Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UWV gaf onterecht geld aan boeven in gevangenis

De enige ICT-afdeling bij het UWV die wel functioneert, is de Afdeling Lekken Naar Siebe Sietsma

niet de bedoeling, wel de praktijk

Het houdt niet op, niet vanzelf, bij het UWV. Wat we nou weer lezen. "De uitkeringsinstantie verstrekt ten onrechte uitkeringen aan grote aantallen gevangenen." Maar natuurlijk. Omdat er bij het UWV nogal wat mensen heel erg slecht zijn in op 'Enter' drukken, lachen Snuf & Snuitje zich de ballen uit de broek. Ten minste 550 criminelen kregen van het UWV iedere maand braaf hun uitkering overgemaakt, terwijl ze aan het overnachten waren in Hotel De Staat. Geen idee hoe het met de backhand van de criminelen zit, maar hun bankrekening is in ieder geval op orde. Tijd voor een aanpassing in de werkprocessen!

Social

Reaguursels

Inloggen

Als je denkt het kan niet gekker, krijg je dit. Toch wel terugbetalen neem ik aan?

salsaparilla | 04-06-19 | 20:54

Sjees, hoe moeilijk is een check op (IND) BSN?

hotmint | 04-06-19 | 12:42

en dan met droge ogen een voorstel doen voor een studievergoeding voor de mensen van 1000-2000 euro.... met als uitvoerende instantie het UWV.

nobody@home | 04-06-19 | 10:20

Wel de werkachterstand weggewerkt. Ook geld weg maar dat is zo opgelost met een premieverhoging.

Pislinq | 04-06-19 | 10:14

Zou het niet eens tijd worden dat een paar van die 'bestuurders' er uit gegooid gaan worden.

Gemeen Mosje | 04-06-19 | 09:44 | 2

Helemaal mee eens... wanneer gaat iemand die geldverslindende puinhoop eens opruimen en er mensen neerzetten die wel verstand van zaken hebben???

R0ckhound | 04-06-19 | 10:30

Als de bestuurders maar niet de bak in gaan want dan loopt hun salaris gewoon door, inclusief hun bonus.

echtpaul | 04-06-19 | 14:14
-weggejorist-
Garstig | 04-06-19 | 09:22

Iemand heeft een UWV uitkering... en is crimineel.
Of is het andersom?
Iemand is crimineel en heeft een UWV uitkering.

sociaal_econoom | 04-06-19 | 08:11

Dus met een WAO-uitkering ben je prima in staat criminele werkzaamheden te verrichten. Reden om de uitkering stop te zetten, dunkt me. Dus de UWV gaat dubbel in de fout

batvoca2 | 04-06-19 | 08:00

Je kunt je ook afvragen waar die 102 duizend is gebleven na die 4 jaar detentie waarin je in principe niks uitgeeft.
Waarschijnlijk is gewoon het huisje doorbetaald, en de kosten voor het gezin etc. Dat anders voor hetzelfde bedrag bijstand had genoten. Dus het is een storm in een glas water.

BenPakdee | 04-06-19 | 06:51 | 2

pardon, anders bijstand voor wie dan.. sinds zeker een halve eeuw worden beide partners geacht, als er een partner is, om de broek op te houden en het gezin te voeden. Bijstand als recht geeft meteen een plicht om er zo snel mogelijk geen gebruik meer van te maken. Tegenwoordig kom je niet voor je zweetvoeten in de bajes terecht dan heb je echt wel iets stevigs gedaan wat niet mocht, had je eerder kunnen bedenken dat als je je buiten de wet stelt je ook geen recht gaat krijgen op wettelijke financiële regels. WW in de bajes, WW in Polen, WW voor hen die elders verblijven in het thuisland. Ondertussen is degene die braaf wel alle verplichtingen van de WW uitvoert, zoals beschikbaar voor werk na een half jaar zelfs 300 km verder ( ja ook met gezinnetje en huisje) sollicitatieplicht, cursus plicht 'hoe kom ik snel aan het werk' in het Nederlands, en iedere maand je inkomen en status ( wijzigingen) doorgeven die overigens al via de belasting is gecontroleerd. Bij de UWV zitten ze gewoon te slapen je wil niet weten wat er met de door de gemeenschap opgebrachte gelden gebeurd..

fikkieblijf! | 04-06-19 | 07:02

Tja en dan een jank verhaal van de advocaat dat zijn client met een schuld zit van een ton en er dan 50 jaar over doet om het af te betalen. Als het nog gekker wordt zou hij (onterecht) in de schuldhulpverlening komen en dan na 4 jaar weer schulden vrij zijn. een onderzoekje waar al dat geld is gebleven en persoon even binnenste buiten keren is natuurlijk te veel werk wat ze dienen gratis rechtzaak na rechtzaak in om er onderuit te komen.. alleen al het woordje "discriminatie" is voldoende voor een doorloop tijd van een jaar voor de uitspraak..
Ze lachen zich de ballen uit hun broek, als je eens toevallig op je ATV dag buiten gaat zitten schijnt dat volk in hun BMW's Audi en golfjes e.d ook allemaal een ATV te hebben.

nobody@home | 04-06-19 | 10:13

En straks komt de software ontwikkelaar weer aan het woord. Die gaat zeggen: ik heb allang aangegeven dat de bajescheck in de software zat, maar ik moest het er weer uit halen! Tja want zo gaat dat bij het UWV, daar werken alleen maar linksmensen! En dan heb je de overheid met al haar ministeries en allemaal een eigen beleid qua software aanschaf. Dus al die overheden (ministeries) zijn softwarematig niet aan elkaar te koppelen. Tjonge jonge jonge wat een baggerzooi daar. Wanneer worden al die politici nou eens wakker en komen ze tot de conclusie dat er een ministerie o.i.d. van ICT moet komen. Dit ministerie bepaald met welke software de overheid werkt, dus organiseren die zooi. Of is het daar al te laat voor?

Rdock | 04-06-19 | 06:08 | 1

Een goeie ICT'er komt voor de balkenende norm z'n bed niet uit.

reagluurder010 | 04-06-19 | 11:09

Zucht, misschien kan ik maar beter stoppen met werken. Dit is dweilen met de geldkraan open. UWV lutsers.

r frier tuck | 04-06-19 | 05:17

Water is erg nat.

Kop Kaaz | 04-06-19 | 01:04

Ja maar ja maar... Het gaat om een kwetsbare groep mensen die niet volledig in hun kracht staan. Willen we echt verbinden dan verdienen juist zij die financiële steun. #deugmens

whitechocolateface | 04-06-19 | 00:33 | 2

Zo begint het..

Shareholder II | 04-06-19 | 01:13

@Shareholder II | 04-06-19 | 01:13: verdrag van... Rechten v.d. mens.. de raad van state vindt...

boerk | 04-06-19 | 05:39

Ze krijgen een uitkering omdat ze thuis vrouw en kinderen hebben.
De uitkering is bestemd voor het gezin.

sociaal_econoom | 03-06-19 | 23:55 | 5

wat een onzin.. WW is persoonsgebonden en heeft plichten van o.a. solliciteren en beschikbaar voor werk. Dat ben je dus echt niet als je in de bajes zit. De partner wordt dan gewoon geacht om het inkomen voor het gezin te genereren. Als je dus als kostwinner in de WW beland en vertrekt voor maanden naar het thuisland moet die WW dan ook maar gewoon doorgaan om het gezin in Nederland te onderhouden? Geloof je dat echt...

fikkieblijf! | 04-06-19 | 07:05

@sociaal_econoom | 04-06-19 | 00:13: dan plegen ze fraude. je dient nl je status te wijzigen bij het UWV. Als je verhuist bent ( naar de bajes) en niet beschikbaar voor werk of sollicitatieplichten.

fikkieblijf! | 04-06-19 | 07:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb altijd gedacht, dat Uitvoeringsorgaan Werknemers Verzekeringen geen overheidsinstantie is en dat het verzekeringspolissen van werknemers beheert.Als iemand tegen arbeidsongeschiktheid verzekerd is en daadwerkelijk arbeidsongeschikt raakt hij gewoon zijn geld behoort te krijgen.

kzegje | 03-06-19 | 23:44 | 3

Premie arbeidsongeschiktheid was zover k weet 12%,best duur.

kzegje | 03-06-19 | 23:47

dit gaat over WW en dat is Werkeloosheids Wet en geld.. WIA is geheel iets anders en kan doorlopen omdat je nl geen sollicitatieplicht hebt of beschikbaar dient te zijn voor werk.

fikkieblijf! | 04-06-19 | 07:07

De overheid heeft zich zowel het voormalige GAK nu het UWV toegeëigend, zo is het ook met de KvK gegaan is nu ook van de overheid.

Beroep = Boerenlul | 04-06-19 | 10:54

Ach ja , het UWV . Ook vol met louter slinkse prutsers die dus niks kunnen . Tijdens de crisis 6 jaar geleden in de bouw heb ik ook een tijd thuis gezeten omdat er 0,0 meer gebouwd werd .Gewoon aan zo n stumper verteld dat ik digibeet was , en hup daar was ik van de sollicitatie plicht af die wekelijks ingevuld moet worden . Ipv daarvan kreeg ik ( dat zijn ze verplicht ) een a 4 tje waar ik mijn sollicitatie s op kon zetten . Gewoon een trits bekenden neergepend waarvan ik wist dat ze zzp er waren en klaar . Papier word niet nagekeken want dat is hun teveel werk . Soms is het wel geinig om zo met slinksen een beetje te spelen :))

ghetto-is-back | 03-06-19 | 23:27
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 03-06-19 | 23:23

Probeer het eens positief te zien hier met elkaar. Blijkbaar zitten er best veel criminelen achter de deur.

Kukooo1 | 03-06-19 | 23:06
-weggejorist-
Huiskens | 03-06-19 | 22:51

Enige oplossing is het systeem op de schop. Alles stop zetten qua uitkeringen en toeslagen. Nieuw simpel.systeem zonder gekke regels en op die regels tig uitzonderingen. Na stop zetten alles opnieuw aanvragen. Voor iedereen . Wedden dat je geld overhoudt?!!

Kees netals me Broer | 03-06-19 | 22:47 | 3

Oa meld en sollicitatie plicht om de x weken. Geen geld meer naar buitenlandse rekeningen en alles inkomensafhankelijke. Belastingdienst weet toch voor 99 van de mensen wat en waar ze verdienen en klaar komt kees

Kees netals me Broer | 03-06-19 | 22:50

Je hebt geen peperdure inefficiente overheid nodig om je te verzekeren tegen werkeloosheid. Dat moet je gewoon aan marktpartijen overlaten. Veel goedkoper, veel efficienter en bovendien 100 procent maatwerk.

Moet je dan eens kijken wat je over houdt...

De Libertariër | 03-06-19 | 22:52

@De Libertariër | 03-06-19 | 22:52: dat zien we aan de gezondheidszorg. Overgelaten aan de markt. IK houd er steeds minder van over.

Leffe Blonde | 04-06-19 | 06:57

Laat ze gewoon even racisme roeptoeteren en alles is vergeven.

klowiepowie | 03-06-19 | 22:46 | 3

Wacht.. WW krijg je alleen als je gewerkt hebt.

klowiepowie | 03-06-19 | 22:48

@klowiepowie | 03-06-19 | 22:48: klopt, ww moet je opgebouwd hebben, tenzij je een Pool bent. Dan mag je het zo meenemen.

Kopieerapparaat | 03-06-19 | 23:27

Dat is peanuts joh, op de ruim 30.000 gevangenen die we in Nederland 'rijk' zijn. Dat zijn kosten die het vermelden bijna niet eens waard zijn, in verhouding tot de totale uitkeringsfraude in Nederland.

Ernstiger is dat het aantal gevangenen in Nederland in 10 jaar bijna gehalveerd is. Gehalveerd! Dit waar de criminaliteit zeker niet is gehalveerd.... Al langere tijd hebben we het laagste percentage gedetineerden op de bevolking in de hele E.U.

En dat komt echt niet omdat er minder misdaden of misdrijven worden gepleegd. In tegendeel: de Staat en de E.U. hebben alleen maar meer criminelen gecreeerd door veel meer zaken strafbaar te maken.

Er zit dus iets goed fout in het systeem van strafoplegging en/of het in de eerste plaats opsporen van criminelen. Hoe dan ook: met de dag wordt het lastiger om het vod van een systeem hier nog te bestempelen als rechtsstaat...

De Libertariër | 03-06-19 | 22:43

@neonreclame | 03-06-19 | 22:22

Het UWV heeft de afgelopen jaren een kaalslag (bezuinigingen) meegemaakt als het gaat om personeel dat werkelijk wel wat doet (deed). Daarnaast nog wat flinke ICT blunders.

Weet je wat.... laat er weer een advies bureau op los die na minimaal enkele tonnen belastinggeld het weer helemaal anders voorstelt te gaan doen.

litebyte | 03-06-19 | 22:43 | 2

Iedereen, echt iedereen weet waar het mank gaat..!!

De jongens en Meiden doen hun werk vast naar eer en geweten..

Ergens is er een eindverantwoordelijke....

neonreclame | 03-06-19 | 22:53

Werkprocessen aanpassen?
Denk dat het personeelsbestand ook hoognodig opgeschoond mag gaan worden. Alsmede de salarissen van de verantwoordelijken.
Maar zal wel weer te veel gedoe zijn.

ArieR68 | 03-06-19 | 22:43

Begrijp er geen kut van. Ik zit gedeeltelijk in een uitkering, WIA in verband met mijn MS. Ik krijg echt niet veel en voor wat ik krijg moet ik, terecht, elke paar maanden mn loonstrookjes opsturen. Nu blijkt dat gevangenistuig a) een stuk meer krijgen en b) hier niets voor hoeven opsturen.
Een van de redenen hiervan is misschien dat aan de.uitkerende kant erg veel allochtonen werken en een Marokkaan weigert geen uitkering aan een andere Marokkaan.

Randall3.0 | 03-06-19 | 22:41

Ieder verhaal heeft 2 kanten hè. Door die korte straffen is het waarschijnlijk meer werk om voor die paar maandjes de uitkeringen te stoppen dan dat het wat oplevert.

germ | 03-06-19 | 22:32 | 4

Nu moet jij is 1 dag, 1 dag geen belasting betalen. Denk je dan ook dat ze laten zitten want te veel werk?

Rotterdammert1965 | 03-06-19 | 22:41

Ten eerste gaat het daar niet om, het kan toch niet waar zijn dat iemand zijn uitkering doorloopt. dus dat is een principe kwestie.
Daarnaast heeft het UWV wel veel tijd om een hoop mensen die wel een uitkering moeten krijgen door te lichten, af te keuren, voor het gerecht te laten komen etc. etc.

oh nee he | 03-06-19 | 22:41

2019. druk op knop, uitkering stopt.

Jan Leul | 03-06-19 | 22:43
▼ 1 antwoord verborgen

Kom d'r net nieuw in, en ga ook zo weer weg, maar de afgelopen drie topics geven het verval van nederland (ja, zonder hoofdletter) fijntjes weer. Topic over die drammerige turk vandaag ook. Het land waar ik opgegroeid ben, is niet meer.

GKJP | 03-06-19 | 22:25 | 18
▼ 15 antwoorden verborgen

ICT manager kan je tegenwoordig al worden met bijvoorbeeld een afgeronde opleiding in hbo hospitality management.
M.a.w probeer maar eens als techneut met verstand van zaken geld los te peuteren voor een project wat waarde bied aan de klant of dan wel gebruiker bij iemand die heeft geleerd om diners te organiseren! (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

DutchAce | 03-06-19 | 22:22 | 3

Qua geld verdienen en inkomen, leggen Ingenieurs altijd het loodje. Dat komt omdat de Opa’s en Oma’s van de Ingenieurs de dijken, sluizen, viaducten, vliegtuigen, raketten, software, tunnels, nutsvoorzieningen, datacenters, droge polders, modems, Internet (ik noem random wat), zo goed hebben ontworpen en daardoor zo lang foutloos functioneren, dat in de tussentijd advocaten, politicologen, feestcommissies en economen daar het meeste geld mee verdienen….tot de dag dat het stuk gaat…..

hetgingperongeluk | 03-06-19 | 22:37

@hetgingperongeluk Da's een nogal vreemde redenering. Ik moest heel even aan Walter de Rochebrune denken. U heeft nog noest aan de Cruquius gesleuteld ?

Shareholder II | 04-06-19 | 01:00

@Shareholder II | 04-06-19 | 01:00: Ik woonde daar wel vlak bij, vaak langs gereden en naar gekeken, Wim de Bie heb ik meerdere boekjes van en ik heb geen Google nodig om dat te posten, wel Internet, anders versta je het niet....

hetgingperongeluk | 04-06-19 | 13:16

Het was toch ook zo dat de moordenaar van Gerrit Jan Heijn, Ferdi Elsas, recht had op 700.000 (gulden) achterstallige WAO. Toen ook al een hoop ophef. Nu 18 jaar later hebben de overbetaalde bestuurders en ambtenaren deze blunder nog niet kunnen tackelen...

BrutusBosch | 03-06-19 | 22:21 | 3

Voor 2000 konden gedetineerden evengoed recht hebben op WAO. Op WW hadden ze al nooit recht omdat je voor WW beschikbaar moest zijn voor de arbeidsmarkt.

osolemio | 03-06-19 | 22:32

Bij die Ferdi E. heeft een shovel ingegrepen. Bestuurd door een hamster ?

Jan Leul | 03-06-19 | 22:39

@osolemio | 03-06-19 | 22:32: tenzij je migrant bent, dan mag je met behoud van je (WW-)uitkering en zonder de bijbehorende sollicitatieplicht tot 1 jaar aaneengesloten in je thuisland bivakkeren. Verplicht solliciteren en opdraven voor allerlei zinloze workshops is slechts voor blanke sukkels.

2tribes | 04-06-19 | 00:10

En het gaat maar door en door en door en door en door en door en door en door en door en door en door en door en door. En door. En door. En door. En door. En door. En door. En door. En...

Lewis | 03-06-19 | 22:17 | 2

Er komt een onderzoek.

Baron Clappique | 03-06-19 | 22:25

@Baron Clappique | 03-06-19 | 22:25: Neuh. Er wordt een plas gedaan.

Lewis | 03-06-19 | 22:52

Kan je nagaan hoe het met subsidies gaat.

watergeus | 03-06-19 | 22:14 | 1

Daar heb ik, op kleine schaal, dingen gezien.. daar lever je echt weer een stukje hoop in qua mensheid. Maar goed, zeiken is ook zo sneu.

Shareholder II | 04-06-19 | 01:11

Ik hoor net dat er een vervolg onderzoek komt.
Vervolg onderzoek nr. 67.
Dat schiet op.

Jan Dribbel | 03-06-19 | 22:13 | 1

Niet nodig, Yousef of Mo zullen nooit een een uitkering stopzetten omdat zij anders het grootste gedonder in de familie krijgen.

botbot | 03-06-19 | 22:34

Er is iets interessants aan de hand in Nederland. Voorheen was dit soort 'onthullingen' voorbehouden aan een blad als de Telegraaf want 'beschaafde' media deden niet aan wat werd gezien als goedkope journalistiek en het bashen van mensen in een kwetsbare positie. Lees: mensen die aangewezen zijn op uitkeringen en steun van de staat. Dat werd bestempeld als het bespelen van de onderbuik.
Opvallend is dat Nieuwsuur deze rol nu met verve vervult en in het kielzog daarvan ook zelfbenoemde kwaliteitsbladen als Volkskrant, NRC etc.
Het één na het ander schandaal bij het UWV wordt nu onthuld.
De vraag is: wat steekt hier nou achter? Hebben deze media het licht gezien en erkennen ze dat ook zogenaamd kwetsbare mensen de boel kunnen tillen of gaat het om reuring veroorzaken rondom het kabinet? Reuring die kan resulteren in een trofee in de vorm van een bewindspersoon die moet aftreden?
Ik vrees het laatste. Waarmee aangetoond is dat ook kwaliteitsmedia niet vies zijn van wat voorheen werd gezien als het 'bespelen van de onderbuik'.

Amsterdamsko | 03-06-19 | 22:12 | 5

Nieuwsuur is al tijden zeer goed bezig. Ook zeer kritisch op klimaat beleid. Afgelopen het falen van een warmtenet in Havanna aan de Maas (Nijmegen). Ik heb de indruk dat Tweebeeke daar persoonlijk een belangrijke inbreng in heeft in deze koerswijziging. Dat zie je al terug in haar doortastende manier van door vragen

JanP999 | 03-06-19 | 22:23

“Waarmee aangetoond is dat ook kwaliteitsmedia niet vies zijn...”
U vreest iets en daarmee is aangetoond dat etc.
Ik vrees dat het vannacht gaat sneeuwen en daarmee is aangetoond dat de winter is begonnen.

IJsbrekert | 03-06-19 | 22:28

En wat nu als (volledig hypothetisch uiteraard) er iemand die op een pluche stoel zit, het UWV wil afschaffen?

Belast | 04-06-19 | 06:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het UWV geeft vooral geld aan bruine mensen en andere gevangenen. Witte mensen in nood moeten eerst re-integreren en dan krijg je panhuisachtige situaties.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-06-19 | 22:11

Je verwacht het niet. En dit is vermoedelijk nog maar het topje van de ijsberg. Tjibbe Joustra hadden ze nooit moeten laten vertrekken. Hij was helaas zelfs met een gouden WC bril niet aan het UWV te binden.

Baron Clappique | 03-06-19 | 22:10

Waarom verbaast mij dit niet?

VanBukkem | 03-06-19 | 22:10 | 1

@VanBukkem | 03-06-19 | 22:10
Geen idee. Kennen we jou dan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-06-19 | 22:17

Ik ken helaas iemand die heeft gezeten en die kreeg inderdaad gewoon wajong. Ik vond dat toen al raar Maja tegenwoordig schrik je daar ook niet meer echt van.

Xa4vier | 03-06-19 | 22:10

Dit gebeurt bij allerlei instanties die op grote schaal geld uitkeren aan verzekerden. Pensioenfondsen keren bijvoorbeeld ook geld uit aan natuurlijke personen zonder bsn nummer. Vervolgens wordt er weer een bevriende consultant ingevlogen om een jaar lang de boel vlot te trekken. Krijg je ervan als zoveel bestuursorganen en commissies beslissingen nemen over andermans geld.

De Pilsvogel | 03-06-19 | 22:09

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat als je in de gevangenis zit je ook geen kosten voor het levensonderhoud hebt. Je hoeft geen huur te betalen, geen gas en licht, geen water, geen internet, geen krant, geen eten en geen mobiele telefoon,
En omdat je geen kosten hebt, heb je ook geen recht op een uitkering.
Anders zou er aan het einde van je straf een gigantisch bedrag op je spaarrekening staan.

Osdorpertje | 03-06-19 | 22:08 | 3

Hey..!!

Doe jij is effe normaalmet je denken enzo..!!

neonreclame | 03-06-19 | 22:11

Van u en ik weet de belastingdienst tot op de eurocent nauwkeurig hoeveel wij op de rekening hebben staan... Echter bij deze klaplopers blijkbaar niet.

Ommezwaai | 03-06-19 | 22:11

Blijkbaar kwam Ferdi E, de moordenaar van Gerrit Jan Heijn, met 700.000 gulden de gevangenis uit.

sprietatoom | 03-06-19 | 22:13

Hoe kom je met 4jaar WAO op een 102.000euro uit?
Dat is 25k per jaar, bijna 2100 per maand... Voor niks doen?

Volgens mij gaan er hier veel meer dingen fout dan alleen een UWV dat (zoals altijd) blundert.

a4p | 03-06-19 | 22:06 | 2

Ja, zo hoog zijn gewoon de uitkeringen hier in den lande... Daar mogen u en ik gewoon voor werken en fors bloeden. Werkt iedereen nog wel even door tot het 68e levensjaar? Want de pensioenen worden onbetaalbaar. Idioten...

Ommezwaai | 03-06-19 | 22:09

Misschien is het zo hoog omdat wat er aan bruto uitkering is betaald netto wordt teruggevorderd in verband met afgesloten belastingjaren.

osolemio | 03-06-19 | 22:14

Dus bij een gevangenisstraf raak je ook je huurhuis kwijt?

Einde van de Domheid | 03-06-19 | 22:03 | 3

Ja, je hebt inmiddels al kost en onderdak, en iemand anders kan dat huurhuis beter gebruiken.

Osdorpertje | 03-06-19 | 22:10

Ligt eraan hoe lang je moet zitten en of je wel betaalt.

Rest In Privacy | 03-06-19 | 22:11

En wat natuurlijk ook telt is of de misdaad is begaan in het huis en wat er in het contract staat.

Rest In Privacy | 03-06-19 | 22:20

Blijkt dus al vijftien jaar bekend te zijn...

BrutusBosch | 03-06-19 | 22:01 | 3

Dus onder Bruno Bruins ook al.... Bruins was van 1 januari 2012 tot 25 oktober 2017 voorzitter van de raad van bestuur van UWV. Voorzitter dus, ja. Nu minister Medische Zorg. Ook VVD. Maar hier heeft hij natuurlijk geen actieve herinnering meer aan en eveneens herkent hij zichzelf niet in het geschetste beeld van UWV. En eens maar nooit weer enne lessen trekken enne.... hoezo parlementaire enquête?

piloot47 | 03-06-19 | 22:05

@piloot47 | 03-06-19 | 22:05: precies dat. Bestuurders in de publieke zaak zijn nooit verantwoordelijk en al lang weggepromoveerd, when the shit hits the fan.

pibasso | 03-06-19 | 22:09

@piloot47 | 03-06-19 | 22:05:
UWV
In januari 2002 werd Joustra voorzitter van de Raad van Bestuur van de uitkeringsinstantie UWV. In 2003 raakte hij in opspraak door een miljoenen verslindende verbouwing van het hoofdkantoor van deze dienst, en met name van de directievertrekken. Deze zouden overdadig aangekleed zijn met natuursteen en kersenhout en dergelijke. Dit was in schril contrast met de reorganisatie bij het UWV waarbij honderden banen geschrapt werden. De dure verbouwing kwam aan het licht doordat RTL heimelijk gefilmde beelden binnen het UWV-gebouw openbaar maakte.[1] Nadat over deze affaire Kamervragen waren gesteld, raakte Joustra in een conflict verwikkeld met minister van Sociale Zaken Aart Jan de Geus. Hij zou de minister hierover onjuist hebben ingelicht. Op 14 februari 2004 eiste De Geus het vertrek van Joustra,[2] en in maart 2004 kwamen ze een vertrekprocedure overeen. De vertrekprocedure hield onder andere in dat Joustra binnen een jaar een nieuwe passende functie binnen de publieke sector zou krijgen, Joustra vertrok op 1 april 2004 bij het UWV.

Beroep = Boerenlul | 04-06-19 | 02:00

Kan allemaal wel zijn, maar niemand zal de UWV nu van racisme betichten!

Over de rest kan gewoon gepraat worden, dat zal de ambtelijke molens aan de reet roesten. Is toch niet hun geld, en dat kwartje van Kok krijgen we toch niet terug, en die 3% extra BTW van Rutte ook niet, en alle andere belastingverhogingen ook niet.

Peter_K | 03-06-19 | 21:55 | 1

Zullen iig geen islamitische gevangenen zijn die het UWV tillen want dat mag niet van hun geloof.

Jan Leul | 03-06-19 | 22:01

Onvoorstelbaar hoe het UWV het presteert om elke maand negatief in het nieuws te komen. Het is een ongelooflijke pestbende bij het UWV qua ict. Nu zijn we dat bij de overheid wel gewend, maar het UWV slaat werkelijk alles. De één na de andere kneus wordt ingezet om de boel daar eens goed op orde te krijgen, maar ze verdwijnen net zo snel als ze komen en laten stuk voor stuk een grotere puinhoop achter dan ze bij het begin van de baan aantroffen. Moet trouwens wel een heerlijk gevoel geven om andermans geld continue door het afvalputje te frotten. Zelden een instantie zo faal op faal zien stapelen, maar het zal er wel weer op neer komen dat de minister onderzoekjes gaat instellen en beterschap gaat beloven. Consequenties worden immers nooit getrokken binnen dit kneuzen-kabinet en bijbehorend hoge-ambtenaren tuigh.

Ruikbaard | 03-06-19 | 21:55 | 2

Klopt allemaal. Ik heb niet de oplossing helemaal compleet maar een paar componenten zijn noodzakelijk, managers moeten een langere zittingstermijn hebben om verantwoordelijkheid te kunnen nemen. Het inhuren van specialisten niet aan appelflappen overlaten, bullshit-filters op scherp, zorgen dat het leukgaaf is om er te werken en Wel een fuck geven om je Toko.... best een goedkope tip lijkt mij....

hetgingperongeluk | 03-06-19 | 22:16

@hetgingperongeluk | 03-06-19 | 22:16:
Tienduizenden handophoudende en frauderende incompetenten lachen zich helemaal suf om die gekke Nederlanders die wel gewoon werken voor hun maandelijkse inkomen. Want waarom zou je ook, als het gratis geld voor het oprapen ligt? Rare jongens die Hollanders.

2tribes | 04-06-19 | 00:17

Soms meer dan een ton onterecht aan uitkering overgemaakt, hoorde ik. En het kost het Systeem nog eens 3x zoveel om dat tonnetje terug te claimen.
Doen ze wel, natuurlijk. Voor u. Van u. Zo vergaderen ze er 2x ipv 1x over. Met alle riante regelingen van dien. Jolijt. Dikke lul drie bier.

Shareholder II | 03-06-19 | 21:54 | 2

Een ton, netto! knettergek.

BozePaarseMan | 03-06-19 | 22:01

@BozePaarseMan: Yup. 103.000 eurootjes. En reken daar gerust nog 5 ruggen administratie overheen. Komt nooit meer terug. UWV wil fuckups zo snel mogelijk vergeten. Net zo lang gummen en oogluikend toestaan tot men op orde is. Maar daar de volgende reorganisatie alweer. Of nog eens de ict omgooien. Schuif het maar lekker voor je uit. Lekker managen. Fijn bezig, pik.

Shareholder II | 04-06-19 | 00:15

Want wie in de bak zit moet tweedubbel gestraft worden? Je huis of huurwoning kwijt en heel lasting meer 'n baan dankzij je strafblad. Oh, u overkomt dat niet? twitter.com/JuriaandeVries/status/113...

WernerT | 03-06-19 | 21:50 | 2

Detentie is een uitsluitingsgrond voor alle sociale uitkeringen.

Rest In Privacy | 03-06-19 | 21:52

"Oh, u overkomt dat niet? "
Ik heb zelf jaren last gehad van iemand die op mijn sofi nummer werkte terwijl ikzelf gewoon student was en studiefinanciering ontving. Met alle gevolgen van dien.
Het kost jaren om de zaken weer recht te zetten, en zodra de overheid zeer laconiek toegeeft een fout te hebben gemaakt, mag je de ontstane ellende zelf oplossen.
Van enige compensatie is geen sprake.
Conclusie een Sofi nummer of Burgerservicenummer is niet afdoende om fraude bij het UWV of de DUO te voorkomen.

Beroep = Boerenlul | 03-06-19 | 23:10

En er liepen al tienduizenden veroordeelden rond (met uitkering) die eigenlijk vast zouden moeten zitten , maar vrijgelaten werden in afwachting van hun gevangenisstraf.
Om te janken , hoe ver dit land heen is ....

laurentius | 03-06-19 | 21:49

Arme gevangen raken nu niet alleen hun uitkering maar ook hun telefoon wordt afgepakt. Die 5 verschillende maaltijden worden zeker ook teruggebracht naar 4. Tis een schande,

AD: "Gevangenisbewaarder in wurggreep na afpakken telefoon van gevangene"

Jan Leul | 03-06-19 | 21:48 | 2

Zoiets geloof je toch niet..!!??

neonreclame | 03-06-19 | 21:51

Gelukkig is uber oetlul (aka VVD'er) Sander Dekker geschokt...

litebyte | 03-06-19 | 21:56

Misdaad loont..

BozePaarseMan | 03-06-19 | 21:47

Terug vorderen en klaar.
Verder het burgerservicenummer van iedere gedetineerde aan het UWV doorgeven aan begin en einde van de detentie.
Probleem opgelost.
Hieronder alle ruimte voor boosmensjes ->

Berbaar | 03-06-19 | 21:45 | 15

@neonreclame | 03-06-19 | 21:47:
Lijkt me wel uiteindelijk.
Gaat verder nauwelijks ergens over qua geld gesproken.
hup, hup, het UWV het vuur aan de schenen leggen en doorrrrrrrrrrrrrr................

Berbaar | 03-06-19 | 22:15

@Berbaar | 03-06-19 | 22:15:

Het gaat vaak over het UWV, het ligt vaak onder vuur..

Is dat omdat het een stabiel organisatie is..??

Lijkt mij niet..

Er is iets grondig mis met het apparaat en moet uit elkaar gehaald worden..

neonreclame | 03-06-19 | 22:22

Het UWV werkt ook nog met oude bestanden waar geen BSN nummer instaat en zelfs geen SOFI-nummer. Een eerstejaars informatica student zou zoiets tijdens zijn stage makkelijk kunnen oplossen maar de dure mannen van € 250 per uur nog niet blijkbaar.

sprietatoom | 03-06-19 | 22:42
▼ 12 antwoorden verborgen

Vroeger had je de moppen van Max Tailleur, nu komen ze uit de koker van overheidsinstanties.

MickeyGouda | 03-06-19 | 21:45 | 1

Ik kon ook al niet lachen om Max...

BrutusBosch | 03-06-19 | 21:49

Het zoveelste nieuwe verdienmodel voor de buitenlandse ( en Nederlandse) crimineel:
De Nederlandse gevangenis !!!

laurentius | 03-06-19 | 21:44

"RTL Nieuws onthulde in februari dat het UWV 1900 arbeidsongeschikten illegaal een levenslange uitkering toekende om wachtlijsten voor herkeuringen weg te werken."

Dus eigenlijk ben ik een ontzettende boerenbraadlul door mijn afkeuring succesvol te hebben aangevochten (een proces van jaren).

Rest In Privacy | 03-06-19 | 21:44 | 1

Het siert je. Maar inderdaad, je bent een boerenbraadlul.

marcoplarco | 03-06-19 | 21:49

Je hypotheek moet wel ergens van betaald worden.

ProAsfalt | 03-06-19 | 21:42

Overheid. ICT. Geweldig DUO.

marcoplarco | 03-06-19 | 21:41

Wat elke keer weer verbazingwekkend is, is dat de betrokkenen nooit eens de consequenties trekken uit het falen onder hun verantwoordelijkheid. Legio voorbeelden: De betrokkenen rond de dood van Anne Faber, directie UWV, maar ook vele topambtenaren die ministers laten sneuvelen met hun eigen falen.

JaapvanRenesse | 03-06-19 | 21:39

Het wordt tijd dat een organisatie als de bond voor belastingbetalers of ander initiatief de overheid juridisch gaat aanpakken op dit soort wantoestanden. Ik ben de woede onderhand voorbij. De belastingdruk stijgt de pan uit en partijen die daarvoor behoren te waken zijn muis stil. Zelfs PVV en FvD hoor je hier niet over.

JanP999 | 03-06-19 | 21:38 | 2

Waar denk je dat de belastingsdienst eventuele boetes van betaalt?

Trekbeest | 03-06-19 | 21:49

Kan je dat niet zien aan het Brp-adres? Adressen met zoveel uitkeringstrekkers moeten toch opvallen?

B&W | 03-06-19 | 21:37 | 1

Justitie geeft al door aan het UWV als iemand het gevang in gaat maar UWV blijkt in 25%!! van de gevallen te falen om de knop stop uitkering in te drukken

JanP999 | 03-06-19 | 21:39

Met de groeten van Capgemini en de corrupte ambtenaren van de afdeling Inhuur.

de Voorzittert | 03-06-19 | 21:35 | 2

Haha, CG was het eerste waar ik aan dacht!

pibasso | 03-06-19 | 22:15

Lol!
Als je zegt tegen andere ICT''ers dat je bij CapGemini werkt op een verjaardag lachen ze je straal uit. Zelfde als je zegt dat je bankier bent. Daar zitten managers op een ICT afdeling omdat ze een titel Drs. In Geschiedenis hebben. Totaal ingeslapen slappe zooi zonder echte technische kennis van de huidige technologie.
Zo moeilijk is het tegenwoordig nier om bijv. via BizTalk systemen aan elkaar te koppelen maar ze zullen wel het meeste in Java hebben en is leuk uren schrijven...

www.geenstijl.nl/search/?keyword=Capg...

Rest In Privacy | 04-06-19 | 08:01

Wie wil er nu voor het UWV werken ... precies dat. Klootmogolen die lopen te klootviolen met zakkenvullende nepmanagers op een grote apenrots. Ik werk ook in zo’n branche en éénoog is koning.
Met ICT kun je heel veel, maar ook heel veel niet, dan heb je van die database bouwers met goudgerande tarieven maar uiteindelijk nul functionaliteit en een interface vol bugs.
Klagen helpt niet, priotiteit is namelijk niet de gebruiker, maar de manager die voor de vierde keer zijn inlog kwijt is.

Analia von Solmsch | 03-06-19 | 21:35

Ik weet het, ik word gangsterrapper

Rest In Privacy | 03-06-19 | 21:33

Dat gaat consequenties krijgen binnen het UWV. Er staat een diarree aan promoties binnen die club aan te komen.

Prinsemarij | 03-06-19 | 21:32 | 1

Hopelijk krijgen de verantwoordelijken dan wel een "promotie" als rioolontstoppers...

Ommezwaai | 03-06-19 | 22:18

Dus de ene beroepsgroep is gelijker dan de ander.

Deflatiemonster | 03-06-19 | 21:32

Tellen de aantallen jaren laaien lichten ook mee als arbeidsverleden voor WW en pensioen?

Shoarmamasutra | 03-06-19 | 21:30

Ik ga ook maar eens een bank beroven ofzo.. Zit bijna geen risico aan om deze manier.

b3n | 03-06-19 | 21:29

Dieven helpen dieven.

Braco.me | 03-06-19 | 21:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl