Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Islamic University of Europe te Rotterdam verliest onderwijsbevoegdheid

Weet u nog, die 'Islamic University of Europe' die helemaal geen universiteit was maar een hbo-fabriekje?

Nou, die is niet alleen failliet en diens rector voortvluchtig. Het is ook al geen hbo-school meer want ze zijn per deze week hun onderwijs-bevoegdheid kwijt, aldus het ministerie van Onderwijs. "Aanleiding voor het besluit is een onderzoek van de onderwijsinspectie waarin zou wordt geconcludeerd dat de financiële en bestuurlijke continuïteit van deze instelling niet is gewaarborgd." Afgelopen najaar kreeg het INSTITUUT een tweede evaluatie van de papieren. "De instelling kreeg drie maanden de tijd om orde op zaken te stellen. In een recent rapport concludeert de inspectie dat dat na die drie maanden niet is gebeurd." Nou, daar gaat onze kans op de begeerde "hbo-masteropleiding Islamitische Geestelijke Verzorging", ons ook al ontnomen door de roverheid.

De voortvluchtige rector van dienst

Reaguursels

Inloggen

Ik neem al niemand aan die na 2000 aan een Amsterdamse, Utrechtse of Nijmeegse Universiteit heeft gestudeerd. Maargoed ik ben dan ook een rechtse lul.
Ik kan me niet voorstellen dat er werkgevers zijn die na 2001 nog mensen aannemen van een Universiteit of HBO die zich expliciet associeert met zijnde Islamitisch.

Nee, je kunt nog beter vrijetijdskunde gestudeerd hebben in Breda of zoiets dan knijter links of Islamitsch.

mr_awesome | 18-06-19 | 09:32

De politieke partijen moeten zich diep schamen dat ze dit type onderwijs mogelijk hebben gemaakt. Er is destijds genoeg tegen gewaarschuwd (niet alle mensen kunnen omgaan met vrijheden, maar dat was zeker niet aan progressief NL besteed en CDA en VVD waren te laf om zich te weren). De politiek had de moslims tegen zichzelf in bescherming kunnen nemen maar in plaats daarvan werd het islamitisch onderwijs op het schild geheven als bewijs dat de moslims in NL emanciperen resp. integreren. Dus niet. Het islamitisch onderwijs bewees vooral de moslims een slechte dienst en laat zien dat moslims zonder aansluiting met de rest van de samenleving vrijwel altijd slecht bestuur, slecht onderwijs, fraude en segregatie leveren.

jochum1980 | 18-06-19 | 08:11

De naam alleen al.
Islamic university of Europe.
Dit moet natuurlijk zijn:
Madrassa in Europe.
Misschien dat de financiering kwam uit Geleen waar het Openbaar Ministerie een onderzoek doet naar de de Al Houda moskeet waar een Albanese bende een hennepplantage exploiteerde in een loods op het moskeetterrein en in andere loodsen ook verhuurd aan "derden" gestolen auto's en grondstoffen voor synthetische drugs met een straatwaarde van 20 miljoen euro werden aangetroffen.
Ook loopt er al vier jaar een onderzoek naar witwaspraktijeken, verduistering, onverklaarbare geldstromen, verdachte transacties met personen uit het Midden-Oosten, financiering van terrorisme, ronselen voor de jihad, lidmaatschap van een terroristische organisatie onder het mom van een liefdadigheidsstichting.
Dat alles ontkend wordt aan de kafir (wij dus) is les een op de madrassa en heet taqiyya.

Geheimrat Schultz | 18-06-19 | 07:17

Op godsdienst gebaseerd onderwijs is niet meer van deze tijd en werkt segregatie in de hand. Gewoon openbaar onderwijs en religie uit publieke domein verbannen. Op naar een orthodox atheïstische samenleving gebaseerd op wetenschap!

Dr_antonickx | 17-06-19 | 21:49 | 3

Eens met dat onderwijsplan van je. Maar...

Er is geen orthodoxie in atheïsme en atheïst zijn zegt (helaas) niets over een appreciatie voor wetenschap als kenmethode of zelfs het wetenschapsbedrijf.

Er zijn atheïsten die rustig geloven in de domste dingen. En soms ook nog in een (wille-)keur van bovennatuurlijke nonsens. In allerhande kwakzalverij. In pseudowetenschappelijke nonsens. In telekinese of telepathie. In praten met overledenen via een letter-raad systeem. In het bestaan van geesten of zielen. In leven na de dood.

Hell, er bestaan zelfs atheïsten die D66 stemmen. Atheisme op zichzelf zegt uitsluitend en alleen dat je niet gelooft in een persoonlijke God. Je bent geen theïst als je een atheïst bent, analoog aan je hebt geen kapsel als je kaal bent: allerlei soorten kapsels, één soort kaal. Maar wat eronder omgaat blijkt niet zo te bepaald te worden door wat erop groeit.

Mazzelstof | 18-06-19 | 06:26

Jij hebt het universitaire systeem te danken aan de katholieke kerk. Wanneer je de Islam vergelijkt met het Christendom en het op 1 grote hoop gooit heb je geen verstand van zaken. Het is dan beter om te zwijgen over opleidingen en samenleving bij gebrek aan kennis en inzicht.

Vroeger hield men uit autoriteitsoverwegingen nog wel hun mond, wanneer men onvoldoende kennis bezat over een onderwerp. Tegenwoordig kan elk schaap wat blaren en lijkt het heel wat. Maar hey, luister eens: mèèèh.

BrokenTipi | 18-06-19 | 08:42

@Mazzelstof | 18-06-19 | 06:26: we hebben tijdens de tijd van Stalin en Mao genoeg atheïsme op ons brood gehad. Meer doden dan Hitler op zijn geweten kon hebben. En dan is er nu een dwaas die openlijk erkent dat het zijn religie is. Kom zeg. We weten wat er gebeurd als we dat moraal als hoogste moraal hanteren: meer doden dan alle oorlogen in de geschiedenis van de mensheid daarvoor ooit naar voren heeft kunnen brengen.

Hoewel.. de Islam heeft naar schatting 325 miljoen mensen gedood. En een stel machtswellustelingen die de kerk hebben gekaapt konden er ook wat van. Maar om nou Jezus en Mohammed met elkaar te vergelijken... fast difference.

Openlijk atheïsme verkondigen als religie. Dan ben je gestoord.

BrokenTipi | 18-06-19 | 08:50

Zo'n islamitische universiteit is helemaal niet nodig. Sharia-rechters kunnen ook gewoon aan de UVA worden gekweekt.

Vrouwtje_haram | 17-06-19 | 20:24

Je schijnt twintig jaar Koran studie te moeten volgen om deze leidraad te begrijpen. M.a.w. 99,99999% procent van de Moslims zal de koran dus nooit begrijpen. Uiteraard is dat ook de bedoeling! Die Mo was zo dom nog niet!

Harrie7949 | 17-06-19 | 19:48 | 2

Je ziet vaak op andere fora dat Moslims dwepen met "geleerden" Die weten alle ins en outs en kunnen het precies uitleggen, omdat "onwetenden" er niets van begrijpen. Nou weet ik ook wel dat theologie een HBO of universitaire opleiding is, maar dat alleen "geleerden" (het liefst uit Egypte of Arabië) kunnen uitleggen waarom die Islam nou zo geweldig is, is te bezopen voor woorden. Dieper dan gewauwel over uiterlijke opsmuk over wel of niet hoofddoeken, Ramadan, Iftars, hoe je moet bidden, halal eten en wat haat tegen de Jod, eh pardon, de Zionisten en de autochtonen waarvan men vreet gaat het voor een groot deel van de Moslims niet. Zodra het over echt belangrijke zaken gaat, zoals de positie van "afvalligen" gelijkheid van mannen en vrouwen of Moslim extremisme/Jihadisme, rent men hard weg, men is beledigd of men trekt een kaart, "Islamofobie" of "xenofobie" of "rasiesme" Inderdaad was MO niet dom, anders krijg je niet zo'n hele horde mensen achter je aan. Maar ja, Hadjememaar en Lou de Palingboer waren ook niet dom.

Heiner | 17-06-19 | 21:21

@Heiner | 17-06-19 | 21:21:
Als je wat in de hadiths leest, dan kom je er achter dat vriend MO behoorlijk partijen tegen elkaar wist uit te spelen, en wie niet tevreden was met zijn aandeel in het roof, verkracht en plunderwerk en soms aggressief werd over het aandeel dat de profeet zelf naar zich toe trok, wist hij te paaien met een vizoen dat hij betrokkene toch echt gegarandeerd in het paradijs had zien zitten.
Mij is inderdaad ook opgevallen, dat als je met de gemiddelde moslim over het leven van Mohammed in discussie gaat, hij er geen ruk van blijkt te weten.
Het is zo'n beetje als met de katholieken vroeger.
Die lieten zich ook de bijbel door meneer pastoor uitleggen.

Roadblock | 17-06-19 | 22:00

Die krijgt straks gelijk van de rechter en kan levenslang 200.000 eoro perjaar op zijn conto bijschrijven. Revolte!!!!

brandewijntje | 17-06-19 | 19:14

En de Ruktor ook al gevlucht.

r frier tuck | 17-06-19 | 19:09

Maar waar kan ik dan nu mijn masters in bombing halen?

r frier tuck | 17-06-19 | 19:06

Of ze nou meisjes uitpimpen, aan palen vastbinden, verkopen, of ze runnen een mislukte school. Zodra het misgaat rennen ze naar Turkije en krijgt Nederland een dikke vette lange neus.

SerTheFun | 17-06-19 | 18:43

Financieel en bestuurlijk niet op orde. Benieuwd welke school volgende is?

Jan, Leiden | 17-06-19 | 18:41 | 2

Het Stedelijk Gymnasium in Haarlem?

Titaantje | 17-06-19 | 18:49

UvA?

mr_awesome | 18-06-19 | 09:39

Het is natuurlijk sowieso kansloos om een heel HBO instituut om twee (!) studierichtingen te bouwen. De Vrije Universiteit heeft een confessionele achtergrond en zit goed in dit soort metafysische en abracadabra studierichtingen. Islamitische theologie kan daar prima worden onderwezen. De theologie prof aldaar heeft heus wel een paar uurtjes over om die twee baarden die zich hiervoor inschrijven te onderwijzen.
Deze University of Appl Scnce lijkt mij meer van uit de intentie tot subsidieharken iogericht dan vanuit serieuze wetenschappelijke motieven. Baantjesmachine en pinautomaat dat is.

Titaantje | 17-06-19 | 18:30 | 1

Het gaat om de subsidies enzo. En om de lange arm van Erdogan zo diep mogelijk in te kunnen brengen, met geitjesbloed als glijmiddel. Het gaat echt niet om die theologie.

SerTheFun | 17-06-19 | 18:44

Heeft Denk al Kamervragen gesteld? Oh, wacht...

vanFleppensteijn | 17-06-19 | 18:29 | 2

Denk het niet!

Harrie7949 | 17-06-19 | 19:49

Ies! KoelToerr!

AdPatat1960 | 17-06-19 | 21:31

Dat doen moslims niet. Verhaal klopt van geen kant. Het is vast de schuld van Geenstijl.

MeneerGuggenheimer | 17-06-19 | 18:26 | 1

Dat laatste altijd, per definitie en ongezien.

Titaantje | 17-06-19 | 18:31

Dit soort akkefietjes komt nogal eens voor bij Islamitische organisaties. Heeft zeker met hun geloof te maken.

Heiner | 17-06-19 | 18:17 | 1

De mannen van ZES miljoen!!

Klik: www.nationalezorggids.nl/gehandicapte...

-"De meest recente zaak kwam deze week aan het licht. De recherche heeft twee broers die een thuiszorgbureau in Utrecht runnen opgepakt. Ze worden verdacht van jarenlange, stelselmatige fraude met pgb’s. Vermoedelijk gaat het om meer dan 6 miljoen euro. Eén van de grootste pgb-fraudebedragen tot nu toe.

De verdachten leverden met name zorg aan cliënten van Turkse komaf. Het vermoeden is dat er gefraudeerd is met pgb-geld en dat bijna 80 procent niet aan zorg is besteed. De broers worden verdacht van valsheid in geschrifte, oplichting en het witwassen van crimineel geld. Er is beslag gelegd op tien auto’s, waaronder een BMW, Audi en een Porsche. Waarschijnlijk zijn de pgb-gelden ook hieraan uitgegeven."-

Zes fucking miljoen!

theo-is-dood | 17-06-19 | 18:21

Kiek det köpke...
Wat een weggooier..
Eindelijk is het zover, weg met die ene (van vele) haathutten.

Hoor je de kuifjes, berbaartjes, superieurtjes of bestes nog?! Alles verdedigd, altijd "die andere invalshoek".
Opge.. en wegge.. klaar met die malloten die onder mom van "religie" onze maatschappij ondermijnen.

WasHetMaarMakkelijk | 17-06-19 | 18:17

Blijkbaar mag je van het ministerie van Onderwijs in een internationale (!) context HBO vertalen als "University of Applied Sciences" of een variant daarvan. In de Nederlandse context zet je mensen op het verkeerde been als je alleen maar een "University"-bord op een HBO-schoolgebouw spijkert.

Middenmoter | 17-06-19 | 18:04 | 4

"Edoch" gaat mij ook boven m'n pet

Middenmoter | 17-06-19 | 19:06

Chaos isn’t a pit. Chaos is a ladder.

Middenmoter | 17-06-19 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

"Islamic university", het oxymoron van de eeuw.

Argyronauta | 17-06-19 | 17:51 | 1

1400 jaar

Bolder | 17-06-19 | 17:53

Die gast Bahcekappeli o.i.d., zijn baardje is nogal kort. Een jihadist zou'm omleggen, mo vindt dit niet goed.

Thoth | 17-06-19 | 17:50

Wat zouden ze nou op zo’n school leren ?
Hoe je Jihad moet voeren ?

Bolder | 17-06-19 | 17:50

Moslims en onderwijsinstellingen, dat gaat best vaak fout of niet?

Stijlicoon | 17-06-19 | 17:11 | 1

Ach, ze moeten het nog leren. Maar ze weet niet waar en hoe...

Paulzitineenkaul | 17-06-19 | 17:13

Islamitische geestelijke verzorging. Dit hoort geen opleiding te zijn. Dit hoort onderdeel te zijn van de RPI. iedere islamiet /mist is een gevaar voor de gezondheid van normale mensen en dient dusdanig opgenomen te worden in een psychiatrische inrichting. Net zoals alle kuifjes, ruttes en berbaren en alle andere mensen die totaal de weg kwijt zijn. Er zijn betere oplossingen, maar ik zit liever nog wat langer op geenstijl...

Bill le Koek | 17-06-19 | 17:10

Als ik zo'n figuur zie en dan de titel 'Dr' dan wil ik altijd het bewijs zien.

Wekkertje | 17-06-19 | 17:07

"hbo-masteropleiding Islamitische Geestelijke Verzorging"

Wat is dat? Een fucking joke? Als achterlijke middeleeuwers voor imam willen leren, dan gaan ze maar naar een madrassa oid in Afghanistan of Pakistan of zo'n soort land. Daar richten we in Nederland toch geen HBO opleidingen voor op?

En een "Islamic University of Europe"? Wat een treurnis. Je hebt dacht ik in Caïro een soort islamitische universiteit. Geen idee wat je daar allemaal kunt studeren, maar als moslims hier niet naar een echte universiteit willen om een echte studie te volgen, dan kunnen ze toch lekker naar Caïro gaan? Waarom moet die onzin toch allemaal hier plaatsvinden?

Dr_Johnson | 17-06-19 | 17:03

Kan iemand mij uitleggen waarom, het maakt niet uit wat voor instelling, moskee, of organisatie die onder moslimbestuur komt altijd weer een poel van fraude, vriendjespolitiek, en interne ruzies wordt?
Heeft dat iets te maken met de 'Ideologie die niet genoemd mag worden'?
Zou het mensen wat minder betrouwbaar maken, als je de andere helft van de mensheid als minderwaardig beschouwd, en waar tegen je mag liegen en bedriegen?
Zou een gevolg hiervan zijn, dat je mede-ideologie volgers, ook wel Ummah broeders en zusters genoemd, die dat weten, elkaar ook niet meer vertrouwen, en elkaar ook om het hardst besodemieteren?
Heeft dat dan ook weer als gevolg dat het in moslimlanden een grote teringbende is?
Dit wetende , waarom worden er dan keer op keer weer munten van onze gemeenschap aan deze lieden ter beschikking gesteld?

Roadblock | 17-06-19 | 17:01 | 1
-weggejorist-
Bill le Koek | 17-06-19 | 17:14

We blijven gewoon door tobben hoor met die lui,al is het nog 100 jaar.

wiers | 17-06-19 | 16:51

En durft de overheid nu eindelijk eens door te pakken en het Haga Lyceum te sluiten?

MAD1950 | 17-06-19 | 16:50 | 1

Hou eens op met deze onbelangrijke zaken, er zijn nog genoeg belangrijke zaken die eerst aangepakt moeten worden....

Bill le Koek | 17-06-19 | 17:16

Iets zegt mij, dat deze toko vooral goed was in het strooien met studiepunten, zodat de "studenten" lekker makkelijk studiefinanciering konden opstrijken.

Mr. Squits | 17-06-19 | 16:47

En wat gebeurt er met het tuig dat hun kinderen naar dit terroristenkamp gestuurd heeft?

obominotie | 17-06-19 | 16:42

Als ik het goed begrepen heb kon je je daar laten opleiden tot homogenezer toch? Compleet met leap of faith techniek.

Super Vaagstra | 17-06-19 | 16:37 | 3

Dan moet ook dat een nep opleiding zijn geweest.
Het schoolgebouw is niet hoog genoeg voor een islamitische homogenezing.

Frau_Ferkel | 17-06-19 | 18:29

Corruptie & braindrain. Welkom, welkom. Met zo'n achterlijke religie heb je natuurlijk wel constant geestelijke zorg nodig, om er in te blijven trappen.

bqbq | 17-06-19 | 16:16

Waar heeft deze vent zijn doctorstitel verkregen en waarin. Als het in Turkije is, dan hang het papier maar op de plee.

Norbert Tijhuis4442 | 17-06-19 | 16:06

Religie als verdienmodel in een witwasvariatie.
Koranig, zeg. Respect.
En de gulle gevers zijn nu allemaal natuurlijk slachtoffer van meneer Ponzi en janken?
Sorry, lang niet meer zo gelachen.

MistaRazista | 17-06-19 | 15:37

Waarom willen ze zo'n moeite doen om een universiteit op te richten ?
Die is voor ons bedoeld om hen met ons te kunnen meten.
En als het niet lukt hebben wij schuld en voor je het weet worden ze weer boos.
En ze waren al boos omdat ze in een gevangenis zitten en Allah de sleutel heeft weggegooid.
Soms denk ik wel eens, wat zouden we ons zonder islam rot vervelen.
En dat heeft ook wel weer iets.
Paul Weston 'How to destroy a country', erg kijkwaardig en eng tegelijk.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 17-06-19 | 15:30 | 1

"Waarom willen ze zo'n moeite doen om een universiteit op te richten ?"
Geld, fraude en er hier net zo'n puinhoop van willen maken als in het zand van herkomst. Alles moet kapot.

Wekkertje | 17-06-19 | 17:11

Welke faculteiten werden er onderwezen? Het zullen geen wetenschappen geweest zijn, of iets met logica. Of talen zonder keelklanken. Of geneeskunde, want haram. Of... Ja, wat eigenlijk?
En sinds wanneer biedt het woord 'islamic' een meerwaarde voor de planeet?
En waarom kijken we to-taal niet van het intrekken van de leerbevoegdheid op?
Zoveel vragen. En het is nog maar maandag.

Notenkraker | 17-06-19 | 15:24

Tsja, tegen zo veel institutoneel racisme kan zelfs een universiteit niet op...

IAKSAKKAK | 17-06-19 | 15:23

Dit is zoiets als Capone oppakken voor belastingontduiking. Het ruimt zo'n extremistisch broeinest wel mooi op. Benieuwd waar de volgende stinkzwam gaat opduiken.

Zuma | 17-06-19 | 15:22 | 2

Stinkzwammen groeien in het wild en zeggen nooit boem, of trekken een mes.

Notenkraker | 17-06-19 | 15:25

@Notenkraker | 17-06-19 | 15:25: Weet ik. Maar de geur van deze zwam is zeer specifiek. Bijna iedereen kent ze wel. Zo ook met dit soort scholen....

Zuma | 17-06-19 | 15:43

Ja, lekker handig, waar moet je dan naartoe om de Islam te begrijpen?

hetgingperongeluk | 17-06-19 | 15:21 | 1

Pakistan en Afghanistan schijnen daarvoor de beste landen te zijn. Gegarandeerd Takfir

Titaantje | 17-06-19 | 18:35

Ik zou die doctorstitel van Nedim ook even onderzoeken.

McSnor | 17-06-19 | 15:21 | 2

In Pakistan heb je d'er ook die zich tandarts noemen. Gaat u daar in de zetel zitten?
Nedim kan waarschijnlijk z'n eigen achternaam niet foutloos opschrijven...

Notenkraker | 17-06-19 | 15:32

@Notenkraker | 17-06-19 | 15:32: Maar hij kan wel een dik sprookjesboek uit zijn hoofd reciteren. Dat is letterlijk "poep in je hoofd".

Frau_Ferkel | 17-06-19 | 18:31

Zijn er nog bona-fide islamitische onderwijsinstellingen over?
Of is het overal een verdienmodel voor handige get-rich-quick subdsidie-achteroverdrukkers? Ik zie de combi van onafhankelijke wetenschap en islam elkaar bijten. Ben ook benieuwd naar de wetenschap op die instellingen. Of is dat nivootje genderstudies UvA?

Beste_Landgenoten | 17-06-19 | 15:20

Arabieren zijn nu eenmaal niet te vertrouwen,
aldus mijn grootvader zaliger die zijn hele leven op de grote vaart zat.

nee_toch? | 17-06-19 | 15:07

Ook nu: allah de grootste zij geprezen voor dit moedige besluit.

Eddy67 | 17-06-19 | 15:07

Dieskriminasie!
Wie heeft er een rijke gulle neef uit Oman?

Deflatiemonster | 17-06-19 | 15:06 | 1

sorry, geen tijd. die zijn op zoek naar engelse voetbalclubs om over te nemen.

Bread_Pitt | 17-06-19 | 15:14

Islam en hoger onderwijs gaan niet samen, te dom.

Ko Ranzig | 17-06-19 | 15:05 | 1

Lager onderwijs ook niet.

kwark001 | 17-06-19 | 15:09

De fraude ging als volgt. Via bevriende moskeeen werden gelovigen gevraagd om giften aan de zogenoemde universiteit te doen. Ze kregen dan van de penningmeester een kwitantie waarop een veel groter bedrag stond. De frauduleuze giften werden door de gevers opgevoerd op hun belastingaangifte. Hoe de winst die hiermee werd behaald is verdeeld weet ik niet, maar het is wel duidelijk dat de universiteit in wezen werd gefinancierd met “ons” belastinggeld. De verantwoordelijke directeur is overigens al een tijdje zoek. Zal waarschijnlijk zijn geld zitten te tellen ergens in Turkije.

Paramaribo | 17-06-19 | 15:04 | 2

'Zijn geld'?

Tikkie Terug | 17-06-19 | 15:10

@Tikkie Terug | 17-06-19 | 15:10: inderdaad”ons geld”. Maar nog iets anders. Stel dat een School met de Bijbel uit zegmaar Elburg eenzelfde belastingtruc zou uithalen. Dan was Leiden in last. Alle media zouden vol staan met dit schandaal en opening journaals. Want laten we ons niet vergissen. Er moeten op z’n minst duizend mensen hebben meegedaan met deze belastingfraude. Een compleet dorp.

Paramaribo | 17-06-19 | 16:46

Overigens is het op de universiteit van Harderwijk goedkoper een bul te behalen. Daar heb je mogelijk ook nog wat aan bij een eventuele sollicitatie.

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 15:04 | 2

Directeur Volkert van der Graaf?

aamert | 17-06-19 | 15:32

Als het een VVD-er is heeft hij waarschijnlijk een heel lang gesprek met de helpdesk integriteit.

Mr_Natural | 17-06-19 | 15:01

Volgens mij heeft Amerika ook wel een beetje spijt van het crediet dat ze de Turken hebben gegeven. Ze verkopen op dit moment all JSF-blueprints aan de russen haha, jezusmaria

pomodorus | 17-06-19 | 15:01 | 3

Wie had dat ooit kunnen bedenken

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 15:05

@Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 15:05: zijn geen strategischer hoogvliegers daar bij de nato

pomodorus | 17-06-19 | 15:07

@pomodorus | 17-06-19 | 15:07:
Ze zijn daar blijkbaar vergeten dat er altijd maar 1 enkele reden was om de Turken erbij te halen.
Zwarte Zeevloot - Bosporus.

Tis ook alweer zo lang geleden.

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 15:17

University of Genfailure.

kwark001 | 17-06-19 | 15:00

In Pakistan noemen zij dat een madrassa, dat kost daar niet zo ontzettend veel want met een ezel, 1 koran, een middeleeuwse folteraar en een paar bidmatjes is het meubilair en het lesprogramma wel compleet.

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 15:00

Allah veel boosch op Bahçekapili !

Minus Richels | 17-06-19 | 14:56 | 1

Heeft hij de helft nog niet aan de moskee gegeven dan?

Mr_Natural | 17-06-19 | 14:57

'Islamic University of Europe', wat een vreemde naam voor een gevangenis.

Mr_Natural | 17-06-19 | 14:49 | 1

In the Life of Brian zitten die bitches naast The University of Islamic Europe.

Shareholder II | 17-06-19 | 14:53

Dus als je slecht onderwijs geeft, maar de financiën wel op orde hebt, dan mag je als school dus gewoon doorgaan ? Dit laat wel weer zien waar de prioriteiten liggen bij onze
overheid.

Baron Clappique | 17-06-19 | 14:48 | 1

Zo werkt het al decennialang in NL. Gewoon, financiering naar rato van het aantal uitgedeelde diploma's. Heeft heul geen effect op het niveau van onderwijs, hoor!

Oh, wacht...

EefjeWentelteefje | 17-06-19 | 20:05

Heeft de voortvluchtige rector geld verduisterd en zo ja, is dan bekend hoeveel?

Mannes | 17-06-19 | 14:47 | 2

Zie de weblinks. Ik meen dat het dik 8 miljoen pietermannen betrof.

Shareholder II | 17-06-19 | 14:50

@Shareholder II | 17-06-19 | 14:50:
Is hij nou zo slim of zijn wij nou zo dom? En dat allemaal met een diploma uit de kauwgomballenautomaat.

Mr_Natural | 17-06-19 | 14:52

Je ziet het ook aan die kop. Dit sort gesluis hoort achter de tralies. Opsporen en aan de ratten voeren.

Rheia | 17-06-19 | 14:46 | 2

inderdaad, die kop!!!

pigadaki | 17-06-19 | 14:53

Sort gesluis...

Buiten de typefoutjes om, bedoel je 'gespuis' of 'geslis'?

*afvragen doet

B*tchmeister | 17-06-19 | 15:00

Je moet natuurlijk wel je financien en onderwijs bevoegdheid op urde hebben.

Shareholder II | 17-06-19 | 14:46

Na de wiskunde zo’n 2100 jaar geleden is er uit de islam niet veel meer voortgekomen.

Fuckinghell | 17-06-19 | 14:45 | 15

2100 jaar islam? Hé Frenske, gij ook hier?

5611 | 17-06-19 | 18:35
▼ 12 antwoorden verborgen

Is er ook een Bijbelschool of Christelijke Universiteit in Turkije of Marokko ?

Stratum | 17-06-19 | 14:43 | 5

Je hebt volgens mij de heybeliada school voor priesters van de Grieks-Orthodoxe kerk in Turkije. Maar dat is politiek ook altijd lastig met visa voor studenten en zo.

TheOracle2 | 17-06-19 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Verdomme, eindelijk mijn VWO gehaald en sluit mijn toekomstige school.
Wat nu gedaan?

Kaas de Vies | 17-06-19 | 14:40 | 3

ga n**ken voor t te laat is

pomodorus | 17-06-19 | 14:45

Meld je aan voor de Mars expeditie.

Shareholder II | 17-06-19 | 14:48

Ga naar een nederlansche universiteit (dus niet de UVA). Doe daar een goede opleiding (dus geen alfa onzin). Doe daarna een promotie, en je bent iemand die overal buiten Nederland respect krijgt.

Frau_Ferkel | 17-06-19 | 18:42

heel dapper en typisch NL, de islamitische 'Universiteit' Europa sluiten, die al failliet en gesloten was.
Wees nu even net zo dapper en sluit ook de Islamitische 'Universiteit' Rotterdam die nog gewoon open is.

Bert Konterman | 17-06-19 | 14:38 | 1

Sowieso wordt die hut niet gesloten vanwege absolute academische onkundigheid, maar om administratieve redenen. Dat betekent dat de volgende diyanetclub die wel een capabele bestuurder aanstelt gewoon door kan gaan met deze contraproductieve onzin.

Sjors W. | 17-06-19 | 15:18

Met 'Islamic University of Europe' schep je ook wel hele hoge verwachtingen. Een beetje vergelijkbaar met het karakter van Dustin Hoffman in 'Rainman'. Die zegt steeds "I'm an excellent driver', terwijl hij in werkelijkheid alleen maar met een slakkengang rondjes kan rijden op de oprit.

MickeyGouda | 17-06-19 | 14:38 | 7

@Poesmobiel | 17-06-19 | 14:55:
Djeezes, ja, die aangeboden lunch is nu natuurlijk wel zeker te weten verkeken, schattebout?
Ja jij mij sweetheart noemen, hallo, ik jou katapulteren tot schattebout.
Maar Fransen en Spanjaarden (en die domineren mijn "staamboom") eten minstens 2x p/dag warm, so, kansen te over, oder?

chicago river | 17-06-19 | 15:09

@Mr_Natural | 17-06-19 | 15:03:
Oh ja, oh ja, maar zeker voor mij steelt Jon Voight toch echt de show.
Maar die armoedige woonsituatie, dat semi-lijdzaam liggen op een bed in zo'n wervelende stad...
GVD ik heb, mezelf kennend, eigenlijk geen tijd voor al deze onbewuste toffe filmtips!

chicago river | 17-06-19 | 15:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Religie heeft antropologisch, sociaal, historisch of cultureel gezien misschien 'waarheden' om te onderwijzen. En respect hebben voor religie is tot daar aan toe, maar laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof alsof geloven in religieuze sprookjes ook maar enige plaats hebben op een universiteit of HBO. Daar mag anno 2019 nog heel wat strenger tegen worden opgetreden wat mij betreft. We leven verdorie niet langer in de middeleeuwen, als je dan zo graag achterlijkheid in stand wilt houden: dat indoctrineren doe je maar achter de voordeur.

je therapeut | 17-06-19 | 14:36 | 4

Respect?? Voor religie? Ben je niet wijs ofzo.

Cobalt bomb | 17-06-19 | 14:46

@litebyte | 17-06-19 | 14:40:
-Ach ja, daar hebben we de 'Boze Machtshebbers' weer, en het 'Zielige Onschuldige Volk'.

HogeNood | 17-06-19 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Maar met de islam is niks mis, nooit geweest, nu niet en nooit niet. Vooral blijven knuffelen, iftars aflopen en die gasten binnen blijven halen. Het moet welhaast paradijslijk worden in de toekomst. Blijf vooral links stemmen dames en heren! Ja jullie ook daar op Oerol.

Koonkluk Huis | 17-06-19 | 14:35

De heer Bahçekapili zit allang in Pamukkale van zijn lahmacun te genieten met een plastic bandje om zijn pols dat hem recht geeft op onbeperkt eten en drinken (ben zelf Turkije expert, dus vandaar dat ik dat allemaal kan voorspellen)

Osdorpertje | 17-06-19 | 14:33 | 5

Ik mag hopen dat je dat land nu links laat liggen. Akelig idee om naar Turkije te gaan en je gearresteerd kan worden alleen maar omdat één of andere kliksnor op vakantie roept dat jij pro-Gülen bent. Helaas lul je er zelf niet uit en Buitenlandse Zaken kan ook niets voor je doen. No-go-land.

pibasso | 17-06-19 | 14:50

@pibasso | 17-06-19 | 14:50: ik durf er iig niet heen, ik val meteen door de mand en dan sta ik wel tegen de muur

pomodorus | 17-06-19 | 14:57

Ik ben ook Turkije expert, want ik woon in Rotterdam Zuid.

Kotjung | 17-06-19 | 15:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus alle kansloze inteelt producten van die school gaan zich nu mixen met Jelle en Sanne op een normale school? Daag onderwijskwaliteit door overvloed aan ikkenietesnappers. Ik vond het altijd wel fijn dat dit soort scholen bestaan omdat het normale scholen goed doet.

Likqua | 17-06-19 | 14:32

Goed voorbeeld doet goed volgen... hoop ik. Onze zuiderburen zouden zoiets moeten doen met de universiteit van Mons.

Buridan | 17-06-19 | 14:32 | 2

Of zou Greta Thunberg een eredoctoraat krijgen van de Islamitische Universiteit?

Glasgow Argus | 17-06-19 | 14:51

@Glasgow Argus | 17-06-19 | 14:51: Had ook gekund. Ze zijn van hetzelfde niveau.

Buridan | 17-06-19 | 15:13

Een teringbende. Dat was natuurlijk niet te verwachten.

RenHoek | 17-06-19 | 14:31

Wat heeft Islam überhaupt met onderwijs te maken? Ik zie de link niet, educatie en religie zijn twee verschillende zaken.

JackStick | 17-06-19 | 14:31 | 2

Indoctrinatie is ook een soort van onderwijs.

Kaas de Vies | 17-06-19 | 14:41

Geen cultuurgeschiedenis op het LBO gehad neem ik aan?

ikbenerweer! | 17-06-19 | 14:45

Gotspe dat dit zo lang overeind mocht blijven. Of überhaupt opgericht moet worden.

Verder vooroordelen weer bevestigd. Ik word misschien te cynisch, maar heb de indruk dat als je de FIOD op elkeender moslimgeorganiseerde organisatie stuurt, dat het altijd prijs is.

Nou moet ik erbij zeggen dat wij op het platteland ook wel van zwart geld hielden.

Bvdb | 17-06-19 | 14:28 | 1

Vooral die gristenen met dat visje achter op hun auto.

joppo0 | 17-06-19 | 14:42

Enige overeenkomst met die louche reisbureautjes, die eerst een vliegtuig vol met bedevaartgangers naar Mekka boeken met de hadj en dan spontaan van de aaardbodem verdwijnen als de vluchten betaald moeten worden is het geheel niet te ontzeggen.... ze naaien elkaar nog harder dan ons. Benieuwd hoeveel deze stunt de belastingbetaler weer mag gaan kosten - want die arme zielepoten die al geld aan deze meneer gestort hebben, krijgen dat vást wel weer op één of andere manier gecompenseerd...

bisbisbis | 17-06-19 | 14:28

Het is 2019 en er zijn mensen geweest die vonden dat deze radicaliserings instelling maar moest kunnen?

Cobalt bomb | 17-06-19 | 14:28

Mooi, nu het Cornelius Haga Lyceum nog.

RickRD | 17-06-19 | 14:28

Er zijn dus meer mensen die hun minderwaardigheidsgevoelens middels het gebruik van Engliesj proberen op te krikken.

HogeNood | 17-06-19 | 14:27

En hoeveel soepsidie en andere gelden zijn daar in verdwenen??

Mathijs2017 | 17-06-19 | 14:25 | 1

Goede vraag. Doe een Wob verzoek.

Rheia | 17-06-19 | 14:49

universiteit, pff, die term bevredigt een narcisitsche claim. but no more.

pomodorus | 17-06-19 | 14:23 | 1

'.... of Europe' idem dito.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-06-19 | 14:31

Ik ben met die islamitsche oplichterij wel klaar onderhand.

tragic1911 | 17-06-19 | 14:23 | 2
-weggejorist-
Mathijs2017 | 17-06-19 | 14:29

Dat is een pleonasme.

Rheia | 17-06-19 | 14:50

Hahahaha. Wolla karma.

pibasso | 17-06-19 | 14:20

Overduidelijk racisme wat hier speelt! Hoeveel geld is er aan deze onzin verspild? Als je een islamitische opleiding wil volgen, stel ik voor dat je dat in een islamitisch land gaat doen, en daar dan ook blijft.

dyslexieman | 17-06-19 | 14:20

Ben bang dat we nog veel meer van dit soort geweldig geintegreerde medelanders gaan horen,vergeleken bij deze club zijn Saturdarah en de Hells angel seen clubje lieve padvinders met kwajomngens streken en daar doet het OM wel wat tegen

Kappie62 | 17-06-19 | 14:20

Hey wacht eens. Die rector lijkt op een man die ik vanochtend in Amersfoort centrum zag lopen... zal hem wel niet zijn maar toch.

overVecht | 17-06-19 | 14:19

En terecht. Opbokken met die idioterie.

overVecht | 17-06-19 | 14:18

Vergeleken met deze rector kijkt Denkula nog vrolijk uit zijn ogen.
Maar goed, dit zag je aankomen als een zonsopgang in de Zomer.

miko | 17-06-19 | 14:18

Fraude/corruptie/ruzies etc. Aard van het beestje. Doe je niets aan.

b3n | 17-06-19 | 14:17 | 6

Is deze intrigant ook lid van de VVD?

litebyte | 17-06-19 | 14:42

Van de Islam mogen ze, zolang het enkel niet-moslims betreft die gedupeerd worden. Sterker nog, het is hun islamitische plicht om dat te doen: Dawa en Jihad.

Joostmochtnietsweten | 17-06-19 | 15:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Die rector lijkt wel wat op Iznogood...

number668 | 17-06-19 | 14:15 | 1

Zie ik er ook wel in ;-) Kijkt alsof ie twijfelt of ie wel op zijn eigen kussen zit.

Shareholder II | 17-06-19 | 15:03

Is er ook maar één Islamitisch instituut waar het wel goed geregeld is en het volgens de regeltjes gaat?

misty pain | 17-06-19 | 14:14 | 4

@ja,diedus! | 17-06-19 | 14:16: het is hier nu al een bestuurlijke puinhoop, laat staan wanneer het islamitisch clientelisme hier de norm wordt.

Glasgow Argus | 17-06-19 | 14:17

IS had het goed voor elkaar ,maar ja ook dat moest kapot, jammer hoor die ideale islamitische staat naar de knoppen. Hadden we mooi al onze islamitische brurgers naar kunnen verhuizen.

miko | 17-06-19 | 14:19

Nee. Maar Westerse regeltjes zijn haram, dus vandaar hoeft dat ook niet. Dat ies koeltoer.

Ceristimo | 17-06-19 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken