Politie beschiet messenzwaaier op Groningse asielboot
Schip ontruimd
Rond 17.00 uur kregen wij melding van een dreigende situatie op een boot aan de Gideonweg in #Groningen. Er zou een persoon aanwezig zijn die mogelijk een mes bij zich droeg. Ter plaatse is bij de aanhouding door de politie op de verdachte geschoten.
— Politie Groningen (@POL_Groningen) January 3, 2025
Er is weer iemand doorgedraaid in een opvanglocatie voor asielzoekers. In een 'slaapboot' in het Winschoterdiep in Groningen moest de politie ingrijpen bij een "dreigende situatie". De situatie in kwestie: gozer zwaait met mes. De politie heeft bij het aanhouden van de man geschoten en hij is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. Het schip is ontruimd wegens onderzoek van de Rijksrecherche, de asielzoekers moesten per bus naar (weer) een andere locatie worden gebracht. En dan morgenvroeg weer droppen op NOG een andere locatie, kost een boel benzine zeg. Het was in ieder geval weer een verschrikkelijk ongezellig bootfeestje.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Grrrroningen. Instituut Mijnbouwschade raakt 329 dossiers van inwoners kwijt
Dit gaat je pet én Groningen toch te boven
Bassiehof - Dit JA21/PVV-duo gaat dinsdag laten zien of de Tweede Kamer nog ballen heeft
Privacy asielzoekers of nationale veiligheid
COA-baas: 'Er is geen gebrek aan opvangplekken'
oh huh wat zeuren we dan
