Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Kijvend kabinet kibbelt over kinderpardon

Het is geen kin-der-feest ja. 

Wij beginnen dit topic over het kinderpardon met excuses. Pardon daarvoor. Onze Tom Staal vindt het nogal lastig om iets te zeggen over de discussie rond het kinderpardon. Vandaar dat ie zijn standupper vaker opnieuw is begonnen dan de gemiddelde uitgewezen asielzoeker in beroep gaat tegen een beslissing. Maar het gaat in Den Haag nu eenmaal over het kinderpardon omdat CDA en D66 zielige kinderen willen redden nog even wat zieltjes proberen te winnen in aanloop naar de verkiezingen. Volgens Kees Verhoeven staat de coalitie niet op klappen, dus de coalitie zal wel op klappen staan. En nou niet allemaal 'ja dus' roepen, want wij zijn al lang blij dat het in Den Haag weer eens over beleid gaat in plaats van over wat andere partijen vinden over wat Thierry Baudet nu weer geroepen heeft. Oh wacht...

Pardon???

Social

Reaguursels

Inloggen

Waarom moeten die kosten van immigratie op de maatschappij worden verhaald? Kunnen de deugers in NL niet een Deugvereniging oprichten en via hun vrijwillige bijdrage de kosten voor immigratie op zich nemen en de maatschappij daar niet mee opzadelen? Wel alle kosten, dus inclusief de levenslange uitkering en andere subsidies.

Eens kijken hoe lang die vereniging bestaat.

Peerkeoud | 24-01-19 | 12:05
-weggejorist-
Samantha_Cramsie | 23-01-19 | 13:16

Onzin discussie. Er gaan miljoenen kinderen kris kras over de planeet heen die huis en haart plus school en vrienden in de steek moeten laten omdat pappie en mammie tijdelijk of voor een langere periode of voor altijd zo nodig moeten emigreren.....
In Nederland gaat het om duizenden kinderen waar nooit enige ophef over is...
Sterker nog , er zijn zat televisie programma's waar de familie het in het buitenland probeert en het wat tegenvalt... Met de "arme, hier hun roots hebbende, zielige kinderen" erbij.......

Verder is het enige kwalijke dat het zo lang duurt waardoor er kinderen geboren worden die als chantagemiddel gebruikt worden..... En gekke henkie die hier de baas is zit de hele dag met zijn vrienden koffie te drinken....
Illegaal, dan gelijk op de de volgende vlucht weer terug... Op kosten van het land van herkomst....

dijkbewaker | 23-01-19 | 12:05 | 1

Jammer dat ik je niet kan plussen..,. Dit zeg ik ook altijd... (Afgezien van terugvlucht op kosten van land van herkomst. Dat zijn de kosten niet)

wiip | 23-01-19 | 15:56

Het fragment met Baudet en Bruins Slot komt uit een debat over defensie. Waarom staat het hier onder een item dat over het kinderpardon gaat?

Prof. van Leipum | 23-01-19 | 11:41 | 1

Ik denk omdat we niet teveel ruimte willen verspillen aan elitaire snotapen uit de grachtengordel.

Ardbeg | 23-01-19 | 12:17

Nee.

wiers | 23-01-19 | 11:35

Heerlijk hoe die elitaire arrogante grachtengordel koorbal hier op zijn plek wordt gezet door iemand uit het werkveld.

Ardbeg | 23-01-19 | 11:18

Kindermenu, kinderijsjes, kindervoorstelling, jeugdfilm, kinderzitje, kinderstoel, speelgoedpistool, kinderpardon, kinderporno: worden die kinderen tegenwoordig niet heel erg in de watten gelegd?

JvanDeventer | 23-01-19 | 11:02
-weggejorist-
Taylah_Snider | 23-01-19 | 11:00

Waarom zou iemand met een indrukwekkende militaire staat van dienst geen naieve mening kunnen hebben? Te meer als het over een kwestie gaat die ver buiten haar militaire vakkennis ligt. Ze laat zich waarschijnlijk op de kast jagen door het woord "schattig". Nu probeert de CDA PR-afdeling een punt te scoren door seksisme te suggereren.

Prof. van Leipum | 23-01-19 | 10:44 | 2

Eens. Als lijnoperator bij een autofabrikant werken betekent ook niet dat je helemaal op de hoogte bent van (politieke) motieven op het hoogste niveau van de autolobby.

Draak uit Brabant | 23-01-19 | 11:35

Als je in het bedrijfsleven (want dan moet je werken) geen baan kan krijgen dan word je beroeps militair

Jan70 | 23-01-19 | 11:37

Grote kinderen die over kleine kinderen beslissen.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-19 | 10:43

Dat mens van het CDA was weer volop aan het liegen. Luid toeterend "Baudet zegt dat ik lief en schattig ben. Maar ik doe altijd de was, lak mijn nagels, laat mijn man zappen en kook het eten !"
Baudet: "Ik heb nooit lief gezegd, dat was je vriendje Balkenende. En daarmee kun je mij niet mee schaken. En ja, dat brein van jullie is schattig. Hoe naïef".

Kamervraag | 23-01-19 | 10:34 | 1

Jaja mevrouw heeft een kanon afgeschoten, heeft goed geholpen, de Uruzganezen zitten nog na te beven.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-19 | 10:45

Sjezus, zitten deze mensen echt in de Tweede Kamer? De procedures zijn allang ingekort. Het kinderpardon gaat over de groep die nog onder de oude procedures horen (Je kunt als overheid namelijk niet voor lopende zaken zomaar de regels veranderen). De redenatie dat dit pardon tot nieuwe gevallen gaat leiden is dus kolder. Waar het wel om gaat is het opruimen van oude fouten waar iedereen mee in hun maag zit. Dus streep eronder, hebben een aantal asielzoekers na 8-10 jaar onzekerheid eindelijk duidelijkheid. Foutje van de bank in uw voordeel zoals ze bij monopoly zouden zeggen.

MFvGeel | 23-01-19 | 09:44 | 2

Was het licht maar zo helder in de kamer.

Naall | 23-01-19 | 10:27

Ik heb het gevoel dat ik, in uw beeldspraak, de bank ben. Hun voordeel (als daar al sprake van is) is mijn nadeel.

JvanDeventer | 23-01-19 | 10:55

Voor zover nog niet duidelijk, men heeft er alles voor over hier te blijven, toekomst voor kinderen is leidend en omstandigheden en mogelijkheden hier zijn onvergelijkbaar met die in div. landen van herkomst. Vooruitlopend op resultaat van onderzoekscommissie naar oorzaak langdurig verblijf asielzoekers; Belangrijkste reden dat men verblijf zo lang weet te rekken en kinderen kan laten ‘wortelen’, is starten van medische procedures. Hiervoor worden m.n. psychische klachten aangevoerd. Na afwijzing blijkt men getraumatiseerd , depressief en/of suïcidaal. De GGZ krijgt daar geen vinger achter, acteert niet zelden naïef en labelt wel zeer gemakkelijk PTSS etc. Niet zelden lukt het zo, vaak na jaren, alsnog een humanitaire status te krijgen, men valt weer in een of andere pardonregeling of kinderen raken ‘geworteld ‘ wat ook weer kansen biedt zoals inmiddels bekend. Dit is bepaald niet onopgemerkt gebleven en heeft tot veel navolging geleid.
Een groep die er uitspringt zijn Armeniërs, feitelijk kansloze asielzoekers die echter door bovenstaande een verhoudingsgewijs enorme druk op rechtspraak, zorg, hulpverlening , begeleiding en advisering leggen. Verontrustend verder is oplopende druk vanuit ‘wetenschappelijke hoek’, i.c. een stoet gedragswetenschappers en een enkele neuropsycholoog die met een wetenschappelijk die een z.g ‘schadenota ‘het licht hebben doen zien waarin zou worden aangetoond dat kinderen die onder stressvolle omstandigheden in NL hebben verbleven schade wordt toegebracht als ze worden uitgezet naar een ‘verarmde’ omgeving. Een aan alle kanten rammelend stuk vol met zeer betwistbare aannames en confirmation bias, kortom flinterdunne wetenschap, dat eigenlijk die naam niet mag hebben. Ik denk dat de enkele psychiater die getekend heeft dit meer heeft gedaan uit engagement met de zaak dan vakinhoudelijk want methodiek en conclusies doet het schaamrood naar de kaken stijgen. Verontrustend omdat juist dit stuk er in belangrijke mate er toe lijkt te hebben bijgedragen dat het CDA een draai in het kinderpardon heeft gemaakt. Nog verontrustender is dat in de huidige zorgvuldig geregisseerde hysterie de politiek ( i.c. links plus het CDA) er zo maar eens toe zou kunnen overgaan kinderrechten bij besluitvorming asiel mee te wegen. D.w.z. zeggen dat alle kinderen die geremd worden in hun ontwikkeling of hierin niet groei kunnen doormaken die onder omstandigheden als in NL mogelijk en vanzelfsprekend is (.) kortom conform definities als voortdurend naar voren gebracht door Defence for Children, Kalverboer e.d.(overigens de instigators en feitelijk de auteurs van voornoemde nota) voor asiel in aanmerking dienen te komen. Waar dat toe gaat lijden laat zich raden. Een hausse aan nieuwe aanvragen van kinderen die een ‘vlekje’ hebben, een enorme ( verdere) medicalisering van asielwetgeving etc

justinianus | 23-01-19 | 09:38 | 3

Het kinderpardon heeft toch betrekking op de oude zaken? Die route met medische procedures lijkt me nieuw? Goed om in de gaten te houden en bij te sturen, maar het staat toch los van het kinderpardon?

MFvGeel | 23-01-19 | 09:48

In antwoord op vGeel,
Er zijn geen ‘oude fouten’, er is sprake van doorgaans op oneigenlijke gronden rekken van procedures ten einde alsnog de fel begeerde status te krijgen ( zie boven). En er is wel degelijk samenhang tussen kinderpardon en (dreigende) medicalisering van procedures door introductie van ‘kinderrechten’. De lobby ( incl. defence for Children, Kalverboer, Scherder etc.) hanteert eenduidige argumenten op wetenschappelijk zeer betwistbare gronden o.a. hersenschade bij terugkeer naar ‘verarmde omgeving’ etc. Je ziet dat de goegemeente, media etc. deze lariekoek al overneemt en als vaststaande feiten ziet. Zelfs een nuchtere partij als het CDA laat zich hierdoor beïnvloeden en lijkt bereid tot (te) verregaand beleid. De lobby lijkt uitgekiend momentum te hebben gecreëerd waarin een Kamermeerderheid ( incl CDA) zo maar eens zou kunnen instemmen met (door de lobby) zorgvuldig voorbereide initiatiefwet van Groenlinks en PvdA waarin kinderrechten onderdeel zouden moeten uitmaken van besluitvorming in asiel. Dan is de beer los kan ik u garanderen.

justinianus | 23-01-19 | 10:38

Hear, hear. Prima betoogd allemaal, Justinianus.

Dr_Johnson | 23-01-19 | 11:07

Het kabinet "kibbelt" alleen maar om de (eigen) kiezers te binden en zo de coalitie in stand te kunnen houden.

D-Fens_1963 | 23-01-19 | 09:22

Links zal geen enkele rem op dit verhaal ooit accepteren. Ze beschouwen de welvaart en het welzijn in Nederland namelijk als een vanzelfsprekendheid. Niet als iets dat ooit onder druk zou kunnen komen te staan.

Toninhocerezo | 23-01-19 | 09:16

Jeeeej, de wereld, 1 groot kinderfeest.

cat22 | 23-01-19 | 08:54

Ik heb mijn land en overige Europa verdedigt tegen het Rode gevaar tijdens de koude oorlog, en nu wordt het verkwanseld door leeghoofden die in die dagen in de poepluiers lagen door dergelijke wetgeving te willen? Dat zijn mijn argumenten. Voldoende toch?

dorstig! | 23-01-19 | 08:39 | 2

En? Hoeveel warme chocomel heb je gedronken tijdens die koude oorlog? Of is dat denigrerend? Even relativerend grapje hoor, ben t verder met je eensch

merel veld | 23-01-19 | 08:55

Och een ieder zal wel argumenten kunnen verzinnen om een tegenstelling op te trekken, zo ook ik aan gaf hierboven. Slecht een voorbeeld van zottigheid. Zowel de dame als heer in kwestie zijn niet meer dan grote kinderen en doen aan zuurstokje pikken

dorstig! | 23-01-19 | 14:03

Het volgende debacel komt er weer aan... de rechtsbijstand ( toevoeging) gaat op de schop. Eenieder moet maar een ander manier gaan vinden om zich bij te laten staan door een advocaat. Dit geldt uiteraard voor de minima en net daarboven.
Ik ben toch zo benieuwd of de rechtsbijstand verwijdering ook gaat gelden voor asielzaken van eenieder die dit land binnenloopt (Marakessch en de vele migranten uit Afrika) die eindeloos op dit moment blijven procederen onder toevoeging en uiteindelijk kinderen baren die onder de noemer van 'kinderpardon' in aanmerking moeten gaan komen voor verblijf met ouders.
De toevoeging voor bijvoorbeeld criminelen die zgn geen inkomen hebben en de duurste advocaten kunnen inzetten ( Holleeder) ben zo benieuwd of die ook gaat verdwijnen in de nieuwe plannen van geen rechtsbijstand.
G.S. zou daar nog een topic over kunnen starten zo voor de verkiezingen..
Geen rechtsbijstand meer voor de Nl burger die braaf naar zijn k*t baantje fietst maar wel straks nog voor de stroom asieleisers en migranten alsmede de zwaarste criminelen en geweldsplegers die zich laten verdedigen tegen een OM, de staat..
En zo gaat Nederland uiteindelijk zijn burgers op laten draaien voor al wat mis is in de wereld.. ter faveure voor G:L, D66, PVDA en CDA.

onthoud dat goed mensen straks bij het aanstippen van de juiste stem!

fikkieblijf! | 23-01-19 | 08:36

Links wil in alles haar zin hebben... en krijgt dit ook van de zwakke Mark Rutte.

- klimaatafspraken van Parijs waarbij we dadelijk geen gas, olie en benzine meer mogen... met dure investeringen
- het onbetaalbaar migratiesysteem waarbij een oneindige stroom migranten uit Afrika en moslimlanden hier opvang, huisvesting, zorg plus een uitkering krijgt

Het Nederlandse volk wordt wanhopig en betaalt steeds meer voor de plannen en wensen van D66, GroenLinks, PvdA, ChristenUnie en Denk.
Het CDA en de VVD hebben hier geen weerwoord op.... terwijl ze steun krijgen van de PVV en FvD.
58% van de kiezers hebben rechts en midden gestemd... toch heeft links met hulp van de NPO--> hier de absolute macht.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 08:13 | 1

Lolbroek, maar de regering werd toch echt geleid door de VVD die zich nu probeert te verschuilen achter de andere partijtjes, en doet als of zij er zijn voor de burger, niet te vergeten dat het de VVD en zeker rutte waren die van de dividendbelasting af wou want geld was niet nodig, maar we lhet laag BTW omhoog want het geld is nodig, en dividendbelasting gaat niet door maar als nog miljarden voordeeltjes naar bedrijfsleven waar wij de burgers voor moeten opdraaien het vennootschapsbelasting onder de VVD is gedaald tot onder het hoog btw, maar tuurlijk laten we doen als of de VVD zwak is en het beste met de burger voor heeft...

Fosite | 23-01-19 | 08:53

Kan allemaal wel zijn van Uruzgan, maar daar gaat het niet over mevrouw.
Is de waar dat je onderin ongelooflijk veel toewijding ziet, en hoe hoger in de boom, hoe meer leugens en spelletjes je krijgt?
En uiteindelijk wordt het politiek en gaat politiek over in handel. En dat staat bijna haaks op waarvoor de mensen onderin het werk doen.

kloopindeslootjijook | 23-01-19 | 07:55 | 1

Wij besteden veel geld in moslimgebieden... niet alleen via vredesmissies in Uruzgan en Mali etc.--> ook voor opvang, huisvesting en zorg voor migranten uit deze landen.
Dit verhaal wordt alsmaar duurder... hetgeen opgebracht moet worden door de Nederlandse belastingbetaler - daar denkt deze mevrouw niet aan.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 08:21

Hmmm studeerkamer of Uruzgan. Wat een moeilijke keuze zeg! *proest*

knutsel_ | 23-01-19 | 07:52 | 3

Hmmm, politica uit CDA bestuurdersfamilie gaat als rijksambtenaar werken. Werkt bij Defensie als planningsmedewerker. En mag in Afghanistan, nota bene, nog geen half jaar in totaal, op afstand commandant zijn van de jongens die op afstand van de vijand af toe een explosief tegen een berg aangooien. Kortom, ik ben niet onder de indruk. Wel lijkt het mij dat ze al langer wachtte op het moment dat ze haar persoonlijke verhaal met plusjes bij de microfoon kwijt kon. Kortom, een politieke rat uit een politieke familie uit het CDA. Pa was overigens ook volbloed ambtenaar en nota ben voorzitter van de NPO. Het zit in de genen zullen we maar zeggen.

Graaier | 23-01-19 | 08:04

@Graaier - hier heb je een essentieel PUNT--> het merendeel van de Kamerleden en politici zijn afkomstig uit het ambtelijk milieu... hun ouders en zij zelf zijn ambtenaar.
Ze denken dat alles uit de schatkist betaalt kan worden - terwijl de werkende man/vrouw en belastingbetaler dit allemaal moet ophoesten.
De lastendruk ten behoeve migratie en het klimaat wordt alsmaar hoger.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 08:29

Even voor de duidelijkheid, ik zou niet naar Afhanistan zijn gegaan....

knutsel_ | 23-01-19 | 08:45

Je zou zelfs kunnen betogen dat mevrouw een laffe moolenaar is. Dit is even denken namens vele GLers, D66ers, CUers, PvdDers en zelfs CDAers.

Langshetrandje | 23-01-19 | 07:48

Ah heel geslepen van Bruins Slot. Den Terry wegzetten als elitair verwend jongetje. Dan hierbij: Bruins Slot is een geslacht dat al een tijdje confessionele politici levert. Dus wie is er hier echt lid van de elite? Juistem. Mevrouw de voorzitter. Voorts blijf ik tegen een kinderpardon. Was getekend.

Europees_Aanbesteed | 23-01-19 | 07:40 | 1

1+1 = 2 , maakt niet uit wie het zegt. maar ja, zo werk de publieke opinie niet.

kloopindeslootjijook | 23-01-19 | 08:00

Wat een gebrek aan niveau bij deze CDA politica... ‘ik ben militair geweest en jij zat in de studieboeken, dus ik heb altijd gelijk’... Triest dat ook een krant als het Parool menen dat dhr Baudet even flink de waarheid is gezegd door deze mevrouw... Wat een armoede.

Fooak | 23-01-19 | 05:58 | 1

Lijkt de VS wel: veteranen hebben altijd gelijk!

Albasalix | 23-01-19 | 10:55

Dus Mevrouw Bruins Slot wilde even komen vertellen dat zij ooit een pantserhouwitzer heeft afgeschoten en dat ze daarom niet naïef kan zijn en dus per definitie gelijk moet hebben?

Short | 23-01-19 | 02:21 | 2

Lesbische vrouwen zeuren toch?
Dat weet iedereen.

HoerieHarry | 23-01-19 | 03:35

Maar kan ze ook ‘twerken’?

PurnoKing | 23-01-19 | 09:51

Ik heb alleen het filmpje gezien in de tweet, maar begrijp ik nu goed dat dat lieve meisje zegt: "Bla bla bla ik ik ik bla bla, dus mijn standpunten zijn beter dan de jouwe, ook al geef ik geen argumenten"? In dat geval is het maar goed dat het referendum is afgeschaft. We kunnen in dit land natuurlijk niet hebben dat de gemiddelde burger zijn/haar/hets standpunten beter kan beargumenteren dan de gemiddelde volksvertegenwoordiger.

EenGoedBegin | 23-01-19 | 02:10 | 3

Overigens heb ik groot respect voor de vrouwen en mannen die in Afganistan de Nederlandse (ook mijn) belangen verdedigd hebben.

EenGoedBegin | 23-01-19 | 02:15

welke belangen? 26 doden en niets veranderd, buitenlanders weg, Taliban in opkomst. #opbouwmissie #nietmijnbelang

bergsbeklimmer | 23-01-19 | 07:32

Nee ze wenst alleen niet schattig genoemd te worden door die koorknaap.

Ardbeg | 23-01-19 | 12:16

We zitten dan nu eindelijk in een tijd waarin hierover gediscusseerd kan worden. Waarom laten we deze mensen toe; ze haten het westen en ze haten blanken.
Witte mensen hebben ook een cultuur. Witte mensen doen er ook toe.

FredKlep | 23-01-19 | 01:37 | 1

Blanke mensen.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 05:18

Kinderen die gebruikt worden voor eigen gewin ,ouders ... althans man en vrouw die in een relatief kansloze situatie bevinden en dan het in hun hoofd halen om kinderen op de wereld te schoppen om zodoende voor eigen gewin verdienen het niet om hier de boel op te vreten .
Kijk waar die idioten vandaan komen ,ik voorspel dat die kinderen het tuig van de toekomst zullen zijn .

Modi | 23-01-19 | 01:33

Burgemeesteres in oorlogstijd. “Do ist der Bahnhof..!“ van de gebroeders Temmink. Daar moest ik aan denken bij dat gereutel van dat meisje.

Willem_Oltmans | 23-01-19 | 01:24

Weet je wie ik echt mis?
Rita Verdonk.
Alleen al doordat zij ook door die ettuR op een zijspoor is gezet.
Rita Verdonk zou trouwens prima in het FvD passen, als de handrem en het geweten op Baudet en ik weet zeker, dat Rita geen houwdingessen af heeft geschoten.

Theo-Pim-Riv | 23-01-19 | 01:22 | 3

Mw. Verdonk heeft écht iets nuttigs gedaan voor de samenleving: ze was gevangenisdirecteur en directeur staatsveiligheid bij de BVD- en dat was bepaald niet in een zinloze zandbak.

bisbisbis | 23-01-19 | 01:47

Rita Verdonk heeft geen sympathiefactor, door haar uiterlijk, minimale nonverbale expressie en diepe stem komt zij over als een stuurse vrouw. Spindoctors kiezen voor mensen met een hoge sympathiefactor, hersens niet expliciet gewenst. Zo komen we aan lachebekje o.a. Rutte, doetje Klaver en robot Jetten (die over the top is en dus een miskleun, na de verkiezingen een ander).

bergsbeklimmer | 23-01-19 | 07:40

Klopt beklimmer. Erg is dat. En dan heb ik het nog niet eens over vakministers of beroepsbestuurders.

Willem_Oltmans | 23-01-19 | 10:12

Het is te hopen dat die kanonskogel van mevrouw niet op onschuldige kinderhoofdjes is gevallen.

de honden blaffen... | 23-01-19 | 01:13

Ideetje!
Maak een nieuwe asielwet die bepaald dat elke vrouw die zwanger wordt of is bij asiel aanvraag direct geweigerd wordt en nooit in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning en haar kinderen evenmin die hier niet danwel tijdens de asielaanvraag verwekt zijn.
Daar gaat een goede ontmoedigende uitwerking van uit. Tevens voorkom dat er hier minderjarige asielzoekers geboren worden en opgroeien in AZC's.
ps.
N.B. als je werkelijk op de vlucht bent dan is het laatste wat je doet zwanger worden.

GeinPonempie | 23-01-19 | 01:04 | 3

PS: jeuk in de broek kun je niet stoppen.

HoerieHarry | 23-01-19 | 01:09

@HoerHarry
Wel eens van anti-conceptie gehoord?

GeinPonempie | 23-01-19 | 01:13

Daar heb je uiteraard een groot puntje.

HoerieHarry | 23-01-19 | 01:15

Even wat pardonkinderen fokken. Abortus is verboden! En zonder terugtik!!!
Ha, die gratis Miele is al in de pocket.

Cobalt bomb | 23-01-19 | 00:34

Mw. Bruins Slot was elf jaar geleden een van de vuurleiders in Uruzgan, bij die paar 2000 NL apparaten die zo slecht tegen zand en stof konden. Ze schoot dus helemaal niets af, dat deden de mannen in die apparaten. Misschien niet zo zeer schattig en/of naïef, maar dan toch wel een beetje 'opgeleukt', dan wel wat 'zwaarder aangezet'.
-

bisbisbis | 23-01-19 | 00:23 | 2

Ook ik ben heel nieuwsgierig wat mevrouw nu precies heeft gedaan. Heb het sterke vermoeden dat het weinig voorstelde. Mijn beeld is dat ze een van de militairen was die veilig en op afstand in Afghanistan af en toe iets deed. Maar zich vooral verveelde. Hopelijk is er iemand die kan vertellen hoe dapper mevrouw was en hoe het komt dat ze nu in de kamer zit.

Graaier | 23-01-19 | 07:52

Ze mag mijn Houwitzer ook wel even afvuuren.....

PurnoKing | 23-01-19 | 09:52

Het spekken van de schandelijke asiel advokaten gaat uit eigen belang door zolang men steeds opnieuw kan blijven procederen en procederen, en rekken en rekken (door u en mij betaald natuurlijk)
Stel gewoon een vaste periode in ; bijv maximaal 1 of 2 jaar en dan stoppen met procederen, dan kunnen die kinderen hier ook niet jaren lang opgroeien en aldus hun vader en hun moeder en hun broertjes en hun zusjes en hun neefjes en hun nichtjes en hun ooms en hun tantes en hun opa's en hun oma's hierheen halen
youtu.be/Y_bY2j2Q9Ek?t=65
Incl gratis woningen, gratis uitkeringen en gratis zorg, enz, (alweer door u en mij betaald natuurlijk)

telelezer | 23-01-19 | 00:19 | 1

De eerste beslissing over een asielverzoek dient zorgvuldig en bindend te zijn, en binnen een half jaar na aanvraag genomen te zijn.
Hiertegen is éénmaal beroep mogelijk in een procedure die maximaal 3 maanden duurt, maar dient gezien het eerder genoemde vrijwel kansloos te zijn.
Daarna dient men, bij bevestiging van het eerder genomen besluit direct het land te verlaten, en kan men geen aanspraak meer maken op welke voorziening dan ook.
Zo simpel kan het zijn.

de honden blaffen... | 23-01-19 | 01:04

Dus ze heeft een pantserhouwitser afgeschoten??? Dan zal ze wel erg getraumatiseerd zijn (-;

ff serieus nu! | 23-01-19 | 00:19

Ongelooflijk dat GeenStijl voor een pardon is. Dat valt op geen enkele manier te verdedigen. De perverse prikkels die het uitlokt, het principe dat wetten niet nageleefd hoeven te worden, de ellende die de gepardonneerden nog gaan opleveren. God damn hippies hier op mijn anderzijds favoriete weblog.

hustler01 | 23-01-19 | 00:19

Het 'schattig' noemen is wel ongepast, maar inhoudelijk klopt het gewoon wat Baudet zegt.

Blasfemie | 23-01-19 | 00:18

En de minister, was zij soms geestelijk verzorgster der naastenliefde in de strijd om Fak Fak? Of stagiere bij Luns? Je weet maar nooit bij die CDA klanten.

Musset | 23-01-19 | 00:14

Moet je je løl door dat neusbeen heen beuken ofwa voordat ze afgaat.
De vrouwitscher.

Bahbah.

schoon-schip-maken | 23-01-19 | 00:07

geen zin om alle tegels te lezen, wat ik normaal wel doe, Ik wil verdomme NEDERLAND terug, en dat vrouwtje met grote mond, die moet je keihard doen, grote mond, maar in bed een doetje.

westcoast | 23-01-19 | 00:04

Mevrouw zal dan ook erg gecharmeerd zijn van de handgranaatgooiende shisha jeugd van tegenwoordig. Stel je voor dat die zich in van die naïeve studeerkamers zouden ophouden.

Pieter_Auper | 23-01-19 | 00:00

Ach ja, carrière-officieren.. Staat leuk op het CV meer niet.

Wasbakplasser | 22-01-19 | 23:48 | 4

botbot | 23-01-19 | 00:08
Ik zou alleen verbaasd zijn BotBot, als jij positief over Baudet zou reageren.
Je bent zoooo voorspelbaar.

Roadblock | 23-01-19 | 00:18

Als ze geen levend stratego kunnen spelen zijn ze verrekte waardeloos.

Cobalt bomb | 23-01-19 | 00:36

van Balen nog zo'n schertsofficier

Jan70 | 23-01-19 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Als exmilitair zou je wat meer respect kunnen hebben voor mensen die wel zelfstandig kunnen nadenken. Mevrouw is kennelijk trots op haar verleden als schutter op grote afstand en doet net alsof ze in close combat is geweest. Heldin der dooddoeners

Langshetrandje | 22-01-19 | 23:44 | 6

botbot | 23-01-19 | 00:08
Ik zou alleen verbaasd zijn BotBot, als jij positief over Baudet zou reageren.
Je bent zoooo voorspelbaar.

Roadblock | 23-01-19 | 00:19

Roadblock | 23-01-19 | 00:19 |
Nu nog mooier, ik heb die stomme opmerkingen toch niet gemaakt.
Ik stond toch niet met een bek vol tanden.

botbot | 23-01-19 | 00:23

Lullig voor die kerels in het leger.
Krijg je een vrouw als collega en dan is ze lesbisch.

HoerieHarry | 23-01-19 | 01:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Kees Verhoeven ziet er een beetje smoezelig uit sinds die bij zijn vrouw weg is. Raar haar, vlekken op zijn pak, stropdas los

namensmijnhond | 22-01-19 | 23:40 | 2

Veel spikkels overal.

Langshetrandje | 22-01-19 | 23:48

Ja, een beetje een smoezel. Heeft zijn uiterlijk in overeenstemming gebracht met z'n eigenschappen...

Pierre Lebon | 23-01-19 | 00:28

Ohw.. ze heeft een howitzer afgeschoten? Afghaanse traditionele gerechten gegeten?

Pierre Lebon | 22-01-19 | 23:28 | 2

Prachtig om te zien hoe ze hem de neus afveegde.

botbot | 22-01-19 | 23:40

botbot | 22-01-19 | 23:40 |
Ik zou alleen verbaasd zijn BotBot, als jij positief over Baudet zou reageren.
Je bent zoooo voorspelbaar.

Roadblock | 23-01-19 | 00:17

En toch zou ik haar doen.

Langshetrandje | 22-01-19 | 23:22 | 2

Te spichtig. Tante Sidonia is er niks bij.

Padjepejer | 22-01-19 | 23:29

Tja. Iemand moet t doen. Stom kanonnetjes afschieten. Enorm dapper.

Langshetrandje | 22-01-19 | 23:34

Trekpop mw. Bruins Slot (één van de vele 'backbencher' CDA muppets) is een natte tosti.

Ik heb het 'ego borstklop gebral' wat in het NL parlement door moet gaan voor 'debat' niet in zijn geheel gehoord of bekeken. Hoe dan ook als je collega-CDA'er dit clipje twittert alsof het een succesvol wapenfeit zou zijn (wat het dus niet is!) en je inbreng bestaat uit: "ik oud militair ben, veteraan ben, pelotonscommandant in Uruzgan ben geweest, en een pantserhouwitser heb afgeschoten" zoals mw. Bruins Slot zegt, dan heb je ook nul komma nul argumentatieve munitie.
Verder laat mw. Bruins zien dat ze een bruikbare idioot was die zich op pad heeft laten sturen door carrière-politici voor zinloze missies in Afghanistan die verkocht werden als 'wederopbouw-missie' maar dit nooit waren (één van de vele staaltjes volksverlakkerij en demagogie uit Den Haag), en nu is zijzelf zo'n liegende carrière-politicus. Toch knap hoe ver je het kan schoppen met hielen likken in de NL politiek, wat een uitzonderlijke prestatie!

Hoeveel kinderpardons zijn er de afgelopen decennia al niet geweest?! Hoe vaak hebben ministers hun discretionaire bevoegdheid al wel doen gelden om uitgeprocedeerde kinderen toch een permanente verblijfsstatus te verschaffen? Ik ben de tel kwijt. Wat ik weet is dat dit de afgelopen +/-25 jaar heel erg vaak is voor gekomen. Talloze acties door de jaren heen, geraffineerd opgezet door de 'zieligheidsindustrie', waarbij een of twee kinderen steeds tot poster-iconen gemaakt worden (Mauro, Howick & Lili, etc. etc.) met veel media aandacht.

In de realiteit betekend het verlenen van een verblijfsvergunning voor een minderjarige asielzoeker, dikwijls het verlenen van permanente verblijfsvergunning voor ouders en verdere gezinshereniging, dus: weer een complete familie toelaten tot NL!
Dit wanbeleid is absurd.
Slechts een minuscuul percentage van alle allochtonen in NL was werkelijk vluchteling. De overgrote meerderheid was dat nooit, en diezelfde meerderheid die hier om economische redenen c.q. vanwege de welvaartsstaat nu is, is N.B. oververtegenwoordigd en verantwoordelijk voor veel criminaliteit, overlast. Een grote groep binnen die meerderheid van gelukszoekers is alleen maar een economische last en geen aanwinst en kan of wil bovendien niet integreren.
Nederland is overvol. De grenzen moeten dicht voor al die gelukszoekers. Verder moeten de mogelijkheden tot protest aantekenen en doorprocederen bij asiel aanvraag drastisch worden ingekort en beperkt.

GeinPonempie | 22-01-19 | 23:20 | 6

Baudet, kan ik uit ervaring zeggen, is bij militairen de populairste politicus. Echter niet bij de hogere, ambtelijke rangen van MinDef.

Ebert de R | 23-01-19 | 01:12

In de meeste landen krijgen vluchtelingen niets en gaan ze dus zo snel mogelijk weer naar huis als het weer enigszins veilig is. Zou ik trouwens uit mezelf al doen. Maar Nederland moet zo nodig weer voorop lopen. Ten koste van de eigen inwoners nog wel. Uitzichtloos.

SlimmeBelg | 23-01-19 | 06:25

Helemaal mee eens

Jan70 | 23-01-19 | 11:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ze niet voor hun kinderen kunnen zorgen in het eigen land, hoe denken ze dan voor hun kinderen te zorgen in Nederland. Nee hoor, deze families blijven lekker aan de Nederlandse tiet der uitkeringen hangen en wij leveren iedere keer weer een klein beetje in. We kunnen individuele gevallen wel negeren, maar alles opgeteld verpest het ons landje.

heldheino | 22-01-19 | 23:16

Kinderpardon = ouderpardon.
Wie dit feit weglaat - kinderen horen bij hun ouders - moet men niet serieus nemen, maar verdenken van tendentieus populisme.

marjen | 22-01-19 | 23:06 | 1

Het is ook de verkeerde volgorde en dat kun je het lakse, we kijken even weg, beleid van de beleidsmakers kwalijk nemen.

Dr. Blechtrummel | 22-01-19 | 23:20

Super matthijs is dus een superkut. Volgens naleesbare registers zijn Baudet en Hiddema vaak aanwezig. Voor een tweekoppige fractie is dat meer dan netjes. Een omhoog gevallen arrogante trol zoals jij zou dat moeten weten. Eerst kennis opdoen lulletje en dan reageren.

paulisimo | 22-01-19 | 23:04

Naïef en schattig; daar doe je Uruzgan bij en dan ben je ineens niet meer naïef en schattig.... noem het eerder corrupt en hypocriet. Officieren in de krijgsmacht heb ik te veel gezien en die zie ik inderdaad egoïstische naïefe kakkers met een “ ik heb houwitzer geschoten” pisbabbels. Manschappen doen dat ten eerste en hebben bovendien meer karakter en problemen ondervonden van deze LT likmelul.

rattenvanger XL | 22-01-19 | 23:03 | 1

Als

rattenvanger XL | 22-01-19 | 23:03

'Ik heb een pantserhouwitser afgeschoten', bedreigt ze Thierry of nodigt ze hem uit?

Mr_Natural | 22-01-19 | 22:56 | 2

Ze wil zijn pokemon vangen.

Padjepejer | 22-01-19 | 23:00

Tja. Hoe zouden de gasten die de Enola Gay vloog en Little Boy dropte boven Hiroshima zich betitelen en benoemen? Lijkt me toch wat heftiger dan een kanon afvuren. En zou mevr. (die ik niet ken) dan wel onder de indruk zijn van Col. Paul Tibbets jr. ipv studentikoze korporaal Sjerry? Overigens zei ze dat Terry haar lief noemde maar hij zei toch echt naïef.

en.wikipedia.org/wiki/Enola_Gay

Graaf_van_Hogendorp | 22-01-19 | 23:08

Het gaat steeds over gewortelde kinderen. Kinderen die geworteld en geintegreerd zouden zeker moeten mogen blijven.
Het zijn de kinderen die na drie generaties nog niet geworteld zijn die ze er uit zouden moeten flikkeren.

lieverdeauddanreaud | 22-01-19 | 22:55 | 4

@xel
Juist! maar de haatlarven van Jihad gangers die in Syrie zijn opgegroeid, die zijn daar ineens niet geworteld.

lieverdeauddanreaud | 22-01-19 | 23:19

lieverdeauddanreaud | 22-01-19 | 22:55
Ben ik helemaal met je eens.

HoerieHarry | 22-01-19 | 23:25

Hoeveel echte oorspronkelijke Nederlanders zijn er inmiddels ontworteld door dat ze, zoals in alle grote steden in NL het geval is, een minderheid in hun eigen stad zijn?! Dan wel om die rede verhuisd zijn, om vervolgens weer enkele jaren later in hun vinex-wijk, de provincie etc. met hetzelfde gezeik te maken te krijgen etc.

GeinPonempie | 22-01-19 | 23:33
▼ 1 antwoord verborgen

Pardonkinderen, klinkt lief.
Ik ben oud genoeg om mij te herinneren van wanneer Abu Bakr al-Baghdadi een lief kinderpardon knulletje was geweest als zijn papa en mama godbetert in deze door politieke zakken bestuurde polder waren neergestreken.
Soms is het beter ze te doen stikken wanneer hun cultuur te giftig is.

Jan Passant mk2 | 22-01-19 | 22:51

Een burgemeester zei vandaag; ‘wat doe je met een gezin waarvan het oudste kind 18 is en dus mee uitgezet mag worden en de jongste 1 die niet uitgezet mag worden tot z’n 18de?’ Nu begrijp ik dus waarom de meeste vrouwen zwanger rondlopen in die AZC’s .

Trumme | 22-01-19 | 22:46 | 1

ah, ik dacht dat dat iets te doen had met de geile moslims die daar de dienst uitmaken.

Jan Passant mk2 | 22-01-19 | 22:52

“Ik was militair”???
Alle stupiditeit daar, in a nutshell!
Je leent jezelf tot het opknappen van de onfrisse ideeën van de regering. Niks om over op te scheppen, zeker niet om luidkeels te verkondigen..

Accident_Prone | 22-01-19 | 22:45 | 2

Baudet drukt het netjes uit. Ze is niet schattig maar te dom om te poepen.
Wat zegt ze daar nou eigenlijk, Baudet heeft een opleiding en ik niet, zoiets?

lieverdeauddanreaud | 22-01-19 | 22:59

Dat is exact wat ze zegt, maar te stupid om door te hebben DAT ze het zegt .

Accident_Prone | 23-01-19 | 07:36

Tsja, Tjerry, hoe maf zal die worden wanneer ' ie echt op de pluche mag gaan plaatsnemen kijkend naar het elitaire, narcistisch gedrag van hem. Kinderpardon, overheid; regel de zaken zodat binnen no-time duidelijk is, wel of niet.

Dr. Blechtrummel | 22-01-19 | 22:38

Als die arrogante omhoog gevallen buikspreekpop nou eens wat vaker in de kamer kwam zou hij dit soort dingen weten.

Supermatthijs | 22-01-19 | 22:35

Kinderen zijn kut, ze janken en zeuren. Alle kinderen het land uit!

Mark_D_NL | 22-01-19 | 22:33 | 1

Een soort van … vrouwen en kinderen eerst.

frank4444 | 22-01-19 | 22:44

Goed, laten we
1) alle kindertjes die ‘verwesterd’ zijn een kinderpardon geven.
Hiermee impliceren we dat we een eigen cultuur en identiteit hebben en dat die erg belangrijk is in ons land.
2) alle kindertjes die niet ‘verwesterd’ zijn -> stoppen met hun lijden in dit vreemde land en ze op laten groeien in hun moederland waar ze zo aan gehecht zijn.

Wim_Kut | 22-01-19 | 22:29

“Ik heb een kanon afgevuurd”. Nou geweldige daad meid maar wat was nou je inhoudelijke punt? Je lange tenen laten zien?

Eppo | 22-01-19 | 22:27 | 2

Ik zou als Baudet vragen;’zijn daarbij burgerslachtoffers gevallen?’

Trumme | 22-01-19 | 22:48

Yep. Jammer, hij laat wel vaker schoten voor open doel liggen. Hij moet nog veel leren.

Muuke | 22-01-19 | 23:48

Asielrecht, daar moeten we vanaf. Asiel moet een gunst zijn, geen recht.

Sitting_targets | 22-01-19 | 22:24 | 3

Denemarken en Zweden zijn na ''wir schaffen das'' strenger geworden en hebben een limiet en een stop ingevoerd.
Nederland gaat ongewijzigd door met het migratiesysteem waarbij mensen uit Afrika en moslimlanden hier automatisch opvang krijgen in een AZC--> met daarna een ingerichte woning plus een uitkering.
Dit kan niet één land... lang volhouden, ook wij niet.

sociaal_econoom | 22-01-19 | 22:36

Sitting_targets | 22-01-19 | 22:24

Exact!
Kinderpardon = ouderpardon = oeverloze immigratie.

Daarbij, voor 'veilige' landen geldt, geen asiel aanvraag mogelijk = direct uitzetten.

In alle andere gevallen geldt, aanvraag afgewezen = vertrekken.
1 x nieuwe procedure starten kan,.... maar wel vanuit het land waarnaar is uitgezet.

Permanente verblijfsvergunningen dienen niet meer verstrekt te worden, daarvoor in de plaats komen tijdelijke 'gedoogverklaringen' welke om de paar maanden kritisch herzien worden met als doel de betrokkene -en aanhang- weer zo snel als mogelijk te repatriëren.

@xel | 22-01-19 | 22:56

En de uitkeringsverstrekkende partijen dan? Daarvoor worden de paspoorten uitgedeeld. Om te blijven regeren, want stakkers gaan op de PvdA stemmen want outkûring

rattenvanger XL | 22-01-19 | 23:09

Rutte III is tegenstrijdig bezig--> met betrekking tot het klimaat zijn ze uitermate streng en extreem bezig - we mogen na 2030 geen gas en geen benzine meer.

Echter ons onbetaalbaar migratiesysteem blijft ongewijzigd - terwijl dit veel zorgwekkender is dan het klimaat.

sociaal_econoom | 22-01-19 | 22:22 | 1

Maar... maar... maar...

'Vluchtelingen' burgeren toch allemaal goed in, zijn allemaal hoogopgeleid en zijn toch een waardevolle aanwinst voor onze samenleving..? Het is heus niet zo dat ze ons als ongelovigen 'kufar' zien, waar ze niets mee te maken willen hebben..?

Het is om te huilen.

*plop*

Padjepejer | 22-01-19 | 22:26

Wat een onzin. Ik ken veel expat kinderen die pas voor het eerst op hun 12e of 15e in NL zijn komen wonen. Die zijn allemaal goed terecht gekomen want die werden niet als zielig gezien, maar zagen in dat hun rugzak juist beter gevuld was door levenservaring en aanpassingsvermogen

Olleke | 22-01-19 | 22:22

Er zouden zomaar verhalen op kunnen duiken dat Bruins Slot alleen pennen heeft gelikt in Afghanistan.

Ik roep maar wat | 22-01-19 | 22:20 | 2

CDA zelf weet niet hoe snel ze dit op hun feestboek en twitter moeten zetten (uiteraard zonder het antwoord van Baudet dat het hem om de inhoud ging en niet haar als persoon) dus dat zou wel briljant zijn als er een oud collega van haar uit de school klapt.

General Dripple | 22-01-19 | 22:58

Voor de vorm: peletonscommanten schieten niet met artillerie. Voor de ervaring 1 tje dan. Stakkerwijf.

rattenvanger XL | 22-01-19 | 23:12

Peter R. net gezien bij Jensen?
Die is echt linkser dan links. Nog erger dan ik dacht.

HoerieHarry | 22-01-19 | 22:17 | 5

Petertje stuurt 5x per week een factuur á €1500 naar RTL en de NPO.

Trumme | 22-01-19 | 22:50

Peter is een D’66 stemmer, de partij die altijd het hardst op Wilders inhakt.

JI-HAAT | 22-01-19 | 22:53

Ja ik heb het gezien, dacht dat hij Jensen zou aanvliegen. Hij was woest en ook op het publiek.

roodborstje1 | 23-01-19 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens is liggend gestopt met CDA stemmen nadat die ratten jaren eerder ook al verkiezingsbeloften rondom dat kudtpardon niet nakwamen. Toen was ik ook al tegen omdat ik wist: nu weer, betekend de volgende keer ook weer. Dit mensen, gaat eindeloos door tot dit land gewoon helemaal naar de fucking klote is met allerlei volk uit de barbarij. Ach, we verdienen niet beter.

liggend_streepje | 22-01-19 | 22:17

Het kinderpardon heeft helemaal niets met politiek van doen en alles met deugretoriek. De huidige regels gelden voor iedereen, ook voor kinderen.
Ik begrijp niet wat er moeilijk is aan het in een vliegtuig stoppen van rifratten en in marokko van de trap duwen. Als ze er in marokko niet uit mogen, zet ze dan in Centraal Afrika maar uit. Er kon destijds ook een stukje Nederland in Canada geregeld worden toen Bea geboren werd. Doe datzelfde maar voor de rifratten en andere weigeraars.
Hoeveel procent van de rifratten is voor hun 18e al bij de politie bekend? Precies. Tot zover de onschuld. Gewoon handhaven, heel simpel.

Frau Merkel | 22-01-19 | 22:15 | 1

Beatrix is van 1938, geboren in Soestdijk dat snel door Baarn was gennexeerd. Margriet was een oorlogskind dat via het jus natalis ook de Canadese nationaliteit kreeg, maar wegens het Nederlandse jus sanguinus de Nederlandse nationaliteit kreeg.

Veel erger is het feit dat de Nederlandse Grondwet die op10 mei 1940 goldt een zetelverplaatsing van de regering buiten het Rijk verbood en de facto de Regering - Koning en Kabinet - zijn afgetreden. Het land zonder bestuur achterlatend. De legalistisch ingestelde Duitsers konden daarom niet anders dan een militair bewind instellen in het veroverde Nederland. Dat is ook een van de redenen waarom zoveel joden in Nederland als ratten in de val zaten.

Naoorlogs is dit nooit hersteld. Wat dit zegt over de legaliteit van het huidige landsbestuur mag u zelf invullen.

Glasgow Argus | 22-01-19 | 23:32

Kinderen. In de Middeleeuwen bestonden ze niet. In de islam ook niet (negen jaar, hup, Mohammed heeft zin vanavond). Er bestaan in onze wereld zeer verschillende perspectieven, hoe met kinderen om te gaan. In islamlanden wordt helemaal niet vanuit het kindperspectief gedacht. Daar gaat het om het gewin voor de ouders, welke bruidschat kinderen binnenslepen voor hen, en anders welke verblijfsvergunning kinderen voor hen weten te bemachtigen. Daarbij wordt gespeculeerd op het kindperspectief dat linkse kerkers wel en misschien wel als heilig verklaard enig bestaand perspectief huldigen. Ja, zo laat je jezelf met open ogen om de tuin van Allah leiden. Die islamouders denken anders, denken puur uit eigengewin, terwijl linkse kerkers niets anders liever willen dan zichzelf opofferen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-01-19 | 22:13 | 9

JvanDeventer
Ik geloof jullie wel, denk zelf ook dat dat vaak gebeurt. Alleen hoe regel je zoiets? Hoe moet je dat toetsen? Of stoppen we met individueel toetsen voor een fors aantal landen? Dat gaat weer conflicteren met Europees en Nederlands vreemdelingenrecht en een substantieel deel van de bevolking en natuurlijk MSM. Maar dat lossen we vandaag toch niet meer op.

Rest In Privacy | 22-01-19 | 22:57

@Kleurling
Een kinderpardon is óók een generieke maatregel. Daar laten ze ook de individuele toetsing los. Dan kun je ook zeggen dat je helemaal geen kinderen zonder ouders toelaat, of dat je nooit meer gezinshereniging in Nederland toestaat, of dat kinderen na hun 18e het land weer uit moeten. Allemaal generieke maatregelen. Maar je moet ze wel willen uitvoeren.

JvanDeventer | 22-01-19 | 23:09

Een van de redenen, waarom niet een 'Joods-Christelijk' perspectief dient te regeren, is de mogelijkheid dat de asielaanvraag wordt afgewezen en ouders + kinderen terug naar hun land van herkomst dienen te gaan. Het zou van de gekke zijn, wanneer je bij islamitische ouders er een niet-islamitisch kinderperspectief naar binnen wurmt. Er wordt veel te eenzijdig gedacht vanuit een dogmatisch verheerlijkt 'Joods-Chr' perspectief, dat ook bij nader toezien pluralistisch blijkt te zijn.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-01-19 | 23:30
▼ 6 antwoorden verborgen

schattig was natuurlijk niet letterlijk schattig maar een synoniem voor dom. Dit bewijst zij maar eens weer door dit soort BS uit te kramen. Wat maakt het nou uit dat je die dingen hebt gedaan in het leger. Dat weerlegd zijn punt toch niet? Domme doos.

hansjansen2 | 22-01-19 | 22:08

Vrouwen in het Leger... wat een geldverspilling deze hang naar "gelijkheid" met de man. Gaat nooit lukken. Zegt heel veel over dit kamerlid.

Eendragtmaaktmagt | 22-01-19 | 22:08

Is Hanke daadwerkelijk schattig..?

We stellen dus weer de ouderwetse vraag:

Zou u haar doen?

Padjepejer | 22-01-19 | 22:06 | 3

Iknie.

aamert | 22-01-19 | 22:58

Ik ook niet. Vind 'r, hoe zeg je dat, te 'spichtig'.

Padjepejer | 22-01-19 | 23:01

Ik zou haar mijn howitser laten afvuren.

EenGoedBegin | 23-01-19 | 02:22

In feite komt het hier op neer: wij willen niet meer varkens op ONS erf, die vreten uit de trog waaruit wij vreten.
Ja, nu gaat het nog, nu de trog nog goed gevuld is.

King of the Oneliner | 22-01-19 | 22:02 | 1

Ja maar. Die biggetjes zijn zo lieeef.
Met ratten heb je dat ook. Maar het blijft ongedierte.

frank4444 | 22-01-19 | 22:07

Pelotonscommandant was m'n zwager ook, maar wat heeft dat voor ene moer te maken met de stommiteit en ranzigheid om een kindjespardonbeleid opnieuw te steunen en je land nog wat verder kapot te maken, achterlijke trut. Zou ze dat peloton ook zo verpest hebben?

hertogvanzottegem | 22-01-19 | 22:01

Het feit dat mevr. Bruins Slot klakkeloos de mening van "de hoogste militair" verdedigt, geeft aan, dat ze nog steeds militair is en geen (kritisch) kamerlid. En dus ideaal om de bevelen van het CDA op te volgen.

The_Black_Knight | 22-01-19 | 22:00

www.youtube.com/watch?v=3jF9pLyq888
Kijk hoe je zo'n pantserhouwitser afvuurt: er zit een roodkleurig hendeltje aan, die je omdraait. Zelfs een president kan dat. Hieronder een video met dezelfde houwitser, afgevuurd door twee vrouwen.
www.youtube.com/watch?v=E4v4SJaEVY8
Ach, ach, "Ik heb een pantserhouwitser afgevuurd, terwijl u in de studeerkamer zat te studeren..." Jetzt knallen die Kanonen!

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-01-19 | 21:58 | 4

DeJemelscheet | 22-01-19 | 22:12
Ik moet er niet aan denken, hoe Poetin door zo'n luikje kruipt, net als die dikkere dame. Overigens is dit in het geheel niet tegen de Nederlandse legermacht bedoeld. Ze dienen over het beste materiaal te beschikken. Ieder zijn werk en kundigheid. Maar politiek gezien, is de vuurkracht van de CDA-madam losflodderig.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-01-19 | 22:20

Ik ben het ook niet oneens met je politieke analyse hoor. Maar ik denk wel dat mevrouw een capabel mensch is. Als militair in ieder geval. Kun je politiek echter nog steeds wel falen.

DeJemelscheet | 22-01-19 | 22:29

Over een paar jaar moet ze getuigen voor een parlementaire commissie vanwege haar uitspraken. Dan gaat het over burgerslachtoffers en schadevergoeding.

Trumme | 22-01-19 | 22:53
▼ 1 antwoord verborgen

Naar wie schuiven ze de rekening?

Manneke Pislam | 22-01-19 | 21:57

Stampvoet ****ik kan niet schattig en naïef zijn want ik zat in het leger***.Hahaha, verkiezingsretoriek.

revolte | 22-01-19 | 21:55 | 3

Ik was sergeant-majoor!!!
Ja, van het schijthuis zeker. LOL.

King of the Oneliner | 22-01-19 | 22:08

De argumentatie van mevrouw slaat als een tang op een varken. Het wekt de indruk een typisch excuusgevalletje geweest te zijn.

Frau Merkel | 22-01-19 | 22:09

HBLB (Hoofd Bureau Lege Batterijen)

liggend_streepje | 22-01-19 | 22:14

Als je gelooft in denkbeeldige opperwezens EN ook nog eens bij organisaties hoort waar pedoseksueel misbruik bijna de norm is............................ dan hoor je op zijn minst niet in de politiek thuis. En dan druk ik me nog mega mild uit mevrouw de Bruin. Dan: ons leger in WOII, Ons leger tijdens Sebrenica, Ons leger in Libie waar ons helicoptertje werd afgepakt. Ons leger in Afghanistan waar we in de 4e achterhoede zaten. Oftewel nog nooit ECHT iets betekent. Ga koken naïef gek mens.

Rest In Privacy | 22-01-19 | 21:55

Thierry heb ik wel eens iets beters horen zeggen....

Karel Kruizenruiker | 22-01-19 | 21:52 | 5

Karel Kruizenruiker | 22-01-19 | 21:52
Heb Hanke Bruins Slot nooit eerder iets beters horen zeggen.
Dat is pas erg.
Of uberhaupt iets horen zeggen.
Nog erger.

chicago river | 22-01-19 | 22:04

kapoerewiet | 22-01-19 | 21:58

Klopt, ik vind dat dédain ook niets.

Daarom stem ik ook op Geert.

Padjepejer | 22-01-19 | 22:08

Ik vind het dédain daar wel op zijn plaats.

2tribes | 22-01-19 | 22:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Want we hebben nog niet genoeg mensen op de weg hier. Kinderen blijven = ouders blijven = recht op nareizende grootouders, broers, zussen ... die vervolgens weer partners over mogen halen. Zo blijven we nog wel even bezig maar dat is natuurlijk ook gewoon het doel: verdeel en heersch.

liggend_streepje | 22-01-19 | 21:52 | 2

en dan gaan ze straks terug op vakantie, komen de geweldige verhalen hoe goed het hier is voor hun, en iedereen daar jalours...

Rene046 | 22-01-19 | 22:17

Daar hoor je ze nooit over hè. Met gemiddeld 20 directe familieleden praat je met 700 kinderen over 14000 mensen uit een veilig land notabene.

Trumme | 22-01-19 | 22:55

Tegen kinderpardon en tegen wijven in het leger! Gek wijf! Oh ja: voor PVV, voor FVD en voor een verbod op de islam!

TonyMontana010 | 22-01-19 | 21:52

Waar ligt Ürüzgan? In Turkije? In Afghanistan ligt Oeroezgan.

Zaadhaan | 22-01-19 | 21:52

Erger me vrijwel altijd aan (andermans) kinderen. Hoe meer d'r uit hoe beter. Geldt ook voor zoontjes/dochters tokkiefamilie die in GB/FR/ES/IT hun B&B willen beginnen. Jammer dan, kindje. Pappie en mammie waren nooit al zo snugger, en nu moeten jullie meedraaien in de mallemolen die moeilijk nieuw Leven heet. En dan kun je op je kop gaan staan, dan krijsen tot je een ons weegt.
Daahaaag! Ga maar taal leren doen, taal leren! LEER DAN!
Geldt dus ook voor de Lili & Howicks van deze natuurwettenloze lousy maakbaardheidssamenleving waarin we "ons" uitroeien. Met het grootste gemak. Alsof het niks is.
#Team Baudet

chicago river | 22-01-19 | 21:51

Wat een macho-seksistische en oorlogszuchtige praat Hanke ! Bah

nemeton | 22-01-19 | 21:48 | 1

Hanke is er qua gender nog niet helemaal uit wat ze is, ze heeft dus een excuus...

eerstneukendanpraten | 22-01-19 | 21:51

allemaal afleiding voor de werkelijke situatie in Nederland, deze week krijgt u uw salaris gestort. dus dan weet u voor hoeveel u genaaid bent door dit kabinet en het kabinet ervoor en ervoor.

Rest In Privacy | 22-01-19 | 21:48 | 1

Als het goed is gaat 96% van alle loonslaven er in koopkracht op vooruit. Of gelooft u Rutte niet dan?

eerstneukendanpraten | 22-01-19 | 21:50

Het probleem met het kinderpardon is volgens mij:
-misbruik maken van gestapelde procedures
-emotionele chantage
-wetten horen boven emoties te gaan
-je krijgt per kind minsten een paar ouderen erbij
-wordt waarschijnlijk jaren bijstand etc, huizen in beslag nemen, die toch al zo schaars zijn voor autochtone Nederlanders
-precedentweking en aanzuigende werking
-oneerlijk tegenover mensen die bijvoorbeeld voor veel geld een buitenlandse partner hebben, waarbij examens moeten worden gedaan, veel leges enz. betaald
Zielig is geen argument, dan kun je heel Afrika, Bangladesh, en Zuid-Oost Azië wel naar Nederland halen en in sociale huurflatjes proppen met een uitkering.

King of the Oneliner | 22-01-19 | 21:48 | 2

Dat is toch ook de bedoeling. Zo moet Europa een wereldmacht worden.

Janas | 22-01-19 | 21:54

Naar Polen en Oost-Europa daar gaat niemand naar toe... het is allemaal Duitsland en Nederland.
We krijgen steeds meer inwoners met meer woningnood en veel mensen die langdurig afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering.
Dit verhaal is onbeheersbaar en onbetaalbaar geworden - Den Haag weigert ons migratiesysteem te wijzigen zodat we over 4 en over 10 jaar dit probleem weer hebben.

Je kunt nu al voorspellen dat we over 10 jaar hier 20 miljoen inwoners hebben, waarbij je zult zien dat rijke en werkende Nederlanders dit land ontvluchten - vanwege de lastendruk, woningnood en zorgelijke toestanden.

Den Haag maakt zich zorgen om klimaatsverandering - ze komen met een pakket van maatregelen waar je U tegen zegt.... geen gas en geen benzine meer.
Het migratiegebeuren is zorgwekkender dat de klimaatsverandering... echter hier wordt met geen woord over gesproken--> niet in den Haag en ook niet bij de NPO.
Hoe is Nederland over 2, over 5 of over 10 jaar... we houden ons hart vast.
De fout ligt 100% bij de politiek die het migratiesysteem niet durft te wijzigen.
Mark Rutte weet dit drommels goed - hij laat dit op zijn beloop.
Rutte III is onverantwoord bezig... richting het klimaat zijn ze extreem streng en het onbetaalbaar migratiesysteem blijft ongewijzigd.

sociaal_econoom | 22-01-19 | 22:12

Ze gelooft in een god. De woorden schattig en naief nogal misplaatst. Gevaarlijk en makkelijk te indoctrineren komt eerder in me op.

InSight | 22-01-19 | 21:46

De FOUT zit in ons te ruimhartig migratiesysteem.
Naar Polen en Oost-Europa daar gaat niemand naar toe.
Mensen uit Afrika en moslimlanden gaan het liefste naar Nederland--> hier krijgen ze bij binnenkomst direct opvang en verblijf in een AZC.
Onder de noemer van vluchteling wordt men hier in de watten gelegd en krijgt men met voorrang een ingerichte woning met extra zorg en extra aandacht.
Ze krijgen automatisch een bijstandsuitkering en mogen hun naaste familieleden naar NL halen die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

Den Haag maakt zich zorgen over klimaatsverandering - terwijl dit essentiëler en zorgwekkender is dan 1 of 2 graden opwarming.
Na 2030 mogen we geen gas, olie en benzine meer gebruiken--> een keiharde ingreep voor de Nederlandse burger en bedrijven.
Echter ons onbetaalbaar en aanlokkelijk migratiesysteem durft men niet te wijzigen... daar wordt met geen woord over gesproken - ook niet bij de NPO.

Hoe is Nederland over 10 jaar... in 2030?
Een land met 21 miljoen inwoners met veel woningnood, onvrede, armoede en problemen.
Zelfs een kind van 12 kan voorspellen dat we deze kant op gaan.
De fout ligt niet bij de mensen die naar hier komen - wij zouden dit ook doen,
de fout ligt bij de Nederlandse overheid (bij de politiek) die dit onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem niet willen wijzigen.

sociaal_econoom | 22-01-19 | 21:46 | 5

Wat ik grappig vind aan jou comment, sociaal_econoom, is dat je keer op keer min of meer hetzelfde -op zich best wel goede- reaguursel plaatst, maar dan steeds weer met een lichte verbetering, wijziging, of aanvulling.

Zodat uiteindelijk, na 248 kladversies, HET Perfecte Comment is geschreven dat universeel toepasbaar is en gewoon het Ultieme Reaguursel is.
Net als een dichter die jarenlang bezig is zijn gedicht van 6 regels te verbeteren, tot het volmaakte evenwicht is gevonden in stijl en inhoud...

King of the Oneliner | 22-01-19 | 21:56

Gelukszoekers laten Oost-Europese landen niet links liggen vanwege een streng toelatingsbeleid, maar vanwege de gebrekkige sociale voorzieningen. De naïviteit (met een vleugje paternalisme) van Nederlandse gutmenschen bestaat daaruit, dat ze denken dat die arme drommels in de rest van de wereld niet weten, hoe eenvoudig hier gratis geld te halen is. Ga voor de grap eens in gesprek met zo'n aangedobberde zwerver in 't zuiden van Europa: ze fleuren op als ze horen dat je uit Nederland komt. En dat is niet vanwege de tulpen.

kapoerewiet | 22-01-19 | 21:56

@s_e
Nederland in een notendop inderdaad. Knettergek!

benjeallanggek | 22-01-19 | 22:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Meer kinderen.

Manneke Pislam | 22-01-19 | 21:45

Waarom zijn kinderen slachtoffer? Waarvan? Zijn zoveel mensen die verhuizen. En als je hier probeert te potverteren waardoor ik en mijn kinderen langer moeten werken en meer belasting moeten betalen dan zijn wij het slachtoffer en niet die uitvreters. Hè bah ben pissig.

Mart6037 | 22-01-19 | 21:43 | 2

ach waar zijn die oude tijden dat Nederlanders nog arme hongerige donkere kindjes mochten adopteren.. lol

Rene046 | 22-01-19 | 22:20

Dan kiest iemand op individuele basis en op eigen kosten daar zelf voor. En dan nog.

Mart6037 | 22-01-19 | 22:37

Wat het kabinet betreft: Met zulke coalitiegenoten heb je geen oppositie nodig.

kaasfondue | 22-01-19 | 21:42

Ik las dat er op jaarbasis slechts 80 kinderen worden uitgezet, van de totaal 1480 uitgewezenen. Hoezo pardon ??

Baron Clappique | 22-01-19 | 21:42 | 1

Ik hoorde vandaag op de radio dat er in NL twee miljoen varkens meer zijn dan er horen. Is men anders gaan rekenen?

F. Jacobse | 22-01-19 | 22:02

Baudet noemt de manier waarop Bruins Slot rapporten beoordeelt schattig. Geen persoonlijke kwalificatie, al is het een enigszins domme woordkeuze. Hij licht het op zich prima toe in zijn antwoord op haar verhitte reactie.

Een zeer goedkope en kinderachtige tweet van het CDA, zoals we de partij verder ook kennen.

Bvdb | 22-01-19 | 21:35 | 6

Huh? Hij zegt schattig en naïef, en zij heeft er toch een goed verhaal bij dat ze niet schattig en naïef is? En daarmee pakt ze hem op een terrein wat Baudet juist graag als het zijne claimt, namelijk het opkomen voor de krijgsmacht? Dan is het toch niet zo gek dat het CDA daar een beetje triomfantelijk over doet?

Diewijfvandielange | 22-01-19 | 21:52

Hij noemt de manier waarop ze in het leven staat schattig en naief. De woordkeuze is seksistisch en dom anno 2019 (of wanneer dan ook). Maar hij noemt mevrouw dus niet zelf naief. Gewoon begrijpend luisteren.

Vervolgens doet mevrouw alsof ze niet kan luisteren en maakt ze er een persoonlijke kwalificatie van. Daarnaast benadrukt ze nog even dat ze met de heer Baudet van doen heeft, zodat de marketing afdeling van het CDA het via Twitter gemakkelijk kan inkoppen.

Dan ga ik er nog aan voorbij dat het opnoemen van allerlei verrichtingen in feite een drogreden vormen. Ook word ik heel moe van het constant afschilderen van Putin als de grote gezamenlijke vijand. Dat is een heel erg oud politiek truukje.

Bvdb | 22-01-19 | 22:00

Die woorden zijn dom en fascistisch of niet. Waren ze dat in 1990 niet waarom dan nu wel?

Ben Hetzat | 23-01-19 | 01:20
▼ 3 antwoorden verborgen

@Tom Staal.
Jezus man, die kinderen zijn niet het slachtoffer van de procedures, ze zijn het slachtoffer van (het gedrag van) hun ouders en hun advocaten. En van naïeve Europese politici, natuurlijk.
Bovendien is het een beetje raar om kinderen en mensen met kinderen anders te behandelen dan, laten we zeggen, een alleenstaande vrouw van 70. Ik noem maar een voorbeeld.
Voor je het weet gaan die derdewereldlandiërs (nóg veel meer) kinderen maken, uitsluitend om hun slagingskans op een Nederlandse bijstanduitkering te verhogen.

L. Vis | 22-01-19 | 21:35 | 3

En de ouders zijn het slachtoffer van de asielindustrie met bijbehorende advocaten, die hen telkens weer hoop geven en de procedure eindeloos weten te rekken.

The_Black_Knight | 22-01-19 | 21:38

Zo gauw ze binnen zijn, begint het fokprogramma. Zie je er wel eens één zonder kinderwagen?

Pislinq | 22-01-19 | 21:53

Men zegt weleens: het westen gaan overheersen via de baarmoeder.

Mart6037 | 22-01-19 | 22:39

Sietse Fritsma, zou ik zeggen. Die heeft volkomen gelijk.

Kijk, elke keer maar weer worden er nieuwe criteria verzonnen om uitgeprocedeerde klaplopers maar hier te laten blijven. Vroegah werd altijd beweerd dat die mensen, als ze werden uitgezet en teruggestuurd, meteen tegen de muur zouden worden gezet en afgeknald en vermoord. Na een jarenlange ervaring bleek van dat angstbeeld van de Gutmenschen natuurlijk helemaal niks te kloppen, dus werd het over andere boegen gegooid: 1) Ze zijn hier nou al zo lang, ze zijn hier ingeburgerd en hun eigen land ontwend. Toen dat niet werkte, kwamen hun kinderen in beeld: 2) Ze zijn inmiddels "verwesterd" (Sahar). Als kinderen kunnen verwesteren, kunnen ze toch ook wel weer "veroosteren"? 3) De hele trits van de laatste 2 á 3 jaar: ze zitten hier op school en hebben hier vriendjes en vriendinnetjes; ze moeten terug naar een land waar ze nog nooit geweest zijn; ze spreken de taal van dat land niet eens. En de allerlaatste 4) De onzekerheid veroorzaakt hersenletsel bij die kinderen.

Ik zou zeggen: fuck off met al die onzin, kinderen zijn flexibel en passen zich snel aan aan veranderde omstandigheden. Verder: de ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen, niet Nederland.

We moeten echt weer helemaal terug naar de oorspronkelijke bedoeling van de asielverlening: word je in je eigen land persoonlijk vervolgd door de overheid en heb je voor je leven te vrezen, dan kom je eventueel in aanmerking voor asiel. We hebben het dan m.i. - zoals vroegah - over een vakbondsleider, een leider van een (al dan niet verboden) politieke partij, een dissidente wetenschapper, een kritische journalist, dat soort mensen. We hebben het niet over een gemiddelde jandoedel, die een keer meegelopen heeft in een demonstratie tegen zijn regering, of iemand kent die de broer is van iemand die meegelopen heeft in een demonstratie tegen de regering.

We hebben het over mensen die heel duidelijk bescherming nodig hebben, niet over alle hordes die met de voeten en dobberbootjes stemmen tegen minder prettige omstandigheden in hun land, zoals een gebrekkige democratie, corruptie, armoede, etc.

Mensen die geen recht op asiel hebben, moeten uitgezet worden, met of zonder kinderen.

Dr_Johnson | 22-01-19 | 21:34 | 5

Wij hadden vroeger diplomatenkinderen in de klas; die verkasten elke paar jaar in een ander land. Ze kwamen op mij over als juist zeer zelfbewust en wereldwijs, en wij keken tegen ze op.

kapoerewiet | 22-01-19 | 21:49

"Maak in ieder geval een selectie naar volk wat hier wel past en niet."

Jij hebt het nog steeds over migratie. Dan hebben we het inderdaad over duizenden lieden die hier onder de vlag van de asielwetgeving binnen proberen te komen.

Ik heb het over asielverlening zoals die oorspronkelijk bedoeld was; dan praat je over enkele individuen per jaar, vijf of zes, nou soms misschien twaalf.

Dr_Johnson | 22-01-19 | 21:55

Je vergeet nog de praktiserende homo's die in bepaalde landen ook voor hun leven moeten vrezen.

2tribes | 22-01-19 | 22:44
▼ 2 antwoorden verborgen

De autochtone Nederlander gaat eerst 20 jaar studeren met een studieschuld, daarna een duur huis kopen met hypotheek, en daarna pas eindelijk eens aan zijn 1 komma 2 kinderen beginnen.
De asiezoeker komt vrolijk binnengedobberd, steekt nog eens een jonko aan, heeft geen werk, opleiding of verblijfsvergunning, maar fokt gewoon als een stel geile konijnen, en ziet wel waar het schip strandt...
Een hele andere manier van denken, zeg maar.

King of the Oneliner | 22-01-19 | 21:33 | 3

Mooie beeldspraak, waar het schip ...

F. Jacobse | 22-01-19 | 21:53

Ik heb zo'n asielzoeker in de klas zitten op de middelbare school waar ik werk, en verloor nog maar heel kort geleden allerlei familieleden aan het geweld in Syrië. Ik ben blij dat ze hier is. Mensen die te lui zijn om te werken moet je aanpakken, of ze hier nou geboren zijn of 'binnengedobberd'.

Diewijfvandielange | 22-01-19 | 21:55

Wijfvanlange. Waarom blij? En is dat een reden?

Mart6037 | 22-01-19 | 22:41

Tja, eerlijk gezegd vraagt Baudet ook om zo'n reactie, deze dames nemen zichzelf zeer serieus.

lingo star | 22-01-19 | 21:33 | 1

Eens. Ik gebruik het woord "schattig" hier ook wel eens, als ik denigrerend wil zijn mbt een irritant Gutmenchstandpunt. Dat Baudet het in een TK debat bezigt, vind ik niet erg fraai, maar goed, het is zijn woordkeus en ook weer niet het einde van de wereld, maar dat de aangesprokene dan van zich afbijt en hem ook onder de gordel probeert te raken, tsja, Thierry, you had it coming to you.

Dr_Johnson | 22-01-19 | 22:19

Is die Bruins slot familie van die van toorenburg van het CDA. Die was ook zo apart tegen Baudet bezig tijdens het Marrakech debat . Wat doen ze in die patat bij die patat balie?

Mart6037 | 22-01-19 | 21:32

We kunnen niet anders... er is niemand die terug gaat en het kost ons miljoenen aan gerechtelijke procedures of om iemand het land uit te zetten.
Bij een pardon worden ze hier legaal en krijgen dan officieel recht op een woning, zorg, onderwijs en een uitkering.
Nu zijn ze in feite illegaal--> maar nu krijgen ze ook huisvesting, zorg, onderwijs plus een uitkering.

sociaal_econoom | 22-01-19 | 21:30

Nou nou, ik heb de dames meegemaakt in het leger, maar....., met alle respect voor de dames, ze bakten er eigenlijk heel weinig van. Veel te slap en te soft. Sorry dames.

F1802 | 22-01-19 | 21:26 | 6

Superior Bastard | 22-01-19 | 21:21

Klopt, controleren of de camouflage-strepen op mijn gezicht nog aan alle eisen voldeden, anders mocht je de latrines dichtgooien van de kapitein.

eerstneukendanpraten | 22-01-19 | 21:43

Superior Bastard | 22-01-19 | 21:35
Vette valse nichtenopmerking.

kaasfondue | 22-01-19 | 21:46

Ik heb dames in het militaire meegemaakt, die stukken harder waren, en veel beter tegen pijn konden dan hun collega's

Roadblock | 23-01-19 | 00:22
▼ 3 antwoorden verborgen

De overheid krijgt het in 40 jaar niet voor elkaar om wat wetten te maken die ervoor zorgen dat er helemaal nooit meer een kinderpardon nodig is. Maar oh wee als ik 5 kilometer te hard rijd of mijn aangifte enkele dagen te laat zou betalen. Ze leveren totaal niet waarvoor ik ze betaal. En dan krijg je bij een fatsoenlijke organisatie, gewoon je geld terug. Graag even overmaken dus, stelletje sukkels!

benjeallanggek | 22-01-19 | 21:25

Ze zijn daar in de tweede kamer heel snel op hun teentjes getrapt hé, als Baudet wat zegt.

zwartzondersuiker | 22-01-19 | 21:24 | 3

Ja viel me ook op. Nou is het ook niet bepaald tactisch of beleefd wat hij hier zegt. Maar goed, een keer een verkeerde opmerking vind ik minder erg dan verkeerd beleid.

Braboblanke | 22-01-19 | 21:36

Ik moet wel lachen om die reacties. Bij het minste geringste vliegen ze in de gordijnen. En altijd om randzaken. Inhoudelijk zijn ze nergens.

zwartzondersuiker | 22-01-19 | 21:45

Baudet is het grote gevaar dat ze moeten bestrijden voor hun eigen lijfsbehoud.

Pislinq | 22-01-19 | 21:56

Als je gaat smijten met kreten wat de een deed terwijl de ander nog jonger was, dan zijn er geen tegenargumenten. Dat hij militair was betekent, ondanks dat je daar best respect voor kan hebben, helemaal niets in deze discussie.

En de VVD doet er alles aan om nu vooral rechts over te komen. Kinderpardon gaat er gewoon komen, net als het klimaatakkoord en alles waar Dijkhoff de afgelopen maanden rechts over gedaan heeft. Stem VVD dan stem je Klaver en Robojetten.

Lafayette | 22-01-19 | 21:24 | 2

sorry zij...

Lafayette | 22-01-19 | 21:26

Rutte is linkser dus dommer dan snotneus. Nooit meer vvd.

Pislinq | 22-01-19 | 21:58

Jezus vrouw, doe niet tijger wanneer je poes bent.

Gelatineridder | 22-01-19 | 21:24

Mevrouw HankeBruinsSlot mag dan militair geweest zijn, ze snapt niets van geopolitiek.
In opdracht van Brussel doet het kabinet niets anders dan zowel Poetin en Trump te bashen want ja...... de EU heeft wel een vijand nodig om hun macht te behouden of uit te breiden.
Dus Thierry Baudet heeft gewoon gelijk maar ja CDA moet nu nog even snel zieltjes zien te winnen.

oakmont | 22-01-19 | 21:24 | 1

Overigens ook vrij logisch dat de top van defensie in de Russen een gevaar ziet. Ze willen niet nog een keer door jarenlang bezuinigingen heen. Vraag het leger of ze nog nieuwe wapens willen hebben. En ze presenteren echt wel een mooi wensenlijstje, want heel erg nodig.

Lafayette | 22-01-19 | 21:33

Ben ik toch wel een beetje benieuwd wiens pantserhouwitser ze heeft afgeschoten.

Mr_Natural | 22-01-19 | 21:23 | 1

Van de CSM die zo parmantig met zijn stokje over het kazerneterrein liep? De OKP?

F. Jacobse | 22-01-19 | 22:33

En vergeet niet de lijstjes van opsporing verzocht,want alle kindertjes met een pardon worden ook weer groot en stoer genoeg om als in hyena roedel jochies als de 15 jarige Tommy(what's un a name, @Tom Staal) te schoppen als dank voor hun mooie vrije leven hier.

Welles! Nietes! | 22-01-19 | 21:19

De illegale ouders weten dondersgoed wat er speelt. Hun hou je verantwoordelijk en de kinderen hebben hun ouders te danken aan het lange getouwtrek. Nu alleen de wetgeving en handhaving nog.

Twisted_Faith | 22-01-19 | 21:19

Door de falende integratie en de lakse houding van de regering daaromtrent dringt de keuze zichzelf eigenlijk op. Maar een tegenstem voelt tegelijkertijd onnatuurlijk, want het blijven tenslotte wel kinderen. Dit is een onmogelijk dilemma, althans voor mij.

MickeyGouda | 22-01-19 | 21:17 | 1

Mickey, waarom eigenlijk? De ouders van de asielkinderen maken de keuze. Net als expatouders. En daar vindt niemand het zielig voor de kinderen. Terwijl die net zo goed de gevolgen ondervinden van het in verschillende landen wonen. Als het alleen om het armoede-argument gaat: er waren en zijn ook in Nederland genoeg kinderen die in armoede opgroeien. Als het gaat om het argument dat het in het thuisland slechter is dan hier: dan geef je enerzijds toe dat die landen er een potje van maken en anderzijds dat dan in theorie minstens de helft van die bevolking recht heeft op asiel hier. Daarmee geef je wel een raar signaal af aan die landen.

Braboblanke | 23-01-19 | 08:00

Praagse Ober

roy3573 | 22-01-19 | 21:17

Wat Van Dijk zegt dus. Normaal omgaan met kinderen, en tegelijkertijd die regels aanpassen zodat je niet over 10 jaar weer deze discussie voert. Maar dat vraagt om iets anders dat mediageile politici. En die zijn schaars.

Ggroengras | 22-01-19 | 21:16 | 2

Dat dus!

Canis.bonus.es | 22-01-19 | 21:21

Jasper van dijk had leider moeten zijn van de SP

Middensteun | 22-01-19 | 23:44

Ebru heeft hier een mooi opiniestuk over geschreven. Zou graag linken, maar ja, Zwitsal

Canis.bonus.es | 22-01-19 | 21:15 | 8

@Superior Bastard | 22-01-19 | 21:31: Dus erg passend bij het gehele oeuvre. Ja, toch?

Ggroengras | 22-01-19 | 21:37

Ggroengras | 22-01-19 | 21:37
Ja.

Superior Bastard | 22-01-19 | 21:51

Ggroengras | 22-01-19 | 21:27
Bedankt voor de link! Uitstekende column. Ebru is een van de heel weinigen die zegt waar het op staat. Chapeau.

hoogstetijd | 22-01-19 | 22:32
▼ 5 antwoorden verborgen

overigens is het ook stuitend naief om te denken dat je in Afghanistan iets hebt aan lange afstandsgeschut als een Pantserhowitser. Ik zou meer onder de indruk zij wanneer Marco Kroon commentaar zou hebben gegeven, mevrouw de pelotonscommandant.

Glasgow Argus | 22-01-19 | 21:14 | 1

Daarom lag de RMWO daar ook. Op basis van zijn waarnemingen strooide mevrouw BS met haar, voor modoms wijsheid brengende, granaatjes.

F. Jacobse | 22-01-19 | 21:42

Ooit zei een kinderarts mij dat ouders de belangrijkste baken zijn voor kinderen... ergo met je kind hier of in de sahel.. papa en mamma zijn belangrijker dan wat dan ook. En kinderen van buitenlandse ouders die alleen Nederlands spreken zoals Tom beweerd?.. ik moet de eerste nog tegenkomen die z'n moerstaal niet ook vloeiend spreekt.

Welles! Nietes! | 22-01-19 | 21:14 | 3

U komt dagelijks asielkinderen tegen?

Superior Bastard | 22-01-19 | 21:33

Is dagelijks het deug expertise criterium?

Welles! Nietes! | 22-01-19 | 21:51

@SB, er zijn speciale programma's opgezet om de taalachterstand van kinderen die naar het basisonderwijs gaan bij te spijkeren. Denk jij dat die kinderen nog helemaal niet kunnen praten of zouden ze misschien toch de taal van land van herkomst eigen zijn?

Ben Hetzat | 23-01-19 | 00:55

Je komt uit een economisch minder land dan Nederland, dan ga je toch niet in eigen land de boel opbouwen? Nee dan ga je naar het land van melk en honing. En dan kinderen. En procedures. En nog meer nee. En dan niet meewerken met terugkeer.

En dan nog een pardon?
Pardon?
Een hek!

Is dit nog nieuws? | 22-01-19 | 21:14 | 2

Haha, sure, een hek. We zien hier regelmatig filmpjes waarop te zien is dat dat zelfs op Ceuta en Melilla niet werkt, waar het maar om een paar kilometer gaat. Hoe denk je dat dat voor Nederland wel gaat werken? Een hek werkt alleen als je bereid bent om met scherp te schieten op de mensen die eroverheen proberen te klimmen. Dat ben ik niet, ook al omdat een deel van de mensen die er overheen proberen te klimmen échte vluchtelingen zijn.

Diewijfvandielange | 22-01-19 | 22:03

Muurtje in Berlijn heeft decennia lag prima gewerkt. En de rest van het ijzeren gordijn was ook succesvol ondanks dat het een gigantisch gebied betrof. Dat het in die 2 enclaves niet werkt is de schuld van het softe (eu) beleid. Wat let Spanje om iedereen die over het hek klimt gewoon weer terug te gooien. Waarom heb je ineens alle rechten zodra 1 teen de grond raakt?

Ben Hetzat | 23-01-19 | 00:26

Oei, kinderachtige reactie van het CDAvrouwtje. Kinderpardon nee natuurlijk. Als terugkeer veilig is gaan de ouders weer terug en wat is nu leuker om je kids mee te nemen naar je thuisland!

BozePaarseMan | 22-01-19 | 21:13

Laat de ballen maar vallen

priks | 22-01-19 | 21:11

Als je in Nederland beroepsmilitair wordt ben je juist het prototype van naïef.

De spullen die je krijgt zijn nooit afdoende
Je dient zelf je eigen spullen te kopen.
Daarnaast is defensie 1 van de goorste werkgevers die er bestaat, ontkenning van grove misstanden al tientallen jaren lang. Broom, landmijnen, Sebrenica en Jan(tien) Soldaat.... die gaat in de hete woestijn bermbommen koppen.

Je bent juist naïef!

Kaas de Vies | 22-01-19 | 21:10 | 4

G g g g g, ongeschikt.

BozePaarseMan | 22-01-19 | 21:15

Juist. Het is alsof je half wakker, in een korte broek de winternacht in wordt geduwd door je dikke leidinggevende, a la Frans Timmermans, die zelf in een dikke jas nog binnen staat en na de duw snel de deur dicht gooit. Sta je dan.

Dirk III | 22-01-19 | 21:16

@ Dirk III
Je hebt toch je voorkeur voor kaderleden waarmee je de strijd aangaat of juist niet. Althans bij ons bij een eenheid destijds wel.

F. Jacobse | 22-01-19 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
eikenloof | 22-01-19 | 21:09 | 1

Dom argument trouwens van Hanke Bruins Slot door te stellen omdat zij in Afghanistan zat (in the rear with the gear), zij het ook wel beter weet. Nou niet dus!

van der g | 22-01-19 | 21:08

Kinderen voor alles.
Geldt dat ook als je als Nederlander kinderen hebt en schulden en uit je huis wordt gezet?
Kinderen.
Maakt dat iemand ook maar iets uit als je schulden hebt bij het cjib en je moet zitten?
Nee, want geld.. en nederlander

frank4444 | 22-01-19 | 21:07 | 2

Ah, jij kent verhalen van kinderen met een Nederlands paspoort die op straat moeten leven? Vertel, dat is nieuw voor mij!

Diewijfvandielange | 22-01-19 | 22:05

Nee die gezinnen wordt gelukkig vaak tijdelijk elders opvang geboden, in een soort kleinschalige AZC's maar dan voor NL staatsburgers. Maar inderdaad, als de ouders om wat voor redenen ook geen huur meer (kunnen) betalen, worden ze uiteindelijk ook met kinderen hun huis uitgezet. Zonder dat de politiek zich om hun lot bekommert, dat dan weer wel.

2tribes | 22-01-19 | 23:11

Off-topic, het resultaat van het doorrekenen van het klimaatakkoord wordt een week (!) voor de PS verkiezingen gepubliceerd. Je verwacht het niet ... #stemzeweg

Schulzie | 22-01-19 | 21:03 | 4

twee mogelijkheden: de VVD wilde coalitie opblazen, óf de opdracht is uitgegaan om de kosten door duizend te delen en vol in de leugen te gaan.

Glasgow Argus | 22-01-19 | 21:07

Overigens is daarmee niet gezegd dat de adviesorganen de deadline halen, laat staan dat er nog over gedebatteerd kan worden.

Schulzie | 22-01-19 | 21:15

@ Glasgow: het laatste.

zwartzondersuiker | 22-01-19 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ze heeft tien keer pang en misschien wel eens pief poef paf geroepen maar schattig is ze niet hoor.

Benesha | 22-01-19 | 21:02

Degenen die het argument gebruiken dat die kinderen al zo geworteld zijn in Nederland zou ik willen adviseren enkele rapporten te lezen over de integratie van nieuwkomers, uit meestal islamitische landen. Gesegregeerde samenleving als resultaat.
Daarbij, dat geworteld zijn e.d.?? Hoe geworteld waren zij die naar IS Syrië vertrokken, zijn ook kind geweest en vaak hier geboren?

Mariolo | 22-01-19 | 21:00 | 1

Ja, maar het grote verschil is dat het hier gaat om nieuwkomers die nog geen recht hebben om te blijven en die WETEN dat de kans wordt vergroot als ze wortelen, dus die ouders doen er juist alles aan om te zorgen dat hun kind wortelt. Dat belang hebben Marokkanen en Turken niet: hun kinderen hebben immers allang een Nederlands paspoort.

Diewijfvandielange | 22-01-19 | 22:06

Thierry heeft gewoon gelijk, militaire en inlichtingen diensten geven net zo makkelijk politiek gekleurde informatie als echte dus moet je dat afwegen op haar merites.
"weapons of mass destruction" was er zo 1.

2_amazing | 22-01-19 | 20:59

Maar serieus, we kunnen dat overzeese tuig nu al niet in bedwang houden.
Los lekker eerst de problemen op met wat we hebben en daarna kunnen we weer is kijken of er ruimte is voor nieuwe spul.

marrretje | 22-01-19 | 21:01

Bidet zit weer op vleugels. Doe nou ff normaal en rustag man. Kinderen en militairen maar Bidet heeft weer de hoogte toon.

oorwormpie | 22-01-19 | 20:57

Helemaal eens met Tom Staal btw: Die kinderen zouden niet de dupe mogen worden van onze falende overheid en/of hun kutouders.

VanBukkem | 22-01-19 | 20:57 | 14

VanBukkem
Oh die krakerT. Die laat ik nog even met rust. Hij is moe.

Rest In Privacy | 22-01-19 | 21:48

Eierbal-is-fijn, je had zelf ook al lang kunnen googelen lapzwans.

Rest In Privacy | 22-01-19 | 21:49

Zozo.

Eierbal-is-fijn | 22-01-19 | 22:01
▼ 11 antwoorden verborgen

Baudet is een reden dat ik afhaak op de FvD, hopelijk is Hiddema op tijd fit. Verder is het kinderpardon een schande. Er moet eerst degelijke wetgeving komen en dito handhaving! Zonniet dan blijft het dweilen met de kraan open en blijft dit onderwerp gekaapt worden door Links en de Gristenen. Overigens, wanneer word er nu eindelijk eens gehandhaaft op scheiding tussen kerk en staat?!? Het CDA, CU en de SGP zouden eigenlijk nooit in de Tweede Kamer aanwezig mogen zijn.

Indoneesje | 22-01-19 | 20:56 | 4

Nog jong, kulargument. Volwassen en al 2 jaar de partij op poten. Hij mist af en toe wat fingerspitzengefühl ofzo.

oorwormpie | 22-01-19 | 21:22

Hoop niet dat dat op bovenstaand fragmentje is gebaseerd. Is wel heel erg selectief stukje.

Ben Hetzat | 23-01-19 | 00:20

Indoneesje: er is een scheiding tussen kerk en staat, niet tussen politiek en staat. Scheiding tussen kerk en staat betekent dat de politieke leider van het land niet ook tegelijkertijd de religieus leider van het land kan zijn. Daarnaast betekent het dat overwegingen van religieuze aard geen invloed mogen hebben op beleidskeuzes en beslissingen. Kortom het staatsrechtelijk bestel mag niet worden beïnvloed door religieuze overwegingen. Dat geldt niet voor politieke partijen, hoewel ik met je eens ben dat de scheidslijn dun is.

Braboblanke | 23-01-19 | 08:08
▼ 1 antwoord verborgen

En alweer een helder verhaal van Fritsma. En ook al ben ik inmiddels aan de antibiotica vanwege vergaande VVD-allergie, ook Harbers een plusje.

Rest In Privacy | 22-01-19 | 20:55

Dat je militair bent/was hulde, maar het sluit niet uit dat je schattig en/of naïef bent.
Dat is nu juist het hele probleem.

Harry Turtle | 22-01-19 | 20:55 | 2

En dan nog peletonscommandant... klinkt stoer voor niet militairen maar zou ze eigenlijk niet zo hoog van de toren moeten mee blazen.

Benesha | 22-01-19 | 21:00

Als je je aansluit bij een christelijke partij ben je of naïef of schijnheilig. Dat is al een feit. Het is eigenlijk ook grappig naïef om te denken dat je niet naïef bent als je militair bent geweest. Alsof ze daar leren nadenken in plaats van bevelen op te volgen van welke achterlijke idioot dan ook maar op dat moment de macht heeft.

BluRay | 22-01-19 | 21:03

Ondertussen zegt Malta fuck you seawatch.. en Nederland doe er wat aan rond jullie dobberbootje, wij zijn er klaar mee.., maargoed Nederland en beslissingen nemen..,

king of my own world | 22-01-19 | 20:54

Het is toch ook zo'n kneusje he die Baudet...

panthoseen | 22-01-19 | 20:53 | 1

als je dan je land hebt gediend,zoals deze loot uit de Bruins Slot (CDA) famielje, en je gaat daarna dit beleid steunen ,je gaat überhaupt een neo-nsb kabinet steunen dan vraag ik me af wie hier een moreel kneusje is, waarde vitamien.

hertogvanzottegem | 22-01-19 | 21:58

Het kinderpardon is het zelfde als de uitspraak van een politicus (geen cent naar griekenland, allerlaatste keer dobbernegers opnemen, enz).

Maar tot 20 maart is het niet meer lang, en dan mag je in een keer de EK zo kiezen dat je stroom- en gasrekening weer omlaag gaat, de dobbernegers thuisgestuurd worden, de klimaattafel bij het grof vuil wordt gezet en Jesse Klaver een echte baan moet zoeken.

hangtiet met knoop | 22-01-19 | 20:53

Simpel, asiel/ geluks zoekers die tijdens en na de uitgemolken asielprocedure kinderen hebben genomen gaan gewoon naar huis. Heet eigen verantwoordelijkheid. Klaar

AntonJensen | 22-01-19 | 20:53

Je bent dus wel naief als je gaat vechten in Afghanistan terwijl je kunt weten dat de hele missie geen enkel effect heeft op die regio als je weer bent vertrokken.
Nederlandse militairen zijn daar voor niets gesneuveld in die zinloze interventie Mevr. Bruins Slot.
De situatie is er weer hetzelfde als voor U de houwitser afschoot.

henk vintage | 22-01-19 | 20:52 | 1

Missie in Afghanistan was puur om een aan te leggen oliepijpleiding door een Amerikaans bedrijf (Tenaris) waar de broer van de toenmalige premier Balkenende iets van directeur pijpleidingen was.

AntonJensen | 22-01-19 | 20:58

Ff een land binnen " wippen".

Mart6037 | 22-01-19 | 20:51

Weet u nog: die Turkse minister die vlak voor de vorige verkiezingen werd uitgezet? En Rutte, die vlak ná de verkiezingen zoete broodjes ging bakken bij Erdogan?

kotelet | 22-01-19 | 20:51

Ik heb wel tig keer een M109 afgeschoten of moet ik zeggen getrokken ?
Maar ik ben nog steeds schattig volgens mevrouw hebbiehemookweer !

Hebbiehemookweer | 22-01-19 | 20:49 | 3

Dat waren toch die rijdende kliko s.

glaswasser | 22-01-19 | 21:22

Ik schoot regelmatig een Dimaco C7A1, en ik ben ook schattig.

Lochos | 22-01-19 | 22:51

Wij van de cavalerie vonden die jongens van de 'pantser'artilierie ook wel schattig.

borotof | 23-01-19 | 14:53
-weggejorist-
MacMiep.nl | 22-01-19 | 20:48 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zeg het maar vast:
- zeer waarschijnlijlk dat het kinderpardon er wel weer komt
- we gaan 1.000 miljard als burgers ophoesten vanwege klimaatgekte
- lasten stijgen sneller tov inkomsten bij midden en lagere inkomens.
- omvolken met immigratie gaat dit jaar recordaantal immigranten opleveren.

Fijne coalitie!

Jan, Leiden | 22-01-19 | 20:48 | 3

U vergeet een recordaantal Joodse emigranten. Voor deze mensen wordt het zo langzamerhand onleefbaar hier.

MacMiep.nl | 22-01-19 | 20:49

MacMiep.nl | 22-01-19 | 20:49 |

Ik vergeet vast nog wel meer.

Jan, Leiden | 22-01-19 | 20:54

Al die immigranten willen ook een auto, een Miele en een warm huis. Nee, dat is lekker voor het klimaat.

Ommezwaai | 22-01-19 | 21:34

Thierry Baudet - Gruppenführer Bruins Slot : 0 - 1

VanBukkem | 22-01-19 | 20:48 | 2

Selectief stukje knipwerk van het CDA. Baudet legt daarna namelijk uit dat het over de opvatting gaat en niet over de persoon.

The_Black_Knight | 22-01-19 | 21:55

@The_Black_Knight | 22-01-19 | 21:55
Techniek ingefluisterd door NOS.

Zupschufter | 22-01-19 | 23:46

Wat betreft kinderen ben ik altijd team-kind. Laat volwassenen maar ruzie maken maar je hebt als Nederland gewoon goed voor onze kinderen te zorgen. En kinderen die hier jaren lang zijn opgegroeid zijn gewoon onze kinderen, of ze nu wel of geen papiertje hebben. Basta. Laat de 'Ja maar.....''s maar komen.

Ardbeg | 22-01-19 | 20:45 | 12

Superior Bastard | 22-01-19 | 21:21

En de AFA-ers ook, zo moeilijk is dat nu ook weer niet...

eerstneukendanpraten | 22-01-19 | 21:28

073Cab
Gelukkig wel!

toetssteen | 22-01-19 | 21:53

Ja maar .... Door steeds weer opnieuw een kinderpardon geef je mensen een reden om tegen een asiel afwijzing te blijven procederen, of tegen een uitzetting te protesteren, tot het volgende kinderpardon zodat ze toch mogen blijven vanwege de kinderen.

cheops | 22-01-19 | 22:20
▼ 9 antwoorden verborgen

Trump was ook bezig een kinderpardon te ruilen tegen 300 km aan hekwerk.

Feynman | 22-01-19 | 20:42

Zet ergens kinder- voor en je krijgt alles gedaan.
Awwww zielig kinderen! Maak van 'kinder' , 'jügend' en de boot is aan.

keestelpro | 22-01-19 | 20:42 | 6

Kinder Surprise.
(x 25 nieuwe voltallige steden p/termijn p/jaar ter grootte van Breda)

chicago river | 22-01-19 | 22:08

Kinderpardon: nee
Klimaatakkoord: nee
Allebei waanzinnige plannen vol met vals sentiment, de Nederlandse politicus zo eigen.

kempenaer | 22-01-19 | 23:45

Jugendpardon?

Fapfap | 23-01-19 | 03:16
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken