Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AUSWEIS BITTE! Anoniem online wordt strafbaar

De Oer-Internetter van weleer wordt de Gevallen Held van morgen

Oerguurder (matig ontwikkelde, bedreigde soort)

Oostenrijk wil het vervolgen van internetters makkelijker maken. Daarom moeten "grote online platforms" (lees alle media, sociale media en Google-achtigen) verplicht een kopietje Ausweis gaan vragen aan hun gebruikers. Anon reageren mag nog wel, maar de admin moet wel weten wie je bent. Zodat het OM alleen maar de sitebeheerder hoeft te bellen voor je NAW als een Meldpunt Internet Discriminatie een vage aangifte tegen je heeft doorgebeld omdat ze de ironische context van een lollige comment weer eens ten onrechte als FASCISME!!1! hebben geduid. Bedrijven die niet meewerken aan de nieuwe censuurplannen en hun gebruikers anoniem toe blijven laten, riskeren boetes vanaf een half miljoen euro. Voor wie de ernst van deze ontwikkeling nog niet helemaal doordringt, heeft Tweakers een sleutelzinnetje aan het bericht toegevoegd: "China heeft vergelijkbare stappen genomen om online identiteiten te kunnen achterhalen." Daar willen we aan toevoegen dat China een, u weet wel, communistische dictatuur is. We willen geen paniek zaaien verder, maar Oostenrijk = EU en het zal niet de eerste keer zijn dat een ideetje uit Oostenrijk het hele continent in zijn greep kreeg. Hoe ziek, sneu, dom en agressief sommige veel anons ook zijn: het opheffen van online anonimiteit leidt onherroepelijk tot (zelf-) censuur, inperking van vrijheid en meer staatscontrole op het "vrije" debat. Dat internet, dat gaat nog eens heel bekrompen worden.

Nu het toch over anoniem online tuig gaat. Dat door ons beloofde Generaal Pardon voor Guurders zit nog steeds in de pijplijn. We hebben alleen de user database technisch nog niet gescheiden van Dumpert, DK & AB (u logt nog centraal in via reaguurder.nl), en onze exen zijn er niet zo happig op om het commentschuim terug op hun stranden te zien aanspoelen. Nog ff geduld dus.

Reaguursels

Inloggen

Koren op de molen van de EU dit natuurlijk die het gewone rechtse geluid wil muilkorven in de EU?

Jan, Leiden | 24-04-19 | 12:17 | 2

Haal die vraagteken maar weg.

halfvolle glas | 24-04-19 | 12:43

Het moet zijn ”dat” vraagteken, niet die?

borgmonster | 24-04-19 | 22:29

Het ergste is nog wel dat er bij Tweakers een heleboel mensen het een goed idee vinden.

omanders | 24-04-19 | 09:20 | 1

Ben benieuwd hoeveel van die 477 reacties u heeft gelezen dan.

redthehaghue | 24-04-19 | 09:23

Reken maar dat ze in Den Haag, met een harde plasser, dit initiatief met gróte belangstelling volgen.

RickVogelschrick | 24-04-19 | 09:20 | 2

Hoe nu? Heeft Ollongren een plásser?

bisbisbis | 24-04-19 | 11:38

Jazeker, maar grotendeels inwendig. Neem ik aan, he, neem ik aan.

borgmonster | 24-04-19 | 22:30

Heel veel platforms zullen dan naar het buitenland verdwijnen waar geen censuur is, die kunnen lekker geld verdienen .
Met onze overheid en hun ict kennis zullen ze daar weinig tegen kunnen doen, oplossingen die miljarden kosten en daarna simpel te omzeilen zijn is hun expertise .

Castor12 | 24-04-19 | 09:19

Kudt, een generaal pardon betekent DKS weer in de panelen, sjammer.

Analia von Solmsch | 24-04-19 | 08:59 | 1

Och, onze Beste_Koreaanse_Landgenoten-in-Afrika kan je hier met een kroontje voor eigen gebruik blocken.
Hoef je niet ook hier alles weer aan te horen wat de staatsmedia al 24/7 verkondigen. Openlijk, omdat ZIJ geen represaillemaatregelen en intimidatie hoeven te vrezen.

Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 09:10

Straks na elk reaguursel een GDRP verzoek doen en een nieuw account aanmaken.

me,myself and IK | 24-04-19 | 08:19

De nieuwe fascisten hebben iets met "anoniem". Hun eigen straatterroristen lopen daarom altijd met zwarte maskers boven hun zwarte uniformen bij het intimideren & knuppelen van boeren burgers en buitenlui.
Zodra burgers echter ook anoniem daar op criminele wijze wat van gaan denken, zelfs meningsdelicten plegen op de internets, dan moet er ook bovengronds door den staat gewoon huisbezoek gedaan kunnen worden om dat intimideren & knuppelen officieel te maken.

Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 08:16

Gelukkig heb ik nog een 25W (BLY87) FM zender, 2m Antenne + meuk, 27MC, kortegolf beuker, ken ik dankzij dienstplicht Morsecode, heb ik een zakmes, kompas, landkaart, lucifers, weet hoe een stencilmachine werkt, kan lezen en schrijven, kan varen en zwemmen, ben atheist, heb veel vrienden en bovenal mijzelf..... kom maar op met je censuur.... niets aan de hand.....

hetgingperongeluk | 24-04-19 | 07:33 | 2

Fijne dag, meneer Kroon.

Ruimedenker | 24-04-19 | 07:48

you're not my buddy Guy
Eu're not my friends timmerfranz.
"Goed... je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur"

hallevvezool | 24-04-19 | 06:45

Dat gaat alleen werken als VPNs ook verboden zijn. Hitler was per slot van rekening ook een "Duitser".
Ben je dus Dr. Helmut Marko (ereburger van Graz maar waar hij nou echt woont weet kennelijk bijna niemand) of een Didi Mateschitz uit Fuschl am See, kan je op facebook gewoon Helmut Sauerkraut zijn uit Berlijn.

EnNouJijWeer | 24-04-19 | 03:46

Krijg je ook de gegevens van de admin, of een notificatie als je gegevens gedeeld worden. Mochten ze oneerbaar gedeeld worden, krijg jij dan een vergoeding, en/of de misbruiker een boete.

Or is it a one-way street like the government almost always is. Or why do i even ask at this point.

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 01:20

De geenstijl spin is = commie dictatuur= china = eu.
En in de comments gaat men weer los over dat men niet over moslims mag klagen
Maar de wet is ingevoerd door minister Gernot Blümel een gladde nietsnut van het populistische ÖVP die Filosofie heeft gestudeerd.
Hmm, waar heb ik dat nu vaker gehoord...
Een studie overigens die men 4 jaar geleden op geenstijl toch echt niet serieus kon nemen tov echte wetenschap, je weet wel mensen die echt onderzoek doen, meten, ingewikkelde simulaties maken en tot de conclusie komen dat man made global warming, echt is, oh wacht.... waar ik pro echte wetenschap zei bedoelde ik pro confirmation bias, zolang het maar tegen links of moslims is, stop de tijd....

medo | 23-04-19 | 23:48 | 7

@Ruimedenker | 24-04-19 | 03:37: In tegenstelling tot dit bericht en al helemaal de comments, die zijn niet selectief en wel volledig?, zie je dat nu echt niet. Ik geef tegengas en chargeer, maar deze bullshit wordt hier dagelijks gewoon geslikt, vraag je af waarom je afgaat op mijn "bullshit" en niet op die overduidelijke andere BS van onze mede reaguurders.
Trumme is zo dom om te denken dat ik de terrormoslims van de aanslag aan het verdedigen ben met dit reaguursel.
Of nee wacht alle moslims, want die scheert hij gewoon over een kam 2 dagen na de aanslag.

medo | 24-04-19 | 08:07

Joh, zeur niet. Laat me gewoon klagen over links, moslims en de groene kerk. Zijn allemaal stom.

Antigoog | 24-04-19 | 08:57

@medo | 24-04-19 | 08:07:
Hi Medo,
Het ging mij ondermeer over de woordkeuze commie en populisten etc.
Verder was het opvallend dat veel media het woord “islam” ontweken.
Daar zat de frustratie vooral.
En ik ben het eens met je, hier is een hard anti-islamgeluid te horen.
Waaronder van mijzelf. Nou moet ik zeggen dat de moslims wereldwijd iedere dag wel ergens voor opschudding zorgen.
Alle moslims? Nee, natuurlijk niet.
Evenmin als dat alle FvD stemmers fascisten zouden zijn.
En er is hier meer dan anti-islam, anti-links, anti-EU.
Zo nu en dan gaat het ergens over en iedereen mag een fatsoenlijke bijdrage tegelen.
Bij Joop zie je het tegenovergestelde van wat bij GS gebeurd.
Benieuwd of je klaagt, bij Joop, over teveel positief moslimnieuws en teveel pro-links reacties.
Niettemin, fijne dag.

Ruimedenker | 24-04-19 | 10:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Al mijn uitingen moeten als ironische kunst worden beschouwd.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 23:35 | 3

Dat is een mogelijkheid die heel vroeger al gebruikt werd om op indirecte wijze toch je ongenoegen te laten blijken. We beginnen b.v. een nieuwe Fabeltjeskrant met verhalen over boosaardige nijlpaarden uit brussel die de poort van de tuin opzettelijk open lieten staan om de hyena's binnen te laten waar de schapen toen erg boos over werden.

AliGayT0r | 23-04-19 | 23:57

@Alligaytor
Krokodike.

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 02:08

Nou, die van mij ook, maar toch worden ze weggejorist...

Hadena | 24-04-19 | 07:52

Aangezien Facebook alles van je verkoopt lijkt het me geen goed idee om ze een kopietje van mijn ID te geven. Just sayin'.

JanVergoor | 23-04-19 | 23:33 | 1

Mijn facebook is geblokkeerd omdat ik een kopie van mijn naar facebook moet sturen. Ze wilden niet geloven dat ik degene was die ik op facebook zei te zijn. Maar ja iets van een mening hebben mag niet van facebook

brie-de-penis | 24-04-19 | 06:55

Geen probleem
Op Marktplaats een iPhone verkoper zoeken en een kopietje van z'n legitimatie vragen omdat je zogenaamd zekerheid wil alvorens te betalen. Viola, je nieuwe identiteit (foto, naam, bsn, document immer, rekeningnummer).

frickY | 23-04-19 | 23:30

...dat gekoppeld aan je bankgegevens, geen cash geld en je sociale punten....kun je zo maar ineens je hypotheek niet meer kunnen betalen als de overheid je als onwillig aanmerkt.

Oepsie1234 | 23-04-19 | 23:20 | 2

Dat is correct. Doch velen zullen u aluhoedje noemen. Voor velen is dat -net zo goed- sublimantie van angst. Dat weet een regime feilloos te misbruiken. Gaat deze keer niet anders wezen.

Shareholder II | 24-04-19 | 00:49

^ ik neem 1 n terug uit dat betoog..

Shareholder II | 24-04-19 | 00:50

Ze hebben het erover dat "dezelfde wetten voor de chte wereld ook moeten gelden voor de cyberwereld". Is het in Oostenrijk dan al verboden om een anonieme, ingezonden brief (je weet wel, op papier) naar de krant te sturen?

Brou Is Back | 23-04-19 | 23:19

"VLADIMIR PUTIN CALLS FOR DEFENDING INTERNET FREE SPEECH
When rulers of authoritarian regimes are more pro-freedom than western leaders": www.infowars.com/vladimir-putin-calls... De hoop voor redding van Europa komt uit Rusland.

Wladimir 1928 | 23-04-19 | 23:13 | 1

Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen..

Kompromat | 23-04-19 | 23:21

Wie was dat ook alweer op de pica, Teun van de Tuinpad?

Graaf_van_Hogendorp | 23-04-19 | 23:13 | 1

Nee, Teun van 't padje.

Brou Is Back | 23-04-19 | 23:19

Er was ooit een Oostenrijker vrij succesvol in het oppakken en vervolgen van mensen met een andere mening, dus dit past naadloos in de traditie. Binnenkort staan de overvalwagens weer voor de deur en klinkt het "aufmachen!" als u weer eens iets islam/EU/klimaat/regering/etc onvriendelijks heeft gepost. Misschien wordt het tijd dat "Radio Oranje" weer begint met uitzenden (maar niet met hits van Frans Bauer aub)

Mark zit te Dutten | 23-04-19 | 22:54 | 3

Maar dit keer niet vanuit Engeland. Engeland is nog erger dan Nederland als het gaat om het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Rusland is op dit moment het enige echt vrije land wat er op aarde over is. De andere landen die nog onafhankelijk zijn van de Engels/ Amerikaanse deep state (China, Noord-Korea, Syrië, Iran, Cuba, Venezuela) zijn niet echt paradijzen voor de bevolking. Rusland is het enige land waar de deep state noch respect voor heeft. Rusland is het enige land waar iemand als Edward Snowden veilig is en vanwaar hij nooit zal worden uitgeleverd, hoeveel dollars Rusland er ook voor kan vangen.

Wladimir 1928 | 23-04-19 | 23:23

@Wladimir 1928 | 23-04-19 | 23:23: Rusland het enige echt vrije land... zolang je geen kritiek hebt op de Russische regering natuurlijk. Ik houd niet van Rusland cashen maar van vrienden in RU hoor ik toch echt minder rooskleurige verhalen.

Veldmaarschalk Sorry | 24-04-19 | 00:12

cashen moet natuurlijk zijn: bashen

Veldmaarschalk Sorry | 24-04-19 | 00:13

De overheid werkt voor het volk en niet andersom. Zo mooi dat Amerika het 2e amendement kent om de overheid te corrigeren mocht zij zich meer rechten toeeigenen dan eigenlijk de bedoeling was.

devil13 | 23-04-19 | 22:35

Charta '77
Maar ja, wie weet dat nog?
Of leest anders de memoires van Shostakovitsj in de reeks Privé Domein.
Helpt ter geestelijke en wellicht fysieke voorbereiding voor wat komen gaat.

Maartenalsoptwitter | 23-04-19 | 22:35 | 1

!984.

de honden blaffen... | 23-04-19 | 23:15

Ik wens ze veel succes met het censureren van pak m beet 5 miljard idioten die van alles typen. Ongezien de tyfoid.

rattenvanger XL | 23-04-19 | 22:35 | 1

Daar heb je algoritmes voor. En uploadfilters.

Omebert | 23-04-19 | 22:45

Meneer Franklin schreef dit erover in 1737:
"Freedom of speech is a principal pillar of a free government; when this support is taken away, the constitution of a free society is dissolved, and tyranny is erected on its ruins."
[…]
"An evil magistrate intrusted with power to punish for words, would be armed with a weapon the most destructive and terrible. Under pretence of pruning off the exuberant branches, he would be apt to destroy the tree." Hallo EU bureaucraten... :(

AliGayT0r | 23-04-19 | 22:32

Ik sluit het internet dan af.

Omebert | 23-04-19 | 22:27 | 6

Ik weet niet of de apres-press met drank enzo is?

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 02:39

@Kinkfactor*

(Ik werk met de opties die de kutapp geeft atm. Moet ook eens in de zoveel tijd kutapp zeggen, kutapp. Sorry)

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 02:41

idd, dan hebben de banken weer personeel nodig want internetbankieren valt weg winkels floreren weer etc. Ik zie alleen maar voordelen.

brie-de-penis | 24-04-19 | 06:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zal hetzelfde werken als nu met kansparels en het internet. Dan heet een uitlating opeens cultuur en godsdienst maar als jij als Klaas roept dat je tegen hoofddoekjes bent dan ben je de sjaak en komt de politie even bij je aan de deur.

Dirk III | 23-04-19 | 22:22

Dit willen ze natuurlijk doen om elke negatieve comment over booslims aan te kunnen pakken.
Trouwens dit is natuurlijk een feest voor hackers want er hoeft maar 1 lek te zijn en een hacker die gaat er vandoor met al je NAW gegevens en vervolgens sta je overal op internet voor iedereen beschikbaar.

gijs geluk | 23-04-19 | 22:21 | 1

Inderdaad. Dan wordt NAW nog meer handelswaar dan nu.

Dirk III | 23-04-19 | 22:24

Ich bin Mark Rutte

deministerpresident | 23-04-19 | 22:15 | 2
-weggejorist-
rattenvanger XL | 23-04-19 | 22:32

Maar wie is die roze knuppel op de foto? Ik weet dat ik sommige reaguurders in de gordijnen jaag maar doe het lekker toch:

Mijn neef heus het is geen gezicht
Die draait met z'n kont gelijk 'n wicht
En als hij slaat gebruikt hij z'n handtasje
Bovendien draagt hij een bontjasje
Je snapt het al, het is een nicht!

Angélica de Sancé | 23-04-19 | 22:59

Het wordt tijd dat de baldadige IT-ers een nieuw Internet gaan opzetten.

vanFleppensteijn | 23-04-19 | 22:15 | 2

De infrastructuur staat als een huis, Lompe overheden kunnen alleen een paar handen vol "grote online platforms" hun wil opleggen. Het is meer een kwestie van anders (meer decentraal) gebruiken. Deze oude ridder en internetmetselaar doet zijn best .. medium.com/@timberners_lee/one-small-...

dugo | 23-04-19 | 22:23

Gates? Dat heeft ie opgegeven :o)

Shareholder II | 23-04-19 | 22:25

Yeeey we gaan offline, breng de stencilmachines (of hoe heten die dingen) maar vast in stelling!

2tribes | 23-04-19 | 22:10 | 4

Aanschouwt den geenstijl nieuwschbrief

Kladderadatsch | 23-04-19 | 23:18

The post online doet het al.
Toen werd er een beetje lacherig over gedaan.

Ray69 | 24-04-19 | 00:37

Pukdrers! Rukderps! Rupkersd! Pursdrek?

Ik geef op.

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 01:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dan zou ik stoppen met reaguren want van de EU-fascist ben ik doodsbang.

Shareholder II | 23-04-19 | 21:50 | 3

Ze weten waar jouw huis woont, kennen jouw uitgavenpatroon en willen dat jij in de pas blijft lopen. Zelf wonen die in Brussel en omstreken en teren daar goed op.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-04-19 | 21:53

Fear is the path to the darkside.

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 01:49

Anoniem stemmen moet zeker ook verboden worden? Dat kan tenminste echt kwaad, als men op een "verkeerde" partij stemt. Vul maar in naar je eigen geloofsovertuiging wat een "verkeerde" partij is. Dat hangt helemaal van je perspectief en plaats in het spectrum af.

Verschrikkelijk dom en gevaarlijk idee natuurlijk. Niet alleen landen als China maar ook figuren als Erdogan zijn dol op dit soort maffe ideeën. Dan kun je tenminste meteen elke oppositie tot Gülenist bestempelen en de persoonsgegevens al dan niet via de geheime dienst of openlijk doorspelen aan (potentieel) werkgevers, familie, vrienden en omgeving om zo mensen te intimideren en monddood te maken.

In mindere mate hoef je er niet eens een dictatuur voor de zijn. Puur policor-reflexen en vrees voor je carrière of sociale leven zijn al voldoende. Het is dat ik er op mijn werk gewoon voor uitkwam, al bij de eerste TK-verkiezingen, dat ik op FvD stem, toen het mij spontaan gevraagd werd. En mijn collega's hier niet direct iets van zeggen, maar het geeft wel een ietwat zwijgzame, ongemakkelijke tegenreactie bij sommige. Hoef je met PVV al helemaal niet te proberen lijkt me. Ik ken maar één iemand op een andere afdeling die dat openlijk deed. Gelukkig is men verder niet zo erg bezig met partijpolitiek in het bedrijf waar ik werk.

En dit is wat "het Kartel", het establishment in elk democratisch land, ook dolgraag wil. Het liefst zouden sommigen in hun stoutste fantasieën het Noord-Koreaanse stemsysteem invoeren wellicht: iedereen die "tegen" stemt moet dat doen in een apart hokje. Je mag wel stemmen, maar dan wel zoals gewenst door hen. Maar elk stapje manipulatie is al een slechte zaak.

Je vraagt je ergens ook af waar de prioriteiten van onze autoriteiten nu eigenlijk liggen. De waarde van vrijheid van meningsuiting, het vrijelijk mogen voeren van oppositie en mensen zonder druk een uitlaatklep geven om emotioneel stoom af te blazen op een manier die misschien "kwetst", maar hooguit geestelijk en niet fysiek? Of het "beschermen" van tere zieltjes tegen sentiment en de verschrikking van verbaal racisme of scheldpartijen? Gevaar van dictatuur en fascisme, of gekwetst voelen door racisme. Wat is nu werkelijk belangrijker? Dictaturen zijn doorgaans niet ontstaan door vrije mening of het uiten van kwetsende woorden, maar ze beginnen meestal wel z.s.m. met het verbieden daarvan.

Wol | 23-04-19 | 21:48

Lord Michael Heseltine zegt over onze tijd dat hij overeenkomsten ,met de jaren dertig in Duitsland ziet: stapje voor stapje wordt iedereen de mond gesnoerd.
En Heseltine is, anders dan van Agt, iemand met statuur die het over de wezenlijke kernwaarden voor een vrije democratische samenleving heeft.
En die moet je koste wat kost beschermen en ja, daar heb je legers voor nodig die geweld niet schuwen.

Hensmunter69 | 23-04-19 | 21:48 | 2

Het wordt hoog tijd dat we Oostenrijk binnenvallen.

Kuifje-in-de-EU | 23-04-19 | 21:55

De geschiedenis heeft geleerd dat zoiets in het geval van Oostenrijk niet per sé nodig is...

bisbisbis | 23-04-19 | 23:38
-weggejorist-
puszuiger | 23-04-19 | 21:47

Dat wordt dus het darkweb op voor een fake id-tje. Verder blijven werken via omwegen met VPN en zo. Tsja, je moet dergelijke EU gekken voor blijven wil je nog een beetje een normaal leven houden al zullen ze u altijd blijven zoeken en achtervolgen.

Kopieerapparaat | 23-04-19 | 21:46 | 3

Zoiets dacht ik ook! Er zijn mogelijkheden!

BaldEagle | 24-04-19 | 00:20

En jij denkt dat VPN nog een lang leven beschoren is? De basis tot verbieden van VPN is met art. 13 al gelegd. Er hoeft alleen maar een kleine aanpassing op te gebeuren.

Flatulent | 24-04-19 | 01:38

Is er geen alternatief voor VPN's? Er was een tijd dat je kon wardriven. Er zijn vast veel verbindingen die nog steeds niet goed beveiligd zijn? Door in wijken op zoek te gaan naar deze verbindingen en daar op in te haken, kan je een redelijk anonieme verbinding opzetten. Waar je vroeger met een laptop in je auto zat, zou je, ik noem maar wat, met een onopvallend kastje een soort semi-permanente verbinding kunnen openzetten naar je eigen netwerkje. Zo woon ik redelijk dicht in de buurt van een station waar 'gratis' wifi is...
En die verbinding gebruik je dan uiteraard enkel voor de reacties vanuit je fake account. Onder je ware naam zal je ook moeten blijven reageren want anders word je direct verdacht. Zoiets?

EEnzame SchizofrEEN | 24-04-19 | 08:33

Tegen die tijd log ik uit en doe ik het wel zonder accounts.

ZoltarTheMagnificent | 23-04-19 | 21:39
-weggejorist-
Hadena | 23-04-19 | 21:35 | 1

Joris von Loghausen klinkt anders toch ook wel Oostenrijks.

komtdatschot | 23-04-19 | 21:32 | 1

Ik ken nog een 1ste pagina van de GS-strip, waar Joris nog zijn SS kostuum aan had. Zou je vandaag de dag niet meer doen. Want dat lieert je aan de EU.

Shareholder II | 23-04-19 | 22:48

Weet iemand een leuk adresje voor goedkope valse id's?

Schadenfreude | 23-04-19 | 21:31 | 3

AliExpress?

Ruimedenker | 23-04-19 | 21:37

Vraag het Linke Loetje op de Ouwezijds. (heb je niet van mij)

Shareholder II | 23-04-19 | 22:06

Oké oké, ik flik het!
Vanaf nu reaguur ik onder mijn eigen naam.
Ik zal de redactie vragen om het administratief in orde te maken.
Met vriendelijke groet,

Eren Yilmaz.

Ruimedenker | 23-04-19 | 21:29 | 14

Hier met de moeder van Wim Heitenga, ik had gehoopt dat het gemarchandeer met de naam onze Wim wel voorbij was. Nu dit weer stop hiermee in de naam van de echte Wim Heitenga

Kladderadatsch | 23-04-19 | 23:21
▼ 11 antwoorden verborgen

Tijd voor I2P?

Bobdesloper | 23-04-19 | 21:29 | 2

Dat is het al lang samen met TOR, VPN, VPN router, https everything, ghostery, etc etc etc

Oepsie1234 | 23-04-19 | 23:21

Is wel veel geduld voor nodig, dikke stront loopt sneller.

Kinkfactor | 24-04-19 | 02:45

Het is mooi dat overheden zulke dingen proberen. Het houdt de burger scherp en inventief. Het zou alleen jammer zijn dat er straks een generatie opgroeit die het normaal vindt om met je eigen naam op internet te zitten en die het aannemen van een pseudoniem als 'identiteitsfraude' ziet. Oh, wacht. www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/30017...

teevee | 23-04-19 | 21:28 | 2

Beetje jammer ook wel dat die Oostenrijkers daar weer mee komen :(

2tribes | 23-04-19 | 21:41

https://www.geenstijl.nl/5147309/ausweis-bitte-anoniem-online-wordt-strafbaar/#cid_246935071:
Welke Oostenrijkers? Die van extreem-rechts zoals vroeger, of die van heellinks nu? Of moeten we eens ophouden met mensen verdelen in rechts en links en gaan kijken wie er nou werkelijk de baas wil zijn en waarom dan en laten wij dat alweer gaan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-04-19 | 21:49

Ollongren staat al te trapellen om dit idee copy/paste in NL te gaan toepassen. En de ironie zal zijn dat zij beargumenteert dat dit nodig is o.a. door de internet bedreigingen aan het adres van Wilders
Ze hebben de afgelopen paar jaar al onze referendum afgepakt, gaan onze organen roven, onze betaalbare huizen weggegeven aan mensen die helemaal niets aan onze samenleving toevoegen, onze portemonnaies gerold met verhoogde belastingen en klimaatgekte.
En dus is de volgende stap iets naar het Oostenrijkse model. Dat gaat verder dan trollen monitoren. Dan kunnen ze pas echt full Orwell losgaan. Waar ga je naartoe op vakantie? Heb je kaartjes besteld voor een bijeenkomst van FvD?

Olleke | 23-04-19 | 21:28 | 1

De volgende stap wordt inderdaad het puntenstelsel naar Chinees model.

2tribes | 23-04-19 | 21:43

Oostenrijkers zijn net als Nederlanders: Ze willen het gelul liever niet want zij willen ook gewoon leuk leven maar worden gedirigeerd door allerhande mensjes die zichzelf een machtspositie verworven hebben of dat cadeau kregen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-04-19 | 21:27 | 1

Ze hebben het niet cadeau gekregen, dom fuck heeft ze gekozen en moet daardoor nu ook hun ausweis inleveren. De ironie...

ZwarteDag | 23-04-19 | 21:32

Dat wordt saai zeg.

Rammstein | 23-04-19 | 21:27

Niet zeuren - wij weten al een jaartje of twintig dat dit er uiteindelijk aan zit te komen. En als de Oostenrijkers het er dit jaar niet doorjassen, dan doet Frankrijk - het land waar ze al sinds 1789 door hebben dat enkel en uitsluitend de straat op gaan met grote aantallen mensen verandering teweeg brengt - het wel volgend jaar - of het jaar daarop.
-
Winter is coming, boys and girls.

bisbisbis | 23-04-19 | 21:26 | 1

Net als in de begintijd van de radio een 2 way medium totdat de politiek 2 way als een gevaar voor de stabiliteit van de staat zag. Gevolg uitzenders een licentie en de rest alleen maar luisteren. Je hebt gelijk het einde is in zicht.

ZwarteRiek | 23-04-19 | 21:30

In dat geval, fuck Oostenrijk.
En sowieso fuck de EU!

Ik_lul_maar_wat | 23-04-19 | 21:23

Ongezouten je mening geven zonder met andermans gevoelens rekening te houden is een grondrecht.
Anders krijg je dat je alleen een vooraf goedgekeurde mening mag hebben. En dan gaan Rob Jetten en Jesse Klaver er over.

Osdorpertje | 23-04-19 | 21:22 | 3

Haha wat heb je nog aan vrije meningsuitwisseling als de van staatswege (door EUR) opgelegde) mening straks toch voor iedereen vaststaat. Of ben ik nu heel somber?

2tribes | 23-04-19 | 21:48

@2tribes | 23-04-19 | 21:48: Naja, kan toch? U kunt ergens buiten op een zeepkist gaan staan roepen. Let wel, laat u geen geldig identiteitsbewijs zien wanneer de politie of toezichthouder daar om vraagt, dan kan die persoon u meenemen naar het politiebureau. Daar wordt uw identiteit onderzocht. U kunt ook een boete krijgen.

dugo | 23-04-19 | 22:04

Ik ga mijn 27mc bakkie maar es zoeken op zolder.

drs. P | 23-04-19 | 21:21 | 4

This parrot is no more - it has ceased to be - bereft of life, it rests in peace - this is an ex-parrot...

bisbisbis | 23-04-19 | 21:30

QSL Kaarten liggen klaarrrr.
Kom er maar in Breaker.

Ruimedenker | 23-04-19 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk! Ik zit al jaren met dat internet in mijn maag. Er is niks op, maar ik kijk toch.
Nu kan ik dadelijk gewoon stoppen en lekker buiten gaan spelen.
Prima idee, en wat heb je ervan tenslotte.. Geef gewoon lekker je mening en als die aanklacht komt, dan met frisse moed er tegenaan want jouw post is toch goed uit te leggen?

Martexx | 23-04-19 | 21:21

Kan niet wachten totdat alles weer ondergronds gaat... Geenstijl BBS anybody?

ZwarteRiek | 23-04-19 | 21:20

Wordt geinig met de real names onder reacties, stoer klinkende nicks veranderen in Bert, Jan en Jan-Klaas.

Jan Leul | 23-04-19 | 21:19 | 3

Ja en?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-04-19 | 21:20

Welke moet ik dan invullen?

EEnzame SchizofrEEN | 24-04-19 | 08:36

Oostenrijk? Het enige wat dat land heeft bereikt is dat het de wereld heeft doen geloven dat Hitler Duits was en dat Mozart uit Wenen kwam.

postmodernismisdead | 23-04-19 | 21:18 | 7

De grap van Hitchens ging over Beethoven. Niet Mozart. Jammer.
Algemene kennis (en een beter geheugen) had je kunnen redden.

Stormageddon | 23-04-19 | 22:04

@2tribes | 23-04-19 | 21:33:
-
Het concept van 'ironie ' lijkt u ondanks -of juist dankzij- uw Oostenrijkse wortels enigszins te zijn ontgaan. Leg dat zesde pijpje pils even terzijde en lees de eerste post en de reacties nog eens langzaam en vooral: begrijpend door??

bisbisbis | 23-04-19 | 23:41

@Jan Leul | 23-04-19 | 21:22: al waren het de Polen die de Turken versloegen, de Oostenrijkers waren reeds op de vlucht geslagen

vansuyle.com | 24-04-19 | 18:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik hier en nu iemand , bijvoorbeeld bij de AIVD, kan blijmaken met mijn volledige N.A.W. gegevens, mijn politieke voorkeur, wat ik graag lust, wie mijn vrouw en kinderen zijn, welk merk auto ik rijd, waar ik mijn boodschappen doe, hoe oud ik ben, of ik wel eens vreemd ga, welke TV programma's ik kijk, kleur ogen, kleur haar, lengte, gewicht, beroep, wie mijn vader en moeder zijn, dan nodig ik u graag uit. Bij mij thuis. Aan de keuken tafel. Ik heb namelijk niks te verbergen.

Ik verzeker u echter wel dat u na 5 minuten graag weer heen gaat naar waar u vandaan komt. Waarschijnlijk brakend. Snakkend naar frisse lucht.

' n saaier en voorspelbaarder menneke als ik, bestaat niet. Niet alleen in Nederland, echt, zo fokking saai, dat vind je nerruguns.

Ik heb echt niets te melden.

Geen enkel heldere gedachte
Het ultieme cliché mannetje.

Hotverheeme
Sorry dat ik besta. Echt sorry.

Ik ben echt heel erg saai. Echt dodelijk saai.

Véél mensen zijn bij mij thuis opgehaald door een ambulance. Omdat ze van pure verveling achterover donderden van hun kruk met als gevolg een schedelbasisfractuur. Sommigen hebben het niet overleefd. Anderen zitten nu apathisch te kijken vanuit hun rolstoel, kwijlend. Wachtend op Godot.

Zo ontstellend boring ben ik. Je kunt echt beter niks van mij weten.

Maar voor degenen die graag een gokje wagen, stel ik mijn keukentafel beschikbaar.
Opgewarmde koffie met een kaakje kan je krijgen. Plus de obligate uitermate voorspelbare quatsch. Geuren die je nog nooit hebt geroken. ' t Is niet te hopen dat je bij mij naar de WC moet, dan Heppie dubbel dubbel pech.

Ik ben zelf zo lelijk als de nacht. Mijn vrouw lijkt nog het meest op een zeekoe. Mijn kinderen zijn ongelooflijk dom. Kranten voor de ramen en zand op de vloer. Je kunt ons huis in de straat makkelijk herkennen. Het lijkt op een vuilnisbelt. De buurt wil graag dat we verhuizen, maar ik weet niet waarom.

Petities en smeekbedes leggen we naast ons neer.

Zoals ik zei: u is van harte welkom!

N.A.W. gegevens zijn bekend bij de redactie.

See you!

Heppie-even-voor-mij | 23-04-19 | 21:17 | 3

U gaat binnenkort gekloond worden, don't ask what your country can do for you.

Mr_Natural | 23-04-19 | 21:19

Ik voel me nu al thuis bij u, alsof u mijn eigen beschrijft, zij het dat mijn vrouw een engel is, mijn kinderen beeldschoon, mijn huis een toonbeeld van weet ik veel wat is, en de buren stapelwijs met ons zijn. Maar mijn keukentafel is ook beschikbaar.
'OZO' gaat weer groot worden. Zij het dat de letters minder lading/mening meer hebben.

GKJP | 23-04-19 | 21:33

Als je weet wie je vrouw is, kun je alleen maar hopen dat het je kinderen zijn. Tenzij je zelf de biologische moeder bent natuurlijk, alleen is de kans daarop bij dit weblog, roze kleur ten spijt, erg klein.

EenGoedBegin | 23-04-19 | 21:35

Het gaat er echt wel komen, maak je daar maar geen zorgen over.

Over een paar jaar kunnen we de modembanken weer uit de kast halen, en het oude 'fidonet' weer optuigen. Mooie tijd was dat. Remote Access & Frontdoor op je servertje, bluemail als mailtosser, 50 gulden betalen om 'node' te zijn in het .512 netwerk, en dan je 'points' 25 gulden laten betalen om hun mail weer bij jou op te halen.

En anoniem, want alles door hobbyisten gerund, logfiles? nog nooit van gehoord.

ZeurDakker | 23-04-19 | 21:16

*legt een bom* Weet je? Er zijn heel veel weldenkende mensen op onze wereld maar anderen vertrouwen op spierkracht, vriendjes en/of een grote bek. En wie gaat er winnen dan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-04-19 | 21:15 | 1

Degene die weet wanneer wel, en wanneer niet te vechten.

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 02:17

Hah, dus nu kan ik het niet meer reaguren afwentelen op 'angst' in plaats van onwetendheid! Hatsiekiedee. Elk nadeel hep ze voordeel.

GKJP | 23-04-19 | 21:14

Ik was erbij toen Internet in Nederland beschikbaar kwam, zo te zien ben ik er ook bij als Internet verboten wordt door alle schuimbekkende overheden.

BubbelWater | 23-04-19 | 21:13 | 1

Gelukkig blijft GeenStijl onafhankelijk en kunnen we met zijn allen met Guldens anoniem doneren :)

Woepsie1 | 23-04-19 | 21:16

Das Viertes Reich. Wederom doet het socialisme een poging om de beste beschaving aller tijden aus te radieren. Zou het deze keer wel lukken?

HoogToontje | 23-04-19 | 21:12 | 3

4 x is scheepsrecht.

Mr_Natural | 23-04-19 | 21:13

@Mr_Natural | 23-04-19 | 21:13:
4xJ. Stem op mij! Ik ben niet van D66 of jihad of pro-hitler en dus wat kan er dan nog fout gaan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-04-19 | 21:18

@Mr_Natural | 23-04-19 | 21:13:

Ik ben er ook bang voor. De linksen blijven altijd maar komen. Volharding kan je ze niet ontzeggen.

HoogToontje | 23-04-19 | 21:29

ÖVP, een conservatieve, sociaal-democratische, soort VVD partij.
Klinkt als een fusie van CDA/PvdA/VVD.
Verder zou ik Oostenrijkers met dit soort plannen heeeeel goed in de gaten blijven houden. U weet waarom.
Braunau was vandaag om andere redenen ook al in het nieuws.
nos.nl/l/2281699

Ruimedenker | 23-04-19 | 21:11 | 1

U bedoelt een soort partijkartel-fusie tot 'Das Kartel'.

Joostmochtnietsweten | 23-04-19 | 21:19

Veel effectiever is het verzamelen van alle niet geoorloofde meningen op de website 'Kan niet door de beugel'. Dus al het gekraai en gekras met de bekende riedel van scheldwoorden enz. wordt daar geëtaleerd. Ten eerste zal dan blijken dat de griefvariatie bedroevend klein is. De scheldschimpers beschikken over een kleine bovenkamer. Ten tweede kan dan iemand gemakkelijk gewezen worden op het feit dat hij/zij een mening huldigt die niet door de beugel kan. En je staat dan mooi voor {drieletterwoord].

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-04-19 | 21:08

Aangezien ik beroepshalve gescreend wordt, moet ik extra op mijn tellen passen. Ik overweeg dan ook alleen nog een fictie feuilleton te plempen over de eenden in mijn sloot.
Het begon jaren geleden met een schuwe wilde eend die panisch kwakend wegfladderde wanneer ik in mijn achtertuin kwam. Uren bewegingloos zitten aan de slootrand gecombineerd met tientallen halfjes bruin brood (de lege broodtrommel was een zwaar offer) bracht enige toenadering. Inmiddels drie generaties eend verder, en een drijvend bouwsel compleet met patrijspoorten, rekenen de vrouwtjeseenden op mijn bescherming..

koolteer | 23-04-19 | 21:07 | 7

@koolteer | 23-04-19 | 21:24:

In de hoop dat dit niet verkeerd wordt opgepikt: + veel voor mannen die van babyeendjes houden.

MickeyGouda | 23-04-19 | 21:41

U zou er eens een Erdohaan tussen los kunnen laten ?

vmk | 23-04-19 | 21:42

@vmk | 23-04-19 | 21:42:
Die is er al, dat is het vriendje van Pocahontas. Een laffe eend die zijn vrouwtje meteen in de steek laat als er een ander mannetje in de buurt komt.

koolteer | 23-04-19 | 22:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat van zelfcensuur zag ik een aantal iaar terug al op Spitsnieuws.nl ( onzaliger gedachtenis ). Was altijd een gezellige 4chan-achtige bende van complotgekkies, doodsbedreigingen, godwins, middernachtelijke trollen en vooral heel veel verwensingen aan het adres van aanhangers van de religie van vrede. Kortom, internet zoals het behoort te zijn: een vermakelijke mengeling van alles wat er aan rariteiten in de krochten van het menselijk brein kunnen ontstaan.
Zodra ze begonnen met inloggen via facebook was het subiet afgelopen . De heren, die elkander even daarvoor nog voor alles wat mooi en vooral lelijk is, uitmaakten, waren ineens als toonbeelden van evenwichtig denken, elkanders vermeend wangedrag aan het corrigeren. Site is daarna ( ook door de fusie met Metro )snel ter ziele gegaan.
Paradoxaal genoeg zijn anonyme commentaarsecties de plek bij uitstek om de mensen echt te leren kennen zoals ze zijn, nl. als ze hun gedachten kunnen spuien zonder consequenties irl. Uiteindelijk de enige manier om te weten wat er echt onder de bevolking leeft. Kennelijk willen de hoge heren dat liever niet weten.

zeur | 23-04-19 | 21:05 | 2

Overigens, de commentaarsectie toevoeg dinges van Gab, Dissenter, is er ook nog.

zeur | 23-04-19 | 21:10

Zit wel wat in dat juist het anonieme reageren mensen laat zien hoe ze werkelijk zijn, maar anderzijds kan diegene met de grootste bek in werkelijkheid een man van 500 kg zijn die op bed ligt. (waar is Berbaar trouwens ?)

Internet, overheden raken steeds meer in paniek door het fenomeen.

sprietatoom | 23-04-19 | 21:28

Pseudoniem mag toch nog wel?

Mr_Natural | 23-04-19 | 21:05 | 2

Ja, alleen AH niet, die is in Oostenrijk al door teveel fanboys genomen

skoftig | 23-04-19 | 21:08

Nee, Jesse K. Dat is dankzij jou en de jouwen straks ook verboten. Wellicht krijg je een censuurvrije account als je bereid bent Kasja O. Twee uur lang ononderbroken oraal te bevredigen. Al zou dat gerucht ook nepnieuws kunnen zijn.

koolteer | 23-04-19 | 21:12

Voor degenen die de anonimiteit verbieden is de waarheid te hard.

watergeus | 23-04-19 | 21:04 | 1

Dit is nou een mooi tegeltje! Ik lijst ‘m in en verberg ‘m in de kruipruimte, voordat er controle komt..

Ruler | 23-04-19 | 21:40

In Godsnaam. Wie heeft ooit bedacht dat vrijheid op internet te vinden is? Internet is het tegenovergestelde van vrijheid. Het is een onvrijheid die je afhankelijk maakt van technologie. Dat het ook maar iets met vrijheid te maken heeft is een pertinente onwaarheid. En erg 'smarter' word je er ook niet van gezien het feit dat iedereen hier bang is die 'vrijheid' te verliezen. Het licht bepaald voor de hand dat machthebbers en autoriteiten het digitale net steeds meer om het individu begint te sluiten, dat begon al met streaming diensten. Je hoeft geen groot licht te zijn om te voorspellen dat je dat iedere scheet dadelijk geïndexeerd en in rekening gebracht gaat worden. Het is de natte droom van iedere Erich Honecker en het feit dat je iedere dag met je snufferd voor dit scherm zit tekent zijn groeiende succes.

Axelvon | 23-04-19 | 21:04 | 2

ligt

Axelvon | 23-04-19 | 21:05

Correct.
Eén keer een beetje leuke elektromagnetische puls en 'Poef' - weg "vrijheid".

vliegende knorrepot | 23-04-19 | 21:13

Het voordeel van China is dat je als burger precies weet waar je aan toe bent, terwijl hier alles met een lulverhaal word verkocht.

trekarm | 23-04-19 | 21:04

Nou gasten, aangezien ik in Wenen woon ga ik de komende tijd voor jullie testen hoe erg dat in de praktijk is. Eens kijken of ze deze VPN-keizer vinden.

skoftig | 23-04-19 | 21:01 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat heel wat mensen straks hun internet-abonnement op gaan zeggen. Misschien al eerder omdat mensen moeten kiezen tussen internet of eten op tafel en huur kunnen betalen. Maar dat is weer een ander verhaal.

kweethetooknietbeter | 23-04-19 | 20:59

Die " Duitse " wegenbouwer in ruste was toch ook eigenlijk Oostenrijker? En wilde die eigenlijk ook niet heel graag weten wie waar over dacht en welke mening een ieder was toegedaan en had ie daar niet een dienst voor opgericht? Begint met een G meen ik.
Mag ik Fritzlrijk zeggen dat ze, wat mij betreft, hun stront lekker in eigen kelder houden en daar niet de rest van Europa mee bevuilen. Hebben klaarblijkelijk niets geleerd van hun eigen historie.
Naame en adres bekend bij de redactie

bwanabanjo | 23-04-19 | 20:58 | 1

Ik ben er nog steeds niet achter hoe een schilder tot zo een hoge positie heeft kunnen komen maar dit terzijde.

GekkeHenkieNiet | 23-04-19 | 21:12

Misschien een .onion versie starten van GS op de deel/dark web?

Zoals met alles, iets verbieden werkt averechts en verlies je de totale controle.
Het stopt niet, het verdwijnt enkel uit het zicht.

Xantion | 23-04-19 | 20:58 | 3

Deep* ipv deel.
Autocorrectie moeten corrigeren... Zucht.

Xantion | 23-04-19 | 20:59

@Xantion | 23-04-19 | 20:59: Premiums kunnen corrigeren (nah nah). En als je per se anoniem wil blijven dan kun je nu ook lidmaatschap betalen met shitcoins. Mooi hé!

Rest In Privacy | 23-04-19 | 21:02

@Hollende_Kleurling | 23-04-19 | 21:02: Als die regels doorgevoerd zouden worden hou ik mijn BTC liever nog even. Die zullen flink in waarde stijgen door de idioterie van de EU.

Desniettemin, knap staaltje marketing van u, overweeg het nu inderdaad haha.

Xantion | 23-04-19 | 21:07

Eindelijk een goed idee. Net als vroeger, gewoon je gezicht laten zien en niet laf een grote bek in de panelen en op het terras de brave borst uithangen.

Skunk57 | 23-04-19 | 20:57 | 2

Goed idee?
Je weet dat als dit plan doorgevoerd zou worden en ze dus die middelen voorhanden krijgen, ze dit ook veel in te pas zullen toepassen.

Heeft niets met de held uitgangen te maken, eerder met het in kaart brengen van een ieder die zich bijvoorbeeld mogelijk negatief uitlaat over de EU.

Voorbeeld, ik vind uw reactie buiten de norm vallen, contacteer GS om uw gegevens anders een boete van 500k.

Zeg niet dat het niet zo zal gaan, want alles wat ze ooit beloofd hadden niet te doen, doen ze gewoon.

En mijn tegel zou nu bijvoorbeeld al reden kunnen zijn tot opvragen van mijn gegevens.

Xantion | 23-04-19 | 21:04

@Xantion | 23-04-19 | 21:04: Je bent waarschijnlijk murf geslagen om de de grofheid, het banale en gevaarlijke deel van internet nog te her- en erkennen. Als wij onze cultuur willen beschermen dan pas op de plaats maken voor wat betreft de nu geldende vrijheden. Misschien niet voor jou, wel voor mensen die het minder goed met onze samenleving voor hebben.

Skunk57 | 23-04-19 | 21:22

South Park had Denemarken voorspeld. Oostenrijk close enough.

TyrionLannister | 23-04-19 | 20:55

Is er al een reactie van D'66 dat we dit zo spoedig mogelijk ook moeten hebben in Nederland?

Of zijn die nog verheugd aan het cirkeltrekken na dit nieuws..?

Padjepejer | 23-04-19 | 20:51

Er is weinig mis met dat mensen achter hun woorden moeten staan. Mijn grootste reden om relatief anoniem op het internet te bewegen is vooral angst voor idioten.

Andrew Deen | 23-04-19 | 20:50 | 2

Daarom heb je ook 12 nicks, haha.

LiniaalRectaal | 23-04-19 | 21:12

En toch ergens wel fijn dat veel grote denkers en uitvinders dat vroeger liever niet deden. Dat had hen de kop gekost. En de wereld was plat geweest. En je oma op een waag veroordeeld voor wat zij pannekoeken noemt, maar de rest dus niet.

Shareholder II | 24-04-19 | 00:03

Het lijkt me dat zij daar 85 jaar geleden wel genoeg ervaring mee hebben gehad dat dat het laatste is wat ze zouden willen doen maar helaas, het geheugen van de mens is kort en het volk te dom.
Voor Koninkrijk der Nederlanden. In plaats van vredelievende reaguurders te willen vervolgens zoals ik die tegen het klimafaat en tegen het neoliberalisme is, bewijst Opsporing Verzocht elke week dat er wel belangrijkere zaken te doen zijn zoals dat het niet meer mogelijk is om balkondeur 's nacht op een kiertje te zetten om de woning te koelen. Dit levert meteen ongenodigde gasten op die menen geweld te moeten gebruiken tegen bejaarden met alle gevolgen van dien.
Maar goed, Nederland wordt steeds veiliger en het is nu eenmaal makkelijker om schrijvers van eenmaal vastgelegde teksten op te pakken en te vervolgen dan criminaliteit aan te pakken waarbij echt naar de dader(s) moet worden gezocht.

ProAsfalt | 23-04-19 | 20:50

Ik woon in Pakistan, blijf dus gewoon anoniem.

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 20:50 | 1

Zou ik ook doen als ik in Pakistan zou wonen.

marcoplarco | 24-04-19 | 09:37

Oostenrijk is toch geen EU?

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 20:49 | 6

Ik zag het ook ;-) Dit is inderdaad iets aardiger geformuleerd, sprietatoom.

Padjepejer | 23-04-19 | 20:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Censuur heeft weinig te maken met al dan niet anoniem commentaar geven. En zelfcensuur kan geen kwaad als het gaat om razen en tieren en persoonlijke aanvallen op diegenen die in de publieke ruimte onder eigen naam opereren. Met open vizier is niet voor niets ridderlijk en zolang er geen censuur op rationeel verwoorde kritiek is, is er weinig te vrezen.

Fchecker | 23-04-19 | 20:48 | 9

@Kaas de Vies | 23-04-19 | 21:37: en weet je wat ironisch is? Je kunt gewoon onder je eigen naam posten, want geen reaguurder gelooft het. Hahaha. Dat vind ik nu humor.

Fchecker | 23-04-19 | 22:03

@Kaas de Vies | 23-04-19 | 22:24: tja ik zou zeggen Klaas de Vries, want daar is er maar één van of niet dan. De broer van Jan uiteraard

Fchecker | 23-04-19 | 23:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Is alleen maar te handhaven voor ingezetenen. Een proxy is voldoende. Wel eentje die niet op de blacklist staat. Botnetproxies worden nog eens heel groot en een beter verdienmodel dan ransomware.

LiniaalRectaal | 23-04-19 | 20:47 | 9

@lineaal je geeft zelf het probleem al aan. rap groeiende blacklists.
maar goed daarmee is het voor geenstijl nog niet opgelost. die moeten mogelijk nagaan of inlogger een correcte laaf is?
Met bullshit avatar en twee proxies gaat dat heikel aannemelijk worden. Dus ben je misschien anoniem, maar aldus spreek je niet meer. Same difference.

Shareholder II | 23-04-19 | 23:21

GeenStijl kan, net als ProtonMail, de servers in Zwitserland zetten.

Guusje Nadorst | 23-04-19 | 23:40

@Guusje Nadorst
Dat werkt alleen maar als de redactie zich niet meer in Nederland zou bevinden.

LiniaalRectaal | 23-04-19 | 23:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Paul met naziwortels in de regering, dan krijg je dat.

JTKDM | 23-04-19 | 20:47 | 2

Paul?? Partij!

JTKDM | 23-04-19 | 20:48

@JTKDM | 23-04-19 | 20:48:
Ich bin Peter, du bist Paul,
Ich bin Fleissich, du bist Faul.

kweethetooknietbeter | 23-04-19 | 21:06

En die paspoort gegevens worden natuurlijk heel goed bewaakt door de grote online platforms.

klaas24 | 23-04-19 | 20:45

Het was helaas een kwestie van tijd. Steeds meer mensen hebben door dat het nieuws uit de MSM een farce is. Bij mijn oma van 90 is nu ook de emmer overgelopen door de verslaggeving van de islamistische aanslagen in Sri Lanka.

Dus moet de vrijheid op internet ingeperkt worden zodat de primaire bron weer de MSM is. Immers: Als er geen tegengeluiden zijn, zal het nieuws wel betrouwbaar zijn, toch?

Je ziet het nu al, als je kritisch bent op de EU/Massamigratie etc onder je eigen naam krijg je gedonder op je werk. Vandaar dat ze dit soort dingen erdoorheen proberen te drukken. Ook de doodssteek voor kritische sites als Geenstijl.

We gaan donkere tijden tegemoet.

DMaN | 23-04-19 | 20:44 | 3

Je vindt het nieuws via het internet wel betrouwbaar?

Fchecker | 23-04-19 | 21:11

@Fchecker | 23-04-19 | 21:11: Alle MSM publiceren op internet, dus als dat de maatstaf is, internet, neen, totaal onbetrouwbaar.

Maartenalsoptwitter | 23-04-19 | 22:15

@Fchecker | 23-04-19 | 21:11:

Nee, natuurlijk niet. Maar je krijgt wel andere invalshoeken te zien, en dan is het nog altijd aan jezelf om kritisch te zijn.

DMaN | 23-04-19 | 23:10

Welke jobhoppende manager verzint dit?

Slogra | 23-04-19 | 20:43

Ik heb een kopie van het ID van mijn Belgische broer, dus mij vinden ze nooit.

Kuifje-in-de-EU | 23-04-19 | 20:41 | 2

Ik heb Photoshop, het zou kunnen dat ik erg op Rutte lijkt op zo'n klein fotootje

WerkendeAmbtenaar | 23-04-19 | 20:43

Denk je dat ze jou specifiek zoeken dan? Ik denk dat de interesse gering is, zal ik maar zeggen.

Fchecker | 23-04-19 | 21:22

Gelukkig gebruik ik mijn eigen naam al.

Ruimedenker | 23-04-19 | 20:41 | 4

Dat is niet meer dan natuurlijk toch?

Mr_Natural | 23-04-19 | 20:52

Beeehhh

Recalcitrant_Schaap | 23-04-19 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Orpo!

Peter_la_Selie | 23-04-19 | 20:41

Gebruik je toch gewoon een katvanger.

Papierversnipperaar | 23-04-19 | 20:40 | 1

Dat zou je kunnen doen, maar dat is uiteraard het punt niet. 99% van de mensen gaat dat niet doen, en dat is de vrijheid om je mening te kunnen uiten bij 99% van de mensen ingeperkt. Dat is waar het op neer komt. Dus we kunnen dit DDR ideetje ook gewoon in de vuilnisbak flikkeren, waar het hoort.

peterdh | 24-04-19 | 07:02

Ze hebben gelukkig geen capaciteit genoeg. Zie nu net Opsporing verzocht. Ze zoeken een gekleurde vrouwenknijper van ......... augustus 2018 !

ja,diedus! | 23-04-19 | 20:39 | 2

Ze zoeken nu vier daders uit juni 2018. Dit gaat hem niet meer worden.

ja,diedus! | 23-04-19 | 20:43

Je dacht toch niet dat ze capaciteit te kort gaan komen hier voor?
ls ze kunnen kiezen uit a) iemand opsporen wiens NAW keurig wordt gegeven b) iemand opsporen waar moeite voor gedan moet worden. Wat denk jij waar ze het eerste mee aan de slag gaan?
Waar het op neer gaat komen is dat de capcaciteit word herverdeelt ten gunste van een positief oplossingspercentage. Dat wil zeggen: we zoeken straks geen dader uit 2018 op Opsporing Verzocht, we krijgen daar straks alleen nog maar de cold-cases uit 1984 te zien, de rest gaat men niet eens meer mee aan de slag.

peterdh | 24-04-19 | 07:05

Dat is zeker beangstigend want ik vertrouw ons @OM niet meer. Veel te selectief.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 20:39 | 3

Ik zou ook niet alle mede-reaguurders vertrouwen, HK. Het gevaar is vaak dichterbij dan je zelf vermoedt.

Kuifje-in-de-EU | 23-04-19 | 20:43

Is dat die amoebe van de Jumboreclame?

Shortganger | 23-04-19 | 20:39

Mag ik dan nog wel anoniem brieven blijven versturen?

SamV | 23-04-19 | 20:39 | 1

Alleen als je in Nijmegen solliciteert.

Kuifje-in-de-EU | 23-04-19 | 20:43

Heb gelezen dat als je je beroep vermeldt dat dit voldoende is.
Mijn beroep is sociaal-econoom.... bij de KvK sta is als zodanig ingeschreven.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 20:38 | 6

@Kaas de Vies | 23-04-19 | 21:35: ik vrees dat de algemene interesse daarin nog minder is dan in een scan van mijn diploma’s

Fchecker | 23-04-19 | 21:44

@Kaas de Vies | 23-04-19 | 21:35: Vier piksels op hoge resolutie?

marcoplarco | 24-04-19 | 09:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, ik lees net dat eendjes voeren wellicht binnenkort ook al niet meer mag, dus ik schrik niet van een beetje totalitarisme meer of minder.

MickeyGouda | 23-04-19 | 20:36 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Stemmen op de verkeerde partij wordt straks ook verboden. Verplicht stemmen met DigID en wee als je rechts stemt, dan wacht 1 maand gevangenisstraf of 5000 euro boete. En voortaan geen VOG meer natuurlijk.

lulleficatie | 23-04-19 | 20:35 | 3

De Oostenrijkse regering is de meeste rechtse van West-Europa.

SamV | 23-04-19 | 20:38

@SamV | 23-04-19 | 20:38: Jup en besluiten als deze vallen ook onder rechtse ideologie. Rechts is voor controle en machtsvertoon, links is voor liefde en samenhang. Een combinatie van de twee, denk aan de VVD + CDA, is een absolute hel.

SanderEvers | 23-04-19 | 21:25

Het houdt nooit op.
Totdat ze alle macht hebben
Vervallen in dezelfde fouten
Reset van systeem met miljoenen doden
Und so weiter

Kaas de Vies | 23-04-19 | 20:34 | 1

Ben bang dat je gelijk krijgt, Kaas.

marcoplarco | 24-04-19 | 09:27

@meso1 | 23-04-19 | 21:18: Je verbinding is wel anoniem. Maar als je op een nationale nieuwssite gaat reageren moeten ze nog steeds je Id hebben. Dan hang je dus nog steeds.

Enige wat hier mogelijk is een decentraal ondergronds internet. Maw. TOR en soortgelijken.

SanderEvers | 23-04-19 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is echt fout. Overheden zijn zo bang voor vrij Internet.

misty pain | 23-04-19 | 20:33 | 2

Overheden zijn bang voor burgers (zie Gele Hesjes). Dus moet de overheid alles op alles zetten om ALLE burgers volledig in toom te houden. Ala 1984. 1984 was niet een waarschuwing, maar een voorspelling.

SanderEvers | 23-04-19 | 21:21

Met de boekdrukkunst ging het net zo. Toen waren de geestelijken bang dat de verspreiding van het woord zou leiden tot oproer. En dat heeft mede geleid tot de Verlichting.

Leffe Blonde | 24-04-19 | 07:40

En als je dubbel paspoort hep?

Hoolicool75 | 23-04-19 | 20:32

Nou. Het was leuk jullie gekend te hebben. Doei.

Heau even | 23-04-19 | 20:32 | 1

Adolf Hilter is ook in Oostenrijk geboren.

Dutch_Holland | 24-04-19 | 08:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken