Stas Snel misleidde Kamer over Tesla-rekenmodel
Vroem vroem is dat TNO dat met 131 kilometer per uur afstand neemt van antwoorden van staatssecretaris Snel aan de Tweede Kamer?
Staatssecretaris Snel (D66) heeft de Tweede Kamer verkeerd geïnformeerd over de validatie van het omstreden CARbonTAX-model dat de overheid gebruikt om aantallen verkochte elektrische auto's verkeerd in te schatten. Nu zitten modellen er altijd naast, maar het probleem is dat de Belastingdienst die foute voorspellingen gebruikt om de Tesla van uw buurman te subsidiëren. Leuk detail: ook Tesla is klant bij Revnext, de eigenaar van het model. En nu lezen wij bij Follow The Money dat het gerenommeerde, geijkte en gevalideerde onderzoeksbureau TNO antwoorden van staatssecretaris Snel op Kamervragen over dit model keihard weerspreekt. Compleet citaat: "In het antwoord van Staatssecretaris Snel (07/02/19) op vragen 11, 12 en 24 van Kamerleden Omtzigt en Lodders (15/01/19) wordt gesteld dat “alle parameters in de zomer en het najaar van 2018 gedurende 3 maanden uitvoerig zijn besproken, getoetst en op onderdelen herijkt en gevalideerd door het PBL en TNO”. Naar de mening van TNO heeft er geen herijking en validatie van het model plaatsgevonden, maar slechts een evaluatie en een update van model-inputs. De uit het antwoord van Staatssecretaris Snel op te maken suggestie dat TNO het CARbonTAX-model heeft gevalideerd, weerspreken wij derhalve." Hallo Tweede Kamer. U bent misleid door de staatssecretaris. Wat vindt u daarvan?
Nou Omtzigtman
Social
Reaguursels
InloggenDit grote nieuws had natuurlijk enorme gevolgen waarbij de minister meteen verantwoording moest afleggen in de Tweede Kamer.... o wacht...
De groene religie moet gepromoot worden dus liegen tegen de kamer mag, behalve PVV en FvD doet iedereen mee met de gekte dus gaat snel hiermee wegkomen.
Tot zover de democratie en kritische, onafhankelijke pers.
simpele oplossing hou het verschil in van hun loon :d
Dat sommetje is toch niet zo moeilijk?
electriciteitsproducrie op basis van (het meest vervuilende) bruinkool veroorzaakt zo’n 101 kg CO2 per GJ
Een Tesla model S verbruikt 200 Wh per km op de snelweg bij 130 km uur gemiddeld)..
De schoonste courante benzineauto produceert iets meer dan 100g CO2/km
Op een GJ rijdt een Tesla model S: 277777 Wh / 200 Wh/km = 1389 km.. geeft dus 101 kg CO2
Equivalent van benzine auto 1389 km x 100 gram = 138 kg.
Scheelt grofweg 30% minder CO2/km obv fucking bruinkool...
en al het andere wat daarbij komt is in het voordeel van electriciteit: van milieu tot delven , raffinage en transport, tot sponsoren terroristenstaten.
En wat ademen de plantjes in?
Jemig wat een verrassing! Het is een tering zooi daar in den haag.. de gemiddelde burger was met zulke fuckups al 10 keer ontslagen..
“All models are wrong, but some are useful" ~ George E. Box.
De waarheid is er om aangepast te worden aan wat politiek wenselijk is.
Kijk nou, een aardappel met oren.
Nou krijg je natuurlijk ook weer dat gezeik dat die consultant 9 ton in zijn zak steekt. Puntje bij paaltje is dat natuurlijk een schijntje. Betaal je dat niet dan was dit toptalent naar het buitenland verdwenen.
Ook al is Pieter Omtzigt de luis in de pels van de coalitie, deze kwestie zal hem geen kabinetscrisis waard zijn.
Kan D66 ook gewoon per direct weg?
Ik lees steeds herrijking, oftewel uw en mijn geld naar de roverheid, gevalideerd door in pluche geplakte NoNo's die dit onder de noemer en de radar trachten te verkopen als beprijzing ipv diefstal wat het in feite is.
huichelaars en oplichters misschien?
Hetzelfde bedrijf nog begin vorig jaar: t.co/OXrvDUlT3O
Betrokken: Annemarie Jorritsma, Karla Peijs, Pieter Cobelens en ga zo maar door...
Jorritsma duikt telkens op als er wat stinkt. Waar zit dat paard nog meer in? Of is dat etnisch profileren?
Jorritsma, het gedrocht, echt zo schaamteloos. Ik kan me daar gewoon helemaal niet in verplaatsen. En zo'n nijpels ook, wat drijft die mensen?
Dat kan maar één oorzaak hebben: de vooringenomenheid van het TNO! Als we even zoeken, vinden we vast dat ze twee petten ophebben. Begrijpelijk dat het ministerie in zee ging met zo’n bekend en onbesproken instituut als Revnext!
Ach, wat is nou toch een rottige 15 miljard (15.000.000.000,00)
Dat hebben wij dociele belastingbetalers toch immers binnen een paar maanden opgehoest (want het domme plebs moet doorwerken tot eerdaags 70)
Gaat het niet naar Carbon gaat het naar Brussel.
Valt toch mee? Is maar 1000 euro per gezinslid. Wij hebben mazzel, geen kinderen. Verder is het toch hardstikke tof dat doe mensen in hun tesla of epace een carrera bij het stoplicht eruit kunnen trekken?
Er waren nog tijden, dat het fout informeren van de kamer en liegen dodelijk was voor een bewindsman.
Maar sinds ons aller Rutte verklaarde dat een leugentje om bestwil best mag, is het hek van de dam.
Nu blijven ze al liegend gewoon zitten.
Shit goes downhill. De vis begint bij de kop te stinken. etc etc
""De vis begint bij de kop te stinken. etc etc""
@ Roadblock
De vis wordt duur betaald.....
Omtzigt, waar heb ik die naam meer gehoord?
Hallo, dit mag gewoon hoor! Want klimaat, dus doel heiligt de middelen, ja!. Geen haan die hier naar gaat kraaien, geen staatssecretaris die hierom gaat opstappen. Gewoon doorlopen mensen! Niks aan de hand.
Alles is simpel te begrijpen als men er van uitgaat dat de overheid inzake klimaatakkoord en energietransitie slechts de macht en/of belangen wil verplaatsen en een manier zoekt om nog meer belasting te innen.
Zo is het. Kijk hier maar eens, Studium Generale praatje van Theo Wolters aan de TU Delft, is 2,5 uur zeer goed bestede tijd:
Theo Wolters - Zin en onzin van de energietransitie.
youtu.be/NAd6Y3NqB7Q
My cup of tea.
Maar corruptie in Nederland, dat bestaat niet.
Toeval bestaat ook niet op zulke schaal.
Corruptie is hier netjes per wet geregeld.
Zoals het heuuurrtttt.
Toeval is wat je toevalt. Maak je iedere dag, de hele dag, mee. In ons geval is dat min of meer verborgen corruptie. Meer verborgen aan de favoriete praattafels op tv, minder verborgen in de simpele werkelijkheid die je dagelijks toevalt.
Het Tesla-rekenmodel zal model staan voor vele, vele rekenmodellen die ons nog zullen worden gepresenteerd. Het nu reeds vals klinkende Klimaataccoord zal aan elkaar hangen van vaststellingen, prognoses en berekeningen die andere doelen dienen dan die welke ons voorgeschoteld worden. Het lijkt op de wijze waarop het Christendom eeuwen lang zijn macht kon behouden. Dreigend met hel en verdoemenis, spelend met schuld en schuldgevoel wist de clerus het volk te knechten. Er is bij het volk geen angst voor hel en verdoemenis meer, maar de machthebbers van nu hebben een alternatief in de schoot geworpen gekregen en zijn druk bezig met het verfijnen van technieken die ons opnieuw angst aan moeten praten. De hel heeft plaatsgemaakt voor de ondergang van de aarde, armageddon, en de Christelijke zonden worden de een na de ander ingewisseld voor zonden tegen het milieu. Nog even en wij allen zullen met een nieuwe erfzonde belast zijn, we zullen knielen voor de nieuwe Enige God, het Milieu, en we zullen de nieuwe hogepriesters bereidwillig en slaafs dienen.
Amen
Moge de schoorstenen van vele "gelovigen" hier mee geveegd worden. De mijne was al geveegd...
Amen * 100000
En dan nu alstublieft door vragen, meneer Omtzigt! Namelijk de garantiebepalingen in het contract met de naar nu blijkt partijdige opdrachtnemer. Het model is geheim (en dus kunnen PBL en TNO er ook niet bij, dus validatie is per definitie onmogelijk) dus hoe kan de staatssecretaris als opdrachtgever de uitkomsten borgen? Volgens de aanbestedingsregels van de overheid is dat namelijk een absoluut vereiste! Dit uiteraard om corruptie/nepotisme te voorkomen.
Vergeet even de onderliggende techniek: het zou mij niet verbazen als door beide partijen in deze kwestie onrechtmatig is gehandeld: want hoe komt de staatssecretaris tot de opmerking dat het model door onafhankelijke derde partijen zou zijn geijkt en, nog belangrijker, gevalideerd? Ergens in dit traject is er dus per definitie sprake van valsheid in geschrift, dan wel regelrechte oplichting.
Succes!
De klimaathysterie is een goed doordachte truuk om onder het mom van het millieu de boel op te lichten
Je vergeet dat het goed is voor de werkgelegenheid; al die installatiebedrijven, de klus- en (ver)bouwbedrijven, de windturbinemakers, de zonnepanelenmakers, etc. En dan heb ik het nog niet eens over de toeleveranciers. Hoeveel banen dat wel niet gaat opleveren!
@kweethetooknietbeter | 28-03-19 | 12:58: Van dat geld kun je veel betere zaken ontwikkelen, bouwen, what ever. Wat dacht je van woningen, dijken, ziekenhuizen, scholen, handhaving?
Dus dat klimaatwerk mag je gevoegelijk ergens wegstoppen waar de zon toch al niet kwam.
@jos verstoppen | 28-03-19 | 13:20: elke diesel kost de maatschappij 15.000 euro aan gezondheidskosten volgens onderzoek van oxford university. O nee jij gelooft niet in de wetenschap. Loop lekker achter de elite aan die straks ons land willen verkopen aan putin of de eerste de beste oliesjeik. In plaats van een decentrale duurzame economie op te zetten waarvan nog vele generaties kunnen profiteren. Kost wel iets om op te starten ja. Maar hoeveel subsidies hebben de fossiele industrie inmiddels gekregen denk je? En dat geld gaat naar aandeelhouders, niet naar de gemiddelde burger!
@LinksEend | 28-03-19 | 13:53: Hey pik. Dat is vervuiling. Diesels zijn tegenwoordig schoner dan wat ook en dat kan nog schoner en dat moet nog schoner. En raad eens, dat schoner maken van alles kan ongelofelijk veel goedkoper dan wat er nu aan bedragen in de pijplijn zitten om nutteloos het CO2 ravijn in te gooien. Dan de schone energie. De energietransitie zoals wij die nu hebben ingezet werkt niet alleen op zich zelf averechts maar kost ook nog eens bakken vol geld -ja daar is ie weer lala geld- en is niet sustainable. Het is onmogeljk om al die batterijen aan te slepen. En ook al verwachten ze binnenkort een grote sprong te maken met opslag capaciteit, daar heb je weinig aan als je niet iedereen zo'n batterijtje kunt aanbieden.
Maar ik snap dat je Jos Verstoppen niet op zijn blauwe ogen gelooft. Ik link Theo daarom graag nog maar een keer: Theo Wolters, Studium Generale TU Delft, Zin en onzin van de energie transitie.
youtu.be/NAd6Y3NqB7Q
@LinksEend | 28-03-19 | 13:53: u vergeet dat onderzoek ook heeft aangetoond dat die uitgeknepen nieuwe benzine motoren heul veel ultra fijnstof produceren (waar de overheid OOK voor was gewaarschuwd) en dat diesels van nu veel en veel schoner EN zuiniger zijn.
Maar dat past niet in die linkse breintjes...
Dit is de norm onder Rutte: liegen, verdraaien, herinterpreteren en als zij betrapt worden, wordt er geroepen: ik herken mij niet in het geschetste beeld; niet opstappen maar doorpakken. Vindt men het gek dat men geen vertrouwen heeft in de gevestigde politieke partijen.
Nou, dat schijnt wel mee te vallen, met dat 'geen vertrouwen hebben in de gevestigde politiek'. Zie verkiezingsuitslagen.
Die huidige gevestige politieke mores is wat men de laatste dagen steeds bedoelt met de bestuurlijke ervaring die FvD node zou missen.
@kweethetooknietbeter | 28-03-19 | 12:48: Wilt je zeggen dat de mensen die op de FvD stemden dit ook geen uiting is van hun vertrouwen in de gevestigde politiek ?
@loser | 28-03-19 | 14:18: een "protest stem" hoor ik vaak mensen de NPo napraten.
Maar als men wel met het huidige beleid eens was dan zou men voor de huid regering stemmen. Dus nee, mensen zijn het niet eens met het (gezamenlijke) beleid van de huidige regerende partijen en stemt men voor ander beleid. Voorstemmen kan ook als protest stemmen worden benoemd vanuit de oppositie gezien.
Weer lekker geframed NPo.
Sinds ik als Geen Peilert aan het Ukraine referendum heb meegedaan weet ik (tot mijn aanvankelijke verbijstering) dat politici en mediafiguren wegkomen met elke leugen. Ook al liegen ze 100% over een onderwerp ze worden nooit ter verantwoording geroepen. Wat zich onze “Elite” waant is zo verrot als de spreekwoordeijke mispel.
hahahaha Halsema... ik wordt nooit burgemeester!
Al is de leugen nog zo Snel...
... geld opleveren doet ie zeker wel.
Omtzigt jaagt mensen alleen maar terug de benzine auto's in. Als de bijtelling verhoogt word koopt bijna niemand die dingen meer, dat zie je nu al aan de drempel die dit jaar geïntroduceerd is. Verkoop van Model S is compleet ingestort. Dankzij ontbreken oprit en verdwijnen 14% is een zwaardere motorisering voor mij een stuk aantrekkelijker optie geworden.
Niks mis met benzine auto's, tenzij jij mij kunt aangeven wat er fout aan is. Of meende je nou echt de CO2 uitstoot.
@jos verstoppen | 28-03-19 | 13:22: Je hoort mij niet klagen, maar ik meende dat het kabinet juist van fossiele brandstoffen af wilde.
@jip_86 | 28-03-19 | 14:00: Ah die manier, ja dat klopt. Maar dat kabinet gaat de plannen of bijstellen of ze worden er uit gestemd. Dus vergeet dat maar.
Van mijn lidmaatschap bij follow the money heb ik nog geen seconde spijt gehad. Onderzoekjournalistiek waar alle journalistieke-reclame-krantjes nog een puntje aan kunnen zuigen. Het verbaast me overigens weer niks deze 'fout', het doel heiligt de middelen bij de politiek tegenwoordig. Excuses maken en om de hete breij heendraaien doen ze later wel. Hoop dat er nog vele fouten uit de doofpot komen zodat de zittende partijen nog meer zetels gaan verliezen.
Wij zijn ook lid. Loggen er weinig in maar die gasten moeten vooral in de stank kunnen blijven roeren.
Beetje flauw. Als D'66-regeringsleden niet meer mogen liegen kunnen ze net zo goed stoppen.
Snel weg met dat model.
Ik heb ook een model. Dat zegt dat er dit jaar 32.581 nieuwe elektrische auto’s in Nederland worden verkocht. Ik vraag er geen tonnen voor om dit uit te rekenen. Geef ik gewoon omdat ik zo ben. Geen dank.
Op dit moment staan we helaas aan het begin van de opbouw van een gigantisch milieu-industrieel complex. In naam van het klimaat zullen uitgekookte zakenlieden steenrijk worden van alle peperdure energiebelastingen.
vroeger..., toen verkeerd informeren nog een doodzonde was.
Destijds doodzonde, inmiddels glas-plas-was dingetje en "de Kamer, de beraadslagen gelezen hebbend, gaat over tot de orde van de dag"-vervolg. Als fout of onvolledig of niet informeren een reden tot aftreden zou blijven dan had al het eea van deel van Rutte 3 op mogen tieven. Helaas zit de bende niet met klittenband vast aan het pluche maar met 3 rollen ducttape.
De 2e Kamer vindt daar niks van maar de wet wordt met een beetje pech door de 1e Kamer goedgekeurd voordat de nieuwe leden zijn gekozen. FvD had er graag over gedebatteerd, maar geloof maar niet dat ze die gelegenheid laten.
Als straks iedereen alleen nog maar elektrisch rijdt mogen de accu's wettelijk alleen nog maar met peperdure speciale 'autostroom' wordt geladen. Overtreding van deze wet door stroom uit eigen stopcontact te gebruiken wordt zwaar bestraft met torenhoge boetes en/of gevangenisstraf.
Dan is het maar te hopen dat men de doodstraf niet opnieuw gaat invoeren: youtu.be/95gsezZaQOY?t=209 ;)
Als het een VVD'er was geweest was hij al met pek en veren uit de Tweede Kamer vertrokken. Eens kijken hoe lang een Demagoog '66 het volhoudt.
Waarschijnlijk lang. Rutte is er alles aan gelegen om de rit - hoe dan ook - tot het einde uit te zitten.
Elektrisch rijden is alleen interessant voor je bankrekening. Verder is het geen vooruitgang, geen innovatie en is het minder praktisch, plus in veel toepassingen ronduit onmogelijk.
Het wil niet voor niets maar geen écht succes worden. Geforceerd, onder constante financiële aanmoediging, gaat het met horten en stoten. Als een vuurtje wat maar niet wil branden is de overheid het aanmaakblokje wat telkens vervangen moet worden voor een nieuwe. Is het op, stopt het vuurtje direct. Steek een nieuwe aan en het vlamt kort en fel op, om dan weer uit te gaan. Daar kun je als consument niks mee, al die onzekerheid. Op basis van dat zwalkende, volkomen ondoorzichtige en onvoorspelbare beleid gaan maar weinig mensen van hun eigen spaarrekening 40K halen om een nog lang niet uitontwikkeld product te kopen wat over enkele jaren alweer ouderwets is en waarvan je geen idéé hebt wat er in de nabije toekomst aan belasting over betaald moet gaan worden. Daarbij is het nog schofterig duur ook.
De overheid zou eens met haar tengels van de vrije markt af moeten blijven, ze maakt meer kapot dan dat er opgebouwd word. Het is leuk om aan knopjes te draaien, maar dan moet je wel weten wat die knopjes voor resultaat gaan hebben. Nu is het al jarenlang belastinggeld smijten op basis van trial and error.
De ontwikkeling van elektrisch rijden gaat juist ontzettend snel, alleen is de infrastructuur ervoor nog niet geschikt. Dus opladen van auto's binnen afzienbare tijd is niet overal mogelijk, zeker niet op grotere schaal. Bovendien wordt die energie per definitie niet duurzaam opgewekt, evenals de productie van de auto's die niet duurzaam is.
Maar het begin is er en juist met subsidies en hulp van de overheid krijg je dit geregeld, zeker gedurende een periode dat er een betaalbaar en vertrouwd alternatief is, de brandstofmotor.
Nu maak de "vrije markt" ook meer kapot dan goed voor ze is. Zie Google bijvoorbeeld. Hoeveel goede ideeën zijn gestrand door hun beleid. Wat zou er bij de Shell in de kluis liggen aan verbeteringen. Waarom is de waterstof revolutie in de jaren 70 gestopt en door wie?
@Bakkeleures | 28-03-19 | 12:36: Die ontwikkeling gaat helemaal niet snel. Electrische auto's bestaan al 100 jaar, alleen geen hond wilde ze. Want beperking accu. Al stop je er nog voor 200 honderd jaar subsidie in, natuurwetten omzeil je niet.
Wat ik eigenlijk bedoel is als je een brandstof gestookte auto vergelijkt met een elektrische, dan is er geen voordeel van de elektrische tov de ander. Een te korte actieradius, een lange laadtijd tov je tank volgooien in 5 minuten, en in hardere omstandigheden als woon-werk in een zacht klimaat over een mooi effen asfaltstrook heb je weinig aan een elektrisch vehikel. Ik zie er echt geen voordelen in. Dat die wel gaan komen? Ja wie weet. Maar dan vind ik nu inzetten met 40K wat voorbarig. Daarbij is er onzekerheid over de beschikbaarheid van de grondstoffen voor accu's (of eigenlijk is er de zekerheid dat die schaars (en dus duur) gaan worden op korte termijn) en wat die accu's na nog voor capaciteit hebben na een jaar of 15 weet niemand. Ik vind het een veel te duur, onpraktisch en onzeker alternatief.
Leuk dat dhr. Omzigt iets vindt. Inmiddels is wel aangetoond dat hij een papieren tijger is. Als het puntje bij het laadpaaltje komt, dan stemt hij toch wel zoals Buma hem dicteert.
Totdat hij in het kielzog van De Jong en De Ligt een transfer maakt naar FvD United.
Wel opvallend dat de stichtelijke tak in dit kabinet nagenoeg nooit groots in opspraak is.Het zijn bijna altijd de liberale geesten die de zaak flessen.
Toegegeven, het lijkt alsof de christenen meer integriteit en ruggengraat bezitten.
Als je als werknemer je baas zou bestelen en bedriegen zou je voor jaren de bak in gaan.
Als de overheid hetzelfde met jou doet kraait daar geen haan naar.
U kunt ook gewoon de lijn direct trekken:
Als u de overheid besteelt, bedriegt of zelfs weerspreekt (FvD)....
Omtzigt en Lodder vragen een showdebat aan. We kennen die lui inmiddels.
Omtzigt. Proest. Vragen voor de buhne zijn dat dus. Omtzigt is in echt alles de typische kartel politicus.
Mark
Omtzigt is een tikkel.
@Langshetrandje | 28-03-19 | 12:32: tikkel, leg uit.
@Mark_D_NL | 28-03-19 | 12:35: Snoepjes. Werden aangeprezen met: "Hard van buiten, zacht van binnen."
@H. Caulfield | 28-03-19 | 12:39: oh, zoals humberto tan een bounty is. Snap het.
@The2Amendment | 28-03-19 | 14:00: Als ik Tan zie, krijg ik zin in Maltezers. Doet hij dat avondprogramma nog? Smullen!
Ieder weldenkend mens is lid van GeenStijl.
Bent u nog geen lid van Follow the Money,
dan mankeert er iets aan uw weldenkendheid.
Rectificeert met spoed! Evocatus
Een liegende politicus van D66? Zonder penthouse? Daar geloof ik helemaal niks van. Ik verwacht dat Menno Snel overstapt naar de VVD. Ik DENK dat hij zich beter thuis zal voelen bij de Vereniging Voor Dieven dan bij de integere jongesn en meisjes van Rob Jetten.
Prima toch. Foutjes zijn van alle tijden.
Ja ik hoor het Hitler inderdaad zeggen Mark.
Dit is geen fout. Dit is kwade opzet.
Glas. Plas. Was. Onze Tweede Kamer heeft geen tanden. Ze vinden het wel prima.
Waarin ? Ik wantrouw elke vorm van autoriteit of macht.
Alleen al in dit dossier stapelen de leugens en onwaarheden zich op. Nog los van alle overige missers. Houdt er iemand een lijstje bij?
Geen beginnen aan. Net zoals het bijhouden van de leugens van Rutte een herculische taak is die niet door een normaal mens uit te voeren is.
Is een dagtaak, en ik werk fulltime voor andermans tesla/uitkering/toeslagen/woningverbetering.
Er kloppen meer modellen en voorspellingen niet zoals klimaat doem voorspellingen van de Guardian.
Year 2000 Predictions By ‘The Guardian’ Turn Out To Be Complete Failures…Southern Europe Has Become Wetter
In December 2000, environment correspondent Paul Brown wrote here at The Guardian that global warming threatened “to create a dust belt around the globe” and that the Sahara had “crossed the Mediterranean” and forced “thousands to migrate as a lethal combination of soil degradation and climate change” turned “parts of southern Europe into desert.”
notrickszone.com/2019/03/26/year-2000-...
Wie de overheid gelooft, heeft een gaatje in zijn hoofd.
List en Bedrog!!! Allemaal!!!!
Ik denk zelf dat die persoon al een jaartje of tig onder een steen woont.
"Nee, die stroom voor uw Tesla komt niet uit een kolencentrale, die komt uit uw stopcontact."
"Hier heeft u een sticker "Ik rijd op groene stroom" om op te plakken."
Slecht 6 procent van de aangeboden elektriciteit in Nederland is "groen" maar dat weerhoudt de energieleverancier er niet van om aan driekwart van de bevolking "groene stroom" te leveren. youtu.be/xW-VLPyxqAM
Vervolgens koop in Noorwegen niemand "groene" stroom, want iedereen weet dat het meeste toch wel via waterkracht wordt opgewekt. Dus kan Noorwegen papiertjes verkopen waarmee Nederlandse leveranciers mogen claimen groene stroom te leveren.
@Feynman | 28-03-19 | 12:14:
Nee, iedereen in Noorwegen koopt “groene” stroom, waterkrachtstroom = groene stroom. Door het overschot aan groene stroom, kan Noorwegen heerlijk handelen in GVO’s.
Vroem vroem moet zoem zoem zijn.
Dat we al jaren worden bedrogen en voor gelogen door de regering/ overheid is mij al een jaartje of 30 bekend.
Het zou zo moeten zijn als ambtenaren liegen ze gestraft worden en bij drie leugens ontslag op staande voet, zonder recht te hebben op wat voor uitkeringen ook.
Maar ik hoor nu al bijna mij hele leven dat als ze iedereen verkeerd voorliegen en als het bekend wordt hebben ze zich vergist, bla, bla, bla.
Dus Snel mag nu samen met Eren op een sollicitatiecursus? Dit uiteraard met een werkloosheidsuitkering en niet met een riante wachtgeldregeling.
Snel gaat eerst op bedevaart. En vervolgens werken bij het SnackPaleis.
Maar zodra (fatsoenlijk) elektrisch rijden voor Jan met de pet beschikbaar is vervallen alle voordelen meteen kilometerheffing alles er op en er aan.
Misleid zal wel worden: we hadden er geen zicht op door private partij of zo?
Ziet er naar uit dat die 1000 miljard aan kostenraming van Thierry voor klimaattransitie wel worden gehaald straks, mede door dit soort verborgen kosten?
Er is geen enkel overheidsproject waarvan de kosten niet belachelijk uit de klauwen lopen.
@TeeJee | 28-03-19 | 12:17:
Ja, te laag begroten kunnen ze ook als geen ander bij de overheid. Klopt.
De autobezitter is het schoolvoorbeeld van prijsinelasticiteit. Autorijden duurder maken gaat hem niet uit de auto pesten. Uit dat gegeven blijkt al dat er enorm veel belasting (BPM, accijns, kilometerheffing, BTW, motorrijtuigenbelasting) nodig is hem uit de auto te pesten. Of andersom, subsidie nodig om hem uit de auto te lokken. Alleen al op basis van die informatie weet je al dat dit om vele, vele miljarden gaat. Of dat het niet gaat lukken.
Uit de economie is ook bekend dat onzekerheid leidt tot een risico-opslag. Vragen over elektrisch rijden die onbeantwoord blijven, wordt een financiële schatting voor gemaakt, waarvan een veelvoud wordt genomen als onvoorziene kosten. Om iemand over de streep te trekken moet dat niet subsidie gegeven worden zodat elektrisch rijden goedkoper is, nee, er moet nog veel meer subsidie gegeven worden als vergoeding voor het nemen van onzekere risico`s.
Door idioot, onzeker en onbetrouwbaar overheidshandelen zijn die risico`s ongekend groot. Zo is onbekend wat de toekomstige belastingen zijn over elektrische auto`s. U krijgt nu subsidie, maar die kan binnen een jaar weer verdwijnen. Door daar continu mee te dreigen, werkt die subsidie maar deels. Mensen nemen alleen de eerste jaren aan fiscale maatregelen mee in berekening, waardoor de latere jaren wel betaald worden, maar geen effect sorteren.
Ook is onbekend of er genoeg laadmogelijkheden langs de weg zijn. Aanbieders voorspellen al dat er rijen komen in drukkere gebieden. Dat ongemak wordt meegenomen in een aankoopbeslissing. De elektrische auto is naar een inschatting nu minder praktisch dan straks in werkelijkheid.
Voor mensen zonder een eigen oprit bestaat geen recht een eigen laadpaal voor de deur te bouwen of kabels over het trottoir te lopen. Voor die mensen is qua thuisladen geen kader geboden of oplossingen. Die onnodige onzekerheid leidt weer tot extra gegooi met overheidsgeld, puur omdat goedkopere werkende oplossingen niet op de rit staan.
Omdat de overheid geen langdurig fiscaal toekomst beeld schept, en geen technische oplossingen breed invoert, blijft de invoering in een wild west farce. De overheid probeert dat te mitigeren door er alleen geld tegenaan te gooien in enorme bedragen, omdat in deze bestuurscultuur kleine subsidies verwaarloosbaar zijn ten opzichte van de reeks onbeantwoorde vragen tijdens dagelijks gebruik.
In plaats van een echt plan, probeert men nu mensen zonder koud om te kopen, en daarna is men totaal verbaast dat pure omkoping van ongemotiveerde mensen heel duur is, vooral als die omgekochte mensen alle problemen in hun uppie mogen oplossen. Ik snap niet wie voor deze analyse een duur model nodig heeft of Excel op moet starten.
Goede analyse, En de overheid is zoals bekende de meest onbetrouwbare 'partner' die er is. Er zijn geen afspraken mee te maken, je kunt nergens opvertrouwen, nooit.
@Zwizalletju | 28-03-19 | 12:13: excuses voor tikfouten
@Zwizalletju | 28-03-19 | 12:19: Als gewaardeerd Kroonlid van GS kan je je plempsels binnen korte tijd na verzending nog aanpassen.
Klopt helemaal. Een overheid is de meest onbetrouwbare partner (een beetje zoals een vrouwje van een Zwarte Weduwe een partner is).
Ik krijg deze week mijn Model 3, en alhier in Zwitserland is het weliswaar momenteel zo dat ik daarvoor geen wegenbelasting betaal (als subsidie), maar ik ga er alvast van uit dat dat over 3 jaar niet meer zo is. Dat heb ik in mijn aankoopbeslissing meegenomen.
Den Haag zou op zich een leuke comedy van het niveau van Fawlty Towers kunnen zijn, ware het niet dat er honderden miljarden euro's worden verkwist. Gezond verstand, iemand?
Bizar dit. Een tot voor kort geheime Tesla-toren in de buurt van Moskou: www.youtube.com/watch?v=YDPRqzHS0xU
Gebouwd om electriciteit over grote afstanden te verplaatsen.
Met behulp van bliksem ofzoiets.
Nikola Tesla zelf had er ooit een gebouwd in de VS.
Londen volgens mij
Dit is de Russische tegenhanger van het Amerikaanse High Frequency Active Auroral Research Program. Of wel, H.A.A.R.P
@Toiletflush | 28-03-19 | 12:09:
https://www.rt.com/news/170704-tesla-tower-lightning-russia/
The secret, open-air, high-voltage testing device was constructed in the late 1970s for testing insulators to protect vehicles, aircrafts and electronic equipment against lightning.
Voormalig Istra onderzoekscentrum.
Enkele jaren geleden zou dit schokkend nieuws zijn geweest...
Ach het is gewoon een verschil van definitie, de een noemt het een leugen de ander een pijnlijke vergissing. Met de wetenschap van nu et cetera, et cetera.
Desbetreffende staatssecretaris zal zich vast niet herkennen in het geschetste beeld enzovoort, enzovoort.
Snel heeft gelogen, na een sorry heur gewoon blijven zitten!
Het klimaat is inmiddels onderdeel van de religie van de Linkse Kerk geworden, inclusief de huidige vvd. En blijkbaar heiligt het doel voor dergelijke geloven de middelen. In een echte rechtstaat kon meneer Snel, snel zijn biezen pakken.
We moeten allemaal aan de elektrische auto, maar je ziet vooral retedure Tesla's en Jaguars rondrijden; dan wéét je dat er iets niet klopt. Dat waterstof een zeer interessant alternatief is schijnt in Den Haag onbekend te zijn. Overigens steunt en kreunt het stroomnet nu al onder de zonneparken - succes met elektrisch koken en verwarmen over dik tien jaar.
Waterstof is de enige echte oplossing inderdaad.
Waterstof is geen oplossing omdat de opslag in auto's nog niet zonder lekkage kan.
@Tronald_dump | 28-03-19 | 12:06:
Waterstof is al een prima alternatief voor benzine.
opwegmetwaterstof.nl/2018/01/03/tanke...
@2voor12 | 28-03-19 | 12:24:
Oh, daarom rijden we massaal op waterstof.
@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 12:30:
Dat heeft te maken met de elektra-lobby. Want daar is veel meer geld mee te verdienen met laadpalen enzovoort dan het simpel ombouwen van tankstations naar waterstof.
@2voor12 | 28-03-19 | 12:33:
Waterstof knalt nogal makkelijk, niet echt veilig?
@Tronald_dump | 28-03-19 | 12:06: Vandaar dat er al waterstofauto's rondrijden.... En al zou het zo zijn: dat valt op te lossen, of geeft u altijd meteen op?
Een quote uit de autobiografie van Nikola Tesla, die aangeeft waar hij werkelijk mee bezig was, in contrast met waar zijn naam nu voor misbruikt wordt:
"the discharges of my high-tension transmitter ionised the air in
the (laboratory) so that even a very small aerial would draw electricity from the
surrounding atmosphere for hours"
Draadloze energie transmissie, in een laboratorium opstelling in het jaar 1900 AD. Het lijkt erop alsof men niet op dezelfde voet en met hetzelfde intellect verder is gaan ontwikkelen.
Tesla was niet echt bezig met uitvinden om winst te maken, daarom heeft hij dan ook zoveel dingen uitgevonden!
@Suncatcher | 28-03-19 | 11:58: Om die reden toch ook ruzie met zijn kompaan Bell?
@Mammeloe | 28-03-19 | 12:04: meeste van zijn aantekeningen en ontwerpen zijn na zijn dood meteen ingevorderd door de CIA uit zijn hotel.
@Mammeloe | 28-03-19 | 12:04: Edison
@Mammeloe | 28-03-19 | 12:04: 'Ruzie' ook met JP Morgan, u weet vast nog wel, van Morgan Chase. Tesla had toen al draadloze stroom voor elkaar maar moest alles afbreken omdat er geen sluitend betaalmodel kon worden bedacht. Tja, als er niets mee te verdienen valt is het natuurlijk niet interessant voor een zakenman.
Morgan amongst others heeft Tesla aan de grond gebracht maar die nam het zelfs nog kort voor zijn dood op voor Morgan. De wereld was nog helemaal niet klaar voor Tesla en Morgan was wat dat betreft een perfecte indicator.
Klimaat is een religie en net als bij de andere religies liegen en bedriegen de priesters er op los. Het wachten is op de klimaInquisitie en de Klima CO2 neutrale brandstapels om de ketters op te co2 reduceren. Daarnaast lijkt het me beter om niet meer over een moord te praten, maar over co2 reductie. De moordenaar is dan een co2 reducent.
Las het net in een mail van FTM.
Je vraagt je in alle armoede af hoelang kan men met dit bewuste gekloot doorgaan zonder weggejaagd te worden.
Er wordt een agenda uitgevoerd die niet door de kiezer is beoordeeld.
Daarom svp op de kortst mogelijke termijn nieuwe 2e Kamerverkiezingen voor een democratische correctie.
Voor de stemming voor het EPP geldt uiteraard onverminderd, Stem ze weg!
Omtzigt zou een prachtige premier zijn in een zakenkabinet.
Hear, hear!
Zeker!
Als hij daadwerkelijk door zou pakken inderdaad. Hij stemt uiteindelijk met de coalitie mee. Hij leek veelbelovend, maar hij verkoopt ons evengoed aan Brussel.
www.ftm.nl/artikelen/rekenmodel-tesla...
www.cnbc.com/2018/10/21/how-governmen...
Tesla main business is subsidies en als een side effect worden er ook nog wat auto's geproduceerd.
Tesla is gewoon een onderneming die accu's wil verkopen.
Klimaatdrammen op zijn best. Ik hou mijn hart vast bij de nieuwe klimaatwetjes die komen gaan, het failliet van Nederland?????
Kan een aangenomen wet ook weer ontwet worden? Ander kabinet andere wetten?
Tweehonderd miljoen euro subsidie. Waar hebben we het eigenlijk over. Als we 800 miljard kunnen aftikken, lukt dit ook nog wel.
200miljoen, daar onderhoud je 2000 crimigranten mee toch?
Ik heb een soortement van existentiële crisis. Die Pieter Omtzigt is echt een jachthond als het op dit soort zaken aankomt; corruptieonderzoeken in de EU, nu dit, de MH17-dossiers, van alles doet 'ie. En dat doet 'ie super goed en ik vind hem toch echt wel een goeie politicus. Aan de andere kant is religie -en zéker in de politiek- het allerstomste wat er is en zou dat Verboten moeten worden. Maar ja, Omtzigt is een CDA'er, dus wát gaat er dan voor, qua stemadvies. Vragen, vragen...
Hier heb je nog een stukje info voor je stemadvies;
Omtzigt heeft een hele grote mond, maar zodra het op een stemming aan komt volgt hij ALTIJD de fractiediscipline.
Een blaffende jachthond; stil op commando.
Simpel, Omzigt is een integere man. Zijn religie staat zijn werkzaamheden niet in de weg.
@TeeJee | 28-03-19 | 12:01: hmm, dat is wel een punt dan om in overweging te nemen als dat klopt dan.
Snel, een integriteitscommissie onder leiding van de VVD!
Met Gerrit Zalm en Dirk Scheringa als voorzitters!
Er was een tijd dat hier schamper gedaan werd over Spanje, Italië, Roemenië en al die andere landen waar de maffia welig tiert. Waar smeergeld nodig was en corruptie een leuke bijverdienste opleverden.
Hier in Nederland is het echter nog veel erger en weinigen die het zien.
Hier is het gewoon gelegaliseerd.
@FrankVeer | 28-03-19 | 11:56: en onderdeel van het "polderen"
Het is dat onder Rutte het misleiden van de Kamer (vrijwel) geen gevolgen meer heeft, want dan was ie snel weggeweest. Misleiden is tegenwoordig de norm. Maar uit onderzoek blijkt dat maar 2% van ons uiterst negatief is over ons land. Gaaf.
En? Wat is het nieuws?
Hoi!
Je rijdt toch alleen Tesla om hip over te komen? Toch niet voor het milieu?
En als je een auto wilt rijden van een tonnetje maar daar eigenlijk niet het geld voor hebt.
Nee, alleen voor de lage bijtelling!
De bananenschil van Rutte III?
Als is de leugen nog zo Snel
Fractiediscipline dekt hem wel.
.. ik ben gewend aan het idee misleid te worden door staatssecretarissen en andere politieke dieren. Zeker wanneer dat klimaat-apen zijn, solidair met het nieuwe fascisme van EU en Verenigde Nazi's. Het valt te vermoeden dat het voltallige kabinet Rutte die targets wel haalt.
Van de week nog meegereden met de buurman, in zijn nieuwe Tesla. Zal hem vanavond maar even vertellen dat ik blijkbaar “onze” auto in mei voor een paar weken meeneem naar Portugal.
Je mag blij zijn als je Hoevelaken haalt.
https://www.autoblog.nl/nieuws/internationaal-snelladen-hoe-werkt-dat-eigenlijk-109968
Heb in de begintijd LPG gereden. Heb er nog trauma's van om een tankstation te vinden en al helemaal in het buitenland.
@2voor12 | 28-03-19 | 12:19: Ja, me too. Als ik van Groningen naar Berlijn ging kon ik pas in Hamburg LPG tanken.
@paartjehop | 28-03-19 | 11:50:
Met niet-Tesla's is dat lastig, maar met Tesla kom je er wel:
abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=be...
@Balsaq | 28-03-19 | 12:57:
Tesla rijdt niet op LPG..
Wel een pluim voor FTM hoor. Die club haalt heel veel naar boven. Ga maar eens een abbo’tje nemen daar
Zeker de moeite waard. Sterk staaltje journalistiek daar
Ik dacht al: wat heb ik nou al een tijdje gemist?
Een minister/staatssecretaris die gaat opstappen, dát dus.
Keuze genoeg. Dekker bijvoorbeeld gaat toch over Panhuis?
https://www.ad.nl/politiek/minister-dekker-grove-fouten-gemaakt-excuus-aangeboden-aan-familie~a3659304/
Koolmees over de WW?
https://www.ad.nl/politiek/kamer-laat-ww-export-begaan-maar-eist-wel-maatregelen-van-minister~ac82ee38/
Grapperhaus over de trams in Utrecht?
En ga zo maar door...
En weer een Nee66 kneus die blundert.
Ook 'geinig" : "Gesubsidieerde Tesla’s massaal geëxporteerd"
cmweb.nl/2019/01/gesubsideerde-teslas...
.. en zelfs Libië (8,8 procent) ...
LoL hebben ze daar laadpalen?
@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 11:52: Zonne-energie waarschijnlijk. Genoeg zon daarzo.
@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 11:52: Verlengsnoer vanuit NL, dat is goedkoper voor hen.
Verdomd. Ik heb 5 buurmannen met een Tesla. De halve straat is een oplaadplek.
Bij de 6e Tesla heeft u kans dat iedere avond bij u de stroom eraf gaat.......
Weet je meteen waarom je 40 % minder licht op je tafel hebt en de vibrator niet meer oplaad.
@Jan Leul | 28-03-19 | 11:46: Verdomd, dacht dat aan mijn ogen lag. #gaslighting
Liegen en bedriegen hoort er bij in Den Haag. Er gebeurt dus helemaal niets. Uw buurman gaat gewoon gesubsidieerd op steenkolen rijden in zijn Tesla.
Oppakken.
Vroem vroem, bij de volgende verkiezingen is men dit allang vergeten.
En dit gaat alleen nog maar over auto's. Kan je nagaan wat voor financiële ellende we krijgen met hun waardeloze modellen om iedereen verplicht aan de wamtepomp te helpen.
En dan nog eens die godvergeten windmolens......... alles in dit land hangt blijkbaar van subsidies aan elkaar.
#knettergek
@Fatwabuster | 28-03-19 | 11:44:
Dat krijg je met de grootste slijmbal aan het roer....
Dus ik betaal deels de Tesla van Berbaar......... wel godverdomme!
Ik vrees dat je indirect wel meer betaalt aan DrumPiet, Berbaar en consorten...
@Wijze uit het Oosten | 28-03-19 | 11:50: En direct.
Daarom lacht hij ook altijd zo hard om de klager( tjes) Zal even in de verkleinstand gaan, net zoals Berbaar altijd doet.
@MoonBeebe | 28-03-19 | 11:58:
Klein bier jongetje.
Grootspraak van Berbaar, hij heeft een fiat multipla...
@IkwilJinekwel | 28-03-19 | 12:05: hij heeft ook een jacht... ligt voor de deur bij hem in de pluvierstraat.
En zijn uitkering,huursubsidie, zorgtoeslag enz. enz.
Waar is dat bierviltje gebleven waar de stas de berekeningen op heeft uitgevoerd.
Dat ligt bij bepaalde bonnetjes, naast de memo's, net onder een fotorolletje.
@Nuchternederland | 28-03-19 | 11:54: op een zijtafeltje uit het zicht.
Ik las ergens dat je al bijna 700 jaar in de dezelfde elektrische auto moet rijden voordat het milieu-technisch winst oplevert. Het gaat helemaal nergens meer over.
https://www.ad.nl/auto/bericht-over-vuile-elektrische-auto-klopt-in-de-verste-verte-niet~a03b9a02/
Hij komt uit op een omslagpunt van 30.000 tot 50.000 kilometer.
@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 11:42: Hij neemt de uitvoering van de klimaatplannen al mee in zijn berekening en halveert gemakshalve de CO2-uitstoot die nodig is om stroom op te wekken. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
@goedverstaander | 28-03-19 | 11:49:
Dat heet terugredeneren vanuit de gewenste uitkomst.
@goedverstaander | 28-03-19 | 11:49: Haha dit deed ik vroeger als ik een wiskunde tentamen had en een som waar ik niet uit kwam. Gewoon een paar dingen toevoegen/weglaten en dan klopte de som weer. Werd helaas bij mij nooit goedgekeurd.
Goed om te weten dat als je ervoor betaald wordt dat het dan wel goed gerekend wordt.
TNO dat de minister weerspreekt ....
Dag directeur TNO, het was leuk je niet gekend te hebben.
Selectief zoeken in de statistieken om je eigen beleid door te drukken. Je verwacht het niet van Demoniseren66
Snel met het uitgeven van onze pegels.
Rekenen leer je op school modellen zijn een hobby
Interpunctie.
@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 11:42: sorry meester.
@Moeimaker | 28-03-19 | 11:57:
Excuses aanvaard. ;)
Gaat er in de polletiek uberhaupt nog wel eens iets goed? Of in het openbaar bestuur? anyone?
Jahoor, het beliegen en belazeren van de bevolking is een ongekend succes.
@James Lastig | 28-03-19 | 11:36: Met alles wat hier in dat land NIET goed gaat kan je financieel een of ander corrupt land met gemak overeind houden.
@gerrie de perrie | 28-03-19 | 11:42: Dat "andere corrupte land" waar je over spreekt heet Europese Unie.
En inderdaad, Nederland is de grootste netto betaler, dus bukt u nog even dieper?
Nee, het is een nepotistische pleurisbende die voort blijft bestaan door ons hoogst geautomatiseerde belastingstelsel; in stand gehouden door een netto-belastingbetalende klasse die als loonslaven hun dienen te houden als ze elektrisch rijden en andere ondoordachte klimaat-plannen maar kut vinden. Maarja, loonslaven hè, de haard moet branden, hypotheek betaald worden dus geen tijd om gele hesjes aan te tekken of stenen te gooien.
REAGEER OOK