Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamerbrief: Dick Schoof bemoeide zich met 'onafhankelijk' onderzoek crisisorganisatie MH17

En nu?

Dick Schoof heeft zich persoonlijk bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op de MH17. Dat wist u al, omdat u op GeenStijl hebt gelezen dat Dick Schoof zich persoonlijk heeft bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op de MH17. Minister Grapperhaus heeft dat nu ook toegegeven in de brief die hij van de Kamer moest schrijven over het feit dat Dick Schoof zich persoonlijk heeft bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17. Dat is nogal opvallend omdat Dick Schoof als NCTV juist onderwerp was van het onderzoek en de minister de Kamer expliciet had beloofd dat dit een onafhankelijk onderzoek zou worden. Na de breek kunt u lezen hoe Dick Schoof zich persoonlijk heeft bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17. 

'Functionaris' = Dick Schoof

bemoeit zich met reikwijdte

'Functionaris' = Dick Schoof

wil zich bemoeien met benoemingen

'Functionaris' = Dick Schoof

wil zich weer met reikwijdte bemoeien

'Functionaris' = Dick Schoof

bemoeit zich met timing publicatie

'Functionaris' = Dick Schoof

en hij is nog een lul ook, maar dit is nou niet echt het gewraaktste stuk

'Functionaris' = Dick Schoof

blijft zich bemoeien

En oh ja. Het rapport werd openbaar precies op de dag dat werd gedebatteerd over het bonnetje van Fred Teeven.

BONUS FRAGMENT: Leugen witwassen doe je zo

Wellicht weet u nog dat minister Grapperhaus in het Vragenuurtje vertelde dat "de gewraakte emails allen" van na de publicatie van het rapport waren. Dat is, zie boven, niet waar. Grapperhaus wast deze leugen nu wit door te zeggen dat hij "specifiek" refereerde aan "de correspondentie waaruit blijkt dat de functionaris NCTV ontevreden was over de uitkomsten van het onderzoek". Dat is totale onzin, want in het debat ging het helemaal niet over die uitkomsten. Grapperhaus heeft de Kamer dus tijdens het Vragenuur onjuist geïnformeerd en liegt nu in de brief opnieuw, door te stellen dat hij het alleen over de uitkomstmails had. Een leugen gebruiken om een eerder onwaarheid te verdoezelen. Deze nieuwe minister is uitstekend ingeburgerd in het MH17-dossier

Uitspraak Vragenuur

allen (dus niet 'specifiek')

Witwassen in brief

specifiek (dus niet 'allen')

Reaguursels

Inloggen

Door het beïnvloede en gestuurde en daarmee niet onafhankelijk onderzoek krijgen de nabestaanden dus nu nog even een extra harde trap na? Een onafhankelijk onderzoek hoeven zij tijdens hun leven blijlbaar niet meer te verwachten?

Jan, Leiden | 04-03-19 | 20:53 | 4

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 21:31: Ga je niet een beetje te kort door de bocht? Het betreft toch de crisisbeheersing omtrent het ongeluk m.b.t. de MH17. Wil je dat de nabestaanden onthouden??

Harrie7949 | 04-03-19 | 21:56

www.geenstijl.nl/5146561/patronen-van...
Wie heeft het over onthouden? Het hele rapport bestaat nog steeds integraal en is trouwens helemaal niet bedoeld voor de nabestaanden. Het is een evaluatie van de organisatie van de crisisbeheersing.

Kijk, je suggereert iets dat er niet is: Dat de nabestaanden belazerd zouden worden, middels een beinvloed rapport. Daar blijkt helemaal niets van en dan nogmaals (voor de 100ste maal) dit is niet het rapport over de toedracht, oorzaak of schuldige aan mh-17.

Is dat inmiddels een klein beetje helder? Of zal ik het gewoon nog een keertje van A tot Z gaan uitleggen? Wil ik best hoor.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 22:18

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 21:31:

Nou, gelukkig dan maar. Vroeg het me af. Maar of dan het onderzoek wat voor hen is gedaan dan nog wel te vertrpuwen is? Lasig.

Jan, Leiden | 04-03-19 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

Dick Schoof is dus zo'n graftak die de doofpot gesloten houdt. Die alles laat aanpassen conform de politiek wenselijke narrative omdat hij het eindrapport "negatief in ontvangst nam".
En die dus de moordenaar van 200 Nederlanders in bescherming neemt, omdat hij de uitkomst van te voren al wist en beter weet dan de onderzoekers.
Tuig van de richel dit soort beroepsleugenaars.
Maar we weten al wat er is gebeurd Dick, en jij beschermt liever de moordenaars dan de Nederlandse burger.
Wat doe jij eigenlijk op zo'n positie met verantwoordelijkheid? De ambtelijke traditie in ere houden van het laf wegkijken terwijl het bloed van Nederlanders door de straten stroomt?
Hoeveel Nederlandse levens offer jij volgende keer op Dick?
Welke terroristische organisatie steun je de volgende keer Dick? En bescherm je met middelvingerkleurige inkt.
Een club als de AIVD hoort voor het Nederlandse belang op te komen, jij bent bezig het weg te geven. Maar goed, het salaris wordt gestort dus het zal je je reet roesten.
Slaap zacht, hondelul.

Atlas Shruggs 10 | 04-03-19 | 20:24 | 11

@Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 00:20: het was geen complot maar een simpele false flag, maar dat weet iedereen al want het gebeurt steeds op dezelfde manier. In het geval van Oekraine hadden we net de Maidan regime change gekocht en dan lopen er plots vakantievierende Russische soldaten, nou ja zeg. Maar met operatie Sea Breeze voor de deur konden ze makkelijk worden opgespoord, vervolgens laten we een vliegtuig op ze vallen en ze vluchten weg. Dat zag je aan het wekenlang voorbereide offensief dat 1 dag later op die precieze plek begon, het was missie geslaagd maar het was ook logisch zichtbaar. De Westerse media negeerden volledig de genocide die erop volgde en ze negeerden de ooggetuigen uit Torez en bevestigden iets wat niemand heeft gezien. Dus knap gedaan en je ziet hoe het ministerie van waarheid functioneert in Nederland, maar ga het nou niet verdedigen want dan bescherm je de moordenaars van 200 Nederlanders. En daarom is Dick Schoof een lul want hij doet dat terwijl hij dit ook weet.

Atlas Shruggs 10 | 05-03-19 | 08:38

@Atlas Shruggs 10 | 05-03-19 | 08:38:
Totaal geraaskal. Je plakt dingen aan elkaar die deels onwaar zijn en verder ongerelateerd. Draait oorzaaak en gevolg om en fabriceert er een "false flag" van. Echt Atlas, hou op met die onzin.

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 09:35

@Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 09:35: geraaskal ach ja natuurlijk. Maar waarom moest Dick dan bijsturen? Waarom kon hij niet gewoon een onafhankelijk onderzoek laten gebeuren? Waarom krijgen we die radarbeelden niet te zien? Waarom mag de MH17 luchtverkeersleider geen persconferentie in een derde land geven? Hij heeft ten slotte getwitterd wat hij zag. Op de radar die aanstond. Waarom gaat het onderzoek hier aan voorbij? Waarom maakt Dick Schoof het zo ongeloofwaardig als hij de waarheid aan zijn zijde zou hebben? Operatie Sea Breeze was aan de gang ten tijde van de aanslag en het gebeurde vlakbij, generaal Breedlove zat op de eerste rij en heeft alles gezien. Waarom worden wij afgescheept met een flut TNO rapportje?

Atlas Shruggs 10 | 05-03-19 | 10:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Verbaast mij dat er geen onderzoek komt naar degene die 'ambts-technisch' de groep soldaten (die ervaring in A'stan hadden) tegenhield, die de lichamen uit het gebied wilde halen/veiligstellen.

Peter-Anson | 04-03-19 | 20:19 | 1

Dan moet je bij de separatisten zijn. Die waren de baas over dat gebied. Nu nog, trouwens.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 21:36

What’s in a name; Schuif, Schoof, Geschoven.

Tjemig | 04-03-19 | 20:06 | 1

En hopelijk uiteindelijk schoffelen.

zimmerschwanz | 04-03-19 | 20:53

'Wie zonder leugens is, werpe de onderste steen' (credo mark)

D.Ormin | 04-03-19 | 19:46

De AIVD had zich al veel eerder intensief met dat conflict moeten bezighouden, nl om in ieder geval te wijzen op de gevaren van het vliegen over oorlogsgebieden en de onwenselijkheid om dat dan toch te doen. Ook al was het een gecombineerde vlucht en een Air Malaysia toestel.

Heiner | 04-03-19 | 19:40 | 1

AIVD had het even druk met diversiteitsbeleid, het vermijden van etnisch/religieus profileren dus de kwaliteit niet van belang... Net als bij de rest van de overheidsinstanties.

Zorc | 04-03-19 | 20:23

Glas plas zoiets. Past goed in Den Haag/ Zoetermeer.

Mart6037 | 04-03-19 | 19:29

Wat kijkt de man ernstig zeg.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 19:04 | 2

Eng zelfs.

Schuldenbrau | 04-03-19 | 21:42

Use the "Force" Luke.

cat22 | 05-03-19 | 09:35

Tjonge jonge Amerikaanse perikelen hier ook...
De veiligheidsdienst die de Nederlanders moet beschermen " AIVD" is niet te vertrouwen.... en In Den Haag weet men van niks .... nou ja behalve..........

Rene046 | 04-03-19 | 18:50 | 1

Memootje

Mart6037 | 04-03-19 | 19:29

Meerdere antwoorden mogen ingevuld:
[ ] geschikt
[x] ongeschikt
[x] incompetent
[x] zwaar incompetent

B.Spiritus | 04-03-19 | 18:25 | 1

Aankruisen
[ ] wat van toepassing is
[x] wat niet van toepassing is

Nichtsneues | 04-03-19 | 20:11

Zo’n organisatie - die grotendeels onder de radar opereert- dient geleid te worden door mensen die zelf een sterk moreel kompas hebben. Schoof lijkt daarom ongeschikt voor deze functie.

Janneus | 04-03-19 | 18:11

Dus ze liegen..... vertel eens wat nieuws!

Oepsie1234 | 04-03-19 | 18:03

Goh... corruptie in Hollandistan.... je verwacht het ECHT niet...
Deruit... optyfen en afserveren. Weg met Grapjeshouse en Stoofschotel.

... en de rest ook uiteraard.

Paaldanseres | 04-03-19 | 18:02 | 1

ook deze uit de trollenfabriek in St Petersburg ..

justinianus | 04-03-19 | 18:23

Wat schoof 't?

dr Rechts | 04-03-19 | 17:51

Schoof zal zich niet herkennen in het geschetste beeld.

spamzuiger | 04-03-19 | 17:36 | 1

Of met de kennis van nu bla bla

Kladderadatsch | 04-03-19 | 17:49

Ik lees dit soort dingen niet eens meer in detail. Immers, overal waar je induikt waar politici bij zijn betrokken, tref je een puinhoop aan.

bolletje kaas. | 04-03-19 | 17:28 | 2

Schaf de politicus af en walhalla is bereikt.

Langshetrandje | 04-03-19 | 17:29

Ah dus je leest niks meer, maar treft toch een puinhoop aan. Dat is knap.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 21:37

Verdient niet schoonheidsprijs, maar heeft uiteindelijk allemaal weinig om het lijf. Strekking rapport is en blijft crystal clear. Rusland is en blijft verantwoordelijk voor de MH17 ramp. De continue stroom onverteerbare leugenachtige newspeak van staatswege uit die hoek verandert daar natuurlijk niets aan. Ontkennen is daar Leitmotiv. Het gaat er echt anders aan toe dan hier. Wij kunnen ons gelukkig prijzen met probleempjes als deze die bovendien nog transparant worden besproken, -gewogen en -opgelost ..

justinianus | 04-03-19 | 17:26 | 8

www.geenstijl.nl/5146561/patronen-van... De laatste die vandaag een wedje met me maakte moet nog steeds betalen. Maar goed die is van de VVD, en die zijn nooit thuis als ze moeten betalen.

Wat is uw weddenschap?

Foolonthehill | 04-03-19 | 20:03

@Foolonthehill | 04-03-19 | 20:03: alle gekheid etc.
lees tekst nog eens voor ik u op kosten jaag. U twijfelt er toch niet aan dat Rusland verantwoordelijk is voor MH17 ramp ?..

justinianus | 04-03-19 | 20:30

@justinianus | 04-03-19 | 20:30: Dat niet inderdaad. Mocht het zo zijn dat Schoof heeft afgedwongen dat i.p.v. Oekraine de volledige schuld naar Rusland heeft verschoven, als dat is wat hij heeft afgedwongen....
Dan neem ik aan dat Putin morgenochtend met zijn tank het binnenhof oprijdt en onze Mark meeneemt naar Rusland.

De wijziging zal ongetwijfeld gedaan zijn op een technisch punt. Maar we staan er mooi op als land. Gaat het kabinet nu toegeven dat er fouten zijn gemaakt bij de totstandkoming van het rapport, dan is dat zo'n internationale afgang, en zou het einde van Rutte 3 moeten betekenen, en einde van Rutte in enige politieke functie. MH-17 is zijn dossier.

Foolonthehill | 04-03-19 | 20:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Zou het inmiddels voor de mensen met echt verdriet niet fijn zijn als er eens naar buiten werd gebracht dat we het niet weten, of niet willen weten. Dat er drie partijen schuldig zijn of lijken te zijn. Dan gewoon vele miljoenen gireren aan Maleisie opdat ze de nabestaanden tegemoet komen.
Ikzelf zou vooral afsluiting vinden als de bovenste steen nooit meer werd gelicht omdat iedereen zijn kleine teen wel aanvoelt dat die onderste steen nooit de onderste steen zal blijken.
Wat een intense clusterfuck is dit geworden.
Hoop zo dat de nabestaanden deze treurige ellende van zich af kunnen laten glijden? Zo van: Peter krijgen we hier niet mee terug.
Inderdaad.. Zij komen nooit meer terug, en alle drie de daders worden nooit gestraft.

geen koning | 04-03-19 | 17:20 | 2

In mijn woonplaats, op het kerkhof, ligt een breed graf, vader, moeder, en kind. Die slachtoffers worden dubbel geofferd, nu door de nederlandse regering.

AdPatat1960 | 04-03-19 | 18:47

Hoezo? Het is zonneklaar wie er verantwoordelijk is. Een Russische BUK is de avond voor de ramp naar Oekraïne gesmokkeld, daar afgevuurd en met één raket minder op de terugweg naar Rusland waargenomen en gefilmd. Buiten enige twijfel is dat het scenario. Dus waar lul je überhaupt nog over met je we weten het niet. Iedereen weet het, alleen jij niet.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 20:55

Verwacht op kort termijn einde van G & S. Door formule elke man, niet vrouw, heeft zijn prijs.

biltong | 04-03-19 | 17:13 | 2

G & S?
Doorstart van V & D, Greet en Sharon?
Vragen, vragen...............

Berbaar | 04-03-19 | 17:23

De heer Schoof heeft in Nijmegen gestudeerd en is lid van regentenclub PvdA. Vandaar.

HaatbaardKnipper | 04-03-19 | 17:12 | 1

Dat verklaart een heleboel. Triest maar waar.

VictimaDelAmor | 04-03-19 | 19:16

Maar Rusland, joh, die, die zijn pas echt corrupt. Hahaha.

peter_topic_vreter | 04-03-19 | 17:07 | 5

Klopt, op de ranglijst staat Rusland ergens bovenaan de meest corrupte landen. Nederland ergens onderdaan.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 20:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Dick, met C-O-C-K.

Mr_Natural | 04-03-19 | 17:05

Lees ik nu goed dat een Nederlandse minister liegt ?.......... en toch verwacht je het niet.

Karel Kruizenruiker | 04-03-19 | 17:01

En nu? Gaan ze nu een onafhankelijk onderzoek instellen naar het onafhankelijke onderzoek? (Waarvan dan later weer zal blijken dat ook dat niet onafhankelijk was?) Ben blij dat ik geen nabestaande ben zeg.

mozaard | 04-03-19 | 17:00

Hij is wel een enorme dick zeg.

Deksmaat | 04-03-19 | 17:00

Het is allemaal geknoei, gedraai, gelieg wat er tegenwoordig naar buiten komt. Zelfs met 704 communicatiemedewerkers kunnen ze de deksels niet meer op de beerputten houden.

Schmalz | 04-03-19 | 16:59 | 2

Zou dat niet juist door die 704 medewerkers komen?

Peerkeoud | 04-03-19 | 18:01

@Peerkeoud | 04-03-19 | 18:01:
Ja pcies. Men heeft last van ruis op de lijn, heel veel last op heel veel lijnen.

VictimaDelAmor | 04-03-19 | 19:17

Dick Schoof: zo ziet de nieuwe generatie "Nationaal Socialistische Beweging" er uit….gluipers, leugenaars en landverraders.. tijd voor Verzet, maar ik ben bang dat we dan wel heel diep ondergronds moeten…..

UncleBigH | 04-03-19 | 16:57 | 2

Sterkte de komende tijd en blijf veilig.

Langshetrandje | 04-03-19 | 17:00

Nee joh.. Trek een geel hesje aan en vecht met Pancho tegen wat windmolens.
(ter afleiding ende vermaak)

geen koning | 04-03-19 | 17:11

De AIVD heeft wmb passe-partout.
Blijkbaar iets loos? En hoe naief om te denken dat onafhankelijke onderzoeken onafhankelijk zijn. Hier had Dicky achter de schermen misschien iets over kunnen horen? Maar dit is een showtje vóór die schermen.. [hand-aan-kin-smiley]

Shareholder II | 04-03-19 | 16:57

Er zal wel weer een doepgaand onderzoek ingesteld worden naar het onderzoek van het onderzoek. We weten bij voorbaat al dat dit onderzoek ook niet te vertrouwen is, omdat alle onderzoeken die door de regering worden ingesteld niet betrouwbaar zijn.

watazooi | 04-03-19 | 16:56 | 1

Ik stel een commissie voor die gaat onderzoeken of het redelijk is te veronderstellen dat het onderzoek niet te vertrouwen is.

El Rico Grande | 04-03-19 | 16:59

Er kan toch maar EEN steen de Onderste steen zijn.
We hebben met het Rutte langzamerhand over de Onderste Berg Stenen
met een Doofpot en een stapeltje Grapperhaus leugens er boven op.
Ik ken mensen (Kabinet) de zijn overleden aan zoveel stenen, doofpotten en leugens.

NatNiks | 04-03-19 | 16:55 | 6

Je bedoeld een berg onderste stenen waarmee de bovenste onderste stenen de onderste onderste stenen bedekken waardoor de onderste onderste stenen nooit boven komen.

otjemans | 04-03-19 | 17:09

@otjemans | 04-03-19 | 17:09:
Als de onderste steen boven komt is er weer een andere steen de onderste steen, zodat wat er onder de onderste steen ligt altijd bedekt zal blijven.

Mr_Natural | 04-03-19 | 17:16

Al is een leugen nog zo snel.
De neus van Rutte verstopt hem wel.

Rene046 | 04-03-19 | 18:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Kleine bier.

ditotje | 04-03-19 | 16:53

Dick Schoof met een kapsel van Aad de Mos. Aad kon tenminste nog wat en hield zich gewoon aan de REGELS. Wat kan Dickie nu eigenlijk zonder regels?

Matwetwe | 04-03-19 | 16:51 | 1

Alles. Dick heeft nu het liefste helemaal geen regels meer.

Langshetrandje | 04-03-19 | 16:54

Er zijn kabinetten gevallen om minder. Dit zooitje blijft plakken tot Mark's kantoortje in Brussel ingericht is.

Mastermattie | 04-03-19 | 16:43 | 25

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 23:20:
Ach ja, het ‘boos zijn’ argument. Dat kennen we inmiddels ook wel, en het werkt niet. Snapt u nou echt niet dat er iets wezenlijks zal moeten veranderen bij partijen als de VVD, het CDA en de PvdA? Zolang dat niet gebeurt zullen stemmers op zoek gaan naar nieuwe partijen, en daarbij is het overigens opmerkelijk dat u Groen Links buiten schot houdt (u weet wel, die partij met die lijsttrekker voor de aanstaande verkiezingen die aanhanger was van Pol Pot toen die zijn eigen bevolking aan het uitmoorden was).

radiatorknopje | 04-03-19 | 23:32

Groen links word ik ook niet blij van. Maar inderdaad er is veel mis met de integriteit van politici, helaas. Politici moeten eerlijk zijn en het goede voorbeeld geven anders braakt de zaak bij de poten af. Maar dan nog, waarom je heil zoeken bij heren die veel beloven wat ze toch niet kunnen waarmaken, als ze überhaupt al weten wat ze willen gaan doen?

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 23:38

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 23:38:
Wat moeten kiezers die zich storen aan de onbetrouwbare politieke elite anders doen? Toch weer stemmen op die lui? Ik denk dat kiezers geen alternatief zien. Het idee is misschien dat het de politieke elite wakker zou kunnen schudden, maar dat lijkt tot dusver ijdele hoop. En daar ligt het echte probleem. Tot die tijd zullen nieuwe partijen (en schaar daar ook DENK en de PvdD maar onder) alleen maar groeien, denk ik.

radiatorknopje | 04-03-19 | 23:48
▼ 22 antwoorden verborgen

Gevalletje 'onderste doofpot'?
Het is dat het om een pijnlijk serieuze zaak gaat, maar anders zou je zo'n vent, als een omhooggevallen schoolmeestertje dat de rapportcijfers zelf maar aanpast omdat hij wel bepaalt waar de kinderen heengaan, de deur uit schoppen.

Dezenaamhier | 04-03-19 | 16:41

Wat had je dan gedacht? Dat deze trouwe partijgenoot op de cruciale functie werd geslachtofferd voor zoiets onbeduidend als liegen aan het volk. Hahaha naive sukkel.

Yeohan | 04-03-19 | 16:39

Dag, Dikkie Dik. Tot de volgende keer.

Sidney_May | 04-03-19 | 16:38

Wat is nu precies het probleem? Dat een minister (of een bewindsman of vrouw) de waarheid niet vertelt (thuis noemen we dat altijd liegen) is geen probleem. De Tweede Kamer laat het toe. Dat valt een aantal oppositiepartijen niet zo te verwijten, wel de regeringspartijen VVD, D66, CDA en CU.
Grapperhuis liegt,
Mona Keijzer liegt,
Wiebes liegt,
Rutte liegt.

Maar het maakt niet uit.

Weten jullie wat een vacuümbom is? Nee? Nou laat mij eens vertellen... blablablabla.

El Rico Grande | 04-03-19 | 16:38 | 5

Dit was werkelijk *klein emotioneel stop momentje inbouwend* het zwaarste debat uit mijn politieke loopbaan.

Foolonthehill | 04-03-19 | 17:00

@Matwetwe | 04-03-19 | 16:59:
En weet je wat, de bevolking liep met Donner weg als zijnde betrouwbaarste minister in jaren. Briljante politicus.

Langshetrandje | 04-03-19 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Dick is ettuR.
Ettur is een Dick.
Dicke EttuR.

Theo-Pim-Riv | 04-03-19 | 16:35 | 16

@justinianus | 04-03-19 | 17:00:
Ach een gefrustreerde bejaarde, met een (geestelijk) beperkt repertoire en met nostalgische gevoelens voor twee types die inmiddels al jaren de madeliefjes omhoog liggen te duwen.
Meer is het eigenlijk niet.

Berbaar | 04-03-19 | 17:17

@Berbaar | 04-03-19 | 16:45: En waarom vindt u dat gejankebal zo belangrijk dat het een reactie oplevert?

Peerkeoud | 04-03-19 | 18:07

@Berbaar | 04-03-19 | 16:45:
Dat is net het probleem, tegenwoordig word hier van niemand die hierheen komt nog iets verwacht...

Rene046 | 04-03-19 | 18:57
▼ 13 antwoorden verborgen

Tsja, dus er was correspondentie tussen NCTV en WODC.

So what. dat is de meest doodnormale zaak ter wereld als een onderzoeksopdracht wordt uitgevoerd naar het functioneren van een van de stakeholders.

Waar het om gaat is of Schoof de inhoud heeft veranderd op plaatsen waar het toe doet: De feitelijke gang van zaken die is onderzocht. Hij heeft gewenst de zaken anders te formuleren, maar in nuances, niet in feitelijke inhoud.

is dat heel erg fout? Nee, maar het is wel ongewenst. Want hij probeerde zijn straatje schoner te vegen dan het was (maar ving in die pogingen ook enigzins bot) en het wekt de indruk dat ook de inhoud van het onderzoek onderhevig was aan manipulatie. Van dat laatste blijkt niets, ook niet na doorpluizen van alle WOB-stukken.

Schoof had echter beter moeten weten en zijn ijdelheid in de broek moeten houden. Nu heeft hij met zijn acties de schijn gewekt dat de inhoud van het rapport naar zijn wensen is aangepast (wat niet zo is) en daarmee doet hij schade aan de onafhankelijkheid van onderzoeken.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 16:35 | 8

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 17:01: u wist binnen 42 minuten de inhoud van alle stukken die door geenstijl werden gepubliceerd, daar gaat dit punt over en dat weet u donders goed

therealbraindump | 04-03-19 | 17:09

Waar het om gaat is dat hiermee de indruk wordt gewekt dat er iets heel ergs is gebeurd. Daar blijkt helemaal niets van. Als je het sec bekijkt heeft een belanghebbende, in mooi Frans een stakeholder, gepoogd de toon van de conclusies wat fraaier te krijgen. Dat is maar half gelukt en ja zeker, dat is niet fraai. Zou op deze manier niet moeten kunnen. WODC is ook al op grotere afstand gezet van justitie.

Maar aan het onderzoek zelf een de conclusies doet dit niks af. Het heeft ook niks met MH17 te maken, wat ook zo'n misplaatste conclusie is die de helft van de lezers dan maar trekken, want daar ging dit niet over. Dit ging over de afwikkeling, de organisatie van de crisisbeheersing. Pure ambtenarij. Niks spannend aan. Maar omdat MH17 in de tekst staat, schiet iedereen in de complot-modus.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 21:04
▼ 5 antwoorden verborgen

"Dickie's Such An Asshole" Ging over Nixon maar Frank blijft aktueel.

uisge baugh | 04-03-19 | 16:35 | 2

Zappa rules!

lichtgetintezeurpiet | 04-03-19 | 16:41

Het is 'alle', niet 'allen'.

Een paard | 04-03-19 | 16:34

*meneer DE Groot-stem*: Heej Dick, heej Dick! Wat doeje nou??
*Ome Joop-stem*: Nee, nou wordt IE MOOIIIIJ!!!!

www.youtube.com/watch?v=4UU9N9FCtZQ

benjeallanggek | 04-03-19 | 16:33 | 1

De OmbudsJoop! hilarisch

Sidney_May | 04-03-19 | 16:37

Kroon geeft zeiksnor kop. aivd is niet corrupt. groenlinks wordt rijk van klimaatellende. Dusss. ?

newray | 04-03-19 | 16:30 | 1

... we leven in een schitterend, fantastisch land.

piloot47 | 04-03-19 | 16:34

De onafhankelijke onderzoeker heeft in zijn onafhankelijkheid besloten het conceptrapport aan de betrokken directoraten toe te zenden. Dit kan niet anders dan betekenen dan dat zij vervolgens ook een inhoudelijke reactie verwachtten. Anders hoef je dit rondje niet te doen en kun je het rapport direct en definitief aanbieden. Het zou wat mij betreft echt een beetje gek zijn als 'de functionaris' vervolgens niet aangeeft wat ie er van vindt.

Langshetrandje | 04-03-19 | 16:29 | 4

Het is vooral een storm in een glas water. Waarin is gepoogd de indruk te laten ontstaan van Grote Manipulatie. Van dat laatste is totaal geen sprake.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Nu is het dan officieel Schoof is een Dick. Al vond ik dat al veel langer.

Boris die Sauertopf | 04-03-19 | 16:28

Wat opviel dat de onderzoekscommissie pas na een maand (eind augustus 2014) aan de slag kon vanwege beschietingen door de legertroepen van Kiev in dit gebied.
Toen was alles netjes zodanig gewijzigd... dat het onderzoek geen kwaad kon.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 16:26 | 6

Zowel rusland als Oekraïne beschikten over BUk raketten van Russische makelaardij.
Dat is bekend.

boerk | 04-03-19 | 17:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Onze Dick schoof ‘t zo onder ‘t tapijt. Wat een dick.

Makro777 | 04-03-19 | 16:23

Ten uitkwam dat die Russen het hadden gedaan kwamen de samenzweringstheorietjes weer los. Altijd het zelfde met die lui, zo doorzichtig.

van Oeffelen | 04-03-19 | 16:20 | 5

Hey de downpleejers zijn al wakker. Hoeven we weer niet te werken?

benjeallanggek | 04-03-19 | 16:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou die Grappenmaker heeft ook weer wat uit te leggen. Staat gewoon keihard te liegen, en komt er weer mee weg. Kon waarschijnlijk niet alles zeggen, want Staatsgeheim, niet in het belang van onderzoek, en geen invloed op de eind conclusies. Jajaja, dit is dus onafhankelijk onderzoek in Nederland. Ik was al klaar met het VVD zooitje op J&V, maar het CDA maakt er helemaal een potje van. Een soort partij STIEKUM, Maar ik wens u allen " Een hele goedemorgen ".

Predeker | 04-03-19 | 16:19 | 2

Liegen is een functievereiste voor een MinJus.
En de tijd dat tegen de Kamer liegen een politieke doodzonde was is ook al weer geruime tijd voorbij.

Tapu | 04-03-19 | 16:23

Door voortschrijdend inzicht hebben wij daar geen actieve herinnering aan.

Sidney_May | 04-03-19 | 16:24

#Doesnietbemoeien

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 16:19

Regelgeving? Dick Schoof die aan de kant.

Croxifoxio | 04-03-19 | 16:19 | 1

Dick past precies bij Mark... ze zouden broers van elkaar kunnen zijn.
Dick en Mark Rutte.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 16:23

Ach, dat hele onderzoek deugt sowieso voor geen meter. EERST werd er besloten dat de Russen het hadden gedaan, en daarna gingen ze onderzoek doen. Met een stel Oekraïeners in de onderzoekscommissie. Hoe ongeloofwaardig wil je het hebben.
En daarna laten we voor de geloofwaardigheid iemand die we allemaal kennen en die als redelijk integer te boek staat -Tjibbe Joustra in dit geval- dit foponderzoek presenteren.
Je moet toch wel bijzonder naïef zijn als je hier geen argwaan van krijgt.

VanBukkem | 04-03-19 | 16:18 | 3

Daar ging dit niet over, van Bukkem. Eerst denken, dan schieten.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 16:43

Ik weet het, ik weet het. Maar ik bedoel maar te zeggen: dat Dickie zich tegen het onderzoek aan bemoeide maakt voor de geloofwaardigheid van het onderzoek niet zoveel uit.

VanBukkem | 04-03-19 | 17:08

Nou. Het was ook vanaf het eerste uur duidelijk dat de Russen het hadden gedaan. Weinig anders mogelijk en later is daar alleen maar meer bewijs voor gekomen. Dat is niet verdacht, dat is gewoon de verreweg meest logische conclusie. Blijkbaar vinden veel mensen het verdacht als direct al duidelijk is wat er moet zijn voorgevallen. Voor mij juist een extra indicatie dat heet de feitelijke waarheid zal blijken te zijn.

Dat heet logica. De minste aannames moeten maken wijst meestal naar de oplossing. In vrijwel alle gevallen. Zo is het ook nu. Alle andere verhalen zijn uitermate onwaarschijnlijk een er zijn bovendien geen bewijzen voor. Geen enkele zelfs.

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 21:12

Dick Schoof de pijnlijke waarheid onder het tapijt

Theo Reet | 04-03-19 | 16:18 | 2

Volgens mij weet Dick drommels goed waar die onderste steen ligt: onder het tapijt.

VanBukkem | 04-03-19 | 16:37

De waarheid over wat: Hoe de crisisbeheersing in NL was geregeld?

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 16:43

Lees ik nou dat Dick Schoof zich persoonlijk heeft bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17? Dus Dick Schoof heeft zich persoonlijk bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17? Maar Dick Schoof heeft zich persoonlijk helemaal niet te bemoeien met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17. Wist Dick Schoof (die zich persoonlijk heeft bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17) dat niet? Is Dick Schoof (die zich persoonlijk heeft bemoeid met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17) wel geschikt voor een funcie waarbij hij zich persoonlijk kan bemoeien met het onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie na de aanslag op MH17?

zetje01 | 04-03-19 | 16:17

Het was de Ukraine... of een US predator drone. De Ukraine bij de EU was too big to fail. Was een perfect moment om anti-Russia sentiment te kweken.

Rambo John J | 04-03-19 | 16:15 | 4

De ukraine, de Nederland, de belgie, de Frankrijk etc.

IkwilJinekwel | 04-03-19 | 16:30

En zo is het!!

Mispel | 04-03-19 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt mij wel een motie van afkeuring waard. Is slordig en nalatig handelen in een precaire cases.

Toetsiemonster | 04-03-19 | 16:12 | 2

verworpen.

piloot47 | 04-03-19 | 16:15

Dit land gaat naar de kloten. Door linkse elementen opgehitste kinderen die spijbelen voor "de klimaat". Adepten van despoot Erdogan en antisemieten onder leiding van een linkse populist in ons parlement. Nederland al jaren de grootste netto betaler aan het gedrocht dat EU heet en geleid wordt door een dronken lor. Honderden miljarden die worden verbrand opdat de zeespiegel met een millimeter minder zal stijgen. Middengroepen die keer op keer worden kapotbelast maar wel honderduizenden gelukszoekers opnemen die na hun gratis huis, Miele en ziektenkostenverzekering op vakantie gaan naar het land waar ze zogenaamd uit gevlucht zijn. 🎶Zeg me dat het niet zo is, zeg me dat het niet waar is🎶...

eerstneukendanpraten | 04-03-19 | 16:12 | 3

.. ik heb het eens nagelezen, maar jawel. Allemaal waar.

Jan Passant mk2 | 04-03-19 | 16:14

Het is waar... zie je binnenkort bij Jinek, dan ga ik met je mee.

sociaal_econoom | 04-03-19 | 16:20

Klopt, is helemaal waar.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 04-03-19 | 16:59

Zo te zien heeft het WODC regelmatig "rot op met je suggestie, Schoof" gezegd.

Antigoog | 04-03-19 | 16:08 | 5

@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 22:23: Voldoende! Het laakbare feit is dat hij heeft geprobeerd zich er mee te bemoeien. Het gaat er niet om of het gelukt is of niet. Zou een mooie oplossing voor alle criminelen zijn zeg.
"Wat is nou het hele probleem edelachtbare. Ik heb wel geprobeerd hem te vermoorden, maar het is niet gelukt. Niets aan de hand toch? Storm in een glas water"
Volgens Berbaar en Landgenoten vinden van wel blijkbaar

Eagle0511 | 05-03-19 | 07:50

@Eagle0511 | 05-03-19 | 07:50:
Nee ik keur dat af, uiteraard. Maar feit blijft dat er verder weinig aan de hand is, ondanks alle hype erover. De suggestie wordt gewekt dat er groot onrechbt zou zijn gedaan aan "het" mh-17 onderzoek. En dat is niet zo.

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 09:32

@Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 09:32: U bent zelf 1 van de mensen die de suggestie wekt dat de suggestie wordt gewekt dat er onrecht zou zijn gedaan aan het MH17 onderzoek. Ik lees wat anders. Wat de titel aangeeft is dat een mogelijk belanghebbende heeft getracht onafhankelijk onderzoek te beïnvloeden. De term 'onafhankelijk' staat daarbij tussen haakjes omdat de implicatie is dat het onderzoek wel eens niet onafhankelijk zou kunnen zijn. De getoonde correspondentie en timeline geeft aanleiding om dat inderdaad ernstig te betwijfelen. De gang van zaken geeft daarmee geen goede hoop wat betreft MO van beleidsmakers enerzijds en onafhankelijkheid van onderzoeken/commissies anderzijds. Dat vind ik wel n dingetje, maar u niet blijkbaar.

ishotya | 05-03-19 | 10:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou de kamerleden mogen morgen weer met dit dossier aan de slag tijdens of na het vragenuur? Wederom alles op een presenteerblaadje aangeleverd door de onderste steen experts van de GS-redactie.

Foolonthehill | 04-03-19 | 16:08

Ik maak me meer zorgen om die reeks rechts-extremistische aanslagen de laatste tijd.

Mammeloe | 04-03-19 | 16:07 | 6

@Jan Passant mk2 | 04-03-19 | 16:10:
Ik heb hetzelfde, kijk nog 2 minuten journaal en flikker hem direct uit als het weer over moslims gaat in welke context dan ook. Verder gaat elk programma met van die subsidiemoslims direct op een ander net, dus dan houd je weinig over op 60 sportjournaals na.

Watching the Wheels | 04-03-19 | 16:19

Dick Schoof maakt niet bestaande zogenaamde rechts-extremisten tot zondebok en sufferdjes als berber trappen er nog in ook.

Superkwatta | 04-03-19 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen

.. in Den Haag is boven schaal 5 helemaal niemand ergens voor verantwoordelijk. Dus hoezo onderzoek! Met welk doel onderzoek! De tuinman, een BOA en de interieurverzorgster zijn al de laan uitgestuurd. Dat zal ze leren.

Jan Passant mk2 | 04-03-19 | 16:07

Laat Schoof maar schuiven. Dick voor mekaar.

Carryon | 04-03-19 | 16:06

Ik moet bekennen dat vanuit neerlandisch oogpunt de uitleg van de minister wel correct kan zijn en de 2 rode strepen onder allen en specifiek geen goed vergelijk is. Maar dat terzijde.

0.02Euro | 04-03-19 | 16:05 | 5

"Allen" verwijst naar personen. "Alle" had in dit geval volstaan.

Frau Merkel | 04-03-19 | 17:45

@Watching the Wheels | 05-03-19 | 01:57: Ik deel uw verbazing, ik had alleen "neerlandicus" zonder hoofdletter in gedachten.

0.02Euro | 05-03-19 | 08:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer een blauw pak!

Deflatiemonster | 04-03-19 | 16:05

Onderste steen. Dieper, dieper, dieper!

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 16:04 | 1

Als een vrouw dat roept dan is het goed. Maar als Rutte dat roept dan wil ik er niks mee te maken hebben.

Nivelleermarionet | 04-03-19 | 16:24

Doet ie slim die Grapperhaus.
Verder is suggesties doen iets anders dan bemoeien met.
Nuance, best wel belangrijk in deze.
Ik verwacht glas, plas, was.........

Berbaar | 04-03-19 | 16:02 | 9

Berbaar | 04-03-19 | 16:02
"Ik verwacht glas, plas, was........."
Dat verwacht ik van alle gasten in "de haag"
Next!!

Cobalt bomb | 04-03-19 | 17:37

@Gazzerop | 04-03-19 | 16:08:
Legale maffia, wordt het ook wel genoemd.
Maar bij de maffia kreeg je nog bescherming voor je geld.

watmagjenogwel | 05-03-19 | 02:51

"Verder is suggesties doen iets anders dan bemoeien met."
Dat kan alleen maar uit de mond van een vvd'er komen. Al zou hij alleen maar gevraagd hebben of het al af is, dan is het al bemoeien met. Het enige dat Schoof had mogen doen bij een onafhankelijk onderzoek is dank je wel zeggen bij ontvangst en verder niets.
Of vindt jij soms dat het geen bemoeien met is, omdat geen van suggesties is opgevolgd (behalve dan het anders formuleren van de eindconclusie).
Wat een onzin. Natuurlijk heeft hij zich er mee bemoeid. Het had alleen niet zo'n succes als hij had gehoopt.

Eagle0511 | 05-03-19 | 07:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Het immer betrouwbare wodc, met het motto " men vraagt en wij draaien."

BrutusBosch | 04-03-19 | 16:00

Rutte wilde het onderzoek naar MH17 niet politiek maken. Vooral in de hoop er ooit Rusland mee te kunnen vervolgen. Dat is nu niet meer gelukt. Niet alleen is de onderste steen zoek en alles in de doofpot, wat er wel is, is nu ook besmet.

Feynman | 04-03-19 | 16:00 | 3

Was een week erna een al duidelijk dat dit nooit zou lukken.

Roger-Rabbit | 04-03-19 | 16:04

Hij begon al met die "gouden wc-pot UWVvd'er" aan te stellen als hoofd van de OVV in plaats van mr. Pieter van Vollenhoven. Die Rutte wil echt alles managen en niks aan het toeval overlaten en dan krijg je dit soort gedoe.

Watching the Wheels | 04-03-19 | 16:04

Natuurlijk!
En er zullen nog vele onderzoeken volgen, totdat iedereen die er wat negatiefs (voor het gewenste narratief) over te zeggen heeft eruit gefilterd is.

Gazzerop | 04-03-19 | 16:10

Hij heeft in ieder geval alvast de wenkbrauwen van een 'tita tovenaar'.

geen koning | 04-03-19 | 16:00 | 2

En lijkt verder op een grobbebol.

Watching the Wheels | 04-03-19 | 16:14

Zou u van deze man een tweedehands auto kopen?

De Profundus | 04-03-19 | 17:56

Dit vindt ik toch een mooie gast man.... die beurt me daar toch een zootje eurie's per maand..... en voor wat? Als het weer een tijdje stil is rond dit typetje dan komt hij opeens weer tevoorschijn in alle ouwehoer programma's van den staatstelly om iedereen te waarschuwen dat we toch banger moeten zijn voor aanslagjes enzo. Hij lacht zich helemaal de tyfus... en wij maar bang zijn...

Y&T | 04-03-19 | 16:00 | 1

Ik word vooral bang van deze Schoof. Zijn ogen staan verkeerd: een angstige man, tot voor kort op een levensgevaarlijke post voor angstige mannen.

piloot47 | 04-03-19 | 16:08

Een liegende minister van Justitie, what's new?

Watching the Wheels | 04-03-19 | 15:59 | 2

Laat dat "van Justitie" maar weg.

James Lastig | 04-03-19 | 16:05

@James Lastig | 04-03-19 | 16:05:
Bij Justitie zou je zeggen dat het nog iets erger is.

Watching the Wheels | 04-03-19 | 16:06

Waarom zouden de mensen nou zo'n wantrouwen hebben in onze bestuurders? Kan de vinger er niet op legge.....

Poppo van Ulvinga | 04-03-19 | 15:58 | 3

Kan er ook niet op komen ... ingewikkeld ... misschien een commissie instellen ...

Watching the Wheels | 04-03-19 | 16:00

Vroegah hing er een bordje in de tram: "Niet spreken met de bestuurder". Dat bordje hangt nu in de Tweede Kamer.

piloot47 | 04-03-19 | 16:10

@piloot47 | 04-03-19 | 16:10:
"... met den bestuurder" ook nog. Ze waren allemaal mannelijk (en konden dus niet multitasken - ik zeg het zelf maar even). Ook dat is er niet beter op geworden.

Synecdoche | 04-03-19 | 19:05

Als je niet wil dat bekend word wie de echte dader is omdat dat politiek heel slecht uitkomt dan creëer je zo een enorme berg aan papieren en andere rotzooi dat niemand meer wijs kan worden in het doolhof.

2voor12 | 04-03-19 | 15:58 | 1

2voor12 | 04-03-19 | 15:58 |
... en blijven gillen dat de onderste steen boven zal komen.

watmagjenogwel | 05-03-19 | 02:47

Dick is AIVD, die weten graag alles.

Ruimedenker | 04-03-19 | 15:58 | 1

Begrijp niet dat ze dan met elkaar hoeven te mailen.

Watching the Wheels | 04-03-19 | 16:05

Het is tijd dat we stoppen met woorden en teruggaan naar daden.
Al dat slappe gelul om baantjes te dekken. Helemaal klaar mee!

Toos Doos | 04-03-19 | 15:57 | 1

U bedoelt iets met de onderste steen.

073Cab | 04-03-19 | 16:29

Al dat gezeur en gedraai om maar niet tot de kernvraag te komen:
Wie heeft nu de schuld van de MH17 ramp?
Het antwoord is: degene die bepaald heeft dat het wel een goed idee was om over oorlogsgebied te vliegen. Basta!

keestelpro | 04-03-19 | 15:57 | 12

@Graaisnaaiert | 04-03-19 | 16:57: Ik werk in de radarindustrie, bij deze dus my two cents ...

Ten eerste geloof ik er geen ene reet van dat geheel toevallig alle Oekraïense primaire en secundaire radars uit zouden staan. Met name in oorlogstijd is het wel heel handig om je radardekking overeind te houden.

Met name militaire secundaire radar (IFF) is cruciaal in tijden van oorlog. IFF = Identification Friend or Foe. Dus zo'n ding is cruciaal om te zien of er een vijandig of eigen vliegtuig naar je toe komt.

Ten tweede vlogen er Amerikaanse AWACS rond, hadden de Russen radar systemen operationeel en als klap op de vuurpijl heeft Oekraïne minstens twee bedrijven die radars produceren en die ze zelf ook permanent aan hebben staan.

Maar al die primaire en al die secundaire radars stonden toevallig allemaal tegelijk uit .....
En gij geleuf da?

James Lastig | 04-03-19 | 20:47

@James Lastig | 04-03-19 | 20:47:
Dan mag je als je in de radarindustrie werkt (= bij Philps aan de magnetron lopende band) het volgende op je laten inwerken:

Rusland had twee radars in de buurt, waarvan eentje in de lengterichting van het verondersteld BUK-traject lag en eentje dwars op de richting die Rusland aanwees als de zogenaamde afvuurlocatie van een Oekraiense BUK (hun theorie zeg maar). Het opmerkelijke is dat nou juist alleen gegevens zijn geleverd van dat station. En zoals je weet als je langs de lijn staat van de magnetron-ovens bij Philips, wordt een object dwat dwars op de richting vliegt niet opgepikt wegens de Doppler-mode van die radar. Van de radar die in de lengterichting stond, is GEEN materiaal beschikbaar gesteld. Die had echter feilloos de zogenaamde Oekraiense BUK kunnen bewijzen en zo de smoking gun kunnen zijn voor een ijzersterk Russisch verhaal. Maar nee, die beelden zijn er niet.

Je mag verwachten dat de Russische radar 24/7 aanstond die dag dus ook die van Baturynskaya. Die had de BUK kunnen zien, maar vreemd genoeg, dus NIET!

Maar, daar horen we de samenzweringsfantasten dan weer nooit over. Wat weer opvallend eenzijdige interesse verraadt in de materie.

www.whathappenedtoflightmh17.com/russi...

Quote:
"Additionally, the radar located in Baturinskaya (south of Rostov in Russia) which Russia confirmed was able to detect MH17 debris, had an even better view on a missile launched from Zarochenskoe. This radar does for sure not have blind speeds. However Russia did not show primary radar recordings of this radar and avoided mentioning this radar in both press conferences."

Dus meneer de radar-expert, geef je two cents maar..

Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 22:36

@Superkwatta | 04-03-19 | 17:04:
Dus, concluderend, Prutte kan die ondersteen naar boven halen, en zijn eigen clubje verantwoordelijk stellen, inclusief hemzelf.

watmagjenogwel | 05-03-19 | 02:43
▼ 9 antwoorden verborgen

ik las het ook op nu. nl dus dan is het echt waar

meso1 | 04-03-19 | 15:57 | 2

Kon men er nog commentaar op geven?

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 16:06

@Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 16:06:
Als je het woord 'klimaat' maar vermijdt.Dus niet spreken over 'angstklimaat'.

piloot47 | 04-03-19 | 16:13

Dag Dikkie Dick, tot de volgende keer!

Watching the Wheels | 04-03-19 | 15:56 | 2

Minimaal, en die Grappjashaus ook maar opzouten!

paost712 | 04-03-19 | 15:59

In een ontwikkeld, beschaafd en fatsoenlijk land zou de positie van Dick Schoof niet meer houdbaar zijn. Ben benieuwd hoe het in Nederlandje zal gaan.

Superkwatta | 04-03-19 | 17:01

Dick heeft een naargeestige rotkop
en dat zal wel met een reden zijn.

Halul gebakken | 04-03-19 | 15:56 | 1

'k ben wat laat, maar ik deel uw mening wel ja.
Het eerste wat ik ook dacht, maar ja, om eerlijk te zijn, dat denk ik van Grapperhaus ook.
Volgens mij, worden ze daar op aan genomen.

watmagjenogwel | 05-03-19 | 02:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken