Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is maart! Dierenpartij wil 'maatschappelijke dialoog starten' over Zwarte Piet

Geen idee onder welke steen die hebben gelegen

YES HET IS MAART. Hee kijk nou daar heb je een krokus. Verrek daar heb je nog een krokus! Egbert gaat metzonderjas naar zijn werk. Liesbeth koopt een softijsje. Een hulp-Zwarte Piet ligt lekker bij te kleuren op het strand. Op de A7 rijdt Sietse zonder onderbrekingen naar zijn bestemming - raampje open. De klok wordt bijna verzet. Koeien in de wei. Overal in den lande vinden mensen kievitseieren. Iedereen is vrolijk. Vogels fluiten. Thierry Baudet is een nazi. Twee mensen picknicken in het park. Er is een geitje geboren bij de kinderboerderij. Haar naam is Fluffy Mofo. Iemand draagt een rok. Willem poetst zijn barbecue op. Fred zet de kozijnen in de verf. Consuela verricht de grote schoonmaak. De Partij van de Dieren wil 'een maatschappelijke dialoog starten' over Zwarte Piet. YES. Het is inderdaad maart.

Reaguursels

Inloggen

Ze willen een dialoog aan gaan maar de uitslag van dit debat moet al wel vooraf vast staan: een aanpassing van Zwarte Piet.... #huh?

A-Safari | 28-03-19 | 11:16

De dierenpartij is geen politieke partij. Het is een relwinkeltje waar iedereen een linksig item kan kopen. Die winkelmevrouw die iedereen leuk vind behalve ik dan gaat vervolgens in slecht Nederlands lopen drammen. Triest.

squadra | 28-03-19 | 10:06
-weggejorist-
MercyBeane | 28-03-19 | 09:54

PVD de rituaalslagers.
Gefeliciteerd met het invoeren van het verbod op onverdoofd slachten.
Meest progressieve partij, jajajajajaja.

hallevvezool | 28-03-19 | 05:05

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar wat mij nu totaal in de war brengt... volgens de Deugneukers ben ik een racist want wit. Alles wat "wit" is, is slecht in hun ogen. Nu hebben we eindelijk een zwarte man die iedere rechtgeaarde nederlandse witmang graag ziet, moet die van de Deugneukers weer wit worden! Kan iemand mij dat uitleggen, want ik snap er niets meer van.

pijko | 28-03-19 | 00:22

Man man een partij voor de dieren is toch al lachwekkend op zich.

drs. P | 27-03-19 | 23:55

Stom van de PvdD. Ik ben lid van die partij, en ik ben rechts. Dus het is niet fijn dat ze mij lastig vallen met linkse standpunten. Zij zouden, in het belang van de dieren, op onderwerpen als dit een neutralere houding aan moeten nemen.

Poes Fiep | 27-03-19 | 23:13 | 1

Is een maatschappelijke dialoog links?

Harry058 | 27-03-19 | 23:38

Onzin natuurlijk. Ze horen nu bezig te zijn met afschaffen van de paashaas en deze te vervangen door het suikerfeest.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 22:36

Het raadslid dat dit voorstelt, is Java-consultant. Dat vind ik nou koloniaal.

Cor Netto | 27-03-19 | 22:31

West Europa leert nooit van eigen fouten en ontwikkeld zich niet verder. Enige manier waarop de schoffering van zwarten tegengegaan kan worden is dat het wordt opgelegd. Dit is een goed begin. Dit zou in de tweede kamer behandelt moeten worden. De afgelopen 50 jaar heeft laten zien, dat de autochtone bevolking (uitzonderingen en stijgende lijn buiten beschouwing latend) zelf niet in staat is gebleken om met de vaart der volkeren en emancipatiebeweging van zwarte nederlanders goed om te gaan. Als mensen dom willen zijn, kunnen wij niet anders dan het opleggen.

Kaan78 | 27-03-19 | 21:53 | 4

Doe wat aan uw taalbeheersing, heer Kaan! Er zitten ernstige
fouten in uw spelling. (zoek ze zelf maar op)
Verder wilt u schoffering van zwarten opleggen, zo lees ik. En dom willen zijn; toemaar. In Nederland wilen wij helemaal niets opgelegd krijgen. Dat laten we aan Islamitisch geïnspireerde landen over.

xavier | 27-03-19 | 22:16

Wat is goed? Dat bepaalt jullie zekers of moet ik zeggen hullie. Ach ja te dom om te poepende of zoiets

Kladderadatsch | 27-03-19 | 22:36

U hebt een tekst door Google translate gejast en er een eigen draai aan gegeven? Knap, hoor....

bisbisbis | 27-03-19 | 22:37
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer was in het begin best een leuke liberale partij. Helaas de afgelopen jaren helemaal overgenomen door marxisten en heeft tegenwoordig GL links ingehaald. Heb gelukkig ruim op tijd mijn lidmaatschap opgezegd enkele jaren geleden toen ik het mis zag gaan.

zeertegendradig | 27-03-19 | 21:25

Het zijn nooit de kinderen die zich er druk om maken. Als die hun suikergoed en marsepein maar krijgen. Het zijn altijd de volwassenen. Jongens, spreek af op een weilandje en ga elkaar te lijf met fietskettingen ofzo.

Schroedinger | 27-03-19 | 21:07

Is er echt zoiets als de partij voor de dieren? Bespottelijk

andrew1972 | 27-03-19 | 20:44

Boreaaltje zo blank als sneeuw
Ging eens wand'len met een leeuw
Ze was niet goed bij haar bolletje
Dus nu is ze nog maar een drolletje

Bovenstaande heeft meer verband met de PvdD dan dat zij verband hebben met Zwarte Pietdiscussies. Beschouwen ze Zwarte Piet als een bedreigde diersoort? Of een invasieve exoot die afgeschoten moet worden? Sinds wanneer heeft de PvdD een bezwaar tegen traditie, die NIETS met racisme van doen heeft? Zelfs als je ZP niet als een oude Germaanse demoon ziet die geen enkel verband heeft met negers.

Zelfs als je het ziet als een stereotiep van negers: so what? Als dat het ergste "racisme" is waar je mee te maken krijgt, prijs God op je blote bruine\blanke knieën dat je in Nederland woont, waar kennelijk geen baan krijgen, puur en alleen wegens je huidskleur, uitgescholden worden, puur om wie je bent en niet wat je doet, buitengesloten worden omdat anderen je "vreemd" vinden, geen grote issues zijn. In plaats daarvan maak je je druk om een verkleedpartijtje.

En wat zegt dat blanken over immigranten? Als nu al een piepkleine minderheid zoveel irritatie en conflict kan veroorzaken over absolute mierenneukerij (ongetwijfeld zwaar verboden onder PvdD'ers), is het dan heel vreemd dat de blanke inboorlingen de tam-tam gaan bespelen om te roepen om dichte grenzen? Dat ze liever niet zien dat zij zélf de racistisch bejegende minderheid worden? Niemand wil een minderheid zijn. Laat staan in eigen land. De Joden wilden ook een eigen land na de Holocaust, om begrijpelijke redenen. Goed, ze hadden een betere Makelaar moeten zoeken qua locatie... Onze voormalige kolonieën wilden niet gemarginaliseerd of gedicteerd worden en wij ook niet. Niemand wil gedicteerd worden door een minderheid (of zelfs meerderheid).

Want daar gaat dit in feite over: niet om ZP zelf, maar de vraag of je je wetgeving wilt laten dicteren door een wrokkende minderheid van een minderheid, die gekwetsheid uitspeelt als een troefkaart om haar zin te krijgen. Gewoon niet doen, anders gaat iedereen strak lopen huilen, janken, drammen en z'n adem inhouden om z'n zin te krijgen.

Laat die PvdD'ers zich liever aan gewichtiger zaken wijden. Of zich minstens houden aan het seizoensgebonden lokaal gekweekte waangerecht van de dag, i.p.v. geïmporteerde luxe-nonsens uit de VS. Iets met Pasen = eieren eten en dat is abortus en moord of zo. En ook weer een heidens voor-Christelijk seks- of vruchtbaarheidsritueel, dat niks met Christendom of blank superioriteitsdenken te maken heeft.

Wol | 27-03-19 | 20:43

Nou ja, beetje onzinnige discussie, maar beter in maart een discussie dan het feestje voor kinderen willen verpesten in november en december?

Jan, Leiden | 27-03-19 | 20:42

Heel jammer. Als bioloog, natuurliefhebber en part-time vegetariër heeft de partij jarenlang niet alleen mijn sympathie gehad, ik ben zelfs dik vijf jaar betalend lid geweest. Vooral ook omdat de PvdD in mijn stad zowat de enige serieuze stem was tegen de betonnen expansiedrift van het grootkapitaal (lees: de NS, ProRail, Corius/Hoog Sjagrijne en het bankenkartel).

De ommekeer kwam enige weken geleden, toen ik ineens een oproep in mijn brievenbus om deel te nemen aan 'de klimaatmars'.
"WAT? Flikker op en laat dit soort idiotie over aan Dédain666 en BruinRechts!" dacht ik toen, en heb mijn lidmaatschap opgezegd.

Dit nieuwe dieptepunt toont aan dat dat de juiste beslissing is geweest.
Jammer. Het waren fijne jaren, Marianne - houdoe en bedankt!

EefjeWentelteefje | 27-03-19 | 20:34 | 1

'... aantrof', toe te voegen achter 'klimaatmars'.

EefjeWentelteefje | 27-03-19 | 20:35

Zwarte Piet is hier to Stay, al meer dan 150 jaar.
Dierenpartij is net als de volgende DS70, CPN, Boerenpartij, Centrumpartij etc. Allemaal afhankelijk van 1 personen.

Dondert in elkaar als een plumpudding.

Heppie-even-voor-mij | 27-03-19 | 20:20

Ik wil ook een discussie starten. Over de uilskuikens onder ons. Dus niet die van Minerva.

Mart6037 | 27-03-19 | 19:54

Dit is ongeloofelijk... dank voor het Delen.

Neo-nasigoreng | 27-03-19 | 20:38

Liever nu dan tijdens de volgende optocht, toch?

frickY | 27-03-19 | 19:31

Haha ja want dit is zo'n onderbelicht thema, goed dat een politieke partij die discussie wil aanzwengelen zeg!

Gen. Maximus | 27-03-19 | 19:25

Ik vind het een supergoed idee.

We starten nu de maatschappelijke discussie en spreken af dat we rond oktober uitgediscussieerd zijn.

Kunnen alle voor- en tegenstanders ook lekker naar hartelust actievoeren. Ik ben echt voor. Dan gaan we in november zonder morren weer lekker Sinterklaas vieren met de op dat moment vastgestelde piet.

Jammer dat dit draadje zo negatief is :-)

develmoene | 27-03-19 | 19:21

Elke keer als de zwarte piet discussie begint, sterft een kitten op de wereld.

Wim Venijn | 27-03-19 | 19:15

Waarom moeten mensen die zeggen een maatschappelijke discussie te willen, en al meteen hun eigen mening zo nadrukkelijk door laten klinken, er altijd zo "Groen Linkserig" uitzien. Noem het maar "etnisch profileren" maar het is een mensensoort waarbij je meteen kan zien aan welke kant ze staan. Ze hoeven niet eens uit te leggen wat ze willen. Als je ze ziet ken je hun mening al.

wimaa | 27-03-19 | 19:08 | 1

Ja mooi hè? Binnen enkele zinnen:
"Met schriftelijke vragen wil de Partij voor de Dieren dat college van B&W de maatschappelijke dialoog over Sinterklaas initieert in de Gemeente Groningen"

"De kansen daarop lijken ons groter als de huidige vorm van Zwarte Piet met haar tijd mee verandert”, aldus van PvdD raadslid Terence van Zoelen."

Gen. Maximus | 27-03-19 | 19:27

dit kan toch niet waar zijn.

Dus, de partij voor de dieren openen in maart de discussie tav zwarte piet

partij voor de dieren en zwarte piet, LOL

het spijt mij dat ik even een slechte gedachte had en ga dus geen voor de hand liggende grap schrijven.

Maar als de partij voor de dieren in de bres springt voor de zwarte piet, dan kan het niet anders dan dat de zwarte piet een uitstervend ras is.

Meesteres Belgie | 27-03-19 | 18:47

Altijd maar discussieren over Zwarte Piet, waarom niet eens met Zwarte Piet?

JamesMurphy | 27-03-19 | 18:38 | 1

Vind erik (azijnzeiker) van muiswinkel niet nodig. Die pleit voor afschaffing en alle ex pieten komen zonder uitkering thuis te zitten als het aan hem ligt. Nog meer zwarte mensen met een uitkering

brie-de-penis | 27-03-19 | 19:36

Dese discussie speelt alleen in Amsterdam en misschien in den haag. Lekker laten gaan. Buiten die 2 dorpen maakt niemand zich er druk om.

jezusisonzin | 27-03-19 | 18:37

Je gaat niet in discussie met Jules Deelder.
wat zwart is moet zwart blijven dus ook zwarte piet!

captain-caveman | 27-03-19 | 18:32

Die oproep tot discussie is ondertussen al net zo'n traditie aan het worden als het hele feest zelf. Kunnen we hier geen vaste vrije feestdag voor in onze landelijke agenda opnemen? Ambtenaren vrij, scholen dicht, discussiekoekjes en dialooggebakjes in de supermarkt. Ik zie wel kansen.

mozaard | 27-03-19 | 18:27 | 1

Haha inderdaad, binnenkort vieren we de pietendiscussie. Ter nagedachtenis aan sint sylvana die arme kinderen beroofde van hun traditie.

Sceptische_autist | 27-03-19 | 18:58

Toen de leiding v/d Partij van de Dieren plots besefte dat je via "dierenrechten" & een vage sociale agenda niet genoeg vliegen vangt, zagen haar ideologen instant het licht in het snel integreren van de regressief linkse Identity Politics & de daaraan verbonden racialistische propaganda......

Ze dachten gewoon bij zichzelf "Als 't voor de Groenen & de marxisten werkt, dan zal 't voor ons ook wel extra stemmen opleveren !".

Copycat-gedrag uit electoraal opportunisme....

Ongelooflijk stupid, gezien allang uitgebreid werd aangetoond (o.a. via documentaires) dat de mythische figuur van Zwarte Piet historisch gezien NIETS met "slavernij" of het daaraan verbonden "blackface" concept te maken heeft - het archetype gaat immers terug op het Krampus personage.

Enkel links-regressieve idioten en allochtone racisten racialiseren Zwarte Piet - EN stigmatiseren en passant de hele Nederlandse samenleving systematisch & onterecht als inherent "racistisch" - iets waarvoor die hele bende onbenullen zich klaarblijkelijk NOOIT hoeft te verantwoorden.....! (!!)

DAT zegt OOK veel over het (nu bijna standaard) gebruik van 2 maten & gewichten door zowel Justitie, de politieke verantwoordelijken als de mainstream pers !

Gewone burgers die zich vreedzaam verzetten tegen de agressieve linkse/racialistische aanvallen op hun cultuur, worden met de politiewagen opgehaald om gedwongen een DNA=staal af te staan, maar dit links/racialistisch schorum krijgt klaarblijkelijk carte blanche om hun wil op te leggen aan de HELE bevolking (!!!) via regelrechte sociale terreur (!) & hyper agressief "activisme"....

Ronduit schandalig - en dit is ENKEL mogelijk door de actieve collaboratie van zowel het politieke establishment in Nederland (!) als al de andere politieke wormen in het Nederlandse houtwerk, zoals deze "Partij Van de Dieren" bvb.....

Die politieke pseudo-liberale (!) tendens tot het opportunistisch overnemen van racialiserings-strategietjes is ZEER gevaarlijk voor de sociale cohesie van de samenleving en stuurt een volkomen fout signaal naar de Nederlandse bevolking EN de radicale minderheden.

Mau777 | 27-03-19 | 18:19

De discussie moet zich toespitsen op de Zwarte Panter.

Janas | 27-03-19 | 18:11

Zwarte Pieten zijn OK. Ze lachen altijd leuk en ze kunnen goed dansen.

bft | 27-03-19 | 18:08 | 1

Tante Cor was een 'Zwarte Piet' maar dansen kon ze niet!

Rest In Privacy | 27-03-19 | 19:12

Dierenpartij wil het hebben over de Endlösung van het Zwarte Pieten vraagstuk? De vraag is natuurlijk "Hoe?" Allemaal terugsturen? De Madrileense autoriteiten zien je al aankomen. Nee, Zwarte Piet is gewoon een onderdeel van onze boreale samenleving en zal daar altijd deel van blijven. Natuurlijk is dat een over-en-weer van wederzijdse aanpassing en tollerantie en dat zal niet altijd makkelijk zijn. Daarom moeten we ons niet bang laten maken en voor de gek laten houden door het verdorven extremisme van een stel semi-intellectuele dierenknuffelaars.

Fuis-Cklam | 27-03-19 | 18:07

Ziehier mijn bijdrage aan het brede maatschappelijke debat: Thieme, stort eens neer met je vliegtuig!
Zo, zin in een flinke hertenbiefstuk nu.

Pierke Pierlala | 27-03-19 | 18:01

Prima toch. Nu even polderen en tot een besluit komen. Straks in december met zijn allen leuk feesten. Lijkt me een prima volgorde.

Kaan78 | 27-03-19 | 17:57

De Partij voor de Dieren is een flauwekul partij. Dierenrechten zijn prima verankerd in de wet. Parlement kan voor of tegen wetswijzigingen of nieuwe wetten stemmen. Die initiatieven komen heus wel bij andere partijen vandaan, zoals bij PVV. Nu gaat PvdD ook nog een discussie (WEER) over Zwarte Piet aanzwengelen terwijl de gefrustreerde 2% zich niet eens heeft geroerd. Hebben jullie goddomme niets beters te doen? Doe NL een lol en hef de partij op. We hebben al genoeg one issue partijen en de corrupte rest.

ILF2 | 27-03-19 | 17:51 | 2

Dierenrechten zijn helemaal niet prima verankerd in de wet. Hoe komt u daarbij?

Red shirt | 27-03-19 | 17:59

"we hebben al genoeg one issue partijen"

technisch gezien wordt de PvdD hiermee minstens een two issue partij.

Veldmaarschalk Sorry | 27-03-19 | 18:27

Ik was heel lang lid van PvdD en dat kon ik ook blijven naast mijn FVD lidmaatschap, maar na hun aanwezigheid in die linkse demo vorige week heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Nu ik dit lees, wil ik het liefst nog een keer opzeggen. Jezus.

Samui07 | 27-03-19 | 17:51 | 2

Ikke ook maar dit lijkt me een typische roep om media-aandacht. Jammer.

2tribes | 27-03-19 | 18:57

Ik ben dus niet de enige!

EefjeWentelteefje | 27-03-19 | 20:28

Sinds wanneer is Zwarte Piet een dier? Gaat 50-plus nu ook de discussie aanzwengelen over de problemen in de kinderopvang of gaat DENK Kamervragen stellen over groeiend Anti Semitisme in Nederland? Gaat Geert vragen stellen over te weinig plekken op Koranscholen? Gaat D’66 vragen stellen over te lage straffen of over gebrek aan inspraak door de burger??? Het antwoord is: NEE. Dus Dierenpoes: blijf binnen de lijntjes kleuren en blijf bij je eigen leest aub!

Mark zit te Dutten | 27-03-19 | 17:47

Het lijkt mij juist goed om de discussie te voeren buiten het Sinterklaas seizoen. In ieder geval beter dan demonstaties, voor of tegen, tijdens de intocht.

Red shirt | 27-03-19 | 17:36

Je zou kunnen denken dat Dierenpoes er dit jaar vroeg bij is. Waarschijnlijker is dat ze inhaken op een discussie welke vorig jaar reeds is gevoerd. Een dagje ouder hobbelt de poes ruim achter de actualiteit aan.

Ruikbaard | 27-03-19 | 17:35

Voordat ik verder lees, zal misschien al zijn gevraagd, maar wat is het op de foto man vrouw hermafrodiet of gewoon een foto van een gender neutraal iemand.

te@oud | 27-03-19 | 17:35

Zijn alle dierenproblemen opgelost? Sint heeft een paard dat het dak op moet. Dat moeten ze eens aanpakken bij de poesjespartij.

Pislinq | 27-03-19 | 17:23

Als je werkelijk niets beter weet te verzinnen danbeginje gewoon weer over zwarte piet , het voelt als pepernoten in augustus . ook zoiets.

Baron de laclou | 27-03-19 | 17:21 | 1

Ik heb nog pepernoten en eet ze 's avonds voor de buis nog steeds op. Lekker gezond.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 17:32

Partij voor de Dieren werpt zich op als pleitbezorger voor Zwarte Piet. Als of een Zwarte Piet een dier is!!
Een mooier voorbeeld van discriminatie kan ik mij niet voorstellen.
Iemand in Groningen al op weg naar de politie voor het doen van een aangifte?
Iemand in Den Haag al op weg naar de politie voor het faciliteren van discriminatie door de partijtop van de Partij voor de Dieren?

F. Jacobse | 27-03-19 | 17:17

Partij Van de dieren? Dan is het te snappen.

philia | 27-03-19 | 17:12

Heel goed!
Ik pleit voor enkel witte pieten met wat camouflagevlekken vanwegen het onherkenbaar zijn voor de kinderen als familieleden of Hans Teeuwen.
Het wordt tijd bepaalde mensen uit te sluiten van deelname aan iets waar ze sowieso geen deel aan hebben gehad.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 17:11

Ik heb niets met racisme. Dat is genoteerd? Die diérenpartij houdt zich maar bezig met Zwarte Piet maar ik dus niet.

Shareholder II | 27-03-19 | 17:10

Nee. Laten we de discussie beperken tot de tijd dat de sint in het land is: de stoomboot komt aan drie weken voor 5 december. Dat moet genoeg zijn.

Dr_Johnson | 27-03-19 | 17:07

Zeg nou niet dat ik je niet gewaarschuwd heb dierenpoes.
Voor je het weet heeft Jenny Douwes dit gelezen..

Rest In Privacy | 27-03-19 | 17:07

De PvDD bestaat uit obsessieve fanaten. Zie Dierenpoes en tweede vrouw Ouwehand. Betweters en doordrammers, louter
aangedreven door haat tegen vermeend onrecht van vooral boeren. Een groepje echte sektariërs.

xavier | 27-03-19 | 17:07 | 1

En religieuze fanatici , zoals Thieme, Koffeman (1e Kamer,) de man van Antoinette Hertsenberg . 7e Dag Adventisten. Laten zich makkelijk nonsens aanpraten

Zwizalletju | 27-03-19 | 17:55

Dierenpoes heeft een goede zwarte piet nodig na haar sabattical.

The2Amendment | 27-03-19 | 16:57

De "R" zit nog in de maand, dus moet kunnen.

Zwizalletju | 27-03-19 | 16:53

Die maatschappelijke discussie is al geweest. 98%is voor zwarte Piet. De rest is tegen zwarten, dus een vuiler racist.

watergeus | 27-03-19 | 16:50 | 2

Ja maar we moeten wel rekening houden met de 2%

echtpaul | 27-03-19 | 17:44

@echtpaul | 27-03-19 | 17:44:
Helemaal niet. Die 2% probeert hun wil op te leggen aan de 98%, dus die kunnen doodvallen.

D.A.A.R. | 27-03-19 | 21:53

Tijd voor een kop zwarte koffie met een lekkere moorkop daar op het hoofdkantoor van de poezenclub. hebben ze even een momentje om over zinnige zaken na te denken ipv alsnog goedkoop te scoren met uitgekauwde onderwerpen.

Ruikbaard | 27-03-19 | 16:49

Deze partij is er niet voor iedereen. Partij voor de Dieren sluit op voorhand al kinderen uit

Eddy67 | 27-03-19 | 16:46

Goeie genade....
Links is dood. Kan iemand de uitvaart gaan regelen. Alleen verlepte rozen als bloemen graag.

Zapata10 | 27-03-19 | 16:45

Is de paashaas al om zijn mening gevraagd?

Zatkniss | 27-03-19 | 16:44

Ik las net een artikeltje dat sommige schakers niet meer willen dat wit altijd begint, want racistisch...
Ik moest erom lachen...

SterF... | 27-03-19 | 16:37 | 3

Wedden dat de kleurtjes gaan veranderen op het bord? Roze en lichtblauw. De mensheid sterft uit door debiliteit.

Zapata10 | 27-03-19 | 16:48

Welk artikeltje? Wil dit heel graag lezen.

xavier | 27-03-19 | 17:08

Om eerlijk te zijn vind ik dat het ook tijd wordt dat er zwart toiletpapier komt .. ik voel me ieder stoelgang zo enorm gekwetst en vernederd

sparrow | 28-03-19 | 09:22

Die mensen hebben niet door dat de ‘erkenning’ die ze zouden krijgen voor hun gekwetstheid ze niet tevreden gaat stellen. Bovendien zijn er 1200 andere minderheden die ook ergens voor erkenning willen ten koste van anderen. Het is een loophole waar je niet in moet stappen.

Koning Willy | 27-03-19 | 16:36

Wat doet deze partij eigenlijk voor de achterban? Het enige echte dierenleed vinden we bij de islamitische slager maar daar hoor ik ze niet over. Marianne is een lekker wijf hoor, maar dat is geen reden om erop te stemmen.

TheOneWhoKnocks | 27-03-19 | 16:34

Ik wil een maatschappelijke dialoog starten over F1 op circuit van Zanvoort, en waarom dat zo'n waardeloos idee is.

Zenzeo | 27-03-19 | 16:30

En in november roepen jullie dat je niet de discussie moet voeren in Sinterklaastijd...

Rest In Privacy | 27-03-19 | 16:17 | 1

Dat is ook een goed idee.

echtpaul | 27-03-19 | 17:46

Krijg je met die neppartijtjes... "Oh, ik vind poesjes lief, dus zal ik maar op de partij voor de dieren stemmen..." En dan komen ze met dit soort onzin... "Ja, maar ik heb voor de poesjes gestemd, dus mijn geweten is schoon tralala"

Zie ook de stuurloze SP van de laatste paar jaren, bijvoorbeeld.

Vuurwezel | 27-03-19 | 16:16

Met linkse gekkies in dialoog?
Dat wordt ‘n heel kort betoog!
Alleen hun mening telt
En iedereen scheldt
Ook zeggen ze nog dat je loog

Daarna trekken ze hun conclusie:
Andere mensen leven in ’n illusie!
Alleen zíj hebben gelijk
Daarna volgt het gezeik
En eindigt de dialoog in ruzie

Zwarte Piet heeft zo geen kans
En ondanks zijn miljoenen fans
Is zo‘n dialoog ’n dode mus
Niets meer dan ’n Judas’ kus
De Sint is dood bestel maar ‘n krans

Angélica de Sancé | 27-03-19 | 16:14 | 3

Je kan prima met links in dialoog... RACIST!

trekarm | 27-03-19 | 16:18

U kunt wellicht beter met uzelf in dialoog, NARCIST

Canis.bonus.es | 27-03-19 | 16:39

@Canis.bonus.es | 27-03-19 | 16:39:
“Hondjelief” zet de tanden in ’n ijdel wicht!
Racist! Is ’t eerste woord van het gedicht
‘Van jouw limericks ga ik blaffen’
En omdat ik je zo wil bestraffen
Blaf ik: “Narcist!” Woefhard in je gezicht!

Angélica de Sancé | 27-03-19 | 19:07

we moeten eerst nog het gezeik , gezeur en gezever aanhoren over - waarom we pasen nog steeds pasen noemen , - waarom we de verjaardag van koning willem alexander wel vieren en van meneer junker niet . - dodenherdenking waarom we de doden die tijdens de binnelandse Afrikaanse stammenveldslagen gevallen zijn niet herdacht worden , - Bevrijdingsdag gezeik waarom we Bevrijdingsdag van nederland herinneren maar de bevrijding van mensen onder byzantijnse onderdrukking niet , - Halloween waarom dit zo commercieel moet . - Hemelvaart waarom we de hemelgang van de profeet niet herdenken . -ramadan waarom vasten nog steeds niet verplicht is voor iedere inwoner in Nedereland . en daarna kunnen we het gezeik over sinterklaas aanhoren . hoera

sparrow | 27-03-19 | 16:12 | 1

En als we dan even de radio aanzetten horen we sven kokkleman de godganse dag klagen over thiery baudet.

Sceptische_autist | 27-03-19 | 19:07

Ik ben er klaar mee. Laat mensen zelf maar kiezen, en anders organiseren ze iets nieuws. Het beste zou zijn om dat hele feest van de tv te halen, zodat het weer kleinschalig, lokaal en mysterieus wordt. Bij mij draagt Piet een zwarte bivakmuts en een bonte Aussie. Scheelt ook weer dat jaarlijkse geknoei met schmink.

Diotima | 27-03-19 | 16:09 | 1

Zijn de negerts op waar jij woont dan? Wellicht kan koning bongo bongo een bezoekje afleggen.

The2Amendment | 27-03-19 | 16:59

Je bent toch helemaal knetter- en knettergek en dat allemaal van onze belasting centen, om je groen en geel aan te ergeren

Mich2007 | 27-03-19 | 16:09

Terence van Zoeloe kan wat mij betreft wat aan zijn tandjes krijgen, en als ie ergens wat wil aanslingeren moet ie als PvdD gappie eens de moskee binnen wandelen en over onverdoofd slachten gaan praten, dat is zijn core business, dat janken om een feest voor iedereen maakt daar geen onderdeel vanuit.
Daarbij wie is iedereen? De Fatima's en Ahmedjes van deze wereld vieren geen Sinterklaas, zijn wel kinderen uit een cultuur waar het houden van slaven tot het erfgoed behoort en nog steeds voorkomt. Trouwens ook op ongelovigen hebben ze het niet zo in die cultuur, dus van onze Katholieke Bisschop blijven zij en ook Terence lekker af.
Je hoeft niet mee te vieren, je mag
Als deksmaat op de renaissance vloot, om de zwabber eens lekker rond te slingeren is wellicht te hoog gegrepen voor Terence, die laat zich liever misbruiken voor een gemankeerde agenda van activistische NoNo's die zelf geen toegevoegde waarde hebben.

bwanabanjo | 27-03-19 | 16:03

Nee, we gaan helemaal niet opnieuw discussiëren met gekken en dwazen, want daar valt niet mee te onderhandelen.1 Zwarte Piet is gewoon onderdeel van de cultuur. Daar zijn we het allemaal mee eens, anders sla ik jullie op je bakkes. Zo!

LV-223 | 27-03-19 | 16:03

Thieme is een plezierpoliticus die wel vaker lachwekkende kamervragen stelt: :-)
Vragen van het lid Thieme (PvdD) aan de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de slipjacht.
(Ingezonden 18 januari 2018)

1.Is het u bekend dat met regelmaat in de periode oktober tot maart zogeheten slipjachten worden gehouden, waarbij naar verluidt enkele oude, met vossenurine besprenkelde Lappen over de weilanden worden gesleept ten behoeve van een zogenaamd geurspoor voor een hondenmeute?
Zo ja, acht u deze handelingen in overeenstemming met Het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM)? Zo nee, bent u bereid een onderzoek te doen instellen naar deze mensonterende praktijken?

2. Is het waar dat de betreffende Lappen slechts gehuld zijn in een slip tijdens dit respectloze slepen in een koud jaargetijde?

3.Is het u bekend uit welk geografisch deel van Lapland deze ongetwijfeld armoedige Lappen afkomstig zijn, welke leeftijd ze hebben, welke vergoeding zij hiervoor ontvangen en in welk land de op deze vergoeding verschuldigde inkomstenbelasting wordt afgedragen?

D.Ormin | 27-03-19 | 16:00 | 1

Sinds wanneer zijn zwarte pieten dieren?! Nooit fan geweest van de dierenpartij, maar nu kan ik ze echt niet meer serieus nemen. En dat in het nuchtere Grun. Ga weg, stelletje zeurpieten, en blijf van ons prachtige boreale kinderfeest af!

Weetje71 | 27-03-19 | 16:00

Ik snap het wel. Dan is het probleem toch opgelost voor december ;-).

Smart2move | 27-03-19 | 16:00

Ze met dieren vergelijken is zwaar beledigend voor onze gekleurde medemensen. Schaam je diep PvdD!

D.Ormin | 27-03-19 | 15:54

Is dat vanwege Thierry die de zwarte Piet krijgt toegespeeld?

LostSandWich | 27-03-19 | 15:54

En Scharrelzwartepieten?
Of Vrije-uitloopzwaterpieten, mag dat dan wél?

Kapitein Sjaak Mus | 27-03-19 | 15:53

Je hele leven je druk moeten maken om een kinderfeestje.
Of een viral geldstuk, diegene die zich het best heeft ingelezen is dan weer negatief bezig. Negatief in de ogen van de onderzoeker dan.
Alles is zwart of wit, voor of tegen, ja of nee.
Want je moet kiezen voor een stelling, de zogenaamde deskundigen nemen geen genoegen met iets daartussen in, twijfel kan uit het woordenboek.
Resumerend> er zal geen enkele plempsel overblijven wat de geschiedenisboeken zal halen. Miljoenen plempsels voor niets, iets belangwekkends kan gewoon niet op gs staan, daar zijn andere kanalen voor, zelfs onzin wordt pas geloofwaardig mits op de juiste website.
Weg met ons.

snapal | 27-03-19 | 15:52

Hierbij een link van een leuk (maar helaas enorm relevant) filmpje (geleend van een collega reaguurder) over het ziekelijke "Deugen" in Nederland
Beslist een must(!) om te kijken (je moet wel engels verstaan)
www.youtube.com/watch?v=bRUjGrCMMac#a...

telelezer | 27-03-19 | 15:52

Overigens, mag dat feest wel wat inclusiever. Een Marokkaanse piet met opgeschoren haar.
En dan heet het "Sinterklaas en lichtgetinte Mohammed".
Maar of hij snoep uitdeelt weet ik niet. Ik zou dan maar op je telefoon letten.

artie | 27-03-19 | 15:51

Neen. Is cultuur. De discussie van de afgelopen 10 jaar heeft niet gebracht wat we ervan verwacht hadden. Kwakoe is ook Surinaams. Failliet weliswaar maar toch.

Mammeloe | 27-03-19 | 15:49

Referendum en klaar is.... oh, wacht.... het referendum is afgeschaft.

MistaRazista | 27-03-19 | 15:46

T zal ons jeuken wat de partij voor de mieren en de rest van de linkse kerk vindt🖕

Retepsteeltje | 27-03-19 | 15:45

Gelukkig niet in november, dat is dan wel weer een voordeel. Dan zijn we namelijk uitgedialogiseerd en hebben ze dus niets meer te zeggen.

klevert | 27-03-19 | 15:44

Bokito is een dier, Zwarte Piet niet. EINDE DISCUSSIE.

Kapitein Stijlvol | 27-03-19 | 15:44

Sinterklaas is trouwens wel een grote vervuiler. Met de stoomboot helrmaal uit spanje. Dat zijn 1000 kilo,s steenkool. En heul veel Co2.

Mark_D_NL | 27-03-19 | 15:43

Oh, ik las abusievelijk : “Fred zet de konijnen in de verf.”

the namster | 27-03-19 | 15:43 | 1

De zwarte verf of met roetvegen?

SterF... | 27-03-19 | 16:34

Een maatschappelijke discussie.
Welk echt probleem is er ooit mee opgelost?

Joris Beltsin | 27-03-19 | 15:41

En verder wil ik helemaal geen dialoog over Zwarte Piet. Zwarte Piet, was, is en zal zijn en mevrouw Thieme kan deze dialoog in één van haar lichaamsholten naar keuze steken.

oliebolletje123 | 27-03-19 | 15:39

Enkel een lompe poging om publiciteit te werven; mevrouw Thieme heeft de afgelopen maanden niet deelgenomen aan het Kamerwerk, omdat ze heel Europa moest rondvliegen in een poging een Europese dierenpartij op te richten.

oliebolletje123 | 27-03-19 | 15:37 | 2

Thieme was toch met ziekteverlof?

Glasgow Argus | 27-03-19 | 15:43

@Glasgow Argus | 27-03-19 | 15:43: ja, op ziekte verlof met het liegtuig naar een exotisch oord.

Mark_D_NL | 27-03-19 | 15:44

Heeft iemand nog rotte groente over?
Kunnen we klimaat bewust boe roepen

niemand specifiek | 27-03-19 | 15:37

Hoezo dialoog starten? Wat nou dialoog. Of het nou in maart gestart word of in oktober, er is helemaal geen "dialoog" over ZP, is er ook nooit geweest.

Je hebt gewoon een miniem groepje beroepsquerulanten die de hele tent bij elkaar staan te gillen over vermeend racisme en dat hun tere zieltjes zogenaamd gekwetst zijn, een groepje autochtone blanke mensen die zo inténs racistisch zijn dat ze menen dat iedere allochtoon een zielig hoopje mens is wat beschermd moet worden, en een groep politici die er wel brood in zien door hun identiteitspolitiek messen ermee te slijpen, en dan nog een sliert grootgrutters die het liefste zoveel mogelijk meuk verkopen en nergens hun vingers meer aan durven branden.

Ziehier de énige partijen die betrokken worden in de zogenaamde "maatschappelijke dialoog" over ZP.

Die honderdduizenden kinderen krijgen geen stem. De honderdduizenden ouders ook niet. Die miljoenen Nederlanders die het gewoon leuk vinden omdat het nu eenmaal een stuk cultuur, en die niet vinden dat alles wat leuk is gvd alsmaar moet veranderen alleen omdat er 20 jankballen ergens staan te huilen wegens hevig gekwetste zieltjes en die het strontzat zijn dat alles wat Nederlands is moet wijken voor de zoveelste roti-bakkende zeikstraal die de racisme knop heeft ontdekt en er als een kleuter op staat te rossen.

Dus flikker lekker op met je '" maatschappelijke discussie". Het is gewoon drammen en dóórdrammen, ja, als een klein verwend kudtkind. Dus wat dát betreft past dat uitstekend bij het Sinterklaasfeestje.

Dutchbeaurouge | 27-03-19 | 15:37 | 3

Ik neem mijn hoed af voor deze fijne tegel.

Bennie Verbaasd | 27-03-19 | 15:58

Die kinderen maakt het geen moer uit hoe die mysterieuze pakjesbezorger er precies uitziet. Voor veel Nederlandse kinderen in pak m beet 1910 zag het feest er anders uit. Sint'kwam met een schoorsteenveger ipv het zwarte hulpje in een bont pak. En dat kon toen, omdat er geen nationale tv-versie was die het beeld bepaalde.
Ik wil ook geen dialoog. Laat mensen het vieren zoals ze willen, en hoe media en politiek erbuiten. Op het moment dat een gemeentebestuur een intocht organiseert wordt het politiek.

Diotima | 27-03-19 | 16:25

Chapeau!

SterF... | 27-03-19 | 16:36

Zeg ! Lekker ding Thiemme ( volgens vriendje ) mag he.
Zullen we kappen met deze onzin ( vraagt een kip in het hok van de buurman ) en zorgen dat onze Nederlandse kindjes gewoon Zwarte Piet kunnen bewonderen ?
Dus geen aandacht aan geven en de boel de boel laten. Dat KOPZ gebeuren regelen we zelf wel.
Graag richten op belangrijke zaken.
Dank U.
Wilt U in de kijker komen, zeg dan ALLE MISDADIGERS ONS LAND UIT.
Wedje maken dat de cijfers omhoog gaan.

Gokmaar | 27-03-19 | 15:32

Zwarte Piet niks nationale discussie. Net als de jeugdzorg en de hondenbelasting: laat de gemeente maar beslissen (dus als je in Amsterdam woont heb je pech gehad).

Schadenfreude | 27-03-19 | 15:30 | 1

In Weesp is het gewoon traditioneel, en sinds kort onderdeel van 020. Of naar Diemen, daar lopen ze zelfs nog met kettingen.

Mammeloe | 27-03-19 | 15:54

Ja, waarom moet dat paard altijd wit zijn?

TheseDays00 | 27-03-19 | 15:30

De dierenpartij is een one issue partij. Dat is de keuze van dierenpoes en zo stelt zij zich ook telkenmale op. Kop dicht dus.

Willem_Oltmans | 27-03-19 | 15:29

De dierenpartij is een one issue partij. Dat is de keuze van dierenpoes en zo stelt zij zich ook telkenmale op. Kop dicht dus.

Willem_Oltmans | 27-03-19 | 15:29
-weggejorist-
Acidstain | 27-03-19 | 15:29

Dierenpoes is in de war met de Paashaas.

Conan de Rabarber | 27-03-19 | 15:28 | 2

lol

newray | 27-03-19 | 15:34

Is die ook al zwart?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:39

Alle zwarten het land uit, mag je niet zeggen. Zwarte piet het land uit mag je wel zeggen.

wimpies | 27-03-19 | 15:27

Zowel het voortbestaan van de zwarte als de rode brulaap verdient jullie aandacht meer dan zwarte piet. Neem daarin maar het voortouw PvD. Demonstraties van welke vorm dan ook verbieden bij de Sinterklaasintocht in Groningen. Opgelost.

suscrofa | 27-03-19 | 15:25

Komt nationaal Zwarte Piet bestrijder Jerry Airfryer ook al weer op in de lente? Niet eens hier geboren, maar wel afgeven op Nederlandse cultuur. Kan niets en dan kun je hier natuurlijk beroepsdemonstrant worden met autkiering. Vooral als je de racisme kaart trekt. En dan te bedenken dat de slavernij zo'n beetje is uitgevonden in zijn geboorteland Ghana. Het feit dat Jerry nog in Ghana woonde maakt de kans groter dat zijn voorouders slavenhandelaar waren, dan die van mij. Als het je hier niet bevalt, mag je altijd weg. En dat geldt ook voor blanke deuggleuven die vroeger niet op paardrijden mochten. Doei!!!
Oh ja, Zwarte Piet moet zwarte Piet blijven!
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

benjeallanggek | 27-03-19 | 15:24 | 2

Airfryer is een Ashanti, de stam die veruit de meeste slaven verhandelde.

2voor12 | 27-03-19 | 15:46

@2voor12 | 27-03-19 | 15:46: Ha fijn, u was me voor. Grote kans dat zijn opa in Ghana nog slaven had. Legaal.

Mammeloe | 27-03-19 | 15:56

Haha, gave partij wel, de PVVDEZP, de
Partij Voor De Dieren En Zwarte Piet.
Ouwehoeren is ook een vak hoor!

rooiesaus | 27-03-19 | 15:22

Ach ga toch weg allemaal.
Laten we het over de idiote profeten hebben,kuch

rein9576 | 27-03-19 | 15:20

Hehe eindelijk een dialoog over zwarten tieten.

pianist | 27-03-19 | 15:19 | 2

Dat is een actiepunt van BIJ1.

2voor12 | 27-03-19 | 15:25

Ik ben blij dat ze eindelijk beginnen met de Zwarte Piet discussie. Het is al bijna eind maart! Nog maar acht maanden en dan is het alweer Sinterklaas.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:18

seawatch etc gaan gewoon door

Oromis | 27-03-19 | 15:18

Wat gebeurt er dan met deze mensen? Hopelijk komen er goede voorlichtingscampagnes in de vertreklanden en een actief ontmoedigingsbeleid, anders gaat het duizenden mensenlevens kosten.

MickeyGouda | 27-03-19 | 15:26

Ik kon onlangs mezelf nog net inhouden, toen ik KOZP'er Snipertje op het Stadhuis Utrecht zag.

pendajo | 27-03-19 | 15:15

Eindelijk wil de politiek zich eens WEL goed voorbereiden op iets wat je van mijlenver ziet aankomen, is het weer niet goed...

mark1487 | 27-03-19 | 15:14

Ja, maar voor je het weet is het al zover. Nog twee keer seks en het is alweer 2020.

Stormageddon | 27-03-19 | 15:14 | 2

Wat is de bottleneck? Van de zolderkamer af het daglicht in, of die 2 briefjes van 50?

mark1487 | 27-03-19 | 15:15

2020 n.C. wordt het ook wel zonder seks. Ben ik van overtuigd.

FijneDik | 27-03-19 | 15:26

Natuurlijk links van Groen Links,want dat is de werkelijke aard van die DP. Al eens een Amsterdams DP gemeenteraadslid tegen Annabel te keer horen gaan,toen ze daar enige tijd geleden voor de GR verkiezingen te gast was? Ik heb geen zin in een dialoog met gesubsidieerde politiek geïnstrueerde beroeps gekwetsten en mensen die Sinterklaas helemaal niet willen vieren en alleen maar uit eigen ziekelijke deugdrang kapot willen maken, bv. om feestende blanke luyden te treiteren. Dat lukt met medewerking van het Partijkartel nog best aardig ook. Tijd voor een heel nest opstijgende Minervaanse Uilen....

hertogvanzottegem | 27-03-19 | 15:13 | 1

o ja heeft Terence een geslachtsaanduiding of is die vraag reden tot een rechtszaak?

hertogvanzottegem | 27-03-19 | 15:15

Mijn wit zwarte kat en mijn zwart witte kat vechten elkaar de tent uit.
Daar hoor ik dierenpoes niet over.

brughslurph | 27-03-19 | 15:12 | 1

Ik zag hier in de buurt een paar racismeroepers de buurkat volledig in elkaar trappen. Alleen maar omdat het beestje blank is met een zwart snorretje onder zijn neus...

Graaisnaaiert | 27-03-19 | 15:37

Terence van Zoelen heeft wel een uilenbril op z'n linksfladderende menschenkopf.

chicago river | 27-03-19 | 15:10

"als er angst, verdriet en de veiligheid in het geding komt in een gemeente of maatschappij...... bla bla bla"

Zo, zullen we het dan eerst eens over migratie gaan hebben ipv Zwarte Piet

trottle | 27-03-19 | 15:10

Die discussie is er toch al 100 keer geweest en de uitkomst was toch steeds dat veruit de meeste nederlanders Zwarte Piet in zijn oorspronkelijke zwarte staat wil houden?
Het lijken wel de engelse brexit-remainers die net zoveel referenda willen houden tot ze een keer gelijk krijgen.

2voor12 | 27-03-19 | 15:09

En speciaal omdat iedereen en zijn moeder het er niet over wil hebben, is er nu al een volledig artikel verschenen op het roze weplok

@ redactie, #Traperdanooknietin
Zucht.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:08 | 2

@TP Jazeker, echt wel kudo's voor deze tegel!

eastender | 27-03-19 | 15:11

@eastender | 27-03-19 | 15:11:
Thnx,
Ja het schaamroze staat hier al op mijn kaken.
Er komt nog een bulk lading zwarte pieten berichten aan zo.
Maar wat is dan het exacte tegengestelde van zwarte piet?

Witte Klazien?
Het gaat me niet om de kleur maar om alsnog te schikken, laten we het dan ove reen andere boeg gooien: de gendernetheid

en laten we wel wezen. Als er een mooi blond mokkel in december op een paard verschijnt met licht getinte pitspoezen dan staan we allemaal te kwijlen. Beter dan die oude baardmans met zijn opgeschminkte knegten. Die man gun je toch ook onderhand ook eens z'n pensioen

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:23

Als we nou eens gewoon eens helemaal nergens meer over praten en in december allemaal doen wat ons goeddunkt?

MickeyGouda | 27-03-19 | 15:08 | 2

Deden we dat in de WO2 ook?

HogeNood | 27-03-19 | 15:13

Party animals; daar heb ik nog ene leuke herinnering aan. Dit zure clubje zorgt dan mijn anus schraal word.
Hedde gij niets beters op de agenda?

dorstig! | 27-03-19 | 15:08

Voortaan maar feestdagen benoemen met wat er gegeten gaat worden. Kerst - kalkoen. Pasen - konijn. Hele zomervakantie - gegrilde gemalen varken/koe/kip. Herfst: iets uit de oostvaardersplassen. Carnaval - shoarma. En bij sinterklaas zullen we braaf pepernoten vreten.

Jos Tiebent | 27-03-19 | 15:08 | 1

Kleine Limburgse correctie: Carnaval - zuurvlees.

eastender | 27-03-19 | 15:12

Een referendum zou prima werken hier.

Xarkov | 27-03-19 | 15:07

Mierenneuken en muggenziften bij dierenpoes. Jullie hadden goede standpunten, de PVV kan ze ook uitdragen, de relikant neemt de SGP even mee, zeikerds zijn er zat op links. Exit PvdD, vaarwel.

eastender | 27-03-19 | 15:07

Terence van Zoelen....... dun, bleek, knotje in z'n haar, onverzorgd en dodelijk saai voorkomen en alleen al qua naam een Keek op de Week / Jiskefet typetje.

de directeur | 27-03-19 | 15:07 | 1

Die humor bestaat niet meer want niet poco. Ze zijn nu bloedserieus genderfluid.

eastender | 27-03-19 | 15:10

Als onze voorouders geweten hadden dat er anno 2019 een dergelijk karakterloze testosteronloze vaatdoek (met de uitstraling van een 'laat-maar-groeien' type yogalerares) aan de bestuurlijke top van een maatschappij zou staan om een discussie aan te zwengelen over wat schmink op een kinderfeestje, dan hadden ze waarschijnlijk gedacht: "wat heeft het in godsnaam ook allemaal voor een zin".

Echt. Allejezus man. Hoe kan iemand zich vrijwillig willen laten besturen door dit grote NIETS? Door een nihilistische visieloze ruggengraatloze anti-man, die in zo'n beetje ieder tijdsgewricht in ons verleden veroordeeld zou zijn tot het uitmesten van de varkensstallen? Als het weekdiertje al zo fortuinlijk zou zijn geweest...

De Libertariër | 27-03-19 | 15:06 | 3

Is het paard van Sinterklaas misschien te wit voor deze Groningse aandachtstrekker van de Dierenpartij?

Zonder erg | 27-03-19 | 15:11

Hij komt inderdaad niet over als een Jean Claude van Damme die avond aan avond gewillige wulpse dames uit elkaar trekt.

goedverstaander | 27-03-19 | 15:30
-weggejorist-
de directeur | 27-03-19 | 16:40

Omdat die Pieten allemaal veren op hun muts hebben of zo?

Welles! Nietes! | 27-03-19 | 15:06 | 1

De Pietus Necrus Holandicus legt dan ook zijn ei in maart en broed tot ongeveer november waarna de trektocht per stoomboot wordt aangevat

Lt-Kol Kilgore | 27-03-19 | 15:13

Waar moeten we precies discussie over hebben? De overgrote meerderheid van NL is vóór zwarte piet. Democratie, dus meeste stemmen gelden.

zik | 27-03-19 | 15:05 | 1

Issy zwart of ez zwart? Dat kan nogal invloed op het stemgedrag hebben, maat.

FijneDik | 27-03-19 | 15:30

Ook maar eens controleren of m'n winterbanden en m'n sneeuwkettingen nog OK zijn.

Schoorsteenveger | 27-03-19 | 15:05 | 1

U gaat met carnaval skiën begrijp ik?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:11

Nou.. uhh... nou, er mag wél een haan gebruikt blijven worden bij een oud Hollands feest om #traditie, dus gaan wij effe jullie andere traditie weer slopen!

Waarom dan toch????

Welles! Nietes! | 27-03-19 | 15:04

Dialoog is goed: Zwarte Piet of Swarte Pyt... maak een keuze

gasboer | 27-03-19 | 15:03
-weggejorist-
FijneDik | 27-03-19 | 15:03

"De Partij van de Dieren wil 'een maatschappelijke dialoog starten".
.
Maar ik en de mijnen niet.
En nu?
Eenzijdig het kinderfeest opheffen in de achterafkamertjes waar ik en de mijnen toch al niet welkom zijn?

In lijn met GS zeg ik: je MOET kiezen: klimaatdrammers (met dito trui) of (KO)ZP drammers, in maart?

Val mij en Consuela en r voorjaarsschoonmaak niet lastig. Ga weg! Vort! KsssT!

chicago river | 27-03-19 | 15:03 | 3

"Eenzijdig het kinderfeest opheffen in de achterafkamertjes waar ik en de mijnen toch al niet welkom zijn?"
Daar doet Pieterbaas toch zelf niet aan mee?.. bij mij verstopt 'ie daar altijd de cadeautjes!

Welles! Nietes! | 27-03-19 | 15:09

@Welles! Nietes! | 27-03-19 | 15:09:
;- Goed, goed jij je zin: "achterkamertjes", die van de "achterkamertjespolitiek".
Taalnasi!

chicago river | 27-03-19 | 15:14

Ik wil een nieuw land. Met grenzen. Met een muur. En zonder drammers.

marcoplarco | 27-03-19 | 15:21

PvdD kan zich beter druk maken over het paard van Sinterklaas.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:03 | 1

Heb je al eens becijferd hoe snel dat beest op en af daken moet huppelen een oude grijsaard torsend en een massa aan pakjes.

Lt-Kol Kilgore | 27-03-19 | 15:14

Eerlijke dingen: als ze deze discussie in Oktober / November willen voeren, zeggen we allemaal 'not now'. Dus wat dat betreft hebben ze gelijk om er dan maar nu over te beginnen. Volwassenen onder elkaar. Daar komen we vast wel uit.

fail | 27-03-19 | 15:02 | 3

6 december is vroeg genoeg om de discussie voor het komende jaar te beginnen.

Glasgow Argus | 27-03-19 | 15:04

Was het maar zo, helaas betreft het bij de extremisten aan beide zijden van het spectrum geestelijk onvolwassenen.

Berbaar | 27-03-19 | 15:08

@Glasgow Argus | 27-03-19 | 15:04: Ik vind eind maart inderdaad rijkelijk laat voor de jaarlijkse Zwarte Piet discussie.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:26

Meest kutte is nog. Dan koop je binnen je beperkte middelen al ver boven je budget... komen ze op school... hebben alle Vlinders, Merels en Frederik-Jannen een vijfvoudige aan cadeaus gekregen en komen de kinderen alsnog teleur- en achtergesteld thuis... om over de Tokkie gezinnen nog maar te zwijgen. Die geven het tienvoudige uit. Sinterklaas lijkt steeds meer een machtsspelletje tussen ouders wie de meeste poen heeft. Opflikkeren met die bejaarde lul en zijn zwarte slaven.

overVecht | 27-03-19 | 15:02 | 7

@overVecht | 27-03-19 | 15:11:
Aan de andere kant overVecht, U moest zonodig in 't Gooi wonen dan krijg je dat soort dingen ;)

Berbaar | 27-03-19 | 15:29

@overVecht | 27-03-19 | 15:11:
Ga ook hier een heel eind met je mee, mij is al heel jong (jonger dan leeftijdsgenoten) gezegd dat die baardmans niet bestaat. Toen schijn ik gezegd te hebben: "maar dat wist ik al" Toen was het voor pa en ma het moment om even raar op te kijken. M'n oudere broer, die het op de "gewone leeftijd" hoorde, flipte juist nogal.

Maar vooral mijn pa kon de ongelijkheid in de vorm van "cadeautjes" per kind niet goed hebben. ONdanks dat altijd leuk Sint gevierd, met cadeaus, surprises, en vooral: gedichtten (het leukste van het feest).

En die eeuwige suffe winterwortel in je skoen, kapoen.

chicago river | 27-03-19 | 15:32

www.geenstijl.nl/5146927/maatschappel... Heb bewondering voor mensen/ kinderen die zich niets aantrekken van wat anderen hebben of hoe ze eruitzien. Die zijn niet van hun gezonde zelfverzekerde stuk te krijgen. Hebben ook veel met onze kinderen moeten praten om ze wat van dat zelfvertrouwen bij te brengen. Veel werk maar het lukt. Het is ook aan ouders om kinderen te vertellen wat persoonlijkheid betekent.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 17:34
▼ 4 antwoorden verborgen

En Fluffy Moffo is ook zijn leven niet zeker op de kinderboerderij. Die word eerdaags onthoofd ehhhh halal geslacht door een asielzoeker.

myrna1965 | 27-03-19 | 15:00 | 1

Een genadig lot, aangezien de meeste zandbakkiërs waarschijnlijk andere truukjes kunnen met geitjes als Fluffy Mofo.

Binkoo | 27-03-19 | 16:33

Evengoed mag Zwarte Piets afgeschaft worden... evenals dat hele Sinterklaasfeest. Kost mij toch een Godsvermogen en die lul loopt er vervolgens mee te koop.

overVecht | 27-03-19 | 15:00 | 1

Vakanties ook afschaffen. De een gaat naar de Seychellen en voor de ander zit het er niet aan dit jaar. Het ene kind bedenkt solidair samen met zijn/haar moeder wat ze vandaag voor kleine vakantiedingen zullen doen. Het andere kind blijft zeuren, zij wel en wij niet en waarom? Werk aan de winkel in dat geval.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 17:45

Ja maar wacht even, is het nou én belachelijk om erover te praten TIJDENS het feest, omdat je dan 'een kinderfeest verpest', maar óók belachelijk om erover te praten VOORAFGAAND aan het feest, omdat het kinderfeest dan nog niet is aangebroken ofzo?

Diewijfvandielange | 27-03-19 | 15:00 | 1

Hoho, nee het is anders. Men wilde persé TIJDENS dat feest er over praten. Dat is dan ook tot in den treure gebeurd. Dus nu kop houden.

Het is maar net van welke kant je het bekijkt. Het gaat nergens over, het is van beide kanten kinderachtig gedram wat nergens over gaat.

zik | 27-03-19 | 15:08

Dialoog met wie? Weldenkende mensen doen niet mee met zo'n onzindialoog met als gevolg dat ze alleen maar met gelijkgestemden in gesprek gaan wat ze vervolgens doen concluderen dat iedereen het met ze eens is.

devil13 | 27-03-19 | 15:00

Ik wil een partij voor de mieren.

drs. P | 27-03-19 | 14:59 | 1

Partij voor mierenneuken zult u bedoelen.

Ronnie uit Helmond | 27-03-19 | 15:20

Nee, please, als de FvD dan toch aan de macht komt met controle over de media, journalistiek en het onderwijs, mag dan als eerste discussie over Zwarte Piet verboden gaan worden? Ik dien hierbij een verzoek in bij Baudet.

Beste_Landgenoten | 27-03-19 | 14:59

Partij voor de "dieren" die zich bekommert om "zwarten", kan het nòg racistischer? Dat gezegd hebbende, er wordt veel te optimistisch gedacht over de positie die demonstranten, zoals KOZP, hebben ingenomen inzake het Sinterklaasfeest. PvdD raadslid Terence van Zoelen zegt namelijk: "een Sinterklaasfeest dat door iedereen met evenveel plezier gevierd kan worden. De kansen daarop lijken ons groter als de huidige vorm van Zwarte Piet met haar tijd mee verandert”. Ja maar wacht even Terence, KOZP wil helemaal niet dat zwarte piet verandert, bijvoorbeeld naar roetveegpieten, ze willen het hele feest AFSCHAFFEN! Ik citeer Jerry Airfryer: "Het enige dappere aan ons is dat wij het afschaffen van Zwarte Piet belangrijk genoeg vinden om de straat voor op te gaan" www.volkskrant.nl/mensen/een-paar-dag...

JackStick | 27-03-19 | 14:59

als je zoveel zwarte pieten lang bij elkaar in een kleine boot opsluit, is dat dan diervriendelijk, wetende dat het biotoop van een zwarte piet zich heel ver uitstrekt, over honderdduizenden daken en schoorstenen?

Zyprexa20mg | 27-03-19 | 14:59

Mag om mij nog wel vroeger, kunnen we straks in Oktober ook alvast beginnen met de zwarte piet discussie van 2020?

sko | 27-03-19 | 14:59

Godzijdank.. ik dacht net het is Maart.. wat is er gebeurd met Zwarte Piet en silly Silvana, Halve Gario en de rest van die zeikerds.

myrna1965 | 27-03-19 | 14:59

"Metzonderjas"
Dat doet me aan heel vroeger denken als je een patatje bestelde 'metzonder' mayo.
Goeie ouwe tijd.

Gele Beer | 27-03-19 | 14:58 | 2

patatje?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 15:09

Goed dat de dialoog nu al op gang komt, kunnen we snel concluderen dat het onzinnig gedram is, en op 5 december de kinderen laten geniet van Sinterklaas en zwarte piet zonder kozp terreur.

Sinterbikske | 27-03-19 | 14:58

Gewoon een referendum ? Toch ? Mening van het volk of zoiets ?

Kamervraag | 27-03-19 | 14:58 | 1

Nee natuurlijk niet. Want dan kan het zo zijn dat de meerderheid bepaalt. En dat moeten we niet willen met zijn allen.

goedverstaander | 27-03-19 | 15:20

Dierenpoes is hiermee helemaal af!

pibasso | 27-03-19 | 14:57 | 2

Dierenpoes is verantwoordelijk voor de sterfte van 100en Ijsberen, Zebra's en Koala beren door haar zeer asociale reisgedrag op de kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Die is zo ver door het ijs gezakt.

Mark_D_NL | 27-03-19 | 14:59

De dierenpartij is niet alleen een infantiel clubje, het is een een ordinair extreemlinks groepje mafklappers!

kunstliefhebber | 27-03-19 | 14:57

Ik wil een maatschappelijke discussie voeren over de reden waarom al die veganistische dierenpoesmevrouwen van die dikke reten hebben. Van de worteltjes?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 14:57 | 1

veel suikergoed en weinig eiwitten, dan ga je vervolgens op een suikerbiet lijken

HD50 | 27-03-19 | 15:00

Wat is dat nou weer voor een schoolkrant?

"Tijdens de Sinterklaasintocht in Groningen van vorig jaar kwam het op het Emmaplein tot een confrontatie tussen voor en tegenstanders van Zwarte Piet. Daarbij werd aangifte gedaan van mishandeld."

Jos Tiebent | 27-03-19 | 14:57

Nee, meneer of mevrouw Van Zoelen. Nederland is al klaar met de discussie en er gaat niets veranderen...

VP732 | 27-03-19 | 14:57

Na de dialoog graag ook nog een klankbordgroep.

Mark_D_NL | 27-03-19 | 14:56

Na afgelopen woensdag wordt er niet meer gediscusiëerd (voor zover dat al gebeurde):

Het antwoord is N.E.E.: dit is onze Cultuur.

U kunt zich melden bij de lokale psychiater als U moeite hebt met de Nederlandse Cultuur.

Balsaq | 27-03-19 | 14:56

Zijn ze nu een paar maanden te laat of een half jaar te vroeg?
Verder: "zijn voor ons nu aanleiding om het voortouw te nemen voor een sinterklaasfeest dat door iedereen met evenveel plezier gevierd kan worden.
Dat laatste lijkt me dan weer wél een prima plan.

Berbaar | 27-03-19 | 14:56

Al dat gelul van de Dierenpartij ligt bij mij heel gevoelig. Kunnen we daar een keer een dialoog over aangaan? Na de doorklik zie je op de still van het filmpje een zuur oud wijf. Bleek het een man te zijn, Terens van Schwulen, maar de kwalificatie 'zuur oud wijf' laat ik bij nader inzien maar voor wat ie is.

DebraCadabra | 27-03-19 | 14:56

Dat ze zich eens druk gaan maken over varkentjes of iets dergelijks. Komaan is die discussie over Zwarte piet nog steeds niet over?

Zoals Rutte ooit zei: 'Black Pete is black.'

je suis bier | 27-03-19 | 14:56

Het is een voorstel. En het antwoord is NEE. Het is geen discussiepunt. Er is genoeg gezeurd en er worden geen concessies meer gedaan aan de permanent-gekwetsen.

Frau Merkel | 27-03-19 | 14:55

Heb er sin an, lekker alle argumenten nog een keer herhalen. Ik begin vast.... Zwarte Piet is een oud Germaans gebruik. Heeft niets met black face of racisme te maken.

Mark_D_NL | 27-03-19 | 14:55

'De intocht is half november, dus misschien zijn we al te laat', zegt die pipo. Hoe lang moet de discussie duren? Moeten we dat geneuzel over ZP met ongetwijfeld SS en QG de hele zomer en herfst aanhoren? Ik mag toch hopen van niet.

goedverstaander | 27-03-19 | 14:55 | 2

Als ze het heeft over November 2018 heeft ze wel een punt.

artie | 27-03-19 | 15:45

Zeg.

Mammeloe | 27-03-19 | 15:47

Ik persoonlijk heb die hele zp discussie inmiddels al lang helemaal achter de rug.

Peter_K | 27-03-19 | 14:54

Ik heb zo het vermoeden dat Terence door twee moeders is opgevoed.

wijsvinger | 27-03-19 | 14:53

dus volgens de dierenpartij is zwarte piet een dier?

Zyprexa20mg | 27-03-19 | 14:53

Dacht ik toch even dat het de donkerharige zus van tante Sidonia was . . .

Red Pill | 27-03-19 | 14:52

Bulgaren- en Polenfraude? Nope. Toenemend antisemitisme? Neuh. Migratie- en integratieproblematiek? nee hoor. ISlamdebat? Mwoah. Vrij internet? Boei0n. Onbetaalbare en zinloze klimaatwetgeving? Meh. Afschaffing dualisme en inspraak in de politiek? Ben je gek, man.
Nee, we gaan het gewoon weer lekker hebben over het Sinterklaasfeest.
Serieus, met dat soort luxe gezanik kan de zeespiegel me eerlijk gezegd niet snel genoeg stijgen. Zeg, een metertje of 2 a 2,5 voor half november?

Graaisnaaiert | 27-03-19 | 14:51 | 2

U heeft een terecht punt, maar aan al die dingen kan de Nederlandse overheid niets meer doen, laat staan een kleine gemeente. Dat wordt allemaal in Brussel besloten. Rutte moet zijn baantje hebben, dus dat wordt niets.

Frau Merkel | 27-03-19 | 14:57

@Frau Merkel | 27-03-19 | 14:57: en maar verwonderd zijn dat er zoveel FVD gestempt hebben...

pijko | 27-03-19 | 23:06

Weet je wie ook een fietsenbelasting in wilde voeren? En faalde?

Frau Merkel | 27-03-19 | 14:53

Ze zijn er gek genoeg voor in dat (Groen)Linkse kutbolwerk........ Groningen is 1 van de gemeenten waar er nog hondenbelasting wordt geheven...... linkse hobbies kosten nu eenmaal geld

Fatwabuster | 27-03-19 | 15:21

Ik wens ze ongezien de typhus. In maart maar ook de rest van het jaar.
Wil je het niet vieren is dat prima maar laat mij lekker met rust. Sinterklaas is juist een van de weinige goede dingen uit mijn jeugd. Racisme is fout maar dat stelletje deugers doet aan cherry picking qua geschiedenis. Echt: De typhus! Ongezien!

BootleggersSmurf | 27-03-19 | 14:50

Zoek een leven, zeg...

Ramses Sappie | 27-03-19 | 14:50

Is het Nederlands? Dan moet het kapot. Lukt dat niet meteen dan moet er een belasting voor verzonnen worden.

Repetitive Beats | 27-03-19 | 14:50

Mede vanwege dit soort gedram zal ik nooit links stemmen.

WillemWordtWakker | 27-03-19 | 14:49

Laten ze gelijk ook het vuurwerkverbod meenemen in het dialoog... Lijkt mij meer in het belang van dieren...

overVecht | 27-03-19 | 14:49

Dierenpartij wil het over Zwarte Piet hebben. Ergens klinkt dat HEEEEEEEEL racistisch.

Godsammekraken | 27-03-19 | 14:49 | 1

Zwarte Piet is ook racistisch. Een zwarte meneer die op een kleuterschool straffeloos snoepgoed uitdeelt aan kinderen, prima. Moet jij als blanke eens proberen. Ga je meteen achter het hek.

goedverstaander | 27-03-19 | 15:22

Er moeten zeker ook vegetarische pepernoten komen.

Obsi | 27-03-19 | 14:48

Zit Thiemme nog in het vliegtuig?

Mark_D_NL | 27-03-19 | 14:48

The party for the animals..... beesten zijn het

ZwarteRiek | 27-03-19 | 14:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland