112 niet bereikbaar wegens KPN-storing, alle ambulances preventief de straat op
Paniek, wel.
Mooie boel, en uit voorzorg worden in bijvoorbeeld Rotterdam maar meteen ALLE ambulances de straat op gestuurd en alle brandweerkazernes bemand. Daarbij zijn ook ALLE agenten vanaf heden op straat te vinden. Zodat ze in ieder geval mobiel zijn, en mensen hen op straat kunnen benaderen. Ze zijn wel bereikbaar via Twitter en Facebook, maar leg dat uw oma maar eens uit. Vanwege de storing hebben veel politieregio's opgeschaald naar Grip 2, wat de schaal is voor een "groot incident". Ook hebben politieagenten onderling communicatieproblemen. Sowieso ook al schuld van Ivo Opstelten, die in 2012 beloofde dat er nooit meer een 112-storing voor zou komen.
Update: Werkende vervangende noodnummers - "Voor 112 bel: 088-6628240 en voor 0900-8844 bel: 088-9659630".
Update: SMS-dienst NL-ALert stuurt u de alternatieve telefoonnummers. Overheid doet... z'n best!
UPDATE: WTF. Niet Whatsappen met het door de politie doorgegeven nummer, dat is namelijk van DE TELEGRAAF.
UPDATE: En nu heeft iedereen (behalve KPN-klanten) een nieuwe update gekregen. Whatsappen kan naar 06-10000011. (Geen paniek, Ferd Gammahaus pakt zijn gereedschapskist erbij).
UPDATE: Volgens KPN is alles min of meer weer in orde. Nieuwe NL Alert (zonder de whatsapp van Wierd, ditmaal) komt echter niet aan bij KNP-abo’s. En de KNP-woordvoerder is ook lastig te bereiken (ROFLOL-video).
Gelukkig houdt ook de politieheli z'n gemak
Reaguursels
InloggenWas een fuck-up van een Amerikaans hobbyclubje. Voor degenen die wel verstand van netwerken hebben, hier de uitleg:
blog.cloudflare.com/how-verizon-and-a...
Onze (R)Overheid hult zich in stilzwijgen.... Dit is geen toeval.. De Chinezen zijn op grote schaal telcoms aan het hacken:
www.reuters.com/article/us-cyber-tele...
Waarom moesten al die hulp posten nu ineens tijdens die storing worden bemest? Als ze dat zo nodig vinden, dan kan toch ook wel een andere keer?
Toeval bestaat niet. The universe is rarely so lazy.
slate.com/technology/2019/06/verizon-...
112 heb ik niet eens in mijn telefoon staan, ik bel ze nooit.
Ik heb even gekeken naar allestoringen.nl/overzicht/ gezien de lijst en de storingen voor vandaag en eerder gaat het om een systeem storing. Mogelijk worden de telefoon nummers niet meer worden vertaald naar IP adressen en dat is het over en uit. Dit is geen incident en iets dat men voor af op de alarmering dashboard van KPN als had gezien. Iedereen speelt weer "we zijn had aan het werk en onderzoeken het probleem" pet op geloof me ze weten precies wat er aan de hand is ik heb dat werk jaren gedaan.
Ik reageer misschien wat laat, maar dat nl-alert werkt ook voor geen meter.
Afgelopen 3 juni was er een proef nl-alert, werkte gewoon op mijn s8.
Vanavond kregen mijn vrienden diverse alerts op hun smartphone ter wijl ik helemaal niets heb ontvangen. Waardeloos dus.
Hebbe gij ’n S8..? ’n beetje vent heeft ’n CAT.
Er wordt weer een budget vrijgemaakt om dit weer te gaan regelen?
Gewoon: enorme sukkels!!!
Baas Grapperhaus gaat optreden!
"De directie van KPN moet bij minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) op het matje komen vanwege de storing die vanmiddag een groot deel van het telefoonverkeer platlegde. Ze moeten komen uitleggen hoe de storing onder meer 112 heeft kunnen treffen".
Wat een schatje is het toch! Alsof hij die uitleg zal snappen!
Is dat de reden waarom de afkorting KPN geen betekenis meer heeft?
@kloopindeslootjijook | 24-06-19 | 23:34: Jazeker wel, KPN staat voor Kolossale Pipo Neuzen
Na deze chaos heb ik de berichten app zo uit mogelijk gezet. Deïnstalleren ging niet.
Van de pliesie heb ik sowieso al geen hoge verwachtingen.
Kazernes worden bemenst, want soms zitten er ook wijvon (pot) bij de brandweer, ja?
We leven tussen een stel doorgeslagen idioten, wen er maar aan.
Wat ik prachtig vind is dat NL-Alert heeft gewerkt. M'n mobieltje maakte angstaanjagende geluidjes. Chapeau luitjes die het doen, goed werk. Ik voel me ietsjes veilger in Nederland voor in geval van nood. Het werkt. Ja dat was dom hè, die WhatsApp van De Telegraaf.
Ik heb wel twee alerts gekregen, eerste ong 1 uur te laat, tweede op tijd maar geen afsluitende. Ik heb een buitenlands abonnement maar die verbind met kpn netwerk.
Niet een NL-alert gehad, hele restaurant gaat af, maar niet die van mij (tmobile), van mn vrouw (kpn) en dochter (vodafoon). wtf?
Kan me de tijd nog herinneren dat er helemaal geen 112 bestond en je ook geen mobiel had. Gewoon 1 telefoon met een draadje en een draaischijf. Wel wist je waar de wijkagent woonde, dus daar kon je altijd even aanbellen of je loste het met je buren op.
Toen draaiden wij gewoon 0611
@Aart4888 | 24-06-19 | 22:42:
Kan je je 0011 niet meer herinneren? Het laatste gat (00) en het eerste gat (11) op de draaischijf eind jaren ‘80.
@martyNY | 24-06-19 | 23:16:
Geinig, het eerste noodnummer in NL was 0011.
Het whatsapp noodnummer is nu... 06 10000 0011
Toen had je nog een touwtje uit de brievenbus hangen. Dat kan ook al tijden niet meer.
Ik schrik me gvd de tyfus... opgeheven. moet dat?
Alsof de aliens geland zijn, wat een paniek.
Eerst een bericht met vervelende toon, toen een bericht met vervelende toon in het engels, vervolgens een bericht dat werd gesproken. Zomaar vanzelf. Best wel invasief. Ik dacht; what's next, een bericht in braille?
088-6628240, really?! Was dat écht het gemakkelijkst te onthouden nummer dat nog vrij was? Wat een vakonbekwame kneuzen.
0118 999 88199 9119 725. 3
@Sans Comique | 24-06-19 | 21:26:
Haha ik wist meteen dat het van de IT crowd was :)
Ze vonden het natuurlijk ook leuk, maar hier alle brandweer op straat, ook in de oldtimers. Rondjes rijden.
Super hoor!
In Duitsland bel je 110 voor politie, 112 voor brandweer en ambulance. Tot zover de EU..
Tering.
Mag je nu ook al niet meer "bemand" zeggen? Dat moet "bemenst" zijn? Serieus? Zucht...
niet goed gelezen, de onderbuurman had het ook al door...
@mark1487 | 24-06-19 | 21:01: En verder naar onder nog één.
@mark1487 | 24-06-19 | 21:01: buurmens. Man mag niet meer
"Brandweerkazernes worden bemenst "
Kan zelfs in de totaalapocalypische ueber telefoonstoring des doods dat tenenkrommende femistenknuffel newspeak niet achterwege blijven ?
Ik begin dit land zo onderhand te haten.
Waarschijnlijk een strak gesnatste GL miep uit Diemen, die door de sos nu eindelijk eens erg scherp was
@Danold_Trump | 24-06-19 | 20:49: ik ga straks vliegen, hoop op een capabele vliegtuigbemensing.
@Hadena | 24-06-19 | 22:03: vergeet niet je sos in je rectum te proppen of thuis te laten indien niet verslaafd
@Hadena | 24-06-19 | 22:03:
Vliegen? In 2019" Jij durft!
Toch blijft het lachen. In Duitsland heet het vrouwenelftal gewoon de Mannschaft.
Volgende keer het noodnummer vanaf de minaretten laten toeteren. Zijn ze nog ergens goed voor.
KPN heeft het druk met aandelen en winstverdelng, dat er ook nog een telefooncentrale te onderhouden is, is alleen maar een noodzakelijk kwaad.
Is dat spul nog eigendom van die Mexicaan of heeft deze de toko al uitgekleed, verkocht en er met de poen vandoor gegaan?
Nee, geen eigendom van Carlos Slim.
Zou met Huawei nooit gebeurd zijn.
Deel van het KPN netwerk is dus al Huawei.
Is dit de Russische beer die even gaat zitten naar aanleiding van het MH17 rapport?
Let op, over enkele dagen in het nieuws: ‘telefoonstoring door Russische hacks’
Zooooo voorstelbaar, de haat moet en zal gevoed moeten blijven.....
"Baudet juicht telefoonstoring toe"
Dat is beter dan xx doden gevallen wegens onbereikbaarheid 112
U dacht toch niet dat iemand van vak K zijn verantwoording ging nemen toch. China en Iran zijn ook opties. En aangezien zij het volk minachten krijgt Noord Korea ook een eervolle vermelding.
Over een paar dagen de uitslag over het aantal tokkies dat 112 gebeld heeft om te kijken of het echt niet werkte, of om te testen dat het weer werkt.
Politie Nederland
Geverifieerd account @Politie
2 min.2 minuten geleden
.
112 komt weer langzaam op gang. Tot we zeker weten dat het netwerk weer stabiel is, blijft 088-6628240 bereikbaar voor spoedgevallen.
In een stress situatie is het onmogelijk dit nummer te draaien. Nederland weer op en top!
'Bemenst'. Zelfs in nood staat politieke correctheid hoog in het vaandel.
Goed dat dit een keer gebeurt, mogelijk dat nu het absurde plan van de regering om de alarmsirenes af te schaffen wordt heroverwogen. Enkele maanden geleden viel er hier een transformatorstation uit, stroomstoring als gevolg. Maar ook het mobiele netwerk werkte tijdelijk niet goed, transformatorstation ligt op 0 NAP (dus onder vloedniveau).
Dat was bij voorbaat al een stom idee. Politici en logica. Nuff said. De vraag is wie eraan gaat verdienen of verdiend heeft.
Uiteraard geen backup via een andere provider.
Want duur, geen visie, geen idee, niet nodig....
Onderste steen zal wel nooit boven komen.
Mijn telefoon is compleet overstuur van iedere 10 minuten een Alert. Kan nog net tussendoor reaguren.
Ongelofelijk wat een geklooi is dit toch. Allerlei figuren in de ambtenarij, politie , brandweer in paniek. Komen ze uiteindelijk met een NL-alert bericht waar regelrechte nonsens in staat. Niet te geloven. Als er zich een keer een echte ramp voltrekt houd ik mijn hart vast met zoveel incompetentie in allerlei geledingen.
Lol.
ik kreeg net,
Blessent mon coeur
D'une langueur
Monotone
komen de Russen er an ?
D-Day
Maar wie komt ons bevrijden, en waarvan? Retorische vraag.
Minister Grapperhaus; "hou ook de nationale én regionale media in de gaten".
Op een of andere manier geloof ik niet meer zo in een "telefoonstoring"................
Overal staat nu ook marechaussee aan de poorten.
Met zulk gepruts is veiliger om af en toe uit het raam te kijken.
Zou KPN z'n huidige commercial ("Betere verbinding, betere snelheid" enz.) vanavond nog laten uitzenden?
Vriendje Vladimir bezig zeker....
Foutief nummer doorgeven via NL-alert.... you have GOT to be kidding!
Flater ministerie: Telegraaf-tiplijn als noodnummer verstuurd via NL-Alert
Hahahahaha. Amateurs.
Kunnen we niet gelijk de witte vlag wapperen ? Wat een prutsers in het kwadraat.
@uisge baugh | 24-06-19 | 19:18:
' Het ministerie van Justitie en Veiligheid bevestigt de fout. Het ministerie zoekt nog uit hoe de fout kon gebeuren, aldus een woordvoerder.' Nou, dat kan nog even duren dan. Het Ministerie maakt fout op fout.
@schijtzat | 24-06-19 | 19:20:
Ik vind dit niet om te lachen! Dit kan niet zonder gevolgen blijven, degene die deze fout heeft gemaakt moet eruit, dit kan echt niet.
@pickalilly | 24-06-19 | 19:32:
Gabberhouse?
@pickalilly | 24-06-19 | 19:32: Gaat niet gebeuren.
Tekenend voor de prioritering daar: wel zo alert om heel deugend "bemensing" te schrijven maar ondertussen doodleuk een verkeerd nummer opgeven. Wanneer houden we eens op met dit soort nonsens en gaan we gewoon ons werk doen?
Nieuw Alert. Een correctie op een Whatsapp-telefoonnummer. Wat een professionaliteit daar.
Eerdere nr was van de Telegraaf WhatsApp tiplijn !
@Zwizalletju | 24-06-19 | 19:31: is de telegraaf in ieder geval op de hoogte.
Verder hoop ik dat er geen doden zijn gevallen door dit gepruts. Van een betrouwbare overheid moet je het hebben
Had u een professionele overheid verwacht dan? Als deze prutsers in het bedrijfsleven zouden werken is de toko binnen een uur failliet.
Kreeg net noodmelding nummer 3, met daarin een correctie op een eerder whatsapp nummer. Gaat echt super daar!
Heb er inmiddels 4, wie biedt meer?
@Kapitein Stijlvol | 24-06-19 | 19:19: ik, 5 stuks plus 3 uit buurtapp maakt 8. Wat heb ik nou gewonnen?
Vijf. Met inderdaad een correctie. Sukkels!
@Kapitein Stijlvol | 24-06-19 | 19:19: Ben opgehouden met tellen. Druk ze weg. Stoelendans met nummers. Prutsers. Alleen het NL Alert systeem op zich werkt dus. Nu nog muppets die weten hoe het werkt en het te gebruiken.
Vroeger had je helemaal geen telefoon. Dan sprong er iemand op zijn fiets en die ging dan de dorpsarts halen. Die heette dan dr. Vlimmen of zo, en als ie dan klaar was met eten ging ie eerst een of twee bevallingen doen en dan kwam ie met je mee om te kijken waar die heisa nou helemaal om te doen was.
Nu weer een correctie op de eerdere alternatieve nummers.
@uisge baugh | 24-06-19 | 19:16: Het is met een soap. Ze kunnen ook helemaal niks, achterlijke overheid. My God, tip lijn van Telegraaf . Je zal in nood zitten.
Ik sta klaar en heb een fiets.
Vroeger luidden ze de kerkklokken. Heel effectief.
@piloot47 | 24-06-19 | 20:18: Tegenwoordig zijn daar minaretten voor. Als je die aanzet schiet de hele buurt een kruisraket op dat ding af. Je hebt wel de aandacht, dat dan weer wel.
Ach dat is toch allemaal niet zo erg , in Congo Zimbabwe en Burkina Faso hebben ze dat ook al gehad .
Afrika gaat ons nog een hulpgoederen sturen als wij in dit tempo blijven afglijden.
Degenen die het dan gaan uitdelen worden alvast vooruitgestuurd.
Stel je wil het andere noodnummer bellen, maar daarvoor moet je de cell broadcast sluiten.
Hoeveel mensen weten hoe dat nummer dan weer terugkrijgt?
27.
@John McClane | 24-06-19 | 19:18: Nee 42!
Die alert was zo irritant dat ik hem vooral heel snel uitzette en de hele tekst niet gezien heb laat staan het nummer genoteerd. Na afsluiten ook nergens terug te vinden. Waarom geen gewone SMS?
Zorg altijd voor een voorraad contant geld thuis. Bij een aantal winkels kan je momenteel niet pinnen. Verder zullen ze de Russen wel weer de schuld geven.
Voedsel ook een optie?
Vanzelfsprekend voor mij. Lachen dat ik gedaan heb bij de pinstoring. Kom ik met flappen. Hihi.
Ik heb geen abonnement bij KPN, kan ik dan wél 112 bellen...? Of heeft KPN het monopolie op 112?
De 112 dienst wordt verzorgt door KPN. Echter heeft de 112-dienst zelf een storing, dus is via geen enkele provider bereikbaar...
@davimore | 24-06-19 | 19:08:
Dank u! Slechte zaak dat een landelijk noodnummer in handen is van één provider... Kan een andere provider het niet overnemen bij dit soort calamiteiten?
112 kan je altijd bellen.
Ook al is je beltegoed op, dan nog is 112 bereikbaar.
Nu even niet dus, en is je beltegoed nu op, dan kan je het alternatieve nr weer niet bellen.
@pissebed | 24-06-19 | 19:14:
Dat was wel de bedoeling, n.a.v de vorige grote 112 storing.
lezen we over pakweg twee maand dat het niet zomaar een storing was?
Typisch voorbeeld wat er gebeurt wanneer de telefonie en in een nog slechter geval er geen elektriciteit meer is.
Ik vind dat wij weer terug moeten naar de basis zodat een ieder zich weer kan redden wanneer al het luxe wegvalt en belangrijker: het is nog beter voor het klimaat ook.
Hoi, hier KLM vlucht 112, Schiphol over.
Hoi, hier Schiphol, alles max in je Boeing 737?
Hoi, Schiphol. Hahahaha. Waar ben ik?
Hoi, Boeing 112 737 max. Precies boven Teheran.
Trek eens aan mijn vinger Schiphol? KLM 112 over?
Hier Schiphol: Alluha Akbar motherfuckers!
KLM112: hahaha? Wat doen al die rookpluimen naar ons toe Schiphol?
Flight control: Dat zijn de Aegis kruisers die een passagierstoestel niet van een Iraanse F14 kunnen onderscheiden.
KLM112: Oh. OK. KLM112 uit. Sterven we tenminste niet voor de kat z'n kut.
Schiphol: leve de koning!
KLM112: www.youtube.com/watch?v=UrOsDGBW8U8
Wacht maar tot de Russen ons burgeralarmeringssysteem hacken. Oh, wacht......
Die hoeven met al die bureaucratische kudterij amper moeite te doen. Hoi jonkfreule, wat is deze?
Zo, die alertrotzooi maar meteen uitgezet. Wat verschrikkelijk irritant.
Ik heb KPN abbo en krijg geen noodmelding.
Heeft iemand al “Greetings from Cozy Bear” binnengekregen?
De Russen zijn boos, dacht het wel.
Ik heb hem ook niet binnen gekregen. Maar sommigen kennissen met KPN wel. Het lijkt allemaal heel willekeurig. Ik heb de test meldingen altijd gekregen. Maar als de shit echt aan is krijg ik geen melding.
attack!! attack!!!
De alerts vliegen me om de oren, maar de andere kant op werkt niet? Schiet mij maar lek #ikbenzotechnischalseenwortel
Die nl-alerts komen wel laat binnen zeg. Hopelijk niet om 3 uur s’nachts dat er nog een binnenkomt.
Percies! Ze zijn laat en luid. En fout: twitter.com/POL_DenHaag/status/114320...
De wraak van Iran dan? N-Korea?
Bananana republiek NL
We hebben gelukkig nog stroom. Ohnee. Gejinxt nu.
Na vier NL alerts is het misschien tijd om crisis.nl eens aan te zwengelen.
Scherp. Daar is (zoals gebruikelijk bij crises) ... helemaal niks.
Dus zo krijg je meer politie op straat.
Lol.
Hier ook op geen van de drie telefoons een melding...
KPN heeft mij vorig jaar 2 maanden zonder vaste lijn laten zitten. Geen verklaring, geen restitutie. Opeens deed de lijn het na die tijd weer. Storingsdienst bellen heeft geen zin, die noteren geen storingen en klachten, want dat is slecht voor de interne statistieken. KPN heeft de laatste jaren zo goed alsiedereen met een beetje technisch verstand van zaken wegbezuinigd en loopt nu op marketing script jochies met een minimumloon. Ik denk dat het tijd wordt om de licensie van de KPN te herzien, en misschien iemand anders een kans te geven om de boel over te nemen.
John van Vianen was toen directie KPN zakelijk , kon je evt en enkel via twitter bereiken. pagina;s vol over zijn vakanties en uitstapjes en heelveel over zijn nieuwe Ferrari incl geluid. wat een enorm groot kind op zo'n positie . na vee gescheld kreeg ik een interventieteam , zeg maar de KPN commando's en toen was het in een uurtje of 2 helemaal gepiept . Ben wel direct na contract weg gegaan . gaat om 20 telefoonaansluitingen , stuk of 10 06 nummers en heel veel data qua internet . het boeit ze niet .. je hoort ze niet als je weggaat terwijl het DE kans is om je fouten aan te pakken. kutbedrijf is het .
@Baron de laclou | 24-06-19 | 18:49:
Je hebt het retedure KPN en het aardigdure Vodafone. Verder alles wat leunt op die 2 dominante partijen. Veel keus wanneer je bij de ene weggaat heb je niet. Je vertrek bij de een betekent een klant voor de concurrent erbij. Per klant is dat een verschil van 2. Dat het ze dan nog niet boeit geeft toch wel aan dat het gros van hun werknemers weinig hart heeft voor het bedrijf waar ze voor werken. Dat krijg je als je mensen tegen een schamele vergoeding problemen laat oplossen: die zijn blijer met een weglopende klant dan eentje waar ze extra energie in moeten steken. Opgerot staat netjes zeg maar.
Wat anders maar gelijkwaardig: ik belde gisteren met Samsung voor een issue met een van mijn apparaten van dat bedrijf. Kreeg eerst een Surinaasmse, die geen antwoord had en het even moest vragen. Na 5 minuiten hinderlijke wachtdeuntjes te hebben ondergaan hing ik op. Bel terug, kreeg ik weer een Surinaamse (of Antiliaanse, weet ik veel). Ik ze "had ik jou nou net ook aan de lijn?" Bleek een ander te zijn. Weer issue uitgelegd, ging ook zij voor me navragen. Ze weten zelf helemaal niks blijkbaar.
Heb haar maar afgewacht. Kwam ze eerst met een 'oplossing' waarvan ik al aan had gegeven dat ik dat al geprobeerd had. Vervolgens bracht een 'soft reset' soelaas, maar ik moest alles twee en soms wel 3x vragen want ik verstond er geen reet van. Volgens mij belde ik met een callcentrum in Paramaribo.
Samsung, als je meeleest: zet ten minste mensen in die verstaanbaar Nederlands lullen, manmanman...
@De waard zijn gast | 24-06-19 | 19:01: Ik heb sterk het vermoeden dat men moeilijk verstaanbare mensen op helplijnen zet, zodat mensen sneller ophangen uit frustratie.
Die politiehelikopter lijkt gestoorder dan KPN.
Back-up systeem wegbezuinigd jongens? Lekker bezig!
112 centrale zeker bij Huawei gekocht
Nee, want dan zou die gewoon werken. Heb allerlei A-merken telefoons gehad. Altijd wat. met mijn Huawei's nooit problemen.
Dan zouden we nu via Peking bellen omdat het backup systeem daarlangs loopt.
Eerste tropische dag van het jaar, en niks extreems. Maar KPN kapot, meldsystemen kapot, en minstens twee spoorknooppunten plat - dat belooft wat voor de komende dagen. Wij duiken onder (in onze eigen bubbel). Doei!
Ik bel wel 144 . Sturen ze maar een dierenambulance.
Moet je je wel eerst gedragen als een beest.
@Bijtendehond | 24-06-19 | 18:34: En een telefoonlijn werkend zien te krijgen...
Steek een container in de fik, dan komt er in ieder geval iets op af.
144? Ik dacht dat het 114 was. Even gegoogled: het is idd 144.
In tijden van crises leer je dingen!
KPN, dat ontzettende "bedrijf" is opgericht vanuit de monopolistische ambtenaren-cultuur, opeens was het met dezelfde bemanning commercieel, met behoud van het landelijke netwerk. Wat verwacht je dan? Het was destijds al een nationale ramp.
Eerlijk? PTT was destijds een oerbetrouwbaar bedrijf, op alle fronten. Niet altijd klantvriendelijk, maar betrouwbaar. Dat kan ik van de restanten (KPN, Post NL e.d.) bepaald niet zeggen. Het financieel uitmelken van de verkoop van de oude PTT is het kantelpunt geweest. Onze (r)overheid is in dezen net zo fout als menig hedgefund!
John tegen Jan in het telefoonschakelhokje, zet jij straks na de vette hap de airco weer aan! Is goed baas!
In de probleemwijken weet men wat men te doen staat. Zal mij benieuwen hoeveel er vanavond aan berovingen, overvallen en inbraken zal zijn.
Och, men heeft nu een excuus als een rifrat aan de dichtstbijzijnde boom op te knopen. De politie had een storing, dus zelf maar opgelost.
@Frau Merkel | 24-06-19 | 18:39:
Frau Merkel, was sagst du jetzt!? Erstmal wilkommen heissen und dan aufknöpfen willen... das ist ja... uhm.. ja... nicht so freundlich!
Zijn we nou gehackt of niet? Misschien is Poetin boos vanwege het JIT?
Ik zou dit niet direct uitsluiten, wel erg vreemd dat je een dergelijk belangrijk systeem wat ongeacht alles zou moeten blijven werken toch ineens offline is.
Waarom elke 3 minuten hetzelfde berichtje? Prutsers! Geluid maar uitgezet.
Hier geen enkel berichtje ontvangen maar dat is in Lelystad.
Verschillende berichten, maar ik denk dat velen niet de moeite nemen om de berichten te lezen.
Gaaf privatisering...
Gelukkig doet mijn telefoon het wel.
ik heb een agente gevonden, blijf nu gewoon achter haar aanlopen tot alles weer werkt.
Elk nadeel heb z'n voordeel !
Overigens is het naar mijn mening onverstandig om de sirenes te verwijderen. Beter dubbel dan helemaal niet. Stel je voor dat er een chloortrein ontspoort en je krijgt pas na 1 uur en 20 minuten een NL-alert... Lekker dan.
Verwijderen? Echt? Dat zou wel heel stom zijn!
@paridae | 24-06-19 | 18:21: de sirenes worden verwijderd inderdaad. Rutte blijven stemmen, komt alles goed!
Dat heb ik destijds al gezegd. De systemen moeten niet gekoppeld zijn. De ANWB praatpalen gaan er ook allemaal uit. Prima geregeld!
@paridae | 24-06-19 | 18:21: Zo stom ZIJN ZIJ dus ECHT! Onze lawaaimakers worden uitgefaseerd. Krijgen wij een onbetrouwbaar netwerk voor terug. Ga die shit maar uitzetten. Waardeloos. Nog net geen presidentiële alert (zit er ook op).
@Vageling | 24-06-19 | 19:57: net als de ov-chitkaart, C2000 systeem, 112 op VoIP centrales door een private partij.. alles wordt beter
Mooi man, leven in een derde wereldland!
4 NL-alerts ontvangen sinds 16.30... Schrik me de pleuris iedere keer...
De honden worden ook helemaal gek hier.
@uisge baugh | 24-06-19 | 18:20: Maar gelukkig zijn de kazernes bemenst!
18:16 uur - tweede, veel beter opgestelde en meer informatieve NL-Alert, verzonden om 18:12 (Waterloo?). Het kan dus wel.
extreem ernstige melding NL alert. schrik me dood. blijk dus alleen kpn storinkje.....
Tjeezus man, wat een geluid. Extreem ernstig hard bedoel je! Tsssss
18:12 - nu pas komt NL-Alert binnen - verzendtijd: 17:21 uur. Tsjonge, dat gaat dus nu kennelijk ook met de tamtam, of met rooksignalen. Bovendien, de taalnitwit die dit bericht heeft opgesteld heeft kennelijk zijn basisschool nog niet afgerond. Wat een aanfluiting!
Nou ik krijg niets... de rest om mij heen wel, maar goed misschien moet ik ook nog een half uurtje wachten.
Komt door die extra en overbodige witregels aan het eind van die berichten; dat maakt de berichten onnodig langer en dus moet er onnodig veel loze data verstuurd worden. Maar misschien ben ik de enige die een berichtje kreeg met extra veel witregels aan het eind.
Ben hier ook de enige die nog niets gehad heeft.
Die taalnitwit, zal wel vrouw en alochtoon zijn. Dat zit daar niet omdat het de beste papieren had.
Well..., that happened...
GeenStijl kon het eerder vertellen dan dat we het van NL-Alert te horen krijgen.
Laten we hopen dat het internet het nog doet als er écht wat is...
Dan kan GeenStijl het ons in ieder geval op tijd vertellen.
Die meldingen werken wel in ieder geval, kreeg hem net voor de 5de keer.
Ik heb al twee NL-Alerts ontvangen. Paniek moet groot zijn bij de 112'ers.
En een derde NL-Alert. Ik ga dat ding verwijderen.
ja ik ook voor de 2e keer
Preppen met pritt: ptaktijkles 1
Ook NS kan niet meer communiceren met treinen ... net om geroepen in de trein...
Er kan niet meer bijgestuurd worden...
Netherlands Telephone System OUT . . . Nationwide! halturnerradioshow.com/index.php/en/n...
Ik kreeg er net een melding van...!
Bellen naar China gaat nog voortreffelijk. Gelukkig hebben we Huawei nog.
Dus... als je nu nog steeds geen NL Alert hebt ontvangen is er
-of niks aan de hand en werken 112 en 0900 8844 gewoon
-of zijn ze ook niet in staat om een NL Alert uit te zenden ....
Ik heb niks ontvangen.
Ik heb niets ontvangen, maar NLAlert werkt op mijn telefoon dan ook gewoon niet (ja, wel een relatief recente Android smartphone, nee, de optie voor cellbroadcast staat gewoon NIET in het betreffende menu)
Privé KPN, zakelijk Vodafone. Zakelijk netjes binnengekregen, op de privé niet..
Inmiddels een bericht ontvangen verstuurd 17: 21 komt een half uur later binnen. En ik moet naar het dichtsbijzijnde politie buro dat 15 km ver weg is ,.
@Gregovic | 24-06-19 | 18:11: staat er wel. Jij kan het niet vinden. Dus niet recent en staan de kanalen niet ingesteld.
Het goede nieuws is dat de ICT van het cjib wel storingsvrij is , alsmede de flitspalen.
Brandweer is vrijwilligers werk. Ziekenhuizen gaan failliet en politiebureaus worden gesloten. Ondertussen betalen we ons blauw. Waar blijft dat geld?
Bij de nieuwe lichting kansenparels.
Hoe zit het eigenlijk met het volgen van de enkelbandjes? Of ligt dat nu ook plat?
brandweerkazernes worden BEMENST..... zelfs die zijn al groen links
Ook hier in West-Brabant geen NL-alert. En geen banner of live uitzending over de storing op tv. Mijn schoonvader van 86 weet van niks als ik m niet even bel.
De overheid stuurt NL Alert-berichten met het gewijzigde nummer. Niet naar mij hoor... De eerste maandag van de maand om 12.00 uur ontvang ik ze (meestal) wel. Wat een faal weer dit.
Misschien krijgen eerst de belangrijke mensen die alerts. En pas daarna de rest. Dit is natuurlijk een grapje. Geen idee hoe ze zoiets versturen en in welke volgorde.
Heb ook geen melding.
haha nu net wel.
Ik loop nu ook preventief op straat. Mensen die wat te reaguren hebben kunnen dat via mij doen. En verder... Het is Amsterdam maar met code rood zag ik net
Amsterdam is al jaren zo rood als een communist.
Alreeds talloze malen voorbijgekomen, maar deze regelrechte taalverkrachting 'bemenst' is simpelweg hilarisch, welke mongool (m/v) gebruikt zulks?
Een deuger. Duidelijk.
Op Ut CS is vanmiddag op spoor 12 iemand voor de trein gesprongen. Daarna viel ook nog de telefonie vd hulpdiensten uit. Chaos dus.
Zijn er wel zoveel #kuch# 'jongeren' tegelijk beschikbaar om al die ambulances met stenen te bekogelen en de medewerkers aan te vallen zoals volgens hun eigen cultuur gebruikelijk en zelfs verplicht is?
Ivo Opstelten, Ivo Opstelten.... is dat niet die man die de bijl aan de wortel van de Nederlandse rechtstaat heeft gelegd?
Oppie ligt ook in storing
Er wordt volgens mij al jaaaaren gewaarschuwd voor de verouderde structuur van noodnummers. Maar de overheid slaagt er dus in om met de hoogste belastingdruk ooit de basis van de basis (veiligheid) nog te verkloten. www.ad.nl/binnenland/levens-in-gevaar...
Precies. Wat gaat nog wel goed??
Hebben we een keer meer blauw op straat, is het weer niet goed.
OT: hier klapt het 112-systeem er uit, in Duitsland klappen twee eurofighter op elkaar en uit de lucht.
Een piloot omgekomen, de andere heeft het overleefd.
Nog geen NL alert gezien. Ook storing daar waarschijnlijk. Wel eens in de zoveel tij op de eerste maandag lopen proken dat mijn mobiel nutteloos begint te brommen met uitroeptekens als test. Wanneer het erop aankomt werkt het ook niet.
Het is toch niet te geloven, wat een faal.
In wat voor achtergebleven gebied woon je dan? Hier in Zeeuws-Vlaanderen krijgen we gewoon letters hoor. Volgens mij staat er iets van "NL-Alert, dit is een test, u hoeft niets te doen"
Ok, ik doe een mea culpa. Kreeg hem na het plempen van mijn tegel 020 621 2121 kreeg ik. En ja ben momenteel in 020.
@Bijtendehond | 24-06-19 | 17:50: NL Alert EXTREEM zelfs. Met rode driehoek uitroepteken.
@Bijtendehond | 24-06-19 | 17:50: O ja, ik heb wel geen NL-alert ontvangen vandaag.
Ah, het is ook een EU faal. Want EU emergency nummer.
en.wikipedia.org/wiki/112_(emergency_...)
Geen workaround. Alleen een nummer dat niemand kan onthouden. Overheid en ICT lol.
Gisteren kreeg ik ook geen contact met 112. Een ouder echtpaar fietste voor me op de e-bikes, de man valt, bloedt uit zijn hoofd en is vrijwel niet meer aanspreekbaar. Tot 3 maal aan toe gebeld, geen gehoor.. Gelukkig lukte het een man die ik aanhield het wel om een ambulance te sturen na enkele pogingen. 112, als elke seconde telt.. Public Enemy zei het al, 911 is a joke.
Overigens, ik ben wielrenner.
Stop eens met bellen als je mij ziet!
@Einde van de Domheid | 24-06-19 | 17:51: Lijkt me niet slim, geen 112 bellen in noodsituaties.
Als nu ook nog de stroom uitvalt is het feest compleet.
Ja, dan moeten we: www.dumpert.nl/mediabase/7707613/516e...
In Drenthe wordt de kazerne nog gewoon bemand.
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/149061/112-o...
Klein hackje van de een of de ander om even te laten zien wat er allemaal kan gebeuren. De wereld is geen aardige plek en ik geloof niet in toeval (vorige week uitspraken MH17)
Daar begin ik ook aan te denken, er gebeurd teveel achter elkaar.
@Kanariefant | 24-06-19 | 17:44: Hoewel ik het zelf wel te warm vind voor alufolie...
@Langshetrandje | 24-06-19 | 17:45: Doe toch maar voor de zekerheid. Dan kunnen ze je gedachtes niet lezen.
@Kanariefant | 24-06-19 | 17:48: Ik heb niets te verbergen. Buiten mijn buitenechtelijke relaties en een stapeltje zwart geld.
Is TU Delft alvast begonnen?
bron: www.ad.nl/delft/tu-onderzoekt-veiligh...
Wat een gaaf land. Als het ergens wel in is geslaagd, is het totaal verprutsen van de meest basale zaken in de samenleving. Zaken die je vroeger voor vanzelfsprekend nam, zaken als de spoorwegen, de telefonie, de politie, het leger, de energievoorziening. Alles staat nu op los zand, niets werkt meer, alles gaat kapot, is defect, valt uit elkaar. Er gaat geen dag voorbij of treinen vallen uit om de meest idiote redenen. Heel dit land administreert zichzelf het graf in met slecht ingerichte computersystemen die nauwelijks met elkaar kunnen communiceren.
Maar 1 ding kun je zeker van zijn, namelijk dat het alleen maar erger gaat worden.
Als ik dit soort zaken lees ben jk altijd blij dat ik wel perspectief heb. Vroeger had je een trekschuit en een dokter die je kwakzooi voorschreef.
Diegenen die dit technische probleem (ICT/Telecom) aan het oplossen zijn zullen wel blij zijn met dit weer... Zal wel een prettige lucht rond hangen op die burelen.
De hardware mannen zitten allemaal in de serverruimte; dikke airco, jonguh!
@EEnzame SchizofrEEN | 24-06-19 | 17:46:
Oh ja!
Kun je nog bier pinnen?
haha, Ivo! Die is alles sinds zijn aftreden vergeten. Die weet van voren niet meer of hij van achteren nog leeft.........
'power-hijg-power-hijg-power'
Bemenst...
Bestaan er ook mannelijke vroedvrouwen ?
Ouvreuse:
Een ouvreuse is een vrouw die in een schouwburg of een bioscoop de plaatsen aanwijst.
Vroedmensen. Ja. Die zijn er ook met een piemel.
@Stormageddon | 24-06-19 | 17:40:
-
wat is er mis met 'vroedman'? ( er bestaan wél 'vroede vaderen' - als voorlopers van Burgemeester en Wethouders) )
Mensen, de opname van Ocean 25 is vandaag begonnen.
Niks van NLAlert hier nog. (Noord Veluwe)
In openbare gebouwen zit blijkbaar een c2000 systeem waar je heen kan.
Moeten die openbare gebouwen nu wel open zijn.
Is dat wel zo?
De brandweer wordt bemenst. Nou, ga eens even bij de brandweer zelf vragen. Dan hoor je hoe daar over wordt gedacht. Flikker op met diversiteitsgedram.
"bemenst"!
LMFAO
Ook allerlei gedonder op Utrecht Centraal: www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten...
Gaat lekker.
Is dat de wraak van Chinese hackers omdat wij misschien geen Chinezen op de universiteiten meer willen toelaten?
@kloopindeslootjijook | 24-06-19 | 17:44: Geen idee, maar als dit het bericht is:
"Door diverse storingen in en rondom Utrecht Centraal is het enorm druk op station Utrecht Centraal. Om veiligheidsredenen wordt u geadviseerd Utrecht Centraal te mijden."
Dan weet u dat er stront aan de knikker is. We weten alleen nog niet wat, want het kan ook gewoon extreem druk zijn doordat de stroom is uitgevallen of zoiets lulligs.
@Tel Aziaat | 24-06-19 | 17:47: Het is een zelfmoordpoging. Updates bij RTV Utrecht: www.rtvutrecht.nl/nieuws/1939620/
@Tel Aziaat | 24-06-19 | 17:50: Wat voor zelfmoordpoging?
@Langshetrandje | 24-06-19 | 17:53: Aanrijding met een persoon. Een springer die het niet meer zag zitten dus. Geen plofkip oid.
@Tel Aziaat | 24-06-19 | 18:02: Dat neem ik dus helaas niet zomaar voor zoete koek aan. Communicatie rondom gebeurtenissen op grote stations is, laten we het mild formuleren, licht twijfelachtig laatste tijd.
@Langshetrandje | 24-06-19 | 18:05: Een aanrijding gebeurt op de sporen. Een zelfmoordterrorist doet het in de stationshal.
Of u moet geloven dat er nu lijken in de stationshal liggen, maar dat geloof ik niet, want dan waren Twitter, Reddit en 4chan inmiddels wel ontploft.
@Tel Aziaat | 24-06-19 | 18:18: of er ligt iets anders op het spoor.
'een openbaar gebouw'- nou, in het stadhuis is in deze gemeente na vier uur geen hónd meer te zien - en het is na vijfen gewoon gesloten. (en het is ook nog eens ruim een half uur rijden...)
Airco loeit, koelkast vol met koude drinkdingetjes, fikkies in hun zwembadje.
Geen reden tot paniek dus alhier, we slaan ons er wel doorheen ;)
Niet iedereen is in die omstandigheid...... maar ja, de VVD egoïsten inslag.... Dikke Ikke!
@Fatwabuster | 24-06-19 | 17:40: Nee man. Tis een teiltje op het balkon.
@Langshetrandje | 24-06-19 | 17:41:
Balkon hebben we niet, wel een loggia maar daar is het bloedverziekend heet nu.
Lekker chillen in de schaduw, zouden meer mensjes moeten doen.
@Berbaar | 24-06-19 | 17:47: Sloop de ramen uit de loggia, heb je een balkon én wordt het koeler.
Jij wel. Totdat het te heet wordt onder je voetjes. Dat gulzige gezin van je houdt het zonder rantsoenen geen 3 dagen stand. Zit het met die varende sloep van je? De catering is ff niet beschikbaar wanneer jij krampachtig je snor probeert te drukken.
Een verwarde telefooncentralepersoon?
Centralist heet zo'n apparaat.
@Acar_ketimun | 24-06-19 | 17:54: o sorry.
Weinig NL Alert in Groningen....... tenminste niet op mijn telefoons (KPN en Vodafone)
Bemenst. Godsamme kraken. Worden alle woorden met "man" verboten?
Daarom is het ook zo goed dat ze het analoge luchtalarm afschaffen. En nog iets over bitcoin wanneer het netwerk down gaat, kan je je thumbdrive heel erg 1.0 in je hol stoppen.
Yep, net een toeterbericht van den overheid ontvangen op mijn nokia.
Ze kunnen toch wel iets.
Ik verheug me nu al op het Vragenuurtje van morgenmiddag over dit onderwerp. En natuurlijk een spoeddebat, dezelfde avond nog te houden.
Zou toch aardig zijn als het alternatieve nummer 666 zou zijn. Regel dat eens, BZ!
Tsja... moet je maar niets roepen over Bukh's. Zou mij niets verbazen als Rusland even z'n spierballen laat zien...
Haha, dat C2000 systeem... ook lekker om op terug te kunnen vallen.
Daar zijn nog altijd een paar lieden dagelijks heel heel heel erg hard om aan het lachen.
Ook zo'n dure ICT faal.
@Langshetrandje | 24-06-19 | 17:36: Vanuit hun strandstoel met een cocktail in de hand in een zonnig ver land!
@DatInternetDingetje | 24-06-19 | 17:37:
Vanaf dag één van ontwerp kansloos. En maar door emmeren. Gasten lachen zich dood.
Dat werkt nog wel..
C2000 heeft jaren problemen gehad. Het was de omschakeling van analoog naar digitaal. Digitaal werkt wel of werkt niet. Door de rook en stof deden de zenders van de brandweer het niet als ze een gebouw in gingen. Analoog werkte wel, maar soms met wat ruis.
Als er hier in Nederland echt iets gebeurd dan zijn we wel zo zwaar de lul..
Alles went.
Krijg een NL-alert of ik 020-6212121 wil bellen. Da's de brandweer in Aalsmeer.
Ook die in Amsterdam trouwens.
Ach een NL alert, toch nog iets wat werkt ben alleen vergeten de wel bereikbare nummers op te schrijven
Dit zijn de symptonen van ons "geweldig" onderwijs en dat diversiteit belangrijker is dan kwaliteit. Dir soort storingen gaat schering en inslag worden.
The Big Dumbing Down. Wij glijden in rapido tempo af naar het technisch niveau van een bananenland. Je vraagt je af wat die Chinese stuidenten hier nog te spioneren hebben...
Zie Zuid Afrika.
@Mammeloe | 24-06-19 | 17:33:
-
Daar hádden ze al nauwelijks een opleidingsniveau ... in West Europa gaan alle complete academische verworvenheden van de afgelopen 170 jaar down the drain - en over de ouderwetse technische beroepsopleidingen kunnen wij maar beter zwijgen,,,er is binnenkort geen hónd te vinden die nog weet hoe je brood bakt (behalve de Turk)
@bisbisbis | 24-06-19 | 17:32: Die hebben het gedaan! De spionerende studenten!
Ready..
Set..
And inbreken!
In Amsterdam krijg je dan mooi de brandweer achter je aan
Politiemens, brandweermens, cameramens, etc....
Ja, maar aan vuilnisvrouw, stratenmakeres, tonnenvrouw en gladiatoresse zijn ze mooi ontkomen.
constructeur, constructrice.... verwarrend hoor!
Snel zonder licht gaat fietsen. Ze pakken me nu nooit.
OMFG... dit soort zaken moet toch drie keer redundant zijn?!?
10 x. Alles werkt gewoon behalve 112. Ik denk dat dit levens gaat kosten omdat mensen nu onnodig dit en het nieuwe nummer gaan proberen zodat echte spoedgevallen er nog niet door komen. Hoe zou et er nu uit zien op de meldkamer van 112? Zie daar maar eens het kaf van het koren te scheiden en daarna rechtzaak aan je broek als het niet goed inschat.
Het is bemand of bemest. Een van beide.
U vergeet een 'n'. Van uw tweede optie gaan de bloemkolen groeien.
Te gek voor woorden dat iets wat zo belangrijk is met één provider werkt. Daar hoort toch een simpel back-up plan met een ander netwerk te zijn! Andere instanties hebben dat wel of zijn er mee bezig, maar belangrijkste nummer van allemaal niet. Absurd. Bananenland.
De servers in de datacenter zijn gewoon wat warm geworden en dat komt door de hoge zomertemperaturen en onvoldoende airco's. Dus gewoon een aantal airco's er bij plaatsen. Of de storing komt door geheel iets anders, dat kan ook.
Waarom is dat nou godverdomme nog steeds niet 911 ?!!
Slechte reclame voor Porsche. Copyright issues en zo.
Waarom wel?
Als 112 niet werkt moet er direct een alternatief zijn.
Is dat er dan niet per regio?
Ik krijg elk half uur ongeveer een NL-alert. Anders had ik er niets van gemerkt denk ik. En dat in het door criminelen bezette Amsterdam.
088-6628240 is het nieuwe 112
Maak daar maar eens een pakkende slogan voor!
@Ilyrm | 24-06-19 | 17:19:
De lul? Bel 088-6628240!
@Ilyrm | 24-06-19 | 17:19: www.youtube.com/watch?v=ab8GtuPdrUQ
@minnenman | 24-06-19 | 17:27:
Leuk!
Knap trouwens dat die tweets vanuit de toekomst zijn verstuurd.
Was al gemeld, tijd op een GS laptop klopt niet.
'bemenst'... Bemantddt natuurlijk stelletje deugers
Bestiert?
pics.awwmemes.com/s-anyone-a-doctor-i...
Via Facebook zijn ze echter sneller dan met 112. Net gezegd dat ik een moord ga plegen voor een koud biertje. Tot morgen..
Only in Limburg.
Het zojuist verstuurde #NLalert voor Limburg: 112 werkt niet. ALLEEN bij echte spoed bellen met 0881689789. Dit nummer hoeft niet getest te worden. Echt alleen bij spoed
#112 #storing #politie #brandweer #ambulance
"De veiligheidsregio’s roepen op om bij noodsituaties contact te zoeken met lokale brandweerkazernes en politiebureaus."
Politie buro's zijn jaren geleden opgeheven hier op het verstedelijkte platteland. Een paar uur per week kun je na een afspraak gemaakt te hebben op het gemeentehuis, dat ook al geen gemeentehuis meer is, terecht bij een politie ambtenaar. Soort van burootje op 15 km. Geweldig geregeld.
Ja, dus dat. We ain't in 020 no more, Dorothy. Mafkezen. Helemaal geflipt. Die sporadische popo wagen wenken op een provinciale weg? Beetje zware crimineel en/of terrorist grijpt nu zijn kans. Ze zijn vogelvrij.
Maar we betalen met zijn alle wel mooi minder belastin ... oh, wacht.
Handig om dit op grote schaal bekend te maken.
Dacht ik ook aan. Mensen met snode plannen kunnen dit misbruiken.
@threeheadedmonkey | 24-06-19 | 17:25: Wellicht zijn dit wel uitkomsten van mensen met snode plannen.
Dus ik moet nu Facebook of Twitters gaan gebruiken? Kan ik geen brand melden met mijn DigID?
Wel eerst de app downloaden. En houd uw 20 verschillende inlogcodes bij de hand aub.
Dan is het maar te hopen dat een trein de overweg niet blokkeert als je met spoed bijvoorbeeld een ambulance nodig hebt:
youtu.be/PQOwqUnBJcM
youtu.be/MqfVimXp_tM
Ja, de NS heeft er ook weer een klotezooi van gemaakt tussen de knooppunten. Daarom heten zij in de volksmond ook Nederlandse schande. Vervoeren is bijzaak, irriteren hoofdzaak.
Is de overname van KPN door die Mexicanen van een paar jaar geleden niet juist tegengehouden om dit soort dingen te voorkomen?
Wel erg beroerde timing dit. Hopelijk levert het geen onnodige slachtoffers op.
Ik hoop dat de assetmanager wel even tegen de stakeholders aangeeft dat ze weer terug moeten naar de kernwaarden zodat we Agile een balletje kunnen opgooien en de ICT lekker zijn rol kan pakken zodat ze het voor het weekend kunnen aftikken en anders parkeren ze het tot de volgende meeting "hoe verneuk ik kritische processen in de kernwaarden van onze funnel maatschappij"
Kijkje in de keuken bij ICT in de overheid !
Zet die funnel maar op je hoofd.
Ik voel de synergy al
Als de veiligheidsnormen maar goed zijn geborgd.
De Twentse hulpdiensten zijn via een ander telefoonnummer wel bereikbaar. De politie via 053-455 78 10, de brandweer via 053-455 78 30 en de ambulancedienst via 053-455 78 20.
Lijkt wel een cyberaanval. Zou me niks verbazen als het er nu echt eens eentje is.
Ja, Nederland kapot omdat 112 niet werkt. Het is eerder goed voor de pensioenfondsen.
Handig die NL-Alert!
Yep. Ambtenaar. Je bent het 24/7 of je bent het niet. www.youtube.com/watch?v=JoMCip83GZ4
Zit Rutte nu achter de knoppen in het crisis-centrum?
Die loopt nu rond om ze persoonlijk een klap voor de kanis te verkopen.Maak u dus geen zorgen. Hij zal het u morgen vertellen. We zijn geen moment in gevaar geweest. En er achteraan meldt hij,100 procent veiligheid is natuurlijk nooit te garanderen. U weet toch. Altijd datzelfde pinnokio riedeltje.
Daarom zou je als overheid moeten kiezen voor multiple sourcing. Dan heb je dit soort megablunders niet.
Bemenst, please die in a fire /sarcasme
Een internet aanval van de Chinezen?
Ik heb een Huawei, daarom kreeg ik geen NL-alert vandaag.
Nu snap ik het.
Zat Ivo Opstelten er nog maar. DIe had echt verstand van die dingen.
Die wist niet eens wat een IP en een bangalijst was. Haha wat een zak hooi was dat zeg.
In verband met de landelijke telefoniestoring: veel regio's zijn hun brandweerposten aan het bemensen. Bij acute noodsituaties kunt u zich bij uw lokale brandweerpost melden
Staat je huis in de hens even op de fiets springen en pedaleren naar de plaatselijke brandweerkazerne. Tot zover deze mededeling.
Vroeger had je van die 27mc's... Misschien moeten we die maar weer eens massaal gaan gebruiken, als backup, dan.
@kweethetooknietbeter | 24-06-19 | 17:15:
De enigen die dat nog gebruiken zijn truckies en piratenzenders. Die laatsten zijn sowieso handig omdat zij als enigen een werkend, desnoods landelijk communicatiesysteem in handen hebben dat iedereen met een radio kan ontvangen. Zendamateurs maken graag aanspraak op die claim maar zonder fm zenders, die uiteraard zwaar illegaal zijn, zijn ze nergens. Als de stront echt de knikker raakt moet je bij de lui met kennis van toegepaste radiotechniek zijn voor je eerste informatiebehoeftes. En dat zijn, zoals gezegd, etherpiraten. Die hebben de spullen en de kennis om een noodzender in de lucht te houden in beroerde omstandigheden, niemand anders.
@elfenstein | 24-06-19 | 17:25:
-
Wij hádden toch ergens in Nederland allemaal clubs van zendamateurs met allerlei lange- en middengolfapparatuur die in geval van nood...??
@bisbisbis | 24-06-19 | 17:28: Breakie Break !!!
@elfenstein | 24-06-19 | 17:25: Uhmm, Volgens mij praat je onzin. Er zijn juist een hoop zendamateurs die er lol in hebben om in noodsituaties nog communicatie te kunnen doen. En geloof maar dat die gewoon een zender set hebben die tussen 88MHz en 108 MHz kan functioneren (VHF band is niet echt bijzonder, veel radios zijn alleen in de software beveiligd tegen het zenden in deze banden.) Voor point-to-point communicatie binnen Nederland is een 2-meter set een betere optie. Daarnaast zijn er voorzieningen op de grotere masten van Nederland om direct vanaf de toren te kunnen zenden. Voorzieningen die oa in samenwerking en door zendamateurs onderhouden worden. Juist voor dit soort noodgevallen.
@Gregovic | 24-06-19 | 18:04:
Nope. Niet alleen hebben amateurs met licentie een gloeiende hekel aan klompenboerachtigen, ze mogen onder geen beding een zender in huis hebben die op de fm band kan zenden. Zwaar. Verboten. Het in bezit hebben van een werkende fm zender is al verboden. Hooguit voor testdoeleinden, meetzenders etc.. maar dat zijn geen kilowatt blazende ouwe buizenkanonnen zoals de piraten die hebben. Hell, moderne piraten gebruiken kilowattzenders die zo van ebay komen, digitaal, rotsvast stabiel en keurig binnen de bandbreedte. Die werken daardwerkelijk met die shit, zendamateurs kennen de theorie maar mogen vanwege hun vergunning nog niet eens naar die dingen kijken.
In het ideale geval bundelen die twee partijen hun krachten als het misgaat, de zendamateurs kunnen met hun technieken heel snel een landelijk dekkend net bouwen, piraatjes kunnen dat heel snel dekkend in de lucht krijgen op frequenties die iedereen kan ontvangen. Zoals gezegd ze hebben de spullen en de knowhow, zendamateurs kunnen het in theorie wel maar hebben de spullen en de ervaring niet.
@bisbisbis | 24-06-19 | 17:28:
Klopt. Die kunnen heel snel een landelijk repeaternetwerk opzetten voor snelle communicatie tussen diensten. Wat ze niet kunnen is fm radio verzorgen, nb dat is de enige manier om een hele bevolking te informeren in geval van breakdown. NIet voor niets zie je in iedere "wat moet ik in huis hebben?" lijst altijd een radio op batterijen staan. Alleen als de pleuris uitbreekt is het landelijke fm zendersysteem, tegenwoordig allemaal via internet, een van de eerste dingen die het niet meer doen. Alleen onafhankelijke zenders die door ervaren jongens heel snel in hoogspanningsmasten e.d. geplaatst kunnen worden maken kans. Alles wat van internet of sowieso: 220 net afhankelijk is kan je vergeten.
Bedenk eens hoelang u overleeft als alles offline zou gaan. Kunt u zelf nog iets, doet u nog iets en heeft u dus nog toegevoegde waarde in geval van nood?
Trek de stekker er eens een dag uit. Helemaal. Dus geen telefoon, geen internet, geen computers, geen elektriciteit. 24 uur. Succes.
Geen probleem, ons huis heeft nog een ouderwetse ijskelder en een kolenkelder.
Voldoende stookhout en open haarden, dus ook dat komt goed.
Watertonnen voor het sanitair, als het nodig mocht zijn en een drinkwaterbron op 300 meter..
Ik denk dat ik wel een dagje doorkom, waarschijnlijk een maand ook wel..
@Wijze uit het Oosten | 24-06-19 | 17:14:
Goed bezig. Ik vermoed dat een beangstigend percentage van de bevolking als een kip zonder kop aan het muiten slaat binnen 48 uur. Veel vertrouwen heb ik er niet in, zeg maar.
Maar het Nationale Noodnet doet het toch nog wel? Afijn, we hebben nog 8 uur te gaan tot de totale chaos.
Bemand, dat lijkt mij toch wat beter staan.
Nein,Nein,Nein !!! Dat is vrouwonvriendelijk en niet divers. ;)
Laatste met die flinke storm kwam ik er ook niet door toen ik 112 belde. Na 2,5 uur werd ik teruggebeld.
Als de poep de ventilator raakt dan zijn we verloren.
Doei, ik ga plunderen.
Overmacht is wat anders dan technische inferieure oplossingen...
We zijn zelfs een volwaardige Chiquita republiek als ik die paniek tweets zo lees.
Tijden in de Tweets kloppen niet, lopen één uur voor.
Waarom vertrouwd de overheid nog op zo'n inferieur bedrijf als KPN???
Wat is er inferieur aan als specifiek 2 nummers uit de lucht zijn, beide nummers hebben verder geen relatie (zijn verschillende centrales)
Ja, waarom niet gewoon Vodafone? Of Tele2? Of T-mobile? Of Telfort? Of....
Welke is eigenlijk niet inferieur? Of is gewoon alles kut?
@litebyte | 24-06-19 | 17:02: er zijn veel meer nummers uit de lucht, maar het zou kunnen dat deze 2 nummers de enige zijn die regionaal anders worden doorgeschakeld (naar de dichts bij zijnde meldkamer). Ik vermoed dat er geen bedrijven zijn die van zo'n systeem gebruikmaken (maar ik kan me vergissen).
Wel een behoorlijke faal. Hoe lang eigenlijk al? Geloof er niets van dat ze direct gaan tweeten om dit aan de grote klok te hangen, dat doe je pas als je weet dat het nog een tijdje gaat duren..
@litebyte | 24-06-19 | 17:02:
Er zijn wel meer nummers uit de lucht.
Bemenst? Wat "bemant" is ook al niet meer politiek correct? En wat nu als ik identificeer als kamerplant? Vragen, vragen, vragen...
Ik identificeer al sind tijden als bloemtjesgordijn. Stelletje racisten!
Een ondankbare kamerplant wel te verstaan www.youtube.com/watch?v=VOV-nNdpQ50
Bemant is inderdaad niet politiek correct. Ook grammaticaal klopt het niet. Bemand is dan wel weer goed.
Dan wordt u bemest.
GS doet het nog gewoon dus... BRAND!
Geweldig alles digitaal en het echte analoge telefoonnetwerk is gesloopt.
Ah ook 0900-8844 dat is wel vreemd.
Ik dacht al erg veel ambulances te zien rijden in de stad.
Oei dat in een afglijdend land als Nederland nu al echte mensen in brandweerkazernes geplaats worden. Wat is next? Politiebureaus weer openen? Met agenten er in?
Die tweets zijn van 17:22 17:35 en 17:40 dus die storing moet nog beginnen.
Zeer merkwaardig inderdaad, scherp gezien
Op TwitterT juiste tijdstempel.
Zomertijd functie verkeerd staan waarschijnlijk..
Is gewoon een supersnel algoritme. Iets dergelijks hebben we in 2001 gezien met WTC7
@jos verstoppen | 24-06-19 | 17:09: haha, scherp.
Ik hoop welgemeend op een algehele blackout, eentje die echt even pijn gaat doen. Hopelijk krijgen we dan ons gezonde verstand weer terug. Terug naar echt belangrijke zaken weer in eigen hand: energie, communicatie, voedselvoorziening, water. Niet globaal maar lokaal/regionaal. Weg uit overkoepelende afroom instituten die niets toevoegen, voorop de huidige EU!
We zijn al veel te veel afhankelijk van internetsystemen. Als dat wegvalt is er geen backup, like babies learning to crawl.
You had one job...
De Nederlandse overheid en ICT...
KPN is toch geen Overheid?
@Fatwabuster | 24-06-19 | 17:13:
Een van de grootste leveranciers...
Schrok hier net ff van:
Capgemini, Atos, IBM, KPN en Ordina doen de grootste ICT-projecten voor de Nederlandse overheid. Al deze partijen deden in 2017 meer opdrachten, met name Capgemini. In 2017 bedroegen de te herleiden ICT uitgaven van de rijksoverheid 2,681 miljard euro. Hiervan is aan eigen personeel ten behoeve van ICT in 2017 813 miljoen euro uitgegeven. Dit staat te lezen in de Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk 2017.
Lekkere verhouding intern en extern... Pffff....
Rijnmondzuid, haha, het probleem is daar het personeels tekort, er zijn zo weinig verpleegkundigen dat de helft van de ambulance's stil staat.
Ik zeg haha maar het is te triest voor woorden, ik weet wat er speelt in het busjes land. AZN en de veiligheids regio's hebben dit zelf in de hand gewerkt, het zijn de bitterballen vreters aan de top die alles verneuken.
Wat ik weet is te groot voor deze tegel.
KPN ligt er dus uit, dacht al..... wat een rust qua telefoon, zal de hitte zijn maar het is dus een storing.....
KPN is de grootst mogelijke troep die er bestaat. Is de veiligheid van NL afhankelijk van dit mongolenbedijf? Mijn god we zijn verloren.
@oranjerood | 24-06-19 | 16:58:
Och jee, want al die andere aanbieders zijn zulke toffe bedrijven he?
Nul procent faal bestaat niet, bij iedere provider gaat wel eens wat mis. De grote vraag is, hoe reageer je daar op? Is dat in blinde paniek wezenloos om je heen maaiend op zoek naar de schuldige of regel je 't zelf even?
@oranjerood | 24-06-19 | 16:58: Zit al 45 jaar bij die aanbieder. 1 keertje had ik een kwartier geen telefoon. Beter dan ziggo iig,voor mij.
@elfenstein | 24-06-19 | 17:15: Dat is het punt niet. Geen redudantie overduidelijk. Mag KPN keihard op afgerekend worden. Ze hadden deze contract in vorm nooit toegewezen mogen krijgen. Voer voor concurrentie. Mja, bananenmonarchie Nederland?
Kwetsbaarheid van het systeem wordt hier even duidelijk.
Gelukkig wel Gender-correcte communicatie. Prioriteiten duidelijk op orde!
Gaat iedereen nu 112 bellen om te testen? Kan nog wel ff duren dan ..
Leuk man, die monopolie. Dus ze doen data voor de grote supermarkten. Waar laatst ook al een storing was EN alle hulpdiensten. Tjah. Van mij mag het hele internet eens een weekje plat. Dat zal mij een groot experiment wezen.
Leuk dat twitter en facebook maar wat als je door hun geblocked bent wegens het uiten van niet-linkse ideeën?
Waar moet je als rechtsdenker dan je nood melden?
Gewoon met je snufferd richting Mekka mekkeren. Toverfiguur hoort en ziet alles. Komt goed dan. LoL!
Hier....
Rechtse mensen deugen niet, die willen zo min mogelijk overheidsbemoeienis dus die zoeken het maar uit. Ohja en het zijn facisten en rascisten die er xenofobisch gedachtengoed op na houden. Zoiets?
@peterdh | 24-06-19 | 16:56: welja, deugen ook hierbij weten te toveren. Ik moest lachen. Als deugniet.
Gehackt door Iran zeker..........
'gaat u rustig slapen, wij waken over u'
nee, Iran is liev hoor ik steeds op de tv, het zijn zeker de Russen geweest.
Bemenst??? Hahaha, geen wonder dat de top van de brandweer van crisis naar crisis strompelt. Bespottelijk.
Iets met brandweer vrouwen en hun fitheidstest niet kunnen halen. Allemaal discriminatie. Dames zijn nu keihard koffie aan het zetten en thee... Oh kunnen ze ook niet. Nou ze staan leuk te wezen op de kazerne. "Bemenst" past wel bij de mentaliteit. Gewoon een soort buurthuis waar we bemensen. Men moet wat zonder internet.
KPN ligt er mobiel inderdaad uit. (vast niet, die doet het bij mij)
Voor velen van de jongere generaties is de dag des oordeels gekomen.... je mobiel doet het niet meer.... oh nee, bellen doen ze toch al niet meer....
Bij mij doet kpn het niet...
Hier in Almere zijn de plunderingen begonnen! Alle alarmsystemen liggen eruit!
Alle? Nee hoor
Al doet het alarmsysteem het, politie is niet te bereiken.
Bemenst... Dat vind ik uitermate kwalijk voor de K9 unit van betreffende kazernes/stations/bureau's. Maar even serieus, zijn we hier nu ook aan het doorslaan?
Marianne gaat kamervragen stellen. Ben zo moe van Nederland. Het had zo leuk kunnen zijn.......
mobile.twitter.com/Wijkag_DBCentr2/st...
Communiceer alternatieve telefoonnummers per regio dan op alle sociale media of moet daar eerst de onderzoeksraad van Pieter over gaan nadenken als het reeds geschied is?
Ooit gehoord van backuo-systemen? De overheid kennelijk niet. Die heeft andere prioriteiten...
back-up (last van de warmte, kennelijk)
Tmobile abo en ik kan niet bellen of gebeld worden.
Onzin, in die zin; 500 collega's met T-mobile kunnen hier allemaal bellen.
Bemenst ook echt. Policor geneuzel.
Lees: KPN ligt er uit, en 112 / politie kent geen redundantie. Ik begin steeds beter te begrijpen dat daar meer ICT'ers nodig zijn.
Het werkt niet DUS er is geen redundancy.
Was het maar zo simpel.
@Haatgenerator | 24-06-19 | 16:59:
Nóg meer ICT'ers?? Schei uit...
Mensen neerzetten die er daadwerkelijk verstand van hebben, i.p.v. politieke (week)diertjes...
@Haatgenerator | 24-06-19 | 16:59: Ja, zo simpel is het. Standaard fail-over protocol, provider-onafhankelijk je design maken. Dan is het zo simpel. U denkt van niet begrijp ik? U moet nog veel leren.
@Broodje_warm_pees | 24-06-19 | 17:07: Ik snap het allemaal best wel een beetje. En al die zaken hebben ze echt al lang. En soms gaat het dan toch mis, want als je het werkelijk allemaal weet dan weet je ook dat 100% beschikbaarheid niet bestaat.
@Haatgenerator | 24-06-19 | 17:11:
100% niet nee..
Maar een dusdanige storing n.a.v. een fuckup (storing) van een provider is wel zéér kwalijk te noemen...
Zeker aangezien het al vrij lang duurt en men dus geen alternatief heeft voor dit scenario...
@Haatgenerator | 24-06-19 | 17:11: Nee, die 'zaken' hebben ze niet. Bedrijven of instanties die 24/7 beschikbaarheid vereisen maken doorgaans gebruik van een design dat tot aan de voordeur (qua lijnen) gescheiden is, sterker nog; de een komt binnen bij de voordeur de ander bij de achterdeur. In dit geval, telefonie (SIP trunks) kun je prima van elkaar scheiden vanuit datzelfde principe, provider onafhankelijk. Een tooltje (protocol) checkt per zoveel seconden of minuten of de boel nog 'online' is, zo niet schakelt deze over naar de andere provider. Dit is er niet. Punt, daarom gaat het fout. En ja, daarin heb je gelijk; tot een bepaalde mate kun je redundant zijn maar nooit 100%.
@NeetNormaal | 24-06-19 | 17:13: Is die fuck-up een aanname of weet jij iets wat wij allemaal niet weten?
@Haatgenerator | 24-06-19 | 17:16:
Aanname. Ervaring. Onderbuik. Zeg het maar...
Maar de meeste van dit soort "storingen" ontstaan door menselijk falen.
Computers doen niks uit zichzelf... Pebcak.
Exact dat!!
@NeetNormaal | 24-06-19 | 17:24:
Dat hoor je dus is het design onmogelijk te maken.
@Broodje_warm_pees | 24-06-19 | 17:16: Goh, dat ze daar bij de politie nog nooit van gehoord hebben. Ga het ze maar gauw vertellen.
Maar even serieus, zo simpel ligt het niet. Je gaat er hier vanuit dat de storing bij de aansluiting ligt maar dat is helemaal niet gezegd. We zullen afwachten waar ze mee komen als het allemaal weer werkt (als we dat al ooit te weten komen).
@Haatgenerator | 24-06-19 | 17:37: Wat doe je nu toch onnodig populair.. de storing ligt bij de SBC (Session Boarder Controller), gewoon platform van KPN. En dus gaat mijn uitleg prima op aangaande redundantie. Schoenmaker blijf bij je leest, je wrijft in een olievlek en snapt er niets van.
@Haatgenerator | 24-06-19 | 17:16:
www.computable.nl/artikel/nieuws/maat...
Told you...
Niets werkt met warm weet. Maar je betaalt wel de hoofdprijs.
Jullie belastingbetalers worden zo genaaid!!!
Water is op
Dijken zijn te droog
Er is te veel water
Dijken zijn te nat
En ga zo maar door.
Ik las bemest. Bemenst? Raar woord.
Vroeger heette het gewoon bemand.
Maar mannen zijn fascisten dus dat mag niet meer.
@2voor12 | 24-06-19 | 16:47:
Serieus, het is niet eens per ongeluk. Dus onbemande drone mag ook niet meer maar heet onbemenste drone. Dat we dit nog mee mogen maken zeg.
@sprietatoom | 24-06-19 | 16:58: En wie verbiedt dat dan?
@JanBrel | 24-06-19 | 17:43:
Ultieme deugers voeren dit soort nieuwspraak stiekem in, maar je hoeft niet mee te doen met al die onzin. It's a man's world ...
KPN is zoiezo Kudt!
Ja, Tele2 en Vodafone zijn veel beter.
Oh wacht....
@Haatgenerator | 24-06-19 | 16:57: Vodafone is Ziggo en dat heeft echt wel een hele inhaalslag gemaakt de laatste 10 jaar.
*sowieso
@de dorstige | 24-06-19 | 17:01: En ligt er ook uit.
allestoringen.nl/storing/vodafone
@Haatgenerator | 24-06-19 | 17:06: Nee hoor, ik heb nergens last van. Vodafone en ziggo doen het gewoon.
vertel kind, waar liggen jouw grieven...
REAGEER OOK