Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TVTip. Dat zijn geen grappen, PowNed over policor

Vanavond, 22u, op de doorgaans meest overbodige van alle genummerde NPO's, eindelijk eens een zinnig onderwerp: POLITIEKE CORRECTHEID. En de islam.

"Of het nu gaat over #metoo, transgenders of de islam, steeds vaker tonen mensen in Nederland hun lange tenen en krijgen cabaretiers of opiniemakers de volle laag als zij een prikkelende grap maken. Sterker nog: bedreigingen en intimidaties zijn geen uitzondering." Is wel zo, en het is bovendien ook nog zeldzaam dat deze maatschappelijke ziekte van de politiek correcte verkramping op de NPO bespreekbaar wordt gemaakt. Dus daarom pluggen we bij dezen even PowNed - Dat Zijn Geen Grappen - NPO3, 22:00 uur. Moet je wel ff je tv voor aanzetten want een stream is TE GEVAARLIJK.

Reaguursels

Inloggen

In het land der gekwetsten zijn de mensen die er een verdienmodel uit weten te slepen koning.
Is er ergens nog een opera die herschreven moet worden?

Slogra | 28-12-18 | 11:40 | 2

“Is er ergens nog een opera die herschreven moet worden?”

Ja zeker. Bijvoorbeeld Die Zauberflöte. Er worden vrouwonvriendelijke opmerkingen in gemaakt en als klap op de vuurpijl, het is bijna het einde van het jaar, met een moor en een vrouw die de slechteriken zijn. Het kan niet erger.

BigKnor | 28-12-18 | 11:59

Humor over extremisme in de Islam is maar weinig aan de orde geweest. In het westen is met name de profeet zelf onderwerp van cartoons en cabaret geweest. Bij het Christendom vaker uitwassen zoals pedopriesters. Dus of je helemaal niks over de Islam kan zeggen betwijfel ik. In die zin vond ik de discussie weinig boeiend.

Simon_GS | 28-12-18 | 10:02 | 1

Het grootste probleem met moslims en humor is dat ze met hun kont richting het Vrijheidsbeeld bidden.

Sqbar | 28-12-18 | 15:26

Humor voor moslims: dat Bataclan met die AK's, dat had niet gehoeven. Met een mes 1x steken is voldoende.

Zoltan | 28-12-18 | 09:09 | 1

Ik denk dat die gasten wel advies krijgen in de vakken “return on investment: the salafist way” en hun eigen anarchist cookbook “koken met jihadi’s: een explosief martelaarsmaal”

Injegezicht | 28-12-18 | 11:04

Alex Agnew had erbij moeten zijn! En Hansje Teeuwen! En die Nabil, wie is dat?? .... pff die geeft echt weer een policor antwoord omdat hij de hete knoflookadem van zijn achterban in zn nek voelt.

Injegezicht | 28-12-18 | 01:55 | 2

O en bij de aftiteling had het lied van het vrije woord afgespeeld moeten worden. Kan dit niet in het volkslied worden opgenomen?

Zet god op de pot, stop de profeet maar in je reet en dans voor het vrije woord!!

Injegezicht | 28-12-18 | 01:58

Precies Injegezicht. Waardeloze line-up van PowNed. Teeuwen en Agnew waren op zijn plaats geweest.

keestelpro | 28-12-18 | 02:53

Die mijnheer van de Balie had wel makkelijk praten dat cabaretiers als Van 't Hek maar een andere baan moeten zoeken als ze geen grappen over de islam durven te maken.
Hoewel veel dingen bespreekbaar moeten zijn, legitimeren zij mij toch net te vaak de ridicule kant van Nederland door ze als gelijkwaardig gesprekspartner te willen behandelen in een poging te deugen.

Verder +1 voor Nijman om zijn Star Wars shirt. Niks mis mee.

Ares | 28-12-18 | 00:22 | 1

En dan die moslim cabaretier die zegt dat Charlie Hebdo "niet had gehoeven". Tja ... dan ben je ook wel een slappe lul.

Simon_GS | 28-12-18 | 10:04

Gezien. Aardig, maar niet meer dan dat. Beetje herkauwen van wat er allemaal al eerder over is gezegd. Misschien voor de gemiddelde NPO3 kijker wel gedurfd.

Jahowiseffe | 27-12-18 | 23:59

Ep 201 van south park. Legde het probleem toen al haarfijn uit en het klopt nog altijd. Veel meer hoeft er denk ik ook niet over gezegd te worden.

hustler01 | 27-12-18 | 23:46

Gelukkig ben ik niet de enige die vindt dat Nederland vertrut.

lingo star | 27-12-18 | 23:28

Heel mooi. Powned begint, net als de VPRO, tussen de bagger door ook af en toe een juweeltje te kunnen maken.

spanarchist | 27-12-18 | 23:08

Hele mooie docu.

Ik snap die caberatiers wel, helaas. Sterven voor het vrije woord gaat hem niet worden in dit politieke klimaat. Waar doe je het voor? Om terwijl je opgebaard ligt nog veroordeeld te worden voor uitlokking?

Franque | 27-12-18 | 23:06

Ik vond het een interessant programma. Maar waar was Hans Teeuwen?

Middensteun | 27-12-18 | 23:06 | 1

Die had mogelijk wat feller gerealiseerd op die vragen, jammer dat hij er niet bij was.

Jan, Leiden | 27-12-18 | 23:49

Erg jammer dat die 2 gasten toch nog het gevaar van de Islam moesten bagetaliseren.

Brentjeee | 27-12-18 | 23:04

Yoep is een laffe hond hond: wel grapjes over christenen, maar niet over de islam.
Als men verstandig wilt zijn (wat ik wel kan begrijpen), dan mijdt men het hele geloof als onderwerp. Maar niet de mensen aanvallen waarvan men weet dat ze geen gevaar vormen, maw de zwakkeren. Vies klein dik mannetje.

ET007 | 27-12-18 | 23:01 | 2

Youp is een linkerd, hij doet hetzelfde als links al decennia doet, christenen afzeiken. Sommige mensen doen dat echt leuk, zoals Hansje Teeuwen, daar pis ik als christen van in m’n broekje. Geef mij maar Brusselmans, die durft tenminste, man man echt grandioos.

zijvanhiernaast | 27-12-18 | 23:13

Tja hij heeft het rijke roomse leven van nabij meegemaakt op een seminarie. Maarten het Hart schrijft toch ook vooral over zijn eigen streng protestantse milieu. Het is misschien vreemder dat er zo weinig kritiek is te horen van moslim cabaretiers?!

Simon_GS | 28-12-18 | 10:07

Vond Johan Derksen wel aardig: kom niet 2 en een half uur uit Twente rijden om bepaalde grappen niet meer te kunnen maken. Had het ook over lafheid? Maar wat zei hij nou over een grap over de Islam?

Jan, Leiden | 27-12-18 | 22:56 | 1

Denk dat hij uit Drenthe komt rijden maar goed...

Mumbels | 27-12-18 | 23:10

"inderdaad geen vrouwen
We wachten nog op hun reactie."

Earl_of_Doncaster | 27-12-18 | 22:53

Hahaha LOL @ "Inderdaad geen vrouwen. We hebben ze wel benaderd maar wachten nog steeds op een reactie. jammer gemiste kans!"

WeirJack | 27-12-18 | 22:53

Valt me op dat niemand meer een grap over de Islam durft te maken. Kan dus niet meer.

Jan, Leiden | 27-12-18 | 22:50 | 2

Guido Weyers erover: "de grens is bereikt".

Jan, Leiden | 27-12-18 | 22:52

Ok, niet over de godsdienst van bijvoorbeeld een bepaald soort jonge mannetjes, dus. Dan zou ik een grap maken over de schoudertasjes, sportieve kleding, het accent, de omgang met de politie, hoe vaak ze bij kapper zitten, dat ze zo ijdel zijn maar toch niet altijd even graag gefilmd willen worden. Dan gaat het niet over godsdienst, dus dan loop je geen enkel risico.

RickTheDick | 27-12-18 | 23:16

Zijn wij nu, om met Youp te spreken Zolderterroristen met een extreme mening die elkaar bevestigen?

Jan, Leiden | 27-12-18 | 22:44 | 2

Ja

BroodjefrikometMaggi | 27-12-18 | 22:47

BroodjefrikometMaggi |

Ja.

En de onderbouwing is dan?

Jan, Leiden | 27-12-18 | 22:49

Zit de docu nu te kijken. Valt op dat de zwarte geïnterviewden zeggen dat het woord "neger" niet, of moeilijk gebruikt mag worden door blanken, vanwege de lading die er aan het woord zit. Het hypocriete hieraan is dat je zulke lui dan nooit hoort over rappers die 4000x het woord nigger gebruiken in een rapnummer.....

BroodjefrikometMaggi | 27-12-18 | 22:26 | 1

Voor zover ik weet is dat gewoon een vanuit Amerika overgewaaide bijsmaak aan het woord. Het veramerikaniseren van onze samenleving staat wat mij betreft op ongeveer gelijke voet als het verislamiseren van onze samenleving.

Ares | 28-12-18 | 00:18

Voorlopig krijg ik vooral een lesje in hoe slecht we waren.

letopuwzaak | 27-12-18 | 22:24

... en zowiezo Brusselmans is altijd +1

Bohse Koempelz | 27-12-18 | 22:23 | 2

Die verbaast zich echt over het huidige Nederland waarin steeds meer woorden niet meer gebruikt mogen worden of bepaalde grappen niet gemaakt, maar grap over Islam is volgens hem een no-go.

Jan, Leiden | 27-12-18 | 22:48

Brusselmans maakt dan ook geen grappen over islamieten in zijn boeken, hij meent serieus wat hij over islamieten schrijft (sic.) Chapeaux!

zijvanhiernaast | 27-12-18 | 23:19

Jongens eerst af kijken dan reageren, tnt zeer verhelderend overigens

Bohse Koempelz | 27-12-18 | 22:22 | 2

U heeft gelijk. Maar over #metoo is makkelijk schieten. Of over #transgender.
Maar het stukje #neger werd gewoon met een geirriteerde toon door een donker persoon afgesloten. Ik kreeg dus een lesje in dat de luizenmoeder slecht is, want er zat 1 ' excuusneger in'. (Nu kijk ik dat nooit maar volgens mij zat hij erin juist om een grap te maken over vooroordelen).
Er kwam geen tegenwoord meer.

Ik ken genoeg Sylvana stemmers, die het nodig vinden om tegen mij te zeggen dat de serie Friends 'zo wit' is.
Ik weet gewoon niet wat ik met zoveel haat en polarisatie aan moet.
(Behalve zeggen dat alle leidinggevenden in die serie bijna altijd zwart zijn voor zover ik me herinner?)
Ik weet gewoon serieus niet meer wat ik ermee aan moet.
Dit kijken helpt niet echt.. ik ga top 2000 luisteren.
Dat durf ik gelukkig nog wel te zeggen, ook hier.

letopuwzaak | 27-12-18 | 22:36

@letopuwsaeck. Zoveel Sylvana stemmers zijn er niet, zeker niet buiten Amsterdam. Het is een algemeen policor sentiment. Rutte vind ook dat er teveel blanken in Europa zijn. En in Afrika ook for that matter.

kaasfondue | 28-12-18 | 08:52

Zolang je niet wil zien wat er achter de policor-houding zit, komen je niet verder, dan blijft die kramp erin zitten.
Het wordt zo verschrikkelijk tijd dat we het debat weer verlicht maken, snappen waarop de westerse moderniteit op gebaseerd is .We zijn net als rijke verwende kinderen die eigenlijk niet weten waar hun rijkdom vandaan komt en deze als een gegeven zien.
Dan kun je ook veel radicaler nee of ja zeggen tegen iets en dat onderbouwen.
En kijken of Popper iets zinnigs zegt, dat je de tolerantie moet beschermen en niet-tolerantie niet kan tolereren.
Een partij als FvD of de SP doen dat wel, maar de rest lijkt maar wat rond te pruttelen of wijzen.

kloopindeslootjijook | 27-12-18 | 21:38 | 1
-weggejorist-
Ongeblustekalk | 27-12-18 | 21:48

Ja mensen, nog even tot 2030 die multikul-onzin slikken. Het gaat niet werken en dat weten alle politici heus wel.
.
wikileaks.org/podesta-emails/emailid/...
.
We zijn voor de economische voorspoed van nog steeds strict afhankelijk van fossiele brandstoffen en met name olie. Een derde oliecrisis is nadrukkelijk *geen* optie! Vandaar de verdragen die we met de arabieren hebben, zoals die van Straatsburg 1975, Barcelona 1995 en nu Marrakesh 2018.
.
Uit in tussentijd maar je ongenoegens hier of stem op de PVV. Er wordt zorg voor gedragen dat Geert niet Premier wordt het door jullie plebs genaamde "partijkartel" de meerderheid krijgt, teneinde de geloofwaardigheid van de nep-democratie te waarborgen. (Met Pim Fortuyn is dat een beetje misgelopen, sorry nog daarvoor.)
.
Omdat de schijn omtrent de multikul niet lang meer hoog te houden gaat zijn, gaan we nu voor afhankelijkheid van olie in 2030. Natuurlijk is dat niet goed voor de economie en is het kut dat u elektrisch moet gaan rijden. Om de meute om te krijgen wordt nu bij de klimaatproblematiek de rol van de mens en worden de gevolgen ervan overdreven.
.
Maar dus of tot 2030 de mensen die het doorhebben even hun bek kunnen houden. Het is Saudi-Arabië al bijna niet meer uit te leggen. Straks moet ook hier ook het internet nog aan banden gelegd worden.
.
Nog de groetjes van Willem

Datum en tijd | 27-12-18 | 21:20 | 1

Ik heb bijna letterlijk deze tekst getwitterd vandaag. Met dezelfde boodschap. Leuk dat je al weet dat er geen klimaatprobleem is maar houd ff je bek idd en speel het spelletje mee. Want vooral strassbourg heeft ons vernaaid, de passage waarin we hebben beloofd moslimmigratie te bevorderen. En waarom we bij iedere vn oprisping meestemmen tegen Israël komt door een duur lesje dat we in 73 geleerd hebben. Het is jammer dat we de echte reden voor de energiewende niet hardop mogen zeggen. Want dan zouden al die fvd ers met liefde en plezier 30k neertellen voor een omgekeerde koelkast om de vloerverwarming heet te stoken. Dus als jullie klimaatsceptici klaar zijn met het jezelf op de borst kloppen omdat je het sprookje hebt doorzien, wordt het nu tijd voor stap 2: jezelf afvragen waarom onze regering het klimaatfabeltje überhaupt de wereld ingeholpen heeft.

hustler01 | 27-12-18 | 23:39

Ik hoorde gisteren tijdens het kerstdiner wat twintigers aan. Goed opgeleid, ouders well to do, dus reddeloos verloren. GroenLinks, miljeu, vluchtelingen. We denken dat we er door de moslims worden uitgeneukt, maar zelf zijn we ook niet van die lieverdjes hoor!

gestoptmetroken | 27-12-18 | 21:01 | 2

wat is goed opgeleid ? haha en was het gezellig ? serious : ) ?

Millwall | 27-12-18 | 21:38

Ja, ik herken dit helemaal bij mijn neven en nichten. Hoe aardig ze als persoon ook zijn, ik zeg altijd duidelijk dat ik ze veel plezier wens met hun toekomst, en dat het mijn tijd wel duren zal. Het is dan ook altijd een prima moment om te zeggen dat ons huis van viereneenhalve ton inmiddels afbetaald is, wat des te leuker is omdat veel van die gastjes of nog bij hun ouders wonen of in luizige antikraakwoningen. Ik weet het, dit is niet aardig, maar ik hoop dat het sommigen tot denken aanzet.

staat het bier koud? | 27-12-18 | 22:07

Een bunker waar je niet zomaar inkomt. Op een geheime plek, van waaruit een speciale tv zender wordt aangestuurd met alleen maar humor over hen, die daar enige vorm van ontbreken. 30 uur per dag voornamelijk satire, en met een zelfs voor hen bekend klinkende kern van waarheid in messcherpe en actuele grappen en grollen. Dan krijg je er meer mee dan tegen. Kunnen we overal keihard gebruiken, dus ondertiteling in de bekende grote talen moet optioneel zijn.

NiCeY | 27-12-18 | 20:55

Dit is dus waarom 'keyboard-warriors' zo belangrijk zijn. Met alle begrip voor cabaretiers die in het openbaar geen grappen over Islam maken (dat durf ik zelf ook niet), maar objectief gezien is het wel in- en in triest dat we ons met zijn allen zo ontzettend laten gijzelen door één geloofsovertuiging. Juist dan is het van essentieel belang dat je op het internet anoniem je ongezouten mening kunt geven. Guido Weijers vraagt zich heel terecht af, dat als 'cabaretiers het niet doen, wie zegt dan nog wel wat ie denkt?' Nou, reaguurders dus.

His Lordship | 27-12-18 | 20:52

Van 't Hek. Wat een vreemd optreden. Erg vreemde understatements. Niet de scherpste geest.

Sitting_targets | 27-12-18 | 19:39 | 1

U bent verrast?

Normpje | 27-12-18 | 22:58

In deze context misschien relevant, waarin hier vaak met "liefde" geroepen wordt over de "Staatsomroep" met al "die zakkenvullers"? Welnu, Powned (die zou Hilversum "opblazen!!") spant de kroon! Onwelgevallige feiten.....

Poso | 27-12-18 | 19:38 | 1

Wat bedoelt u? Dat politieke correctheid en de islam onwelgevallige feiten voor u zijn?

Ton8695 | 27-12-18 | 20:17

Vind het toch goed dat Powned dit bespreekbaar maakt, maar wanneer fundamentalistische religie geen humor (Hebdo), harde kritiek (Van Gogh) of kunstvorm (Bataclan) etc. verdraagt blijf je met een gevoel van wantrouwen, bedachtzaamheid en een zeker stuk onveiligheid leven, zelfs wanneer je het jezelf niet aantrekt.

Dan begrijp ik heel goed dat een cabaratier zegt: mijn omgeving kan ik een mes tussen mijn ribben of kogels door mijn lijf niet aandoen.

Het lijkt er dan ook op dat de vrijheid van meninsgsuiting door fundamentalistische religieuzen nu voorgoed is ingeperkt.

Vraag is dan: kunnen we daarmee gewoon leven of dit accepteren? En willen we dat? Zouden we dit het nieuwe normaal moeten vinden door op eieren te moeten lopen?

We ademen vast wel door, maar wel een stuk minder vrij dan voorheen. En dat wringt toch.

Jan, Leiden | 27-12-18 | 19:24

Boemklabam. Durven we dat nog?

Jan, Leiden | 27-12-18 | 19:29

Niet humorlam door de islam.

Patje2011 | 27-12-18 | 19:17 | 1

Wat Patje zegt.

Rest In Privacy | 27-12-18 | 19:34

Goed dat er ook eens aandacht is op GS voor de wat minder positieve kanten van de Islam.

Rest In Privacy | 27-12-18 | 19:15 | 1

Is bij jouw VVD inderdaad uit den boze. Moslimkruipertje(s).

HaatbaardKnipper | 27-12-18 | 20:32

Na mij de zondvloed is een goeie gedachte, ook als je jong bent, de Islam is niet jouw probleem, want je kan er toch niks aandoen.
Leid je eigen leven, dat proberen de Islamhaters ook en dat doen de moslims al lang.
Smoel houden dus in het openbaar, je gal spuien doe je maar op GS, anoniem is wel zo veilig.

snapal | 27-12-18 | 19:06 | 9

Je moet het bij het ene publiek wat charmanter aankleden dan bij het andere, maar over het algemeen kan je best een wat kritische mening tentoonspreiden wanneer het op werk op zo'n onderwerp aankomt.

Soms zeg ik alleen een klein zinnetje, te weinig om als fascist te worden weggezet , maar genoeg om iedereen met vragen achter te laten.
Ik merk hier dat het het afgelopen jaar meer acceptabel is om kritisch te zijn op bijvoorbeeld de immigratie.
Dat was nog niet zo toen iedereen driftig knuffels stond in te zamelen.

letopuwzaak | 27-12-18 | 20:30

Knuffels voor kinderen is wel altijd +1. Maar ik bedoel de heersende opinie van die tijd.

letopuwzaak | 27-12-18 | 20:33

Op mijn werk en in mijn familie, vrienden-en kennissenkring weet men heel goed hoe ik over de islam denk. Mijn familie (mijn vader's kant) is niet erg positief over mijn mening en zodoende ben ik een App-groep uitgesodomieterd. Dit zie ik zelf als compliment.

Op internet (twitter, geenstijl) blijf ik anoniem omdat mijn reacties altijd navolgbaar zijn en blijven en dat wil ik niet. Nogmaals mondeling geef ik mijn mening over de islam: De islam is een geweldig geloof met heel veel compassie en waar je heel veel kracht uit kunt halen. Degene die de Profeet beledigt, krijgt geen lollie.

/sarcasm

ballenkraker | 28-12-18 | 15:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Laatst zei een GL vriend nog tegen me nadat ik hem vroeg of bij een CO2 reductie de temperatuur zou dalen: "weet het niet, maar waarom zouden we het risico nemen?" Waarop ik zei: nu weet jij precies hoe ik over de islam denk.

azijnseikerT | 27-12-18 | 19:05 | 10

Koest Kalk, in je mand.

lingo star | 27-12-18 | 21:39

omanders | 27-12-18 | 20:35
Die mensen krijg je niet over de streep getrokken, je moet ze een wil opleggen.

Ongeblustekalk | 27-12-18 | 21:40

Stoer doen doe je maar thuis lingo, in kleine mensenland.

Ongeblustekalk | 27-12-18 | 21:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik hoop dat dit een begin wordt van een trend bij Powned om serieus met hun kans om te gaan. De vetste stunt van GS ooit is zo, zo ontzettend verprutst door Weessie c.s. We *hebben* een insider in Hilversum. Al jaren.

Kudo's ook voor Youp van het Hek dat hij meedoet. Die gaat namelijk ver buiten zijn comfortzone. Waarvoor hulde.

omanders | 27-12-18 | 19:04

Welke "bn-er" staat er vanavond aan de desk van Boelevaart, om hier een mening over te geven??

Opco Engering. | 27-12-18 | 19:03

Van mijn part hoeven we niet te wachten om onderdrukt te worden. Remigratie. Wij geloven niet dat de islam ergens werkt andere geloven hebben wel bijgedragen aan onze welvaart en doen dit nog steeds. Of er nou mensen uit India hier komen te expatten of mensen met een hardwerkend protestantse achtergrond (vanaf Limburg gaat het al Bourgondisch en Zuid-Europa in de knel). Daarna krijg je islam. Moslims komen hier alleen maar halen en zelfs in eigen islamitische landen (Marokko) janken om een uitkering, met een zelfvoorzienende intrinsieke motivatie van 0,0. Omdat de islam zegt dat zij de beste zijn en dat hun Allah de grootste is.

klowiepowie | 27-12-18 | 19:00 | 2

Misschien hebben de Arabieren daarom wel 0 uitgevonden. Al het andere is beter.

klowiepowie | 27-12-18 | 19:03

Sorry maar onjuist @klowie
Het "Arabische" getallenstelsel komt oorspronkelijk uit India. Het wordt van links naar rechts geschreven, in tegenstelling tot het Arabische schrift dat van rechts naar links gaat.
Het wordt zelfs bevestigd door het volstrekt betrouwbare en altijd onafhankelijk gemodereerde Wikipedia en.wikipedia.org/wiki/Arabic_numerals...

kindapaas | 28-12-18 | 05:22

Gevaar en politieke correctheid zijn twee handen op 1 buik.
De ellende is dan alleen voor de burger.

snapal | 27-12-18 | 18:54

Varacabaretiers deugen zozeer dat ideale schoonzonen en schoondochters nog controversiëler zijn dan de irritante braafjes die zich grappenmaker noemen.

lingo star | 27-12-18 | 18:52 | 3

Zijn inderdaad wel heel braaf. Dat was vroeger anders.

Rest In Privacy | 27-12-18 | 19:17

Vroeger was links de uitdagende partij nu zijn dat de populisten van rechts en links van Wierd Duk tot en met Ewald van Engelen.

lingo star | 27-12-18 | 19:28

Het publiek dat naar de cabaretiers gaat is doorgaans braaf elitair publiek bij Hans Teeuwen volgde voor de zaaldirecteur een ware cultuurschok.

lingo star | 27-12-18 | 19:35

Leuk van Powned; maar is zelf een triest verhaal aan het worden. Zouden de boel opschudden. Leek er in het begin op. Langzaam afgezakt. Er zijn zoveel topics die ze zouden kunnen uitdiepen. Migratie. Subsidiesponzen. Klimaathysterie.

Fijnstoffer | 27-12-18 | 18:52

Elk woord wat je er over zegt heeft toch geen nut.
De drie partijen gaan er echt niet anders over denken.

snapal | 27-12-18 | 18:47

Sommige culturen zijn niet zo goed met emoties.
En andere culturen zijn er juist iets teveel mee bezig.
Ja, dat botst soms. Een beetje zoals man en vrouw, behalve dat de culturen minder snel kindjes samen maken.

Mensdier | 27-12-18 | 18:46 | 1

En zo is er ook een schaamtecultuur: een cultuur om je voor te schamen

kindapaas | 28-12-18 | 05:24

Gaat Powned daadwerkelijk iets nuttigs doen met al dat belastinggeld? Wauw.

Ggroengras | 27-12-18 | 18:45 | 2

Zeiken over belastinggeld is een beetje 2008.

Mensdier | 27-12-18 | 18:52

Nee, hoor. Dat is juist heel erg 2018; BTW van 6 naar 9 procent, dividendbelasting, energiebelasting, et cetera.

kweethetooknietbeter | 27-12-18 | 19:14

Dokken waardoor je leven in gevaar komt.
Is dat geen mop?

snapal | 27-12-18 | 18:43

Iedereen mag geloven wat hij of zij wil. De ene religie is inmiddels genormaliseerd en behoort tot ons cultuurhistorisch erfgoed, de ander niet..

BozePaarseMan | 27-12-18 | 18:42

Wat ik nooit snap is dat heel wat mensen snel en geschrokken hun excuses aanbieden voor hun "foute" uitspraken. Dat zou ik dus nooit doen. Sterker nog, ik zou er nog een paar flinke scheppen bovenop doen. Is altijd lachen als een of andere zure kwetsboze azijnpisser zich opwindt over wat jij zegt. Dat zou voor al die mensen reden moet zijn nog even verder te gaan. Zolang het geen persoonlijke beledigingen is er weinig aan de hand toch?

Nederlander65 | 27-12-18 | 18:40 | 1

Het punt is dat ze het niet meer begrijpen, wat die ene cabaretier zegt. Als je grappen over islam wil maken moet je het op hun niveau doen en dat is dus geen niveau meer.

Datkanjenietmenen | 27-12-18 | 18:42

Mocht het ooit een nog grotere teringzooi worden door de islam extremisten dan weet ik zeker dat de gematigde islamieten aan onze kant zullen staan. ( ook een prikkelende grap)

frank4444 | 27-12-18 | 18:39 | 4

Als je naar het midden-oosten kijkt mag je met redelijke zekerheid aannemen dat moslims het onderling ook never nooit eens zijn. Bij gebrek aan debat, of aan joden of andere tegenstanders, slaan ze elkaar dus maar de hersens in.
Dat kan in de toekomst de redding zijn van West-Europa.

Gajus | 27-12-18 | 19:02

Dat kan in de toekomst de redding zijn van West-Europa.
Gajus | 27-12-18 | 19:02
Alleen ga jij die "reddingsoperatie" dan niet meemaken vriend. En ik ook niet. Wij zijn er dan niet meer om ervan te genieten. Waardoor het ook geen redding meer is, maar reddeloos.
Reddeloos verloren, Middle East style.

chicago river | 27-12-18 | 19:14

chicago river | 27-12-18 | 19:14
Ik denk dat de meeste mensen hier er dan niet meer zijn als het uit de hand is gelopen.

Ongeblustekalk | 27-12-18 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland heeft qua grap een narcistische lading. Maakt niet uit hoe er gelachen of gegrinnikt wordt. Haha, hoho, hmhm of een stille grijns. Het is hollandscultuur-eigen, een tongue-in-cheek humor.

Jos Tiebent | 27-12-18 | 18:38

Dat we dit hebben toegelaten. Schande.

Masturwasbeert | 27-12-18 | 18:34

Islam is nog erger dan mijn oom.God hebbe zijn ziel.Vr gr AH.

flesje | 27-12-18 | 18:34

Weet je waar ik een tering hekel aan heb, als je een mop verteld en er wordt al gelachen voor dat de clou verteld is. Had het gisteren weer. Ik begon mijn mop met "Een moslim zat te denken.......................", verder kwam ik niet.

hero_of_heaven | 27-12-18 | 18:33

Tijdens oud en nieuw heeft iedereen het er over. Overal waar ik kom zeggen ze: Die islam.

frank4444 | 27-12-18 | 18:32

Zeg niets meer over de Islam. Durf het gewoon niet meer.

Mark_D_NL | 27-12-18 | 18:31

Nog daargelaten dat "mensen tonen hun lange tenen" bespottelijk Nederlands is (al begrijp ik wat er wordt bedoeld), het gaat vanuit de aanhangers van de Islam niet om intimidaties maar om moorden. Dus je kijkt als bekend artiest wel uit. Dat het zover is gekomen geeft al aan hoever we al op weg zijn naar de onderwerping.

staat het bier koud? | 27-12-18 | 18:30

De islam is niet aardig voor moslims laat staan voor niet moslims.

spamzuiger | 27-12-18 | 18:28

Laat die achterlijke giflam eens weg en het wordt weer ouderwets relaxt!

Verderkijkert | 27-12-18 | 18:28

Ik heb geen zin in dat mes. Dus ik let op mijn woorden. Aldus Joep. En hij heeft gelijk natuurlijk en dan nog durven politici te beweren, de coalitie heeft zich daarover helder uitgesproken, dat de islam geen bedreiging is voor Nederland terwijl de islam gewoon kut is en omdat die aanhangers daarover niks zeggen vind ik die ook kut.

namensmijnhond | 27-12-18 | 18:27 | 4

Wasbakplasser | 27-12-18 | 18:39
Net als Hans Teeuwen.

DrumPiet | 27-12-18 | 19:02

DrumPiet | 27-12-18 | 19:02 |
Hans Teeuwen durft idd geen grappen meer te maken over de islam. Maar Poep van 't Hek heeft nog nooit harde grappen gemaakt over de islam wel over het Christendom. Het is een schijnheilige pisvlek.

Wasbakplasser | 27-12-18 | 19:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het is toch ongelooflijk dat we hier in zijn beland. En het gaat maar door. De eu wil door, d66 wil door, groenlinks wil door met deze waanzin. Terwijl de aanslagen per dag niet te tellen zijn. Misschien, misschien moeten we eens op een andere partij stemmen die hier een halt aan wil roepen.

Datkanjenietmenen | 27-12-18 | 18:25

Benieuwd.
Verrassend ook een interessant programma van PowNed.
Ik kijk.

Berbaar | 27-12-18 | 18:21

Als je er niet mee mag spotten mss gewoon links laten liggen, ze zijn toch alleen maar opdringerig. Komen ze alleen nog maar negatief in de spotlights. Ze = islam/islamieten.

marrretje | 27-12-18 | 18:20

Maar, en wat een opluchting, dé islam bestaat gelukkig niet. Net als dé witte man.

RickTheDick | 27-12-18 | 18:18 | 1

Was er maar één islam. De waarheid is veel gecompliceerder. Dat maakt het probleem ook totaal niet te overzien.

keestelpro | 27-12-18 | 18:23

Ernstig.

Ernstiger dat anderen dat niet doorhebben.

Nog ernstiger dat anderen het uit pure idiotici maar gaan verheerlijken.

Islamofascime bestaat. Dit is het bewijs!

Kaas de Vies | 27-12-18 | 18:18

Wat zou de wereld vrediger zijn zonder islam/religie. Niet eens grappig bedoeld dit, maar je mag er natuurlijk wel om lachen.

Datkanjenietmenen | 27-12-18 | 18:15

PowNed. Tja..
Fleisch en Ruktor zijn er in ieder geval mooi miljonair mee geworden. Van mijn belastincenten1!!1!!

DrumPiet | 27-12-18 | 18:15 | 6

Hahahahahaha... zo mooi hoe jij hier je rol vervuld. Je gooit olie op het vuur en wakkert het aan. We hebben jou hier hard nodig zodat iedereen kan zien dat er een probleem is in NL. Bedankt voor je inzet, je bent wat mest is voor een plant, wat olie is voor een vuur.. Ik wens je een revolutionair nieuwjaar.

Ton8695 | 27-12-18 | 18:47

Is er tenminste nog wat nuttigs met die paar centen gedaan.

azijnseikerT | 27-12-18 | 18:56

Ton8695 | 27-12-18 | 18:47
Voor u niets minder mijnheer.

DrumPiet | 27-12-18 | 18:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ga liever darten kijken!

Hart_von_Hinten | 27-12-18 | 18:14

Het probleem is een beetje dat er bijna geen normale weg terug meer is, niemand die nog zegt tot hier en niet verder, Islam wordt al gezien als een vaststaand deel van de maatschappij, iets wat je maar te accepteren hebt.

zwellevertje | 27-12-18 | 18:14 | 8

chicago river | 27-12-18 | 19:06
Ja want dan zijn de aanstekers op er zijn geen gebouwen meer en het kompas laat ons de weg zien want verkeersborden zijn er niet meer.

Ongeblustekalk | 27-12-18 | 19:16

@berbaar, ik heb geen moeite met motorrijders, ook niet als ze met een clubje leuke ritjes bedenken. Toch worden motorclubs links en rechts verboden, ook ten koste van diegenen die niets kwaads in de zin hebben.

Van mij mag islam dezelfde behandeling ontvangen, de schade aan onze maatschappij is vele malen groter.

marcoplarco | 27-12-18 | 20:08

@chicago river | 27-12-18 | 18:56 : Ik heb de Cubacrisis van eind 1962 meegemaakt als tiener, toen Kennedy (die wij allen in NL adoreerden) op TV zijn dreigende woorden sprak tegen de USSR (Chroetsjov), wij... die net op de Mulo of LTS zaten... scheten 7 kleuren stront, zagen dreigende beelden op de zw/wit TV van Atoomraketten die binnen enkele minuten op ons land konden vallen….. welnu, in zo'n situatie zitten we nu weer, alleen gaat het allemaal wat langzamer, sluipender en moeten we denk ik heel blij zijn met het figuur Trump, hoewel ik soms ook zo mijn twijfels over hem heb.... maar er is nog maar 1 land die ons (de westerse beschaving) kan redden, dat is de VS (niemand anders).

Keyboardspeler | 27-12-18 | 23:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Moslims maken geen grappen.

Croxifoxio | 27-12-18 | 18:13 | 1

Ze verkopen wel (gare) Opels.

Bijtendehond | 27-12-18 | 18:49

De Schreeuw van Hans Teeuwen, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh door een jihadist. www.youtube.com/watch?v=paK-XHJnhbY

Hans Teeuwen tegenover de Meiden van Halal, en de noodzaak tegen grappen te kunnen in een vrije samenleving. www.youtube.com/watch?v=iB_g9Uc2Dt0

Hans Teeuwen geen grappen over islam. www.dagelijksestandaard.nl/2017/04/ha... Youp van `t Hek, geen grappen over islam. www.geenstijl.nl/5144822/youp-leest-g... Gerard Cox. tpo.nl/2018/11/10/gerard-cox-geen-gra...

De islam is geen grap meer... was het maar zo`n feest.

Feynman | 27-12-18 | 18:12 | 3

Met islam stevig genesteld in het gehele Vrije Westen is het tot het einde der dagen op onze tenen lopen.

keestelpro | 27-12-18 | 18:15

De islam is de rot aan de stam van Verlichte Samenlevingen wereldwijd.
Ik heb er dan ook, hoe hard ze er ook om bedelen, geen enkel "respect" voor.
Er zijn weinig zekerheden, maar dat islam een gif is, voor individu, gezond verstand en "leefbaar"(vul maar in), is er al eentje.
KOrtom, een achterlijke cultuur, en iedreen die die achterlijke cultuur in zijn leefomgeving laat, is dwaas of masochistisch. In meeste gevallen allebei.
Waar gaat het heen?

chicago river | 27-12-18 | 18:47

U vergeet het duiken van Freek de Jonge.

BrutusBosch | 27-12-18 | 19:01

Wat zou de wereld toch een stuk mooier zijn zonder religie.

Alpengeist | 27-12-18 | 18:09 | 1

Hou het vooral algemeen! Anders ben je een racist!

Janas | 27-12-18 | 18:21

Hoe heeft het zo ver kunnen komen...

TonyMontana010 | 27-12-18 | 18:07 | 2

Ongelooflijk he, en dat in ons eens zo vrije land, waren de jaren 70 niet heerlijk, wat een vrijheden. Schaarsgeklede onschuldige meisjes, liftende tieners met een rugzak op pad, er was nog zoveel vertrouwen in de medemensen en dat was heel normaal.
Maar als men in grote getalen lui binnenhaalt die het gevoel van onderling vertrouwen helemaal niet eens kennen, en dat niet alleen maar hun gastland en inwoners zelfs tot op het bot haten en als ondergeschikte vijand zien...
Dan kan het in een aantal decennia hard achteruit gaan. In mijn familie wordt er al gesproken van: 'Eeuwig zonde, dat het zo gelopen is.'

kleurdoosje | 27-12-18 | 20:15

Inderdaad kleurdoosje, gelukkig hebben we die tijd nog meegemaakt. De tijd van vrijheid en een land zonder moslims. De mensen van de jaren 90 en later kunnen zich dat niet eens mee voorstellen, die hebben eigenlijk geen vrij Nederland gekent... triest....

TonyMontana010 | 27-12-18 | 20:29

Als het maar grappig is, anders is het niet best!

Normpje | 27-12-18 | 18:06

Wordt dit in zwart-wit uitgezonden?

Whisper | 27-12-18 | 18:06

Youp heeft gelijk, geen grappen over de islam. Ik wil nog wat langer leven...

Acidbrain | 27-12-18 | 18:05

@(Echt niet door Van Rossem zelf getikt). Gefeliciteerd met uw eerste stukje. Ga zo door!

JohnJames_001 | 27-12-18 | 18:04

Ik heb geen zin in dat mes...
In principe zegt de islam: hier met jullie vrije wereld of anders....

keestelpro | 27-12-18 | 18:03

De islam is stom. Zo ik zeg het.

Rest In Privacy | 27-12-18 | 18:02 | 1

Nee hoor; de islam is een en al toekomst!

McMarx | 27-12-18 | 18:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken