DJ Paul Elstak is een absolute eindbaas
Verfrissend interview met oldskool Hardcore Hakker in Volkskrant
Het is niet onze muziek, het is niet onze stad en het is niet onze krant (hoewel Poing natuurlijk wel hardcore NL muziekgeschiedenis is). Maar wat een fijn interview met onze Rotterdammert Paul Elstak (woki) in de krant waar ze iedereen op afkomst beoordelen en VOC een vies woord vinden. Daarom een LINKJE.
Reaguursels
InloggenPoing is gemaakt in Spike city door Maurice
commerciële Paultje uit Vak U.
En niet onze vent, maar ja als hij dingen over zwarten zegt moeten we hem wel leuk vinden.
Paul is baas vroeger in de legioenzaal ;)
Rotterdam. De stad met de ideologie van een kale neet.
Stanley krijgt kippenvel als zijn blanke mannelijke baas zegt Aan het werk!, als zijn pause al meer dan 5 minuten voorbij is, maar net zo lekker zit, dan voelt hij de zweep die zijn voorouders kregen van hun blanke bazen. Dan voelt hij de volstrekte machteloosheid van zijn voorouders jegens een systeem dat hen als minderwaardig, als handelswaar beschouwd.
Tenminste, dat zegt zijn vrouwelijke, blanke studente antroposofische geneeskunde, bezig met een stage. Allemaal onzin natuurlijk, denkt Stanley, maar het klinkt wel goed!
"‘Ik hou niet van werkloze types die de slavernij erbij halen als excuus voor dat ze niet werken. Dat vind ik zwak. Get over it. Je moet gewoon zorgen dat je werk hebt, net als iedereen."
Ik zou maar oppassen, Paul, dit soort meningen worden je bepaald niet in dank afgenomen door de linksistische policor goegemeente en vele mensen van kleur. Die treuren nog elk jaar bij het Keti Koti monument over het grote leed HEN aangedaan door ONS.
Dat er nauwelijks meer een Nederlander is die de Duitsers nog met de nek aankijkt vanwege WW2 (ja, wellicht nog een paar hééél oude Nederlanders die er nog bewuste herinneringen aan hebben), en dat we ze alleen niet bij onze Dodenherdenking willen hebben, maar dat ze van harte welkom zijn op 5 mei, en dat de slavernij al meer dan anderhalve eeuw gelden werd afgeschaft, vinden die lui geen geldig argument.
Ze beweren dat ze er nu nog steeds, tot in de vijfde en zesde generatie, onder lijden, en wijten daar hun maatschappelijke achterstand aan. Nou, het spijt me zeer, maar ik vind dat een load of bullshit. Het heeft er m.i. mee te maken dat iedereen in Nederland zich zo graag slachtoffer voelt, terwijl dat in een keurig aangeharkt landje als Nederland, waar alles goed geregeld is, waar niemand onder een brug hoeft te slapen of honger moet lijden, zo ontzettend moeilijk is.
Waarom maken die lui die zo vol zelfmedelijden zitten, zich niet liever druk om de nog steeds reëel bestaande slavernij, zoals in Qatar, waar voetbalstadions worden gebouwd door contractarbeiders die in feite slaven zijn; waarom houden ze geen demonstraties tegen de Libiërs, die Afrikanen die naar Europa willen dobberen, als slaven verhandelen; waarom hoor ik die lui niet over de IS-bruidjes, die zo graag terug naar Nederland willen, maar in Raqqa Yezidi slavinnen hielden als hulp in de huishouding? (En als die Yezidi meisjes/vrouwen niet meer voldeden, gewoon het hoofd afsneden? Bij dat laatste opgerolde IS bolwerkje Bhagouz zijn nog ca 50 hoofden van Yezidi vrouwen gevonden, meen ik).
Als ze zich daar nou ook eens krachtig tegen uitspraken, dan mogen ze wat mij betreft ook jaarlijks met grote zakdoeken zitten grienen om al dat slavernijleed uit het verleden bij Keti Koti.
Amen.
Helemaal eens.
Toptegel!
Precies!
En dat vul ik brutaal aan.
Al die Filipijnse en Indonesische (moslim)dames die als stront behandeld worden in de rijke golfstaatjes.
De huidige slavernij vindt niet hier plaats.
Altijd een fijne vent gevonden... Sympathiek en to the point, geen gezeik...
Paul Elstak komt uit Den Haag.
Dat zegt hij ook in het interview. Maar hij voelt zich Rotterdammer.
@Kuifje-in-de-EU | 16-04-19 | 14:20:
Wie zijn wij om zijn geboortestad-identiteit spectrum in twijfel te trekken?
Goeie gast die Elstak. Maar hij woont niet in Rotterdam....
Ja lekker dan. Is slavernij verboden?? Wat?? Mijn personeel betalen?? Ja hallo, graag even een overgangsregeling van een paar honderd jaar! Even met mijn accountant overleggen hoe ik dingen als loon en atv in mijn plantage verdienmodel kan inpassen.
Toch fijn dat iemand uit de 'doelgroep' deze werkelijkheid even aanhaalt in de MSM.
Kom op lui, het is 100 (kolonien) tot 200 (NL) jaar geleden.
Hup naar school, de taal leren, en daarna is er werk zat voor iedereen nu.
Dames hebben de weg veelal al gevonden, nu de heren nog.
Een groot deel van hen heeft een paar honderd jaar geleden verplicht moeten werken, wat hen slecht is bevallen. Hebben sindsdien dan ook geen vinger meer uitgestoken.
Beter dan Edward Norton het zegt in the 25th hour wordt het niet denk ik. Moet je nu niet meer doen dan is u het lul, ben ik bang.
www.youtube.com/watch?v=OdOH-GvzEYg
Edward Norton vat het inderdaad prima samen.
dank voor dit interessante linkje
Heerlijk, om af en toe een BN'er te horen waar het gezond verstand nog volop werkt!
Als de elite en het kapitaal belasting zouden betalen, hadden we allemaal werkweken van 20 uur max.
Ja. Laten we alles invorderen. Op naar werkweken van 0 uur, gedeelde armoe en brood bij de staatsbakker.
@De Libertariër | 16-04-19 | 13:12:
Ik heb het niet over invorderen, maar als we alles wat beter verdelen is iedereen gelukkig. Maar uw bent zo te lezen een zwart wit denker, die geen visie heeft van een groter geheel.
@Ton8695 | 16-04-19 | 13:22:
Belasting = invorderen, mijnheer. U heeft het volkomen over invorderen. U bent op geen enkele manier van plan om de keuze voor de "elite en het kapitaal" vrijwillig te maken. U wilt dat de overheid het afpakt via belasting.
Moet je de risico's ook eerlijk verdelen maar dan wil alleen de regering nog garant staan, doof je alle ondernemerschap en zo is elke sociale heilstaat ten onder gegaan .
Je kan ook van je reet komen, risico nemen en je lekker zelf verrijken .
@Ton8695 | 16-04-19 | 13:22: Gelukkig, er reaguren nog communisten op GS.
@De Libertariër | 16-04-19 | 13:36: Het echte onvervalste libertarisme vindt je helaas alleen in Somalië en Mali. Ook niet echt een succes.
Ik ben ook voor een zo klein mogelijke overheid, maar belasting betalen moet gewoon gebeuren. Bijvoorbeeld entrepreneurs hebben enorm veel voordeel bij de infrastructuur van een ontwikkeld land, en als ze denken dat dat wel meevalt, dan moeten ze maar eens start-up in bovenstaande landen proberen.
Of de belasting 0.5 of 50% moet of mag zijn is een prima discussie. Maar belasting moet inderdaad ingevorderd worden.
@Wilhelm Tell | 16-04-19 | 14:54:
Libertarisme in Somalië? LOL! Gefeliciteerd. Dat is zo ongeveer wel het gekste dat ik op internet gelezen heb.
U maakt nog een tweede denkfout. Belasting moet helemaal niet gevorderd worden. Een overheid is in de context van de door u geschetste situatie niets meer dan een doorgeefluik van geld dat is afgepakt van burgers. Burgers kunnen uiteraard ook zelf een wegenbouwbedrijf inschakelen (en betalen) om een weg aan te leggen. Belasting is volstrekt overbodig.
@De Libertariër | 16-04-19 | 15:05:
Een weg, misschien. Wordt wel een tolweg, maar goed.
En een riolering? In een arme buurt? Komt die er ook. Of moeten de mensen zonder geld (in indirect de mensen met geld) daar dan maar mee leven?
Die mensen met cholera kunnen dan ook niet werken. Ook niet handig.
Politie, brandweer, ook zonder belasting?
Uiteindelijk is belasting net zoiets als verkeersregels: het is pure dwang/vordering. Waarom zou je niet aan de linker kant van de weg kunnen rijden? Is het dan echt een schande dat de overheid individuen soms dwingt om te rijden voor het gemeenschappelijke goed?
@Wilhelm Tell | 16-04-19 | 16:04:
Als ik moet kiezen tussen productieve mensen beroven (belasting = roof, het is geen vrijwillige bijdrage!) om de riolering voor onproductieve mensen te betalen, of de productieven niet beroven, dan kies ik voor niet beroven. Omdat beroven 'fout' is, en bovendien omdat het helemaal niet in het belang van productieven is om armen te laten wegrotten. Ze hebben ze elkaar keihard nodig. De productieve zoekt handjes, de arme zoekt arbeid en heeft de innovatieve vooruitstrevende kracht van de productieve nodig.
Dus ja. Praktisch of moreel: het is een schande dat de overheid mensen berooft, ongeacht voor welk doel ze het geroofde wil inzetten. 'Wij' (de mensheid) hebben dit plunderende en peperdure tussenstation totaal niet nodig.
@De Libertariër | 16-04-19 | 16:44:
Ja, het is ‘roof’. En ik ben het als Libertariër er ook mee eens dat zoals we het nu doen schandalig, of zelfs crimineel duur is.
Maar goed. Concurrentie is ook ‘roof’. Functioneert ook prima.
Verkeersregels zijn roof van vrijheid om zich te bewegen.
Of waarom heeft iemand het recht om te claimen dat een stuk grond van hem is? Omdat hij of zijn opa het gekocht heeft met een fiat currency?
Elke verstandige Libertariër die ik ken zegt dat ‘rule of law’ de basis is van alles. En ‘rule of law’ kost de gemeenschap geld, en kan niet gekocht worden. Daarvoor dus al belasting. En iedereen die niet meedoet wordt uit de stam geflikkerd. Zelfs bij de stam van Libertariërs (die overleven dus - Nasim Taleb bijvoorbeeld).
@Wilhelm Tell | 16-04-19 | 17:05:
Ik merk dat u begrippen niet scherp uw netvlies heeft. Hoe kan concurrentie roof zijn? Hetzelfde met belasting. Belasting is onvrijwillig. U lijkt dit op een grote hoop te gooien met vrijwillig betalen voor diensten. Het zijn twee verschillende zaken. Mensen kunnen tenslotte ook vrijwillig betalen voor het volgende begrip dat u niet helemaal intrinsiek lijkt te begrijpen: rule of law, waar ook al niet per definitie een overheid (agressiemonopolist) voor nodig is om die in stand te brengen en houden. Rule of law is maar een dienst. Diensten kunnen door overheden worden geboden (onvrijwillig), maar ook door... jawel... bedrijven.
@De Libertariër | 16-04-19 | 19:09: Mooi dat je merkt dat ik de begrippen niet helder op het netvlies heb, of tenminste dat we het over bepaalde begrippen niet eens zijn.
Bijvoorbeeld het woord Libertariër. U heeft extreme meningen die niet overkomen met de meningen van 99% van de Libertariers.
Een ander is het begrip ‘bedrijf’. Ik neem aan dat u daarmee bijvoorbeeld een ‘rechtsvorm met beperkte aansprakelijkheid’ bedoelt. Een rechtsvorm die door overheden is uitgevonden en waarmee enorme innovatie en technische ontwikkeling in de laatste 400 jaar mogelijk was.
Maar goed, om het makkelijk te maken: zonder overheid geen bedrijf.
En ‘rule of law’ als dienst is wat ze in Mali hebben. Of het is een nieuw en wild experiment in een samenleving die zo groot kon groeien doormiddel van overheden. Het zou verstanding zijn om het laatste boek van uw mede Libertariër Taleb er nog maar eens op na te slaan voordat men aan zo’n experiment begint.
Dat de overheid te groot is in NL en zich met allerlei ideologische bullshit bezig houdt staat wel als een punt boven water.
Mjah, werken..... Werken is toch vooral saai en vervelend. Ik kijk meestal wat dromerig naar buiten, haal nog een koffie en lees wat op GS. Moet ik nu ook de toorn van ‘DJ’ Paul Elstak vrezen?
Werken is 80% van je leven, deal with it of ga iets doen wat je leuk vindt.
@Ton8695 | 16-04-19 | 13:01: Ik hoop toch dat je na 8u werk en 8u slaap nog 8u iets leuks met je leven doet.
@frickY | 16-04-19 | 13:03:
Het gaat niet om mij, het gaat erom dat mensen werken als straf zien omdat bijna niemand intrinsiek lol heeft van zijn/haar werk.
Als je jaar in, jaar uit elk jaar tot mei of juni voor de belastingdienst moet werken voordat je voor jezelf begint te verdienen, dan krijg je inderdaad een hekel aan werken.
@frickY | 16-04-19 | 13:03:
5 van de 8 uur werken voor de overheid (belasting) die het geld weggeeft aan Brussel en handophoudende immigranten
@Ton8695 | 16-04-19 | 13:06
Volgens onderzoeken heeft zo’n 80% van demense niet het gevoel dat hun werk hun passie is. We houden dus vooral elkaar voor de gek. Stop dus deze waanzin. Het is van de pot gerukt dat het werk dat de meeste impact voor een medemens of gemeenschap heeft, vrijwilligers werk is... Mijn afdeling bijvoorbeeld, wordt aangestuurd door een topzwaar waterhoofd van managers, adviseurs en projectleiders - stuk voor stuk kleurloze, nietszeggende mannen in een pak die een ton of meer per jaar opstrijken- hun output en meerwaarde is onduidelijk, toch lijken er steeds meer van nodig te zijn.
Ik heb na 30 jaar arbeiden niet de illusie dat het, voor mij, beter wordt en maak mij dan ook vooral nuttig naast mijn suffe kantoorbaan.
Hij treedt niet op in Amsterdam, wordt er geweerd, juist daar kunnen ze zijn nuchtere Rotterdamse blik op de wereld goed gebruiken. Niet lullen, maar poetsen mentaliteit!
Dat zal de populariteit van Paul Elstak bij bepaalde bevolkingsgroepen niet doen toenemen.
De Volkskrant zal ongetwijfeld superblij zijn met al die gratis publiciteit en doorverwijzingen vanaf Geenstijl, maar ik moet nu wel gaan betalen. "Dit is het 2e artikel dat u mist", zie ik in een grote betaalmuur banner.
Rechtermuisklik, open in private window, eat cookie, enjoy
Goeie vent die Paul. In een of andere documentaire op tv zei ie dat je al rijk bent als je in de supermarkt niet naar de prijzen hoeft te kijken en gewoon kan nemen wat je wenst. Ik heb daar redelijk veel keren aan terug moeten denken en heb het zelfs met andere mensen besproken. Het heeft echt mijn kijk op zaken positief veranderd om eerlijk te zijn. Nogmaals, goeie event die Paul.
Bam
Daar verander je ook even mijn leven met een anekdote.
Ben het wel met hem eens. De dag dat ik niet meer naar prijzen in de supermarkt hoef te kijken en eens lekker kan genieten van dat extra biefstukje is de dag dat ik eigenlijk moet beseffen dat ik het goed heb geschopt
Niet helemaal waar. Ben eens met iemand "die van een uitkering rond moet zien te komen" en haar dochter uit winkelen geweest. Het was dochterlief die alle duurdere merkartikelen in de winkelwagen gooide, in plaats van de goedkopere huismerken. Of er iets in de aanbieding was, werd niet eens op gelet.
Poing is Maurice Steenbergen. Wel zelfde label als waar Paul zat. En Maurice, hoe is het met die fiets die je er aan overgehouden hebt?
Mijn vrouw heeft ook een blanke slaaf. Ik moet de was doen, stofzuigen, afwassen en eten koken. Maar gelukkig krijg ik ‘s avonds herstelbetalingen. In natura dan. Dat is wel vervelend maar gelukkig betaalt mijn buurmilfje wel contant.
Kijk, dat heet je zaakjes goed voor elkaar hebben.
Ik doe wel wat vaker masturberen, heb nl. een bloedhekel aan huishoudelijke taken.
Kijk er wordt altijd gekeken naar meer werkgelegenheid en dat mensen moeten werken.
Maar er wordt nooit gekeken naar de inhoud van dat werk. En of het wel zinvol is.
Er zijn misschien wel meer bullshitbanen dan mensen die werkeloos zijn.
Denk daar maar eens over na.
Daar hoeven we niet zo lang over na te denken.
@Joris Beltsin | 16-04-19 | 12:13: hoeft niet, mag wel.
Je buslhitbaan kan de opstap zijn naar iets anders. We kunnnen namelijk niet allemaal als CEO beginnen. Trouwens, ik heb er een paar van vrij dicht meegemaakt en geloof mij, die hun leven wil je ook niet.
Die bullshit banen moet de overheid toch wel in teonemende mate blijven scheppen? Als het aankomt op wat er echt aan werk moet gebeuren, blijft er immers weinig over.
Maar er moet geld binnen blijven stromen om al die mensen die hier zeggen te komen willen werken, van een uitkering te voorzien.
Dus wordt alles oeverloos en eindeloos opgetuigd: steeds meer regels, procedures, protocollen, etc.
Alles achter de schermen in mooie keurige, liefst parttime, kantoorbanen op papier "he-le-maal goed geregeld hebben". En in het ehte werk, zie je steeds minder personeel. Want dat is 'eng' en 'gevaarlijk'; je zal maar 'boe' moeten roepen tegen zo'n gestoorde Panhuis in die kliniek... Voor dat werk neem je de allergoedkoopste uitzendkracht (want dáár tijd en aandacht in steken wordt dan weer door een andere kantoor excel specialist uitgerekend als 'te duur').
Dus je schrijft een mooi rapportje en zo'n jongen/probleem wordt naar de volgende instellig 'gepromoveeerd'. Dan heeft zo'n hippe bakfietsmoeder weer haar 'best' gedaan. En natuurlijk gaat haar bakfiets zoontje van 5 later als ie groot is, ook iets 'hoogopgeleids' doen.... die gaat echt geen militair worden in het EU leger waar GL/X66 vader en moeder zo'n voorstander van zijn..."dat leger vinden zij meer iets voor een stoere boerenzoon of zo".
Om de pratende auto (K.U.T.T.) te quoten:
"Ja boeit me geen flikker!"
OmVolkskrant. Dode bomen die bij het afval komen. Menschen zegt uw abonnement op.
Zo'n abonnement is sowieso veel en veel te duur. Dat ze het voor durven vragen, belachelijk. Zag onlangs nog 'n foldertje voorbijkomen dat ze voor 4 weken 4 euro vroegen, de afzetters! Buiten proportioneel qua kwaliteit/prijs verhouding.
Vanaf de romeinen werden slavennamen aangeduid in hoofdletters....
*Kijkt naar de enveloppe van de belastingdienst*.
Of misschien had het er wel mee te maken dat in het antieke alfabet van de Romeinen geen kleine letters bestonden. Kan natuurlijk ook, hè?
Nu je het zegt...
Waar u op doelt is Capitis deminutio (maxima). De Belastingdienst schrijft echter niet u als mens aan, maar de (rechts)persoon die voor u gemaakt is op het moment dat uw vader of moeder aangifte van geboorte deed op het Gemeentehuis. Uw persoonlijke BV, zo u wenst, met Sofi-nummer en al. Hence: de hoofdletters. Uw 'normale' naam (alleen voor- en achternaam met hoofdletter) is de naam van u als mens van vlees en bloed.
De Romeinen gebruikten alleen maar capitalen, kleine letters, of onderkast kwamen pas 1000 jaar later.
@Hiesjes | 16-04-19 | 13:14:
Feiten hebben niks te zoeken in deze discussie.
@De Libertariër | 16-04-19 | 12:49: Een mens is rechtssubject. Drager van subjectieve rechten en plichten. De mens als rechtssubject bezit rechtspersoonlijkheid maar is geen rechtspersoon. Een mens is een natuurlijk persoon in de juridische zin.
Hemeltjelief, wat enig. Paul Elstak heeft een mening, dolletjes hoor.
Nou.
"Een tijdje terug was ik geboekt voor het festival Thunderdome in de Rai, die boeking hebben ze gecanceld. De organisatie kon niet instaan voor mijn veiligheid. Omdat ik toevallig uit Rotterdam kom en voor Feyenoord ben, wilden mensen mij in elkaar slaan."
Tribaal-territoriaal gedrag.
Hebben ze toen iemand anders achter de bar gezet?
Moet ie niet over janken.
Hoe vaak heeft hij wel niet zitten stoken met bijv. z'n neophyte kornuiten?
Daar hebben beide kampen schuld aan.
Dat hele zwart/blank verhaal is toch een achterhaald iets. Dat er nog steeds mensen zijn die zich daar mee bezig houden [NPO/Jinek, KOZP, Volkskrant, JOOP, enz.] is sneu. Die hebben weinig van het leven meegekregen en dat gaat niet komen ook, vanuit het sprookjeswereldje waarin ze leven. Het probleem van deze tijd zit hem alleen in de Islam en Afrikanen uit centraal Afrika. Daar zou de focus op moeten liggen door eerder genoemden in dit reaguursel. Maar de fout van hun onderschatting van dit probleem destijds moet zolang mogelijk worden verbloemd met behulp van het verleggen van de aandacht naar randzaken. Links trapt daar toch wel in.
Die Elstak is wel een slavendrijver zeg...
Die had niet misstaan op een plantage.
Pff werken, da’s voor blanken, niet voor al onze pareltjes die het leed van millennia dagelijks voor ons meetorsen.
.. de linkse slachtoffersamenleving heeft schuldigen nodig die betalen voor historisch leed en toekomstig klimaat-verdriet. Zelf produceren zij niets van waarde, behalve dan peperdure aanklachten en claims - waar zij overigens heel riant van kunnen leven wanneer de linkse rechter meewerkt en de belastingdienst ook.
En u de belastingbetaler uiteraard, want slavernij en klimaat zijn UW verantwoording. Betalen dus.
Links/globalistisch tuig zijn helaas niet zulke Beste_Landgenoten.
I See What you did there...
leuk..!
Gezonde Hollandse nuchterheid..
Wat Paul zegt, ga gewoon werken, doe vooral lekker mee en je hoort er gewoon bij in Nederland. Tegenwoordig is dat helaas bekend onder de term racisme.
Wat een foute zienswijze hou jij er op na zeg. Gewoon gezellig meedoen met de maatschappij. Hoe durf je!
Voor de nuance in de media zijn we tegenwoordig aangewezen op margeinterviews met dit soort B-artiesten. Het is treurig gesteld met Nederland ons Vaderland.
En, doet dat nou pijn in je mond zo een zure oprisping?
@ietsjesdonkerezeurpi | 16-04-19 | 11:51:
Nee hoor, even spugen het is weg.
JJMS. Eensch. Die Paul E. kan inderdaad niks zinnigs. Een uitvreter is het.
@JJMS B-artiest? Jij kent hem alleen van wat commerciële uitstapjes, maar je hebt duidelijk geen idee wat voor grootheid dit is in de hardcore-scene. Hij is zo ongeveer de grondlegger van het genre. En dat jij misschien niets met die muziek hebt, dat is heel iets anders.
De afgelopen 3000 jaar hebben alle volken en beschavingen (schuld)slavernij gekend. Het rijtje met landen dat geen slaven/dwangarbeiders hield is zeer kort; De Inuit? Tibetanen? Roept u maar.
In Tibet hebben ze inderdaad geen geïmporteerde slaven nodig gehad, daar was al het gewone volk toch al slaaf. Ik betwijfel dat die terug willen naar die goede oude tijd voordat China ze bevrijdde van hun eigen 'cultuur'.
De pygmeeën. Die hebben het wel geprobeerd maar waren toch iets te klein.
Hey ! waar blijft mijn herstelbetaling !!!
www.geschiedenisbeleven.nl/racisme-en-...
Het zijn vaak mensen die pas recentelijk richting het westen zijn gekomen die iets over slavernij roepen, dat hun voorouders de slaven aan Nederland verkochten hebben ze niet gelezen.
Het was geen eenzijdige actie zoals het vaak wordt geportretteerd.
Heb nog nooit gehoord dat iemand op zijn sterfbed zei: god wat zal ik mijn werk missen. En de witte mens heeft veel kapot gemaakt op deze aarde, maar dat is een kleine elite geweest. De rest van de witte populatie had het gewoon zwaar, die waren en zijn ook gewoon slaaf.
En de zwarte mens maakt nog steeds veel stuk in oa Afrika en Arabië.
""De rest van de witte populatie had het gewoon zwaar, die waren en zijn ook gewoon slaaf.""
@ Rallywally
Nog steeds...!
Er zijn meer dan 250 duizend vacatures.
Moest denken aan die linkse betogers die Baudet dood wilden hebben.
De blonde dame die waarschijnlijk een taakstrafje krijgt ,zei dat ze iets kunstzinnigs studeerde? Was wel al eens opgepakt voor diefstal.Heeft nog nooit gewerkt.Waarom niet bijstand geven voor max. 5 jaar ?Lijkt mij lang genoeg.
Bijstand maximaal 1 jaar! 5 jaar is een heel slecht idee
Trots op deze Rotterdammer. Blijft toch Amsterdams gezeik van de GL en D66 gekkies die zeuren over zwarte piet en de VOC. Gelukkig in De Volkskrant een keer een interview met een normaal mens. Topgozer die Paul Elstak. Staat ook gewoon middenin de samenleving.
Mijn muziek is het niet, hou wel van zijn manier van denken en hoe hij in het leven staat.
Simpel gezegd, gewoon je leven leven, zelf verantwoordelijk zijn, verantwoordelijkheid nemen, no nonsense, en geen excuses voor alles aandragen en een ander verwijten dat nou net jij geen kansen krijgt/hebt gekregen.
Je zou bijna zeggen een "oud" Nederlandse mentaliteit, schouders eronder en gaan, je doel realiseren, een taak volbrengen etc.
Zijn bonte familieboom is van toegevoegde waarde. Paul Elstak ontkracht mede hierdoor (en dat is wel grappig) en passant de gebruikelijke verwijten en stellingen van de zelf verklaarde moreel verhevenen/ slachtofferdenkers. Die zogenaamde poëet/rebel, die nog geen enkele zinnige bijdrage aan de samenleving heeft geleverd, of de Sunny's mogen nog niet in zijn schaduw staan.
Het vervelende is alleen dat we nu in een tijd leven waarin die "oud" Nederlandse mentaliteit (zo die met hard werken vruchten heeft opgeleverd), zwaar wordt bestraft omdat je dan misschien op je zestigste wat spaargeld hebt vergaard / uit je eigen mond gespaard....
Dan ben je zogenaamd "rijk" en dan moet alles ineens "eerlijk" verdeeld worden: gelijke kansen is niet genoeg, de overheid belooft "iedereen van de hele wereld" nu eenmaal gelijke resultaten (zonder dat daarvoor gelijke inspanning geboden hoeft te worden).
Reken maar eens uit wat je, na IB, vanaf je 40e jaar over iedere netto euro hebt betaald aan VRH voordat je misschien, ooit, de alsdan geldende AOW leeftijd gaat bereiken....
Dan mag je misschien zelf van die euro nog 0,30 uitgeven: en daarna moet je dan nog rekening houden met gemiddeld zo'n 14,4 % indirecte belastingen (btw, accijns e.d.)
Je kunt die "oud" Nederlandse mentaliteit dus beter tijdig loslaten en goed kijken naar de houding en het gedrag dat de overheid wél zo gretig beloont en dus stimuleert….
Ik heb dat argument om niet te werken gelukkig nog nooit gehoord. Zijn er werkelijk mensen die dit zeggen, of is dat een broodje aap?
Ik ken er in ieder geval een. Claimt dat ie door familiegeschiedenis is behept met een afkeer tegen gezag en werken als ondergeschikte. En dat werd geaccepteerd door de gemeente Venlo.
We hoeven er niet om heen te draaien. De slavernij heeft misschien enkele families rijk gemaakt. De rest van NL (99,99 %) heeft er nooit 1 cent aan verdiend. En waarom kwam de helft van Suriname in 1974 naar Nederland. Heus niet voor het mooie weer of omdat hier kansen waren op de arbeidsmarkt. Uitkeringen, toeslagen etc etc en de hele dag niets doen. Ze hebben niet voor niets allemaal zo'n dikke reet.
1975.
74 was anjerrevolutie.
@letopuwzaak | 16-04-19 | 12:03: daar zat op de camping toen middenin...... spannend De Spinola en Costa Gomes enzo..... wel met 15% minder waarde op onze escudo's opeens...
Ik ben van verre Duitse komaf en deels van de graven van Holland, ben ik dan soms een halve nazi of een halve Hollandse edelman ?
Beetje wel.
Waren dat de Beierse graven of de Henegouwse?
@Synecdoche | 16-04-19 | 12:02:
Nee Hollandse, dus een beetje een Übermensch !
Het slavernij-argument als pinautomaat voor luiwamessen.Slavernij is van alle eeuwen en alle volkeren.De Duitsers hebben zeer recent nog ontelbare mannen en vrouwen in slavernij gebracht,waaronder mijn vader.Honderduizenden Nederlanders vermoord en het land geruineerd.Heeft Merkel de rekenig al gehad ? Voor zwarten is de slavernij officieel al 150 jaar geleden afgeschaft.Voor andersgekleurden over de hele wereld is dat nooit gebeurd.Get a life!
Hij mag het zeggen van de omvolkingskrant. Moet een al te bleek gekleurd persoon niet proberen.
Het is jammer dat je met een normale mening nu al een eindbaas moet zijn.
Toch wel erg racistisch om blanke mensen schuldig te laten voelen van slavernij van honderden jaren geleden. Dus ik heb wat negers genomen als slaaf.
En als er nu weer gezeurd wordt over de slavernij, denk ik nu als slaveneigenaar met mijn tien negers, Jaja.. daar hebben ze wel een punt.
In dit land is een werkstraf een straf om te werken (voor sommige mensen)
Hoezo werken de nakomelingen van de slaven niet? Volgens het CBS zijn ze juist veel actiever dan anderen!
www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/...
Het is ook niet mijn muziek maar, wel mijn club en ik heb hem af en toe zien optreden voor een wedstrijd van Feyenoord. Zijn muziek is k.. maar zijn mening is goud!!! Goed interview en chapeau voor die K.. krant dat ze dit hebben geplaatst, ik hoop dat Sylvana S. dit leest en er lering uit trekt.
Tegen Roma thuis kreeg ik wel kippenvel van zijn optreden.
Ik hou ook niet van werkende mensch die de slavernij erbij halen,
dat is dan meestal wel de witte mensch die hun traceerbare slavendrijvers
verleden willen verdoezelen door nu solitair te zijn met geenwerkgeefgeld
volk wat al meer dan 150 jaar geen zweepslag meer heeft gevoeld.
G*dT, voor de beroeps negerettes à la Silvana is het een verdienmodel;-) Maar het kan natuurlijk ook een door de Groene Khmer gesubsidieerd kunstprojekt van netto-ontvangers zijn!
*CcMed*
Dun dj Paul Elstak Jonguh!
Boem. Dat is de Rotterdamse manier van doen. Als je je handen niet mist, steek je ze goddomme uit de mouwen en ga je aan het werk!
Ik stond vroeger te trappelen om aan het werk te gaan en een goed bestaan op te bouwen, op eigen kracht. Er staat nu een generatie klaar die het liefst parttime wil werken (ook de mannen) en die het liefst zoveel mogelijk willen verdienen met zo weinig mogelijk inspanning. En bij de minste of geringste tegenslag hebben ze een burnout. Wat wij met een dergelijke generatie nietsnutten aanmoeten is wegconcurreren met arbeidskrachten uit Europese landen die wel willen werken. Kijk maar eens naar de Polen in het Westland. Dit werk is veel te min voor Randstedelijke werklozen, zelfs als de uitkering wordt gehalveerd. Deze mentaliteit staat haaks op die van mij, toen in eind jaren 80 op de arbeidsmarkt kwam. Ik heb door hard werken en studeren op latere leeftijd een heel fijn bestaan met dito boterham opgebouwd. Klasse Paul Elstak!
Het westland is minimaal 40 uur werken tegen het minimumloon, waarvan je vervolgens nog bij lange na niet rond kan komen. Als je tot 20K de inkomstenbelasting op nul zet kun je de uitkeringen met 4K verlagen en krijgen de werkende er 4K bij. Ik moet mij al sterk vergissen dat er geen animo voor dit werk is als je er per maand ruim € 300 meer aan overhoudt dan aan thuiszitten. Wel even het toeslagencircus ombouwen anders ben je die € 300 daar weer aan kwijt.
Wat een nonsens, dus alles moet maar gaan zoals het altijd is gegaan? Goddank hebben mensen tegenwoordig meer oog voor kwaliteit van leven, en willen ze niet door lange weken te zwoegen rondkomen, maar denken ze hoe het ook anders kan. Als het aan pinasso lag, was er nooit iets veranderd.
Gelezen. +1 voor de heer Paul Estak.
Wat een dooddoener. Net of iemand gaat zeggen, ja ik hou wel van mensen die niet willen werken en janken om het slavernij verleden. Makkelijk scoren.
Zou ze de kost niet willen geven, degenen die dat wel denken en zeggen. helaas - via mijn belastingafdracht - geef ik die klaplopers indirect wel de kost. Dus makkelijk scoren?
Ik zou met liefde niet werken en janken om een slavernijverleden. Heb daar -bedenk ik me ineens- inmiddels ook best recht op. Helaas vindt het uwv binnen een minuut een baantje voor me.
Paul draait nog steeds goed plaatjes, en het mooie is de Scene waar hij draait is niet racistischer dan de rest van Nederland, overal lopen een paar gekken rond.
wel mooi dat Paul stelling durft te nemen tegen dat werkschuw tuig!
Nee, maar duidelijk wel zo eencellig dat hij niet in Amsterdam kan komen draaien? Waarmee dat tuig zich meteen een hoogtepunt van de avond ontzegt. Als een bom gooien in je thuisvak.
Maar laten we wel wezen, als enige zwarte house dj heeft die Paul Elstak natuurlijk gewoon makkelijk lullen. En Sylvana Simons heeft toch ook gewoon als paaldanseres de kost verdiend? Beetje stereotiep dit.
u bent niet bekend met "the darkraver" denk ik? die draait dezelfde muziek als Paul.
De grootste namen in de begintijd waren bijna allemaal gekleurde boys hoor en ze doen nog steeds mee: Larry Heard, Carl Cox, Derrick May, Derrick May, Jeff Mills, Kevin Saunderson, enz.
@Crusher | 16-04-19 | 11:37: Tod Terry. Tod Terry.
@ikworstelengadouchen | 16-04-19 | 11:30: Die ken ik inderdaad niet (zal mijn leeftijd wel zijn) maar dit dus wel: www.youtube.com/watch?v=BRQsLysczbA Beetje ouwelullenmuziek, maar enjoy!
Het is niet onze stad? PARDON?
De stad is inmiddels van een Marokkaan.
GS:
359 Ajax topics
149 PSV topics
30 Feijenoord topics.
Do the math.
Precies, In Rotterdam wordt het geld verdiend, in Den Haag wordt het verdeeld en in Amsterdam wordt het over de balk gesmeten.
@deNettobetaler | 16-04-19 | 12:01: Daarom is Amsterdam dus de stad om te wezen?
Na lang zoeken eindelijk iemand met gezond verstand gevonden, dat is nieuws.
2de gekleurde man die ik binnen een paar dagen dit hoor zeggen over het werkschuwe tuig dat zichzelf zo zielig vindt. Meer, meer, meer.
Pfff, dat Volkskrant gezanik over kleurtjes. Kap gewoon eens met het proberen om mensen te degraderen naar wezens die zich identificeren aan de hand van het pigment waarmee ze geboren zijn. Het is zo onzinnig en debiel. Bestaan er buiten een paar Volkskrant racisten werkelijk mensen die naar Paul Elstak kijken en denken: "hey, een kleurling"..... Alsjeblieft zeg.
Sympathieke gozert, waren alle importmensen maar zo relaxed als Elstak, dan zag de wereld er heel wat prettiger uit.
Bij mij in de buurt ook een Surinaamse vrouw van in de 40 die er trots op is om niet te werken en haar uitkering als een soort herstelbetaling ziet voor het werk dat 'haar voorouders' voor niks verricht hebben.
Ze ziet hierbij over het hoofd dat die uitkering gewoon opgebracht wordt door werkende Nederlanders die nog nooit één cent aan de slavernij verdiend hebben. Wel allemaal rondlopen met gewaden en hoofddoeken en ongeveer 8 kinderen uitgepoept hebben zonder dat ik daar ooit een man langer dan 2 weken over de vloer hb zien komen.
Niet werken en op de bank hangen omdat je jezelf ziet als slachtoffer van de slavernij. En dan waarschijnlijk meer dan 100 kg wegen op je 40e. Karma is a bitch!
Ze kan ook een keer zeggen, na zoveel jaar uitkering, 'dank je wel overheid, uw lei is schoon wat mij betreft, nu wordt het tijd voor mij om te solliciteren'
En al die 8 kinderen heten van voren Orlando. Als ze een bepaald kind wil roepen, gebruikt ze gewoon de achternaam.
Zelf denk ik ook een beetje als Paul. Ik heb roots in Frankrijk. Vrienden in alle soorten en maten. Maar ik maak wel zelf roti. En ik heb nooit slaven gehad en die drammers zijn nooit slaaf geweest. Ja, slaven van Soros.
Mooi dat we de andere kant van het verhaal ook eens bij de MSM horen. Hulde voor Paul Elstak. En get ̷a̷ ̷l̷i̷f̷e̷ a job, beroepsklagers!
Nooit geweten dat hij een halve Surinamer was.
Altijd gedacht dat hij veel in de zon zat.
Slavernij wordt veroorzaakt door de neoliberalen die gratis arbeiders van her en der halen.
Ik denk dat het wijsheid is dat DJ Paul Elstak eens een sociologieboek openslaat en dan tot de ontdekking komt dat hij gezegend is met zijn baan en vooral de hoeveelheid centjes wat hij ermee verdient.
"Slavernij wordt veroorzaakt door de neoliberalen die gratis arbeiders van her en der halen."
Nog steeds slavernij (vooral) in Afrika. Nooit geweten dat ze daar zo neoliberaal waren.
@benjeallanggek | 16-04-19 | 11:20: Afrika, de geboortegrond van het neoliberalisme. Sla er anders eens een boek op na!
Klopt. Iedereen is een ijverig baasje. Het is wel een rukker. Doet hij wel in de pauze, gelukkig.
Slaven hadden werk genoeg.
Beste Paul, dat slavernij er met de haren bijsleuren IS hun werk. Het is hun verdienmodel om zo geld te ontfutselen van mensen die wel echt werk hebben.
Slavernij-gejank is altijd goed voor de nodige subsidies.
Voor de opperdeugers is het een verdienmodel, de zielige bijhang is al blij dat ze op het schoolplein niet gepest worden en ergens bijhoren, op zoek naar hun identiteit.
Ik was door mijn ex tot-slaaf-gemaakt. Gelukkig heb ik de kettingen kunnen verbreken. Tijd voor herstelbetalingen!
LOL!
Ik ook maar ik vond het vooral op onze speelzolder wel lekker.
Serieus? dit is een topic? Lekker lui geenstijl. Geen zin in werken?
Ik heb ook gewoon blanke slaven.
Ik discrimineer niet.
Je discrimineert.
Waarom alleen slaven en geen slavinnen?
Ik heb alleen maar blanke slaven. Je belooft ze een lease-bak en ze lopen de poten onder hun kont uit.
Bij die 'anderen' sta je de hele dag met je zweep te meppen. Zo vermoeiend.
Krijgen we niet allemaal bij geboorte een Burger Slaven Nummer?
REAGEER OOK