Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC: 'Kleur turven kerstreclames was goede zaak'

Peter Puntmuts van het Nationaal Rassenleer Comité

NRC Huidskleurblad wrijft in witte vlek.

NRC Huidskleurblad steekt zichzelf een veer in de reedt over het feit dat NRC Huidskleurblad geturfd heeft hoeveel negers er (niet) in kerstreclames zaten dit seizoen. Want in het feit dat mensen het spuugzat zijn en helemaal Sylvia Witteman (Volkskrant) gaan op de raciale kleurtelling, ziet NRC uiteraard het bewijs van hun eigen gelijk: "Wat zegt al deze boosheid over het Nederland van vandaag? Veel, vrees ik. Het beeld dat we van onszelf hebben als progressief voorbeeldland klopt niet. Wie daarop wijst, haalt zich woede op de hals." Et voilàndermeersch: Het is weer de Schuld van GeenStijl (en Wierd Duk en Herman Vuijsje). Oh man. Los van dat de meeste migranten überhaupt geen Nedertelevee kijken (dat doen alleen blanke kaaskoppen van middelbare leeftijd & ouder), is NRC de belangrijkste vraag vergeten in hun rassenonderzoek: waarom zouden adverteerders hun kerstcommercials moeten richten op mensen die überhaupt geen kerst vieren? Sowieso is het enorme segregatie op laag water van de Mediahuistitel, want buiten kerst tikken van Eneco tot Plus de reclames alle kleuren & genders op de staalkaart aan om de absurde identiteitspolitieke meetmethoden te doorstaan, waaraan "diversiteit" en "inclusiviteit" worden afgemeten. Verder alles wat deze ongekleurde comment zegt tegen misschien wel de meest polariserende krant van Nederland:

Spijker. Kop.

Social

Reaguursels

Inloggen

Alle drammers zitten of komen uit het westen.

Wekkertje | 03-01-19 | 10:11

Aha! Kleur is dus belangrijk? Vervang dan die all - White NRC redactie door een redactie bestaande uit all-black Negerts, goed voor de inclusiviteit, goed voor de deugdzaamheid. Goed voor de lezersaantallen. Want black is beautiful. Nu nog kleurlingen vinden die de NRC lezen.

ljcoster | 03-01-19 | 08:25

+100miljoen voor dhr. Alberga.

De waard zijn gast | 02-01-19 | 23:13

Goed zo, Sylvia Witteman!

letopuwzaak | 02-01-19 | 23:03

Daniel Kwee... die heeft wel de meest toepasselijke diversiteitsnaam allertijden! Ook mooi... geen wittemans .nl domein maar een .com statement domein natuurlijk!

24-07-69 | 03-01-19 | 07:09

Prima website, met smoelenfotos van een heel leger inclusieve en deugdzame bruggenbouwers. Het komt goed met Nederland!

ljcoster | 03-01-19 | 08:30

Je zal maar met deze nietsnutten op een onbewoond eiland zitten. Er zit trouwens een Ramautarsing tussen, familie van?

caspert79 | 03-01-19 | 09:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Typische drogredenering van de identiteitspolitiek: Noem iemand een racist, misogynist, homofoob etc. Geeft hij dit toe? Dan heb je gelijk. Ontkent hij dit, dan blijkt daar uit dat hij in de ontkenning zit en heb je ook gelijk! Altijd prijs.

Apotheker_uit_Aleppo | 02-01-19 | 19:34

Consumenten boycot tot 25% van de redactie uit "mensen van kleur" bestaat. Adverteerders moeten hier ook iets mee.

Zorc | 02-01-19 | 19:03

Dat kleurtjes-tellen is racisme ‘pur sang’.

ben kokhals | 02-01-19 | 18:57
-weggejorist-
Rest In Privacy | 02-01-19 | 18:54

Ik heb eens kleuren geteld bij de Nieuwjaarsduik...
En ook bij aanmeldingen als vrijwilliger bij de voedselbank
En ook bij parachutisten.

frickY | 02-01-19 | 18:51

Onlangs was in het nieuws dat de arbeidsparticipatie (van m.n. deeltijd werkende vrouwen) nog wat omhoog zou kunnen: zowel RTL als NOS namen het CBS bericht over en toonden een filmpje.
En wat denk je? Alleen maar blanke mensen gezien. Want werken en belasting betalen, dat moeten de blanken doen? Steeds méér, steeds langer?

Kijk eens naar de cijfers: in september 2018 werd 51.48 % van de bijstandsuitkeringen (tot AOW leeftijd) uitgekeerd aan een bevolkingsgroep die slechts 14.17 % van de inwoners van NL vertegenwoordigt, namelijk de niet-westerse allochtonen.
En ‘boven AOW leeftijd’ is dat zelfs 71.69 % van de bijstandsuitkeringen.

Dus néé redactie, er hoeven geen ‘mensen van kleur’ in een filmpje over een feest waar zij zelf niets mee willen.
Maar als jullie zouden klagen over het gebrek aan ‘mensen van kleur’ in nieuws items die gaan over werken en (dus) belasting bijdragen, dan zeg ik: daar hebben jullie een punt!

Wering | 02-01-19 | 18:31

NRC: verworden tot een huid aan huid krant.

Kijkeensaan | 02-01-19 | 17:41

Narcisten hebben geen reflectie...

Ton8695 | 02-01-19 | 17:24 | 1

Dit.

caspert79 | 03-01-19 | 09:25

De redactie daar ziet eruit alsof ze net van een demonstratie komen voor gelijke rechten, allemaal hetzelfde soort grijze muizen gehalte, zwaar linkse gekkies.

lanexx | 02-01-19 | 17:11

Zeer kromme redenering van reclamemeneer in NRC. Omdat bepaalde etnische groepen meer op de eigen cultuur zijn georiënteerd dan de onze, moeten wij veranderen?
Waarom vragen we die andere groepen dan niet om zich ook 'inclusiever' te gedragen? Omdat ze daar geen zin in hebben en de racismekaart trekken?
Zolang we toestaan dat we beschuldigd worden van racisme wordt het niets.

McFlym | 02-01-19 | 17:07

Ik sta volledig achter DJ Alberga en heb toevalligerwijs eenzelfde achtergrond. Maar werken dat mijn ouders deden ! Wijlen ma zei altijd dat ik - vanwege kleurtje - wat extra mijn best moest doen vanwege de - veelal terecht - vooroordelen over Surinamers. En dan met name de mannen !

Tha Analyzer | 02-01-19 | 16:55

Blijkbaar vind het (meeste) volk wat (nog) NRC leest deze segregatie op huidskleur wel heel belangrijk. Ik denk dat het erg veel zegt over de denkwereld waarin deze mensen leven, en bijzonder weinig over de échte maatschappij. Dat zij er vrijwillig voor kiezen om in die bubble te blijven zitten? Dat is gewoon universeel dom.

Dutchbeaurouge | 02-01-19 | 16:37 | 1

Ze zullen wel moeten, buiten die bubbel valt er niks te halen zonder intrinsieke kwaliteiten.

caspert79 | 03-01-19 | 09:27

De NRC, geheel in lijn met het links-populisme.

ratelaar | 02-01-19 | 16:07

Abonnement opgezegd NRC, mijn zwarte kat wil der zelfs niet meer op schijten.

pianist | 02-01-19 | 15:28 | 3

geweldige reactie!

dickg | 02-01-19 | 17:04

Ik doe al sinds tweeduizendtwee zonder NRC :)

ben kokhals | 02-01-19 | 19:00

Ik neem op mijn werk ook altijd de papieren Volkskrant mee uit de kantine, en ik roep dan ook altijd: voor in de kattenbak! Dan moet je sommigen zien kijken, vooral diegene die de krant heeft meegebracht van zijn thuis......

AdPatat1960 | 02-01-19 | 19:18

Dat links ziekelijk gek is weten we nu.
In de VS dringt dat ook door.
De Womensmarch ging niet omdat er teveel blanken aan meededen.
Daarom had een van de zwarte leidsters besloten dat de protestmars werd afgelast.En uiteraard waren joden ook niet welkom.
Misschien moeten blanken in Afrika gaan demonstreren tegen het feit dat ze daar een minderheid zijn.

pejoar | 02-01-19 | 15:18 | 2

Terri Selfridge [weet ik veel wie dat is] zegt dit daarover:
"What kind of crowd do they expect when you have 77.86% of the population being White?"
En dat is nou precies wat ik me al een paar jaar afvraag. Waarom moet alles 50 % zwart en wit zijn als het in het echt niet zo is ?
Ik heb juist de laatste tijd bijzonder veel diversiteit gezien in reclames. Zoveel zelfs dat ik me afvroeg of ons land inmiddels misschien voor 50% uit andere kleuren bestaat.

severalminutes | 02-01-19 | 16:19

"(...)dat ik me afvroeg of ons land inmiddels misschien voor 50% uit andere kleuren bestaat."
@ severalminutes
Dat zou me niks verwonderen; in de grote steden gaat het al steeds sneller

telelezer | 02-01-19 | 16:23

Alleen racisten zien kleur. En mensen die van kleurtjes tellen hun beroep hebben gemaakt zijn praktiserend racist en discriminerend - dus strafbaar - bezig. Ik verwacht dan ook elk moment een pro-actieve OvJ die deze zaak aanhangig maakt bij het OM.
*tumbleweed langs rollen ziet*

Graaisnaaiert | 02-01-19 | 15:10 | 1

Heel veel +

letopuwzaak | 02-01-19 | 23:03

Rascisten zoals de nrc redactie zijn overigens ook mensen, met stemrecht, een journalistendiploma, en een krant waar zij hun eigen (rascistische) mening in kwijt kunnen. Je kan je daar zelf op abonneren, dan krijg je het clubblaadje in je bus geduwd. Mooi land!

De Briemusketier | 02-01-19 | 14:58 | 2

Kijk ze eens aan de hippies uit de jaren ‘70. De opleiding journelastiek van de UvA produceert alleen dit soort types die vervolgens de Nederlanders moeten laten deugen.

Trumme | 02-01-19 | 15:58

Heb je een diploma nodig om journalist te kunnen worden? Hahaha

AdPatat1960 | 02-01-19 | 19:20

Nu op dit moment een weerzinwekkend (door ons betaald) radioprogranmma op NPO-1
over welke scheldwoorden er bestaan tegen de "Witte Hetero Man"
Zum Kotzen...

telelezer | 02-01-19 | 14:57

Weer een typisch gevalletje om lekker wat onrust te stoken. Ik snap dat er zoveel moeite word gestoken in het opstoken van het volk, ze te verdelen en tegen elkaar op te zetten. zo is het volk lekker bezig elkaar lastig te vallen en elkaar te "discrimineren", weg te pesten, af te slachten, enz . Zodat de echte criminelen in het binnenhof en partners lekker hun gangetje kunnen gaan, doet denken aan iets met 3 honden en 1 bot.

Ragknar9000 | 02-01-19 | 14:56 | 1

Juist.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 18:58

we hebben het hier (nog steeds) vrij goed door het harde werk van onze vnl. blanke voorouders en later wat Molukkers en Surinamers.
Nu wil de EU en de regering ons wijs maken dat als we lui importeren die niet kunnen lezen en schrijven en ons haten vanwege hun religie, dat we het dan nog beter krijgen.
Wie proberen ze voor de gek te houden?
De 80% slapenden die nog steeds op dat soort partijen stemmen?

watergeus | 02-01-19 | 14:54

"Marketingbureau Transcity, gespecialiseerd in etnisch-culturele diversiteit in marketing." Ik vraag me af wat je moet kunnen om jezelf hierin gespecialiseerd te noemen. Nederlands kampioen "zap de neger" wellicht?

Pierke Smulders | 02-01-19 | 14:52 | 1

Dat vinden ze zelf?

AdPatat1960 | 02-01-19 | 19:21

Jullie moeten het NRC niet pakken op het feit dat er alleen blanken op de redactie werken.
Dat in namelijk niet waar elke ochtend worden de redactie kamers schoongemaakt door twee dames met een donkere huidskleur.

Jacktheflipper | 02-01-19 | 14:50 | 2

Maar die mogen niet aan die tafel aanschuiven, en van de door NRC betaalde broodjes genieten (wit met kaas of ham)

AdPatat1960 | 02-01-19 | 19:23

Vegetarische ham waarschijnlijk.

caspert79 | 03-01-19 | 09:29

"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by de redactie van de NRC, but by the content of their character."

een_mike | 02-01-19 | 14:41 | 2

Die speech is uit een tijd van VOOR de immigratiestromen naar ons land van hele volksstammen die ONS beoordelen op onze religie en 'kafirs' noemen en daarom hun eigen bijzonder onderwijs hebben zodat 'hun' kinderen niet met 'onze' kinderen op 1 school hoeven te zitten, onze eetgewoonten en ons om die reden met 'varkens' vergelijken en hun eigen winkels hebben opgericht waar je alleen 'hun' eten kan kopen en je alleen 'hun' personeel ziet werken, en op onze huidskleur en om die reden de partnerkeuze van hun dochters afkeuren op straffe van familieverstoting.

Het waren mooie woorden, die van Martin Luther King, maar ze zijn helaas achterhaald door de immigratiestromen die in de tijd na die speech volgden. :(

gaffelbaard | 02-01-19 | 14:57

De NRC is het helemaal met je eens dat die speech achterhaald is, en er juist volop op huidskleur geturfd moet worden.

een_mike | 02-01-19 | 15:12

Net een reclame van de ING op spotify: 90% negers of licht getint. Te idioot voor woorden natuurlijk, en een duidelijk teken dat de ING schedelmetende anti-wit racisten in huis heeft gehaald.

Wit moet dood.

witdusracist | 02-01-19 | 14:41

NRC-logica:
1. Verklaar diversiteit heilig.
2. Iedereen die geen of minder diversiteit wil is een racist.
3. Duw iedereen en z'n moeder diversiteit door de strot.
4. Mensen voelen zich minzaam behandeld en worden boos.
5. Zie je wel, die reactie zegt iets over Nederland, iedereen is een racist.

His Lordship | 02-01-19 | 14:40

Moeten ze maar gaan werken en niet zolang in de zon gaan zitten.Probleem opgelost.Negerts en ander gekleurde ellende worden wit geboren.

flesje | 02-01-19 | 14:39

Fijn dat er zo enorm geDeugd wordt op de redacties van "onze" media.

Wie anders mag nog de schedels meten en de huidskleur herkennen als verschillen. Ja, zelfs "allochtonen" als zodanig tellen! (wij niet, als burgers, want racisme).

De nieuwe fascisten rusten niet totdat er nog minstens 17 miljoen cultureel meerwaardigen uit de Poepgatlanden zijn ingevlogen/opgehaald/binnengevaren op de chartervluchten/stinkbussen/stoomboten van de Verenigde Nazi's - en die van de EU.

Jan Passant mk2 | 02-01-19 | 14:36

Het voorbeeldland dat de nrc voor heur geestesoog staat is een land van zachtgekookte eieren, van met alle winden merbuigende ruggegraatlozen, van meehuilers in het progressieve heaumeaubos. Van die dingen. Mensen die dergelijke doelen nastreven moeten met het grootste wantrouwen en minachting worden bejegend.

De Briemusketier | 02-01-19 | 14:35

Wie zich afvraagt hoe de meltdown van de moderne pers in werking is getreden dit verbijsterende citaat uit dit stukje:

"Volgens een recent onderzoek van Motivaction Research en TransCity onder Turkse, Marokkaansm Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders is de identificatie met de Turkse of moslim-identiteit (87 procent), Marokkanse of moslim-identiteit (92 procent), Surinaamse, hindoestaanse of Javaanse identiteit (66 procent), Antilliaanse identiteit of die van Curacao of Aruba (75 procent), weer flink toegenomen ten opzichte van een eerder meting. Vooral onder Surinaamse Nederlanders is de stijging met 22 procent groot. De identificatie met Nederalands als identiteit van eerste keuze is onder het totaal van deze groepen gedaald tot onder de 10 procent. Datzelfde onderzoek concludeert dat biculturele nederlanders zich steeds minder herkennen in mainstream Nederlandse media

In het licht van deze cijfers is het pleidooi voor een inclusieve samenleving, waarin alle Nederlandse burgers zichzelf herkennen en die als de hunne beschouwen, geen gedram van deugmensen. Het is een nationaal belang. Meer politici en media zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dat nationale belang uitdragen, in plaats van boze burgers bozer te maken."

Met andere woorden, het is een taak van de pers "nationaal belang" in de vorm van "het pleidooi voor een inclusieve samenleving" uit te dragen.

Godskolere. Deze man pleit voor een persbreidel. Deze man pleit ervoor de pers om te bouwen naar een Public Relations afdeling.

En dan ook nog eens denken dat de airplay die de media geven aan de KZO wappies niet mede verantwoordelijk is voor die verandering van identificatie. Eerst jarenlang gillen dat Surinamers slaven waren van die Vuile Witten en dan gaan huilen dat het effect heeft.

omanders | 02-01-19 | 14:27

En dan te bedenken dat dat hondsvot Vermeersch niet eens een Nederlander is. 'Het beeld 'we' van 'ons' als progressief voorbeeldland hebben...' Bemoei je niet met mijn land, Vlaamse opruier.

Willibald von Klúúúk | 02-01-19 | 14:22 | 1

Waarschijnlijk is het een vriendje van Verhofstadt die in deze functie geschoven is.

caspert79 | 03-01-19 | 09:31

Een 2 of 3 dagen geleden kwam ik iets over Kerstmis tegen op Memri.tv. Een soort van propaganda voor inclusiviteit, van het soort waarvan ik durf te wedden dat geen enkele NLse reclamemaker zich daaraan durft te wagen, van het land van Al-Sisi (Egypte), die de vinger op de politiek-correcte zere plek legt.

www.memri.org/tv/egyptian-fatwa-insti...

gaffelbaard | 02-01-19 | 14:20

NRC werkt hier polarisatie in de hand. Dat is mooi, want dan kunnen ze straks deugstukjes tikken over polarisatie. De kachel moet ook bij NRC branden. Ik heb wel een tip waar ze die kachel mee kunnen aanmaken....

McFlym | 02-01-19 | 14:16

Wat is diversiteit toch een kracht, he mensen? Ontstaat ook helemaal geen onenigheid over, dat zie je wel.

zwarte_weduwe | 02-01-19 | 14:11

Ze maken er zo'n punt van, dat aks je er, zoals hier ter huize, niet op let, dan ga je er vanzelf opletten. Wie zei dat ook weer? Mensen die rassen tellen in reclames zijn racistisch?

Muuke | 02-01-19 | 14:10 | 1

Hey, ik heb wel een drankspelletje gespeeld op spot de neger op TV vroeger. MTV was echt een sloophamer de EO niet. Dan werd je pas lam drie dagen later. Ik hield van de negers die voorbijkwamen echt waar. ;-)

tragic1911 | 02-01-19 | 14:12

14 ROOMBLANKE NRC-mensjes...
dat moeten we toch niet willen met z'n allen.
Hier moet Der Antifacismus Politzei eingreifen!!

meneer Q | 02-01-19 | 14:08

Van Oef heeft overigens nooit het "beeld van een progressief voorbeeldland" voor ogen gehad. Wie verzint die kletskoek ? Wij hadden vroeger 1 neger in de klas en op de club zat 1 jongetje uit Indonesie. De neger Peter hoorde er gewoon bij. Je vergat gewoon dat hij neger was, hij deed met alles mee en kon ook prima leren. Later werd hij specialist. De Indo had het moeilijker. Die was agressiever. Haalde nog net de havo met hakken over de sloot.

van Oeffelen | 02-01-19 | 14:06 | 1

Wij waren misschien eens een voorbeeldland, maar dat moet dan geweest zijn in de tijd dat we nog geen voorbeeldland wilden of moesten zijn.

Schoorsteenveger | 02-01-19 | 14:09

Inderdaad heeft nrc hier gelijk, ik heb in de reclamefolders met kerstmis niet één Zwarte Piet gezien maar dat gold ook voor de reclamefolders rond Sinterklaas maar dát heeft nrc nu vreemd genoeg weer niét onderzocht.

pa_niek | 02-01-19 | 14:02 | 1

Ik ben daar ook de hele dag mee bezig. Ik check of er genoeg zwarte medemensen mee doen en of er hoofddoekjes zijn. Volgens mij doen racisten dit juist. Denk dat ik er maar mee stop en mensen beoordeel om kunde & kwaliteit.

tragic1911 | 02-01-19 | 14:06

Alsof er wel blanken in een dobberbootje zitten. Met je diversiteit en gedeug....

Pedronegro | 02-01-19 | 14:01 | 1
-weggejorist-
Novorapidjunk | 02-01-19 | 14:53

Sylvana Simmons logica. Mensen krijgen en hekel aan me, dus ik heb gelijk.
Nou, dan heeft Geertje wel heel erg gelijk...

Rico Tampeloerus | 02-01-19 | 14:01

Ik turf het aantal keer dat ik het NRC lees, 0x.

Brentjeee | 02-01-19 | 14:01

Ik merk iemands huidskleur pas op als hij/zij het misbruikt om stelling te nemen. Dat soort wil ik dus niks mee te maken hebben.

Slough | 02-01-19 | 14:01 | 2

Hear hear.

Muuke | 02-01-19 | 14:11

Daer daer.

Jahowiseffe | 02-01-19 | 16:18

Die René Romer doet dus precies wat hij anderen verwijt. Hij probeert zijn eigen product zo goed mogelijk te verkopen. En de NRC biedt hem gratis de gelegenheid om reclame te maken voor zijn diversiteits-winkeltje.

Schoorsteenveger | 02-01-19 | 14:00

NRC , de krant van wit papier. Het slechte nieuws nog steeds in zwarte letters.

ja,diedus! | 02-01-19 | 13:59

Al die mensen die de huidskleur zo belangrijk vinden... zijn dat niet gewoon racisten? Nieuw Racistische Courant. Hier ook weer van die domme racisten: www.telegraaf.nl/nieuws/2971740/anti-...

El Rico Grande | 02-01-19 | 13:53 | 2

Proest! Bleekscheten organiseren een protest tegen een bleekscheet en blazen dan dat protest af omdat er enkel bleekscheten aan meedoen.... Dit is dus typisch de mind set van de helper whitey.

Schoorsteenveger | 02-01-19 | 14:07

Haha. Zelfde niveau als 'illegalen' moet je toelaten. Ja right, het is fijn om illegaal in een land te leven... wordt je uitgebuit, betalen ze minder dan het minimumloon. Er zijn genoeg legale immigranten in de US die gek op Trump zijn. Moest jij al die moeite doen en een crimineel loopt lekker 'stap voor stap' binnen en krijgt een huis en Miele.

tragic1911 | 02-01-19 | 14:09

Het leukste is dat je tegen bijna al die misplaatst inclusief bedoelende denkers:

"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character."

als tegenvoorstel kan citeren.

een_mike | 02-01-19 | 13:53 | 2

Auw, die is raak!

Rico Tampeloerus | 02-01-19 | 14:04

Topper!

Muuke | 02-01-19 | 14:13

Tja, de het Enercee is een dingetje maar je kunt het ook dichter bij huis zoeken. Is er een volk waar je geen kritiek op mag leveren? Lees de voorwaarden van GeenStijl eens door. GS verbied wél antisemitisme maar níet antiblankisme. Daar zou eens wat meer aandacht voor moeten zijn.

bodemloos | 02-01-19 | 13:52 | 2

Antiblankisme komt hier in de panelen niet of nauwelijks voor. Daarom staat het niet in de voorwaarden (denk ik). Het verbod op antisemitisme is een pad vol voetangels en klemmen. Niet betreden is het veiligst. Heel ver vandaan blijven.

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:27

Lupus, het open grenzen beleid is één groot antiblankisme. Er is tot nu toe geen enkele god die me in het oor gefluisterd heeft dat kritiek op een bepaald volk verboden is. Vanwaar toch steeds die uitzondering. Zeker als het gaat om een volk dat zich verheven of uitverkoren beschouwd. Het werkt altijd een beetje op m'n lachspieren.

bodemloos | 02-01-19 | 18:11

Wie zegt eigenlijk dat wij een "progressief voorbeeldland" willen zijn?

Angelica | 02-01-19 | 13:50 | 2

Alleen het idee al voor een landje dat een stipJE is op de wereldbol. Hoogmoedswaanzin, meer is het niet.

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:28

Precies wat ik ook dacht. Dat wil ik helemaal niet.

metdedag | 03-01-19 | 00:48

Hoe NRC lezers denken:
"Inclusieve reclame zou een groot gedeelte van de consumenten in de gordijnen jagen: De Telegraaf lezende Jumbo klanten. Dus laat Jumbo wel uit zijn hoofd om zwarte mensen in een kersttrui door een supermarkt te laten lopen. Dat jaagt meer klanten weg dan dat het aantrekt in het huidige Nederland."
Lees: Jumbo klanten zijn anti-zwarte telegraaflezers in het steeds racistischer wordende Nederland.

Roadblock | 02-01-19 | 13:49 | 5

Ik koop bij de Dirk (Mega veel hoofddoekjes) en bij de Polski Sklep Warsawa, in welke groep val ik nou?

Roadblock | 02-01-19 | 14:16

Ik koop in geen enkele winkel met hoofddoeken. Ben niet gek om de bezetter te faciliteren.

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:38

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:38 |
Hoofddoekjes als klanten WolfWolf, niet als eigenaar of achter de kassa.
Als ik in een Turkse of Marokkaanse winkel zou willen kopen, had ik natuurlijk ook keus genoeg.

Roadblock | 02-01-19 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik tel ook altijd het aantal gekleurde mensen in een tv uitzending.
Bij Opsporing Verzocht, dat dan weer wel...

Wijze uit het Oosten | 02-01-19 | 13:49 | 3

Sterker nog, ik denk dat mensen met een kleurtje vaker op tv zijn dan je vanuit hun populatie zou mogen verwachten. Opsporing Verzocht draagt daar positief in bij, ten aanzien van hun aandeel, dat is natuurlijk minder positief.

Busverhuur | 02-01-19 | 14:04

Ik hoorde onlangs dat dit programma tegenwoordig 'Mocro's got talent' heet.

Zupschufter | 02-01-19 | 14:06

Zupschufter | 02-01-19 | 14:06 |
Leuk hoor Zup, ik had mijn toetsenbord net een beetje schoon van de vorige koffie-proest.

Roadblock | 02-01-19 | 14:12

Jammer dat een ouderwets goede liberale krant afgezakt is naar een deugopinieblad. Wat is de volgende stap? Schedelmeten op de foto's met gezichtsherkenningssoftware en melden dat er geen rekening wordt gehouden met diversiteit qua intelligentie?

kees de short | 02-01-19 | 13:49

DJ_Alberga heeft zó gelijk!
Feitelijk is die hele 'meedoen' dwang zo paternalistisch als de pest.
Het lijkt me zeer vernederend voor kleurlingen om te zien en ervaren dat anderen proberen hen een streepje voor te geven.
Vroeger was ik geen ster in balsporten. De gymleraar koos voor een potje voetbal zelf de 2 besten in de klas en zij kozen om beurten een teamlid erbij. Ik bleef lang staan met enkele andere Nerds. Een goed bedoelende jonge gympik zei ooit tegen de teamleaders; kies toch voor Paulus, hij heeft ook zijn kwaliteiten. Ik heb me zelden zo ongelukkig gevoeld.
Dat dus....

Paulus de Bk | 02-01-19 | 13:48 | 1

Goeie gast, die Alberga.

Muuke | 02-01-19 | 14:07

Mooi man, dat hele idee van diversiteit, een in zichzelf diep-racistisch streven om de boel naar rato van huidskleur te quoteren. Opvallend dat die turvers dat niet inzien! Want als IETS racistisch is dan de koppeling van verschillen in karakter en gedrag karakter aan huidskleur.

Alsof het er "diverser" op wordt als je de kleurtjes mixt. Omdat negers nu eenmaal harder kunnen lopen en mooier zingen en blanken beter met de agenda zijn en harder werken, of zo. En omdat aziaten zo lekker kunnen koken. Man man man wat een ultieme domheid.

Beste_Landgenoten | 02-01-19 | 13:48 | 4

lol

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:45

Veel negerts liggen het liefst de hele godganselijke dag te niksen in de hammock. En waarom zou je ook ? Witmans komt immers sinds decennia gratis geld brengen om "het land te ontwikkelen" ? En Aziaten koken niet alleen lekker (Chinezen soms uitgezonderd want die vreten echt àlles) die werken zich (in familieverband) ook vaak nog het leplazerus.

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:29

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:29 |
Leuk die cliche's en die ironie.
Mijn ervaring is, en ik ben ook geruime tijd in Suriname geweest, dat je overal luie mensen hebt, en hardwerkende mensen, of ze nou blank zijn of gekleurd.

Roadblock | 02-01-19 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het idee mijzelf niet zo door reclames te laten beinvloeden, maar nu ik er op ga letten, blijk ik toch vaker bij die vier supermarktketens mijn boodschappen te doen. Ik schijt nog steeds bruine stront, is daar niet wat aan te doen?

CleaudeSacke | 02-01-19 | 13:47

Je zal maar een donkere huidskleur hebben. Wij Nederlanders hebben na de tweede wereldoorlog al vanaf de basisschool geleerd dat donkere mensen niks hebben, niks kunnen, zielig zijn, hulp nodig hebben, niet mee kunnen komen met het niveau in het westen, geen water kunnen vinden, onder de ziektes zitten, geen ouders hebben, veel moeten lopen, niet weten hoe ze een condoom moeten gebruiken etc etc en dat wij als Nederlander ze ten alle tijden moeten helpen en bij moeten staan. Deze indoctrine is nu aan het doorslaan. Ergens wel grappig dat een strategie waarvan ze vroeger dachten dat het goed was nu aan het omslaan is. Maar die strategie heeft er wel voor gezorgd dat ik 60 jaar tijd meer dan 30% van de bevolking geïmporteerd is, en het eigenlijk in elk Europees lang, welk belang zit hier achter?

dk-- | 02-01-19 | 13:47 | 4

Ik stuurde 60 jaar geleden al de alu flessendoppen op. Ik weet nu nog niet of ze die zo lekker vonden. Nooit een bedankje gehad......

Shadow1100 | 02-01-19 | 14:39

U vergeet de zilverpapiertjes.

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:46

Ja Shadow en daarvoor moesten wij ook nog die vieze lauwe opgewarmde melk opdrinken.

meerkat | 02-01-19 | 18:57
▼ 1 antwoord verborgen

NRC is een lifestyle-magazine met een (slechte) nieuwssectie, maakt het uit wat die fossielen zeggen. Het is geen hogere wiskunde dat hun reclameinkomsten teruglopen en bijna niemand een abonnement neemt, het is gewoon voorbin

Bokito ergo sum | 02-01-19 | 13:44 | 4

Voorbindlulontsteking

Nacho_Vidal | 02-01-19 | 14:04

Nou Nacho, zo kan hij wel weer hè?

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:47

Nacho_Vidal | 02-01-19 | 14:04 |
Waar de mond vol van is.. Eh, wat zeg ik nou weer?

Roadblock | 02-01-19 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen

Nou dan zaten er dit jaar waarschijnlijk niet genoeg in de kerstreclame's.. voor de rest van de reclame's zijn ze meer dan genoeg vertegenwoordigd, de vriendelijk lachende Moslima met haar kopvod, de efro emerican coup dragende vrouwtjes, laat maar aanrukken die kilo's sheabutter for de all natural hair enz enz. We zien een gezellige reclame van een vrouw met een donkere man, allemaal heppy de peppy... het leven dat is een groot feest zolang de multi club weer is langs geweest.. en wat is de conclusie? Zijn die mensen nu een stuk vrolijker nu ze reclame mogen maken, wat eigenlijk als je het goed ziet toch weer een andere vorm van slavernij is, zeker als je naar die zwaar gemakeupte plofkop Moslima's kijkt die met verbeten hamsterwangetjes achter de kassa bij AH zitten en 's avonds met rokende banden langs de winkel van ome Mo rijden om daar de groentjes en de rest van de boodschappen te gaan halen. Overigens is mij het een raadsel dat die vrome vrouwtjes kilo's make up op hun knar smeren want de boodschap die ze daarmee geven is die niet van de vrome Moslima... Weet je... het maakt mij geen ruk uit meer.. ga er lekker nog meer halen, en doe 't dan niet alleen met de kerst vorm eigen feelgood momentje tegen vrienden en bekenden. Die mensen geven geen fuck erom, vieren geen kerst of wat dan ook, geef ze die uitkering klaar er mee dan kan iedereen weer verder met zijn leven. Ik ben moslim en neger moe

myrna1965 | 02-01-19 | 13:42

Wat die Alberga zegt. Figuren als Sillyvana en hun GL whitey helpers zou je moeten oppakken voor haatzaaien. Door hun acties worden verschillen alleen maar prominenter.

LJBrinkhorst | 02-01-19 | 13:40 | 1

Eens.

Muuke | 02-01-19 | 14:14

Bij NRC gaat het dus om de kleur maar niet om de mens. Hou a.u.b op met deze flauwekul want dit werkt averechts.

Eddy67 | 02-01-19 | 13:39 | 2

Nou... bij de NRC zelf gaat het dus om de mens ,maar alles daarbuiten wordt de maat genomen ... want is uiterst correct en deugt !

Koning BongoBongo | 02-01-19 | 13:48

NRC is racistisch.

Muuke | 02-01-19 | 14:15

Het is en het blijft een kutkrant, gewoon kut en anders niks. Voor de rest interesseert dat hele inclusieviteitsgedoe mij geen kut, net zoals alle andere kutshit van tegenwoordig, behalve de mening van Wim_Kut, die lees ik graag.

JohnJames_001 | 02-01-19 | 13:39

Op de Uni waar van Oef studeerde deed men aan "Limburgers tellen". Dat was niet eens zo moeilijk omdat Limbo's altijd andere Limbo's opzochten en ze groepjes vormden. Integreren deden ze niet.

van Oeffelen | 02-01-19 | 13:38 | 6

@Lupus "Om net zulke debielen te worden als in de Randstad ?" True, zat wappies in de Randstad (in 020 zelfs vertegenwoordigd in de GR). Maar ver der nogal "pot verwijt de ketel". Limbabwe is allesbehalve het lichtend baken van intellect en bestuurlijke integriteit en het lokale taaltje doet denken aan een gebied waar pas sinds kort sanitair en schoon drinkwater zijn intrede heeft gedaan.

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:40

Grijskijkert | 02-01-19 | 15:40
Het zijn nog altijd 'onze' limlanders, zoals Surinamers altijd 'onze' 'rijksgenoten' blijven. Het zou wat anders worden als er bij limlanders een haatgevoel doorheen zou schemeren, wat ik vaak wel bij Antillianen voel.

Roadblock | 02-01-19 | 16:32

Sorry Lupeslupes, maar komt u zelf niet uit de randstad ( Den Haag) maakt dat van u minder debiel omdat u naar het oosten bent verhuisd?

meerkat | 02-01-19 | 18:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kreeg dus net een hele korte groene flits op het scherm, volgens mij met de boodschap dat een automatische filter mijn comment niet door liet. Ik weet vrij zeker dat het een beschaafde comment was, en geen enkele huisregel geschonden werd. Ik gebruikte wel een woord (het rijmt op 'leger')...

Is dit nieuw en is er ergens een geupdate huisregel/woordenlijst?

Sjors W. | 02-01-19 | 13:38 | 4

Beter die NRC app deinstalleren. U foon doet deugen.

Wim Venijn | 02-01-19 | 13:57

@ Wim Venijn | 02-01-19 | 13:57
Nee, het was op GS. En neger was het niet, gezien Roadblock's comment. Is het wellicht-mijn-neiging-om-half-grappig-1-woord te maken met -'n?

Sjors W. | 02-01-19 | 14:00

De wegen van de redactie zijn niet te doorgronden. Hoe vaak ik geen commentaren zie waarvan ik denk 'die zijn ver over de rand', maar die blijven staan. En anderen waar niets mis mee is (.m.i.) worden gejorist. Dan haal ik mijn schouders maar op en ga moedig voorwaarts met tegelen.

Lupuslupus | 02-01-19 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Net als andere trollen uit de hoek van de SJW's, feministen, en identiteitpolitiekers meent deze columnist dat als mensen boos over een artikel worden, er blijkbaar een gevoelige waarheid in dat artikel stond. Nou, nee. Mensen worden net zo boos over flauwekul die door een krant als waarheid wordt opgediend en door politici wordt herhaald, en nog bozer als wordt gesuggereerd dat ze het er mee eens moeten zijn en dat er anders "iets mis is" met ze.

In mijn eigen omgeving hoor ik trouwens steeds meer geluiden als die van Alberga: kleurtjesmensen die het helemaal beu zijn om voortdurend op hun kleurtje te worden gewezen, ook als dat positief bedoeld is. Die geen zin hebben om op te komen voor mensen met hetzelfde kleurtje. En schijt hebben aan mensen die hen op dat manco aanspreken. Kortom: een grote maar hopelijk steeds minder zwijgende meerderheid is het beu dat ze blijkbaar hun identiteit uit hun kleur moeten halen.

Muxje | 02-01-19 | 13:36 | 5

@Sjors W: Het kan nog mooier. Je moet die schaffendassers eens van kleur (ha ha) zien verschieten als een Suri stelt dat het maar eens afgelopen moet zijn met de massa-immigrate, omdat ons mooie land naar de kloten gaat: "Hoe kan JIJ nu tegen immigratie zijn?!" Zitten aardig wat PVV-stemmers onder die groep, trouwens.

Muxje | 02-01-19 | 13:47

Muxje | 02-01-19 | 13:47
Was indertijd bij de LPF ook al zo. Behoorlijk wat Surinaamse leden langs mijn LPF kraampje gehad.

Roadblock | 02-01-19 | 13:56

@ Muxje | 02-01-19 | 13:47
Ben zelden echt teleurgesteld in reaguurders, maar toen ik tijdens de laatste Oranje-wedstrijd tot de conclusie kwam dat voor een smaldeel Van Dijk, Edje Davids en fucking Ruud Gullit niet Nederlands genoeg waren, had ik even gehad.

Wat jij beschrijft geldt overigens ook voor nieuwere nieuw-Nederlanders. Een Marokkaan moet/mag bijvoorbeeld van alles, maar zeker niet rechts van D66 stemmen, want dan moeten ze dat tot in den treure blijven uitleggen.

Sjors W. | 02-01-19 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Negerts op foto's in het eigen blaadje turfen hebben ze nog niet aan gedacht.

Tronald_dump | 02-01-19 | 13:36

Volkskrant is geen haar beter. De eur 70m uitgegeven aan gewoon vuurwerk op de front page, maar geen woord over het bom/islam incident op Schiphol. Struisvogelpolitiek van de ergste deugsoort.

Swoop | 02-01-19 | 13:35 | 2

U zelf bent ook geen haar beter daar u hier een voor het topic niet ter zake doende aangelegenheid aandraagt in hoop op felle reacties die UW zienswijze bevestigen.

Overigens is het incident op Schiphol wel degelijk in diverse media verschenen. Dat het niet in alle media besproken wordt.. Sjah als iedere krant exact het zelfde opkalkt, wat is dan nog het nut van een krant?

normanius | 02-01-19 | 13:49

@normanius blijkbaar begrijpt u mijn punt niet. Het is niet in het belang van de Volkskrant noch van haar lezers om negatieve berichten over de islam weer geven. Daarmee plaatst zij zich in hetzelfde kringetje als de NRC. De selectieve berichtgeving is niet mijn zienswijze, maar een feit.

Swoop | 02-01-19 | 16:15

Een jaar of vier geleden hadden Powned en Rutger Castricum een serie "De neger, omdat het moet" vanwege de richtlijnen van de publieke omroep om "voldoende" negers in beeld te brengen. Dat was erg leuk, maar blijkbaar niet genoeg om Vandermeersch c.s. op verstandige gedachten te brengen.

JvanDeventer | 02-01-19 | 13:32 | 1

Die richtlijn wordt prima gevolgd. Maar men hoorde laatst wel de - terechte - klacht dat zwarte mensen alleen bij de praatprogramma's mochten aanschuiven als het over racisme ging. Of muziek.

Muxje | 02-01-19 | 13:37

Krijg ook de NRC thuis, die wordt heel divers, gebracht door ongeveer de enige zwarte man die het dorp rijk is. Wat vind ik dat prachtig. Oh wacht... Dit is uiteraard discriminatie: Hij zou redacteur moeten zijn. Oh wacht nee, een blanke zou de krant rond moeten brengen. Oh wacht.. nee...
Fok man, om gek van te worden.

Beste_Landgenoten | 02-01-19 | 13:31 | 6

Het feit al dat jij gefocused bent op die ene zwarte man in het dorp, maakt je gewoon een racist. Overigens hoor ik niemand op GS klagen over donkere mensen die werken. Daarnaast vindt ik 'zwart' vrij een denegrerende term. U bent af Beste_Landgenoten, u bent racist en xenofoob u mag niet meer mee doem op linkerflank. Welkom bij extreem rechts maat!

Indoneesje | 02-01-19 | 13:46

Roadblock | 02-01-19 | 13:42 |
Ook de beste wensen, RB. Ja het is me wat, doet me denken aan Herman Finkers, die het heeft over een donker jongetje dat dus geen Zwarte Piet mag spelen op school want dat is discriminatie.

Beste_Landgenoten | 02-01-19 | 13:51

Indoneesje | 02-01-19 | 13:46 |
Het is allemaal "the eye of the beholder". Gekwetsheid is een kwestie van je gekwetst voelen. En gekwetst voelen is weer een kwestie van hoe lang je je tenen uitschuift.
Er zijn onder mijn indonesische kennissen ook een paar met geweldig lange tenen die al opstuiven als iemand het woord blauw in zijn mond neemt.
Ik bekijk altijd of het de bedoeling is om te beledigen of te denigreren.
Als, zoals kort geleden, een gekleurde conferencier het over de Luizenmoeder als zijnde "witte" humor heeft, dan zit daar van zijn kant een racistische ondertoon in. Waarom zou humor iets zijn wat voorbehouden is aan de groep die het gebruikt?

Roadblock | 02-01-19 | 14:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Vervelend maar slim trucje van het NRC. Een stelling plempen en de reacties daarop gebruiken om je stelling te bevestigen. Zo kunnen ze eindeloos door blijven emmeren over dit soort onderwerpen.

BozePaarseMan | 02-01-19 | 13:29 | 3

en zo blijven de enkele lezers Van NRC en Volkskrant dom en onwetend. Veilig verschuilend achter de mening van de krant.

antonconstandse | 02-01-19 | 13:40

Dat heet een "cirkelredenatie". Geliefde dramtactiek ter linkerzijde en behoorlijk populair binnen de gelederen van het SJW legertje. "Hoe harder u ingaat op mijn verzonnen stelling/redenatie, hoe meer u de juistheid van mijn stelling/redenatie aantoont. En als u niet reageert dan is daar altijd nog de "wie zwijgt, stemt toe"-clausule of de " U reageert niet/kijkt want u weet dat ik gelijk heb"-aanname.". De aanhangers van de cirkelredenatie taktiek kun je leuk over de zeik helpen door te vragen naar een feitelijke en te bewijzen onderbouwing (i.p.v. "gevoelens" en/of aannames). Levert je waarschijnlijk het hele arsenaal aan gangbare karakterattributen op (uweetwel: -foob, -ist) maar toont wel aan dat je met een veredeld type hufter en kloodtzack (m/v/?) van doen hebt.

Grijskijkert | 02-01-19 | 14:44

Grijskijkert | 02-01-19 | 14:44 Helaas onlangs ondervonden, door een vriend. Hij blijkt zwaar SJW'er, communist (wist ik niet), waarbij ik net op tijd doorkreeg wat de reden van het gesprek (meer monoloog/ondervraging) was. Tot dat ik vragen ging stellen, kreeg hij zijn verhaal niet meer op de rails, en kwam ook niet meer uit zijn woorden. Ik moest nog wel begrijpen dat iedereen mens is, en dat de wereld van iedereen is. Ik weet het niet zeker (geen expert in dat soort zaken) maar volgens mij zijn dat de lijfspreuken van communisten. Ik zit na te denken of ik hem nog wel tot mijn vriendenkring moet rekenen, meer door de aard van het gesprek, ronduit aggresief.

thephysicist | 02-01-19 | 15:25

Negers turven. Het wordt de nieuwe bezigheid van de NRC. Vuile racisten dat ze zijn. Eten alleen bij de KFC. Want blank volk trekken ze niet meer.

Wim Venijn | 02-01-19 | 13:29 | 1

Negertellen is het linkse schedelmeten.

sockpuppet | 02-01-19 | 13:39

Is de GS redactie nog met kerstvakansie en zit de stagiare de stukkies bijelkaar te tiepe? Het nivo is laag de laatste tijd.

CleaudeSacke | 02-01-19 | 13:28 | 1

mwah, vind het wel meevallen eigenlijk.

Langshetrandje | 02-01-19 | 13:34

Zo zo, de medewerkers van dat crystal meth-lab laten zich de dure broodjes goed smaken.

gestoptmetroken | 02-01-19 | 13:28

Gekleurde mensen zie ik genoeg op tv.
Meestal in combinatie met een gironummer.

Carmelita | 02-01-19 | 13:25 | 5

Of ze rennen heel hard weg met een televisie.

Mark_D_NL | 02-01-19 | 13:34

Mammeloe | 02-01-19 | 13:31 |
Uit mijn hart gegrepen. Mammeloe, en precies wat ik dacht toen ik die Cordaid reclame zag.
Doet mij er aan denken, dat ik pas een artikel over de hier gevierde syrische White Helmets langs zag komen, waarbij aangetoond werd, dat je er niet bij kwam als je geen lid van Al-Nushra was, en dat ze tot hun nek in de organenroof zaten.
www.rt.com/op-ed/447385-white-helmets...
De wereld is rot.
steemit.com/organharvesting/@v4vapid/...

Roadblock | 02-01-19 | 14:23

Ik kijk veel naar discovery channel.Daar zie ik heul veul negerts.Aan het werk ja?

flesje | 02-01-19 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongeacht je kleur of religie, als je in Nederland woont dan ben je een Nederlander en dien je je zo te gedragen. Als je dat niet bevalt ga je maar ergens wonen waar je achterlijke gedrag wel de norm is. En verder iedereen een heel gelukkig en inclusief 2019 gewenst. (uitzonderingen daar gelaten)

Osdorpertje | 02-01-19 | 13:24

Turf eens bij een moskee. Geen blanke te zien. Ongelofelijk die islamitische racisten.

Wim Venijn | 02-01-19 | 13:23 | 1

Helaas zijn bij de moskee hier in de buurt wel blanke bekeerlingen te zien, dames in het lang met hoofddoek, heren met rozig vlasbaartje en mekka-mutsje op en in djellaba op sandalen.

Roadblock | 02-01-19 | 14:37

Waarom tellen de racisten van het NRC geen Aziaten. Mogen die niet in kerst reclames.

Obsi | 02-01-19 | 13:22 | 2

Zijn niet donker genoeg..

Barkruk2 | 02-01-19 | 13:25

Of Eskimo's?

Mark_D_NL | 02-01-19 | 13:31

Ik zag ook geen glbx-mensjes. Behalve die gecastreerde nicht tijdens een oudejaarsconference.

Jos Tiebent | 02-01-19 | 13:22 | 1

Ghehe... De politiek correcte benaming is "LGBTQIAPK"...! Jaja...

Nemo_Tenetur | 02-01-19 | 13:30

Waar halen mensen het idee toch vandaan dat bedrijven zoals supermarkten een maatschappelijke taak hebben te vervullen? Of een bepaalde afspiegeling/ideaalbeeld van de maatschappij moeten zijn. Bedrijven moeten winst maken om hun werknemers mee uit te betalen. Hoe, met en voor wie ze dat doen zal me worst wezen.

The Customer | 02-01-19 | 13:20 | 1

Omdat linkse politieke partijen die dienst uitmaken en ze over alles macht willen hebben. Dus ook over jouw dagelijks leven. Een supermarkt kan alleen overleven als ze de regels van de maatschappij volgens. Op het moment zijn die regels: anti-wit en pro-zwart.

witdusracist | 02-01-19 | 14:45

De auteur is eigenaar van een marketingbedrijfje gespecialiseerd in 'etnisch-culturele diversiteit'. Aan u aangeboden door Wij van WC-Eend, in NSB Rassenleerblad.

Een paard | 02-01-19 | 13:20

Deze is een juweeltje in deugkunde:

Katinka_Hesselink
"Ik erger mij elke keer weer als ik een te witte reclame zie, Al dat blond. Het voelt voor mij (ik ben een witte Nederlander) niet echt."

En dat meent ze ook nog.

Roadblock | 02-01-19 | 13:20 | 17

Zeldzaam moment van zelfinzicht. Misschien dat die Mindfulness dan toch heeft geholpen.

Stormageddon | 02-01-19 | 14:08

Ik heb vroeger wel eens een griezelfilm gezien, die ging over een amerikaanse soort Amish gemeenschap in het maisgebied, die toevallig voorbijkomende toeristen offerden.
Een van de hoofdrolspeelsters had hetzelfde bloedeloze bangmakende gezicht, dat altijd op vriendelijk staat, ook als ze je tong eraf knipt.

Roadblock | 02-01-19 | 14:42

Omdat ze ergens diep verstopt in zichzelf weten niet die aardige mens te zijn. De rest is verbloeming!

CalamityJane | 02-01-19 | 15:17
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik heb een raciale kleurtelling gehouden bij "Opsporing Verzocht". Het is weer in balans hoor.

Shadow1100 | 02-01-19 | 13:18

Het meningkje van de nrc is zo 2018.

Mark_D_NL | 02-01-19 | 13:17

Veel mensen van kleur vieren helemaal geen kerst, en als ze al kerst durven te vieren dan worden ze bedreigd want niet haram. Heel gauw optyfen met dat kudt NSB handelsblad. Zelfs wc papier heeft meer inhoud en respect dan het NRC.

Indoneesje | 02-01-19 | 13:17

Als je beseft dat de NRC het dus gezonde marketing practice vindt om varkensrollades en alcohol aan te prijzen aan mensen die dat spul helemaal niet willen, snap je wel waarom geprinte media in Nederland op sterven na dood zijn.

Moet reclame voor tampons nu ook rondom Voetbal Insite?

Sjors W. | 02-01-19 | 13:16 | 2

Is wel lekker inclusief, en je vergeet damesvoetbal, vuige sexist!

J-van-de-Bontekoe | 02-01-19 | 13:20

@ J-van-de-Bontekoe | 02-01-19 | 13:20
Geloof niet dat vrouwenvoetbal daar echt op de radar staat, maar je hebt gelijk. Ik krijg het bestaan van vrouwenvoetbal inderdaad ook niet op mijn radar.

Heb het een jaar of tien geleden, toen Eurosport het WK voetbal voor vrouwen voor de eerste keer uitzond, echt geprobeerd. Brazilie tegen geloof ik Noorwegen. Het was slecht jonge, slecht. Braziliaanse linksback kon helemaal niks met rechts, dus als die opgejaagd werd trapte ze de bal iedere keer de tribune in.

Is verder prima, en het niveau zal sinds vast beter zijn geworden, maar als een team er hard afgaat tegen een hoofdklasse-amateurs team, dan hoeft het wat mij betreft gewoon niet op tv. Amateurvoetbal moet je gewoon vanaf de zijlijn kijken.

Sjors W. | 02-01-19 | 13:46

Om het half jaar wordt ik weer gebeld door een
CallHooker van het NRC,
of ik een abbo wil?
Wat denk je popje?
Nein..

Toch laat ik ze ieder half jaar weer BEDELEN...;)

Kanarie_Geil | 02-01-19 | 13:15 | 2

Jij hebt dus ooit een proefabbonementje gehad, jij schurk... NRC bestaat nog omdat jij ze geld hebt gegeven.

Sjors W. | 02-01-19 | 13:16

Sjors, I plea guilty, ze gaven me een grafisch tablet,
van een fruitteler uit de Betuwe, dacht ik (wist ik veel).

Kanarie_Geil | 02-01-19 | 13:22

Ik heb evengoed serieus nog nooit begrepen waarom mensen op huidskleur iets van een ander kunnen vinden danwel zichzelf. Ook alsof je ervoor kiest om met een huidskleur danwel afkomst geboren te worden.

overVecht | 02-01-19 | 13:13 | 3

U deugt - heel goed!!

HogeNood | 02-01-19 | 13:25

Sowieso is zo'n NRC benadering ridicuul, en vanwege het simplisme absoluut niet inclusief, bijna discriminatoir zelfs. Het is zo huidskleur gericht, en ze gooien alles op één grote niet-wit hoop. Alsof een overzeese Nederlander met een kleurtje geen Nederlander is; die hebben driehonderd jaar roots in het koninkrijk maar worden nu even op de grote buitenlanderhoop gegooid.

Daar dan tegenover: weet je wie niet in de media gezien worden, niet in reclame gereflecteerd, nooit bij talkshows, amper politieke vertegenwoordiging... Polen. Maar ja, om die te zien moet je buiten de ring A10 zijn, en je moet ze aanspreken, want je kunt het niet aan het kleurtje zien.

Aan Chinezen kun je het wel zien, maar daar hoor je NRC ook nooit over.

Sjors W. | 02-01-19 | 13:28

Getverderrie, je zult er voor kiezen zonder huidskleur geboren te worden. Lijkt me best akelig, al dat onderhuids gebeuren zichtbaar.

Janas | 02-01-19 | 13:41

De reden dat ze gaan turven is veel platvloerser dan ze toegeven: het is gewoon lekker goedkoop. Onderzoeksjournalistiek kost tijd en moeite en je moet er intelligent voor zijn. Voor het volgen van de politiek moet je minstens kunnen lezen en schrijven. Buitenlandse correspondenten zijn duur. Maar om negers te tellen in reclamefilmpjes hoef je alleen maar te kunnen tellen en je kunt gewoon thuis blijven. Dat kan dus prima gedaan worden door de domste en de meest luie malloot die op de redactie rondloopt. Daar zouden ze nu best ook een omvolkiër voor kunnen nemen, gesteld dat ze hem/haar kunnen uitleggen wat een neger is.

JvanDeventer | 02-01-19 | 13:13 | 1

Exact, slaat de spijker op de kop. Een tweede reden voor de media meltdown die we overal zien toeslaan. Waarom geld uitgeven aan onderzoeken naar structuren en politieke onderstromen als je de hele dag twitter kan afstruinen en een stukje tikken over hoe kut Trump is.

omanders | 02-01-19 | 14:53

yup. Werkt alleen maar polariserend. Misschien is dat het doel ? Net zoals met "black panther " First american superhero bla bla. De eerste zwarte superheld was Blade . (Snipes) . En daar hoorde je toen niemand over , was gewoon zo. Men zag daar geen kleur, alleen Blade. En oh ja, hij had ook nog een blanke man als hulpje 2 zelfs .. pfff . Maar ja, zonder polarisatie en sensatie op te wekken = einde NRC ea wc papier ? De laatste stuiptrekkingen van een uitstervend iets ?

Kim-Jung-Un | 02-01-19 | 13:12 | 2

Zelfde met vrouwen in sterke rollen in Hollywood films... Ik kan me nog een zekere Linda Hamilton herinneren die kont schopte in de Terminator films, of Sigourney Weaver in de Alien films... Niemand had het erover dat er nu 'eindelijk' een vrouwelijke held was. Waren gewoon 2 goede actrices in een top franchise waar je voor kon juichen, of je nu man of vrouw was.

Maar toen zat er ook geen verdien model achter, zoals tegenwoordig met al dat geklaag.

DMaN | 02-01-19 | 13:31

Ach Wesley Snipes was al een grote jongen in Hollywood voor Blade. Net als Samuel Jackson en nog een paar andere. Links/Democrats en SJW'ers misbruikte Black Panter voor hun eigen smerige agenda. Kots kots kots

Indoneesje | 02-01-19 | 13:38

Ongelofelijk dat ze zelf niet doorhebben hoe racistisch ze nou eigenlijk zelf bezig zijn, namelijk door te oordelen puur op basis van huidskleur, en dat is racisme.

JackStick | 02-01-19 | 13:12

Laten we inderdaad maar meer islamitische medelanders in de kerstreclames stoppen, hoofddoekjes en jurken met baarden en zo. Doen we ook wat meer witte atheïstische of christen mannen en LGBTdingus in de suikerfeest-commercials toch?

J-van-de-Bontekoe | 02-01-19 | 13:12 | 2

Ghe. Je ziet wel altijd overal in de reclames een struise blondine met een rastaman of baardmens. Inclusief mulatkinderen. Moet je niks achter zoeken heur.

Mammeloe | 02-01-19 | 13:26

Ben errug benieuwd hoe de Suikerfeestcommercial van de Appie of Jumbo eruit gaat zien. Die gaat er komen, zonder enige twijfel.

Swoop | 02-01-19 | 13:39

Maw: je argument wordt niet sterker omdat tot de minderheidsgroep behorende personen het met je eens zijn.

de IJsman | 02-01-19 | 13:12

Volgens mij moet blanke Nederlanders meer neuken, zodat wij weer een meerderheid worden in eigen land.

pollie4 | 02-01-19 | 13:09 | 1

Of sterilisatie als voorwaarde voor verblijfsvergunning.

JvanDeventer | 02-01-19 | 13:18

Negertellen, een neo-koloniale bezigheid van de elitaire deugmonopolist.

azijnseikerT | 02-01-19 | 13:09 | 2

Negertellen, leuk bijbaantje, wat betaalt het?

pollie4 | 02-01-19 | 13:10

Of zoals Leopold het deed, handjes verzamelen.

Pimp my Voortuin | 02-01-19 | 13:11

Alles en iedereen moet in elke mediauiting vertegenwoordigd zijn, al komt er maar 1 persoon in voor.

Zolang het maar geen afspiegeling is van de verhoudingen waarin de "diversiteiten" echt voorkomen, want het afbeelden van minderheden als een minderheid is als realistische weergave racisme, of zoiets, ik weet het ook niet meer. Wat was het doel ooit eigenlijk nou weer? Elkaar niet op afkomst beoordelen en daarom leggen we nu bij alles de nadruk op afkomst?

een_mike | 02-01-19 | 13:08 | 1

Misschien eens een verandering van denken?
Dat het niet belangrijk is waar je vandaan komt?
Maar wel waar je naartoe gaat?

pennestront | 02-01-19 | 13:11

Voelen die NRC-blanken zich nu zó boven negers verheven dat ze denken dat die negers zomaar blankencultuur overnemen? Die negers hebben toch hun eigen cultuur! Stelletje racisten daar bij NRC..

HogeNood | 02-01-19 | 13:07

NRC: tis WYSMS

(What You See is Multiculti Shit)

Kanarie_Geil | 02-01-19 | 13:07 | 1

Zeker.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:14

Lupus, een jaar of vier geleden was er een vacature bij het Tropenmuseum, toen stonden er nog twee foto's van die Dwight. Blijkbaar geen poc kandidaat kunnen vinden in 020. Tsss.

Mammeloe | 02-01-19 | 13:21

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:17 |
Wat nog erger is WolfWolf, dat je dat als vrouw je inmiddels ook af kunt vragen.

Roadblock | 02-01-19 | 13:31

@roadblock in de directie van het Tropenmuseum zitten inmiddels zoveel vrouwen dat de volgende wel een man moet zijn, want de balans is volledig verstoord.

Swoop | 02-01-19 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Na het afschudden van het juk van het katholieke schuldgevoel hoopte ik toch dat deze onzin voorbij zou zijn. Nee hoor, moet ik de intolerantie van de Islam meemaken, de intolerantie en het schuldgevoel van de klimaatreligieuzen meemaken en nu het schuldgevoel van de blanke westerse linkse intellectuele mensch. Brrrr. Gure tijden voor de vrije mens.

ristretto | 02-01-19 | 13:04

Vreselijk zeg, dat gezeik over 'kleur' en 'racisme'. Ik mag toch hopen dat dit niet het hele jaar zo doorgaat? En werkelijk niemand in mijn omgeving kijkt nog t.v.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:03 | 1

Vergeet het. Ook dit jaar zijn Trump, zwartePiet, klimaat, "vluchtelingen" de items.
De media laten dit niet meer los, voordat ze volledig hun zin hebben.

Janas | 02-01-19 | 13:43

Het meest opmerkelijke van al die reclames vond ik nog wel dat er opeens tientallen windmolens op het tuinpad van mijn vader staan.

Langshetrandje | 02-01-19 | 13:02 | 2

Ja verschrikkelijk,in plaats van hoge bomen foei.

Jee-dee | 02-01-19 | 13:17

@Jee-dee
Als je het verschil niet weet tussen bomen en windmolens woon je waarschijnlijk in een GroenLinks-reservaat.

Mr. Happy | 02-01-19 | 14:45

Ik heb gehoord dat er eigenlijk een neger in de AH reclame zou zitten, maar die was te laat voor de opnames... Kan deze grap eigenlijk?

BBRDWR | 02-01-19 | 13:01 | 6

Bruine hamsters tellen weer eens niet

sockpuppet | 02-01-19 | 13:31

Als Rayman het zegt ja. Als u het zegt nee. Iets met racisme. Ziet u dat beige bestelbusje bij u aan de overkant?

Pedronegro | 02-01-19 | 13:35

Ik vind hem leuk.

Muuke | 02-01-19 | 14:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker deugen met uitsluitend blanke collega's onder elkaar haha. Helemaal de weg kwijt

Repetitive Beats | 02-01-19 | 13:01 | 1

Zo dadelijk begint de sessie kringrukken en -beffen. Noemen ze daar deugsterbatie.

Langshetrandje | 02-01-19 | 13:04

Wat een gekken zitten daar toch. Hebben ze nou echt helemaal niks met de realiteit?

Jahowiseffe | 02-01-19 | 13:01 | 1

Maar beffen is best lekker!

pollie4 | 02-01-19 | 13:05

Als je vindt dat je erbij moet horen moet je zorgen dat anderen dat ook vinden.
Stinken, vervelen, drammen, blanken discrimineren, kids neuqen, vrouwslaan, profiteren, luieren, loverboyen, dat draagt allemaal niet echt bij aan prettig samenleven.

pennestront | 02-01-19 | 13:01 | 3

Scooters, stelen, tasjes roof, drugs oorlogen, handgranaten...moet ik nog even door gaan. Burgeroorlog binnen 10 jaar!

pollie4 | 02-01-19 | 13:04

@pollie4
De Franse Revolutie heeft ook vele problemen opgelost.
Hoewel ik denk dat er op relatief korte termijn al een zuivering door Het Volk zal worden uitgevoerd...........

pennestront | 02-01-19 | 13:07

Gisteren is er nog een 16-jarige jongen in elkaar getrapt en uiteraard bestolen door een roedel van 6(!) 'jongeren' toen hij van A naar B fietste. Hij moest alles afgeven, zijn bankpas, fiets etc. kwam thuis onder de blauwe plekken en met een blauw oog. De dappere knul heeft zich nog verweerd ook tegen de hyena's. Wat is het toch een duivels graftuig.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:25

'Het beeld dat we van onszelf hebben als progressief voorbeeldland klopt niet.' Hebben we dat beeld? Namens wie denkt NRC dit op te schrijven?

Zupschufter | 02-01-19 | 13:00 | 5

Helemaal mee eens, Pollie.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:26

Dit verraadt de mentaliteit van de deuger. "We", dat is de omgeving die ertoe doet. Dat is het kringetje van deugers waarin hij zich beweegt. Daar horen negers niet per se in thuis, en de Grote Boze Buitenwereld al helemaal niet. Je schrijft erover, maar je hebt er niets mee te maken.

JvanDeventer | 02-01-19 | 13:40

Dat beeld hebben ze bij de NRC. Daarbuiten heerst doorgaans gezond verstand.

Synecdoche | 02-01-19 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben een blanke Nederlander, geboren en getogen in Nederland, nou ja dat getogen: ik ben 8 jaar geleden weggevlucht uit Nederland, maar buiten dat kijk ik ook niet (meer) naar de Nederlandse tv, want wat een hoop shit krijg je over je heen: schuld,schuld, schuld: tov zwarte Piet, moslims, klimaat. Het interesseert me allemaal niet: ik rijd gewoon diesel in Frankrijk (prijs is lekker ouderwets omlaag gegaan; meci gilets jaunes! = gele hesjes), stook mijn houtkachel en eet foie gras.

pollie4 | 02-01-19 | 13:00 | 5

@pollie4 | 02-01-19 | 13:03
De Nederlander vindt demonstreren al te veel gedoe, en dat is niks in vergelijking met een burgeroorlog. Zweden, Frankrijk, en Engeland zijn veel en veel dichterbij het breekpunt. Van alle landen met genoeg immigranten daarvoor is Nederland wel het laatste waar het echt fout gaat. Het zit gewoon niet in onze aard.

praat_poep | 02-01-19 | 13:39

praat_poep | 02-01-19 | 13:39
U heeft deels gelijk, maar u dient wel mee te wegen dat landjes als Nederland écht éérder vol zijn dan bv Frankrijk. Hier is op dit moment echt nog méér dan voldoende Lebensraum. De bestaande en kolossale problemen in de grote steden overigens geheel niet nuancerend overigens.

Langshetrandje | 02-01-19 | 13:45

Dat foie gras eten is niet aardig. Die stumperige dieren kunnen er niks aan doen dat de mensheid vals gestoord is. Hoe verzin je het zo met een dier om te gaan.

CalamityJane | 02-01-19 | 15:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat die kudtkrant en de hele redactie lekker de tyfus krijgen.......... dode bomen zijn sowieso een uitstervend ras!

Fatwabuster | 02-01-19 | 13:00

Dit is juist racisme. Hebben die debielen niet door dat hun eigen gedoe juist leidt tot tweedracht? Of hebben ze het wel door en moet ervan hogerhand weer een oorlogje plaatsvinden op ons continent?

tragic1911 | 02-01-19 | 13:00

Als we ooit buitenlanders het land uit gaan zetten dan stel ik voor dat we beginnen met een Belg.

VanBukkem | 02-01-19 | 12:59 | 1

Of iemand uit Hoogezand.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 13:00

Hoe inclusief zijn de allochtonen eigenlijk?

Hark_van_Rommel | 02-01-19 | 12:57 | 1

Niet.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:59

Negeren of wegklikken

Hemmenaar7 | 02-01-19 | 12:57

Hoeveel mensen van kleur werken er op die redactie? Anderhalf?

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:57 | 4

Op de redactie van GS werken gemiddeld gezien meer mensen met kleur dan bij de NRC.

overVecht | 02-01-19 | 13:12

0 zo te zien.

caspert79 | 02-01-19 | 13:13

GS moet Pamela Pinas van opiniez.nl wegkopen.

Mammeloe | 02-01-19 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Je krijgt er spontaan aids van.

Shalalieshalala | 02-01-19 | 12:55 | 1

En dan nog een moppie zingen net zoals Freddie Mercury en het jaar kan niet meer stuk!

ristretto | 02-01-19 | 13:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken