Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Varen met je vrienden VERBOTEN in 020

Succeshatende antikapitalistencommune Mokum haalt plezier uit pleziervaart

Iemand heeft, verscholen achter een dukdalf, over het water staan schouwen en gezien dat Teun meer dan twaalf passagiers op zijn schuit over de Amsterdamse wateren vervoerde. Dat verschrikkelijke en onverteerbare feit is gemeld bij wethouder Sharon “volgevreten hok” Dijksma, die prompt de schipper met een volslagen debiele dwangsom van 10.000 euro dreigt als hij het waagt om zijn vrienden nog een keer met meer dan een dozijn tegelijk mee uit dobberen te nemen. Want op het vasteland van de Mokumse heilstaat is geen mens illegaal, maar op het grachtenwater is iedere veertiende persoon of meer op een boot zo ongeveer het zwaarste vergrijp in Halsema’s bonnenboekje. En helaas voor Teun zijn er op het water geen donkere bosjes om de schuld te geven.

Reaguursels

Inloggen

Kleinere bootjes aan elkaar knopen.
Opgelost.

Fumandante | 17-06-19 | 14:17

Teun weet precies waarom hij die waarschuwing heeft gekregen. Die sloep met ruimte voor 13 of meer personen zal een commerciële aankoop geweest zijn op één van zijn bedrijfjes en de gedragingen op de boot hebben waarschijnlijk de aandacht gewekt.

Voor iedereen apart is het altijd 'maar één keer' en ondertussen is het voor anderen 'iedere fucking dag'. Net als vuurwerk afsteken op je verjaardag. Dat is ook maar 'één keer per jaar'. Gaat iedereen dat doen dan heb je iedere dag vuurwerk.

Hypocriet gejank van Teun. Mensen als Teun ZIJN het probleem. Mensen die vinden dat de regels niet voor hen moeten gelden, die zich verheven voelen boven de rest van het volk.

Rut_ger | 17-06-19 | 13:25

Kan mij het verrekken wat in die kudtstad gebeurd...

ZwengelMeister | 17-06-19 | 12:54

Gewoon met z'n 200 op een bootje gaan. Dat kost geen 50.000,-, maar levert een woning en wasmachine juist op.

Titia Heidekonijn | 17-06-19 | 12:29

Terecht. Ergens is een grens. Waar zou die dan moeten liggen,20,50,100,200? En het is een economisch delict, wat inhoudt dat de boete flink hoger moet zijn als het voordeel wat je ervan hebt, anders werkt het niet. En 13 kennissen? Of zijn het toch stiekem betalende passagiers? En voor je lol rondvaren kan je ook ergens anders doen, ik zou niet dood gevonden willen worden op een boot in 020.

paartjehop | 17-06-19 | 11:19 | 1

Economisch delict? Lul niet zo stroef. Dit is bestuursrecht (hints zijn: BESTUURLIJKE boete en last onder dwangsom) en geen strafrecht. En als het al strafrecht was dan kan een OVERTREDING uit een verordening nooit leiden tot een economisch delict, aangezien verordeningen van de gemeente niet zijn opgenomen in de Wet op de economische delicten.

Plague-Veritas | 17-06-19 | 11:31

Klinkt misschien wat suf, maar iedereen die in Amsterdam woont weet dat er genoeg van dit soort boten met keiharde muziek door de grachten vaart, nu zou dat nog niet eens zo heel erg zijn, maar ze doen dit ook gewoon om 12 uur sávonds. Daarnaast denk ik dat deze maatregel vooral bedoeld is om illegaal verhuur te bestreiden, een beetje onderzoeker is er toch wel binnen een paar minuten achter of dat het geval is.

plasticzakkenwasser | 17-06-19 | 10:13

Gek he hoe slinkse mensen die altijd roepen dat straffen niet helpt geen enkele moeite hebben met draconische boetes opleggen aan pleziermakers. Doe dat eens bij drankrijders.

TheBigKirth | 17-06-19 | 10:02

Wat erg weer voor mensen die er voor kiezen in Amsterdam te wonen en waar een meerderheid koos voor dit bestuur, inclusief muts Dijksma. Vreselijk gewoon! Gelukkig woont de rest van Nederland niet in Amsterdam al lijkt ook GS dat nogal eens te vergeten.

DasNouJammer | 17-06-19 | 08:44

Straffen helpt niet bij allochtonen, aldus links, maar bij mensen waar je boetes kunt opleggen werkt het ineens wel.

Gewinflipt | 17-06-19 | 08:31

Nog even en we gaan ouderwets tol betalen voor de ringweg. Moet ik straks via fuckin Lelystad gaan rijden.

RechtseKnakker | 17-06-19 | 08:23

Sorry hoor maar welke achterlijke gaat er nu in Amsterdam wonen? De staat van extreem links socialistisch bolwerk. Man man.

F1802 | 17-06-19 | 08:18

Eindelijk eens een strafmaat die opschiet.
Mag dat ook voor andere vergrijpen aub? Bij voorkeur voor de wat zwaardere.

60 rijden in mijn 30km wijk mag ook ook wel met 50.000 euro boete. Ik vind dat gevaarlijker dan zo'n bootje.
Of ben ik nu in de war??

mark1487 | 17-06-19 | 08:05 | 1

Ja, je bent in de war.

Rinuss5 | 17-06-19 | 09:18

Amsterdam is stuk. En zit vast tussen twee kwaden: de totaal doorgeslagen drukte/chaos én regeldruk die de vrijheid beknot. Hier ook weer. Het ís een chaos op het water, deze regel beperkt je weer als booteigenaar.

HypodePipo | 17-06-19 | 08:01

Hoe kan je zien of iemand passagier of bemanningslid is?

frickY | 17-06-19 | 07:53 | 1

Ik vraag me dan af: Wat doen ze dan met al die rondvaartboten?

jaozeejtie | 17-06-19 | 09:58

Lekker boeiend. Waar ligt dat Amsterdam eigenlijk >? Lees er veel over..

RickerdTM | 17-06-19 | 04:41 | 1

Grinnik

Texuandrier | 17-06-19 | 07:53

Ik snap niet waarom iedereen ineens zo hysterisch doet over deze regel. Dit staat al sinds jaar en dag in het Binnenvaart-Politiereglement, en die is ook van toepassing op de Amsterdamse grachten. Niet zeiken dus.

elco485 | 17-06-19 | 03:51 | 3

Gaat enkel over betalende passagiers. Met vrienden/ niet betalende passagiers mag het wel. Zonder deze context is uw oordeel wel wat voorbarig en mag men zeiken zoveel men wil.

Franciscus Borchwerf | 17-06-19 | 06:25

Omdat kraken ook verboden is, maar wél mag van de linkse junta in Amsterdam.
Net als illegaal in ons land verblijven, met een paar honderd Turken of Marokkanen de straat bezetten, enzovoorts.
Het probleem ligt in de selectieve handhaving.

Franker | 17-06-19 | 07:02

@Franciscus Borchwerf | 17-06-19 | 06:25: Tenzij je een rondvaarboot bent, dan mag het weer wel

batvoca2 | 17-06-19 | 07:43

Na zijn Facebook post hoeft Teun niet op alteveel clementie van de zijde van de gemeente te rekenen.

Gele Beer | 17-06-19 | 02:24

Als je - per ongeluk - een scheet laat in Amsterdam krijg je al een fikse boete. Ja ja vrijstaat Amsterdam maakt het helemaal, makkelijker kunnen we het niet maken, wel debieler!

Rdock | 17-06-19 | 01:53

Maar had knot-mans Teun ook een legitieme reden om met 12 anderen in een bootje door het open riool van Amsterdam te dobberen?

Slabak | 17-06-19 | 01:48

Toch sympathiek, komt er vanaf met een waarschuwing. Volgende keer, degene die niet mee mag op de boot is geen vriend maar een vage kennis. Weten de vrinden en kennissen ook weer waar ze aan toe zijn.

EmilioEsteves | 17-06-19 | 01:41

Fijn dat het gemeentelijke Poliburo de prio's, aangaande "mag niet"-oekazes, goed op orde heeft in 020. Die hele stad zakt (verder) af naar een lachwekkend schi*thol waar de linkse maakbaarheidsutopie als een soort slechte klucht gestalte krijgt.

Grijskijkert | 17-06-19 | 01:32

Allejezzes nog an toe, Amsterdam heeft #deugpolitie op het water. Hij heet #WeesgeenKees Hegt: Knettergek en volslagen idioot, de teljut en zijn boetes. Wat heb je gesnoven, #WeesgeenKees Hegt?

eastender | 17-06-19 | 01:29

Logisch toch ?!! Dat vadsige serpent is slinks , kan niks logischerwijs , en is om op te kotsen . Dan moet je dat toch compenseren ergens mee ?!

ghetto-is-back | 17-06-19 | 00:47 | 1

Hahahah.... eens

Derealist! | 17-06-19 | 06:16

Tja, dat krijg je ervan als Links de macht grijpt; dan krijg je fascisme. Iedereen in de (ganzen)pas lopen graag en als je dat niet doet, dan wacht een draconische straf.
.
Executie door ophanging hebben we in Amsterdam nog net niet, maar het zal niet lang meer duren of dergelijke dwangsommen van 10.000 euro, met een maximum van 50.000 euries, voor lullige overtredingen worden vervangen door een enkeltje galgenveld aan de overkant van het IJ.
,
Zo rolt Links. Verbieden is nu eenmaal het enige dat een domme zeug als Dijksma kan. Als ze over enige creativiteit had beschikt, had ze misschien ooit wel eens een echte baan gehad. Maar nee, ze is door teveel vet en gebrek aan inhoud bij de PvdA naar boven gedobberd.
.
Maar als ik de bezitter van die sloep was, zou ik de lokale Moskowicz-van-dienst inhuren om eens haarfijn uit te zoeken of dergelijke draconische dwangsommen wel mogen worden opgelegd; volgens mij moeten straffen altijd in verhouding staan tot de ernst van of mogelijke schade door een vergrijp. Dat is zelfs Europees recht, meen ik.
.

Brou Is Back | 17-06-19 | 00:38 | 1

Weet je nog van die treinen zonder plee, volgens mij had het schatje daar ook de hand in. Faalhaasje eerste klas.

Rdock | 17-06-19 | 01:56

Kunnen we amsterdam niet gewoon teruggeven aan de zee

tsjajaja | 17-06-19 | 00:08 | 1

Kwestie van geduld. Naar verluidt zijn de palen onder de stad behoorlijk aan het rotten geslagen door dalend grondwater, dus met een jaar of wat zien we de grachtenpandjes wel richting uitgang dobberen.

GraafSteno | 17-06-19 | 09:59

Lekker belangrijk wat ze in een links bolwerk van paupers allemaal bedenken. Boeit verder niemand iets.

Pislinq | 17-06-19 | 00:05

Je krijgt wat je stemt. Veel plezier in het afvoerputje van Nederland.

Willem_Oltmans | 16-06-19 | 23:54 | 1

Precies.

Lieveschat | 17-06-19 | 00:36

Geen tenaamstelling, met vriendelijke groet? Heb ik gvd met het College geknikkerd? En sowieso, 10k aftikken om 1 passagier te veel? Je kan beter iemand voor z’n bek rossen, is een stuk goedkoper.

Blotebelg | 16-06-19 | 23:22

Muahahaha, daar gaat gay-Pride Amsterdam.

Of krijgen zij wel een uitzondering?

Xantion | 16-06-19 | 23:19 | 1
-weggejorist-
Huiskens | 16-06-19 | 23:56

Geenstijl, kap nou eens met dat Amsterdamse geneuzel. Okay 1x per week mogen jullie zeuren over 020, de rest van de week praten we er niet over. Deal?

nieuwe_Deen | 16-06-19 | 23:05 | 3

Goed plan. En dat dat met sport in al z'n vormen ook. Daarvoor kom ik niet op de GeenStijl

SerTheFun | 16-06-19 | 23:38

Amsterdammers zijn zo vervelend met hun grote bek omdat ze denken dat ze het middelpunt van het heelal zijn. Dat is al triest. Nog triester wordt het als een gerenommeerd kritisch blog nieuws over Amsterdam plugt omdat de redactie in Amsterdam is gevestigd. Jongens en meisjes van GS, wees volwassen en laat los waar de redactie is gevestigd.

Willem_Oltmans | 16-06-19 | 23:56
-weggejorist-
Huiskens | 17-06-19 | 00:06

Zien en vooral gezien worden in een sloepje. Wat een treurnis.

Sinaslolly | 16-06-19 | 22:53

Ik heb geen medelijden met een stad die zijn stem uit op links stalin achtige partijen.

Ins0mnia | 16-06-19 | 22:34

Kan iemand mij alstublieft uitleggen hoe de GS website werkt ? Op de een of andere manier kom ik altijd uit op de edtie 'Amsterdam' en dat begint redelijk te vervelen.

Vesta | 16-06-19 | 22:22 | 3
-weggejorist-
Xirdalan | 16-06-19 | 22:31

@ Vesta
Een "incognito" window openen in je browser, dan heb je geen last van reeds bestaande memory (en na uitloggen ook niet van de memory van wat je in de incognito window doet) en dan opent er vanzelf een 'gewone' GS site (op www.geenstijl.nl)

telelezer | 16-06-19 | 22:49

Het Kremlin aan t IJ doet heel veel domme dingen, maar dit is al jaren eigenlijk een wet. En meer dan 12 personen op een boot is over t algemeen handel. Ze zijn dus eindelijk gaan handhaven. Wat zorgwekkender is , is de manier van handhaven, en de voorliefde van GL en die bolle voor volledig geautomatiseerde camera/scan controle.

Shortganger | 16-06-19 | 22:18 | 1

Geldt inderdaad alleen voor handel. Dit zonder verdere controle aannemen en met dergelijke boetes bestraffen is ronduit debiel.

Franciscus Borchwerf | 17-06-19 | 06:30

Wie wil er nou in Godsnaam met zijn bootje in de 020 pisgrachten rondvaren?
Ik zou liever in Friesland of de randmeren rondtuffen dan in die stinkstad Amsterdam.
Behalve dat ik al mijn vaarbewijzen heb zou ik nooit met zoveel mensen gaan rondvaren.
A. Niet gezellig.
B. Wordt alleen maar gezopen.
C. Zit altijd een vervelo bij.
D. Ik heb een kleine familie.

Hebbiehemookweer | 16-06-19 | 21:57

Mij niet gezien in zo'n sloep. En dan met meer dan 5 mensen erop.Ga liever in een rondvaartboot,maar dat is weer te duur voor sommigen. Smaken verschillen gelukkig,maar als je Amsterdam bezoekt,lijkt het net of iedereen hetzelfde doet.. en heeft.

Jan Onbewoond | 16-06-19 | 21:51

Waternet zijn incompetente nazi's, maar in dit geval is het een prima in lijn met weren grote commerciële boten. Hier heeft een normaal iemand geen last van.

Fedor Emelianenko | 16-06-19 | 21:48

Nee. Het is leuk om de hele dag lamgezopen blatende proleten in de sloep van hun fadur langs te horen kotsen. Flikker op met je kudtsloeps. En je miauwende witte wijn zuigende biggen in bloemetjes jurqen. Je larven in kekke zwemvesten en je jaargenoten die uit de boot staan te pissen. Ga. Eens. Dood.... Zeau. Biertje. Iemand?

Ignatius J Reilly | 16-06-19 | 21:30

Misschien snap ik het allemaal niet maar het lijkt mij vrije keuze om op een bootje te stappen met 14+ pax en een dronken schipper. Laat Darwin daar dus gewoon zijn werk doen. De veiligheid van voet- en fietspaden is daarentegen wel een taak van de overheid. Laat ze zich daar eens op concentreren.

Joffri | 16-06-19 | 21:04
-weggejorist-
Huiskens | 16-06-19 | 21:03 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens mij hebben ze gewoon paal en perk gesteld aan commerciële zuipschuiten. Lijkt me niet zo raar. In mijn auto mag ik trouwens ook maar 4 passagiers meenemen. Heeft niks met GroenLinks te maken.

wapster | 16-06-19 | 20:44

Pleurt op met je boot kakeer. Echt. Alle plezierboten weg uit de Amsterdamse grachten, en de grachten gebruiken waar ze voor bedoeld zijn: afval dumpen, zwaar chemisch bij voorkeur. O, en snoei-afval van struiken bijvoorbeeld.

ParaPiet | 16-06-19 | 20:36 | 2

kakeer=kakker :-)

ParaPiet | 16-06-19 | 20:37

Huilstruiken. Voor de rest oneens.

Joffri | 16-06-19 | 20:55

Ondertekent; Teamleider nautisch toezicht!!
Ik heb gesolliciteerd naar de functie van teamleider "bottum up observaties" in Amsterdam. Elke dame die zonder slip onze stad doorkruist krijgt een dwangsom van 5000 euro aan haar .. eh .. jurk..

bolletje kaas. | 16-06-19 | 20:28 | 1

Waar kan ik solliciteren?

pendajo | 16-06-19 | 20:40

Voor zover ik weet is fracking overal verboden vanwege de grote hoeveelheden chemische zooi die de bodem in gepompt wordt, in het drinkwater terecht kan komen en de isolerende aardlagen doorbreekt. Een van de voornaamste redenen van de Amerikaanse interesse (en de daaruit voortvloeiende oorlog) in UKR was voornamelijk de olie. De zoon van de US vice-president had daar zijn belangen.
www.bbc.com/news/blogs-echochambers-2...
soundcloud.com/user-901836666/joe-bid...

Frau Merkel | 16-06-19 | 22:35

Altijd gezellig daar.
https://www.youtube.com/watch?v=AzcKlAnCa14

Ronnie D. | 16-06-19 | 20:13

Stem dan ook niet zo stom. Amsterdam is gewoon een overgewaardeerd merk. Veel merk-o-fielen geven absurde bedragen uit, die niet op rationele gronden te rechtvaardigen zijn Of het nou Louis Vuitton tassen zijn of dat je woont in Amsterdam. Bijna overal is de prijs/prestatieverhouding beter, en toch heb je altijd malloten die graag geld weggooien. Ik woon er zelf 15 autominuten buiten op een voormalige boerderij, en ik kom steeds minder in Amsterdam, maar nog wel enkele keren per maand. Leuk voor Chinezen.

jasvanbus | 16-06-19 | 20:08

liever geen nieuws uit Amsterdam

rifraf | 16-06-19 | 20:06 | 2

Eens.

Muuke | 16-06-19 | 21:16

Met meer dan 12 passagiers ben je officieel een passagiersschip, nietwaar?
Met mijn beperkte wettelijke kennis weet ik het volgende te vinden:
BPR artikel 1.01 A1: passagiersschip: schip dat meer dan 12 passagiers mag vervoeren;
Voor zover ik weet moet je dan als passagiersschip aan allerlei voorwaarden voldoen zoals dat je genoeg reddingsvesten hebt, groot vaarbewijs etc.
Dus dan is het eigenlijk ook niet zo gek als niet Jan en alleman zomaar tientallen passagiers mee kan nemen aan boord.

Barre_de_k | 16-06-19 | 20:04 | 3

Meer dan 12 betalende passagiers is een groot schip en moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen, heb je 14 pax dan zou je 2 pax als matroos als matroos kunnen bombarderen en voldoe je nog aan de regels.

homieguerneville | 16-06-19 | 20:08

@homieguerneville | 16-06-19 | 20:08: Regelgeving die je leert voor klein vaarbewijs zegt 12 passagier, 1 matroos, 1 schipper als maximum aantal mensen aan boord, daarboven gelden de regels zoals Barre_de_k omschreef.

BootleggersSmurf | 16-06-19 | 20:47

Nee, je kan niet zomaar matrozen aanwijzen. Volgens de binnenvaartregeling moeten deze bepaalde opleidingen hebben om officieel als 'nautisch personeel' gezien te kunnen worden.

elco485 | 17-06-19 | 04:02

Teun is niet de enige die zo'n brief heeft gehad. ikzelf met een monumentale platbodem van 100 jaar oud en 11,5 meter lang mag de republiek Amsterdam niet meer in met Koningsdag en Gay Pride.

AsbestTerrorist | 16-06-19 | 19:57

Blijkbaar wordt het met meer dan 13 personen gezien als een bedrijfsmatige activiteit.
Zelfde als je met meer dan 9 personen niet meer met rijbewijs B mag rijden.
Een economisch delict. Wat veel zwaarder wordt bestraft dan boetes aan burgers.
Dit soort regels lijken mij logisch en wenselijk.

oplichter | 16-06-19 | 19:55 | 3

Niet alleen dat, maar 13 "vrienden" is gewoon niet normaal. Gooit de schrijver toch gewoon het kopgeld wat omhoog?

BenPakdee | 16-06-19 | 20:44

Alleen maar omdat ze te lui zijn om "bedrijfsmatig" daadwerkelijk aan te tonen. Dan maar iedereen lastig vallen.

Joffri | 16-06-19 | 20:59

@Joffri | 16-06-19 | 20:59:
Nee, niet omdat ze te lui zijn.
Wel omdat studentenclubs die met vijftig man schreeuwend, pissend en kotsend door de gracht gaan door werkelijk iedereen als bloedverziekend irritant ervaren worden.
Dankzij dat volk is deze regel ontstaan. Zij die deze regel vervelend vinden moeten niet klagen bij de gemeente, maar bij corpsballenclubjes.

Wil je met meer dan 12 man varen, huur dan een vergunde boot. Is nog veel veiliger ook. Schipper met vaarbewijs, marifoon, reddingsmiddelen etc.

koolteer | 16-06-19 | 21:13

Beste Amsterdammers,
Jullie kozen voor Gemeen Links.
Dit krijg je er nou van.
Dit is de dank voor uw stem.

gaffelbaard | 16-06-19 | 19:55 | 2

heb je er nou van

hetgingperongeluk | 16-06-19 | 19:59

Daarom moet het licht van de media schijnen op het gal van de gemeen links gemeente ter lering ende vermaeck van niet-amsterdammers.

Barre_de_k | 16-06-19 | 20:06

Met plezier de vaart eruit halen is de Amsterdamse Kmehr wel toevertrouwd.

SugarCandyMountain | 16-06-19 | 19:47

Fuck jullie, dit is gewoon terecht.
Ik zie dingen op het water die echt onverantwoord zijn en dit is er 1 van. Sommige bootjes zijn echt te vol, dat is nog afgezien van dit doen zonder enige verlichting terwijl het al pikdonker is. Beetje onder het motto je hoort mij toch aankomen?! Een boot is geen alternatief voor een kroeg...
Overigens, je mag best met 13 personen plus de schipper varen maar dan moet er 1tje gepromoveerd worden tot matroos. Of je haalt de juiste papieren, je stapt toch ook niet in een vrachtwagen met je autorijbewijs?
Wat er momenteel gebeurt in Amsterdam is ronduit gevaarlijk, de aso schippers verpesten het voor de mensen die zich wel normaal gedragen.
Er zijn zat dingen om terecht over te zeiken in Amsterdam maar dit valt daar dus niet onder.

BootleggersSmurf | 16-06-19 | 19:37 | 5

@AsbestTerrorist | 16-06-19 | 20:00: en hoe herken je een goede schipper? Het probleem is niet dat er mensen zijn die gerust 20 man kunnen meenemen. Want als je een boot bestuurt maakt het niet zo veel uit hoeveel mensen aan boord zijn. Het probleem is dat er mensen zijn die níet met 20 man aan boord kunnen varen en dat toch doen. De vaarwegen in Amsterdam zitten al tjokvol dus dan ga je dit soort regels handhaven.

Barre_de_k | 16-06-19 | 20:11

@filibuster | 16-06-19 | 19:59: Dat bosjes snoeien is inderdaad iets om op in te hakken en te blijven hakken. Zo zijn er nog wel meer dingen.
Wat bootjes betreft vind ik het onderhand terecht dat er word ingegrepen. Als je zelf niet op het water zit ontgaat je een hoop, het heeft mij de ogen geopend.
Ik ben helemaal voor iets met de regeltjes spelen, dat kon vroeger ook gewoon. Maar als je die bootjes soms langs ziet komen kan een kind nog bedenken dat het gevaarlijk is. Dan is er ook nog de geluidsoverlast, bij de eerste boot denk je nog leven en laten leven, bij nummer 50 van de dag begint je er toch echt iets anders over te denken.
Wat betreft licht, ik heb het niet alleen over de zomer. Het is nu echter tot 23:30 licht maar mensen zijn wakker tot 01:00 ofzo dus speelt nog steeds alleen iets minder.
Er zijn zat ANDERE dingen om over te zeiken, waaronder bosjes, verbieden van een ballenspel op het Museumplein, AZC met uitgeprocedeerden naast twee bejaardentehuizen met park parkeren, parkeermaffia, tekort aan betaalbare woningen etceterea. Zat andere dingen dus, maar het is wachten dat het fout gaat op het water. Dat er nog geen doden zijn gevallen verbaast mij echt.

BootleggersSmurf | 16-06-19 | 20:29

@AsbestTerrorist | 16-06-19 | 20:00: Ik had het nog niet eens over dronken schippers. Weet niet of dat een probleem is.
Wat ik wel weet is dat 20 man in een panda een probleem is. Zo ook met een boot.
Sommige schippers kunnen nog niet met een lege boot varen maar doen dit alsnog, volgeladen met mensen als ze dit nodig vinden. Dat het een boot is maakt dingen niet mider gevaarlijk. Er is een reden dat ik het vergelijk met autorijden, denk je dat regelgeving voor personenvervoer uit de lucht gegrepen is? Geld kloppen?
Heb je die bootjes weleens zien varen door en rond Amsterdam? Ik vind dat er zat te zeiken is over Amsterdam, zo mag je binnenkort wss neit eens meer een BBQ doen, maar in dit geval hebben ze gelijk met het handhaven van LANDELJIJKE regelgeving.

BootleggersSmurf | 16-06-19 | 20:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit staat echt los van ENSCHEDE; niemand begrijpt wat er speelt in Amsterdorp.

HaveXS | 16-06-19 | 19:30 | 1

Wacht maar dat hier de Stadsgracht weer terugkomt .... Het zijn inderdaad wel erg veel items over Amsterdam. Wat dat betreft doet Geenstijl niet onder voor de talkshows van de NPO....

Mannes | 16-06-19 | 19:59

Misschien kan die SeaWatch3 daar wel gaan varen. Die schuit heeft immers Amsterdam achterop staan ...

Fi-Bu-Bla | 16-06-19 | 19:29
-weggejorist-
Gumush | 16-06-19 | 19:21

Haha, Pas maar op die Dijksma daar ga je. zeg maar daar kom je niet zo gemakkelijk aan voorbij.

biebop | 16-06-19 | 19:15 | 1

Nee, Max 6 qua gewicht maar kraalogen maken veel goed.

Ernst Oosters8389 | 16-06-19 | 19:32

Een boot waar 13 mensen op passen is geen plezierbootje. Dat is gewoon georganiseerd vrijgezellenfeestjes rondvaren.

JanVergoor | 16-06-19 | 19:10

Ja maar dit zijn vluchtelingen die ik van een rubber bootje heb opgepikt.
Ze willen alleen Amsterdam ontvluchten !

Ing. eslapen | 16-06-19 | 19:09 | 1

Met het benoemen van de vluchtelingen status van je passagiers moet je ook uitkijken, dan ben je namelijk verplicht ze aan boord te houden en te verzorgen (te voorzien in al het nodige) tot je melding hebt gekregen dat ze opgevangen kunnen worden.

Tuinhekje | 16-06-19 | 19:29

Ik geloof er niets van. Niemand heeft 13 echte vrienden.

SamV | 16-06-19 | 19:00 | 12

@Vageling | 16-06-19 | 20:14:

Mensen die andere mensen kapot maken: altijd -veel. Het is nog erger als het iemand betreft die eigenlijk voor je had moeten zorgen. Laat die clementie maar zitten!

MickeyGouda | 16-06-19 | 20:29

@Barre_de_k | 16-06-19 | 20:15: Ja, ja. Leuk. Ik ga die auto correct uitzetten want ik word er gek van. Populair, populier. Weet dat apparaat nou. En ik had moeten nalezen, dat ook. Toch hulde voor de lach.

Vageling | 16-06-19 | 20:40

@Vageling | 16-06-19 | 20:40: en bedankt voor de voorzet.
Maar, even zonder grappen: wellicht zou je wel wat hebben aan emotionele hulp als je na een grapje van kuifje over Jezus terug denkt aan die verschrikkelijke tijd (en dat projecteert op een anonieme reaguurder).
Waarom begon je over je vader? Verder ken ik de details natuurlijk niet maar misschien dat je iets meer vrede hebt als je het trauma iets verder verwerkt.

Barre_de_k | 16-06-19 | 21:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik zou zeggen, ga eens op een mooie zomermiddag/avond langs de grachten lopen: Eén en al keiharde muziek en studentiekoos gebral. Maar kiekeboe! Daar hebben we hem weer, de afgezaagde riedel: dat komt door links

Poso | 16-06-19 | 19:00 | 2

Dat heb jij heel goed gezien. Linksch, 2, 3, 4, links.

Fi-Bu-Bla | 16-06-19 | 19:33

@Fi-Bu-Bla | 16-06-19 | 19:33: op een brug over de gracht, altijd uit de maat en uit kadans.... voor de veiligheid...

hetgingperongeluk | 16-06-19 | 19:51

Dat 020 begint een communistisch bolwerk te worden waar die ene Kim nog jaloers op zou zijn. Alles verboten !

Wekkertje | 16-06-19 | 19:00

Zeg Geenstijl, gaan jullie het ook opnemen voor/huillie huillie doen over iemand die een boete krijgt voor rijden met een voertuig met meer als 12 inzittenden met slechts een B rijbewijs in bezit? Die regels zijn duidelijk, zijn er met een reden en meneer mag van geluk spreken dat hij slechts een waarschuwing krijgt. Of denkt Geenstijl (en de reaguurders) dat het volkomen veilig om om elke halve zool met een boot van dat formaat te laten varen? Varen met een plezierbootje lijkt simpel en relaxed en langzaam te gaan, maar een klein foutje kan heel snel hele nare gevolgen hebben. Deze regels zijn er echt niet alleen maar om de beroepsvaart te beschermen!

Gregovic | 16-06-19 | 18:57 | 6

Verder alles goed?

Tipped Relic | 16-06-19 | 19:59

@Frau Merkel | 16-06-19 | 19:25: Als wij dan toch de schipper gaan doorlichten. Meneer heeft er duidelijk 1. Die brief wordt niet willekeurig verzonden want jouw NAW staat niet op je voorhoofd. Dus meneer moet ook bekend zijn met de regels omtrent plezier vaart. Voldoet hij ook aan de veiligheidseisen? Leuk man. Met meer dan een dozijn zuipen op een schuit. Heeft hij ook een reddingvest voor alle? Deze test is, onder toezicht, al gedaan onder professionele zwemmers. Ja, alcohol... Werd hem even niet. Veel moet kunnen. Wel verantwoord. Aangezien het laatste men in gebreke is... Tjah.

Vageling | 16-06-19 | 20:33

@Vageling | 16-06-19 | 20:33: Meneer is vanaf een brug gezien. Het is dus niet duidelijk wie de schipper was. Waarschijnlijk heeft u gelijk, maar de overtreding had ter plekke gecontroleerd moeten worden.

Frau Merkel | 16-06-19 | 22:42
▼ 3 antwoorden verborgen

"Schipper mag ik overvaren, Ja of Nee, moet ik dan een Cent betalen…Ja of Nee”….ik word niet goed….geloof ik...

hetgingperongeluk | 16-06-19 | 18:53 | 1

Wordt je niet goed, jonge? Wacht tot de wal het schip keert.
Ooit.

Ernst Oosters8389 | 16-06-19 | 19:03

Dit raakt kant noch wal. Ben bang dat millennials dit gezegde niet meer
kennen. Jammer toch.

Ernst Oosters8389 | 16-06-19 | 18:51

De kop van dit artikel klopt ook helemaal niet, niks verboden.

Super Vaagstra | 16-06-19 | 18:47

En welk probleem moet dit oplossen??

Roelke | 16-06-19 | 18:41

Je moet er ook een sticker "CD" opplakken van corps diplomatique.
Dan mag je alles.

kloopindeslootjijook | 16-06-19 | 18:39

"wethouder Sharon “volgevreten hok” Dijksma"
Aangezien Nanninga ook een flink postuur heeft, heeft wat je zegt blijkbaar niets te maken met dat postuur. Dus waarom dat vermelden.
Wat veel enger is, is dat ze overal een rare smile bij trekt. Geen idee waarom, want wat je zegt blijft hetzelfde. Rutte doet dat ook, Klaver ook.
Dat je daar geen pijn in je kaken krijgt zeg. Misschien krijgen ze het er niet meer af.

kloopindeslootjijook | 16-06-19 | 18:37 | 4

Dat is de Risus sardonicus, een medisch symptoom, waarbij de mimiekspieren in een kramp schieten waardoor het lijkt of men grijnst. Bij Rob Jetten is dat het meest zichtbaar.

wijsvinger | 16-06-19 | 18:54

Dat heet een Bilderbergglimlag, qua aandoening.

rechtsdwalendeautist | 16-06-19 | 20:18

Die Dijksma is niet alleen dik maar ook lelijk! En Amsterdam vindt ze 'cool'!

BaldEagle | 16-06-19 | 23:08
▼ 1 antwoord verborgen

Beste GS, het is vrinden of kameraden, en geen "vrienden".

Baron Clappique | 16-06-19 | 18:36

Hopelijk gaat de elite binnen de ring nu ook zelf de gevolgen merken van het stemmen op Groenlinks. Tot nu toe waren ze daarmee louter de niet 10x modaal verdienende hardwekkende Amsterdammer buiten de ring mee tot last.

Bab01 | 16-06-19 | 18:36

Hahahaha, volgevreten hok!!!!

pibasso | 16-06-19 | 18:35

Dijksma met 19 jaar de politiek in en heel de leven nog nooit bij een echte baas gewerkt. Is dat die of verwar ik haar met een ander?

Rotterdammert1965 | 16-06-19 | 18:35 | 6

@Baron Clappique | 16-06-19 | 19:02: Ze was toch ballerina?

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 19:04

Dat is op vrijwel elke politicus (m/v/x/y/z) van toepassing. Ze zijn blijkbaar allemaal nsfw.

Frau Merkel | 16-06-19 | 19:26
▼ 3 antwoorden verborgen

En zo wordt Amsterdam in rap tempo minder leuk. Niet leuk om te wonen, niet leuk om te bezoeken en niet leuk om over te lezen.

McFlym | 16-06-19 | 18:33

Ondertussen op Schiphol...
Gek hé, hoor je van Groen-66-arbeid niet veel over.

bitterpete | 16-06-19 | 18:30

Zal je zien dat Baudet binnenkort met 13 partijgenoten op een bootje door de grachten gaat varen. En als hij dan wordt aangehouden, doet hij -net als gisteren op die gehuurde scooter- alsof hij van niks weet. Beetje hypocriet is hij wel.

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 18:21 | 13

@Frau Merkel | 16-06-19 | 19:28: Beter 1 goede vriend dan 13 vage kennissen.

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 19:58

@Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 19:58: Dat is zonder meer waar, maar hij zit met zijn ene vriend in het schuitje. Het is roeien met de riemen die hij heeft en pompen of verzuipen, al kan hij beter naar de pomp lopen.

Frau Merkel | 16-06-19 | 22:46

@Frau Merkel | 16-06-19 | 22:46:
Jij en die Kuifje hebben elkaar wel gevonden hè? Matties voor het leven!

BaldEagle | 16-06-19 | 23:10
▼ 10 antwoorden verborgen

Heb niets met PvdA/Dijksma maar dit nog steeds zijn gevolgen van het rampzalige rondvaartboten vergunningenbeleid van Udo Kockzuiger (D666), mede veroorzaakt door die andere zogenaamde liberalen van de VVD. Alles moest anders, alles moest op de schop, oude rederijen gingen failliet ten behoeve de grootste betaler (uit het buitenland) en puntje bij paaltje veel weer teruggedraaid door de Raad van Staten. Getal 13 passagiers komt daarvandaan, vanaf 14 ben je rondvaartboot met vergunning- lees betaalplicht. Desalniettemin had bootmeneer dit gewoon kunnen weten bij op naam zetten van zn verplichte waternet sticker.

HdJ | 16-06-19 | 18:14 | 1

Lijk me toch wel een verschil zitten tussen pleziervaart en commerciële vaart. Daar wordt wel aan voorbij gegaan.

Rotterdammert1965 | 16-06-19 | 18:39

Ik vind die groenlinkse regels over vaartuigen prima. Graag ook, nee vooral, gaan toepassen op de Middellandse Zee. En echt streng handhaven graag!

Pierke Pierlala | 16-06-19 | 18:14

Ga nou niet allemaal verbaasd en verontwaardigd zitten doen want er hebben al minstens 5 topics over dit onderwerp op GS gestaan. Daar komt bij dat iedereen hier A’dam flink de tyf#s toewenst dus ik snap het probleem niet. Hun stad, hun regels.

Super Vaagstra | 16-06-19 | 18:06 | 3

Nee, het is een deel van nederland dat zijn eigen regels wil maken en dat moet worden afgestraft, net als inwoners als jij die dat en balkanisatie blijkbaar normaal vinden.
Tuigh.

Ongeblustekalk | 16-06-19 | 18:10

Onzinnig gezwets, waarom geen uniforme regels die overal hetzelfde zijn?
Alles maar kapot maken met overbodige regels.

VW, alles ist vorbei | 16-06-19 | 18:33

Het is niet "hun" stad. En al helemaal niet "hun" regels.

viejohuevon | 16-06-19 | 18:40

Meer een meer regels en meer en meer toezichthouders met een beperkt intellectueel vermogen. Vroeger was Nederland gedoogland, nu is Nederland regeltjesland. Ik ben dat kotsbeu.

i-Wonder | 16-06-19 | 18:05 | 2

Behalve als het ilegalen betreft. Dan knijpen ze 2 oogjes dicht.

bqbq | 16-06-19 | 18:33

Eigenlijk was Nederland altijd al regeltjesland - tijdens de flowerpower periode werd er - naar buiten althans - de vernis van "gedogen" overgegoten. Dus iedereen mocht er bijlopen zoals ehij/zij dat wenste. Je moest het alleen niet wagen om met een alpinopet over straat te gaan want dat kon abosoluut niet.
We zij in ons hart altijd een regeltjesland gebleven en zijn no o zo blij dat we dat in het openbaar weer kunnen zijn. Lees "Wonderlijke Nachten" van ons aller Godfried Bomans maar.....

viejohuevon | 16-06-19 | 18:44

Ik word een beetje 020-moe. Het land is stukken groter dan die kudtstadt

Bewezen-De-Gekste | 16-06-19 | 18:03 | 2

Ja, wij zijn met meer !

Baron Clappique | 16-06-19 | 19:03

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen.
In Almelo is altijd wat te doen.
Spannende tijden op GS.

medusa324 | 16-06-19 | 19:05

Jammer! Terwijl Amsterdam verder zo'n toffe stad is.

joker3 | 16-06-19 | 17:57 | 3

U bedoeld was...

Haram_Kafir_4ever | 16-06-19 | 18:01

Was. Tot ongeveer 1990

Nichtsneues | 16-06-19 | 18:46

Fuck de groene kousenkerk

Holein1 | 16-06-19 | 17:57 | 2

Omdat een schip tot max 12 man een klein schip is; met 13 man een passagiersschip in de zin van het BPR

Schriever | 16-06-19 | 18:02

Haha die brief eindigend met 'wilt u meer informatie....'. Nee, het enige dat die man wil is dat hij met rust wordt gelaten door de overheid. Als dit op deze schaal zo doorgaat dan komt er een punt dat het grondig uit de hand gaat lopen (hooivorken en fakkels). Maar goed ik spreek als niet Amsterdammer en ik heb, zoals ze in Amsterdam wel hebben gedaan, niet voor zo'n bestuur gekozen dus waar maak ik mij druk over.

devil13 | 16-06-19 | 17:55 | 1

Geen idee. Vertel. Waar maak je je druk over?

Bewezen-De-Gekste | 16-06-19 | 18:04

Ik denk er steeds vaker over na om te vertrekken uit Adam, zit er voor mijn werk "aan vast" maar voor de rest vraag ik mezelf af wat ik eigenlijk nog daar doe, eerlijk gezegd. Alles wat een stad enigzins leuk maakt als je jonger bent lijkt op een of andere manier je tegen te gaan staan, zoiets.

Fra Lippo Lippi | 16-06-19 | 17:55 | 1

Blijf lekker daar joh de rest van het land heeft geen behoefte aan amsterdrammers

TDB | 16-06-19 | 17:58

Ja en? Als ik in een busje 13+ man vervoer op mijn rijbewijs B krijg ik toch ook gezeik met de politie?
Is gvd ook logisch toch? Of heeft meneer de klager ook nog zo’n grote bek als die boot omslaat en er 10 mensen verzuipen?

Titaantje | 16-06-19 | 17:54 | 7

@Super Vaagstra | 16-06-19 | 18:09:
Ik denk dat hier het woord 'vrienden' in de ruimste zin des woords wordt gebruikt.
In dat geval kan daar ook onder worden verstaan: 'vage bekenden' of 'profiteurs'.

Mr. Happy | 16-06-19 | 18:28

@Super Vaagstra | 16-06-19 | 18:09:
Als je wint, heb je vrienden, rijen dik, echte vrienden.

kloopindeslootjijook | 16-06-19 | 18:41

Wie zegt dat de bestuurder geen vaarbewijs had dan?

Frau Merkel | 16-06-19 | 19:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Je hebt ook van die lui die dan op de boot een barbecue aansteken, daar kan ik me zo enorm over opwinden!!

Ongeblustekalk | 16-06-19 | 17:49 | 1

Niet doen! Is slecht voor je hart.

Frau Merkel | 16-06-19 | 19:31

De oplossing is heel simpel.
Benoem 1 persoon als schipper, 1 persoon als kapitein en benoem 2 personen als bemanningslid. De eigenaar mag ook apart mee.
Naast deze bemanning mag je dan maximaal 12 passagiers aan boord hebben.
Vervoer je meer dan moet je een groot vaarbewijs hebben.
Varen zonder geldig vaarbewijs op een schip dat meer dan 12 passagiers aan boord heeft en kleiner is dan 20 meter en niet sneller kan dan 15 kilometer per uur kost 209 euro.
Wil Amsterdam in het vervolg even gewoon de wet toepassen in plaats van fantasieboetes verzinnen?

Tuinhekje | 16-06-19 | 17:46 | 5

@Jacktheflipper | 16-06-19 | 18:30: gemeentecoordinator, vergunningcoordinator. Deze laatste is zo’n gepamperde illegaal van groenlinks dus nooit meer boetes maar subsidie. U betaalt.

Nichtsneues | 16-06-19 | 18:48

@VW, alles ist vorbei | 16-06-19 | 18:46: Het gaat ook over het aantal passagiers. Je mag gerust een kruiser besturen van 12 meter zonder vaarbewijs, maar er is een bepaling in de wet boven de 12 passagiers.
Zijn ze betalend dan moet er naast het groot vaarbewijs nog een signaal in de mast, en zitten ze voor de fun geldt het groot vaarbewijs.
Daarboven geldt een groot vaarbewijs, zie het als dat je met de auto ook maximaal 8 passagiers mag vervoeren.
Wil deze meneer dit, dan zal hij (aannemelijk) functies moeten toewijzen alsook (boven de 12 personen, dus bemanning + passagiers) voldoende reddingsmiddelen en een brandblusser die nog maximaal 2 jaar geldig is aan boord moeten hebben.
Aannemelijk zou zijn bv nog een EHBO bevoegde voor calamiteiten.

Tuinhekje | 16-06-19 | 19:23

@Tuinhekje | 16-06-19 | 19:23:
Waar haal je vandaan?
Ik heb jaren geleden vaarbewijs gehaald, dit heb ik nooit gelezen, hoeven leren.
Nieuwe regelgeving?

VW, alles ist vorbei | 16-06-19 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

De rioolgordel. Braaksel, ratten, lijken, tubes, roest, rubber, drugs, ureum, stront, colibacteriën, amoeben, luiers, plastic, glas, autobanden, slijk, bouwafval, olie, verf, slachtafval en ga zo maar door. Al kreeg ik geld toe.

Baron Clappique | 16-06-19 | 17:46 | 2

Condooms! Je bent condooms vergeten!

mono-culti | 16-06-19 | 18:07

De kieser beslist, tot ze gaan nadenken.

larie | 16-06-19 | 17:44 | 1

En leren schrijven.

SaintNick | 16-06-19 | 17:57

Sinterklaas is al aan het sparen.

Mokum Kosher | 16-06-19 | 17:44

Heeft die iemand achter die dukdalf zijn kopgeld al gebeurd? En krijg je dan één keer 7,50 of voor iedere opvarende 7,50? Kopgeld hoort zó bij Amsterdam.

5611 | 16-06-19 | 17:43 | 2

Kopgeld
Het is februari 1943, de jodendeportaties zijn in volle gang maar de aantallen nemen af, aan oproepen wordt steeds minder vaak gehoor gegeven waardoor de Zentralstelle besluit een premie uit te loven. De Duitsers betaalden voor Joden, als je er een verraadde en die werd ook daadwerkelijk opgepakt dan kon je een premie innen.
In maart 1943 werd er een beloning van 7,50 gulden in het vooruitzicht gesteld voor iedere ondergedoken Jood die kon worden opgepakt na aangifte. Nog voor het einde van het jaar werden er ruim 8.000 Joden Kopgeld opgepakt en op transport gesteld.
Overigens was het kopgeld aanvankelijk 2,50 gulden maar dat werd met stappen verhoogd tot 40 gulden.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:47
-weggejorist-
JI-HAAT | 16-06-19 | 17:41

"Varen met je vrienden VERBOTEN in 020"

Dan zeg je toch dat het jouw vrienden niet zijn?

Jackanders | 16-06-19 | 17:41

dus: als 5 keer betrapt wordt dan betaal je 5 keer 10000 euri.
waarna je wel betrapt kan worden maar je hoeft niets meer te betalen.
of lees ik dat verkeerd?

isotope 465 | 16-06-19 | 17:40

Dus voor 50k mag je met 13 of meer varen? Koopje toch?

jip_86 | 16-06-19 | 17:35

Dat bestuur daar dat komt bij elkaar. Eerste punt op de agenda, hebben we nog iets om Nederlanders te treiteren? Iemand fluistert: moeten we niet iets doen aan de drugshandel, liquidaties, shisha dekmantel, moorden en verkrachtingen? Nein!!1!

Repetitive Beats | 16-06-19 | 17:33 | 2

Tis niet treiteren, tis een kosten baten afweging, hier valt heul veul te halen, zo simpel is het.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:39

@Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:39: Right. Maar op de aanpak van drugshandel valt -tenminste officieel- ook veel te halen. Was het niet omdat er vrij veel te hlane is voor de fiscus, is het wel omdat deze aanpak veel scheelt op de gezondheidszorg.

viejohuevon | 16-06-19 | 19:10

Zwarte Riek had een vooruitziende blik toen zij zong "Amsterdam huilt"

MickeyGouda | 16-06-19 | 17:32 | 9

@MickeyGouda | 16-06-19 | 19:05: Mhaw, ik houd niet zo van op stap gaan met een grote groep. Het leukste onderdeel was een potje voetbal in het Vondelpark.

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 19:08

@Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 19:07:

Hmmm, dat klinkt niet als als een feest. Mijn innerlijke lafaard - ik hou niet van water - zou meteen van boord zijn gegaan. Het Vondelpark daarentegen is geweldig. Ik ben er niet zo lang geleden 's ochtends doorheen gefietst. Al die kwetterende wilde parkieten, ik wist niet wat ik hoorde!

MickeyGouda | 16-06-19 | 19:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je met 500 man op een boot zit is het maar 100 Euro per persoon, is te doen.

Mr_Natural | 16-06-19 | 17:31 | 1

Idee voor de Geenstijl BBQ?

Sitting_targets | 16-06-19 | 17:35

Mensen met een bootje zijn rijk. "De Rijken" moeten betalen voor de massa armen die Amsterdam zo divers, incapabel en corrupt houden.
Zo werkt het socialisme. (Socialisme "werkt" niet, het zou niet weten hoe - maar heft daarom des te meer belastingen en boetes)

Jan Passant mk2 | 16-06-19 | 17:31

Gelden deze regels ook voor de Seawatch 3?

keistad | 16-06-19 | 17:31 | 1

Hahaha (aldus een Bekende Nederlander). Nee, de mensensmokkelaars van Zee-Horloge krijgen een extra subsidie vanuit de Stopera voor elk dozijn verwarde mannen dat zij kunnen aanleveren.

Jan Passant mk2 | 16-06-19 | 17:33

Dat volgevreten hok komt trouwens uit Groningen. Haar CV (op website van gemeente Amsterdam te zien) is trouwens uiterst droevig, zo zie je maar dat als je totaal niets kunt, je altijd nog politicus kan worden!

c64 | 16-06-19 | 17:30 | 4

Je hoeft haar cv niet te zien/lezen om te weten dat deze dikke pad niks kan en niks weet. Achter de kassa bij de Jumbo zou beter passen.

Gemeen Mosje | 16-06-19 | 18:24

@Gemeen Mosje | 16-06-19 | 18:24:
Ik betwijfel het, of dat echt zou passen...

Binkoo | 16-06-19 | 19:58

@Gemeen Mosje | 16-06-19 | 18:24: Jij beschikt over een perfect uiterlijk, sneuneus?

IJsbrekert | 16-06-19 | 22:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ga dit soort waarschuwingen in Libische havens uitdelen.

Nuuk | 16-06-19 | 17:29

Hoe gaat dat strax met die kermis die geepareed heet?

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:28

Met 13 personen, waarvan één zwanger, op een boot gaan jeu-de-boulen.

RenHoek | 16-06-19 | 17:27

Wat een slechte brief! Hier maakt elke jurist gehakt van.

Adressering: de brief is algemeen, niet gericht tot een concreet persoon. Gemeente kan dus niet aantonen dat 'de overtreder' in het verleden een waarschuwingsbrief heeft gehad.

Constatering: gezien is dat op de boot 13 of meer personen aanwezig zijn. Waar, wanneer en door wie de overtreding is geconstateerd staat niet vermeld.

Strafbepaling: varen met een vaartuig of object waarop MEER dan 13 personen aanwezig zijn is verboden.

Uit de 'Waarschuwing' blijkt niet of op de boot 13 personen (niet strafbaar) of meer dan 13 personen (wel strafbaar) aanwezig waren. Kennelijk kan je al een waarschuwing/standaardbrief krijgen als je met 13 personen vaart, terwijl dat volgens de Verordening/Regeling niet eens strafbaar is.

Verderop in de brief (3e alinea) staat dat de schipper/eigenaar een waarschuwing krijgt, en bij een volgende overtreding "weer een bestuurlijke boete". Waar het woordje 'weer' op slaat is niet duidelijk.

Achterlijke regels, achterlijke brief, achterlijke gemeente.

FEDER | 16-06-19 | 17:27 | 3

De 4-dubbele verwijzing naar meer informatie is ook verdacht. Zouden al die bronnen in overeenstemming zijn met elkaar of mag je er zelf één uitkiezen?

W_F | 16-06-19 | 17:37

ach gut een studentje rechten die denkt iets over de praktijk te weten. Brief is prima in orde en geen enkele rechter die mee zou gaan in het gehakt maken hiervan door een advocaat.

dz5b604 | 16-06-19 | 18:00

Ik zou zeggen Amsterdam handhaven vooral tijdens de Gay-pride. Lijkt me goed voor het imago van Amsterdam.

Beroep = Boerenlul | 16-06-19 | 17:26

Sharon was toch de reden dat de vettax in de ijskast werd gezet?

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:22

Bootjes vol met paupers en keiharde muziek en troep in het water flikkeren, want regels zijn voor anderen. Ja, dat een tijd goed en dan is de overheid het zat. Zelfde met de bbq-verboden in al die parken. Er zijn te veel mensen in Nederland die zich niet kunnen gedragen, en de goeden lijden daar ook onder.

fredflange | 16-06-19 | 17:21 | 3

U woont aan de grachtengordel?

flbs | 16-06-19 | 17:25

Dan moeten ze die mensen aanpakken. En niet lekker laf op zijn Nederlands iedereen.

Mokum Kosher | 16-06-19 | 17:45

er zijn te veel mensen in nederland.

Anoniemtje | 16-06-19 | 17:53

Met een maximumboete van 50.000. Wel, voor zover en indien er nog twijfel bestaat over of het het socialistische tuig te doen is om veiligheid of het invorderen van uw bezit en u onder de knoet krijgen, dan zal de vraag bij deze beantwoord zijn. Vijftig ruggen aftikken en klaar.

Het is net zo gestoord als met gewone boetes. Tot 39km per uur te hard rijden is geen enkel probleem bijvoorbeeld, zo vaak u maar wilt, zolang u maar trouw een stukje van uw geldelijk bezit blijft overmaken naar de Staat...

Welkom in het arbeidersparadijs.

De Libertariër | 16-06-19 | 17:21

Het Jacht van berbaar zal wel te groot zijn voor de Amsterdamse grachten dus boeien knul.

de uitbater | 16-06-19 | 17:20 | 1

"Knulletje."

Basil Fawlty | 16-06-19 | 17:46

Tis een kwestie waar kan je gemakkelijk zonder gedoe - discriminatie etc - geld kan aftroggelen, bij (rijke) blanke witte Nederlanders.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:18

Teun, noem je boot Sea Watch 4.
Probleem opgelost.

Harry Turtle | 16-06-19 | 17:16 | 1

Lol! Zeer goed. En dan mag je ook nog eens als bijverdienste watertaxi spelen, krijg je waarschijnlijk ook nog eens subsidie. ;-)

Basil Fawlty | 16-06-19 | 17:44

Kunnen we de domme menschen niet in een kooi zetten. Ongelooflijk gevaar voor de verstandige mens.

Ronnie uit Helmond | 16-06-19 | 17:15 | 1

Er is al geprobeerd er een gracht omheen te leggen, en dat lijkt redelijk te werken.

W_F | 16-06-19 | 17:31

Hopelijk kan de politiek, Amsterdam snel onafhankelijk maken van de rest van NL en er een apart landje van maken.
Als men in 020 wat verbied, dan moet de rest van NL er ook het liefst aan geloven, met die politieke randdebielen die daar in sommige partijen zitten.

De-Glijdende-Rechter | 16-06-19 | 17:15 | 1

Nee hoor, dit is je voorland.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:21

Ik moet bekennen dat ik Sharon Dijksma en Annabel Nanninga vaak door elkaar haal. Wie zit er nou bij de PvdA?

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 17:14 | 5

Jassar Klavar

Vlasbaard | 16-06-19 | 17:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Je moet dan ook een Turkse vlag met claxon op de boot monteren. Dan gaan de bruggen open, en zullen de agenten salueren.

obominotie | 16-06-19 | 17:13 | 2

Lol! :D

kotelet | 16-06-19 | 17:15

@obominotie, lol tutteren

RenedieLange | 16-06-19 | 18:02

Een corpsbal die niet met zijn dispuutmaatjes in baggerstad aan de Amstel mag varen......... Jammer maat, stem volgende keer maar op de goede partij. Doei!

kotelet | 16-06-19 | 17:13 | 2

Ik lees hier de laatste tijd steeds vaker wat ik ook veel hoor zeggen. Er is geen goede partij, er is geen alternatief, dus demense stemmen toch gewoon kartel. De VVD voor de "realisten", D66 voor de "fatsoenlijken", Groenlinks voor de "milieubewusten", zelfs de PvdA steigt weer in de peilingen als goede keuze voor de "soosjalen".
Dan nog "demense die het gehad hebben met de politiek" en daarom ludiek stemmen op de Partij voor de Dieren.

En wat ze er voor terug krijgen is een bruingrauwe bestuurlijke brei die steeds gekker, nepper, corrupter en inconsistenter wordt.

Het alternatief, dat staat al jaren geïsoleerd in het hoekje van het schoolplein. Het alternatief zegt al jaren zinvolle dingen over de staat van ons land, hoe onze financiën beter besteed kunnen worden en benoemd in duidelijke taal problemen op tal van vlakken.

Maar de kinderen op het schoolplein blèren hier keihard overheen, gesteund door het schoolkrantje en zelfs de bovenmeester.

Zoveel realisme wordt niet getolereerd en het alternatief mag niet meespelen.

WasHetMaarMakkelijk | 16-06-19 | 17:30

@kotelet
Hij en zijn maatjes hebben waarschijnlijk op de FvD of VVD gestemd en die zitten beiden niet in het college.

Basil Fawlty | 16-06-19 | 17:43

Hahaha prachtig, meer van dit, hopelijk blijft GroenLinks nog heel lang aan de macht. Groetjes uit Rotterdam.

priks | 16-06-19 | 17:13 | 1

Waar GL ook in het stadsbestuur zit...

Derkaderr | 16-06-19 | 19:05

Netjes toch? Gewoon een waarschuwing. Maar ja, vvd mentaliteit: regels zijn voor de anderen, want ik heb toevallig geklust aan een boot.

Analia von Solmsch | 16-06-19 | 17:12 | 1

Inderdaad, maar de boertjes hier snappen hier niet dat de grachten overvol zijn en dat bewoners daar echt last van hebben. Dat het daarom ook niet de bedoeling is dat passagiersschepen of clandestiene rondvaarten plaatsvinden. Er is niets voor niets een beperking op het aantal commerciële schepen in de grachten.

Diepstrotje | 16-06-19 | 22:18

Waar komt in Godsnaam die limiet van 13 personen vandaan ? Wat zit hier achter ? Waarom niet 12 of 14 ?

Zwizalletju | 16-06-19 | 17:11 | 5

@zuilim | 16-06-19 | 17:29: Kennelijk mag 13 nog want hij krijgt een waarschuwing voor 'Varen met meer dan 13 personen.'
Maar als je dan verder kijkt zie je dat het verdachte vaartuig gezien is met 13 of meer. (Dus is 13 dan ook al fout?) 1e Alinea .....

Maar in de volgende zin wordt vervolgens weer gesteld dat het verboden is te varen met meer dan 13 personen , dus minimaal moeten er dan 14 geteld zijn om fout bezig te zijn.

Zwizalletju | 16-06-19 | 17:40

@Zwizalletju | 16-06-19 | 17:40:

Volgens mij is het in het algemeen: max 12 betalende passagiers + 2 bemanningsleden.

Dit is pleziervaart (neem ik aan) en in A'dam mag je dan max 12 passagiers. + of - kapitein kan ik niet zo snel vinden. Desalniettemin, niet huilen als je erop wordt aangesproken dat je regelgeving niet naleeft.

zuilim | 16-06-19 | 17:49

Jaren geleden heb ik vaarbewijs gehaald, er is tijdens de cursus met geen woord gerept over het aantal personen dat er op een boot mogen zitten.
Toen ging het over snelheid en lengte van de boot.
Waarom zouden er op een jacht van 15 meter maar 13 personen aanwezig zijn/

VW, alles ist vorbei | 16-06-19 | 18:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoppa en weer een topic over die kudtstad, gelukkig ver van bed en al 20jaar niet meer geweest.

de uitbater | 16-06-19 | 17:11 | 1

Houen zo

Risingson | 16-06-19 | 17:18

Ik denk dat ze door hebben dat als de Hollanders Amsterdam ooit terug gaan veroveren, het via het water komt, in de armada van 12 persoons bootjes. Electrisch natuurlijk.

Bullfish | 16-06-19 | 17:10

Ach ja. Weer die pretverbieders van de linkse kerk. De grefo's op de Veluwe zijn er niks bij!

Tietmier | 16-06-19 | 17:09

Ik zou me kapot schamen op een boot op de grachten in Damsko, ik zie ze varen met hun roseetjes in de hand en denk dan voor geen geld toe.

Fontanarossa | 16-06-19 | 17:08 | 1

Ik heb zo'n sloep een keer laten kapseizen door ze te trakteren op de hekgolf van mijn Maxum. En ja, daarmee heb ik alle vooroordelen bevestigd. Wollah

Botte Hork | 16-06-19 | 21:13

Hahaha, progressief is meer overheid en meer controle door de overheid. Dit soort Chinese toestanden kan dus geen verrassing zijn. Leuk om voor de bühne lekker links te zijn maar de uitvoering is minder plezierig. Nu nog een vliegverbod voor groen linksstemmers.

BozePaarseMan | 16-06-19 | 17:08 | 1

Links = regressief, dat wist u natuurlijk al. Struiken mogen ook al niet meer.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:15

Zozo flinke boetes lees ik. Maar nooit worden die doorgesnoven tokkies die ‘s nachts staan te gillen op straat aangepakt. Maar ja, het tellen van het aantal mensen op een bootje is natuurlijk makkelijker.

Risingson | 16-06-19 | 17:07 | 2

En dat kan tijdens reguliere werkuren.

Sjors W. | 16-06-19 | 17:09

Die kun je niet plukken, brave Nederlanders wel.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:16

Misschien kijk ik met mijn balhaar, maar Dat artikel: Artikel 2.1.1 Tekens

1.
Het college kan in het belang van de ordening, openbare orde, veiligheid of het milieu tekens plaatsen en die tekens voorzien van nadere aanduidingen.

Moet dus slaan op een bordje langs de kant waarop een maximum personen op een boot wordt aangegeven? Uit de brief haal ik dit niet.
1.2.1 heeft het over een vergunning oid.
Que?

NiCeY | 16-06-19 | 17:07 | 1

Yep, meteen de betreffende artikelen opgezocht en hetzelfde geconstateerd. Je hebt helemaal gelijk. Ergo even bellen: wtf ze bedoelen.

Heer Hugo de Waard | 16-06-19 | 20:51

Kunnen ze zo langzamerhand niet een A-5je uitgeven wat nog wel mag? Scheelt een hoop papier.

D.Bader | 16-06-19 | 17:07

Amsterdam wordt steeds gekker.. prachtstad met historie en mooie huizen en grachten.. maar blij dat ik er niet woon laat ze lekker de t*ring krijgen daar, sneu voor de oorspronkelijk amsterdammers.. toen ik er 3 jr geleden was in t centrum was de voertaal al geen nederlands meer.

timmey | 16-06-19 | 17:04 | 2

Wat rukt het nou wat de voertaal rondom het Damrak is?

Dat andere taaltje dat je in Amsterdam veel hoort is Brabants. Die zijn het in de leukere wijken samen met andere (oud)studerende provincialen aan het overnemen.

Sjors W. | 16-06-19 | 17:12

@Sjors W. | 16-06-19 | 17:12: Is allang gebeurd: de goede stukken zijn van ons, de slechte stukken voor murken. De echte Amsterdammers wonen inmiddels in Purmerend of Almere.

5611 | 16-06-19 | 17:31

Geweldig te zien dat het GL en consorten lukt Amsterdam nog verder naar de kloten te helpen.
Alles mag, alleen niet door de autochtonen Amsterdammers.

Tilburgse bluf | 16-06-19 | 17:04 | 2

I know. Maar hier is het voorland. Wees gewaarschuwd. Bij jullie in Tilburg is GL ook al de 3e partij en zit in het college. Be afraid, be very afraid.

Basil Fawlty | 16-06-19 | 17:39

@Basil Fawlty | 16-06-19 | 17:39: Kom gelukkig (!) niet uit Tilburg, maar heb dezelfde vrees voor de toekomst als u.

Tilburgse bluf | 16-06-19 | 17:43

Wat geeft meer overlast. 70 documentlozen in een oude brandweerkazerne bij Gelderlandplein of 14 passagiers op een boot. Of 1 dikke hamburger Sharon D. op het stadhuis. Zeg het maar.

Breakdance | 16-06-19 | 17:03 | 1

1 dikke hamburger Sharon D.

4thoseabout2rockwe.. | 16-06-19 | 17:44

De Ark van Noach zal dan minder een probleem zijn.

Rudolph_Hesje | 16-06-19 | 17:02 | 3

Kunnen ze zo langzamerhand niet een A-5je uitgeven wat nog wel mag? Scheelt een hoop papier.

D.Bader | 16-06-19 | 17:06

Dus 13 mensen mag wel? waar is dat aantal op gebaseerd? 1 kapitein en 12 apostelen?

meneerjan | 16-06-19 | 17:01 | 1

Ja, de 12+ regel. Ergens in mei ingevoerd.

Peter_la_Selie | 16-06-19 | 17:05

Een geboren Amsterdammer hier.... Amsterdam is stuk. Echt stuk. Voor m'n werk kom ik er nog weleens en zie dan wat er van de stad geworden is en da's niet veel. Grachtengordel, binnenring, buitenring... Werelden op zich. Bestuurders die zichzelf zouden pijpen als 't zou lukken... Vreselijk. Het resultaat straks? Een hek om het toeristisch centrum (vergeet de entree niet..) en de rest zoekt 't maar uit...

Tom Hagen | 16-06-19 | 16:56 | 2

Eensch

timmey | 16-06-19 | 17:05

Het is niet alleen Amsterdam, hoewel dat in Nederland wel het meest opvallende voorbeeld is. Iedere toeristische stad waar ook nog gewerkt wordt trekt zo'n grote stroom non-locals aan. De Nederlandse non-locals studeerden er en vinden een goede baan, en prijzen daarmee de reguliere Amsterdammer uit de net-naast-het-centrum-markt. Tien jaar later vertrekken ze weer naar een mooi huis in Braboland.

De buitenlandse non-local neemt via de AirBnBs de rest van het stadshart over. Ze drijven zelfs de studenten weg.

Ik werk internationaal en zie het in de stad waar ik woon ook gebeuren. Ik woon in een mooi pand aan de rand van het historisch centrum. Van de circa twintig appartementen/ruimtes zijn er een paar kantoor, twee of drie langdurige woon, en de rest is AirBnB. Er woont geen enkele national in het pand (de kantoren/startups zijn wel lokaal). Geen enkele collega woont binnen een cirkel van anderhalve kilometer van mij. Niet te betalen / verantwoorden als je hier wel je toekomst ziet.

Sjors W. | 16-06-19 | 17:25

Je moet het ook enigszins listig aanpakken. Als er meer dan 12 personen aan boord zijn kan je boot worden aangemerkt als passagiersschip, waarvoor o.a. een groot vaarbewijs vereist is. Bemanningsleden tellen echter niet mee. Gewoon ff zorgen dat je kunt aantonen dat je wat bemanningleden aan boord hebt dus...

Max Headroom | 16-06-19 | 16:54

Leuk man, al die 020 topics. Wellicht eens een topicvuller uit een andere 0x0 binnenhalen?

quazi | 16-06-19 | 16:53 | 2

Tis soms net Hart van Nederland.

Ruimedenker | 16-06-19 | 16:57

Moeten wij provincialen wel stoppen met zeiken op Amsterdam, want zolang de clicks en comments de nagestreefde getallen halen gaat het gewoon door.

Sjors W. | 16-06-19 | 17:14

Dus die gay canalpride is daarmee meteen afgeschaft?

Stormageddon | 16-06-19 | 16:53 | 2

Die is vanaf nu door de communisten verboden.

topsporter | 16-06-19 | 17:04

Nee natuurlijk niet. Heaumeaux zijn een minderheid. In Amsterdam worden minderheden gekoesterd en gepamperd.

Tietmier | 16-06-19 | 17:38

Het is zeker geen reaguurder. Met je 13+ vrienden....

Pedronegro | 16-06-19 | 16:51 | 1

Boven een bepaalde leeftijd heb je vrienden & de meisjes van. Heb zelf ook wel eens naar een bbq op mijn eigen dakterras staan loeren terwijl ik me afvroeg wanneer 1 sportteam plots een klein dorp/gehucht is geworden.

Sjors W. | 16-06-19 | 17:16

Ehmmm, meld gewoon terug dat u net nieuwe dobberaars opgepikt hebt en onderweg was naar de Sea Watch 3 om ze af te leveren zodat ze pronto bij de voordeur van Halalsema's bureau de peuple illegalos kunnen komen te staan. Tjemig, wat een zin.

Maar goed, u komt dan waarschijnlijk wel in aanmerking voor een bonus in plaats van boete bij het aanpalende loket van die Grote Garoene Waspik. Veel succes gewenst!

Kinkfactor | 16-06-19 | 16:51

Kan dit verbod niet ook worden ingevoerd op de Middellandse Zee?

hendrikjandetuinman | 16-06-19 | 16:49

ik zie het probleem niet : trek de passagiers boven getal 12 boerka's aan

15121937 | 16-06-19 | 16:48

Nu meen ik mij te herinneren dat achter op de Sea-watch 3 "Amsterdam" stond als thuishaven.

W_F | 16-06-19 | 16:48

Nu nog 1 op de 3 buurmensen als verklikker voor de GLstapo laten werken. En Amsterdam en daarna Nederland krijgt wat het verdient.

Lafayette | 16-06-19 | 16:48 | 1

Goed plan! Hebben ze ervaring mee hier in NL, kopgeld en zo.

vliegende knorrepot | 16-06-19 | 16:58

Wat een vervelend nieuws weer op deze prachtige dag. Vergeet niet dat vandaag onze Koning Willy in Engeland ridder is geworden in de orde van de Kousenband! Ik zou graag een paar prachtige foto's -of misschien wel een video- van dit heugelijk feit willen zien op mijn favoriete website.

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 16:48 | 1

De fetish om een kousenband om je willy te knopen kende ik nog niet. Wat je al niet leert op GS.

Frau Merkel | 16-06-19 | 16:55

En terecht. Gewoon keihard aanpakken die patjepeeërs met hun boot.

VanBukkem | 16-06-19 | 16:47

Als Sharon ergens binnenkomt dan is het wel gedaan met de pret. Dat mens zuigt echt alle lol uit de kamer.

menage | 16-06-19 | 16:46 | 1

En alle zuurstof!

BaldEagle | 16-06-19 | 23:15

Dat ze deze maatregel maar invoeren op zee.
Maar dat zal wel niet mogen ivm rassies of zo

Het leven is zwaar | 16-06-19 | 16:45

Een brief met datum 16 juni 2019. Vandaag dus. Wie maakt zo snel iets?

Normpje | 16-06-19 | 16:44 | 4

Eh, goeie spot. Zondag ook nog

menage | 16-06-19 | 16:48

Dat mag de overheid blijkbaar doen. Heb jij wel eens gekeken naar de datum van je (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting als je die ontvangt in je berichtenbox? Altijd in de toekomst.

HGL | 16-06-19 | 17:11

@HGL | 16-06-19 | 17:11: ik reageer ook dat ik ooit in de toekomst betaal gewoon geen onwil maar onmacht ik heb et niet mzzl en 070 zegt net als 010 daaaag 020 jullie verdienen et

RenedieLange | 16-06-19 | 18:09
▼ 1 antwoord verborgen

En natuurlijk via bestuursrecht, het recht waar de overheid dol op is omdat je de meest onmogelijke grondwet schendende overheidspraktijken mee kunt legaliseren omdat via bestuursrecht vrijwel ALLES mogelijk is. Uiteraard alleen voor de overheids regenten, stel je voor dat u als burger hier iets mee kunt!

ZwarteDag | 16-06-19 | 16:44

Kinnesinne: het is conform vigerende wet- en regelgeving verboden om schepen te overbeladen. Voor Mw. Dijksma zit een grachtenrondvaart er dan ook vooralsnog niet in.

bisbisbis | 16-06-19 | 16:44

Daar gaat de gaypride...

Man.man.man | 16-06-19 | 16:43 | 2

Hé! DAT is een goeie! Scherp gezien. Ik voel ontheffingen aankomen. Ik voel het aan mijn grachtenwater.

bisbisbis | 16-06-19 | 16:45

Lol. En gelijk heb je!!

XaaD666 | 16-06-19 | 16:52

Het probleem lijkt me duidelijk. Amsterdam. Moet je niet willen. Kom toch lekker varen in Friesland joh. Of wacht... blijf maar weg eigenlijk. Bedankt!

harry21 | 16-06-19 | 16:42 | 3

@harry21, ssssst Harry gaat net lkrr houd je kop.
Laat ze maar dadelijk zieken en kwallen ze alleen zichzelf nog in 020

RenedieLange | 16-06-19 | 16:46

Blijven weg, is veel te ver naar het buitenland...

Peter_la_Selie | 16-06-19 | 16:54

De VOC is nu toch echt wel passé

likmegaties | 16-06-19 | 16:42

En nou hetzelfde grapje op de middellandse zee.

Jos Tiebent | 16-06-19 | 16:42

En op wie heb Teun gestemp?

RickTheDick | 16-06-19 | 16:42
-weggejorist-
Frau Merkel | 16-06-19 | 16:42

Is dit iets nieuws? Of hebben ze de oude trukendoos leeggehaald ?

CalamityJane | 16-06-19 | 16:42

Geld de regel ook voor alle schepen die kansparels vanuit Noord Afrika naar
Europa varen?

MeneerGuggenheimer | 16-06-19 | 16:41

Kan die Dijksma niet iets voor Europa gaan doen op de Middellandse Zee?

menschdurfteleven | 16-06-19 | 16:41 | 2

Als vlot?

laatste_waarschuwing | 16-06-19 | 17:10

noem je boot Anna Frank en dreig de Israelische media + Cnn in te schakelen.
Roep net als die anderen diskriminatie succes

RenedieLange | 16-06-19 | 16:41 | 3

hmmm, een varende zolderkamer verkleed als woonboot.

Premier Trutte | 16-06-19 | 16:53

Tuurlijk joh, haal de Joden er even bij.
Does ff beter, Lange.

Ruimedenker | 16-06-19 | 16:58

Och, als je bootje 12 lui aan boord heeft moet je je afvragen wat de bedoeling is en of dat ding niet gewoon te groot en log is voor de grachten.

Reagurend_Nijlpaard | 16-06-19 | 16:40 | 4

@Reagurend_Nijlpaard, jajoh vaar lekker naar Dover en neem wat ongedocumenteerde fortuinzoekers mee.
Onderweg nog dobberneger's op luchtbedje of zelfgemaakt vlot.
En je auto is ook te groot kan niet meer schaam je.

RenedieLange | 16-06-19 | 16:44

@ Reagurend_Nijlpaard
Jij bent Sharon Dijksma. Ik heb je wel door, hoor!

MAD1950 | 16-06-19 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Graag ook toepassen op de migrantenboten

Eddy67 | 16-06-19 | 16:39

Ik zou echt niet weten waarom ik ooit nog naar Amsterdam zou gaan. Geen sfeer, pleuris duur, ze hebben liever geen touristen dan wel, weinig moois (of wat ooit mooi was is te smerig) kades die op instorten staan, gasleidingen die op knappen staan. Succes daar.

Mesmer | 16-06-19 | 16:39 | 1

Soms even 2 uurtjes rondlopen is nog wel leuk. Even verbazen hoeveel niet-amsterdammers er zijn, hoe vies het is, en hoe druk. Daarna terug de ring op, en rond Amersfoort begint het weer dragelijk te worden. Suc6 daar in 020.

harry21 | 16-06-19 | 16:50

(Onder)duikboten gaan nog eens heel groot worden in Amsterdam.

Kapitein Stijlvol | 16-06-19 | 16:38 | 1

Gelijk een handeltje 2e handsfietsen starten dan. En een cursus forensisch onderzoek met lijkenpikken

Premier Trutte | 16-06-19 | 16:52

Ach, waar het om gaat is dat iedereen zich de moeder verhuurt met bootjes vol toeristen. 't Alternatief is totale filevorming in de grachten. Dus dat meneer hier een probleem heeft, tja... Al sluit ik helemaal niet uit dat hij zelf ook gewoon commercieel aan het rondvaren is.

Dr_Prepper | 16-06-19 | 16:37 | 1

Daar zit wat in. Maar ze hebben het zelf allemaal zover laten komen. In Amsterdam kon alles. Dat Sodom en Gomorra wil iedereen wel met eigen ogen aanschouwen. Als je buiten Nederland met mensen over Amsterdam komt te praten beginnen hun ogen te twinkelen. En nu hebben ze dit! Het zij ze van harte gegund.

CalamityJane | 16-06-19 | 16:46

Wordt lekker incasseren die dwangsommen ma volgende Koningsdag? Of geldt het dan niet?

Jan, Leiden | 16-06-19 | 16:36 | 1

Als het al geldt, en er gehandhaafd wordt op koningsdag... zou het volgende gebeuren:
Elke drol met een boot met daarop teveel mensen krijgt ergens in mei een brief dat de volgende keer dat ze met teveel mensen op het bootje staan ze bij een controle te horen krijgen dat ze direct moeten stoppen en dat als ze dan nog door gaan ze 10k moeten lappen.
Ergo: de amateurverhuur van zuipschuiten (letterlijk) is niet meer rendabel.
Ik geloof er ook geen hout van dat Teun daadwerkelijk met vrienden aan het varen was.
Hij had 20 Britten aan boord die zich aan het bezatten waren en hem grof geld betaalde om er als 'vriend' bij te mogen zijn. Maarja, op de soosjals komt het wat minder zielug over als je vertelt deel van het probleem te zijn en je baalt van de oplossing.
Heel kut voor Teun maar z'n (zwarte) bijbeunhandeltje houdt op.

two ball cane | 16-06-19 | 19:03

Sex met je eigen vrouw is straks ook verboden, stel je voor dat je haar er iets voor zou geven....

M13 | 16-06-19 | 16:36 | 6

Geachte heer M13,

Toezichthouders hebben gezien dat u met uw vrouw de liefde bedreef of/danwel van bil ging, ook wel bekend als "neuken".

Het is verboden deze handeling te verrichten met een object verder te benoemen als Echtgenote/Vriendin, dat staat _namelijk_ in artikel 127.0.0.1 van de Vordering op het Bed (VOB) van de regeling op slaapplekken.

Hierbij krijgt u een waarschuwing voor deze overtreding, wij wijzen u op het gevolg van een volgende overtreding op dit verbod: de Man krijgt weer een bestuurlijke boeten en zowel de Man als de Vrouw krijgt een last onder dwangsom.

De last is: u moet het neuken met een vrouw of object met meer dan 1 persoon staken en gestaakt houden. Wanneer u zuch daarna _weer_ niet aan het verbod houdt dan moet u de dwangsoms betalen van €3414 en 23 cent. voor iedere keer dat dat we de kreuntjes horen, met een maximum van €4324 en 11 cent.

WILT U MEER INFORMATIE
Ja kijk voor meer informatie op de website van Liefde bedrijven In Amsterdam, belangrijk bij het van bil gaan. Of kijk op de website van Amsterdam onder Bestuur en organisatie, volg het beleid: Bed en Bed (zie ook de verwijzing naar Stad

Met vriendelijke groeten, [sic]

Dit en dat zus en zo Amsterdam,
Namens hem

Dingus enz,
Teamleider Voortplantings Toezicht

harry21 | 16-06-19 | 17:00

Als je maar belasting betaald over wat je je vrouw geeft.

Kanarie_Geil | 16-06-19 | 17:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Wederom: De triomf van de afgunst.
Ik geen boot, jij ook geen boot!

wingload | 16-06-19 | 16:36

Normaal mag je net zoveel personen varen als je zwemvesten aan boord hebt, toch?

Guido | 16-06-19 | 16:36 | 1

Zwemvesten hebben die gasten vaak niet eens en als je soms de video's op Youtube ziet, ontbreekt het vaak ook aan zelfs de meest elementaire vaarkennis.
Kleine kudtbootjes (want vaarbewijs halen is te duur) en daarop zoveel mogelijk drank en personen. En aangezien het inmiddels zo druk is dat zelfs het normalere vaarverkeer er amper veilig doorheen komt is het niet meer dan logisch dat er regels gesteld worden.
Gevalletje sorry, maar dan hadden jullie er de afgelopen jaren niet zo'n tyfuszooi van moeten maken met al die bootjes, waterfietsen en andere drijvende teringzooi. Ga anders lekker met 14-16 mensen op een klein bootje het IJsselmeer op en kijk hoever je komt.

Flatulent | 16-06-19 | 17:50

Amsterdam is al lang geleden stuk kapot gegaan.

Kleiduivenmoordenaar | 16-06-19 | 16:34

Dat zal ze leren om in Amsterdam te wonen.

Mahatma | 16-06-19 | 16:34

Nederland is kapot

XaaD666 | 16-06-19 | 16:33

€10.000?
Waar baseer je dat dan op hè?

Ruimedenker | 16-06-19 | 16:32 | 3

Nieuwsgierig of dat stand blijft houden bij een rechter. Anderzijds, op dit soort gedoe zit je niet te wachten.

Atlantis-95 | 16-06-19 | 16:44

Met vaarbewijzen zijn er duidelijke regels over het varen met meer dan 12 passagiers. 100 man bemanning + 12 passagiers mag echter wel.

W_F | 16-06-19 | 16:59

De Stopera zit vol zichzelf bestuurders wanende boekaniers.

Han-Xi | 16-06-19 | 17:50

Nederland....
van welvarend naar niet varend.

Premier Trutte | 16-06-19 | 16:32 | 5

Nederland?
Nee, dit gaat, alweer, over Amsterdam. De socialistische enclave met eigen afwijkende wetten. Wat een kuststad!

gemeentereiniging | 16-06-19 | 16:55

NEEderland

Ars Vivendi | 16-06-19 | 18:44
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken