin illegaal en met gevaar van eigen leven de rivier oversteken om de Amerikanen geheel onbaatzuchtig zijn superieure cultuur en normen & waardenstelsel te bieden.
Gebeurt er dit!

Wie de schuldige is van dit drama zal niemand van de nieuwe fascisten van de media nog uitgelegd hoeven worden. Het schoftentuig is daar unaniem over:

Dat is natuurlijk de "witte man". Die bouwde een samenleving op waar iedere bewoner van poepgatlanden op af komt als een mottige mot op het licht, om daarna zijn/haar/hets tere vleugeltjes te branden. Snif.

Jan Passant mk2 | 26-06-19 | 14:35 | 3

U vergeet Trump te noemen.

Roadblock | 26-06-19 | 15:09

@Roadblock | 26-06-19 | 15:09:
nah, die krijgt al genoeg de schuld voor klimaat & alles vanuit hoeken van het nieuwe fascisme.

Jan Passant mk2 | 26-06-19 | 15:34

@Roadblock | 26-06-19 | 15:09: En Wilders, GeenStijl en Thierry. Maar de oplossing is simpel: wij moeten meer belasting gaan betalen.

5611 | 26-06-19 | 18:52

Dit kan nooit de bedoeling zijn, maar na die strand pic van het onfortuinlijke “Syrische” jongentje die vanuit het veilige Turkije beter een Ryanair vlucht had geboekt geloof ik er niet zo veel meer van. indien dit echt is had dooie pa beter die boot gehoert waar hij nu kapotstuk tegen aan ligt. anders jammer dat een drug war pic als stoute Trump situatie gebruikt wordt

GetOffMyWify | 26-06-19 | 14:30 | 1

"indien dit echt is".
Next Level stupiditeit. Nu bij u op het scherm.

GraafSteno | 26-06-19 | 15:11
-weggejorist-
heldheino | 26-06-19 | 14:16 | 2

Nou ja, dat is dan wel tragisch, geen misverstand, maar ze besluiten toch echt zelf om die rivier over te zwemmen.

Net als die dobbernegers, waarvan er elk jaar een aantal verdrinken. Ook dat is tragisch, maar ik weiger er verantwoordelijkheid voor te aanvaarden omdat ik vind dat die lui niet opgehaald moeten worden door de SeaWatch3 en dat soort schepen, en dat ze teruggebracht zouden moeten worden naar de Noord-Afrikaanse kust, niet naar de EU.

Veel Gutmenschen daarentegen spreken er schande van, en vinden die verdrinkingen de schuld van de EU, die vinden dat "wij" voor veilige vluchtroutes moeten zorgen. Ja, flikker een end op, zeg. Al die routes moeten nou juist geblokkeerd en dichtgetimmerd worden. Als ze het die klaplopers makkelijk maakt om hierheen te reizen, zullen er dan meer, meer komen of minder, minder? Je hoeft geen Einstein te zijn om in te zien dat het er dan nog veel meer zullen worden.

Dr_Johnson | 26-06-19 | 14:09 | 3

"ze besluiten toch echt zelf om die rivier over te zwemmen."
Dat meisje van nog geen 2 heeft helemaal niks besloten of gekozen.

GraafSteno | 26-06-19 | 15:12

@GraafSteno | 26-06-19 | 15:12:

Ach, christus, krijgen we dat gezeik weer. Nee, kinderen van 2 besluiten en kiezen helemaal niets; kinderen zijn de verantwoordelijkheid van hun ouders, en als die denken dat het een goed idee om een stromende rivier met ze over te zwemmen, of aan boord te stappen van een half-lekke opblaasboot, zijn het onverantwoordelijke ouders. Maar nogmaals, ik ben niet verantwoordelijk.

Dr_Johnson | 26-06-19 | 15:55

@Dr_Johnson | 26-06-19 | 15:55: Precies verantwoordelijk van de ouders en niet van ons. Net als dat jongetje op het Turkse strand waarvan de vader een gratis nieuw gebit in Canada wilde gaan halen.

5611 | 26-06-19 | 18:56

Heb je dan ook de immigratiecijfers van die jaren erbij gehaald? Zo zegt het helemaal niets.

SuqMadiq | 26-06-19 | 14:30

Vielen er weer meer bij oorlogen.

Muuke | 26-06-19 | 14:49

Lees anders even de link van Parsons, 10.09.

Muuke | 26-06-19 | 14:50
-weggejorist en opgerot-
HetPhantom | 26-06-19 | 14:04 | 2

Ik heb net even op Google Earth gekeken, en ik tel aan de Mexicaanse oever van de Rio Grande, binnen tien kilometer van het centrum van Matamoros minimaal 30 bootjes en vlotachtige constructies.
Als je dan toch met je gezin wanhopig naar de overkant wilt, waarom jat je geen bootje? Er liggen meer dan genoeg. En bij de wijk Los Pinos is een waterval in de rivier, waar je gewoon naar de overkant kan lopen. Ok, je loopt wel naar een hek op de grens van de VS, maar ok... je bent aan de overkant.

Nou snap ik ook wel dat je als armoedzaaier geen telefoon hebt met Google earth om even te kijken waar je het beste over een rivier kan (hoewel, de Afrikaanse dobbernegers hebben wel allemaal zo’n ding), maar je kunt ook langs de oever lopen om een geschikte plek te vinden waar je veilig naar de overkan kan. Of iemand vragen. Je spreekt als Salvadoraan immers gewoon Spaans, en dat doen ze in Mexico ook. Dus een taalbarrière is er niet.

Stormageddon | 26-06-19 | 13:51 | 10

@GraafSteno | 26-06-19 | 15:14: Yes. En uit de pubertijd komen, wil ook vaak helpen. Teveel kutkinderen hier zonder enige opvoeding, die het wel even weten of ergens een grap proberen te maken, omdat ze graag belangrijk gevonden willen worden. Aso-jeugd dat ook onder de tokkies valt. Bah. Ben nu weer benieuwd hoeveel van dat soort jongeren op de pik getrapt gaan voelen.

odolstoornis | 26-06-19 | 15:35
-weggejorist-
Roadblock | 26-06-19 | 15:46
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 26-06-19 | 13:51
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 26-06-19 | 13:51

Als die fantastisch mooie muur er had gestaan had deze man dit niet geprobeerd.

Ik zou zeggen dit bloed kleeft aan handen van de politici en "emo" achterban die door grenzen op een hoopvolle kier open willen te houden juist de zwakkere gek in hun hoofd maken.

Beter als deze man en zijn gezin risico's had genomen in zijn thuisland, om zaken te hervormen. Het is altijd de uitzichtloosheid die gek maakt maar bovenal het uitzicht op een rijk land van mogelijkheden die dat al niet meer is.

GeenAccount | 26-06-19 | 13:50

Laat ik voorop stellen dat Trump een krankzinnige narcist is, die Amerika veel kwaad doet.
Maar dit gebeurt al vele regeringen lang, en Trump is niet schuldig.
Verder overal wel aan natuurlijk.

captainobvious | 26-06-19 | 13:25 | 2

"Orange man bad"- NPC 1243

Sceptische_autist | 26-06-19 | 13:32

Als de grens bij de Rio Grande potdicht had gezeten, zoals Trump wilt, dan was deze oversteek nooit geprobeerd en leefden ze nog. Trumps beleid kan je misschien hartvochtig vinden, het is wel de oplossing.

quantumcollider | 26-06-19 | 13:55

"Deze foto moet de wereld veranderen."
Idd, want deze foto geeft aan dat we de grenzen dus potdicht moeten gooien
en wel om illegalen te ontmoedigen om tot dergelijke domme acties over te gaan, en we ons vooral niet schuldig of verantwoordelijk moeten gaan voelen
voor het leed wat deze illegalen zichzelf aan doen!
Illegaal= illegaal en als illegaal niet meer illegaal is, dan moet dat woord gewoon uit het woordeboek geschrapt worden, of een andere betekenis krijgen!

Ronnie D. | 26-06-19 | 13:23
-weggejorist en opgerot-
myrna1965 | 26-06-19 | 13:22 | 2

Emoporno moest verboden worden. Maakt meer kapot dan je lief is.

gestoptmetroken | 26-06-19 | 13:11

Ik vind het afschuwelijk om te zien en eerlijk gezegd zal het me een rotzorg zijn wie hier politiek gezien verantwoordelijk voor is. Feit is dat deze papa zo in de ellende zat dat hij geen andere uitweg zag. En voor alle binken die zo flink stoere teksten uit hun toetsenbord weten te kloppen. Knijp maar in je handjes dat je hier bent geboren en in de luxe verkeerd om dit te schrijven. Wil wel eens zien hoe dapper jullie zijn als je in dezelfde situatie terecht komt als deze papa. Hartverscheurend, niemand verdient dit.

Dubbel glas | 26-06-19 | 13:05 | 4

Papa zat zo in de persoonlijke problemen dat zelfs de politiek er niks mee te maken heeft.. T is een nare foto om naar te kijken maar het is wel het resultaat van de keuzes gemaakt door de man zelf.. Stond hij boven de mensen die het via de reguliere weg probeerden? Had hij meer recht op een plek in de VS? Nee. Verdiende de man om te blijven leven? Tuurlijk! En als hij de normale paden had bewandeld was hij waarschijnlijk ook nog in leven

Peperzaag | 26-06-19 | 13:22

Klopt, ik ben benieuwd waarom de vader deze keuze heeft gemaakt.

Dubbel glas | 26-06-19 | 13:28

@Peperzaag | 26-06-19 | 13:22:
Er zijn geen normale paden. Je kunt uit die landen gewoon geen burger van de VS worden. In eigen land is het geen feest. Maar inderdaad, oordeel maar vanuit de comfortabele leunstoel.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Als Turkije zijn grens sluit voor Syrische vluchtelingen is dat het recht van dat land en zeker dat van Erdogan. Maar als mensen gewaarschuwd zijn om niet illegaal naar de VS te komen en ze doen dat toch is het uiteraard de schuld van Trump.

K. Westergaard | 26-06-19 | 12:59 | 1

Ja.zo is er verschil in deugen. als links of moslim /zwart iets doet is het goed. Als rechts of blank het zelfde doet is het fout...

wie zal het zeggen | 26-06-19 | 13:32
-weggejorist-
Henk de Vries2074 | 26-06-19 | 12:58 | 1
-weggejorist en opgerot-
mirvink3478 | 26-06-19 | 12:51 | 2
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 26-06-19 | 13:47
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 26-06-19 | 13:47

Sorry nee. Je brengt zelf je kind en jezelf in gevaar wetende dat kind lief niet gescheiden wil worden van ouders toch alleen achterlaten aan de oevers. Dit soort keuzes hebben zij zelf gemaakt en dit is eruit gekomen. Nou niet zeuren dat het niet is gelukt.

HipsterBrood | 26-06-19 | 12:50

Als vader van twee -waaronder een dochter uit deze leeftijdscategorie- scheurt mijn hart een beetje bij de aanblik van deze foto. Mijn maag roert zich ook bij de geachte dat mensen dergelijk leed inzetten voor hun eigen (politiek) gewin.

Badderbeest! | 26-06-19 | 12:48 | 2

Dit en : op zijn minst had ik voor zwembandjes gezorgd voor de kleine, en iets opblaasbaars voor mezelf + vrouw.

Kim-Jung-Un | 26-06-19 | 12:51

Ik weet niet of er een zwemartikelenwinkel naast die oversteek zit en of het gezin genoeg pesos had om er iets te kopen. Probeer niet te oordelen, het voegt niets toe aan het leed dat is geschied.

Badderbeest! | 26-06-19 | 13:40

De VS zouden ook kunnen ingrijpen, militair misschien, om de Midden-Amerikaanse shithole landjes een beetje op orde te krijgen. Beetje democratie brengen enzo. Misschien tijdelijk bezetten om voor te doen hoe het wel moet... dan hoeven die mensen ook niet te vluchten.
Oh nee wacht... dat mag natuurlijk ook niet. Dat is neokolonialisme, militarisme, onderdrukking, slavernij, racisme en discriminatie. Of zo.

Waarom kunnen landen als Zwitserland (land-locked, neutraal, ingewikkeld klimaat voor landbouw), IJsland (geïsoleerd in de oceaan, ingewikkeld klimaat voor landbouw), Tsjechië (land-locked), Hongarije (land-locked), Luxemburg (land-locked) en allemaal een kleine bevolking, weinig natuurlijke hulpbronnen, hun shit wel op orde krijgen en die Meso-Amerikaanse landjes niet?
Ook allemaal kleine bevolkingen, ook weinig natuurlijke hulpbronnen, maar amper geïsoleerd, prima klimaat over het algemeen, hagelwitte stranden... (geen islam! Ook een niet te onderschatten factor voor welvaart) en het lukt ze maar niet om er iets van te maken. De Maya’s, Azteken, Tolteken, Olmeken konden daar mooie culturen opbouwen, dus aan het gebied zelf ligt het echt niet.

Enfin... het zal allemaal wel weer de schuld van Trump en de boze witte man zijn. Die hebben immers van Zwitserland, IJsland, Tsjechië, Hongarije en Luxemburg enzo ook allemaal hellholes en een puinhoop gemaakt.

Stormageddon | 26-06-19 | 12:47 | 6

Tsja.... die boze witte mannen toch. Maken de dienst uit in al die landen waar niemand heen wil: Duitsland, Frankrijk, Nederland, Scandinavië, de VS ...... O nee, vergissing - dat zijn juist de landen waar iedereen juist wel naar toe wil! Hoe kan dat nou?? (Krab mezelf op het hoofd) Help, ik snap er niks meer van!!!

Augustwoman | 26-06-19 | 14:29

Bestudeer deze wereldkaart eens, verklaart een hoop:
https://brainstats.com/average-iq-by-country.html

petersteenkamp | 26-06-19 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is onmogelijk om al het leed in de wereld op je te nemen. Niet als individu en niet als gemeenschap (land).
Wat wel kan is actief het leed proberen te verminderen daar waar we als gemeenschap schuldig zijn aan uitlokking en het aan onze grenzen te brengen. Met name NGO's zouden daar eens over moeten denken.

McMarx | 26-06-19 | 12:42

massamanipulatie

Tomás de Torquemada | 26-06-19 | 12:42

Heel sneu, maar niet de schuld van het immigratiebeleid van de VS. Oerdom om je kind van nog geen 2 jaar oud alleen achter te laten aan de oever van een snelstromende rivier. Klapmongool.

KlunsJohannus | 26-06-19 | 12:40
-weggejorist-
Cobalt bomb | 26-06-19 | 12:37 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Moet de VS haar grenzen dan open zetten?
ook geen optie

buster24 | 26-06-19 | 12:35

Hoe breng je de consequenties van hardvochtige politieke spelletjes op een begrijpelijke manier onder de aandacht? Door met dit soort foto's een ieder op de menselijke maat te drukken. Denk ook aan de onvergetelijke foto van het afgedekte kinderlijkje, inclusief knuffel, op de boulevard van Nice, na de afschuwelijke aanslag daar.

De wanhoop van die ouders moet enorm geweest zijn. Vermoedelijk geen stuiver meer op zak. Geen geld om eten te kopen, voor je zelf en je kind, en dan het Beloofde Land, God's Own Country nog wel, onder handbereik. Dezelfde VS die met inmiddels ruim een eeuw aan inmenging Centraal-Amerika tot een El Dorado voor corrupte politici, drugskartels en multinationals heeft gemaakt. En de gewone burger is de dupe.

En voor alle zachtbegaafden die "denken" (dat is een activiteit die voor jullie dus duidelijk te hoog gegrepen is). De vader had beide armen nodig om te proberen om niet te verdrinken en heeft zijn dochtertje onder zijn shirt gestopt en zich op zijn rug of buik gedraaid, afhankelijk van waar het kind was gekropen. Het heeft dus duidelijk niet mogen baten.

Ik moet er niet aan denken hoe die laatste minuten er voor hun hebben uitgezien. En voor de vrouw en moeder, machteloos aan de kant.

Hetkanverkeren | 26-06-19 | 12:35 | 5

@sprietatoom | 26-06-19 | 12:47: Dat is dan nog vriendelijk uitgedrukt wat mij betreft. Maar wat humaan is bepalen wij als mensheid zelf (dat is een definitiekwestie). Ik ben geen calvinist dus dit soort predestinatiebenaderingen willen er bij mij niet in. Als wij ons best niet doen om er nog wat van te maken, is er niemand anders die het voor ons doet. Ook al kunnen ze het vaak nog zo "mooi" vertellen. Dat is inderdaad een wat humanistische benadering, maar wat moeten we anders als mens?

Hetkanverkeren | 26-06-19 | 12:55

@Weetje71 | 26-06-19 | 12:52: Volgens mij heb ik de commentaren (letterlijk allemaal) prima gelezen voordat ik na de nodige aarzeling zelf mijn gedachten plempte.

Over u wil ik graag kort zijn: graag een overtuigend bewijs, met naam en toenaam, van de NGOmensen die direct verantwoordelijk zijn voor deze jammerlijke oversteek. Een beetje "coyote" heeft zijn zaakjes in de regel toch echt beter voor elkaar.

Grove schatting mijnerzijds: driekwart van de reaguursels bij dit topic kwalificeer ik als "eigen schuld, dikke bult". Gelukkig een aantal prima uitzonderingen daargelaten. Waarvan een aantal vervolgens als "deugers" worden weggezet. De meesten zien dus niet iets verschrikkelijks, maar iets wat in hun eigen verwrongen (politieke) overtuigingen van pas komt. En dan een ander cynisch opportunisme verwijten.

Iets met splinters en balken, als u begrijpt wat ik bedoel.

Hetkanverkeren | 26-06-19 | 13:03
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 26-06-19 | 12:34 | 1

Ik zeg het nog maar eens: Indien er een harde retourpolitiek en een zeer restrictief immigratiebeleid waren gevolgd waren deze mensen niet verdronken.

omanders | 26-06-19 | 12:33 | 1

Volgens mij zijn er in de zeeën rond Australië niet van dit soort toestanden. Keihard immigratie- en retourbeleid spaart dus levens.

5611 | 26-06-19 | 19:03

Dit beeld past uitstekend in de sentimenten-politiek die ons tracht af te houden van het aanpakken van illegale immigratie. Daarnaast: een kind van nog geen twee jaar oud naar de overkant van een snelstromende rivier zwemmen, om het daar vervolgens alleen achter te laten omdat je mams nog even op moet halen?

twijfelbewaren | 26-06-19 | 12:28 | 5

Het doet me toch een beetje denken aan het de Kool , geit , wolf spelletje !

Olympus | 26-06-19 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Want "Man gooit kind in sloot en verzuipt erbij" schopt niet zo lekker tegen de schenen van de conservatieven. Dat zuigerige gedoe van "kijk eens hoe zielig".. Mijn kotsbeu emmer is vol.
1. Die mensen doen het zelf. 2. Risico is bekend. 3. Als een land kudt is, komt dat door de mensen die daar wonen. In Hongkong slopen ze de hele regio kapotdood en beuken ze agenten in elkaar omdat er een fout wetje is geopperd. Waarom kunnen ze dat daar dan niet. Mol die regering eruit en begin met een eerlijk stel mensen gewoon opnieuw, ipv. de boel te blijven verzieken tot et niet meer te genieten valt, en dan maar bij de buren verder te gaan.

Sokonomi | 26-06-19 | 12:24

Nou, wat sneu. Vooral omdat men weet dat de kans aanwezig is. Daarom hekken en scheermesjesprikkeldraad met veel stroom. Daarachter een peloton met zwaarbewapende militairen die scherp mogen schieten. Even zien hoe gauw deze poep afneemt.

Maar goed. Als ik de grens met rennend of rijdend met hoge snelheid en zonder controle Amerika passeer, krijg ik ook een (rubberen) kogel in de rug.

Koekkeloere | 26-06-19 | 12:22

Hoeveel stempels?

skoftig | 26-06-19 | 12:18

Deze foto moet Amerika helemaal niet veranderen..... dit soort foto's zouden eigenlijk de herkomst landen moeten doen veranderen .

trottle | 26-06-19 | 12:16 | 2

Plus veel!

KlunsJohannus | 26-06-19 | 12:42

nog meer plus, want zo zit het precies!

vluchtelingallergie | 26-06-19 | 13:05
-weggejorist en opgerot-
Maartenalsoptwitter | 26-06-19 | 12:13

goede muren maken goede buren. als je een goede dichte grens hebt, met een duidelijk immigratie beleid, heb je dit niet, of minder.

Schepvogel | 26-06-19 | 12:10 | 1

"Goede muren maken goede buren". Mijn muren zijn 'van papier'. Nu valt het kwartje gelijk, qua buren.

DebraCadabra | 26-06-19 | 12:28

Zwaar triest natuurlijk. Maar massa migratie is echt niet de oplossing, De oplossing moet intern gezocht worden.. De mensen moeten niet willen migreren, daar moet alles aan gedaan worden.

b3n | 26-06-19 | 12:09 | 1

Daar moeten allereerst de landen en volkeren van herkomst alles aan doen. Het westen kan dit proces ondersteunen, meer niet.

KlunsJohannus | 26-06-19 | 12:42

Wij hebben de aanzienlijke mazzel dat we in Nederland geboren zijn. Absoluut waar, en er zijn ook veel mensen op deze aarde op zoek naar een beter leven. Een enorme gok, natuurlijk, want je weet maar nooit of het je lukt om er te komen EN iets op te bouwen.

Dat gezegd hebbende; deze foto zal gebruikt worden als enorme emo-porno, door iedereen die vindt dat geen mens illegaal is en we (aka rijkere landen) alles en iedereen maar moeten faciliteiten.
Er zal enorm op gefocussed worden, terwijl er vele nooit gefotografeerd zullen worden, terwijl veel dagelijkse tragiek over de gehele wereld fluitend genegeerd wordt. Vergeet echter niet; elke persoon moet verplicht een schuldgevoel hebben bij deze foto!

En dat staat me dus tegen. Dat de tragiek, politiek en maatschappelijk, gebruikt gaat worden voor ideologie.

TeeJee | 26-06-19 | 12:08 | 2

U haalt rijkere landen aan. Wat doen de huidige olieproducerende landen in het midden oosten die het makkelijk kunnen missen? Niks, nada, noppes. Moeten die landen niet eens aan worden gesproken door de UN? ( UN ? lol, )

Slough | 26-06-19 | 12:28

@Slough | 26-06-19 | 12:28:
Het Westen is de schuldige, zoals u weet. Ook dat is onderdeel van de ideologie.

TeeJee | 26-06-19 | 13:07

maar als je een foto plaats van een slachtoffer van de zoveelste jihadi speel je op het sentiment enzo

geenspam | 26-06-19 | 12:07 | 2

idd als je de foto van een halal gevrachtwagend zweeds meisje plaats ben je 'racies'

trottle | 26-06-19 | 12:12
-weggejorist-
5611 | 26-06-19 | 19:08
-weggejorist-
HdJ | 26-06-19 | 12:07

Irritant gezuig aan je emoties

pomodorus | 26-06-19 | 12:06

Allemaal de schuld van Amerika en Trump, blabla.

lacucaracha | 26-06-19 | 12:03

Godverdomme.

Hensmunter69 | 26-06-19 | 12:01

zonde van de levens maar ze doen het echt zelf..

-Wil- | 26-06-19 | 11:56

Het is alleen nieuws vanwege het kindje, zou die man alleen verdronken zijn dan was het niet in het nieuws verschenen en was er ook geen ophef.

spamzuiger | 26-06-19 | 11:47

De kinderfoto die de harten moet doen smelten. MS-13 is trouwens een keiharde bende die bestaat uit lieden van El Salvador. Het blijft tragisch uiteraard.

en.wikipedia.org/wiki/MS-13

sprietatoom | 26-06-19 | 11:46

Hoe van haat vervuld, angstig, boos, beschadigd en verwaarloosd moet je je voelen om hier iets naars over te willen zeggen?

Ignatius J Reilly | 26-06-19 | 11:46 | 5
-weggejorist-
Kapitein Stijlvol | 26-06-19 | 12:10

Boos ben ik wel ja, op de ouders van dit arme kind.

osolemio | 26-06-19 | 12:12

Hoe racistisch en vervuld van superioriteitsdenken moet je zijn om in deze tragische gebeurtenis de schuld te zien van het Amerikaanse immigratiebeleid. Alsof die domme Mexicaanse tequilanegertjes geen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor hun eigen handelen.

KlunsJohannus | 26-06-19 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Salvadorianen die de drugkartels in hun land ontvluchten. Drugkartels die voornamelijk leveren aan trendy Democraten in de USA.
Zelfde situatie als in NL 020.

ChatBot | 26-06-19 | 11:44 | 1

Na Christine en Bar hebben we nu dus Julia

Datzullenwenogweleen | 26-06-19 | 11:40

Als je zelf vader bent kijk je wel even anders naar deze foto. Voor pa, ach ja, he tried and he failed.... maar dat kind man, je hart breekt godverdomme.

Behangdelul | 26-06-19 | 11:38 | 9

@Behangdelul | 26-06-19 | 12:35: Helaas is het nogal lastig de wereld te redden van domme vaders en moeders. De oplossing ligt in elk geval niet in het dan maar binnenlaten van al die vaders en moeders.

KlunsJohannus | 26-06-19 | 12:50

Behang, heb twee kinderen. Maar ik laat me niet chanteren door dit soort foto's en jij wel. Dat is het verschil.

Willem_Oltmans | 26-06-19 | 12:54

@Willem_Oltmans | 26-06-19 | 12:54: Hoezo laat ik mij chanteren? Heb ik geroepen dat we nu iedereen binnen moeten halen? Ik zeg dat mijn vadershart breekt als ik een dood kind van 2 zie die verzopen is omdat vader wat stoms doet. Maar u doet het niets en ik laat mij chanteren (voor wat eigenlijk), prima, einde discussie.

Behangdelul | 26-06-19 | 14:17
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Kappie62 | 26-06-19 | 11:38
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:36 | 17
▼ 17 antwoorden verborgen

Nou, dat belooft wat als er straks weer een Democraat in het Witte Huis zit. Hoeveel Salvadorianen passen daar wel niet in? Het zou toch wel heel schrijnend zijn als de volgende Democratische president niet meteen de zuidgrens wagenwijd openzet voor heel Midden- en Zuid-Amerika, na al het leed dat Trump heeft veroorzaakt; zowel op het Amerikaanse continent als in windmolenpark Nederland.

Schulzie | 26-06-19 | 11:30

Ik ben geen expert in aanspoelingen na verdrinkingen en was geschokt door de foto, maar het lijkt me dat je zo niet aanspoelt in een snelstromende rivier. Ten tweede: goede foto ook voor onder het bord, verboden te zwemmen, sterke stroming. Maar dat zal dan wel weer banaal zijn.

echtpaul | 26-06-19 | 11:28 | 1

Ik weet niet hoe het eind juni is, maar als je in Augustus de Rio Grande oversteekt heb je niets te vrezen. Dan is hij vanwege de droogte echt niet "grande" meer. Slechte timing dus.

WahedPissebed | 26-06-19 | 11:33

Moesten ze naar de tandarts?

Willem_Oltmans | 26-06-19 | 11:25 | 2

Ja, voor een brug.

Mr_Natural | 26-06-19 | 11:36

Te ver?

Willem_Oltmans | 26-06-19 | 11:43

Iedereen die dit zielig vindt graag 20% van zijn salaris overmaken op de rekening van Unicef. Maar dat zal wel weer niet lukken, de bereidheid van GroenLinks stemmers om bij te dragen aan een beter klimaat ging ook niet verder dan 10euro per maand.

Bizar overigens dat dit mijn 2e post moet zijn met dit bericht omdat de 1e is weggejorist. Als dit al niet meer mogelijk is dan wordt het tijd om te stoppen met dat premium lidmaatschap.

oo4load | 26-06-19 | 11:25

Wat een hoop ze-zijn-tegen-ons Trump-gejank weer.
Er zijn nu eenmaal mensen die Trump eng vinden omdat ze denken dat het een gevaarlijk gek is die slecht is voor hun land is en de wereld. En als je dat denkt, dan is het logisch dat je niet blij bent de man en zijn de petjesdragende stemmers gevaarlijk stapelgekke naïeve mensen. Dat geldt namelijk andersom net zo goed.
Maar zolang de mense alleen naar elkaar gaan wijzen vanuit hun loopgraaf schiet het geen moer op. Behalve voor de media dan.

kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 11:24

Wat een giller. Eerst met een drone overvliegen om het mooiste fotomomentje te pakken, en daarna nog kijken of er nog wat te redden / identificeren valt.

Jos Tiebent | 26-06-19 | 11:20

Wat dom van ze. Over twee maanden is de Rio Grande nog maar 5 meter breed en een meter diep. Dan kan je gewoon naar Amerika wandelen.

WahedPissebed | 26-06-19 | 11:20
-weggejorist-
ZwarteDag | 26-06-19 | 11:20

Dit krijg je dus als mensen niet in de regio worden geholpen en massaal aan het verhuizen slaan. Een ramp, voor iedereen, met alleen maar verliezers. Humanitaire hulp ter plaatse, prima. Maar geen volksverhuizingen, landen worden er compleet door gedestabiliseerd. Met als trieste uitwas bovenstaande foto. Een menselijke tragedie, die ongetwijfeld door links zal worden aangegrepen om nog meer vluchtelingen op te nemen, en toch vooral "het goede" te doen. Deugmensen zijn in de aard destructief, ze maken de maatschappij bewust kapot met hun obsessieve drang om te deugen.

Motleycrew | 26-06-19 | 11:20 | 3

Ik ben het nooit met jou eens, behalve deze keer

Nummer 14 speciaal | 26-06-19 | 11:24

Voksverhuizingen is wel een historisch dingetje hoor. Hoe denk je dat de Angelen en Saksen in Engeland zijn gekomen? Lastig tegenwoordig is wel dat je je over de hele wereld kunt verhuizen in principe onder de 24 uur. Dat maakt de acceptatie en natuurlijke selectie onderweg wat moeilijk.

Risingson | 26-06-19 | 11:37

@Risingson | 26-06-19 | 11:37: Klopt helemaal, maar dat was toch wel een hele andere tijd, zonder NGO's, mobieltjes en mensensmokkelaars.

Motleycrew | 26-06-19 | 12:03
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Iets voor bij Pauw.........? (Met Twan aangeschoven vanzelfsprekond..)

grapjasz | 26-06-19 | 11:19

Zelf schuld...

RedwhiteNick | 26-06-19 | 11:19

Harde foto, maar willens en wetens over een half continent reizen om ergens illegaal te gaan wonen dan is het vragen om problemen. Als ze legaal binnen mochten gingen ze niet zwemmen lijkt me. Wat voor leven heb je als ergens in de illegaliteit moet verblijven.

EmilioEsteves | 26-06-19 | 11:18 | 3

En waarom denk je dat ze al deze moeite gaan doen ?

Nummer 14 speciaal | 26-06-19 | 11:25

@Nummer 14 speciaal | 26-06-19 | 11:25: het gezin had zich aangemeld voor asiel en wilde niet wachten en riskeerde bewust hun leven om over te steken. Het is verschrikkelijk maar een mislukte gok geweest.

Pindanoorje | 26-06-19 | 11:30

@Nummer 14 speciaal | 26-06-19 | 11:25: Ik begrijp wel dat het in El Salvador ook niet top is. Vervolgens riskeer je, je leven voor ook geen glorieuze toekomst in de VS. Als illegaal wordt je ook uitgebuit in de VS, geen rechten en altijd de kans dat je gepakt wordt om vervolgens teruggestuurd te worden.

EmilioEsteves | 26-06-19 | 11:49

De fotograaf zal dadelijk wel de gouden camera winnen voor de beste foto en zijn naam is gesetteld, de een zijn dood de ander zijn brood, neem ook aan dat hij wordt betaald door de diverse persbureau's voor deze foto's.

Jan70 | 26-06-19 | 11:18 | 1

Ook dat is uiteindelijk politiek. Op een zelfde wijze heeft Obama ooit een vredesprijs gewonnen. Het gaat er niet om wat je doet maar je voor staat.

spamzuiger | 26-06-19 | 11:22

Verschrikkelijk maar wel de keuze van de ouders. Voel/ben niet verantwoordelijk voor de keuzes van anderen.

Eddy67 | 26-06-19 | 11:16

Misschien wat naief van mij maar hoe kan iemand van El Salvador zonder problemen de grens met Guatamala oversteken, daar vrolijk doorheen wandelen, de grens met Mexico oversteken en daar dan weer doorheen wandelen. Zonder ook maar opgepakt te worden?
En dan de schuld van de laatste overtreding in de schoenen proberen te schuiven van de ontvangende partij.

Winter_is_coming | 26-06-19 | 11:15 | 6

Nee bl, jij loopt vooruit om je Trump haat uit te venten.
bekende sneue reactie zonder inhoud.

dijkbewaker | 26-06-19 | 11:33

@dijkbewaker | 26-06-19 | 11:33:
Lulkoek:
"En dan de schuld van de laatste overtreding in de schoenen proberen te schuiven van de ontvangende partij."

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:34

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:34: Wanneer je de tijd neemt om het hele AP News artikel te lezen zie dat er direct al groepen mensen de schuldvraag neerlegen bij het beleid van de regering. Dus wie verkoopt hier koekjes?

Winter_is_coming | 26-06-19 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

1 foto zegt soms meer dan een verhaal. De ouders zijn verantwoordelijk over hun kroos en niemand anders.. Zolang er mensen zijn in Amerika die schreeuwen dat het geen probleem is dat ze illigaal Amerika mogen betreden blijft dit gebeuren.

Kris | 26-06-19 | 11:13

Dacht dat het "not done" was om foto's van verongelukte mensen te maken, laat staan om ze te publiceren. In NL deelt de politie volgens mij boetes uit als mensen verongelukte personen fotograferen. Kennelijk is alles veroorloofd als het gebruikt wordt voor politieke doelen.

watazooi | 26-06-19 | 11:13 | 4
-weggejorist-
maartsen | 26-06-19 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Waar is Speedo Gonzales als je hem nodig hebt?

Mr_Natural | 26-06-19 | 11:12

Triest, zal wel weer uitgebuit worden door de Trump-haters.

Ko Ranzig | 26-06-19 | 11:11

Als die muur er al stond, hadden ze de oversteek nooit geprobeerd....

wwweetikveel | 26-06-19 | 11:10 | 5

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:13:
Aannames Beste_D66_Landgenoten, meer en meer aannames.
Je kan het wel steeds mooier proberen te maken, maar die man nam dat risico met zijn kind.

Roadblock | 26-06-19 | 11:37

Voordeel van de muur is ook dat áls de pleuris ooit uitbreekt in de VS qua oorlog of grote ramp, we ook verschoond blijven van al die moddervette en jankende amerikanen.
Want ik neem aan dat men dan ook heel consequent de muur dicht blijft houden,

Flatulent | 26-06-19 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je aan de Ganges staat is het lastig om een foto te maken zonder lijken in de rivier.

Mr_Natural | 26-06-19 | 11:10

Werkelijk schandelijk dat dit drama voor propaganda doeleinden misbruikt wordt, maar nog erger menig reactie hier. Ga je schamen!

jos verstoppen | 26-06-19 | 11:10 | 2

That's the point.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:14

Ja, de reacties hier zijn altijd erger, dan een drama voor propaganda doeleinden misbruiken. (?)

Roadblock | 26-06-19 | 12:06

Het Parool: ''Foto schokt de VS''.
Wie hebben ze allemaal gesproken dan? De redactie van The New Yorker lijkt mij niet bepaald de gemiddelde Amerikaan. De familie Obama? Ik zeg fake news.

Mammeloe | 26-06-19 | 11:08 | 11

@Berbaar | 26-06-19 | 11:21:
Mja, ik heb al meer gemerkt, dat je behoorlijk persoonlijk kan worden tegen de dames op de panelen.
Ik heb 'harteloze bitch', 'zure doos' en meer van dat soort dingen al voorbij zien komen.
Plotseling glijdt het dunne laagje chroom dan opzij, en zien we de ware Brabbelbeer.
En excuses maken ho maar.

Roadblock | 26-06-19 | 12:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Prachtig dit voor de Democraten. Weer een stok om Trump te slaan.

namensmijnhond | 26-06-19 | 11:08 | 2

Ja, want omdat Trump president is terwijl deze mensen dit doen, doen deze mensen dit.omdat Trump president is.
Verbanden leggen is ook een kunst.

kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 11:11

@kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 11:11: nee omdat trump tegen illegale immigratie is. Dit zal volgens democraten een bewijs zijn dat dankzij zijn harde lijn doden vallen

Sceptische_autist | 26-06-19 | 14:08

Voorpaginafoto voor NRC en Volkskrant.

IndoFortuyn | 26-06-19 | 11:07

Conclusie ,als die vrouw ook had leren zwemmen dan was er niets aan de hand geweest en hadden ze nu al fijn aan de hamburgers gezeten.

Oftewel, hoe erg het ook is, wat moet ik hier mee.

AntonJensen | 26-06-19 | 11:07 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ligt het aan mij of lijkt die koter wel erg groot om 23 maanden oud te zijn?

spamzuiger | 26-06-19 | 11:06 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je dus niet de hersens hebt om een behoorlijk veilige uitweg te vinden in je troosteloze bestaan,en met de wetenschap dat je armer bent als een kerkrat en nooit iets zal bereiken in een wereld die in brand staat.. verwek je eerst toch een kind dat je vervolgens geen toekomst kunt bieden,en laat dat leventje door je eigen dommigheid als lijk stranden op de oever van de rio Grande.
En dan mag een partij die over het lijk van je kindje propaganda maakt,een andere partij de schuld in de schoenen schuiven.

Welles! Nietes! | 26-06-19 | 11:05 | 11

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:15:
Dat is niet harteloos zoals jij mij noemt. Dit is gewetensvol.. en komt voort uit realisme. En met die deugd kom je een stuk verder dan met een hart vol hypocriete emotie kan ik je vertellen.

Want een grote roze olifant is een grote roze olifant,en geen geel kuikentje.

Welles! Nietes! | 26-06-19 | 11:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Overdinkel: 7 jarig jongetje uit Eritrea verdronken.
Geen foto, terwijl het toch duidelijk ónze schuld is.
7 jaar, en nog steeds geen zwemdiploma. Schande!

Bolhoed | 26-06-19 | 11:02
-weggejorist-
Sucker | 26-06-19 | 11:02 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik word misselijk van zo'n foto. Eigenlijk zonder nieuwswaarde, want zo zijn er 100-en gevallen per dag over de hele wereld, met humanitair leed.

Het parool opende er ook mee op de website, het hoeft voor mij niet zo op de vroege ochtend zonder waarschuwing

V-styn | 26-06-19 | 11:02 | 1

Bij elke foto en elk berichtje in de media is tegenwoordig mijn eerste gedachte " Wat zijn de belangen achter het bericht, wie gaat hier weer voordeel uit behalen en wie gaat dit keer de schuld krijgen".

Therapietje | 26-06-19 | 11:12

Ik vertrouw persoonlijk de foto niet. Een tweetal personen dat door verdrinking e/o in stroming om het leven komt gaat men volgens mij niet zo terug vinden.

D-Fens_1963 | 26-06-19 | 11:01 | 1

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk, toch.

Mr_Natural | 26-06-19 | 11:04

Afgrijselijk. WAAROM neem je dit risico met je kleine dochter?????

Bakje Friet | 26-06-19 | 11:01 | 5

Misschien omdat je niet zo slim bent?

Roadblock | 26-06-19 | 11:44

@kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 11:03: voor economische tegenslagen? Geen kinderbijslag? Kut president?

Hoe dan ook: geen situatie waarbij je het leven van je kind op het spel zet.

Sceptische_autist | 26-06-19 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Had de vader ook een slecht gebit en wilde het in VS repareren laten? Beetje wrange gedachte komen me bij zulke gestelde foto's in me op. Heeft de fotograaf ze zo gevonden of daarvoor nog enige " Correcties " toegepast. Betrap me zelf dat me mijn gedachte niet meer uit medelijden maar uit ervaringen in mijn hoofd ontstaan.

jan huppeldepup | 26-06-19 | 11:01

Wat een drama. Dit wens je niemand toe!
Laat onverlet dat dit een les moet zijn voor allen die illegaal Amerika willen binnenkomen: doe dit niet en al helemaal niet als er kleine kinderen in het spel zijn. Basta!

Amsterdamsko | 26-06-19 | 11:00

Typisch iets voor Timmerfrans om zoiets in scène te zetten, heeft hij wel een alibi? Of een Amerikaanse halfbroer waar we tot nu toe niet van wisten?

Kapitein Stijlvol | 26-06-19 | 10:59 | 1

Van Baalen en Verhofstadt zijn net geland. Het duo gaat wel vaker samen op pad om ellende te brengen.

Frau Merkel | 26-06-19 | 11:52

De dood ingelokt door de Democraten

hellothere | 26-06-19 | 10:59

Heeft Trump al gereageerd?

kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 10:59

Het zijn de LEIDERS van deze arme landen waar deze mensen vandaan vluchten!

BoerinFrance | 26-06-19 | 10:58 | 2

Ja maar wat zijn de leiders als de boven en de onderwereld door elkaar heen lopen.

kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 10:59

Volgens mij hebben ze daar ook last van kartels maar dan anders.

Rest In Privacy | 26-06-19 | 11:03

Het elitaire volk wat boven ons en anderen gesteld zijn, zijn de veroorzakers van dit soort, wereldwijde ellende.

vluchtelingallergie | 26-06-19 | 10:56 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Puur als momentum is deze foto afschuwelijk, dramatisch en de gedachte aan het gebeuren an sich geeft me een vreselijk klote gevoel. Arme man, arm kindje! Maar zodra hier een politieke context aan gegeven gaat worden vanuit welk invalshoek ook, links of rechts, dan haak ik af.

de directeur | 26-06-19 | 10:54

Bergketens, rivieren, zeeën .... natuurlijke grenzen... verbieden die zooi.

RickTheDick | 26-06-19 | 10:54

Heeft Jan Mulder al gereageerd?

Kukooo1 | 26-06-19 | 10:52 | 1

Dries horen we in ieder geval niet meer, da's zeker. Jan moet ook zijn bek houden, de mafkees.

langzullenweleven | 26-06-19 | 11:02

In de jaren '80 had je in El Salvador de marxistische volksstrijders, de Sandinisten van Daniel Ortega. Heel links Nederland liep daar mee te koop. No Pasaran! Volgens mij zijn die later aan de macht gekomen, dus die communistische heilstaat is daar inmiddels al gerealiseerd?

Mammeloe | 26-06-19 | 10:51 | 5

Je vergist je, dat was Nicaragua. Geeft wel weer aan dat je geen zak begrijpt. In El Salvador is het grote ellende. Overigens was destijds Ortega een zegen voor het Nicaraguaanse volk, inmiddels is hij zlef verworden tot wat hij ooit bestreed.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:26

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:26: ja zo vergaat het marxisten en communisten meestal. Maar zolang westerlingen als jij achter elke revolutionaire linkse leider aanloopt denken die lui daaro dat ze goed bezig zijn en verandert er nooit wat.

Sceptische_autist | 26-06-19 | 14:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik snap het wel. El Salvador is een poepgatland waar drugskartels het voor het zeggen hebben, de politieke cultuur door en door corrupt is, en waar het dientengevolge voor normale brave mensen onmogelijk is een redelijk bestaan op te bouwen. Er zou strijd voor rechtvaardigheid gevoerd moeten worden in dat land, maar die strijd lijkt al verloren.

de visser | 26-06-19 | 10:49

Behoorlijk populistisch deze foto. Beetje op het onderbuikgevoel inspelen. Och arme economischer vluchtelingen, laten we ze snel allemaal binnenlaten, dan hoeven ze niet te zwemmen.

RickRD | 26-06-19 | 10:49

Triest, heftige foto en RIP.

Berbaar | 26-06-19 | 10:47 | 5

@Kapitein Stijlvol | 26-06-19 | 11:00: Hihi...!

CalamityJane | 26-06-19 | 11:31

Stel u niet aan !

CalamityJane | 26-06-19 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Zowel Europa als de VS hebben allebei grootheidswaan als het om hun rol in de continenten ten zuiden gaat. Druk met mooi weer, democratie en geld vergeten ze de belangen van de gewone, eenvoudige bevolkingen, thuis en in het buitenland. Dan krijg je dit, foto’s van verdronken mensen. En daarvan beel veel mensen misbruik van maken.

eastender | 26-06-19 | 10:47 | 1

...gaan heel veel...

eastender | 26-06-19 | 10:48

De gestoordheid van onze maatschappij en met name de tijd waarin wij leven, komt weer mooi tot uiting in deze afgrijselijke foto. Van alles mag niet, denk aan bepaalde cartoons, bepaalde uitingen, foto’s die niet deugen etc. Maar dit mag blijkbaar allemaal wel om een politieke discussie te voeden. Werkelijk om kots en kotsmisselijk van te worden.

Hoofdbreker | 26-06-19 | 10:46 | 1

Sad, but true.

Mammeloe | 26-06-19 | 10:55

Een vader die een vreselijke vergissing maakt op een dramatische wijze fotograferen en politiek uitmelken.
Zogenaamd moreel verheven deugers die over lijken gaan om de politieke tegenstander te blamen. De haat tegen Trump is groot.

Eppo | 26-06-19 | 10:46

Zie je wel dat een muur werkt.

azijnseikerT | 26-06-19 | 10:45 | 2

Obama of trump hebben deze rivier gegraven. Geen muur.

Pimp my Voortuin | 26-06-19 | 11:00

@Pimp my Voortuin | 26-06-19 | 11:00: Denk nu nog eens na. Kleine hint. Waarom gingen ze eigenlijk door de rivier?

azijnseikerT | 26-06-19 | 11:27

Trump had al gezegd dat ze in hun eigen land moesten blijven dan krijg je dit dus.
Je kan niet elke profiteur naar je land halen.

Brainder | 26-06-19 | 10:44
-weggejorist-
De_Veelvraat | 26-06-19 | 10:41 | 1

Wat een kudt ouders die dit hun kinderen aan doen.

EUrofoob | 26-06-19 | 10:41

Ze zochten hun bootje?

Langshetrandje | 26-06-19 | 10:41 | 2

Dat bootje is van de fotograaf, hij heeft de hele zwemtocht gefotografeerd, later meer foto's.

Mr_Natural | 26-06-19 | 10:46

En het meisje sprong precies in het t-shirt van haar vader? Verhaal klopt niet. Wat ben je voor een enorme lul als je deze risico's neemt met het leven van je kind.

Antigoog | 26-06-19 | 10:38 | 10

@Hollende_Kleurling | 26-06-19 | 10:44: Dat zou bij de eerste oversteek een logisch verhaal zijn. Bij de tweede, waarbij de dochter te water raakt en sprake zou zijn van sterke stroming, is het niet zo waarschijnlijk dat hij eerst zijn dochter onder zijn t-shirt stopt. Daarnaast: waarom vader niet alleen naar overkant; bootje pakken om heen en weer te varen met vrouw en dochter?

Antigoog | 26-06-19 | 11:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Over lijken gaan, heet dit. Alsof je een mijnenveld met duidelijke bebording en prikkeldraad om een belangrijke te beschermen lokatie legt, en één of andere gek besluit niet de legale procedure af te wachten om binnen te komen, of legt de afwijzing naast zich neer, en gooit vervolgens zijn kleine kind over het hek en gaat er zelf achterna.

En dat soort mensen wil men meer van, in deugend Democratisch Amerika? Wie het gaat betalen? De ander en de Rijke Republikeinen natuurlijk, in hun marxistische fantasie. Nee hoor, er komt geen grote druk op je toch al tamelijk onbetaalbare Affordable Care gezondheidszorg, dat dankzij Obama's federale one-size-fits-none systeem zonder beperkingen op vergoedingen of hogere premies voor nieuwe verzekerden met bestaande ziektes in sneltreinvaart ontspoort.

Nee hoor, natuurlijk zullen spotgoedkope arbeiders niet de andere autochtone arbeiders en achtergestelde minderheden van hun plek verdringen of nóg lager betaald maken. Dat los je vast op met een hoger minimumloon, waardoor het aanbod werklozen groter wordt dan de vraag. Aangezien je 15 dollar per uur maar aan één persoon kan geven i.p.v. 7,5 aan twee. Die je vervolgens weer elders moet afromen om 7,5 (laat staan 15) dollar per uur te betalen aan de gecreëerde extra werkloze. En wie gaat daar dan weer voor betalen? De krekels, crickets, perdón, cicada's posiblemente?

Maar goed, klein zilveren randje, Latino's zijn geen Moslims, dus ook geen jihadi's. Hooguit wat oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en MS-13-achtige gangstercultuur. En Amerika is nog redelijk dun bevolkt, zij het dat bijna iedereen in de overvolle metropolen wil wonen, omdat dat hip of beter betaald is. Simpele rekensom dat je wel beter betaald kunt worden, maar dat niet opweegt tegen de dakloosheid of torenhoge woonlasten, dat is lastig te maken in een land met gebrekkig openbaar onderwijs, dat deze Latino's waarschijnlijk zelfs nog ontberen.

Ga je Spaans maar vast oppoetsen Joe Sixpack, of José Pacqete de Seiz y Fritas, want uw bovengestelden hebben besloten dat u kleurrijker en armer moet worden. Of je moet er maar op hopen dat dankzij die nieuwe onderlaag van laagbetaalde Mestizó's de meeste Amerikanen erop vooruitgaan met goedkopere zwembadreinigers, Walmart groeters en stucadoors. Jammer voor de onderlaag, maar die wilden het toch zo graag?

Ergens ook wel ironisch, indirect nemen zo de gemengde afstammelingen van oorspronkelijk Indianen van Amerika stukje-bij-beetje hun gestolen landen weer over. Of je daar als blanke of Amerikaan van kleur blij van moet worden, gezien het droeve lot van die oorspronkelijke Indianen in hun reservaten toen ze eenmaal een kleine minderheid werden, is een tweede.

Wol | 26-06-19 | 10:37

Alle BN-ers linea-recta op het vliegtuig en daarheen voor de gebruikelijke selfie met deze lijken.

Realism Is All | 26-06-19 | 10:37

Gister werd onze rechtstaat verkracht en om zeep geholpen,maar daar hoor je niemand over op NPO 1 en Nieuwsuur.

Welles! Nietes! | 26-06-19 | 10:37 | 2

Denk je dat die extra 80 miljoen gratis was?

eastender | 26-06-19 | 10:53

Och jongen. Wilders klaagt over OPstelten die een "overleg" zou hebben gehad met het OM. Iets wat een minjus altijd heeft, maar het mag hgeen "overleg" heten want oh oh oh, trias politica.

Ik zeg: Kleine kans dat dit een aansporing was om Wilders hard aan te pakken, men schijnt zich vooral druk te hebben gemaakt over de aangiftes en de wettigheid van dat alles. Maar goed, de WOB zal het leren.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:55

Maargoed, er was dus niets aan de hand, totdat het meisje in het water sprong. Wiens schuld is dat? Trump?

peterdh | 26-06-19 | 10:37 | 3

Oók een kind van 2 jaar kan 'luisteren'/gehoorzamen wanneer vader zegt 'even hier wachten, papa komt zo terug, samen met mama'. Trump heeft genoeg gewaarschuwd: kom niet hierheen, doe het niet!.

Goofje | 26-06-19 | 10:50

@Goofje | 26-06-19 | 10:50:
Dat hele verhaal rammelt.
Dat een vader met een kind op zijn rug onder een t-shirt verdrinkt bij een overtocht- is waarschijnlijk.
Dat een kind terug in het water springt en zich weer onder een T-shirt frommelt onwaarschijnlijk maar wel dramatisch.

Roadblock | 26-06-19 | 11:49
-weggejorist-
SterF... | 26-06-19 | 15:14

Ja, en wiens schuld is het? Van de mensen die zeggen dat ze niet moeten komen, of de mensen die blijven roepen dat ze welkom zijn? Een groep mensen moet eens heel goed naar naar zichzelf kijken en beseffen wat zij aanrichten onder mensen die gewoon niet beter weten. Links maakt smerig gebruik van mensenlevens om anderen emotioneel te chanteren. En dat puur om de macht te behouden en zo hun utopische gedachten te kunnen dicteren.

SinEstilo | 26-06-19 | 10:37 | 2

De schuld ligt vooral bij de 'Wir schaffen das' fascisten. Dat neemt niet weg dat de ouders van zo'n kind over voldoende hersencellen zouden moeten beschikken, om te weten dat zo'n oversteek niet zonder risico's is.

EUrofoob | 26-06-19 | 10:45

@EUrofoob | 26-06-19 | 10:45: dat weten ze, maar ze nemen het risico en als ze dan de dupe zijn dan moet het beleid maar veranderen. Iedereen die wil binnenlaten, voorzien van huis en haard, daarna jarenlang onderhouden en van van alles voorzien, nieuwe fiets etc. want er is een kindje verdronken. Ik begrijp[p die massahysterie niet.

langzullenweleven | 26-06-19 | 11:05

Heb maar niet teveel kritiek. Misschien staan wij ook nog wel eens aan de grens van the home of the free asiel aan te vragen omdat het hier onleefbaar wordt...

hoejeheette | 26-06-19 | 10:36 | 7

een ding is zeker, dan moeten wij onze hand ophouden en krijgen niets

langzullenweleven | 26-06-19 | 11:06

@langzullenweleven | 26-06-19 | 11:06: Wij hebben momenteel nog steeds een hoop aan hen te danken. We hebben al heel veel gekregen. Maar dat zijn we kennelijk vergeten.

hoejeheette | 26-06-19 | 11:48

En in welke landen denk je dan aan te komen? ISIS bezet Frankrijk, of "Hou je bek Polen". Het is een beetje als veganist worden om niet opgegeten te worden door de leeuwen als je die tegen komt.
Ik wil daarmee het immigratie beleid niet goed praten dat ergens hangt tussen het uit het zicht houden van de armoede in de wereld en in Amerika komt daar nog eens de vraag naar illegale arbeidskracht bij.

frank87 | 26-06-19 | 14:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Kunnen we niet, als Feynman het goed vindt, Debuncken, als nieuwe studie oprichten, terwijl we keihard “Debaser van de Pixies” luisteren om iedereen een lesje te leren, of is dat ouderwets…

hetgingperongeluk | 26-06-19 | 10:36

Ze liggen er wel fotogeniek bij, of is die benadering te cynisch?

Monkey Cabbage | 26-06-19 | 10:35 | 2

Cynisme is het nieuwe realisme, driewerf nee dus.

Kapitein Stijlvol | 26-06-19 | 11:04

Absoluut te cynisch.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:07

Heel erg, maar ik ben volledig ongevoelig voor dit chantage. Er zullen juist aanvullende maatregelen getroffen moeten worden om dit soort leed te voorkomen.

Zwizalletju | 26-06-19 | 10:34 | 15

@Roadblock | 26-06-19 | 11:55:
Ik heb geen morele ivoren toren, dat is een gevoeligheid die PVV-ertjes altijd extra hebben, omdat ze zelf heel goed weten dat ze moreel steevast het laagste punt opzoeken.

Vanuit hun standpunt is alles moreel verheven. Daar dan op gewezen worden doet extra zeer, ik snap dat ook wel. Beetje als gekrenkte nazaten van slaven, die overal racisme waarnemen. Zo zien PVV ers overal moreel hoog te paard zittende anderen. Wat ook wel correct is. Maar ja het zou geen echte PVV-er zijn als die daar niet een slachtofferkaart over zou trekken. En ja hoor!

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 14:09

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 14:09:
Slechte jij-bak.
Je vergeet, dat je hier uitgebreid heb zitten verkondigen, dat je hier alleen maar reageert om die door jouw verfoeide PVV-ers en FvD-ers dwars te zitten. Het maakte je niet uit hoe.
Ik ben dat niet vergeten.

Roadblock | 26-06-19 | 15:29

@Roadblock | 26-06-19 | 15:29:
Nou wel hoe. Ik hoef er niet voor te liegen. Maar inderdaad, ik mag graag wijzen op de extreme hypocrisie onder de PVV stemmers. Hun dubbele standaard. Hun selectieve verontwaardiging. Hun gejammer bij kritiek. Altijd zielig, altijd slachtofferkaart.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 19:24
▼ 12 antwoorden verborgen

Heel verdrietig en triest..landen stellen regels en grenzen. Het zou fijn zijn als de rijken der aarden zich gaan inzetten om de minder gefortuneerden een handje te helpen.. al is het maar een paar gezinnen adopteren en hen levenslang te ondersteunen voor de toekomst van de kinderen van deze ongefortuneerden.

fikkieblijf! | 26-06-19 | 10:34 | 1

Wat let je?

wilmeister00 | 26-06-19 | 10:37

krijgen we hier alleen dit soort tranentrekkers te zien of ook de verhalen van Amerikaanse zonen die door migranten worden dood gereden en meisjes die verkracht worden?
Of misschien een vergelijking: wat is lucratiever voor de smokkelaar 80 kilo drugs smokkelen of 80 kilo mens?

particuliere Amerikanen bouwen muren en stoppen daadwerkelijk de migratie, niet alleen op de plek waar de muur staat, maar door het signaal dat wordt afgegeven, werkt het effect ook veel breder door:
www.youtube.com/watch?v=u7iQAAN-zXk

zorg(elijke)staat | 26-06-19 | 10:34

Ik vind de gevonden ledematen en romp van een kapster in een koffer in het Amsterdam-Rijnkanaal veel erger.

Mammeloe | 26-06-19 | 10:34 | 10

@Berbaar | 26-06-19 | 11:50:
Ts ts Brabbelbeer, dat ik nog eens zou meemaken dat je in een ordinaire scheldpartij vervalt.
Maar het botert niet zo goed tussen jou en de dames reaguursters heb ik de indruk.
Waar denk je zelf dat dit door komt?

Roadblock | 26-06-19 | 12:15

Berbaar vindt het kennelijk geen probleem om doodgestoken te worden gevonden op de hoek van de straat waar hij woont, want alleen de dingen buiten zijn gezichtsveld zijn belangrijk.

Mr.Crowley | 26-06-19 | 14:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Veel reacties weer hier die onnodig hard en cynisch zijn. Waar ik me aan stoor zijn de suggesties dat dit in scene zou zijn gezet. Dat gaat echt te ver. Je kunt je hooguit afvragen waarom iemand dit op de foto zet, in plaats van helpt deze doden te bergen. Hoe dan ook is het een drama, waar - als het om een verdronken Nederlandse vader en dochter in de Rijn zou gaan - het oh en ah wat vreselijk niet van de lucht zou zijn.

Nu zijn het naamloze migranten uit El Salvador en hoppa, men kan zich niet bedwingen de meest groffe teksten neer te plempen. Waarom is dat nou per se nodig? Je kunt je punt over migratie ook wel maken zonder deze slachtoffers belachelijk te maken lijkt mij.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:33 | 13

@Roadblock | 26-06-19 | 12:19:
Alsof dat Turkse jongetje geen dramaitische zaak was. Vertel mij maar welke NGO's misbruik maken van deze feiten. Blijkbaar mag niets gebruikt worden als beeldmateriaal wat te dicht bij de onprettige werkelijkheid komt van de migratie uit arme landen.

Rutte heeft dat uitstekend begrepen toen hij het hele probleem buiten het zicht van de Europese burger parkeerde, in Turkije. Dat kosste een paar centen maar oke, we zijn verlost van onprettige beelden van zielige mensen. En daar gaat het tenslotte om: Parkeer het probleem buiten je blikveld en het bestaat niet meer. Zo'n foto komt daar doorheen. En dat is weer zo onprettig voor tout rechts Nederland, dat er alles aan wordt gedaan om dit in diskrediet te brengen. Hedt zou in scene zijn gezet, het is meneer's eigen schuld, het is de schuld van links, het is alles, behalve wat men hier graag wil ontkennen.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 14:15

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 14:15:
Jij kan mij natuurlijk precies vertellen hoe Rechts-Nederland hier schuld aan heeft?
Jij wil blijkbaar dat wij ons collectief hier schuldig aan moeten voelen of we zijn onmensen.
En dat de publieke opinie gemanipuleerd is met de foto van dat Turkse jongetje wiens vader de mensensmokkelaar, die al jaren veilig in Turkije woonde, maar een nieuw gebit wilde, en te krenterig was om hem een zwemvest mee te geven is ook zeker niet zo?
En een NGO die hier profijt van had?
Ik weet wel dat toen plotseling de lieden die mensen gingen oppikken helden waren.
Zegt SEAWATCH je iets? Die zijn nog steeds actief.

Roadblock | 26-06-19 | 15:36

@Roadblock | 26-06-19 | 15:36:
Zeg ik dat rechts er de schuld aan heeft? Je hoeft alleen maar het volgende GS item te lezen als je wil weten hoe begaan men is met dode vluchtelingen. Een verdronken hond krijgt nog meer sympathie. Kenmerkend.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 19:28
▼ 10 antwoorden verborgen

Het misbruiken van horror beelden is door de links MSM al begonnen. Bij het AD hebben ze boven dit artikel zelfs foto’s uit de Vietnamoorlog erbij geplaatst.

Het leven is zwaar | 26-06-19 | 10:33

Het gat er om de juiste beslissing te nemen. Dat geldt zowel voor de samenleving als voor het individu.
De samenleving heeft leiders en beleidmakers die verantwoordelijk zijn om het voor het individu mogelijk te maken om zich te ontplooien en de juiste beslissingen te nemen. Dat heeft in dit geval volkomen gefaald, zowel van die samenleving als van het individu.
Ook onze samenleving loopt niet meer zo lekker.......
Het gaat er om de juiste beslissingen te nemen.

Mr.Crowley | 26-06-19 | 10:33

Waarom heeft het kind het hoofd onder het shirt van de vader?

vanBarchum | 26-06-19 | 10:33 | 1

omdat vader blijkbaar zijn kind uit het water plukte en door het kind in zijn shirt op zijn rug trachtte naar de overkant te zwemmen, daar heeft ie nl 2 armen bij nodig. Als je de tekst erbij leest had je dit zelf kunnen bedenken.

fikkieblijf! | 26-06-19 | 10:37

smakeloos en minachting naar de overledenen. Dit was althans de reactie op de tweet van Wilders toen hij de foto tweette van het kindje wat omkwam bij de aanslag in Barcelona...

Raymannn | 26-06-19 | 10:33 | 4

Hear, hear!

Mickdestok | 26-06-19 | 10:34

Dreun.

Roadblock | 26-06-19 | 11:00

Ja maar "populisten" hé dan worden er andere maatstaven gehanteerd.

spamzuiger | 26-06-19 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dat mensen verdrinken, betekent nog niet dat die mensen bereid waren een enorm risico te nemen. In Nederland zijn de afgelopen warme dagen ook weer mensen verdronken, maar het lijkt me wat voorbarig om daaruit te concluderen dat deze mensen zo wanhopig op zoek waren naar verkoeling dat ze bereid waren hun leven daarvoor te riskeren. Ze zagen simpelweg het gevaar niet.

bintang | 26-06-19 | 10:33 | 1

Helemaal waar, maar dat zal eigenlijk nooit in de media gezegd worden.

simplesimpie | 26-06-19 | 13:18

Die man was een beetje Dom bezig. Zoveel risico lopen met een 23 maanden oud kind. Hij had beter en El Salvador de straat op kunnen gaan om te protesteren en proberen het voor iedereen beter te maken.

Yeohan | 26-06-19 | 10:32 | 3

Dat weet je helemaal niet. Niemand maakt zomaar deze keuze. Waarschijnlijk was het bestaan daar behoorlijk uitzichtloos. Dat kan jij je niet voorstellen omdat je daar nooit bent geweest denk ik.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:35

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:35:
Aannames, Beste_D66_Landgenoten, allemaal aannames om je eigen visie uit te dragen.
Daarom hoeft het nog niet de waarheid te zijn.

Roadblock | 26-06-19 | 11:02

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:35: Als allen die een, in welke mate dan ook, uitzichtloos bestaan hebben in Latijns Amerika, naar de VS zouden trekken om daar een "beter" bestaan te hebben/op te bouwen; wat lost dat dan per saldo op?

De VS kan nooit en te nimmer een dergelijke stroom aan. Ook niet als Canada hier aan mee zou werken.
Het inkomen zou dalen. Vanwege de toestroom zouden de lonen zakken.
De prijzen, daarentegen, zouden stijgen.
Er zou woningnood ontstaan en de druk op centrale voorzieningen (ziekenhuizen, scholen, voorzieningen voor ouderen en lichamelijk zwakkeren enz) zou, op zijn minst, tot verschraling leiden.
De Amerikanen, onder aan de piramide, zouden hier ook door geraakt worden. En dat zijn, procentueel gezien, de zwarte en latino bevolking. Dit mede omdat immigranten vooral naar de steden trekken. Die steden hebben al zware financiële problemen.

De landen van herkomst blijven wat ze zijn en er blijven dus mensen komen. Daarbij komt nog dat de aller aller aller armsten en krakkemikkigen, zij die hulp het hardst nodig hebben, NIET weg kunnen.

Problemen moeten aan de bron aangepakt worden.
Dat de VS Zuid Amerika als hun achtertuin beschouwen, is een van de problemen.

Arachne | 26-06-19 | 15:15

Tig keer gefotografeerd uit tig verschillende hoeken. He fotograaf, je gaat over lijken man. Ga je schamen.

RenHoek | 26-06-19 | 10:32

Het is ook geen foto maar een fotoreportage, bah.

Mr_Natural | 26-06-19 | 10:31

Ohohoh, zo'n foto roept in de werelwijde 'feel good'maatschappijen weer veel onbehagen op. We moeten weer gaan redden.....waar is het banknummer waar ik mijn schuldgevoel kan afkopen? Wanneer dringt het tot mensen door dat je de plek waar JIJ geboren wordt op Aarde tot een betere kunt maken en niet de plek van een ander kunt opeisen????

pigadaki | 26-06-19 | 10:31 | 4

En van wie is Amerika dan?

Die nare vent | 26-06-19 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Jan Bennink9906 | 26-06-19 | 10:30

Ik vind het bovenal walgelijk politiek en respectloos dat er een mannetje of vrouwtje boven staat te hangen om deze foto te maken.

vanBarchum | 26-06-19 | 10:30

Iedereen vindt dit afschuwelijk, geen misverstand.
Waar je nu al misselijk van gaat worden is de "field day" die het NPO gaat hebben, nu al vinger wijzend in hun afgrijzen bij Plag radio1, vanavond Nieuwsuur met een hoop verachting naar Trump van Wollaers of Tweebeke, het hele apparaat slaat op tilt!

lanexx | 26-06-19 | 10:30

Hartverscheurend.
Ook daarom heeft Trump 100% gelijk: We want them to come to the the USA, we need those people, but we want them tot come legally!

Stijlicoon | 26-06-19 | 10:29 | 1

Exact. Deze vader heeft in zijn criminele daad zijn kind de dood in gejaagd. Vreselijk.

nerugaer | 26-06-19 | 10:32

Blijf het toch altijd triest vinden als kinderen de sjaak zijn door het gedrag van de ouders.

komtdatschot | 26-06-19 | 10:29

Hij had toch eerst dat bootje kunnen halen en daarmee z'n familie ophalen?
Of denk ik te simpel zoals altijd?

Mr_Natural | 26-06-19 | 10:29 | 1

ja, want hij had geen bootje..

fikkieblijf! | 26-06-19 | 10:38

Dus, een vader gaat illegaal oversteken - sleept daarbij zijn dochter mee - en dat is de schuld van u.
En nou aan de slag. Met je witte geprivileerde reedt

MediastadInwoner | 26-06-19 | 10:29

Verschrikkelijk nare foto. Immigratie(beleid) moet je (helaas soms) echter baseren op rationele afwegingen en niet op de emoties die nare gebeurtenissen en foto's daarvan oproepen.

Mickdestok | 26-06-19 | 10:28

Jaarlijks komen er enkele honderden mensen om het leven bij hun poging de grens tussen Mexico en de Verenigde Staten over te steken.

www.telegraaf.nl/nieuws/1104307866/fo...

Dat is de... realiteit. Maar goed, bij deze komen er geen tientallen miljoenen mensen naar binnen.

Thoth | 26-06-19 | 10:28

Hoe is het eigenlijk met die karavaan van tienduizenden die lopend op weg zouden zijn naar de USA waar Spartacus en de Trumplovers aihier het zo druk mee hadden? In rook opgegaan?
*Crickets*

Superior Bastard | 26-06-19 | 10:27 | 2

Echt he! Dr ford en Kavanagh is nu ook muisstil!

Blauwe Wafel | 26-06-19 | 10:31

Die werden opeens niet meer betaald door de democratische senator uit Texas. Toen zijn ze maar naar huis gebracht, Klootzak.

Langshetrandje | 26-06-19 | 11:32

Dit is de foto waar sommigen met smart op hebben zitten te wachten, de ene z'n dood is de andere z'n brood, de lijkenpikkers kunnen niet wachten om hier weer zo'n jank krokodillentranen verhaal van te maken.

zwellevertje | 26-06-19 | 10:27 | 1

juist

langzullenweleven | 26-06-19 | 11:07

Het is verschrikkelijk om te zien, maar het geeft ook aan dat doordat het velen wel lukt hele massa's het blijven proberen en enorme risico's nemen. Het is grotendeels een falend beleid in de landen in Zuid Amerika dit dit veroorzaken. USA wordt nu weggezet als de grote boeman, maar ze zijn niet op de vlucht voor de USA, maar voor hun eigen land.

Geef het een gezicht (zoals we ook zaken bij dat migranten jongentje waar Tim Hoffman (walgelijke kerel) voor lobbiede) en links heeft nieuw propoganda materiaal.

Had moeders zwemles gehad was dit leed ook voorkomen geweest wellicht.

RIP :-(

Freakazoid | 26-06-19 | 10:26 | 3

Ik vind beelden die ze gebruiken voor emotionele chantage nooit verschrikkelijk om te zien.

peterdh | 26-06-19 | 10:32

@peterdh | 26-06-19 | 10:32: Ik vind het walgelijk dat kinderen, als dit waar is, worden opgeofferd voor propaganda.

Muuke | 26-06-19 | 10:35

@Muuke | 26-06-19 | 10:35: Links, die PR tot kunst verheven heeft, heeft geen enkel probleem met het offeren van mensen. Kinderen zijn nog betere offers, gezien de waarde die het westen toekent aan kinderen en de emoties die ermee gepaard gaan.

Sinds we het nieuws, ook wel propaganda genoemd, via film en tv (en internet) aangeleverd krijgen, is het inzetten van kinderen toegenomen. Het heet niet voor niets programmering.

Arachne | 26-06-19 | 14:56

Crimineel onverantwoord ouderschap.
Sorry.

hotmint | 26-06-19 | 10:26 | 1

juist

langzullenweleven | 26-06-19 | 11:07

Hersenloze ouders.

JvanDeventer | 26-06-19 | 10:25

Ik moest denken aan die groep in dat bootje op de middellandse zee.
Die vader, die zijn gezin mee smokkelde .
En vervolgens die foto van dat jongetje.
Later bleek die vader een klootzak te zijn.

pejoar | 26-06-19 | 10:24 | 1

En toen die vader een mensen smokkelaar bleek te zijn, hebben we de foto van dat intens zielige mannetje nooit meer gezien. Het is een rare wereld.

Muuke | 26-06-19 | 10:33

Ben ik de enige die denkt dat die foto in scène is gezet?
Niet dat dat het minder erg maakt trouwens.
Maar wat hierboven al wordt gezegd,man neemt zelf het risico.

ditotje | 26-06-19 | 10:24

En wat hebben we vandaag geleerd? Niet proberen illegaal de grens over te steken. Niet via de woestijn, niet via de rivier. Gewoon niet.

J. Jarig | 26-06-19 | 10:24

Arm kind. Je zult maar sterven door zulke domme ouders.

tipo | 26-06-19 | 10:22 | 1

Na eerst een reactie van weerzin en medelijden met dat kind volgt een gevoel van boosheid jegens die vader. Wat onverantwoordelijk om met een kind onder je kleding een rivier over te zwemmen.

keestelpro | 26-06-19 | 10:34

De verantwoordelijkheid ligt primair bij degenen die afreizen naar de VS en de organisaties die deze stroom van illegale migranten organiseren.

Trump heeft vaak gezegd dat hij , net als de meeste Amerikanen, voor legale migratie is. Dus de officiële weg.

"Gratis geld" heeft een sterke aanzuigende werking.

Dat is zo voor de vele illegalen die naar Europa afreizen. En dat geld ook voor de illegalen die vanuit Midden-Amerika afreizen naar de VS.

Vooral met plannen als in bepaalde staten in de VS die illegalen allerlei voordeeltjes bieden zoals gratis gezondheidszorg en gratis onderwijs voor de kinderen. Zelfs mogen illegalen hun rijbewijs halen in bepaalde staten en worden tegen uitzetting beschermd.

Swieberj | 26-06-19 | 10:22 | 1

Dit dus. maar die Sancutary states en Cities gaan het voelen hoor, daar heeft ome Donald nog wel een appeltje mee te schillen.

ikworstelengadouchen | 26-06-19 | 10:24

Ja, erg tragisch - maar in de Joe-es-of-Ee gingen ze ook geen florissant leven tegemoet.

Goldfinger | 26-06-19 | 10:22

De zoveelste slachtoffers van de mensensmokkelmaffia, hetzelfde tuig dat ook aan deze kant van de plas de parlementen domineert.

obominotie | 26-06-19 | 10:22 | 2

En die ons een schuldgevoel willen aanpraten door dergelijke plaatjes te publiceren de perverselingen.

Lt-Kol Kilgore | 26-06-19 | 10:23

Ik durf wel de term Groenlinks te gebruiken.
De ideologie is hetzelfde: De wereld is van iedereen, dus iedereen moet overal kunnen wonen waar hij wil.

Roadblock | 26-06-19 | 11:05

Wat een horror foto.
Ook al ben ik niet voor de massa migratie, dit gun je niemand.
Helaas zal deze foto misbruikt worden door links. Om hun propaganda te voeden.
Woorden schieten tekort

Het leven is zwaar | 26-06-19 | 10:22 | 2

Het feit dat wij deze foto hier zien is linkse emo-propaganda reeds in werking.
Het is een journalistieke etiquette om dergelijke 'gore' het publiek in de media te besparen. Alleen als een bepaald verschrikkelijk beeld awareness kan creëren worden dergelijke foto's gebruikt. Bijna altijd om linkse doelen kracht bij te zetten.

keestelpro | 26-06-19 | 10:30

@keestelpro | 26-06-19 | 10:30: Klopt. Le Pen is meen ik veroordeeld / berispt voor het delen van een filmpje waarin IS met een tank over gevangenen rijdt.

Kukooo1 | 26-06-19 | 10:50

Als je met zo velen per sé naar een ander land wil omdat het daar zo veel beter is kun je ook gewoon proberen van je eigen land iets moois en goeds te maken in plaats van weg te lopen van de shit.

de dorstige | 26-06-19 | 10:20 | 3

Dat zou mooi zijn. tegen de Muur aan een nederzetting opbouwen met in eerste instantie hulp en bescherming van het rijke land (zonder aan landjepik te doen) en vervolgens de nederzetting economisch zelfstandig laten groeien waarbij de belastingen uiteraard naar de corrupte regering van het arme land gaat. Beetje simpel omschreven maar het zou zo mooi kunnen zijn..

Promedio | 26-06-19 | 10:28

@Promedio | 26-06-19 | 10:28: Ach wat is corrupt... hoe wij hier het ongekozen Koningshuis betalen... Of het feit dat als FVD 30% vd stemmen heeft, PVV 15, VVD 15 en GL 31% (en de rest is wat verdeeld, dat we dan toch een GL Premier krijgen..

de dorstige | 26-06-19 | 11:24

Als je nou het woord 'ontwikkelingshulp' serieus zou nemen, is dat ook de bedoeling. Alleen gaan die linkse hulpverleners liever profiteren van de paringsdrift van de lokale vrouwen, blijkt. Wat juist niét de bedoeling is.

Jos Tiebent | 26-06-19 | 11:40

Deze foto zou Mexico moeten veranderen.

Madame Poitiers | 26-06-19 | 10:19 | 2

Volgens Ghislaine Plag NPO-deugzuster is het enkel en alleen de schuld van Trump, gaap....

grindbak | 26-06-19 | 10:20

Onder druk van Trump zijn ze daar al druk mee bezig, sturen hun eigen troepen naar de grens, als de dood dat hij importheffingen gaat opleggen.

ikworstelengadouchen | 26-06-19 | 10:23

Fokking triest dit.

pibasso | 26-06-19 | 10:19 | 1

ja, maar......?

langzullenweleven | 26-06-19 | 11:08

Geen reddingsboot, geen zwemvest, geen zwemdiploma.
Gezakt voor het toelatingsexamen als Amerikaan.

Premier Trutte | 26-06-19 | 10:19
-weggejorist-
Tuinhekje | 26-06-19 | 10:18

Wat verschrikkelijk. Dat arme kind. Hoe haal je het in je hoofd om als vader dit te doen? Wie zet nou een kind van 23 maanden alleen aan de oever van een rivier, dan ben je niet goed bij je hoofd. Walgelijk. Het uitmelken van de dood van dit meisje zal echter wel weer ten onrechte hysterische proporties aannemen.

osolemio | 26-06-19 | 10:18 | 6

@Diotima | 26-06-19 | 10:22: Nee, als je een kind wat niet zelfredzaam is alleen op de kant van de oever van een rivier zet, dan ben je niet wijs.

osolemio | 26-06-19 | 10:42

@Goofje | 26-06-19 | 10:28: Vader had zijn kind veilig moeten houden, dat is de rol van een vader en moeder. Je kind van 23 maanden alleen achter laten aan de rand van een rivier is idioot.

osolemio | 26-06-19 | 10:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Vreselijk, erg triest.

meneer Q | 26-06-19 | 10:18

Ik ben er stil van. Ik probeer me voor te stellen hoe kut je land moet zijn, wil je dit soort dingen wagen. Dat je geen mogelijkheden hebt om een eerlijk, eenvoudig en gelukkig bestaan op te bouwen, en je het dus waagt om je thuis te verlaten. Maar ja, misschien zie ik dit wel naïef in, en komen mensen vooral omdat ze lui zijn en de godganse dag Westerse porno loeren op een brakke smartphone.

Diotima | 26-06-19 | 10:17 | 3

in dit geval niet, die landen zijn corrupte shithole's (maar dat mag je niet zeggen), probleem is dat het volk wat daar woont zelf er iets aan zou moeten doen, maar die kunnen/willen dat niet. Echter kan het Westen ook niet iedereen gaan opvangen in wiens land alles kut is, zie het maar zo jij kan ook niet alle dak en thuislozen in je gemeente opvangen in je eigen huis hoeveel je er ook mee te doen kunt hebben.

ikworstelengadouchen | 26-06-19 | 10:21

Denk even aan het feit dat deze vader gedwongen is te zwemmen naar een land waar een eltie ervoor zorgt dat deze vader in eigen land alleen maar drugs,gangs en geen sterk bestuur hebben,zodat deze vader uiteindelijk kiest om in het moderne werkslaaf/consumeerslaaf fuik van die elitie te zwemmen. Diezelfde vieze elite die nu de lichamen van deze vader en z'n dode kind als propaganda gebruiken voor hun eigen doel... aan de macht komen,en blijven heersen over zielig zwak volk en hen die meehuilen met de wolven in het bos.

Welles! Nietes! | 26-06-19 | 10:28

@Welles! Nietes! | 26-06-19 | 10:28: om er even bij te vermeldden dat die zelfde elite een pest hekel aan Trump hebben (gekregen).

ikworstelengadouchen | 26-06-19 | 10:55

Shit happens. Laat het maar aan links over om dit tot de bodem uit te melken.

Overigens, dit soort van propaganda is verboten wanneer het een andere kant van immigratie laat zien (iets met een filmpje, gedeeld door TB van FvD)

Kukooo1 | 26-06-19 | 10:17

een persoonlijk drama, en zeker hartverscheurend. Maar Trump gaat nu echt niet de grens openzetten, die weet ook wat er in Europa is gebeurt...
Nope blij dat hij en niet HRC er zit want die zou Wees welkom in mijn land (zolang het duurt) staan zingen in El Paso.

ikworstelengadouchen | 26-06-19 | 10:16

Ik heb een schijthekel aan goedkope propaganda waarbij dode kinderen worden aangehaald om illegale migratie te vergoeielijken. Een favoriet van de marxisten om toch een beetje aan die “hartstrings” te trekken.
.
Amerika heeft geen plaats in hun bestel om al deze kanslozen op te nemen. Niets meer dan een goedkope en ronduit walgelijke tactiek gebruikt door de Dems om meer stemmers te winnen en op basis van demografische verdeling verkiezing te winnen. Een nieuwe onderklasse tot in de eeuwigheid op overheidssteun zetelen. Het is jammer dat de Repbs te schijterig zijn en eveneens door het grote internationale geld geregeerd worden, anders zou er misschien eens een echte oplossing komen voor dit soort problemen.

HaatAth3ist | 26-06-19 | 10:15 | 2

enigste die de zooi wil oplossen is Trump, maar zoals je zegt de Dems zien nieuw stem volk ( schijnbaar is er in Cali al 1,3 miljoen stemmerafgevoerd vanwege geen citizen bron: Judicial watch) en de RINO's zitten in de broekzak van de grote bedrijven die graag lage lonen hebben ( lonen stijgen snel in de US dankzij Trump beleid)

ikworstelengadouchen | 26-06-19 | 10:18

Idd,... foto-politieke chantage. Ik heb er ook een hekel aan... zo van "Kijk eens wat jullie doen"..... kots.

horsteknots | 26-06-19 | 10:18

Bij het zien van deze foto dringt het beeld bij mij op van dat door z'n ouders in gevaar gebrachte joch in Griekenland dat de wereldpers met vele herhalingen in Europese kranten plaatsten om het draagvlak te creëren voor de zieligheidsindustrie. Kind op de foto zit onder vaders t shirt omdat dit hun startpositie was bij vertrek,en dat 'op de kan,en terug moeten zwemmen verhaal erbij verzonnen is voor het drama effect.

Welles! Nietes! | 26-06-19 | 10:15 | 1

Dat was wat als eerste ook bij mij opkwam.

Roadblock | 26-06-19 | 11:08

De wereld is niet eerlijk. Het leven is niet eerlijk. Gelijkheid bestaat niet. Jammer, maar wel de realiteit.

Nibdib Niddib | 26-06-19 | 10:15

“DO NOT Send Your Children To The Border. .They May Not Make It”
Barack Hussein Obama, June.26.2014

BrutusBosch | 26-06-19 | 10:15 | 2

Zie ook filmpje van Parsons die nu is weggejorist. Kern is dat Democratische partij net zo rechts is als de Republikeinen in vergelijking met onze rechtse partijen hier in Nederland en Europa. Niets progressiefs aan.

Nibdib Niddib | 26-06-19 | 10:21

@Nibdib Niddib | 26-06-19 | 10:21: hoe kan ik nou een weggejorist filmpje zien

vanBarchum | 26-06-19 | 10:28
-weggejorist-
Parsons | 26-06-19 | 10:15 | 1

Soms maakt het helemaal niet uit wie, wat, hoe of waarom. Dan mag het even alleen maar hartverscheurend zijn.

MickeyGouda | 26-06-19 | 10:14 | 4

@vanBarchum | 26-06-19 | 10:27:

Met 'ergens op kicken' heeft dit niets te maken. Dit beeld deed mijn adem letterlijk stokken. Daar ligt potverdorie een klein kind dat op een tragische manier aan haar eind is gekomen, naast de man die bereid was alles voor haar op te offeren. De politieke achtergronden kunnen mij even gestolen worden. Morgen is weer een nieuwe dag.

MickeyGouda | 26-06-19 | 10:39

Ik kan u bewegende beelden laten zien van kleine kinderen, die voor de ogen van hun moeder op de meest gruwelijke wijze vermoord werden, uit naam van de ideologie waar niet over gesproken mag worden.
Beelden waar mijn hart van omdraaide en ik heb heel wat gezien.
Dat soort beelden worden actief door de internetmedia zo snel mogelijk van internet verwijderd.
Politici, die dat soort beelden laten zien, verliezen hun immuniteit, en worden strafbaar gesteld wegens haatzaaien.
U snapt misschien dat als ik deze foto's zie, gecombineerd met het woord immigratiecrisis ik onmiddellijk aan de tegenstelling hiermee denk.

Roadblock | 26-06-19 | 11:18

@Roadblock | 26-06-19 | 11:18:

Het sleutelwoord is "kinderen", Roadblock. Die zijn altijd en overal de dupe. Alleen daarom moet dat hele islamitische geloof met de grond gelijk worden gemaakt.

MickeyGouda | 26-06-19 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hele harde foto, voelt als een stomp in je maag.

Maar de agenda die erachter zit om dit wereldnieuws te maken staat me evenwel niet aan. Wat is het alternatief, open grenzen?

Bvdb | 26-06-19 | 10:13 | 2

Het is een teken van de wanhoop in Midden Amerika. De landen daar zijn zodanig uitzichtloos dat men dit soort risico's neemt. Je kunt het die migranten niet kwalijk nemen: stuck between a rock and a hard place. Het leven in El Salvador is ook vol gevaar, armoede en ziektes.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:17

Een echte eye-fucker inderdaad. Iemand heeft dit knap gespeeld.

keestelpro | 26-06-19 | 10:24

Heeft Maarten al gereageerd?

Mr_Natural | 26-06-19 | 10:13 | 1

Ja, hij zei "dat zwemmen kan beter"

skoftig | 26-06-19 | 12:16
-weggejorist-
oo4load | 26-06-19 | 10:13

En soms gaat het ook wel goed: www.washingtonexaminer.com/news/soldi...
Waarom ligt dat lijk naast het bootje? Had iemand zijn momentje nodig en was het teveel moeite beiden uit het water te halen?

Frau Merkel | 26-06-19 | 10:12 | 3

Wat een cynisme weer.
Maar inderdaad, je hebt ergens wel een punt.
Waarom men eerst de mobiel trekt om te filmen in plaats van te helpen.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:14

Omdat ze er niks bij voelen maar weten dat het ´goud´ kan opleveren in deze setting.

CalamityJane | 26-06-19 | 11:43

Het bootje is misschien van de grenspolitie, ze zullen toch wat met die lijken moeten doen. Op Natgeo heb je die serie borderpatrol, gebeurd wel vaker dat er doden aanspoelen. Soms trekken ze die naar de andere kant van de rivier zodat de Mexicanen het kunnen oplossen,

EmilioEsteves | 26-06-19 | 11:54

Trump probeert om de illegale migratie naar de VS vanuit Midden-Amerika af te remmen en daarmee ook dit soort tragedies waar mensen smokkel en kartels een belangrijke rol spelen.

Maar de Democraten weigeren elke medewerking hierin met als gevolg dat de illegale massa migratie blijft aanhouden.

Trump heeft nu met Mexico een akkoord gesloten en dat schijnt te helpen. Mexico zet nu het leger in aan hun eigen Zuid en Noord grens om deze illegale massa migratie af te remmen.

De media , zoals ook in Europa, staan aan de kant van de illegalen en demoniseren Trump om zijn beleid om deze illegale migratie af te remmen.

Swieberj | 26-06-19 | 10:12 | 2

Trump probeert geen fuck. Behalve praten en beloftes maken en breken.

vanBarchum | 26-06-19 | 10:26

Dit is wel een reden om 500 miljoen zielige mensen die niet voor hunzelf kunnen zorgen, toe te laten in Nederland.

artie | 26-06-19 | 10:12

Onverantwoordelijke lul. Waarom geen ESTA'atje invullen en gewoon in de rij ?

van Oeffelen | 26-06-19 | 10:12

Deze foto zou El Salvador moeten veranderen en alle ander landen waar migranten uit weg trekken.

Franker | 26-06-19 | 10:12

Ja, zo rolt de asiellobby. Politieke punten proberen te scoren over de rug van mensen die ze zelf misleid en gelokt hebben en daarvoor met hun leven hebben betaald. Maar ja, het moet natuurlijk wel de schuld van Trump zijn...

Weetje71 | 26-06-19 | 10:11

Vreselijk drama, of je nou blij bent met een migrantenstroom of er de pest over in hebt. Maar ik velen zullen er weer een politiek punt mee proberen te scoren.

Crusher | 26-06-19 | 10:11

Wanhoop.

wiers | 26-06-19 | 10:11 | 3

Van wat?

halfvolle glas | 26-06-19 | 10:12

Ongeduldig?

Mr_Pikibelly | 26-06-19 | 10:12

Veroorzaakt door de leiders en de beleidmakers van de samenleving waar hij vandaan komt.
Zij hebben de omstandigheden geschapen waardoor deze man tot de beslissing kwam die hij gedaan heeft.

Mr.Crowley | 26-06-19 | 10:16

Je kan ook normaal naar de Verenigde Staten migreren. Gewoon de juiste vergunningen aanvragen.

keestelpro | 26-06-19 | 10:10 | 8

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 11:39: je zit er wel diep in. Geldt ook voor een tiental andere landen. Dus maar verhuizen en de problemen bij anderen neerleggen? Kom op man, begin in ieder geval een beetje na te denken: zo werkt het niet namelijk

langzullenweleven | 26-06-19 | 14:36
-weggejorist en opgerot-
nisaframo | 26-06-19 | 20:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Deze foto doet de opinie kantelen in de VS. We kennen dat inmiddels.

Trumme | 26-06-19 | 10:10

Diep triest en in en in tragisch. Democraten hadden dit kunnen voorkomen door niet zo moeilijk te doen over die muur (op Mexicaans grondgebied in dit geval).

Super Vaagstra | 26-06-19 | 10:10

Jezus zeg, dat is 'zielig'.

Thoth | 26-06-19 | 10:09

En dan Trump maar bashen. Rare jongens die Amerikanen. Vrij naar Asterix en Obelix.

Muuke | 26-06-19 | 10:44

Onmogelijk. Trump maakt nooit fouten.

kloopindeslootjijook | 26-06-19 | 11:06

Persoonlijk drama maar absoluut geen reden de eisen te versoepelen. Amerikanen kijken met afgrijzen naar hoe Europa overspoeld word en houden hun grens dicht. En gelijk hebben ze.

2voor12 | 26-06-19 | 10:09 | 5

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:19: Wel degelijk.

Van het Zenzusburo uit Duitsland: www.destatis.de/DE/Themen/Querschnitt...

Let op het jongere gedeelte. Want als het gedeelte van 50 tot 80 het grootste gedeelte van je autochtone bevolking is kan je nominaal lang een meerderheid blijven maar effectief ben je dat niet meer. En met 1,4 to 1,3 kind per vrouw krimpt de allochtone Duitse bevolking, en dat doet het al decennia.

omanders | 26-06-19 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Man begeeft zich vrijwillig met dochter in levensgevaarlijke situatie en beiden gaan dood. Tragisch voor het gezin maar ik vind het moeilijk hier sympathie voor op te brengen. Zal wel weer de schuld van Trump zijn.

Bentley44 | 26-06-19 | 10:09
-weggejorist-
hangtiet met knoop | 26-06-19 | 10:08

Nou Trump maak je borst maar nat.

Poppo van Ulvinga | 26-06-19 | 10:08

Ik bezeerde mijn teen toen ik tegen de muur schopte. Wie kan ik daar de schuld van geven?

Deflatiemonster | 26-06-19 | 10:07 | 2

Trump dan maar?

halfvolle glas | 26-06-19 | 10:10

Ik bezeerde mijn ogen toen ik keek naar deze foto. Waar kan aangifte doen van verkrachting van mijn ogen? Bij het ANP?

keestelpro | 26-06-19 | 10:36

Een weerzinwekkende foto. Doet heel erg denken aan die andere foto. Genoeg agitprop om het hele continent om te volken.

keestelpro | 26-06-19 | 10:07 | 3

Mensen kicken nou eenmaal op verdriet.

vanBarchum | 26-06-19 | 10:25

Oh ja, van die illegale vader die gratis een nieuw gebit wilde in Canada, vanuit veilig Turkije maar geen zwemvest voor zijn kind wilde betalen. Deed me ook al niks. Nada.

Mammeloe | 26-06-19 | 10:27

@Mammeloe | 26-06-19 | 10:27: Iets met de harde wetten van de natuur. Domme apen overleven niet, inclusief hun gezin.

KlunsJohannus | 26-06-19 | 12:54

Volgens mij hadden ze beter dat bootje kunnen gebruiken, maar goed, wie ben ik.

mundusvultdecipi | 26-06-19 | 10:07 | 3

In ieder geval niet grappig

eightfour | 26-06-19 | 10:09

@eightfour; Wie, niet wat.

mundusvultdecipi | 26-06-19 | 10:11

+1 (en +zwemvestje)

Yie_Ar_Kung_Fu | 26-06-19 | 10:13

Hoe haal je het in je hoofd als vader om zo'n risico te nemen en met de levens van je kinderen te spelen.

halfvolle glas | 26-06-19 | 10:06 | 3

Bij Aylan was het omdat Vader z'n gebit gratis wilde laten verbouwen in Zweden. Het gezin woonde al jaren veilig in Turkije...

Vuurwezel | 26-06-19 | 10:34

Gezien de massale hoeveelheid ongelukken tijdens illegale grensoversteken zal er toch wel iets zijn dat deze mensen ertoe drijft. Ik kan het mij ook niet voorstellen maar ik moet dan ook toegeven dat ik in een heel fijn en veilig land woon. En dat uiteraard ook zo wil houden.

Promedio | 26-06-19 | 10:35

@Vuurwezel | 26-06-19 | 10:34:
Ik ken het hele verhaal. Ook dat de vader mensensmokkelaar was.
Maar het probleem met dit soort foto's is dat het een momentum schept. En er wordt van dit momentum gebruik gemaakt.
De publieke opinie is gevormd, en niemand wil de werkelijke toedracht meer weten, omdat dan duidelijk wordt dat men zich emotioneel heeft laten butt-fucken.
En dat weten de makers/gebruikers van dit soort foto's.
Hoe dramatischer het verhaal, hoe meer dames in tranen, en hoe hartelozer de cynici.
Het verhaal van overzwemmen met kind onder t-shirt en daarbij verdrinken geloof ik wel.
Maar dat over een kind, wat zich in het water stort en weer onder dat t-shirt kruipt niet.

Roadblock | 26-06-19 | 11:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken