Lol du Jour: Fiat koopt uitstootboetes af bij Tesla
Boze uitstoot waargenomen in D'66 fractiekamer
Je hebt Teslarijders die de stofzuigers van Elon Musk gekocht hebben omdat het hypermoderne snelheidsbommen op stroom zijn, met genoeg kofferruimte voor het kampeerweekend van de hele scouting en een acceleratie om angstig van te worden. Maar er is ook een groep kopers die uitstootloos wil rijden om anderen de maat te kunnen nemen over het milieu. Slecht nieuws voor die stekkersnobs: Autobouwer Fiat-Chrysler betaalt honderden miljoenen aan Tesla om de verkopen van Musk aan de eigen handelsbalans toe te mogen voegen, waardoor de gemiddelde uitstoot van het autoconcern drastisch afneemt. Kunnen ze lekker dikke Jeeps en snelle Alfa's in elkaar blijven sleutelen zonder EU uitstootboetes in de brievenbus van de firma te krijgen. Hilarisch hoe die hele milieupolitiek een dikke duurzaamheidshoax is, nietwaar? De Europese Unie vindt dit gewoon goed, want boetes worden op concernbasis uitgedeeld en niet op individuele merken gelegd. Dat hebben de lobbyisten van de auto-industrie goed geregeld in Brussel. Ruikt u die smog buiten? Dat is de uitstoot van het opportunisme van de energie-industrie. Laat het een les zijn: de Gewone Man blijft altijd kansloos en berooid achter in de stofwolken van de snel geslepen hazen in het energieveld. De Groene Kerk is vooral een hele rendabele religie. Wel nog meer zin om een Tesla P100D te leasen nu.
Update: De dieselende Kamervragengenerator van Pieter Omtzigt is voorgegloeid en aangeslagen.
UPDATE 14u30: Staatssecretaris Snel informeerde Kamer onjuist over schimmig rekenmodel RevNext, waar de overheid veel te duur uitgevallen Teslasubsidies op baseerde. Eerder werd al bekend dat Snel op dit dossier de Kamer ook al misleidde door te liegen over de validatie van het rekenmodel. Dat wordt een leuk debat...
Reaguursels
InloggenAls ik een tesla zie schakel ik naast m ff 2x terug zodat mn acht cilinders [aka c02 outlet center] z'n touchscreen laten vibreren.
Geweldig, gemiddelde CO2 uitstoot van het FIAT Chrysler wagenpark gaat naar beneden, die van Tesla schiet sky high de lucht in, maar dat laatste heeft dan weer geen consequenties want 100 keer o blijft 0. Heerlijk die politiek voor de gek houden met hun eigen regeltjes, die ze van de lobbyist hebben overgenomen.
Wat een wereld. Die Jette of die Jesse eens vragen hoe dat nu weer kan.
Betreffende de update: dat verdient zijn eigen topic. Zeker als je beseft dat de Stas een niet-gevalideerd rekenmodel heeft laten gebruiken door RevNext, dezelfde club die voor het PBL de klimaatplannen doorrekende. (Ik dacht het PBL dat zelf deed, zonder externe consultants. More fool me.)
Dat hele RevNext (en Ecorys) is een boevenbende. Onze vriend Russel’s teapot heeft daar als eens een stukje aan gewijd. saltmines.nl/2019/02/21/revnext-geen-...
Stinkt. Dus: roeren.
Net als in de middeleeuwen. Aflaat voor de begane zonden betalen.
Ik heb een Tesla, maar niet vanwege het klimaat: Dat interesseert me werkelijk geen reedt.
Wat me wel interesseert: dat ding rijdt bijkans als een motorfiets (qua acceleratie), maar dan met airco en muziekje erbij, en ik kan je vertellen dat dat een heleboel plezier geeft op kronkelige weggetjes alhier in de heuvels en bergen (al zijn de hoge passen nu nog dicht).
Is toch mooi? Zp krijg ik nog wat terug van mijn loonbelasting (de "subsidie" is nl. dat ik geen wegenbelasting betaal voor de Tesla).
Mooi ik betaal ook mee mag ik mee?
En de doorsnee burger betaald dat speeltje van jou, en iedere andere zakkenvuller met geld.
Als Nederland de Co2 uitstoot nu combineert met die van Groenland en deelt door twee, voldoen we dan ook aan het klimaatakkoord?
Dat hele verhaal van opwarming der Aarde zal wel, maar ik snap niet dat de burger moet betalen. Internationale bedrijven behalen woekerwinsten, elk jaar hoger, en zij vervuilen het meest. Toch wil de (ondemocratische) politiek dat de burger het zwaarst leidt. Daarom stel ik de vraag: "Waarom?".
Omdat de maatschappelijke ordening in stand wordt gehouden door een geldstroom van de productieve burgers naar de machthebbers.
De burger betaalt toch, linksom of rechtsom. Als de bedrijven lastenverhogingen krijgen wordt dat toch doorberekend aan de burger. En geachte Appsole, niet alle bedrijven behalen woekerwinsten, zoals u schrijft.
Uw belastinggeld voor meer uitstoot!
www.rtlnieuws.nl/columns/column/46627...
@elfenstein | 08-04-19 | 11:48 | reageer
De kroon is vooral dat politici in Noorwegen nog grotendeels beleidsbepalend zijn.
Er zit dus niet zoals bij u in Nederland een of andere leugenachtige corrupte incompetente prostituee van het grootkapitaal aan de knoppen te draaien (Rutte).
De BV Noorwegen is redelijk klein, het mooie is van Noorwegen dat ze dat ook zo willen houden - zie het ook als en stukje nationale zelfreflectie.
Dus eigenlijk wordt een Tesla op die manier kunstmatig goedkoper gemaakt en een Ferrari kunstmatig duurder. We zouden allemaal een Ferrari kunnen hebben, mense!
Grandioos hoe u in 1 plempsel twee beroemde theorieen in twijfel weet te trekken (namelijk de evolutie theorie van Darwin en de relativiteitstheorie van Einstein)!
Hah, dat is even treurig en kansloos als de emissie handel in CO2 uitstoot rechten.
En de zogenaamd milieu vriendelijke biomassa, waarbij we buitenlandse bossen verstoken.
Ik zeg het nog maar een keer: nuclear - fukkin - power.
Niet alleen vanwege het klimaat, maar omdat de olie zo op is...
De truc is dan nog steeds om elektriciteit op te wekken op het moment dat daar ook vraag naar is. Een kerncentrale heeft daar namelijk geen regelknopje voor. Een kolencentrale overigens ook niet echt, daarom komt als neveneffect van al die zogenaamde duurzame bronnen op dit moment ook een steeds groter deel van onze elektriciteit van gasgestookte centrales af. Mag je raden wat er terug gaat komen voor al die kolencentrales die ze willen sluiten.
Nooit gedacht maar nu ben ik, als Alfista, toch opeens heel blij als ik Tesla’s zie rijden.
Hoe kun je een Tesla nou anders belasten dan een benzine auto, vraag ik me dan af. Heeft de EU een kristallen bol waarin ze kunnen zien hoe de stroom voor een specifieke wagen wordt opgewekt?
Alsof onwetendheid politici een stap terug laat zetten. Kom op Max, u moet toch beter weten dan dat.
Vandaag begon de dag met veel heisa rond drukkerijstoringen. Zou graag willen weten hoeveel bossen hierdoor gespaard zijn. Waarom toch dat gedruk? Geef elke 80+er een tablet en ze zullen blij zeggen hoe schoon hun vingers verschoond blijven van dat gore en vast milieu onvriendelijke drukinkt. Verder in het voormalig verzetskrantje Trouw (met toen ondanks de veel kleinere oplage een lezerskring die minstens zo groot was als nu) een zinnig opinie artikel www.trouw.nl/opinie/groenlinks-heeft-... waarin gesteld wordt dat FvD is gelanceerd door GroenLinks met hun fanatiek streven naar maximaalgroenigheid in plaats van een gezond verstand streven naar optimaalgroenigheid. Telkens zie je dat terug: fanatisme tegenover gezond verstand, onredelijk drammen tegenover redelijk wederzijds respect. FvD oogst kiezersstemmen dankzij de irrationele alles-of-niets stemming op links.
Belastingontwijking noemen we dat. Voor de goede orde: dit is niet de schuld van Brussel of de mazen in de regelgeving, maar de schuld van mensen die frauderen en de mazen uitbuiten. Vergeet ook niet hoe nationale industrieën de hand boven het hoofd wordt gehouden en de Europese Raad (de verzameling van nationale ministers) hier op Europees niveau mee doorgaat. En ja, de autolobby is sterk omdat er simpelweg veel arbeidsplaatsen mee gemoeid zijn.
Als je als visser, gaten in je net laat zitten is het niet de schuld van de vissen dat ze door dat gat ontsnappen.
Lol! Jouw deug-Tesla is in feite een ticket voor een Alfa Giulia quadrafioglio v12. En in België promoot de regering nu het 'schone aardgas'. Die Amerikanen lachen zich volgens mij he-le-maal kapodt. Nog een keertje op Mark Rutte stemmen dan maar?
Rutte IV, kijken hoever we komen..?
Ik wil een auto die rijdt op hypocrisie. Oneindige energie.
Dan moet je Groen Linksers voor je kar spannen. Een wortel voorhouden en gaan!
Even kort: Links zijn te vaak de nieuwe nazi's en de variant Groen de nieuwe Maffia. Het zijn beide ontaarde insteken geworden,want rammen,drammen en hysterisch religieus; hun grote gemene deler met de religie van de vrede...
Met mijn brommer reed ik me in slag in de rondte met een tank benzine.
Tenminste dat ik ik nu 30 jaar later.
Of misschien ook niet.
En uiteraard is dat ook zo.
Het lijkt me niet verstandig als u in deze toestand op de brommer stapt.
Dus als je in een Tesla rijdt, kan een ander in een benzineauto blijven rijden. Tesla is de excuustruus van Fiat.
Dat is nog niets vergeleken bij wat ik net op NPO lees: bij Shell kun je vrijwillig 1 cent per liter meer betalen tbv het milieu. Gaat rechtstreeks naar de diverse bordelen als netwerkkosten.
Of bij je KLM ticket je Co2 uitstoot afkopen.
De nieuwe aflaten.
@Harry Turtle | 08-04-19 | 11:58:
Een beetje zoals: Uw spijkerbroek kost 75 Euro. Deze wordt voor 30 cent door kinderhandjes in Bangladesh betaalt. Als we nu afspreken dat u 75 Euro 20 voor die spijkerbroek gaat betalen dan geven wij die 20 cent aan dat jongetje of meisje.
Een bedrijf met een winst van €20mkd kan dat niet zelf financieren.
@BrutusBosch | 08-04-19 | 12:07: mld that is.
Alle D66 en Groen Links stemmers staan nu in de file bij een Shell tankstation veronderstel ik ?
Toch geniaal dat iemand jou een paar honderd miljoen wil betalen om je eigen falen boekhoudkundig weg te werken. Je zou wel gek zijn dat te weigeren.
Een nieuwe tesla is vervuilender dan een nieuwe auto op gas.
Waarom ziet onze regering dit niet ?
Al die accus word het nieuwe asbest
heb je daar ook een bronnetje van, of gewoon lekker in het rond schreeuwen, want das gewoon wijs ofzo?
EDIT: ik moet wel zeggen dat ik het mee vindt vallen hoeveel schoner een EV is, maar toch klopt je stelling niet:
www.theguardian.com/football/ng-inter...
@Coachman | 08-04-19 | 11:52:
Waarvan ?
Van dat gas ?
Of van die accu ?
@Het leven is zwaar | 08-04-19 | 11:56: Sinds een auto niet alleen uit een motor of een accu bestaat, maar uit het geheel, is de vergelijking het eerlijkst als je een totale auto van ontstaan tot z'n laatste kilometer onderling vergelijkt.
@Coachman | 08-04-19 | 11:57:
Ok.
Dat bedoel ik dus.
U bewijst mijn punt. Er word momenteel enkel naar uitstoot gekeken, en gedaan of een accu auto beter is voor het millieu.
Daarbij komt dat de accu opgeladen moet worden. En dat kost ook enorm veel energie ( lees vervuiling)
Want een zonnepaneel of windmolen groeit niet aan een struik.
En dan heb ik het nog niet over al dat extra lood en koper dat verwerkt word in een accu auto. Dat het gewicht doet stijgen en daardoor meer rubber op de weg achterlaat.
Accu auto’s zijn gewoon een linkse hobby. En als het niets meer oplevert, stoppen ze er mee.
@Het leven is zwaar | 08-04-19 | 12:21:
"Daarbij komt dat de accu opgeladen moet worden."
Klopt, heeft u het artikel gelezen? Wordt er gewoon in meegenomen.
Verwerking materialen in de auto zelf: ook erin.
Dus ik ben benieuwd hoe ik je punt bewijs.
Hoeveel 'rubber de auto op de weg achterlaat' staat er niet specifiek in en weet ik ook niet of die mee wordt genomen in de totale vervuiling van wieg/graf-vergelijking. Heb je daar zelf een artikel/bron van?
@Coachman | 08-04-19 | 12:34:
Voor alles zijn voor of tegenstanders, dus ook voor de accu auto.
Ik denk dat er meer winst voor het millieu te halen valt, dan vol op accu auto in te zetten.
Mijn bron : gezond verstand, en een flinke dosis achterdocht jegens de politiek en autoindustrie.
Zoals te verwachten is de marktwerking & corruptie in de Deugende Klimaatbranche geheel wat je verwacht van het ongezonde huwelijk tussen extreemlinks globalisten EUrofielen en Het Kapitaal.
Na de de obligate klimaat-aflaat zijn alle staatsmisdaden bespreekbaar. Behalve dan op de oppositie stemmen, het moment van strafbaarheid nadert voor deze misdaad tegen de Deugende menselijkheid.
Er zijn al stemmen opgegaan om het ontkennen van Man Made Global Warming strafbaar te stellen.
@Tronald_dump | 08-04-19 | 11:49:
Ministry of Truth. Wordt het dan ook strafbaar om te ontkennen dat de islam gevaarlijk is voor onze westerse vrijheden en vrijdenken? Wordt het ook strafbaar om te zeggen dat alle groene plannetjes ons eigenlijk niks kosten? Wordt het ook strafbaar om te zeggen dat de immigratie onze maatschappij verrijkt heeft? Overigens denk ik zelf wel dat als je iets significant veranderd aan de aarde (CO2 niveau atmosfeer) dat dat zeker wel invloed kan hebben op b.v de temperatuur en het weer. Maar ik houd niet van het huidige paniekzaaien en het voor de muziek uitlopen.
"Duurzaamheids hoax": absoluut! Wordt overal dankbaar gebruik van gemaakt.Wij hebben bij mijn bedrijf 5 jaar lang meer als > 100.000 UAE's per jaar cadeau gekregen van een EU lidstaat om alvast te wennen aan de CO2 uitstoot rechten die op de beurs gekocht/verkocht worden en die het recht geven om 1.000 kg CO2. uit te stoten. Daarnaast vaste vergoedingen voor stroomproductie,zo'n 17,00 ct/kwh vanwege het stoken met hout ( beuken) in een power plant.
Houtgas bevat ca. 22% CO2,maar omdat bomen " CO2 neutraal zijn" worden alle bossen in Oost-Europa ontdaan van hun dikke oude bomen die door diesel uitbrakende vrachtwagens ( max.24 ton) naar het Westen getransporteerd worden,om daar tot houtsnippers verwerkt te worden. Goed voor de portemonnaie,slecht voor de bossen en het CO2 aandeel in de atmosfeer. Deze nonsens mbt biomassa bijstook moet stoppen! Straks zijn er geen bomen meer over om zuurstof te produceren.
Houtsnippers worden ook per stookolie-gestookt zeeschip aangevoerd uit Australie - het minst beboste continent is de grootste leverancier - en uit Azie en Zuid-Amerika, waar de bossen worden gekapt voor palmolie-plantages.
De wereld heeft meer bomen tegenwoordig dan in de afgelopen twee eeuwen, al was het maar omdat houtstook voor verwarming van huizen en het bereiden van eten veel minder belangrijk zijn geworden.
Plus, en dat mag ook wel eens worden gezegd, omdat Afrika sub Sahara fors aan het vergroenen is.
Dat is ook de oplossing voor the war on houtkachels, noem ze gewoon mini-biomassa centrale en ze zijn weer helemaal in lijn met het huidige klimaatbeleid.
@Glasgow Argus | 08-04-19 | 11:51: Het is schandalig wat de EU rural area's vooral in oost Europa heeft aangedaan. Kleine boeren families kapot gemaakt, mensen die leven van het bos kapot gemaakt. Allemaal eu regel geneuk, dus hoge kosten, waardoor de grote investeerders kansen kregen om bos en landerijen goedkoop op te kopen. Voor een schijntje vaak. En altijd zijn het vrindjes van EU lui.
--
De eu is een dievenbende en heeft vooral Duitsers, opzet!!!, in oost Europa geholpen om 100.000en families, afhankelijk van een stukje land, bos oid, kapot te maken. Zijn dus nog armer geworden. Half Oost Europa wordt nu leeg gekapt, door.. vooral Duitsers, dus de eu.
@Glasgow Argus | 08-04-19 | 11:51:
Komt door de hogere co2 in de lucht. De aarde is sinds de dinotijd niet meer zo groen geweest. Ik zeg: fuck gletchers, fuck ijsberen, fuck de laatste overblijfselen van de kleine ijstijd, op naar een lekkere warme groene planeet met genoeg te eten voor iedereen en genoeg hout voor in de kachel als het dan toch een keertje koud is. Win-win-win.
Heb net een Jeep gekocht, het ding rijdt 1 op 10. Heeft een vermogen aan CO2 belasting gekost. Kan ik die nu terugvragen?
Dit soort CO2 windhandel is de reden dat het draagvlak voor het klimaatakkoord afnemend is.
En precies de reden dat de VVD er zo geïnteresseerd in is.
En Jesse dwarrelt er ergens naïef tussendoor.
Waarom stelt de linkse populist Klaver niet voor om het openbare vervoer gratis te maken? Of voor de helft gratis?
Hij wil ons uit de auto. Er is genoeg geld, dus prima idee lijkt me.
In plaats van wamtepompen en elektrisch rijden?
Weet Klaver veel......... die lult ook maar wat onhaalbare nonsens. Zolang de GL miepjes hem tijdens zijn 'meet ups' geil blijven aankijken en ze in de peilingen relatief hoog staan, zal de waarheid hem aan de reet oxideren.
Nee nee waarom gratis maken als we ook de "spits" op de weg als ook in het OV duurder kunnen maken!
Boeren uit Brabant die in Drenthe een stuk land braak laten liggen om het mestquotum niet te overschrijden. Ook zoiets. Groene stroom hebben door een deal met Noorwegen. Sjoemelaars.
Milieu is blijkbaar gewoon keiharde business as usual. En de Rob Jetten's en Jesse Klaver's zijn de loopjongens van deze business.
Loopjongen klinkt nogal onschuldig. Jetten en Klaver hebben een enorme macht verkregen door haat te zaaien. Haat naar klimaat en blanken. Vergeet niet, beiden hebben een enorm ondergronds leger om vuile klusjes te klaren, zoals antifa. Waarna Klaver en Jetten ervoor zorgen dat antifa leden niet worden aangepakt.
Een tweetje.
www.youtube.com/watch?v=YcXMhwF4EtQ
Zie hier het failliet van de klimaatgekte.
Een Tesla stoot wel degelijk CO2 uit:
- Productie van de carrosserie in Chinese kolengestookte walserijen
- Delven van grondstoffen voor de accu's en de productie ervan in landen waar het woord "milieu" onbekend is
- Productie van de elektriciteit om de auto te laten rijden vindt plaats in kolengestookte centrales, misschien nog gasgestookt maar slechts voor 2% uit duurzame energie zoals wind of zon
Klopt! En die linkse eikeltjes denken dat we de kolen- en gascentrales kunnen inwisselen voor windmolens, zonnepanelen en warmtepompjes. Ze hebben werkelijk geen idee.
@Peter_la_Selie | 08-04-19 | 11:47: ja maar, als we in Nl nou windmolens plaatsen en als die het niet doen, we net over de grens uit de kolencentrale tappen.. dan is NL groen, toch?
Ga voor de grap eens grasduinen in lifecycle studies over Tesla's, misschien dat je inziet dat dat wel meevalt.
Wat ik vooral tof vind aan die Tesla's is de software eigenlijk, lekker modern. En lekker stil. Maar ik vind dit soort spelletjes wel bijzonder ja, het recht van de rijkste geldt weer en gaat blijkbaar boven de echt "verduurzaming" van grote bedrijven.
Dit is oud nieuws qua regels. Wel een idiote maar goed.
In heel Europa gaan ze aan het gas en wij? Stel nu dat we net zo achter liepen als de ons omringende buurlanden en nog op kolen of bruinkool stookten.
Dan zouden GL en co roepen dat we niet achter kunnen blijven en ook van de kolen af en op gas.
Nu hebben wij die investering al lange tijd geleden gedaan en hebben daar nu profijt van. Waarom daar geen gebruik van maken? Waarom kapitaal vernietigen terwijl andere landen jaloers zijn op ons netwerk?
We gaan een groter positief milieu effect hebben aan de buurlanden die op gas overgaan dan dat wij eraf gaan als het al kan.
Kijk eens aan , een verhelderende kijk op de zaken. +1.
Ongeveer net zo logisch als in niet in verhouding zijnde geld kapot te gooien op verouderde woningen.
Slim geitenpaadje van Fiat. Kudos!
Ophef!
Maar wat is eigenlijk het verschil met de handel in reguliere CO2-emissierechten?
Inderdaad, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, je kan je voordoen als millieuvriendelijk bedrijf als je maar genoeg van die certificaten opkoopt.
Of die nu komen van een of ander eiland in de stille oceaan waar ggeen industrie is of van iemand die zogenaamd bomen voor jou ergens plant.
Dit noemen ze 'uitstootcredits'. Mind = blown.
Je verwacht het...
Tip voor Volkswagen: zet de CO2 uitstoot van onze Hollandsche rijwielfabrikanten op je balans. Wel een vriendelijk verzoek: onze fietsen zelf wel hier laten, bitte.
Lol.
Hetzelfde principe als de uitbreiding van Schiphol.
De uitstoot van vliegtuigen kan niet over landen berekend worden, dus kun je rustig uitbreiden. Want dan is het niet slecht voor het klimaat ofzo....
Briljant! Kan niet anders zeggen. Natuurlijk slaat die handel in aflaten helemaal nergens op, maar op corporate niveau is dit geniaal. Dit gaat een paar dikke bonussen opleveren. Chapeau!
Noorwegen is het land met de minste uitstoot en het hoogste aantal electrische auto's. Dat kwam vooral door subsidie.
Daarnaast heeft Noorwegen heel erg veel oliebelangen die ze inmiddels aan het verkopen zijn. Je kunt natuurlijk een beetje als een volkswagenslaaf je rokende broodheer verdedigen maar je kunt ook een beetje vooruit kijken.
Noorwegen bulkt van het geld dankzij de olie(gas)-industrie. Anders wat het lang niet dat welvarende land geworden dat het nu is.
Noorwegen heeft lang geleden het hele land volgebouwd met waterkrachtcentrales. De unieke geografie van dat land maakt dat mogelijk maar over de schade aan het ecosysteem zal je niet snel iets horen. Verder is N. een ontzettend welvarend land met een heftig socialistische inslag en enorme olievelden voor de kust. Makkie, dus om daar met subsidies aan de elektrokarren te gaan maar het heeft geen enkele zin om dat te vergellijken met ons of een ander europees land. Zo werkt dat niet.
Hypocriet land dat Noorwegen. Wel slim dat ze het geld van al dat olie en gas in een investeringsfonds hebben gedaan en niet zoals in Nederland al het geld opgemaakt aan uitkeringen voor Murken en geld naar Afrikaanse dictators.
@Hiesjes | 08-04-19 | 11:33:
En omdat de Kroon niets waard is.
Noorwegen is redelijk uniek als het gaat om overheidsinkomsten in relatie tot overheidsinvesteringen (lees subsidies voor burgers)
De EU hangt van corruptie (lees lobbyen) aan elkaar waarbij (gerelateerd aan dit onderwerp) de industrie, waaronder de auto (die dus uit Fr. en Dui) de politiek volledig in haar kontzak heeft lees BELEIDSBEPALEND is.
Velen snappen hier nog steeds niet hoe politiek werkt en blijven maar hangen in dat debiele links-rechts denken.
@litebyte | 08-04-19 | 11:39: Dus we vallen in chaos uit elkaar of we stormen door naar de afgrond? (Maandagoverweging.) Wat is het alternatief?
@Max Headroom | 08-04-19 | 11:39:
De kroon is een zeer stabiele munt, weliswaar lager dan de euro of dollar maar altijd hetzelfde. Vandaar ook hun welluidende "NEI" tegen de eurogekte. Slimme jongens, die Noren.
@elfenstein | 08-04-19 | 11:48:
Sinds 2013 bijna 25% in waarde afgenomen, dat is niet mijn definitie van 'hetzelfde'. www.google.com/search?client=ubuntu&a..... gws-wiz.......0i71j0i10j0i22i10i30.yTJnOysM63E
@Einde van de Domheid | 08-04-19 | 11:45: LOL.... nou die gele hestjes gaan nog eens heel groot worden (langs de snelweg.)
@litebyte | 08-04-19 | 11:39:
Nee, het is echt niet zozeer corruptie, maar de angst voor banenverlies in de automotive sector. Die angst bepaalt de koers van politici. In Amerika zie je die angst om aan de industrie te komen nog sterker, waardoor er te weinig innovatie is. Verder eens met je laatste zin.
Jezus zou wederkeren. Als ie terug komt zal hij hopelijk niet alleen de geldwisselaars weer de tent uit schoppen maar vooral ook alle aanhangers van het CO2 geloof.
Dus door een Tesla te rijden hou je de smerigste auto's op de weg. Hoe meer Tesla's verkocht des te meer benzine-slokkers er gecompenseerd kunnen worden.
win-win voor de auto industrie. Diepe buiging voor de lobbiësten die deze wetgeving hebben aangedragen en doorgedrukt bij de ministeries. Heeft vast héél wat cadeau's, hoeren, luxe vakantiereisjes en appartementen gekost.
Nog steeds maar een fractie van een CO2 boete, dat dan weer wel, dus de aandeelhouders kunnen gerust zijn.
Koop je een auto ,betaal je dus een bonus bovenop de aanschafprijs voor al deze milieu-idioterie.
Ook daar dus de algemene koopkracht door dit soort maatregelen omlaag.
Maar het voelt wel goed hoor...
Maar de EU is toch niet stiekem een bende corrupte, zakkenvullende, smeergeld ontvangende schurken bij elkaar (= maffia). Dat kan toch niet, het zijn toch allemaal fatsoenlijk volksvertegenwoordigers.
Van Rossum.
Ik denk dat je wel een slimmerd bent.
Maar in dit stukje van je kan ik geen logica ontdekken en wat je ermee bedoelt is me helemaal een raadsel.
Wat is je punt?
Dat je met een gesubsidieerde Tesla via een omweg nog gewoon olie stookt.
@2voor12 | 08-04-19 | 11:29:
Via een omweg? Hoe dan?
@HoerieHarry | 08-04-19 | 11:31: Tesla verkoopt zijn emissierechten aan een vervuiler. Ben je een echte wereldverbeteraar dan doe je dat niet.
@BrutusBosch | 08-04-19 | 11:37:
Maar de schoorsteen van een wereldverbeteraar moet ook roken heh?
@HoerieHarry | 08-04-19 | 11:31:
Tesla is proper, dus zit onder een bepaalde hoeveelheid uitstoot. Stop die uitstoot die er niet is in een certificaat. Die onbestaande uitstoot verkoop je vervolgens aan een merk dat de uitstootnorm technisch niet haalt. Jij krijgt cash voor je uitstoot die er niet is, en Fiat/Chrysler laten hun wagens minder uitstoten met jouw certificaat. Money makes the world go round. (en de politiekers die het mogelijk gemaakt hebben , zijn eens lekker naar de hoeren geweest en hebben een gratis maaltijd genoten. )
Ik kan me niet aan de illussie onttrekken dat er enige sarcasme in je reaguursel zit maar in het geval van niet ;
Fiat zet de verkopen van schone Tesla's op hun eigen handelbalans waardoor de gemiddelde CO2 uitstoot van alle te verkopen auto's van het Fiat concern beneden een bepaalde waarde blijft per kilometer. Hierdoor ontlopen ze forse boetes, uitgedeeld door de EU.
Het punt is dat het klimaat hiermee natuurlijk voor de gek wordt gehouden. Een Teslarijder denkt goed bezig te zijn maar ziet zijn verminderde CO2 uitstoot misbruikt worden ter compensatie van de meer vervuilender type auto's van het Fiatconcern. Tel daarbij de subsidies op die een Teslarijder geniet. Wij betalen dus voor het op de markt houden van vuile auto's. Zal best legaal zijn maar het voelt op zijn minst gezegd niet goed.
@Promedio | 08-04-19 | 11:44:
Mooi dat je me door hebt.
geef mij maar een lange slag 8 Cylinder....
Moet je super tanken vanwege de hoge compressieverhouding. Of lpg, op straffe van verrotte kleprubbers en bijbehorende rookwolken. Je rijd dan in een mooie ouwe amerikaan keihard voor lul. Succes daarmee.
@elfenstein | 08-04-19 | 11:37: allemaal technische neuzelareitjes die opgelost kunnen worden, het geluid maakt alles goed... een beetje in een Fiat Panda rondrijden zeker?? Dán rij je voor lul....
@surffee11 | 08-04-19 | 11:56:
Verhuizen naar een of andere redneck staat lijkt me een goeie voor jou.
Prima oplossing om dat EU-faalbeleid onderuit te halen. Dromen doet van een nieuwe vette Alfa Giuglia....
Tesla's zijn de nieuwe turkenbakken, hier in 020 barst het ervan, allemaal taxi's.
Benieuwd wat er met die dingen gebeurt als de accu's gaar zijn, en dat zal wel niet zo lang duren bij dergelijk intensief gebruik. Dumpen, nieuwe kopen? Weer een zak subsidie pleite, weer een lading afval erbij in nigeria, weer een stel kindertjes dood in de cobaltmijn, weer een btw verhoging voor mij, de gewone jongen die niet verder komt dan een ouwe ford mondeo. Voor 1 ding is het wel goed:
Mijn rotsvaste overtuiging dat de opwarming me niet snel genoeg kan gaan, als ik naar buiten kijk is dat toch pure winst? Dus mogen ze van mij sjoemelen met die shit dat het een aard heeft, als ik zometeen maar een pina colada kan nuttigen op het strand van Amersfoort bij een graadje of 25 in februari. Zalig toch?
@elfenstein
Ik heb het geld niet voor zo*n luxe scootmobiel , maar wat de accu betreft :
Verwacht wordt dat er na 1.000 tot 2.000 laadcycli nog 80 % van de capaciteit van het accupakket over is, zoals gebruikelijk is bij batterijen. Van volledig leeg naar volledig opgeladen telt als één laadcyclus, dat betekent ook dat twee keer laden van 50 naar 100 % één laadcyclus is. Snelladen lijkt de beschikbare restcapaciteit niet negatief te beïnvloeden.
@onfray | 08-04-19 | 11:29:
Dat komt mooi uit want dan kan Tesla de capaciteit die softwarematig is begrensd op zo'n 80% langzaam opschroeven richting 100% zodat je in de praktijk niets merkt van het capaciteitsverlies.
@onfray | 08-04-19 | 11:29:
Vreemd, lithium 18650 cellen zoals tesla ze gebruikt zijn gespecificeerd voor 1000 laadcycli maar na een stuk of 500 laadbeurten wordt het al minder. Na 2000 cycli nog 80% over is keiharde bullshit. Kan tesla wel leuk zeggen maar de wetenschap en chemie van lithiumcellen zegt iets anders.
@elfenstein | 08-04-19 | 11:41:
Ik zie Tesla's (oud taxi's) te koop staan met 700K op de teller. Dus heel slecht zijn die accu's niet.
@elfenstein | 08-04-19 | 11:41:
Ik heb het hier gelezen , want zo technisch ben ik niet :
www.groen7.nl/wat-is-de-levensduur-va...
En de Cobaltmijn kinderen zullen in de toekomst ander werk moeten zoeken:
tweakers.net/nieuws/150996/accus-van-...
@Tronald_dump | 08-04-19 | 11:43:
En hoe oud zijn die dingen dan? Hoeveel cap. heeft die accu nog werkelijk, dus niet wat de verkoper zegt? En de big one:
Wil jij een afgeragde taxi hebben met 700k op de klok?
Als die accu faalt is het in 1x een stuk waardeloos schroot geworden, de restwaarde is lager dan de kosten voor een nieuwe accu en niemand met gezond verstand gaat een nieuwe accu in zo'n ragding stoppen. Nope, dat wordt slopen en een nieuwe kopen. Lekker voor je milieu ook.
@onfray | 08-04-19 | 11:48:
Afkomstig van tesla rijders die de info van hun scherm lezen. Zegt me niks.
Als je nou eens gewoon naar de échte cijfers van 18650 cellen kijkt, die kan je gewoon vinden bij de fabrikanten ervan, dan weet je dat ome tesla waarschijnlijk een software trucje uithaalt zodat die accu als hij nieuw is minder lijkt te presteren en gaandeweg compenseert naar de werkelijke capaciteit. Zo kan ik het ook. Je ziet in die grafiek trouwens wel dat het na 2 ton snel minder wordt. ter vergelijking: mijn ouwe fordje zit op 3 ton en daar merk ik helemaal niks van teruglopende range etc...
Innovatie is leuk maar het moet wel echt een verbetering zijn, geen doekje voor het bloeden.
@Pepp1 | 08-04-19 | 11:51:
Dat hoeft niet. Dan zijn ze allang dood.
@elfenstein | 08-04-19 | 11:54:
Natuurlijk wil ik zo'n bak niet, maar ik vindt het wel heel wat dat zo'n bak 700K kan rijden.
Ondertussen in Duitsland: www.telegraaf.nl/nieuws/3409398/contr...
U vangt 900 Euro van de lokale overheid als u overstap op.... gas.
Man man man.
Oud nieuws. In Portugal is het zelfs wettelijk verplicht om nieuwbouw met een gasaansluiting op te leveren.
Ik lees net ergens dat de EU (=D) wil dat NL vortmaakt met het halen van de milieudoelen. Tsja, iemand moet die subsidies betalen he?
@elfenstein | 08-04-19 | 11:24: of erger EU=Fr
@surffee11 | 08-04-19 | 11:25:
Kortom, de EU is een grote politieke dwangbuis waar relatief kleine landjes zoals wij niks verloren hebben (behalve bakken met geld dan)
Ik wil zsm weer terug naar alleen een handelsunie, de EEG. Dat was meer dan genoeg, ik wil niet bestuurd worden door een Merkel of Macron puur op basis van de grootte van een land, dat is totaal ondemocratisch en doet denken aan een bepaalde periode in onze recente historie.
Nederland is de gekke Henkie van Europa. En al die nieuwe regelgeving gaat veel mensen een enorme bak geld opleveren. Alleen Jan met de Pet is weer zoals gewoonlijk de sjaak.
Volstrekt logisch. Duitsland maakt een energietransitie naar gas en dat moet goedkoop zijn. Dus moet er zo weinig mogelijk verbruik zijn. Daarom heeft Merkel Mark opgrdragen om te stoppen met het gebruiken van gas. En omdat Mark een slappeling is doet hij dat.
@Tronald_dump | 08-04-19 | 11:45: Nee, niet gekke Henkie, maar een kleine proeftuin, waar de mensen als konijnen in de gaten worden gehouden tijdens de sociale proefballonnetjes.
Duitsers hebben al 80 jaar een voorliefde voor gas en nu kunnen ze er eindelijk zelf wat van gebruiken nu Nederland er klaar mee is. Snap dat dan.
Hypocrisie is de basis van een idiocracy.. evolution took a wrong turn.
Evolution took a u-turn.
Evolution bestaat niet, devolution wel...
Wij van het gas af en in China rijden ze in een V12 ter compensatie. Het kan verkeren.
Dus feitelijk zorgen de subsidies voor Tesla's er voor dat er nog steeds veel CO2 mag worden uitgestoot. Afschaffen maar.
Mooie tekst.
"de Gewone Man blijft altijd kansloos en berooid achter in de stofwolken van de snel geslepen hazen in het energieveld."
Daar smul ik nou van..
Dit was altijd al een deel van het business model van Tesla dus niet echt een verassing.
Wie had dat verwacht...
Gaat het hele milieugedoe alleen maar om geld? Je verwacht het niet.
Het milieu telt helemaal niet.
Geld is het enige dat telt bij de roeptoeters
Geld geldt in dat milieu alles.
Muesli bakken voor gras vreters.
REAGEER OOK