Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie maakt puik filmpje voor Jaarwisseling. Maarrr...

LAAT DE HULPVERLENERS NOU EENS MET RUST!

Social

Het is traditie dat wij bij de GeenStijl op 1 januari openen met het bericht dat de Jaarwisseling "rustig" danwel "gemoedelijk" is verlopen. We citeren keurig een woordvoerder van de politie, om vervolgens handenwrijvend klaar te zitten voor de echte berichten uit Warzone Nederland. En die komen ook. Ieder jaar weer. Autobranden. Ontplofte dingen. Agenten die vechtpartijen moesten sussen, brandweerlieden die Cobra's 6, 8 & 12 in hun nek geworpen kregen, ambulancebroeders en -zusters die helemaal de tiefus gescholden werden terwijl ze hun werk deden. Inkoppertjes, allemaal. De Pliesie heeft nu voor aankomend oud & nieuw Nationale DeugWout Dwight ingezet voor een hartverwarmend filmpje dat al die dienders ook maar gewoon mensen zijn. Ja duh. Veel kaziger worden filmpjes niet, maar oké, fair enough, De Boodschap is wel duidelijk. Hoewel... Wat hebben dit soort filmpjes voor zin als Exploderende Testosteronbommen als Ali H. die agenten invalide trappen worden vrijgesproken

Reaguursels

Inloggen

Puik? Dit is de saaiste video van de politie die ik ooit heb gezien.

Albert K. | 31-12-18 | 00:44

Mensen zitten niet " achter " uniformen , mensen zitten " IN " uniformen. Als je een uniform aantrekt zit je er in . Internet : ongelooflijk veel fout , onwaar , raar , onduidelijk , misleidend en soms debiel . Internet = waardeloos .

Minus Richels | 30-12-18 | 10:26

Beste politiemensen,

Natuurlijk zijn jullie allemaal individueel mensen van vlees en bloed. Mag ik u erop wijzen dat de demonstranten met de gele hesjes, die geen kwaad in de zin hadden en netjes demonstreerden, ook, net als u, mensen van vlees en bloed zijn. Uw politieapparaat heeft zich vandaag schandalig misdragen, door geweld uit te oefenen op weerloze mensen èn ook nog eens door de mensen uit te dagen. U verspeelt hiermee veel sympathie. U mag u realiseren dat de gele hesjes er ook voor u en voor uw pensioen staan. Ik sta voor geweldloos en wettelijk verzet, maar het moet niet gekker worden.

Uw toegenegen,

ballenkraker | 29-12-18 | 21:27 | 1

Je begint een beetje in herhaling te vallen ouwe zeur... “bla bla bla... de politie doet alles fout... bla bla bla... mijn vriendjes en vriendinnetjes met gele hesjes waren alleen maar heel vreedzaam aanwezig”.
Als je ballen hebt (...) en je even je linksche wegkijk-bril afzet zag je dat er vandaag wel degelijk geweld gebruikt werd tegen de aanwezige politie en deze pas ingrepen nadat er geweld was gebruikt.
Niet blijven aankomen met dat kontverhaal van vreedzame protesten etc. Dat begint een lichte vorm van AFA-retoriek aan te nemen namelijk.

DikkeLollie | 30-12-18 | 01:48

Heb de heren van geenstijl toevallig een paar weken terug nog getipt over ambulance personeel die op weg waren naar een melding waar bij aankomst een Allahu akbar schreeuwende persoon op een van de twee instak met een mes. Overigens nooit in het nieuws geweest maar wel daadwerkelijk gebeurt.. Hoop nog steeds dat hier de onderste steen boven komt..

mghammer | 29-12-18 | 20:51 | 1

Indien u datum, tijdstip en locatie er nu bij vermeldt, dan hadden meelezers die van de hoed en de rand weten, er op kunnen reageren.

michelpen | 30-12-18 | 12:50

Zijn handhavers ook al hulpverleners?

i-Wonder | 29-12-18 | 20:29

Waarom worden bijvoorbeeld ambulance-mensen uberhaubt lastig gevallen. Hoe werkt dat in die hoofden van die mensen die dat doen? Werkelijk geen touw aan vast te knopen.

kloopindeslootjijook | 29-12-18 | 16:50 | 1

knoop er maar een touw aan

GaTochFietsen | 29-12-18 | 17:35

Blijf van onze hulpverleners af.
En we kunnen ze allemaal nodig hebben. Een verdwaalde vuurpijl en het kan raak zijn bij je kind.

kloopindeslootjijook | 29-12-18 | 16:45 | 1

Das niet de reden eigenlijk, maar goed.

hustler01 | 29-12-18 | 17:02

Nou daar zullen de raddraaiers van onder de indruk zijn. De debiel die opdracht heeft gegeven om dit filmpje te maken is nog nooit buiten geweest. Dit soort tuig moet je gewoon lam knuppelen, dat is de enige taal die ze verstaan. Uiteraard wel met CE goedgekeurde wapenstokken.

poisonivy | 29-12-18 | 15:56 | 1

Deze arme mensen die zonder uitrusting in de vuurlinie staan en de kastanjes uit het vuur mogen halen voor het falen van de elite, verdienen onvoorwaardelijke steun en liefde van regeringscoalitie, parlement en rechterlijke macht. Ik ben trots op deze helden.

JohnWalker | 29-12-18 | 16:12

Als ik hulpverlener of agent zou zijn, zou ik lekker een andere baan gaan zoeken. EERST maar eens een overheid die me steunt en achter me staat.

SoepKip | 29-12-18 | 14:56 | 2

Gelijk heeft u!

CalamityJane | 29-12-18 | 15:32

Dat geldt wel voor meer banen. Onderwijzers, verplegend personeel.
Die mensen doen het niet voor het geld, dat is het verschil. Dus die worden ook het meest uitgeknepen en uitgewoond.

kloopindeslootjijook | 29-12-18 | 16:47

Ach wat toevallig, Dweit heeft een kleurtje.

Willibald von Klúúúk | 29-12-18 | 14:37 | 4

Ach wat toevallig. Een reaguurder klaagt over een kleurtje.

Ardbeg | 29-12-18 | 14:43

Willi, dat is hier volledig ongepast en de plank misslaan. Manmanman.

SaintNick | 29-12-18 | 15:26


En het kleurtje klaagt over de blanke.

CalamityJane | 29-12-18 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Geweld tegen hulpverleners is onacceptabel. Maar Handhaving hulpverleners noemen gaat mij wat ver. Het is niet dat je bij de handhaving gaat werken om hulp te verlenen, je wordt handhaver om mensen te naaien om futiliteiten.

Sufaoner | 29-12-18 | 14:23

Maar je hebt hulpverleners en 'hulpverleners' (overdreven preventief en betuttelende orde/handhavings dienst)
Als die 'hulpverleneners' nou eens iets minder vaak ongevraagd opduiken, iets minder betuttelend en overdreven preventief te werk gaan. Zou dat makkelijk al de helf van de narigheid kunnen schelen.
Bijvoorbeeld: Hier bij mij in de regio is het de laatste jaren elke keer bingo. Als het gewoon gezellig is op straat met de buurt, komt er vanuit het niets en zonder enige aanleiding opeens een 'treintje' (ME, politie, brandweer, gemeentereiniging) de straat in. Verpesten de gemoedelijke gezellige sfeer, nemen dat ene brandende olievat mee waar de straat gemoedelijk omheen staat, en rijden met een grijns op hun gezicht naar de volgende.
Raar dat mensen daar boos om worden.

RugOp81 | 29-12-18 | 14:03

Die vierde foto kan echt niet, zo met die armen over elkaar! Dat is nu precies de arrogante houding die bij de betreffende organisatie hoort.
Ook de politie staat er weer mooi op als cowboy.
Misschien hadden er foto's van de gaypride bij dit artikel moeten staan.
Natuurlijk is het kut voor de mensen van de ambulance en brandweer. Deze mensen doen goed werk die ieder aan het hart zou moeten gaan.
Dat die cowboy en die moeder theresa van de arrogantie maar eens een knuppel slaan in de richting van degene die enige vorm van geweld of opzettelijke belemmering tegen brandweer en ambulance toont.
Het goddelijke duo neem ik zelf niet serieus, want ze dienen onze huidige kut regering en niet ons.

ET007 | 29-12-18 | 13:54

Ze moeten verd**** eens een keer de cijfers naar buiten brengen hoe vaak Autochtonen slachtoffer zijn van geweld door wilde Allochtonen.
Daarna wil ik wel eens het racisme debat aangaan met types als S Simons en van die wegkijkers/weg met ons types als je ze kan vinden op Joopie.nl.
Het is gewoon stuitend hoeveel Autochtonen dit niet doorhebben of gewoonweg niet willen inzien omdat........?

Muissolini | 29-12-18 | 13:16 | 3
-weggejorist-
Muissolini | 29-12-18 | 13:20

Meeste Autochtonen zijn in slaap gesust, we zijn een top 10 landje, je weet toch....

Mark_D_NL | 29-12-18 | 13:37

Denk je nou echt dat die mongool Simons de discussie op feiten aangaat?

WayneGretzky*99* | 29-12-18 | 13:41

Volkomen verkeerde aanpak weer. Het is contraproductief om te appelleren aan de menselijke gevoelens van mensen uit primitieve culturen. Dat zien zulke mensen als zwakte (wat het ook is) en daar reageren zij op zoals roofdieren dat doen.

Kunnen die mensen niks aan doen, dat is hun cultuur. Zo zijn zij opgevoed. Vandaar dat de globalisten en de EU er zo tuk op zijn om zoveel mogelijk primitieve culturen hier te deponeren, dat werkt maatschappelijk ontwrichtend. Weten zij, want niet dom.

Wel slecht.

Jan Passant mk2 | 29-12-18 | 12:58 | 5

Haar reactie zal een kip-ei verhaal worden.

letopuwzaak | 29-12-18 | 14:00

Precies Jan, maar er zijn ook genoeg blanke primitievelingen. Welliswaar naar ratio minder.

lacucaracha | 29-12-18 | 14:19

@Jan Passant mk2
De 68-ers zijn er in de afgelopen 40 jaar in geslaagd om het onderwijs, de media en zelfs de privésfeer van opvoeding en gezin grondig te verpesten.
De producten van deze massale psychische en geestelijke misvorming zijn niet meer in staat tot onafhankelijk en kritisch denken, daarom ook niet meer in staat tot een onafhankelijke levenswijze. En al helemaal niet meer in staat tot het met de nodige assertiviteit, en de benodigde zelfverzekerdheid en agressie, verdedigen van deze teloorgegane onafhankelijkheid en vrijheid.

Toen Ab nog een puberaal en onvolwassen Abje was vervloekte hij het feit dat Ab sr. als jongste van 14 kinderen, waarvan er slechts 11 de volwassenheid bereikten, AD 1919 in een plaggenhut ter wereld kwam. En daardoor een regelrecht XIXe eeuwse mindset had, die ik destijds verafschuwde. En met jaloezie en afgunst ouders en gezinnen van leeftijdsgenoten bezag en ervaarde. Waar het zoveel ''moderner'', ''liever'' en ''meer ontspannen'' toeging. Zonder dat ik mij toen realiseerde dat men juist in deze gezinnen slappe kasplantjes opkweekte, die weliswaar veel beter in de samenleving pasten dan jonge Ab, maar die ik tegelijkertijd ook als huiveringwekkend oppervlakkig, dom en zwak begon te beschouwen naarmate ik meer volwassen werd.

Paste niet in deze samenleving en realiseerde mij nog later dat ik dat wel zou hebben gedaan wanneer ik 40/50 jaar eerder ter wereld zou zijn gekomen.
Maakte met frisse tegenzin de HAVO af (want dat moest van sr.).
Om vervolgens en achtereenvolgens dakdekker, stratenmaker, marinier en schilder van hoogspanningsmasten. Allemaal destijds nog niet door het culturele marxisme verpeste reservaten en toevluchtsoorden, waarin jonge Ab nog wel redelijk goed sociaal kon functioneren.

Maar AD 1990 toch maar weer gaan studeren.
Hierdoor N.B. zelf in het middelbare onderwijs terechtgekomen.
Maar wel met een grondige en diepe aversie jegens alles wat de Frankfurter Schule, de anti-autoritaire kulpedagogiek van Benjamin Spock en Piager, en de indoctrinaire psychoterreur van Habermass e.a. vertegenwoordigde.
En er toen dankbaar voor ouders te hebben gehad die zich in niets door Spock c.s. hadden laten leiden. Eenvoudigweg omdat zij er nooit van gehoord hadden en zich er zeker ook nooit door zouden hebben laten leiden.

Maar mij tegelijkertijd ook realiserend een schaarse uitzondering te zijn.
En waarschijnlijk een geestelijk en mentaal reliek van voorbije tijden.
En een generatie die zich NOOIT zou hebben neergelegd bij de wijze waarop men vandaag de dag ons land, ons volk, onze cultuur en onze tradities op de mesthoop gooit.

Ab Sconditus | 29-12-18 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima zo lang ze van "me" vuurwerk, geld en drugs afblijven... Jeweettoch!

Nemo_Tenetur | 29-12-18 | 12:46

Dit is Robbie de sluipschutter. Hij is helaas geboren zonder emoties of persoonlijkheid. Robbie krijgt 5k voor iedere debiel die hulpverleners lastigviel.

etwaboy | 29-12-18 | 12:37

Blauwe enveloppe sturen, heeft 2 nationaliteiten dus betalen. Na 15 jaar bijdrage geleverd het land uit met zijn andere paspoort erbij. 200.000 illegalen gaan ook niet dood met de duurste IPots.

Cocorico | 29-12-18 | 12:31 | 1

??? Wat!!

I_do_know | 29-12-18 | 12:58

En als straks de kruitdampen weer zijn opgetrokken en de hulpverleners hun verwondingen laten verzorgen (of erger) schreeuwt de politiek weer moord en brand en beloven volgend jaar (nog?) zwaarder te gaan straffen.
Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was......
Op naar de verkiezingen..!!!

Shadow1100 | 29-12-18 | 12:31 | 1

Niet helemaal. Initiatieven van de overheid worden door D666-rechters de grond ingeboord. Strenger straffen? Slappe vaatdoekrechter zegt “nee”.

Nivelleermarionet | 29-12-18 | 12:33

De kolonisten oefenen de verovering van Nederland. Nu vechten met hulpverleners, later komt het vechten met het leger.

Sitting_targets | 29-12-18 | 12:22 | 2

Gewoon goed oefenen met wegkijken. twitter.com/Politie/status/1078956517... Binnenkort lopen ze weer op straat omdat de OM het te druk had met de aangiften tegen de vrijheid van meningsuiting.

klowiepowie | 29-12-18 | 12:47

En tegen blokkeervriezen die hun kinderen willen beschermen tegen lui als kozp. Als je als politie aan die vervolging meewerkt scoort je niet bepaald punten bij veel mensen. Dit rechtvaardigt niet het gebruik van geweld, maar het zorgt ook niet voor respect.

Mart6037 | 29-12-18 | 15:20

Op een of andere manier denk ik toch dat dit filmpje de "doelgroepen" niet bereikt, maar succes met oud & nieuw!

Claudia M. | 29-12-18 | 12:21

Hulpverleners met rust laten. En de blokkeerfriezen ook. Gaat er een lichtje branden?

Mart6037 | 29-12-18 | 12:15 | 1

Leg uit!

Rest In Privacy | 29-12-18 | 12:16

Met de wens van fijne en vooral veilige feestdagen @agent Dwight en gezin,zijn deze natuurlijk bedoeld voor alle zorgende,handhavende,reddende en ridderende dienstverleners.
Al doet mijn nieuwjaarswens voor hen niks af aan de gestoorde,onfatsoenlijke of domme kronkels waar ze voor moeten zorgen dan wel vrezen.

Welles! Nietes! | 29-12-18 | 12:11 | 1

Het is niemand gevraagd smeris te worden.
Je kiest daar zelf voor.
Of niet natuurlijk.
Ik Ontvang met enige regelmaat een opneuker uit de lastrafo. Niet dat ik daarvoor kies, het overkomt me.
Noem het bedrijfsrisico.
Je wordt er als smeris niet altijd opuit gestuurd om thee te drinken...............

pennestront | 29-12-18 | 12:21
-weggejorist-
Eierbal-is-fijn | 29-12-18 | 12:02 | 1

Debiele campagnes altijd over het met rust laten van hulpverleners.
Het bereikt mensen die hulpverleners sowieso met respect behandelen.
Schepsels die al dan niet dronken en/of doorgesnoven hulpverleners terroriseren, trekken zich van dit soort campagnes natuurlijk helemaal niks aan, die sporen niet, die moet je langdurig buiten de populatie plaatsen, er is geen enkele evidence dat zij behandelbaar zijn.
Maar aangezien we een te groot aandeel slappelingen binnen onze bevolking hebben en dus geen consensus over bovenstaande, komt men met dit soort nutteloze campagnes.
Een doekje voor het bloeden. Ik zou me als hulpverlener volstrekt voor de gek gehouden voelen door de overheid.
En beste hulpverlener die mishandeld gaat worden de komende tijd door gestoorde schepsels, denk hier maar aan terug als u bloedend pijn lijdt.

Superkwatta | 29-12-18 | 12:01 | 2

Geheel mee eens. Dit soort gasten als straf de komende 5 jaren preventief opsluiten met alle feestdagen en zelf 3x de kosten laten betalen voor hun detentie.

I.P standing up | 29-12-18 | 12:20

Reken maar dat veel hulpverleners dat voelen en dat zij om deze reden ook hun stemgedrag veranderen. (Diegenen die ik ken zeker).
Omdat er iets moet gebeuren.

letopuwzaak | 29-12-18 | 12:20

Normale echte Nederlanders vallen geen hulpverleners aan.
Dat doen alleen buitenlanders die zich in Nederland hebben gevestigd en per ongeluk het predikaat Nederlander opgeplakt hebben gekregen dmv een onverdiend verkregen paspoort.
Meestal van noord-afrikaanse origine en onderdanig aan de islamitische cultuur.
Dat zijn de mensen die ons fijne Nederland tot een gezagloze versplinterde bananenrepubliek degraderen.

klinkklaar | 29-12-18 | 11:59 | 1

@klinkklaar
‘Dat zijn de mensen die ons fijne Nederland tot een gezagloze versplinterde bananenrepubliek degraderen’
Hierbij enthousiast geholpen door land- en volksverraders in 070 en brussel.

pennestront | 29-12-18 | 12:02

Iedere brandweer- of ambulance laten brgeleiden door een unit marniers of commando's, en orde op zaken stellen op de plaats bestemming met rubber kogels. Je stuurt niemand ongewapend een oorlogszone binnen sinds Srebrenica. Hulpverleners mogen daar hun leidinggevenden op aanspreken, zonodig hardhandig en aanhoudend, want veel van het managementtuig is net zo gewetenloos als het valderappes op straat.

De Briemusketier | 29-12-18 | 11:56 | 8

@pennestront
Ik droomde even hard op, maar zolang er massaal op het parteikartel wordt gestemd zijn hulpverleners vogelvrij, want blank en autochtoon. Maar ik heb tenminste een droom, en die wil ik best met u delen. Laten we dromen over een toekomst waarin nederlandse hulpverleners hand in hand over straat kunnen om hulp te verlenen zonder daarbij gehinderd te worden door zich in nederland ophoudende buitenlandse terroristen.

De Briemusketier | 29-12-18 | 12:24

Rob Jetten en Jesse Klaver en nog wat Haagse Hippies Clubs leden mogen hun Zelf binnen gehaalde tyfuszooi opknappen .
Maar dan ziet Je ze niet .
dus Mij ook niet .
Daaaaaaaaag hoor

liegende lippen | 29-12-18 | 12:30

Waarom rubber kogels.

WayneGretzky*99* | 29-12-18 | 13:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Het benoemen van het tuig uit het rifgebergte blijft een probleem he , de tekst politieman kan je zo vervangen voor de bakker die oliebollen bakt , mensen in 24 uurs bedrijven etc . dit maakt 0 indruk . het toont een zwakte en daar is dit tuig gek op ." it's to little to late "

Baron de laclou | 29-12-18 | 11:54 | 1

En knap hoe Macron weer 60.000 van die Franse Stormtroopers op de been krijgt tegen Gele hesjes maar met Oud & Nieuw de Duitse variant weer gevulde koeken uitdeelt aan de moslimjongens in Keulen.

Mammeloe | 29-12-18 | 11:57

Mooi, in het OostBlok weten de moedige agenten wel hoe ze met criminele cultuurverrijkers moeten omgaan.

Superkwatta | 29-12-18 | 12:10

Die bolle in het filmpje weet van geen ophouden. Maar je ziet dat ( op 1 na ) de rest van het volk eromheen er niet over peinst om ook de agenten te belagen. En doen ze dat wel dan komen ze gegarandeerd terug en dan zijn de rapen helemaal gaar. De politie hoeft mijn beste vriend ook niet te zijn. Daar heb ik beste vrienden voor. De politie hoort voor orde en gezag te zorgen.

Kabouteraap | 29-12-18 | 12:17

Ik heb toch het gevoel dat de tokkies die dit filmpje zien als een soort allergische reactie juist op het idee worden gebracht om geweld tegen hulpverleners te gebruiken.

Balgesjaakt | 29-12-18 | 11:49 | 2

ja dat bedoel ik .. ze ruiken zwakte

Baron de laclou | 29-12-18 | 11:54

En ze lachen om al die goedbedoelde vriendelijke pogingen.

letopuwzaak | 29-12-18 | 12:22

Het tuig voor wie dit filmpje bedoeld is kijkt hier niet naar. En al zouden ze er naar kijken dan begrijpen ze het niet. En al zouden ze het begrijpen, dan interesseert het hen niet, want ze hebben overal schijt aan , en vooral schijt aan Nederland, aan autochtone Nederlanders en aan de Nederlandse wet- en regelgeving .
Het enige wat hier helpt is een ongenadig pak slaag, en linea recta terug naar land van herkomst. Zonder pardon .

laurentius | 29-12-18 | 11:44 | 4

True true.

RenHoek | 29-12-18 | 11:49

En ze heten: "Medelanders", ha ha ha ha ha ha...
Uitvreters zou een beter woord zijn.

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 11:50

Allochtokkies eruit en eigen tokkies lang in de bak.. ondanks men zegt dat het niks toevoegd aan recidive.. liever lang van straat.. en dan tijdens verblijf klaarstomen voor als ze ooit vrijkomen

timmey | 29-12-18 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Die teringzooi hebben Ze toch zelf binnen gehaald in dit Land .
ze stemmen Zelf ook nog op die Clubs,
Daaaaaaaaaaaaag Hoor .

liegende lippen | 29-12-18 | 11:43

Papa Dwight, gewoon met scherp schieten. Problemen solved.

lacucaracha | 29-12-18 | 11:37 | 1

Ik hoop dat Dwight goed gescreend is voor ze hem een pipa geven.

Superkwatta | 29-12-18 | 12:13

Ze blijven maar communiceren alsof Nederland nog steeds een homogene groep is.. Want ze willen niet "discrimineren" en daar gaat het fout. Maar ja... ik heb er geen last van dus Boeie!

Mark_D_NL | 29-12-18 | 11:33 | 6

@Kanarie Ik ben een mensen mens...

Mark_D_NL | 29-12-18 | 11:44

Zit je in de bak dan Mark?
Ohnee wacht........

pennestront | 29-12-18 | 11:44

Oh, wat is Mark toch een altruïstist.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 11:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is natuurlijk al in- en intriest dat er dus kennelijk bevolkingsgroepen zijn aan wie je moet *uitleggen* dat je met je jatten van hulpverleners moet afblijven.
Het goedwillende en beschaafde publiek heeft dit soort uitleg niet nodig, en tot de groep die nou eenmaal te onbeschoft en te dom is om te poepen dingt het toch niet door.

Er helpt maar één ding: handhaven en daadwerkelijk straffen. Keihard, geen excuses. Maar ja, Nederland en handhaven en straffen, da's laten we maar zeggen een 'moeizame' combinatie. Wegkijken, pappen en nathouden gaat de NL overheid nou eenmaal beter af.

EefjeWentelteefje | 29-12-18 | 11:26 | 9

@Kuifje-in-Afrika |
Misschien moeten die Nederlanders daar dan maar eens aan wennen.
Ik zie er niks verkeerds aan; wie zich gewoon normaal gedraagt heeft daar toch helemaal geen last van, wat voor kleur of afkomst je ook hebt?

EefjeWentelteefje | 29-12-18 | 12:04

Eefje, neem zoiets als je ID. Moet je in principe altijd bij je hebben. Maar ik ken genoeg autochtone Nederlanders die enorm over de zeik gaan, als de politie er naar vraagt.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 12:19

@Kuifje-in-Afrika |
Klopt, helaas. Die Nederlanders maken precies dezelfde denkfout als het riftuig: denken dat de wet niet voor hen geldt. Die geldt voor iedereen, en het is alleen maar goed als die ook voor iedereen wordt gehandhaafd.
Dus ja, ook Kees de Boer moet zijn ID laten zien als daar om gevraagd wordt.

EefjeWentelteefje | 29-12-18 | 12:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik denk dat een filmpje de juiste methode is. Dit is het kantelpunt en alles wordt beter in het nieuwe jaar.

BrutusBosch | 29-12-18 | 11:24 | 1

LOL, ja, het belastinggeld is weer goed besteed...

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 11:37

Kan iemand van Oef het idee achter het belagen van hulpverleners uitleggen? Dat er allerlei tuig is dat een diepe woutenhaat koestert is nog te begrijpen, masr ambulancepersoneel en medische hulp? Welke mongool gaat daar op inhakken?

van Oeffelen | 29-12-18 | 11:23 | 5

Cultuur dingetje, haat tegen de overheid, ze wantrouwen de overheid, en een uniform is overheid. Is ook niet gek wanneer je uit een cultuur komt waar de overheid per definitie de onderdrukker is...

Mark_D_NL | 29-12-18 | 11:35

Drank en drugs i.c.m. laag IQ dan kom je een heel eind.

priks | 29-12-18 | 11:36

Groepsdynamiek, het is net een roedel hyena's...

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Vooropgesteld dat het gebeuren zijn schuld niet is: agenten moeten duidelijk beter getraind worden. Na een schop op de grond liggen en beseffen dat je alleen tussen 'de vijand' ligt... hadden ze doorgedrukt hadden ze hem afgemaakt en wellicht het wapen afgenomen.

Sjors W. | 29-12-18 | 11:19 | 3

Hoe kun je dat trainen, Sjors?

Rest In Privacy | 29-12-18 | 11:40

Trainen kan, als ze ook het gevoel hebben dat ze 'mogen gaan voor uitschakelen'.
Nu is de reactie teveel gericht op deëscalatie en zelfverdediging.

letopuwzaak | 29-12-18 | 11:51

En de ander niet schaden, anders krijg je een proces en het land over je heen.

letopuwzaak | 29-12-18 | 11:51

De Engelsman Ali H.? Tja, Ali is dan ook een heel Engels klinkende naam.

Bijtendehond | 29-12-18 | 11:19 | 1

Net zoals de Nederlanders in Praag he? Iedereen weet welk volk dat dat is...

Kabouteraap | 29-12-18 | 12:21

Toen klein was is mij respect aangeleerd voor alle uniformen. Niet door geweld, maar door opvoeding. Misschien de ouders mee opsluiten in de cel. Of gewoon de lange lat erover in plaats van zalvende taal op de media. Respect voor politie en hulpverleners moet desnoods dan maar met geweld worden afgedwongen. Straattuig keihard afstraffen.

Nivelleermarionet | 29-12-18 | 11:16

Politie wekt door hun eigen agressieve gedrag of arrogante houding snel agressie op.

Maar agressie tegen ambulance personeel, nee, dat begrijp ik niet, daar kan ik me heel weinig bij voorstellen.

BosrandDirk | 29-12-18 | 11:16 | 3

Inderdaad bij ambulancepersoneel is het nooit te begrijpen. Zij komen puur en alleen voor de slachtoffers.
Weet iemand trouwens meer over de steekpartij vannacht in Rotterdam door een groepje ' geweigerde jongens'?

letopuwzaak | 29-12-18 | 11:54

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en daar zag ik lichtgetintïers. Maar mijn glazen bol is dan ook wel een gore racist.

Kabouteraap | 29-12-18 | 12:22

Mijn bol is ook een gore racist. Even afwachten maar.. heb het bonnetje nog!

letopuwzaak | 29-12-18 | 12:24

Vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs.... Tsja toch maar bodycams bij de politie, want die Engelsman met de naam Ali is niet voor niets gearresteerd er is wat gezien..

bijna_raak | 29-12-18 | 11:13

Lik op stuk beleid..., even laten zitten en dan de straat weer opgooien. Dat zal ze leren, de bengels.
Echt.., als er iets moet veranderen kun je dat alleen doen door óf een geel hesje aantrekken en laten zien dat je ergens voor staat, óf volgend jaar tijdens de PV laten zien dat je genoeg ballen hebt om te veranderen door eens níet op de VVD en consorten te stemmen.
We zijn hier murw geworden, laten alles maar gebeuren en dat heeft Rutte ook door. En áls we hier kunnen veranderen in ons stemgedrag is het maar de vraag wat de EU ervan toelaat..
Samenvattend: ik weet't ook niet meer..

Mahazioth | 29-12-18 | 11:13 | 3

De politiek beheerst de MSM, en kunnen via tig kanalen hun visie doordrukken,
en de brave kijklaafjes slurpen dit kwijlend op. Wat wil je, zelf denken schijnt een anachronisme te worden.

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 11:20

@Mahazioth
Nooit vergeten dat er (veel) meer mensen zijn die ‘het niet meer weten’.
Wat begrijpelijk is.
Maar nu zelf - net als de roverheid - verzaken betekent dat je dochter een dwanghuwelijk met een analfabete religieus gemankeerde baardaap krijgt en dat je oa van je voorhuid, vrijheid, plezier wordt beroofd.
Blijf scherp!

pennestront | 29-12-18 | 11:41

Ze stemmen toch Zelf op en voor die tyfuszooi dat domvolk .
en als je All you need is love kijkt zie je die Hollandse wijven nog meer Murken en Dobbernegers versnel hier heen binnen halen .

liegende lippen | 29-12-18 | 11:50

Ik zou Dwight doen. En die brandgast ook, zodat de vlam niet in de pan slaat. Of juist wel.

Geil Kippetje | 29-12-18 | 11:11

De popo heeft net vier haatbaarden van hun bidmat geligt in Rotterdam. Wat een daadkracht. Ongekend.

Naar mate de basistaken steeds meer worden verwaarloosd heeft de overheid ook steeds meer “spin” nodig om zijn bstaan te verkopen. Om met een groot denker te spreken: trap.er.niet.in.

Glasgow Argus | 29-12-18 | 11:10 | 1

Dit zou het gesprek bij het koffiezetapparaat moeten zijn.
Schrik dat deze mensen hier gewoon zijn.

letopuwzaak | 29-12-18 | 12:26

Je haalt de BOA er zo tussen uit he... Maar desalniettemin alle handhavers... let op jezelf en je collega! Het beste voor 2019 gewenst!!

RenHoek | 29-12-18 | 11:07

Ik wens alle hulpverleners en ordehandhavers, en ook de BOA's, een fijne jaarwisseling en een behouden thuiskomst.

VanBukkem | 29-12-18 | 10:58

Misschien ook goed eens een filmpje te maken voor de politie, achter elke aangifte zit een mens. Misschien volgende keer dat oma beroofd wordt niet twee weken laten wachten om aangifte te doen? Niet dat de aangifte boeit, want wordt toch opzij gelegd. Aangifte door agenten wordt wel serieus genomen en de daders krijgen een hogere strafeis. Als burger zoek je het maar uit. Dit is overigens niet de schuld van Dwight, dat probleem zit hoger in de boom.

Blasfemie | 29-12-18 | 10:53 | 7

Blasfemie | 29-12-18 | 11:04
Dat busje pepperspray heb ik eenvoudig zelf geregeld. (Moest helaas onlangs weer een nieuwe aanschaffen want had het busje in mijn jaszak laten zitten toen die in de was ging. En ik nam maar aan dat het busje niet meer werkte).
Een taser heb ik niet nodig.

Lupuslupus | 29-12-18 | 11:12

Wat Mark_D_NL | 29-12-18 | 11:04 zegt. Als een terugtredende overheid haar basistaken niet meer vervult, dan ook mijn geld terug. De overheid is afwezig inzake veiligheid en bestrijding van criminaliteit. De criminelen zijn de baas. Dan ook recht op zelfverdediging. Simpel.

Mammeloe | 29-12-18 | 11:39

Mammehoer, als de Overheid terug treedt, waarom moet ik per 01-01-'19 NOG MEER BELASTING gaan betalen?
Voor minder geleverde diensten...?

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 12:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Verklaringen afgestemd om Ali uit UK in het pak te naaien zodat Badr (21) vrijuit kon gaan en al plofkraken organiserend kan opscheppen over hoe hij een politie agent geschopt heeft.

Martin007 | 29-12-18 | 10:52 | 1

Alle agenten body cams, dan zal discussie in 80% van dit soort gevallen in de kiem smoren.

Martin007 | 29-12-18 | 10:54

Ze kunnen die boodschap beter in het Marokkaans doen en uitzenden op de kanalen van de schotelantennes. Wan het tuig kijkt echt niet naar de Nederlandse TV. Laat het filmpje ook in de moskee vertonen. Anders heeft dit alles geen zin.

MW51 | 29-12-18 | 10:52

In Kanaleneiland, waar Dwight buurtagent was, durven mensen niet meer op straat en worden bezoekers van de AH openlijk gediscrimineerd door het personeel... Zo goed doet de wegkijkende Politie het daar...

Toe Maar dan | 29-12-18 | 10:50 | 6

Ach... De mens is altijd geneigd te ontkennen al wat hem onbegrijpelijk is.

Toe Maar dan | 29-12-18 | 11:24

in Gouda ook zo zooitje met die Murkenmeuk .
www.ad.nl/gouda/camera-s-vanaf-volgen...
en die VVD Burgemeester lost ook niks op , ja Hij gaat COA Bestuursvoorzitter worden nog meer Murken meuk binnen halen een ander mag met de tyfuszooi van Ze opgescheept zitten.

liegende lippen | 29-12-18 | 11:58

Ze orden overal uit elkaar geslagen en bestook met traangas Of ze nou vreedzaam protesteren of niet. Dit is puur fascisme van Marcon en een voorbode van wat ons te wachten staat onder een steeds machtiger wordende EU dictatuur.

MW51 | 29-12-18 | 14:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Effe off topic. De gele vestjes gaan vandaag in frankrijk de 7 de dag in. Livestreams zijn erg moeilijk te vinden. Die worden namelijk gecensureerd. En worden massaal verwijderd. De nieuwe taktiek van macron.De opkomst lijkt weer erg groot te worden.Soms zie je wat beelden maar ze worden achter elkaar verwijderd.Mensen die filmen met hun telefoon daar wordt door ME de telefoon van kapot geslagen.Vast een voorproefje van wat komen gaat. Tot zover de democratie dus.

tweetybird | 29-12-18 | 10:50 | 11
-weggejorist-
MW51 | 29-12-18 | 14:42
-weggejorist-
MW51 | 29-12-18 | 14:48
-weggejorist-
MW51 | 29-12-18 | 15:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Zolang internet volstaat met deze lachwekkende filmpjes is dit offensief compleet kansloos. youtu.be/elSH3ccruQc tegen de tijd dat er filmpjes online staan waarin de lange arm der wet een stuk tuig in elkaar rost praten we pas verder. Nederlandse politie staat bij deze mensen bekend als enorme pussy's en noemen hen ook zo. Ies vrijheit van mieningsuit je weet tog.

Willem_Oltmans | 29-12-18 | 10:50

Tijdens massale bezopenheid in een oorlogsgebied gelden er andere regels.

JohnJames_001 | 29-12-18 | 10:44

Als ik een agent invalide schop, word ik gegarandeerd veroordeeld, minimaal een paar jaar en als ik nog een grote bek heb, gaan ze zelfs TBS overwegen.

snapal | 29-12-18 | 10:44

Zij die argumenten zoeken om respect te krijgen zijn per definitie af!

Toe Maar dan | 29-12-18 | 10:43 | 1

Juist.

Willem_Oltmans | 29-12-18 | 10:52

Een kleine observatie over een aantal reacties hier in de panelen: dit lijkt mij bij uitstek zo'n moment om te laten zien dat GS een trefpunt is voor realisten en niet voor rascisten.

MickeyGouda | 29-12-18 | 10:42 | 9

Aan wie moet men dat laten zien? En waarom eigenlijk?
En wie bepaalt voor een ander wat hij/zij is?
Het zijn juist de -ismes die ons in de bek worden geduwd om groepjes te vormen, in plaats van individuele vrijheid uit te dragen.
U en anderen mogen mij en anderen van alles noemen, feit blijft dat een ieder dat zelf bepaalt. Er is geen collectief, niet hier, en niet in de individualistische vrije samenleving.

Toos Doos | 29-12-18 | 11:10

@Kanarie_Geil | 29-12-18 | 11:06
Vrouwtje ollongren schijnt trws binnenkort ipv van een auto een bezem van ‘de zaak’ te krijgen.
Dat past beter bij haar gevoel ver boven de normale stervelingen, zoals dommedomme wij, te staan.
Verder: aivd leest u ff mee?
GS is een manier, niet meer en niet minder. Wel een effectieve.
Er zijn ook andere manieren waar staatsheksen totaal geen invloed op hebben of kunnen krijgen.....

pennestront | 29-12-18 | 11:17

Pennenpoep, ik hoop dat ze tegen een hoogspanningsmast vliegt...;)

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 11:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Gewoon geen hulp meer verlenen in de getinte wijken. Laat de mocro's het maar uitzoeken met elkaar als er iets in de fik staat of eentje van hun bloedend op straat ligt.

2voor12 | 29-12-18 | 10:39 | 4

Dat kan de rechter tegen een agent zeggen, dat hij daar niks te zoeken heeft, als het uit de klauwen loopt.

snapal | 29-12-18 | 10:48

Kortom, de eerste Moslim Vrijstaatjes worden gerealiseerd in NL...

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 10:50

Kanarie, precies, en daarom optreden.

Willem_Oltmans | 29-12-18 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort filmpjes alsmede de mediaberichtgeving omtrent de jaarwisseling zijn vooral bedoeld om een negatief sentiment rond de Nederlandse invulling van festiviteiten te genereren. De toonzetting is dit jaar opvallend te noemen; vergelijkingen met oorlogsgebieden, opkloppen gevaarzetting en overdrijven van de breedte in de samenleving waar het mis gaat.
.
Want laten we eerlijk zijn. Al die nieuwjaarsincidenten vinden plaats door en tussen hetzelfde smerige tuigh dat onze samenleving in het jaar er tussen ook grondig verziekt met wangedrag en straatterreur en dat mag dus niet te veel opvallen.
.
Hier denken politiekcorrecten een dubbelslag te scoren. Een Nederlands feest kapot, en de uitwassen van hun hobbyprojecten onder pet.
.
Tijd om te knallen. Ben er zelf niet zo van maar als het die zuigertjes in Den Haag en Hilversum irriteert dan moet het maar.
.
Geen duimbreed voor politiekcorrecten.

Parel van het Zuiden | 29-12-18 | 10:39

Als je als politie de mogelijkheid is ontnomen daadwerkelijk op te treden vanwege bepaald politiek beleid dat erop lijkt gericht te zijn criminaliteit zoveel mogelijk te stimuleren, wordt het nagenoeg onmogelijk je werk te doen.
Je bent verzwakt, ontmand, vernederd, en de hyena's weten dat al jaren. Ze weten dat ze kunnen doen waar ze zin in hebben want echte consequenties zitten er toch niet meer aan. De wolf is zijn tanden ontnomen en de jakhalzen lachen zich een bult.
Prekerige filmpjes, posters, stickers e.d. zullen niet werken, want iemand die willens en wetens slecht wil zijn, kán in dit land ongestraft slecht zijn. Vraag meneer Panhuis maar, die zich vast al weer opmaakt voor zijn volgend weekendverlof. Vraag de familie maar wiens 16 jarige dochter de dood vond omdat de wet de tanden niet meer heeft om de crimineel aan te pakken.
Ik voorspel alvast dan maar: 'de jaarwisseling is betrekkelijk rustig verlopen', precies zoals Pritt zegt.

Datsun_Cherry | 29-12-18 | 10:36 | 2

Dat dus. Al die campagne's zijn Make-Up. Om de rust te bewaren om net te doen alsof ze, den overheid, nog controle hebben. Terwijl ze alleen nog maar brandjes kunnen blussen.

Mark_D_NL | 29-12-18 | 10:40

Mark, de pliesie is altijd moe, van het achter de feiten aan hollen.
Daarom nemen ze geen aangiftes meer op.

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 10:47

Toch wel enig verschil tussen politie en andere hulpverleners. Politie heeft de middelen en ook de taak om tegen geweld op te treden, maar doet dat nauwelijks. Laten zich rustig bekogelen met vuurwerk. Deescaleren.

Schmalz | 29-12-18 | 10:36

Gewoon de-escalerende witte ME-busjes inzetten. Daar worden Ali's heel rustig en rationeel van. Plus extra zelfreflectie bij Mo.

Mammeloe | 29-12-18 | 10:32 | 2

Van wit worden ze doorgaans vrij agressief

priks | 29-12-18 | 10:33

Oh ja.

Mammeloe | 29-12-18 | 11:12

Wees Geen Dwight

priks | 29-12-18 | 10:31

Negers en mocros bij de Politie zijn meestal infiltranten van de onderwereld.

Pislinq | 29-12-18 | 10:31

Als je de uitspraak van die zaak leest zal je zien dat het, gezien de gepresenteerde bewijzen, maar de vraag is of hij het ook daadwerkelijk gedaan heeft. Vrijspraak lijkt mij dan ook logisch.

OzzyzzO | 29-12-18 | 10:28 | 4

Als een agent iets zelf geconstateerd heeft, dan is dat bijna altijd overtuigend bewijs voor een rechter.
Wanneer een agent ook maar 1 seconde een telefoon in je handen ziet tijdens het rijden, dan hang je al.
Agent heeft de dader heus wel gezien.

snapal | 29-12-18 | 10:57

Lees de uitspraak eens ipv een aanname te doen.

Ggroengras | 29-12-18 | 11:42

Snapal, hoe is het met je buurvrouw? Rustiger?

Rest In Privacy | 29-12-18 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
keestelpro | 29-12-18 | 10:26

Zo'n rechter laat vaak haar moederhart spreken, die jongen is ook maar 19 net als mijn Roderickje en heeft ook van die mooie ogen dus ik geef hem nog een kans . Het slachtoffer schuift dan even buiten haar beoordelingsbeeld maar daar hebben we voor gekozen .

Castor12 | 29-12-18 | 10:22 | 1

Zou dat komen omdat vrouwen oververtegenwoordigd zijn daar in die ivoren toren...?

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 10:27
-weggejorist-
snapal | 29-12-18 | 10:20 | 2

De pliesie is geen hulpverlener,
maar een Bijzondere Belasting Inner...

Kanarie_Geil | 29-12-18 | 10:18 | 1

Zekers, munten innen heeft de hoogste prioriteit.
Dan heb je natuurlijk geen tijd meer om aangiftes te behandelen.

snapal | 29-12-18 | 10:23
-weggejorist-
snars | 29-12-18 | 10:18 | 1

Allemaal symptoombestrijding. Laat het nou eens tot in eenieder zn botte harsens (en ik snap wel; hier gaat het al fout) doordringen. Hulpverleners zijn er niet om voor onze veiligheid te zorgen. Zij worden geacht hulp verlenen in noodsituaties, en dienen dat ongehinderd te kunnen doen! Veiligheid, en belangrijker nog veiligheidsbesef dienen in eenieder zelf te zitten. Niet drank en drugs. *moraalriddermodus uit*

D-Fens_1963 | 29-12-18 | 10:17

Maar oh wee als de situatie ergens zo uit de hand loopt dat de politie moet schieten. Dan is de politie compleet de lul. Nooit de mensen die het zo uit de hand laten lopen met hun infantiele knalfetish dat zulke middelen nodig zijn.

BeunDeHaas | 29-12-18 | 10:17 | 1

Goeie zaak dat de politie ook voor lul staat, wat dachten ze? Vrouwen, homo s en Joden staan zo vaak voor lul.
Elke kaaskop eigenlijk ook, derderangs volk zijn we, want ongelovig.

snapal | 29-12-18 | 10:38

Dat vrijspreken van al die mafklappers doet de rechter he... daar kunnen de wouten niks aan doen.

JosBrinky | 29-12-18 | 10:16 | 2

JosBrinky,
Joh... goed van jou dat je doorhebt dat er twee partijen zijn.

snapal | 29-12-18 | 10:40

Snapal
Drie zelfs ... het OM zit daar nog tussen vriend. <3 xxx

JosBrinky | 29-12-18 | 11:02

Ik sprokkel mijn bijdrage aan deze verdwaasde samenleving ook vaak met grote moeite en gevaar voor eigen leven bij elkaar. Dat gevaar bestaat dan grotendeels uit islamjongeren die vinden dat materialen en gereedschappen in onze werkbus hùn eigendom zijn. Want wij wit en rassies.
Wanneer ik deze ‘hulpverleners’ dit meld is de reactie meestal als volgt: ‘u weet toch in wat voor buurt u aan het werk bent?’ Of iig iets van die strekking.
Wèl is er in die buurt waar wij op dat ogenblik dan aan het werk zijn ALTIJD iemand van handhaving oid beschikbaar om je van een verse parkeerprent te voorzien.
‘Participatiemaatschappij’ betekent volgens mij dus ‘los je eigen shit maar op!’
Wat we dus ook doen.
Tandartsen zullen wel blij met ons zijn.

Niet alleen hulpdiensten lijden dus onder straatterreur.
Laat dat duidelijk zijn!

pennestront | 29-12-18 | 10:16 | 4

Volgens mij heeft de overheid zichzelf deze taken toebedeeld:
-hardwerkende burgers zoveel mogelijk uitknijpen
-integraal de dictaten uit brussel uitvoeren
-rijken rijker maken
-armen armer maken
-die vervelende witte kudtburgers vervangen door domme inteeltige lemmingen
-goed voor de eigen toekomst zorgen door de reedt van de multinationals DIEP te likken

pennestront | 29-12-18 | 10:33

Nee pennetje, op zekur lijden de hulpdiensten niet alleen onder straatterreur. Dat doen m.n. diegenen die ook voor de straatterreur mogen betalen, dat is precies de debielerie van deze tijd. Maargoed, daar gaan we voorlopig niks meer aan veranderen want te slap, te verdeeld, andere prioriteiten enz. enz.
Want ja wees nou eerlijk, is nu die overmaat aan verkeerd geparkeerde en te hard rijdende ZZP werkbussen in het toch al overvolle straatbeeld ook geen vorm van.....?

D-Fens_1963 | 29-12-18 | 10:38
-weggejorist-
pennestront | 29-12-18 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi filmpje, zo wordt geoordeeld door de brave burgers die zich er niet door aangesproken hoeven voelen. Misschien dat de rechter die geweld tegen hulpverleners niet veroordeelt nog even kan kijken? Of 'Ali H. uit Engeland' die weer vrolijk rond mag wandelen met Nieuwjaar?

Toos Doos | 29-12-18 | 10:16

Niet genoeg bewijs?
Lachen toch, de rechter veegt de vloer aan, wat betreft de getuigenis van een agent.
Was toch altijd zo, als een agent iets zelf gezien had, dat bijna altijd als overtuigend bewijs werd gezien?
Als hoofd van de politie zou ik gelijk het hele korps uitrusten met bodycams.

snapal | 29-12-18 | 10:15 | 1

Niet als ander bewijs de getuigenis in twijfel trekt. En dat vindt de rechter in dit geval. OM kan in hoger beroep als ze willen.

Ggroengras | 29-12-18 | 10:45

Bij geweld tegen hulpverleners mogen de hulpverleners wat mij betreft naar eigen goeddunken reageren. Berichtgeving daarover zal ik met veel genoegen lezen.

NeedIsaymore? | 29-12-18 | 10:15 | 2

Gaat niet gebeuren. En het verhaaltje dat hulpverleners hun werk moeten kunnen doen horen we nu al jaren en er verandert helemaal niets. Straffen zijn ook nog steeds een lachertje. Oudejaarstuig (dat zich vorig jaar heeft misdragen) op 29 dec. vastzetten en op 2 jan. vrij laten. Dan zijn die in ieder geval van de straat.

Lupuslupus | 29-12-18 | 10:28

van 29 Dec tot 2 Jan drie jaar later dan graag.

NeedIsaymore? | 29-12-18 | 12:37

Wil eigenlijk alleen maar even het bericht kwijt dat asielzoekers in Duitsland MASSAAL hun paspoort en zorgpas uitlenen aan de hoogst bieder. Dus iemand in Damascus die een beetje lijkt kan voor 1500 euro rechtstreeks naar Dusseldorf vliegen, iemand die op je lijkt kan gewoon even zijn kankertumor laten verwijderen op JOUW zorgpasje.

Vooral doorgaan met bijten naar de hand die je voedt, godverdomme.

BenPakdee | 29-12-18 | 10:15 | 2

Wat is daar mis mee. Hier gebeurt hetzelfde, maar dan op bescheiden schaal. Wij gebruiken hier regelmatig andemans pasjes. Minima krijgen in onze stad overal korting op en het OV is zelfs gratis. Daar is niks mis mee, maar waarom zou ik €12,- moeten neertellen om te schaatsen, terwijl een steuntrekker voor €2,- hetzelfde kan doen. Waarom mag ik de hoofdprijs aftikken als ik met de bus ga, terwijl de steuntrekker dit voor nop kan. Waarom moet ik bij de bieb een duur abonnement nemen, wanneer de steuntrekker dit voor €10,- p/j doet. Waarom zou ik 20 behandelingen fysio ongebruikt laten, terwijl die bejaarde van 5 huizen verder na 2 weken door zijn/haar behandelingen is. Waarom krijgen klaplopers met een TV van 1,5m gratis voedsel, terwijl ik de volle mep moet dokken bij de Appie of Jumbo. Ik kan zo nog even doorgaan, maar het lijkt me duidelijk. Dit is maar klein bier, maar het komt op hetzelfde neer. Er wordt hier in dit land stelselmatig met 2 maten gemeten en daar deugt helemaal niets van. De enige 2 maten, waarmee gemeten moet worden is de Nederlander vs de Allochtoon/statushouder. Die laatste groep heeft wat mij betreft pas na 15 jaar netto-bijdrage aan de samenleving enig recht op sociale voorzieningen en zorg.

lokoolokie | 29-12-18 | 10:30

@ lokoolokie | 29-12-18 | 10:30 |
Hoe gaat zo'n statushouder (taal niet sprekend, niet bekend met de maatschappij) dan die eerste 15 jaar door komen en een netto bijdrage leveren in een maatschappij waar desbetreffende de weg niet kent?

Ben het met u eens dat statushouders niet automatisch volledig recht op het uitwonen van de verzorgingsstaat zouden mogen krijgen, maar besluiten iemand hier binnen te laten en hem dan vervolgens aan zijn lot over te laten tot hij 15 jaar netto heeft bijgedragen (hoe meet je dat eigenlijk?) lijkt me ook nogal kansloos. Zo jaag je mensen juist de illegaliteit en/of zwerversbestaan in.

normanius | 29-12-18 | 11:59

Drie keer was ik er bij toen een patiënt per ambulance moest worden afgevoerd (buiten mijn schuld) en elke keer was ik ontroerd door de zorg, de aandacht en het geduld van het ambulancepersoneel richting de betreffende patiënt. Voor een lange meneer met botpijn werd provisorisch extra ondersteuning gecreëerd, een oude mevrouw kreeg nog even die extra hand op de hare ter geruststelling. Van mensen die op deze manier zorgen voor anderen blijf je met je poten af!

MickeyGouda | 29-12-18 | 10:14 | 4

@Mark_D_NL

Nee, maar wel met lik-op-stuk.

MickeyGouda | 29-12-18 | 10:18

Ambulanelui zijn top, maar 1 keer nodig gehad maar AAA

Bokito ergo sum | 29-12-18 | 10:42

Ha weer een aanhanger van het gebroken geweertje, agressie los je niet op met agressie......

bijna_raak | 29-12-18 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Moreel appel heeft echt geen zin, gewoon optreden. Bij alle geweld

Bokito ergo sum | 29-12-18 | 10:13 | 2

Standaard 5 jaar gevangenisstraf, zonder aftrek. Moet je kijken hoe het afneemt, zeker als er op elke ambulance 360 cctv zit, en elke hulpverlener een cam heeft.

BenPakdee | 29-12-18 | 10:17

Precies, een moreel appel werkt niet bij achterlijk volk.

lacucaracha | 29-12-18 | 11:46

Toch treurig dat we dit nog steeds aan mensen uit schijnen te moeten leggen. Aan de andere kant mag oom agent ook wel een keertje doorpakken, dat slappe geneuzel en pappen schiet allemaal niet op en spreek daarnaast ook de ouders maar eens aan op het gedrag van hun grut.

wood_zor | 29-12-18 | 10:13 | 1

Je bedoelt: bij de derde keer de Nederlandse nationaliteit EN rechten afpakken, of zo?
Voor minder dan dat is het tuig niet ontvankelijk.

BenPakdee | 29-12-18 | 10:18

Allemaal leuk deze filmpjes maar het tuig ziet het toch niet. Klap met de wapenstok werkt daar beter bij.

Blanke_Vlaai | 29-12-18 | 10:13

Je blijft gewoon met je tengels van de hulpverleners af. Überhaupt van anderen. Denk of doe je anders, dan mag je wat mij betreft naar Amsterdam verbannen worden.

Knisperende_Tissue | 29-12-18 | 10:12 | 3

Dat is wel een hele zware straf! Misschien eerst Utrecht (Kanaleneiland) of Rotterdam? Dat kan in hoger beroep dan altijd nog Amsterdam worden.

NeedIsaymore? | 29-12-18 | 10:18

Hoho, Amsterdam noord dan, he. De van der Pekbuurt.

BenPakdee | 29-12-18 | 10:19

Weet iemand of er onderzoek is geweest naar het waarom van geweld tegen hulpverleners? Ik snap het namelijk niet.

negorij | 29-12-18 | 11:03

Geweld tegen IEDEREEN is onacceptabel. Dat geweld tegen hulpverleners erger zou zijn is aperte onzin. Volgens die logica kom je als laatste aan de beurt als je glazenwasser bent. Onacceptabel.

Wedstrijdkrokodil | 29-12-18 | 10:11 | 1

Ambulancebroeders en brandweermannen daargelaten, maar is het niet vreemd dat politieagenten op deze manier respect moeten afdwingen?
Iedere burger zou godverdomme moeten beven van angst voor een politieman.
Er is iets fout gegaan met de machtsverhoudingen op straat.

keestelpro | 29-12-18 | 10:23

Catchy hoor, dat poundlabeltje: #laatonsveilighulpverlenen
Zo kom je wel snel aan je 140 tekens

GOEM | 29-12-18 | 10:09 | 1

280

JosBrinky | 29-12-18 | 10:15

Dit heeft geen zin inderdaad. Hiermee wordt totaal geen gezag uitgestraald.

BozePaarseMan | 29-12-18 | 10:08 | 4

Wilders oplossingen zijn populistisch en kunnen niet, vraag maar aan het kartel. In de tussentijd vergeten ze dat zij degene zijn die de wet kunnen veranderen zodat het wel kan. Maar de boze EU is nu de baas in ons huisje waar je maar moet accepteren dat ongewensten er een teringzooi van maken.

tragic1911 | 29-12-18 | 10:26

Ze laten juist de zachte kant achter de politieman zien. Dat werkt averechts.
Beter hadden ze deze donkere agent laten rappen en de doelgroep aanspreken in hun eigen stoere taal.

keestelpro | 29-12-18 | 11:41

Gezag uitstralen en handelen, dat helpt. Vooral in bepaalde culturen is het alfa mannetje de baas. Laat de popo en de rechters zich maar eens zo gedragen, dan is het snel afgelopen.

BozePaarseMan | 29-12-18 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Als er gebrek aan bewijs is moet je iemand vrijspreken zo hoort dat. Wat veel boosmakender is zijn de fopstraffen die opgelegd worden als er wèl bewijs is.

Tapu | 29-12-18 | 10:07 | 2

De vraag is of er daadwerkelijk gebrek aan bewijs is of dat er deëscalerend wordt opgetreden.

BozePaarseMan | 29-12-18 | 10:10

@BozePaarseMan gebrek aan bewijs omdat niemand die laffe hyena Ali H. natuurlijk verlinkt. Uit de groep is er volgens mij niemand geweest die riep "ik zag Ali H. op die agent af vliegen en meteen trappen". Van de agent moet je het ook niet hebben want die had hem als ik het goed begreep niet eens aan zien komen. Je houdt steeds minder mensen over en de enige die wat weten houden hun laffe bek.

BeunDeHaas | 29-12-18 | 10:13

Ohw ja, Dwight die in Kanaleneiland onzichtbaar was en tegenwoordig als zwarte agent gebruikt wordt voor allerlei populistische filmpjes van de overheid... pfff...

Toe Maar dan | 29-12-18 | 10:06

Is het filmpje er ook in het Arabisch en Turks?

Mark_D_NL | 29-12-18 | 10:04 | 2

Kijken alleen schotel,je weet tog.

De Profundus | 29-12-18 | 10:19

Wordt dit filmpje ook in het Arabisch en Turks uitgezonden op de schotel?

BosrandDirk | 29-12-18 | 11:06

Niet toevallig dat ze een donkere man hebben uitgekozen voor dit filmpje.
Daar heeft het straattuig nèt iets meer affiniteit mee.

keestelpro | 29-12-18 | 10:04 | 2

Das gewoon een neger in politie-uniform......

nope | 29-12-18 | 10:17

Is het donald jones?

flesje | 29-12-18 | 11:41

Misschien gewoon meteen met de wapenstok en taser er op tegen dit soort lafaards i.p.v. een bewustwordingscampagne.

tragic1911 | 29-12-18 | 10:04 | 2

Naar het schijnt, schijnt die wapenstok ook een miskoop geweest te zijn...!

Johan_Voorhaar | 29-12-18 | 10:09

Ja ja, en als de politie dan geweld gebruikt staat half (vooral links) Nederland op zijn kop, want dát mag toch niet!!!!!

Shadow1100 | 29-12-18 | 12:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken