Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duitse strijdmacht gaat werven onder burgers andere EU-lidstaten, niet iedereen enthousiast

Startten twee wereldoorlogen en wonnen ze bijna allebei.

@Facebook Bundeswehr

Een 12-jarige Volendammer wordt "geconfisceerd" om tot de dood of eervol ontslag te dienen in het Korps Volkseuropeanen.

Die kun je dus om een boodschap sturen, maar ze kunnen het net zo goed aan u vragen. Der Spiegel legde de hand op een vertrouwelijk conceptdocument dat blijkbaar in augustus al getekend is en oproept tot "de algehele Germanisering en uiteindelijke annexatie van Europa". Geintje, maar ze gaan wel actief  soldaten werven onder burgers van EU-lidstaten. Het lijkt er overigens niet op dat ze Uw Zonen van uw ontbijttafel roven en in een soort janitsarenkorps parkeren, "volgens de plannen worden alleen jonge mensen die al enkele jaren in Duitsland wonen en vloeiend Duits spreken gerekruteerd." Der Spiegel publiceerde dat verhaal een aantal uur nadat stafchef van de Bundeswehr Eberhard Zorn stof deed opwaaien door te laten vallen dat het rekruteren in EU-lidstaten "een optie" was, en dat is dan ook het enige dat u leest in tabloids als de Volkskrant en het AD.  België, Denemarken, Luxemburg en Ierland doen het trouwens ook al, maar goed, Europa is natuurlijk nog altijd een soort Duits protectoraat, en in plaats van Volksduitsers zijn er nu Volks-Europeanen. Polen, Frankrijk, Bulgarije, Roemenië en Slovenië zijn niet onverdeeld enthousiast.

Reaguursels

Inloggen

Sven Kockelman is de Mart Smeets van de politieke journalisten. And Lance, did you take performance enhancing drugs ?

van Oeffelen | 29-12-18 | 09:49

Duitsland heeft ca. 83 mln. Inwoners, de helft is man. Een nationaal leger oprichten van 1 a 2 mln. man moet geen enkel probleem voor het land zijn, toch wel blijkbaar. Dan lijkt het er sterk op dat ze een ander doel nastreven: de oprichting van een Europees leger, te starten in Duitsland.

Hoe dan? Hoe gaan ze ‘Befehl ist Befehl’ in 20 talen communiceren met al die Europese wappie’s? En gaat iedereen de schaft rondom het ’gulaschkanone’ wel pruimen? Ik voorzie een mega (Merkel) faal...

Veluwse-Eikel | 29-12-18 | 06:25

Vet. Waar kan ik tekenen voor panzerdivision Batavii?

Gen. Maximus | 28-12-18 | 20:23

Een soort moderne SS. Ben benieuwd.

Yeohan | 28-12-18 | 20:06

Ergens toch wel jammer dat die germanisering van Europa niet meer gaat lukken.

Willibald von Klúúúk | 28-12-18 | 18:43

Dan ben je dus eigenlijk van beroep NSB er ?!

Olympus | 28-12-18 | 18:28

Het begint altijd met een wens het volk te verheffen.
Om vervolgens uit te monden een wereldoorlog.
Op de lange termijn hebben Duitsers gewoon niet veel goeds in zin.

Rest In Privacy | 28-12-18 | 17:15 | 1

Op de lange termijn heeft Merkel niet veel goeds in de zin! Denk je nou echt dat het gewone Duitse volk op oorlog zit te wachten?

BaldEagle | 28-12-18 | 22:16

Ik zit hier lekker te reaguren vanuit de U-612

12pints | 28-12-18 | 14:36

"De toekomstige mens zal van gemengd ras zijn. Hedendaagse rassen en klassen zullen geleidelijk verdwijnen als gevolg van ruimte, tijd en het verdwijnen van vooroordelen. Het Euraziatische-negro ras van de toekomst, dat zal lijken op de oude Egyptenaren, vervangt de verscheidenheid van volkeren met een verscheidenheid aan individuen" einde quoot Coudenhove- Kalegri

dorstig! | 28-12-18 | 14:10 | 3

Verschil in klasse zal altijd blijven bestaan. Mensen die bereid zijn hard te werken om iets te bereiken en zij die dat niet doen, zullen leiden tot verschil in welvaart.

Nebuchednezzar | 28-12-18 | 14:36

Tegenwoordig wordt biodiversiteit in de natuur nadrukkelijk gezocht. Vreemd dat dit voor de menselijke soort juist als minder wenselijk wordt gezien.

Willibald von Klúúúk | 28-12-18 | 18:47

Precies, dat iis het doel waarnaar zij streven!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:17

Nu in Brussel nog Duits als hoofdtaal en het plan Merkel is volbracht.

MorgenEenAnder | 28-12-18 | 13:51

Free Sudeten-Deutschland!!!!

Re:Kniftig | 28-12-18 | 13:43

Aan het uitbreken van WO1 is Engeland minstens zo schuldig als Duitsland.

Ludendorff | 28-12-18 | 13:35 | 5

Frankrijk meer dan een beetje, meer nog dan alle andere geallieerden bij elkaar. Leegroven van de kolenmijnen bijvoorbeeld, als herstel betaling draagt niet echt bij tot verzoening.

Nebuchednezzar | 28-12-18 | 14:37

me,myself and IK | 28-12-18 | 14:36
U spreekt over het westfront, maar het begon veel eerder; met oa de Boer wars, de Berlijn-Baghdad spoorlijn, de 19e eeuwse geschiedenis van het Suez kanaal enzovoort..
U vind meer hierover wanneer u over (kringen rond) Cecile Rhodes en Milner's Kindergarten leest.
Engeland had veel te verliezen, terwijl Duitsland meer en meer begon te 'nemen.'
Neemt imho niet weg dat het destijds allemaal (duitsland,frankrijk,rusland,engeland) agressieve eikeltjes waren..

Ludendorff | 28-12-18 | 15:13


Neemt imho niet weg dat het destijds allemaal (duitsland,frankrijk,rusland,engeland) agressieve eikeltjes waren.. idd dat klopt en dan ook nog veelal familie van elkaar ook nog ns

bowlfabriek | 28-12-18 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Precies zoals de wehrmacht en ss waren georganiseerd. Het huidige beroepsleger dient als opleidingsinstituut bij een algehele europese mobilisatie. Dit is een uitvoeringsmaatregel van de lessen die ze in de jaren 40 hebben geleerd.
Duitsers maken geen grappen.

Ongeblustekalk | 28-12-18 | 13:31

Ze willen de migranten in het leger plaatsen. Dan hebben ze er nog wat aan

van heinde en verre | 28-12-18 | 13:16 | 1

Hè ja, laten we ze legaal toegang tot het wapenarsenaal geven! Goed idee!

BaldEagle | 28-12-18 | 21:43

En die noemen ons nazies.

gato | 28-12-18 | 13:08

Ik heb aangemeld en ik moet binnenkort op oefening in de Oekraïne.

Rest In Privacy | 28-12-18 | 12:59

De gemiddelde burger wil maar niet begrijpen dat het begrip natiestaat, zoals wij dat nu kennen, veelal nog helemaal niet zo oud zijn. Veel landen, ik noem België, Duitsland, Italiê, zijn 19e eeuwse uitvindingen. Het bijbehorende nationalisme is eveneens een 19e eeuws verschijnsel, net als de heruitgevonden nationale geschiedenis. Zo beseffen maar weinigen dat de 80 jarige oorlog voornamelijk is uitgevochten tussen Duitse, Vlaamse, Waalse en Engelse huurlingen. Van “echte” Nederlanders en Spanjaarden was vrijwel geen sprake. Bovendien wilden soldaten ook rustig nog eens van partij wisselen, afhankelijk van wie er het meeste betaalde, als er überhaupt al betaald werd. Huurlingen, of niet-autochtone soldaten is derhalve een oeroud verschijnsel van ver voor de tijd van natiestaten en is dus helemaal niet zo’n gek idee.

Bigi Bana Boy | 28-12-18 | 12:59 | 5

In de tijd van de Zeven Provinciën hadden de steden, met A'dam vooraan, het voor het zeggen. Die steden onderhielden schutterijen, die enerzijds de openbare orde bewaakten, anderzijds de wallen betrokken wanneer de Spanjolen dichterbij kwamen. Die 'daar komen de schutters' waren niet huurling, maar trotse burgers van hun stad. Het stadspatriottisme gaat terug tot in de antieke oudheid, toen de wereld op z'n stadstaats (met Rome vooraan) was georganiseerd. De huurlingen werden ingehuurd dankzij een gezamenlijk optreden (met financiële gevolgen) van de steden in de staten, die weer samenkwamen in de staten-generaal.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-12-18 | 13:19

@Big Bana Boy
Marxistische kletskoek.
De natiestaat bestond al in Bijbelse en Klassieke tijden. Zie; Egypte, Assyrie, Babylonie en Perzie. En; Griekenland, Carthago, Rome.

In de Middeleeuwen was er een Frans meisje dat Jeanne d'Arc heette.
En zij was zelfs nog in staat om de destijds rigide klassenverhoudingen te doorbreken door een beroep te doen op het Franse patriottisme ''contre les Anglais.'' En de Schotten keerden zich tijdens die zelfde Middeleeuwen ook tegen de Engelsen omwille van hun natiestaat. Google Bannockburn en Robert the Bruce,
En wat te denken van de Polen, die al ver voor Napoleon een aantal keren in opstand kwamen tegen de Russen, Pruisen en Oostenrijkers om hun na de Poolse delingen verloren natiestaat te herstellen?
Het enige wat wel klopt in uw bewering is dat nationale legers altijd al gebruik hebben gemaakt van huurlingen.

Ab Sconditus | 28-12-18 | 14:01

Ab Sconditus | 28-12-18 | 14:01
Vriend, ik ben helaas voor u historicus. Afgestudeerd en al. Weet dus tegen wie je het opneemt. De entiteiten die jij opnoemt zijn hetzij stadstaaten geweest (Athene, Carthago, Sparta e.d.), dan wel rijken die niet uit één enkel volk bestonden, maar uit onderworpen beschavingen (Oostenrijk, Polen, Rome). Die laatste categorie entiteiten vielen dan ook onherroepelijk uit elkaar zodra de gelegenheid zich voordeed.

Bigi Bana Boy | 28-12-18 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

De engelen zongen nog maar net "Vrede op aarde" en CU Kamerlid Voordewind wil dat Nederland zich militair sterk gaat maken in Syrië. In plaats van eens goed na te denken, of je niet beter de soevereiniteit van de Syrische staat kunt herstellen, loopt dit CU Kamerlid liever de oorlogstrom te roeren en zich te begeven in een territorium waar Nederland niets te zoeken heeft. Syrië is geen lid van de NAVO en het IS argument is een kulargument: het gaat Groot Brittannië en Frankrijk (de vroegere koloniale machten die na het Ottomaanse rijk hier kwamen rotzooien) erom, dat er geen staatssoevereiniteit wordt hersteld. In feite roept het CU Kamerlid Voordewind op tot kaperij / piraterij. Hij wil niet dat in Syrie "Vrede op aarde" gezongen kan worden. Huichelaars!

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-12-18 | 12:57 | 2

Voordewind heeft gelijk. Als de resterende legers in Syrië niet worden geholpen kan je 100% zeker ervan zijn dat het definitief afgelopen is met de bescherming van christelijke minderheden. Die weken o.a. uit naar Koerdistan. Turkije noemt ze rebellen en terroristen. Als de Amerikanen terugtrekken zal hij het gebied binnenvallen en niet alleen alle YPG strijders vermoorden, maar hij zal ook genocide gaan plegen op alle overgebleven christelijke minderheden daar.

Ik denk dat veel mensen de diepgewortelde haat in het neo-nazistische (lees: neo-ottomaanse) hoofd van Erdogan zwaar onderschatten.

gaffelbaard | 28-12-18 | 14:38

gaffelbaard | 28-12-18 | 14:38
Toen in Syrië de staatssoevereiniteit nog gerespecteerd werd, genoten alle minderheden bescherming, zij het dat zij niet moesten wagen om te protesteren tegen de soennitische knoet van Assad en zijn stam. Nu is chaos en willekeur troef. De Koerdische strijders hebben inmiddels het Syrische leger om bescherming gevraagd (en het gekregen) tegen Erdogan's terreur. Die ontwikkeling is binnen alle slechtere alternatieven OK.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-12-18 | 14:54

In het leger gaan is ook geen uitdaging meer.

wiers | 28-12-18 | 12:47 | 1

Zeker niet door de selectieprocedure gekomen?

BaldEagle | 28-12-18 | 21:46

Stel u voor: een voetbalteam. Stel, het enige kenmerk van 'Duits' aan dat voetbalteam is een miniem Duits vlaggetje op het voetbalshirt op borsthoogte. Ah, niets nieuws onder de zon: er bestaan reeds zulke voetbalteams. Goed, dit zwart-rood-gele team van Turken gaat voetballen tegen dat rood-witte maan-witte ster team van Turken. Behalve dat de supporters van beide teams in opperste verwarring raken, zijn ook de voetbalteams zelf volledig de kluts kwijt. Immers ook een schot in eigen doel is een schot voor het goede doel. Ze zouden bij wijze van spreken tijdens de speelpauze van voetbalshirt kunnen wisselen en dan zo voor de tweede helft het veld op kunnen gaan. Nu terug naar de realiteit. Het Duitse leger gaat buitenlanders werven. Ja, zo staat erbij te lezen, ze moeten de Russische dreiging het hoofd bieden. Laat er nu juist in Duitsland heel veel Russen wonen met een Duits en een Russisch paspoort. Stel dat vele jongeren van DE-RU achtergrond graag bij het Duitse leger een betaalde baan willen krijgen. Maar wat nu? zei Pichegru. Mogen de Polen wel en de Russische Duitsers niet dienen? Omdat ze dan wel eens in eigen doel zouden kunnen gaan schieten? Dus mogen Russische Duitsers gediscrimineerd worden?

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-12-18 | 12:41

Is gewoon het vreemdelingen legioen. Bestaat in Frankrijk al sinds 1831.

Fuckinghell | 28-12-18 | 12:41 | 1

Da's niet helemaal waar natuurlijk.

Jan_van_Staatribune | 28-12-18 | 12:49

Het linkse monster uit Brussel blijft groeien en groeien.

Blanke_Vlaai | 28-12-18 | 12:40 | 1

Dat is Franz Timmerfaas.

Pelforth | 28-12-18 | 12:45

Dus ik moet mijn fiets weer verstoppen . Die van mijn opa is nog steeds niet terug.

tweetybird | 28-12-18 | 12:40

We plaatsen in alle landen rondom Rusland raketsystemen, radarsystemen enz. tegen gemaakte verdragen in. We sanctioneren Rusland om ieder probleem inplaats van het te proberen op te lossen met een overleg. We steunen een staatsgreep in de Oekraïne. We beschuldigen Rusland van landje pik zonder er rekenen mee te houden dat de Krim altijd van Rusland geweest is en dat 90% van de bevolking daar Russisch is en er geen probleem mee heeft om bij Rusland te horen. We gaan in Noorwegen, Polen enz grote legeroefeningen houden om Rusland te provoceren en te laten zien hoe sterk we zijn. En nu gaan we een EU leger oprichten vanwege de "Russische dreiging" die we zelf gecreëerd hebben. De Duitsers hebben in wo1 en wo2 Rusland aangevallen en de Fransen hebben het in de 19-de eeuw met Napoleon geprobeerd. Heeft Rusland ooit landen aangevallen? Okay wel bezet gehouden na wo2 onder het motto jullie zijn begonnen en deze gebieden hebben we dus veroverd, had je maar geen oorlog moeten beginnen. Trump staat te bleren dat hij isis verslagen heeft in Syrië maar wij weten dat de Koerden en de Russen dat gedaan hebben en dat die Amerikanen er weinig van gebakken hebben en nog nooit een oorlog gewonnen hebben, Vietnam, Afganistan. De USA het meest oorlogzuchtigste land dat er bestaat met het grootste leger die hele landen vernietigd Irak, Syrië of laat vernietigen o.a. Lybië onder het mom van wij komen vrede en democratie brengen, dat is onze vriend en Rusland onze zelf gekozen vijand. Europa kan samen met Rusland een wereldspeler worden zonder Rusland niet dan blijven we afhankelijk van staten als Saudi Arabië ook een bevriende natie van ons, hi Willem Alexander, waar alle mensrechten geschonden worden. Europa is lekker bezig onder leiding van Duitsland en een contnue dronken Junker en een Verhofstad die belangen heeft in de Oekraïne waar gewoon nazi's in de regering zitten. En dan vinden we het gek dat Rusland zijn leger versterkt en nieuwe wapens ontwikkeld volgens mij niet om ons aan te vallen maar om zich te kunnen verdedigen tegen de agressie van de USA, de Clinton kliek en de "deep state" die het liefst een oorlog met Rusland willen beginnen uitgelokt door de Oekraïne. We zijn lekker bezig.

johnelec | 28-12-18 | 12:32 | 5

Zeg maar net als Pinokkio ruttegraat dus. U geweldige leider. Was een mooi inkoppertje. Ik zou zeggen kuifje aanpakken die hap. Of moet ik zeggen die pinokkio droll

tweetybird | 28-12-18 | 13:05

Even luisteren naar wat de Polen en de Balten van de Russen vinden!

van Oeffelen | 28-12-18 | 13:10

De waarheid zoals ik hem ook zie. Goed beschreven. Het orthodoxe christelijke
liberaal kapitalistische denken moet met geweld worden verspreid. Lekker bezig...

Goedzo | 28-12-18 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Werkt in NL ook goed met mocros bij de Politie als infiltranten. Succes verzekerd.

Pislinq | 28-12-18 | 12:32

Al zit je bij de verkeerde divisie, kun je daar 74 jaar later nog steeds straf voor krijgen. Dus pas maar op met aanmelden. Al wil je niet als hoogbejaarde in de gevangenis zitten.

Randymars18 | 28-12-18 | 12:31

En zo lijkt de derde poging toch te lukken.

De luis | 28-12-18 | 12:30 | 1

De vierde! Je vergeet 1870.

Mijn klomp breekt | 28-12-18 | 12:37

Ik heb het al vanaf het begin geroepen.. en nu dus nogmaals; die Syrische manneninstroom na de "wir shaffen das!" uitnodiging was alleen maar om soldaten te ronselen voor hun grote EU leger, omdat ze weten dat onze zonen zouden zeggen dat ze de vinkentering kunnen krijgen,en zich niet laten omkopen met een uit klimaatbelasting gegenereerd geld om als kanonnenvoer ingezet te worden tegen eigen bevolkingen. Da's trouwens iets waar die Syrische advocaten en apothekers hun hand niet voor omdraaien.

Welles! Nietes! | 28-12-18 | 12:30 | 2

@Welles! Nietes!
Spijker. Kop. Raak.
Het zal niet de enige reden zijn geweest waarom Merkel/Schauble de deuren van de BDR in 2015 wagenwijd open gooiden voor een influx uit het MO. Maar wel een belangrijke. Europeanen zijn best wel bereid om te knokken. Dat heeft Afghanistan aangetoond, waar de NL krijgsmacht overigens helemaal geen slecht figuur sloeg. Maar ze weten bliksems goed de Duitsers niet op Duitsers zullen gaan schieten. En hoogstwaarschijnlijk ook niet op Polen, Tsjechen en Hongaren. Dat laatste heeft de Europese integratie over de afgelopen 50 jaar wel opgeleverd. Bovendien heeft men zelf de Pruisische militaire mindset van het ''Befehl ist Befehl'' met succes uit de huidige Bundeswehr uitgebannen. En alleen het culturele aspect, onberispelijke exercitie, uniformen en prachtige marsmuziek, daarvan behouden.

En zo hebben de machthebbers zich als het ware in hun eigen voet geschoten. Want Alois uit Beieren gaat echt niet meer zomaar op Lukacs uit Katowice of op Istvan uit Balaton schieten omdat Herr Oberst het beveelt. En het is ook nog maar afwachten of deze Oberst (Hans Jaeger uit Hannover) dit bevel wel eens zal willen geven. Want zijn ambtseed heeft de uitdrukkelijke clausule dat hij ''niemals'' zijn gezag zal misbruiken voor doeleinden die het recht van andere volken zullen schenden, of tegen de mensenrechten ingaan. En Duitsers zijn daar nogal consequent en principieel in. Iets met eer en zo. Wat dat betreft zijn ze niet veranderd.

Weet men in Berlijn en Brussel natuurlijk ook wel.
En daarom gaan zij nu de Bundeswehr ''divers'' maken. Dat wil zeggen de Duitse militaire cultuur en traditie, die daar nog was overgebleven, de nek omdriaaen.
Opdat zij deze krijgsmacht zo kunnen omvormen dat ze haar voor hun perfide doeleinden kan gebruiken. Want het zal Ali uit Alleppo en Said uit Eritrea halalworst wezen welke ongelovige honden en witte zwijnen ze kunnen afslachten.

Ab Sconditus | 28-12-18 | 13:24

Het verbaast mij telkens weer hoe doorzichtig de toekomst zich laat zien, en daaraan gekoppeld dat zo weinig Jannen met petten in de straat dat inzicht niet hebben.Ik heb het al eens vergeleken met dat orkestje dat doorspeelde alsof er niks aan de hand was toen de Titanic naar de kelder ging.Bizar bijna. En het lijkt aanlokkelijk om voor vrijheid richting Hongarije te trekken zoals velen opperen,maar dan vergeet men dat ze heel dicht ingekapseld kunnen komen te zitten tussen twee foute linies.

Welles! Nietes! | 28-12-18 | 14:19

we hebben het voortbestaan van christelijk Europa mede te danken aan de Poolse koning die een groepje moslimtataren inhuurde om de Turken een koekje van eigen deeg te geven toen ze bij Wenen stonden. Zo gek zijn die buitenlandse huurlingen dus niet.

boomreactor | 28-12-18 | 12:29 | 1

Die Krim Tataren waren de bondgenoten van de Ottomanen en waren berucht om hun slavenraids in de Slavische gebieden.

Pelforth | 28-12-18 | 12:48

Worden 'buitenlandse huurlingen' niet ingezet als krijgsmacht wanneer er tijdens een volksopstand op eigen volk geschoten moet worden maar politie en leger weigert mee te werken omdat ze niet met scherp op eigen landgenoten willen schieten??

Nemo_Tenetur | 28-12-18 | 12:26 | 1

Ja.

lokoolokie | 28-12-18 | 12:35

Niet nodig om over een Duits leger en de historie daarvan te discusieren. Kijk eerder vooruit en zie toe, hoe men zo een Europees leger op benen zet. Zodat over een paar jaar vanuit Brussel wordt geredeneerd, dat een EU leger eigenlijk al een feit is. Stapje voor stapje...

mazel_tov | 28-12-18 | 12:23 | 1

De Juncker methode, stapje voor stapje, slokje voor slokje.

kleurdoosje | 28-12-18 | 13:22

De 80-jarige oorlog werd ook uitgevochten door 'buitenlandse' huurlingen. Niks nieuws dus. Wat dacht je van Nederlandse soldaten die in Afrika of Azië zitten? Zij verdedigen ons land dan toch niet?
Moreel gezwets,

Diotima | 28-12-18 | 12:16 | 1

Inderdaad. Goed gezien. Alleen hoge officieren waren Nederlands of “Spaans”. Want daar rekende men ook rustig Vlamingen, Oostenrijkers of Italianen onder. Denk aan Spinola, Farnese

Bigi Bana Boy | 28-12-18 | 13:08

Nu kunnen we Duitsland veroveren. Het is een kwestie van geduld, slechts wachten op de dag, dat heel Duitsland Hollands lult...

Rest In Privacy | 28-12-18 | 12:12

Weet je wie ook mede-Europeanen in het Duitse leger opnam? Zo, dan is die godwin ook weer gemaakt..

Amsterdamsko | 28-12-18 | 12:09 | 2

Kan directer en in geenstijlstijl (is Eierbal er niet?) : Weet je wie er ook als buitenlander in het Duitse leger werd toegelaten?

drs kwenie | 28-12-18 | 13:14

@drs kwenie
Roflol... baas boven baas

Amsterdamsko | 28-12-18 | 14:08

Die Duitsers zijn echt knettergek.

lacucaracha | 28-12-18 | 12:09 | 1

Duitsers mogen geen leger, dus doen het nu in EU verbond.

gato | 28-12-18 | 12:18

Over tien jaar Panzer division 'Wiking' in de Johan Willem Frisokazerne.

His Lordship | 28-12-18 | 12:05 | 1

Denk dat ze wel nieuwe namen bedenken zoals panzer division 1ste timmerfranz of nl stosstrupp rutte mogelijkheden zijn eindeloos

bowlfabriek | 28-12-18 | 16:03

Geconfisceerd of geconfisqueerd?

Amsterdamsko | 28-12-18 | 12:04 | 2

Met een q, de uitspraak is een k, met een c is in dit geval de uitspraak een s-klank omdat de c voor een e staat.

Een c voor een a of een o geeft een k-klank
Een c voor een e of een i geeft een s-klank.

Altijd onthouden van de Franse les in de jaren 70.

kleurdoosje | 28-12-18 | 13:20

@kleurdoosje
Dank!
P.s.: u hebt een mooie naam.

Amsterdamsko | 28-12-18 | 14:09

Het EU-leger komt eraan.

BosrandDirk | 28-12-18 | 12:02 | 3

Is er al. En nu gaan ze Afrikanen e.d. rekruteren Nu nog verbaasd over het waarom van de afbraak van het NL leger.

Mark_D_NL | 28-12-18 | 12:04

Het is goed dat er een EU leger komt.

Erdogan is al bezig om samen met andere OIC islamlanden een leger te vormen van 5 miljoen soldaten dat Israël moet vernietigen. Wie denk je dat nr. 2 op zijn lijstje met doelwitten is.

gaffelbaard | 28-12-18 | 12:18

@gaffelbaard: dan zal Erdogan lelijk op zijn neus kijken met de VS als bondgenoot van Israël!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:01

Kan NL ook doen: Syriërs die hierheen 'gevlucht' zijn terugsturen op de nieuwe Syrië-missie die de CU nu weer bekokstooft. Dag en succes!

Montesquieue | 28-12-18 | 12:01 | 2

Belachelijk inderdaad dat wij hier vlaggen-zwaaiende-demonstratie-Koerden hebben en een regeringspartij het Nederlandse leger die kant op wil sturen. Laat de zo trotste Koerden, Syriërs en andere import nationalisten een vreemdelingenlegioen vormen om zodoende hun eigen zaak te bevechten. Kijk naar de Poolse militairen tijdens de tweede Wereldoorlog....

prov1nciaal | 28-12-18 | 12:30

Inderdaad, een WIN/WIN situatie! Doen!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:20

"volgens de plannen worden alleen jonge mensen die al enkele jaren in Duitsland wonen en vloeiend Duits spreken gerekruteerd."

Leeftijd is relatief, dus ik nomineer Sylvie Meis.

MickeyGouda | 28-12-18 | 11:59 | 2

AUFMACHEN! Dat is ook vloeiend Duits, en ik heb nog nooit in Duitsland gewoond. Dit is om Afrikanen te werven, en daarvoor gelden veel soepeler regels.

lokoolokie | 28-12-18 | 12:10

@lokoolokie

Waarom stelt de gedachte aan een leger met deze samenstelling mij niet gerust?

MickeyGouda | 28-12-18 | 12:13

Is dit weer hetzelfde trucje van Merkel om Europa tot een federale staat te laten worden, met Duitsland als heerser?
Immers indien andere landen aldan in verzet komen tegen haar onjuiste blunders heeft zij een leger gecreëerd wat de Duitsers in ieder geval altijd beschermd en macht geeft.
Verbied onze soldaten deel te nemen in het Duitse leger.
De geschiedenis heeft ons geleerd, dat we niet nog een keer dezelfde fouten maken, door met "houten"geweertjes aan onze grens te staan.
Nederland first !!

outdoor | 28-12-18 | 11:59

Ehhh, is er geen wet die zegt dat je niet voor een andere strijdmacht mag vechten? Is dat niet indirect een soort landverraad? Wat als de pleuris uitbreekt tussen je eigen land en Duitsland, dan heb je toch een conflict? Niet vechten en je wordt gefusilleerd door het Duitse leger. Moet je dan tegen je eigen land gaan vechten?
Of moet je in zijn geheel migreren?
Dit lijkt mij geen goed plan.

Aad Teïst | 28-12-18 | 11:57 | 3

Ik geloof niet dat de volgende oorlog tegen Duitsland zou zijn.

Hou Turkije en het OIC in de gaten. Die zijn bezig met een leger van 5 miljoen. De haat van moslims tegen alles dat niet-islamitisch is, is een probleem van ongekende omvang, wereldwijd.

gaffelbaard | 28-12-18 | 12:13

Tien jaar geleden dacht je ook niet dat al die Afrikanen hierheen kwamen.

gato | 28-12-18 | 12:21

Nee, de wet zegt dat je niet mag vechten voor de vijand oftewel bij een leger dat tegen jouw land vecht!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:03

Is nog een mooie film met Sylvia Loren over, die wordt in de film over de Marrochinate verkracht door de opa van Ali P.
Overigens deden deze Marrekaanse soldaten deze schanddaad nog een dunnetjes over als onderdeel van het Franse leger in het Schwarzwald.
Op de keper beschouwd zijn ze eigenlijk nog steeds bezig met wat ze het beste doen.

Pelforth | 28-12-18 | 12:54

@pelfort, SOPHIA Loren

Futurus Aurum | 28-12-18 | 18:32

Quote: "Startten twee wereldoorlogen en wonnen ze bijna allebei"

Ze wonnen dus 2x zilver en dat is volgens ene Peggold helegaar niet slecht.......

Fatwabuster | 28-12-18 | 11:49 | 1

Meedoen is belangrijker dan winnen.

E-Burke | 28-12-18 | 12:00

Ja ach met al die 'opbouwmissies' zal je wel veel goede stukadoors nodig hebben.

Harry Turtle | 28-12-18 | 11:49

Polen werd verloor 60% van haar bevolking door de Duitse minderfwaardigheid. Duitsland mag dan misschien economisch het sterkste land zijn, wat bevolking en ruggegraat betreft kun je beter naar Polen vluchten als het zover is. www.youtube.com/watch?v=nU324ibM7l4&a...

Axelvon | 28-12-18 | 11:45 | 1

Toch nog eens doorlezen voordat u post. Ik heb namelijk geen notie wat u met de eerste zin bedoelt.

Roadblock | 28-12-18 | 11:50

Bestaat Blackwater nog?

am*dam | 28-12-18 | 11:44 | 1

En zo worden we een EU leger ingerommeld. Volgende stap is dat de Guardia Civil op onze straten loopt te patrouilleren. Tevens een vrijgeleide voor alle mosselstrijders die dan nimmer meer aangepakt kunnen worden voor het vechten bij een vreemde natie. De omvolking ligt op schema.

lokoolokie | 28-12-18 | 11:43 | 4

@gaffelbaard | 28-12-18 | 12:09: Dat heeft toch geen zin. Dan moet je eerst gaan samenwerken, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren, want Russen zijn evil. Daarnaast heb je ook wapentuig nodig. Zowel de EU als Rusland zijn nu niet bepaald heldere lichten als het om betrouwbaar wapentuig gaat. Daarnaast staan we hier sowieso met 3-0 achter op de mossels. Vrijwelk elke madrassa/cultureel centrum/islamitische basisschool heeft standaard een flinke verzameling schiettuig tot de beschikking om uit te delen aan de soldaten. Alle jonge mossels worden standaard al getraind. Daarom zijn ze altijd 's zomers 6 weken totaal uit het straatbeeld verdwenen. Europa is gewoon verloren. Dat is rot om te moeten erkennen, maar het ziet er heel donker uit. Mijn tip: Bent u jong, pak uw spullen en verkas naar Zuid Amerika ofzo. Die nieuwe grote oorlog gaat komen, en wij gaan hem deze NIET winnen.

lokoolokie | 28-12-18 | 12:30

@lokoolokie
Rusland evil? Kan zijn maar kom ... de koude oorlog is voorbij, de commies bleken stukken minder erg dan de hijskraan- en BBQ cultuur die onder sommige soorten mossels normaal is en de Russen hebben wel iets van maar liefst 13 oorlogen tegen de Turken gevoerd en gewonnen.
En, Putin heeft eerder al gezegd dat als de voormalige Oostbloklanden hem om zijn hulp vragen, dat hij dan klaar staat.
Daarnaast, een samenwerking tussen EU en Rusland is het meest verstandige om te doen en uiteindelijk ook een onvermijdelijk gevolg van huidige ontwikkelingen wereldwijd.
Dat vind ik.

gaffelbaard | 28-12-18 | 14:07

@lokoolokie: 'Daarom zijn ze 's zomers altijd 6 weken uit het straatbeeld verdwenen'? Nog nooit wat van gemerkt in Rotterdam!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

ah, het voormalig vreemdenlingenlegioen is inmiddels ook gelegaliseerd en op weg naar een EUleger.. Kasja is daar een groot voorstander van net als enkele anderen politici.. zo;n leger gaat er komen nu nog vrijwillig maar over enkele jaren zal er een verplicht leger nodig zijn.. om ons tegen de Russen en voor politici om zich tegen de volkswoede te verdedigen..

fikkieblijf! | 28-12-18 | 11:43

Ben ook niet super-enthousiast.... de lattste keer is er 1 oud-oom bij de Weser aan een longontsteking bezweken, en de ander heeft van 1946 tot 1948 in een SS kamp voor nederlanders gezeten...

Had een hoop meer neven en nichten gehad zonder der verdammter Krieg!

BenPakdee | 28-12-18 | 11:41

Na endlich!

zeiksmurf | 28-12-18 | 11:41 | 1

Wenn die Deutsche Soldaten marschieren, dann offnen die Maedel die Fenster und die Ture......

Pelforth | 28-12-18 | 11:48

Ik kan me een tijd herinneren dat die Duitsers nog met gemak een paar miljoen man op de been konden brengen. Wat dat betreft zijn ze wel een heel eind afgegleden, die Duitsers.

VanBukkem | 28-12-18 | 11:39 | 3

Die Russen konden wel wat.

Pelforth | 28-12-18 | 11:49

Gelukkig zijn alleen de duitsers afgegleden qua leger. Oh, wacht.

Roadblock | 28-12-18 | 11:52

Dat waren geen mannen maar kinderen! En die wilden niet maar die moesten!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:08

Maar goed, dan heb je wel soldaten, maar geen uitrusting: www.welt.de/politik/deutschland/artic... Zelfs nieuw opgeleverde spullen, pantserwagens, helikopters, vliegtuigen en schepen, zijn in 90% van de gevallen zo krakkemikkig dat ze niet operationeel inzetbaar zijn.

Dat was vroeger inderdaad wel anders.

Rest In Privacy | 28-12-18 | 11:38

Heel 'slim'. Turkse en Marokkaanse elementen in je leger proppen. What could possibly go wrong? Duitsland schaft zichzelf af. Merkel doet haar best dat land zo verziekt en verzwakt mogelijk achter te laten.

Fijnstoffer | 28-12-18 | 11:36 | 1

Om over de Nederlandse vrijwilligers maar te zwijgen- enig idee hoeveel er naar Sirie zijn gegaan?

BenPakdee | 28-12-18 | 11:43
-weggejorist-
gaffelbaard | 28-12-18 | 11:35 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Iets met vreemde krijgsdienst en landverraad... Valt alleen iets minder op als je er een EU-vlaggetje op plakt, dus dat zal de volgende iteratie van dit plan wel worden.

Zware Majesteit | 28-12-18 | 11:35

We hadden ooit een Vlaams en Waals legioen.

Lt-Kol Kilgore | 28-12-18 | 11:35

Ach, Europa, West Europa, zal het toneel worden van een nieuw soort Nucleaire oorlog. Paar jaartjes nog en de shit ligt in puin.

Mark_D_NL | 28-12-18 | 11:29 | 2

Als je Merkel en Macron hun dwaze plannen laat uitvoeren, is het zeker mogelijk.

Pelforth | 28-12-18 | 11:51

Die zijn nu toch aan het uitvoeren... Dusss. Reken er maar op dat West Europa een oorlogsgebied wordt.

Mark_D_NL | 28-12-18 | 12:02

Ze lopen simpelweg een beetje vooruit op de oprichting van een Europees Leger. Dat zal een leger zijn dat, op wat nietszeggende bepalingen op lege inlegvelletjes na, door Frankrijk en Duitsland gerund wordt, en uiteindelijk dus door Duitsland. Handig als dan al je soldaten Duits spreken en "Befehl ist Befehl" duidelijk verstaan.

Schoorsteenveger | 28-12-18 | 11:25 | 1

Normaal mag een nnationaal leger in vredestijd geen eigen burgers doden. Het schijnt dat dat voor EU-leger niet gaat gelden... nou als dat zo is dan weet je het wel.

kleurdoosje | 28-12-18 | 12:41

Oekraïne zal nu ook wel snel worden toegevoegd aan de eu.

Earl_of_Doncaster | 28-12-18 | 11:25 | 2

Earl_of_Doncaster | 28-12-18 | 11:25
Binnen de E.U. Dictatuur denken ze, het is net als marcheren, corruptie kan je leren.

FreeVogelaar | 28-12-18 | 11:32

En de boys van Ante Pavelic, onze vrienden van de Ustasji, die zo goed Serven, Joden en zigeuners kunnen afslachten.

Pelforth | 28-12-18 | 11:53

Het komt mijns inziens niet onverwacht, Duitsland is weer terug naar de jaren '40. Eigenlijk zijn ze nooit weg geweest, ze hebben na '45 de Europese Unie opgericht, en die bestaat uit ongekozen Dictators. Het is dus weer bijna Deutschland überall.

FreeVogelaar | 28-12-18 | 11:22 | 3

En ook Nazi generaals de na '45 probleemloos als bevelhebber in de NAVO konden dienen.

Mammeloe | 28-12-18 | 11:48

Het is nooit overgegaan. De Groot-Moefti van Jeruzalem is nooit berecht en heeft de Jodenhaat destijds in Egypte geimplanteerd in de Moslim Broederschap, Arafat was zijn leerling en neef en heeft de 'Palestijnen' verder vetgiftigd. De Joden in Israël strijden nog steeds dezelfde strijd. En Europa heeft zich solidair verklaart met de Palestijnen. Het is een regelrechte schande al die tijd. Walgelijk. En nu dit weer, verrekte moffen met die moffenkeizerin Merkel: haar masker valt af, haar ware gezicht laat ze steeds vaker zien, en dat is geen fraaie vertoning, om maar netjes met een understatement te eindigen.

kleurdoosje | 28-12-18 | 12:37

@Kleurdoosje: Merkel = EVIL!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:25

je bent een verrader van je eigen volk en cultuur als je onder Merkel gaat dienen.

Fedde71 | 28-12-18 | 11:20 | 3

Rutte dient al jaren onder Merkel.

Graaf Monte Cristo | 28-12-18 | 11:21

Fedde71 | 28-12-18 | 11:20
Ach die Rutte denkt als hij wakker wordt, ein Land, ein Volk, ich schaffen das.

FreeVogelaar | 28-12-18 | 11:27

@ graaf: sterke...+1

WayneGretzky*99* | 28-12-18 | 11:30

Frankrijk heeft al een Vreemdelingenlegioen, de Spanjaarden hadden hem ook, ook in Nederland werken veel buitenlanders bij defensie, maar dan als burgerpersoneel. Zie het probleem niet zo. Is van alle tijden. De Friese legers hadden indertijd veel Duitsers in dienst, de Schotten onder Queen Mary veel Ieren. Soldaten verhuren zich graag aan goed betalende broodheren. Waarom soldaten niet, maar cybercrime specialisten wel? Gewoon zorgen dat je de beste mensen krijgt, heb je de maximale sterkte.

Nebuchednezzar | 28-12-18 | 11:18 | 3

Een leger van huurlingen dus, ZZP soldaten. Aangezien geen weldenkend mens nog voor een vlag/land zou willen sterven hier in West Europa zit er niets anders op.

sprietatoom | 28-12-18 | 11:26

Idem bij de Romeinen en Spanjaarden. De officieren vaak Romeins en de soldaten huurlingen uit Frankrijk, Belgie, Engeland etc. Zoveel Romeinen waren er niet om half Europa en Afrika te veroveren en te bezetten.

Mammeloe | 28-12-18 | 11:28

Zoveel buitenlanders werken er anders niet bij Defensie als burgerpersoneel hoor! Ik weet niet waar u dat vandaan heeft maar het is echt niet waar!

BaldEagle | 28-12-18 | 22:28

De vorige keer dat Nederlanders massaal dienst namen in het Duitse Europese leger waren ze na de oorlog hun Nederlandse nationaliteit kwijt. En terecht.

Osdorpertje | 28-12-18 | 11:17 | 2

Niet echt. Een flink aantal van hen hebben nog voor NL in ons Indie gevochten.

malle_eppie | 28-12-18 | 11:35

@malle_eppie | 28-12-18 | 11:35
Klopt dat veel SS'ers later nog in Indië gevochten hebben. Als straf en om hun Nederlandse nationaliteit terug te krijgen.

Osdorpertje | 28-12-18 | 12:15

Mijn opa was de bloembollen een beetje zat destijds in '44, dus wou graag bij de Waffel SS, maar helaas: Plattfusse und swachen Nerfen.

King of the Oneliner | 28-12-18 | 11:17

Fahren wir noch einmal gegen England!

RenHoek | 28-12-18 | 11:17 | 2

Sie meinen das Affeninsel?Jawohl, die KRIEGen wir diese mahl.

ger1306 | 28-12-18 | 11:36

Nein, nach Osten zum Lebensraum..!

Kanarie_Geil | 28-12-18 | 13:43

Er waren ook vrijwillige Nederlandse waffen SS'ers die aan het oostfront dienden.

Overigens vreemd dat ze onder de stroom migranten niemand kunnen vinden.

Mr.Crowley | 28-12-18 | 11:14 | 1

Ooit 2 van deze oud strijders ontmoet. In een goed gesprek hielden beiden staande dat zijn tegen het communisme vochten. Ze hebben de ineenstorting van de USSR en het Oostblok nog net meegemaakt.

Arachne | 28-12-18 | 13:55

Wat de Kaiser en Adolf niet is gelukt,zal alsnog moeten gebeuren.Driemaal is scheepsrecht.Duitsland is een gedrocht dat duizend jaar geleden al opgehouden heeft te bestaan,maar telkens weer herrijst met een duizenjarige obsessie.Met alle gevolgen vandien.

P.Faust | 28-12-18 | 11:14

Paard van Troje V2.0 (Marrakech build)

Pino de Pollo | 28-12-18 | 11:14

Een groot vreemdelingenlegioen dus...

Injegezicht | 28-12-18 | 11:12

Ben benieuwd of ze ook haatbaarden werven. Het resultaat daarvan kan iedereen wel verzinnen.

WayneGretzky*99* | 28-12-18 | 11:12 | 1

Gratis levensonderhoud als immigrant met daarbij ook nog eens een militaire opleiding. De natte droom van menig wannabee-jihadist.

ChatBot | 28-12-18 | 11:15

Maar krijg je dan wel een goeie winterjas?

Mark van Leeuwen | 28-12-18 | 11:12 | 1

ook dat was toen al een probleem aan het oostfront.

Lt-Kol Kilgore | 28-12-18 | 11:37

De Janitsaren waren door de Ottomanen weggeroofde christelijke jongens uit de Balkan. In 1438 werd bepaald dat iedere vier jaar een op de vijf jongens tussen de zes en negen jaar uit een christelijk gezin weggehaald moest worden. Vaak werden ze gecastreerd. Ja, in Hongarije kent men de geschiedenis wel.

Mammeloe | 28-12-18 | 11:11 | 1

In Srbia nog beter.

Pelforth | 28-12-18 | 11:14

De Handschardivisie wordt nieuw leven ingeblazen, hoe opMERKELijk.

Pelforth | 28-12-18 | 11:11 | 3

En de rekruten van IS oefenen al volop in Bosnië-Herzegovina.

Mammeloe | 28-12-18 | 11:20

Klopt, hele dorpen in Bosnië worden bewoond door arabische jihadisten, die na de Balkanoorlog, daar zijn blijven wonen in het kader, dit is door ons veroverd gebied,.

Pelforth | 28-12-18 | 12:01

@Mammeloe | 28-12-18 | 11:20: Ach. 25 jaar geleden liepen er al mujahedeen rond. Bosnië mag wat mij betreft aan de Serven cadeau worden gedaan. Die weten er wel raad mee.

lokoolokie | 28-12-18 | 12:04

Hoeveel divisies voor het eu leger zijn dat?

brughslurph | 28-12-18 | 11:10

Altijd weer leuk om te zien hoe oude wijn uit nieuwe vaten getapt wordt. De wereld verandert niet, al lijkt het soms wel zo

Mark van Leeuwen | 28-12-18 | 11:10

Dat de Duitsers de eerste hebben gestart is eigenlijk onzin. Maar dit is een slecht idee

Bokito ergo sum | 28-12-18 | 11:09 | 8

Kortom, Europa is beter af zonder Mof.

Pelforth | 28-12-18 | 11:56

Oh? Want de Pruis marcheerde niet als eerste over grens? Zijn de Belgen begonnen? Het had gewoon een regionaal conflictje tussen Oostenrijk en Servië kunnen blijven, maar nee... de Pruis moest zich er mee bemoeien.

Stormageddon | 28-12-18 | 12:21

Stormageddon | 28-12-18 | 12:21
Duitsland had een verdrag getekend en was onder dat verdrag verplicht om Oostenrijk te steunen.

Gelukkig zijn wij tegenwoordig veel wijzer en verbinden wij ons niet middels verdragen tot de verplichting een ander land militair bij te staan als het of aangevallen wordt of zelf uitlokking pleegt.

Arachne | 28-12-18 | 13:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Vloeibaar Duits. Dat is in ieder geval een eis waar wij Nederlanders ook iets mee kunnen.

Infidel66 | 28-12-18 | 11:08 | 1

Konden die 55.000 Nederlanders zo’n 75 jaar geleden ook hoor!

J-van-de-Bontekoe | 28-12-18 | 23:45

Een vreemdelingenlegioen, bestaande uit Koerden en Arabieren, om hun eigen landen te bevrijden danwel te verdedigen is een beter idee. Kunnen Hanz en Heinrich gewoon in die heimat blijven.

prov1nciaal | 28-12-18 | 11:08 | 1

Dat is inderdaad geen slecht idee nu Trump de strijd tegen IS moest opgeven van zijn Saudi-maatjes.

ChatBot | 28-12-18 | 11:11

Voor een Handschar divisie zijn er genoeg gegadigden !

Jimmy Mc Clure | 28-12-18 | 11:07 | 3

Sorry Jim.

Pelforth | 28-12-18 | 11:13

U bent goed geinformeerd.

Mammeloe | 28-12-18 | 11:15

Zal niet toegestaan worden door Erdo en de koning van Marokko. Iets met dubbele nationaliteit.

SamV | 28-12-18 | 11:49

Hmm korporaal zijn in het Duitse leger geeft wel carrièrekansen later.... ik teken wel

Esper25059566 | 28-12-18 | 11:06 | 4

af en toe Strudel eten en hard kunnen schreeuwen is ook een van de voorwaarden voor success.

Lt-Kol Kilgore | 28-12-18 | 11:40

U boft want ze hebben ook vegetarisch eten tegenwoordig.

I.P standing up | 28-12-18 | 12:01

Aha, U is Vegetarier.

Kanarie_Geil | 28-12-18 | 13:47
▼ 1 antwoord verborgen

Vrij verkeer. Niets mis mee. De Duitsers zullen hun soldaten waarschijnlijk wel van deugdelijk materieel en voldoende munitie voorzien.

Antigoog | 28-12-18 | 11:06 | 2

Vrij verkeer is hier zeker niet voor ingericht.

Baski | 28-12-18 | 11:09

Nou, de slagkracht van de duitse defensie moet je ook niet overschatten. Het vredesdividend is goed geinvesteerd in Harz 4 en dat betekent dat er maar drie jachtvliegtuigen paraat staan voor de bewaking van het duitse luchtruim. Net zo’ n beggars’ army als het Nederlandse leger, die hebben elkaar al gevonden in het eerste legerkorps.

Glasgow Argus | 28-12-18 | 11:25

Begrijp het idee wel, maar geen voorstander van het idee. De vraag is altijd hoe betrouwbaar zijn deze 'buitenlandse' strijdkrachten als het even lastig wordt in oorlogstijd? Zijn ze betrouwbaarder dan de huurlingen van bv Blackwater?? En hoe reëel is de dreiging uit Rusland daadwerkelijk? Kan er niet meer geïnvesteerd worden in technologische hoogstandjes??

DeutschlandUberAlles | 28-12-18 | 11:05 | 4

Betreffende het Franse Vreemdelingenlegioen, worden inderdaad om die reden ingezet voor smerige klusjes in bv Noord-Afrika. Daarin ben ik het met je eens. Ik weet alleen niet of deze divisies in Duitsland hetzelfde karakter krijgen en of soldaten dan een Duits paspoort na verloop kunnen krijgen. Ik ben op het moment kritisch, deze buitenlandse troepen moeten zich dan moeten bewijzen.

DeutschlandUberAlles | 28-12-18 | 11:25
-weggejorist-
De musso linie | 28-12-18 | 11:53

De Musso, dat klopt halfgaar niet:
Global War on Terror 2001–present
2001–present: Operation Enduring Freedom in Afghanistan
2002–2003: Operation Licorne in Ivory Coast
2008–2008: EUFOR Tchad/RCA in Chad
2013–2014: Operation Serval in the Northern Mali conflict[48]

Hemmenaar7 | 28-12-18 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Vloeiend Duits praten? Is een taaleis tegenwoordig geen rascistische discriminatie?

opblaasschaap | 28-12-18 | 11:04

Die taaleis zal wel niet lang stand houden.

Mesmer | 28-12-18 | 11:04

Die Europesche volksleger gaat komen, maar dan alleen anders verpakt via Duitsland.

Ins0mnia | 28-12-18 | 11:04 | 1

Als straks half Afrika hier zit, is dat leger bijna elke dag hard nodig, om het eigen Volk neer te slaan.

FreeVogelaar | 28-12-18 | 11:41

Logisch natuurlijk... dan kan men ze makkelijker inzetten tegen eigen bevolking, mocht het zover komen.

XverderNix | 28-12-18 | 11:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland