GeenStijl Strip Service - Mohammed deugt niet
Zo. Kregen wij als Nieuwjaarsgroet opeens een kant en klare verstripping van een verhaal van Heere Heeresma jr. in de stijlloze mailbox! Lees dan!
U kunt de zeven pagina's afzonderlijk opklikken voor groot of hierrr het complete verhaal als PDF downloaden.







Reaguursels
InloggenDoet me denken aan een late vergadering bij mijn vorige werkgever. Een nog niet zo lang werkzame HR dame had het avondeten geregeld en ervoor gezorgd dat er halal bij zat want een toenmalige collega was Turks. Hij was echter geen moslim en at niet halal, maar mooi dat ze dat niet eens eerst even vraagt voordat ze het 15+ man voorschotelt.
"Nederlanders zijn geen vechters, het zijn capituleerders." Dat deed een beetje pijn. Vooral omdat het waar geworden is. En het geldt voor steeds grotere delen van Europa.
"Waar geworden is". Dat klinkt een beetje alsof het recent zo gekomen is en dat is niet zo. Al tenminste 100 of 200 jaar zijn Nederlanders schijters.
Knap gemaakt. En (jammergenoeg) helemaal raak.
Het verhaal op TPO was al steengoed, maar deze strip is gewoon fantastisch.
Geweldig gedaan (wie is de kunstenaar, of durft hij/zij niet meer in de openbaarheid?...)
Misschien wel de beste publicatie op GS ooit.
Helemaal mee eens.
Mooie tekenstijl!
Er is iets zo erg als het door groepscontrole in stand houden van een gedicteerde levenswandel.......
De cartoons zijn echt prachtig! Grafisch ontwerp +1. Helaas, wanneer we iets verder kijken dan de toffe tekeningen worden de pijnlijke denkfouten zichtbaar duidelijk.
Cartoon 1: "Hoeveel Breivik's hebben we gehad? En hoeveel Mohammed Atta's?"
Er worden geen duidelijke criteria gegeven waarop we Atta en Breivik vergelijken moeten met andere terroristen. Prima, want cartoon. We weten in elk geval zeker dat Breivik zichzelf identificeert met het nazisme. Het bewijs hiervan vinden we onder meer in het feit dat hij in de rechtbank de hitlergroet brengt [1]. Zelfs wanneer we erkennen dat de 'Mohammed Atta's' van deze wereld in de achterliggende decennia een groot aandeel gehad hebben in het aantal aanslagen, dan nog hebben de 'Breivik's' halverwege de vorige eeuw een pittig voorsprongetje opgebouwd met een killstreak van ruim 6 miljoen Joden, 10 miljoen Russen (USSR) en 12 duizend Amerikanen [2].
Cartoon 2:
Met de beste wil van de wereld kan ik hier geen chocola van maken. Echt, geen idee wat het punt is.
Cartoon 3 tot 5:
Er is te weinig substantie om de cartoons afzonderlijk op inhoud te analyseren. Er wordt een onterechte assumptie weergegeven. En dat dan drie keer achter elkaar. Weinig opzienbarend. De situaties kunnen misschien een uitvergroting zijn van de maatschappij zoals de Joop die schetst. Kon leuk zijn. Is goedkoop en infantiel. Beetje Gregorius Nekschot, maar dan grafisch wél tof.
Cartoon 6:
Soort van recycling van cartoon 1. Het punt hier is dat fascisme volgens de cartoonist gemeten moet worden aan het aantal slachtoffers: Omdat er meer mensen gedood zijn in naam van de Islam is die religie meer fascistoïde dan Wilders en Baudet. Dit is niet alleen merkwaardig omdat we de effecten van denkbeelden uit de recente politieke geschiedenis kwantitatief vergelijken met die van een eeuwenoude religie, maar ook, en vooral, omdat mortaliteit helemaal geen maatstaf voor fascisme is. De Spaanse Griep heeft meer dan 20 miljoen levens gekost [3]. Wie was de echte fascist? Franco, of de Griep?
Cartoon 7:
In welke wereld leven jullie? De excessen die in de media uitgemolken worden zijn niet de norm. Er zijn genoeg afvalligen en jonge moslims die de religie vrij interpreteren. Er is maar een mespuntje niveau nodig om in contact te komen met tintiërs die intellect, ethiek en maatschappij boven religie, achtergrond en cultuur plaatsen. Wie denkt dat Zafiq en Adil in hun zwarte volkswagentje representatief zijn voor de hele populatie, bevindt zich met dat gespuis samen in dezelfde maatschappelijk onderklasse.
Prima, overigens. Niet iedereen hoeft hooggeleid te zijn. We hebben ook vuilnismannen en schoenmakers nodig. Praktische geschoolde mensen, die lekker doen waar ze goed in zijn. Dát is belangrijk. Vuilnismannen halen vuilnis op, schoenmakers blijven bij hun leest, en grafisch ontwerpers moeten vooral niet de cartoonist proberen uit te hangen.
Links:
1: static.independent.co.uk/s3fs-public/...
2: en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_ca...
uploads.gscdn.nl/uploads/d761cdc653_P...
3: nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
Goed om te zien dat de cartoon binnen gekomen is en herkenningspunten heeft, helaas zijn de pijnpunten ongewenst en is de ontkennings fase lang en hardnekkig.
Voor de zekerheid: het is een lopende strip geen losse cartoons. Wanneer je de plaatjes achter elkaar leest krijg je een verhaaltje. Hopelijk valt het kwartje dan wel en kun je er wat mee.
's Morgens vroeg al zo uitgebreid in de verdedigende houding? Toch een poging van mij om je in contact te brengen met het overheersende beeld van de Islamitische wereld die in de afgelopen 50 jaar steeds verder is geradicaliseerd. Sinds 50 jaar heeft de politieke islam daarvoor gezorgd. Het huis Saoud voor de soennieten en Iran voor de sjiieten. Ik zou beginnen begin met het ontdekken en zien van het Islamofascime in 1979 me de gijzeling in de grote Moskee en en verdiep in het huis Saoud en waar zij hun oliedollars sindsdien voor gebruiken. Veel moslims(slachtoffers/doden) betreuren dat meer dan u denk ik. En voor 1980 waren er zelfs in Mekka en Iran vrouwelijke presentatrices met losse haren op tv te zien. Die vind je nu niet meer. Tenzij je in graven en kerkers kijkt.
@Romanov | 04-01-19 | 05:49 |
"Wie denkt dat Zafiq en Adil in hun zwarte volkswagentje representatief zijn voor de hele populatie, bevindt zich met dat gespuis samen in dezelfde maatschappelijk onderklasse."
Neem een keer een dag vrij en begeef u dan eens op uw plaatselijke winkelcentrum. Totaal ander publiek dan wat ik doorgaans zie als ik 's avonds ga shoppen.
Je kan een paard wel naar het water brengen, maar niet laten drinken.
Maar goed, even ingaand op uw van dedain aan elkaar hangende verhaaltje:
Als u het over slachtoffers wilt hebben, heeft u terug van de 400 miljoen die in India door de moslims zijn uitgeroeid?
blog.sami-aldeeb.com/2018/03/18/islam...
En wat recentelijker in 1971 tijdens de oorlog in Bangladesh 3 miljoen hindu's vermoord, en tussen de 200.000 en 400.000 vrouwen verkracht.
en.wikipedia.org/wiki/1971_Bangladesh...
Daar gaat uw 'pittige voorsprongetje'.
U doet er goed aan om acht te slaan op uw eigen woorden:
Schoenmaker blijft bij uw leest.
Hear, hear!
Ronanov kijkt NOS , deugt als moslimfan nog meer als nodig. Google eens: where are your jews. UN-filmpje. Feiten zijn niet in balans, de rekening is voor u.
En hoe voelt dat nou, dat wegkijken en deugen?
Krijgt u daar zo'n fijn warm gevoel van?
Vraag een liberale moslim in Pakistan, Indonesie of Egypte (ja ze bestaan echt!) hoe hij/zij het relifascistische moslim tuigh omschrijft, en hij/zij zegt: extreem conservatief rechts.
Zogenaamd links bij u in de EU zit nog steeds in de fase "the enemy of my enemy is my friend"
De frame dat nationaal socialisten en vrome moslims rechts zouden zijn komt van gedegenereerd links en moet dus verre van ons geworpen worden.
@kempenaer | 04-01-19 | 01:38
Nee, u snap het niet hleemaal bij u in de EU - ik heb het over landen waar ze een rechts fascistoide exttemistisch moslimprobleem hebben - dagelijks - landen als Indonesie of Pakistan. Als mijn Indonesische collega zegt dat het conservatief rechts extremistisch tuigh is en ook zo wordt omschreven in de 'vrije' Indonesiche media, dan ga ik niet mee in allerlei 'politieke' benoemingen bij u in de EU om het danwel als links te zien.
Nationaal socialisten zijn niet rechts, zijn extreem rechts.
Mohammed was een profeet die leefde 550 jaar na Christus in de buurt van Mekka.
In een dat wreed was met veel oorlogen en strijd - waar vrouwen ondergeschikt waren aan de man.
Het is begrijpelijk dat Mohammed een Bijbel heeft geschreven--> de Koran waarin je deze dingen terug ziet.
In de Bijbel zie je dit ook, maar dat hebben wij een beetje weggepoetst.
ZZZzzzzz
Hij leefde niet in de buurt van Mekka maar in Mekka en in Medina.
Mohammed heeft niets geschreven, omdat hij niet kon schrijven.
De verzen (sura's) werden hem ingefluisterd door de engel Gabriel.
Als u de Qur'an gelezen heeft zou u weten dat deze verre van begrijpelijk is.
Het was zo begrijpelijk, dat de inwoners van Mekka hem wilde doden en hij naar Medina moest vluchten.
De bijbel met de Qur'an vergelijken is onzin.
Verdiep u zich er toch eerst een beetje in, voordat u onzin gaat neerplempen.
Mohammed had last van psychotische wanen en stemmen in zijn hoofd, werd met de tijd steeds meer moordlustig en agressief maar dat is tegenwoordig prima te behandelen .
Castor12 | 04-01-19 | 00:19 |
Het grappigste wat ik in de Hadith tegenkwam op twee plekken is, dat Mohammed Sura's placht te vergeten.
Zijn kindvrouwje Aisja wat later een enorme bitch werd tekent in
Boek 6 van Al Bukhari- Hadith 562 en Hadith 558 op, dat anderen hem aan een sura herinnerden die hij vergeten was.
www.gowister.com/sahihbukhari-6-562.ht...
www.gowister.com/sahihbukhari-6-558.ht...
Het was ook geen 550 jr na chr
sarah1965 | 04-01-19 | 00:33
Neh, 570-632 maar Sociaal_Econoom heeft de boodschap nu wel begrepen denk ik.
Niet reageren met een potje op.
@ sociaal econoom
Niet je sterkste beurt dit.
De koran wordt gezien door mossels als het letterlijke woord van allah doorgefluisterd door aartsengel djibriel aan mohammed, niet zo’n geweldige profeet, want analfabete epilepticus (kon hij weinig aan doen), maar ook rover, moordenaar en pederast en dat maakt hem een minderwaardig schepsel.
Hij heeft de moslim bijbel niet geschreven. Hij heeft het woord van god gericiteerd en anderen hebben het opgeschreven. Dus die hele claim van het laatste profeet kan van tafel worden geveegd. Anderen hebben het ‘heilige woord’ (visioenen van een schizofreen met messias complex) opgeschreven. En we weten allemaal dat dat letterlijk en zonder vervorming gebeurd....
Sociaal econoom: Oude testament ja, nieuwe testament nee. NT is waar het christendom op gebaseerd is. Verder: Mohammed zag het gebruik van geweld en doden van anderen als legitiem middel om je doelen te verwezenlijken. Niet ongebruikelijk in zijn tijd. Jezus was met zijn geweldloosheid juist een dissonant in zijn tijd. Voor een Christen is gebruik van geweld in principe onmogelijk. (Andere wang toekeren). Voor een Moslim is geweld gewoon een legitieme optie, mits goed gemotiveerd. Deze motivatie wordt nogal eens ruim geïnterpreteerd.
ratelaar | 04-01-19 | 05:30 |
Wat het geheel nog wat vager maakt, is dat het Arabisch in die tijd zonder de u bekende leestekens geschreven werd.
Deze tekens zijn pas later toegevoegd.
Als u dan ook nog weet dat deze leestekens de betekenis van een woord behoorlijk kunnen veranderen, dan kunt u concluderen dat de basis behoorlijk wankel wordt.
Wijlen arabist Hans Jansen heeft daar in zijn boeken al over geschreven.
Daarbuiten werden in die tijd woorden geleend uit omliggende talen.
U heeft vast wel eens gehoord dat de vertaling van de beroemde maagden ook wel eens druiven zouden kunnen zijn.
Zo zit het vol met dit soort vaagheden.
Maar volgens de Islam klopt de Qur'an tot en met het laatste leesteken en is onveranderlijk.
Van wat voor idioterie er soms in de Qur'an en de Hadith staat is een leuk stripboek gemaakt:
www.faithfreedom.org/comics/01.htm
Afvallige moslims zijn de nieuwe joden.
En alle niet moslims ook...
Blij dat ik 3 jaar geleden geemigreerd ben naar de VS
En? Hoe bevalt het?
Ik stuurde ooit de vraag dat ik bij de lokale AH het zeer storend vond dat de overheersende uiting van geloof voorrang lijkt te krijgen. Het antwoord:
Wij selecteren onze medewerkers op basis van hun kwaliteiten. Het beleid van Albert Heijn ten aanzien van het dragen van een hoofddoek is gebaseerd op onze visie dat onze winkels een afspiegeling dienen te zijn van de samenleving. Daarom staat Albert Heijn het dragen van een hoofddoek in onze winkels toe, mits de hygiëne bij de bedieningsafdelingen niet in gevaar komt. De voorwaarde is wel dat de hoofddoek effen zwart of donkerblauw is.
Albert Heijn acht het van groot belang dat onze medewerkers zowel met onze klanten als onderling optimaal kunnen communiceren. Omdat het dragen van gezichtsbedekkende kleding deze communicatie (zowel verbaal als non-verbaal) sterk bemoeilijkt, is het dragen van gezichtsbedekkende kleding in onze winkels niet toegestaan.
Afspiegeling mn reet! Ja de afspiegeling dat de hele AH islamitisch is geworden en daarmee een voorproefje op wat komen gaat. Ik heb nu geen keuzevrijheid meer omdat er geen frisse Hollandse meid meer achter de kassa zit en dus GEDWONGEN word om door een moslim geholpen te worden.
Als ik een kopvod achter de kassa zie dan ga ik in de andere rij staan. En als er alleen kopvodden zijn dan loop ik de winkel uit. Ik heb geen trek om ongevraagd met islam geconfronteerd te worden. Daarnaast zijn uitingen zoals kopvodden vooral een statement dat men niks op heeft met de moderne westerse samenleving en haar normen en waarden. Welnu, dan heb ik ook niks op met dat soort lui en hoef ik ook geen omgang met hen.
Niets mis met moslims. Het probleem is de verhouding tussen botsende culturen. De overheersende cultuur die Nederland bindt, verandert met invloeden van andere culturen. Door grote groepen van die andere culturen binnen te halen, gaat dat echter te snel en botst het te veel.
Ophouden met individuele moslims zo negatief te benaderen. Verwijt het de politiek en de mensen die op die linkse partijen stemmen. Daar heeft deze strip een goed punt.
hmm, afspiegeling. Dus er zitten ook inbrekers, pedofielen, verkrachters dealers en illegalen achter de kassa en als vakkenvullers
Zelf neem ik als een raket alsnog ontbijtspek, speklapjes, wijn en bier mee. Daarna schuif ik aan in haar rij.
In werkelijkheid niets liefhebber 21:24u
Kopvod als normaal vocabulaire beschouwen en dan de grote waffel open hebben over moderne westerse samenleving en zijn normen en waarden.
U heeft geen normen en waarden, u heeft alleen een tenenkrommende grote irritante pleurismuil.
Ik zou mij eens wat drukker gaan maken over het vod dat in uw kop zit, die zwarte grijze massa in die kokosnoot van u is een beetje boel stuk, als u denk enige normen en waarden te bezitten. Gaat u eerst maar eens afkicken van uw waardeloze kopvodden taalgebruik, Wilders papegaai. Orginaliteit zal wel geen karaktertrek zijn waar u op te betrappen bent, praatjes maker.
Zo stuurde ik destijds een mailtje naar de HEMA met de vraag waaromze daar hoofddoeken verkopen en toen kreeg ik als antwoord 'de HEMA wil een winkel zijn voor iedereen'! Toen ik daarna terugmailde met de vraag waarom ze dan geen doop- en communiejurken verkopen bleef het stil! Ben er daarna ook nooit meer geweest! Kansloze zaak, bah!
Dr.Tatta.Macamba |
Weet u, ik kan iemand die als nick twee negatieve uitdrukkingen voor blanke heeft eigenlijk niet zo serieus nemen. En ik vind u eigenlijk de enige hier met 'een pleurismuil'.
@ Dr.Tatta.Macamba | 03-01-19 | 22:26
"Kopvod als normaal vocabulaire beschouwen......." .
Kopvod is normaal Limburgs en Vlaams voor een lap of hoofddoek, zoals een nonnenkap of de zweetdoek die mijnwerkers gebruikten om het vuile zweet niet in de ogen te krijgen.
Wilders gebruikte dit begrip voor het eerst in het woord 'kopvoddentaks', verwijzend naar de exorbitante belasting die Christenen moeten betalen om in Islamitische landen te mogen leven en min of meer ongestoord en niet weggepest hun godsdienst te belijden - zolang het de moslim belieft. Dus wil je in ons land een hoofddoek dragen en daarmee je islamitische 'religie' uitdragen dan zal daarvoor eveneens belasting moeten worden betaald. Niets vreemds voor moslims dus, slechts wederkerigheid.
@SamV | 03-01-19 | 21:43:
Helemaal eens. Het volk kan er niets aan doen dat de politiek er op uit is om iedereen tegen elkaar op te zetten. Overigens zijn de meeste moslim-meiden achter de kassa van de supers gewoon hier in NL geboren. Dus dat zijn gewoon Hollandse meiden, ook al zijn ze opgegroeid in een ander milieu. Zij kunnen er dus al helemaal niets aan doen. Maar e.e.a gaat toch langzaam wel veranderen en zo worden ze met elke generatie een beetje meer Hollander.
Oh, de AH meent dat de winkels een afspiegeling dienen te zijn van de samenleving. Grappig, waarom tref ik dan alleen pubertjes (met of zonder hoofddoek) aan bij de kassa's, de vakkenvullers en de service?
Naar mijn weten zitten er nog vele ouderen zeer ongewenst werkloos thuis.
Maar ja, die zijn zogenaamd 'te duur', hè...
"Ophouden met individuele moslims zo negatief te benaderen. Verwijt het de politiek en de mensen die op die linkse partijen stemmen. Daar heeft deze strip een goed punt."
@SamV | 03-01-19 | 21:43
Waarvan akte.
Ooit tot hoofdstuk 8 in de koran gekomen "know your enemy".
Zolang dat boek in de 2e kamer staat deugt het daar niet.
Is gewoon een goede tip!
Lees ook eens “the qurannic concept of war” van generaal Malik.
Sword and Scimitar: Fourteen Centuries of War between Islam and the West van Raymond Ibrahim is ook een aanrader.
Ik had deze strip al ergens eerder gezien (hier?). Leuk dan hebben Mohammed en ik samen toch zo'n 25 jaar in Sloten gewoond, misschien ben ik hem wel ergens tegengekomen. Nieuw-Sloten, eerst vooral een behoorlijk "witte wijk" in Amsterdam West maar daarna is de islamisering ook daar binnenkomen. Ongelofelijk hoe middeleeuws stupide dat dat er ziet, zogenaamd moderne 15/16 jarige Marokkaanse en Turkse meisjes met een hoofddoek. Waarmee ze ("de Nieuwe Nederlanders") gewoon de NLcultuur in de bek spugen. Die gaan zich niet meer conformeren aan de NLwaarden, normen en arbeidsethos. Hun norm wordt binnen 50 jaar onze norm (onze wegkijkkliek gaat alles zonder slag en stoot weggeven, de PvdA, D66 en GL voorop). Dat maak ik gelukkig niet meer mee.
Arthur van Amerongen noemt dat "de grauwe islam". En zo voelt dat ook.
Och, ik zie hier zelfs 9-jarigen totaal ingepakt rondlopen, wat alleen maar een signaal is, dat de boel steeds fundamentalistischer wordt.
Mooi gedaan. Grappig, soms kom ik in discussie met vrienden die neigen naar progressief zijn, en dan kom je ook op dit soort zaken. Alle moslims zijn moslims, nou nee dus. Er zijn not al wat (ex) moslims die de waarschuwende mening van de Mo in deze strip op een of andere wijze benoemen. Doen ze dat te sterk dan krijg je in links Nederland een veeg uit de pan van types die zwelgen in policor gezwijmel in hun white privileged cocons
In mijn vorige baan veel met moslim en ex-moslim collega’s samengewerkt. Een aantal sympathiseerden met Greet Wilders. Zij meenden dan ook dat Nederlanders echt naïef zijn.. Veelal vertelden deze mensen ook schokkende verhalen wat er in hun familie en op internetfora leefde, een giga haat tegen de mensen in dit land waar ze geen deel van willen uitmaken. Ik heb schokkende verhalen gehoord, m.n. over hoe moslimmeiden, zonder hoofddoek, westers gekleed, door hun ‘landgenoten’ op straat geïntimideerd en bedreigd werden. Nog erger dan ik zelf als Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd geregeld meemaak. Maar ja, loyaliteit, gevoeligheid vanwege moslimse opvoeding en seperatie maakt het voor deze mensen niet gemakkelijk.
Als zo'n meisje zonder hoofddoek aan het winkelen is komt er opeens een baardig sujet naast haar staan en sist haar toe: "zuster, je gaat niet juist gekleed, ga naar huis en kleed je passend. Wij letten op je...." Niet verzonnen hoor.
@piloot47 | 03-01-19 | 23:13:
Klopt. Ook een keer zien gebeuren in een drukke winkelstraat. Die gasten staan gewoon aan de kant te wachten tot ze moslim-meiden met korte rokjes langs zien lopen en stappen er dan op af. Echt smerig fundamentalistisch gedrag. Elke vooruitgang wordt door die lui gesmoord. Nu zijn ze nog jong, maar dit worden later vreselijke haatbaarden in jurken. Potentiële terroristen wellicht zelfs als ze ontsporen.
Om nog maar niet te spreken over jonge moslimjongetjes, die in het openbaar voor de AH een nederlands meisje dat haar fiets neerzet overal aanraken. Het kind vlucht de AH in en wanneer ik de jongens aanspreek staat er een groep om me heen die me dusdanig uitscheld & dreigt te belagen dat ik besluit om m’n vuisten toch maar niet te gebruiken. Effectief hoor, intimidatie. (Overgens tot op de dag van vandaag een zeker spijtgevoel.)
Zeer sterke catroon - en de tekst op TPO is nog grappiger.
"Ook de vriendin van Tjalling en de vrouw van Olivier stelden zich voor, maar hun namen gingen zijn ene oor in en het andere uit. Ze waren oud en onneukbaar."
"‘Echt waar?’ vroeg de vriendin van Tjalling en keek hem bewonderend aan. Hij zwoer dat hij haar kut hoorde openkieren, krakend als de rug van een uitgedroogd boek."
Aartje naar zijn vaardje die Heere Heeresma jr. zo te lezen.
Pompen is ook een errug leuk boek.
Oeps, de hele denkwereld van types als Berbaar, DKS etc in een simpele strip uit elkaar gespat. Want reken maar dat deze pro-islamistische meehuilers nog nooit met een afvallige hebben gesproken laat staan gezien.
Dat valt allemaal wel mee. Die stropoppen ook altijd. Niet iedere kritiek op Wilders of Baudet sluit kritiek op de islam uit. Of is meteen een welkom aan alle moslims. Je zal weinig mensen vinden in dit land die blij zijn met meer import uit islamitische landen, heel erg weinig. Alleen de oplossing van het vraagstuk immigratie is anders.
Waar Wilders staat voor vaak onmogelijke oplossingen - als je tenminste binnen de wet wil blijven opereren en voor gelijkberechtiging bent - zoals grenzen sluiten en allerlei maatregelen tegen groepen mensen in plaats van individuen, daar zijn anderen voor maatregelen die meer recht doen aan de werkelijke situatie dat ook onder moslims veel diverse opvattingen zijn qua geloofsbeleving en culturele adaptatie. Moslims als groep wegzetten als slecht en ongewenst werkt averechts: Je bereikt juist meer polarisatie. Dat is onwenselijk lijkt mij, tenzij je uit bent op escalatie van een conflict, waar ik Wilders wel eens van verdenk.
Je moet te allen tijde mensen zien als individu en niet als groep, dus iedereen voor de wet gelijk behandelen. Dat neemt niet weg dat je iedereen maar moet toelaten of moet wegkijken. Dat wordt er hier geregeld wel van gemaakt, alsof "links" daar maar voor zou zijn of zelfs voor islamisering zou zijn en meer van die flauwekul. Ik denk integendeel. Maar het is een fijne stropop als je graag losgaat tegen links of policor of graag een imaginaire vijand wil.
2voor12
U kunt het ons brabelaartje niet kwalijk nemen. Hij woont in Scheveningen en heeft jarenlang de dampen van de pallets ingeademd. Gelet op o.a. de zware metalen die verbranden in deze vuren is het nog een hele prestatie dat hij op het internet weet te komen.
Beste_Landgenoten | 03-01-19 | 21:37 |
Ik ben wel benieuwd naar jouw suggestie voor het vraagstuk immigratie. In welke hoek vind jij dat we de oplossing moeten zoeken?
Beste_Landgenoten | 03-01-19 | 21:37 |
Beste_D66_Landgenoten je verrast mij alweer door genuanceerde standpunten te hebben wat de import uit islamitische landen betreft.
Dacht je partij er maar net zo over, dan konden we zelfs eens een biertje heffen.
De hele denkwereld van alle deugers in Nederland wordt door deze strip onderuit gehaald. Best uniek eigenlijk. Hiermee wordt glashard aangetoond hoe kortzichtig de deugers zijn en hoe ze zich blijven wentelen in hun eigen deug-bubble en blijven deugleuteren over niets.
@Beste landgenoten,
Zoals jij het stelt is niemand echt blij met de (radicale-) islam. Ik zie echter verdomdt weinig beweging richting maatregelen vwb reductie in maatregelen van de haatdragende islam.
De criminaliteitscijfers daarover wordt al jaren gelogen, er is minder politie, dus minder opgeloste zaken, dus minder aangiftebereidheid (heeft toch geen zin). Dat er binnen de islamitische gemeenschap een probleem is (eerwraak, mishandeling, criminaliteit, bewust verkozen segregatie, terreur en imams die haatpreken uitblaten) is ook al jaren bekend.
In plaats van een beweging te zien naar meer handhaving zien we dus een tegenovergestelde beweging.
Als iedereen dat ziet dan moet daar toch beleid op gevoerd kunnen worden?
Het klimaatakkoord heeft toch ook urgentie, is ook poepduur en onhaalbaar, maar wordt er gewoon doorgedrukt.
Ergo de wil om te handelen tegen de religie van haat, de scherpe randjes eraf te halen, is er niet.
Alle naïve stront van de afgelopen jaren onderstreept dat gewoon.
Moslims zijn de nieuwe joden, kritiek daarop is xenofoob en alleen nazi’s zeggen waar het op staat. Zoals die ene tweet van Sargentini; IS riep was luid en duidelijk in de intentie om moslimsterroristen mee te sturen met vluchtelingen stromen. Sargenti reageerde in die context op mensen die daar op wezen met: ‘is hysterie.’
Kortom men wil er niet aan, aan het idee dat de islam een ideologe is die heel wat moslims in een ijzeren greep heeft en oproept tot geweld, segregatie en absolute onderwerping eist.
Dat klimaatakkoord is er alleen gekomen door gedram van (linkse) activisten. Het zijn ook linkse activisten maar ook politici als Pechtold, Halsema en Sargentini, die uit angst problemen bagataliseren totdat iedereen zijn bek houdt.
Maar het klimaat, dat gaan we wel redden!
BL oreert tegeltjeswijsheid: "Je moet te allen tijde mensen zien als individu en niet als groep.." In islam bestaat het concept individu niet. Islam is als een insectenkolonie, het wezen ervan, het organisme zelf, is het collectief. Moslims zijn geen individu, net zomin als bijvoorbeeld een lever een individu is in het lichaam van een alcoholist. Kan een eigen leven leiden maar betekent niks. Moslims bestaan niet als individu. Doen alsof is een recept voor rampzalige gevolgen.
De islam is slecht want totaal onverenigbaar met de waarden van de Verlichting. Wie deze leer bewust aanhangt, schaart zich bewust in een slechte groep die uit een Westerse, seculiere samenleving geweerd dient te worden. Dat geldt m.i. voor alle antidemocratische stromingen, dus ook communisten etc.
Kortom, reacties die precjies bevestigen wat er mis gaat: Moslims worden als groep weggezet als allemaal slechte mensen. Daar bereik je niets mee, alleen conflict. Als dat is waar je op uit bent, duidelijk, maar ga niet verzinnen dat het iets oplost.
Bang moeten zijn voor je broer.
De gruwel.
Wel een aardige cartoon, nu maar hopen dat de maker z'n hoofd er niet afvliegt.
Nee, die kans is ook levensgroot natuurlijk! Kom op watching, opmerking van niets dit.
Dan zien wij graag een treffende opmerking van u tegemoet.
Houdt ons wel eventjes een akelige spiegel voor;
Hersenloze elkaar kritiek- en klakkeloos na kakelende en zgn. ''hoog opgeleide'' millenial GL/`66 deugmeisjes en jochies. En heel veel anderen, die geen idee hebben van de tikkende tijdbom die vandaag de dag onder ons leeft.
Vermoedelijk zitten er veel jongens als deze fictieve Mohammed, en ook veel Fatima's, in dit ellendige schuitje. En zijn er nog veel meer die het vanwege de enorme sociale controle en groepsdruk in hun gemeenschap eenvoudigweg niet durven om eruit te stappen en hun eigen weg te gaan.
Knap getekend en verteld verhaal.
Beklemmend ook.
En waarschijnlijk griezelig waarheidsgetrouw.
Groepsdruk en strenge sociale controle zijn onder het deugvolk trouwens ook wel een dingetje
@ZonderNaam
Dat is zeker waar.
Anne Fleur Dekker kan erover meepraten.
Anne zeur Gekker deed er over mee praten, schei eens uit met half tamme idioten op een schild heffen omdat ze wat meer in jou straatje gaan lullen. Armoede wijf, met vernieuwde armoede mening
Hele goede cartoon! nice
Nog even en de zure linksvrouwtjes gaan zichzelf besnijden. Zo graag willen ze deugen.
Is die strip aangespoeld op Ameland ?
Iemand die moslim is omdat het hem opgelegd wordt is geen moslim,maar dat begrijpen de moslims zelf niet eens.
Dat is toch de kern van de islam
En nu nog een strip over de afvallige hoMohammed en alle aspecten van de mohamedaanse
gezelligheid zijn weer belicht, behalve dan dat besnijdenis gevalletje bij de meisjes, steel mo'tjes, terroristische mo's, uitkering trekkende mo's enz enz
Islamitisch volk is nu eenmaal niet te vertrouwen.
Succes in Amerika mo, Tot niet weer ziens.
En besnijdenis gevalletje bij de jongens ...
Golf 5 turkenbak als ik deze strip mag geloven.
Bontkraagjes, Gucci petjes en heuptasjes ipv hoodies.
Hahaha, al die bakfietsen in die eerste tekening. Prachtig!
Precies! De meest in geschrift fascistische religie ooit, (dat is het christendom in geschrift niet), krijgt de bescherming van het historisch bewezen laf links NL volk.
Nederlanders zijn nakomelingen van de Geuzen, Les Goeux. Dat was tuighvolk op zee. Ze roofden wat er te roven viel, van schepen en van de steden aan land. Den Briel was zo'n havendorpje dat ze helemaal van zichzelf maakten en al die wijven daar neuqten. De kinderen daarvan, dat zijn wij. Tokkievolk zonder inhoud, met de kudde meelopen en de publieke opinie napraten.
Ikbeneenzelfbouwer | 03-01-19 | 19:41,
Is je blinde haat gebaseerd op extreme domheid, of op extreme onwetendheid?
Of heb je geen idee?
Onderwijs jezelf. Kijk de uitmuntende NPO serie (ja dat bestaat echt) "Tachtig Jaar Oorlog".
Er is tijdens het zelfbouwen toch behoorlijk wat mis gegaan in de bovenkamer zo te horen.
SaintNick | 03-01-19 | 20:03 |
Ik heb het een beetje gehad met deze 'uitmuntende NPO serie' nadat de beeldenstorm werd gebruikt om de handelingen van ISIS goed te praten.
Zo van "Kijk wij deden indertijd ook zoiets als ISIS" en dan stukjes van het opblazen door ISIS van kunstwerken laten zien.
Mijn complimenten, ik zie het volgende deel met vreugde tegemoet. Jammer dat de lokale krant alleen van die typische linkse anti Trump, Wilders en Baudet bashende cartoons plaatst.
Een ander stripverhaal over de islam, met name over de bedenker van die religie; Mohammed. Met de doeltreffende naam "Believe it or Else". www.faithfreedom.org/comics/comics.htm...
Man, gaaf om de onzin in de Qur'an en de Hadith eens in een strip uitgebeeld te zien. Bedankt voor de link.
Ik ben HE.LE.MAAL KLAAR met al die linkse idioten, ik kijk er ook niet meer naar. Gisteren nog zo'n Jetten, bij Jinek. Je weet gewoon van tevoren dat zo'n ventje alleen maar poep uit gaat zitten kramen. Heb het toestel uitgezet, ik trek het niet meer. Het leven is gewoon te kort voor al die linkse waanzin.
Dat was echt gênant, tenenkrommend, de redelijkheidszin ver voorbij en om te kotsen. Waarom zitten dat soort lui in de politiek? Antwoord: Omdat redelijk en reëel denkende mensen er geen tijd voor hebben en met hun eigen zaken bezig zijn en er nu achter komen dat de lui die wat hun betreft voorlopig even op de winkel (Nederland) mogen passen volslagen incapabel zijn. Deze politici hebben daarnaast het idee ontwikkeld dat zij nadat zij het vertrouwen van het volk hebben gekregen hun eigen losgeslagen weg hebben mogen volgen en dat is in zekere zin ook zo. Helaas hebben ze het idee ontwikkeld dat het volk ze de vrije hand hebben gegeven. Ik denk dat dat niet zo is en dat zij er, indien zij zo doorgaan, snel achter gaan komen dat het mandaat dat het volk ze heeft gegeven grenzen kent, en dat ze die ver aan het overschrijden zijn.
'Het leven is gewoon te kort voor al die linkse waanzin.'
Het leven wordt misschien wel nog korter door die linkse waanzin.
Is ons land nog wel veilig voor vluchtelingen met al die fascisten en islamisten overal?
Mijn kapper uit Syrie zegt dat hij hetzelfde soort Islamidioten hier in Nederland aantreft als degenen waarvoor hij uit Aleppo is gevlucht. Tot zijn verbazing wordt ze geen strobreed in de weg gelegd.
@Weerduivel | 03-01-19 | 19:40
Vraag die knip-Syriër dan eens welke wetten deze mensen overtreden hebben dan.
Bekend probleem. Ik herinner me tenminste 2 gevallen van moord op moslimvluchtelingen in Europa, omdat zij aten tijdens de ramadan. Eerwraak is dankzij Merkel extreem toegenomen, en een van de oorzaken is (vermeende) "afvalligheid".
Ook in de vluchtelingenkampen is sprake van geweld en regelrechte terreur; tegen niet-moslims natuurlijk. Maar ook tegen islamitische vrouwen en (vermeende) homo's; tussen moslimsektes zoals soennieten, sji'ieten en ahmadya; of tussen etnische moslimgroepen zoals Koerden en Turken; maar vooral vechtpartijen tussen Arabieren en Afrikanen zijn vaak fel. Iets met zeer recente slavernij in de golfstaten (verboden rond 1960, maar nog steeds gedoogd).
Gelukkig is slavernij in islamitische landen volgens Sylvana Simons geen probleem als slechts 20 landen die slavernij erkennen. Dat was tenminste het "argument" dat ze gebruikte om de Armeense genocide te ontkennen.
@Berbaar; welke wetten gelden er sinds de burgeroorlog in Syrie denk je?
@Weerduivel | 03-01-19 | 20:12
Gaat natuurlijk over de wetten hier slimpie.
Op basis van wat cq welke wetten zou ze dan hier een strobreed in de weg gelegd moeten worden?
Gewoon optreden wanneer ze Nederlandse wetten overtreden.
Wetgeving is niet zo'n probleem in Nederland, de handhaving van die wetten echter......
@Berbaar
Het staat er toch duidelijk.... Islamidioten.. dus ze brengen het compleet pakketje islam ellende mee waar deze man voor vertrokken is.
Niet gelovigen haat, homohaat, jodenhaat, goh wat haten ze eigenlijk niet..
Wat een pracht van een strip! Gewoon de waarheid en de hypocrisie van deugers. In elke krant, tijdschrift of locale suffertje laten afdrukken.
Ps. Beter nog is uitprinten en overal in openbare wachtruimtes neerleggen.
Tijd om terug te duwen.
Ja, Mo is niet de enige meer die de stap zet naar emigratie. Het lijkt wel een virus. En zeer logisch. Succes Mo! Het ga je goed.
Kan niet wachten op deel 2.
Hee Gregorius, zo moet het.
Je bent gewoon te stom om Greg te snappen. Geef dat nou gewoon toe.
Dat zal het zijn. Te stom om zijn genialiteit te onderkennen.
Ja, je loopt iedere week weer te zeiken. Ok, goed je vindt het niets, maar lees/bekijk het dan niet. Hoe moeilijk kan het zijn. Anyway.
Gejank op held Gregorius is zo goedkoop.
Ik heb veel respect voor deze man.
Ik vind dat turke logo, in het merk teken ( vijfde deur ) van de auto, een briljante.
Is werkelijk super goed gevonden.
Hoop dat anderen het ook zien, gewoon weg briljant.
Zie net dat kapt.Jerkoff | 03-01-19 | 19:24 me voor was.
Deze ga ik uitprinten en nonchalant op mijn huiskamertafel slingeren tussen de TPO en de televaag en als mijn linkse EU zus uit Brussel dit weekend op bezoek komt zal ze zeker happen. (en hopelijk eindelijk eens snappen)
U gaat er van uit dat ze na al die linkse indoctrinatie nog over een zelfstandig denkvermogen beschikt ? Nu ja hij mij is het hen ook niet gelukt.
ik print het, sla er een nietje in en leg het bij de tijdschriften in de wachtkamer van het ziekenhuis en de huisarts, voelt of je in een overbevolkte visvijver je hengel uitgooit... idee ? volgen maar
Goeie kont ook!
Ja lekkere kont idd
Grappig dat merkembleem van die auto een halve maan met ster, is over nagedacht..
helaas is er nog geen enkele auto vanuit die landen zelf geproduceerd.. dat is toch iets te modern ...
https://m.nl.aliexpress.com/item/32804109198.html
Wat mij het meest trof in de text, is het helaas maar al te ware:
""Nederlanders zijn geen vechters, het zijn capituleerders. ""
Tut, tut. Heb op school geleerd dat de tegenstand bij de afsluitdijk,Grebbeberg etc te lang duurde voor Hitler en hij toen koos voor bommen op R'dam.
Behalve als het komt op Zwarte Piet en vuurwerk, dan staan wij opeens op ons tenen om het niet te verbieden want "tradisie".
ger1306 | 03-01-19 | 20:15 |
Het gaat al fout bij 'ik heb op school geleerd'.
Ook dat was iets van de tijdgeest.
Ik leerde dat de duitsers bij Kornwerderzand niet genoeg treinen hadden om de doden weg voeren, en dat de mariniers bij de Willemsbruggen met hun tanden de moffen hun keel afbeten.
Later kwam ik er achter dat Nederland 25.000 SS-ers leverde, de NSB tijdens de oorlog 100.000 leden had en groeide, en dat het verzet nooit meer dan 30.000 leden heeft gehad.
Wat dat betreft zijn we dus meer meeheulers.
Nu ik dat weet, bekijk ik ook de hedendaagse anti-koloniale geschiedschrijving met andere ogen.
In de meidagen sneuvelden 3000 Nederlandse militairen.
Ter vergelijk: In Indonesie sneuvelden er 6000 militairen.
Roadblock | 03-01-19 | 20:48 |
Op de Grebbeberg zijn drie maal zoveel Duitsers als Nederlanders gestorven.
Bij KWDZ zijn er ook veel gesneuveld.
De luchtlandingen in West_Nederland zijn allemaal totaal mislukt en de Duitsers verloren honderden vliegtuigen.
Het ging Hitler inderdaad te langzaam, hijh had op 1 dag gerekend dus bombardeerde hij Rotterdam.
Ofwel: Nederland heeft zich stevig verzet.
Maar de rest is ook waar: Vrijwel alle Joden zijn weggevoerd en ons land leverde duizenden SS-ers. Niks is zwart-wit.
Beste_Landgenoten | 03-01-19 | 21:45 |
Helaas, Beste_D66_Landgenoten zijn op de Grebbeberg 425 Nederlanders gesneuveld, en het getal aan duitse zijde ligt rond de 200.
Dat is Nederlandse gesneuvelden 1.5 maal hoger dan Duitse.
Oorzaken: Een Duits numeriek (23.000 man) en technologisch overwicht, en effectiever artillerievuur aan duitse kant. Dus ik moet uw verhaal naar de krijgshaftige verhalen die na de oorlog de ronde deden verwijzen.
www.grebbeberg.nl/index.php?page=slac...
nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_de_Greb...
Verder is het bombardement op Rotterdam doorgezet, om zo de smadelijke overgave van parachutisten generaal Von Sponeck, een protege van Goring te voorkomen.
Jr. ontbeert het talent van pa. Een stripversie van “Een Hete IJssalon” was wellicht meer in smaak gevallen. Maar vooruit, dit is ook wel een aardig verhaaltje over de tijdgeest, al was het maar omdat er juist helemaal geen seks in zit.
Het leek eventjes de goede kant op te gaan tijdens deze strip.
Sowieso, in ieder goed verhaal hoort iets van romantiek te zitten.
Gerard Douplein. Geinig. Op precies dat terras een tijdje terug nog een biertje gedronken.
Het komt wel heel dichtbij zo...
Ze bestaan wel:
www.nrc.nl/nieuws/2017/02/15/de-pvv-h...
wat had je anders verwacht... denk dat veel van deze mensen juist op de vlucht waren voor de islamitische onderdrukking, vooral als men eenmaal ziet wat hier in Nederland mogelijk is en gemaakt wordt. helaas zien ze niet vaak genoeg dat het enorm fout gaat als je ergens in een islamitische ghetto hier of in welk land terecht komt.... de ellende begint daar ook te groeien.
Maar hoe kom je dan in Amerika? Even een greencard aanvragen is ook niet zo makkelijk als het klinkt.
Ik ben benieuwd naar de lotgevallen van Mohammed die probeert via Mexico over de muur te klimmen.
@keestelpro | 03-01-19 | 19:29
Jeetje nou vertel over de fictieve kwalificaties van Mo dan.
Het is een stripje knul.
Berbaar | 03-01-19 | 19:56
Een stripje wat jij dus weer niet gelezen hebt Brabbelbeer, anders had je die kwalificaties geweten.
Dat reageren zonder te lezen komt bij jou wel heel vaak voor vind je niet?
Zal ik het woord lui eens laten vallen?
"Iemand met kwalificaties zoals Mohammed"
Begrijpend lezen was niet uw sterkste punt op school he?
Emigreren heeft ook een groot voordeel dat je RTL Boulevard en Peter R niet meer ziet.
TV uitzetten bereik je hetzelfde mee.
Ik heb een TV met afstandsbediening en vele tientallen zenders.
Veel goedkoper dan emigratie.
En Nekschot.
Mooi getekend, aardig verhaal. Was in mijn ogen sterker geweest als die auto op het terras was ingereden. Maar ik hou dan ook van films uit de jaren 80.
Karl Popper heeft de paradox in 1945 gedefinieerd in 'De open samenleving en haar vijanden' deel 1:
Minder bekend is de paradox van de tolerantie: onbeperkte tolerantie moet leiden tot het verdwijnen van tolerantie. Als we ongelimiteerd tolerant zijn, zelfs jegens hen die zelf intolerant zijn, als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie."
nl.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tol...
"In order to maintain a tolerant society, the society must be intolerant of intolerance."
But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant."
Uit de Koran:
"Therefore listen not to the Unbelievers, but strive against them with the utmost strenuousness with it."
Nuff said
De boodschap is duidelijk, links is zo druk bezig de Islam te pamperen, en die tegen de vermeende 'fascisten' te verdedigen, dat ze de echte gematigden, namelijk de mensen die met gevaar voor eigen leven hebben gebroken met de Islam laten barsten.
Dit zijn de mensen die de overheid zou moeten beschermen, en waar zij zaken mee zouden moeten doen in plaats van de Imams legitimiteit als woordvoerders te verlenen.
Hear hear. Fatsoenlijk links valt zijn eigen mensen in de rug om de-in zijn ogen- edele wilde (moslim) te beschermen.
Salman Rushdie - 'het was wel een beetje zijn eigen schuld hoor'
Theo van Gogh - 'het was zijn eigen schuld'
Kurt Westergaard - 'nou nou,dat had ie wel aan zichzelf te wijten'
En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
ik waarschuw al jaren voor de islam, maar van mij mag er wel een aanslag komen in dit land, maar dan zullen mensen alsnog niet wakker schudden, kijk maar naar de aanslag op Theo Van Gogh, op straat afgeslacht en iedereen is het alweer vergeten.
Dit komt op mij over als preken voor eigen parochie.
De mensen die het moeten weten wíllen het niet weten.
Van een goede vriendin: Blijf van m'n Lijf huizen zitten vol met vrouwen met een "iez vrede" achtergrond. Morgen weer werken voor de asieliërs. Wat mij vandaag opviel was dat vrouwen die niet-moslim zijn veel beter Nederlands spreken dan moslims die hierheen komen en vervolgens komende 20 jaar in het Arabisch uit de voeten kunnen omdat ze zich alleen maar door moslims laten omgeven. Een echte 'vluchteling' zoekt binding met het Nederlandse volk.
Dit zal echt spelen bij afvallige moslims en bij meiden die gedwongen uitgehuwelijkt worden. Meer van deze strips graag!
Deze strip is een spiegel voor veel mensen hier in Holland!
100% Raak!
Mohamed willen ze niet in de States. Pizzabezorgers genoeg daar.
Niet de strip gelezen maar wel een brainfart plempen. Veelgevraagde programmeur staat er.
Ik wil ook weg...
Terug naar Cuba?
ja, wie wil nu niet weg uit 010?
De moraal van deze strip: Links moet en zal een slachtoffergroep met mimder bedeelden hebben.Mensen die daar uit stappen, zoals deze Mohamed, vinden ze maar niets. Men claimt dat iedereen moet emanciperen, maar eigenlijk willen ze dat niet: slachtoffers zijn hun wereldbeeld en verdienmodel.
Het verhaal van Mohammed is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als dat van Ajaan Hirschi Ali. Die is ook naar Amerika vertrokken, omdat ze wist dat als ze hier bleef, ze vroeg of laat aan de beurt zou komen.
Het is letterlijk overgenomen uit haar levensverhaal zoals ze dat beschreef in Mijn Vrijheid.
Ayaan reed ook op de pizzabrommert?
VanBukkem & Gulliver, goeie combi, bedankt. Hup Ajaan.
Ajaan is een verstandige, dappere vrouw. Ik hoop dat ze het naar haar zin heeft in de States.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze denkt over Donald Trump.
Ajaan Hirschi Ali moest het land uit omdat ze gelogen had over haar identiteit.Betrapt en verklikt door je raad het nooit,Ebru Umar de schijnheilige.
@kzegje | 03-01-19 | 19:30:
Je kletst uit je nek.
Ja okee, dat van die identiteit zal ook wel een beetje meegewogen hebben. Een beetje.
kzegje | 03-01-19 | 19:30
Ja, toen hadden we nog een consequente minister.
Als je tegenwoordig alles bij elkaar liegt over je identiteit kom je in een actualiteitenprogramma en mag je blijven.
Ayaans naam stond op het briefje op het dode lichaam van Theo.
Zal ook een dingetje zijn geweest bij de afweging. Arme dappere meid.
kzegje | 03-01-19 | 19:30/Gulliver | 03-01-19 | 19:36
Klopt wel. ebru heeft Ayaan Theo zijnn dood kwalijk genomen.
En je weet een kwade vrouw,.....
@Roadblock | 03-01-19 | 21:08
lol men wil toch zo graag dat mensen kunnen solliciteren zonder hun werkelijke identiteit prijs te geven... want kans dat je geweigerd word...
Links of rechtsom, Mo zijn we kwijt. Iedereen blij, zijn eigen volk blij, Wilders blij, Baudet blij, reaguurders blij want links krijgt op zijn klote, Mo blij want lekker naar Amerika. Al ben ik erg benieuwd hoe Mo dat gaat doen.
Dit is juist een Mo die we zouden moeten houden, zet zijn broertjes maar op het vliegtuig.
Daar wordt iedereen veel blijer van
Effe voortborduren. Mo zal, denk ik, in een catch 22 terechtkomen. Mo als IT jongen naar de VS en komt dan terecht in Silicon Valley of Seattle. U voelt hem al. Bedrijven vol met millenials, hipsters, SJW's en snowflakes die dol zijn inclusivity, moslim knuffelaars zijn etc. etc. Mo als afvallige zal daar niet worden geaccepteerd denk ik. Ketter. ;-/
Baudet heeft nooit gezegd dat hij mensen van een andere etniciteit niet welkom heet. Zo lang ze maar een positieve bijdrage leveren aan onze maatschappij.
Dat die islam niet deugt wist de SP al in 1983,
“Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt, vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt . Zoals nu kan het niet”.
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
G*dT, mijn favoriete schrijver Gustave Flaubert zag het ruim een eeuw eerder ook al!
*CcMed*
Een profetische strip. We liggen 'goed' op koers. Genoeg islamisering en genoeg policor domvolk voor handen.
We hadden toch eerder een strip?
Die is nooit afgemaakt.
Hopelijk deze wel!
Ah deze is af. Ghe.
Mag dit wel in het land waar,
'Willen jullie meer of minder"
tot veroordeling leidt....
Eerlijk is eerlijk, Heerema kan goed vrouwenbipsen tekenen.
Ja, lekk0r kontje
Heeresma tekent helemaal niks, Art & Letters zijn van de hand van de blijkbaar zeer getalenteerde Mark Ceria.
Heere Heeresma is ook al een tijde overleden , dat bemoeilijkt 't tekenen ook wel een beetje ....
Wel een aanwinst, zo`n strip...
Een gewetensvraag. Die hele zingeving: wat is het dan wel? Jordan Peterson, de Second Coming voor de wat minder Rapture-enthousiasten, met alle respect voor de Evangelicals. Hoeft het effe niet? Hoe hadden wij ons Rijnlandse model ook al weer beschavingstechnisch ontwikkeld?
Niet omdat we te "beschaafd" waren om die fokking ketters naar Noord-Amerika te sturen. Met alle plaatselijke ontbossing van dien (nl.wikipedia.org/wiki/Winnetou) En al die ragfijne ouderlinge hauptmänner hier maar lekker het onschuldige knaapke uithangen.
Hoe onderscheidt zich de liberaal Rutte nou echt van de calvinist Balkenende? If it looks like shit, if smells like shit and tastes like shit? What in mammons name is it?
Snap hem wel, je leven is zo goed als afgelopen, wanneer je de Islam verlaat en je nieuwe "vrienden" Wilders haten als de pest.
Wilders haten komt hier voort uit een misplaatst idealisme en dat het slecht voor de zaken is. Ze hebben geen idee hoezeer de Islam je vervolgt als je er uitstapt, geen idee dat het ongeveer gelijk staat met de gestapo uit WOII.
Wat heb je dan nog hier te zoeken? Zo n slimme jongen vindt makkelijk werk in Amerika, daar krijgt hij tenminste de kans om zijn eigen bunker te bouwen.
En het is ook een belangrijke boodschap. De goede Marokkanen zijn het slachtoffer, van de linkse media zoals Jinek, DWDD, etc. Maar ook van hun eigen extreme broertjes en zusjes, medegeloofsgenoten, etc. De goede moeten derhalve onder de kwaden lijden.
'De goede' hebben weinig te lijden wanneer ze goede buren zijn. Dat is de regel. Ongeacht herkomst.
Nee joh, Jinek is gewoon lekker.
De enige goede Marokkaan is Ali B. en daarna hield het op!
Nee, is niet wenselijk. Jeweetwel.
Is als reactie op Toninho enz.
Dus de meest intelligente van de familie wijst de Islam af. Zie ik dat zo goed.
Overnemen? Nee. Uitzuigen en vernielen? Absoluut!
Je hebt geen IQ nodig om met geweld en gedram het leven van anderen te verzieken.
Overnemen is niet nodig, het wordt gewoon voor hun gefaciliteerd.
In amsterdam bijvoorbeeld, geen handhaaving van regels (past niet bij de stad).
Op andere plekken ook weinig tot geen handhaving van regels voor scholen, moskeeën, bouwvergunningen, subsidies, geluidsoverlast etc etc.
Ook is er een gevalletje Elatik met rare adviesposities voor de politie in Amsterdam en een gevalletje overduidelijke belangen/familieverstrengeling bij de overheid en immigratiedienst in de vorm van Albayrak en Albayrak?
Waarom zouden ze zich actief inzetten als het werk voor hun wordt gedaan?
Heeft de tekenaar al persoonsbeveiliging?
Klasse! Uitprinten en in de Donald Duck van mijn deugende buren stoppen is wat ik nu ga doen
Hahaha, een erg vroege kandidaat voor tegel van het jaar!
Wat is er toch met die 7's?
Niets anders dan de keiharde waarheid deze strip. De islam deugd en het facisme dat volgt ziet men niet. Zelden zo'n strip gezien waar men de absolute hypocritie van Links blootlegd.
Nee, U heeft zelden een strip gezien die Uw eigen "waarheid" zo weergeeft.
Is iets anders.
We hebben jou als referentie hoe deze waarheid in elkaar zit. Ik zit me zelfs te bedenken wie jij bent. Ik denk die dikke onnozele met zijn bril.
Berbaar: Ik zou zeggen begin maar met het ontkrachten van de waarheid in deze strip. Dat moslims die openlijke afstand nemen van de Islam niet bedreigd worden?
@Indoneesje | 03-01-19 | 18:59
Er zijn tienduizenden Moslims hier die er open voor uit komen dat ze niets/erg weinig met de Islam hebben.
Denkt U nu echt dat die allemaal voor hun leven moeten vrezen?
U bent een aanstellerT die in zijn/haar eigen bange wereldje leeft en slechts gelooft in zijn/haar eigen broekpoeperige waarheid.
Tienduizenden op een groep van 1,6 miljard, nou, nou
@Berbaar
Ik lees heel vaak dat je echt overal heel veel verstand van hebt. Ook weer over afvallige moslims. Geweldig hoor. Moet een hele ervaring zijn om op een verjaardag naast je te zitten.
Berbaar | 03-01-19 | 19:52
Je praat onzin. Zelfs Najib Amhali durft er niet meer voor uit te komen dat hij ongelovig is/
Bron over aantal afvalligen?
Berbaar | 03-01-19 | 19:52 |
"Er zijn tienduizenden Moslims hier die er open voor uit komen dat ze niets/erg weinig met de Islam hebben."
Dat kan je natuurlijk aantonen, he Brabbelbeer?
Los daarvan gaat het stripje over een afvallige moslim, maar je hebt het stripje natuurlijk helemaal niet gelezen, en geeft je bek maar weer een duw.
Afvallige moslims hebben het zwaar in Nederland en als je dat ontkent ben je eenvoudigweg de boel aan het misleiden.
www.dagelijksestandaard.nl/2018/04/ou...
Sjonge berber, wat schrijf je puberaal. Met die krampachtige pogingen tot hipheid.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Ga de Koran eerst eens lezen en kom dan nog eens terug. Hopelijk hou je dan op met dat oliedomme gebagatelliseer van die extremistische barbarij.
ik ben dyslectisch, dat je dus niet precies weet wanneer een zin
Het Gerard Douplein. "Gentrified as hell" tegenwoordig. Wel een "feest" van herkenning die strip.
Verdorie een echte strip met maatschappijkritiek!!
Bange poeperTs heb je van alle gezindten.
Is wel duidelijk dat jij geen kaas hebt gegeten van andere culturen. What else is new.
Gheghe daar weet U niets van maar ach Uw oliedomme tegels etaleren hier perfect dat U, behalve van Uw bekrompen "waarheid", van niets weet.
Maar ga door, it amuses me ;)
Van niets weet? Ik zou zeggen kom maar op, maar ik verwacht er weinig van. Wanneer het op feiten aankomt in discussies ren jij als eerste weg. Vertel waarom Mohammed een bange poepert is? Ben heel benieuwd.
Berbaar | 03-01-19 | 18:45
Jij knijpt ze ook wel samen als Krikkie straks zegt dat volgend jaar er geen fikkie mag zijn. Maar ik leef met je mee hoor, het is heus niet enigjes als je je jaarlijkse verzetje afpakken, zeg nou zelf.
Hoera! Ook in 2019 kunnen we ons weer ergeren aan de huistrol.
Goed man, een dwarse mening.
Heb je ook wel eens op de joop geprobeerd een dwarse mening te hebben?
Duurt niet lang hè.
@Cobalt bomb | 03-01-19 | 19:02
Lees het topikkie nog eens idioot.
Uw hersenscheet slaat als kudt op Dirk.
Jongens , laat die berbaar nu eens met rust , 't is een trol , meer niet , een account waar meerdere personen op zitten , niet de moeite waard
De reacties van berbaar geven aan dat de domme wegkijkende linksen met het nieuwe dit nieuwe stripitem niet uit de voeten kunnen
Berbaar | 03-01-19 | 19:44
Hahaha, grappemaker. Jij bent wel leuk. Maar een beetje metaniveau is je niet bekend. Zoveel is duidelijk. Maar ga door, it amuses not just me ;)
metdedag | 03-01-19 | 21:13 |
Oh maar Brabbelbeer is niet links. Hij is een Rutte-bewonderaar, en het levende voorbeeld wat er in een oorspronkelijk rechtse partij zo fout is gegaan.
Berber is een palletbergbouwer.
Tussen het andere palletvolk voelt berber zich Koning.
De vuurstorm door hun pauperfeestje was volgens berber klein bier en geen topikkie waard. Toedels berber. Jij hebt je volkomen belachelijk gemaakt met dit soort onhoudbare standpunten.
tot nu toe de beste strip van deze tijd
Ik heb deze vorm van protest nog niet eerder gezien. Echt heel bijzonder!
Toch is dit niet de eerste strip over Mohammed.
www.faithfreedom.org/comics/comics.htm...
WAUW, ik vond dit echt steengoed. Mooie tekeningen en de grijstinten heb ik wat mee. En de strekking van het verhaal zelf klopt ook als een bus. Inderdaad zal een Mohammed als in het verhaal niets hebben aan de 'deugers'. Is iets dat ik al heel lang zeg: als de fanatici het voor het zeggen krijgen (omdat Nederland zoals gewoonlijk geen zelfrespect heeft) zijn de eerste slachtoffers de (ex)moslims die niet leven zoals de baardstasi het voorschrijft. In plaats van juist de seculiere moslims bij te staan, kiest het Westen partij voor de religieuze psycho's omdat het de illusie heeft dat als men maar aardig doet tegen niet aardige mensen, die mensen automatisch aardig worden. Een bespottelijke en grenzenloze naïviteit die merkwaardig overkomt van een volk dat heel de dag loopt te blaten over 'zorgen over de toekomst voor hun kinderen en kleinkinderen'. Maar enkel als het gaat om het klimaat. Niet over de vrachtwagens die over het marktplein scheuren of de kalashnikov-zwaaiers die hele wijken kapotschieten.
De titel is al geniaal. 'Mohammed Deugt Niet'.
Deugmensen happen als piranha's op zulk klik-aas want die denken meteen aan een fascistische pro Wilders strip.
Zie maar de vergelijking met een hond. Als je een hond benadert met een open hand, in de veronderstelling dat de hond niet gevaarlijk is en je dan lief gaat vinden, moet je niet raar opkijken dat je gebeten wordt.
Het mooie is dat bv. in Geleen "Limburg" een groepje moslims uit de school geklapt hadden over hun moskee, en wat blijkt er zit een enorm extremistische kartel daar die geld verdienen op criminele wijze, en ook exporterden naar het kilifaat, drugs, wapens, bedreigingen niks is hun te veel.... trouwens nu enorm stil daar.....
natuurlijk zijn die moslims vervloekt worden door een imam, met een doodstraf... zo als gewoonlijk.
Ik zie deze moslims als gigantische helden.
Inhoudelijk helemaal raak en heel mooi getekend!
Is dit een Volkskrant-strip? Wat is die krant afgeweken van het pad...
Maak er een vervolgserie van.
Een soort van fictie feuilleton ...
Fictie? Daar ben ik benieuwd naar....
De moeite waard dit. Leuk!
Deze Mo zal wel niet bij Jinec te gast gevraagd worden...
Dat is ook zo ongeveer de strekking van het verhaal ...
Nu heb ik zin in kip.
Poulet-de-Bresse Johnny. Tsss. ;-)))))
Nu heb ik zin in emigratie.
Topstrip!!1!
Kan Nekschot een puntje aan zuigen
Een Nekschot heeft hier geen zak mee van doen.
Nou ik denk dat zelfs señor Cortès hier van onder de indruk is!
Sterk!
Staat dit ook gepubliceerd in de volkskrant, nrc etc?
Ha, een echte Heeresma.
REAGEER OOK