Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

amerikanen , joden, politiek als ik een moslim spreek gaat het er al snel over. Schuld is anderen aanwijzen. Join my new club for anti-anti-anti contra blabla. youtu.be/WboggjN_G-4

Het zal je verbazen meneer Mohamed hoeveel vijanden zich zullen verenigen.

rattenvanger XL | 23-04-19 | 14:24

Nationale
Propaganda
Organisatie

Drs. H. Wiegel | 23-04-19 | 10:00

Een Nekschot zonder plassers of lichaamssappen. Als hij boven dat niveau uit komt, dan zijn ze meestal stukken beter. idem hier.

ZoekEenVrijeNick | 23-04-19 | 09:13

1975 heeft gebeld. Ze willen hun grap terug.

42 | 23-04-19 | 08:58 | 1

Ze zouden hem niet snappen. Nekschot geeft prima een nieuwe draai aan die grap.

ZoekEenVrijeNick | 23-04-19 | 09:15

Vanwaar de silly walk zonder hand voor de bovenlip?
Het bijschrift is nu geen grapje op de tekening erboven, maar totaal uit twee verschillende series en afleveringen. Matig, ik hou van details.

mark1487 | 23-04-19 | 07:19

Hij wordt beter, geen onnodig naakt beetje veel tekst nog maar plus veel.

marrretje | 23-04-19 | 04:58

Vertrouw nooit mannen in jurken.

Patatter | 23-04-19 | 00:14

Ben toch wel fan van Greg. Ook deze weer, een cartoon die je dus nergens anders ziet. Een totale f*ck aan de zelfdestructieve gutmensch.

BozePaarseMan | 22-04-19 | 22:59

De werken van Gregorius kan ik altijd waarderen. Ze zijn scherp, roepen precies de ongemakkelijke gevoelens op zoals een goede cartoon betaamt.

The war.
Eerst nog even dit. Gelukkig kan ik melden dat het eindelijk gelukt is vandaag om mijn goede vriend in Sri Lanka te contacten. Had ik dees en geen nog beloofd te zullen meegeven.
Hij bleek (whoow, opluchting) niet meer te werken in het OZO hotel Colombia (4 sterren, de getroffen hotels hebben 5), maar helemaal in het zuiden van het land.
Daar was hij ook niet, want eindelijk weer eens wat dagen vrij - 2 x per maand.
Toch thuis, waar internetverbinding soms niet je dat is. Plus de blok vanuit de regering.

Daarover was ie helder: hoeven we niets van te verwachten.
En moslims? Dat weet ik nog uit Dubai, botter volk met vertoon van minachting kende hij niet. Wat nu?, vroeg ik.
Na wat gisteren in jouw land is gebeurd?

Gek genoeg (of niet) maakt hij zich zorgen om de toeristenindustrie. Dit gaat misschien wel jaren kosten om weer op peil te krijgen.
Ja, klote. Maar qua maatschappij, de mensen, spanningen met islam?
"War, could become war", zei hij.

Zo droog, het moest even goed tot me doordringen. of ik het snap weet ik nog steeds niet. Behalve dat hij zich focust op z'n werk, waar ie een gezin met intussen 3 dochters van moet voeden (en straks laten studeren).
Tot slot, ik zou die plek dolgraag bezoeken, en willen blijven waarschijnlijk.
Zo bloedmooi:
www.resplendentceylon.com/wildcoastlod...
De muziek van de promo is ergens wel toepasselijk voor nu.
www.youtube.com/watch?v=5U4bdlb3KGs

Bon, genoeg westers getrut. Ik proost op tenminste één goede afloop.

Kudtkip | 22-04-19 | 22:53 | 2

Fijn nieuws voor je, mooi.

letopuwzaak | 22-04-19 | 23:07

Gelukkig maar. Moet een hele opluchting zijn.

Muuke | 22-04-19 | 23:15

Geheel gejat van een bestaand thema. Maar er zit schot in.

Denkhetnjet | 22-04-19 | 22:37

Pittig nekschotje...

Hoofdbreker | 22-04-19 | 22:04

Ik moet zeggen, een van de betere van Nekschot. Mijn complimenten!

EefjeWentelteefje | 22-04-19 | 22:01

Hehe, eindelijk een cartoon van Nekschot die me aanspreekt. Niets aan toe te voegen.

klamme.vla | 22-04-19 | 22:01 | 1

Dezelfde emotie, dezelfde mening, op hetzelfde moment gepost. :-)

EefjeWentelteefje | 22-04-19 | 22:02

Misschien t.g.v. de stevige kritiek die hier is geuit op het meten met twee maten door linkse stadsbesturen maar zowel Amsterdam als Utrecht gaan herdenken. Vlag halfstok en projectie van de vlag op een gebouw (Zoals in Tel Aviv!) Zou GS dan toch af en toe gelezen worden door de linkse 'Gutmenschen'? Stiekem natuurlijk...

Angélica de Sancé | 22-04-19 | 21:51 | 1

Hahaha nee echt niet stiekem! In elk stedelijk legioen Beroepsleugenaars & Nepnieuwsverspreiders (directie Communicatie o.i.d.) zijn er altijd wel een aantal 'dedicated' GS aan het volgen.

Bakschuif | 22-04-19 | 22:36

Islam is not a religion but a political ideology, focused on domination!

tio9314 | 22-04-19 | 21:33 | 1

klopt. zou verboden moeten worden!

Bakschuif | 22-04-19 | 22:37

De Shri Lankaanse regering was terughoudend in het meteen, zonder bewijs, een groepering de schuld te geven. Ze hebben daar namelijk slechte ervaringen met het wegzetten van hele bevolkingsgroepen groepen als tuigh. Daar zouden we best iets van kunnen leren. En dat de NOS de reacties van lokale autoriteiten afwacht is nog ze gek niet.

Ignatius J Reilly | 22-04-19 | 21:26 | 12

Waarom wel snel richting boeddhisten linken.

CalamityJane | 22-04-19 | 21:51

@letopuwzaak | 22-04-19 | 21:47: Letopuwzaak. Je was me voor. De kracht (zeggen ze) zit in de herhaling. Dus laat ik het zo. Mis ook nog het vraagteken zie ik.

CalamityJane | 22-04-19 | 22:05
▼ 9 antwoorden verborgen

NPO heeft keurig gewacht tot officieel is bevestigd wie de aanslagplegers waren. Zo hoort het namelijk bij een serieus nieuwsmedium. Run je een blog, mag je voor de views gaan.

captainobvious | 22-04-19 | 21:21 | 6

Zo zou het moeten. Waarom werd er eerst naar boedisten gewezen?
Als je het niet weet zeg dan dat het nog niet bekend is wie de daders zijn.
Zover Ik heb het gezien heeft alleen de NPO de boedisten kaart getrokken

Jacktheflipper | 22-04-19 | 22:20

@Jacktheflipper | 22-04-19 | 22:20: De Belgische staatszender ook. Er werd gezegd dat boeddhisten zeer negatief waren naar christenen toe. Maar zelfmoordaanslagen en boeddhisten... Grote nonsens natuurlijk. Gisteren schreef iemand op GS dat in Vietnam wel zoiets is voorgekomen, maar dat was geloof ik eenmalig en in een oorlogssituatie.

Angélica de Sancé | 22-04-19 | 22:29

@Angélica de Sancé | 22-04-19 | 22:29:
Ik ben geen boedisme Kenner en Ik wil dat ook niet worden.
Maar ik weet dat boedisten woedend worden als hun heiligdommen beledigd worden. Verder ken Ik ze niet als aggresief richting anderen.

Jacktheflipper | 22-04-19 | 22:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Wordt nog wat als hij een tikkie wraakzuchtig blijkt te zijn... Je weet het niet. Boosheid en verdriet is een bijzonder koppel.

Bakschuif | 22-04-19 | 22:41

Arme man.

Muuke | 22-04-19 | 23:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik mis in de cartoon de rechterwijsvinder onder de neus?

AdPatat1960 | 22-04-19 | 21:12 | 1

Nee hoor, die heeft hij ergens anders......

Bakschuif | 22-04-19 | 22:39

Gregorius, zo waar, deze is helemaal raak, chapeau.
Hoedt u voor de haatbaard (in de ganzenpas)
Je kan het dus wel.

bwanabanjo | 22-04-19 | 21:12 | 1

Niet zeuren als hij ´n keer wat minder is. Afgesproken? ;-)

CalamityJane | 22-04-19 | 21:25
-weggejorist en opgerot-
0112358 | 22-04-19 | 21:09 | 2

ministries of not so funny haatbaards.
Beste tot nu toe.

Hollende_Kleurling | 22-04-19 | 20:58

Waarom hoor ik Rutger Groot Wassink niet brullen dat ze met hun poten van onze christenen af moeten blijven?

De luis | 22-04-19 | 20:58 | 4

Kijk maar in zijn tijdlijn. Oneindig gejank na Nieuw-Zeeland (terecht) en nu alleen een lullig retweetje van de fractievoorzitter van de PVDA. Hij neemt niet eens de moeite om er zelf iets van te zeggen. Hypocriet, het tekent de man, hij deugt niet.

osolemio | 22-04-19 | 21:16

Past niet in zijn plaatje. Als ie het wél zou doen zou het trouwens heel ongeloofwaardig overkomen. Ze blijven voorlopig blind voor wat er vanuit de Islam aan haat en terreur wordt uitgezaaid.
Het blijft toch allemaal de schuld van Baudet achtige "witte " kolonialen.

Zwizalletju | 22-04-19 | 21:45

@ Langshetrandje | 22-04-19 | 21:00
Bijzonder getroffen door uw rake typering; zou haast denken dat u hem persoonlijk kent, zo scherp.

Bakschuif | 22-04-19 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

NOS wil feiten benoemen en niet speculeren. That's all.

zeeman73 | 22-04-19 | 20:58 | 7

De NOS die feiten benoemt? Is het vandaag ook Pinksteren?

burgertime | 22-04-19 | 21:48

En dus speculeren ze meteen om 12:00 uur in het extra journaal maar dat het Boeddhistische monniken waren. Want goh ja... ze willen zo graag feiten benoemen.
Donderstraal toch op man.

Stormageddon | 22-04-19 | 22:08

Dat is dan wel de eerste keer voor ze.

Frau Merkel | 22-04-19 | 23:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Bizar dat men zich hier op GeenStijl zo druk maakt over dat de NOS de islam niet voldoende snel benoemt, terwijl het hier stikt van de figuren die 911 ontkennen als moslimterreur.
Niveautje van Alex Jones hier...

RandyBiel | 22-04-19 | 20:54 | 6
-weggejorist-
Langshetrandje | 22-04-19 | 21:03

Is 9/11 dan door moslims gedaan? Ik dacht altijd door de CIA. Of Soros.

Beste_Landgenoten | 22-04-19 | 21:17

Doei!

Palms | 22-04-19 | 21:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat willen die Moslims nu eigenlijk? Geen andere geloven en geen Westerse wereld?

Patje2011 | 22-04-19 | 20:47 | 6

Ben heel benieuwd wie dan al die klappen bijstand, oetkering en 'ontwikkelingssamenwerking' moet gaan ophoesten, als de jihaat voltooid is.

Kennelijk schieten de boosllim-hersentjes iets tekort om hier over na te denken.

EefjeWentelteefje | 22-04-19 | 22:04

Lees de Koran eens zou ik zeggen. Ze verzinnen namelijk niets nieuws, zefs IS niet, ze handelen alleen naar wat er in hun boek staat, al meer dan 1400 jaar lang. De enige periode waarin ze minder gewelddadig waren was in de koloniale periode, maar daar beginnen ze nu van te herstellen.

Blauwpetje | 22-04-19 | 22:12

Een wereldheerschappij met overal de sharia en dan het liefst kwaadschiks!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

@Stormageddon | 22-04-19 | 20:42

Of artikel 7 van de Code van Bordeaux. (Wat er ooverigens pas in de jaren tachtig is bijgemoffeld. Best wel apart)

www.nvj.nl/ethiek/ethiek/code-bordeau...

omanders | 22-04-19 | 21:00

Het verdrag van Marrakesh is niet goed voor ons.
Daar is afgesproken dat asielzoekers en vluchtelingen eerlijk en gelijkmatig verdeeld worden over Europa. In de praktijk komt daar niet veel van terecht... het zijn landen als Duitsland en Nederland die het merendeel op zich nemen.
Polen en Oost-Europa doen nauwelijks iets.
Ook is daar afgesproken dat illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers recht hebben op onderdak en zakgeld... wij krijgen hiermee te maken.
Zowel Marrakesh als de Klimaatafspraken van Parijs gaat ons veel geld kosten.

sociaal_econoom | 22-04-19 | 21:01

@omanders | 22-04-19 | 21:00:
Volgens de code van Bordeaux had de NOS gisteren prima kunnen melden dat het moslimextremisten waren. Lokale nieuwsbronnen hadden dat bericht namelijk. Dan hadden ze dus prima kunnen zeggen dat lokale nieuwsbronnen dat melden. In plaats daarvan werd meteen gespeculeerd over Boeddhisten door een verslaggeefster in Delhi, 3500 kilometer verderop.
Dat is godverdomme hetzelfde als de verslaggever in Helsinki vragen naar persoonlijke speculaties over een gebeurtenis in Valencia. Dan kun je net zo goed even zeggen dat lokale nieuwsbronnen, die de hele zondag gewoon via internet te raadplegen waren, meldden dat die moslimgroep met die moeilijke naam er achter zit.
Dus, de NOS heeft lak aan de code van Bordeaux. Interesseert ze niks. Oekazes van de rijksoverheid die zich heeft gebonden aan het verdrag van Marrakesh, om moslims niet negatief in het nieuws te brengen, dat zit erachter.

Stormageddon | 22-04-19 | 21:28

Mooie cartoon!
The silly walks of islamisation...
De reacties van de NLse overheid na de aanslag in Nieuw Zeeland gaven vooral aan dat er werd meegevoeld met de moslims die vele tienduizenden kilometers verderop geloofsgenoten hadden verloren door een aanslag van een gestoorde rechtsextremist.
De wereldwijde familie van de moslims was in het hart getroffen en verdiende troost.
Femke vermeldde emotioneel haar verbondenheid met de moslims.
Na de aanslagen in Sri Lanka met 6x zoveel doden ging de zorg uit naar... islamophobie! Angst dat de islam door het doden van honderden mensen misschien in kwaad daglicht zou kunnen komen staan. Dat mensen de islam nu misschien minder zouden omarmen...
Het ging niet over het gevaar van de islam (i.t.t. het gevaar van rechtsextremisme t.g.v. de aanslag in Nieuw Zeeland) nee, het ging over de populariteit van moskee, imam en gelovigen die misschien zou afnemen door toedoen van hun geloofsgenoten. Dat ook in NL de mensen misschien iets minder 'inclusief' kunnen gaan denken. Dat werkgevers en verhuurders misschien geneigd zijn straks christenen te kiezen voor een baantje of woning want wat we niet willen is 'exclusiviteit'.
Juist moslims zijn altijd 'exclusief'. Elke moslima die haar hoofddoek aflegt of verkering krijgt met een 'ongelovige' mag vermoord worden.
Een van de aanslagplegers in Sri Lanka verwoordt het heel kort en bondig:
tpook.nl/2019/04/22/islamitische-terr...
Komt er ooit onderzoek naar het racisme t.o.v. 'ongelovigen' door moslims en het 'apartheidsdenken' binnen die geloofsgemeenschap of blijven we alleen kritisch kijken naar christenen, joden en boeddhisten die soms wel hun wenkbrauwen fronsen als er een vent in een jurk en met een haatbaard "Allahu Akhbar' begint te schreeuwen?

Angélica de Sancé | 22-04-19 | 20:42 | 8

@voorbips | 22-04-19 | 21:08:
Rot ff op dronkaard.
Geen kroontje en wel bekkies plaatsen.
Zulke vunzige taal, dan ben je nog maagd, dat snapt iedereen.
Gedraag je LUL.

Ruimedenker | 22-04-19 | 22:09
▼ 5 antwoorden verborgen

De NOS kan straks alleen nog nieuws brengen over koetjes en kalfjes, mooi weer, de nieuwe jurk van Maxima, de drukte in de Keukenhof. Dat zijn namelijk onderwerpen waar je geen buil aan kunt vallen.

Verder brengt de NOS dagelijks de zegeningen van de EU, de zegeningen van multi culti, diversiteit etc. ruim onder de aandacht.

Kritische items over Gele Hesjes, Islam, Koningshuis, Regeringsbeleid en de EU sinds nicht erwünscht.

Heppie-even-voor-mij | 22-04-19 | 20:40

Een nieuwe kruistocht zou inderdaad lachen zijn.. Vroeger in middeleeuwen zagen onze leiders, en terecht, de islam als gevaar. De leiders van nu kijken vooral weg en zien de islam als een religie van vrede. Waar ging het fout?!

Wasbakplasser | 22-04-19 | 20:38 | 1

Bij Troelstra al

Bakschuif | 22-04-19 | 22:48
-weggejorist-
hertogvanzottegem | 22-04-19 | 20:34

NOS:
"Het gaat ons niet om de schuldvraag, of om te zeggen hoe slecht Nederland was", benadrukt Jouwe. "Het gaat meer over rekenschap geven. Het gaat om geschiedenis die twee-en-een-halve eeuw heeft geduurd, op vier continenten. Dat betekent iets voor wie we zijn als Nederlanders, als natie. Het gaat niet om een zwarte bladzijde, het hele boek is ermee doordesemd."

nos.nl/artikel/2281560-slavernijverle...

Daarom FvD. Deze leugens die de NOS verspreidt. Alsof slavernij de essentie is van Nederland. De Atlantische slavenhandel heeft relatief weinig opgeleverd, en er hielden zich relatief weinigen mee bezig. Dat is de waarheid.

En zet de Nederlandse slavenhandel ook eens in perspectief. En dan heb ik het niet alleen over de slavenhandel van andere Europese landen, maar ook over de Arabische en Turkse slavenhandel. En dat de zwarte Afrikanen ook meededen. Zij roofden mensen om die als slaaf te verkopen. Alsof Nederlanders hun weg zouden weten in de binnenlanden van Afrika.

Bovendien was geweld en oorlog heel gewoon in de (hele) wereld. Ooit wel eens van de Mongolen gehoord? Hoe Afrikanen elkaar uitmoorden kunnen we nog regelmatig zien op het NOS journaal.

Dat NOS artikel is weer een sneu gedrocht in een lange reeks van links ideologisch benevelde wanjournalistiek. Otten van de FvD heeft het verkeerd als minder belasting het belangrijke politieke thema is. Het gaat erom dat we ons land weer terugveroveren op dat linkse extremisme.

Tot slot nog dat huichelachtige in die quote bovenaan. Het gaat niet om de schuldvraag, staat er. Maar de strekking van de laatste zinnen is dat het boek Nederland helemaal zwart was (ik neem aan dat zwart hier negatief wordt gebruikt (dus de NOS is racistisch, trouwens)) en ook nog steeds is. We dragen dus wel allemaal schuld volgens die Jouwe. De slavernij als erfzonde. Het klimaat is ook al een erfzonde. De NOS en heel links Nederland is christendom 2.0.

Sitting_targets | 22-04-19 | 20:33 | 1

Ik voel de frustratie met u mee. Heb me ook erg lopen verbazen dat de staatsomroep terloops niet even benadrukte dat de bevolking in Nederland niks met slavernij van doen had en gewoon arme boeren en turfstekers waren.

Vroeger keek ik nog wel eens films over de slavernij (transatlantische).
Dit soort vertekenen van feiten en het sylvana gezeur heeft mijn interesse (niet mijn compassie, maar wel mijn verdere interesse) voor voorlopig helemaal lamgelegd.
Ik had een Surinaamse stiefvader. Die was er ook wars van, (ondanks dat we veel films keken over de slavernij). Van sylvana moest hij niks hebben.
Hij was dankbaar in het tolerante en fijne Nederland te leven.
Maar dwaal af... nos.. triest

letopuwzaak | 22-04-19 | 22:54

Nou, gelukkig zijn we er tweede Aanslaagdag met minder doden vanaf gekomen...

Bill le Koek | 22-04-19 | 20:32

We kunnen altijd over Mohammedaders hebben.

rogerbosch | 22-04-19 | 20:28 | 1

En moordlims...

Angélica de Sancé | 22-04-19 | 20:47

Mooie paus Greg, goed gedaan!
Het enige waar het tuigh naar luistert.

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 20:28

Vroeger vrat ik papen en nu ben ik islamofoob. Mooi toch?

Koonkluk Huis | 22-04-19 | 20:24

Waar zijn al die zelf benoemde experts die de NOS berichtgeving bekwaam vonden en dat we vooral (dikke 24 uur later) vooral geen conclusies moesten trekken?? Nou, waar zijn jullie nu?

Indoneesje | 22-04-19 | 20:23 | 4

Ach, al dat gepielepeuterige gedans rondom hetgeen allang bekend is. Voor de duizendste keer de rituelen van "geen dader bekend" etc etc. De wereld slaapt ook na deze 30000ste, 30001ste, 30002ste, 30003ste, 30004ste en 30005ste aanslag na 9/11 gepleegd door moslims gewoon door.

Langshetrandje | 22-04-19 | 20:31

@Roadblock | 22-04-19 | 20:30:
En de NOS mag speculeren dat het Boeddhisten zijn en wij mogen niks zeggen op de roze blog. Daarbij denken die verrotte geesten dat wij hopen dat moslims aanslagen plegen zodat wij los kunnen gaan op ze.

Patje2011 | 22-04-19 | 20:36

Ik vind dat 'even wachten' tot de regering met een statement komt niet erg, al kunnen wij hier, met onze kennis en zonder directe consequenties zoals in Sri Lanka zelf, natuurlijk onze eigen verslaglegging hebben.
Waarom ik de strategie van de nos verwerpelijk vind, is dat ze willens en wetens de onwetende kijker in een totaal verkeerde hoek sturen (als je niemand wil beschuldigen begin dan ook niet over boeddisten).
Dit is je publiek voorliegen en propaganda.
Vervolgens er nog een paar keer islamofobie ingooien...

Hoe anders dan na de aanslagen in Christchurch..

Gaan ze nu ook alle gangen na van de daders? Naar welke muziek hij luisterde, met wie hij sympathiseerde? Voelt iedereen in een kerk zich nu onveilig? Iedereen in hotels? Alle blanke westerse mensen? Alle christenen? Hoe moet dat toch voelen als er zoveel aanslagen altijd maar weer tegen het westen gepleegd worden, er is sprake van een hetze tegen ongelovigen? Niks.. stil..
Een bewuste manipulatie op de kijkers elke keer.

letopuwzaak | 22-04-19 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal onzin,de huidige NPO verteld alleen maar wat ze ervan vinden,Geen realistische weergave van het werkelijk gebeuren.
Er zal een of andere agenda achtezitten,Ik weet niet Wie of Welke,Maar het is niet te vertrouwen.Objectiviteit=Deaud.

Xanadu | 22-04-19 | 20:22

De islam moet bij NOS altijd positief worden gebracht. Lastige opdracht denk ik.

Eddy67 | 22-04-19 | 20:22 | 1

Je kunt ook bedanken voor de ´eer´.

CalamityJane | 22-04-19 | 21:31

Hoezo? Boeddhisten waren toch de aanslagplegers?

Zoltan | 22-04-19 | 20:20

Fijn dat ook Greg voor mij NOS en aanverwant Riefenstahl-TV bekijkt. Hoef ik het niet te doen.
Aan zijn cartoon te zien is het daar nog alles van het oude triomf van het willenwegkijken.

Jan Passant mk2 | 22-04-19 | 20:16

Vanavond bij Pauw:

Met bijna 300 doden en 500 gewonden behoren de recente aanslagen op Sri Lanka tot de meest bloedige van de afgelopen tijd. Hoogleraar en terrorisme-expert Beatrice de Graaf praat ons bij over de mogelijke daders, de achtergronden en de terrorisme-trends waartoe deze aanslagen op kerken behoren.
https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-pauw-303

Jan Leul | 22-04-19 | 20:16 | 2

Bekijk het maar. Voor ons.

ellullo | 22-04-19 | 20:19

Maar nu eerst de duiding van de heren van Voetbal Inside........ ben benieuwd!

Fatwabuster | 22-04-19 | 20:20

Deze mag er zijn

sinnedsawereh | 22-04-19 | 20:14

En dat in voormalig NL-gebied. "Op Ceylon, ook Zeylan, Seylon of Seylan (afgeleid van het Arabische Saheelan), had de Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC) tussen 1640 en 1796 factorijen gevestigd. De omgeving hiervan was ook in bezit van de VOC. In 1766 kreeg de VOC de gehele kuststrook van het koninkrijk Kandy in handen. De bezittingen werden zo'n anderhalve eeuw later weer afgestaan aan het Verenigd Koninkrijk. Sinds 1972 is de naam Sri Lanka."

Ben zelf meer van de koffie, dit terzijde.

Ichneumonidae | 22-04-19 | 20:13 | 4

Gister ook al even gememoreerd. Een van de vele compleet vergeten stukken Nederlandse geschiedenis.

Zwizalletju | 22-04-19 | 20:24

Bedankt voor de info!

letopuwzaak | 22-04-19 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Beatrice de Graaff mag samen met Klaas Dijkhoff...... de aanslagen gaan duiden bij Pauw......... als dat geen top tv wordt..... zucht!!

pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-p...

Fatwabuster | 22-04-19 | 20:11

Gregogorius Nekschot nieuwe alias? ;)

Cunts-en-kitsch | 22-04-19 | 20:09 | 1

Jij let op!

LiniaalRectaal | 22-04-19 | 20:44

Ben een oude man --> als kind keken we graag naar Swiebertje, Saartje, Bromsnor, Malle Pietje en de burgemeester (NCRV)... daar konden we om lachen.
Onze kinderen kijken nu ook naar de publieke omroep, daar valt nu weinig te lachen.

sociaal_econoom | 22-04-19 | 20:09 | 8

Noem jezelf geen oude man.

CalamityJane | 22-04-19 | 21:12

Ik ben ook een 'oude' man en kijk daar nog steeds naar! Alleen moet ik daarna altijd zo huilen van weemoed!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Absoluut briljante tekening !

Roger Gene II | 22-04-19 | 20:09

Dat hoge been kun je associëren met marcherende fascisten, denk ik.
Wel lastig met een jurk aan. Iedereen ziet je besneden zibbie.

Ruimedenker | 22-04-19 | 20:08 | 3

Dit is toch de Hitler pas?

CalamityJane | 22-04-19 | 21:12

@CalamityJane | 22-04-19 | 21:12:
Daar doet t mij sterk aan denken.
Noord-Korea ook.... Dat zijn dan geen fascisten maar weer iets anders geks.

Ruimedenker | 22-04-19 | 22:12

Ik ben benieuwd of er ooit iemand van de nos-redactie uit de school klapt hoe dat er nou aan toegaat bij de staatsomroep.
Het deugen daar moet verstikkend zijn.

Earl_of_Doncaster | 22-04-19 | 20:06 | 2

Inderdaad, dat kamertje waar de deugleugen regeert, is het Gelauff of nog dommere Limburger-afkomst, ga dan maar bij RTL werken zou ik zeggen.

grindbak | 22-04-19 | 20:10

Dit soort redacties schiet in een poltiek correcte kramp als er weer wat gebeurt en probeert het zo lang mogelijk te downplayen. Geldt ook voor NPO Radio 1 ,

Zwizalletju | 22-04-19 | 20:29

Ja, dat maakt de slachtoffers wat verdacht aan hun eigen "ondergang", zoals de vunzige DeugReuzen in uw link ook lijken te suggereren. Koning 0bama en prinses Hillary, de Duo Penotti van het nieuwe fascisme voorop.

Jan Passant mk2 | 22-04-19 | 20:27

Ja, alsof niet genoemd mag worden dat het Christenen waren.
“Waar geloof jij in?”
“Ik geloof in de paashaas en als uiting van mijn religie draag ik een paaseitje om mijn nek”

Osdorpertje | 22-04-19 | 20:34

Klinkt verdacht veel als "Ishtar worshippers". Misschien een frame.

LiniaalRectaal | 22-04-19 | 20:43

In Amsterdam zullen de vlaggen op het stadhuis dinsdag halfstok hangen vanwege de aanslagen in Sri Lanka. Het College van Burgemeester & Wethouders komt dinsdagochtend bij elkaar om te praten over wat passend is om als mogelijke herdenking te organiseren in de hoofdstad, waarbij het bijvoorbeeld kan zijn dat de vlag van Sri Lanka op een groot openbaar gebouw wordt geprojecteerd. „Hoe we dat invullen, is elke keer anders”, zegt een woordvoerder.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3479708/amsterdam-hangt-vlag-halfstok-voor-sri-lanka

Jan Leul | 22-04-19 | 20:03 | 3

Oh, als Femke nou maar niet de moslims voor het hoofd stoot.
De lieve vrede moet koste, wat het kost in stand worden gehouden, die mensen hebben het al zo moeilijk in een democratie.

Pelforth | 22-04-19 | 20:14

“Is elke keer anders..”
.
Laat dat eens bezinken.
.
Alsof dit soort slachtingen de normaalste zaak van de wereld zijn en “we” er maar in moeten berusten...
.
Compleet van de pot gerukt.

Parel van het Zuiden | 22-04-19 | 20:42

@Parel van het Zuiden | 22-04-19 | 20:42: Valt het veel mensen op. Vraag het me af. Goed dat je er op wijst.

CalamityJane | 23-04-19 | 09:21

De media wereld is zowiezo met de zotte af. als er mensen zijn die naar de tv willen kijken om dat het weekend, feestdagen of vakantie is komen al 60 jaar bedrogen uit. de MSM heeft dan ook weekend, feestdagen of vakantie, echte ambtenaren. we worden al jaren verziekt met herhalingen, kerkdiensten of andere beneden peil uitzendingen. je kunt het vergelijken met een restaurant wat alleen open is tussen het ontbijt en lunch en tussen de lunch en diner.

Rest In Privacy | 22-04-19 | 20:02

top greg! hijs goed! die vulvas elke week heb je helemaal niet nodig.

Ir. Wilhelmus | 22-04-19 | 20:01

Azazel van den Berg @writherazazel
Drie van de vermeende aanslagplegers in srilanka wiens foto's vanochtend werden vrijgeven binnen pro IS chatgroepen
https://twitter.com/writherazazel/status/1120305437235122177

Jan Leul | 22-04-19 | 20:00 | 1

Jeetje die gast die post wel wat zaken wat je toch niet onberoerd laat. Maar goed, wij hebben de EU en daarom zal er niets met ons gebeuren. Ramadan 2019 is coming..

Bill Cosby | 22-04-19 | 23:05

Haha. Mooie verwijzing naar fawlty towers.

HenkvdMast | 22-04-19 | 19:59 | 1

Natuurlijk......

infidel103 | 22-04-19 | 20:12

Net naar M op 1 gekeken. Geen letter over de aanslagen.

Jan Leul | 22-04-19 | 19:58 | 9

@Fatwabuster | 22-04-19 | 20:07: Vanavond bij Pauw:

Met bijna 300 doden en 500 gewonden behoren de recente aanslagen op Sri Lanka tot de meest bloedige van de afgelopen tijd. Hoogleraar en terrorisme-expert Beatrice de Graaf praat ons bij over de mogelijke daders, de achtergronden en de terrorisme-trends waartoe deze aanslagen op kerken behoren.
https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-pauw-303

Jan Leul | 22-04-19 | 20:15

@Jan Leul | 22-04-19 | 20:13:
Haha verdomme dat zul je altijd zien. Dat wordt op de NPO app de herhaling kijken! (of ik loop hier een bepaalde buurt in daar hoor je niks anders)

Patje2011 | 22-04-19 | 20:21
▼ 6 antwoorden verborgen

De FC Moslim roept het onheil over zich zelf af.
In de laatste minuut van de verlenging krijgen ze een penalty tegen, dat krijg je als je zoveel kansen mist.

Pelforth | 22-04-19 | 19:57 | 3

Na zo veel gele en rode kaarten is het nog een wonder dat ze nog mee mogen doen...

Petrus Poortwachter | 22-04-19 | 19:58

@Petrus Poortwachter | 22-04-19 | 19:58:
Degradatie is onafwendbaar.

Pelforth | 22-04-19 | 20:02

Sjaak Zwart hoopt dan ook dat FC Islam degradeert.

Croxifoxio | 22-04-19 | 20:29

Duitse pers kan er ook wat van.
''Die Welt'' repte er eerst helemaal met geen woord over.

joppo0 | 22-04-19 | 19:56

De NOS, een nationale schande.

smdyasc | 22-04-19 | 19:56

Greg is op z'n best als hij de angst voor een arrestatieream ontstijgt.

kaasfondue | 22-04-19 | 19:54

Waar is basil fawlty, als je ‘m nodig hebt?

Ruimedenker | 22-04-19 | 19:53 | 4

@Langshetrandje | 22-04-19 | 19:57:
Ah! Dan heeft ie straks wat te lezen. Basil dan hè.
Cleese is een beetje de Freek van Engeland. Verzuurde Glorie.
Wel gelachen overigens hoor. FT was één vd leukste series van zijn tijd.

Ruimedenker | 22-04-19 | 20:05

@Ruimedenker | 22-04-19 | 20:05:
Ah. Wellicht zuur. Maar Cleese is in ieder geval niet dom links zoals Freek. En zeker 1000 procent grappiger.

Langshetrandje | 22-04-19 | 20:44
▼ 1 antwoord verborgen

@nature_of_nature | 22-04-19 | 20:01:
Wat ik erger vind is dat iedere discussie daar tegenwoordig verzand in een politiek steekspel. Ik kom gvd op tweakers om wat tech nieuws te lezen. Maar het blijft nu vaak bij oppervlakkig politiek gejammer.
Tweakers was een van de Nederlandstalige sites die eindelijk eens wat dieper ging (in de guursels) dan de jip en janneke artikeltjes en 3 a 4 reacties op andere "tech" sites (van het libelle niveau).

peterdh | 22-04-19 | 20:13

Ach, de consensus op Tweakers is nogal aan de conformistische kant, dus accepteer een paar minnetjes in politieke discussies.

LiniaalRectaal | 22-04-19 | 20:40

@peterdh | 22-04-19 | 20:13: anno 2019 is Tweakers gewoon een npc safe space, het draait al heel lang niet meer om de inhoud van het gesprek, de moderatoren hebben alleen maar oog voor de toon van het debat. Dat heeft geresulteerd in een sterk afgenomen diversiteit en inclusieviteit, de ironie is mij niet ontgaan.

Solar666 | 22-04-19 | 23:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij is leuk, niet van zichzelf. Misschien daarom.

azijnseikerT | 22-04-19 | 19:51

Yes Greg, dit is al beter! Nu deze lijn doorzetten.

amateurrr | 22-04-19 | 19:49 | 2

Dit is 'm helemaal, Gregorius. Niet die blote piemols en die uitgeteerde lijfjes.
Ga zo door kerel !

aamert | 22-04-19 | 19:56

@aamert | 22-04-19 | 19:56:
Misschien ben ik de enige die ziet dat het lijf boven die jurk toch wel redelijk op een piemol lijkt? Kan zijn dat dit per ongeluk zo ontstaan is, maar de cartoons van Greg kennende....! Desalniettemin een prima cartoon!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:58

Als je de NOS dan zo kut vindt, dan zeg je toch gewoon je abonnement op... oh, nee... wacht...

Klik_hier | 22-04-19 | 19:48 | 1

Ik probeer dat al jaren op te zeggen, net als dat abonnement op die blauwe enveloppen...

Wijze uit het Oosten | 22-04-19 | 20:47
-weggejorist en opgerot-
newray | 22-04-19 | 19:46 | 1

Haha... is wel zo bij NOS - niet benoemen.

Jan, Leiden | 22-04-19 | 19:45

Was er iets aan de hand met de islam dan?

Bon-sens | 22-04-19 | 19:44 | 1

Een vredelievende ideologie is het, vooral gedurende de paasdagen.

Ommezwaai | 22-04-19 | 19:48

Deze ene rake maakt een hoop bagger weer goed... top!

Bakschuif | 22-04-19 | 19:43

Ik moet eerlijk zeggen: meestal vond ik de tekeningen van Nekschot zozo, maar deze is eindelijk weer echt kudt.

skoftig | 22-04-19 | 19:43

monty python department of silly walks.

Halul gebakken | 22-04-19 | 19:42 | 3

Nee.

Zwizalletju | 22-04-19 | 19:43

ga je huiswerk doen, dodo

Bakschuif | 22-04-19 | 19:44

Mash-up John Cleese een van de eerste prominente politiek incorrecte Britten.

K. Westergaard | 22-04-19 | 19:48

Goede cartoon! Niks mis mee!

BaldEagle | 22-04-19 | 19:42

Kan iemand mij uitleggen wat het gejank over de NOS uit voort komt? Ik volg vele nieuwssites op het internet en kijk soms naar het journaal. Ik heb niet het idee dat ik word voorgelogen o.i.d. de NOS rapporteert gewoon het nieuws tot zover het bekend is. Het is dan ook een doorgeefluik van informatie en geen roddel en achterklap toko. Ik begrijp de weerzin niet. Voor de zekerheid net wezen kijken en wat zie ik: nos.nl/l/2281523

Met koeienletters staat er "Rouw in Sri Lanka, 'Moslimextremisten achter aanslagen'"

Waar hebben we het dan over?

Andrew Deen | 22-04-19 | 19:40 | 18

Denkt u dat de mensen hier op GS achterlijk zijn? Met dat, ´waar hebben we het dan over´.

CalamityJane | 22-04-19 | 20:56
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik vind hem geslaagd.

Esper25059566 | 22-04-19 | 19:39

Leuke tekening.

sjef-van-iekel | 22-04-19 | 19:38 | 3

En zo is het, de islam en (nep)vluchtelingen mogen vooraal niet te negatief in het nieuws worden gebracht.

Patje2011 | 22-04-19 | 19:38 | 4

En laten we EUresolutie1743 een beetje meer oprakelen. Voor diegenen die zich afvragen waarom de overheid niet ingrijpt bij een overduidelijke olifant in de kamer. Spoil; ze weten het best wel, maar moeten op de opstand van de inheemse bevolking wachten. https://ejbron.wordpress.com/2018/01/07/eu-resolutie-1743-definitieve-versie-2010/
Denk (hoop) de wereld wel bijna klaar is met islam.

NiCeY | 22-04-19 | 21:24

@NiCeY | 22-04-19 | 21:24: De hele resolutie link: www.assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-...
Overigens, dat de staatsomroep uitvoert wat er van haar door de politiek verwacht wordt kan je de staatsomroep natuurlijk wel verwijten. Het "wir haben das nicht gewusst" argument kunnen ze natuurlijk niet meer gebruiken. De politiek legt hen een werkwijze op die een onafhankelijk journalist met ruggengraat niet zou moeten willen. Dat de NOS met een typisch Nederlandse slaafsheid t.o.v. Brussel de boel nog wat harder overdrijft maakt het er allemaal niet beter op.
Onbegrijpelijk dat de heldendaad van Jan Sobieski en zijn leger in 1683 te niet wordt gedaan door onze politici, uit angst voor ????? Ik zou het echt niet weten waarom we deze ideologie zo goed kunnen gebruiken in Europa. Er is nog geen enkele voorstander van deze invasie geweest die het mij zodanig heeft kunnen uitleggen dat ik snap wat de toegevoegde waarde is. Kom er maar in aub, altijd bereid om te leren, zeker als het gaat om het weggeven van (een deel) van mijn, door mijn hardwerkende voorouders opgebouwde, land.

Peerkeoud | 23-04-19 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

The war was verleden tijd. De Islam niet. Maar wellicht is het ook wishfulthinking van Gregorius.

SamV | 22-04-19 | 19:37 | 2

The War verleden tijd? Als het aan die booslims ligt begint 'ie pas!

BaldEagle | 23-04-19 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ZeurDakker | 22-04-19 | 19:37 | 1

The war.

Langshetrandje | 22-04-19 | 19:37

prima cartoon.

Ceevoo | 22-04-19 | 19:36

Matig.

Flounder | 22-04-19 | 19:35 | 1

Uw plempsel is ondermaats

amateurrr | 22-04-19 | 19:48

Beste cartoon van Nekschot dit jaar.....!

Hulde en meer dan waar!!

Fatwabuster | 22-04-19 | 19:35

Een makkie, maar het klopt 100%.

Ruimedenker | 22-04-19 | 19:34

Silly talks in plaats van silly walks.

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 19:34 | 2

Sick fucks is meer op zijn plaats.

Langshetrandje | 22-04-19 | 19:38

Geen speld tussen te brengen. Inderdaad 2 zondagen achter elkaar...
Goeie prent en zeer actueel. De NOS durft helemaal geen nieuws meer te brengen.
Als een soort van kleuterachtige klikspaan zeggen ze dat islamisten 'de schuld krijgen' van de aanslagen in Sri Lanka.
twitter.com/Teletekst/status/11202676...

keestelpro | 22-04-19 | 19:33 | 2

Uitstekende analyse firstposter numéro uno

Langshetrandje | 22-04-19 | 19:37

Ah sorry, u had hem al gepost.

Patje2011 | 22-04-19 | 19:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken