Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Jihadist Sri Lanka wandelt kerk binnen

Dat is geen mand paaseitjes op zijn rug

Op internet is een videomontage opgedoken waarop een van de aanslagplegers gevolgd wordt als hij door het Sri Lankaanse zondagpubliek richting kerk kuiert. Ogenschijnlijk ontspannen loopt de jihadistische zelfmoordterrorist met een bomvolle rugzak richting de verzamelplaats waar de Paasei-aanbidders hun belijdenis aan het afleggen waren.  In de Sint Sebastiaanskerk in Negombo waren de meeste slachtoffers te betreuren: 110 (van de totaal inmiddels 310). De kerk is dakloos geraakt door de ontploffing. Negombo heeft de bijnaam 'Little Rome' omdat het kaneelstadje voor tweederde uit katholieken bestaat. Nederlands haakje: in Negombo ligt 120 kilometer Nederlands kaneel-kanaal uit de VOC-tijd van Ceylon. Misschien hebben de Uitvlucht Worshippers van de NPO daar wat aan om de islam hier buiten te houden en onszelf de schuld te kunnen geven.

Haat Worshipper

Kaputtkerk

Hollands haakje

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Eaveau | 23-04-19 | 21:15

"Gematigde mohammedanen" zijn diegenen die slechts oreren over minderheden, islamofobie, racisme etc terwijl ze hun "extremistische" broeders het werk laten doen...

Elder of Z. | 23-04-19 | 20:14

Het was een antwoord op die gek In Christchurch.maar zij zijn ook gek. Alleen gekken en dwazen kunnen zoiets doen,zonder respect voor de levens van de slachtoffers.Het gaat maar door. Als de ene begint,begint de andere weer. Het is een kat en muisspel. Het komt nooit goed als men zo door blijft moorden.Eens moet het toch stoppen?

Jan Onbewoond | 23-04-19 | 20:02

ga geen discussie hier voeren , dit tuig opjagen / verjagen / dumpen in land van herkomst en kapot knallen aldaar. thats the way it is.
en sowieso de grenzen op slot .
tis wel genoeg zo he .

Baron de laclou | 23-04-19 | 18:00 | 2

Gelukkig hoeft er met jou niemand in discussie. Je hebt de waarheid en oplossing al verzonnen.

weleenstafford | 23-04-19 | 20:03

@weleenstafford | 23-04-19 | 20:03:
Ga deze video eens kijken, en laat dan weten hoe wegkijkend u bent !
https://ejbron.wordpress.com/2019/03/27/video-david-wood-leider-van-moskee-in-nieuw-zeeland-beschuldigt-joden-van-terreuraanslag-in-christchurch/

Elder of Z. | 23-04-19 | 20:16

Het is wonderlijk hoe de islam hier tot haatreligie verkondigd wordt, hier waar ondertussen de een na de andere haat of kruistochttegel wordt aangemaakt. En dit gaat niet over goedkeuren of wegkijken, wel over de groei van racistische comments en het gebrek aan reflectie. Jammer te zien dat de hier gehate haat en oogkleppen, flink naar zijn geslagen.

weleenstafford | 23-04-19 | 17:48 | 8

9 van de 10 brandhaarden, terrorspots, slachtingen : mohammedanen c.q bewust immorelen !
Dus wat lölt u nou....?

Elder of Z. | 23-04-19 | 20:10

@weleenstafford | 23-04-19 | 19:59:
Ik lees net je reactie en probeerde het te lezen met dezelfde stel-je-dat-ik-een-nabestaande-zou-zijn modus als hiervoor.

Ik zou dan, denk ik, hebben gedacht: 'Wat?! Stafford zegt dat de dood van mijn <man/vrouw/kind/vul-maar-in> gerechtvaardigd is? WIE zit er dan vol met haat?'

gaffelbaard | 23-04-19 | 20:19

@weleenstafford | 23-04-19 | 19:57: 310 onschuldige mensen doden Is bedroevend. Als je daaronder onverschillig zou blijven, dan Is dat pas alecht erg.

Giraf01 | 24-04-19 | 06:53
▼ 5 antwoorden verborgen

IJzingwekkend hoe hij nog vlak voor die pilaren een kind een aai over de bol geeft om even later te ontploffen met ook kinderen als slachtoffer.

Jan, Leiden | 23-04-19 | 16:58 | 1

Buitengewoon ijzingwekkend - want kinderen zijn natuurlijk véél bijzonderder slachtoffers dan volwassenen...

bisbisbis | 23-04-19 | 17:14

Die vrouwelijke premier van Nieuw Zeeland vroeg nadrukkelijk om er alles aan te doen, dat de dader van Christchurch geen podium zou krijgen. Nu blaten de NOS en rest van de MSM een onbewezen gerucht na. De sociale media van Sri Lanka werd op zwart gezet 'om de verspreiding van valse geruchten' te voorkomen. Nog niet zo lang geleden werd een geesteszieke schutter in een tram te Utrecht door de NOS, de rest van de MSM en de regering tot terrorist gebombardeerd. Nu, achteraf, proberen ze allemaal dat valse gerucht dood te zwijgen. Na een paar dagen gewik en geweeg komt de NOS met het in aanhalingstekens verzwakte woord " "moslimgroep" ". Daaruit zou je kunnen afleiden, dat de NOS probeert om geen valse geruchten te verspreiden. Maar nee hoor, de bazuin wordt gestoken en de roeptoeter knalt erop los: wraak voor Christchurch. Dat gerucht wordt bijna als welkome boodschap omarmd. Daarmee wordt die dader van Christchurch weer op het media-podium gehesen en woekert het kwaad voort. Dankzij de schlemielen van de NOS en de MSM.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-04-19 | 14:26 | 2

Valt mij ook op hoe weinig we horen van die booslim van Utrecht.
Hopen dat het klootjesvolk het snel weer vergeet en terug gaat naar de waan van de dag.
En dat lukt goed, al zouden er 1000 slachtoffers gevallen zijn, het klootjesvolk zou een week later weer achter the Voice, ik hou van Holland, journaal en meer van dat soort programma's op tv zitten.

Muissolini | 23-04-19 | 14:48

Zal best wraak zijn, dat was toch ook de intentie van die vent in Christchurch. De eerste domino-steen zijn. Niet lijdzaam afwachten en zelf een beetje richting aan het wereldwijde gebeuren geven. Dit wordt alleen maar erger. Onze bestuurders en MSM reageren precies zoals hij wilde en voorspelde. Met de kop in het zand of in hun reet.

Wachtmeester R | 23-04-19 | 16:05

Enige topics terug nog kennis mogen nemen van de hedendaagse (zoom)kwaliteit van de camera in zo'n Chinese hoerewijtelefoon. Verbaast mij dan toch altijd weer hoe slecht van kwaliteit die beelden van bewakingscameras zijn.

D-Fens_1963 | 23-04-19 | 14:24

Gelukkig blijkt na een aanslag steeds opnieuw dat de media volkomen objectief zijn en er alles aan doen om vooral niet te polariseren.

Zucht.. sarcasme uit..

Ton8695 | 23-04-19 | 13:53

Wat en wanneer is het ooit misgegaan in de hersens van moslims dat ze denken op deze manier sympathie te winnen voor hun godsdienst? Of zijn er ook in Nederland weer allerlei groepen die juichen bij dit soort berichten zoals groepen Turken en Marokkanen ook al deden bij de bomaanslagen in Frankrijk en hebben wij er geen idee van wat ze beweegt om dat te doen? Als ze een beetje besef van geschiedenis hebben zouden ze toch moeten weten dat het uiteindelijk slecht met ze gaat aflopen.

zorgeloos-type | 23-04-19 | 13:08 | 6

Denken niet in termen als symphatie. Met geweld hun akelige cultuur/religie opdringen, is hun ding. Verder hebben ze overal schijt aan.

bqbq | 23-04-19 | 15:07

Natuurlijk juichen er genoeg mensen hier zulke dingen toe, en waarom ook niet? Wat maakt het op dit punt nog uit, de ene helft weigert de waarheid onder ogen te komen en de andere helft ziet de problemen voor wat het zijn en denkt 'sja'.
De boel ontploft (padum-tss) vanzelf en wanneer het knalt dan knalt het hard.
Kruistochtje, iemand?

Care | 23-04-19 | 16:05

Ze zijn er helemaal niet op uit om 'sympathie te werven' - ze willen dat u zich onderwerpt. Punt.

bisbisbis | 23-04-19 | 17:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn God, wat jammer voor alle ontkenners en Niewzuur: IS eist de aanslag op. Je.verwacht.het.niet.

Toninhocerezo | 23-04-19 | 13:08

Door te zeggen dat dit een wraakactie is rechtvaardig en duid je de aanslag en zeg je eigenlijk dat toeristen nu wel weer kunnen komen, het is immers wraak.
Rare plekken voor wraak. Hotels.

Als het westen wraak zou nemen voor al die tientallen aanslagen waren we voorlopig nog bezig. Islam staat mijlenver voor als eenzame koploper.

letopuwzaak | 23-04-19 | 13:04 | 2

En ze zouden het gigantisch afleggen.

tragic1911 | 23-04-19 | 13:30

Misschien is het dan tijd dat het westen even laat zien hoe 'eng' het kan zijn.
Historisch gezien is het niet verstandig om Europa boos te maken, laatste keer dat dat gebeurde kregen we het voor elkaar atoombommen te maken.

Care | 23-04-19 | 16:06

Ja je kon er donder op zeggen dat dit een vergelding was voor Christchurch. Daar hoef je geen Einstein voor te heten.

Even in de verwrongen geest kruipende van de aanslagpleger: Zou zo iemand voor zo'n aanslag bedenken dat - na zijn eigen aanslag - weer eentje volgt van de andere kant, die weer extra slachtoffers maakt onder "eigen" mensen? En of dat dan helpt, weer een andere serie onschuldigen om zeep helpen? Dat zal wel niet..

Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 13:02 | 5

@Beste_Landgenoten
Interessante vraag inderdaad. Vroeg of laat raakt linksch in conflict met de Islam over subsidies en andere geldstromen om de wereld te sturen richting globalisme, vrije markt en kapitaalconservatisme (als je rijk bent wil je rijk blijven tenslotte). Ik noem geen namen, maar denk aan een netwerk van NGO's met voldoende geld en slechts de vraag waaraan het éénmalig uit te geven.

kindapaas | 23-04-19 | 14:55

@Dr_Johnson | 23-04-19 | 13:54 |
Die "hate crime" in Orlando, Florida was óók een IS aanslag. Op een disco (the Pulse) vol vooral homo's. Dus dat hate crime klopt wel, maar alsnog komt het wéér uit de welbekende hoek vandaan...

Sjefke7807 | 23-04-19 | 15:09

@Dr_Johnson | 23-04-19 | 13:54: het verschil is dat types als Breivik en die schutter in Christchurch zgn. ‘lone wolves’ zijn, dwz uitzonderingen in de maatschappij. Maar in de islamitische cultuur is het plegen van aanslagen geïnstitutionaliseerd, dus geen uitzondering. Vandaar ook dat er veel meer aanslagen zijn en worden gepleegd die uit die hoek afkomstig zijn.

Augustwoman | 24-04-19 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een vergelding voor Christchurch wordt nu gemeld. Linkse mensen halen opgelucht adem om vervolgens de schuld in de schoenen van Baudet en Wilders te schuiven. Gelukkig, het is toch onze eigen schuld!
Wij zijn namelijk gemeen tegen Moslims in Nederland, volstrekt logisch dat andere Moslims vervolgens mannen, vrouwen, kinderen en oude vandagen opblazen in Christelijke kerken aan de andere kant van de wereld. Wij moeten Moslims ruim baan bieden, leg ze geen strobreed in de weg. Die arme zielige Moslims worden ook altijd gepakt. Ze zijn slachtoffer, zelfs als ze dader zijn.

omwenteling | 23-04-19 | 12:42 | 8

Helemaal eens, maar je vergat nog: "Moslims zijn de echte slachtoffers van deze aanslagen!"

DeterioraSequor | 23-04-19 | 13:25

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 13:03:

Nou, goedpraten is misschien een groot woord, maar deze reactie staat nu bovenaan op de Joop bij hun (enige) item over Sri Lanka. Ik vind hem tamelijk representatief voor hoe er in veel linksistische Gutmensch kringen gedacht wordt, vandaar dat ik hem hier even integraal koppiepeest:

"Blömy –23 april 2019 at 11:10
Dit heeft natuurlijk alles met moslim-fobie te maken. Was er geen moslim-fobie, dan was er ook geen aanslag geweest! Er wordt een gifwolk van angst gecreëerd rond moslims! Overheden bieden geen bescherming tegen moslim haat. Terreur en moslims, die twee woorden horen niet bij elkaar.Uitsluiting moslimjongeren is de oorzaak van radicalisering, dus het is toch behoorlijk duidelijk wat er aan de hand is! Het lijkt mij duidelijk wie hier echt schuld aan deze aanslagen heeft, het zijn in ieder geval niet de moslims!"

Je gelooft gewoon niet dat dit soort lieden in Nederland maar over straat loopt.

Dr_Johnson | 23-04-19 | 15:03

@Dr_Johnson | 23-04-19 | 15:03 |
Mijn hemel, wat een dwaallicht! Hij heeft niet alleen overduidelijk geen enkele relevante kennis van de geschiedenis, maar heeft ook nog niet de eerste pagina uit de islamitische geschriften gelezen. Dit soort mensen zijn bijna nog gevaarlijker dan de daadwerkelijke terroristen, met hun "Unicorns & Rainbows out of your @ss" wereldbeeld. Zo tapijt knauwend naïef kun je toch niet zijn zeg. Verbijsterend gewoon dit.

Sjefke7807 | 23-04-19 | 15:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach, het zal wel weer een "vooropgezet plan" van de CIA en de Mossad zijn geweest om de islam in een kwaad daglicht te stellen, net als destijds 9/11.

Ik lees dat in Amsterdam op het stadhuis en de Stopera de vlaggen halfstok hangen vandaag om de slachtoffers te herdenken.

Toch vind ik dat wat "dunnetjes" voor die "lieve stad", moet ik zeggen. Na Christchurch was er op de Dam een "wake" met toespraken van Groot Wassink, Karabulut, en nog zo wat deugers; de Nieuw-Zeelandse vlag werd op het CS geprojecteerd.

Nu dus alleen de vlag halfstok. Wat ik zeg: een beetje "zuunigjes". Zou het ermee te maken kunnen hebben dat in Christchurch de slachtoffers moslims waren en op Sri Lanka niet? Of ben ik gewoon te achterdochtig?

Dr_Johnson | 23-04-19 | 12:37 | 1

Zo rolt links, dit is het concept van 'virtue signaling'. Dus nee, u bent niet achterdochtig, u heeft de realiteit zeer scherp op het netvlies.

TeeJee | 23-04-19 | 12:38

Onderminister van Defensie Ruwan Wijewardene: "Uit voorlopige onderzoeksresultaten blijkt dat de gebeurtenissen in Sri Lanka waren bedoeld om wraak te nemen voor de aanval op moslims in Christchurch,"
www.parool.nl/buitenland/aanslagen-sr...

Jan Leul | 23-04-19 | 12:32 | 2

Zal best. Maar nam die schutter in Christchurch misschien ook wraak? Het lijkt me beter eerst de definitieve onderzoeksresultaten af te wachten. Zodra die er zijn zal de onderminister van defensie vast meteen de wereld op de hoogte stellen.

squadra | 23-04-19 | 12:48

Oja, en die aanslag was misschien wel een vergelding/reactie op de honderden en velen moslimaanslagen daarvoor..

letopuwzaak | 23-04-19 | 12:55

Ben benieuwd of de Nederlandse slachtoffers dit keer dezelfde eer toekomt als die van het neerhalen van het burgerpassagierstoestel met vluchtnummer MH-17. Of is een aanslag op gelijkwaardige vrouwen en kinderen, maar dan uit hoofde van de godsdienst der vrede, politiek beter niet uit te ponden?

squadra | 23-04-19 | 12:15

Goh, de NOS plaatst een bericht dat zo ongeveer de hele wereld al twee dagen wist. Kan die club opgeheven worden?

Mammeloe | 23-04-19 | 12:02

Dit kan in Nederland zeker ook gebeuren in de toekomst. Met een klein percentage islamieten is het nu al zo dat politici 24 uurs beveiliging nodig hebben wegens islamitische terreurdreiging; hoe lang staat de meter al op code oranje of rood wegens islamitische terreurdreiging? Het is van de zotte. Maar vooral doen alsof er geen probleem met islam/moslims is. Hoe dichtbij moet het komen allemaal?

tata1981 | 23-04-19 | 12:00

Kort samengevat, hoe links (en dus de NPO) denkt:

Witte Nederlandse mannen zijn schuldig aan slavenhandel van de VOC. Allemaal! Want ze hebben allemaal white privilege! En witte mannen zijn allemaal racisten! Ook de alle witte zwervers en witte patiënten van het RIAGG. Alle witte mannen zijn schuldig aan de slavernij!

Bomaanslagen door moslims: Ho! Ho! Misschien waren het wel boeddhisten! Oh, toch moslims? Hmmm... Nou... het heeft niks met de islam te maken! Je kunt niet alle moslims verantwoordelijk stellen! Er zijn ook heel veel vredelievende moslims hoor! Eigenlijk zijn die aanslagplegers heel geen moslims want de meeste moslims doen het niet! Alle moslims verantwoordelijk maken is racisme! En het is de schuld van witte mannen want Irak, Afghanistan, Libië en Palestina! Etc.

Voor straf komt een Amerikaanse moslim feministe niet naar Amsterdam om haar boek in de Balie te verkopen! Want in de Balie heef iemand wel eens iets racistisch gezegd! Oh zo!
Some people said something? Really? En dat is dan heel erg? In tegenstelling tot some people did something? En dat “something” is dan niet zo erg en daar mag je in elk geval anderen niet op aankijken...?

Some people need some braincells.

Stormageddon | 23-04-19 | 11:57 | 1

Slavenhandel was de WIC. Als je je daarin verdiept kom je interessante dingen tegen, veel Portugees klinkende namen vooral. Schepen bemannen was inderdaad een lokaal ding, verzekeren ook. Maar financieren is een ander verhaal.

kindapaas | 23-04-19 | 15:00

Inderdaad, wat een viezerik.

DIT is waarom we controles op bv. vliegvelden hebben. Mensen mopperen hierover, echter ik neem wat vertraging voor lief - Hierdoor krijgt dit type terrorist geen kans.

Heeft Jacynda Ardern (Nieuw-Zeeland) deze keer er wat van gezegd ?

Nederlandop1 | 23-04-19 | 11:54 | 1

Het is de verkeerde kraam.

Pelforth | 23-04-19 | 11:59

Dikke stierenpoep, dat heel 'wraak' verhaal.
Jihadisten en/of andersoortig religieus gemankeerden gaat het puur om het doden van de ongelovige. Ze geloven in de constante staat van oorlog. Of de rest van de wereld niks doet, of dat de rest van de wereld een paar landen binnen valt, is compleet irrelevant; de aanslagen komen toch wel.

TeeJee | 23-04-19 | 12:17

Wat een viezerik.

Hensmunter69 | 23-04-19 | 11:37

Echt hartverscheurend , je ziet gewoon rechts achterin op de banken een kleine meisje met een boekje .... Pff islam zou verboden moeten worden net als mein kampf gewoon die koran verbieden , het draagt niet bij aan de samenleving het creërt enkel en alleen verdeeldheid ookal beweren ze vreedzaam en eensgezind te zijn.
De linkse politieke correctheid is het nieuwe facisme want ze dwingen je om de islam te accepteren en te omarmen zodra je dat niet doet dan ben je een islamofoob een racist en moet je dood.

gijs geluk | 23-04-19 | 11:37

300+ man opgeblazen, waar blijft het negatieve reisadvies ?

Zwizalletju | 23-04-19 | 11:32

Als we nooit hadden gevochten tegen de moslims by Tours, Wenen, kruistochten, irak, Christchurch, etc., Etc., hadden ze natuurlijk nu geen aanslag gepleegd. Dus het is allemaal onze schuld sowieso.

Hadena | 23-04-19 | 11:30 | 2

Klopt, hadden we dat geweldig vreedzame geloof, maar met zijn allen moeten omarmen.

Pelforth | 23-04-19 | 12:00

youtu.be/OVasVStyRMY

Mossad en de joodse zakenmensen zaten achter de aanslag op Christchurch volgens de imam Bhamji.

Thoth | 23-04-19 | 12:11

Acteren en IQ een omgekeerd evenredig verband......

Elder of Z. | 23-04-19 | 11:27

Wat een fox news achtige onzin wordt hier toch gepredikt over NPO/NOS
ze noemen geen moslims? (een nieuws organisatie wacht op feiten en niet op onderbuigevoelens op dag 1), moslims noemen ze hier:
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2281500-aans... meteen al als speculatie en later hier: nos.nl/artikel/2281611-nog-twee-neder... en nos.nl/artikel/2281640-dit-weten-we-o... en nos.nl/artikel/2281630-dodental-sri-l... etc..
Christenen worden niet genoemd? hier: nos.nl/nieuwsuur/artikel/2281500-aans... en hier: nos.nl/artikel/2281378-arrestaties-na...
Ik zal de laatste zijn die zegt dat ze geen fouten maken of dat het nooit gekleurd is, maar hier staat gewoon onzin die je met 4 klikken op de homepage kunt ontkrachten. Maar blijf lekker in je eigen bubbel. Geen stijl weet dit ook wel, maar serveert gewoon de onzin waar op geklikt word door de onderbuikiërs, schoorsteen moet ronken, zeker nu er geen suikeroom meer is.

medo | 23-04-19 | 11:23 | 5

Psst. Er staat een olifant in je kamer. Euh, ik bedoel een mammoet.

Mammeloe | 23-04-19 | 11:58

@Bill le Koek | 23-04-19 | 11:46: lees jij de reaguursels ook, want daar gaat mijn reactie hoofdzakelijk over, het 'Easter worshippers' (NOS!?) laat ik idd even links liggen, maar mijn links lijken mij ook relevant als reactie op de eindzin (waar naartoe gewerkt wordt in dit verhaal): "Misschien hebben de Uitvlucht Worshippers van de NPO daar wat aan om de islam hier buiten te houden en onszelf de schuld te kunnen geven."
Waar iets gesuggereerd wordt wat gewoon niet klopt.
Verder laat ik mij makkelijk overtuigen door opmerkingen die hout snijden, maar die zie ik niet. Wel opvallend dat van alle bagger reacties je deze als domste er uit haalt, zo dom dat je er op moet reageren, Want onder of boven deze reactie is helemaal geen grotere domheid te vinden...
Maar iemand die een geenstijl ophefje potentieel gemist heeft, die is pas dom.

medo | 23-04-19 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een vergelding voor Christchurch werd me zojuist verteld door NOS.

sprietatoom | 23-04-19 | 11:21 | 6

@Tjemig | 23-04-19 | 11:37: Wow, sinds 9/11 zijn er 30.000 islamitische aanslagen geweest. Hoe vaak moet het Westen dan wraak gaan nemen?

Mammeloe | 23-04-19 | 11:55

Lesje lezen zonder onderbuik:
Jij leest NOS zegt dat het onze eigen schuld is want wraak voor Christcurch, hoe durven ze dat te zeggen, en hoe vaak moeten "wij" dan wel geen wraak nemen!
--
Het artikel heeft de kop: 'Terreuraanslagen Sri Lanka waren vergelding voor Christchurch' Die kop staat tussen 'quotes' dat betekent dat nos dit niet meld als hun nieuws, maar dat ze iemand citeren.
Wie citeren ze dan: onderminister van Defensie van Sri Lanka
Waar haalt hij dat vandaan dan: de eerste resultaten van het onderzoek

Kortom die onderminister heeft inzage in de communicatie van de terroristen en daar zien ze genoemd dat deze wraak wilden nemen voor Christcurch, zo werkt de zieke extremisten geest inderdaad. Niks raars, aannemelijk nieuws, niet helemaal geverifieerd, maar wel met bron van de info en quotes voor het aangeven dat het iemand anders zijn woorden zijn.
De christcurch extremist had dezelfde redenering, zijn aanval was wraak voor de islamistische aanslagen in EU en verder polariseren
nos.nl/artikel/2276146-christchurch-t...
Dat deze lui net zo dachten maar dan andersom en dat dit uit onderzoek blijkt, lijkt mij relevant nieuws

medo | 23-04-19 | 12:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig zijn moslims nu bezig een lichte islam aan het ontwikkelen.
Tenminste volgens de NPO. Met als grote voorbeeld Àboutaleb, wat dat is zo'n lieve man. Oke, zijn kinderen mogen uitsluitend met moslims trouwen en de sharia moet wel kunnen.....
Hoe naïef. Het westen of de westerlingen is een gevaar voor hen. Bewezen: een lichte islam bestaat niet en zal er nooit komen.

Kamervraag | 23-04-19 | 11:17 | 2

Toch, de mare gaat hier dat zijn dochter inmiddels met Westerse mannen daten.

Mammeloe | 23-04-19 | 11:52

@Mammeloe | 23-04-19 | 11:52:
Dat is precies de reden waarom de totaalbedekking is bedacht: de vrouwtjes maakt het allemaal minder uit met al die hormonen. Niet voor niets zijn de 1001 nacht verhalen in veel "thuislanden" zelfs verboden. Mijn favoriete vertaling is die van Richard F. Buton, dikke pret in de achtertuinen met onvermoeibare (behoorlijk getinte) slaven terwijl de kleine sjacheraars van huis zijn voor hun "handelsreizen'.

kindapaas | 23-04-19 | 15:09

Best wel eng... zulke dingen kunnen ook in Europa en Nederland gebeuren.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 11:08 | 2

Zeker !

CalamityJane | 23-04-19 | 11:23

Maak van dat 'kunnen' maar zullen. Of bent u al die aanslagen op Westerse bodem alweer vergeten?

Zilvermeeuw87211 | 23-04-19 | 11:24
-weggejorist-
Tjemig | 23-04-19 | 11:03 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Hoezo
"NPO daar wat aan om de islam hier buiten te houden en onszelf de schuld te kunnen geven."???
NPO pakt het veel grondiger aan: gewoon zo min mogelijk aandacht aan schenken. Gisteren DWDD en Pauw gezien?
Variërend van nauwelijks aandacht, tot de intussen obligate Beatrice de Graaf. En ene Frank Lammers, die pas tot bedaren kwam toen gemeld werd dat zowel christenen ALS moslims op Sri Lanka gediscrimineerd worden.

michelpen | 23-04-19 | 10:44 | 5

@michelpen | 23-04-19 | 11:13: Vooral Dom. Vermakelijk was het Jumbo Reclame spotje waarin de vette Frank Lammers in een zeer strak wielrennerspakje met zijn racefietsje door de gang van een huis liep en riep ; Pappa gaat sporten !!!

Dolfie | 23-04-19 | 11:21

Die Lammers is het ultieme bewijs dat het anderen nadoen geen enkel verband met de hoogte van het IQ heeft. Van onder een steen kun je schijnbaar ook teksten leren.
Als ik de Jumbo was, zou ik met terugwerkende kracht alle advertenties intrekken en excuses aanbieden......

Elder of Z. | 23-04-19 | 11:25

@Elder of Z. | 23-04-19 | 11:25: beroemde mensen moeten alleen maar praten over waarom ze beroemd zijn. Telkens als zij hun mening verkondigen over Trump, Wilders, Moslims... dan moet ik ze niet meer. De jumbo reclame is vanaf nu ook zo nep. Domme dikke man doet boodschappen. Maar domme dikke man is wel lekker links correct.. pfff

Bali Lovert | 23-04-19 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan mij nog iemand herinneren die de uitspraak deed “the mother of all wars”.
Zijn zwaar verouderde leger was geen spel voor de tegenstander en de strijd was dan ook snel beslecht.
Toch blijft die uitspraak maar rond spoken in mijn hoofd “ the mother of all wars”, wat bedoelde hij nou?

Datgingniegoed | 23-04-19 | 10:40 | 2

Daarmee bedoelde hij de oorlog die de hele wereld islamiet moet maken. En ze zijn aardig op stoom.

Zilvermeeuw87211 | 23-04-19 | 11:45

Hij had een leger dat het verschil had kunnen maken, maar wist ze niet voldoende te motiveren. Datzelfde leger is naderhand zelfstandig verder gegaan als IS.
Technologische hoogstandjes zijn niet relevant; motivatie wel. Bijgaande link laat dat heel mooi zien www.youtube.com/watch?v=P2EQ0FlVks4

kindapaas | 23-04-19 | 15:21

Zij die de NOS presenteren,ik vraag me af of ze zich welles schamen van al het gelabebek van hun.

rein9576 | 23-04-19 | 10:36
-weggejorist-
Centauri3 | 23-04-19 | 10:22 | 2

Gaat dit nou om de verontwaardiging die we zouden moeten voelen m.b.t. die aanslag en alle onschuldigen die daarbij getroffen werden, of is het inmiddels een uitlaatklep geworden iedereen in Nederland met aandachts-anorexia?

Ignatius J Reilly | 23-04-19 | 10:19

Zie je wel dat ook moslims bij deze aanslagen hun leven verloren.

robvanderLaak | 23-04-19 | 10:18

Ik denk dat hij wel een maagdje extra krijgt.

Mr_Natural | 23-04-19 | 10:17 | 1

Een soort van 13e maagd, aan het einde van het jaar?

Dr_Prepper | 23-04-19 | 10:40

Mede instandhouders van het probleem zijn de achterlijke idioten die na iedere islamitische aanslag weer roepen dat het niets met de islam te maken heeft.

EUrofoob | 23-04-19 | 10:16

Ik mis het einde van het filmpje. Waarschijnlijk iets met goede smaak en dat ze ons willen besparen hoe de zelfmoordenaar over de muur wordt gespetterd.

Osdorpertje | 23-04-19 | 10:15 | 3

Zijn de moslims in nederland nu minder bang?

orban | 23-04-19 | 10:20

In Osdorp is vast nog wel een vergeelde videotheek te vinden met ‘aktie’-films van A. Swartsneikel. Huur die en trek je er bij af. Ben je even weer normaal.

Normpje | 23-04-19 | 10:28

Mist u niet meer dan het einde van een filmpje ?

A.S. Perien | 23-04-19 | 11:42

'Easter worshippers'
Ik kan maar niet over de totale zwakzinnigheid van deze taalspasten komen.

Slogra | 23-04-19 | 10:15 | 6

Easter worshippers is natuurlijk een bizarre term. Alsof het om een duistere sekte ging die is afgeslacht en het daarmee wel erg, maar begrijpelijk is.

Toch kun je niet over christenen spreken. Namelijk, dat niet alle slachtoffers christenen waren is zeer aannemelijk. Echter, veel zullen daar wel het Paasfeest aan het vieren zijn geweest. Paasvierders oftewel ‘Easter celebrators’ is dan een betere term. Neemt natuurlijk niet wel dat de aanslagen wel erg toevallig op een christelijke feestdag werden gepleegd, geheel toevallig door moslims. Dat is en blijft curieus.

DankeSchon | 23-04-19 | 10:53

@Ikbeneenzelfbouwer | 23-04-19 | 10:21:

Oeps.... jouw bericht was verborgen. Ik zie dat jij al eerder de juiste term hebt geïntroduceerd.

We zitten in elk geval op één lijn!

DankeSchon | 23-04-19 | 10:54
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Brabant hier | 23-04-19 | 10:15

Ik moet zeggen dat ik me al een tijd lang me niet srenang voel als iemand met een rugzak op de plek is waar ik ben. Ik neem dan steeds de moeite om die persoon in te schatten.

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 10:14 | 4

Goed bezig tipo

kaasfondue | 23-04-19 | 10:42

@tipo | 23-04-19 | 10:40:
Jij was je aan het afvragen wat de rationale achter de aanslag was, toch? Moslims in Sri Lanka zijn vrijwel uitsluitend Tamils. Daar zit het 'm in.

omanders | 23-04-19 | 12:09

Ik heb me nooit op mijn gemak gevoeld bij mensen met een rugzak, en als ik er zelf een draag, kijk ik steeds achterom .

Kim-Jung-Un | 23-04-19 | 16:45
▼ 1 antwoord verborgen

Een baardlim, totaal niet verwacht.

Reagurend_Nijlpaard | 23-04-19 | 10:10

De NOSLims worden steeds onbeschaamder.

Heel soms kijk ik er nog naar alleen om te checken hoe ze zo een aanslag duiden.

Het wordt is tijd dat er grote groepen moslims in Laren, blaricum en op de Trompenberg in Hilversum worden gehuisvest.

Tronald_dump | 23-04-19 | 10:09 | 1

Gaat nooit gebeuren helaas. Net zo min als dat er ooit ook maar 1 festivalletje gaat plaatsvinden in het posh Utrechtse Wilhelminapark, dat daar- in tegenstelling tot veel mindere locaties -uitermate geschikt voor zou zijn.

2tribes | 23-04-19 | 13:54
-weggejorist-
Ko Ranzig | 23-04-19 | 10:05 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Zouden de "Borg" gemodelleerd zijn naar de islam? Assimilate or die..... Dezelfde afschuwelijke groepsmentaliteit. Dezelfde negatieve instelling ten opzichte van het leven. Profetisch?

L.E. Raar | 23-04-19 | 10:04 | 2

Dat of communisme. Eindresultaat is hetzelfde.

kaasfondue | 23-04-19 | 10:07

@kaasfondue | 23-04-19 | 10:07: yup, daarom ziet links het ook zo zitten met de moslims, en ze willen beide Israel vernietigen, politici ombrengen, knokploegen op straat, en een oude linkse leider van een partijtje genaamd NSDAP dronk ook graag thee met moslim leiders. Hoeveel puntjes heb je nodig om een streep te trekken ?

Kim-Jung-Un | 23-04-19 | 12:26
-weggejorist-
komtdatschot | 23-04-19 | 10:04
-weggejorist-
kwark001 | 23-04-19 | 10:02 | 3

leuk man die islam (voor de NPO'ers dit is sarcastisch bedoeld!), wat een kuthobby*. (ook ff kappen met die kinderneukers in Vaticaanstad en uitzaaiingen).

toerbaas | 23-04-19 | 10:02

World war Z is best een realistische film als je die zombies ziet als moslims en de besmettelijke ziekte de islam.

Tronald_dump | 23-04-19 | 10:00 | 3

Gelukkig is die film niet verboden geworden, inderdaad.

kaasfondue | 23-04-19 | 10:09

Zie jij de moslims anders dan ?

Kim-Jung-Un | 23-04-19 | 10:11

Ik heb die film pas onlangs gezien en inderdaad, die gedachte kwam ook bij mij op. Goed punt.

kindapaas | 23-04-19 | 11:03

Weer zo'n flimpje die net voor het hoogtepunt stopt

mark1487 | 23-04-19 | 09:59 | 2

Ten eerste is het 'dat' en niet 'die'. Ten tweede; als jij het 'een hoogtepunt' vind om te zien hoe tientallen mensen uit elkaar spatten dan moet je jezelf eens goed laten nakijken. Mafketel.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 10:14

Ik denk dat hij het hoogtepunt cynisch bedoeld. Anders naar de panfluit inrichting graag. Niet dat je daar niet zo uitloopt of zo.

Omebert | 23-04-19 | 10:41

Kan iemand mij de ( facebook ) pagina linken met oproep tot 1 minuut stilte vanuit de moslim gemeenschap in NL?

lachenjoh | 23-04-19 | 09:59 | 2

Voor hun eigen omgekomen broeder zeker, die zichzelf geeft gegeven voor de grote zaak..

boerk | 23-04-19 | 10:09

Alleen als er slachtoffers zijn binnen de eigen gelederen, duh-huh. De conclusie dringt zich onderhand op dat zwijgen inderdaad toestemmen is. Of is het angst?

MickeyGouda | 23-04-19 | 10:20

Straks is de paasvakantie voorbij op het haga lyceum waarna een project rond dit nieuwe lesmateriaal dient als PTO

de visser | 23-04-19 | 09:59

De NOS kopt "man krijgt schuld van zelfmoordaanslag".

GroetenVanUrk | 23-04-19 | 09:59 | 1

Aaaaaah het is de schuld van mannen.

Omebert | 23-04-19 | 10:39

Echt heel eng als je ziet dat die mensen om hem heen geen flauw benul hadden.

Omebert | 23-04-19 | 09:58 | 1

Wat u zegt! Je moet er niet aan denken.

demaup | 23-04-19 | 10:11

En weer geen uitspraken van afschuw uit de moslim gemeenschap, niet uit Nederland maar ook niet ergens anders..

Wijze uit het Oosten | 23-04-19 | 09:55 | 2
-weggejorist-
A333aan | 23-04-19 | 09:51

Als je dit ziet als Nederlandse professioneel wegkijk-politicus. Of als geïndoctrineerde NPO medewerker met ingebouwde oogkleppen en kokervisie.

Dat je dan niet denkt gvd wat een fukking barbaren die imbecielen met hun Islam besmetting, misschien moeten we in eigen land ook eens wat minder gaan wegkijken voordat er écht geen enkele weg meer terug is en we gewoon zullen moeten gaan accepteren dat ook in het veilige Nederland een kerk niet meer gevrijwaard is van exploderende importgelovigen.

Maar dat je dan JUIST denkt; ommegod als we hier nu stelling nemen dan krijgen we JUIST problemen dus laten we alles bagatelliseren, nergens het beestje bij de naam noemen, zodat we nog een tijdje langer vrij zijn van dit soort ellende. Een tijdje langer ja. Want zij weten natuurlijk ook donders goed dat dit soort praktijken hier ook "normaal" gaan worden als er niets veranderd. Hoe kán iemand dat.

Wat ze nu doen is dat bloeddorstig islamitisch monster, wat zich ook alláng in Nederland heeft genesteld, tevreden houden met offers, in de vorm van geld, aandacht en een wettelijke carte blanche. Als dat monster de offers zat is, verwend is, zal hij iets anders, meer radicaals, gaan verlangen. Dat wéét je gewoon. Eerst zal het macht zijn, alsmaar méér macht, en onder dreiging van 'escalatie' zullen ze het monster tevreden houden met macht. Als dat niet meer genoeg is zal het bloedoffers gaan verlangen. Want islam wil altijd bloed en dood verspreiden. Vroeg of laat komt dat punt.

En de mensen die nu weg aan het kijken zijn? Die nu zo hun uiterste best doen om de werkelijkheid NIET in de bek te hoeven kijken? Die zijn er dan allang niet meer. Dat zijn de eersten die weg zijn. Die weten heel goed dat we ons massaal op een hellend vlak hebben begeven met de import van islamieten. Alleen je zou bijna kunnen zeggen dat de multiculturele samenleving, die overal waar die geforceerd geïmplementeerd is bikkelhard faalt, 'to big to fail' is geworden. Dus is het pappen en nathouden want er is domweg geen weg terug. Islam zal alleen maar groter en machtiger worden in alle Westerse landen omdat wij domweg geen enkele verdediging hebben tegen deze gluiperige monsters. Veel te soft. Veel te meegaand. Veel te naïef.

Er is geen winnend scenario meer te bedenken, alleen nog maar een scenario waarbij men het uiteindelijke, onvermijdelijke, verlies zo lang als mogelijk uit wil stellen. En dat is precies wat politiek en media nastreven.

Uitstel van executie.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 09:50 | 19

@Sjefke7807 | 23-04-19 | 10:27: Homo's die hand in hand op straat lopen, is in NL altijd al een probleem geweest. Nét toen het onder de reguliere bevolking bijna geaccepteerd werd, kwam het importvolk die het niet accepteerden.

Het is altijd wel lachwekkend hoe homo's nu door veel Nederlanders als argument gebruikt worden, terwijl pak-m-beet 15 jaar geleden de gemiddelde nederlander er zelf nog niets van moest hebben.

ZeurDakker | 23-04-19 | 12:17

@Sjefke7807 | 23-04-19 | 10:27: Heel treffend verwoord! Je vergat alleen nog de blanke bejaarden die kwetsbaar als ze vaak zijn voor hun goed en lijf moeten vrezen als ze alleen over straat gaan of de deur opendoen voor onbekenden. En de politie en hulpdiensten die zonder enig respect tegemoet worden getreden.

2tribes | 23-04-19 | 14:05

@ZeurDakker | 23-04-19 | 12:17 |
Niemand beweert dat hier geen lieden waren die ietwat bekrompen de wereld inkeken (de zogenaamde "potenrammers"). Maar dat was een marginaal verschijnsel vergeleken bij wat er nu plaats vindt. Nederland, en Amsterdam in het bijzonder als "Gay capital of the World", stond wereldwijd bekend om zijn homovriendelijke houding. Met de import van de halve zandbak importeerden "we" ook hun tenenkrommende onverdraagzaamheid.

@2tribes | 23-04-19 | 14:05 |
Die zaten zeker wel in mijn gedachten. Maar als ik alles zou moeten noemen, dan zou de lijst zo schier eindeloos worden dat ik om extra serverruimte zou moeten gaan schooien bij de Joris van dienst.

Sjefke7807 | 23-04-19 | 15:38
▼ 16 antwoorden verborgen

Het stilte protest van de in Nederland woonachtige moslims is indrukwekkend. #integrerendoejesamen

Acidstain | 23-04-19 | 09:49 | 6

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 10:18:

Lees de tegel van Acidstain nou eens goed. Ten eerste zegt hij niet dat ze wat moeten doen. Ten tweede zegt hij niks over schuld hebben of schuld op zich nemen.

Om dan toch op de jouwe in te gaan: het gaat er niet om dat zij schuld moeten bekennen. Dat hebben alleen de daders én hun sympathisanten. Het gaat er wel om dat er menselijkheid en medeleven wordt getoond en een duidelijk statement wordt gemaakt. Dat lijkt niet echt te gebeuren. Wanneer een moskee wordt beklad en er niet massaal wordt gereageerd of de regering niks zegt of doet, anders dan de reguliere afhandeling via politie en justitie, stelt men de tolerantie in NL ook ter discussie. Dan zijn alle Nederlanders ineens ‘racist’.

Ja, de bekende daders waren moslims. Hun interpretatie van de islam heeft hen gedreven. Nee, dat is niet de schuld van ‘de moslim’ in het algemeen. Maar dat wil niet zeggen dat je geen menselijkheid en medeleven kunt tonen. Zeker niet als dit gebruikelijk is in het land waar je woont. Respect werkt 2 kanten op. Wederzijds is the key!

DankeSchon | 23-04-19 | 10:34

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 10:18:
De blanke mens heeft een erfschuld aangemeten gekregen vanwege veronderstelde slavernij en racisme. Waarom daar stoppen: verwijt om te beginnen iedere mogelijke andere groep voor vergelijkbare vergrijpen. Wie daarna zonder vergelijkbare vergrijpen is werpe de eerste steen.

kindapaas | 23-04-19 | 11:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is opvallend om te zien hoe politieke leiders verschillend reageren op Christchurch en die van Sri Lanka. Over de eerste hebben ze het over aanpakken van intolerantie, islamofobie, extreem rechts, wat erg voor de moslims etc. Maar bij de 2e hebben ze het ineens over Pasen worshippers, wat erg voor de kerken. Het woordje christenen gebruiken ze niet eens. Over aanpakken hebben ze het niet over, over de daders ook niet en dat die islamitische jihadisten waren, dat de slachtoffers christenen waren... opeens zijn ze veel minder bereid tot aanpakken van: islamitisch jihadisme... stilte.... Het is tekenend. En dit strekt van Jesse Klaver en Mark Rutte, Theresa May tot aan Barack Obama en Hillary Clinton.
Het is bijna alsof.............

Julia | 23-04-19 | 09:49 | 6

Het is werkelijk schandalig. Zelfs tot aan het schofterige aan toe. Hoe durf en vooral kúnnen zij zo verschillend oordelen over het feit dat één of meerdere totaalgestoorde aanhangers van 2 ideologieën dood en verderf zaaien in respectievelijk een moskee, een kerk en wat hotels? En dan zeker vanuit de rol van een zogenaamde ’influencer’. Dat is gewoonweg misdadig!

DankeSchon | 23-04-19 | 10:12

Ze hun bek moeten houden anders krijgen ze gen olie meer.

Hiesjes | 23-04-19 | 10:39

Inderdaad en dan het intens kwaadaardige subliminale gebruik van de aanduiding Easter worshippers, om de indruk te wekken dat het een groep excentrieke aanhangers van een of andere occulte beweging betrof, alsof het dan ook minder erg is ofzo. Om zoiets te bedenken, moet je wel extreem doortrapt en vals zijn.

2tribes | 23-04-19 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Gissteren op een mooie zonnige dag door de stad gelopen in het zuiden des lands,je struikelt onderhand over cultuur parels incl hun offspring!!

Altijd ben ik extra alert als zij dit soort ,,tassen,, rugzakjes of rugzakken bij hebben.

Surreeel is het allemaal ,alsof je in de twilight zone tercht bent gekomen!!

maasdonk | 23-04-19 | 09:49 | 6

@Brabant hier | 23-04-19 | 10:04:

Niet waar:

“Sri Lankaanse moslims zouden de autoriteiten in het verleden al eerder hebben gewaarschuwd voor de NTJ. Hilmu Ahmed, vicevoorzitter van de Sri Lankaanse Moslimraad, zegt in een interview met Bloomberg dat hij drie jaar geleden de militaire inlichtingendienst een document heeft overhandigd met de namen en details van sommige NTJ-leden. Volgens Ahmed is de groepering ‘extremistisch’ in zijn denken. ‘Het aanvallen van de niet-moslimgemeenschap wordt aangemoedigd – ze zeggen dat je hen moet doden in naam van religie.’”
Bron: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Tip kwam zelfs van de moslimraad aldaar. Er is alleen niks of weinig mee gedaan. Geen onwaarheden roepen a.u.b.

DankeSchon | 23-04-19 | 10:20

Niet alleen in eigen land ontheemd, in grote delen van mijn vakantie bestemmingen ook al. Vreselijk.

Montesquieue | 23-04-19 | 11:03

@DankeSchon | 23-04-19 | 10:20:
Dat klopt. Het zijn naar het schijnt Nationalistische Moslims: er bestaat dus Nationaal Mohammedanisme.

kindapaas | 23-04-19 | 11:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik mis nog steeds de imams die dit scherp veroordelen.
Ook Rutger Groot Wassink is ineens zo groot niet meer.

De luis | 23-04-19 | 09:48 | 1

Moslimdoden zijn doder dan Christendoden.

Langshetrandje | 23-04-19 | 10:26

Klap in het gezicht van alle allahworshipworshippers.

RickTheDick | 23-04-19 | 09:47

Zelfs Thierry kan dit niet tegenhouden.
Wie wel? Hoe?
We kunnen wel oe en aah zeggen.
Maar hoe stoppen we dit?

ParaPiet | 23-04-19 | 09:46 | 8

@Brabant hier | 23-04-19 | 10:07:
Fransje Timmermans drinkt volgens mij inmiddels net zo vaak en veel als Juncker. Dat is dus geen optie.
Timmermans spoort niet.

ParaPiet | 23-04-19 | 10:13

@Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 10:12:
Dat is een goede optie, subsidiëren.
Wat we niet moeten vergeten, helaas, is dat het domineren van de wereld hoog op hun agenda staat.

ParaPiet | 23-04-19 | 10:16

Simpel, omkeren: zij hier, wij daar. Make infrastructure cheap again, gevolgd door massa emigratie.

kindapaas | 23-04-19 | 11:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Door dit in een katholieke kerk te doen kan hij die 72 maagden wel vergeten. Dat worden 72 geile pastoren. Sukkel.

Leptob | 23-04-19 | 09:46 | 2

Of 72 nonnen van 95

Tronald_dump | 23-04-19 | 09:55

haha, 72 keer op schoot zitten

pibasso | 23-04-19 | 09:56

Wat zouden zijn laatste woorden zijn?

Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:45 | 2

Allahu akbar.

Thoth | 23-04-19 | 09:47

Hé, iemand belt mij

Acidstain | 23-04-19 | 11:12

Hoe komt het dat de islammietjes altijd van die lafbekjes zijn? Wie het weet mag het zeggen.

Pislinq | 23-04-19 | 09:43 | 5

@Padre Grassi | 23-04-19 | 09:48:
Oh echt wel, dat is juist het lafste wat er is. Daar je de consequenties niet onder ogen kunt/wilt zien

amateurrr | 23-04-19 | 09:51

Ze hebben ook geen echte helden als voorbeeld, vooral loosers eigenlijk.

Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 10:14

@Padre Grassi | 23-04-19 | 09:48: kerel, het is zo ongeveer de definitie van laf. Niet het lef om te vechten, om je slachtoffers aan te kijken, maar lafjes ergens binnenlopen met een bom en boem doen. Veel laffer dan dat, kun je het niet krijgen.

ZeurDakker | 23-04-19 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is de schuld van de VOC. Herstelbetalingen!

Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:43 | 8

@peterdh | 23-04-19 | 09:57:
Nee dat niet, maar VOC met katholieken in verband brengen, daar moest ik toch even op reageren.
Maar het is hoe dan ook de schuld van de witte man.

Tronald_dump | 23-04-19 | 10:06

@Tronald_dump | 23-04-19 | 10:06:
Tja, heb je gelijk in. Ik schreef het eerste wat in mij opkwam qua christelijk geloof, zal aan mijn geringe katholieke opvoeding liggen dat ik daar aan dacht. Maar aangezien mijn overtuiging is dat het katholicisme, protestantisme, en uberhaupt christemdom, jodendom, islam, boedhisme, en elk van de 100en andere smaakjes simpelweg in mijn optiek allemaal verschillende smaakjes zijn uit dezelfde strontput, boeit het mij ook niet zoveel. Maar inderdaad was de VOC nou net bezig om alle katholieken om te vormen naar protestanten. Dan eet je geen schijt, maar dan eet je stront.

peterdh | 23-04-19 | 10:28

@peterdh | 23-04-19 | 10:28:
Helaas moet ik weer corrigeren, VOC deed niets om van katholieken protestanten te maken. VOC was voornamelijk bezig om geld te verdienen.
Dat Ambonezen vaak protestant zijn is nog mischien terug te voeren naar de VOC, maar dat is zo een beetje het enige.

Tronald_dump | 23-04-19 | 10:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit soort laffe daden moet met veel kracht worden bestreden. Helaas is er niet veel te doen tegen dit soort leeghoofden. Iedereen die een jihad strijdt of steunt moet vast worden gezet in de gevangenis en nooit meer worden vrijgelaten. Dit is de enige manier. een kopie van Guantanamo ergens op het Europese continent.

pibasso | 23-04-19 | 09:42 | 1

Amsterdam.

Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:43

Deze godsdienstwaanzinnigen zijn niet te stoppen anders dan overal waar veel mensen komen ( ook in NL) een beveiligde/bewapende perimeter op te zetten.Deze volledig geschifte idioten moeten met wortel en tak worden uitgeroeid. Nooit één IS kind afkomstig van deze geesteszieken in Nederland of Europa toelaten! Jong geleerd enz enz.

Eendragtmaaktmagt | 23-04-19 | 09:42 | 5

Juist woord: [[godsdienstwaanzinnigen]]
religie is de pest voor de mensheid.

meneer Q | 23-04-19 | 10:06

De echte vijand van de westerling is de eigen ziekelijk politiek correcte overheid, zij verdedigen de islam met hun leven. Pure en schaamteloze lafheid, kruiperigheid en capitulatie voor een moorddadige ideologie, dat doet ons de das om. De rest die het ziet zal zelf in opstand moeten komen, van de overheid valt niks te verwachten.

lanexx | 23-04-19 | 10:08

Puur realistisch gezien is het inderdaad beter als de niet gelovigen zich barricaderen en het hele stelletje gelovigen elkaar lekker laten afslachten.
Met strakjes 8 miljard mensen op aarde schiet het niet op. Dat aantal moet omlaag. Aangezien het geboortecijfer van niet gelovigen over het algemeen wel reëel is ten opzichte van hoeveel mensen we op de aarde kunnen plaatsen, en de gelovigen over het algemeen fokken als konijnen. Is het in alle opzichten beter als de religies elkaar lekker uitroeien. Allemaal hypothetisch gezien natuurlijk. Want in realiteit gaan we gewoon buigen en betalen tot we barsten.

peterdh | 23-04-19 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

En echt niemand binnen de islam voelt de neiging om de tumor genaamd extremisme aan te pakken want tja.... als het de wil van hun god is dan gebeurt zoiets toch niet? Toch raar dat zo'n zelfde mentaliteit nooit de boventoon voert als iemand zich wat minder positief uitlaat over hun 'religie'.

Solar666 | 23-04-19 | 09:40 | 7

Komt vooral doordat bijna elk vers in de Koran toegewijd is aan het mededelen dat de volgers alles zijn, en de ongelovigen niets.

Albert K. | 23-04-19 | 10:06

@Sjefke7807 | 23-04-19 | 09:50:
Uw nickname suggereert onnozelheid maar u heeft de islam helemaal in 't snotje. De koran moet de zelfde weg gaan als Mein kampf en als fascistisch geschrift verboden worden om te produceren en te verkopen.

Han-Xi | 23-04-19 | 10:31

@Han-Xi | 23-04-19 | 10:31
Nou, dan ken jij Sjefke nog niet zo lang, namelijk Sjefke, met hoofdletter is heel clever, en heeft hele goede comments.

watmagjenogwel | 23-04-19 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn doelbewuste lichaamstaal is een weggever voor wie oplet, maar slechte mensen profiteren nu eenmaal altijd van het feit dat de goede zoveel kwaad niet verwachten.

MickeyGouda | 23-04-19 | 09:39 | 1

Zijn loopje past ook totaal niet in een kerk. De snelheid ook niet. En zijn rug verklapt ook nog het flinke gewicht. Maar juist doordat hij flink doorloopt heeft ook sowieso niemand tijd om tot conclusies te komen. En wat je zegt, de mensjes in de kerk zijn te goed. Heel triest allemaal.

Albert K. | 23-04-19 | 10:14

Een jongeman met vroeg intredende kaalheid. Ja dan doe je gekke dingen.

kaasfondue | 23-04-19 | 09:38

Dit is zo'n moment waarop je als overtuigd atheïst hoopt dat je het mis hebt en dat er een hel bestaat, Want daar moet dit stuk stront dan wel naar toe.

GraafSteno | 23-04-19 | 09:38 | 1

Is tie al hoor.

Pislinq | 23-04-19 | 09:41

De lafheid van deze daad is ongekend.

amateurrr | 23-04-19 | 09:38 | 1

In de moslimwereld is het een held.

2voor12 | 23-04-19 | 09:39

een rothond is het.

langzullenweleven | 23-04-19 | 09:36 | 1

was

peterdh | 23-04-19 | 09:51

Zo blij dat we hier mensen als Femke hebben.... 'We stand with #srilanka' zal de boel redden.....

kat-de-kat | 23-04-19 | 09:36

Op dit moment is de NOS de video aan het editten door de man een Sikh-tulband op zijn hoofd te monteren.
Vanavond in het 8 uur journaal is het resultaat te zien.

2voor12 | 23-04-19 | 09:36 | 8

@Tronald_dump | 23-04-19 | 10:03: Daar hebben ze bij de NOS een protocol voor.
Zolang mogelijk verzwijgen,wat iedereen nu dankzij internet al weet.
Kun je nagaan hoe wij in het verleden zijn belazerd met van alles door die walgelijke club.

De Profundus | 23-04-19 | 10:16

@RandyBiel | 23-04-19 | 10:02: In meerdere NOS journaals werden boeddhistische monniken als mogelijke daders geopperd. Wel opletten ja?!

Mammeloe | 23-04-19 | 11:33

@De Profundus | 23-04-19 | 10:16: Ja dat vraag ik me ook regelmatig af, of het altijd al zo ging en we door oa social media beter doorzien, of dat het toch meer iets van de laatste tien jaar, om er een bepaalde agenda doorheen te drukken?

2tribes | 23-04-19 | 14:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Hij heeft nogal haast. Niemand lijkt hem op te merken, ze staan ergens gebiologeerd naar te kijken.

goedverstaander | 23-04-19 | 09:33 | 1

Ze volgen een kerkdienst...

DeJemelscheet | 23-04-19 | 09:41

Macaber.

Geen01 | 23-04-19 | 09:32 | 1

Beatrice de Graaf, idd deze gggristenfundi is heel macaber.

litebyte | 23-04-19 | 15:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken