Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Joram Al-Hollandi bij de EO

Wie had dat gedacht. Van PVV-prodigy & VNL-flapdrol naar hilarische haatbaard.

JAN, PIET, JORAM & KORNEEL...

Het had de Glorieuze Dag van Piet Paulusma moeten worden. Maar toen schudde opeens de islam weer eens haar lelijke hoofd met het nieuws dat de rechtsliberale houwdegen Joram van Klaveren van een of andere overstapservice gebruik had gemaakt en nu bukt (5x per dag) voor het imaginaire vriendje A. te M. Bij de EO, waar ze ook aan imaginaire vriendjes doen, dansen ze de horlepiep, want daar schreeuwen ze al jaren "meer, meer, meer geloof" in de alcoholvrije biertent. En de beroepsmoslims van Nederland willen Joram er eigenlijk liever niet bij. Let vooral even op het woordje "we". Hoe verbindend weer! Later meer.

Social
Social

Wie is de volgende DENK-er die overstapt naar Bij1???

Social

Reaguursels

Inloggen

Weet je waar het mij aan doet denken? Die journalist /cameraman die een docu wilde maken van de Phelps family en daarna zich aansloot bij dat tuig. Gewoon een kronkel in zijn zieke geest. Voer voor een psychiater.

andrew1972 | 05-02-19 | 19:14

Zo komt langzaam maar zeker de ware aard van de infiltranten in de PVV naar voren. Het lijkt de LPF wel. Moslims, politie-agenten, 'geheim' agenten, defensiespecialisten...

Premier Trutte | 05-02-19 | 12:19
-weggejorist-
Hannah_Stevens | 05-02-19 | 10:47

Opvallend - toen Joram in 2013 een betoog hield in de Tweede Kamer tegen moslims... had de NPO geen interesse.
Nu Jorammed bekeerd is tot de islam - komt hij op radio en TV.
Hij wordt door de NPO als een soort messias binnengehaald.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 10:02

Tijdens WOII waren heel veel mensen afwachtend, maar kozen massaal de kant van het verzet toen de geallieerden op Normandië waren geland. Als de Duitsers aan de winnende hand waren geweest hadden deze types zich massaal aangemeld voor de NSB. Waarschijnlijk is Joram een opportunist van het zelfde soort. Hij weet dat de Islam op langere termijn de strijd gaat winnen en heeft daarom besloten om zich maar aan te sluiten, onder het motto: “If you can’t fight them, join them!”

Mark zit te Dutten | 05-02-19 | 09:49 | 1

Of iemand die zich graag laat overtuigen door extreme gedachten.

Premier Trutte | 05-02-19 | 12:21
-weggejorist-
Amelie_Alston | 05-02-19 | 09:14

Heel interessant. De mens en zijn reis.. Deze Joram is ansich geen domme man. Daarom een goed ' studieobject '.
Hij staat voor een suikerzoete Islam. Wellicht ook gaat dit hele gebeuren leuke leerzame interactie opleveren binnen de islamitische samenleving.
:)

Bat-Adam | 05-02-19 | 08:52

Joram Judas Al-Hollandi en de zilverlingen. Hij gaat scoren met zijn boek en inderdaad hij mag in vele programma's komen aanschuiven. Ik begrijp dat als je aanschuift bij DWDD je 2500 euries per keer krijgt, zowaar een aardige verdienste.
Joram dikke Boterham.

ecologiste | 05-02-19 | 08:51

Kan me wel voorstellen dat ''anti-islamstrijders'' in Nederland er allemaal mee stoppen.
Je krijgt geen gehoor in de Tweede Kamer, kijk maar naar Wilders en Baudet... ook niet bij de NPO--> je praat tegen een blinde muur.

Het is niet voor niets dat Rutte III het accent heeft verlegd naar het KLIMAAT.
Over het klimaat mag je de hele dag praten en je zorgen uiten - dit is abstract en daar doe je niemand pijn mee.
Het kost wel veel geld, maar dat nemen wij op de koop toe... migratie kost ook veel geld. Bovendien kunnen we nu zeggen als we geld tekort komen voor migranten dat dit door het klimaat komt.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 08:41

Weer zo'n ik-kan-niks-dus-roep-ik-dat-ik-moslim-ben figuur.

MichelDenHaag | 05-02-19 | 08:29
-weggejorist-
Haat-links | 05-02-19 | 08:21 | 2

Moet Joram van Klaveren helemaal zelf weten en om hem gelijk als een haatbaard te betitelen is kortzichtig, maar ik denk wel dat hij veel heeft uit te leggen. Joram degradeert Jezus nu tot dezelfde status als Mohammed. Beide profeet dus boodschapper. Maar wel elk met een verschillende boodschap. De één volstrekt geweldloos (kruis), de ander gewelddadig (zwaard). Niemand kan in de psyche van God kijken, maar logisch is het niet. Wat Joram tot deze stap bewoog weet niemand, misschien het Stockholm-syndroom, misschien toch ook een capitulatie van een anti-islamstrijder (want je zou er moedeloos van worden). Ben wel benieuwd hoe Joram zich verder in zijn nieuwe geloof zal ontwikkelen. En of hij ook, net als Arnoud, zo'n liefhebber gaat worden van totalitaire islam-staten.

jochum1980 | 05-02-19 | 08:17 | 5

Dat zeg jij. Ik heb daar niets over gezegd.

marjen | 05-02-19 | 08:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor Mohammed heb ik compassie en begrip... voor Jorammed heb ik dit niet.

Mohammed leefde rond 550 jaar na Christus in de buurt van Mekka (Arabië).
Een tijd met veel oorlogen, geweld en wreedheden... waar vrouwen in hoge mate ondergeschikt waren aan de man.
Het is begrijpelijk dat Mohammed een religie ontwikkelt (de islam) wat deze kenmerken in zich heeft - wreedheden en de vrouw minderwaardig.

Hou mij ten goede--> ook de bijbel kenmerkt zich in wreedheden... waar de vrouw minderwaardig is.
Echter het christendom heeft zich in de loop der tijd aangepast - de islam loopt 550 jaar achter op ons.
Hoe was het hier rond 1500... ook een grote bende.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 08:14 | 1

Zo´n bende was het niet. Er was een vorm van bestuur, kunst en wetenschap, zeevaart en handel. Er was veel gedoe tussen katholieken en protestanten, dat zorgde uiteindelijk wel voor beweging in dogma´s en nog weer later godsdienstvrijheid. In het Midden-Oosten is het een grotere bende en de islam is per definitie onbeweeglijk en intolerant. Over 500 jaar is het nog steeds een puinhoop alleen dan hoort Europa ook bij het islamitische deel van de wereld.

Jan Lange3373 | 05-02-19 | 11:25

Het had erger gekund. Deze ietwat blij-labiel uit de ogen kijkende Refo glijkikker had in de kamer kunnen zitten op basis van zijn reputatie als PVV-er. Dat is gelukkig niet gelukt.
+1
Nu een paar NPO optredens doorstaan en dat boekje volkomen negeren. Dan zakt hij weer snel terug naar de schaduw waar hij thuishoort.

Overnijd | 05-02-19 | 08:10

Krijgt weer een podium, helaas. Lachwekkend is het, meer niet. En dan die tweet van die moslima, dommer kun je het allemaal niet krijgen.

PijlVader | 05-02-19 | 07:50

Joram heeft thuis een streng gereformeerde opvoeding genoten... met iedere dag voor en na het eten - de Bijbel op tafel.
Dikwijls zie je dat dit soort mensen op oudere leeftijd rare dingen doen.
Je moet het zien als een reactie en uitlaatklep van zijn benauwde kinderjaren.

Het is niet zo zeer dat hij de islam beter vindt dan het christendom.... maar een reactie op een te strenge opvoeding.
Hij gaat nu leren dat de opvoeding bij islamitische gezinnen nog strenger is als bij christenen... stoppen met de islam kan je dood betekenen.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 07:50 | 3

Hij moet wel veel haat hebben ,dat ie de ware schepper van de beginne verlaat en een profeet volgt,die 600 jaar later na de jaartelling een visioen kreeg

pedro300 | 05-02-19 | 08:07

Aan een christelijk opvoeding is niks op aan te merken ,of vind men zuipen ,vreemdgaan ,stelen en bedriegen wel goed dan en goed zijn voor je naasten.

pedro300 | 05-02-19 | 08:09

Pedrootje: op zondag hadden de hoeren het het drukst, vlak nadat de kerk uitliep. Je morele hoogmoed is typisch en onterecht.

Ik denk dat je in je bolletje zuipen, vreemdgaan, stelen en bedriegen hebt gerangschikt als iets dat niet voorkomt in Gristenkringen. Je vergat daar pedofilie en incest. Dat komt het vaakst voor in Gristenkringen. Is dat ook deel van de Gristenopvoeding?

Overnijd | 05-02-19 | 08:17

Toen Joram van Klaveren in 2013 namens de PVV in de Kamer tegen de islam tekeer ging - had de NPO voor hem geen belangstelling... niet op TV en ook niet bij de radio.
Nu hij islamiet is geworden... wordt hij daar met open armen ontvangen en mag hij in alle vriendelijkheid het woord doen.

Joram is een nette verschijning... goed gekleed en een verzorgd uiterlijk.
Je zult zien dat hij dadelijk in diverse talkshows en praatprogramma's gaat verschijnen... als lichtend voorbeeld.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 07:37 | 2

Denk ik ook. Zet de NPO maar alvast aan. Dit is koren op de molen van de Islamkussende media.

Overnijd | 05-02-19 | 08:06

Denk dat het geen toeval is--> Piet Paulusma verdwijnt en Joram van Klaveren verschijnt.
Af en toe een bui, wat bewolkt en af en toe wat zon - ik leer het al.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 08:26

Dit is voer voor psychologen. Van het ene naar het andere uiterste. Deze jongen is een beetje labiel, prima aanwinst voor de religie van dimlichten dus.

ratelaar | 05-02-19 | 07:08

Hij volgt mo inderdaad precies. Mohammed werd door zowel christenen als joden de deur gewezen en begon toen voor zichzelf met alle gevolgen van dien. Van de 168 arabische goden koos hij Il allah, de god van de maan als belangrijkste en later als enige. Van Klaveren bereikte ook niks en komt in dezelfde hoek terecht

Rest In Privacy | 05-02-19 | 05:50 | 1

God van de maan, de maan geeft niet eens uit zichzelf licht, dat is een dood rotsblok die zijn licht dankt door de aanwezigheid van de zon.

hotbrasil | 05-02-19 | 08:55

Vreemde vogel, zwakke geest. En dan te bedenken dat zijn naam Joram is gebaseerd op Joram van Juda, hij die met de godsdienst van zijn voorouders brak en zijn koninkrijk openstelde voor de afgoden uit Israel... Hmm... Na twee jaar stierf hij aan afgrijselijke ingewandsziekten (iets met bruine ridderij...?). Maar de huidige Joram doet hetzelfde, hoe interessant, maar zijn familie heet Van Klaveren, in het kaartspel is hij dus de boer, de horige, de slaaf.
En zo is hij afgetroefd, zijn hand verspeeld, nieuw potje, uitdelen.
Joram, sullige man, je bent dus christo-judeo opgevoed en leest dat vuige boek (wat door de katholieke kerk zodanig opgesteld dat het de dommen scheidt van de iets slimmeren) en opeens valt alles op z'n plaats? Man, God schaamt zich dood voor je; alles wat door mensen is op- en omschreven, herschreven ten bate van het stoffelijk bestaan, de menselijke interpretatie van religie, het is nep, kermis. En jij valt er recht in. Oh God, dank u wel voor dit teken dat de dwazen de wereld niet regeren maar ons waarschuwen.... Joram van Klaveren, je bent af.

Globeral | 05-02-19 | 05:47

Weet je hoeveel ex-FVD'ers al overgelopen zijn naar het Islamitische geloof? Maar PVV is de échte anti-Islam partij, uhuh...

Upendo | 05-02-19 | 03:34 | 1

Welke fvd mensen dan?

Sceptische_autist | 05-02-19 | 06:43

Maar ff wat anders.... ligt dat nou aan mij?? lijkt ie nou op die andere psycho? Joran vd Sloot?

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:31

tunahan kuzu................... klinkt een beetje als een vissoort in Hawaii. Of een soort ziekte of zo........ of gewoon een schrijffout......... of het geluid wat men maakt als men moet kotsen........

Of het geluid een geit maakt als het wordt onthoofd.... ik weet het nog niet.... het klinkt allemaal fout en iets wat niet zou mogen bestaan of zo.....

Erg vreemd en unheimlich........... trouwens, ik wil eindelijk eens een keer weten of zand in groen glas kan veranderen na wat thermo-nucleaire interacties erop los te laten.

Ik sta open voor nieuw onderzoek en bewijs. Paddestoelen zijn toch een ding.....

Kop Kaaz | 05-02-19 | 03:18 | 1

n dan wel graag proefondervindelik aantonen en op korte termijn graag...

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:24

Ach wat is dat toch met de mens en het geloof. Hoe komt het toch dat de mensheid een geloof nodig heeft om hun leven in te richten en niet in staat is zijn eigen leven richting te geven?
Het beproefde katholieke recept van eeuwen, de protestantse explosie daartegen. Haat en oorlog, en ze geloven op details na hetzelfde.
Islam is ook maar een zandbakversie van Katholicisme. De basiswaarden zijn ongeveer gelijk. De kerk is de baas, daarna de man, en de vrouw mag zich voegen. Denk en Christenunie vinden het nog steeds.

Waarom moet de mensheid altijd door alle eeuwen heen zich overeind houden aan een geloof ? Het afbreken van de kerkelijke structuren heeft men hier bestempeld als verlichting. Dat is deels waar, maar de kerkelijke macht is rucksichtlos overgenomen door "socialistische welvaartstaten" of hippische freedoms wensen. Met alle kenmerken van de afgezworen geloven direkt overgenomen. Indoctrinatie, angstdenken etc.

Nu heden ten dage, de socialistische heilstaat is ook niet alles gebleken en de totale vrijheid leidt ook maar tot echtscheiding en ontwrichting, zoekt men toch weer naar geloof of verbanden. Klimaat, vega, Facebook, whatever.

En het is toch het soort mensen die geen benul hebben van hun eigen leven die een soort extremisme aanhangen, in welke richting dan ook.

Dit is ook zo een voorbeeld. CU-afvallige naar VVD. Minstens 3 andere partijen geprobeerd. Overal niks extreem genoeg gevonden, dan nu de islam nog maar eens geprobeerd. Vroeger ging meneer pastoor eens langs bij dat gezin. Kwam er geen verbetering in waren de zwarte nonnen nog een mooie oplossing om afkoeling te zorgen. Tegenwoordig is dat NPO

reservebelgië | 05-02-19 | 01:34 | 1

De mens heeft geloof nodig vanwege de ontwikkeling van zijn brein. Na het leven in bomen verkregen we ruimtelijk inzicht, een bewustzijn en een besef van tijd. Dat is voor veel mensen teveel: het besef van tijd en dus ook van het einde van jezelf.

Een dier zonder neocortex heeft dit probleem niet. Dat loopt en loopt tot het opraakt, zonder besef dat het opraakt (tot het bittere eind). Sommige mensen streven zo'n beestachtig leven na en als je ultradom genoeg bent en nergens over nadenkt, lukt het je. Dat zijn de ware gelukkigen.

Om met het eind van het zelf te kunnen dealen, zijn we gaan geloven in meerdere Goden (maar dat was lastig te handhaven) wat leidde tot de monotheistische geloven met 1 dominante God. Maar daar zijn er dan weer een flink aantal van.

En zo verzonnen we verschillende narratieven met een onderliggende premisse: het leven gaat gewoon en gezellig verder na de dood in hemel X of Koninkrijk Y. Daarmee is het bewustzijn van de angstige weer gesust.

Dat is prima. Leef dan zo.

Maar dan komen de smeerlappen die van angstige mensen gebruikmaken om hun macht en invloed te vergroten. Dat is het nare systeem dat niet lijkt te stoppen.

Overnijd | 05-02-19 | 08:28

Hij was in het programma Tijs van den Brink... adieu God.
Joram heeft een christelijke opvoeding genoten in een gereformeerd gezin.
Dit zie je vaker, als ze ouder worden dat ze gaan twijfelen, maar dat ze naar de islam overstappen dat hoor je zelden.
Hij vertelt dat hij bezig was met een anti islamitisch boek--> waarbij hij gaandeweg zich tot de islam voelde aangetrokken.

Ik ben bezig met een werkstuk tegen EU-Brussel--> ga hiermee stoppen, wie weet kom ik dadelijk ook op het verkeerde pad terecht?

sociaal_econoom | 05-02-19 | 01:28 | 2

Hij is naar de VVD overgestapt. Das in die kringen ook een afvallige. Na omzwervingen via PVV en een paar andere foppartijtjes moesten ze hem bij CU wss niet terug, uitgekotst door de gemeenschap. Zijn (mss door opvoeding) extreme drang naar geloof en niet naar feiten hebben hem mss bij islam gebracht

reservebelgië | 05-02-19 | 01:43

En let op ja, de EU heeft heel veel voordelen. De EEG, de economisch gemeenschap heeft Europa groot gemaakt/gehouden. De moloch Brussel nu staat ver af van het oorspronkelijke nobele idee.
Maak Uw werkstuk met dat idee. Gigavoordeel voor elk land, maar de hedendaagse uitvoering draagt de kenmerken van het Romeinse rijk onder Marcianus. Apres nous les deluge

reservebelgië | 05-02-19 | 02:10

Misschien is Van Klaveren wel met een deep cover operatie bezig. Daar gaan maanden en soms jaren voorbereiding aan vooraf. De talen leren. De codewoorden leren. Dan eerst de "breuk" met de PVV, dan een tijdje afkoelen, en dan opeens als "moslim" tussen de baarden (m/v) zitten. De ogen naar de grond maar de oren volledig open. En elke week moet "Majoor" verslag doen bij z'n handler ("Kolonel"), en die brieft alles weer door aan Geert ("Generaal").

EnNouJijWeer | 05-02-19 | 01:12

ah joh die mafketel word vast betaald door die olie sjeiks zou me niets verbazen als hij straks lid word van partij denk die arme stakker zoek een baantje nu probeert hij het als moslim als dat niet lukt word hij misschien wel lid van de bhagwan sekte

marknijm | 05-02-19 | 01:07

was te verwachten, de "moslims" die vrouwen onderdrukken en homo's van gebouwen af willen duwen zijn superblij natuurlijk met zo'n verraad van een Nederlander.

Datkanjenietmenen | 05-02-19 | 00:52

Bekeerlingen zijn bijna altijd "zoekend" en geloven al "iets". Dus de stap naar een ander godje of sekte is niet zo groot voor die stakkers.

pleemobiel | 05-02-19 | 00:13 | 3

Oud-JOVD'er Joram van Klaveren was stagiair bij het partijbureau van de CU alsook VVD-raadslid in Almere waarna hij meeliftend met de PVV, voor die partij medewerker en Kamerlid werd om na verloop van tijd samen met Louis Bontes uit te stappen waarna zij de partij Voor Nederland oprichtten.
Voor het verkiezingsprogramma stelden ze o.a. deze standpunten vast:
disputax.com/2017/03/01/verkiezingspr...
Op zoek naar een bekend gezicht benaderden ze diverse personen.

De eerste lijsttrekker David Pinto verliet de partij VNL al snel met ruzie.
De tweede lijsttrekker Bram Moskovitz idem dito, naarstig werd gezocht naar een happend nieuw boegbeeld.
De derde lijsttrekker Jan Roos liet zich strikken door Van Klaveren en Bontes die tijdens de verkiezingscampagne zelf in de schaduw bleven.
De reden waarom ook die partij zoals Hero Brinkman mislukte, is dat het kiezerspubliek ook de oprichters van VNL zag als afvalligen.
Na die voorspelbare flop werd op 26 oktober 2017 Kabinet Rutte III beëdigd.

Ruim 15 maanden na dato komt Van Klaveren uit de luwte met een boek waar hij zich zo'n anderhalf jaar mee bezig heeft gehouden en nu bekend maakt dat hij is bekeerd tot de islam.
Stel dat de partij Voor Nederland wél een of twee zetels had behaald en Van Klaveren nu weer werk had, was hij dan ook in een 'klassieke identiteitscrisis' beland? Dacht het niet.
Kan me zo voorstellen dat Jan Roos met diverse vragen voor hem in petto, zijn voormalige politieke collega annex huidige bekeerling hiervoor uitnodigt voor z'n eerstvolgende podcast.

drs.Nee | 05-02-19 | 01:10

@drs.Nee | 05-02-19 | 01:10:
Ben benieuwd. Beschouw Jan Roos ondanks alles nog wel als iemand die onafhankelijk van een geloof of dogma kan denken

reservebelgië | 05-02-19 | 01:46

Van Klaveren vergeleek zijn bekering gek genoeg met een lidmaatschap van niet-religieuze Rotary Clubs die zich inzetten voor goede doelen en als motto hebben "Service above Self", waarmee wordt bedoeld: eigenbelang ondergeschikt maken aan dat van de maatschappij.

drs.Nee | 05-02-19 | 02:15

Dit land is na al die jaren onder PVDA onderwijs veranderd tot mafklapper staat numero uno. Krijsende snowflakes met een burn out na 2 jaar werken. Hordes verwarde en krankzinnige klimaat GroenLinks en D66 terroristen. Als je denkt dat het niet gekker kan, komt er een 3de rang ex PVVer een boekje verkopen. Het romeinse rijk ging ten onder aan totale decadentie, nog even en wij zijn ook zover.

paulisimo | 04-02-19 | 23:59

Het is al laat, van Oef pakt even een Jameson.

van Oeffelen | 04-02-19 | 23:55 | 5

Diepe zucht slaken doet. Wat is dat toch met "gelovigen". Van welke richting ook

reservebelgië | 05-02-19 | 01:13

Het was een borrel om van te genieten van Oef. Heb intussen een tegeltje getypt om mn ongemak wat kwijt te kunnen en ga nu lekker slapen. In deze contreien moet morgen gewoon gewerkt worden.

reservebelgië | 05-02-19 | 02:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Elke dag Sjoowarma?

Willem_Oltmans | 04-02-19 | 23:48 | 1

Ik kan dat niet meer rúiken.... was er ooit gek op...

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:29

De islam is moderner, het christendom zou achterhaald zijn en ingehaald.
kan.
Maar de islam is ook meer dan 1000 jaar uit. Dan zou dat inmiddels ook achterhaald kunnen zijn.
Eh... Joram? Hallo? O dan opeens niet. Niet echt een argument he.
Pythagoras is ook nog steeds waar,.

kloopindeslootjijook | 04-02-19 | 23:48 | 1

Pythagoras, de man, wiskundige, die zich 8 van zijn vorige levens wist te herinneren.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 03:48

Als er nieuws is over pvv-ers of ex-pvv-ers dan weet je dat de verkiezingen er aan komen. imho was v Klaveren ook 'n mol, vertrokken op een fout moment, en veel mensen hebben hem met VNL laten barsten omdat ze feilloos aanvoelden dat hij niet oké was, het was een club om de pvv te beschadigen, georchestreerd door de overheid. Er zullen maar weinig mensen verbaasd zijn nu. wss was hij al moslim want een gezonde knul met een beetje fatsoen keert zich niet tegen de maatschappelijke verworvenheden van de nl samenleving. Altijd op je qui vive blijven voor de achterbakse NL overheid.

eastender | 04-02-19 | 23:39

Nou ging het weer alleen over wat er mis zou zijn met de islam volgens Brink, maar weer niet nauwelijks nee eigenlijk niet hoe Joram geleidelijk getransformeerd was van anti-islam tot moslim, zijn tijd bij de PVV en daarna, waar het gebeurde zeg maar. Zonde van de zendtijd dus. En Brink zou direct voor Jezus kiezen. Alsof het een menukaart van de Chinees is.

kloopindeslootjijook | 04-02-19 | 23:37

Joram van Klaveren, arme aandachtshoer.
Verder komen de bekende trollen als vliegen op de stront op dit onderwerp af, dus ik ben gelijk weer weg hierrrrrrr!

Superkwatta | 04-02-19 | 23:35

Doe wat je doet, zolang je mij/ ons niet schaad.
youtu.be/qxa851vAJtI

Datgingniegoed | 04-02-19 | 23:32 | 1

En een ding , ga je als terroris weg uit mijn samenleving , dan kom je ook terug als terrorist . Laat dat duidelijk zijn.
Er is bij mij een duodelijker rode lijn mbt vrijheid.
Dit nummer is een mooi voorbeeld uit de 70 er jaren .
Een voorbeeld van mensen die vrijheid krijgen en mensen die deze vrijheid niet kunnen handelen.
Ik denk dat dit het huidige probleem is.... maar ja wie ben ik?

Datgingniegoed | 04-02-19 | 23:49

'we willem hem niet' was dus een grapje.

kloopindeslootjijook | 04-02-19 | 23:29

ik neem eerst een wijntje, voordat ik reageer,...

1. fake nieuws
2. het is echt waar,

is de man getrouwd, kinderen? ik heb hem niet gevolgd
heeft die man homos in zijn familie?
3. of, hij denkt, if you can not beat them, follow them

dan komt mijn vraag, denkt hij wel?
enig besef, geschiedinis, enig besfe de consequenties

Meesteres Belgie | 04-02-19 | 23:28 | 1

Zie link naar interview hier ergens onder geplaatst door @lineaal.

letopuwzaak | 04-02-19 | 23:42

Dit is duidelijk een geval wat er met de mens kan gebeuren als er bezuinigd wordt op de GGZ.

born2killn00bs | 04-02-19 | 23:20

Mooie "coming-out" hoor, meneer Van Klaveren. En erg geloofwaardig ook bovendien.

In het NRC artikel werd de volgende vraag gesteld: "Hoe is uw relatie met het christendom nu?".

Waarop u antwoordde:
„Ik vind het nog steeds een mooi geloof dat veel zinnigs heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid. Alleen in de dogmatiek zoals de kruisiging, de erfzonde en de drie-eenheid kan ik niet meer geloven. En als ik dat niet meer geloof, dan kan ik mezelf geen christen meer noemen.”

Dus omdat u naar eigen zeggen niet meer kunt geloven in "de dogmatiek" van de kruisiging, de erfzonde en de drie-eenheid, kunt u uzelf geen christen meer noemen.

Interessant.

Hoe zit het dan met de strijdigheden die bestaan tussen de islam en de (Nederlandse) democratie?

Stel dat u zo'n strijdigheid constateert, iets waarmee u gezien uw verleden bij de PVV vast geregeld over gehoord heeft, komt u dan tot de conclusie dat u zich dan niet meer kunt vinden in de "dogmatiek" van dit aspect van de Koran (en zich dus eigenlijk geen gelovig moslim meer kunt noemen, want alles is in dat sprookjesboek door Allah geschreven/gedicteerd) of komt u dan tot de conclusie dat u zich niet meer kunt vinden in de "dogmatiek" van dit aspect van onze democratische beginselen (en u zich dus geen democraat meer kunt noemen)?

Kompromat | 04-02-19 | 23:18 | 1

Hij blijft bij een abrahamistische stroming (Jodendom/christendom/ islam). Waarom hij daar dan wel in blijft geloven, legt hij niet uit.

kloopindeslootjijook | 04-02-19 | 23:46

Is Malek Ramadan ook al uit de kast gekomen?

bwanabanjo | 04-02-19 | 23:17

Geloof komt voort uit angst en onmacht voor het leven.

Ton8695 | 04-02-19 | 23:15 | 5

Klopt. Liever verzonnen onzin dan met de onzekerheid van het niet weten moeten leven. Zo rollen religekkies.

Superkwatta | 04-02-19 | 23:37

Dat zou kunnen, ik denk het ook, maar vind wel dat het een terechte angst is; het leven kan nogal moeilijk/oneerlijk/frustrerend/hard zijn helaas. Dus als geloof dan helpt om de moed erin te houden zie ik de functie wel hoor.

RozemarijnLucassen | 05-02-19 | 00:33

Ongeloof uit onwetendheid.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 03:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij vertelde net dat hij gereformeerd is opgevoed ,dat zegt al genoeg natuurlijk, inderdaad een slapende mol die is vlak voor de verkiezingen wordt ingezet nu de PVV op winst staat en gevaarlijk wordt, een Pimmetje kan natuurlijk niet 2 keer gedaan worden .

blauwe zander | 04-02-19 | 23:14 | 1

mee eens.

eastender | 04-02-19 | 23:41

Wanneer gaat deze imbeciel Kuzu niet met zijn gelijke collega's oprotten naar Turkij en Marokko?????

G KOLKS676469474546 | 04-02-19 | 23:14

Abu van Klaveren; nu nog een kindbruidje!

pigadaki | 04-02-19 | 23:14

1) hij doet dit om te infiltreren
2) het is een grap
3) hij is labiel
4) het is een trol

timmey | 04-02-19 | 23:11 | 1

Labiel! Net als het legendarische zangduo "Gert en Hermien" Van drank en drugs in de jaren 60 naar volledig 'in de here' in de jaren 70 en 80 met alleen nog maar optredens bij de EO om vervolgens weer terug te keren naar drank en drugs en (vecht) scheiding en dochters in de Playboy. Labiele mensen van het ene extreme naar het andere.

JanP999 | 04-02-19 | 23:23

Hij staat op de loonlijst bij de a i v d ( )
Hij staat niet op de loonlijst bij de a i v d ( )
Hij staat op de loonlijst als vvdtrol ( )
vragen, vragen en vragen.

Theo-Pim-Riv | 04-02-19 | 23:08

Zie geen kans om alle reacties te lezen maar waarom denkt Nadia Bouras eigenlijk dat we haar en haar mede religie uitgedaagden wel willen? Het is niet zo dat ons iets is gevraagd, dat had ik me wel herinnerd.
Kuzu is overigens gewoon een trol.

bwanabanjo | 04-02-19 | 22:57

De pyromaan bij de brandweer. Na decennia van intifada’s krijgt deze masochist een feromonische harde plassert van islamitisch sadisme. Dit bedenk je niet.

PIS-Alchimis | 04-02-19 | 22:57 | 1

ik denk dat ie naar denk gaat, denk ik

Theo-Pim-Riv | 04-02-19 | 23:13

Zullen we allemaal gewoon moslim worden? Gaan we taquia-stijl, ultra orthodox iedereen die niet extreem genoeg is, knuffelen tot de deaud er op volgt. Goed plan man, ik ben ff peuken halen.

rattenvanger XL | 04-02-19 | 22:57 | 1

Als we allemaal moslim worden, dan zitten we in ieder geval wel aan tafel. Of werkt dat alleen bij de EU zo?

tipo | 04-02-19 | 23:18

Wat een bizar nieuws, dat zag men niet aankomen. Wat bezielt hem, is hij gek geworden ?

sprietatoom | 04-02-19 | 22:54

Omdat hij zijn Nederlandse normen en waarden wil gaan inpassen in zijn nieuw gevonden levensvisie, gaat hij moslims onmetelijk irriteren.
Verschillen gaan duidelijk worden.
*zakje chips openen*

letopuwzaak | 04-02-19 | 22:42

Lijkt me een mooie troll actie. Als Greet, Terrie, braaimaster Wagensveld en Trump zich ook nog ff bekeren is de lol er snel af voor die moslims.

Harry Turtle | 04-02-19 | 22:42 | 1

We're gonna build a mosque. And Saudi Arabia's gonna pay for it.

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:49

hij is gewoon een mol welke nu -opweg naar de verkiezingen-geactiveerd wordt, al dan niet door chantage. er zullen er nog vele volgen. alles om de pvv en fvd in discrediet te brengen. laat dat maar aan vvd666 en hun gl over.

helmholtz | 04-02-19 | 22:36
-weggejorist-
Leeke040 | 04-02-19 | 22:35 | 2

Misschien wordt hij gechanteerd?

jack_gouda | 04-02-19 | 22:30 | 2

Wel nee joh. Gewoon een mafkees en dollartekens. Meer niet. Is genoeg om je waardigheid te laten varen. Als hij die al ooit had.Het is en blijft een mislukte clown.

tweetybird | 04-02-19 | 22:33

Dat heb ik ook even gedacht.

letopuwzaak | 04-02-19 | 22:35

Nog maar nét moslim, maar de haat straalt nu al uit z'n ogen, zoals het een echte moslim betaamt.

inderdaad geen stijl | 04-02-19 | 22:30

God bestaat. God bestaat alleen in het hoofd van de gelovige, daarbuiten bestaat die God niet.
Kortom: babyshower. Er is weer een god geboren.

Schadenfreude | 04-02-19 | 22:28 | 3

Ieder mens heeft een ziel. Dus God bestaat, want de ziel is afkomstig van God. Realiteit, natuurwet.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:01

www.geenstijl.nl/5146121/terugkijken-... Nou, simpel. Als je nou geen ziel had gehad, had Johan Verminnen nooit een liedje Rozemarijn geschreven. Gefeliciteerd dus, roze mama, roze mama, rozemarijn.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 14:11

Gaat Joram nu behoren tot de Sunni Saudie tribe of tot die van de Shia Iraanse tribe

HetOorAakel | 04-02-19 | 22:25 | 2

Ik denk de club van islamitische halal hansworsten. Een nieuwe zijstroming. Ze roepen al we willen hem niet. En je weet dan scheidt hij af en begint zijn eigen stroming. Heeft hij al een paar keer geprobeerd. Maar zoals het een echte loser betaamt. Mislukt.Dit wordt poging drie.

tweetybird | 04-02-19 | 22:46

Altijd al een 'aparte' gevonden, dat 'Klavertje'.

Maar ey,.. succes hé!

♫ You can check in any time you like, but you can never leave ♫

Alhoewel,... dat 'leave' kan natuurlijk wel.
(al is ook dat op een 'aparte' manier)

@xel | 04-02-19 | 22:24 | 3

Een gewaarschuwd mens...... ehm..... deelt men door 2?

Kop Kaaz | 04-02-19 | 22:26

Check 'out'... wie had gedacht dat dat zinnetje, wat volgens mij over de faam ging, zo accuraat en toepasbaar is heden ten dage.

letopuwzaak | 04-02-19 | 22:37

@Kop Kaaz | 04-02-19 | 22:26: *proest*

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:47

Als hij er blij mee is wie ben ik om er wat van te zeggen, maar ik heb eigenlijk zo iets dat die opportunist voornamelijk voor De Saoedische salafistische olie dollars gaat.

Puntjes-maker | 04-02-19 | 22:23

Geweldig! 'We willen hem niet.'

letopuwzaak | 04-02-19 | 22:06 | 3

Verschrikkelijk zuur wijf is dat zeg. En een slechte moslima zo te lezen. Daar gaat zij niet over.

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:44

Tenzij ze natuurlijk bedoelde "we willen hem niet tussen onze benen". Oh wacht, nog steeds niet haar call.

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:45

Ze is zgn Nederlandse maar ze gaat elk jaar op vakantie naar Marokko en ze is met een marokkaan uit Brabant. Ze is gewoon Marokkaan in NL met een (via politieke belangen) goedbetaalde baan waarin ze voor de politiek onderzoekjes mag doen over Marokko met voor de politiek gewilde uitkomsten. Altijd weer Marokkanen in de politiek, altijd weer gefinancierd door de bemoeizuchtig politiek via de zgn alpha wetenschappen. Over doordrammen gesproken..

ecologiste | 05-02-19 | 08:55

Wat is de wereld toch een goedkope B-film aan het worden. Geef me een touw svp.

Claude_Vieaul | 04-02-19 | 22:06 | 1

Geef me een hijskraan!

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:47

Ik heb het interview beluisterd, hij komt over als een redelijk liberale moslim. Hij heeft zich een aantal islamitisch-culturele waarden aangenomen, maar hij is zeker niet extreem geworden, zoals Arnoud van Doorn. Blijft een merkwaardige zet natuurlijk, van PVV'er naar moslim.

LaatsteAvondmaal | 04-02-19 | 22:05 | 2

Liberale moslims bestaan niet. De koran is duidelijk.

Is dit nog nieuws? | 04-02-19 | 22:50

Ik heb niks met de islam, zal er nooit iets mee hebben en de wereld is beter af zonder islam. Maar dat sluit niet uit dat er vast moslims zijn die voor zichzelf een aantal kernwaarden eruit halen, gewoon voor hun eigen persoonlijke leven, en verder een normaal (seculier) bestaan willen leiden.

LaatsteAvondmaal | 05-02-19 | 00:08

Hij krijgt nu wel sneller een Huis, Miele, uitkering en een wijf. Liep zijn wachtgeld termijn af?

Mark_D_NL | 04-02-19 | 22:00 | 1

Kon wel eens kloppen, van dat wachtgeld. Zou DENK hem willen?

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:47

@nostyle "Bekeer je nu tot GS premium lid".

Maar het kroontje boven me nick lijkt onthoofd.

Graaf_van_Hogendorp | 04-02-19 | 21:59 | 1

Komt door die misdaden tegen de spelling...

PresidenteDeConjovia | 04-02-19 | 22:46

Niets mis mee met de Islam. Het gaat erom hoe men het uitoefent. Verreweg de meeste zaken zijn cultureel bepaald en niet godsdienstelijk. Verder kan door een bepaalde klasse en of perso(o)n(en) de godsdienst worden misbruikt voor doeleinden waarvoor het niet is bedoeld maar daar kan de godsdienst, in dit geval de Islam, ook niets aan doen.
Ik denk tevens dat de Islam een bepaalde rust brengt om deze gejaagde prestatiegerichte samenleving even te ontvluchten in de moskee. De moskee waar rust en vrede heerst.

ProAsfalt | 04-02-19 | 21:59 | 11

@Graaf_van_Hogendorp | 04-02-19 | 22:02: Volgens mij wel Graaf. De laatste tijd viel mij al zijn vreemde reacties op . Sinds hij Jetta niet meer kan uitschelden is hij de weg kwijt.

achtziger80 | 05-02-19 | 00:48

@ProAsfalt | 04-02-19 | 22:13: Zelfs de astronomie roept als iedere andere wetenschap vragen op. Mensen stellen zich vragen. Niet enkel uit eigen belang, maar voor de mensheid. Astronomie is overigens in tegenstelling tot astrologie een echte wetenschap. Maak u niet ongerust, die stenen maken op het juiste moment een voorziene wending en relatieve oerknalletjes zijn er alleen geweest als geplande evolutie. Toeval bestaat niet.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat een kutkeuze. Nou moet ie het niet eens zijn met andersgelovigen, niet gelovigen, niet de juiste stroming, verkeerd eten, verkeerd drinken, wetenschap, ratio en rede zoals dat humaan wenselijk is, verkeerde kleding, te weinig kleding, het hele westen op een aantal wijken na, laat maar weer, deze lijst gaat te lang worden..

NiCeY | 04-02-19 | 21:57

Dit is dus wat de PVV met je doet.

Skunk57 | 04-02-19 | 21:56 | 2

VNL was zijn laatste gig. Joram Heeft ook een hele carrière bij de VVD gehad. Is nog vrienden geweest met Dijkhof en Halbe?

Mark_D_NL | 04-02-19 | 21:58

Of wat Jan Roos met je doet.

HaatbaardKnipper | 04-02-19 | 21:59

Ik word altijd een beetje misselijk van die witte mensen die de Islam begrijpen, maar em dan toch anders uitleggen door naar de mond van zo’n presentator gaan praten. Volgens geen enkele moslim zijn mannen en vrouwen gelijkt. En volgens de natuur ook niet. Het is een raar westers dingetje om verontwaardigd te zijn als moslims of anderen stellen dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. De feiten zijn duidelijk genoeg. Als je mannen en vrouwen behandelt alsof ze gelijk zijn, leidt dat tot ongelijkwaardigheid. En het grappige is dat de Westerse vrouw bijvoorbeeld een paar maanden meer recht heeft op zwangerschapsverlof. Dus ook de westerlingen die vinden dat mannen en vrouwen gelijk zijn, verzinnen toch wetten om de ongelijkheden uit te vlakken ten behoeve van een gelijkwaardige behandeling. Een ander voorbeeld zijn de massale vrouwen naar de top programma’s bij grotere bedrijven. Als vrouwen gelijk zouden worden behandeld, waren er nooit zoveel vrouwen aan de top geweest. De Islam doet niet anders. Vrouwen hebben in de Islam meer rechten dan mannen en zijn dè hoeksteen van het gezin. Jammergenoeg komt dàt ons kapitalisme wat slechter uit. De enige reden dat de Islam zo’n grote vijand is voor het Westen, is omdat de Islam voorkomt dat de vrouw gelijk aan de man wordt behandeld. Als vrouwen in onze maatschappij niet uitgeput zouden worden door door mannen en henzelf opgelegde werkdruk, zouden onze Nederlandse kindertjes bij voorbeeld zeer waarschijnlijk veel minder met ziektes schelden en brutaal zijn. Ze zouden dan full time door onze moeders worden opgevoed i.p.v. door zelf nog puberende BSO en KDV vrouwtjes zonder ervaring. Kortom, de erkenning van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen is een feit waar elke Moslim trots op zou moeten zijn, i.p.v. zich ervoor te schamen en al stamelend aan antibegrijpende misselijkmakers zoals deze eo pief in te geven en te beamen wat hij hen in de mond probeert te schuiven.

Balgesjaakt | 04-02-19 | 21:56 | 5

Blanke mensen.

BlowingBubbles | 04-02-19 | 22:25

@Zoiets | 04-02-19 | 22:08:
Ok lees nu het verhaal nog eens en vervang gelijk door gelijkwaardig.

Is dit nog nieuws? | 04-02-19 | 22:52

Balgesjaakt | 04-02-19 | 21:56
En mensen die tussen man en vrouw in zitten dan, die maken de harde lijn in sekseverschillen toch discutabel?

RozemarijnLucassen | 05-02-19 | 00:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Joram maakt deze stap interessant voor meer mensen. Hij maakt bekeren tot de Islam een beetje salonfähig voor labiele en zoekende mensen. Nu gaan er meer volgen. Denk dat je de komende tijd een rits aan geboren blanke (vaak religieuze of religieus opgevoede) nl-ers gaat zien die de Islam achterna gaan.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 21:55 | 2

Wellicht iets voor het fossiel Van Agt.

HaatbaardKnipper | 04-02-19 | 21:58

Heb die radio-uitzending beluisterd en denk dat je wel eens gelijk kunt hebben.... Allah, de Osho van deze tijd...

kapoerewiet | 05-02-19 | 00:44

Ik hoop dat deze malloot zich gaat aansluiten bij Denk.

HaatbaardKnipper | 04-02-19 | 21:55

Wat vinden we eigenlijk erger:

-De islam

of

-Dat we zo'n zwak volk zijn geworden en niet in staat zijn ons land te verdedigen tegen die islam..?

Padjepejer | 04-02-19 | 21:40 | 6

VL, Wel tegen inferieure moslimgekkies.

HaatbaardKnipper | 04-02-19 | 21:53

Het eerste komt eigenlijk door het laatste,

Dus het laatste?

Kop Kaaz | 04-02-19 | 21:53

Wij hebben meer vaasjes.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 21:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, waar je mee omgaat wordt je mee besmet he. Ook al hoe gehard je bent en hoe stevig je denkt in je schoenen te staan, stoei met iets lang genoeg en je gaat het vanzelf interessant vinden. Is ook niet zo vreemd. Jammer, die man deed altijd z'n huiswerk wel. Maar blijkbaar niet de ruggengraat om door te zetten.

Klutskwijt | 04-02-19 | 21:40 | 1

Of de man is een notoire aandachtshoer. Totaal uit de picture en nu weer een momentje. In ruil voor wat zilverlingen.

HaatbaardKnipper | 04-02-19 | 21:50

Wat een dwaallicht die Van Klaveren.

Hij gelooft alleen niet dat moslims die geweld plegen de islam in historische zin begrepen hebben..... of zoiets.

Dat verbaast me altijd zo bij die gelovigen: zij, ja, ZIJ hebben de bedoeling van het geloof begrepen, de rest niet.

Nee, niet die homo-haters van de Westboro Baptist Church hebben de bijbel en de bedoeling van god begrepen, WIJ (de "goede" gelovigen) wel;
Nee, niet de aanslagplegers van Charlie Hebdo etc, en niet de hoofdafsnijders van IS hebben de bedoeling van allah begrepen, WIJ, ik Joram van Klaveren cs, wel.

Maar ik als simpele atheïst vraag me elke keer weer af: hoe WETEN ze dat nou? Hoe weet Van Klaveren dat hij de juiste islam voorstaat, en niet de fundamentalisten en IS? Hoe weten de christenen nou dat zij, en niet de haters van de WBC het "juiste" geloof hebben?

Misschien vormt de Westboro Baptist Church wel een hele kleine voorhoede van gelovigen zoals god ze zelf het liefst ziet, en zoals ze over 300 jaar allemaal zullen zijn. Misschien hebben die ISers het wel helemaal bij het juiste eind en krijgt allah een harde plasser bij het zien van hun activiteiten. Misschien zit Van Klaveren er wel totaal naast met zijn interpretatie van de Koran. Wie zal het zeggen?

(In tussentijd: liever geen moslims in Nederland, zeker geen ISers en andere fanatici; zelfde mbt christenen: liever geen (politieke/maatschappelijke) invloed voor lieden die hun "outlook" baseren op onbewijsbare, "geopenbaarde" abracadabra; rot op, zeg)

Dr_Johnson | 04-02-19 | 21:34 | 1

Goeie tegel!

letopuwzaak | 04-02-19 | 22:55

Zal wel veel vlees vanaf komen tijdens besnijdenis want het is gewoon een grote lul.

Nietgek | 04-02-19 | 21:33

Misschien wil ie gewoon graag legaal vrouwen slaan en 5 keer per dag even aan den mannenpoepert die voor hem zit ruiken ?

Kop Kaaz | 04-02-19 | 21:24

Het belangrijkste is dat Joram zich niet bekeerd heeft tot Ajax.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 21:24

Als ik dit stukje zo hoor, dan denk ik dat heel veel moslims Joram geen goede moslim vinden. (en subiet wordt t 0-1... * gaat weer kijken*)

BlowingBubbles | 04-02-19 | 21:23

Genitale verminking hoort bij de minachting voor de Schepper die de islam is. Net zoals je naam wijzigen, en minimaal eenmaal in je leven de kut van Allah kussen in Mekka. Wie A zegt moet B zeggen Joram. En vergeet niet zoveel mogelijk ongelovigen mee te nemen naar Jahannam.

LiniaalRectaal | 04-02-19 | 21:22

Klaver - van Klaveren . Hmmm

AntonJensen | 04-02-19 | 21:20

Misschien is het een PVV infiltrant???

R0ckhound | 04-02-19 | 21:17

Ey, geen gefuck met de prodigy..
Af en toe 20 voelen in de auto zonde de dames, plz.

WasHetMaarMakkelijk | 04-02-19 | 21:17

Aandachtshoer.
Heeft last van de ziekte Vanhedel : meer haar op je zak dan op je schedel.

bocikam | 04-02-19 | 21:15

Weer iemand die dankzij de islam
Iets boven romp kwijt is

nemeton | 04-02-19 | 21:13

Heeft van Klaveren zich al laten besnijden? Ik wil dat wel doen voor mooi prijsje.

donkeyman | 04-02-19 | 21:11

Kan nergens vinden of hij getrouwd is, en/of kinderen heeft. Dacht het niet, dus dat is wel een beetje een meevaller. Je moet er toch niet aan denken.

Komt je man op een dag thuis: Schat ik ben moslim geworden, en jij moet voortaan in een tent met een kijkspleetje een paar meter achter mij aan lopen.

Dacht het toch van niet..

Misschien is dat ook wel waarom hij zo 'makkelijk' kon overstappen. Met vrouw en kinderen erbij is het toch wel even een ander verhaal.

En misschien wordt het daarom nu wel makkelijker ook. Een eega scoren.
Win-win, toch?!

IzNoGood | 04-02-19 | 21:06 | 8

Oeps, die was dus voor Mogwai hierboven. Joris, als je meeleest, reactie hierboven mag weg. *overweegt kroontje*

LiniaalRectaal | 04-02-19 | 21:39

@LiniaalRectaal | 04-02-19 | 21:10:
Bedankt!
Oprecht interview. Heftig voor gezin.. maar hij zal vrij zijn in de leer denk ik. Met als gevolg veel moslims in Nederland irriteren..

letopuwzaak | 04-02-19 | 23:06

Die vrouw heeft toch niets meer te zeggen ?

achtziger80 | 05-02-19 | 00:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik bak geen tegel over deze labiele nuts, laat z'n hulpverlener dat maar doen.

hertogvanzottegem | 04-02-19 | 20:58

Bekeert iemand zich eens vrijwillig tot de islam, is het weer niet goed voor die moslims.

Beste_Landgenoten | 04-02-19 | 20:57 | 1

Er zijn heel weinig dagen dat ik een moslim begrijpen kan, maar vandaag is er een. Als ik moslim was zou ik nu spontaan de moskeedeur achter mij dichtgooien, mijn jurk uittrekken en iets nuttigs gaan doen.

Mazzelstof | 04-02-19 | 21:56

Ik blijf me verbazen dat er mensen zijn die echt geloven dat er goden bestaan.Maar goed,ieder zijn sprookjes.

kzegje | 04-02-19 | 20:54 | 4

@inderdaad geen stijl | 04-02-19 | 22:40:
Bewijs?

Is dit nog nieuws? | 04-02-19 | 22:48

@Is dit nog nieuws? | 04-02-19 | 22:48: Dagelijks komen er mensen terug van de 'hersendood' die een uitstapje hebben gemaakt naar de geestelijke sferen. Reincarnatie. Wel eens van hypnose gehoord. Laat u maar eens terugvoeren naar een vorig leven. Ja, hoe kan dat nu ? Simpel, lichaam, geest en ziel. En natuurlijk dat 'sprookje' Jezus. Nou, die is toch echt vermoord en een paar dagen later liep hij weer rond. Daar verwed ik een koninkrijk om. Hoezo bewijzen ?

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:18

Is dit nog nieuws? | 04-02-19 | 22:48

Dude, het heet "geloof". Wel eens over nagedacht waarom het zo heet?

inderdaad geen stijl | 05-02-19 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Bij welke Imam heeft Joran 'Al Hollandi' van Klaveren zijn Shahada afgelegd?

Mogwai | 04-02-19 | 20:53 | 4

Mhamed Aarab. Zie NRC-artikel.

LiniaalRectaal | 04-02-19 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem is religie. Wanneer je in Kabouter Plop gelooft, is de stap naar Kabouter Puntmuts klein.

Laat dat maar aan deze uberswitcher over die zijn afgang in de politiek met reliotie wil compenseren.

Overnijd | 04-02-19 | 20:53

Als Kuzu deze Van Klaveren nog steeds een PVV'er vindt dan is hij zelf nog steeds een PvdA'er. De labiele geest is oud-PVV'er.

Lafayette | 04-02-19 | 20:52 | 4

@Berbaar | 04-02-19 | 21:10:
Begonnen bij de CU en vvd. Dus een bekeerde VVD-er. Je probeert het weg te stoppen. 2006-2009.
Voor zijn Kamerlidmaatschap was hij stagiair bij het partijbureau van de ChristenUnie. Hij was lid van de gemeenteraad van Almerenamens de VVD gedurende de periode maart 2006 tot juni 2009. Samen met zijn voormalige partijgenoot Mark Pol, raadslid voor de VVD in de gemeenteraad van Almere, stond hij aan de wieg van de Almeerse JOVD.

tweetybird | 04-02-19 | 21:53

@ghetto-is-back | 04-02-19 | 23:35: Juist, maar Geert rechtte zijn rug tegen de verslapping van de kernwaarden. Dus zou het helemaal niet gek zijn als de VVD in de toekomst met FVD en PVV zou gaan samenwerken, geleerd hebbend van het 'groene debacle'.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:21
▼ 1 antwoord verborgen

Je hebt Mohammed I en Mohammed II. I was lief en II was stout. van Klaveren put alleen uit de Mohammed I fase.

een maffiabaas | 04-02-19 | 20:50

Hitler was eigenlijk in zijn hart ook een jood, maar dat heeft hij nooit toegegeven, want hij wou niet samen met anderen douchen.

King of the Oneliner | 04-02-19 | 20:48

Hij mag nu wel zijn wijf afrossen. Loopt ze sinds vanmorgen toevallig met een zonnebril rond?

obominotie | 04-02-19 | 20:47

Echt waar die gast is zo'n ongelooflijke paardelul. Mislukt aan alle kanten en hooot dat dit z'n politieke zieltje gaat redden. Binnenkort zit ie bij DENK of NIDA want Joram zuigt elke lul die door de glory komt voor aandacht.

ZwarteRiek | 04-02-19 | 20:42 | 11

@berbaar
Ja mevrouw, dat zei ik in mijn eerste reactie al. Lezon!

benjeallanggek | 04-02-19 | 21:39

@MoonBeebe | 04-02-19 | 21:12:
Yep hij probeert net te doen of zijn neus bloed. Maar de eerste politieke carriere van deze sukkel was toch echt bij CU en vooral VVD.Kijk en dan is deze vreemde overstap niet zo raar. Zijn leraar de draaipartij de VVD. Zie kinderpardon en ineens het groenvvd en de klimaatgekte. De appel valt dus niet ver van de boom. Zeg maar. Ha ha die berbaar. De vvd haalt ze niet alleen bij bosjes binnen maar ze leveren ze ook.

tweetybird | 04-02-19 | 21:58
▼ 8 antwoorden verborgen

WTF moment van 2019.

Dr_antonickx | 04-02-19 | 20:40

Wat al die enorme ego’s toch allemaal verzinnen om een beetje aandacht te vergaren.
Of je moet gewoon volslagen labiel zijn, ontoerekeningsvatbaar en schizofreen...

laurentius | 04-02-19 | 20:38

Gekkies in de politiek:
3) Tara Singh Varma
2) Gonny van Oudenallen
1) Mark Rutte
De laatste is zeer gevaarlijk, denkt werkelijk dat hij door god gezonden is om het land te leiden.

Analia von Solmsch | 04-02-19 | 20:37 | 1

Of is het inmiddels Allah?

echt_links | 04-02-19 | 20:44

Wie zal als volgende de islam verlaten? Waarschijnlijk niet Tunahan Kuzu, hoewel hij diep in zijn hart misschien wel zou willen. Want hij weet dat verlating gelijk staat aan een doodvonnis. Terreur, angst en vrees zijn de grondslag van zijn geloof.

Fijnstoffer | 04-02-19 | 20:35

Joram bedoelt het allemaal goed. Hij infiltreert om van binnenuit het extremisme te bestrijden.

NPOlitiekgekleurd | 04-02-19 | 20:35

"If you can't beat them, join them."
Foolonthehill | 04-02-19 | 19:41

Ben zelf meer van van "if you can't convince them, confuse them."

Zo heeft iedreen wat.
En Joram van Klaveren, met z'n vroege-lammetjes-in-de-wei-baardje zeker.
.
Religieuze relnicht dat ie er rondloopt.

chicago river | 04-02-19 | 20:34 | 1

Hohoho de baard is niet moslimisch maar de Chriet Titulaer de luxe.

Accident_Prone | 04-02-19 | 21:02

“We willen hem niet!” Hoorde ik daar?
Ik dacht dat jullie moslims IEDEREEN wilden bekeren tot jullie flutgeloofje? Ja toch?
Hoe ondankbaar eigenlijk, dat je deze pvv’er niet direct in de armen sluit!

Accident_Prone | 04-02-19 | 20:34 | 2

"Wij" willen "hen" ook niet. Maar ja, "ze" blijven maar komen! En daar kunnen we blijkbaar helemaal niks tegen doen....

Toos Bevergeil | 04-02-19 | 20:44

@Toos Bevergeil | 04-02-19 | 20:44:

We kunnen zeggen dat hun geloof zo goedkoop is dat ze ermee moeten leuren langs de deuren of mensen dwingen met geweld. Hihihi ze raken het aan de straatstenen niet kwijt.

Accident_Prone | 04-02-19 | 21:06

Niet zeuren, de islam is ook geweldig, tenminste, als je een man bent.

Analia von Solmsch | 04-02-19 | 20:32 | 2

Ik sla toch even over!

benjeallanggek | 04-02-19 | 20:50

Waarschijnlijk schrijft hij over een jaar een boek "Inside Islam".

Simon_GS | 04-02-19 | 20:32 | 1

Precies dat !

achtziger80 | 05-02-19 | 01:06
-weggejorist-
Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:32 | 2

Dit is South Park irl.

oorwormpie | 04-02-19 | 20:31

Ach ja, hij heeft wat aandacht gekregen voor zijn boek die niemand gaat lezen.

Wasbakplasser | 04-02-19 | 20:31

Tja. De vraag van Tunahan omdraaien is ook een interessante. Ik denk geen, want dat betaal je met je leven.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:30

Dat is natuurlijk een gedrag als een verrader. In Bijbelse termen dan: Judas! Hoe instabiel ben je dan als je op deze manier naar buiten komt.

AMX pri | 04-02-19 | 20:29

Haram van Klaveren

nattegleufhoed | 04-02-19 | 20:27 | 1

Best wel triest. Wil hij Marokkaan moslim worden, lusten die wijven hem daar niet. Raar.. juist die vrouwkes geilen zelfs op mij.

klowiepowie | 04-02-19 | 21:18

Nah, ik heb er wel weer genoeg van gevonden. Verwarde personen kan je beter wat met rust laten.

Ggroengras | 04-02-19 | 20:26

BREAKING!: Geert Wilders is ook moslim geworden.
"Ik heb altijd eigenlijk al een grote interesse in de Islam gehad, en ik ben blij dat ik nu eindelijk openlijk moslim mag zijn. Mohammed heeft al die tijd gewoon gelijk gehad" aldus de PVV-oprichter uit Venlo.

King of the Oneliner | 04-02-19 | 20:25 | 4

BREAKING: Thierry Baudet is boeddhist geworden. "Ik vind het heerlijk om te mediteren en te chanten. De piano is de deur al uit." De FVD voorman zegt te hopen dat de haat voortaan plaats maakt voor de liefde.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:29

BREAKING!: Mark Rutte is Nederlander geworden!
'na jarenlang gedacht Eu-onderdaan te zijn, kom ik tot het besef dat ik me voor het karretje van Verhofstadt heb laten spannen. Ik had gewoon naar mn gezonde verstand moeten luisteren.'

kaasfondue | 04-02-19 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Dat een moslim christen wordt zou pas nieuws zijn. Amen.

roevka | 04-02-19 | 20:24 | 2

Wij vermoorden 'afvalligen' tenminste niet.

Lychnari | 04-02-19 | 20:30

roevka | 04-02-19 | 20:24
Beurt aan de lopende band gozerT. Problemen ontstaan pas als ze bij de IND homo "veinzen".

chicago river | 04-02-19 | 20:40

Morgen headline: van Klaveren sluit zich aan bij partij DENK

born2killn00bs | 04-02-19 | 20:24 | 3

Ja die heeft ie nog niet gehad. Van CU naar VVD naar PVV naar groep Bontes/van Klaveren naar VNL.

knutsel_ | 04-02-19 | 20:26

een soort politiek hoertje eigenlijk !

Lychnari | 04-02-19 | 20:29

Zou me niks verbazen. Al die onzin op de radio kwam er goed uit. Hij kan wel lekker kletsen, tenminste niet zoals dat geforceerde bloemkool ABN als kuzu soms heeft. Zal een verademing zijn voor Denk.

sjef-van-iekel | 04-02-19 | 20:30

Moslims moeten hem ook niet lees ik maar dat vindt Joram helemaal niet erg. Want dan kan hij zich Paulus wanen, die van fanatiek Christenvervolger na zijn bekering de belangrijkste apostel van het Christendom werd en ook niet geaccepteerd werd door de oorspronkelijke discipelen. Net zoals er mensen zijn die bv. denken dat ze Napoleon zijn. Gevalletje voor een psychiater dunkt me...

halbstark | 04-02-19 | 20:23 | 4

De pvv moet hem niet. De moslims moeten hem niet. En dat kan ik nest begrijpen. De man is puur een aandachtshoer en sukkel. Altijd al geweest. Gewoon een IT. Een raar soort clown. Geen enkele politieke partij zou zo'n sukkel bij zich moeten nemen.

tweetybird | 04-02-19 | 20:28

Tenzij daadwerkelijk een reincarnatie van Napoleon. Die heeft er tenslotte genoeg over de kling laten jagen dat hij nog vaak terug moet komen. Even terugvoeren naar vorige levens dus.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:25
▼ 1 antwoord verborgen

Die idioot was al een praktiserend Gristen. Na de frikandel gaat hij een kroket proberen. Het maagzuur blijft, meneer.

gestoptmetroken | 04-02-19 | 20:22 | 1

LOL

echt_links | 04-02-19 | 20:24

Is Joram al zo zuiver in de leer dat hij ook in Syrië zijn partijtje mee gaat blazen?

NPOlitiekgekleurd | 04-02-19 | 20:21

het grappige is wel dat nooit in het nieuws komt dat een molsim zich bekeerd tot iets normaals. want ja stel je voor......

Henk P | 04-02-19 | 20:20 | 1

nee die leven niet meer

Oromis | 04-02-19 | 20:30

Nou dan kan hij nu naar Mekka, zeg maar nu. Gewoon gaan.

Datkanjenietmenen | 04-02-19 | 20:19

Gewoon een gevalletje aandachtstekort.

miss error | 04-02-19 | 20:18 | 3

Haha dat heeft hij dan prima aangepakt want tot 20 maart gaat hij aandacht genoeg krijgen.

Berbaar | 04-02-19 | 20:20

@Berbaar | 04-02-19 | 20:20: En nu maar hopen dat het voor dat loser/warmtepomp partijtje van je goed gaat uitpakken. Vrees van niet...

echt_links | 04-02-19 | 20:27

@Berbaar | 04-02-19 | 20:20: Dat was ook de bedoeling. En de 'verbindende' media zitten er natuurlijk bovenop. Net zoals op alle uitwassen. Normale mensen als u (en ik misschien) verdienen absoluut geen aandacht in die 'flut'media. Zo gaat het al decennia.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:29

Hij heeft natuurlijk Soumission van Houellebecq gelezen, en gezien dat de tekenen daar zijn. If you can't beat them, join them!

HoogToontje | 04-02-19 | 20:18

Weet dat het eenrichtingsverkeer is. Je kunt de islam wel in maar er is geen uitgang. Als Joram spijt krijgt van zijn keuze krijgt hij een enkeltje naar Allah.

Avin | 04-02-19 | 20:16

Moet er nou ook wat van zijn pielemansje af of hoeft dat niet bij een zij-instromer?

Connie_Cacken | 04-02-19 | 20:15 | 2

Hij is niet zo van het hardlinen zo te horen in het radiofragment. Hij is meer salonmoslim.

sjef-van-iekel | 04-02-19 | 20:20

"WE willen hem niet"??? Bij de volgende islamitische aanslag het toch maar weer gewoon over 'jullie' hebben?

Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:15 | 2

Werkt aan een universiteit....
Bonk hoofd op bureau.

de Voorzittert | 04-02-19 | 20:22

Eerlijk gezegd vind ik "We willen hem niet" de grootste grap van dit geheel.

knutsel_ | 04-02-19 | 20:25

Kom maar op Joram, als je islamitische teksten in onderstaande link positief kan uitleggen ben je waarschijnlijk de nieuwe islamitische messias. Maar voor mij ben je knettergek!
www.ex-moslims.nl

benjeallanggek | 04-02-19 | 20:14 | 4

hmm dit lijkt me voor hem een reden bij zijn beslissing te blijven: 4:89.
Als een vriend eerst voor God wil werken maar daarna vijandig is jegens de islam, moet je hem doden.

een maffiabaas | 04-02-19 | 21:03

@maffiabaas
Ja, hij is de lul..... maar ja, dat was ie al.

benjeallanggek | 04-02-19 | 21:08

@klowie -Waarom zouden we ze dan binnenlaten?-

Ik probeer al een hele tijd iets te verzinnen, maar ik geef het op.

benjeallanggek | 04-02-19 | 21:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vermoed een inside job

zimmerschwanz | 04-02-19 | 20:14 | 1

Eerder een handjob

benjeallanggek | 04-02-19 | 21:13

Mijn alu hoedje theorie. Die draaiers die eerst PVVer zijn en opeens moslim daarvan is een foto/film in het bezit bij iemand waarop deze draaiers met een te jonge sekspartner te zien is of met een dier ofzo. En dat ze kunnen kiezen, of de tape lekt uit, of je hoeft alleen maar positief over de islam te zijn en dan gaan we ook nog voor je zorgen qua doekoe.

sjef-van-iekel | 04-02-19 | 20:11 | 4

Ja, leuk bedacht. Of ze worden door Greet himself aangestuurd, als lid van zijn stay-behind-organisatie genaamd Gladio. Demmink schijnt ook betrokken te zijn.

Ggroengras | 04-02-19 | 20:15

En de iftar politie gaat dat niet verder onderzoeken voor je.

bodemloos | 04-02-19 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ieder zijn keuze. Zo heb ik een schurfthekel aan moslims. En wil ik deze ideologie hier niet hebben. Daarom stem ik Geert of de FvD. Alles om deze sufkutten het praktiseren zo moeilijk mogelijk te maken in het openbaar. Met als voorkeur het emigreren naar een moslimland waar ze in hun eigen habitat verder kunnen leven.

azijnseikerT | 04-02-19 | 20:10 | 5

@Ggroengras | 04-02-19 | 20:18: Je projecteert vermoedelijk je eigen gevoelens op het gros van Nederland. Verder mag je me alles vragen. Ook ik had me al bedacht dat niet tussen NSBers wil leven. Waarmee ik jou natuurlijk niet bedoel. Of wel.

azijnseikerT | 04-02-19 | 20:28

Een schurfthekel, nou nee.
Medelijden wel.

Berbaar | 04-02-19 | 20:35

@Berbaar | 04-02-19 | 20:35: heb ik met jou ook. De alcohol heeft flink huis gehouden in je hersenen. Een week heeft 7 dagen!

Man.man.man | 04-02-19 | 22:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Meestal duurt dat een paar jaar en dan komt hij er achter dat hij er niet meer uit kan. Dat is wel vaker lastig bij sektes.

Frau Merkel | 04-02-19 | 20:08

Als je je bekeert tot de islam, moet je dan ook gelijk een richting kiezen? Sjiiet of soenniet of salafist of hoe het ook allemaal mag heten?
Ik vraag dit voor een vriend...

knutsel_ | 04-02-19 | 20:07 | 3

In ieder geval het oosten

MoonBeebe | 04-02-19 | 20:09

Ghehe ja het noorden is ie in ieder geval al kwijt.

knutsel_ | 04-02-19 | 20:14

Het is slechts wachten tot er iemand van Denk overstapt naar de PVV.
Volgens mij is Kuzu er al enige tijd over aan het denken.
Hij kan z'n partij beter Nadenk noemen. Misschien komen sommige dingen dan wellicht net iets beter uit de verf.

Met alle respect voor Kuzu, hij probeert Wilders altijd op dezelfde methode terug te pakken dan Wilders al eerder en beter had uitgevoerd. En komt mi. dan eerder over als Mozes na de maaltijd. Jup, exact van dat caliber.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:05 | 3

Mozes na de maaltijd?

Ggroengras | 04-02-19 | 20:08

Hij weet waar Mohammed de mosterd haalt.

knutsel_ | 04-02-19 | 20:16

Ja. Op die berg toch?

Ggroengras | 04-02-19 | 20:19

Daarom, pratende hoofden in de polletiek nooit serieus nemen. Ze zijn allemaal gestoord.

Ramsesz | 04-02-19 | 20:04

Kuzu begrijpt het nog niet, de PVV'ers infilteren de moslimgemeenschap om deze van binnenuit te slopen.

priks | 04-02-19 | 20:04 | 1

Klopt kijk maar naar die van Doorn. Geen moslim, overigens, die deze AIVD mol nog niet door heeft, trouwens.

echt_links | 04-02-19 | 20:06

Laat hem lekker genieten van z'n PR momentje. Een bekering tot de Islam doet het goed bij het deugvolk.

BozePaarseMan | 04-02-19 | 20:04 | 1

Die dansen de horlepiep inderdaad. Nog wel....

echt_links | 04-02-19 | 20:05

"Wij willen hem niet"
Wat een godlastering door dat gleufdier, daar zal allah zelf of op z'n minst mo toch wel over gaan?

BrutusBosch | 04-02-19 | 20:03 | 2

Nou zij gaat daar i.i.g. niet over, want vrouw.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:05

Ja hij maakt wel wat los, ik ben benieuwd waar dit heen gaat.

marrretje | 04-02-19 | 20:26

Te veel aandacht voor iets onbenulligs, tenzij om iets te gaan verkopen.

Oh ja, een boek.

edo2018 | 04-02-19 | 20:01 | 2

Morgen bij dwdd.
Let maar op!

Ruimedenker | 04-02-19 | 20:03

@Ruimedenker | 04-02-19 | 20:03:
No way, die zien gewoon nog steeds een PVVer alleen heeft hij ze links ingehaald met politiek correct zijn.

marrretje | 04-02-19 | 20:19

Dan zal Joram binnenkort wel seminars geven op 'universiteiten' om het een en ander aan voordelen te propageren. De diversiteit van mannen in jurken met de kont omhoog, de duurzame en energiezuinige kameel, ontmoetingsplekken waar het geharrewar tussen mannen en vrouwen geminimaliseerd is, weg van de verwarring.

bodemloos | 04-02-19 | 20:01

Nieuwbakken moslim Joram leest extremisten de les: "Jullie hebben de islam niet goed begrepen (en ik toevallig wel)." Hahahaha ...
Niet elke moslim is extremist, maar hardop en ondubbelzinnig afkeuren doen de meesten ook niet. Het is ieders recht om in de ban te raken van een boek. Maar in hoeverre moet je jezelf moslim noemen, als je een zo afwijkende interpretatie ervan hebt ?

SjonnieC | 04-02-19 | 20:00 | 2

Meneer zal de Nederlandstalige gesaneerde kleuterversie van de koran hebben gelezen. Van KaderHezbollah of iemand anders die Deugt. Daar staan de ernstiger donkere kantjes van deze beweging natuurlijk niet in.

Jan Passant mk2 | 04-02-19 | 20:03

@Jan Passant mk2 | 04-02-19 | 20:03:
"Kader Hezbollah" :D :D

kotelet | 04-02-19 | 20:04

lwillen ze oorlog ofzo ? islam verbieden.

newray | 04-02-19 | 20:00

Sja, ik stem PVV omdat er weinig anders te kiezen valt. Zolang het ex-PVV'ers zijn die voortaan hun baard laten staan vanwege een roeping ga ik nog niet overwegen over te stappen naar Thierry.

Dit soort gekke dingen zijn een begrijpelijk bedrijfsrisico voor de PVV. Zeteltjes genoeg, maar geen aanstroom van kant-en-klare dertien in een dozijn beroepspolitici die zoeken naar een makkelijke carrière in de baantjesmolen. Want voor dat laatste moet je bij de VVD/PvdA/extreemGroenLinks/D66/CDA zijn.

Duss, nadat ze uit de partij stappen zijn de keuzes beperkt, vanwege het berufsverbot. Misschien dat deze arme dwaas daarom voor deze wanhoopskeuze ging.

Jan Passant mk2 | 04-02-19 | 19:59 | 4

Het is wat minder complex, denk ik. Hysterische gedachten trekken hysterische mensen aan.

Ggroengras | 04-02-19 | 20:06

Leiperikken, rare dierenvrienden - en berbaren. Het hoort bij genoemd bedrijfsrisico. Geert is het (wonderbaarlijk nog steeds) levende voorbeeld voor politici (toch al niet de meest moedige mensen) dat een gezapige val omhoog niet in de toekomst zit van de sollicitant. Democratie is een raar gebogen tweesnijdend kromzwaard in Nederland, voor wiens mening afwijkt van die van de NOS.

Jan Passant mk2 | 04-02-19 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Duidelijk een gebrek aan zelfvertrouwen en aandacht dat deze jongen naar de islam gaat. Zwak figuur zoekt steun bij een waanbeeld.
Poephoofd zal het wel gewoon begrijpen.

Gele Beer | 04-02-19 | 19:59

Hehehe Berbaartje is weer van de partij hoor, nadat ie met zn malloten kluppie de laatste tijd nogal afgepist is geweest. Go Berbie!

echt_links | 04-02-19 | 19:59 | 4

Tuurlijk is ook een grote grap. Als ik van de VVD was geweest, dan had ik nu net zo opgelucht als Berbaar gereageerd.. Logisch.

echt_links | 04-02-19 | 20:04

@echt_links | 04-02-19 | 20:04:

Mocht wilders daarentegen de overstap maken die komt weer uit de VVD. Ben benieuwd of je berbaar dan ook hoort.Want eigenlijk is het bij zijn VVD niet anders als je het zo bekijkt.Van VVD naar pvv.Denk trouwens na de sof kinderpardon dat het veel VVD leden richting fvd of pvv is. Dat lijkt mij toch erger voor berbaar als 1 ex pvv-er naar een ander sprookjes geloof. Zoiezo zijn alle geloven wrede sprookjes.

tweetybird | 04-02-19 | 20:24
-weggejorist-
Man.man.man | 04-02-19 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen

Je hoort het vaak van westerse bekeerlingen...................... dat fundamentalisten de islam niet hebben begrepen.

Dus moslims zoals Al Qaida, ISIS en de vele andere jihadistische groepen begrijpen de islam niet volgens de nieuwe westerse bekeerlingen.

Uiteraard begrijpen de westerse bekeerlingen de islam wel; niet de moslims die in deze religie zijn opgegroeid.

Kaskensj | 04-02-19 | 19:57 | 1

In de Koude Oorlog had je ook naievelingen die je om de oren moest slaan met het concept "het werkelijk bestaande socialisme"

petersteenkamp | 04-02-19 | 20:24

Infiltrant.

Ronnie uit Helmond | 04-02-19 | 19:57 | 1

Schrijf dan dat er bepaalde mensen zijn in bepaalde diensten die bepaalde werkzaamheden verrichten. Dan weet iedereen hier waar je het over hebt.

bodemloos | 04-02-19 | 20:10

Ook wel logisch , als allochtone christen of allochtone atheïst moet je je tot je 67e de blubber werken en belasting betalen. Als islamist met onduidelijke afkomst gaan alle subsidie luikjes open, is er Eu islam promotiesubsidie en moet je vrouw onderdanig en gehoorzaak zijn. Voor sommigen dus een niet zo moeilijke keus.

Tee Of Cup | 04-02-19 | 19:57 | 1

Is de AOW leeftijd weer verlaagd ? Geloof ik niets van. Of heeft Krol dat even tussen neus en lippen geregeld ? 68 jaar en (voorlopig) X maanden. Tegen die tijd waarschijnlijk pas op 75 jarige leeftijd. En die pensioenfondsen waar zelf premie voor betaald maar lekker meeschuiven met die overheidsdieven.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:35

Van patat naar friet naar aardappelzetmeel. Het kan verkeren...

Rest In Privacy | 04-02-19 | 19:56

Kan de poll van Kuzu best waarderen. Dit is toch een beetje alsof Gerard Cox opeens seizoenkaart in de ArenA neemt. Gerrit Hiemstra die publiekelijk walgt van het klimaat akkoord. Anouk die aangeeft dat Zwarte Piet eigenlijk onmisbaar cultureel erfgoed betreft. De Timmerfrans die de voordelen van de EU even met een feitelijk betoog in perspectief zet. Georgina Verbaan die met een persbericht meldt dat ze stopt met walgelijk alledaagse instagramfoto’s. Airfryer die een boek wil schrijven over racisme maar zich dan bekeert tot neonazi.

Van Klaveren lijkt gehypnotiseerd. Curieuze draai. Hilarisch genoeg was het natuurlijk een nobody zonder carrière dus vanuit omzetperspectief lagen er weinig kansen meer. Beetje brainstormen over beste verdienmodel brengt je dan blijkbaar bij de Islam. Deze gekkigheid is goed voor minimaal 20 jaar lang polderislam topics. Vermoeiende gedachte.

de Voorzittert | 04-02-19 | 19:55 | 4

Ja mooi!

2tribes | 04-02-19 | 20:58

Bijdrage van de dag.

Treurgrond | 04-02-19 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed, de heer Van Klaveren (the dutch clap of the windmill) die voor de hadj naar Mekka gaat om er stante pede van de eerste de beste kerktoren naar beneden geflikkerd te worden. Karma: www.youtube.com/watch?v=OaRwX9ihMCA

Rest In Privacy | 04-02-19 | 19:55

Is hij misschien verliefd op zijn nichtje en wil hij haar trouwen?

Rest In Privacy | 04-02-19 | 19:55

Een nogal dom interview. Zo'n Van Klaveren die dan zegt dat extremisten de koran niet goed begrepen hebben, terwijl ze veelal zo'n koran uit hun hoofd weten op te lepelen. Diezelfde Klaveren die dan in De Telegraaf zegt: " Ik ken nog maar twee soera’s (hoofdstukken van de Koran), al-Fatiha en al-Ikhlaas, de kortste.” Ik verbaas me dan ook over het gebrek aan doorvragen. Zo van "op welke teksten in de koran baseer je zoiets dan?".

klowiepowie | 04-02-19 | 19:54 | 3

Ooit met een ouderling gesproken.

the Jackdawn | 04-02-19 | 19:56

@The Jackdawn Ja en met Hans Jansen. Ooit bang geweest dat een christen/jood of hindoe zich zou opblazen in een vliegtuig? Waarschijnlijk niet, omdat er geen idiote teksten als ""The Prophet Muhammad boasted, “I have been made victorious with terror". [Bukhari: 4.52.220] in voorkomen.

klowiepowie | 04-02-19 | 20:06

Viel me ook op. Wat weet hij nou eigenlijk van de koran? Die terroristen weten er veel meer van. Jammer dat er niet kritisch wordt doorgevraagd, de onderbouwing van Joram waarom hij zich heeft laten bekeren is flinterdun. M.a.w. hij kan ook zomaar uit de islam stappen als hij zich er serieus in gaat verdiepen. Ik had hem intelligenter ingeschat. Hij komt nu wat dommig en labiel over.

martymcfly | 04-02-19 | 21:48

Die baard gaat langer worden, is nog maar het beginnetje....

SterF... | 04-02-19 | 19:54 | 1

Zoiets heet salafisme.

klowiepowie | 04-02-19 | 20:01

En dat is nummer 2. Je zou bijna denken dat de PVV een kweekvijver voor haat en intolerantie is.

Melk met klonten | 04-02-19 | 19:53 | 4

Jeetje ja twee. Dan kun je makkelijk generaliseren.

azijnseikerT | 04-02-19 | 19:59
▼ 1 antwoord verborgen

Joram heeft geleerd van lessen uit het verleden en heeft zijn hoofd alvast kaal geschoren.

Zwezerik | 04-02-19 | 19:53

Wedstrijd ver plassen tussen twee sprookjes terwijl gelovigen het gewoon voor 95% met elkaar eens zijn. De stap van orthodoxe Christen naar orthodoxe Moslim blijkt 'm slechts in de details te zitten.

Ardbeg | 04-02-19 | 19:52 | 5

of je nu een jood christen of moslim neemt, alle drie willen ze je vertellen dat je het verkeerd hebt en naar hun moet luisteren, deze woestijnfilosofie werkt niet in Europa.

the Jackdawn | 04-02-19 | 19:59

Hij refereert vast niet aan de overstap van Koeman naar Valencia destijds...

Ggroengras | 04-02-19 | 20:00

@the Jackdawn | 04-02-19 | 19:59: Je vergeet de atheist te vermelden.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ooit is hij weer moslim af voor zijn volgende boek.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 19:51

Grappig die politiek correcte radio flippo gooit met allemaal stellingen die hij nooit tegen een moslim zou zeggen, maar omdat ze hem niet geloven is het plotseling geoorloofd. Als hij dit een poosje volhoudt en roep haha gefopt maar kijk is wat jullie allemaal dosten te zeggen maakt hij wel een punt.

marrretje | 04-02-19 | 19:50

Ah, deze meneer is een soort Angelina Jolie, maar dan van de politiek. Mensen die heel zelfdienend en pragmatisch van persona wisselen alsof ze een nieuwe jas aantrekken.

MickeyGouda | 04-02-19 | 19:50 | 1

Je bent te lief, Mick...

NecroSister | 05-02-19 | 00:08

We kunnen ook gewoon met z’n allen moslim worden en dan als hobby keihard eerwraken ieder weekend.

Bad News | 04-02-19 | 19:49 | 2

En keihard feesten in de moskee!
We worden dan al gauw een soort van protestante islam en gaan aan de drank en hoeren!

marrretje | 04-02-19 | 20:03

Ja! Sowieso alle wijven onder een sluier!

Ramsesz | 04-02-19 | 20:03

Als je een kind van jongs af aan maar elke dag inhamert dat er een god bestaat dan blijkt dat op latere leeftijd het vaak toch moeilijk is om dat idee los te laten. Maar dat je pas op latere leeftijd, als volwassene, een rationele keuze maakt voor geloof, daar kan ik gewoon echt niet bij. Dan spoor je gewoon niet.

despecialist | 04-02-19 | 19:48 | 3

Maar miljoenen zijn nogal plotseling gaan geloven in de stelling dat meer belasting goed is voor het milieu. Vooral die partij met die nepmocro aan het roer.

Nivelleermarionet | 04-02-19 | 19:58

Je bedoeld vermomd als Nederlander mag ik hopen.

marrretje | 04-02-19 | 20:13

Niet mee eens. Het lijkt me logischer dat je op latere leeftijd juist beter een ekuze kunt maken, door beter geinformeerd te zijn en meer levenservaring te hebben. Een groot goed, volgens de meesten hier, behalve blijkbaar de atheisten, anti relie gekkies,een vrije keuze kunnen maken.

SlimmeBelg | 05-02-19 | 04:46

Misschien is het wel een beetje als met spruitjes en wijn. Je moet het leren waarderen.

Leptob | 04-02-19 | 19:47 | 2

Mohammed is als whiskey en varkenslever. Zoiets?

Ggroengras | 04-02-19 | 19:50

Prachtig tegeltje, Gg!

Ik vind beiden niet te hachelen trouwens.

NecroSister | 04-02-19 | 23:03

Ik hoop toch niet dat Geert de volgende is...

Motleycrew | 04-02-19 | 19:47 | 2

Geit Wilder

Ruimedenker | 04-02-19 | 19:48

Wel een mooi kopvod dat Geert droeg in dat Twittertopic. Zet ‘m op Geert, ik stem op je, al zie ik de PVV helaas nog geen deuk in een pakje geitenboter slaan.

Nivelleermarionet | 04-02-19 | 19:56

Optyfen naar het kalifaat dan maar engnek... dat ik ooit vertrouwen in je had... loser die je bent.

overVecht | 04-02-19 | 19:44 | 4

Ah, een Moslim is in de ogen van overVecht meteen een geradicaliseerde strijder. Dan moet je toch een zwaar leven hebben in Overvecht.

Ardbeg | 04-02-19 | 19:54

Je hebt op hem gestemd hè? Au.

Ggroengras | 04-02-19 | 20:01

@Superior Bastard | 04-02-19 | 19:47: lol

2tribes | 04-02-19 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Mocht dit een trend worden dan hoop ik dat ik gewaarschuwd ga worden door de reaguurders.

bodemloos | 04-02-19 | 19:44

Als ik hem was zou ik bij zijn nieuwe vrienden een beetje oppassen met die roze stropdas.

Wekkertje | 04-02-19 | 19:43

Stop de VerKlavering.
2 is teveel, laten het er geen 4 worden.
Stop ze nu!

Ruimedenker | 04-02-19 | 19:43

Wat vind Bontes hiervan?

Mark_D_NL | 04-02-19 | 19:42

Geen aandacht aan die halve gare geven.
“Bekeerd” tot islam, nuff said.

IkwilJinekwel | 04-02-19 | 19:42 | 4

Klopt Berbaar, zoals ik al eerder zei: slim gespeeld door de AIVD!

echt_links | 04-02-19 | 19:56

Het kinderpardon en de klimaatgekte van groenvvd ook. Maak je geen zorgen berbaar . Ik herinner je er wel aan. Morgen kijken of die drol zijkhoff komt opdraven.

tweetybird | 04-02-19 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wat mensen tegenwoordig er voor over hebben, om vrij te kunnen zijn met het Suikerfeest.

Rudolph_Hesje | 04-02-19 | 19:42

If you can't beat them, join them.

En laten we wel wezen, als je als man puur egoistisch in de wereld wilt staan heeft islam alleen maar voordelen.

Foolonthehill | 04-02-19 | 19:41

Hij had van meet af aan al een denkbeeldige vriend. De Bijbel was uit en nu aan een ander sprookjesboek begonnen.

AstraalPenisme | 04-02-19 | 19:41

“We willen m niet”, nee tr*t jou willen we ook niet maar we hebben je helaas wel. Maar jullie mogen best allemaal naar Mekka verhuizen hoor. Zo’n verhuizing zal op weinig weerstand stuiten.

Julianalaan | 04-02-19 | 19:41 | 1

Het is "trut"... ;)

NecroSister | 04-02-19 | 22:58

Muhahaha.
Heerlijk dit soort PVV gekkies!

Berbaar | 04-02-19 | 19:41 | 7

@Berbaar | 04-02-19| 19:47: Begrijpelijk dat je dit humor vind . Je bent een VVD . En die doen ook alles om het moslims naar de zin te maken .

ghetto-is-back | 04-02-19 | 23:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Die PVV is ook een vergaarbak van ellende.

Overnijd | 04-02-19 | 19:41 | 8

@Ggroengras | 04-02-19 | 20:23:
Ach ik vind ze een mooie eerste en tweede plaats hebben daar in. Jammere is wel weer dat de VVD in dit kabinet zit dus schadelijker daar ze dit land weggeven aan de EU en schijt hebben aan de normale nederlanders. Verder denk ik zelf dat het met de pvv het ook niet echt wat zal worden.De ene partij vergokt het land en de andere partij is meest een one isseu partij. Zet beide geen zoden aan de dijk dus.Wordt tijd voor eens wat anders maar zo'n partij moet denk ik nog geboren worden,denk ik.Want politiek is eigenlijk gewoon een slecht toneelstuk. En sommige spelers er van blijken nog eens echt maf .Dat zie je wel weer.

tweetybird | 04-02-19 | 20:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Joran? Zat die niet ergens in een cel in Zuid Amerika?

Osdorpertje | 04-02-19 | 19:40 | 1

Dit is een andere, maar wel van het zelfde kaliber als dat ik die ander ook toewens.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 04-02-19 | 19:48

Wat zou de VVD hem hiervoor betaald hebben,komt wel lekker uit zo voor de verkiezingen.

Animals | 04-02-19 | 19:40 | 3

Betalen?
Die hele club is een vat vol leiperikken, rustig wachten tot er weer één doorslaat.
Ik gok binnenkort op een update mbt Dion. lol

Berbaar | 04-02-19 | 19:44

LOL!! Dat is helemaal niet nodig joh. Dat rariteitenkabinet van de verbodspartij voor de Vrijheid kan zich prima zelf voor lul zetten.

Superior Bastard | 04-02-19 | 19:49

Als ze het daarvan moeten hebben bij de VVD is het einde dicht bij. Weg met die corrupte club en hun zielige trolletjes hier.

D.A.A.R. | 04-02-19 | 20:42

Leuke trolololo van Kuzu.

Ggroengras | 04-02-19 | 19:38

Net als die van Doorn een AIVD infiltrant. Mes snijdt aan twee kanten:

- PVV in diskrediet brengen
- Als z.g. 'bekeerling' moslim gemeenschap infiltreren.

Cunning...

echt_links | 04-02-19 | 19:38 | 4

Dat aantrekken van verwarde mensen associeer ik toch eerder met GL en D66. Ik neem aan dat ik de vele voorbeelden hiervan niet op hoef te noemen :)

echt_links | 04-02-19 | 19:44

Zou kunnen in theorie, leuk bedacht +1. Theorie van @Ggroengras vind ik wel aannemelijker.

Ramsesz | 04-02-19 | 20:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat 'ie de media trollt om meer aandacht te genereren voor z'n boek.
Bij van Doorn begreep ik het nog maar van van Klaveren lijkt het mij sterk.

Mastermattie | 04-02-19 | 19:36 | 2

Ach, Pim was eerst ook links

ik.zou.haar.doen | 04-02-19 | 21:56

Hahaha. De druiven zijn zuur.
Heerlijk dit.

Superior Bastard | 04-02-19 | 19:35 | 2

Neem een schultebrau

IkwilJinekwel | 04-02-19 | 19:39

Een kinderhand is blijkbaar snel gevuld...

kaasfondue | 04-02-19 | 21:33

Geen argument maar wel een gevoel ........ vond het altijd al een typisch (eng) mannetje ..... alsof er iets niet klopte ........... ga dus altijd op je gevoel af.

Ervaringsdeskundige | 04-02-19 | 19:35 | 2

Je doet je naam eer aan...

overVecht | 04-02-19 | 19:43

Ja, dat had ik nou ook. Altijd je intuïtie volgen dus.

Ramsesz | 04-02-19 | 20:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl