Ojee. Harde kern PSV stopt KOZP in zak
Anti-Piet demonstranten hebben in Eindhoven hun langste tijd gehad
En dan nu regionieuws. De lokale gezelligheidsvereniging EHV-Hools heeft op Facebook een tegendemonstratie aangekondigd tegen de komst van KickOut Zwarte Piet naar de Sinterklaas-intocht te Eindhoven. KickOut Zwarte Piet (KOZP) liet vorige week weten naar 18 Nederlandse gemeenten af te reizen om daar tussen de plaatselijke kindertjes te gaan boeroepen naar een oudere mijnheer op een paard en diens collega's. KOZP is met de ietwat ongelukkige tekst "Oprotten met die Mongolen" te kennen gegeven dat ze niet welkom zijn in de Lampenstad. Het is nog niet bekend of de burgemeester van Eindhoven de KOZP-demonstratie gaat verbieden teneinde de rust in de binnenstad te bewaren, zoals gisteren al de uiterst verstandige burgermoeder van Den Haag deed. Later meer.
Reaguursels
InloggenBen nog nooit zo'n fan hooligans geweest!
Met dank aan de rechters, binnenkort allemaal Nederlanders met 240 uur taakstaf wegens kozp . Gaaf land .
Ben geen voetbalfan, laat staan een hooligan, maar heb er nu toch wat sympathie voor. Ik zie het dan maar als je energie op een positieve manier aanwenden, t.b.v. het algemeen nut.
Ik wilde ook wat zeggen maar heb hier verder niks aan toe te voegen. +1
Eindhoven de daadkrachtigste!
Nog mooier is als iedereen dan als Zwarte Piet komt...
ja! super! En dan allemaal een zak stenen mee ipv pepernoten!
In de Randstad snappen ze niet hoever ze van de rest van Nederland met hun opvattingen verwijderd zijn. Niet alleen Friesland en Brabant. Ook Twente, de Achterhoek, Drenthe, de Mijnstreek. Overal wordt Zwarte Piet gekoesterd en heeft men een hekel aan Amsterdamse praatjesmakers.
Ik woon in de randstad. En zie met lede ogen aan hoe dom mensen zijn en hoe hoog de prijs is die hun kinderen daarvoor moeten betalen. Totaal blind zijn ze omdat ze het zo belangrijk vinden om mee te blaten met de groep en erbij te horen. Belangrijker dan gezond verstand te hebben blijkbaar. En hun kinderen hebben ze ook al verziekt met hun gestoorde blindheid en ontkenning van feiten. Triest, heel triest.
De Randstad kunt u gevoeglijk vervangen door Amsterdam. De mediale deugers zitten in Amsterdam en berichten over alles vanuit dat perspectief.
Ben zelf ajaxcied. Maar ik sta met die lampies zij aan zij om ons erfgoed duidelijk te maken aan die......... ivm Joris
Lees mijn comment
Zou mooi zijn, dat dit de vijandschap even opzij kan zetten.
Je ziet het in Engeland ook met het EDL, en in Duitsland met Hooligans gegen salafisten.
ik doe mee!
Mooi om te zien dat iig. de noordelingen en zuiderlingen wel voor hun kinderen opkomen.
Sta volledig achter de acties tegen die Sinterklaastraditie-slopers.
Gewoon vanwege de mooie herinneringen die ik als 72-jarige nu nog aan Sinterklaas heb.
Maar vooral ook omdat Sinterklaas mij als geboren en getogen Zuidlimburger - en misschien nog wel meer dan mijn diensttijd bij de Marine en de Nederlandse literaire canon, en zeker eerder - tot culturele Nederlander gemaakt hebben.
Sinterklaas is een belangrijke sociale cohesie-cementsoort van Nederland (en Vlaanderen).
Hulde aan die gasten! Heeft niks met voetbal te maken maar met eenheid vormen tegen de uitbraaksels van onze samenleving. Wat wél met voetbal te maken heeft is hun saamhorigheid. Voetbalfans kunnen een vuist maken, in iedere stad en dorp. Ik sta er wel achter.
Ben geen fan van PSV (ook niet anti :) ) maar hulde aan de PSV fans... wel rustig aan met KOZP'ers dus geen gevechten of i.d. maar ze zo zachtjes mogelijk weghalen en afzetten ver van de intocht
Het is nog steeds onbekend wat grauw eeuw in Zaandijk gaat doen. 'Als hij dat zou vertellen zou hij zijn leven niet zeker zijn'.
Lekker..
1% kozp vs 99% pro zwarte piet. Van mij mag het gevecht beginnen. Wordt lachen.
Ja, zo gaat dat nu. Als fatsoenlijk volk monddood gemaakt wordt, moeten de gekkies het klusje maar klaren.
Gekkies heb je meer aan dan rechters.
99% van nederland wil zwarte piet. Dus.
Kickout KOZP
De beste acties tegen dat gespuis worden niet van te voren aangekondigd lijkt mij.
Douwes had toch ook vooraf aangekondigd?
Vraagje, welk land raden jullie aan om naar toe te vertrekken ? Ik heb een vrouw, 2 kinderen en een hond. Eten, drinken, dak boven het hoofd en een warm bed zijn op dit moment de enige vereisten.
Wat kan je betekenen voor dat land?
Dat ie geen islam meebrengt.
Oostenrijk , Polen etc ...
Boedapest is prachtig, 3 dagen geweest in een stad met 2 keer zo veel inwoners als Amsterdam. Geen enkele doekwikkelaar gezien.
@Historicuck_Han
"doekwikkelaar"=heel fraai !
Ik ben kijk ook al rond, Hongarije lijkt me wel wat.
Anders Polen.
Oostenrijk is te duur.
En zo gaan we dus langzaam steeds verder naar een burgeroorlog toe; beginnend met opstootjes, daarna vechtpartijen, daarna schiet er een eenling "per ongeluk" iemand dood, en dan gaat de hele meute elkaar afmaken.
En Juncker en Verhofstadt zagen dat het goed was en kunnen dan eindelijk een EU leger sturen.
Mooi toch. Elke eeuw heeft wel een aantal revoluties gehad. Nu krijg je er 240 uur taakstraf voor, dat is relaxter dan doodgaan zoals vroeger.
Zal me niks verbazen als dit eu leger de kant van de allochtonen kiest
Zo is het sinterklaasfeest gedoemd te verdwijnen.
Dus net als wij Nederlanders gedoemd zijn te verdwijnen via homeopatische verdunning (dixit Baudet) uit de EU provincie Nederland, want nationale saamhorigheid/ nationalisme mag niet, want dat is immers het gif tegen de EU bureaucratie (dixit Juncker) en moet dus kapot gemaakt worden.
Sinterklaas + Zwarte Piet zijn een stukje nationale cultuur (normen waarden doeleinden tradities, enz) en ""dat moeten we niet willen met z'n allen"" want ""de wereld (lees= Nederland) is van iedereen (lees= afrikaanse uitzuigers)""
Schrijf sinterklaas niet af. De rebellen in nederland a la douwes etc pikken dat niet.
Hoe preciess ? Ik zie juist bewijs dat het blijft..
Tja, ze zijn dat kleine groepje kinderachtige schreeuwers die vroeger blijkbaar niet verwend zijn met het sinterklaasfeest gewoon heel erg zat.
In Brabant regelen we zoiets gewoon zelf; geen tuig uit de rest van het land dat ons feestje komt verpesten. Ben best wel trots - ook op onze hoolies dit keer.
Schup ze vorrot ! die grachtengordeldieren !
Als, zoals ze zelf beweren, Nederland geen Zwarte Piet meer wil, waarom moeten ze dan afreizen naar andere steden?
Ga lekker in Amsterdam lopen eikelen en val de rest van Nederland er niet mee lastig.
Mijn steun hebben ze. Dit land wenst niet gegijzeld te worden door een handjevol geflipte racismezoekers. Hoe is het mogelijk dat een enorm klein groepje zielige zeikerds al jarenlang een podium krijgt ? Walgelijk.
Omdat linkse mensen geen grenzen durven te stellen.
Ik vind die tekst helemaal niet ongelukkig.
Nee, idem. Die mongolen (niet te verwarren met mensen met het syndroom van Down) zijn ongelukkig, maar daar moeten ze ons niet mee lastig vallen.
De Friezen hebben het goede voorbeeld gegeven..
Zonder toepassing van enig geweld die mafkezen blokkeren..
"Opsokkebolle" Goed voorbeeld doet volgen:) Fryslan Boppe!!
Mochten die mafkezen nou toch weer naar Dokkum willen komen, dan staan er boeren klaar met tractoren & giertanks;)
Een gewaarschuwd mens telt voor twee;) Oant sjèn!!
Facebookpagina is verwijderd...
Maar de spirit nog niet.
Als het om de eigen belangen gaat kan de overheid wel snel reageren.
En dit is de weg naar het einde van sinterklaas. Hoe kortzichtig kan je zijn. Je maakt zelf kapot waarvoor je vecht.
Onzin... het maakt de gemeenschappen juist hechter. Een Feyenoorder die psv-ers steunt. Best mooi om te zien.
Maar capituleren voor die beroeps boeroepers ?
@Brabo's, jullie hebben het niet begrepen.
KOZP lekker ongemoeid laten roeptoeteren, *uit de buurt van kinderen*.
(Zaandam doet het goed).
Het is een kinderfeestje, geen burger-stratego...
Wij begrijpen het heel goed. We laten ons niet intimideren door 40 linkse fascisten uit de grachtengordel die er een verdienmodel van hebben gemaakt om Nederlanders te criminaliseren en te beldedigen. Dat linkse tuig is van Harte welkom in Eindhoven en Tilburg om te demonstreren maar ze zijn gewaarschuwd.
Inderdaad. zo maak je het sinterklaasfeest juist kapot.
Je hebt helaas geen keuze over de voorwaarden waaronder een burgeroorlog wordt uitgevochten. Als kozp aanvalt tijdens sinterklaas zal je dan moeten verdedigen.
Laat ons brabo's het op onze manier doen.
Die harde G en gruwelijke R van dat elitaire subsidievolk is op zichzelf al tenenkrommend. Als die dan ook nog gebruikt worden om de onzin van jerry bixnood te verspreiden wordt het ons te veel.
Eindhoven heeft het prima begrepen. Je krijgt er minder straf voor een mishandeling dan voor dan een blokkade.
beter leveren jullie een livestream ofzo
Als blanke man wordt ik nu zo vaak voor racist uitgemaakt dat ik het nog ga geloven ook en bij mijzelf ga denken nou en! en wat dan nog.
Ondertussen moet ik mij verantwoorden waar ik voor sta en wat mijn normen en waardes zijn. Ik krijg alles door mijn strot geduwd door de religie of overtuiging van mensen die het hardst schreeuwen.
We vreten allemaal uit de ruif die slavernij heeft opgeleverd. Als mensen dan zo principieel zijn en willen blijven hangen in iets wat 200 jaar geleden gebeurd is dan moet je ook je hand niet ophouden voor alle voorzieningen hier.
Kindhuwelijken oh maakt niet uit dat is religie en cultuur.
Kleine jongetjes uit elkaar getrokken? Religie en Cultuur.
Blije kindergezichtjes tijdens Sinterklaas? Vuile racisten.
Wees juist trots op de 'blanke man'. De westerse beschaving heeft juist als eerste de slavernij afgeschaft daar waar het in de rest van de wereld (vooral moslimlanden) nog lang de normaalste zaak van de wereld bleef (en in voornamelijk moslimlanden) nog steeds is...
Ik trek mij er niets meer van aan. Hoe vaker ze schreeuwen hoe minder dat mij raakt. Hierdoor heb ik mij verdiept in de geschiedenis en snap ik dat het geschreeuw vooral opwekking van zieligheid is.
Mooi. Ik hoop dat Nederlanders weer gaan vechten voor hun identiteit, hun cultuur, hun zelfstandigheid, hun onafhankelijkheid, hun soevereiniteit. Ik wil m'n land terug.
Ik ook! Oh shit, die was al in gebruik bij een meute doorgedraaide doosjes.
Dan zie ik jullie in Eindhoven neem ik aan?
Een betere wereld begint bij jezelf heuy.
Beetje triest dit, om het woord mongolen te gebruiken. Als er één groep in de NL is die zich probeert aan te passen, dan zijn zij het wel.
Er is maar één naam voor die KOZP jankers: Snikkers, klinkt als..........
Een goed initiatief van die PSV'ers.
Go for it!!!
Links is echt een gezwel en het grootste gevaar voor de vrije Westerse wereld. Mooie actie.
Onzin, ik stem ook links en ben ervoor dat tradities zoals deze gehandhaafd moeten blijven. Het is extreem-links en extreem-rechts wat de boel weer eens opfokt.
Mee eens blanke vlaai. Ze openden de poorten voor Moord en verkrachtingen. Zie Duitsland.
Hoe zo tweedeling in het land voor wat een kinderfeest moet zijn, maar de veroorzaker blijft buiten schot de linkse regeringen. Schande wat ze van ons land hebben gemaakt.
Zo is het. De VVD het CDA en die CU zijn ook zo links als de tering op veel onderwerpen. En als je zou verwachten dat ze het linkse tuig een beetje tegengas geven zijn ze niet thuis.
Trumme je vergeet ?66.
Misschien sto simpel idee maar kozp kan toch zelf milticulti intocht houden ? Ik zie t probleem niet zo....
nee joh, dan krijg je geen aandacht.. en dat is nu precies wat ze willen en helaas ook krijgen..
Dat zou op werken kunnen lijken en dan ook nog eens iets constructief en positiefs waarbij ze ergens VOOR zijn. Dat past niet in de linkse wanen.
Wanneer wordt die hele linkse deugcultuur nou eens verboden?
Zodra moslims aan de macht zijn haha.
Kort geding om landelijke intocht Sinterklaas tegen te houden
Tegenstanders van Zwarte Piet proberen dinsdag de landelijke intocht van Sinterklaas tegen te houden via de rechter. De stichting Majority Perspective heeft een kort geding aangespannen tegen de organisatie van de intocht in Zaanstad.
www.bndestem.nl/binnenland/kort-gedin...
Dit houdt niet op tot er dooien vallen vrees ik.
Te laat net al gemeld.
Al.zou de rechter het verbieden, in een kostuum van een boot stappen onder luid gejuich van kinderen blijft toegestaan. Niks illegaals aan.
Ergens zou het mooi zijn als de rechter het gaat verbieden.... heb je ook meteen jurisprudentie om alle moskeeen in NL te sluiten.
hopende gaat de rechter uitspraak doen.. op 7 december!
Als Feyenoord aanhanger moet ik mijn sympathie verklaren voor dit voornemen. Goede jacht.
De tactiek van deze gekleurde snowflakes is waarschijnlijk dat men de tegenstanders wil verwarren door te doen alsof ze in 18 steden gaan demonstreren.
Het beste kan men gewoon even die 2 milieuvriendelijke touringcars uit 1973 en 1995 in de gaten houden waarmee ze op pad gaan:
www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=EB-5...
www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=BB-T...
Van die rode DAF uit 1973 is de APK verlopen. Dus mocht die toch op pad gaan gaarne de lokale wouten even attenderen op dit feit zodat ze de wegenverkeerswet kunnen handhaven en een bon kunnen uitdelen vooraleer ze uberhaupt op pad kunnen. Staat me bij dat die wrakken ergens in Rotterdam staan gestald.
Een voertuig waarvan de APK verlopen is mag niet eens rijden. Hij mag nog wel twee maanden na verloopdatum op de openbare weg STAAN. Niet rijden dus
Wie was de verhuurder van de bussen naar Friesland? Iemand een linkje?
TELEGRAAF Kort geding tegen intocht Sinterklaas
Door MARCEL VINK
Updated 42 min geleden
47 min geleden in BINNENLAND
AMSTERDAM - De landelijke intocht van Sinterklaas in Zaanstad gaat volgende week zaterdag niet door, als het aan de Majority Perspective ligt. De onbekende groepering heeft een kort geding aangespannen tegen de organisatie van het evenement. De zaak dient dinsdag voor de rechtbank in Haarlem.
Wie betalen de proceskosten aan de rechtbank? Hebben die gasten gratis een gesubsidieerde advocaat, zodat we dit nog via ons belasting geld betalen ook ?
Wat een gekkigheid in dit land.
Soros geld ? Dit is FB van ze www.facebook.com/majority.perspective...
Zijn er natuurlijk al weken mee bezig en slingeren dit nu aan,
Zwizalletju | 09-11-18 | 11:19
Ze hebben wel veel fans als ik de reacties daar zo eens lee ;-)
@outdoor: De griffierechten worden in eerste instantie betaald door de eisende partij en worden eventueel later toegewezen aan de verliezer. Daarnaast bestaat er helemaal geen gesubsidieerde rechtsbijstand in het civielrecht.
Wel makkelijk om het over 'gekkigheid in dit land' te hebben terwijl je geen idee hebt hoe het werkt in dit land. :')
@Bijtendehond | 09-11-18 | 12:39 Normale Nederlanders zijn onderhand schijtziek van dit soort volk. De niet koloniale Zwitsers ongetwijfeld ook als ze daar met hun kletsverhaal aan zouden komen , daar heeft Sinterklaas echte Zwarte Pieten met een baard en puntmuts. freierschweizer.ch/images/94web_samich...
Zie eens wat een kleine groep linkse activisten met een anti Nederland instelling , inzake onze cultuur en traditie voor een grote onrust hebben gezorgd. Nota bene bij een eeuwen oud kinderfeest in.
Maar we hebben een regering bestaande uit bangeriken, die gewoon die actie groepen zou moeten verbieden, omdat 90% van de Nederlanders willen dat het Sinterklaas feest wel ons feest blijft .
En dan die vreselijk linkse NPO, die deze nieuwe fascisten steunt !
Rutte gaat binnen kort naar Marrakesh waar hij van de EU een verdrag moet ondertekenen, tekenen bij het kruisje, zodat in de nabije toekomst miljoenen Afrikanen als immigranten Europa zomaar binnen kunnen komen, desnoods te voet!
Dit wordt ons Nederlanders zomaar opgelegd en afgedwongen en dat over dit verdrag in de 2 kamer er niet democratisch over mag worden gediscussieerd.
De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij partijen zoals VVD,D66,CDA en CU !
Schande!
volgend jaar goed nadenken in het stemhokje ! Nederland wordt wakker !!!
Als zelfs mw. Krikke van Den Haag weet hoe je de democratische kool en de geit spaart zonder er een wolf bij te roepen... Waarom is het dan zo moeilijk in de rest van het land waar je ongetwijfeld wel capabele burgemeesters hebt?
Voor 50% pvda. Die grijpen natuurlijk nooit in.
Loopt die nono die het over botsplinters van Sinterklaas had nog vrij rond of wat? Hallo wordt wakker!!!!!
Ja volgens mij wel. Maar die zal de nieuwe Sint geen pijn meer willen doen aangezien anti-Zwarte Piet-demonstrant Erik van Muiswinkel die rol gaat vervullen.
Ja dat ie per ongeluk een Harvey Oswaldje uitvoert op van Mutswinkel.
Mooi om te zien dat beproefde links activistische tactieken nu tegen hen worden gebruikt. Tegendemonstratie aankondigen en hoppakkee afgelasting wegens openbare orde. En indien niet afgelast, dan belet je minstens de toegang tot de beloofde demonstratie plek. Nice. Wie kaatst enzo. Als het recht op demonstratie niet kan worden gewaarborgd dat moeten die beperkingen voor iedereen gelden.
Dit is nu precies wat die KOZP-relnichten en -dramaqueens willen. Escalaties die ze dan lekker kunnen filmen, om te laten zien dat ze zo onderdrukt worden.
Een groot deel van de KOPZ figuren bestaat, als ik van de foto's en talkshows die ik heb gezien mag uitgaan, uit roomblanke media meisjes, voor hen is het een verdien en misschien voor een aantal een discutabel gutmensch model.
Vanochtend rondnhalf 9, was op de radio(npo1) een spotje voor een bepaald programma en daar werd een blank persoon uitgemaakt voor wit en of hij als "wit" persoon vond dat hij altijd bevooroordeel zou moeten worden. Heb het maar half meegekregen, maar dat is dus puur racisme op de Nederlandse radio. Anarchistisch links heeft advocaten bij de vleet, maar waar blijft de advocaat voor de arbeider die weer in de hoek geduwd wordt als racist vanwege zijn blanke huidskleur?
Erfzonde, je bent niet meer blank maar wit, en je moet nu snel HerstelBetalen aan alle zwarte mensen, en vlug een beetje...
Het zeiken van de teleurgestelde nutteloze, geboren uit het mogen en kunnen leven in een prettig land, een bizarre welvaartsziekte.
En dan dit:
www.telegraaf.nl/nieuws/2780749/kort-...
"Majority Perspective" een nieuw soepsidie klupje is geboren....
Vanuit anotomisch oogpunt ben ik stiekem wel nieuwschierig of de neus van de heer airfryer nog platter kan dan ie al is.
Ook interessant is het idee op welke wijze dat gerealiseerd wordt. Vanuit wetenschappelijk oogpunt dan.
Die man is het probleem niet. Hij en zijn volgzame gevolg word gebruikt als nuttige idioten door roomblanke media figuren en poltici die er hun legitimatie en hun boterham mee 'verdienen'. Stem gewoon niet op het kartel, dan moeten deze politici wel terug naar de inhoud.
Ik stem niet op kartel partijen ;-)
In Friesland zijn we heel benieuwd wat er zou gebeuren als je varkens heel lang niet te eten geeft, en iemand komt er toevallig tussen lopen.
Dit is heel mooi. Een 'burgerwacht'. Zat er aan te komen.
Of we schaffen het feest af, toch? www.telegraaf.nl/nieuws/2780749/kort-...
"Majority Perspective stelt dat het kinderfeest racistisch is en eist dat het om die reden wordt geannuleerd. Stichting Majority Perspective is gevestigd in Utrecht, in een pand waar momenteel krakers zouden wonen".
En daar gaan deze krakers geen gelijk krijgen. Dan is het voor hun tijd voor hardere actie. Het zou me niet verbazen als het dadelijk echt tot gewonden en doden komt. Onder de activisten zijn genoeg zwaar gestoorden die menen dat ze het werk van god doen, want racisme.
"Majority Perspective"? Ben benieuwd welke "wetenschapper" deze naam bedacht heeft. Flikker toch op met die nonsens.
@ EefjeWentelteefje
Waarschijnlijk is het perspectief van de meerderheid van alle bewoners van dat krakerspand dat zwarte piet racistisch is.
En dan dit:
www.telegraaf.nl/nieuws/2780749/kort-...
Een actie van de hulppieten van KOZP: een paar krakers blijkbaar.
"Majority Perspective." Right.
Mooi man. Respect voor hoolies is gestegen. Tijd dat die gasten wat klappen krijgen. Als het ze echt om racisme zou gaan zouden ze wel in een land wat echte racisme kent gaan protesteren. Dit is verzonnen racisme. Een van de verdienmodellen van links.
En nu allemaal uit volle borst.
Eindhovuh, Eindhovuh, Eindhoveh
Bij dit soort dreigementen moet je juist die KOPZ-demonstratie door laten gaan. Vroeger werden NVU-demonstraties ook structureel afgelast. Tot dat opperHitler Kusters dit succesvol aanvocht bij de rechter. Nu loopt er vaak een peloton ME mee om die kaalkopjes toch te laten demonstreren. Lijkt mij ook een prima plan aanpak voor de anti-Piet-kneusjes-demo. Recht om te demonstreren is best belangrijk.
Maar niet tussen de kinderen.
Op zich heb je wel een punt. Maar dan ook demonstreren in de Schilderswijk en tegenover een moskee.
@kuifje: prima wat mij betreft. Iedereen die er niet tegen kan en zich misdraagt maakt dan kennis met een gummiknuppel. Van het bevoegd gezag en niet van wat randdebielen die denken dat ze de baas zijn.
Ggroengras | 09-11-18 | 12:27
Misschien is Rusland of China iets voor u. Anders is het nog even geduld hebben, de vv(d) kan niet meteen de door u gewenste technocratische heilstaat creeren namelijk.
Voor bedragen rond de € 10,00 zie ik op internet al mooie zwepen te koop staan.
Wat die uitspraak ook is, KOZP gaat door met demonstreren totdat het hele Sinterklaasfeest afgeschaft wordt. Voor onze vrijheden moeten we nou eenmaal knokken.
Tja ze hebben de tijd.
Buitengewoon domme timing in het licht van de nog lopende rechtszaak tegen de blokkeerfriezen. Beter wachten tot na de uitspraak vanmiddag.
Die uitspraak ligt al klaar dus niks domme timing.
Die ligt al een jaar klaar in het torentje volgens mij.
Laat de politie maar tegen KOZP zeggen dat hun veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
Werkt heel preventief en daar gaat het toch om. Voorkomen is beter dan genezen.
Heeft de Sint nog wel een kruis op zijn mijter.
Of is dat ook weggeroetveegpietst,
omdat anders moslims spontaan uitbarsten in huilen,
bij zoveel aangedaan onrecht...(dat kruisje op die hoed, boehoehoe)
Ik dacht in amsterdam al een tijdje kruisje weg om die reden. Maar heb geen kinderen dus ga nooit kijken.
Ik zou, OM let op "zou" als zijnde mits ik aan de tegendemonstratie deel zou nemen, ze zo hard in elkaar timmeren dat het wit van hun ogen alleen nog via hun anus is te zien. Ik dus hé, niet dat ik anderen oproep dat te doen, ik zou dat doen. Afgelopen met dat eeuwige gezuig van die aan aandacht verslaafde uitvreters. Maar ja, ik ben een ouwe lul die zich niet meer kan meten met de huidige kickbox generatie. Vroegah hadden we de Jantjes, nu de hooligans?
met alle recpect , maar die zwarten hebben geen Anus
Als je elke week gaat trainen is leeftijd niet zo'n probleem hoor. Zeker niet tegen lui die nooit iets doen. Je denkt toch niet dat dat tuig van schop uit zwarte piet over enige vorm van zelfdiscipline beschikt ?
Discriminatie tegen de Mongolen lijkt me.
Lijkt me geen vreedzaam protest, dus dan zelf oprotten, protesteren is een recht, geweld niet.
Dus protesteren met bedreigingen is een recht? Dacht het niet.
Huilende en angstige kinderen valt bij jou onder vreedzaam?
Gewoon sniper jacht! Niks op tegen, lijkt me.
als je als Kick Out Zwarte Piet je beroept op het recht van demonstratie.. want dat is wat ze zeggen recht op te hebben dan ben je absoluut niet geloofwaardig.. Sinterklaas wel overigens.. protesteren dien je aan te vragen! en kan geweigerd worden..
Hebben ze jaarlijks, 18x, in 18 Nederlandse gemeenten, keer op keer dat recht? Hebben die kinderen verder nog rechten?
Wanneer sinterklaascomites bedreigd worden doet het OM en politie daar wat mee? Of zijn wij vogelvrij en als er wat terugdoen, dat wij dan wel aangepakt worden? Want zo werkt dat niet hè.
vandaag om 11.00u gaat de rechter zijn oordeel geven of Nederland zijn traditie na een paar eeuwen niet meer mag beleven..
Benieuwd wat D66 vindt.
Dat gebeurt niet in Eindhoven. Het oude sinterklaascommite is vervangen door een nieuwe stuurgroep. Daar zit dus nu een Bij1 figuur tussen uit Rotterdam. Ze willen de traditionele piet gaan vervangen door eerst roetveegpieten, maar zo snel mogelijk helemaal geen pieten meer. Het oude commite was nog gewoon van de oude stempel. Zwarte Piet hoort gewoon Zwarte Piet te zijn, was hun insteek. Maar dat mag dus niet meer. Oja, de nieuwe stuurgroep heeft direct €2,5000000,- gekregen van de gemeente. (Pin me niet vast op het exacte bedrag, maar het gaat over een aanzienlijke zak met belastinggeld.)
Als je als gemeente Amsterdam dit soort clubs (vaak maar één enkel mannetje met een grote muil) met tienduizenden Euro's blijft subsidiëren, dan moet je dus ook niet raar opkijken als ze hun verdienmodel voortzetten.
-
Dit soort clubs bestaat dankzij één ding: geld. Als ze middelen hebben, dan horen wij van ze. Als deze schreeuwlelijken weer gewoon op hun ouderwetse bijstandsniveau moeten leven, dan horen wij niéts meer van ze.
-
Het is toch te bezopen voor woorden dat gemeentes als Amsterdam op landelijke schaal maatschappelijke onrust in stand houden door het ondersteunen en in stand houden van dit soort griezels?
Op de dag zelf demonstaties verbieden.
Het beproefde gemeentelijke 'Pegida recept': 'wij kunnen uw veiligheid niet garanderen'
U heeft helemaal gelijk. Het is echter niet alleen die KOPZ roverhoofdman, het is vooral de media en de politici die zich namens de rest van die KOPZ mensen menen te mogen spreken die er baat bij hebben. Ze worden gewoon gebruikt als nuttige idioten. Zie ook het verhaal rond de ongekozen burgemeester Waanders, die heeft ze feitelijk gewoon besteld om in haar gemeente een rel te starten om een punt te maken. De echte slachtoffers, dat zijn eigenlijk alle burgers, wij moeten voor deze onzin betalen, inclusief de politieke rechtzaken tegen mensen die hun kinderen willen beschermen tegen de hun opgedrongen burgemeester. Wat een land.
Ik zie op de KOZP lijst van 18 steden een aantal steden waar ze ook met gemak grote groepen supporters van de lokale voetbal club op de been kunnen brengen. Ik zou zeggen ; goed voorbeeld doet volgen!
Dat krijg je als je als overheid maar alles toelaat. Demonstreren mag, maar een kinderfeest verpesten met huilende kinderen niet. Dus daar moet de overheid een duidelijk signaal geven. Doet ze dat niet, dan gaat het zo schuren in de samenleving. Dan krijg je dit soort actie's.
Bovendien zijn de KOZP-mensen bereid tot geweld. Dat hebben ze meerdere keren bewezen in woord en daad. En dat zou voldoende reden moeten zijn om demonstraties van deze groepen niet toe te staan.
Jep ze kleden zich als en vergelijken zichzelf met black panters. Ze hopen echter dat de pro pieten (zeg maar gewone jan en alleman) de eerste stoot geven om te zeggen “zie je nou wel..”
Misschien moeten Sinterklaas en de Zwarte Pieten inderdaad met pensioen en moeten we het voortaan overlaten aan de Kerstman en zijn onderbetaalde Elfen.
Jij weet het inderdaad niet beter
Ik vind het helemaal prima, dat KOZP. Laat ze maar zien wat voor werkschuw onverdraagzaam tuig we binnenhalen. Een soort zelfdestructie.
** Voor wie het nog niet wist**
Vandaag is de def. uitspraak tegen de Blokkeer Friezen.
KOZP gaat naar 18 Nederlandse gemeenten? Geldt dat niet gewoon als bewijs dat ze helemaal niet jaarlijks willen demonstreren, maar wel degelijk al die kinderfeestjes willen verstoren?
Correcter: de openbare orde willen verstoren.
Dat is een strafbaar feit. Kunnen we wat meer mee.
Ik zit al héél lang te wachten op het moment dat 'voetbalsupporters' er genoeg van hebben elkaar de hersens in te slaan, en zich, op hun manier, gaan inzetten voor de gemeenschap, bijv. door een burgerwacht op te richten, het winkelend publiek te beschermen tegen 'hangjongeren', of het vieren van Nederlandse tradities in goede banen te leiden. Zou het dan éindelijk zover zijn?
En dan zou het helemaal mooi zijn als de politie even het parkeerbeleid ging handhaven in een buitenwijk
Lol@"tegen demonstratie". Bij kop en kont grijpen, en de stad uitgooien.
Dit is het mooiste cadeau wat je de linkse kerk kunt bieden. Maak er een slagveld van en de hele linkse media, politiek en rechtspraak (en wachtmeester Parelberg) roept collectief "Schande !". En biedt ze eindelijk de alibi om ZP voor altijd de mond te snoeren. Want "dit moeten we niet willen in ons mooi en lief multicultureel land". "Alle blanken zijn racisten".
Ik ben wit hoorrrrr !
Zo ken ik mensen die van nature rood haar hebben; ook een uiterlijk kenmerk waar zij mee geboren zijn en zelf geen invloed op hebben.
Er is ook wel eens een kind met rood haar geperst en voor 'rooie' uitgemaakt.
Moet er daarom een actiegroep worden opgericht die iedereen wil verbieden zijn haar rood te verven omdat dit stigmatiserend is voor iedereen die van nature rood haar heeft.....?
Blijft dus voor KOPZ over: het argument dat het schminken een verwijzing zou zijn naar onderdrukking. Ooit. Ergens.
Maar van de mensen die hier wonen en leven en net zo normaal doen en net zo hard werken als ieder ander, hoor ik nou nooit dat zij zich onderdrukt voelen - of zij nu een van nature gekleurde huid of rood gekleurd haar hebben.
U kijkt ook Southpark? nl.wikipedia.org/wiki/Ginger_Kids
Leuk, dank voor het linkje; ik kende het niet.
Uit de Volkskrant: "Sinterklaas deugt ook niet, zei Michael van Zeijl in het gesprek met burgemeester Hamming: ‘Kwalijk dat kinderen bij een oude katholieke man op schoot zitten.’ En: ‘Waarom moet Sinterklaas altijd een man zijn?’, vond Naomie Pieter van Kick Out Zwarte Piet deze week op radiozender Den Haag FM. ‘Kan het niet een vrouw zijn, of iemand in een rolstoel?’ "
Daarom moet er niet toegegeven worden, ze zullen namelijk nooit ophouden. Protesteren om het protesteren, om wat voor non-reden ook.
Hoe krijg je een rolstoel op dat paard?
Paard zal ook wel niet meer mogen, want dat is beledigend en vernederend voor Fatima Elatik.
@Superior Bastard | 09-11-18 | 10:07
Gewoon het karretje áchter het paard spannen;
static.skynetblogs.be/media/64634/1302... ?
Michael van Zeijl deugt zelf niet.
Die Muiswinkel die het van hoofdpiet geschopt heeft naar de allerhoogste baas functie.. komt ie ook op T.V en in Eindhoven?
Het mooiste sinterklaas geschenk dat je mij zou kunnen geven is dat die Muiswinkel zelf een trap onder z'n hol krijgt van zo'n KOZP-demonstrant.
Ik las gisteren op Facebook dat die lui, zelfs Sinterklaasorginasties in een dorp in Zeeuws-Vlaanderen bedreigen via Privé-berichten.
Dat stond er niet met zoveel woorden in, maar het was duidelijk,
Nu kom ik zelf van dat dorp vandaan (ik woon er niet meer) en had ik toch wel wat meer incasseringsvermogen van mijn dorpsgenoten verwacht en die privé-berichten gewoon genegeerd.
www.facebook.com/Sinterklaasfeest-Slu...
Laat die "anti-mongolen"-gasten eerst eens fatsoenlijk Nederlands schrijven. Dat is ook traditie: de Nederlandse Taal beheersen.
Heel goed dit. Feestje van de kinderfeestverpesters wordt zo dus verpest. oog om oog, tand om tand. Even kijken wat het OM en de gevestigde linkse politiek hier tegen gaan doen. Waarschijnlijk worden demonstranten voor het behoud van de Nederlandse culturele waarden hard aangepakt, maar als we met heel veel zijn zal het OM en de "anti-racistische" PvdA/D666/Groen-Links politiek hier heel lastig nog iets tegen kunnen doen.
Let wel: in Eindhoven bedoelen we met mongolen niet letterlijk personen met het syndroom van Down maar iets veel ernstigers. En wat precies dat is niet met woorden uit te leggen. Dat moet je voelen!
Inwoners van Mongolië?
Ik zal het zo zeggen, dat laatste keer dat iemand mij in Eindhoven een mongeaul noemde ging gepaard met een vuist tegen m'n smoel. Ze zijn dus gewaarschuwd.
Een vuist tegen úw smoel, of een vuist tegen het smoel van iemand anders? (en wij weten natuurlijk niet of u er niet heel toevallig uitziet als Dzenghis Khan)
Het was lang geleden tijden mijn publiciteitsjaren. Ik was een links iel mannetje en had het waarschijnlijk verdiend ook.
De mensen die ons mongolen noemen zijn zelf mongolen! (Hardcore will never die!!! *kwijl*)
Don't fuck with Eindhovenaren.
*Gravin gaat hooivork zoeken*
De witte mongolen tegen de zwarte mongolen.
Ik ga er voor zitten...
Het is wachten op de klap.
Voor veel mensen boeit de kleur van Zwarte Piet misschien niet, maar zolang we naar individuele belangen gaan kijken, in plaats van nationale belangen, verliezen wij als land onze identiteit. Deze mensen stoppen toch niet bij Zwarte Piet- mochten zei zegevieren. Tijd dat Nederlanders voor het land opkomen in plaats alleen voor zichzelf.
Hear hear.
zei?
Oftewel hoe kan ik nog meer gratis geld aftroggelen van de blanken, door te blijven janken over de erfzonde...
Ik zie het trouwens nog gebeuren dat Feyenoord supporters en PSV supporters gebroederlijk de handen ineen slaan voor de gelegenheid. Snif. Wat een mooie wereld.
idd oprotten met die KOZ-beroepsfascisten. Parasiterende nietsnutten.
Wel eindelijk eens Nederlanders die actief de straat op gaan om hun ongenoegen te uiten in plaats van klagen op het internet.
Zouden ze het geweldloos kunnen houden?
Nou die lui van KOZP zijn in ieder geval niet geweldloos. Die willen de hersens van de Sint uitgespreid zien over de kindertjes. Dus wat denkt u zelf?
Ik hoop het niet. Ik zou het zeer waarderen als ze die hufters eens een flink pak slaag geven. Gewoon een flinke aframmeling geven, anders leren ze het nooit en dan hebben we volgend geen last meer. Ik denk dat 95% van de Nederlandse bevolking achter ze staat
Als de hooligans slim zijn (oh wacht..) dan vormen ze een menselijk schild, en laten kozp hun lelijke kant zien en blijven ze zelf roerloos en geweldloos staan. Eens kijken hoe de slinkse media dat plaatje gaat rechtlullen.
Al gun ik ze het pak slaag van Beau enorm.
@beau van rtl: ik stem voor!
Het zou overigens ook wel heel vervelend zijn als net rond die tijd toevallig alle beveiligingscamera's in de wijde omgeving uit staan en alle agenten toevallig nét even heel erg naar de andere kant van de straat kijken omdat daar bijvoorbeeld een poesje loopt.
Knufter
Op 4 pootjes?
Is eindeloos op elkaar zeiken rond december inmiddels al beschermd cultureel erfgoed?
Het schijnt dat het allemaal geen zin heeft te demonstreren tegen de beroepsgekwetsten. Volgens de voorpagina van de Volkskrant zijn "Zelfs de voorstanders het erover eens dat zwarte Piet zijn langste tijd gehad heeft".......
Ach die 'voorstanders' zijn de Volkskrant lezertjes en die zijn nou eenmaal niet serieus te nemen. Gewoon doorlopen mensen.
Tja, er zijn nu eenmaal heel veel mensen die het niet zoveel kan schelen wat voor kleur een fictief personage op een KINDERfeest heeft en die genoeg andere zaken hebben waar ze zich druk om maken, in plaats van hun frustraties af te reageren op een paar sneue figuren die je het beste kunt doodzwijgen.
in deze gaat het helemaal niet meer over de kleur van Piet maar over een terreur organisatie die het recht heeft om bij een kinderfeest tussen peuters en kleuters met hun papa, mama, opa en oma te demonstreren en die terreurorganisatie kondigt met hun naam al aan hoe zij demonstreren zien.. dat is de discussie in dit land op dit moment.. de overheid laat dit gebeuren en handhaaft alleen de protesten tegen de komst van die terreuroganisatie.. tis net als met jihadisten dit land binnen halen en laten en vervolgens schouder aan schouder na een aanslag diepe geschoktheid te tonen en de kwaadwilligen te berechten ( als ze niet al in mootjes liggen).
dat is er loos in dit land! burgers dienen beschermt te worden tegen geweld dat aangekondigd wordt.. Overheid echter schuilt zich achter het recht van de kwaadwilligen .. dan krijg je burger opstanden. Als overheid vervolgens deze opstanden gaat bestrijden krijg je nog meer onvree onder de bevolking die zich niet beschermt meer voelt.
Bij de Volkskrant is al jaren geleden besloten dat Zwarte Piet moet verdwijnen. De krant is dus amper meer serieus te nemen in deze discussie. Onbegrijpelijk dat ze zich scharen achter groeperingen als Kick out Zwarte Piet en de Grauwe Eeuw, die door terroristenbestrijders worden beschouwd als een gevaar voor de samenleving. En als er een onderzoek is waar uit blijkt dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders voor het behoud van Zwarte Piet is dan staat daarover geen letter in de krant. Het is allemaal zo voorspelbaar.
Wel n goede oplossing: Sinterklaas laat zich voortaan vergezellen/ begeleiden door de plaatselijke Hooligans.
Dat hebben de Rolling Stones ook een keer geprobeerd. Liep niet zo goed af. Voor het publiek dan.
Eierbal-is-fijn | 09-11-18 | 09:46
Tja tegen bepaalde moet je nu eenmaal geen pistool trekken
En ook nog eens vijf punten voorsprong op die Bijlmer Pieten, dat dan weer wel.
Lol. En die kleine kinderen die er niets van begrijpen.
Mama, ik ken geen Sinterklaasliedje waar ze "helemaal niets in Amsterdam" zingen.
lol
Mongolen de nieuwe Finnen.
Er worden mensen binnengehaald waarom ik niet gevraagd heb.
Deze worden naast mij in een huis of appartement gezet.
Mijn levenswijze en tradities moet ik aanpassen voor deze mensen
Voor hun levenswijze en tradities moet ik respect hebben
En ik mag er via de belasting ook nog voor werken
En dan vinden de regenten het gek dat ik ga bokken
Er zullen veel van dit soort ikken rond sjouwen.
ja ik
Ik
Zatkniss
Geweldig!!
Lupuslupus | 09-11-18 | 09:46
U betaalt geen belasting.
#ikook
Ja, weg met dat linkse keurslijf !
#metoo
@Zatkniss | 09-11-18 | 09:40 |
U bent inderdaad niet de enige. Ook ik heb het snotje meer dan vol van deze onzin. Al een lief poosje trouwens.
Dat heet 'bezetting', alleen wordt het deze keer door de regering geregisseerd en gefaciliteerd! Feitelijk is het allang oorlog!
Komt deze actie uit de koker van Lingo Star?
Ja nee ja nee, toe maar, een complete burgeroorlog om een kinderfeestje. Binnenkort de kerstboom want zielig voor de kerstbomen en geen vuurwerk meer want zielig voor huisdieren.
GroenLinks is al een aantal jaren bezig om vuurwerk te laten verbieden.
"Complete burgeroorlog". Overdrijven is ook een kunst.
En Kerst was sowieso al haram en raciesties voor de Isléhéhéhm aanhangsels.
Bij onze zuider buren is het "Kerstfeest" reeds omgedoopt tot "Winterfeest",
want moslims krijgen telkenmale een toeval bij het zien van een kerststalletje bijv.
Ze stappen dan geheel verdwaasd in een kleine vrachtwagen, en gaan loos.
Vuurwerk zou inderdaad verboden moeten worden, ja! Mateloos irritant, stompzinnig en vooral nutteloos geknal waar veel mensen, dieren en het milieu last van hebben! Daar hoef je niet links voor te zijn om dat te snappen!
Ik zal er zijn, ondanks mijn aversie tegen PSV hooligans. Het wordt hoog tijd, dat KOZP weer terug in zijn hok wordt getrapt. (Natuurlijk niet letterlijk, maar figuurlijk.)
Vuur met vuur bestrijden, helemaal goed! Beide groepen hebben hetzelfde lage IQ (zie de taalfouten in de aankondiging). Als de politie en (lokale) overheden niet ingrijpen en deze onzin toestaan, dan krijg je dit soort escalaties. Niemand wil die klaagnegers uit de Bijlmer bij de sinterklaasintocht zien. Ik hoop natuurlijk op rellen, maar laten ze wel ergens afspreken in een weiland buiten de stad, weg van de kinderen die gewoon voor Sinterklaas komen.
KOZP gaat naar 18 plaatsen ?? Wist nog eens niet dat ze zoveel medestanders hadden . Ik vermoed dat ze uitzendkrachten hebben ingehuurd .....
Sommige activisten bezoeken 3 plaatsen.
Ik denk dat ze niet vetder komen dan 1 plaats. KO on the ground.
Anders vragen we het leger of ze die rond willen vliegen in helicopters. Of zijn die op?
genoeg witte helpers daar in dat gesticht aan de amstel
nee joh.. we hebben nog een linkse protest groep die wel aansluit.. veelal de uitvreters van dit land, die menen dat ze in een bevoorrechte positie mogen zitten om de werkers die hun vreten bij elkaar werkt te leren hoe men zich sociaal dient te gedragen.. dat spul!
Mijn zegen hebben ze, gebruik gerust geweld het boeit mij niet
Zolang ze het geweld maar buiten het zicht van kinderen houden.
Dit is Nederland. Deze jongens hebben demonstratierecht. Ze zijn bang. Geef ze een safespace. Nu.
Binnen de linkse safespace wordt kozp op handen gedragen en wordt net gedaan alsof heel Nederland achter ze staat. De werkelijkheid is weerbarstiger zoals we zien.
Dat komt omdat die hele linkse safespace eigenlijk bestaat uit alleen maar hele bange mensen, die weten dat de fatsoenlijke rechts-stemmers hun toch geen pijn gaan doen, en dat dat andere volk (mochten ze ooit de macht in handen krijgen) de linkse safespacers wel laat leven.
Het is ook heel raar. Omdat het ons niet multiculti genoeg kan zijn gaan we onszelf maar zwart maken. En dan nog is het niet goed.
Er zijn twee groepen verantwoordelijk voor de grootste etnische zuiveringen en massa moorden. Moslims en socialisten.
Mag ik hier nu wel een linkje plaatsen?
"Sinéad O’Connor walgt van blanke mensen"
www.telegraaf.nl/entertainment/277058...
Sinead heeft hulp nodig, knettergek dat wijf. Ontoerekeningsvatbaar.
Wie?
Dat mens is gek. Is intussen vaker van religie gewisseld dan van tampons.
@bozepaarseman Shuhada' Davitt, zoals ze tegenwoordig door het leven gaat. Is ook pas gelovig geworden toen ze klaar was voor de Long Stay.
"Maar eerlijk gezegd wil ik nooit meer tijd doorbrengen met blanke mensen"
Zegt een roomblanke zangeres(???), ze is nu in therapie omdat ze niet meer met zichzelf overweg kan. LOL.
Wel cool, je mag haar "Fruity Loops" noemen terwijl je haar op de achterbibs slaat (met een roe..?)
Ergens heeft ze wel een punt, aangenomen dat ze zichzelf en types als Erik van Muiswinkel op het oog heeft.
sinead spoort niet, heeft ze nooit gedaan. Tis dat ze haar zware depressies vaak met zingen naar een dieper nivo kan brengen maar verder.. pillen erin!
Dat is toch dat suicidale geval? Geen wonder dat het voor een enkeltje islam gekozen heeft.
Het enige positieve aan die trol is dat ze zelf beseft dat ze een rasist is.
Die is zó gestoord dat zelfs zo'n 30 jaar GGZ geen fluit geholpen heeft.
Dat werd vroegah dwangbuis maar magnietmeer.
Komt mooi uit, ik walg ook van Sinead O’ Conner... alles weer in balans :)
Goede aktie van die PSV supporters, maar waarom alleen NA de stad?
Kan toch ook VOOR de stad?
Jongens toch...... beetje betere taal graag.
Pleit je nu voor afschaffing van ons demonstratierecht en praat je geweld (want dat zijn hooligans) tegen demonstranten goed? Damn... je zit op het verkeerde platform geloof ik.
Met deze demonstranten heb ik niet zo veel op. Hoe ze er ook uit komen; ik slaap er wel om.
Dat is Eindhovens. We zitten hier ook onder voetbal en voor de computer.
Trouwens: waar en hoe praat ik geweld goed?
Geweld tegen KOZP mag wel van Ardberg maar een tegenreactie ist ver.bo.ten. Lol.
Vindt de overheden gestoord om dat geteisem demonstratierecht te geven. Dat weet u vast zelf ook Ardbeg. Er wordt op deze manier nadrukkelijk om tegenreaktie gevraagd. Lijkt wel uitlokking.
In Eindhoven hebben ze besloten dat Sinterklaas op een platte kar bij het stadhuis wordt binnengehaald.
Mark van Bommel is sinterklaas---> Luuk de Jong met zijn elftal plus de reserves zijn zwarte piet.
Wellicht dat het nu rustig blijft... mensen uit Amsterdam en Rotterdam die met de trein komen - worden bij het station netjes opgevangen waar ze via grote beeldschermen dit feest mogen meemaken.
Het Nederlandse OM en zijn prioriteiten:
tpo.nl/2018/11/08/aangifte-doen-van-m...
Moet je dan je misbruikte kind op een snelweg zetten, voordat er actie ondernomen wordt?
Hoe 20 beroepsdemonstranten een half land kwetsen en helemaal gek krijgen. We laten ons toch niet op de kast jagen? Dat is juist wat ze willen! We zijn toch geen Moslims jongens? Wij kunnen die kritiek toch gewoon aan en gaan niet als een gekwetste Jihadi wiens profeet zojuist is beledigd door de straten rennen? De echte Zwarte Piet-believers weten dat er geen hogere macht is dan de alwetende Zwarte Piet en dat de tegenstanders zullen branden in de hel. Ik troost me met die gedachte. Daarnaast pleit ik voor minder kerstbomen in dit land en de terugkeer van de roe. Tijd dat stoute kinderen weer slaag krijgen en in de zak teruggaan naar Spanje, net als vroeger voordat de gutmenschen de roe afschaften en Zwarte Piet zogenaamd opeens uit de schoorsteen kwam. Lijfstraffen en 100% schmink-bedekking, dit land is het zat!
Na jarenlang opslurpen van belastinggeld eindelijk eens een charme offensief van hooligans. #blokkeerhoolies
De wind van kozp is ook weer overgewaaid. Denk dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn... Wat is het volgende vermaak? Welke "zielige" mensen gaan nu weer klagen over iets nutteloos. Waar kunnen we nu om gaan lachen, en om wie kunnen we nu gaan lachen!
Gouden koets restauratie is bijna af, kunnen we elk jaar in maart al over Prinsjesdag gaan zeiken.
Ik voorzie alleen wel dat er dan wat daadkrachtiger opgetreden gaat worden tegen die beroeps-querulanten.
Ik moet altijd erg om jou lachen, Mark.
@ Harry Turtle | 09-11-18 | 09:34: Die gewraakte panelen zijn of aangepast, of ze zijn spontaan bij het filmrolletje gaan liggen. Er kan ook nog een spontane brand of diefstal plaatsvinden, maar dat zou wel erg opvallend zijn. Zolang het PC virus rondwaart, zolang kan men vanalles verwachten.
Het zal allemaal wel. Ik maak me voornamelijk zorgen over dat deze mensen blijbaar echt niets beters om handen hebben dan demo's te organiseren. Wat mij betreft kan de politie alle namen optekenen en deze doorgeven aan het gemeentelijk orgaan om de huidige arbeidsstatus onder de loep te nemen onder het mom van: "Als u kan demonstreren, dan kan u ook wel werken."
Onverdraagzame tokkies die ander onverdraagzaam tuigh gaan provoceren.
Dat zal gezellig worden daar.
Krikke doet dat handiger, hier mogen ze in een vak ergens langs de route naar hartenlust protesteren.
Heeft niemand die dat niet wil last van, maar ja we zijn hier qua miljoenmiljard demonstraties dan ook wel wat gewend.
Het is nog maar de vraag of de KOZP activisten zich aan de bepaling van Krikke gaan houden.
Het zijn er maar een paar. Maken we ons niet druk over.
Ik hoop dat als deze moderne NSDAP ers zich er nier aan houden de ME even goed los gaat op de nieuwe Moffen. Wel buiten het zicht van de kinderen. Dit is voor het eerst dat ik het eens ben met krikke
Nou, dat wordt dan dus de dommen (want voetbalsupporters) tegen de mongolen, daar op die markt. Nu al top-amusement. *zak chips pakt*
Goedgekeurd door de vereniging van huisvrouwen.
Als ik KOZP`r was zou ik Millwall contacten voor versterking.
Laat ze toch lekker protesten. Op een tochtig veldje langs de A12 ofzo.
De NOS komt er toch wel op af, en zodra ze een beetje aandacht krijgen zijn ze al blij.
Dat gespuis aandacht geven is juist fout! Staan ze weer te krijsen op tv en in een of andere talkshow en staan we weer dagenlang foto's in de krant, daardoor vinden ze zichzelf geweldig! Gewoon geen aandacht aan besteden!
Wat een treurigheid. Zowel 'Ehv hools' als die kneuterige kut discussie over de hoeveelheid schmink op het gezicht van een sprookjesfiguur. Klapjosti's, ga werken en voel je toch niet zo snel beledigd zeg. Grow some balls. Ik wil natuurlijk wel de beelden zien van 20 verloren capuchonklootzakjes op de markt in Eindhoven die leuzen scanderen over zo'n debiele tokkie discussie. Dan neemt geen enkele harde kern in Europa je nog serieus. Plaatsvervangende schaamte.
Gelet op de gemiddelde teneur van uw reaguursels hoeft uw schaamte echt niet plaatsvervangend te zijn hoor,
Ik schaam me voor deze discussie ja. We worden door de hele wereld vierkant uitgelachen vanwege deze kleuterdiscussie over de hoeveelheid schmink op het gezicht van iets wat we zelf ooit verzonnen hebben en wat we tussentijds al tientallen keren hebben aangepast. En terecht.
De hele wereld schijnt er erg mee bezig te zijn inderdaad.
Wat Ardbeg zegt. Spijker op zijn kop.
De rest van de wereld zal het wel eens zijn met het kozp gebeuren want die kennen het 'Sinterklaasgevoel 'niet en zien alleen blackface types .
Koning BongoBongo | 09-11-18 | 09:38
Nee, die zien volwassen mensen die elkaar de kop inslaan omdat de één roetvegen wil en de ander een volledig zwarte kop.
Persoonlijk vind ik het b.v. het besnijdenis vraagstuk urgenter. De eenzijdige plaatsvervangende schaamte is een enorm slinks zwakte bod.
Alcoholvrij bier
Caffeïne vrije koffie
Electrische auto
PSV hooligan
Softcore porno
Porna
Die vergat je nog
vegetarisch vlees
Superior Bastard
mooie Multipla
Nuchtere NedCar medewerker
BeunDeHaas | 09-11-18 | 09:45
Klopt. Dank voor je aanvulling. ;)
Hier in NL is men vergeten wat democratie is. Dat is het hele probleem. Democratie is volgens mij altijd de meerderheid, lees de helft plus 1 dus. Democratie is dus niet een minderheid op een voetstuk plaatsen.
Democratie is ook vrijheid van meningsuiting en demonstratierecht maar die vlieger gaat ook niet voor iedereen op hier.
Daar denken ze in Den Haag toch echt heel anders over.. daar is democratie vooral de minderheid een stem geven en beschermen en doorvoeren wat de minderheid aan elite van belang vind..
Nederland is een koninkrijkje, dus dat hele democratie verhaaltje is een farce. Een verhaaltje om de horigen rustig te houden en de taxfarm lekker te laten draaien..
--
Democratie in een koninkrijk, ja eeh duh, da toch kan helemaal niet man! godverdommekes nog aan toe!
@PijlVader
Volgens die doctrine verandert democratie in een tirannie van de meerderheid. Een van de redenen dat democratie niet in alle windstreken een succes is.
@PijlVader
Nee, jij bent vergeten wat democratie is. Het is een evenredige vertegenwoordiging van mensen. Het is niet dat de meerderheid alles maar bepaalt (ten koste van een minderheid).
Sinds dat EU-gespuis het voor het zeggen heeft in Europa is WEG-MET-ONS de leus, dus dat betekent dat alles wat niet-Westers is hier alles mag, geen strobreed in de weg wordt gelegd, overal hun zin in krijgt en ook nog eens geld toe ontvangt! Die minderheid fokt trouwens lekker door en is zo langzamerhand hard bezig een meerderheid te vormen! Past dus precies in het plan!
zou Kick Out KOTZP .. wel mogen eigenlijk.. gewoon noemen bij hun naam. Ze heten toch als actiegroep KOZP?
KOZP is in naam toch direct een (geweldadige) oproep tot geweld Kick Out Zwarte Piet?
Overigens begrijp ik niet dat zoiets half Engels/Nederlands is opgezet.. voor een oerHollandse traditie, maar dat terzijde.
kick (de; m; meervoud: kicks) staat van verrukking of opwinding
Beetje Sinterklaas gevoel dus.
www.vandale.nl/gratis-woordenboek/ned...
Op de hoek van de straat staat een KZOP’er,
't Is geen man, 't is geen vrouw , 't is een farizeeer.
Het roept hard: “Ik strijd tegen discriminatie”
maar door het gezeur verdeelt het de natie.
Daarom roepen wij luid tot Zwarte Piet:
“Wij willen deze geen-van-drieër niet.”
Daarom zingen zwart wit geel en rood:
“Neem ze mee terug in uw boot.”
Dan gaan wij verder met het feest.
Van ooit gezellig maar straks terug van weggeweest.
Ik las het al eerder in de panelen. Katoenplantages gaan het helemaal worden in West Europa.
Katoen wil hier niet groeien, (veel te koud) dus dat gaat het niet worden.
Dan moeten we nog wel even wat gaan doen aan de co2 uitstoot.
Een paar tandjes CO2 erbij dus. Strak plan,
Vind maar eens iemand die bereid is om er te gaan werken.
Trouwens : je hebt helemaal geen toestemming of vergunning nodig om te demonstreren. Je mag in principe altijd overal demonstreren tenzij de openbare orde in het geding is.
Dit geldt natuurlijk voor KOZP maar ook voor de spontane Kick Out de Zeur Pieten acties.
Trouwens: bullshit.
Je moet de demonstratie alleen wel aankondigen, waarna het openbaar gezag kan besluiten dat te verbieden ivm openbare orde.
marcoplarco | 09-11-18 | 09:20
Dat hoeft niet.
Hangt vd gemeente af of aanmelden verplicht is. Maar we zijn wel in NL : een demonstratie verbieden alleen omdat ie niet is aangekondigd mag weer niet.
Maw : aanmelden is optioneel, zelfs in Den Haag.
Ja dat ga je krijgen als de mensen die wij, de maatschappij, betalen om ons te beschermen tegen radicale racistische mafketels, hun werk weigeren te doen. En daarmee grote risico's op escalatie bewust uitlokken. En er liever voor kiezen om jan modaal met zn gezin voor het hekje van het OM te zetten ipv de mensen die bewust uit zijn op maatschappelijke polarisatie en bot geweld.
Het is niet goed te keuren, maar inmiddels ook niet meer af te keuren. Ik begrijp het heel goed.
Ik keur het wel goed. We hebben nu wel lang genoeg over ons heen laten lopen. Veel te lang. Vuur moet je met vuur bestrijden.
Een goede zaak; slimme zet van deze voetbaltokkies.
Zo wordt de bal bij de burgemeester gelegd, die maar op 1 manier zijn neutraliteit en de vrede kan waarborgen: beide demo's verbieden.
ik word spontaan fan van PSV
Uiteraard weet ik dat mensen uitschelden en dreigen met geweld niet netjes is, maar in dit specifieke geval moet ik er toch even om grinniken. De leden van KOZP adviseer ik voortaan iedere uitkering te weigeren, teneinde hun protest tegen fascistisch Nederland kracht bij te zetten. Je wilt tenslotte geen boterham eten die is belegd door racisten!
Meest idiote is nog dat deze hele beweging gewoon indirect gesubsidieerd wordt vanuit de overheid.
KOZP is al in naam voortdurend aan het dreigen met geweld.. en aan het oproepen tot geweld, tussen kinderen schijnt dit heel normaal te zijn volgens onze gezagshebbers in Den Haag.. moet kunnen..
KIck Out betekend in oer Hollands gewoon schop ze eruit! en dat tegen zwarte Piet.. de gesminckte dan he en de ongesminckte acteurs die een traditie figuur uitbeelden.. gewone burgers in het normale leven..
Niet alleen het beleg, zelfs de boterham krijgen(!) ze van de racisten. Hypocriet tot op het bot.
Niet handig, zo'n ongenuanceerd geluid.
Daarover gesproken, ik stap zo in de auto naar Leeuwarden. Kom je ook?
Met de auto? Milieurascist! Pak de bus (touringcar dan hehe)
Toch wel geinig dat die KOZP boeroepers geconfronteerd worden met hun eigen randstedelijke bubbel
Tactiek van de bijlmerbus is overal demo's aankondigen. Ze zijn hooguit met 150 dolle eigen-pigment-eerst fanatici, dus ze kunnen niet overal tegelijk zijn. Ze komen over t algemeen daar waar pers is. Dus t zal wel Zaandam worden, als ze iig en oh ironie, op tijd hun bed uitkomen.
T begint inmiddels wel krankzinnige vormen aan te nemen, en dat voor een fictief kinderfeestje waar ukken tm 7 in geloven. Dit heeft niks meer met zwarte piet te maken.
Gewoon om 06:00 de intocht laten beginnen...
Mensen gaan compleet apeshit over welke schmink je een volwassene op zijn of haar porem smeert voor het spelen van een verzonnen figuur. Je zou zachtjes beginnen te hopen op een nieuwe pandemie die 1/3 van Europa over de kling jaagt.
'Oprotten met die mongolen' is inderdaad ongelukkig als tekst.
En een belediging voor mongolide personen. Zegt u het maar....
Kent u een mongool die zo doordrenkt van blankenhaat is als de KOZPers?
Kent u een mongool die evenzo hondsdol, terroristisch en agressief is als KOZPers?
Kent u een mongool die ooit wel eens kleine kinderen uitschold voor "Racissssdtt!!!!' met de opzet die kinderen bang te maken, en zodanige vrees aan te jagen dat ze niet meer naar de intocht durven?
Ik ken zulke mongolen niet. Wel genoeg KOZPers die zo zijn (allemaal!), maar niet 1 mongool.
Imho ... moet KOZP als terreurorganisatie worden aangemerkt, verboden en opgeheven.
"... moet KOZP als terreurorganisatie worden aangemerkt..."
.
Dat staan ze al, ze staan op de lijst van de AIVD. Jenny Douwes merkte dat aan de tafel van Twan nog eens fijntjes uit, dat dat een van de redenen was dat ze niet met die jongen aan tafel wilde.
Mongool is in het Zuiden des lands een gewoon beschaafd scheldwoord voor iemand die je niet aanstaat. Zie de New Kids.
In een later rapport is dat fijntjes weer omgebogen om juist de blokkeerfriezen impliciet als terroristen af te schilderen.
Die Kozp malloten hebben waarschijnlijk allemaal 1 of andere uitkering, waar halen ze anders de tijd vandaan? Dus korten want niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, volgens mij nog altijd een voorwaarde voor in ieder geval een WW uitkering.
Wel grappig dat we al tientallen jaren dwangvoeding krijgen vol links multicultureel geleuter, maar dat ons sinterklaasfeest een brug te ver lijkt
Hé Rutte, "Wat een gaaf land hè!"
Het kan nou eenmaal geen gaaf land zijn voor iedereen. En dat bedoelde Rutte dan dan ook niet. Het is een gaaf land voor bijvoorbeeld Mo en voor Aisha, want alles graties!
Dat riep hij ook toen hij in z'n ballenbroekje tussen die aanrand-marokkaantjes in dat zwembad stond.
Ben benieuwd welk 'signaal' de rechtspraak vanmiddag gaat afgeven @ blokeerfriezen.
Als die rechters vandaag de Friese helden straft, zijn de rapen gaar !
de wal gaat het schip keren, oprotten met die kansloze beroeps demonstranten.
Kansloos plan. Gaat sowieso niet goedgekeurd worden en ze hebben de meerderheid niet achter zich.
Vandaag is toch ook de uitspraak mbt de blokkeer Friezen?
Je was me voor. Ja, rond één uur.
Ik ga zo rijden, wil een plekje vooraan.
Die PSV-ers hebben de smaak te pakken na eenbezoekje in Engeland
Even goed de roe eroverheen ,en wel zodanig dat ze zich wel twee keer zullen bedenken om nog eens te gaan rellen .
Als het Mongoolse migranten zijn, moeten we ze, in aanloop naar Mark Rutte's ondertekening van het Migratiepact, welwillend in al hun behoeften voorzien en ons eigen volk de grond instampen als racistisch.
hoppa zouden meer mensen moeten doen!
oprotten met die zielige flapdrollen. ga ergens anders jezelf zielig vinden en genieten van je kudt leventje.
He wat fijn, al dat hart voor het kind. Zullen de kleintjes blij mee zijn. De feestvreugd van mongolen versus randdebielen.
Pardon?
U zet anti-KOZP activisten weg als 'randdebielen'?????
FYI, het zijn Nederlanders!!!!!!!!!!!!!
(.. en geen 'randdebielen', dat zijn mensen zoals die bij gebrek aan woordenschat menen scheldwoorden te moeten gebruiken .. sorry, maar anti-KOZP 'randdebielen' gaat te ver, is niet alleen beledigend, maar roept ook op en zet aan tot haat).
Even los van om wie het gaat, als je mongolen uitdeelt moet je een randdebiel kunnen incasseren, lijkt me. KOZPers zijn ook Nederlanders. Voor u wellicht met een verkeerd kleurtje en mening. Maar daar wordt dat paspoort niet anders van. Ik heb een klein kind dat ik een feest gun zonder geweld. Voor en tegen interesseert me geen reet. Plezier en veiligheid voor mn kind wel.
Kijk dat KOZP eens bruggen bouwen en mensen verbinden. Met KOZP als gemeenschappelijke vijand gaan mensen ineens mobileren!
Na de stad? Na in plaats van naar is een onuitroeibaar virus aan het worden. Kansloos.
Stamt nog uit de tijd van de telex waar elke karakter geld kostte en je dus van alles ging afkorten.
Stop.
Ontuitroeibaar? Dit is de eerste keer dat ik het zie. Maar goed, ik hang dan ook niet op Twitter rond.
"na de stad" is apocalyptisch.
Het zijn geen Mongolen maar negerTs....
het zijn hoofdzakelijk blanken die negerTs willen vertellen hoe zielig ze zich moeten voelen door zwart piet.
Dat krijg je ervan.
Lijkt me toch verstandig dat die kozp even nagaat of het slim is om te gaan. Ben benieuwd of die gast van de grauwe eeuw echt ballen heeft en afreist naar onder de rivieren. Zou eerste keer zijn dat ik hooligans begrijp.
Tuurlijk gaan ze. Wat je ook van ze vindt, strijdbaar zijn ze wel. En het levert gouden publiciteit op.
Strijdbaar?
Ik zeg: racistisch, en vervult van haat (tegen alles dat blank en Nederlands is).
Verstandig van Krikke. Zal dus wel een kort geding geëist worden door KOZP. Dat is gewoon een extra tandje drammen in een leven dat al grotendeels uit drammen bestaat.
Laat ze dat alsjeblieft doen. Het recht op demonstratie is immers een groot goed dus als burgemeester moet je zwaarwegende redenen hebben om op voorhand elke demonstratie te verbieden. En als Krikke gelijk krijgt, dan heb je een prima blauwdruk voor andere burgemeesters lijkt me
De hoeveelheid gezeik/gedoe/dreiging van geweld al meerdere jaren achter elkaar als de anti-pieten willen "drammonstreren" lijkt me zwaarwegend genoeg om de demonstratie op die dag op die locatie te verbieden. Ze zijn welkom hier op een andere dag, of als ze op industriegebied Acht gaan staan ofzo. Maar niet tijdens de intocht in de stad. Klaar.
Ze mogen ook demonstreren, alleen niet op het Plein. En dat willen ze juist, want daar zijn de kinderen die ze willen treiteren.
Eindelijk eens verstandig, anders blijft het ieder jaar maar door etteren.
Moet je eens kijken wat voor en sociale onrust een paar klaag negerts kunnen veroorzaken. En dan te bedenkend dat er 2 miljoen moslims rondlopen die ook wel van en beetje onrust stoken houden... Ben benieuwd wanneer Nederlandje voord eerste keer 100.000 moslims die boos zijn, op iets onbenulligs, op straat gaan zien, dat kan nooit mee lang duren.
Die gaan alleen los als er bepaalde toeslagen/uitkeringen worden stopgezet. Anders ga je ze niet horen.....
C'est Ça?
Niet slim. Dit is precies wat KOZP wil. Zoveel stennis schoppen dat de hele intocht wordt afgeblazen.
Pak dit toch wat slimmer aan.
Hoe dan?
Ze willen gewoon trollen, linksom of rechtsom. En er zit echt geen sociaal-psychologisch doordachte strategie achter. Stennis schoppen doen ze toch wel, als er geen tegengas gegeven wordt dan gaan ze overal staan waar de burgemeester dat toestaat, en is ZP in een decennium verdwenen.
Ik zeg: prima. Reuring! Wordt er hier niet vaak gezeurd over slappe Hollanders. Please, peepz.
Slimmer aanpakken betekend gewoon: Je mag het hele jaar demonstreren tegen Zwarte Piet behalve die drie weken dat Sint en zijn vrolijke knechten in het land zijn.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar KOZP overtreedt elke fatsoensnorm alleen bestaat daar geen wet tegen. Dan is het goed dat de sociale controle werkt en die mensen er door hun medelanders fijntjes op worden gewezen dat kleine kindjes lastigvallen met gefingeerde discriminatie gewoon niet OK is.
Op hun bek rauzen dus, klieren doe je maar elders. In een katoenplantage bijvoorbeeld.
Fatsoen moet je doen!
Fatsoen is dan weer geen wettelijk dingetje.
Ik ben tegen islam, maar vind bbq met varkensvlees voor moskee ook niet getuigen van fatsoen.
Dat is het probleem in NL, dat we onze eigen norm op willen leggen aan anderen.
KOZP die dreigend in gezicht van kindertjes gaat schreeuwen, niet fatsoenlijk, maar veel belangrijker strafbaar (desnoods onder kindermishandeling). Agenten die niet arresteren, onbegrijpelijk. Dus gaan we escaleren.
MarcS
Bbq met varkensvlees. Ze mogen op de scholen autochtone kinderen schofferen omdat ze varkensvlees eten en vervolgens mag er van u niet op deze manier de aandacht op gevestigd worden.
Je kunt ook aan tolerantie ten onder gaan.
Ik vrees dat in 050 zelfs de Z-side ( bestaat die nog? ) te poltiek correct is om hun nest uit te komen.
Verder is dit soort burgerlijke ongehoorzaamheid natuurlijk de schuld van Trump. Die man zegt gewoon dingen!
Terwijl het zo simpel zou kunnen zijn. Gewoon alle demonstraties tijdens de intochten verbieden en klaar.
Dat is het beste idee wat ik nog tot nu heb gehoord.
@gato ik heb het vaker in de panelen en op Twitter gezien, maar op de een of andere manier is dat dan helemaal geen oplossing om geen enkele demonstratie toe te staan. Wonderlijk hoe de wereld soms werkt...
Geniaal! Al eens naar de functie van burgemeester gesolliciteerd?
Zou ik doen.
Staan al met 1-0 achter...
Dan kunnen ze de komende weken weer lekker bij Pauw uithuilen, en vertellen dat iedere witte man en vrouw in Nederland racist is!
Laat ze maar. Ze hoeven hier niet te blijven, toch?
ze = KOZP
Dat is ook precies wat die Jeffrey Airfryer wil natuurlijk. Dat hele inclusieve feest kan ook hem aan zijn reet roesten, het hele vreedzame wil hij ook niet, hij wil confrontatie en gezeik, puur om hinderlijk in beeld te komen bij DWDD en Pauw om te kunnen verkondigen hoe vreselijk racistisch Nederland wel niet is.
En dan? Veel meer doelgroep dan ze hebben bereikt gaan ze niet meer bereiken lijkt me.
Pauw zou hem ook links moeten laten liggen. Maar ja, als boosmakertje is het een kijkcijferkanon. Nee, als iemand het waard is om ge-deplatformed te worden dan is KOZP het wel.
En dat worden we zo ook wel, gezellig, allemaal racisten bij elkaar. En dan mogen degenen die zeuren lekker weg.
Heerlijk rustig.
Iemand nog een baan voor die Jerry? Tomatenplukker in de kassen ofzo? Ventje verveelt zich, dat is duidelijk en mensen die zich vervelen gaan allemaal rare dingen doen als ze niet bezig worden gehouden.
Racisten waren we al, want we zijn “wit”. Je suis raciste.
@ BeunDeHaas | 09-11-18 | 09:04
Juist, dat is het! Ze vinden het leuk dat ze met tegendemonstranten te doen krijgen. Dus dan kunnen ze daarna weer vol op het orgel gaan in de media. En Pauw, die werkt hier graag aan mee!
Eindelijk doen ze wat terug voor de maatschappij
Alle verloven bij het OM zijn ingetrokken denk ik.
Werken daar nog mensen dan? Behalve filmakers dan?
KOZP demonstratie verbieden strookt wel met de traditie om de tegendemonstranten tegemoet te komen. Zie ook de succesvolle antifa acties. Of is dit nu weer facisme want zwart=zielig?
In Den Haag is alleen de locatie afgewezen, dus er is niks verboden.
Ik vond uiterst verstandige burgermoeder ook al een beetje cynisch klinken eigenlijk.
Zeker wanneer je weet wie die 'burgermoeder' is.
Heerlijk dit!
Mensen die willen mee doen met de KOZP actie kunnen zich hier aanmelden docs.google.com/forms/d/1FgsfG5je1PPv... Erik van muiswinkel en Zwarte Piet zijn al aangemeld ...
REAGEER OOK