Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live! Gele Hesjes extra gezellig op Labour Day

Of Fête du Travail, zoals dat in het land van betrokken burgers heet.

Was vroeger echt een ding in Frankrijk, dat 1 mei. Rellen die het land op de GRONDVESTEN deden schudden. Maar das war einmal want nu is het elke dag raak en kijkt niemand er nog echt van op. Niet alleen Gele Hesjes vandaag, ook de antikapitalisten van Black Bloc laten zich gelden. Parijs heeft een flink aantal voorzorgsmaatregelen door zo'n 30 metrostations en 580 winkels te sluiten, er zijn zo'n 7400 politieagenten op de been. Er zijn tot nu toe 88 demonstranten gearresteerd, en de dag is nog jong. Onder- en bovenstaand een live stream door de Russen en Italianen, zo doen we dat immers in deze waardengemeenschap. Highlights 1 mei-politiegeweld na de breek.

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Sinds de vernielingen en het in brand steken van auto's heeft dat gele tuig mijn sympathie verloren.

Wekkertje | 01-05-19 | 19:19 | 2

Het word tijd dat Uw wekkertje afloopt en dat U wakker wordt.

Gokmaar | 01-05-19 | 20:49

En het in brand steken van de rechtsstaat , sociale voorzieningen, belastingdruk, pensioenleeftijd, immigratie en last but not least decadente schijt aan de wil van het volk verdiend wat?

rattenvanger XL | 01-05-19 | 22:39

Met een stuk of tien gele hesjes bovenop een agent duiken en meenemen in de massa, volledig ontdoen van alles wat bruikbaar is en dan terug de straat op. Als je tien uniformen hebr ga je tussen de agenten staan en neem je de volgende mee. Dan is het snel gedaan met de bereidwilligheid van de politie.

Frau Merkel | 01-05-19 | 17:51 | 1

goed idee, houdt alleen je deur goed in de gaten want AIVD leest ook weleens mee. maar +1 because i like the Way your thinking

omeP | 01-05-19 | 20:12

Vroeger ging de PvdA op 1 mei rode rozen uitdelen... nu zijn het gele hesjes geworden.

sociaal_econoom | 01-05-19 | 17:36

De “doordeweekse” hesjes zijn dus de ware verziekers van het zaterdagprotest.
Werkschuwe, zwarte hoodies.
Hard aanpakken, deze beroepsslopers.
Nu weet je zeker welke goede bedoelingen hebben en welke groepen niet.
Macron heeft allerlei toezeggingen gedaan, maar dat is niet genoeg voor de linkse sloopbrigade.
Zelf dragen zij niets bij aan de Franse economie, integendeel, zij kosten alleen maar.
Nare mensen.

Ruimedenker | 01-05-19 | 17:18 | 2

Deze bijeenkomsten zijn er op 1 mei al vele tientallen jaren in dit land en zijn dus in het geheel niets nieuws onder de zon (en die was er gelukkig vandaag in overvloed, er zijn vandaag in Fr 100 maal meer BBQs aangestoken dan dat er demonstranten waren).

Rest In Privacy | 01-05-19 | 17:21

@Langshetrandje | 01-05-19 | 17:21:
Klopt, de 1 mei “vieringen” zijn al jaren reden voor linksactivisten om de boel te slopen.
Londen en Berlijn lijkt nog relatief rustig. De dag is nog niet voorbij....

Ruimedenker | 01-05-19 | 17:25

Hier bij mij hebben de Gilets Jaunes vandaag de rotondes weer in bezit genomen.

Het wordt een hete zomer....

De Droit | 01-05-19 | 16:41 | 5

@zwellevertje | 01-05-19 | 21:20: Tja levertje. Ik kan niet zien wat ik niet zie. U wel? En ik heb echt heel erg veel rotondes gezien gisteren. Het demonstratiecentrum van Lyon heb ik gisteren niet gezien, was wel in Confluence en Perrache. Daar was uberhaupt niemand op straat gisteren.

Rest In Privacy | 02-05-19 | 09:13

@zwellevertje | 01-05-19 | 21:20:
In uw twitterberichtje staat overigens geen 15000 maar 1500. Dus zegt u het maar. U begrijpt dat Lyon groter is dan Amsterdam toch?

Rest In Privacy | 02-05-19 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Hiervoor op het drukke kruispunt staan ook aardig wat gele hesjes.
Ze regelen het verkeer want de stoplichten zijn uitgevallen.

Ernst Oosters8389 | 01-05-19 | 16:10 | 3

Die gele hesjes hebben zeker eerst zelf die verkeerslichten doen uitvallen? ;)

Rest In Privacy | 01-05-19 | 16:19

Ach ja, Frankrijk... Het land waar ze op hun 55e met pensioen willen en nog steeds geen betrouwbare auto's kunnen maken. Succes, cheese-eating surrender monkeys!

Goldfinger | 01-05-19 | 16:00

Als dat traangas, is dat niet slecht voor het klimaat?

pa_niek | 01-05-19 | 15:58 | 1

Dat brandje daar op straat; kan iemand even meten of daar stoffen bij vrij komen, die schadelijk zijn voor de volksgezondheid?

Rest In Privacy | 01-05-19 | 16:13

Gelukkig is dat allemaal nep want onze MSM bericht helemaal nergens over .

Castor12 | 01-05-19 | 15:54

Waarom, zo vraag ik me af, zijn de gele hesjes alleen op vrije dagen actief en waarom niet op (doordeweekse) werkdagen?

Rest In Privacy | 01-05-19 | 15:50 | 4

@Sjeik-Sjotum | 01-05-19 | 15:53:
Zover als ik het nieuws een beetje volg, is het Franse volk doorgaans snel met het grijpen naar het middel 'staken'. Ergens zou je verwachten dat, zeker na zoveel weken van protesteren op vrije (zater)dagen, dat men naar dat middel 'staken' zou grijpen om zo hun gele-hesjes-protest nog meer kracht bij te zetten, toch? Of snap ik het gewoon weer eens niet. Ik probeer het enkel te begrijpen.

Rest In Privacy | 01-05-19 | 16:09

@kweethetooknietbeter | 01-05-19 | 16:09: de CGT (2evakbond van het land) heeft ook besloten te staken. De relschoppers zijn tuig uit de banlieu die willen rellen en plunderen. Heeft niks met de gele hesjes te maken...

FrankOngerust | 01-05-19 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Die Fransen zijn inmiddels door de vastgestelde grenzen waar ze niet mochten komen heen. Heeft de ME de handdoek in de ring gegooid?

Jan, Leiden | 01-05-19 | 15:31 | 1

Huh? Grenzen?! Die zijn er toch niet in de EU?

Rest In Privacy | 01-05-19 | 15:51

Nadat ze die koning Lodewijk XVI en Antoinette onder de guillotine hadden gelegd kozen die Fransen een paar jaar weer een koning. Daar moet ik me toch eens in verdiepen. Rare jongens.

Mammeloe | 01-05-19 | 15:02 | 1

Eeehhhh.... bijna goed. Ze hadden alleen niet zo veel te kiezen.
-
De senaat riep Napoleon Bonaparte in 1804 uit tot keizer. (terwijl de eigenlijke opvolger van de onthoofde Lodewijk XVI, Lodewijk XVIII, ergens in Engeland zat te klaverjassen totdat Napoleon zou zijn opgedonderd)

bisbisbis | 01-05-19 | 17:53

Frankrijk heeft een beetje hetzelfde probleem als Nederland, alleen het volk is in NL zuinig.

ALS de belastingen (toren)hoog zijn, dan verwacht je wel goede tot perfecte service. Dus criminelen die efficiënt opgepakt en opgesloten worden, gezondheidszorg voor iedereen zonder wachtlijsten en allerlei trucs om extra kosten bij de zorgbehoevende neer te leggen (parkeerkosten om op bezoek te gaan bij een zieke?!), goedkoop en goed onderwijs voor iedereen, en een EERLIJK en goed sociaal vangnet.

Dat is m.i. niet veel gevraagd als burger. En toch zie je alle trends de negatieve kant op gaan, terwijl de belastinginkomsten nog nooit zo hoog zijn geweest.

DMaN | 01-05-19 | 15:01 | 3

Socialisme gaat echt wel werken hoor.. heus.

KutFilosoof | 01-05-19 | 15:14

Je vergeet de 20.000 €uro p.p door twee jaar later AOW uit te betalen. En nog heeft de roverheid niet genoeg.

ja,diedus! | 01-05-19 | 15:40

"In Nederland wordt alles door de overheid geregeld. En de Nederlanders zijn dat ook zo gewend. Als de Nederlanders moeten staken of protesteren, dan kijkt men naar de overheid of de overheid een staking of protest willen organiseren. En als de overheid niets organiseert, nou, dan is het blijkbaar (nog) niet nodig."

Rest In Privacy | 01-05-19 | 16:16

Fijn om lupuslupus en Beau weer tezien.
Lwuke 1 mei, ga even Parijs kijken.

gato | 01-05-19 | 15:00

Niks aan de hand in Frankrijk, allemaal voor je kijken en doorlopen. Alle regeringsleiders steunen Macron, dus Macron is gewoon een toffe democratische gast. Niks aan de hand, die gele hesjes, dat zijn de deplorables, de tokkies, de boze, racistische, fascistische witte mannen. Er is geen nieuws, anders hadden de msm al lang nieuwsberichten uitgezonden. Maar er is gewoon niks aan de hand.

Ton8695 | 01-05-19 | 15:00 | 1

Best wel goede samenvatting.

Beste_Landgenoten | 01-05-19 | 16:06

Toch knap hoe die oproerpolitie achteruit blijft lopen. Flink op getraint want normaal loopt je vooruit.

loser | 01-05-19 | 14:59 | 2

In Duitsland is algemeen bekend dat franse tanks de versnellingsbak andersom ingebouwd hebben om snel achteruit te kunnen rijden. De geimporteerde hebben extra grote achteruitrijspiegels zodat ze de frontlinie ook eens kunnen zien.

Frau Merkel | 01-05-19 | 17:45

Het kapitalisme zorgt alleen maar voor uitbuiterij dat ten goede komt aan de kleine groep uitbuiters.
Dat begon ten tijde van de industriële revolutie. De vakbonden kwam opzetten en door keihard te staken is het gaande weg beter geworden tot een jaar of 30 geleden. Sindsdien is het door het gevoerde neoliberale beleid, ieder voor zich, god voor ons allen, eigen verantwoordelijkheid zoals zo mooi heet, alles is eigen schuld worden mensen steeds meer uitgebuit door flexibele contracten. Zekerheid is weg. De mensen zijn niet meer lid van een vakbond dus organiseren lukt niet meer. Het krijgen van kinderen wordt uitgesteld door flexibele contracten waardoor de neoliberalen kennelijk nog minder over goedkope arbeiders beschikken en deze maar uit Polen, Hongarije moeten worden ingevlogen zodat zij gratis kunnen worden uitgebuit. Mogelijk gemaakt door de EUSSR (en natuurlijk de Nederlandse neoliberale regering). Echter dat schept nog meer onzekerheid voor de autochtone bevolking zodat er helemaal geen hond meer geboren wordt.
Vandaag op radio 1, eenvandaag, de optimist, was een meneer die meen ik een boek heeft geschreven geparafraseerd: waarom werken wij zo hard? Tot slot had hij het over de vreugde economie. Meer vrije tijd, meer plezier.
Maar ja, als je kijkt naar het stemgedrag van het volk is de vreugde economie nog heel ver weg. Neen, wij werken ons liever te pletter en als je roept dat je dat abnormaal vindt zoals ik dan komen de 'plezierige' reaguursels je vanzelf tegemoet hetgeen kennelijk toch de maatschappelijke norm is: hard en 24 uur per etmaal werken totdat je er dood bij neervalt.

ProAsfalt | 01-05-19 | 14:54 | 5

Ach kerel, wat een klaagzang. Ja, dat heet kapitalisme. Als je wat anders had gewild had je anders moeten stemmen. Maar nee, iedereen stemt rechts, liefst ook nog behoorlijk rechts en ja dan krijg je waarom je vraagt: Verregaande deregulering, de markt de vrije teugel en privatiseringen op grote schaal. Om dat aan de EU te wijten is onzinnig. Het is wat wij blijkbaar wilden, in de jaren 1990 - 2000. Dit is wat ervan komt.

Beste_Landgenoten | 01-05-19 | 16:10

@Beste_Landgenoten | 01-05-19 | 16:10: Kapatalisme is wat anders dan de multinationals het beleid te laten bepalen. Dat heet landverraad.

Elk wel weldenkend mens snapt dat je een florerende economie moet hebben om sociaal beleid te kunnen voeren. Daar denkt men voor te stemmen. Uw drogreden dat men allemaal zo ver mogelijk rechts stemt klinkt als gehuil in een kleuterklas.
Zijn het nou net niet de verstandige intelligente mensen in bestuurfuncties die dat zouden moeten snappen?
U kunt de mijnen aanvallen op allemaal kleinigheden maar gelukkig snappen de meeste mensen wel hoe het er in grote lijnen voor iedereen mooi uit kan zien.

Promedio | 01-05-19 | 18:02

@Promedio | 01-05-19 | 18:02:
Yeah sure. Maar dat vrijgeven van die grote bedrijven aan de markt is nou juist rechts beleid slimmerd. Het feit dat jaren lang is gepropageerd dat de markt alles wel zou oplossen, van privatisering in de zorg en nutsbedrijven tot aan de arbeidsmarkt, is een totaal fiasco gebleken, want guess what? Banken en multinationals sprongen in dat vrijgekomen gat. En die privatiseringen hebben vkooral geleid tot het heel veel meer geld spenderen aan marketing in plaats van extra service. Had je niet zo dom rechts gestemd al die jaren, dan had je die ellende ook niet gehad.

En dan is het des te truttiger dat je nu wijst naar de EU, naar de globalisering enzovoort, want de oorzaak ligt gewoon in je eigen stemgedrag. Het is een over onszelf afgeroepen probleem. Daar heeft de EU niks mee te maken ook.

Beste_Landgenoten | 01-05-19 | 21:44
▼ 2 antwoorden verborgen

7400 agenten? Met het dubbele aantal hadden ze een paar dagen nodig om de uit Parijs wegrijdende terroristen te vangen. Dit zal ook wel niets worden!

Einde van de Domheid | 01-05-19 | 14:54

Hetzelfde immigratiebeleid als Australië lijkt me prima.

kenny harder | 01-05-19 | 15:20

@Jan, Leiden | 01-05-19 | 14:58:
Satire... tjonge zeg.

Jan, Leiden | 01-05-19 | 15:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Ha, kijk eens aan. De achterban van Frans Timmermans.

Mammeloe | 01-05-19 | 14:45 | 2

Frans Timmerzwans heeft zich nog niet gerealiseerd dat de Pvda compleet verwaarloosbaar is geworden na de laatste verkiezingen. Snap oprecht niet waarom deze gezette man zijn conclusie niet trekt en op bokt. Fransie die heeft van het eu salaris mogen proeven oftewel er is geen houden meer aan bij deze salon socialist.

Kipsnipdewip | 01-05-19 | 14:52

@Kipsnipdewip | 01-05-19 | 14:52:

Ja, maar dit jaar stemt Australië mee op Frans Timmermans naar een idee van krankzinnige volidioot Juncker

Jan, Leiden | 01-05-19 | 14:59

Nog niet eerder IMO was de sfeer zo revolutie-dreigend. Ditmaal vallen in het straatprotestbeeld vele zwarte fietshelmen op, waarbij ook velen beschikken over een gasmasker+uitrusting. Dat laatste wijst op vooropgezet reltuig, die de politie in het nauw drijft. Nog niet eerder zoveel angst in de gelederen van de politie gezien. Ze hebben het er zelf naar gemaakt om zich zo met rubberkogel overdaad te vervreemden van het vredige publiek. Goed dat de pers er zeer dicht op zit en alles registreert.

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-05-19 | 14:37 | 3

Ik zie vooral heel veel 'pers' met zwarte helmen...

litebyte | 01-05-19 | 14:39

Pers? Volgens mij wordt alles uit de kast getrokken om de, aan burgeroorlog grenzende, chaos in heel Europa stevig te censureren. Mooie democratie...

Ton8695 | 01-05-19 | 14:55

Mooie lul die Macron je uitspreken tegen landen zoals Venezuela terwijl je eigen land in lichter laaie staat omdat deze meneer alleen oog heeft voor de globalistiese droom en hiervoor zal alles wijken. Dacht hij, we weten nu beter. De Fransen zullen ongetwijfeld dom genoeg zijn om een uit de zelfde hoek komende nieuwe president te kiezen als dit betekent dat Le Pen buiten de deur kan worden gehouden. Mooie hype allemaal de gele hesjes maar er veranderen doet toch niks. Ander poppetje zelfde beleid.

Kipsnipdewip | 01-05-19 | 14:36 | 3

Er staat nog geen 1 promille te krijsen in Fr, zo kom je er niet hoor, met grote maatschappelijke veranderingen

litebyte | 01-05-19 | 14:38

Klopt, gij krijgt wat gij stemt.

ProAsfalt | 01-05-19 | 14:55

Precies dit.

Alpha Runner | 01-05-19 | 16:13

heerlijk om te zien hoe die "snelle agenten" met die rode armbanden en sportschoenen er iedere keer weer een paar tussenuit pakken.

De_Helderse_Kaaskop | 01-05-19 | 14:35

"In de toespraak zei Macron dat hij de inkomstenbelasting aanzienlijk wil verlagen. Dat scheelt de schatkist 5,5 miljard euro per jaar. Ook worden de laagste pensioenen geïndexeerd." Dit stond onlangs op de RTL-Nieuws site. Ik twijfel langzamerhand of het vandaag nog steeds gaat om het verbeteren van de leefomstandigheden of dat dit ordinaire relschoppers zijn. Het is niet te hopen dat het mooie Parijs nog verder beschadigd raakt. In veel landen is 1 mei een Feestdag. In Nederland niet, want het socialistische gedachtegoed is hier (helaas) ver te zoeken.

Mannes | 01-05-19 | 14:34 | 2

Jij leeft helaas ook in de gedachten dat je praten het voor elkaar krijgt.... zie venezuela..

Bello de Hond | 01-05-19 | 14:37

want het socialistische gedachtegoed is hier (helaas) ver te zoeken.
Mannes | 01-05-19 | 14:34
Voor iets wat "hier ver te zoeken is" krijg ik er anders ongewild verdomd veel mee te maken.
/
Wij staan politiek gezien natuurlijk recht tegenover elkaar, maar ik geef je 1 ding: je komt er tenminste gewoon voor uit dat je het socialisme aanhangt.
Kudos.
Want dat is met sommige "linkse" halve tammen hier wel anders. Die spelen verstoppertje.

chicago river | 01-05-19 | 14:50

Op filmpje van Niemandsknegt twitter smeekt 90 jarige mevrouw aan de politie om het volk te steunen in plaats van de elite, de multinationals en de financiele
oplichters.
Lezen jullie even mee Amnesty International en zie hoe Macron weer losgaat op het volk. Amnesty is volstrekt overbodig tgv. hun politieke voorkeuren want ja,
subsidies he die ze willen veiligstellen van de EU.

oakmont | 01-05-19 | 14:30 | 1

Zozo, die heeft de invoering van het vrouwenkiesrecht nog meegemaakt, en vast al die jaren stug links gestemd.

JTKDM | 01-05-19 | 14:33

Macron en de EU

Het is als Leonid Breznjev en de USSR

Als Napoleon in Europa

en jawohl:

Als Hitler en het tausendjähriges Reich

Uiteindelijk vallen ze allemaal

Onder druk van het buitenland of onder druk van de bevolking

Macron moet weg, Merkel moet weg.
Merkel heeft het 100 jaar uitgehouden, Macron haalt de 100 maanden niet

Heppie-even-voor-mij | 01-05-19 | 14:27

Denk niet dat de leden van Black Bloc last hebben van werklust.

Slough | 01-05-19 | 14:25

Macron, Timmermans, Rutte - demission

born2killn00bs | 01-05-19 | 14:23 | 1

Moehahahaha, geen enkel idee hoe pollitiek werkt, maar vooral ook voor wie.

litebyte | 01-05-19 | 14:36

Keihard aanpakken dat reltuig.
Weet iemand eigenlijk nog waarvoor of -tegen die mafkezen demonstreren?

Superior Bastard | 01-05-19 | 14:19 | 6

Voor het vertrouwde, luxueuze maatschappelijke stelsel waar de jeugd, door een gebrekkige concurrentiepositie van Frankrijk geen gebruik meer kan maken.

Daar kunnen ze Macron wel er uit voor gooien maar wat is hun alternatief? Le Pen en Melenchon willen het systeem handhaven met geleend geld. Dat kan niet oneindig.

Het is lullig en men haat neoliberalisme met het altijd streven naar efficiëntie en winst, maar in Frankrijk is er geen goed antwoord op te vinden zonder dat het halve land gaat rellen. Nederland en Duitsland hebben de lonen gematigd, lullig weer, voor de loonwerkers, maar het heeft wel grotere, zuidelijke risico's vermeden. In de lange termijn weet ik ook niet precies hoe we het goed willen houden? Robots + "cybersocialisme"?

De Eierbal | 01-05-19 | 14:28

Tegen het kapitalisme en tegen de voor Franse begrippen ultraliberale president.

JTKDM | 01-05-19 | 14:30

Gele hesjes vertegenwoordigen de verdwijnende ‘middenklasse’. Door steeds hogere belastingdruk, onbetaalbare huisvesting binnen de periferie van grote steden en het verdwijnen van arbeid naar lage-lonen landen komt een steeds grotere groep van de werkende klasse (grotendeels blank) in de problemen. Het negeren (door Macron c.s.) van deze problemen ten faveure van het globalisme en uitzicht dat het beter wordt voor de mensen is er niet, met het verdwijnen van hoop op een betere toekomst -voor hunzelf én hun kinderen- is dit het resultaat. Zit deels in de volksaard van de Fransen (wij zijn wat rustiger) en voor een groot deel in het feit dat deze ‘deplorabelen’ niets meer te verliezen hebben. Binnenkort ook in dit theater.

Computer_says_no | 01-05-19 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De Franse revolutie duurde alles bij elkaar ongeveer 10 jaar.
Hopelijk gaat het ditmaal wat voortvarender.

Croxifoxio | 01-05-19 | 14:18

Zwart Bloc is links?

Is dit nog nieuws? | 01-05-19 | 14:16 | 3

Zeer links.

koeberg | 01-05-19 | 14:21

Radicaal links. Zo radicaal links, dat je bij de uiterste rafelrand van de linkerkant er subiet af zou lazeren als je nog linkseriger zou worden.

chicago river | 01-05-19 | 14:26

Anarchisten en Autonomen, AFA en dat soort gespuis.

Roadblock | 01-05-19 | 14:57

Kijken of de NPO en 1Vandaag (Sesamstraat voor Volwassenen) er vanavond aandacht aan gaat besteden bij u in Nederland.... of zullen ze het weer gaan hebben over Baudet... of hoe het volk in China onderdrukt en ver/gevolgd wordt....

litebyte | 01-05-19 | 14:15 | 3

...... of gezellig weer Trump bashen,
stelletje npo-hoernalisten

mameloe | 01-05-19 | 14:44

De NPO begrijpt het gewoon niet, vooral de kwaliteit van aansturing/bazen is dramatisch dom en de laatste echte journalisten hebben het pand al lang verlaten.
Ze denken dat die gele Fransen marginaal/gek zijn maar ze moesten eens weten, het halve land/provincie staat op omkiepen.

grindbak | 01-05-19 | 14:44

@grindbak | 01-05-19 | 14:44:
De NPO begrijpt het heel goed:
Steun de machthebbers waar je euro's vandaan komen.
Val degenen aan die je willen laten verdwijnen.

Roadblock | 01-05-19 | 14:59

Kan iemand mij uitleggen waarom er zo langzamerhand niet gewoon verkiezingen uitgeschreven zijn in Frankrijk? Lijkt me de meest logische oplossing: verkiezingen uitschrijven + daarna zero-tolerance.

bleached | 01-05-19 | 14:14 | 5

Lost niks op: vier stromingen vertegenwoordigen elk ongeveer 20% van de bevolking, met daarnaast nog wat kruimels. Liberalen zijn aan de macht, conservatieven kunnen daar in elk geval wat betreft de economie nog wel mee leven, maar nationalisten en socialisten niet. Wie van deze vier stromingen ook regeert, ongeveer de helft van het volk is fel tegen.

JTKDM | 01-05-19 | 14:23

Macron is een technocraat die daar is neegezet door het Franse grootkapitaal, dat kan en mag pas veranderen als er daadwerkelijk sprake is van onhoudbare situaties voor dit Frans grootkapitaal (denk o.a. aan massale stakingen.) Die zijn er (nog) helemaal niet.

litebyte | 01-05-19 | 14:24

Omdat verkiezingen voor Macron niet uitkomen, hij zou afgaan als een gieter nu.

Jan, Leiden | 01-05-19 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Macron probeerde middenstanderslaag nog te paaien met een lastenverlichting (om de boel te sussen?) in 1 van zijn laatste speeches, maar ben bang dat hij de laag eronder is vergeten? Ziet er zeer grimmig uit allemaal. Benieuwd hoe lang Macron dit nog volhoudt.

Jan, Leiden | 01-05-19 | 14:13

Jammer dat het Gele Hesjes gebeuren door relschoppende en slopende linksidioten kapot gemaakt word.
En met een Macron die de politie gericht op de gezichten van mensen laat schieten voor maximale schade maakt het er ook niet vrolijker op

2voor12 | 01-05-19 | 14:11

Wie had ooit kunnen denken dat de opvolger van Radio Free Europe en Radio de Vrije Keyser een TV-zender uit Rusland zou zijn?

medusa324 | 01-05-19 | 14:10 | 1

Gneh.

Mammeloe | 01-05-19 | 14:43
-weggejorist-
ja,diedus! | 01-05-19 | 14:09 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Ook typisch Nederland. Op de "Dag van de Arbeid", werkt iedereen, behalve de ambtenaar. Die krijgt wel vrij, al draagt 'ie geen cent bij.

Abject | 01-05-19 | 14:08 | 2

Ambtenaar vrij op 1 mei? Dat is nieuw voor de meesten van hen vermoed ik.

Jan, Leiden | 01-05-19 | 14:14

@Jan, Leiden | 01-05-19 | 14:14: Die werken andere dagen dan wel?

Lohengrin | 01-05-19 | 15:31

Op de dag van de arbeid doe ik helemaal niets en ben dan altijd vrij. Lekker niets doen op de dag van het gepeupel.

pibasso | 01-05-19 | 14:05

Hoe vind je zelf dat het gaat, Macron?
Niet erg fraaie jaarcijfers he? Hoe komt dat nou?
We hebben besloten je contract niet te verlengen.
Het is niet anders.
Vuile EUfiele mutti Merkelficker!

chicago river | 01-05-19 | 14:04 | 3

Hij kan er ook niets aan doen dat-ie op lelijke oude wijven valt.
Hé wacht eens, necrosis is niet dood, hij leeft!

medusa324 | 01-05-19 | 14:13

@medusa324 | 01-05-19 | 14:13:
@necrosis was dacht ik meer van het type Jane Fonda... wel een verschil.
Overigens is mijn nieuwe neuqertje ook 40-something EN moeder.
Officieel ben ik dan ook een motherfucker.
Laten wij daar anders eens op proosten. Mofo's FTW! *KLOK!*

chicago river | 01-05-19 | 14:21

.. 1 mei, dag van den arbeid. Vieren zij dat nog steeds of alweer in de socialistische heilstaat van Macron.

Jan Passant mk2 | 01-05-19 | 14:02 | 1

Blij dat hier in +64 de dag van de arbeid al voorbij is.

Glasgow Argus | 01-05-19 | 14:04

En dan die zelfbenoemde Republikeinen maar afgeven op Koningsdag.

Trumme | 01-05-19 | 14:01 | 5

@lsimon | 01-05-19 | 14:05: kijk ff na de ex presidenten van Frankrijk Italië Brasilië en zo kan ik nog ff doorgaan. Zijn allemaal strafrechtelijk vervolgd. Zijn passanten op macht en vooral geld belust. Knap dat jij mij als dom betiteld op basis van een reaguursel van een zin. Lutser

Trumme | 01-05-19 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

De gele hesjes zouden een statement maken door een dag niet te demonstreren.
#jeverwachthetniet

keestelpro | 01-05-19 | 13:59 | 2

Normaal alleen op zaterdag, nu ook eens door de weeks. En op 1 mei is het toch de beste dag om ook eens door de week los te gaan. #wieverwachtdatnouniet?

Glasgow Argus | 01-05-19 | 14:02

Een socialistische arbeidsdag is een prima dag om te demonstreren tegen het opkomende socialisme van de nieuwe socialisten van deze eeuw.

Jan Passant mk2 | 01-05-19 | 14:04

Jammer dat het niet in ons land aanslaat. Wij zijn daarvoor te laf ofzo.

antagonist | 01-05-19 | 13:59 | 4

@De Eierbal | 01-05-19 | 14:16: Ja hoor. Alsof wij geen schulden hebben. Dalend, dat wel. Maar toch... www.destaatsschuldmeter.nl

antagonist | 01-05-19 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Op naar de vijfde rppubliek. Moge Macron snel ten val komen.

Glasgow Argus | 01-05-19 | 13:59 | 4

De huidige Franse republiek is al de vijfde.

Stormageddon | 01-05-19 | 14:40

Eens. Le Pen als Presidente zal tenminste de grenscontrole weer invoeren. Het Franse volkslied zegt het zo mooi" sang inpure " zal het dan wat moeilijker krijgen. Op naar het het Europa van de Natiestaten 2 ( voorheen EEG)

Eendragtmaaktmagt | 01-05-19 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl