Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Naamswijziging ministeries kost 32 miljoen

C'mon, minister Grapperhaus

En toen waren we opeens 32 miljoen kwijt aan nieuwe logo's voor op nieuw briefpapier en nieuwe emailadressen en nieuwe speldjes en nieuwe naambordjes en nieuwe verzint u het maar. Een paar ministeries veranderen van geslacht en u betaalt de operatie. Alleen maar omdat minister Grapperhaus Justitie belangrijker vindt dan Veiligheid of zoiets. Nou wij vinden 32 miljoen besparen nog veel belangrijker alsdan dit soort oppervlakkigheden en dat vindt de oppositie ook. Dus hee! Den Haag! Mogen wij ons belastinggeld terug?

Bonuskletskoek

Heeft u toch nog een beetje waar voor die 32 miljoen: Ronald van Raak trolt minister Grapperhaus 11 minuten lang over de nieuwe namen. KLETSKOEK!!!

Reaguursels

Inloggen

Als ik Grapperhaus was, dan zou ik ruiterlijk erkennen dat de naamswijziging achteraf bezien toch nogal onzinnig en kostbaar bleek te zijn, en aankondigen dat er 40 miljoen is uitgetrokken om de wijziging weer terug te draaien.
Gewoon om alle idioten die op me gestemd hebben te laten zien wie de baas is.

obominotie | 03-04-19 | 12:33

Wat zeurt het CPB nu. Er is blijkbaar geld zat want het is niet de eerste keer dat de naam wordt gewijzigd en het de burger miljoenen kost. Nu begrijp ik het, het kost de burger miljoenen. Geen regering die zich daar druk over maakt toch.

Therapietje | 03-04-19 | 12:02

Die 32 miljoen had Grapperhaus ook aan de politie kunnen geven. Voor meer agenten waarvan hij zegt dat het niet altijd om meer agenten gaat maar waarvan iedereen weet dat het daar wel om gaat. Wat een ongelooflijke joker is die Grapperhaus. Net zo'n natte wind als Rutte.

ILF2 | 03-04-19 | 11:57 | 1

Hij heet niet voor niks GRAPperhaus.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-19 | 12:31

ik vang net op dat in de GGZ ( die van de forensische psychiatry, die met die psychopaten) acuut 30 miljoen nodig is om de bezuiniging enkele jaren terug van miljoenen iets terug te draaien.. ik trek dan maar de link dat die 32 miljoen inmiddels voor Justitie voor veiligheid zijn gegaan en de pot nu leeg is.. voor de veiligheid!

fikkieblijf! | 03-04-19 | 11:29

Die laatste knakker is wel een hypocriet hoor. 'Communicatie' afzeiken terwijl elke politicus het moet hebben van communicatie. Met iets meer communicatie van zijn kant had ik misschien zijn naam geweten. Wel handig voor een volksvertegenwoordiger.

Joris Draaksteker | 03-04-19 | 11:26

Misschien kunnen we de ministeries beter een nummer geven. Dat scheelt enorm in de kosten en geeft minder discussie. Voor straatnamen ook een oplossing.

Simon_GS | 03-04-19 | 10:47

Toen mijn voormalig werkgever ging fuseren met een ander bedrijf en alle namen moesten veranderd worden heeft dat ook geen 2 miljoen gekost. Daar werd moeilijk gedaan over elke euro die er uitgegeven moest worden...
Maar ja, dat is het verschil tussen een bedrijf dat haar eigen omzet moet verantwoorden tegenover oa de aandeelhouders en een instantie die het geld van de burger gebruikt en vindt dat je daarmee mag smijten.

a4p | 03-04-19 | 10:42

"Ja, dat is het waard geweest."
Ja Grapperhaus, als je echt alle binding met de samenleving kwijt bent, denk je dat het dat waard is.

GraafSteno | 03-04-19 | 09:31

Justitie is 1 van de pilaren van een democratie, daarom moet het vooraan staan, verder zou veiligheid überhaupt uit de naam van het ministerie moeten. Beter laat dan nooit. Voor de echte scheiding der machten moet politie ook bij justitie weg.

Uqbar | 03-04-19 | 09:31 | 1

De opties van van Raak zijn overigens wel raak.

Uqbar | 03-04-19 | 09:45

"Het naamwijzigen van ministeries is van alle tijden"
Ja. Dat is zo. Maar waarom het 2.000.000 moet kosten om mailadressen om te zetten én waarom dat 2 jaar moet duren, wordt niet beantwoord.
De Rabobank heeft onlangs alle lokale mailadressen er uitgegooid en iedereen een gewoon @rabobank.nl adres gegeven. Dat was veel ingrijpender, omdat Jan Jansen in Wolvega niet hetzelfde adres kon krijgen als Jan Jansen bij Rabo Haarlem.
Maar die hebben dat in enkele weken geregeld, en zeker niet voor zo'n achterlijk bedrag.

GraafSteno | 03-04-19 | 09:29

Had veel goedkoper gekund. Gewoon een toupetje moeten kopen voor die glimmende kale knikkerbol van Grapperhaus. Een blonde pony voor Ferdi. Freddy Blond 'Oar.

suscrofa | 03-04-19 | 09:29

De bekende econoom Milton Freidman zei het in zijn boek “Free to Choose“, hoe geld verdeeld wordt:
You spend your own money on yourself -> je denkt wel 10x na, je bent zorgvuldig.
You spend your own money on someone else -> je keuze wordt ingegeven door of je iemand mag, hoe naast is hij etc. Je bent zeer zorgvuldig.
You spend someone else’s money on yourself -> er is eigenlijk geen grens aan je hebzucht, het is toch andermans geld?
You spend someone else’s money on someone else. -> ook hier kun je uitgeven wat je wilt, het laat je overigens onverschillig.
In de laatste 2 categorieen nu bevindt zich de Roverheid. Ons geld uitgeven aan iets leuks voor zichzelf. Pure Greed.

Jan Lange3373 | 03-04-19 | 09:26

Vriendjespolitiek 2.0

myrna1965 | 03-04-19 | 09:14

Doe even normaal met die onzin.. een logo wijzigen kost niet meer dan 2500 en dan heb je een dure, trek er per naamswijziging enz 10.000 voor uit en je komt een heel eind. De vraag is welke bedrijven daar goed garen bij hebben gesponnen, wie is vriendjes met wie, welk ict bedrijf heeft deze klus uitgevoerd.

myrna1965 | 03-04-19 | 09:14 | 2

ik had het voor minder uitgevoerd, en ik ben machinist maar had best een flinke winst kunnen maken denk ik.

ariedeknaller | 03-04-19 | 09:55

Het is niet alleen het logo, alle papier moet opnieuw gedrukt worden. Diezelfde onzin heeft gespeeld bij het ministerie van cultuur en aanverwante zaken. Waanzinnig duur om niks want het ministerie bleef hetzelfde werkterrein houden.

Synecdoche | 03-04-19 | 10:25

"DEN HAAG - De familie van de vermoorde Anne Faber roept de Tweede Kamer op tot actie en daadwerkelijke veranderingen.
Dit naar aanleiding van de vernietigende conclusies van onder meer de Onderzoeksraad voor de Veiligheid over de gebeurtenissen die hebben geleid tot de dood van de 25-jarige."

Antwoord:
De Tweede Kamer kan uw oproep op dit moment helaas niet in behandeling nemen in verband met de festiviteiten rond de naamswijziging van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Wij nemen in een later stadium alsnog contact met u op en verzoeken u om uw vrouwelijke familieleden tot die tijd niet alleen te laten fietsen.

PS: Houd u veiligheidshalve ook de mannen maar binnen. Om privacyredenen zijn een aantal gedetineerdendossiers niet toegankelijk voor Justitie, hetgeen een risicocalculatie voor het algemene publiek bemoeilijkt.

MickeyGouda | 03-04-19 | 08:59

Niets voelt lekkerder dan iemand anders zijn geld uitgeven.... Boeie!!! jullie zijn maar domme burgers

Pretba | 03-04-19 | 08:16

Ot
https://nos.nl/artikel/2278784-europese-commissie-baseerde-zich-niet-op-eigen-cijfers-bij-besluit-over-italie.html
WC-eend.
Kudos voor Kamerlid Pieter Omtzigt.

Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 08:06 | 1

Omtzigt, de tandeloze keffer die als eerste tekent bij ieder wetsvoorstel.

jansma28542681 | 03-04-19 | 09:13

Doet mij denken aan een reclame van Klaverblad verzekeringen. Dat men bij V&J een duur reclame bureau heeft ingehuurd om het imago van V&J te verbeteren en dat men dan na maanden van onderzoek met het eindadvies komt: we moeten de naam veranderen in J&V. Briljant! Bij Klaverblad gingen ze er niet in mee, maar bij V&J blijkbaar wel. Is namelijk overheidsgeld en dan hoef je niet op een paar centen te kijken. Als het op is verhogen we de accijnzen of de BTW gewoon weer met een paar procent. Die kudtburger betaalt het toch gewoon. GRATIES GELD JONGUH!!! Er als Ferdje na 4 jaar plucheplakken totaal niets heeft bereikt, kan hij in ieder geval deze memoriabele naamswijziging op zijn conto schrijven. En de rest van zijn leven tegen zijn golfmaten opscheppen over die ene keer toen hij het Nederlandse volk toch zo heerlijk in de bek heeft kunnen schijten! YOLO! Kafka had het niet kunnen verzinnen...

Mark zit te Dutten | 03-04-19 | 07:54 | 2

https://youtu.be/X2qAiUx9SXc

Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 08:11

@Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 08:11: ik had zelf meer deze in mijn hoofd: youtu.be/0zkx8YPxCEI

Mark zit te Dutten | 03-04-19 | 08:23

32 miljoen die je had kunnen steken in meer blauw op straat, in verbetering van je digitale en forensische opsporingsmethoden, in het bestreiden van zware misdaad en terrorisme, in het oplossen van cold cases. In plaats daarvan poets je alleen je plaatje naar buiten nog meer op. Je moet het maar durven.

MickeyGouda | 03-04-19 | 07:44 | 1

Dit is niet nieuw. Een bewindsman realiseert zich dat hij op zijn beleidsterrein geen enkele verstandige maatregel kan of wil verzinnen, gaat zich vervelen en begint dan aan dingen als naamswijzigingen. Het is een symptoom van onmacht en/of incompetentie.

JvanDeventer | 03-04-19 | 10:16

Justitie staat vóór Veiligheid omdat dit belangrijker is, aldus Grapperhaus. Dus Economische Zaken is belangrijker dan Klimaat. Het kabinet zegt het zelf...

batvoca2 | 03-04-19 | 07:40 | 1

Lol

menage | 03-04-19 | 08:04

De motivatie van de minister is ook zo ongelooflijk stupide: justitie gaat voor veiligheid. Justitie is de basis. Dit is natuurlijk totaalonzin. Er is justitie voor het creëren van veiligheid voor de burger van het land. Justitie is er niet voor justitie.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 07:02 | 7

@Langshetrandje | 03-04-19 | 08:09:

"autonoom bijv.naamw.Uitspraak: [ɑutoˈnom, oto'nom] zelfstandig in het bepalen wat je wilt"

Autonomie is op zich een mooie waarde, Langshetrandje, en ik begrijp dat ik het moet opvatten in de zin dat die rechters in kwestie buiten de geijkte patronen van de organisatie durven te treden, maar hebben ze ook daadwerkelijk een vinger aan de pols van de samenleving? Meer dan in welk beroep dan misschien wel ook kunnen de beslissingen die een rechter neemt grote gevolgen hebben voor het algemene publiek. Dat laat bijvoorbeeld geen ruimte voor wereldverbeteraars die omwille van het eigen deugen draaideurcriminelen kansen blijven geven. Daar staat autonomie het nut van het algemeen in de weg.

MickeyGouda | 03-04-19 | 08:30

Ik begreep dat dit uit de koker van D666 komt en we weten dat justitie grotendeels uit eigengereide D666 rechters bestaat. Is die nieuwe naam dan niet stiekem gewoon een subliminale boodschap van D666 dat D666 rechters belangrijker zijn dan de veiligheid in dit land??? Of heb ik dan teveel onder een Aluhoedje gelegen?

Mark zit te Dutten | 03-04-19 | 08:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Was hier enkele jaren geleden niet ook al ophef over? Naamsverandering voor heel veel geld.

priks | 03-04-19 | 06:36

Heet Grapperhaus nu Babbelkous ?

Minus Richels | 03-04-19 | 06:07

Niet alle naamswijzigingen kosten geld... ik weet er eentje wat veel geld oplevert.
De naam Rutte wijzigen in Baudet:

1. we gaan niet van het schone gas af
2. een ander migratiebeleid
3. minder geld voor Brussel
dit kost geen 32 miljoen... dit levert miljarden op.

sociaal_econoom | 03-04-19 | 05:55 | 1

Goeie! Echter voor je het weet staat die lul met vingers te roepen dat hij Baudet heet. En heel NL trapt er weer in.

grom | 03-04-19 | 07:22

Voeg maar toe aan de inmiddels enorme lijst met de naam "Gevolgen van politiek wanbeleid."

nietmijnbaardvriend | 03-04-19 | 04:58

Ons belastingeld? Zodra je ouders na je geboorte aangifte doen ben je eigendom van de staat. Sorry, het is niet anders.

ugur | 03-04-19 | 04:05

Als de vorm belangrijker is dan de inhoud...........

Gele Beer | 03-04-19 | 02:38 | 1

Inhoud? Waar?

ugur | 03-04-19 | 04:03

32 miljoen, want justitie is belangrijker dan veiligheid of zoiets?

anigroove | 03-04-19 | 02:34
-weggejorist-
Mocro070 | 03-04-19 | 01:32 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je goed luisterd zegt Grappenhuis dat HIJ het belangrijk vond dat justitie voor veiligheid komt. Die miljoenen zijn dus uitgegeven omdat hij graag minister van Justitie en Veiligheid op z'n visite kaartje en daarna z'n CV wilde hebben.
IJdelheid mag wat kosten.

lieverdeauddanreaud | 03-04-19 | 01:10 | 1

Hij weet dat hij het grootste deel van het parlement en de kiezers openlijk in de bek kan schijten, en ze vervolgens keihard uit kan lachen. Dus doet dat hij dat ook.

obominotie | 03-04-19 | 03:20

Ik vind dat de volgorde Veiligheid en Justitie (VenJ) beter bekt dan Justitie en Veiligheid (JenV). Maar dat is slechts mijn mening.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 00:46 | 3

ehhh.... als in "lood om oud ijzer" ?

Bakschuif | 03-04-19 | 01:00

Komen ze over een paar jaar zelf ook achter en dan veranderen ze het weer terug!

Mark zit te Dutten | 03-04-19 | 07:39

Schijnt dat Kaag nog moeilijk heeft gedaan over die 32 miljoen, die had ze eigenlijk al aan Hamas toegezegd. DENK, X66, GL en de SP zijn not amused...

Graaisnaaiert | 03-04-19 | 00:45

Als een ministerie echt van karakter verandert, dan zou ik er nog begrip voor kunnen hebben en als de naam van Justitie en veiligheid nog toegekend had moeten worden zou ik er ook alle begrip voor hebben dat justitie als eerste genoemd werd. Maar als je twee miljoen belastinggeld gaat uitgeven om 2 woorden om te draaien dan ben je, om met Holleeder te spreken wappie. Maar ja, dit is natuurlijk ook wel de denkwereld van Brussel hè, dus als je daar ooit een leuke baan hoopt te krijgen moet je deze waanzin gewoon hartstochtelijk blijven verdedigen

Bena | 03-04-19 | 00:45 | 1

Op zich eens. Maar u heeft Holleeder niet nodig om uw punt te maken of actueel te zijn. Holleeder is een bewezen crimineel die er gelukkig niet meer toe doet. Lekker in het groeiende stof laten.

VP732 | 03-04-19 | 02:58

Minister Gabberhouse tegen Tom Staal: "What seems to be the officer, problem?"
www.youtube.com/watch?v=v2Frlv68dbs&a...
-"Come with me", zegt Bosma. #kantvandegeschiedenis

chicago river | 03-04-19 | 00:43

Ze hebben geen enkel benul wat geld is, laat staan wat de waarde er van is.
De gewone burger is financieel, volkomen uitgemergeld, maar deze vetzak en anderen smijten met geld! Puur omdat ze justitie belangrijker vinden dan veiligheid, nou inderdaad, dat ondervindt de burger ook! Die veiligheid is een wassen neus, maar dan een hele dure!

vluchtelingallergie | 03-04-19 | 00:29

Vorm boven inhoud, dat is mijn conclusie.

Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:24 | 2

Toon! Vergeet de toon niet!

Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 00:28

@Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:24
Volstrekt mee eens. Het gaat in de verworden mediacratie waarin we beland zijn meer om het 'lijken' (in meerdere betekenissen, ook 'over') dan om het 'zijn'.
@Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 00:28
De toon is tegenwoordig vaak twee-tonig: namelijk hard en vals!

Bakschuif | 03-04-19 | 00:36

Grapperhaus is next exit. Die man is zo nep want hangt van maniertjes aan elkaar. De bodem onder zijn karakter mist. Een lichtgewicht die goed geacteerd heeft een zwaargewicht te zijn en op korte termijn door de mand gast vallen.

Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:22 | 3

Gaat...

Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:23

@Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:23:
Morgen Dekker? Nah. Rutte heeft echt een goede regering. Die gaat echt niet vallen over een panhuis. Of over een paar miljoen voor een naamsverandering. Of een penthouse, of, of.....

Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 00:27

@Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 00:27
raak! de volstrekt talentlozen van het corrupte kartel houden elkaar stevig vast opdat niemand bij gebleken ongeschiktheid de rest mee sleurt, en bij opoffering toch weer goed terecht komt als beloning voor het "kat vangen". Het-houdt-niet-op! Om dol van te worden!

Bakschuif | 03-04-19 | 01:08

Iedere (belasting betalende ) Nederlander kan je daarmee miljonair maken .

iopeth | 03-04-19 | 00:16 | 1

Goed plan, maar ik zie toch liever arme kinderen met een gevulde buik en ouderen met een betere zorg.

Muuke | 03-04-19 | 00:24

Het is eigenlijk gewoon stelen van de burger. Dat is meer de norm dan integer omgaan met het geld van die burger,al probeerde men dat laatste minstens nog maar... De Rötte kabinetten zijn ook hier opnieuw dieptepunten. Hun gevel mag u wat kosten,ook ongevraagd.

hertogvanzottegem | 03-04-19 | 00:08 | 3

En de pvv hield weer eens wijselijk zijn muil. Hún kabinet taxeert het op een kwart miljard. U hoorde het em zeggen. Maar dan heb je ook écht andere naambordjes.

Shareholder II | 03-04-19 | 00:14

@Shareholder II | 03-04-19 | 00:14:
Hoe lang ben je al links gast ? Dat vraag ik even voor de zekerheid , aangezien een linkse niks kan . En aangezien jij sarcasme niet kunt herkennen ook al word je er door overreden , denk ik dat mijn onderbuik het weer bij het rechte eind heeft zoals gewoonlijk .

ghetto-is-back | 03-04-19 | 00:24

@ghetto-is-back: Dat was ironie. Onderbuik is gonna onderbuik dude.

Shareholder II | 03-04-19 | 00:50

V&J werd J&V. Dat zijn nog eens beslissingen! Ze friemelen overal aan. God zij dank kunnen ze de naam van ons land niet wijzigen!

Rest In Privacy | 03-04-19 | 00:06 | 3

Nederland ≠ Holland.
Edoch...

Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 00:09

Hollandistan.

Rotterdams Geschut | 03-04-19 | 04:31

@Rotterdams Geschut | 03-04-19 | 04:31: raak geschoten geschut.

hertogvanzottegem | 03-04-19 | 12:16

Ik geloof er niets van.
Er wordt weer gewoon geld weggesluisd.
Als je ze eenmaal hebt gelabeld als criminele organisatie snijden die talloze faal projecten opeens hout.

Ray69 | 03-04-19 | 00:05

Nu op NPO1: Het late NOS journaal met Trump die ziet dat de NAVO staten sinds het 'nazi bewind' van Trump voortaan meer aan defensie besteden,
Nog steeds te weinig volgens de afspraak maar Trump is mild en Trump is blijkbaar invloedrijk.
www.npostart.nl/live/npo-1

keestelpro | 03-04-19 | 00:02

Overigens, Grapperhaus heeft hét niet. Hij acteert de staatsman door middel van goed aangeleerde minuscule mimiek en non-verbaal gedrag. Maar hij heeft het niet in zich. Is een nepperd. Een van de aftreders komende maanden.

Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:00 | 2

als 'iemand' zijn hand er met een zachte *plop* weer uit trekt, heeft hij waarschijnlijk niet veel meer te zeggen.....

Bakschuif | 03-04-19 | 00:53

Wat heeft-ie niet in zich ? De jeugdige, onschuldige schoolverlatersblik in de ogen ? Hij is toch als een van de weinigen werkzaam op een gebied waarin hij (werk)ervaring heeft, al zal dat vnl niet op uitvoerend gebied zijn geweest. Maar wat moet je nu hebben om door het volk een goede politicus genoemd te worden ? U heeft blijkbaar een model waaruit op te maken valt wat een goed staatsman nodig heeft. Kom, vertel het, maak het openbaar. Voor mij zijn het allemaal bla bla figuren. Iedereen vindt het verspilling, maar niemand doet er wat aan, behalve wat populistische opmerkingen maken. Ze doen niets en ze kunnen niets. Overbodige poppenkast. Sluiten. Wilders en Hiddema aan de macht. Tijd voor twee kleine dictatortjes.

SlimmeBelg | 03-04-19 | 04:38

Grappig:
https://www.rijksoverheid.nl/persinformatie-ministerie-van-jenv/woordvoerders
Een overzicht van de contactgegevens van de persvoorlichters van het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV).
mail: @minvenj.nl
Hahahaha!
Wat een zooitje!

Is dit nog nieuws? | 02-04-19 | 23:59 | 1

Typerend voor hoe slecht georganiseerd het hele justitie zooitje al decennia is.

sprietatoom | 03-04-19 | 00:26

Is dit ook strafbaar?
Willen jullie mee of minder ambtenaren?

MorgenEenAnder | 02-04-19 | 23:56 | 1

Ambtenaren, een noodzakelijk kwaad. Als ze dan nog maar doen waarvoor ze betaald krijgen. Een flinke verschuiving van kantoorruimte naar de straat, agent, controleur openbaar vervoer, liefst begeleid door een stevig bewapende agent, met vergunning om te schieten zou al een hele verbetering zijn, over veiligheid gesproken.

SlimmeBelg | 03-04-19 | 04:42

Als je geen schulden hebt probeer je zuinig te leven om niet in de schulden te komen.
Maar als je toch al diep in de schulden zit dan zit je er helemaal niet mee om geld uit te geven aan onzin en je schulden verder te laten oplopen.
En zo werkt de overheid ook, 32 miljoen is veel geld, maar ten opzichte van de totale staatsschuld stelt het niks voor. Alleen worden er op alle niveaus van de overheid dagelijks beslissingen genomen die ieder op zich niet zo veel voorstellen, maar als je ze bij elkaar optelt tot enorme bedragen leiden.

Osdorpertje | 02-04-19 | 23:55 | 3

En erger, al ben ik dit helemaal met je eens. Weet je hoeveel geld er wereldwijd rondgepompt wordt? 32 mio zeg je... hahahahaha

Willem_Oltmans | 02-04-19 | 23:57

Os... Zo gaat dat in het overleg. Dat bedoel ik aan te geven.

Willem_Oltmans | 02-04-19 | 23:58

Alles wat de burger dient te doen, zijn (hypotheek)schulden afbetalen, zijn huishoudboekje op orde te hebben, hoofdelijk aansprakelijk met zijn hele vermogen, burgerzin tonen, waarvoor je dan in een tram meedogenloos afgeknald wordt, vegen de dames en heren in control hun achterwerk mee af. Want geen aansprakelijkheid, geen verantwoordelijkheid. Simpel op te lossen door iedere ambtenaar (en politicus) hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor het omgaan (verkwisten van) met andermans geld. Binnen 10 jaar zou er geen staatsschuld meer zijn, en ook nooit meer komen. Maar jij burger, zult betalen, tot de laatste snik.

SlimmeBelg | 03-04-19 | 04:53

Als die naam omgedraaid moet worden omdat dit beter is, welke sukkels hebben dan in het verleden de voor verkeerde volgorde gekozen.

watazooi | 02-04-19 | 23:54 | 7

Tjakka!

Is dit nog nieuws? | 03-04-19 | 00:11

U heeft niet goed geluisterd in de video? Dat hééft dus een verleden. En daarna verwijst de Minister naar zijn ambtenaren... waar deze bitchfight blijkbaar is beslecht. Die sneukezen krijgen we nooit op een waag berecht -was t maar waar.

Shareholder II | 03-04-19 | 00:23

@Shareholder II | 03-04-19 | 00:23: Rechtsstaat, maar alleen voor de overtredende, niet betalende burger.

SlimmeBelg | 03-04-19 | 04:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is natuurlijk ronduit belachelijk wat dat kost, en waarom dat allemaal nodig is.
Viel me nog één ding op, vlak voor het filmpje stopte meende ik te horen dat er Kamervragen gesteld gingen worden over het door fokken van konijnen???

Muuke | 02-04-19 | 23:53 | 1

Er wordt nu al een buffer aangelegd voor Pasen me dunkt.

VP732 | 03-04-19 | 03:02

OT, waarom gaat Peter Pannenkoek helemaal stijf onder de coke bij Jinek aan tafel zitten. Helemaal de weg kwijt.

Willem_Oltmans | 02-04-19 | 23:52 | 4

Waarschijnlijk poedersuiker.

blisterverpakking | 03-04-19 | 00:01

Doorgesnoven indruk? Dat is Pannenkoek's standaard houding. Als het goed is maakt ie geen enkele grap.

Shareholder II | 03-04-19 | 00:03

Hij zat met twee basketballen vers aan tafel en daarna enorm over het onderwerp heen te kletsen zonder dat hij de pointe vatte. Zo ken ik hem niet. Ik heb overigens het land aan coke junks.

Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

Niet zo lopen zeiken, een heel leger zeer dure management consultants heeft er jaren over gedaan om met deze geniale verfrissing van het merk justitie te komen. Na een oneindig tal brainstormsessies riep jong talent van het jaar 2017 inees, ik heb het! Justitie en veiligheid.......
Respect.

lieverdeauddanreaud | 02-04-19 | 23:51

Gewoon aanklagen voor corruptie, je hebt niet eens bewijs nodig want de verdediging kan zonder plausibel alternatieve uitleg onmogelijk gerede twijfel aantonen en die uitleg bestaat letterlijk niet.

thomiozo | 02-04-19 | 23:48

Een paar mailadressen, briefhoofden en een logo aanpassen, en een paar vlaggen.
€ 32.000.000.
Zo een werkgever zoek ik ook.

de honden blaffen... | 02-04-19 | 23:46 | 1

Ik zoek zo'n klant?

TilburgDeGekste | 03-04-19 | 00:37

Willen jullie meer of minder miljoenen?

Is dit nog nieuws? | 02-04-19 | 23:45

Het zou interessant zijn om te weten hoeveel D66-ers betrokken zijn bij en geld verdienen aan deze naamsverandering. Net als bij de ICT-projecten van de overheid zullen dat er wel eens heel veel kunnen zijn.

spanarchist | 02-04-19 | 23:45 | 1

Polderen. Niet om tot een oplossing te komen maar om iedereen te vriend te houden.

Willem_Oltmans | 03-04-19 | 00:20

Voor die 23 miljoen hebben heel veel mensen gewoon keihard moeten werken!
Maar dat boeit die incapabelen geen zak, ziekenhuizen sluiten, maar we hebben wel een nieuw logo.

tsjajaja | 02-04-19 | 23:42 | 2

Valt best mee hoe hard een paar management consultants moeten werken om 32 miljoen in rekening te brengen....

lieverdeauddanreaud | 02-04-19 | 23:55

Je hebt de 3 en de 2 in de verkeerde volgorde.

Ramsesz | 03-04-19 | 08:23

Is er nou niemand die tijdens zo'n overleg zegt "... ja maar wacht eens even …" ?

Rammstein | 02-04-19 | 23:38 | 2

Welnee, het is precies wat Hiddema zegt; werkverschaffing. Dan hoor je ze niet klagen.

knutsel_ | 02-04-19 | 23:40

Nee die persoon snippert die dag altijd. Of werkt de maand erop bij de buitendienst op Ameland. Je denkt natuurlijk eerst even na voordat je tijdens overlegjes wat gaat zeggen. Dat kan straks -thuis tegen de hond- ook wel.

Shareholder II | 02-04-19 | 23:44

En dit is al diverse keren gebeurd onder Rutte, Rutte I, Rutte II en Rutte III.
De VVD die de overheid ook zgn. kleiner wilde maken. Er zijn ministeries bijgekomen! En maar gooien met ons belastinggeld voor totaal nutteloze dingen als namen van ministeries. Over die naamgeving is nog nooit verwarring over geweest.

AnnaJL | 02-04-19 | 23:36 | 1

Rutte I II III was te overzien.. maar IV wordt dan ineens duurder he.

Shareholder II | 03-04-19 | 00:38

Compleet van het pad af daar.

RenHoek | 02-04-19 | 23:36 | 1

Mee eens.

Muuke | 02-04-19 | 23:44

Justitie en Veiligheid of Veiligheid en Justitie, das net zoiets als Hollandse Kim, lijkt lekker maar haalt de bevrediging net niet.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 23:34

Zelfs met 32 miljoen aan kunstmatige intelligentie erbij blijft het bij Kees Verhoeven een echoput. Daar kun je geld en KI in blijven pompen en het verdwijnt allemaal in het zwarte gat van de Dood66 ziel. Het beetje dat blijkbaar aanwezig is, is toch voldoende om dat zelfinzicht te hebben. Of hij heeft gewoon een goede PR medewerkster, wat waarschijnlijker is.

Frau Merkel | 02-04-19 | 23:33

Gelukkig loopt het als een geoliede machine bij Justitie en Veiligheid. Er worden geen fouten gemaakt en de rechtspraak is helemaal op orde, iedere burger voelt dat men goed vertegenwoordigd wordt door een totaal objectieve rechtspraak.
Gun ze dan als kers op de taart ook deze naamsverandering.

Wat een stelletje faalhazen daar zeg.

sprietatoom | 02-04-19 | 23:33

Wat zou het kosten om een minister te hernoemen tot "Lullo Koekwaus"?

Bakschuif | 02-04-19 | 23:32 | 6

@Frau Merkel | 02-04-19 | 23:48
HIJ heeft het moeilijk? Pffff.... en wij dan...? verder eens

Bakschuif | 03-04-19 | 00:01

Ik vind 'Grappenhuis' de lading ook wel dekken.

Shareholder II | 03-04-19 | 00:06

Hmmm ja, okee, als je een beetje van zwarte humor houd hè? Heb me laten vertellen dat hij model stond voor een nieuw boek van Thiery "de omhoog gevallen kartel-ganger zonder talenten", maar dat is vooralsnog pure roddel hoor. Kan het me voorstellen, maar krijgt het nog niet bevestigd.

Bakschuif | 03-04-19 | 00:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik denk aan de miljarden kostende overheidsprojecten die totaal mislukt zijn valt mij dit bedrag reuze mee.

botbot | 02-04-19 | 23:29

32 miljoen is afleiding en voorbereiding. Wacht maar eens tot de eerste serieuze kostenposten voor het milieu bekend worden gemaakt.

jos verstoppen | 02-04-19 | 23:23 | 2

32 miljoen is NIKS vergeleken bij €1000.000.000.000!!!!!
Maar wel het bewijs dat de overheid het ECHT gaat doen.
Mao Zedong's wandaden zouden hier wel eens bij kunnen gaan verbleken want zoveel geld zit er niet in de bodemloze staatsschuldslurpende schatkist.
WIJ gaan dat betalen. Niet van de 50% belasting op ons inkomen maar met extra heffingen en lasten verlegd naar de burger. En met als resultaat: NIKS!

keestelpro | 02-04-19 | 23:51

@keestelpro: Niks ??! Het is gvd een 180° gedraaide propositie !

Shareholder II | 03-04-19 | 00:08

-Did you hear that, Bob?
-What?
-The Dutch!! They now call their ministry
'Justice and Security'. Previously that was 'Security and Justice'!
-Really? Whow!! You know what? Fuck those Germans. Let's give the order to the Dutch!

kotelet | 02-04-19 | 23:21 | 3

-Hold that order, the Chinese will do it for half the price... let them do it.

Ceevoo | 02-04-19 | 23:27

@Ceevoo | 02-04-19 | 23:27: -wow, hold your horses. Bangalore Alley is even cheaper. Call in Infosys and they give you a real bang for your bucks.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 23:34

Toch een vervelende waarheid in het filmpje op de valreep.

bleached | 02-04-19 | 23:15

Protip: als je als burger voor een willekeurige dienst veel te veel wil betalen, moet je een bedrijf uitzoeken dat veel overheidsopdrachten krijgt.
Zodra ze in de gaten hebben hoe ze luie ambtenaren een poot kunnen uitdraaien, gaan alle remmen los. Dat verklaart dit soort astronomische bedragen.

Leipniz | 02-04-19 | 23:15 | 2

Ik denk dat het te maken heeft met het geweldige systeem van verplicht aanbesteden. Eenmaal gewonnen, krijg je alle opdrachten en betaalt de opdrachtgever de hoofdprijs voor alles wat niet helemaal vooraf te bepalen is, zoals "creatieve acties" als naamswijzigingen.

tsjajaja | 02-04-19 | 23:25

@tsjajaja | 02-04-19 | 23:25: Maar het zijn steeds dezelfde clubs die de aanbestedingen winnen. De overheid heeft trouwens zelf geen ICTers in dienst alles wordt ingehuurd. Dus ze hebben ook niemand op tactisch of strategisch niveau. Verantwoordelijken hebben dus geen ICT achtergrond (veelal baantje gekregen omdat de persoon heel goed is in ambtelijke politieke spelletjes) en die laten zich dus adviseren door die externe partijen.
Dus de onderhandelingsmacht van die externe partijen is enorm.
Daarom stapelt de overheid dan ook ICTfaal op ICTfaal en kost het miljarden.
En hebben ze na jaren van knutselen nog steeds iets wat niet werkt.
Zie o.a. politie of het patienten dossier. O ja UWV niet te vergeten.
Maar die externe partijen lachen zich de leuter uit de pantalon.
Die kunnen de overheid van alles aansmeren want er zit daar toch niemand die er iets van begrijpt.
Zoals het verstrekken van een nieuw email adres wat dan bijna twee miljoen kost.
Zelfs nu nog draaien ze bij de overheid op veel plaatsen nog met XP en server 2003 want ze zouden over gaan op open source.
Ongeveer 15 jaar geleden bedacht een slimmerik in een kantoortje dat het goedkoper zou zijn om alles op open source te gaan draaien. Dat is natuurlijk goedkoper maar goede Linux beheerders zijn schaars.
En Linux is natuurlijk heel stabiel en veilig maar je moet best wel veel aparte servertjes hebben voor de diverse taken. Die dingen moet je ook beheren.
Dat ging dus ook niet goed.
Laat maar verder, ik kan er nog wel een uur over schrijven.

Zapata10 | 03-04-19 | 00:47

Klasse Tom Staal. Heb je eindelijk een blije die het er even blij van neemt.. trap je em aan 't einde mooi even binnenkant-knie naar de grond. Chapeau !

Shareholder II | 02-04-19 | 23:14 | 1

Inderdaad chapeau , de trap had nog wel even wat harder gekund maar de intentie was wel in orde .

ghetto-is-back | 02-04-19 | 23:52

Gaan we over dertig dagen al die reaguurders die hun zwitsal (weer) kwijt raken feliciteren? En zeggen "u verdient het echt, gefeliciteerd!" "Uw zwitsal had al eerder weg moeten zijn, een echte aanwinst" etcetc. Lijkt me grappig, sorry voor het leedvermaak zwitsals!

Rest In Privacy | 02-04-19 | 23:14 | 2

Ik klik meteen op de [!] bij iedere zwitsal ook al zitten ze tien jaar eerder bij de club dan ik. Zo ben ik. Ik stem trouwens ook op FvD dus Maurice de Hond heeft gewoon gelijk. [groenlinks modus = 0]

keestelpro | 02-04-19 | 23:41

@keestelpro | 02-04-19 | 23:49
"We gaan op zwitsaljacht" hoor ik iemand zingen.
Maurice is niet helemaal gek ik heb inderdaad een schaakdiploma.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 23:48

32 miljoen..... dat is nogal een berg drukwerk papier en enveloppen! Want email omzetten en nieuwe footnotes op e-mails zetten kost geen drol.

Oepsie1234 | 02-04-19 | 23:12 | 1

Ik kan me herinneren dat men een jaar of twintig geleden al zat te zaniken over het papierloze ministerie.

knutsel_ | 02-04-19 | 23:15

Dus bij Grapperhaus is hetgene vóór de ‘en’ belangrijker? Wat mij betreft zijn de woorden gelijkwaardig. Naamswijziging kan ik me voorstellen als takenpakket wijzigt maar dat is niet eens het geval.

Durkmans | 02-04-19 | 23:07 | 1

Wellicht is een gedachtenstreepje -- tussen Justitie - Veiligheid beter om gelijkwaardigheid te bereiken. Nu denken ambtenaren alleen maar aan hun hok: òf Justitie òf Veiligheid. Het gaat er dan om, wie het eerst op z'n zitplek zit. Daarom het belang welke aanduiding op nr 1 danwel nr 2 staat.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-04-19 | 23:18

Waarom moet ik telkens denken aan die transformers films... met politie logo
"to punish and enslave"
Zal wel aan mij liggen, slechte films, met veel explosies heb ik altijd al 'n zwak voor gehad.

Ceevoo | 02-04-19 | 23:04 | 5

@jos verstoppen | 02-04-19 | 23:15:
Zie er een paar die hier al jaren lopen en vanmorgen nog geen zwitsal hadden. Het is een mysterie. Nu jij weer.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 23:18

@Hollende_Kleurling | 02-04-19 | 23:18: Waarschijnlijk een beoordeling van de jarenlange plempsels. De kwaliteit is van dien aard dat ze weer terug naar de reaguurdersschool moeten. (geintje, dit bedoel ik niet zo)

Zapata10 | 02-04-19 | 23:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, het ego van een paar Paarse kudt partijen mag wat kosten....
Ouderen bijvoorbeeld, moeten voorlopig nog maar rustig even een week wachten tot ze gewassen worden in hun vieze verpleegtehuis. Kwestie van prioriteiten.

kotelet | 02-04-19 | 23:02

Komt weer allemaal terug dat geld.

van stampij | 02-04-19 | 23:00 | 1

Mét rente!

Oepsie1234 | 02-04-19 | 23:12

Wat betekent zo;n nieuwe zwitsal eigenlijk? Dat je op de wipstoel zit?

knutsel_ | 02-04-19 | 22:56 | 3

Dat Joris [vzmh] ergens een foutje heeft gemaakt?

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:59

Dat je een ui bent met een strafblad.

Jan Dribbel | 02-04-19 | 22:59

1 april grap?

Is dit nog nieuws? | 02-04-19 | 23:45

Bah, veel te veel zwitsals in onze prachtige boreale panelen.
Het is toch een andere cultuur hé :P

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:53 | 2

Mogen die ook een mening hebben eigenlijk?

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:57

32 miljoen om een stel ambtenaren, inclusief de minister, het gevoel te geven dat ze ertoe doen. Met dat geld had minimaal 1 ziekenhuis open gehouden kunnen worden. Maar geld speelt geen rol, en het klotst tegen de plinten op zeggen ze dan, behalve als het gaat om echte maatschappelijke problemen.

Nelis SplitBloes | 02-04-19 | 22:53

Even beetje techniek.
Mijn organisatie wil vanuit een ander email adres mogen emailen.
Ok ik koop dat domein en daarmee ben ik authorative voor dat domein. 90 Euro 15 minuten werk.
Dan moet mijn email infrastructuur weten dat ik wil mailen vanuit dat adres. On premise mailserver of dat nu Exchange of Lotus Notes is of wat anders, 5 minuten werk met juiste tabblaadje opzoeken en mail adres er in zetten. In O365 zijn het een paar handelingen dus duurt het 15 minuten.
DNS verwijzingen doorvoeren, (MX SPF records) half uurtje werk.
Nu gaat het ingewikkelder worden want al je gebruikers moeten natuurlijk wel dat emailadres ook aan hun account gekoppeld krijgen. Daar bestaat een mooi standaard powershell scriptje voor maar voor Linux zullen ze er ook wel zijn. Ding aftrappen, koffie gaan halen en een half uurtje daarna heeft iedereen dat extra email adres gekoppeld aan het account. Ook al heb je 10.000 medewerkers.
Wachten op de go en dan scriptje aftrappen dat het nieuwe emailadres als primair zet. Weer koffie halen.
Als ik dit heel ruim moet rekenen maar dan heel erg ruim, dan is dat een dag werk voor een ICT medewerker.

Zapata10 | 02-04-19 | 22:52 | 5

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 23:02: Nee je moet meer aan partijen zoals Pink Roccade denken. Dragen dure pakken en zijn in het land der blinden als eenoog koning.

Zapata10 | 02-04-19 | 23:06

Je vergeet nog een certificaat. Laten we eens gek doen en een Symantec Secure Site Pro EV nemen, voor banken, overheden etc. met uitgebreide validatie. Zijn 10 systeembeheerders en hun tekengerechtigde manager/opperhoofd zomaar een week mee bezig. Certificaat zelf kost zomaar €1000 per jaar. En voor SPF moet wel even grondig worden geinventariseerd vanaf welke ip-adressen dat domein valide is. Daarvoor moet je natuurlijk wel een aparte werkgroep opzetten die gedurende 2 maanden op de vrijdagochtend vergadert. Is ook best wel moeilijk allemaal.

Norman N. Warden | 03-04-19 | 00:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Advocaten en politici, vaak ook met een juridische opleiding, vinden Justitie misschien belangrijker dan Veiligheid. De gewone burger vindt veiligheid waarschijnlijk een basisvoorwaarde en van het grootste belang. Maar mag natuurlijk wel weer betalen voor deze kolder. Wat een gaaf land toch weer.

benjeallanggek | 02-04-19 | 22:48

Kon er voor die 32 miljoen euro geen 1 letterverandering meegenomen worden bij Grapperhaus in de aanbesteding?

steekmug | 02-04-19 | 22:47 | 2

Fapperhaus is door de COR geblokkeerd.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:49

Waarom zou je je druk maken over geld als dat toch niet van jezelf is? Wat een onzin weer. Ga problemen aanpakken in plaats van woordspelletjes spelen.

ArieR68 | 02-04-19 | 22:46

32 miljoen die tenminste niet naar EU of Pallies gaan.

Mark_D_NL | 02-04-19 | 22:41 | 4

Leg eens wat verder uit Zwitsal. Beetje karig verhaaltje zo.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een walgelijke egotripperij. Zullen wel weer een aantal vrindjes uit het Old Boys Network lekker aan verdienen.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:41 | 1

Jij snapt het! Was ook mijn gedachte!

Harrie7949 | 02-04-19 | 22:48

En die Ronald van Raak is een goede kerel. Kan hij niet eens aanmonsteren op de renaissancevloot?

JJMS | 02-04-19 | 22:39

Lijkt mij toch dat hier eens flink op gewobt moet worden. Ik durf er geld op in te zetten dat een groot deel van het geld via BV's van familie of kennissen is verdwenen.

Als het 10 miljoen was, was het al veel geweest. Maar 32 miljoen, dat is zo ontzagwekkend veel geld, dan is er meer aan de hand, dat kan gewoon niet anders.

Om het in perspectief te zetten, 1 iemand aan het werk zetten op het niveau WO afgestudeerd, kost je als werkgever, als je de werknemer goed betaalt, 71.000 euro. Dat is bruto 5500 per maand. Goed betaald dus.

Je kunt voor 32 miljoen 450 mensen tegen dat salaris een jaar lang aan het werk houden. Nét iets boven minimumloon kost 27k per jaar, en dan kom je al aan 1300 mensen (!!!!) een jaar lang aan het werk hebben.

Om kort te gaan; hier moet iets niet kloppen. Kapotwobben dit verhaal.

zik | 02-04-19 | 22:35 | 3

Yep, mensen zijn niet zo goed met orde van groottes.

SHSH | 02-04-19 | 22:49

Haha jij hebt ook geen idee he. Jij denkt och de werkgever betaalt gewoon wat je krijgt. Zeker nog student of scholier?

azijnseikerT | 02-04-19 | 23:01

@azijnseikerT | 02-04-19 | 23:01: Kerel, je moet echt ff beter lezen en rekenen. De 5500 is ruim genomen, geef ik toe, maar het zit niet ver van de waarheid. Werkgeverskosten meegerekend.

zik | 03-04-19 | 02:29

Den Haag heeft een betalingsoverschot van 11 miljard... dit is geen probleem.

sociaal_econoom | 02-04-19 | 22:33 | 5

Dat had een overschot van 11,032 miljard kunnen zijn. Is toch bijna 2 euro de neus. Had ik liever een vaasje pils voor gehaald.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook weer zo'n door de politiek aangereikt onderwerp wat de burgers een rad voor de ogen moet draaien. Merendeel vloeit toch allemaal weer terug in de staatskas... inkomstenbelasting, btw, accijnzen... zolang het maar geen staatsschuld wordt. Want dat is pas echt eng met die zogenaamde lage rentes die nu gehanteerd worden. Lage rentes worden torenhoog als het uiteindelijk gelukt is je land te destabiliseren.

roevka | 02-04-19 | 22:28 | 6

@azijnseikerT | 02-04-19 | 23:02: kijk maar eens naar de beurs. 556 as we speak. Omdat het zo goed gaat? Lol Nee omdat de centrale banken al weer een signaal hebben afgegeven dat ze in dienst van de financiële markten staan.

azijnseikerT | 02-04-19 | 23:05

www.geenstijl.nl/5147025/gstv-naamswi... omdat je naar jezelf reaguurt.

De ECB is erachter gekomen dat de negatieve rente het kapitaal van de banken die massaal geld stallen bij de centrale banken uitholt, willen ze nu een speciaal tarief voor de banken instellen.

De beurskoersen van banken is al een paar jaar aan het dalen, kijk maar eens hoe goed Deutsche Bank het heeft gedaan de laatste tijd.

Netto geldbezitters zoals pensioenfondsen moeten gewoon beleggen in de "risicoloze" staatsleningen en bloeden uit hun aars. Gelukkig kunnen ze de rekening doorsturen naar de sponsors (de bedrijven), de werknemers en de pensioentrekkers. Pensioenpremies zijn opgelopen naar 25% van de loonsom, wat de meeste werknemers niet zien want in de bruto-loon sfeer. Maar al met al zuigt dat het vrij besteedbaar inkomen van de werknemers in Nederland weg. Nederland is dan nog een uitzondering met een funded pensioenstelsel, in land Frankrijk en land Italie hebben ze een pay-as-you-go systeem, waardoor de belastingen hetzelfde effect hebben in het ponzi schema waarin we hier met zijn allen leven.

Prive bezit is nog niet te onteigenen door de overheid, maar de negatieve rente heeft hetzelfde effect. Belasting zonder dat de representatieve democratie er iets over te zeggen heeft, want de ECB is door de europese rechters vogelvrij verklaard.

de enige "winnaars" in dit systeem zijn de partijen met veel schuld - de overheden in de eerste plaats - en sprinkhaanbeleggers ten tweede. Private Equity heeft het nog nooit zo goed gedaan (gelukkig voor de pensioenfondsen die hierin beleggen via Alpinvest en allerlei angelsaksische uitzuigers). En hun managers die bonussen vangen tot in de stratosfeerhoogte.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 23:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Geweldig wat een flapdrol die Grappenhaus, serieus die naamswijziging verdedigen en dan de vergelijking maken met de Arena.

marrretje | 02-04-19 | 22:25 | 1

Je kunt een gouwe brilletje opzetten wat je wil, maar je blijft een simpele stotteraar.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:28

En hoeveel miljoen heeft de naamsverandering van Ned 1, 2 en 3 naar Npo 1,2 en 3 gekost? Dat was weer zo'n spinsel van een manager die een idee had en zijn plasje, eeh, stempel er op wilde zetten.
Waarschijnlijk had Floortje niet genoeg gereisd en was het budget nog niet op dus moesten ze op de valreep nog een dure kostenpost vinden om niet het jaar er op gekort te worden

Olleke | 02-04-19 | 22:25 | 5

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:46: Meneer berbaartje is een trol. Niet op reageren! Dit figuur was ook erg actief op Powned maar daar krijgt hij geen aandacht meer!

Harrie7949 | 02-04-19 | 22:52

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:46: Jammer dat onze Hagenoot en huistrol, Berbaartje, die probeert over te komen als wijsgeer van alle onderwerpen, niet begrijpt hoe iets simpels als het geven en spenderen van budgetten doorgaans werken. Maar ik zal het speciaal voor hem even uitleggen: Hier is een potje met geld. Daarvan kun je alles betalen. Als je het potje met geld niet opmaakt dan krijg je volgende keer minder centjes, want kennelijk heb je niet zoveel geld nodig.

Olleke | 02-04-19 | 23:01
▼ 2 antwoorden verborgen

tsja en als het even mee zit hebben we er morgen weer een wachtgeldtrekker bij als Sandertje Dekker wegens niets doen wordt afgevlagd....

vranac | 02-04-19 | 22:21

32 miljoen op een overschot van 11,nogwat miljard. wie gaat hier over en waarom ?

newray | 02-04-19 | 22:20
-weggejorist-
Cor Netto | 02-04-19 | 22:19

Schaamteloos, die Grapperwaus.

Cor Netto | 02-04-19 | 22:19

Walgelijk. Ik ben woest. Wat is dit voor ern onzin. Dan lees ik gister dat artikel op Geenstijl dat alle kalfjes doodgaan door slechte omstandigheden. Zelfs een kalfje met open wonden tot op het bod en dan nu deze verkwanseling. Wat is de mens toch een kutwezen. Dat hele kabinet kan de pot op. Ook de EU met hun geldverspillende zooi. 23 mei stemmen. Ik ben echt klaar ermee. Is nu elk land op deze aarde een bananenrepubliek geworden? Allen Zwitserland en Noorwegen etc kan ik nog begrip voor opbrengen.

Badr Haary | 02-04-19 | 22:13 | 3

"tot op het bod" lol ende humor om te lachen.

Berbaar | 02-04-19 | 22:34

@Berbaar | 02-04-19 | 22:34:
Ja lach jij daar maar om Berbaartje... Vooral niet ingaan op het werkelijke thema. Dat is te pijnlijk he....?

Doeslief_allemaal | 02-04-19 | 22:37

@Doeslief_allemaal | 02-04-19 | 22:37: Meneer is een trol. Niet op reageren! Dit figuur was ook erg actief op Powned maar daar krijgt hij geen aandacht meer!

Harrie7949 | 02-04-19 | 22:51

En mr. Hiddema is goed voor 15 miljoen. Good for him, hij is al op de helft.

JJMS | 02-04-19 | 22:13

Of het nou in het bedrijfsleven is of in de politiek, ik heb het idee dat bestuurders die als eerste beginnen met een naamsverandering, meestal niet de grootste hoogvliegers zijn.

Bena | 02-04-19 | 22:06

Kunnen ambtenaren niet ook op een flexplek. Inloggen en hupsakee. 32 miljoen bespaard. Maakt geen reet uit waar je laptop staat.

bqbq | 02-04-19 | 22:05 | 4

Dat is al ingevoerd. De ambtenaren stiefelen schijnbaar de hele dag met de laptop onder de arm door het gebouw, op zoek naar een plekje. Flexplekken zijn totale bullshit en een middelvinger naar je werknemers. Of draagt u een paarse broek met gele sokken? Dat zou een hoop verklaren.

JJMS | 02-04-19 | 22:09

@JJMS | 02-04-19 | 22:09: Er zijn speciaal flexplekmanagers aangesteld, die ervoor zorgen dat de betrokken ambtenaren niet iedere dag op dezelfde plek gaan zitten.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:11

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:11:

Ambtenaren schijnen ook stapeltjes papier en fotolijstjes op tafeltjes te leggen. Verder wordt er in de lift steen-papier-schaar gespeeld en moet de lul zonder plekje 's avonds het eerste rondje betalen.

JJMS | 02-04-19 | 22:15
▼ 1 antwoord verborgen

De persoon die dit heeft weten te verkopen, kan bij mij direct een baan krijgen........

captainobvious | 02-04-19 | 22:04 | 1

Ik zeg het nog maar een keer.
Als loodgieter wil worden, moet je tig diploma's hebben.
Als je minister wilt worden, heb je aan de krant van gisteren genoeg.

ik_word_gek_in_NL | 02-04-19 | 22:30

Wat zou het kosten om GeenStijl te veranderen in SteenGijl?

piloot47 | 02-04-19 | 22:03 | 4

Dumpert heeft hun logo onlangs ook aangepast.

Olleke | 02-04-19 | 22:36

€4,83

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

Kees Verhoeven zou 32 miljoen investeren in kunstmatige intelligentie. Houd deze man in de gaten. En Wees Geen Kees.

JJMS | 02-04-19 | 22:03 | 3

Dat was het foutste antwoord dat je kan geven inderdaad.
Zelfs Rob Jetten zou niet zo diep zakken.

keestelpro | 02-04-19 | 22:04

Die 32 miljoen is al in Rob Jetten gestoken.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:10

Kees is echt een natte scheet. Heb je niks aan. Slapjanus.

Badr Haary | 02-04-19 | 22:17

Gheghe die Grapperhaus doet dat prima.
De schreeuwertjes krijgen geen poot aan de grond en....................... over naar de konijnen lol

Berbaar | 02-04-19 | 22:03 | 8

@JJMS | 02-04-19 | 22:33: berbaar lacht hierom, want berbaar hoeft geen belasting te betalen.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:45

Wat krijgen we nu? Een zwitsal?

Is dit nog nieuws? | 02-04-19 | 23:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Vraagje. Krijg je soms weer een zwitsal als een x aantal premium-reaguurders je geblokt heeft?

027 | 02-04-19 | 22:03 | 4

housop. nonsensvragen. los. het. zelf. op.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:25
▼ 1 antwoord verborgen

Als de PVV aan de macht komt krijgen we dus een ministerie van oorlog.
Er ligt nu een godwin op m'n lippen maar ik sla deze ff over.

keestelpro | 02-04-19 | 22:02

laat ik beginnen met een 'hij kan er niks aan doen'. Maar als ik het hoofd van Gapperhouse alleen al zie, dan hoef ik het artikel al niet meer. Kan ik wel raden waar het over gaat; nergens over. Die man zegt me niks.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:02 | 1

Hij praat wel, maar zegt inderdaad niets.

J-van-de-Bontekoe | 03-04-19 | 07:19

Alleen dat kost 32 miljoen of ook het omvormen en samenvoegen, herplaatsen van ambtenaren? Want dan wordt het een ander verhaal misschien? Maar dan nog is 32 miljoen extreem veel?

Jan, Leiden | 02-04-19 | 21:57 | 1

Gaat nog veel meer kosten. Alle overheids projecten kosten minstens 1/3 meer dan geraamd.

bqbq | 02-04-19 | 22:08

"Zo hard naar beneden.." Ja, van Raak, die is raak. Minister Grapperhaus en D'66 proberen de bliksems boven hun hoofden af te leiden naar het Johan Cruyff-stadion of bij Paternotte naar 'met de familie uit eten gaan' (wat een onbenul opmerking!). Hiddema treft doel met weinig woorden: D'66 is het brein achter deze farce. Deze coalitie moet volgens KeesVee nog jaren blijven zitten om dit uitgegeven geld nuttig te maken; hij gelooft er zelf niet in, is aan zijn stem te horen. Tot slot was Martin Bosma de weg in het bos kwijt. Ministerie van Binnenlandse Zaken en Vlaanderen? Groot Nederland dromen?

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-04-19 | 21:57 | 4

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:59: Die woorden lagen typeklaar, maar ik vond het te onpasselijk.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-04-19 | 22:02

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 02-04-19 | 22:02: Je pleegde dus Plaasmoorde door die woorden weg te laten?

Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:05

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:05: Hier op deze plek past het wel om de Zuid Afrikaanse rampsituatie in herinnering te roepen (daarvoor kudos!), maar ik heb Martin Bosma hoog. Ik wil hem op geen enkele manier compromitteren met de Boer uitmoording.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-04-19 | 22:12
▼ 1 antwoord verborgen

Een nieuw departement (her)oprichten voor 26,3 miljoen.
Best knap heur.

Berbaar | 02-04-19 | 21:53 | 1

Ze printen gewoon het woord jihad ik bedoel klimaat op de bestaande enveloppen. Ik vind dat bewonderenswaardig en duurzaam. Jammer dat printerinkt zo duur is zwitsal. Ze doen zo hun best.

keestelpro | 02-04-19 | 21:57

Ik vind dat het minHYSTERIE van klimaat een eigen minister moet krijgen.

keestelpro | 02-04-19 | 21:52

KeesVee maakt er even snel 30 miljoen van... die andere 2 maakt hij gelijk over aan Brussel voor de goedkeur mail?

Welles! Nietes! | 02-04-19 | 21:50 | 1

De mening van dat irritante mannetje is totaal irrelevant.

BozePaarseMan | 02-04-19 | 21:54

Waanzin van de papieren realiteit.

Statler en Waldorf | 02-04-19 | 21:49

En Femke zag dat het goed was!

pibasso | 03-04-19 | 00:29

Verhoeven wil het gebruiken voor Kunstmatige Intelligentie. Heeft hij zelf ook wat aan.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:46

Zag aan 't eind een lekker wijf en hoorde dat 't ging over het doorfokken van konijnen. Waar is de rest van dit filmpje?

Dommedaris | 02-04-19 | 21:46 | 1

Dat was geen lekker wijf, dat was Blokker.

OverdaanDerOnderheid | 02-04-19 | 23:45

En waar hebben we het over. Het doorfokken van konijnen, dat is pas erg.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:45

Doe ook effe een naamswijziging, van Potjandorie naar Gvd

Jan Leul | 02-04-19 | 21:45

In de context van de EU kunnen ze beter de mandaten van de Commissarissen volgen en de overbodige overtikdepartementen in Den Haag opheffen.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:43

Je moet toch 1 miljoen ambtenaren aan het werk houden. DIe mogen niet gaan morren.

Mark_D_NL | 02-04-19 | 21:47

@Mark_D_NL | 02-04-19 | 21:47:
Een ambtenaar die gaat morren omdat hij geen werk heeft?

Gaat het verder wel goed met U?

libertat | 02-04-19 | 23:49

De hele handel opheffen zou het goedkoopst zijn geweest.

Baron Clappique | 02-04-19 | 21:42

32 miljoen, daar kan je mooi 700 communicatiemederwerkers van aan het werk houden.

Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:42 | 2

Een talkshow kan voor dat bedrag Peter R de vries 35 jaar lang... elke dag.. als expert inhuren.

RickTheDick | 02-04-19 | 21:49

@RickTheDick | 02-04-19 | 21:49: Of een nog betere besteding van je geld: voor 32 miljoen wil Peter R. de Vries wel helemaal van de kwelbuis wegblijven. Win-win!

Glasgow Argus | 02-04-19 | 22:06

Ik wil meer overheid. Of beter, ik wil er nog een overheid bij. Twee overheden. Kunnen ze mekaar kapot concurreren. Dan is het snel afgelopen met dit soort gekkigheid...

Zwezerik | 02-04-19 | 21:41 | 2

Stem op Groen Links en wens komt uit.

BozePaarseMan | 02-04-19 | 21:52

Ah, de EU.

OverdaanDerOnderheid | 02-04-19 | 23:44

Het zijn geen volksvertegenwoordigers maar idioten daar in den Haag. Wegstemmen die harlekijnen.

poisonivy | 02-04-19 | 21:39 | 1

Wanneer?

Is dit nog nieuws? | 02-04-19 | 23:42
-weggejorist-
De musso linie | 02-04-19 | 21:39 | 1

Vanity of vanities, all is vanity

medusa324 | 02-04-19 | 21:39 | 4

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:40:
Zo is dat. Over ijdelheid gesproken.

medusa324 | 02-04-19 | 21:48

@Glasgow Argus | 02-04-19 | 21:52:
Koketteren in Latijn. Eén lavendelprins is wel genoeg.

medusa324 | 02-04-19 | 22:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ronald was echt aan het shinen. Helemaal terecht hoor.

pibasso | 02-04-19 | 21:39

Ik krijg een dejavu gevoel. Gebeurde ook zoiets niet na de laatste verkiezingen?

Fapfap | 02-04-19 | 21:39

421.000 kinderen in Nederland leven onder de armoedegrens. Die hadden met € 76 de neus een leuke kerst kunnen hebben, de middenstand extra omzet en de overheid had die 32 miljoen voor het grootste deel via BTW en andere belastingen direct teruggezien. Grapperhaus haat dus kinderen, hij is de echte vrek. en.wikipedia.org/wiki/A_Christmas_Car...

Feynman | 02-04-19 | 21:35 | 2

Toptegel!

letopuwzaak | 02-04-19 | 22:44

Ik haat pseudo-oplossingen. Hebben die kinderen toch een leuke 24 uur gehad. Structurele oplossingen graag, links tuig.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 22:52

Tja, dit flut kabinet heeft nog geen 1 probleem opgelost.... Kosten maken kunnen ze wel... Wat een eikels... STEM ZE WEG IN MEI 2019!

FrankOngerust | 02-04-19 | 21:35 | 1

Zijn er in mei Tweede Kamerverkiezingen?

Is dit nog nieuws? | 02-04-19 | 23:41

Dat is de zoveelste keer dat er weer een naam veranderd meestal is het omdat ze niks te doen hebben.

voldemort | 02-04-19 | 21:33

Hoe is aanbesteding gegaan?
Vrindje van?

Rest In Privacy | 02-04-19 | 21:32 | 1

Ben heel benieuwd. Berbaar, wat doen jullie eigenlijk in de toko?

Graaisnaaiert | 03-04-19 | 00:44

PS: Het ging vooral om het woordje 'klimaat'.
Gek woordje hè, hihihi!
Zonder gekheid, toen milieu klimaat werd is de politiek een doodlopende weg in geslagen.

keestelpro | 02-04-19 | 21:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl