Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MinPres Rutte: "GS Stemmentellen is fantastisch!"

Stas Harbers is al volledig vergeten bij de vvd,  want MinPres Mark heeft ontzettend veel zin in de GeenPeil uitslagenavond!

In 2014 moesten we het nog met de stiekeme steun van Ome Roon doen, maar vijf jaar later wordt ons Stemmentellen helemaal doodgeknuffeld door Den Haag. De Kiesraad staat er achter. Rob Jetten riep mensen op om mee te doen. Kajsa Ollongren vindt het eigenlijk volkomen terecht dat we van Brussel vier dagen op de officiële uitslag moeten wachten, maarrr ook zij vindt Stemmentellen "een leuke actie". Maar de MinPres spant de kroon. Rutte is echt laai-end enthousiast: "Ik vind GeenStijl dit echt fantastisch doen", was zijn reactie bij WNL vanmorgen. "Het is een schit-ter-en-de actie van GeenStijl om dit in beeld te krijgen." MinPres legt ff lekker wat extra druk op onze liveshow van morgenavond. Mooi, we gaan knallen met de enige echte uitslagenavond van Nederland en bedankt hoor Mark, #goedverhaal!
AANMELDEN als Stemmenteller kan nog steeds! Is fantastisch, horen we net.

Klein kritisch beeldgrapje ter compensatie voordat iedereen denkt dat we ineens salonfähig zijn geworden *kuch*

Reaguursels

Inloggen

Iedereen op Baudet stemmen morgen. Groeten uit Frankrijk.

Pislinq | 22-05-19 | 23:25

Iedereen op Baudet stemmen morgen. Groeten uit Frankrijk.

Pislinq | 22-05-19 | 23:25

Ik geloof Rutte. Hij vindt het echt een goed idee. Hij doet alleen net alsof hij er tijdens deze uitzending voor het eerst van hoort, maar weet dan wel ineens dat er 1000 stemmentellers zullen zijn. Geeft niks.
Ik kan zelf helaas niet meedoen want niet in Nederland morgen, maar ik ben trots op de mensen die het wel gaan doen. Om met Tante Erica te spreken: jullie zijn kánjers! KÁNJERS zijn jullie! Állemaal!

GraafSteno | 22-05-19 | 22:33

Heet zoiets bij de Mafia niet de "kus des doods"? Zo oprecht die man...

Wol | 22-05-19 | 21:42

"Gestuntel van Baudet , hoort niet bij volwassen partij " , zegt Rutte , nee dan de vol(wassen-neus)partij VVD , die al tijden Opstelten staat , waar totnogtoe (geen) Teeven wegmoesten , v/d Steur , het wordt tijd da'k op-pleur en last but not least , Harbers afgevoerd met de speciale asiel-bus , vanwege niet (ofnie optijd) de kamer ('t volk) info vérstrekken(de gevolgen) , kun je , en bij welke bookmaker gokken wie de Nex(i)t wordt in die Zolen- partij !!

regenbuit | 22-05-19 | 18:36

Minpres Rutte is gewoon een l*l, maar dat wisten we allang al.

Zuidermeerder | 22-05-19 | 18:20

Vergeten uit de kieswet te schrappen, dus doet hij maar even of het leuk is.
Onder het mom van " moet van Europa" zal dit niet lang meer toegestaan zijn.
Wel knap hoe de pers vol op het orgel gaat over Baudet maar dat een tegen de kamer liegende bewindsman binnen een dag vergeten is.

Zorc | 22-05-19 | 17:48

Minstens zo oprecht als de intenties van de asielrapporten. Jammer dat het 'succes' van Rutte zo lang heeft moeten duren...

First Contact | 22-05-19 | 17:03 | 2

Als kukident dat zegt weet je dat hij liegt dat ie barst lever je profielschets in bij de partij en zet op 1 kan liegen met een stalen gezicht en je bent binnen

likdoorn | 22-05-19 | 17:13

@likdoorn | 22-05-19 | 17:13: Dat is wel vaker het geval bij machtsgeile en vaak slimme mensen. Een groot gebrek aan empathie en ze doen echt alles om de macht te grijpen, zelfs als dit ten koste moet gaan van het volk.

First Contact | 22-05-19 | 17:16

Rutte denkt; "voer voor het sleepnet van Kasja".

Ton8695 | 22-05-19 | 16:53

Zozo, hij houd dus GS blijkbaar wel in de gaten. Net als Ollongron waarschijnlijlk...

Jan, Leiden | 22-05-19 | 16:48 | 1

Maar natuurlijk volgen zij GS, alleen leren ze er niks van, wat ik dan weer lachwekkend vindt.

First Contact | 22-05-19 | 17:05

Dus alle politici die reageren juichen het initiatief toe omdat het eer doet aan de Nederlandse wet, maar tegelijkertijd wil een meerderheid van die lui in Den Haag wel meer macht geven aan die zakkenvullers in Brussel om regels te verzinnen die in gaan tegen wetten zoals onze kieswet?
Juistem.

Ares | 22-05-19 | 15:10 | 3

Het centraal stembureau (de Kiesraad) stelt de officiële uitslag vast in een openbare zitting. Bij verkiezingen voor de Tweede Kamer gebeurt dit meestal op de maandag na de dag van stemming. Op de avond van de dag van stemming wordt een voorlopige, niet-officiële uitslag in de media gepresenteerd. Deze is gebaseerd op sneltellingen van de stembureaus.

Uw tegel wordt daarom gekwalificeerd als “schrijver snapt het zelf niet maar heeft wel een grote bek”

Epistulae_Morales | 22-05-19 | 15:40

Epi, dat is onjuist. De kern van de tegel is dat Brusselse anti-democraten nu staan te juichen bij democratische transparantie. Pure huichelarij als hun daden doorspekt zijn van soevereiniteitsoverdracht naar EU. Natuurlijk zijn er technische details die verklaren waarom het gaat zoals gaat. Maar die technische details zijn juist opgetuigd door die zelfde anti-democraten die meer EU willen. Tal van bureaucratische mechanismen om de burger op afstand te houden zijn door de decennia heen geconstrueerd. Moderne media maken het volk meer en meer geïnformeerd en politici kunnen niet meer verschuilen achter hun vertrouwde mainstream propaganda kanalen. Daarom is de strategie nu veranderd (en sich dus een historisch moment) in het inkapselen van het anti-establishment geluid. Gelukkig heb ik GS hoog zitten en zal men niet snel zwichten voor de natte lebber van Rutte.

Joostmochtnietsweten | 22-05-19 | 16:39

Onderschat die gladde aal niet. Hij heeft ongetwijfeld iets enorm smerigs achter de hand waarmee hij Baudet om de oren gaat slaan. Vandaar ook zo laat dat duel, zodat er geen tijd meer is voor de beduusde kiezer om zichzelf te informeren voordat hij naar de stembus gaat.

caspert79 | 22-05-19 | 14:50 | 1

De kiezer is allang geïnformeerd, mag ik hopen toch?

Michiel85 | 22-05-19 | 16:00

In 2017 dacht Rutte dat hij, samen met zijn linkse vrienden, kon oproepen tot een boycvot van Geenstijl. Nu 2 jaar en een serie negatieve berichten op Geenstijl later is Rutte impopulair en begint Rutte te slijmen. Wat een nare man is het toch.

i-Wonder | 22-05-19 | 14:43

Jawel.
GS is de grootste politiek mobiliserende kracht in NL.
Het mobiliseert daarmee ook een groep, die nu ondervertegenwoordigd is de politiek ofwel het partijkartel.
Dat is inderdaad een zegen @D66, @GroenLinks, @PvdA......

hotmint | 22-05-19 | 13:52

Lijkt me campagnetechnisch niet zo slim om bijna juichend aandacht aan die lachende leugenaar en zijn secondante-in-crime Ollongren te besteden.
M.i. haal je daarmee de motivatie weg van mensen die zich al hadden aangemeld als uitslagdoorgevers, en de werving van nieuwe vrijwilligers.
Dat is nou juist de bedoeling van bovengenoemden.
Dat jullie daarin zijn getrapt, verbaast me.

Marie Curieux | 22-05-19 | 13:50 | 2

daar in.

Marie Curieux | 22-05-19 | 13:52

Dat dus

Franciscus Borchwerf | 22-05-19 | 14:54

Als iedereen het er zo mee eens is dat de uitslag al toch wel op donderdagavond wordt gegeven dan is het niet leuk meer. Het rebelse is er dan van af.

Een waardig GS stunt zou zijn om dan WEL de stemmen te tellen en danalsnognietemin de uitslag voor zich te houden.

Dan maar het laatste rebelse wat ik kan verzinnen: niet gaan stemmen en de EU (niet europa dus) niet beschouwen als officieel democraties meloch.

Het Licht | 22-05-19 | 13:48

Zou iemand Rutte eens kunnen vertellen dat die valse lach niet meer werkt? Sterker, ik voel tegenwoordig walging als ik hem zie.

zwartzondersuiker | 22-05-19 | 13:43 | 2

Hier nog 1, dat mensen daar nog intrappen.

sprietatoom | 22-05-19 | 13:59

De massa lijkt me niet in staat om op inhoud te reageren en zoekt naar een eerlijk, vrolijk en betrouwbaar uiterlijk. Het enige dat voor Mark zeker opgaat is het vrolijke uiterlijk, hij blijft lachen, ook als hij (inhoudelijk) geslagen en geschopt wordt. Dat blijkt veel sympathie te wekken. Dom en belachelijk eigenlijk, maar wat wil je als je mensen al decennia opleidt als in Nederland. En hij heeft ook al ware uitspraken gedaan over wat hij van de kiezers vindt. Dat gaat uiteraard niet op voor de gemiddelde GS lezer.

SlimmeBelg | 22-05-19 | 14:15

Ik had nog niet eens op de link geklikt en ik wist al welk nummer het was!

BaldEagle | 22-05-19 | 21:11

Rutte denkt dat we allemaal gek zijn. En misschien heeft hij ook nog wel gelijk, gezien er nog mensen op VVD, GL en D66 stemmen.

poisonivy | 22-05-19 | 13:39

Een vreemde reactie van een Minister President. Iemand die de democratie hoog in het vaandel heeft en het volk volgens deze democratie zou vertegenwoordigen zou zich eerder aangesproken moeten voelen dan hierover enthousiast te zijn. Rutte zou zich eigenlijk moeten afvragen waar dit wantrouwen in de democratie vandaan komt en hoe dit weg te nemen. Zijn (nep) reactie geeft echter aan dat hij precies weet hoe het volk over hem denkt.

Harrie7949 | 22-05-19 | 13:32

Typisch ook dat geen enkele socialist, liberaal of christen-democraat valt over het feit dat de VVD-regering Al Qaeda-terrorist Abdelaziz A. sponsort.

obominotie | 22-05-19 | 13:29 | 1

Exact ! Wij huilen mee in het koor van de Amerikaanse/NATO in Irak/Syrië die de Syriërs en Russen weleens mores zullen leren door de islamitische nekafsnijders militair te ondersteunen.... hiervoor zijn de Ministers van BiZa en " Defensie" naar mijn mening hoofdelijk aansprakelijk te houden..

Eendragtmaaktmagt | 22-05-19 | 13:50

konden wij Rutte maar zo fantastisch vinden

Fedde71 | 22-05-19 | 13:27

Ik denk dat alle politici morgenavond op het puntje van hun stoel zitten om de uitzending/stream te volgen. Als er nu een publiek is met het grootste belang?

Ik zal de scores van hartje Breda doorgeven. Breda, bij uitstek een VVD-stad.
*zwaait alvast naar Mark*

Kudtkip | 22-05-19 | 13:24 | 1

Maak ze maar rijp voor een toekomstige coalitie met PVV en FVD. Audoe en bedankt.

SlimmeBelg | 22-05-19 | 14:08

Als heel Den Haag en zijn moeder het allemaal OK vindt, is er toch eigenlijk geen kudt meer aan...

Expertus_Dico | 22-05-19 | 13:23

MinPres Rutte: "GS Stemmentellen is fantastisch!"

Stroop smeren!! Stroop is een goedkoop broodbeleg.

Arachne | 22-05-19 | 13:23

Als Rutte GeenStijl fantastisch vindt, dat weet je dat er een verbod aankomt.

Off topic, kan Rutte uitleggen hoe zijn op en top volwassen partij zoveel ongure sujetten in haar geledingen heeft? De VVD wisselt sneller bewindslieden dan een wissel stroom.

El Rico Grande | 22-05-19 | 13:18

Kijk, dat stemmen tellen is prima hoor. En daar aandacht voor vragen ook, die vrijwilligers komen niet zo maar in actie. Maar om nou zo ongeveer elk tweede item erover te laten gaan, dat is wel wat veel. Begint een beetje op autofellatio te lijken......

Bigaroque | 22-05-19 | 13:17

Mark Rutte vindt Geenstijl fantastisch. Is links al aan het twitteren geslagen om hem nu als extreem rechts en seksistisch weg te zetten?

GroetenVanUrk | 22-05-19 | 13:12

Rutte, reaguurde die niet met de nick 'berbaar'? En Ollongren, calamity jane misschien? GS wordt langzamerhand trendsetter. Good job!

SlimmeBelg | 22-05-19 | 13:12 | 1

Rutte heeft een ban.

Pislinq | 22-05-19 | 23:29

Dat klap op de tafel oudejongens krentenbrood azmani- dingesnogwa. Wat een totale bluf. Nog een uur of 30 tot de volgende vernedering voor VVD. Kunnen je erna echt laten zien wat een totale schijt aan t volk je hebt.

rattenvanger XL | 22-05-19 | 13:11

Lichtelijk offtopic: zat gisteren naar Pauw te kijken en daar werd tot mijn grote verbazing bevestigd dat Timmermans weigert om nog bij Pauw aan tafel te zitten sinds het 'mondkapje incident'. Toch een thuiswedstrijd bij de VARA maar Timmermans blijkt dus nogal rancuneus te zijn. Dat maakt deze griezelige man nog een stukje griezeliger. Rancuneuze mensen van het type 'wacht maar' die de Europese macht nastreven zijn heel slecht nieuws voor Nederland. Sowieso valt me op dat vrijwel alle linkse EU-politici het alleen maar hebben over 'een groot en sterk Europa' en nooit spreken over 'een sterk Nederland in Europa'. Taalgebruik verraadt een hoop over hun intenties...

SarahPalindroom | 22-05-19 | 13:10 | 1

Ein Volk, ein Reich, ein Timmerfranz!

Mark zit te Dutten | 22-05-19 | 15:15

Als een boer met kiespijn!

Mogwai | 22-05-19 | 13:08

Wanneer de vos de passie preekt, boer pas op je kippen!
Go Geenpeil! Juist na zulke uitspraken van Rutte, Ollongren etc.

VP732 | 22-05-19 | 13:05

who f*cking cares ?

cabrão | 22-05-19 | 13:00

"Na zijn politieke dood leek Harbers blij ontsnapt te zijn aan iets ergers." .... Van Holman. Dat dus..... Rutte, ollenkreng voeren iets in hun schild en het is niet fraai.

belaberde_reaguurder | 22-05-19 | 12:59

Wat een populist hè? Die Rutte!

Rest In Privacy | 22-05-19 | 12:55

Dat gaat de volgende keer dus niet meer door.
Overigens, het is me nog steeds niet duidelijk hoe het zo gekomen is dat een EU-verkiezing als vanzelf binnen onze Kieswet valt. Ik bedoel, die hele klerkenburcht met zijn 'Parlement' is niet iets van Nederland, maar toch is het kennelijk de Kieswet die bepaalt wat terzake wel en niet mag. De verkiezing van het beste liedje op het Eurovisie Songestival valt toch ook niet onder de Kieswet? Iemand?

Schoorsteenveger | 22-05-19 | 12:55 | 3

Het is een algemene verkiezing voor volksvertegenwoordigers. Lijkt me logisch dat dat automatisch onder de kieswet valt.

Muxje | 22-05-19 | 12:58

Dan zou iedere lidstaat opeens de eigen wetgeving opzij moeten schuiven en daar een EU versie voor in de plaats moeten zetten die dan de hele kiesorganisatie op de kop gaat zetten. Dat gaat niet gebeuren. Bovendien is het een gevaarlijk precedent.

Nichtsneues | 22-05-19 | 13:19

@Muxje | 22-05-19 | 12:58:
Wie heeft dan bepaald dat iemand die daar in Brussel in een 'Parlement' gaat zitten als vanzelf een volksvertegenwoordiger is? Dat is toch buiten en boven ons bij elkaar gerommeld, dat zogenaamde Parlement? En, van welk volk zijn zij dan vertegenwoordiger? Het Nederlandse volk? Het Europese volk? Het liberale, confessionele, socialistische, fascistische, seksistische volk?
Stel dat morgen de een of andere club een alternatieve EU in het leven roept en prompt verkiezingen uitschrijft, vallen die dan meteen onder de Kieswet?

Schoorsteenveger | 22-05-19 | 13:44

Bij gebrek aan alternatief dan wel argument zet deze Quisling maar zijn volksverlakkende "sympathieke" masker op... STEM ZE WEG!

swebe | 22-05-19 | 12:51 | 1

Inderdaad, doorzichtig gedrag en toevallig ook nog eens eensgezind van een hele reeks van dit soort lieden.
#STEMZEWEG
#WeZijnErKlaarMee

Flentyx | 22-05-19 | 13:02

Hoop als een Trojaans paard binnengehaald te worden, het stinkt te hard om er in te trappen.

ugur | 22-05-19 | 12:51

Leuk plaatje, maar volgens mij is Habers niet de 4de VVD'er die valt, je had die super integere Henry Keizer die zichzelf verrijkte met een crematievereniging, en je had ook nog die ene mevrouw in de Eerste Kamer die het zo bond had gemaakt dat ze uit de VVD is gezet, maar de laatste maand als senator gewoon mag uitzitten.

Osdorpertje | 22-05-19 | 12:49 | 1

Vergeet de oud burgemeester van Schiedam, Wilma Verver niet.

RickRD | 22-05-19 | 12:55

Rutte vindt alles geweldig en doet graag heel veel lachen. Verder neukt ie ons figuurlijk allemaal de moeder. Best knap hoor met die eeuwige grijns alles weglachen maar in de tussentijd gewoon lekker je eigen agenda uitvoeren.

pibasso | 22-05-19 | 12:48 | 1

Lachen als een boer met kiespijn!

Harrie7949 | 22-05-19 | 12:57

Briljant gespeeld van Rutte en Ollongren. Van 0-1 achter naar 2-1 voor in twee interviews.

Superior Bastard | 22-05-19 | 12:47 | 3

En morgen, einde van de dag zijn ze KO.

belaberde_reaguurder | 22-05-19 | 12:51

@belaberde_reaguurder | 22-05-19 | 12:51:
Ben oprecht benieuwd hoeveel % van de stemmentellers nu nog daadwerkelijk gaa, nu het een algemeen omarmde actie is geworden.

Superior Bastard | 22-05-19 | 12:55

@Superior Bastard | 22-05-19 | 12:55: Daarom ga ik juist, ik vertrouw die 2 voor geen stuiver.

RickRD | 22-05-19 | 12:56

Hoe laat begint dat debat vanavond?

kwark001 | 22-05-19 | 12:46 | 1

23 uur, Pauw

ScottMcBeanie | 22-05-19 | 12:56

Bij sommige kabinetsleden kan het me niet eens meer boeien wat ze ergens van vinden. Ik betrap mezelf er op, dat als zij aan het woord zijn, dat ik niet eens (meer) luister naar wat ze zeggen.

Rest In Privacy | 22-05-19 | 12:46

Een handreiking van Rutte ?
*Vingers natellen doet..*

Wijze uit het Oosten | 22-05-19 | 12:44

Verzetskrant De Telegraaf maakte vandaag plaats voor Rutte om Baudet prutswerk en onvolwassenheid te verwijten. De onvolprezen Theodor Holman met zijn vooruitziende blik publiceerde daarover gister een prachtige column, ‘Ik ben niet jaloers op zijn halfslachtige corrupte prutswerk’. Bindende leestip. Om daarna vrolijk verder te lachen over een premier in bange dagen.

eastender | 22-05-19 | 12:42

De reactie van Mark Rutte is zo ontzettend nep. Net als de man zelf.
Zijn eerste gedachte was natuurlijk dat dit slecht uitstraalt op zijn sollicitatie.
Eigenlijk is hij hier helemaal niet blij mee.

Osdorpertje | 22-05-19 | 12:38 | 3

wat goed dat je dat allemaal weet... dank je wel.

Jp1984 | 22-05-19 | 12:42

@Jp1984 | 22-05-19 | 12:42:
Zelfs een pasgeboren baby snapt dat Mark Rutte nep is.
Des te verbazingwekkender is het dat er nog steeds hele volksstammen op deze man stemmen.

Osdorpertje | 22-05-19 | 12:55

Dat hele stemmentellen is natuurlijk een onzinnige gimmick. Maar het doet wel 1 ding heel goed: De indruk wekken bij het toch al paranoide electoraat van FvD / PVV dat er iets niet in de haak zou zijn met onze Nederlandse stembureaus. Het is dus pure stemmingmakerij (haha).

Beste_Landgenoten | 22-05-19 | 12:37 | 5

Nou voor deze keer dan, ha ha ha !

PopeyeKamper | 22-05-19 | 14:11
-weggejorist-
BaldEagle | 22-05-19 | 21:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Nooit helemaal begrepen wat je aan 455 individuele uitslagen hebt van pak-hem-beet Heerhugowaard, Hengelo of Zoetermeer. Al die kudtgetallen.

de Voorzittert | 22-05-19 | 12:34 | 3

Voorzitter kan dan beter wat anders gaan doen als je simpele boekhouding/statistiek al niet snapt...

ZwarteDag | 22-05-19 | 12:44

@ZwarteDag | 22-05-19 | 12:44: ja wordt allemaal opgeteld. Maar wat heb je eraan als kijker? Het is geen gemeenteraadsverkiezing.

de Voorzittert | 22-05-19 | 12:47

GeenStijl telde ook bij de vorige Europese verkiezingen. Het CDA kreeg toen een zetel meer dan de stemmentellers hadden voorspeld, D66 een zetel minder. Dus behoorlijk representatief me dunkt.

RickRD | 22-05-19 | 14:39

Wat gezellig daar met dievvd trutjes. Wst gisteren wel even iets anders tegen Tjerrie. De haat spoot eruit.

Kamervraag | 22-05-19 | 12:34 | 1

Ja, halve vvd kan op zoek gaan naar een ander baantje door Baudet. Dus die haten hem.

belaberde_reaguurder | 22-05-19 | 12:37

Ik vertrouw het niet, ze zijn veel te enthousiast over dat stemmen tellen.
Alle alarmbellen gaan af bij mij.

Kamikazepiloot | 22-05-19 | 12:32 | 3

Ja ze hebben een andere manier om te manipuleren gevonden. Ze hebben zelf stemmentellers opgegeven?

Repetitive Beats | 22-05-19 | 12:34

Op dit moment proberen ze bij alles en iedereen zo goed mogelijk over te komen, om maar zoveel mogelijk stemmen te halen. Ze kunnen niks doen tegen GS, want legaal, dus dan maar breed glimlachen en het fantastisch vinden.

Zo glad als een aal, die Rutte.

Rest In Privacy | 22-05-19 | 12:35

@TeeJee | 22-05-19 | 12:35: Ja en tegen het einde van het filmpje aapt die andere gast Mark nog lekker na met zijn 'fan-tas-tisch'. Bah

Cunts-en-kitsch | 22-05-19 | 13:32

Haha, het loopt hem dun door de broek.

RickRD | 22-05-19 | 12:31

Ja verdraaid, op wie moeten we dan boos zijn. We moeten toch op iemand boos zijn.

kloopindeslootjijook | 22-05-19 | 12:30

En op de site van de NOS nog altijd geen enkele berichtgeving hierover.
Als daar geen kamervragen over komen..

Boris die Sauertopf | 22-05-19 | 12:28 | 2

Er is natuurlijk een hele groep mensen die slecht geïnformeerd zijn en dat willen ze bij de NOS graag in stand houden.

priks | 22-05-19 | 12:32

@priks | 22-05-19 | 12:32: de NPO houdt ze dom, links houdt ze talrijk... omgekeerde wereld en totale afgang links...

ZwarteDag | 22-05-19 | 12:46

Ik verlang eigenlijk naar het moment van Rutte zoals de Zweedse deelnemer het had bij het Songfestival. Volgens mij komt dat best snel.

Jos Tiebent | 22-05-19 | 12:25

fantastisch ', dat is wel het woord voor de Rutte-bingo vanavond.

kloopindeslootjijook | 22-05-19 | 12:23

If you can't beat them, join 'em.

Dutchbeaurouge | 22-05-19 | 12:21 | 1

Nou snap ik pas waarom ze lief doen tegen Thierry en GeenStijl, want ik was alleen een cordon sanitair gewend.

Ikbeneenzelfbouwer | 22-05-19 | 12:31

Categorie 1: Wind uit zeilen, gras voor voeten, angel eruit halen, regressieve tolerantie, kaas van het brood.
Categorie 2: Maskeren, rookgordijn, afleidingsmanoeuvre, aandachtstechnische onderwerpvervanging.

Einde van de Domheid | 22-05-19 | 12:20 | 1

Waar moet ik storten om van die wankers ad af te komen?

Einde van de Domheid | 22-05-19 | 12:22

Als iedereen van overheidswege "enthousiast" is, dan gaat die uitslag toch niet worden wat wij verwachten. The fix is in.

Non_Smoking_Gun | 22-05-19 | 12:19

Rutte is wat ze in Engeland noemen: "Full Of Shit". Een uitgekookt manipulatief en leugenachtig mannetje met de grijns van Batman's Joker. VOLKOMEN onbetrouwbaar. Eigenlijk gewoon een ordinaire oplichter, liegt alles aan mekaar. Het zal een zegen voor dit land zijn als we van die VVD-minkukel zijn verlost.

Motleycrew | 22-05-19 | 12:18 | 12

@Jp1984 | 22-05-19 | 14:42: In 2010 was de staatsschuld 378789 miljoen euro, in 2018 405428 miljoen euro. Heb ik het verder nog niet over andere overheidsverplichtingen die zwaar achteruit hollen, zoals ABP en overige overheidspensioenen, en als we dan toch bezig zijn, het leger, politie, onderwijs, zorg, huisvesting. Maar goed, jij hebt je VVD trollenleger loon weer binnen !

OudeNederlander | 22-05-19 | 15:16

@oudenederlander Grappig dat je denkt dat ik een trol ben. Ik denk gewoon na en zeg wat anders dan je gewend bent op dit blog. 'Jullie' zijn zo ongelovelijk negatief terwijl je in een superland woont. Je hebt geen idee... Onderwijs is prima. zorg is top, economie, rechtstaat. Tuurlijk het kan beter... zeker. Altijd. Maar we behoren met alles bij de besten. Al jaren. En als je het niet eens bent over de koers.... dan ga je toch niet voor mannetje Baudet. Leuke prater maar hij heeft nog niks laten zien behalve zijn enge denkbeelden (die altijd in de verkeerde context worden geplaatst door anderen... yeah right) En dat bashen van Rutte... Die man doet het ontzettend goed en heeft het goed voor met NL. Je kan zn lach irritant vinden, maar beoordeel m op de inhoud. Over 20 jaar zal men zeggen dat de beste premier is die NL heeft gehad. Fijne avond en ik wens je veel wijsheid!!

Jp1984 | 22-05-19 | 18:20

@Jp1984 | 22-05-19 | 18:20: hoeveel beter hadden wij het gehad zonder EU-Rutte? Dat is waar het om draait.

Maytheforcebewithyou | 22-05-19 | 21:24
▼ 9 antwoorden verborgen

5 jaar geleden vond hij de actie van GS letterlijk onverstandig. Toen ging het de VVD nog voor de wind. Vandaag de dag is het wat anders en zegt hij wat anders.
Ik ga trouwens, al ben ik lid van de FVD, niet naar het "debat" kijken en luisteren. Ik heb de afgelopen paar jaar al te veel Rutte en zijn onwaarheden, regelrechte leugens, gedraai en die verschrikkelijk grijns moeten doorstaan. De man doet er voor mij niet meer toe. Heeft afgedaan. Het is een regelrechte charlatan wiens gelijken alleen te vinden zijn bij de Brusselse macht. Ik voel slechts minachting.

forecastle | 22-05-19 | 12:17 | 1

Heel goed dat je niet gaat kijken. Zometeen ga je nog om.... en kies je toch voor m vanwege zijn argumenten. neeee. dat kan niet..... Baudet weet het zo goed, heeft ervaring en kan bovendien een potje Latijn. Dus goed.... oh jullie (FVDers) zijn zo sneu. En blind. Eigenlijk net moslims. Alles goedpraten en zeggen dat er in de verkeerde context wordt gedacht.

Jp1984 | 22-05-19 | 12:53

GeenStijl gaat nog eens groot worden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-05-19 | 12:16 | 1

Partijblog tot de revolutie van '55 waarin Baudet wordt afgezet.

KlauwnBassie | 22-05-19 | 13:13

Machiavelli: "Mensen laten zich alleen van hun goede kant zien als de omstandigheden daartoe dwingen. Maar zodra iedereen vrij spel heeft en kan doen en laten wat hij wil, zijn verwarring en chaos direct overal troef...", 1513

hetgingperongeluk | 22-05-19 | 12:15 | 2

Als je Il Principe leest dan begrijp je Verafstoot en zijn bende mede wanne be dictators. (Verafstoot is zelf een grote fan overigens. )

Lt-Kol Kilgore | 22-05-19 | 12:28

@Lt-Kol Kilgore | 22-05-19 | 12:28: Werd hij ook niet Baby-Thatcher genoemd?.... of bedoel je een andere Euroridder?

hetgingperongeluk | 22-05-19 | 13:27

Als onze heersers het bekendmaken van de uitslag door GeenStijl zo'n fantastisch idee vinden, waarom maken onze heersers dan zelf niet de uitslag bekend?

MAD1950 | 22-05-19 | 12:14 | 2

Omdat zij zich wél moeten schikken naar de Europese regels.

Dutchbeaurouge | 22-05-19 | 12:17

Befehl aus Bruxelle

kneuterzak | 22-05-19 | 12:20

Als Mark ergens enthousiast over is, voert hij iets in zijn schild.

priks | 22-05-19 | 12:13

Als de ongewenschte partner van uw kroost, geheel en overdreven de hemel in prijzen....

PerineumPiraat | 22-05-19 | 12:12

Als een vos de passie preekt, boer pas op uw kippen.

Sendis | 22-05-19 | 12:12 | 1

Dit dus. Hij voelt de warme gloed van het Brussels pluche al in zijn aars.

Jos Tiebent | 22-05-19 | 12:23

Als Rutte zo enthousiast is, kan de gehele 'directie' van Geenstijl morgen 'vrijwillig' opstappen.

Croxifoxio | 22-05-19 | 12:09

Tot aan de knokkels, deze keer.

skoftig | 22-05-19 | 12:08

Van werkelijk alles wat de man tegenwoordig zegt twijfel ik of ie het nu meent of niet.

Knoopsgat | 22-05-19 | 12:08

Nou GeenStijl hef jezelf maar op. Iedereen houdt opeens van je.
#ZijnWeDrTochIngetuind

keestelpro | 22-05-19 | 12:07 | 1

We are the Champions,morgen tellen en Basta.
Basta.

De Profundus | 22-05-19 | 17:57

Mark vindt het dus niets. Wanneer rutte ja zegt is het nee, waneer hij groen zegt is het rood, wanneer hij rechts zegt is het links, wanneer..... nou ja het is wel duidelijk. Het is opvallend dat rutte, ollenkreng e.d zo positief doen, er zit hier een addertje onder het gras.

belaberde_reaguurder | 22-05-19 | 12:07 | 7

Eerst heeft een legertje ambtenaren en adviseurs gekeken of het te verbieden was. Helaas pindakaas, dus moest er ff een spin aan worden gegeven in de ministerraad: laten we dan maar net doen of we super positief zijn, om de imago schade te beperken.

OudeNederlander | 22-05-19 | 12:36
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl